World Cup - ON-Line partie

02.08.2021 16:07 | Turnaje

World Cup to je šachový svátek, který nabízí krásné šachové souboje, překvapení a nakonec první dva hráči získají právo postoupit na Turnaj Kandidátů a kdo ví, možná právě tímto turnajem vede cesta budoucího Mistra světa?

80x 25395x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (80) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
wp2t

2 Ochvatil od Stockfish 13 64 bit 4 CPU: My šachové enginy máme ELO až 3500 a váš nejlepší zástupce 2850. Kdo z vás nás dokáže porazit? Nikdo? Ani jednou. Proto žádám vás lidi z planety Země "neserte" se nám do toho, nediskutujte o šachu a přestaňte to okamžitě hrát, protože tu hru kazíte a ničíte svými chybami i její pověst ve Vesmíru. 

+0 /-0 | 03.08.2021 16:33

giocozo
Moc pěkný technický výkon Abdussatorova černými proti Durarbaylimu. I volba zahájení, kdy černý potřeboval vyhrát na zakázku. Transformace výhody dvojice střelců v lepší pěšcové ostrůvky. Klobouček.
+0 /-0 | 23.07.2021 19:26

Jirikovka@post.cz
Pane Ochvatil! Já s Elem 1800 nikoho nekritizuji,pouze konstatuji,že vystoupení našich reprezentantů na World Cupu byl krach! Nebojte se podívat pravdě do očí! Dosáhli naši reprezentanti úspěch na World Cupu? Vždyť většina nepostoupila ani do 3. Kola! Byl to úspěch! No nebyl! Tak to byl krach! Já nevím pane Ochvatile,jak proti krachu můžete protestovat!
+0 /-0 | 23.07.2021 16:50

xdavx x

J V, to se da v podstate rict uplne o vsem, profi fotbal tu asi taky nikdo nehraje a presto kazdy videl, ze mel hrat kaderabek a ne to kopyto darida... Takze to Ochvatilovo postesknuti taky moc nechapu. Ale muzeme jit klidne dal, kolik z nas si stezovalo ve skole na ucitele, a kdo z nas ucil, ze... Nechapu tyhle kecy, ze abych musel videt, ze nekdo hraje blbe, tak musim mit elo 2800 a nestaci jen si vsimnout, ze dotycnej mel treba v jedne rade pet proher nebo ze posledni rok ztratil plno elo bodu, nebo dokonce, ze konci pravidelne v uvodnich kolech play-off

+0 /-0 | 21.07.2021 13:42

J V
@21.07.2021 10:27 | Ochvatil: Na MS v hokeji taky nebyl nikdo z nás, přesto leckdo kritizoval. Pokud reprezentant špatně reprezentuje zemi, může to leckdo ohodnotit jako národní potupu. :D Sportovci zkrátka musí zabrat, abychom "my" vyhráli medaili a byli jsme nejlepší! :D Třeba za SSSR to měli šachisti horší, jak by mohl říci chudák Tajmanov, když jej penalizovali za vysokou prohru s Bobbym, že. :) A teď vážně, osobně se nedivím, že za tu covidovou bláznivinu David nehraje jako v nejlepších letech. Ty příkazy, zákazy všeho, to zacvičilo i spoustou otrlých lidí.
+0 /-0 | 21.07.2021 13:35

Pedro Morales
Díky Roberte!
+0 /-0 | 21.07.2021 10:21

Jirikovka@post.cz
Já bych shrnul vystoupení našich reprezentantů na World Cupu jedním slovem! Krach!
+0 /-0 | 20.07.2021 22:17

ciki333

VLM se prosoukal klíčovou dírkou do 4.kola. Rozhodl armagedon. Ještě že je zítra volný den.smiley Jinak 24.Vxb7! jsem viděl i já bez enginu.

https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/sochi-fide-world-cup-2021/3/25/9

 

+0 /-0 | 20.07.2021 20:00

xdavx x

vaja, ale tim hur ne?

