Kam kráčí česká šachová reprezentace?

24.09.2023 06:00 | Domácí zprávy

Peter Michalík napsal svůj pohled na českou šachovou reprezentaci a Petr Boleslav reagoval na svazových stránkách svým pohledem. Ten příběh nekončí, ale začíná, protože Peter přidal další komentář a pro přehlednost a případnou diskuzi je tady tento článek

Nominace

Po oznámení nominace na blížící se ME v tomto článku, reagoval prvně Robert  a následně i Peter Michalík, který reagoval v tomto článku

Stručně řečeno, nominace na blížící se ME zapomněla na veškerou českou šachovou špičku a fanoušci a následně i tito hráči se začínají ptát proč? 

Reakce Petra Boleslava


Petr Boleslav reagoval, tak jak reagoval a tady je to nejzajímavější z jeho reakce.

Petře, co tě vedlo k tomu, ucházet se o post předsedy reprezentačního úseku?

Vedlo mě k tomu čím dál tím větší naléhání nebo v dobrém slova smyslu jakési hecování od několika mě blízkých lidí, kterých si pro jejich osobní a profesní kvality velice vážím. Ojediněle jsem takovéto náznaky vnímal již před několika lety, vždy jsem je však dokázal zahnat mávnutím ruky s tím, že tento post není nic pro mě. Vývoj posledních let ale ukázal, že je patrně co měnit, upravovat, posouvat, a to bez toho, aby člověk k tomu nutně potřeboval šachový titul. Funkci kapitán týmu bych dnes již spíše pojmenoval manažer týmu. Pravomoci kapitána jsou během samotné hry značně omezené, více prostoru pro danou funkci tedy vidím v oblasti samotné organizace, jako je zajištění adekvátního ubytování, včasného a pohodlného cestování, vyřizování různých formalit apod. Prostě plný a profesionální servis hráčům, aby mohli podávat za šachovnicí stoprocentní výkony. Samozřejmě starost o atmosféru v týmu musí být prioritou a schopnost předcházet čemukoliv negativnímu je přidanou hodnotou.

Když jsem takto uzemnil „kapitána“, chtěl bych dodat, že na scénu by mohl vstoupit kouč, jehož územím je například přípravný kemp před akcí, přítomnost u týmu i během akce samotné nebo on-line podpora. Mnoho týmů, samozřejmě převážně špičkových, kouče angažuje. Je to pak o dobrém výběru a v neposlední řadě o penězích. V současné době myslím není potřeba o této variantě uvažovat, ale věřím, že takové časy přijdou a reprezentační tým bude tvořit jak manažer tak i kouč.

Jak hodně záleží na výsledku? Co bude úspěch, co neúspěch?

Slyšel jsem takový vtip. „Pokud se Bolek vrátí se všemi pěti účastníky, bude úspěšný.“ Nebo jsem již zaznamenal, že jsem pěkný lišák, když jsem nominoval takovou sestavu. Pokud uděláme skvělý výsledek, budu génius, když ale propadneme, tak to svedu na mládí a sbírání zkušeností. Dobrý, pobavil jsem se. A teď vážně. Ono je to zcela jednoduché. Definujme si dva pohledy.

a) Výsledkový – jak prezentovat uhraný výsledek směrem k široké veřejnosti (Bez ohledu na kdyby, coby, že jsme nějaké silné porazili, ale bohužel umístění je špatné nebo naopak super umístění, ale hráli jsme jen se slabšími soupeři apod.)
místo nasazení – 4 a více = ÚSPĚCH
místo nasazení – 3 a méně = STANDARDNÍ VÝKON

místo nasazení + 2 a méně = STANDARDNÍ VÝKON
místo nasazení + 3 a více = NEÚSPĚCH

b) Herní –zde by měli kapitáni a hráči vyhodnotit průběh turnaje z hlediska dosažených výkonů, síly soupeřů, komentovat kritické momenty a závěry představit šachové veřejnosti. Zde je pak prostor debatovat, že jsme hráli silný turnaj, ale něco nevyšlo, proč jel ten a měl jet ten a ten….Analyzovat co a proč. Nebo naopak si kriticky říci, že k výsledku, za který nás někteří nosí na rukou, jsme dospěli přes značně slabší soupeře a….. Analyzovat co a proč.

Jinak již delší dobu neplatí, že by se výše podpory reprezentace od státu přímo dovíjela od dosaženého výsledku. Bývávalo stanoveno, že za umístění do 16. místa dostává náš sport bonusové body a ty se projeví ve výši dotace, ale takhle to momentálně žádná instituce nastavené nemá. Ničemu to asi ale nevadí, protože nešachovou veřejnost, média nebo případné partnery osloví pouze medaile a ostatní číslice napsané u konečného umístění jsou významné pouze uvnitř šachové komunity. V současné době tedy považuji argument, že je nutné stavět elově nejsilnější sestavu, abychom dosáhli co nejlepšího výsledku, za lichý. Ani upnout se na mnohde fungující systém – reprezentují první čtyři (pět) podle ratingu – není u nás na pořadu dne. Až bude prvních našich patnáct hráčů profesionály, jako například ve zmiňovaném USA, pak s tímto transparentním systémem souhlasím. Rating mezi profesionály, kteří mají kultivované vystupování, příkladný přístup k médiím a PR potřebám, vlastní prezentace na sociálních sítích a s tím spojený zástup fanoušků, je pak jedinou rozlišovací hodnotou.

