Šachové soutěže

15.09.2020 22:31 | Zprávy

Ještě ani nezačal šachový kolotoč a už se vás ptám: Co myslíte...začnou vůbec šachové soutěže a dohrají se? Já říkám, že nevěřím v dohrání soutěží u nás. Opravte mě, jestli máte jiný názor.

Extraliga začíná prvním kolem 17.10. První liga začíná 4.10 . Druhá liga začíná 18.10 a krajské soutěže 4.10. 2020


Včera Slovensko přidalo Českou republiku na seznam rizikových zemí.

Tedy když budu citovat: Slovensko od nadcházejícího pátku zařadí Českou republiku kvůli šíření koronaviru mezi rizikové země, rozhodl dnes slovenský Ústřední krizový štáb. Při cestě z Česka na Slovensko budou muset lidé až na výjimky předložit negativní výsledek testu na koronavirus ne starší 72 hodin nebo na Slovensku nastoupit do pětidenní karantény a následně podstoupit test. 


Přidám Německo...

Německo kvůli zhoršující se situaci ohledně pandemie koronaviru od čtvrtka 10. září zařadí Prahu na seznam rizikových oblastí. Hranice mezi oběma státy se zavírat nebudou, nutný ale bude test. 

Když jsem sledoval několik odborníků u nás. Čekají zhoršení situace a vrchol někde kolem konce roku. Takže lépe už asi bylo. Můžeme počítat že do konce roku bude česká extraliga bez slovenských hráčů a naopak slovenská extraliga bez českých. Z Německa, za chviličku z Polska a Rakouska k nám hráče nepustí a tak se budou muset oddíly spolehnout na své domácí hráče. 

To by bylo asi to nejmenší.  Hraní v rouškách bude povinnost. Počítám že se budou omezovat sportovní utkání a přijdou zákazy na omezený počet lidí, kteří se můžou společně potkat v uzavřené místnosti.Do toho statisticky hodně pravděpodobné bude i to, že v některém družstvu bude výskyt a oddíl půjde celý do karantény. Budou se hledat volné termíny, budou kolize. A někteří hráči můžou odmítnou nastoupit.

Proto podle mě se soutěže u nás nedohrají. Možná začnou, ale nevěřím že se dohrají. Situace je těžší než byla na jaře a soutěžím zbývalo jen cca dva měsíce do konce a byly zrušeny. Dnes mají soutěže před sebou celý ročník. Nevěřím, že se dohrají.

Upřímně nezávidím šachovým profesionálům. Živit se dnes touto hrou je sázka na nejistotu. A nezávidím kapitánům plánovat sestavu družstva...Cizincům se k nám moc nebude chtít a pak možná v extralize uvidíme i hráče, kteří by si nezahráli v první či v druhé lize. 

Přivítal bych už dnes informace ze svazu o tom co bude, když se toto stane. Co bude, když oddíly nenastoupí, jak to bude s pokutami. Jak to bude s kontumacemi. Jaké jsou připravené alternativy? Bylo by dobré toto vše říct dříve než se začne hrát. Měnit pravidla během soutěže, může poškodit kohokoliv z nás. 

Ale možná se mýlím a soutěže proběhnou bez jakýchkoliv problémů. Co si o tom myslíte vy? Dohrají se šachové soutěže u nás a nebo ne? 

Petr Koutný

68x 5851x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (68) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Krolop

Šachové soutěže už klepou na dveře. Popustme vášním svým jen více otěže! Řekl bych, a to nechci panu Plátovi nijak pochlebovat, že má vcelku zdravé názory. A to dokonce bez pomocí psychologa. Psychologa by skutečně potřebovali lidé, kterým je předem jasné, že za všechno špatné mužou Rusové, Čiňané a hlavně ten Putin, protože vůbec nechlastá jako náš kámoš Jelcin!

+0 /-0 | 18.09.2020 07:17

Agent Voňavka

Netvrdím, že jsem normální, ale v určitých věcech jsem oproti tobě, Morphynisto, zcela při smyslech. Možná , kdyby jsi četl seriózní věci, tak by tvůj pohled na svět byl jiný. Ostatně k politice a podobným věcem se skoro vždy nejvíc vyjadřují ti, co o tom ví úplný h***o...

+0 /-0 | 17.09.2020 11:07

Krolop

Pro koho jsou Eurozprávy? Jen pro voly, jen pro krávy! No, to jen tak na odlehčení těžké diskuze.Kdoví, kolik hráčů, kolik týmů začne hrát soutěže. Kdoví, kolik hráčů, kolik týmů dohraje soutěže...?

+0 /-0 | 17.09.2020 10:07

xdavx x
Morphynista jako že ty, hrdina schovaný za anonymitu ne? Zazpivej si ukrajinskou hymnu, na hlavu si udělej čepičku z eurozprav a bez se ukajet do Řeporyj. Možná se ti ulevi.
+0 /-0 | 17.09.2020 09:56

Morphynista

Vojto, ty tu pomoc od psychologa ( o které jsi psal v rozhovoru ) a možná, že lépe od psychiatra potřebuješ daleko více, než si myslíš,,,

+0 /-0 | 17.09.2020 09:24

Agent Voňavka

Pokud Morphynista čte Eurozprávy, tak bych mu doporučil si nasadit roušku na péro a ne na ksicht...Aspoň pak nevzniknou další naivní troubové.