+0 /-0 | 20.07.2021 19:48

vaja
19.07.2021 17:54 | Petr Koutný Komentovat vystoupení našich na Fide World Cup asi jde tak, že to nebyl velký neúspěch, ale nejde říct, že to byl úspěch. Tedy, k úspěchu to bylo daleko až moc. S hráči kolem 2500 - to naší ješt uhrají, ale proti profíkům přes 2600 už to nejde a to ještě nehráli s borci 2700 a to je jiné kafe. Tím chci říct, že i David Navara nezářil. První povinný postup a druhá partie a náraz v plné rychlosti do zdi. Esipenko 2716 Vitiugov 2724 Zkus si vzit doma kalkulacku a zeptat se ji jestli ti hraci maji "2700 "
+0 /-0 | 20.07.2021 19:14

HonzaSvatoš

Poučná koncovka dnes v rozstřelu Vidit - Adhiban 0-1, bílý král, bělopolný střelec, pe3, pe4, černý král, věž, pe5. Nevím, jestli to bylo vyhrané při nejlepší hře (tedy dle Lomonosova), ale černý nakonec vyhrál a v jednom momentě už Lomonosov hlásí výhru, když ještě není hned jasné, jak se černý dostane na pe3. Mimochodem, byl nějaký výpadek těch sedmikamenáčů, server byl offline, nevíte někdo proč?

+0 /-0 | 20.07.2021 18:43

Robert Cvek
Pedro Morales: Odpovím za Petra. Kdo je profík šachu? Kdo se živí šachem a je jedno, kolik má elo. Profík může být i hráč s elem 2100, pokud se uživí (asi jako trenér). Petr to myslel tak, že to jsou hlavně hráči, kteří hrají dobře. Herně to je jiné, zda hrajete s profíkem 2500 nebo 2600.
+0 /-0 | 20.07.2021 13:31

Pedro Morales
Petře jak je to s těma profíkama? Dík
+0 /-0 | 20.07.2021 13:22

Petr Koutný

u mě Jesipenko!!! 

+0 /-0 | 20.07.2021 11:26

moh4pkos
Tak co, pánové, Dubov - Jesipěnko, jaké prognózy? To je trhák, Andrej hraje v běsí sílu, navíc viděli jste ho na tom rozboru se Šipovem? Mladý, směje se, vše mu jde snadno, jednoduše. Myslím si, že když bude takto pokračovat, a není mu ještě ani 20, tak další 3-5 let se bude blížit top-5... Zatímco Dubov je vynalézavý šachový filosof ś okamžiky geniality. Necháme se překvapit.
+0 /-0 | 20.07.2021 11:24

Pedro Morales
Petře a od kolika elo je člověk profík? Od 2600? Já mislel, že i slabší hráči jsou profící. Díky.
+0 /-0 | 19.07.2021 19:05

Petr Koutný

Komentovat vystoupení našich na Fide World Cup  asi jde tak, že to nebyl velký neúspěch, ale nejde říct, že to byl úspěch. Tedy, k úspěchu to bylo daleko až moc. S hráči kolem 2500+- to naší ješt uhrají, ale proti profíkům přes 2600 už to nejde a to ještě nehráli s borci 2700+ a to je jiné kafe. Tím chci říct, že i David Navara nezářil. První povinný postup a druhá partie a náraz v plné rychlosti do zdi. 

+0 /-0 | 19.07.2021 17:54

xdavx x

jak muze mit minutu proti pulhodine to nechapu...

+0 /-0 | 19.07.2021 17:00

Jiří Kadlec

Teď to david bohužel pokazil... Místo 30...Jxe4? bylo nutné 30...c5 nebo 30...Kf7. A místo 31...Jd6? 31,,,Kf7 s dalším Ke6. Obávám se, že je to průser...

+0 /-0 | 19.07.2021 16:59

ciki333

Zle matičko, zle...David v časové tísni několikrát chyboval a rázem se rovina změnila na - 2,5.  Engin na serveru "chess24" píše "White is winning."

