Mistrovství světa 8-12 let - příjezd

15.10.2023 06:00 | Zprávy

Dnes (ne)začíná Mistrovství světa 8-12 let prvním kolem, které se (ne)bude hrát od 14:00. Před tím, než se vše rozeběhne, se pojďme poprvé podívat do zákulisí. A na to, co vše se stalo a nestalo před odletem a hned po příletu. Nebude to nezajímavé.

Tomáš skončil na druhém místě na posledním MČR do 12.let a tím získal právo hrát na ME do 12.let. Jenomže, né každému se chce letět do Egypta ( a možná dobře věděl proč), tak nakonec Tomáš získal nominaci na Mistrovství světa 8-12 let z druhémo místa.

Komunikace, ach ta komunikace  s ŠSČR

Za chviličku budu chválit ŠSCR za přípravu a za přípravy a za vše dobré. Před tím, ale nemůžu zapomenout na typickou komunikaci, možná lépe napsáno nekomunikaci ze svazu. Zjistit, na kterém hotelu se bude bydlet. Kolik bude stát letenka. Kdy se bude odlítat a další informace byl nadlidský a časem i nemožný úkol. Na vše bylo dost času a nic se nikam neposouvalo.  Každý ví, že letenky jsou levnější, když je koupíte v dostatečném předstihu. Jenomže tady tomu tak nebylo. Měsíc, dva měsíce a dokonce tři měsíce po turnaji nebylo možné získat ze Strahova jakékoliv informace a to nakonec vedlo k tomu, že si rodina Tomáše koupila letenky sama a zajistila si odlet a přílet po vlastní ose. Tady jsem si jistý, že je obrovský prostor ke zlepšení. Bohužel, je to o lidech a tak to na tomto světě chodí.

Pochvala ŠSCR

Je to vždy o lidech. Tady mám jen ty nejlepší zkušenosti s Petrem Piskem. Který zajistil reprezentační soustředění a byl vždy ochotný. Soustředění vedli výborní trenéři, jmenovitě Zbyněk Hráček, Pavel Šimáček a Lukáš Vlasák pod dohledem Petra Piska. Tady opravdu vše výborně fungovalo a já měl po dlouhé době dobrý pocit z šachového svazu.

Před odletem - opět pochvala

Vedoucím výpravy je Michal Konopka. Hodně pěkným překvapením byly emaily, kde se Michal ptal na Tomáše. Zajímalo ho vše. Co hraje, jak trénuje, v čem je silný a co bude v létě za turnaje hrát. Psali jsme si o přípravách, o rozborech a já mu moc poděkoval za to, že Tomášovi pomůže a poradí  a bude i jeho oporou. Den před odletem přišel další email, kde se znovu ptal na to, jak se daří Tomášovi a jak je připravený a jak se těší. Tady opět jen poděkování. Je to prostě o lidech a tak to na tomto světě chodí.

Odlet a přílet - ach ten Egypt

Dnešní ranní email od Michala Míka mluví za vše...

Ahoj Petře,
Slíbil jsem, že ti napíšeme zážitky po příletu.
Vyjeli jsme 8:45 hod ze Žamberku přes Brno směr Vídeň. Vyhnul jsem se Svitavům a jel přes Litomyšl, Poličku a Olešnici do Brna. Cesta autem byla příjemná, až do Vídně na letiště naprosto v klidu a bez čekání. Ve Vídni na letišti jsem se před odletem odměnil jedním točeným pivem, abych se nebál v letadle :-). Přiznám se, že to byl náš první společný let s rodinou, tak jsem nevěděl, co nás čeká. Let byl klidný a naprosto v pohodě. Na palubě někde nad Středozemním mořem došlo dokonce k požádání o ruku v češtině a velkému aplausu. Čechů, převážně tenistů, kteří mají turnaj někde kousek od nás a šachistů byla v letadle většina. Letušky pro změnu Slovenky no neber to :-) Velký aplaus nastal opět po přistání v Sharm El Sheikhu. Po rychlém odbavení na nás čekal nějaký Egypťan s cedulkou Fide. Až do této doby vše hodnotím velice kladně. Došlo na počty, kdy nás všech mělo být 27. Myslím si, že chudák ten pán tam počítá ještě dnes. Po delší době, kdy nevycházeli počty nás odvedli k takovým mikrobusům pro cca 10 lidí. Po naložení kufrů jsem zjistil, že daný mikrobus je po zuby plný cizích lidí a hnali nás do druhého, který na tom byl dost obdobně. Vyrazili jsme z letiště do hotelu.Věděl jsem, že hotel Concorde je kousek, tak mi přišlo divné proč to ten řidič tak rozjel.

Po zeptání zda jede skutečně do hotelu Concorde skoro zastavil a začal se ptát, kdo kam vlastně jede. Bylo to asi 5 různých hotelů a jeden pán ani nevěděl, kde má ubytování. Došlo k obratu o 180 stupňů a jel zpátky k hotelu Concorde. K mému milému překvapení už naše kufry stáli na silnici před hotelem. Na recepci hotelu si vzali pasy a poměrně značnou dobu jsme čekali než nás ubytují asi přemýšleli kam s námi.