V uplynulé době se někteří velmistři ohradili vůči ŠSČR, nominacím KRÚ. Máš od těchto velmistrů zpětnou vazbu nebo Ti od nich dotazy k nominacím vůbec nechodí?

Bohužel nemám. A bohužel se před pár dny objevil článek Petera Michalíka o mužské sestavě na Mistrovství Evropy. Obecně nepovažuji pokusy vyvolání diskuze přes „média“ za šťastné. Věřím, že se s panem Michalíkem brzy potkám a budu mu moci na jeho otázky odpovědět a jeho domněnky uvést na pravou míru.

Shodou okolností je to pár dní, co jsem doposlouchal audioknihu Jána Markoše Síla rozumu v bláznivé době (vřele doporučuji všem). Rád bych se tedy vyjádřil alespoň k řečnické otázce, kterou pan Michalík ve svém článku několikrát opakuje, a tak trochu podsouvá čtenářům i odpověď, zda je motivace pana Boleslava postavit silnou reprezentaci nebo propagování Nového Boru a jiných zájmů. Viděno optikou pana Michalíka bych patřil k velice průměrnému lobbistovi v kapitánském křesle za posledních osm let. V průměru tři hráče nominoval jak Vlastimil Jansa, tak Pavel Šimáček, v Novém Boru velebeným by byl Zbyněk Hráček, který jednou nominoval dokonce čtyři hráče novoborského klubu.

Mou motivací je přispět k vybudování prostředí, ve kterém Česká republika dostane šanci mít silnou reprezentaci, nejlépe profesionální. ( celý rozhovor najdete na stránkách vašeho svazu )

Reakce Petera Michalíka


Jsem rád, že můj článek vyvolal alespoň nějakou odpověď od kapitána. V článku se dočteme skvělý vtip i to, že se kapitán dobře pobavil na reakcích nad jeho volbou sestavy. Nenajdeme tam však ani náznak sebereflexe.

Moje pochybnosti o možném konfliktu zájmů rozhovor nerozptýlil, spíš naopak. Považuji za vrchol arogance a sebevědomí fakt, že kapitán hned v odpovědi na první otázku zásadním způsobem shazuje a dehonestuje pozici kapitána a tedy i práci svých předchůdců.

Je to snad proto, že se snaží legitimizovat fakt, že je jeho rating nižší, než jeho rok narození a že je to tak v pozici kapitána reprezentace v pořádku? Není to v pořádku. Pravdou je, že pravomoci kapitána jsou během hry velice omezené. Dobře si však pamatuji, že každý kapitán se vždy poctivě zajímal o to, co každý hráč plánuje hrát. Hráči mužské reprezentace se připravuji sami, to je pravda, často se však stane, že kapitán hráčům, díky vlastním zkušenostem a herní síle, dokáže fundovaně poradit a v přípravě je nasměrovat.

Byl jsem opakovaně svědkem toho, že podobná „drobnost“ klidně rozhodla o výsledku zápasu. Jestliže někdo ani tohle nechápe, tak to opravdu vyvolává otázky ohledně jeho kompetence vykonávat svoji funkci. Nevím, jakou odpověď kapitán očekával v návaznosti na svůj úvodní email.

Mně se zdá normální, že když nastoupím na novou vedoucí pozici, tak sám zahájím komunikaci, ideálně osobní, protože příležitostí bylo dost, a nebudu čekat, kdo a kdy se mi ozve. Když napíšu zprávu, na kterou mi nikdo neodpoví, tak to vypovídá spíše o kvalitě mého sdělení, nežli o charakteru adresátů.

Kapitán však měl velice rychle jasno ve volbě hráčů, takže mu nedostatek komunikace nepřekážel. Dále se dočteme o výsledkovém pohledu na hodnocení úspěchu reprezentace, který je založený na umístnění vs. místo nasazení.

To je novinka. Kapitán však místo nasazení svojí nominaci výrazně posunul směrem dolů. Proč nekomentuje to, jestli za svoje rozhodnutí v případě neúspěchu družstva ponese nějakou zodpovědnost?

Byl zvolen do funkce a dostal jistou důvěru. Opakuji, že volí totálně netransparentní, subjektivní formu nominace. Postaví se po turnaji k případnému neúspěchu čelem, anebo strčí hlavu do písku? Co se stane v případě úspěchu, to víme všichni.

Dále vůbec nerozumím tomu, proč se kapitán neustále ohání věkem? Podívejte se třeba na právě probíhající exe Slovakia Open 2023, kde hráči, které náš kapitán považuje za staré a nestojí mu ani za řeč, drží aktuálně po 7. kole 1. a 5. příčku. Jak by si asi vedli naši mládežníci?

Svaz nedokáže ani jednoho z nich přetlačit přes 2500, zato skvěle umí odstavit hráče, kteří tam už mnoho let jsou a budou, protože se to hodí. Pro zajímavost doplním, že třeba Jirka Štoček má letos skóre s Richardem Stalmachem 3.5-0.5 a s Janem Vykoukem 1-0 a jak ho znám, tak s tím určitě není spokojen. Před třemi lety v Pardubicích, v době covidu, tyhle veteráni dávali mládežníkům 3.5-0.5 v simultánkách. Mluvit v kontextu našich mládežníků o reprezentaci Indie a Uzbekistánu je velice úsměvné.

