Znáte hráče Isa Kasimi? Co takhle Igor Rausis

10.10.2020 23:19 | Zprávy

Nenápadný malý šachový turnaj, který se hrál na památku šachového trenéra Vsevolods Dudzinskis v městě které neumím najít na mapě má zajímavý příběh. Hrál tady Igor Rausis pod novým jménem. Dokonce jeho protihráč s ním odmítl hrát a co na ro rozhodčí?

Zní to jako novinářská kachna. Ale není. Byl podán podnět na FIDE a uvidíme co se bude dít dál..

Takže Arturs Neikšāns na svém facebooku napsal veřejně tuto zprávu...

Memoriál  mého prvního šachového trenéra Vsevoloda Dudzinského, uspořádaný v malém městečku  Valka (kde jsem se narodil), bohužel začal incidentem. Právě v 3 kole jsem si všiml, že na turnaji hraje tajně notoricky známý Igors Rausis, kterému FIDE zakázala  hrát 6 let turnaje! Měl na sobě roušku  a hrál si na spodních deskách se jménem Isa Kassimi, takže jsem si ho ani nevšiml.

Vsevoloda Dudzinska RAPID

NameKasimi Isa
Starting rank30
Rating0
Rating national0
Rating international0
Performance rating1787
Points2
Rank33
FederationLAT
Club/CityRīga
Ident-Number0
Year of birth1960

 

Rd.Bo.SNoNameRtgFEDClub/CityPts.Res.
11112Plītnieks Jānis1540LATLimbaži3,5w 1
21010Bondars Guntars1617ESTValga5,0s 1
345Babris Ivars1829LATLimbaži6,0w 0
419-2not paired00,0- 0
519-2not paired00,0- 0
619-2not paired00,0- 0
719-2not paired00,0- 0
819-2not paired00,0- 0
Když jsem konfrontoval Rausise, co tady dělá a  proč porušil zákaz hraní turnajů. Ukázal mi nový průkaz s novým jménem. To hned několik účastníků rozzuřilo a jeho soupeř odmítl nastoupit ve třetím kole proti němu.

Ale to, co se stalo dál, mě opravdu šokovalo. Organizátor turnaje, nevěděl jak incident vyřešit, tak se rozhodl zavolat jednoho z hlavních rozhodčích  v Lotyšsku  a zeptal se ho, jak má vyřešit tuto situaci.

A rada od celostátně uznávaného arbitra zněla - je legální, aby Rausis hrál! Okamžitě jsem protestoval s tím, že umožnění Rausis pokračovat v hraní, poskvrňuje paměť mého trenéra. Ředitel turnaje laskavě požádal Rausise, aby opustil turnaj, a on naštěstí vyhověl bez dalšího incidentu.

Jinak na facebooku tohoto hráče je docela pěkná diskuze. Někteří Igora označují za největšího šachového podvodníka všech dob. Jiní ho označují za šílence  a dokonce někdo píše, že zákaz je na jméno hráče a ne na osobu. Minimálně FIDE má zase Igora na stole a bude to muset řešit. 

Na konec článku přidávám legendární foto. Myslel jsem si, že touto fotkou příběh tohoto hráče končí. Možná jsem se spletl....


I když ta myšlenka je zajímavá...Dostal zákaz hraní hráč Igor Rausis  a změnou jména zákaz neplatí? Můžete zakázat člověku s novým jménem a splatnou registrací hrát šachy? A nebo je zákaz určen né na jméno, ale na osobu? 

67x 8360x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (67) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Robert Cvek

Rozhovor s IR zde: https://www.chess.com/article/view/igors-rausis-isa-kasimi-interview

+0 /-0 | 13.10.2020 07:26

pawel

Tak jsme se tu zase během září a října z původní diskuse novoborského sešli, máme i nové aktivní diskutující.

Když jsme se s diskuzí loučili, dal jsem

parodii jedné písničky - přetvořena o I. Rausisovi.

Ten den se diskuse zavřela, tak ani nevím, jestli se líbila, ale má skoro 3 tisíce zhlédnutí.

 Třeba bych mohl dát něco podobného na téma - oslavu, že jsme zase všichni v diskusi ?

  Úsměvný den všem i v nastálé době říjnových dní hats off

+0 /-0 | 13.10.2020 06:59

xdavx x
Krolop, v nekterych pripadech souhlasim, ale ZMB je skutecny pravnik a ne obsluha v KFC jako morphynista. Co se tyka Rausise, kazdy mame pravo na nazor. I za me David v te dobe prestrelil. Bez dukazu jen tak nekoho obvinit neni uplne pravne ciste. V pravnim state, totiz musis sve obvineni dokazat. neleze byt jen presvedcen o neci vine.
+0 /-0 | 12.10.2020 22:28

Morphynista

Řekl bych, že taková žaloba by měla jen velmi malé šance na úspěch.  