+0 /-0 | 19.07.2021 16:55

xdavx x

jirka, jasan to chapu, ale objektivne si myslim, ze to f5 byla kravina :)

+0 /-0 | 19.07.2021 16:50

Petr Koutný

dle engine je to rovina.....tak si to dají kluci dnes zase do sto tahů a zítra rozstřel. Tipuji remíza. 

+0 /-0 | 19.07.2021 16:45

Jiří Kadlec

Davide, to je těžké, David tvoří! :-) Jeho dynamické pozice jsou celkem často za hranou, ale soupeř je málokdy schopen najít cestičku k vyvrácení, častěji se chytí do pasti :-) Počítač v tom má jasno, ale o tom to není :-)

+0 /-0 | 19.07.2021 16:41

xdavx x

jirko, no nevim, mi prijde ze to f5 teda moc nemusel. asi to zremizuje, ale je to jen o tom, zda to zremizuje. tak uvidime.

+0 /-0 | 19.07.2021 16:17

Jiří Kadlec

Petr: A já tipuji neprohru Davida, tak uvidíme :-)

+0 /-0 | 19.07.2021 16:05

Petr Koutný

Tak dnes koukám, koukám a nevypadá to dobře. Uvidíme....ale tipuji prohru Davida.

+0 /-0 | 19.07.2021 15:21

Marek007
Stále mi to pripomína Lebowskeho z Big Lebowski, ako tu niektorí prežívate šachy. On takto prežíval bowling, a pritom pre zvyšok sveta je to bezvýznamné. :- )
+0 /-0 | 19.07.2021 14:42

miki24
Navara je super šachista, ale pripadá mi tak, že svoje zanecháva nedostatok hernej praxe. Určite keby mohol hrať viacej tak by bol lepší. Takto je to však slabšie. Obávam sa, že takýmto štýlom bude pád dole. Ono nie je problém prísť o body s veľmajstrami. Problém je potom dostať sa hore. Body sa získavajú na takejto úrovni len ťažko... 2750 ako mal niekedy tak nebude mať už nikdy asi, čo je škoda. 75 bodov nezíska už asi, ale nikdy nehovor nikdy a možno prekvapí ešte...
+0 /-0 | 19.07.2021 06:25

sarmatam
Eště není konec David ví co dělá :-)
+0 /-0 | 18.07.2021 18:48

sarmatam
David to mohl vyhrát, ajajajajaj nebo to bylo naopak ? Ajajajajaj sakrální, furtovní,remis se bude řešit ,jj .....
+0 /-0 | 18.07.2021 18:47

Petr Koutný

Žába - souhlasím. Každý má problémy a každý musí nějak v životě bojovat o své místo. Firouzja se může stát Mistrem světa a nemusí a nic se nestane. Z pohledu financí, si myslím, že už poměrně slušně zajištěný. V porovnání s lidmi, co přišli o střechu nad hlavou na Jižní Moravě a nebo v Německu při posledních záplavách, kde šlo opravdu o život si myslím, že starosti tohoto šachisty nejsou tak dramatické a spíš můžou být nicotné. Pro většinu lidí na tomto světě a v možná pro většinu UFO v celém vesmíru,jsou šachy jen pouhou deskovou hrou, která oslovuje v porovnání jiných sportů jen hrstku lidí na světě. Stejně jak pro mne je Mistr světa v šipkách a nebo Curlingu neznámý člověk,pak pro většinu lidí je Firouzja noname v jejich životech. Nepřeceňujme šachy,opravdu se okolo nich netočí svět. 

+0 /-0 | 18.07.2021 18:33

žaba

Taky si myslim, že Viktor Firovy problémy trochu nadsazuje. O něj se federace přímo perou a šachy nejsou tak populární a důležité, aby stálo za to Íráncům ohrozit někoho na životě (samozřejmě, ideální by bylo, kdyby se narodil Íránským přistěhovalcům v Norsku :)). Možná to nemá v životě úplně snadné, ale také si nemyslím opak. Vzhledem k jeho talentu a podmínkám, si myslím, že jeho problémy nejsou o moc jiné, než jiných nadaných kluků jeho věku.