Nejdůležitějším argumentačním faulem, který má vyvrátit možný konflikt zájmů mezi manažovaním NB a reprezentace je však porovnání s V. Jansou, P. Šimáčkem, a Z. Hráčkem ohledně množství nominovaných hráčů NB. Pan Boleslav nejspíš zapomněl, že všichni tyhle kapitáni, narozdíl od něj, dělali nominaci na základě výkonnosti. Někteří z nich ale v době, kdy za NB hrálo 9 z 10 nejlepších hráčů žebříčku. Teď jsou v NB tři hráči, kteří nominovaní byli, dále skoro nehrající T. Kriebel, následován J. Havelkou a dalšími hráči s ratingem pod 2400.

Pane Boleslave, vaše skromnost opravdu není na místě! Vy jste naopak NEJLEPŠím lobbistou, protože jste do týmu dostal úplně VŠECHNY svoje hráče a nic dalšího vás nezajímalo. Vy jich tam totiž už víc nemáte, všichni vám odešli. Nechci si ani představit, jak vás muselo naštvat že J.Vykouk přestoupil do Lysé, a ne do NB. Chápu, že z toho, že v NB zůstali pouze tři top hráči, plyne určitá nervozita a potenciálně to ohrožuje vaší pozici v klubu. Jakmile ztratíte loajalitu jednoho z nich, tak se vám to celé rozsype. Potřebujete získat nové domácí hráče, ale není odkud brát.

Opravdu se to ale řeší tím, že zaříznete víc jak celou jednu generaci reprezentantů? Družstvo má pět členů, ne tři. Nechám na čtenářích, ať si sami udělají názor o možném konfliktu vašich zájmů, o vašem netransparentním hazardování se sestavou i o tom, jaké pomáháte vytvářet prostředí pro příští generace perspektivních šachistů, kteří by mohli zvažovat profesionální cestu. Absence argumentů ohledně zamlžených kritérií nominace, navíc skrytá pod přátelským humorem v naprosto tendenčním rozhovoru, může možná obalamutit člověka neznalého svazových praktik. Názor, že umístnění mimo medailové pozice nikoho mimo šachové kruhy nezajímá je perfektní třešničkou na dortu.

Podobným názorem se svého času netajil ani současný předseda a věřím, že tím kluky na nadcházející akci budete skvěle motivovat. Tak ať vám to cinkne! (PM )

Závěr:

Ten nechám na Vás. Diskuze je vaše. Jen doplním podmínky na reprezentačního kapitána, který musel před Petrem Boleslavem splnit například Pavel Šimáček. Co se od té doby změnilo, nechávám opět na vaší diskuzi. 

* Mráčkem na modrém nebi může být i plánované snížení dotací na sport pro NSA o 2 miliardy a tím i pravděpodobné výrazné snížení dotací pro ŠSČR. 

108x 8135x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (108) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
paulz

Co už člověk vůbec nechápe proč vlastně svaz nominoval Peťu Michalíka na volné třetí místo pro World Cup 2023 když už tehdy bylo rozhodnuté že ho nechtějí v reprezentaci. FIDE měla pouze doporučení, že hráč se měl účastnit minulé olympiády v Indii. 

Takže na volné místo pro World Cup dobrý, pro reprezentaci zřejmě nevyhovující. Myšlenkové pochody našeho vedení šachu jsou zvláštní a zřejmě jen málokdo je chápe.

+3 /-1 | 26.09.2023 16:20

xdavx x

k urovni mafianskych praktik na svazu bych snad dodal jeste jeden postreh. Je verejne znamo ze R+P sachy kdysi nabidli svazu, že budou financovat vybranou soutez formou sponzoringu. Odpoved jeho vysosti Petra byla v tom smyslu, ze penize si vezme svaz a ten rozhodne kam je da.

Tak bych rad vyjadril radost nad tim, kolik tech sponzoru sachy vlastne maji, kdyz se tento psychopat takhle chova. Dokazete si predstavit, ze by treba cesky hokejovy svaz rekl Trineckym zelezarnam, ze penize ve forme sponzoringu si vezme svaz a ten urci komu je da? :D

Martin Petr a cela ta mafie kolem něj vubec nema pravo uz v sachu cokoli delat, a treba se dockam doby, kdy tihle hrobari ceskeho sachu potahnou konecne k certu. A stejne tak k certu potahnou delegati, kteri zvedaji ruce pro prokazatelne lzi!!! 

+5 /-2 | 26.09.2023 11:18

Robert Cvek

 Jsem v kontaktu s exreprezentanty. Tak tedy fakta: 

a) Bolek napsal dopis (email) asi 20 hráčům, kde byly jen obecné informace, nic na co by se mělo reagovat, dopis jsem četl - možná někdo dopis zveřejní, aby si každý mohl udělat obrázek sám.

b) Naši "exreprezentanti" nebyli vůbec osloveni, vůbec se s nimi nejednalo

c) Určitě by hráli, kdyby mohli. Peter Michalík je ve svých 33 letech na šachovém vrcholu

d) Můžeme také podumat na lidskou stránkou, zda je to OK (naprostá ignorace) a jak se tito hráči, co tolik udělali pro ČR, asi cítí a jaké se budují vztahy

d) Z hlediska repre je jasná dvojka, není jasné, jestli je nyní lepší ŠŽ nebo PM, nicméně nejlepší výběr by byl, aby tam byli oba.