+0 /-0 | 12.10.2020 22:27

Zmestabileho

Jednání Navary by bylo postižitelné žalobou na ochranu osobnosti. Navarovi přirozeně velmi přitěžuje v této souvislosti, že je sám velmistrem v soutěžním postavení s Rausisem, a hrál s ním profesionální partie o finanční odměnu. Navíc v postavení elitního GM a české jedničky, tudíž jeho vyjádření mohou tím spíše způsobit druhému velmistrovi újmu.

Je zase příznačné a teď už důležitější, že Navara se nedobral ani s odtupem času sebereflexe, když si tady dokonce píše sám pro sebe o omluvu. Problém podvádění se neřeší.

+0 /-0 | 12.10.2020 22:22

Krolop

Já sice nemám žádnou znalost práva (ostatně, tzv. právo v českém  Absurdistánu je spíše zbožím, které se dá koupit, zaplatit, podplatit, anebo nějak povětšinou přes někoho obejít), ale i tak je mně jasné, že bláboly tu nevypouští a nevypouštěl David Navara, ale ten pan Změstabílého.

U pana Zmestabileho, si povětšinou cením jeho vtipných a zdravě rýpavých příspěvků, rozhodně má navíc, než předvádí v této diskuzi.

+0 /-0 | 12.10.2020 22:07

Morphynista

Jako právník musím rozhodně odmítnout tvrzení, že by David Navara mohl ( ještě v době, kdy Rausis nebyl jako podvodník odhalen ) mít nějaké problémy - zde je míněna pravděpodobně občanskoprávní žaloba. Prostě jen popsal své zkušenosti a nechal na každém, aby si udělal svůj názor...

+0 /-0 | 12.10.2020 21:54

Zmestabileho

Navara svými prohlášeními o Rausisovi velmi selhal jak po lidské tak profesionální stránce. A bylo navíc jen jeho štěstí - že nenesl i vážné právní následky. Určitě tímto neukázal cestu, jak by se podobné případy měly řešit. Navarovy opakované teze, že nyní očekává omluvu od těch, kteří jeho jednání považovali za nepřípustné, jsou úplně mimo. Za své nešťastné působení v této kauze zasluhuje pan Navara naopak vyplísnit.

+0 /-0 | 12.10.2020 21:43

ciki333

Díl III.

GM Rausis vyráží do protiútoku a brnká na citovou strunu:

21.01.2019 10:08 | Rausis

Omlouvám se, ale nemám touhu a dost znalost českého jazyka k účasti na debatách zde, přesto budu odpovídat na některé otázky. 1. Ano, jak vidíte, někdy jsem čtu, co tu píší. 2. Ve skutečnosti chtěl jsem jít ale jsem nebyl nominován na mistrovství Evropy v Batumi v roce 2018 kvůli podezření. V této věci jsem se v lednu 2018 konkrétně sešel s panem Konopkou v Praze. 3. Od roku 2007 jsem měl sen hrát za tuto zemi, napsal jsem o tom v rozhovoru pro mé 50. výročí. V tuto chvíli je zcela vyloučeno hrát ve týmu, ve kterém kapitán a hráči me podezírají. 4. V minulém roce,v dubnu, jsem sám navrhl, abych odešel z federace, ale odpověď předsedy byla negativní. Chápu ho, technicky to je ne tak snadné, zejména proto, že žiji v České republice Dobrý den všem Rausis

+0 /-0 | 12.10.2020 21:25

ciki333

Díl II.

Do hry vstupuje GM Navara:

6.01.2019 16:06 | David Navara

Re P.Z. 16. ledna 8.18: Nechci se zaplétat do této diskuse, ale tady musím protestovat. Jsou tu nějaká podezření a také já jsem je slyšel od mnoha silných velmistrů, ale na druhé straně chybějí důkazy. Na druhé straně nepopírám, že jedním z lidí, kteří rozvířili toto téma, jsem byl já. Nemusím se bát, že bych kvůli se panu Rausisovi nevešel do reprezentace. Když velmistr Rausis v roce 2014 na MČR v Ostravě během naší partie asi šestkrát opustil hrací sál nejméně na pět minut (nebo pětkrát nejméně na šest minut), po návratu hrál silné tahy a pak zhruba 10 tahů před koncem partie (snad na čísi vyzvání?) položil vedle šachovnice vypnutý mobilní telefon, brzy poté nabídl remízu, po jejím odmítnutí se spletl a prohrál, je naprosto normální, že mi to připadá divné. Říkal jsem to tehdy dvěma nebo třem lidem a nepřipadalo jim to podezřelé, tak jsem pár let jsem mlčel. Ale když jsem později slyšel podobná podezření od jiných, podělil jsem se s přáteli o svůj názor. Vím, že v době našich partií ještě bylo povoleno nosit mobil do sálu a že toto není žádný důkaz. (Jinak časté odchody GM Rausise potvrzuji, ale ani to by soudy neuznaly.) Můžete si o tom myslet, co chcete, ale když pan Rausis přišel do Čech, byli jsme spolu s Michalem Konopkou rádi a myslím, že Igor Štohl se s ním tehdy také přátelil. Takže se něco změnilo a buďto panu Rausisovi křivdíme, nebo ne. Za sebe mohu říci, že nejsem předpojatý proti cizincům a o místo v reprezentaci se bát nemusím. Na rozdíl od Vojty ctím presumpci neviny a na základě útržkovitých informací nemohu udělat jednoznačný závěr, ale myslím si, že by ostatní diskutující alespoň o tomto útržku měli vědět.

