Nominace českých reprezentačních týmů na 44. šachovou olympiádu

31.05.2022 11:40 | Domácí zprávy

Kapitán Pavel Šimáček nominoval: 1. David Navara 2. Thai Dai Van Nguyen 3. Zbyněk Hráček 4. Peter Michalík 5. Vlastimil Babula. Tomáš Polák nominoval: 1. Yulia Movsesian 2. Joanna Worek 3. Karolína Pilsová 4. Kristýna Petrová 5. Anna Marie Koubová

KRÚ schválila na návrh kapitánů Pavla Šimáčka a Tomáše Poláka nominace reprezentačních celků na 44. šachovou olympiádu (Chennnai, Indie, 28. července – 10. srpna 2022)

Sestava mužů:

1. David Navara 2. Thai Dai Van Nguyen 3. Zbyněk Hráček 4. Peter Michalík 5. Vlastimil Babula

Sestava žen:

1. Yulia Movsesian 2. Joanna Worek 3. Karolína Pilsová 4. Kristýna Petrová 5. Anna Marie Koubová

Zatímco při nominaci mužského týmu se mohly zohlednit výsledky přeboru republiky v Ústí nad Labem, při nominaci reprezentantek to vzhledem k uzávěrce nahlašování sestav (27. května) nebylo možné, jejich přebor republiky v Jaroměřicích skončil až 29. května. Oběma kapitánům jsme položili několik otázek. 

Odpovídá Pavel Šimáček:

Podle jakého klíče jsi nominoval hráče do olympijského týmu? Hrálo v tom nějakou roli Mistrovství republiky v Ústí nad Labem?

Chtěl jsem vybrat ten nejlepší možný tým, který bude mít šanci uspět. Pak se však pro letošní rok z reprezentace omluvil Viktor Láznička. A další hráč, který měl v mých představách jasné místo, velmistr Štěpán Žilka, by byl připraven reprezentovat, ale bohužel se nepodařilo pro něj zajistit dostatečně zajímavé podmínky. Tím pádem jsem napevno počítal jen s trojicí Navara, Nguyen a Michalík. O zbývajících dvou místech jsem dlouho váhal, jak tým co nejlépe doplnit. Čekal jsem mimo jiné, zda někdo nezazáří na MČR. Nakonec jsem se rozhodnul pro zkušenou dvojici Babula a Hráček.

Nemáme tým s příliš velkým věkovým průměrem? Nebylo by dobré zařadit do týmu nějakou „mladou krev“?

Tak v prvé řadě bych rád řekl, že Van Nguyen je pořád mladý a zlepšující se, i když ho už dost lidí vnímá jako ostříleného borce. A také Peter Michalík je v nejlepších šachových letech. No a co se týká dalších kandidátů, tak já bych velice rád dal příležitost někomu, kdo na sobě usilovně pracuje a je vidět jeho progres. V současné chvíli však nevidím nikoho „nového“, kdo by stabilně hrál alespoň na 2500+. Sám doufám, že se příští rok už nějaký kandidát (či kandidáti) reprezentace objeví a svými výsledky si o nominaci řeknou.

S jakými ambicemi pojedete na Olympiádu do Indie?

Olympiáda je vždy vrcholná událost, uvidíme, jakým způsobem ovlivní účast nejlepších světových hráčů netradiční destinace. Sám jsem zvědavý, kolikátí nasazení budeme. Mým skromným cílem je, aby náš tým skončil lépe, než jak bude nasazen. Mým neskromným cílem je bojovat do posledního kola o přední umístění a dělat radost šachovým fanouškům v ČR. 

Odpovídá Tomáš Polák:

    Jak probíhal Tvůj výběr do olympijského týmu? O kolika hráčkách jsi měl jasno už před přeborem?

Před MČR žen jsem měl vybrány 3-4 jasné kandidátky, přičemž hned po začátku přeboru žen se vykrystalizovalo jméno 4. hráčky, což mírně souviselo i s tehdy vyjasněnou nominací mužů.

    Vzhledem k uzávěrce olympijských nominací jsi musel zhruba v polovině přeboru rozhodnout, zda nominuješ Annu Marii Koubovou nebo Natašu Richterovou. Co ovlivnilo Tvé konečné rozhodnutí?

Ještě před přeborem žen jsem ve svých úvahách mírně favorizoval Annu Marii Koubovou, která se solidně uvedla na nedávné Mitropě. V její prospěch hovořila i vysoká míra pracovitosti a šachová flexibilita.

Vzhledem k uzávěrce nominace nejpozději do 27.5. (požadavek FIDE), přičemž do té doby muselo proběhnout schválení olympijské sestavy v rámci Komise reprezentačního úseku, jsem o svém rozhodnutí nominovat jako pátou hráčku Annu Marii Koubovou informoval KRÚ 25.5. večer. Schvalování v komisi proběhlo rychle a jednomyslně, již ráno 26.5. – tedy před 6. kolem mistrovství – bylo vše vyjasněné a následně byly obě hráčky s nominací seznámeny. V té chvíli měly obě aspirantky přibližně stejný výkon v turnaji a po 6. kole se obě potkaly na 4 bodech.

Paradoxně se pak ale cesty obou hráček zcela oddělily – zatímco Nataša se zřejmě „šachově zdravě naštvala“ a finišovala fantasticky třemi výhrami, čímž deklasovala konkurenci a zaslouženě získala zlatou medaili, tak Anně Marii se podařil pravý opak a po velmi slabém závěru 0,5 ze 3 klesala tabulkou stále níže.

Věřím, že Nataša nezatrpkne, a pokud bude na této úrovni hrát i nadále, jistě se dočká dalších reprezentačních nominací.

S jakými ambicemi pojedete na Olympiádu do Indie?