RC

+5 /-0 | 26.09.2023 07:07

Jiří Kadlec

Máme šachově suverénně nejslabšího kapitána v celé dlouhé historii československého a českého šachu. O současné teorii zahájení neví nic, o slabých a silných stránkách jednotlivých soupeřů už vůbec ne. Na svazu se zřejmě zbláznili. Nominace Vykouka a Stalmacha je směšná, nemají výkonost, ani zkušenosti velmistrů Štočka, Michalíka, Hráčka, Babuly. 

+6 /-8 | 24.09.2023 12:46

lubomir1959

A jsme u toho, co jsem tu kdysi dávno psal. Mistrovství republiky jednotlivců by mělo rozhodnout, kdo má a kdo nemá na reprezentaci, proto je nezbytné, aby tam na MR hráli všichni ti, kdo o reprezentaci mají zájem. Nechceš reprezentovat? Nehraj. MR nemůže a nesmí být něco jako běžný open, kterých je za rok tisíc. MR by mělo ukázat, která pětice je schopná uhrát na vrcholné akci maximum. Chápu, že ne všichni elově nejlepší by třeba měli zájem reprezentovat. Ale povinností reprezentanta by mělo být hrát MR a uhrát tam výsledek, opravňující k zařazení do reprezentace. Za mě tedy 10 elově nejlepších zájemců o reprezentaci 2 elově nejlepší talenti by měli hrát na MR v UZAVŘENÉM turnaji a pět nejlepších by reprezentovalo. Pokud někdo nabídne spravedlivější systém, ať ho představí.

+1 /-1 | 26.09.2023 06:55

honzales77

Nás by zajímala také reakce Štočka(46),Hráčka(53) a Babuly(50).Už nemají zájem o reprezentování(chtějí to třeba přenechat již mladým).Jsou odmítnuti jak psal již pan Boleslav pro neperspektivnost vzhledem k svému sportovnímu věku.

Vojta Plát,nemůže co sem slyšel má zákaz jenž nevypršel.Jeho chování,morální hodnoty(viz článek s P.Boleslavem) ve veřejném prostoru není hodno reprezentanta.Peter Michalík neprojevil zájem,aktivitu reprezentovat očividně...Viktor Láznička si žije svůj „bohémský svět“.

+0 /-5 | 25.09.2023 23:42

pawel

Máme takové "odborníky" z řad šachových fanoušků, kteří si pletou jména, o kterých se vyjadřují.

To už je tu minimálně potřetí.

 

O to víc mladí kluci budou hnáni k úspěchu, aby si jejich jména "takyfanoušci" zapamatovali.smiley

+3 /-7 | 24.09.2023 12:53

Praktickysach

Nic moc zdůvodnění. Proč nedostal šanci Vašek Finek? jak píšu jinde na 4.místě měl být někdo staabilní s 2500+ a šanci měl dostat Finek

+1 /-0 | 25.09.2023 21:19

Lexa

Mistrovství Evropy je spolu s MS vrcholnou prezentací českého šachu. Na takové akci je potřeba dosáhnout co nejlepšího výsledku a proto také nasadit tu nejsilnější sestavu jakou máme. Na „otrkávání“ mladých hráčů a sbírání zkušeností zde není místo. K tomu slouží individuální turnaje, případně MItropa.

Lexa

 

+6 /-0 | 25.09.2023 15:48

paulz

Tak člověk by řekl, že přesně takhle to vidí většina šachistů. Bohužel ve stěžejním dokumentu vytvořeném panem Boleslavem nic o snaze našeho reprezentačního družstva o nejlepší výsledky není. Tady je dokument na který se pan Boleslav odvolává.  https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2023/01/REPREZENTACE-2030-1.pdf

Možná to chápu špatně, spokojenost reprezentantů a výboru šachového svazu jak se píše v dokumentu jsou důležitější než nějaká snaha o nejlepší výsledky. To přináší stress který není vůbec dobrý pro zdravotní stav dotyčných. A zdraví jak všichni víme je to nejdůležitější....

 

 

+1 /-1 | 25.09.2023 19:54

paulz

No musíme to brát z té lepší stránky, Peťa Michalík je díky věku zřejmě neperspektivní pro repre v 33 letech. Ještě že si Bolek nevšiml že Štěpán Žilka má 35 a David Navara 38 to fakt nevím kdo by v naší reprezentace hrál......shaking handsNavíc velké mínus u Davida v tom, že taky neodepsal na dopis.

 

+6 /-2 | 24.09.2023 20:31

Nestor Machno
A kde je uvedeno, že David Navara neodepsal? "S příchodem do funkce předsedy reprezentačního úseku (v dubnu 2023) jsem rozeslal mezi hráče, které považuji za adepty reprezentace, nové nastavení systému." Petr Boleslav tedy hovoří o adeptech, tedy uchazečích nebo kandidátech do reprezentace, což se naší jedničky určitě netýká, poněvadž je už mnoho let jejím stálým členem...
+1 /-6 | 24.09.2023 20:44

Nestor Machno

Vidím, že mínusující kremloboti mají jasno a nepotřebují ani případné vyjádření Davida Navary, doufám, že už brzy, jak bylo oznámeno, u mínusů a plusů bude uvedeno i to, který konkrétní diskutér je jejich autorem,,,

+1 /-2 | 25.09.2023 10:06

Petr Koutný

ano, na tom se pracuje a snad se to brzy spustí...