+0 /-0 | 12.10.2020 21:23

ciki333

Exkurs do šachové historie, aneb jak se zrodilo obvinění Igorse rausise z nekalých praktik

Díl I.

Názor GM Pláta:

14.01.2019 13:25 | Vojta Plát

Je opravdu podivuhodné, že GM Rausis dokáže najít v některých pozicích nejlepší tahy, které jsou zcela nelogické, ačkoliv podle počítače nejsilnější a poté nevidí triviální mat v pěti tazích, viz partie Rausis - Nabaty z roku 2017. To bylo vše po časové kontrole. Udivuje i to, že Rausis chodí často na záchod, vždy do kabinky a když vyleze, tak si ani neumyje ruce. A co neustálé čištění brýlí? Možná nějaká 3D či 4D technologie v brýlích? Když dojde na analýzu, tak je v ní Rausis silný asi jako Morgunov. Já si všímám a zdaleka mi to nepřijde jako normální chování, ale důkaz nemám. A to jsem zde napsal stanovisko za spoustu hráčů 2650 , ale beru to riziko na sebe, už se těším na další dopisy na svaz. V ruštině...

+0 /-0 | 12.10.2020 21:22

ciki333

Ještě před vypuknutím kauzy "Rausis" lidé, co si dovolili vyslovit nahlas své pochybnosti, čelili

brutálním atakům, výhrůžkám fyzickým násilím, právním postihem...od fanatických příznivců lotyšského šachisty. Abych ilustroval nenávist v krystalické podobě, uvedu fragment z diskuzního vlákna té doby.

01.06.2019 20:35 | ciki333

Žádný strom neroste do nebe...Baobab Igors Rausis, navzdory všem přírodním zákonům, stoupá k nebesům. Rating dnes 2669, zítra 2700, popozítří 2800...a za týden, aby se Carlsen obávál ztráty postu No.1. Chytré telefony s operačním systémem Android+chronická prostatitida (časté a dlouhé močení během partie) = 58letý šachový zázrak jménem Rausis. Pokud se vaše ELO pohybuje kolem 2500 a rozhodli jste se Igorse porazit, přilepte ho vteřinovým lepidlem na sesli a vsuňte mu do urethry kanylu...

02.06.2019 14:50 | indtom

zavistivci, misto, abyste Rausise obdivovali, ze je schopny v 58 letech byt nase dvojka a 78. na svete,  jednoznacne nejstarsi v top 100, trapne zavidite. Jestli slabsi souperi nesouvisi s tim, ze jej na lepsi turnaje a do reprezentace nezvou.

to ciki333 važ slova, co napises na netu, je zalovatelne, zaslouzil bys minimalne pres drzku.

Zdroj: http://www.nss.cz/carlsen-opet-na-vrcholu

Diskusní vlákno s inkriminovanými příspěvky GM Navary, Zmestabileho, Davida Bražiny, Morphynisty a dalších naleznou šachoví historici zde:

http://www.nss.cz/stanovisko-1.-novoborskeho-sachoveho-klubu

Upozornění: Debata je "kontaminovaná" i okrajovými tématy (podvodník Láznička atd.)

+0 /-0 | 12.10.2020 21:12

Petan

Re ZMB: Pokud si dobře vzpomínám, tak Navara v roce 2018 v diskusi na NSS jen popsal podezřelé chování Rausise. A popsal to, co  viděl a považoval za zvláštní. Pomluva je trochu něco jiného.  A nebyl v té době zdaleka jediný, kdo na podobné chování upozorňoval. Načež byl místními obhájci Rausise vyzýván, aby se veřejně omluvil. Nějak si nevzpomínám, že by tady DN prohlašoval, že Rausis podvádí. Pokud jste  to někde četl, hoďte odkaz. A jestli se vám vývoj ratingu Rausise v jeho věku nezdál podezřelý, zkuste najít nějakého velmistra s podobným progresem.

+0 /-0 | 12.10.2020 20:33

Morphynista

Proti Rausisovi byla řada nepřímých důkazů ( a nejen vzhledem k jeho věku neobvyklý růst Ela ) . Což ale někteří vidět nechtěli. A samozřejmě má David Navara právo požadovat omluvu ...