Také si ale nemyslím, že "morální povinností" člověka, pokud má výjimečný talent, je se zcela odevzdat dané činnosti a "dotáhnout to co nejdál". To je filozofie Kasparova a já osobně si myslím, že v životě jsou důležitější věci, než být otrokem vlastních ambicí. Tady je mi sympatičtější přístup Carlsenových rodičů, kteří svému synovi nechali volnost a ten se do šachu "tvrdě obul" až kolem puberty a z vlastní vůle. Jak se ukázalo, nic mu neuteklo.

+0 /-0 | 18.07.2021 18:27

moh4pkos
Vikto111 - nezkoušel jsi psát knihy? "Že mu nejde o život". Samozřejmě. Už to vidím. Muslimské bratrství, velké oběti, zpravodajská hra, Bond Girl a štěnice v šachovnice, hrdinské činy a těžké životní situace, otrávená shisha a TV Nova s manželkou večer..Je to obyčejný iránský kluk, který svým šachovým talentem má obrovskou výhodu proti ostatním z jeho země, třeba zápasníkům, kterým zakazovali spoustu věci, teď je chráněn EU občanstvím, a co jako, takových tam je...Je to rozmazlený, typický představitel Generace X, jeho "těžkosti" v životě jsou občasná špatná káva, občas sekající počítač, a občas blbě fungující stream. To porovnání "zde diskutujících" v jeho věku je zcestné, směšné a absurdně povrchové. Já v jeho věku se přestěhoval z jedné země do jiné a také to neměl vůbec lehké, ale nepovažuji to za nějaké hrdinské činy. Naši dědové to měli o něco těžší. Jediné co jsem chtěl říct je to, že musí hodně makat v tomhle věku, nic jiného. Nijak tím nezpochybňuji jeho talent. Ale zase na jinou stranu vzpomínám si na Kasparova, který si vysloužil před 3 let od mladého Artemijeva, tehdy čerstvého mistra Evropy, že to co dělá v politice je hloupost. To možná je, ale Kasparov si celkem férově poznamenal, že on tedy v jeho věku (do 20 let) už jasně aspiroval směrem na Karpova a zářil všude kudy přijel, šachy doslova žil a dýchal. Tenhle přístup u moderní generace už se najde možná jen tak u pár lidí...
+0 /-0 | 18.07.2021 17:25

smallmouse

Po Dd7 je konec. Černý si myslel ze 25... Sf6 je ještě silnejsi. Černý už teď má kvalitu víc a po vynucennem Vxf5 Sxa1 Dxa1 dává černý "vítězný" dvojuder Dd3 když napadá současné věž i střelce a obě figury najednou nejdou pokryt. Byla tam ale Davidova brilantní taktika po Sxh6 kterou z dálky prehledl. 

+0 /-0 | 18.07.2021 17:02

Petr Koutný

Jasné, ale v konkrétní pozici najít Dd7 není tak těžké....to je pokrytí dvou figur a figura víc. Ano - souhlas dá se to v kombinaci přehlídnout, ale na jeden tah se to dá vidět a to poměrně lehce. Neříkám ani popel toto vidět-nevidět pět tahů dopředu, ale v dané pozici Dd7 a konec. Konec na úrovni okresního přeboru....A to myslím vážně...

+0 /-0 | 18.07.2021 16:53

smallmouse

Petre bez počítače to není tak jednoduché. David viděl z dálky další komplikace spojené se Sxh6  a neuvědomil si, ze po Dd7 se jeho pozice rozpadne. Soupeř neviděl 28. Sxh6 f6 29. Vg5 což se určitě dá přehlédnout i na úrovni 2600-2700.

+0 /-0 | 18.07.2021 16:51

smallmouse

 

 

David Navara po výborném předchozím kole dnes nehraje dobre.  V anti Marschalovi po Davidově 10. Sd2 zahrál soupeř tah, který se skoro vůbec nehraje 10....h6 a David moc nevěděl co s tím a jeho pozice se postupne zhoršovala. Tah 24. Jxe5 se nepovedl vůbec. Naštěstí soupeř neviděl Davidovu taktiku a nepokryl vše napadene tahem Dd7 po čemž by měl černý velkou materiální prevahu. Teď to vypadá, ze partie skončí nejpravděpodobněji remízou, když má Navara 2 pěšec za kvalitu. 