+2 /-1 | 25.09.2023 15:27

Lexa
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 25.09.2023 15:14

Zmestabileho

On to Bolek myslí asi takhle - kromě 2-3 hráčů má k dispozici jako reprezentanty jen kupu šachových amatérů, a to jak z pohledu zda se šachem živí, tak amatérů i z pohledu celkového přístupu k hraní šachu, k motivaci, k sebeprezentaci, a z toho všeho vyplývajícího potenciálu jak výkonnosti, a tak i obecně schopnosti reprezentovat ČR.

 

A mezi těmi amatéry má Bolek pár hráčů 2500 kteří už i v repre byli, a pár hráčů 2400-2500 co tam ještě nebyli, a protože to jsou tak jako  tak amatéři co na mezinárodní špičku výkonem nestačí, tak si z nich prostě někoho vybere a ELO rating přitom nebude určující. A tak zrovna si vybral dva výkonnostně slabší - prostě se vyzkouší noví amatéři... 

 

To je realita naší repre. Napsaná bez obalu.

 

I Bolek zmiňuje že by ČR měla mít reprezentaci nejlépe profesionální, a nastavil pár nových pravidel (pouze 5 repre smluv na rok, výše hrazení nákladů na účast na turnajích, nový systém a výše odměn). Mně to ale připadá k nějaké principiální změně málo, a pokud bude způsob provedení jako je teď - že se ad hoc vezmou vyloženě slabší hráči jako Vykouk a Stalmach, a mnohem silnější GM se budou cítit neoslovení, tak tímto způsobem na silnou a úspěšnou repre prostě zapomeňme - jak v roce 2023, tak myslím že i v roce 2030.   

 

+0 /-0 | 25.09.2023 08:57

...

Spousta lidí zde naráží šachovou slabost pana Boleslava, ale pojďme se na celou věc podívat i z jiného úhlu pohledu. Co kdyby byl kapitánem reprezentace například pan Cvek? Je to sice GM, ovšem prvním třem nominovaným hráčům (v případě účasti Viktota Lázničky čtyřem) nesahá šachově ani po kotníky, je slabší něž Honza Vykouk. Ano, stále má vyšší rating než sedmnáctiletý Ríša Stalmach. On tedy může být kapitán? Bude připravovat na partie tedy jen Ríšu? Pan Boleslav mnoho let prokazuje svymi výsledky nadstandardní manažerské schopnosti, pan Cvek nic takového za sebou nemá. Nechme tedy Bolka pracovat. Čas ukáže.

+4 /-9 | 24.09.2023 13:35

HumphreyvanWeiden
Boleslav asi není špatný manažer, ale odepsal z reprezentace úspěšnou generaci velmistrů. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale Michalík není stařec nad hrobem, aby nemohl reprezentovat. Přál bych mu, aby reprezentoval Slovensko a ukázal Čechům chrbát!
+7 /-3 | 24.09.2023 19:01

Semod
Humphrey, maximální souhlas s poslední větou.
+2 /-3 | 24.09.2023 19:09

lubomir1959

Nechápu, anonyme, proč se navážíte do GM Cveka, za kterým je vidět pořádný kus poctivé práce, která je přínosem pro nás, kteří se chceme něco ze šachu naučit. Jmenujte mi, koho byste kapitánem jmenoval vy! Kdo by případně mohl radit naší nejlepší trojici hráčů. Bolek to určitě není. V tom souhlasím s některými našimi GM.

+8 /-3 | 24.09.2023 18:47

Pavel Ch

Jenom technická pro Petra Koutného, už jsem to vloni Petře psal, opomenul si.

 

 Posledních více jak 10 let jezdí na olympiády vedoucí výpravy a na ME nikoliv, resp. povinosti přebírá jeden ze 2 kapitánů.  To že svaz nevyslal loňskou vedoucí výpravy není znakem nespokojenosti, ale toho, že na ME neposílá žádného/žádnou. Jak to bude na olympiádě za rok, bude či nebude, bude ta samá nebo někdo jiný, si budeš muset rok počkat.    pch, (píši jen a pouze jako) fanda czech flag repre.

+1 /-1 | 24.09.2023 18:52

xdavx x
určitě je třeba se ptát, kdo rozhodl o zmene pozadavku na kapitana.. Protože Boleslav ty předcházející v žádném případě splnit nemohl, jedna se o jasny důkaz korupce a mafie na svazu. Nic min. Možná je tohle otázka i na PCR, funkce kapitána asi určitě není zadarmo. A tohle je korupční jednání jak kráva.
+6 /-9 | 24.09.2023 09:49

Semod
Bražino, než začneš veřejně vypouštět ty své emotivní sračky, tak brnkni panu Koutnému... to by byl panečku článek, ty tvé jasné důkazy o korupci a mafii.
+6 /-7 | 24.09.2023 11:55

xdavx x
Nejsi ty do me zamilovaný? Takové chování zhrzene milenky jake predvadis je sice v dnešní době cool, ale fakt promin, nepůjde to....
+3 /-5 | 24.09.2023 14:11

Semod
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+2 /-2 | 24.09.2023 16:59