+0 /-0 | 12.10.2020 19:56

Zmestabileho

Navara tady stále setrvává ve svém omylu a znovu požaduje ex post omluvu. Pane Navaro, stále Vám nedochází naprosto základní pravidlo - není přípustné někoho obviňovat ze závažných věcí, a nemít k tomu důkazy. V civilizovaném světě existuje presumpce neviny. Nota bene, když Vaše argumentace je zase typu, že "dotyčný je podezřelý, neboť má neobvyklý nárůst ratingu". Je směšné vyhlašovat jako Vy pane Navaro - že "jsem měl pravdu" a "nyní zasloužím si odměnu". Až příště takto pravdu mít nebudete, tak vyhlásíte "promiňte, zmýlil jsem se". Tohle není spávné cesta.

Je příznačné, že tu správnou cestou šachisté neumí najít - impotence vedení našeho šachového svazu a blábolení našich velmistrů Navary a Pláta k případu Rausis jsou toho jasným příkladem.

+0 /-0 | 12.10.2020 19:47

Semod

Asi je to dávno, ale tykáme si od naší puberty. Oznamujeme autor příspěvku 14:58 autorovi 5:58. Zamrzlá puberta autora 14:58 je v jeho příspěvku viditelná. Příspěvek 5:58 GM Navary nemá chybu.

+0 /-0 | 12.10.2020 18:57

xdavx x
Davide. Děkuji za reakci. Ano rozumím tomu. Nepodvadel jen jednou. Vše kolem toho chápu. Po tom co to vyšlo najevo se vyrojilo spousta lidí, kteří měli jistotu, že Rausis podvádí, zejména svaz, který si honil triko a přitom s usvedcenim Rausise neměl nic společného. Jsem si jistý, že jsem odsuzoval i tebe (asi je to dávno, ale tykame si od naší puberty), že haníš Rausise z podvodu, a přitom nepřišel z tvé strany oficiální protest. To bylo to, na čem jsme se neshodli a co jsem vyčítal tobě. Po té Francii, jsem samozřejmě pochopil, že jsi měl pravdu, ale co mi vadilo, byl alibisticky přístup svazu. Po té už byl každý velice chytrý. V každém případě Davide, ano měl jsi pravdu, Rausis je podvodník. Jen nevím zač bych se měl omlouvat. Jestli jsem tě něčím urazil, to se pak samozřejmě omlouvám, ale nemyslím si, že bych se měl omluvit za svůj názor, že toto podezření jsi měl řešit minimálně s rozhodčím. V případě že by Rausis byl dnes stále čistý, bylo by to stále na hraně pomluvy. . Ano, teď můžu říct, že jsi měl pravdu a tuším jsem to napsal i tehdy do vlákna. Na druhou stranu si myslím, že s ohledem na podobnou situaci, kdy si mobil prohlížel na WC jistý nejmenovaný hráč na turnaji v Praze, se nemeri stejným metrem. Na chudaka Plata, který o tobě vykládá nesmysly a tady se staví do bůhví jaké role reagovat nebudu. Ten člověk je jak psi lejno na botě. Snad to takto stačí.
+0 /-0 | 12.10.2020 14:58

Morphynista

Čekat od hulváta omluvu je zbytečné, pravděpodobnost je asi taková, že uprostřed července začne padat na Václaváku sníh. Příkladem budiž Miloš Zeman a jeho lži o Ferdinandu Peroutkovi nebo pomluvy radního ČT Zdeňka Šarapatky, nakonec se muselo omluvit ministerstvo financí.  

+0 /-0 | 12.10.2020 12:43

Agent Voňavka
Na mě chtěl dávat Frýdek - Místek oznámení za pomluvu, tak jsem se Rausisovi taky omluvil. Za necelé tři měsíce ho chytli a z F-M mi doteď žádná omluva nepřišla, stejně tak od lidí, co se Rausise "právně" zastávali tu na nss. A Davide Navaro, Bražina ti nešahá ani po kotníky, ten se určitě neomluví. Ale že obhajuje Rausise, to o něčem svědčí.
+0 /-0 | 12.10.2020 12:31

David Navara
Re David Bražina: Pan Rausis se dostal zhruba z 900. místa žebříčku přibližně na čtyřicáté, než byl zkontumován v poslední partii. Samozřejmě to je hráč velmistrovské úrovně, ale takovýto vzestup ve věku, kdy většina profesionálů má vrchol kariéry za sebou, je opravdu mimořádně nezvyklý. Myslíte, že skutečně podváděl jen v jedné partii? I když podle zprávy FIDE z 5. 12. 2019 přiznal podvod s počítačem ve třech partiích? A přesto se v následných rozhovorech vyjadřoval, jako by se jednalo jen o ten jeden případ? A přitom někde naznačil, že se jedná o závislost na mobilu (nebo na jiné technologii)? A pokud veřejně mlžil nebo lhal už několikrát, nemohlo těch případů být i podstatně více, jak naznačují statistická data profesora Regana? Pokud jde o moralizování, byl jste to Vy, kdo po mně požadoval omluvu, když jsem psal, že existují důvody velmistra Rausise podezírat. A když jsem pak pochopitelně po půl roce požadoval omluvu já, nevzpomínám si, že bych se jí od Vás dočkal. (Mohu se mýlit, diskuse na NŠS nečtu zdaleka vždy.) Pravda, nejmenoval jsem přímo, ale bylo zřejmé, že ji očekávám od Vás a zhruba od dvou dalších lidí. Místo nich se omluvili jiní, kvůli nimž jsem to nepsal. Proto mne překvapuje, že právě Vy naznačujete, že by se mělo měřit všem stejně. Věřím, že slova jako "dobré" a "špatné" mají svůj význam, že pravda existuje, má svou hodnotu a odlišuje se od lži. A když něco očekávám od ostatních, kladu podobné nároky i na sebe. A samozřejmě také dělám chyby, ale obvykle bývám připraven to uznat a omluvit se za ně. Pokud by pan Rausis v tom amatérském turnaji hrál s vědomím organizátora a měl správně uvedený rok narození, bylo by to něco jiného. Velmistr Širov rozumně podotýká, že údaje o federaci a chybějícím titulu mohli zapsat do systému chess-results pořadatelé, ale silně pochybuji, že by sami od sebe udělali chybu v letopočtu, i když možné to samozřejmě je.
+0 /-0 | 12.10.2020 05:58