+0 /-0 | 17.09.2020 07:20

Krolop

Zajímavá a dost výživná diskuze! Já už jsem z Covidu tak otráven, že vůbec nevím, co je skutečně správné. Co český odborník, to úplně jiný názor.  Pro jistotu nosím roušku, nikoliv na ústech, ale zatím jenom s sebou! Do roka  a do dne se třeba: Hin sa hukáže! Jinak si myslím, že určité procento lidí zemře, protože takový je život! Tož tak.

 

+0 /-0 | 16.09.2020 22:41

lykan

Morphynista: Problémem by mohlo být to, že autor článku staví vedle sebe počty potvrzených nemocných na covid a odhad počtu nakažených chřipkou. Většinu lidí nikdo netestuje ani na covid, ani na chřipku. Potvrzených případů chřipky bude jen malá část toho odhadovaného milionu případů ročně v ČR. Odhad skutečného počtu případů covidu může být silně podhodnocen, ještě s tím nejsou takové zkušenosti, jako s chřipkou.

+0 /-0 | 16.09.2020 19:18

xdavx x
Eurozpravy :D takovy objektivní plátek, už chápu :) tak já tady raději dám odkaz na SZU. Každý kdo má oči a mozek vidí http://www.szu.cz/tema/prevence/chripka-versus-koronavirus-podobnosti-a-zasadni-rozdily-k-18
+0 /-0 | 16.09.2020 19:15

Morphynista

Čína sem i do jiných evropských zemí dodávala obyčejný šmejd , ty vadné respirátory jim patří omlátit o hlavu. A poněvadž tu někteří stále srovnávají covid s chřipkou, tak zde čísla, který tento nesmysl vyvracejí. https://eurozpravy.cz/domaci/chripka-je-horsi-nez-covid-lez-svet-se-dvema-vaznymi-respiracnimi-chorobami-nechce-nikdo.261b1d82/  

+0 /-0 | 16.09.2020 18:43

lykan

Budu se tu po stopadesáté opakovat, ale jak si čtenář může povšimnout, v termínovém kalendáři je mnoho sobot. Před každou nedělí jedna. Víkendová dvojkola jsou vcelku univerzální metoda, jak lépe zorganizovat čas a ušetřit termíny.

 

A platí to i v covid krizi. Na odehrání těch našich superdlouhých soutěží družstev stačí 11 víkendů. To se, v extrémním případě, pokud bychom nedělali pauzy kvůli mládeži (což se bohužel v šachovém hnutí považuje za normální), dá stihnout do Vánoc. Od října do června tak máme půl roku rezervu pro soutěže mládeže a možná přerušení soutěží kvůli covidu. Takže, pokud bude vůle, nepřijde mi moc pravděpodobné, že by se soutěže nedaly dohrát.

 

Při pohledu na termínový kalendář ŠSČR je vidět, že na republikovém svazu necítí potřebu udělat něco jinak. Krajské konference se ale nemusí vydat cestou kopírování termínů soutěží řízených ŠSČR a mohou vymyslet nějaký vlastní plán. Je pitomost ohrozit dohrání soutěží řízených krajem jen kvůli tomu, aby hrstka šachových fanatiků stíhala hrát ligy i krajské soutěže.

 

Takže, milí delegáti konference KHŠS, ukažte prosím, že ta konference je k něčemu a stanovte jasná pravidla. Je absurdní, aby krajští funkcionáři bezradně organizovali anketu na téma, jestli se klubům chce dohrávat soutěž, nebo nechce. Vždy bude dost oddílů, které z nejrůznějších důvodů nemají zájem dohrávat. Taková anketa by vážně ohrozila dohrávání soutěží i bez covidu.

+0 /-0 | 16.09.2020 17:56

xdavx x
N.ocnik prozradis mi sve jmeno? Jen ze by bylo fajn vedet co za curaka jsi :)
+0 /-0 | 16.09.2020 17:19

xdavx x
druid. no ja si prave pamatuju ze se kritizovalo uplne vsechno. vcetne dovozu rousek z ciny, treba hrib tyto rousky pro prahu odmitl a objednal rousky z turecka a na ty ceka dodnes. pokud nekdo nezkousne svou nenavist a ohrozi tim zivoty jinych, a v te dobe se nevedelo, ze ten virus neni tak hrozny, tak by uz davno mel zmizet. jen u nas ale se hazi svrab na babise, o to prave nejvice od lidi jako je hrib.
+0 /-0 | 16.09.2020 17:16

Druid.Panoramix

Pokud bude mít dohrání ligy za problém, tak bude problém ji dohrát - korona bude dobrá záminka, nemyslíš? Já si myslím, že by se liga dohrát dala, ale na mě to nezáleží - dotaz náleží spíše organizátorovi soutěže a ŠS ČR a oni dnes doopravdy neví, jakým směrem se situace vyvine a jaká bude nastavená hranice pro dohrání nejenom ligy, ale všech šachových soutěží.

Vojto, trošku s Tebou budu polemizovat, znám situaci na Slovensku velmi dobře a drží se nahoře právem, ovšem za jakou cenu - míra naštvanosti vzrůstá, ale jsou zodpovědní, to se jim musí nechat. U nás si mylím, že se testuje málo, zejména u lidí s příznaky, hodně se testuje kvůli dovoleným, aby se dalo vycestovat s negativním osvědčením, a to není jedno a to samé. A kdybychom byli pořádní, tak by nevznikla aféra v klubu Techte Mechtle a a nedělejme si iluze, že je to někde jiné. Mládí chce prostě žít a chce žít nonstop. :o)) Itálii na jaře kolaboval i systém jejich zdravotnictví. 