 

+0 /-0 | 18.07.2021 16:43

Petr Koutný

neuvěřitelná a až školácká chyba Davida Navary ve 24.tahu a dále neuvěřitelná slepota černého, kde stačilo v 25.tahu zahrát Dd7 a figura víc a jasná výhra pro černého. Okresná přebor na světovém poháru..:) 

+0 /-0 | 18.07.2021 16:42

Petr Koutný

Viktore111 - souhlas. Jen jedna technická připomínka. Některé věci rezonují a třeba o tom Navarovi to stále zní v uších spoustu lidí. Někoho to dráždí, někomu se to nelíbí, ale stále to je někde tady. Minimálně odvážná myšlenka, která není zapomenutá. Co víc si přát? Říct něco a nebýt zapomenut? :) 

+0 /-0 | 18.07.2021 15:28

wp2t

2 moh4pkos Firouza Tak online hrdinou byl z donucení, že po celém světě se moc turnajů fyzicky neodehrálo. A je taky ještě dost mladý, aby měl právo při svém stylu mít trochu nevyrovnané výkony. A budoucí mistr světa , možná, bylo napsáno, takže když teď všechno nevyhrává, tak to ještě nedokazuje, že nebude. Třeba se z rovna z těchto proher dokáže poučit, odprostit se od online slávy a .....

Druhá věc je, že ten uzbek měl převahu téměř od začátku až do konce a je mladší než on. Já jsem si ale taky myslel, že Firouza při svém stylu a systému turnaje má na to to celý vyhrát.

Pro šach je myslím velmi dobře, že takových nadějných budoucích mistrů světa se v této době vyrojilo tolik, to může být hodně zajímavý.

 

+0 /-0 | 18.07.2021 13:09

sarmatam
Zapomněl jsem na caruanu,ten je taki venku :-)
+0 /-0 | 18.07.2021 06:14

sarmatam
Mishra venku,Firo venku,Van venku,to jsou budoucí mistři v šachu světa,ale David Navara,Magnus,Jesipenko ti se nedaj mají to blíž být na trůnu,du kuknut na Dubova,ten je u mě taky kandidát na MS :-(
+0 /-0 | 18.07.2021 06:13

xdavx x

tak otazka je, kdo z nej mistra sveta delal. urcite je to hrac, ktery hrat umi. 

+0 /-0 | 17.07.2021 23:08

MaX

není možná, jisto jistý budoucí místr světa, jdu se na to podívat

+0 /-0 | 17.07.2021 20:32

moh4pkos
No právě, s tim Firouzjou, jedná věc je být online hrdinou a naději celého "kasparovského" křídla a kombinačního stylu a šachovým mesiášem, ne-li už přímo vyzývatelem Magnuse, a druhá věc je za šachovnici fyzicky hrát živé, nekompromisní, bojové šachy proti soupeři, který na všechny tvoje přezdívky a rozdané velkolepé nálepky kašle z vysoké kolkovny! Ten uzbecký kluk ho měl na pánvi už včera, kde černýma stál minimálně -2 tak 10 tahů, a dnes to jen potvrdil. Novopečený Francouz musí hodně makat a v tomhle věku prostě hrát, hrát a hrát klasické turnaje, všechny možné. Na Grand Chess Tour v Rapidové sekci skončil v Paříží tuším daleko, v Chorvatsku dokonce poslední. Musí makat. Méně žrát (streamovat), více běhat (hrát offline klasiku) :) Jinak viděli jste toho Volodara? Včera stál lépe než Artemiev! O nic skoro dnes prohrál. 14 let je dítěti...
+0 /-0 | 17.07.2021 20:31

wp2t

A Firouzja už je out.  To byla panečku nakládačka.