Ambice máme skromné, chceme skončit jakkoli lépe oproti nasazení.

Článek publikován 31. 5. 2022 v rubrice Aktuality na hlavní stránceAktuality reprezentace.

 - Komentář k nominaci pod čarou - 

Nominace mužské reprezentace je asi taková, jaká se dala čekat. Štěpán Žilka odmítnul podepsat podmínky reprezentační smlouvy. Vojtěch Plát je v nemilosti ŠSČR. Viktor Láznička má možná jiné životní priority a Jirka Štoček nezažívá zrovna šachovou hitparádu a mladí hráči ještě nemají takovou sílu, aby dokázali na nejdůležitější akci roku nahradit časem zkušenější reprezentanty.  Tým Česka je zkušený, ale úspěchem bude potvrzení nasazení. Osobně si myslím, že nakonec to bude mírně horší umístění. Generační výměna není na pořadu dne a mírný pád se dá čekat. Čekal bych otevřenější odpověď kapitána reprezentace k očekávanému výsledku. Protože tam někde se dá i hodnotit osobní odpovědnost a případný úspěch. Možná důležitější než konečné umístění bude bojovnost a snaha bojovat za český šach a české fanoušky. Jak se říká, asi to nevyhrajeme, ale srdce do toho kluci můžou dát. 

Nominace ženské reprezentace je překvapivá v dobrém slova smyslu, že je zpět Jonna Worek. Podařilo se zakopat nějaké příkopy a na rozdíl od mužské reprezentace ( viz Vojtěch Plát) je tady snaha hrát s těmi nejlepšími. Hodně bolí nominace bez současné mistryní ČR, která není v reprezentaci. Otázkou je, jak se plánovaly termíny MČR žen s termínem povinností zaslat soupisky na olympiádu. Vůči vítězce MČR je to hodně nefér. Ambice družstva v porovnání s současným stavem ženského šachu u nás nejde stanovit. 

Jako fanoušek bych řekl, že sestavy jsou tím nejlepším možným za současného stavu, který není nejlepší. Je bída, že šachový svaz neumí nabídnout takové podmínky, aby měli zájem reprezentovat nejlepší čeští hráči. Je ještě větší bída, že přes mnoho důvodů nehrají ti nejlepší. Prostě tady jednoznačně stín viny padá na vedení svazu. Nerozumím tomu, proč český šachový svaz, který má cca 3x větší rozpočet než slovenský šachový svaz, nedokáže najít prostředky a nebo sponzory na to, aby poslal na šachovou olympiádu opravdu to nejlepší co může. Je to určitě otázka priorit, přitom reprezentace by měla být jednou z priorit šachového svazu. 

Ať se našim reprezentantům daří. Ať se fanouškům líbí jejich bojovnost a ať jsme konečně hrdí na naše šachové reprezentanty. Dobré zprávy náš šachový rybníček nutně potřebuje a tady dvojnásob. 

Petr Koutný

84x 10106x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (84) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x
A pak se slizounek Petr vzteka že na svazu žádnéj kamaradsoft není :D
+1 /-1 | 08.06.2022 14:17

Vojta Matras

Zajímavé porovnávání s fotbalem. Když změním téma. Tak i v tom našem prohnilém, kdyby třeba Rosický nabízel domluvu výsledku třeba Šadkovi a veřejně o tom psal, tak dostane zákaz jako sviňa. V šachách jen komické napomenutí :D 

+2 /-0 | 08.06.2022 14:01

Zdeněk Desná

A ještě, nahlašování sestav s tak velkým předstihem je ojedinělé a nesmyslné. Je to tak i ve fotbale?

+0 /-0 | 08.06.2022 13:18

Zdeněk Desná

Jiná doba, jiný mrav. Za mého mládí to byla čest - hrát za svou vlast. Pomůžeš-li vlasti, ona zase pomůže tobě, až budeš v problémech. "Vlast máme - ještě tak mít pár vlastenců !"

Podle TGM: Tak demokracii bychom měli - ještě tak pár demokratů !

+3 /-0 | 05.06.2022 00:14

xdavx x
Presto nikdo z nize mnou jmenivanych z repre vyloucen nebyl.... chapu ze blabola kuzel to nepobere bez ukro hadru na konci vety.
+2 /-4 | 04.06.2022 01:17

Petan

Martin Fenin nebyl vyloučen z reprezentace ale přestal být nominován. Stručný popis kariéry Martina Fenina od Oldy Kuželky je poměrně trefný. Jestli je tam analogie s kariérou Vojty Pláta, těžko říct. Myslím že Plát v šachové reprezentaci zaznamenal lepší výsledky než Fenin ve fotbalové. Tedy pokud někdo 3 góly v 16 startech ( z toho 2 v přáteláku) nepovažuje za významný počin v kariéře fotbalisty....

+3 /-0 | 03.06.2022 23:15

xdavx x

presto ho nikdo nevyloucil z reprezentace... ale to je na tebe a na lidi ze svazu asi moc tezke.

+0 /-6 | 03.06.2022 23:02

OldřichKuželka

Bražina opět fantazíruje, ale je dobře, že zmínil Fenina, poněvadž má hodně společného s Vojtou Plátem - talent, jemuž byla předpovídaná skvělá budoucnost, v mládí hvězda , jenže potom  alkohol, sestup a konec kariéry...

+6 /-0 | 03.06.2022 22:54

xdavx x

koukam ze moralista domes, ma jiste mezery a zapomnel na reprezentanty v daleko popularnejsich sportech, co si nikdo nedovolil je vyndat z reprezentace po daleko horsich pruserech, namatkou,  Milan Baroš, Tomáš Ujfaluši, Radoslav Kováč, Martin Fenin nebo Řepka, ze zahranici pak treba Jermaina Lense z PSV Eindhoven a Jorise Mathijsen z Feyenoordu Rotterdam, kteri si rovnou rozbili obliceje... ale pis si tyhle blaboly dal... 