Petr Koutný

Tak Bolek na jedné straně je respektovanou osobností a má za sebou úspěchy, které nikdo nemá. To je pravda. Pravda je i ta, že když jsem viděl, že bude kapitánem, říkal jsem si, že se spoustu věcí změní a moc si to i přál. Zatím jsem z toho všeho okolo repre hodně zklamán a nevidím změnu k lepšímu. Komunikace mezi hráči je snad ještě horší než byla a to už snad ani nebyla. Nominace je neprůhledná a tajemnější, než tajemný hrad v Karpatech a ta atmosféra okolo, určitě není lepší. Začátek mohl být lepší. Mitropa nebyla nic moc, spíš nic než moc a tak Evropa bude asi kritická pro nějaké hodnocení. Je to jeho volba, hrát Evropu s takovým družstvem a když mu to nevyjde, pak budou mít pravdu ti, kdo říkají, že na to nemá. Když mu to vyjde, budou mít pravdu ti, co říkají, že to dělá dobře. Počkal bych do Evropy, přesto mírná pachuť tady je a těžko říct, jaké chutě budou po Evropě. Ta naštvanost mezi šachisty je velká a úspěch je potřeba víc, než si Bolek, nebo vedení tohoto svazu myslí. Mýlí se, když říkají, že na výsledku repre nezáleží. Protože fanouškům na tom záleží opravdu hodně a je to jedna z vizitek fungování svazu. 

+7 /-1 | 24.09.2023 10:44

ciki333

Off topic

Troll "tři tečky" maskován za ženu, jede na utkání Pražského přeboru do Vršovic...

+4 /-2 | 24.09.2023 15:08

Nestor Machno
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 24.09.2023 15:41

ciki333

Přečtěte si můj příspěvek ještě jednou...Uniká Vám pointa.

+1 /-2 | 24.09.2023 15:45

Nestor Machno

Jsem přesvědčen, že pan Boleslav chce dosáhnout s týmem co nejlepšího výsledku, o jeho rozhledu a erudici svědčí i zmínka o knize Jána Markoše, tentokrát se rozhodl dát šanci těm mladším a je na nich dokázat, že si jeho důvěru zasloužili. Snad nečtou zdejší diskuse...  

+3 /-2 | 24.09.2023 16:39

honzales77

Dnes se podíváme zpátky do minulosti na to jak jela bábuška na derby pražských „S“ do Vršovic!

+0 /-0 | 24.09.2023 15:19

ciki333

Faktickým šéfem 1. Novoborský ŠK má být Roman Mužík, pokud tedy údaje z linku se zakládají na pravdě, nebo nejsou neaktuální viz: 

https://www.zivefirmy.cz/1-novoborsky-sachovy-klub_f1211162

 

Hlavní sponzor - AVE CZ - čelí trestnímu stíhání z důvodů krácení poplatků za odpady. Též majetnická struktura firmy je velmi nejasná. Údajně největší podíl drží Daniel Křetínský s 28%, v těsném závěsu za ním je pak s 27% Korbačka. Cituji: "Křetínský ani další koneční vlastníci nedrží své podíly přímo, ale přes několik firem „zaparkovaných“ na Kypru, kde je dohledávání posledního majitele více než obtížné..."

Zajímavou figurou v celé kauze je i prezident 1. Novoborský ŠK - Roman Mužík :

"Nejvíce, přes čtyři procenta, držel Roman Mužík, od roku 2005 jednatel, který ale už od roku 1999 působil ve firmě jako prokurista. Účastnil se mnoha jednání, například v Čáslavi, díky níž celý spor o poplatky vyplul na světlo. Mužík na své pozici jednatele skončil loni v půlce roku a přišel i o svůj podíl. Dnes podle rejstříku hlavně předsedá Novoborskému šachovému klubu, který je nejlepším šachovým klubem v Česku."

zdroj: 

https://www.ekonews.cz/kdo-vlastni-stihanou-firmu-ave-cz-kretinsky-prazak-i-namestkyne-ministra-spravedlnosti/

PS. Jak to tak vypadá, Navara a spol. jsou placeni "špinavými" penězi, ale ty jak známo nesmrdí. Vzhledem k tomu, že soudní spor se povleče roky, pan Boleslav se o místo viceprezidenta obávat (zatím) nemusí...

+4 /-3 | 24.09.2023 16:27

2sks
Len pre všeobecnú znalosť upozorním, že na Slovensku môžu reprezentovať SR len slovenský štátni občania, takže nie je možné "nakupovať" zahraničných hráčov bez toho aby mali títo získali slovenské štítne občianstvo. Zo slovenskej šachovej federácie odišli do arménskej slovenský občan Sergej Movsesian a do českej ďalší slovenské občan Peter Michalík. Obaja si však slovenské občianstvo ponechali, asi im slovenské občianstvo vyhovuje.
+1 /-0 | 24.09.2023 13:57

2sks
Vložte obsah
+0 /-0 | 24.09.2023 13:49

Poutnik

Rád bych, aby si čtenáři uvědomili, že za nominací PB stojí svaz. Svazu tedy nevadí ani šachová nekompetentnost, ani jeho praktiky, kterými do své funkce vstoupil. A co  ti z vás, kteří dali svůj hlas a podporu  svazu? Jste spokojeni se svou volbou a důsledky, které z vašeho rozhodnutí vyplývají?