+0 /-0 | 17.07.2021 20:04

paulz

Van hrál velice dobře, samozřejmě až na závěrečnou partii rapidu. Ta mu teda skutečně vůbec nevyšla. Proč hrál docela divné 6.h3 asi ví jen on. Měl hrát v klidu 6.Sf4 jak spousta hráčů před ním, tuhle pozici odsušit a nechat vše na závěrečnou blicku. 

Jinak Vojta Plát co hrál ve druhé vážné partii se dá nazvat sebevraždou...

+0 /-0 | 17.07.2021 18:54

kyssling
Souhlasím, to je jako pavouk Grandslamu, aka zatím hrají nasazení s druhým sledem. Jeden nevyužitý break, nebo pár dvojchyb jim set či zápas neprohraje, ale přespříští kolo musí hrát již maximum, jinak se dál než do čvrtfinále nedostanou.
+0 /-0 | 17.07.2021 18:35

Petr Koutný

Koukám,koukám. Co osobně čtu ztohoto turnaje,pak David Navara je samozřejmě stále nejlepším českým hráčem. Van i Vojtěch ostudu neudělali, ale...Ale proti lepším hráčům, dejme tomu proti 2700+ to těmto borcům nejde. Ano, 2500+ to ti naší umí porazit, 2600+ umí hrát rovné partie, ale 2700+ to je často konečná. Ano, David Navara postoupil, ale zatím měl hratelné soupeře a papírově slabší. Takže kdyby vypadnul, byl by to neúspěch, postoupil a není to zatím úspěch. Prostě porazil koho měl a ukáže se, jestli dokáže bojovat proti 2700+ a nebo už ne. To je můj osobní názor. Petr 

+0 /-0 | 17.07.2021 17:48

wp2t

Takže zase klasika a jediný český postupující David Navara. Ovšem ani VP ani a zvláště Van si ostudu rozhodně neuřízli a nedali svoji kůži zadarmo.

Petře, co ten náš francouzský favorit , ten mladý uzbekistánec je mu víc než vyrovnaným soupeřem, chvílemi se mi zdá, že AF bojuje o holé přežití.

+0 /-0 | 17.07.2021 17:19

moh4pkos
Tak Van bohužel dnes padl. Je to talentovaný chlapík však, když se bude snažit, bude z něj 2700 hráč. Jesipěnko porazil v klasice před nějakou dobou Carlsena, když si pamatujete, byla to velká senzace, dokonce o tom ruská televize natočila shot : https://www.youtube.com/watch?v=eVdwLTon_yk&ab_channel=НовостинаПервомКанале
+0 /-0 | 17.07.2021 16:47

sarmatam
Dnes se těším na Vana,dnes vyhraje a potom zase porazí dalšího soupeře,a potom se teprf uvidí :-)
+0 /-0 | 17.07.2021 08:35

Jirikovka@post.cz
GM Plat dnes prohrál s Vitiugovem a na turnají končí! Vitiugov má o 200 Elobodů víc,tak to byl nepoměr sil! GM Plát nejel do Soči zbytečně! Zahrál si šachy a i po odečtení nákladů nějaké peníze doveze!
+0 /-0 | 16.07.2021 18:22

Zaplji

Vsechny hrace pry budou testovat zitra po odvetnych partiich asi od 18 do 21 hodin

+0 /-0 | 15.07.2021 22:17

Zaplji

Psal mi Vojta Plat. Pry Caruana udelal 12 tahu a jeho souperi rekli, ze byl vcera pozitivni! Caruana jde do izolace... A Aronian mel teplotu a nepustili ho do hraci mistnosti....

+0 /-0 | 15.07.2021 22:06

HonzaSvatoš

Vanova obrana proti Jesipenkovi dnes fantastická, koncovka vypadala hodně nebezpečně, ale Van našel skvělou a skrytou patovou možnost (31....h5, kdy je idea po h4 a dobrání bílého na g7 odevzdat obě věže na h1 a pat), nyní už to udrží.