+0 /-7 | 03.06.2022 22:14

xdavx x

jh - mistrovstvi sveta v libovolnem sportu vcetne sachu je definovano pravem ucasti v kriteriich mezi nimiz je v drtive vetsine mistrovstvi narodnich zemi... vzhledem ze k tomu, ze tenis toto nema, neni srovnani se sportem, kde se porada mistrovstvi sveta relevantni... 

Vubec nechapu, proc se za kazdou cenu snazis omluvit fakt, ze na vrcholnou akci, ktera je jednou za 4 roky, nejede aktualni prebornik zeme... stat se to mi, tak se na sachy vyseru

+0 /-1 | 03.06.2022 14:34

Ota Válek

Vážený pane Chrzi, děkuji Vám za fundovanou reakci. Za současné situace je rozumné ponechat nominaci tak, jak je, a N. Richterové závazně přislíbit účast na příští významné reprezentační akci. Z hlediska hráček je to citlivé téma, proto se v této kauze zdržím dalších komentářů.

+5 /-0 | 03.06.2022 10:35

Agent Voňavka

Nejsem týmový hráč, ale že jsem teda byl tak žádán v týmech, kde momentálně hraji. Zvláštní...

+1 /-5 | 03.06.2022 09:12

sarmatam
rostaT-konečně někdo při smyslech-zdravím.......
+2 /-0 | 03.06.2022 06:41

rostaT
Zase jeden z Koutného agresivních psychopatických komentářů. Sestava asi nejlepší, co šlo sestavit. Podle toho co vím, tak Láznička nemá zájem hrát dlouhodobě a pak je někdo srovnatelný s tou nominací už jen Žilka a slyšel jsem, že si řekl víc než ostatní srovnatelní hráči. Tím je to pro mě jasné, když mi v práci nedají co chci, tak mohu odejít nebo se s tím smířit. Jinak sestava naprosto v pohodě. Svaz se snažil naopak postavit to nejlepší. Nevím proč tolik řečí kolem Pláta, nemá na to ani elo a není to týmový hráč.
+5 /-0 | 02.06.2022 22:23

xdavx x

ano. musi to byt velmi motivujici hrat sachy, zvlast kdyz tech skvelych sachistek mame tolik, ze si muzeme vybirat.... jen dement tohle muze omlouvat, nedivim se Morphynisto, teda Piltsbury, teda Jimi, teda Kuzelko a vsechny ostatni tvoje transformace.

+1 /-7 | 02.06.2022 19:44

OldřichKuželka

@Bražina : Samozřejmě i v šachu se stává, že ten, kdo vyhraje mistrovství, nemusí být do týmu pro olympiádu zařazen. Každý svaz nominací řeší jinak. 

+1 /-0 | 02.06.2022 19:29

xdavx x

jh89, ono je snad mistrovstvi sveta v tenisu? a ze jsem si nevsiml... navic, sam sis odpovedel... je to vuci mistrini republiky nefer, zbytek neni zadnej duvod resit

+0 /-5 | 02.06.2022 19:19

Pavel Ch

Pane Válku, 

děkuji. Ano, mohli jsem být v STK prozíravější, domluvit se s repre komisí, dát MČR mužů a žen na tvrdo na termín po Mitropě, před nominací, tedy na 14.-22.5. A třeba bych v Ústí k mužům ženy přidal (zvažovali jsme to, ale nepřihlásil jsem, do posledních hodin uzávěrky jsme zvažovali, zda do MČR mužů vůbec ekonomicky můžeme jít).

 

  Jenže.... pak bych si někde na webech, v diskuzích, přečetl, že 14.-22.5. jako jediný je volný v kulturáku Ústí a v jiných krajích by rádi udělali, muže/ženy, obojí, ale svázáni tímto jediným termínem, nemohou, A proč tak tak asi je, bych měl dotazy, když léta předtím, včetně olmypijských, byl prostor od dubna do září.  

  Zas by bylo téma na diskuzi o bafuňáříchwink

 Ano, je to blbé, že mistryně nejede, věřte, že i T.Poláka mrzí, že musel rozhodnout před. Psal jsem, kdyby bylo koncem srpna, tak to nerdásá svaz, ani diskutující. Ty tři dny, nota bene s nečekaným rozdílným výsledkem, rdásájí. Chápu.

  Zas, kdyby svaz odložil, zaplatí pár tisíc a zas se bude psát, že svaz nepln termíny a že nechcem platit z příspěvků pokuty, znáte to, četli jsme už někde, pane Válku hats off

  Jasnačka, 100Éček za jednu či 200 za dvě není tolik, ale spíše o princip, že svaz nesplnil včas. Jasně, teď bude každý chytrý: Jé, to byste udělali dobře, počkat na konec, napsat tam tajně jednu, poslat nějakou sestavu, nic neschválit a schválit až po MČR. A kdyby jinak sestava, tak ty blbý tři tácy, i pět táců Kaček tam holt obětovat. Chápu....  

+8 /-0 | 02.06.2022 10:08

OldřichKuželka

Handbook FIDE, týkající se olympiády, možnost výměny připouští, ale je tam poplatek 100E. S dodatkem, že v takovém případě nemůže pořadatel zaručit tomu, kdo už nahlášeného člena delegace (týká se to rovněž kapitánů týmů) nahradí, vízum a ubytování. Což se ale podle mě týká výměny "na poslední chvíli". Takže svaz by ještě nominaci změnit mohl, ale chápu, že teď by to už bylo nefér vůči Anně Marii Koubové... 