+0 /-0 | 16.09.2020 13:15

Morphynista
+0 /-0 | 16.09.2020 13:14

Agent Voňavka

Itálie měla hlavne úplně špatná čísla, protože pohřebáci dostávali prémie za to, když napsali, že někdo zemřel na koronáč. Takže sice dvě kulky v hlavě, ale jasná korona :-) U nás se testuje ve velkým, proto máme takový nárůst. Značí to ale to, že jsou Češi pořádní a berou nemoc vážně. V Bulharsku si běžně nechaj udělat falešnej test, jen aby se mohli dostat například do Řecka. A Slováci se drží vysoko, protože se tam všichni poctivě dezinfikují. Jinak se podívejte na sestavy první ligy východ.

http://chess-results.com/tnr532490.aspx?lan=5&art=8&turdet=YES

Myslíte, že by byl problém ligu dohrát? Těch cizinců je tam opravdu málo a i tak jsou pro sportovce nějaké výjimky. 

+0 /-0 | 16.09.2020 12:55

N. Očník

brazina: tvůj problém je, že neumíš pořádně číst a s myšlením je to také špatné. kdyby ses měl vyjadřovat ty jen k tomu, k čemu máš co říc, neřekl bys nikdy nic. že neumíš smysluplně srovnat význam různých čísel ti nevyčítám, to je prostě na tebe příliš.

+0 /-0 | 16.09.2020 12:51

Druid.Panoramix

Vojto, na jaře bylo Švédsko mezi evropskými zeměmi naprostý unikát, nejenom, že nepřijímalo žádná radikální opatření, ale šlo cestou 100% promoření země. Uvidíme, jestli se jim to taky podařilo, protože SARS - Covid19 taky může zmutovat. Ukáže čas. Kdo si pamatuje situaci na jaře, tak ví, že špička byla ČR, SR a na chvostu Itálie, Španělsko, Francie.Teď na podzim je to  tošku jinak, na špici SR (asi tam na to jdou zostra), Itálie.... a na chvostu ČR, Francie a Španělsko. Každá země šla svojí cestou, každá svými prostředky a mírou restrikce..... uvidíme, jaké budou výsledky za rok touto dobou. :o)

 

+0 /-0 | 16.09.2020 12:49

Agent Voňavka

Druide, já jen viděl čísla ve Švédsku a vypadá to, že tam mělo promoření smysl. Ale jinak upřímně dění okolo koronáče moc nesleduji, bych se z toho zbláznil. Kdo z vás jede zítra do Pardubic na Czech Open? 

+0 /-0 | 16.09.2020 12:34

Druid.Panoramix
+0 /-0 | 16.09.2020 12:28

Druid.Panoramix

Takže asi tak. Universální návod asi neexistuje, ale pokud se něco podělá, měli bychom se z toho poučit, takže za mě:

a) posílit kapacity KHS, zmodernizovat jejich počítačové vybavení a ať tam IT řeší jejich vlastní lidé a ne externí firmy - to je pak nemůžeme divit

b) preventivní opatření na úřadech, důsledná hygiena a hygienická opatření

c) doplnit sklady SSHR o účinné respirátory, ochranné obleky, aby v případě nějakého většího průšvihu bylo odkud brát

d) začít od jednotlivce - každý si musí uvědomit, že nejde jen o něho, ale i o lidi kolem něj - osobní hygiena, desinfekční gel, pořádný úklid a životospráva, ochranné prostředky ( někdo má rád roušky, já raději šátek...

e) funkční Chytrá karantena, fukční aplikace eRouška - pořádné IT oddělení na MZd - a ne, že tam od května hledají IT managery, kdo to tam potom řídí??

f) zapojení AČR do procesu - počítačoví specialisté, posílení civilního sektoru tam, kde si sami neporadí - Domovy pro seniory, LDN, atd

g) v krajním případě důsledné uzavření hranic ČR a omezení práce úřadů státní správy a místní samosprávy - vždyť jejich agendy se dají řešit z Home Office

To je jen tak nástřel od boku. :o)).

+0 /-0 | 16.09.2020 12:22

Druid.Panoramix

Ale, Davide Bražino, ne všechno bylo špatně..... na rozdíl od Itálie, Francie a Velké Británie, kde se první případy objevovaly někdy od listopadu 2019 a měli jsme čas skoro 3 měsíce na to abychom se připravili, což se v konečném důsledku potom ukázalo  pro nás jako pozitivní. Jenže pak přišlo to náhlé rozvolnění, na můj vkus až příliš benevolentní a příliš rozsálhé, tady se mělo jít spíše drobnými krůčky než mílovými skoky a lidi najednou začali žít v tom, že se nic neděje a že pokud nejde o život, tak jde o guano. Už v té době se mělo myslet na zadní kolečka připravovat se na "druhou vlnu", která určitě příjde ( tohle ještě nic není, mohlo by být i hůř). Jenže to zase bylo o tom politikaření. Proč musel odejít epidemiolog Maďar, který trefil hřebíček na hlavičku? Protože to ministr Vojtěch neunesl, že by neměl pravdu. Máme spoustu odborníků epidemiologů - od Prymuly, přes Maďara až k Žaloudíkovi, spoustu odborníků virologů a co odborník to jiný názor..... v ÚKŠ si to mohli rozebrat, co je vhodné a co není a ÚKŠ to mohl řešit, ten může zasedat permanentně a dále přes bezpečnostní rady krajů a okresů, protože jiná je situace v Praze, jiná v Uherském Hradišti a jiná třeba v Pelhřimově ( pro zajímavost, na jaře 2 nemocné a podívejte se teď.... kde je chyba??