+5 /-3 | 24.09.2023 07:48

istr
Pak je škoda, že se nepovedlo před volbami vygenerovat dobrého protikandidáta.
+2 /-1 | 24.09.2023 08:09

Petan

Protikandidáta se povedlo "vygenerovat". Byla to pí Richtrová a spol. Jak to dopadlo víme. Ale jelikož  se nám výsledek voleb nelíbí, tak to určitě nebyly svobodné volby a bylo to celé zmanipulované.

+1 /-2 | 24.09.2023 09:00

Rubinus

Spíš nebyly. Na těch krajských konferencích to bylo dost jasné. Paní Richterová je jistě dobrý kandidát, ale pro tu svou kandidaturu ona i lidé z jejího týmu udělali velmi málo a někteří její fanoušci zase až moc. Kromě toho, že tu kandidaturu vyhlásili poměrně pozdě.

+3 /-2 | 24.09.2023 13:08

istr

Jako napsat, že sport je jen o penězích je hezký, ale tady to úplně neplatí. První tři desky máme to nejlepší (a to se nepočítalo ani moc se Žilkou) a ani tak to elově není hitparáda a čtvrtou a náhradníka bysme měli slabší, ať by jel kdokoli. Čímž nechci říct, že se neměli oslovit silnější hráči, jen prostě tady by podle mě ani prachy moc nepomohly.

+1 /-1 | 24.09.2023 13:09

HumphreyvanWeiden
Se zájmem jsem si přečetl článek pana Boleslava ohledně reprezentace na svazovém webu. A musím říct, že jsem hodně zklamán. Mnoho slov a většinou prázdná vata a mlžení. "Vysvětlení", že pokud nemáme 15 profesionálů, tak pevná kritéria ohledně nominace nejsou potřeba, to už považuji za výsměch. To může vést jedině ke spekulacím, že kritéria jsou jenom dvě - absolutní loajalita vedení Svazu a Elo nad 2400. Zdá se, že vedení Svazu vede regulérní válku proti většině velmistrů a to se mi, jako řadovému členovi, hrubě nelíbí. Dost by mě zajímal postoj velmistrů, kteří přijali nominaci - tedy pánů Navary, Vana a Žilky. Proč v tomto sporu podporují vedení ŠS? Nemáte někdo nějaký odkaz?
+6 /-1 | 24.09.2023 08:57

paulz

Člověk nějak nechápe jak vedení svazu které se ohání transparentností ve všem, může vytvořit systém reprezentace který je úplně netransparentní včetně nominace kapitána smiley

+4 /-0 | 24.09.2023 12:00

Petr Koutný
Odkaz nemám, ale mluví se o odměně 100 000Kč za mistrovství Evropy a to už jdou vidle, které stojí za to hodit mezi reprezentanty.
+3 /-1 | 24.09.2023 09:05

HumphreyvanWeiden
No to je možné, ale rád bych to slyšel od těch tří. Pan Navara včera cosi utrousil o tom, že v něčem s panem Michalíkem souhlasí, ale dál už to bohužel nerozvedl. Přitom jeho názor na reprezentaci by mnohé z nás zajímal. Asi víc než jeho názor na situaci v Náhorním Karabachu ;-(
+6 /-2 | 24.09.2023 11:11

Mira

Je mi úplně jedno, kdo bude reprezentovat, hlavní jsou výsledky. Ty asi nebudou, pokud bude kapitán tímto způsobem tvořit reprezentaci. To je ostuda.

Na druhou stranu Michalík prokázal spoustu trapnosti až hlouposti svým vyjadřováním o elu a věku kapitána a že kapitán je šachově velmi slabý. To je také ostuda.

+4 /-3 | 24.09.2023 12:02

Jirikovka@post.cz

Zajíci se sčítají až po honu! Nyní nelze o ostudě mluvit! Pokud budou mít naši reprezentanti úspěch,tak pak pane Míro budete psát jak kapitán to mužstvo dobře sestavil!

+2 /-2 | 24.09.2023 12:11

paulz

Kapitán reprezentace s elem 1927 slovy ze seriálu Volha A kdo to má....

Ale třeba jsme se aspoň v něčem z vyspělých šachovým zemí stali  nejlepší...

 

+6 /-1 | 24.09.2023 12:08

Jirikovka@post.cz

Otákou je jaký má být kapitán reprezentace! Má mít Elo GM aby hráčům dobře radil, nebo má být dobrý psycholog,aby na hráče dovedl dobře působit,nebo manager a organizátor,který dokáže pro hráče zajistit ty nejlepší podmínky? To ať posoudí šachoví odborníci! U ženské reprezentace je kapitánem GM Polák! Jistě,ale dovede šachistkám odborně poradit! Co,ale jiné vlastnosti! Údajně mělo dojít k sexuálnímu harašení z jeho strany k Worek Joaně! Co je na tom pravdy nevím,ale pokud by tomu bylo tak,to je pak na rozkol mužstva! Takže GM Elo jen nestačí na dobrého kapitána!

+4 /-1 | 24.09.2023 12:20

paulz

Tak ono s financováním příští léta to bude zřejmě zajímavé. Sice příspěvky jak známo asi den budou pro všechny včetně dětí 200kč + krajské, ovšem těch 200kč se bude muset vybírat ode všech členů včetně asi 8000 tzv. neaktivních aby se na tyto členy mohly brát dotace od státu. Takže praktiky zaplacení směšných 20kč za dítě a za neaktivní nic při státních dotacích kolem 700kč za člena už budou minulostí. A navíc státní dotace půjdou dolů. 