+5 /-0 | 02.06.2022 09:52

Ota Válek

Pane Chrzi, patří Vám dík za to, že jako jediný funkcionář Svazu nosíte kůži na trh do jámy lvové. S politováním však musím konstatovat, že obhajujete neobhajitelné. Je směšné tvrdit, že to nešlo vyřešit lépe. Není úkolem fanoušků, aby zkoumali možnosti vyjednání výjimky s FIDE, či hledali jiné řešení místo těch, kteří to mají v pracovní náplni. Jen pro doplnění: Co když hráč před olympiádou, nedej bože, onemocní? Družstvo musí hrát ve čtyřech, příp. ve třech, onemocní-li dva, nebo je možné vyslat náhradníka?

Chybovat je lidské. Svaz by měl přiznat pochybení a omluvit se N. Richterové a šachové obci.

+1 /-3 | 02.06.2022 08:40

xdavx x
Olympiáda je jednou za dva roky a tak si nedokáže svaz uspořádat MS země tak aby byl šampion znám ještě před nominaci... A jinak si na svazu zřejmě něco píchate..
+4 /-7 | 01.06.2022 20:58

Pavel Ch

Pane Semode:

Olympiáda je jednou za 2 roky, tak běžně jsou 2 mistryně za 2 roky před olympiádou.

Ano, lepší zhodnotit to aktuální MČR. Souhlas. Ale berte to poslední mistrovství před uzávěrkou nominace.

 

Prostě se nenašel jiný zájemće o pořádání MČR žen a tento i přes další snahu a počkání vyhodnocení konkurzu, nedokázal termín k místu konání posunout (jiná akce). Mohli jsme ho "za trest" nevybrat a vypsat druhé kolo. Do něj by se přihlásil max. někdo s pozdějším termínem, třeba září.

  Znovu říkám, pak by vás asi nedrásalo, že přebornice ze září v červenci nejede. Holt ty 3 dny přesahu drásají víc. To je jasné, chápu. I já bych rád viděl, když vyhrála MČR na olympiádě. Ale až budeme umět cestovat v čase, jsem psal. 

+6 /-0 | 01.06.2022 20:50

Pavel Ch

Ještě jednou, mystryně země jede na olympiádu, ta mistryně, co byla před povinou nominací nejaktuálnější.

Ta mistryně po nominaci pojede třeba na ME nebo tu příší olympiádu.

Cestovat v čase zatím neumíme.

+5 /-1 | 01.06.2022 20:20

xdavx x

no to bych si vubec nemaloval ze by si pavel dokazal bouchnout do stolu ze on je kapitan a najmenuje tam koho chce... doba je zla a kazda kacka dobra, tak si to nerozhazi s krivohubym lharem... 

+2 /-4 | 01.06.2022 20:12

xdavx x
Znovu. Mě to nemusí vůbec zajímat. Od toho jsou placení jiní. Mistr země nejede na olympiádu za mě věc, která ukazuje na něčí neschopnost. Zbytek jsou jen výmluvy. To že se olympiáda bude hrát v nějakém termínu se ví poměrně dlouho. Tečka.
+0 /-8 | 01.06.2022 19:20

sarmatam
.....jj......to jsem si taky myslel , že máš větší rozhled , Davide :-)
+2 /-0 | 01.06.2022 18:39

Pavel Ch

Davide, příště se holt nebudu obtěžovat s podrobným vysvětlováním, když je pod něčí rozpoznávací schopnosti.  

 Třeba v lyžování, rychlobruslení a dalších zimních sportech, které nejsou MČR do půlky února, ale po olympiádě nebo po MS. 

 Naše MČR, výsledek, bylo po povinné uzávěrce nominace. To je vlastně to samé.

 Pak holt se u jiných sportů hledí třeba na poslední mistryni/mistra republiky před nominací olympiády/MS a pokud bychom udělali podobně, tak mistryně 2021 přece letí.  

  Co se jako mělo udělat? Cestovat v čase Davide a podívat se, jak MČR dopadne?

PS: Jinak samozřejmě jsou interní věci sportů každé země a mistr republiky opravdu nezřídka v jakékoliv zemi jakémkoliv sportu neletí na olympiádu. To jsem myslel že máš Davide větší přehled o sportu.

+6 /-0 | 01.06.2022 18:28

xdavx x

to me prece ale vubec nemusi zajimat a ani nezajima...

ja se ptam, ve kterem sportu na zemekouli se nekdy stalo, aby mistr nejake zeme, nejel na olympiadu... pokud se tak nestalo nikdy v zadnem sportu, je mi uplne jedno proc se tak stalo a jedna se o neomluvitelny diletantismus svazu.

+1 /-3 | 01.06.2022 18:12

Pavel Ch

S podmínkami FIDE nic neuděláme.   

Zkoušel svaz, zkoušel pořadatel o týden posunout MČR žen, vědělo se o termínu nominace dopředu, provozně v místě prostě nešlo. Opravdu to zkoušeli, schválení pořadatele, místa termínu se odložilo, jestli jednání nedopadne dobře. Nešlo.

 

Jiný zájemce nebyl. Kdybychom to Světlé nedali, bylo by druhé kolo a třeba koncem srpna nebo v září MČR.

  Aleenlightened Asi by to diskutující tolik nedrásalo, že mistryně republiky ze září necestovala v čase a nejela v červenci na olympiádu. 

  

 Prosím, jestli někdo věděl, kdo ze dvou 4 bodových po 6.kole vyhraje MČR, ať to příště nahlásíwink 

 

 Naštěstí MČR mužů jsem mohl udělat mezi Mitropou a nominací. Jediná týden, předchozí by byl z Mitropy hned na MČR. Ale kdyby byl víkend (odložené plesy) obsazený, jako že mnohé byly plné již v prosinci dopředu, tak jiný prostor nemáme a také bude špatně. Byla to trochu náhoda.