Krolop

Podvádí se přece ve všem a všude, a proto si někteří jedinci mohou myslet, že se vlastně tak moc nestalo. Vždyť, on je ten Rausis jinak docela sympatický.

+0 /-0 | 12.10.2020 05:36

Morphynista

Obhajovat Rausise tím, že " každý má máslo na hlavě " je podobně slabomyslný argument jako když se někdo zastává Babiše , poněvadž " všichni kradou " .

+0 /-0 | 11.10.2020 22:28

Agent Voňavka
Zastat se Rausise muze jen kreten. Braziku, neco jsme spolu zazili, popili, ale delas si prdel?
+0 /-0 | 11.10.2020 22:25

Pražský kavárník
https://chess24.com/en/read/news/banned-chess-cheater-makes-comeback-under-alias. Zde na těchto stránkách je i reakce Rausise, vysvětlení Sutovského z FIDE atd.
+0 /-0 | 11.10.2020 19:39

Rio
Mimochodom, prvá cena v turnaji bola 140 EUR (Celkovo bolo na ceny 1000 EUR).
+0 /-0 | 11.10.2020 19:17

Vojta.T

Téma dnešního světa " Korona a Vojta Plát" Kdo to vyhraje? Né počkat...ono se díky tomu málem zapomělo na pana Rausise :-D " Já absolutně nesnáším podvádění" A toto je článek o Rausisovi a co tu řešíte? Pana Pláta? Někdo má nervy, nekdo závist nebo co? Trochu vás tu sleduju žejo a jsem rád, že jsou komentáře opět tady, protože mě to na FB vůbec nevyhovovalo, ale z mého pohledu se Vojta Plát začal vyjadřovat a chovat o hodně lépe tak nevytahujte minulost a řešte Rausise. Díky :))  

+0 /-0 | 11.10.2020 18:48

Pražský kavárník
Nechápu, v čem spočívá morální zásadovost pana Pláta seniora. Viděl jsem jej párkrát v životě a pokaždé byl v silně podnapilém stavu.
+0 /-0 | 11.10.2020 17:19

xdavx x
Plat, myslis jako tvoje poznámky o mydle na idnes? Ty nulo. Do ostatních rypes ale jak ti to někdo vrati, tak jsi ubozacek ukrivdeny.
+0 /-0 | 11.10.2020 17:11

xdavx x
Já bych se klidně Rausise zastal. Drtivá většina moralistu má sama máslo na hlavě a tak si léčí své komplexy. Rausus udělal blbost. Ale šachy má evidentně rád. Vzpomeňme jen případ Greena, nebo Johnsona. Ale všem se přece nemůže měřit stejně, že?
+0 /-0 | 11.10.2020 16:53

chess64geek

Samozřejmě nechci Rausise nějak obhajovat, ale pravděpodobně jsem pochopil, jak to rozhodčí myslel.  Z výnosu 8/2018 Etické komise FIDE je patrné, že jeho zákaz se týká soutěží se zápočtem na FIDE rating. FIDE nemůže ovlivňovat soukromé turnaje a z podstaty toho, že se turnaj hrál bez zápočtu, to FIDE bere úplně stejně, jako kdyby si hrál s kamarádem u piva v hospodě. FIDE tedy účast na tomto turnaji Rausisovi nezakázala, ten šestiletý ban se na tuto soutěž nevztahuje. Na druhou stranu protože se o soukromý turnaj jednalo, bylo čistě na řediteli turnaje, zda umožní Rausisovi dále pokračovat. Jak to funguje vám jistě vysvětlí rád pan Plát, který zde směle komentuje, přitom v podstatě podobný ban, vydaný slovenskou etickou komisí, má i on sám.