Takže na letošních 14 000 000 dotací se bude pouze vzpomínat.

+3 /-1 | 24.09.2023 10:43

Petr Koutný

myslím si, že se berou dotace jen do určitého věku, může to být do 18. let, nebo 20 let. Určitě stát nedotuje všechny šachisty. Jde hlavně o podporu na mládež...( viz moje zkušenost s dotacemi pro sport v Uherském Brodě, kdy dělíme sportovce do několika kategorii a podpora je max do 23 let. ) 

 

Samozřejmě se hodně pročistí členská základna a to je jedním z důvodů, proč se navyšuje poplatek na 200 Kč. Dokonce jsme to řešili na sportovní komisi v Uherském Brodě a kdokoliv, kdo chce žádat dotaci od města, musí vybírat 1 000Kč členské poplatky!! ( navýšení z 500 Kč na 1000Kč)  Důvodem jsou černé duše, kdy odpadnou právě ti, kdo jen naoko sportují, ale spolky na ně berou peníze. Seděl jsem na spoustu jednáních a argumentem bylo to, že většina  ( snad všechny) sportovních klubů ve městě vybírají ročně více jak 1 000Kč členských příspěvků. 

Souhlasím, že bude jistá úměra se zvýšením poplatků a snížením členské základny. V ČCSD proběhlo tento rok zvýšení ročních členských z 100kč na 300Kč a znamenalo to úbytek asi - 30% členů). Takže ano, ta rovnice bude platit i u šachistů - vyšší poplatky rovná se menší základna. Otázkou je i slib VV, že vyšší poplatky vrátí do oddílů a tady bych si na splnění toho slibu ještě počkal. 

 

Proto 200Kč jako požadavek od NSA beru jako první krok, který se bude časem zvětšovat a bude se tím tak čistit počet aktivně neaktivních šachistů. Dalším problémem bude rozpočet NSA, jestli bude o 2 mld menší, pak to je o 30%  méně a to může znamenat i o 30% menší dotaci na šachy. Tento rok to bylo cca 15 mil a plánujeme deficit cca 2 mil. Při krácení o 30% méně a pak  by to bylo už jen 10 mil  od NSA a deficit 7 mil. Při rozpočtových mzdových nákladech svazu cca 8 mil, to je prakticky konec svazu, tak jak jej dnes známe. 

+3 /-1 | 24.09.2023 10:51

paulz

Tady jsou kritéria z roku 2020-21 pokud samozřejmě ještě platí...sad

https://agenturasport.cz/wp-content/uploads/2020/12/Priloha-28.7.-Popis-kriterii-vecneho-hodnoceni.pdf

+2 /-0 | 24.09.2023 11:25

paulz
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 24.09.2023 11:00

Jirikovka@post.cz

Hodně se píše! Vyzdvihují se různá negativa! Počkejme si jak dopadne ME a pak analyzujme! Došlo ke změně kapitána i ke změně mužstva proti ME ve Slovinsku! Co přát hráčům? Jedině úspěch! Zda bude nebo nebude na ME si musíme počkat! Srovnáme výsledek mužstva současného ME s výsledkem mužstva na ME ve Slovinsku a budeme mít jasno!

+2 /-4 | 24.09.2023 09:15

Jirikovka@post.cz

Pokud bude úspěch bude vyzdvihován kapitán i hráči! Pokud bude neúspěch,bude se analyzovat ,kde se stala chyba a co by se mělo zlepšit! 

+2 /-3 | 24.09.2023 09:21

Jirikovka@post.cz

Ve Slovinsku dostali příležitost určití hráči i kapitán! Celkové vystoupení naší reprezentace ve Slovinsku  se bere jako neúspěch! Rovněž toto vystoupení reprezentace bylo provázeno aférami jako vyloučení GM Pláta z reprezentace na 2 roky a opuštění GM Pláta ve Slovinsku bez jeho odvozu domu po skončení ME! Aféra v dějinách ČS šachu nevídaná! Doufejme že současné ME nebude provázeno žádnými aférami!

+2 /-3 | 24.09.2023 09:36

Jirikovka@post.cz

Já když nastupoval 2 roční vojenskou službu ,nástup jsem měl u zdravotnického praporu v Kroměříži! Než jsem dojel do kasáren ,tak jsem se opil! Na nádvoří kasáren jsem vstoupil ještě v civilu! Viděl jsem tam mladé lampasáky ,tak jsem na ně volal: k zemi vztyk,k zemi vztyk! Měli z toho srandu,viděli,že mâm popito,nepotrestali mě! Když jsem dostal první vycházku tak muj nadřizený Slovák mě varoval: Fiala beda vám!( Abych se zase neopil)! Ve Slovinsku na pokoji GM Plâta GM Žilka požil alkohol a snědl brouka! To mu neudělalo dobře a tak hlavu vnořil do záchodové mušle,kde ho zachytil pohotový amatérský fotograf! GM Žilka je nominován na současné ME! Jeho nadřízený Petr Boleslav by ho měl varovat: Štěpáne běda vám! Aby zase nepožil alkohol a nepozřel nâhodného brouka! Protože alkohol do reprezentace nepatří!

+2 /-2 | 24.09.2023 10:05