+4 /-0 | 01.06.2022 17:58

xdavx x

me by zajimalo, ve kterem sportu se jeste muze stat, aby mistr republiky nejel na olympiadu... to je neuveritelny diletantismus.

+1 /-3 | 01.06.2022 17:28

tchen

Za mě spokojenost s oběma soupiskami.

Bohužel ženy jistě věděly už před začátkem MČR, že nominace bude uzavřena před jeho skončením, takže bych asi netvrdil, že to vůči Richterové bylo nefér. Rozhodnutí kapitána chápu, Koubová zahrála dobře Mitropu a v době uzávěrky mohla být i ona mistryní. Spíš by mě zajímalo, kdy byl znám termín odevzdání soupisek na olympiádu a jestli se fakt nedalo nic dělat s termínem MČR žen. Ono v obou kategoriích by bylo fajn motivovat mistry ČR jistotou místa na vrcholné reprezentační akci.

+3 /-0 | 01.06.2022 17:04

igors
Honza H: Predpokladáte správne, olympiádu za SVK nebudú hrať Markoš ani Neugebauer (lebo zatiaľ nemá občianstvo, u nás sú žiaľ blbé zákony). Ale inak muži 1,3,4,5,7 a ženy 1,2,3,5,6 podľa aktuálneho ratingu, čiže vzhľadom na naše pomery celkom slušné zostavy. A Nataši, ktorá zohrala životný turnaj, mi je fakt úprimne ľúto...
+4 /-0 | 01.06.2022 15:15

sarmatam
viz 8:47- výš jsem to ještě nečetl , nestíhám a jsem zvjedavej co tam budou za odezvy....
+0 /-0 | 01.06.2022 14:26

sarmatam
noooo ? co to tady čtu od nick chess64 , tak to je žrádlo :-) , klobouk si ponechám ještě chvíli na hlavě......... :-)
+0 /-0 | 01.06.2022 14:24

Honza Hučín

Podle aktuálního ratingu FIDE jsou na olympiádu nominovaní muži na 1., 3., 5., 6. a 7. místě národního žebříčku ČR. To se mi vskutku nezdá jako B-tým, jak tu bylo zmíněno. Ano, ratingově to není naprosté maximum možného, ale dost se to tomu blíží.

Zajímala by mě nominace Slováků. Předpokládám, že pan Markoš (druhý na slovenském žebříčku) nepojede, takže ani oni nepošlou to formálně nejsilnější, co mají.

+6 /-0 | 01.06.2022 13:02

ciki333
+1 /-1 | 01.06.2022 11:14

ciki333
+1 /-1 | 01.06.2022 11:08

Agent Voňavka

Pavle, dá se uživit i s elem 1800, viz ty rumunsko-kanadský ségry, co streamují. Nebo dcera GM Cramling. Ale to až díky dnešní moderní době a že holky vypadají dobře, jinak by se na ně nikdo nekoukal :-)

+1 /-1 | 01.06.2022 10:59

paulz

To Vojta Plát 10:02: ono celkově považovat hráčky s ratingem pod 2300 za profesionálky je divné. Je docela problém se v ženském šachu uživit i s podstatně větším Elem.

+4 /-1 | 01.06.2022 10:25

Agent Voňavka

Ciki, kdyby aspon ty holky tam staly za to, ale zlaty Hiv holky z Odesy, ze? :-D

+2 /-2 | 01.06.2022 10:22

ciki333

Jinak těch 50 000,- Kč startovného na hlavu je směšná částka. Můj bývalý kolega z kanclu v Indii 3 měsíce služebně pobýval...Smrdutá díra s extrémní vlhkostí vzduchu, vedrem a věčně zpocenou prdelí Evropanů. Není co závidět...Osobně bych do Indie neletěl ani za 150 000,-

Žilka a Láznička učinili správná rozhodnutí...

+1 /-3 | 01.06.2022 10:05

Agent Voňavka

ciki, Aša neni 100% profik, takovej mensi detail, ale to je jedno...

+2 /-0 | 01.06.2022 10:02

ciki333

Chess64geek je jeden z těch anonymních kokotů, kteří by to, co zde píší, nikdy neřekli Plátovi, Žilkovi a Honzovi do očí. Doporučuji panu Cvekovi blba "Ch64g" ignorovat...

+2 /-4 | 01.06.2022 09:50

Robert Cvek
Chess64geek: tak to je těžká podpasovka. Jak Štěpán tak i Honza měli profesionální přístup a to že ve srande v hecu sní brouka tak to je akorát zábava není to o přípravě, životosprávě atd.
+3 /-2 | 01.06.2022 09:44

ciki333

Proti nominaci Yulie Movsesian a Joanny Worek žádný soudný člověk nemůže mít výhrady. Obě jmenované se hraním šachu živí, lze je tedy považovat za 100% profesionálky. Docela jiná situace je na pozicích 3 - 4. Dámy Pilsová a Petrová vzhledem k náročným civilním povoláním nemají dostatečný prostor ke kvalitnímu tréninku. Vrcholový šach vyžaduje 5 až 6 hod každodenní tvrdé řehole. Můžete si být jisti, že kupříkladu Číňanky toto penzum hodin spolehlivě překračují...Pokud se kosmopolitní olympijský tým umístí na konci druhé desítky, před holkami v němém úžasu smeknu rádiovku...

+1 /-1 | 01.06.2022 09:43

Agent Voňavka

chess64geek a vy v tom Slovinsku byl? Ze vite, jak ten cas travili jini profesionalove? To je snad ciste kazdyho vec, co dela ve svem volnem case. Hlavni pak je, aby profik podal vykon. Kazdy ma svoje metody.