+0 /-0 | 16.09.2020 12:09

Druid.Panoramix

Takže za mě, ať se šachové soutěže rozehrají a dohrají jak na krajské úrovni, tak na celostátní úrovni za dodržení maximálních hygienických opatření, troška toho smradu z chlorové desinfekce ještě nikoho nezabila, desinfekční gel na pacičky taky každý snese a bude-li třeba rouška, tak se bude holt hrát v roušce, nemám problém hrát s ní i bez ní. Jen jsem zvědav, kdo bude mít koule a soutěže vyhlásí za zahájené a zbytečně je nepřerušovat a ukončovat. Kam vede přepodělanost jsme viděli u české fotbalové reprezentace. Takže šachu zdar a šachovým soutěžím družstev zvlášť.

Davide Bražino, velmi dobře si pamatuji na chřipkové prázdniny. Jenže tehdy šlo asi doopravdy jen o nějaký virulentnější kmen a ne o SARS. :o))

+0 /-0 | 16.09.2020 11:56

xdavx x
Ocnik koukám že táhla země je plná odborníků na cokoliv. Argumentujes jako debil, proti číslům uvádíš jen své domněnky. Přesně lidi jako ty, jsou jelita, co by měli raději být zticha a vyjadřovat se jen k tomu k čemu mají co říct. To Druid: pokud si pamatuji dobře, tak lidi kritizovali vše co tato vláda udělala. Pokud jste tak chytri řek ete jak se to má dělat. Jo a poraďte i zbytku sveta, evidentně všichni to dělají špatně od Číny pres Evropu po hawai.
+0 /-0 | 16.09.2020 11:54

Druid.Panoramix

Osobně si mylím, že celou situaci by měl už dávno řídit Ústřední krizový štáb ( je tomu tak např. na Slovensku a dalších zemích), ale to by pak premiér Babiš přicházel o své drahocenné PR před volbami, protože šéfem ÚKŠ je ministr vnitra či obrany, po dle situace - takže Davide Bražino, máš plnou pravdu a tímto Tě po delší době zase zdravím. :o))

Roušky, posílat je důchodcům, chronikům a dalším, je krásné gesto, ale zbytečně drahé a celkově zbytečné, lepší by bylo doplnit rozkradené sklady CO ( tedy dřívější CO) o materiál pro ty lidi v první linii, kteří to budou potřebovat.

A k šachovým soutěžím - stará pravda říká, že hrdinů jsou plné hřbitovy. Takže bych se pokorně vrátil k preventivním opatřením, pokud ministr Vojtěch ví, o co jde a až potom bych vyhrožoval nějakými sankcemi a přitvrzováním režimu, protože když se příliš povolily šrouby na jaře, tam na podzim už přitáhnout nepůjdou. Krajské soutěže ať si řeší krajské svazy a klidně ať se hrají, to riziko v některých krajích není velké. A celostátní soutěže, ať si řeší ŠS ČR, chytrých lidí je tam spousta, takže ať se rozhodnou. A aktivity v Praze neřeším, tam jsou diametrálně jiné podmínky a nejenom v souvislosti s koronavirem.

+0 /-0 | 16.09.2020 11:48

N. Očník

Vojtěch Plát: problém je v tom, že to, že někdo nosí roušku, nemá skoro žádný vliv na to, jestli on sám onemocní. Ale má to velký vliv na to, jestli, pakliže je nakažen, nakazí i ostatní, případně kolik.

Takže myšlenka "kdo chce nosit roušky, ať je nosí" nedává smysl ... když bude v místnosti 9 lidí bez roušky, tak to, abych já roušku měl, nemá pro mě absolutně žádný pozitivní efekt, leda tak morální uspokojení, že já snižiju šanci, že se ostatní nakazí, i když na to ti ostatní kašlou.

 

Tvrzení z dalších postů, že rouška je symbolický náhubek, je taky dost mimo. Nosit kalhoty na veřejnosti je pro vás jistě také náhubek.

david brazina: srovnáváte jabka s hruškami - kolik bylo "komplikovaných průběhů" u Covidu je obtížně identifikovatelné - protože jsou tam i lidé, kteří nebyly v nemocnici na přístrojích, ale léčili se třeba 5 týdnů doma s vysokými horečkami, dušností atd, na druhou stranu v letech 95/96 nebylo 90.000 lidí s chřipkou na JIPkách. Takže to číslo samo o sobě nic neříká a nelze s ničím srovnat. Koho do toho počítali?

+0 /-0 | 16.09.2020 11:47

xdavx x
Druid v letech 1995 až 96 bylo v průběhu chřipkové epidemie postiženo akutním respiračním onemocněním zhruba 11% obyvatel České republiky. Během sedmi týdnů bylo hlášeno více než 90.000 komplikací a došlo k více než 12.000 úmrtí." Tak nějak si myslím, že si většina zde pamatuje rok\ 1995 a 1996, takže si možná vzpomenete, že vláda tehdy nařídila aby se na týden zavřely školy. A to bylo asi tak vše. Všimněte si ale prosím těch čísel 7 týdnů - 90 000 komplikovaných průběhů a 12 000 úmrtí!!!!!! - Covid takových zdaleka nedosahuje.
+0 /-0 | 16.09.2020 11:39