+0 /-0 | 11.10.2020 13:58

Pražský kavárník
Srazit někoho autem ještě nemusí být hned trestné. Když si šofér splní všechny povinnosti šoféra a už pak nemá šanci zareagovat, tak to vina řidiče není.
+0 /-0 | 11.10.2020 13:14

Agent Voňavka

Jo a neznam nikoho vic moralne zasadovyho, nez je muj tata. A ackoliv se stalo, co se stalo, tak je to jedinej clovek, kterymu muzu ve vsem verit. Ten pul roku v kriminale nebyl vubec od veci, vy, co jste zazili vojnu a meli ji v pohode, tak na ni taky vzpominate radi. Pripominky ala mydlo nebo Vasil muze napsat jen nekdo, kdo o tom vi uplny hovno a akorat se snazi byt vtipnej.

+0 /-0 | 11.10.2020 12:49

Agent Voňavka
Vtipni jste akorat vsichni ti, co vytahujete starou spinu. Kdyz vas to bavi, tak si zijte minulosti. Ale abych se uchylil k podvadeni ala Rausis, tak to fakt ne. A zrovna pan Brazina by mel drzet rypak. Ono srazit cloveka autem a mlaceni zen neni uplne normalni u cloveka, co druhe nazyva ubozakem a zbabelcem. Takhle bychom tady mohli pokracovat neustale dokola o kazdem, kazdy ma svoje maslo na hlave. Jen o nekom se to vi verejne, o nekom to vi jen hrstka lidi. Takze bych vas jen poprosil, abyste si zametli pred svym prahem a prestali komentovat muj zivot. Ja se vam do toho vaseho taky nepletu.
+0 /-0 | 11.10.2020 12:46

xdavx x
zlodej ktery okrade vlastniho otce tady bude kazat o moralce :D ty koutny, ty mu musis do te zadnice jeste hloubeji, je mozne ze ji ma necitlivou po te zkusenosti s vasilem a neciti jak hluboko mu tam lezes. plata bych se mohl zeptat, kolikrat treba prodal partii,
+0 /-0 | 11.10.2020 12:29

Krolop

Skutečný současný život obsahuje především a hlavně nepodstatné blbiny. Tudíž, stále platí: Škola - základ života.

+0 /-0 | 11.10.2020 11:13

Pražský kavárník
Je zajímavé, co za blbiny se dnes na českém školství vyučují.
+0 /-0 | 11.10.2020 11:10

Petr Koutný

JB..:( díky to mě rozveselilo. Ruply mi záda. Teda neuvěřitelná bolest a tento komentář mi pomohl od bolesti. Určitě nebudu tady komentovat celý den, půjdu se učit s dcerami do školy. Mladší se učí kraje a nemůže si zapamatova Plzeňský kraj. Problémy jí dělají i České Budějovice. Kupodivu Pardubice si pamatuje s perníkem a Ostravu podle smogu..:) Starší drtí Prvoky a do chemie prvky, takže opakuji s ní. Zatím se bavím diskuzí a děkuji za ní. Petr 

+0 /-0 | 11.10.2020 11:04

Petr Koutný
re Opu - tady to byla tenká hranice a nakonec byl Vojta potrestán. Můj osobní názor, teda názor jen Petra Koutného je ten, že to Vojtovi sečetli dohromady a chtěli ho potrestat. V mých očích a opět jen můj názor zveřejňovat soukromé zprávy je odvaha a jestli ještě jeden názor a opět soukromý, pak tady se nestal žádný podvod. Ale znovu řeknu, že toto není článek o Vojtovi. Ale úplně o něčem jiném a někom jiným. Petr
+0 /-0 | 11.10.2020 10:59

Krolop

re opu: No tak, zrovna tenhle "podvod" je hodně sporný, možná více úsměvný.

+0 /-0 | 11.10.2020 10:58

Ketr Poutný

@opu: Už se podle mě blíží ten magický moment, kdy vám Petr poděkuje za komentář a půjde si užívat neděle :)

+0 /-0 | 11.10.2020 10:58

karel

re Wolf: Promiňte, teď nevím, o kterém možném podvodu (asi ohledně Vojty) mluvíte. Tady o tomhle

+0 /-0 | 11.10.2020 10:50

Petr Koutný

re Opu - Mám moc rád film " Bídnici ". Člověk udělá chybu a je potrestán. Trest přijme, ale ať dělá cokoliv a jakkoliv má pořád cejch. Mezitím v tom příběhu jsou lidi bez cejchu a jsou horší, jsou zkaženější ale nemají cejch. Je to krásný příběh. Já osobně dělím lidi ne podle toho čím byli, ale čím jsou. Nesoudím lidi, protože každý chybuje. Hodnotit Vojtu v článku o Rausisovi mi přijde zbytečné. Vytahovat staré věci jen protože chceme říct, že člověk s cejchem nemůže mít názor  a když poukáže na možný podvod, pak je on ten špatný? Já říkám, Vojta rychle mluví, umí si udělat spoustu nepřátel, ale znám lidi, kterým bych ruku nepodal. Ne proto čím byli, ale čím jsou. Petr  

+0 /-0 | 11.10.2020 10:42

karel

Já teda nevím, mně zrovna přijde označení člověka, který seděl natvrdo ve vězení, za kriminálníka jako docela příhodné.