 

+2 /-2 | 01.06.2022 09:36

xdavx x

psat anonymni pomluvy, to dovede kazdej, zvlast panaci ze svazu. To vam jde, hrdinove. Pokud jste presvedceni o sve pravde, proc se schovavate? Vzdyt vy tady nemluvite o anonymnich, ale o konkretnich lidech a pisete zde jejich jmena... asi nejakej zvyk jeste z doby anonymnich udavacu? Pak se muzete divit, proc jsou lidi nasrani na lidi ve svazu bez vyjimky - a to i na ty kvalitni, kdyz jim tady par lzivych anonymu, dela takovou reklamu... 

+2 /-3 | 01.06.2022 09:34

chess64geek

:D takže se choval profesionálně protože se nepozvracel z alkoholu, ale z toho, že v sázce snědl brouka, hmm. tak asi máme na profesionální chování a využití času na turnaji jiné laťky

+3 /-1 | 01.06.2022 09:34

Agent Voňavka

Presne, jak pise Robert. Ubohost nekterych zdejsich anonymnich trotlu, kteri jsou hlasnou troubou svazu a jen dokazi papouskovat to, co lzive nabonzovali clenove VV, me jen utvrzuje v tom, ze jsou na svazu neskutecne podelani a zacinaji se chovat podrazdene. Nevim, kde chess64 vzal informaci, ze Honza Krejci cely den protrpel a nebyl schopny hrat, protoze toto nikde ve vyjadrenich nebylo, teda az na to od Sikory...Takze...nahoda?

+2 /-2 | 01.06.2022 09:28

Robert Cvek
chess64: A to není pravda co jste napsal, cituji: "Štěpán a Honza se chovali ve Slovinsku normálně kromě jednoho dne, kdy se ožralí s Plátem. Honza nebyl druhý den schopný hrát a protrpěl si celý den. Štěpánovy fotky zná celý svět". Bavil jsem a psal jsem si o tom s účastníky. Štěpán zvracel protože v sázce snědl brouka a udělalo se mu špatně. Nebylo to z alkoholu. To mi potvrdil i Honza Krejčí, který nebyl vůbec opilý.
+2 /-1 | 01.06.2022 09:17

Agent Voňavka

a chess64 bude asi jeho dvojce. Hrdina, co tady obvinuje kde koho, ale ze by se nam predstavil. Ty mas hodne velkou drzost nazvat nekoho krivakem, ty zmrde bez spetky cti.

+1 /-6 | 01.06.2022 09:12

Agent Voňavka

chess64geek vi totalni hovno, ale chytrej jak radio je neskutecne. Ty sasku, bez si precist zpravy na hajzl a zavri rypak. Kdo ma ty tvoje radoby chytry sracky cist....

+1 /-7 | 01.06.2022 09:08

Ota Válek

Šachové dění nesleduji soustavně. Z ženského MR jsem shlédl pouze video pana Cveka s krásným vítězstvím N. Richterové v posledním kole. Svaz velmi ukřivdil mistryni ČR, když dal přednost v nominaci na olympiádu jiné hráčce, notabene s nižším ELO.

Něco podobného se mi stalo před více než půl stoletím na pouhé okresní úrovni (vyhrál jsem okresní přebor dorostu, avšak do kraje poslali hráče, jenž se jej nezúčastnil); nespravedlnost cítím dodnes.

+3 /-1 | 01.06.2022 09:02

chess64

To Petr: Kapitán musí sledovat hračky dlouhodobě a nemůže rozhodovat na základě jednoho turnaje. Ženy chodí do práce a mají omezený počet dnů dovolené. Některé ženy hrály MČR a nebudou hrát ME v Praze, jiné nehrály MČR a budou hrát ME. Na olympiádu ženy dají 2 týdny dovolené.

+4 /-1 | 01.06.2022 08:56

chess64

Největší chybou vedení svazu byla nominace Pláta na ME družstev. Největší chybou Štěpána a Honzy bylo, že šli s Plátem pít. Ve svém věku by měli mít rozum. Čas nevrátíme. Věřím, že Štěpán a Honza pochopí, že udělali chybu. A hlavně věřím, že už nikdy nikdo nebude jménem ŠSČR nominovat nějakého nepřizpůsobivého exota do reprezentace. Křivák hrající své falešné hry se všemi a proti všem patří do pasťáku a ne do reprezentace ČR.

+7 /-1 | 01.06.2022 08:47

Playboy
Sestava mužske repre je zcela v pořádku. Je to, to nejlepší, co ČR má z hráčů co chtějí a můžou reprezentovat. U žen mě překvapuje účast Petrové, která sice má vyšší elo, než jiné hračky, ale podává slabé výkony a elo už jí kleslo a očekávám další propad. Účast ženské repre beru ale jako čistě amatérskou účast, prostě takový placený výlet svazem, bez ambicí.
+3 /-2 | 01.06.2022 08:40

chess64

To Robert: Štěpán a Honza se chovali ve Slovinsku normálně kromě jednoho dne, kdy se ožralí s Plátem. Honza nebyl druhý den schopný hrát a protrpěl si celý den. Štěpánovy fotky zná celý svět. To není reprezentace. Lžím a pohádkám nevěřím.

+7 /-1 | 01.06.2022 08:20

Robert Cvek
chess64geek : Štěpán Žilka i Honza Krejčí se chovali naprosto normálně ve Slovinsku. Honza Krejčí dostal zcela neprávem nějaký trest. To je absurdní. Být na jeho místě, požaduji nápravu. "Neřešil?" Poslali si xyz emailů se svazem. Myslíte si, že to Štěpánovi stojí za to, se s nimi veřejně dohadovat atd. ? Co by docílil? Nic. Vyjádření jsem napsal, krajně nesouhlasím s chováním ŠSČR.
+3 /-1 | 01.06.2022 07:37

chess64

To Plát: Kamarád nefotí a nedává na net dehonestující fotky. Tvoje sociální inteligence je nulová. Pak nechápeš, co jsi komu udělal, a pláčeš. Falešné jednání je Tvůj hlavní rys. 