Druid.Panoramix
Vojtěch Plát - to promoření, které se tak propagovalo na jaře a které se spustilo efektem sněhové koule, byla největší chyba, kterou ti, kteří to dnes řídí ( tedy premiér Babiš a ministr zdravotnictví Vojtěch). Nicnémě prožili jsme relativně klidné léto a všichni si naivně mysleli, že je po koronoviru.... opak je pravdou. Teď tu máme druhou vlnu, která nebude trvat od února do května, ale bude trvat od září do března příštího roku, takže se máme na co těšit. :o)) Všichni.... bez rozdílu. Každý se bojí zemřít, jen bych doplnil zbytečně zemřít. dave - hodně dobrý a hlavně pravdivý obraz naší hygienicko - epidemiologické služby, jen bych doplnil - už nejsou armádní KCHL, jednotky Civilní ochrany, které se podílely na likvidaci ohnisek ptačí a prasečí chřipky, nemoci šílených krav... atd... atd. Jen byl k příspěvků dave doplnil, že KHS nemají asi své vlastní IT, lidi nabírají od dubna 2020 s tím, že chtějí IT managery - takže se ani nedivím, že nestíhají trasovat ve svých vlastních krajích a navíc ještě vypomáhat pražským KHS. Btw, přes 4 - 5 lety, když tu byla ptačí chřipka, tak spousta lidí jí prošla, měla vysoké horečky, částečně ztratila čich a chuť - ona ptačí chřipka je v podstatě taky SARS, jen trošku jiná, takže to tady mezi námi je už delší čas a už to tady mezi námi zůstane a musíme se s tím naučit žít.
+0 /-0 | 16.09.2020 11:36

xdavx x
Dave, nemylis se. V Anglii metodiku, podle které zemřel na covid i pozitivní oběť autohavárie,upravili poměrně nedávno. Jinak viz můj odkaz na ministerstvo zdravotnictví. Covid je problém hlavě kvůli hysterii médií a politikareni. Lidem co mají nahubky se dobře vládne, ať se jedná o ČR či USA.
+0 /-0 | 16.09.2020 11:34

Agent Voňavka

Já bych to nechal promořit a kdo chce nosit roušky, ať si je nosí, je to každýho věc. Kdyby byla procentuální úmrtnost stejná jako u eboly, tak pochopím ten strach a paniku, ale takhle...Dnes se lidi bojí zemřít a to je ten problém všeho. A navíc lumpové jako já mají štěstí a korona se jim vyhýbá obloukem :-)

+0 /-0 | 16.09.2020 11:14

N. Očník

No když vidím, jaké maily rozesílá někdo, kdo se vydává za "Sdružení přátel šachové hry Šach Praha", tak si snad říkám, že by bylo lepší ty soutěže v Praze nehrát, protože potkávat umanuté a vyšinuté lidi, to zas není taková zábava, i když je to spojeno s hraním šachů.

+0 /-0 | 16.09.2020 09:30

Krolop

Hrát soutěže, či nehrát? Dobrá hamletovská otázka. Soutěže se asi hrát budou, protože se vždycky najde dost statečných jedinců, kteří budou hrát klidně v plynových maskách, anebo i bez nich. Pak se najde i dost méně "statečných" jedinců, ale o to více zodpovědnějších, kteří si holt dají pauzu.

+0 /-0 | 16.09.2020 09:24

dave

Jestli se dohrají šachové soutěže nebo ne nevím. Nějak to dopadne, zas tak podrobně to nesleduji jesli má ŠSČR nějaký plán v případě zákazu konání sportovních utkání nebo odložení zápasu kvůli karanténě či nemoci hráčů. V anglickém fotbale to vyřešili, tak, že se utkání odkládat nebudou. Když bude mít tým nakaženého hráče nebo v karanténě, tak může nastoupit hráč z B týmu nebo juniorů. Dokud bude mít tým k dispozici 14 hráčů, musí k zápasu nastoupit a tady bych viděl cestu i pro šachy. Zrušil bych omezení volných hráčů nebo, že k zápasu může nastoupit jakýkoliv kmenový hráč oddílu. Tím by se zajistilo, že v případě nemocných nebo karantény by těch 8 hráč měl dát oddlíl dohromady i za cenu, že nastoupí přeba i děti. Zas bych to moc nehrotil, jinak můžeme soutěže družstev zrušit úplně jelikož se nejspíš v nejbližších letech nemusí dohrát žádná sezóna.  Ono se klidně může stát, že Covid už nikdy nezmizí a zařadí se mezi respirační onemocnění jako např. chřipka. A k těch číslům, statistika se dá interpretovat různě. Podle toho co vám více vyhovuje. Např. první pacient v ČR, který takzvaně zemřel na covid-19 a média o tom intenzivně referovala asi 3-4 dny nepřetržitě, ve skutečnosti zemřel na krvácívou mozkovou příhodu, ale ve statistice figuruje jako že umřel na covid. Kromě smrtelných úrazů, se všichni pacienti, kteří v době úmrtí byli pozitivně testovaní na covid-19, píší do statistiky zemřelých na covid. Jsou tam ještě nějaké vyjímky, jako třeba v případě nádorového onemocnění, ale vzhledem k tomu, že se většinou postupuje podle doporučení WHO a pozitivní pacienti se nepitvají (velmi vysoké riziko nákazy), tak se asi těžko určuje na co člověk ve skutečnosti zemřel a tak si myslím, že ho šoupnou do kolonky "zemřel na covid". Můj subjektivní názor, mohu se i mýlit.