+0 /-0 | 11.10.2020 10:33

Krolop

Taky si myslím, že rétorika Vojtěcha Pláta (především k jeho škodě) není často diplomatická. Ale označovat ho za kriminálníka, či srovnávat ho s "decentním" podvodníkem Rausisem je dost mimo mísu.

Rausis je takovým klasickým, poctivým, pracovitým, českým Ukrajincem!

+0 /-0 | 11.10.2020 10:28

Petr Koutný

Zmestabileho - Vojta rozděluje společnost. Často rychleji mluví a nedomýšlí že si tím dělá problémy. Na druhé straně se nebojí říct otevřeně spoustu věcí. Proč chceme být soudci? Proč chceme soudit lidi? Tento článek byl o tom, že Rausis dostal zákaz hraní a změnil si jméno, zapřel titul a šel hrát šachy. To je zpráva, která mohla lidi zajímat. Proč do toho zatahovat něco jiného? Soudit může soudce a nebo ten kdo je bez viny. Petr 

 

re JB - Píšete o banování, pak jste si spletl server. Tady nemá nikdo ban. Smazány byly za měsíc tři komentáře z odhadem cca 2000. A to dva byly vulgární a jeden komerční. Mimochodem Vojta Plát je i přes své chyby člověk, který má můj respekt.  A na Vaše nemoci pomůže lékař:) Petr

+0 /-0 | 11.10.2020 10:09

Zmestabileho

Tak že zrovna pan Plát se tady pohoršuje nad nedostatkem charakteru druhých - to je fakt "ftipné". Já se divím, že Plát má u nás vůbec povoleno hrát ligové šachové soutěže. Ale údiv asi není na místě - tohle byl a stále je obrázek šachu u nás, a hráči jako Rausis nebo Plát jsou jen špičkou ledovce.

+0 /-0 | 11.10.2020 10:02

Ketr Poutný

@VP: Od profláknutého kriminálníka morální soudy fakt sedí jak hrnec na prdel. Stejně tak páně redaktorova poděkování - když nadávají ostatní, banujeme a mažeme, ale panu Plátovi mažeme med kolem pusy. Je mi z NSS v poslední době smutno a na blití...

+0 /-0 | 11.10.2020 09:48

Pražský kavárník
Samozřejmě, že pan Rausis opět udělal podfuk. Je taky zajímavé, že si za více než rok nebyl schopen najít nějakou mimošachovou práci. Nicméně je zajímavé, že nejfantastičtější názor proti němu má zrovna skandalista pan Plát, který je trestán šachovými svazy napříč celým Československem.
+0 /-0 | 11.10.2020 09:39

Petr Koutný
Já děkuji Vojtovi za zaslání tohoto příspěvku...Díky Vojto
+0 /-0 | 11.10.2020 09:07

Agent Voňavka
Nedavno jsem cetl rozhovor s Rausisem v Lidovkach(to se taky dva blbci nasli...Matocha a Rausis). Strasne se kal a mrzelo ho, ze jen jednou podvadel a zrovna ho chytli. Ale kdyz se nad tim tak zamyslim a predstavim si, ze soustavne podvadel nejakych 4-5 let, tak hrani pod cizi identitou je vlastne pro tohoto cloveka nic a jeste mu to prijde normalni. Pro me je to naprosto bezcharakterni clovek, ktery by byl schopny snad cehokoliv vcetne vrazdy.
+0 /-0 | 11.10.2020 08:54

David Navara
Re Morphynista: Je pravda, že pokud se turnaj nezapočítával, může to celou věc měnit, ale když někdo zatají svůj titul (v současnosti IM) a změní si rok narození, je to dost na pováženou. Názor GM Neikšanse plně chápu. To, že pan Rausis před necelým rokem hrál v Lotyšsku pod (tehdejším) vlastním jménem nějaký menší turnaj ve Fischerových šachách, mi nijak zvlášť nevadilo. (Spíše jsem smutný z toho, že FIDE Fischerovy šachy víceméně ignoruje.)
+0 /-0 | 11.10.2020 07:53

Lubino

Igorek už je zase na světě ... jedná se o Lotyšské město Valka na hranicích s Estonskem. Ten pán má šachy opravdu rád. Ale nepíše se, jestli měl jednu punčochu. 

+0 /-0 | 11.10.2020 07:20

Morphynista

Co se v diskusi na facebooku řeší, a co zde zatím nezaznělo je, že zákaz platí pouze pro turnaje , jejichž výsledky jsou započítány na FIDE Elo. Přesné znění je : " During this period Mr. Rausis is prohibited from participating as a player in any FIDE rated over-the-board chess competiton... " Takže z hlediska přísně formálního ( pokud turnaj započítáván nebyl ) Rausis hrát mohl a možná právě proto ten uznávaný rozhodčí jeho start schválil.