+7 /-1 | 01.06.2022 07:29

chess64geek

Ale dobře, je-li tomu tak, tak se za svůj příspěvek 7.00 omlouvám.

+3 /-1 | 01.06.2022 07:29

chess64geek

Tak jestli mu něčím pohrozili za to chování ve Slovinsku, tak si myslím, že to je v pořádku, ale jak jsem to z vaší zprávy pochopil, tak se asi jedná o něco závažnějšího a dlouhodobějšího. Pak ale nevím, proč to on nějak neřešil nebo proč jste to nezveřejnili vy, když (a to často bez souhlasu dalších stran) sem posíláte články, které nás mají přesvědčit o tom, že je svaz špatný a často mají úplně opačný efekt a zrovna takovou věc nezveřejníte.

+3 /-1 | 01.06.2022 07:28

Robert Cvek
Obecně bych chtěl podpořit Štěpána Žilku. Jednání svazu se Štěpánem bylo otřesné a je krajně nefér psát, že ŠŽ chtěl velké peníze a proto nehraje a to je jediný důvod. Tak to rozhodně není. Dlouhodobě byl Štěpán šikanován. Moc dobře vím co píši, informace mám nejenom od Štěpána, ale měl jsem možnost vidět i komunikaci. Děs a hrůza.
+4 /-1 | 01.06.2022 07:21

Robert Cvek
Nominace je zcela OK a budu držet palce týmu a kapitánovi! Ale k panu chess64geek: to není jen o penězích, je tam toho daleko více, včetně předchozího "katastrofálního" jednání a nejenom se Štěpánem. Dále to je samotná smlouva atd. těch věcí je hodně a je krajně nefér napsat, že ŠŽ nehraje jen proto, že nedostal peníze. Celé jednání ŠŽ kontra svaz má hlubokou minulost.
+5 /-0 | 01.06.2022 07:13

chess64geek

No tak vzhledem k tomu, že Láznička hledá smysl života a hrát nechce vůbec, je jediným, kdo odmítl podmínky svazu Žilka. Štěpán Žilka je ajťák, programátor a vzhledem k tomu, kolik se dá v IT oblasti vydělat peněz, když tomu rozumíte se mu to prostě nevyplatí. Tím se zásadně liší od zbytku repre týmu, pro něž jsou šachy obživou. Vzhledem k tomu, že se mu to nevyplatí (a ani nemůže, protože přeplatit programátora + dát obdobnou odměnu i všem ostatním by znamenalo, že by svaz přišel rychle na buben) hold hrát nechce, my mu v tom bránit nebudeme a na svaz bychom se taky neměli hněvat - je jediný, komu ty podmínky nevyhovovaly.

+7 /-1 | 01.06.2022 07:00

Petr Koutný

Honzo, držím repre palce. Přesto jako fanoušek si můžu povzdechnout nad tím, že nehrají naší nejlepší hráči. Ono není pravda, že nechtěli reprezentovat, jen nechtěli hrát za podmínek, které jim nabídnul svaz. Pak bude za a) chyba na hráčích, kteří chtěli moc a nebo za b) na svazu, který neuměl sehnat peníze na hráče. Můj skromný tip je ten, že b) je správně. Cena je vždy relativní, za peníze si koupíš dnes skoro cokoliv a každý zná svojí cenu. Dejme tomu já, předem říkám, že to bude hloupý příklad, bych i s mojí výkoností za takové peníze do Indie nejel.Tak a teď si k mému ratingu připočti několik set elo bodů, roky tvrdé práce, myšlenku , že pro tyto lidi to není zábava, ale obživa a práce a řekni si, kde je vlastně chyba....Tam,kde je rozpočet +- 18 mega a nebo tam, kde je elo přes 2600 ? 

+0 /-6 | 01.06.2022 06:09

Zdeněk Desná

To, že v nominaci není suverenní vítězka přeboru ČR žen je tedy smutné. Možná, že by šlo ještě požádat o úpravu nominace. Právě vzhledem k výsledku přeboru. To každý rozumný člověk musí uznat.

+4 /-0 | 01.06.2022 02:28

HonzaSvatoš

Ta kritika směrem k mužské sestavě na olympiádu mi přijde opět jako snaha kopat do svazu za každou cenu. Už u jiného článku vám to jasně vysvětlil igors, že takto moc podpory do případných voleb nezískáte. No ale, komu není rady, tomu není nejen vzájemné hospodářské pomoci. Pokud Láznička se Žilkou chtěli, ať už z jakýchkoli důvodů, "raketu", považuji za zcela normální, že se se svazem na repre smlpuvě nedohodli. Tak to v pracovněprávních vztazích chodí.

+8 /-0 | 01.06.2022 00:28

Agent Voňavka

Petře, v první řadě si zaplať někoho na češtinu...

+5 /-0 | 31.05.2022 23:04

Petr Koutný

Chess64 - dokončím myšlenku. Počkal bych sem si na výsledek Olympiády a kdyby to byl propadák,vyhodil bych hospodáře za to, že nenašel peníze na reprezentanty.Vyhodil bych managera reprezentace, protože by nedokázal postavit ten nejlepší tým a vyhodil bych kapitána repre, protože to jsou lidi, co musí mít odpovědnost za výsledky. A kdyby se mi jen jeden člověk domů nevrátil, vyhodil bych i předsedu šachového svazu za neschopnost vézt šachový svaz. Makal bych na tom, abych sehnal peníze a mohl si dovolit zaplatit ty nejlepší lidi a nemusel pracovat s těmi, kteří jsou i zadarmo drazí. 