+0 /-0 | 16.09.2020 09:03

dave

Pro wolfa: Co se týče hygieny, tak momentálně sklízíme co jsme zaseli. Ono totiž naše vlády v minulých letech zdecimovaly hygienu a teď se všichni diví, že nestíhají trasovat. Ono to prošlo bez většího povšimnutí, jelikož tady v minulosti žádná podobná situace nebyla. Aby se ušetřilo, tak se začalo šahat na peníze hygieně a když nějaké instituci klesne rozpočet o 50%, tak to nemůže dopadnou ani jinak a vrcholem všeho bylo, že hlavní hygienička nebyla ani lékařka. Jak může takový člověk dělat rozhodnutí ohledně epidemiologických opatření, když tomu nerozumí? Současná vláda prostě nepovažovala za nutné, aby hlavní hygienik byl lékař, což bylo v minulosti vždy pravidlem. Až v nedávné  době byla hlavní hygieničkou jmenována lékařka. A perlička na závěr. Víte kolik lékařů za posledních šest let atestovalo z obogu hygiena a epidemiologie? Bylo jich šest a osobně si myslím, že je něco špatně. Pokud má lékař na hygieně o polovinu nižší plat než v nemocnici, tak se tomuto číslu nemůžeme divit. Na závěr se sluší ještě dodat, že těch 50% o které má víc lékař v nemocnici je odměna za služby (slouží pohotovost k zajištění nepřetržitého provozu na odděleních akutní péče).

+0 /-0 | 16.09.2020 09:02

dave

Tady ještě něco o naší hygieně, po přečtení pochopíte proč nestíhají trasovat. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cesku-chybi-lidi-v-oboru-ktery-ted-nejvic-potrebuje-zrusili-jsme-jim-mista-108936

+0 /-0 | 16.09.2020 09:01

Zhivago
To Pavel Ch: dekuji za osvetleni a naprosto souhlasim, ze to neni lehka situace.
+0 /-0 | 16.09.2020 01:57

Pavel Ch

Zhivago

Chápu, že je složitá situace.

Než se pouštět do spekulací, co je správné a co bude zítra (stačí se podívat každý den 24 hodin do médií, jak si i lékaři protiřečí), omezil jsem se, co nyní je dáno zákonem a co omezeno je.

  A tím se řídí svaz.  Je dáno, že sportovci venku i uvnitř při tréninku i turnaji nemusí mít roušky. Tím je povinen řídit se svaz, když dojde ke změně, tak také.

  Můžete sice přemýšlet, zda je horší v řádu minut, když judisté, tanečníci, boxeři, zápasníci maj tvář na tváři a skoro si dýchají z úst do úst nebo v řádu hodin šachisté jsou o stolek šachů od sebe.

 Nezlobte se, nelíbila se mi vaše formulace: "podivuhodná svazova interpretace vyjimky ministerstva zdravotnictvi". To zní jako, že si svaz ohýbá zákony, ale tomu tak není. To je prostě dáno bez výjimky pro sportovce všude, venku, uvnitř. Ke dnešnímu dni, co bude zítra, kdo ví....

Pokud jste to nemyslel zle, jak píšete, beru, ok, fajn, nerad  se tu hádám, přeji hezkou noc!

+0 /-0 | 16.09.2020 01:48

Zhivago
To Pavel Ch: rozhodne jsem nikoho ze svazu nechtel z niceho obvinovat, prace lidi ze svazu si vazim a urcite netvrdim, ze je ta interpretace spatne. Proste ji akorat nerozumim, prijde mne tezko pochopitelna a napada mne k tomu rada otazek. Kdybyste to nekdo ze svazu vic vysvetlil tu situaci kolem toho, tak by to bylo super.
+0 /-0 | 16.09.2020 00:55

xdavx x
tak radeji babis nez vrchni fetka nebo fialka a jeho reporyjske prase ne?
+0 /-0 | 16.09.2020 00:55

Semod

K 23:50 - doktore Zhivago nebylo by na škodu, kdybyste kolegu Flegra ve stručnosti představil a to před tím než ho začnete čtenářům těchto stranek vnucovat (třeba si to nepřeje) - já ho ho sice i mediálně registruji, ale není nad selský rozum - teď nevím - řekl to Lenin ? Kuš, to bylo - učit se učit se. A už mě zase přeskočilo a už to vím - bylo nebylo, byl to sedlák Babiš.

+0 /-0 | 16.09.2020 00:31

Pavel Ch

23:38 | Zhivago

Ještě jednou, já napsal fakta, zákon, to co platí.  Vaše dojmy můžete sdílet v 1.000+1  diskusích.

Vy jste napsal nesmysl: "Podivuhodná svazová interpretace, výjimka". Houby!  

Obvinil jste stautáry svazu, že de facto překrucují paragrafy nebo že tomu nerozumí.  Omyl, bez výjimky platí pro sporty uvnitř i venku. Tak se nejdříve omluvte svazu za nevědomost a pak polemizujte, že by mohlo být u šachů jinak, juwink 

+0 /-0 | 16.09.2020 00:22

Zhivago
To David Brazina: osloveni prijmenim jsem nemyslel nijak zle. Pokud jsem se Vas tim dotkl, tak se omlouvam. Chtel jsem jen pozkazat na fakt, ze ta situace muze byt slozitejsi, nez jak soucasna cisla umrti naznacuji.
+0 /-0 | 16.09.2020 00:06

xdavx x

to co jsem postl je ze stranek ministerstva zdravotnictvi. me je uplne jedno jake cerne scenare pise kde kdo. realita je to co se pocita peo zhivago, ja nekoho konkretne jmenuju? asi trochu mimo ne? a ty zadrany anonyme, prozradis mi prijmeni? nazyvat me prijmenim je urazlive a ja chci vedet co jsi za hrdinu.