+0 /-0 | 11.10.2020 06:35

David Navara
Zdá se, že se změnou jména pan Rausis o rok zestárl. Původně měl uveden rok narození 1961, ale pod novou identitou je ročník 1960. Pokud se tedy dá věřit té účastnické kartě. (Je tam uvedeno Kasimi, zatímco v článku stojí Kassimi.)
+0 /-0 | 11.10.2020 06:11

Morphynista

@ ciki333 : Mám vážné obavy o Vaše duševní zdraví. Rád bych se dozvěděl, jaké trestné činy jmenovaní politici spáchali nebo zda aspoň byli z něčeho obviněni policií. Ale jsou otázky, na které se těžko odpovídá...

+0 /-0 | 11.10.2020 03:57

Petr Koutný
Přirovnal bych to k cyklistovi, který jezdí profesionální závody a v kole má motorek. Jezdí rychle, jezdí stále ve předu pelotonu, možná trénuje ostatní jak mají jezdit na kole, ale sám nevyhrává protože je nejlepší, ale protože má motorek v kole. Ciki, Rausis měl motorek a nechal se platit. Těžko to obhájíš slovy jako pomsta. Ale souhlas že moralistů se najde vždy hodně. Petr
+0 /-0 | 11.10.2020 01:45

diagramovnik

ciki333: Nechám se poučit, ale nechápu, v čem je Ivan Bartoš morálně horší než Igors Rausis? 

PS: Nejsem příznivec ani volič Pirátů.

+0 /-0 | 11.10.2020 01:27

Agent Voňavka

Ciki, zapomnel jsi na Babise a Okamuru smiley

+0 /-0 | 11.10.2020 01:11

ciki333

Funkcionáři ŠSČR před mnoha lety GM Rausise s velkou pompou zařadili na listinu českých hráčů. Pak, po průseru s mobilním telefonem a usvědčení z dlouholetého podvádění, se ho s humbukem a plnou hubou moralistických keců zbavili. Můj osobní a silně kontroversní názor zní, že úplná existenční likvidace Igorse nebyla nutná a šlo spíše o akt msty. Byl to nepopiratelně dobrý trenér s dlouholetými zkušenostmi z mnoha zemí. Svazovým bafuňářům nevěřím ani nos mezi očima. Měří dvojím metrem a jiné kauzy zametají pod koberec. Vím, že mnozí namítnou: "Není dobrým vzorem pro mládež." Na to, s prominutím, sere pes. V reálném světě žádný Kája Mařík, či Jindra Hojer nechodí po ulicích. Když pohlédnu na českou politickou scénu a vidím Kalouska, Bartoše, Němcovou...chce se mi zvracet. To mají být ty morální vzory  pro mladé? Igors Rausis je oproti jmenovaným gansterům zlodějíček, co ukradl v sámošce tatranku a nechal se chytit.

+0 /-0 | 11.10.2020 01:03

diagramovnik

Teď si bude muset opět vyřídit novou indentitu.:) Na jeho místě bych hrál maximálně na lichessu.

+0 /-0 | 11.10.2020 00:26

Petr Koutný
Napadlo by tě to ale Vojto? Turnaj který nejde najít v kalendáři, že tam pojede Igor? Tipuji že to nebyl první jeho turnaj...A mimochodem jsem projel FIDE rating listinu a toto jméno jsem tady nenašel...Takže není ani oficiálně registrován. Nicméně i tak se dají sbírat ceny za kategorie dejme tomu do 1500 ELO:) Jako velmistr by s tím nemusel mít problém..:) Petr
+0 /-0 | 10.10.2020 23:56

Agent Voňavka

Ja se divim, ze mu tam nekdo nedal do rypaku? Vzdyt nad timhle zustava rozum stat...

+0 /-0 | 10.10.2020 23:49

Petr Koutný

Když se nad tím zastavím. Pak hlavní rozhodčí rozhodl, že může hrát dál. Pak je tady opravdu otázka, jestli zákaz hraní turnajů dostal Igor na své jméno a tedy Igor Rausis nesmí hrát turnaje, ale co když změnou jména a vyřízením dejme tomu dokladů, registrace je to podle zákonů jiný člověk? Platí i tady na něho zákaz? Asi ano, ale rozhodčí to vyhodnotil opravdu, že může hrát dál....Pak to nebude tak jednoznačná odpověď...Petr 

+0 /-0 | 10.10.2020 23:45

Agent Voňavka

Jeste by se mohl predelat na zenskou, to by teprv byla show :-D

+0 /-0 | 10.10.2020 23:42

ciki333

"Poslušně hlásím, že ten pán je hotovej nezmar. Jako nějakej Bouška z Libně. Vosumnáctkrát za večer ho vyhodili vod Exnerů a dycky se jim tam vrátil, že si zapomněl…"

"No dovolte?!"

"Takovej byl vytrvalej, že se moh' stát ministrem."

+0 /-0 | 10.10.2020 23:40