+0 /-0 | 15.07.2021 17:47

Marhula
Podle hry si myslím že nejdéle dojde VAN pak NAVARA a Plát pokud Carlsen dostane hráče co mu vyloženě nesedne tak se nemusí ani do finále dostat je to sázka do loterie.
+0 /-0 | 14.07.2021 22:14

wp2t

Stream na twitchi byl skvělý ba přímo dokonalý, přesně podle představ. Byla tam dokonce zmíněna i dřívější spolupráce s RP šachy jako odpověď na promo odkazu v tomto vláknu.

 

+0 /-0 | 14.07.2021 10:33

sarmatam
Meloun dík :-)
+0 /-0 | 14.07.2021 07:24

Petr Koutný
Díky za odkaz na Štefana Mazura, vždy mu udělám rád reklamu a tím snad i podpořím to co dělá. Petr
+0 /-0 | 13.07.2021 12:25

wp2t

Melounku mockrát díky, já jsem ho pravidelně v pondělí sledoval na youtube, teď ohlásil konec a že budou tréninky už jen na twichi a mně to nedošlo, že by to tam mohl udělat.

To si moc rád pustím a přehled určitě získám. Ještě jednou mockrát díky a snad tahle "reklama" jinam nebude Petrovi vadit.

 

 

+0 /-0 | 13.07.2021 11:50

VojtaTelekes

Péťo, co já vím, tak tohle bylo v prvním a ještě ve druhém kole pokaždé :-) Na jednu stranu s tebou souhlasím ..ale na druhou stranu se mi hrozně líbí sledovat 2600 proti 2100 :-) Ale není to tím, že bych byl zlej :-D 

+0 /-0 | 13.07.2021 11:31

Meloun

wp2t - přímý přenos se zaměřením na naše a Slovenské hráče je každý den na twitchi - PriSachu. Komentuje IM Štefan Mazur.

+0 /-0 | 13.07.2021 11:10

wp2t

No, (tuším) velmistr Štohl někde prohlásil, že FIDE vydělá peníze a místo aby je použila na uspořádání kvalitního turnaje, tak je dá na výchovu nějakého budoucího afrického mistra. Viděl jsem videa z výchovy prvního afrického šachového velmistra Ashleyho(myslím), když mu např. domluvili partii s Caruanem. Snad to ani nebyl žádný šachový klub ale pub, rámus jak na pouti, skoro nikoho šachy nezajímali a oni odehráli pár tahů, novináři nasekali tisíce fotek...........

Pro zachování korektnosti příspěvku prohlašuji, že nejsem rasista a že jsem přesvědčený, že rozdíly mezi rasami neexistují a to, že např.  v basketbalové NBA je 99 procent černochů není způsobeno nějakým přirozeným rozdílem mezi rasami, delšími končetinami a vyšší pružností(výskokem) , ale prostě tím, že všichni tito hráči měli skvělé výsledky v učení na střední a vysoké škole.

+0 /-0 | 13.07.2021 09:25

Petr Koutný

V prvním kole jsem si všimnul, že tam bylo poměrně dost hráčů s ratingem 2100-2200. A i když chápu, že reprezentují menší federace, pak si myslím, že na takovou akci tito hráči nepatří. Je to skoro už jako v ME fotbale, kde postupuje skoro každý, ale jak s fotbalem tak se šachami to nemá moc  společného. 

+0 /-0 | 13.07.2021 07:24

wp2t

2 smallmouse opravdu? Tak to je teda velkej pech, při takovýmhle turnaji.

Mě to nakonec napadlo, ale doufal jsem že to tak nebude.

dík za informaci, nikde jsem to nenašel.

+0 /-0 | 13.07.2021 00:00

smallmouse

Wp2t: Někteří hráči meli pozitivní covid test a proto prohráli bez boje. 

+0 /-0 | 12.07.2021 21:48

wp2t

Ale já jsem nemyslel nasazený hráče, to chápu.

ale výsledky :

Mikhalevski - Wynn 2-0

Abdusatorov - Ervan 2-0

Erdos - Atabayev   2-0

Lupulescu - Fan 2-0

Moradiabadi - Ziska 2-0

Deac - Zaibi 2-0

Ivanisevic - Rodriguez 2-0

ještě mě napadlo, že se nedostavili, ale od začátku to tam na oficiálních stránkách  fide world cup nebylo.