+0 /-0 | 15.09.2020 23:56

Zhivago
Pokud zde brzy bude dle predpovedi prof. Flegra 4000 pozitivne testovabych denne se smrtnosti 1 procento, tak jsme na 1200 umrtich mesicne. No snad to tak daleko v CR dojit nenechame. To Brazina: nez zacnete nekoho urazet, tak by neskodilo si alespon zjistit, kdo je prof. Flegr a proc rika to co rika.
+0 /-0 | 15.09.2020 23:50

xdavx x

koukam ze medialni masaz dela sve. 80 procent je bez priznakovych. to je vazne brutalni nemoc, lide umiraji na ulicich, a hrobnici nestaci pohrbivat. V letech 1992/93 zemrelo na chripku v cr 6500 lidi. Kvuli 430 pripadum umrti S covidem a ne NA covid se tady vsechno posere. Lidstvo si doopravdy zaslouzi vymrit, blbost lidi se vymyka velikosti vesmiru.

+0 /-0 | 15.09.2020 23:40

Zhivago
To Pavel Ch: sachiste se pod rouskou zadychyvaji jako judiste? Bojuji ti judiste bezne ctyri hodiny v male mistnosti zaroven s desitkami dalsich judistu? Myslite, ze dava smysl, aby dle te ministerske vyhlasky nesmeli sedet ctyri lide na porade v praci pulhodiny bez rousky, ale 200 lidi cely den na sachovem turnaji bez rousky byt mohlo? Ptali jste se na tu interpretaci te vyjimky nekoho odpovednrho na ministerstvu zdravotnictvi?
+0 /-0 | 15.09.2020 23:38

Semod

Ano, Covid se ani k šachistům nechce otočit zády - a co mají zpívat ptáci na tu svoji chřipku ? Snad medicína u té naší nové nóbl chřipky nebude tak drastická.

+0 /-0 | 15.09.2020 23:32

Pavel Ch

Jen vyvrátím. fakta .. Zhivago 22:51 

Podivuhodná svazová interpretace, výjimka, tak ta bude nejspíš jen u Vás.

 Sportovci při tréninku i soutěži nemusí mít roušky ve venkovních i vnitřních prostorech. Platilo na jaře, platí dnes. 

Prosím, viděl jste někdy trénink, turnaj např.: Judo, tanec, ř.ř. zápas, box .... atd. Mám obavu, že tam jsou tváři v tvář či dokonce tváři na tvář. Ne jako šachisté na rozměr šachového stolku.

+0 /-0 | 15.09.2020 23:19

Zhivago
To uzavirani restauraci a baru v noci uz epidemologove mnohokrat vysvetlovali. Je to proto, ze v tech nocnich hodinach typicky osazenstvo tvori lide v podnapilem stavu, kteri straceji jakekoliv zabrany a z epidemologickych doporuceni se nedodrzuje vube nic. Mimochodem uz pry doslo k nakaze rady lidi i pri sachove akci, kde je momentalne mnoho sachistu v karantene, takze covid-19 se sachistum zda se nevyhyba. Mozna si na nekterych, ktere se budou konat ve velkem poctu ucastniku, bez rousek a ve spatne vetranych prostorech, s gustem zaradi.
+0 /-0 | 15.09.2020 23:07

Petr Koutný

Semod....pěkný komentář...díky Petr 

+0 /-0 | 15.09.2020 22:56

Semod

@wolf k 22:24 - kritika má nulovou hodnotu tak jako diskuse na téma Covid před zahájením soutěží - přirovnal bych to k předpovědi počasí na renomovaném tv kanále.

+0 /-0 | 15.09.2020 22:53

Zhivago
Nazory prof. Flegra jiste stoji za povsimnuti. Snad to vskutku nedopadne tak katastroficky, jak jeho nejcernejsich scenare predpovidaji, ackoliv exponencialni rust se umi chovat pekne zakerne. To ze se souteze druzstev normalne nedohraji je dle meho naprosto jasne. Spis je otazkou zda-li vubec zacnou a k cemu povede podivuhodnq svazova interpretace vyjimky ministerstva zdravotnictvi ohledne nenoseni rousek pri sachovych utkanich.
+0 /-0 | 15.09.2020 22:51

Petr Koutný

 a dodám pěkný žert....v ohrožených místech musí restaurace a bary zavřít o půlnoci..:) To si asi státní úředník myslí, že bacily půjdou spát a že do půlnoci jsou neškodné a po půlnoci jsou nebezpečné? No nic, to je z jiného soudku. Petr 

+0 /-0 | 15.09.2020 22:50

Petr Koutný

re Morphynista....co já jsem si zapamatoval, tak to asi někdo nahoře podcenil. Nestíhá se trasovat? Tak proč nezvýši desetkrát počty lidí? Armáda státních úředníků ? Čeká se na to, až bude opravdu zle? Z jiného soudku, moje dcera je v karanténě, ve třídě mají nemocného. Zítra jdeme na testy, v pátek znovu. Paní z hygieny volala a dlouho jsem neměl na telefonu tak příjemného člověka! Opravdu paní vše vysvětlila, navedla a byl to příjemný zážitek. Pak si člověk uvědomí, kolik tito lidí denně obvolají lidí. Jak nestíhají a stát má prostředky aby bylo dostatek lidí na tuto práci. Aby se trasovalo, aby se dohledávalo...Toto mi hlava nebere....Petr

+0 /-0 | 15.09.2020 22:48

Morphynista

Ten svůj příspěvek jsem nesměřoval na nikoho konkrétního, můj názor je, že máme dost vážný problém a srovnání s chřipkou není příliš na místě.  A právě zmíněný odborník předpovídá hodně černé scénáře, které se samozřejmě naplnit nemusí, nicméně rostoucí počet nakažených je varující...  