+0 /-6 | 31.05.2022 22:56

Agent Voňavka

Jak víš, že falešným? Máš zase nějakou nahrávku? :-D Bože, ty jsi blb...

+0 /-4 | 31.05.2022 22:51

Petr Koutný

Já bych dokázal sehnat peníze tak, abych zajistil,že na nejdůležitější reprezentační akci pojedou nejlepší hráči a nemusel by jet skoro B tým....

+0 /-6 | 31.05.2022 22:46

chess64

Vy byste opravdu dali někomu čtvrt milionu korun za to, že se nechá fotit falešným kamarádem při zvracení s hlavou v záchodové míse a reprezentaćní mikinou na sobě? Já ne!

+2 /-1 | 31.05.2022 22:42

Pavel Ch

ad) Petře, (z Tvého komentu v článku),

vyhlašovány konkurzy na MČR jsou už mnoho let na delší období, od skončení soutěží družstev do začátku dalšího cyklu.  

 Kandidující pořadatel kandiduje s navrženým termínem. Je v jeho zájmu, aby špičce nic nestálo v cestě termínu (což se stejně nikdy nepovede) a aby byl termín po dalších stránkách pro nejlepší hráče optimální. I termín před olympijskou nominací přidá kvalitě účasti. Přitom je kandidující pořadatel termínově limitován mnohými jinými nešachovými možnostmi v místě záměru. Já si sám předem zjistil v lednu termín nominace na olympiádu (i to může pomoci účasti, když MČR před) a po Mitropě byly vlastně jen 2 možnosti týdnů a ten dřívější by byl na hraně konce Mitropy. A vešli jsme se náhodně s termínem do kulturáku (jiné termíny byly povětšinou obsazené).  Ano, mohlo se tak uvažovat v komisi na podzim a dát natvrdo 14.-22.5. jako jediný možný termín s ohledem na olympijskou nominaci a předešlou Mitropu. Ale, kdybych se po 28 letech nepřihlásil s Ústím (muži) a Světlá by nemohla posunout (ženy), tak by třeba žádný MČR mužů a žen ani nebylo.   Proto se chce zájemcům umožnit větší prostor pořádání.   Proto nelze smrsknout na jeden týden, abychom až tak omezili kandidáty (chceš dělat, ale zrovna v tom jediném termínu je plno v jediném vhodném sále ve městě). Stejně pak Němci do toho po covidu hodili na rychlo dohrávanou Bundesligu (školo), když se s ním během covidu flákali. A někteří měli závazky tam. Děkuji velmistrům i IM, bylo jich více, že se z Bundesligy vyvázali ve prospěch MČR mužů. Pak tam byl ještě jeden kolizní termín. Děkuji Petru Piskovi, že odpískal soustředění repre juniorů/dorostu  a poslal je s trenérem na takto kvalitní turnaj.

Také se mohlo stát, že místo Ruska se najde jinde s jiným termínem a bude jiný termín nominace. Těch termínových překvápek od FIDE bylo již více (nejen kvůli covidu nebo válce), takže plánovat se dá, ale s důležitými repre termíny od FIDE nikdo nic nikdy nemá míti za definitivní  wink  

+2 /-0 | 31.05.2022 14:03

Pavel Ch

ad   OldrichKuzelka,

 

je to snad mnoho desetiletí zpět, že se chce dlouho dopředu, cca 2 roky. Proč se optejte na FIDE, asi pro pořadatele? Víza? Propagace kdo přijede? Jiné administrativní úkony? Možná jsou výjimky povoleny, nemoc (?) A jednotlivce (malé změny) spíš pořeší než 6x (180+150) týmů + další doprovod. To hodně velké číslo.

+2 /-0 | 31.05.2022 13:59

OldřichKuželka

Měl bych dotaz - není mi zcela jasné, proč FIDE požaduje oznámení nominace do 27.května, když olympiáda začne až za další dva měsíce. Kdyby někdo vysvětlil... 

+2 /-0 | 31.05.2022 13:10

kiklos

Petře děkuji za článek a souhlasím s tebou. Jednoznačně je neúspěch svzu, že nedokáže zařídit účast aspoň Štěpána, když ne i Viktora.

Při zkušenosti z minulých akcí smutně očekávám, že našemu klíčovému hráči - Davidovi dojdou síly před koncem a poslední dvě kola už bude mít slabší. V týmu se dvěma padesátníky to bude klíčovým faktorem úspěchu. Můžeme jen doufat, že cestou k tomu finiši naši předvedou parádní jíízdu - třeba něco jako památné vítězství 3:1 nad Rusáky.

Ohledně žen jsem také mile překvapen a velmi jim přeji úspěch po delší době. Sestava je to na naše poměry silná.

+3 /-0 | 31.05.2022 12:59

Petr Koutný

Určitě jako fanoušek jim přeji bojovnost a když dají do hry srdce, nemůže to dopadnout špatně. Je to jak to je, nominace je hotová, tak už jen přání, ať to dopadne co nejlépe po všech stránkách! 

+2 /-0 | 31.05.2022 12:04

sarmatam
pan Šimáček hezky odpovídal na otázky, pan Polák ,,Natašu,, určitě potěšil tou odpovědí a můj názor na to umístění ? obě naše mužstva se budou pohybovat a tlačit dopředu a bojovat okolo 8. místa výš, to je můj názor a to bych jim přál, a byly by jsme všichni spokojeni. JAK diváci,tak fanoušci,tak trenéři i kapitáni, tak rodiny našich reprezentantů i šachový svaz i tady na nss by bylo VESELO a šachy by spojovaly.......tak doufám ,že jim to tam vyjde a gdyž né ? tak povinná KOUPEL v Ganze nebo co to tam teče :-)
+0 /-0 | 31.05.2022 11:59