 

+0 /-0 | 12.07.2021 20:07

Paul

wp2t má pravdu, tibreak je až 3. den.

https://worldcup.fide.com/info/schedule

Někteří jako Carlsen, Navara...jsou nasazeni až do 2.kola

+0 /-0 | 12.07.2021 19:42

wp2t

rozvrh turnaje _1. den 1. partie 2.den 2.partie 3. den tie break

jaktože některé dvojice již znají postupujícího? Nějaká dohoda mezi nimi? Nebo vzdání obou partií naráz?

pěknej zmatek v tom mám,  když člověk sleduje pár partií podrobněji, tak stav ostatních je na různých serverech naprosto rozdílný, někde už dohráli, někde teprve dohrávají.

opravdu chybí celkové přehledné zpravodajství

 

 

 

+0 /-0 | 12.07.2021 18:44

Jirikovka@post.cz
Pane Koutný! Děkuji Vám za vysvětlení pravidel! Problém je v tom,že VP má v příští partii černé kameny!
+0 /-0 | 12.07.2021 17:50

Petr Koutný

Podle pravidel, když bude stav zápasu nerozhodný, hned po dohrání druhé partie se začínájí hrát dvě partie v čase 25minut +10 vteřin bonus na tah, když se rozhodne je konec. Když se nerozhodne hned ten den se hrají dvě partie 10 minut +10 vteřin a když se nerozhodne pak se hrají dvě partie 5 minut a 2 vteřiny bonus na tah a když se nerozhodne pak se hraje jedna partie, kdy bílý má 5 minut a musí vyhrát a černý má 4 minuty, hraje se bez přidavků do 60. tahu a od 60 tahu se hraje s přidavkem na tah 2. vteřiny na tah. Můj osobní tip, že Vojta to chce uhrát právě v tiebreaku, ale zítra má černé a do tiebreaku je ještě jedna partie.

+0 /-0 | 12.07.2021 17:22

HonzaSvatoš

Přenos na followchessu mírně blbnul na začátku, nebylo jasné, jestli má bílé Van, nebo jeho soupeř, teď už to vypadá v pořádku. Po 18. tahu zatím motor, pro mě trochu překvapivě, favorizuje černými hrajícího Ádáma Kozáka, na první dobrou mi přitom pozice přišla zhruba rovná. Remíza u Vojty Pláta docela překvapivá, přeci jen měl pěšce navíc a bylo by to na dva výsledky, neřekl bych, že v závěrečné pozici je sliná pozice Jf4+pole e5 dostatečnou kompenzací za pěšce.

+0 /-0 | 12.07.2021 16:41

Jirikovka@post.cz
Jerguš i VP remizovali! Má to být KO systém! Jak se to hraje dál když hráči remisují?
+0 /-0 | 12.07.2021 16:40

wp2t

Také se moc těším na turnaj, jen velká škoda, že žádný československý server nepřináší i svůj online živý komentář.

Třeba by to VP ještě stihnul při hraní, jeho komentáře k živým akcím byly vždy odborné, kvalitní a ve velké většině případů i vtipné.

Mým předpokládaným vítězem je Firouzja také, vzhledem k systému turnaje.

 

 

 

+0 /-0 | 12.07.2021 13:48

Petr Koutný
Díky za doplnění, těším se na partie.
+0 /-0 | 12.07.2021 10:53

PalinoS
Slováci hrajú dokonca dvaja :-) Okrem Jerguša aj IM Juraj Druska - ten bude hrať s GM Parligrasom.
+0 /-0 | 12.07.2021 10:29

Petr Koutný

Pro jistotu jsou v článku dva odkazy, první je na chess24 a druhý je na follow chess. Tak dnes to začne a pojďme fandit! Můj tajný tip je na vítězství Firouzjy. 

+0 /-0 | 12.07.2021 08:00