+0 /-0 | 15.09.2020 22:43

Petan

re Morphynista: To bych právě moc nedoporučoval číst. Mohlo by to zvýšit počet sebevražd.

+0 /-0 | 15.09.2020 22:35

Petr Koutný

re Morphynista - práve toho jsem poslouchal..Před pár dny říkal, že kolem 10.9 bude přes 1000 nakažených denně. Koncem měsíce přes 2000 denně. Myslím včera někdo říkal, že se to vymyká kontrole. Jako nechci plašit, ale Izrael zakázal vycházení. Kvůli chřipce by to určitě nedělal. Ale nemusíte mě ukamenovat za tento názor. Respektuji Váš, rozumím že máte jiný názor a že to vidíte jinak. Od toho je diskuze. Já se jenom zeptal co Vy na to? A předem děkuji za vaše názory...Díky, Petr 

+0 /-0 | 15.09.2020 22:30

Morphynista

Já naléhavě doporučuji přečíst si nebo poslechnout, co říká Jaroslav Flegr.

+0 /-0 | 15.09.2020 22:26

Petr Koutný

Samozřejmě to byl jen můj názor. Se kterým nemusí nikdo souhlasit. Souhlasím s Krolopem, který říká že to šachy poznamená. Horník, Semod, David rozumím tomu co říkáte. Rozumím, že chřipka dělá taky neplechu. Já jen napsal můj názor a dokončil článek s otázkou...Co vy na to? Byl to podnět k diskuzi. Bylo mi jasné, že na tak nejednoznačné téma bude kritika tvrdá. Chtěl jsem se zeptat a kritiku přijímám. Petr 

+0 /-0 | 15.09.2020 22:24

Krolop

Domnívám se, že Covid každopádně šachové soutěže ovlivní a poznamená. Šachové soutěže se nejspíše rozjedou, ale nebude to takové jako loni, či předloni, atd. Myslím, že nastane úbytek šachistů.

+0 /-0 | 15.09.2020 22:20

xdavx x
a my jak tupe stado sebou nechame orat.
+0 /-0 | 15.09.2020 22:18

xdavx x
Ohledne covid https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/doc/zemreli-COVID-19-metodicky-rozbor.pdf a jen vynatek, ktery me docela sere jak je s nami manipulovano: strana 8: Většina zemí (Itálie, Španělsko, Rakousko, Řecko, Slovinsko), včetně České republiky, zahrnuje nyní pro účely epidemiologického sledování všechna úmrtí pacientů, kteří byli pozitivně testováni na COVID-19. • Itálie zahrnuje úmrtí všech osob, které měly pozitivní PCR test na COVID-19 (Zdroj: Istituto Superiore di Sanità-ISS) • Španělsko započítává úmrtí všech pacientů testovaných pozitivně na COVID-19 • Slovinsko zahrnujejakékoliv úmrtí spojené s onemocněním COVID-19 (i když COVID-19 nebyl přímou příčinou smrti) (Zdroj: https://www.nijz.si/) • Belgie zahrnuje všechna úmrtí (v institucích i mimo ně), a to včetně těch, kde není virus laboratorně prokázán, nicméně se předpokládá, že úmrtí došlo v důsledku COVID-19 (kód U07.2) (Zdroj: https://www.sciensano.be/en) • Řecko reportuje všechna úmrtí u pacientů s pozitivním testem na COVID-19 (Zdroj: https://eody.gov.gr) • Rakousko zahrnuje jakékoliv úmrtí osoby dříve pozitivně testované na COVID-19, bez ohledu na to, zda byl COVID-19 přímou příčinou smrti či nikoliv (Zdroj: https://www.sozialministerium.at/Informationen-zum-Coronavirus/Coronavirus---Haeufiggestellte-Fragen.html) Tak co to do hajzlu je
+0 /-0 | 15.09.2020 22:16

Semod

Diskuse o ničem - čo bude to bude pravil by major Terazky.

+0 /-0 | 15.09.2020 22:16

Petr Koutný
Říkám že lepší je hrát než nehrát a říkám jenom můj osobní názor, že nevěřím v dohrání soutěži. Když bude denně přes 4000 nakažených, bude další krizový štáb a nové omezení. Jdeme do pořádné bouřky a uvidíme co bude. Petr
+0 /-0 | 15.09.2020 20:41

Petan

A proč by začínat neměly? Minimálně na krajské úrovni. Je dost hráčů, kteří si šachy zahrát chtějí. Počet lidí v 1 místnosti 16 (jelikož rozhodčí v kraji je téměř vždy hrající) je hluboko pod hygienickými limity. Jinak abychom správně rozuměli číslům: 476 není 476 obětí koronaviru. To je počet zemřelých, kteří, kromě jiného, měli i covid 19. Není to ale 476 obětí covidu. Každoročně u nás zemře 2000 lidí na chřipku, kde je chřipka uvedena jako hlavní příčina.To jen, abychom se tady nestrašili nějakými apokalyptickými hrůzami.

 

+0 /-0 | 15.09.2020 20:23

Petr Koutný

Ještě doplním tuto zprávu....Dnes v Česku zatím přibylo 968 potvrzených případů koronaviru, zhruba stejně jako za celé pondělí. Počet úmrtí se zvýšil o 11 na celkových 476 obětí.   

Petr 

+0 /-0 | 15.09.2020 19:19