Místo slíbeného hotelu Concorde Front, který nám 3 měsíce potvrzovli nás automaticky ubytovali ve výrazně horším hotelu Concorde Sport. Moje první nemilé překvapení nastalo, když nešel zatáhnout ani závěs na okně. Po mém rozčilování ještě v 00:15 hod. egyptského času, kdy jsem chtěl vysvětlení proč nejsme na hotelu Front, který nám byl slíben došlo pouze na omluvy, když jsem jim ukázal vytištěnou emailovou komunikaci včetně potvrzené mapky. Těch telefonů v rámci hotelu proběhlo nespočet, ale výsledek 0. Manželku s dcerou, která měla zaplacený hotel Front, který nás vyšel přes Booking výrazně levněji ochotně převedli na hotel Concorde Sport a nechápali proč chce jít k nám do výrazně horšího hotelu Sport. Při zeptání na případnou kompenzaci jí odpověděli, ať se s dcerou ráno zastaví, že jim, alespoň dají druhý náramek pro bezplatnou konzumaci alko i nealko nápojů na pláži u hotelu Front, kde je to standard. Hotel Sport se tváří na 4****, ale nedal bych tomu ani 3***.

Celé mě to vede k myšlence, že pořadatel Egyptská šachová federace vybere přemrštěné peníze za ubytování, rozstrká hráče po celém Sharm El Sheikhu a kouká pouze na svojí maximalizaci zisků.

Pokud neplatí propozice a potvrzený email od Egyptské šachové federace pak za mě je to jednoznačně palec dolů a na oficiální stížnost. To, že tady celou noc dělá rámus nějaký větrák, který bych přirovnal k fukaru na seno a cca každých 15 min. tě probudí přelet letadla raději, až někdy jindy. Já za nás to slušně řečeno shrnu do jednoho slova Afrika.   Ahoj Michal

Vše začne dnes v 14:00

Los na první partii ještě v době psaní tohoto článku není. Přestože máme natrénované nové zahájení na tento turnaj, nebudeme riskovat v prvním kole a budeme hrát naše, tedy Tomášovi hlavní varianty. Ty překvapení přijdou až později.

Řikám Tomášovi, ať si turnaj užije. Už jen to, že hraje na Mistrovství světa je obrovský úspěch. Ať má radost ze šachů a hraje na maximum. Nikoho ze svých hráčů nesmí podcenit, ale i přecenit. Nezáleží na výsledku partie, protože záleží mnohem víc na tom, jestli v partii ukáže vše co umí. Když bude hrát své nejlepší šachy, výsledky přijdou a naopak. Jeho prvním soupeřem je on sám.

Uvidíme co přinese první kolo. Už zítra přidáme výsledky, rozbory a to nejenom Tomáše, ale i celé výpravy.

Trošku více na stránkách domácího oddílu

Tak ať se daří!

Ještě jednou soupiska české a slovenské výpravy...

Čís.JménoFideIDFEDRtgJméno

Oficiální stránky turnaje

Výskledky, los, pořadí

Aktualizace 15:10 v 6:31 - první kolo se o den odkládá

Vedoucí české výpravy poslal hráčům tento email...

Dobrý večer všem,
start mistrovství je z technických důvodů o jeden den odložen! Viz zpráva organizátorů.
World Cadet U8, U10, U12 Championships 2023 rescheduled (fide.com)

Je to výjimečná věc, něco podobného jsem zažil na šachové olympiádě v Elistě v roce 1998. Něco podobného se tedy stane jednou za čtvrtstoletí

Tak snad zítra.

PK

11x 2817x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (11) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
smallmouse

Drzim vsem palce. Po tom mistrovstvi sveta mozna konecne Petr Koutny pochopi, ze pocitat ztraty ela na detskych mistrovstvi evropy a sveta je naprosty nesmysl. Je tam urcite sposta deti s velmi malym elem, kterych realna vykonnost je o 500 bodu vyssi nez ukazuje jejich elo.

+1 /-0 | 15.10.2023 22:36

Petr Koutný
Pojďme hodnotit až po turnaji. Teď to teprve začne a uvidíme jak to dopadne.
+1 /-0 | 16.10.2023 00:33

Toms2011
Petře musím tě opravit. ŠSČR dal rodičům na výběr zda si zařídí letenku sami nebo to udělal za ně. Vzhledem k tomu, že mi bylo jasné, že ceny poletí vzhůru, tak jsem nečekal a zakoupil letenky sám. Zda mohl ŠSČR jednat rychleji nemohu posoudit, neboť nevím kdy dostal potřebné informace. Největší částku letenky tvořila zpáteční cesta právě kvůli odletům z MS. Cena za zpáteční letenku se zavazadlem byla cca 12,5 tis. Kč na hlavu. Přes ŠSČR to bylo určitě dražší, ale i těch 12,5 tis. Kč je raketa. Odlet byl přímým letem z Vídně.
+1 /-0 | 15.10.2023 18:13

istr
Tak držím palce Tomášovi i ostatním :)
+2 /-0 | 15.10.2023 12:05

Petr Koutný
Tak snad vše začne zítra. Dopadne volný den a bude to 11 partií bez volna. Takže docela síla. Začátek bude důležitý. Držím palce a budu fandit. A nejenom fandit. Tak zítra.
+2 /-0 | 15.10.2023 09:42

Pavel Ch

11 partií bez volna je pro děcka brutál. Úroveň posledních tří rozhodujících partií půjde dost dolů. Přežijí (sportovní terminologií) jen nejodolnější jedinci a ti co dokáží odpočívat, relaxovat. Relaxovat venku si dokáži představit třeba na Kokoříně, tam ve vedru i to může být problém. Přeji wink hodně zážitků ze hry, skvělých partií i odolnosti až do konce turnaje. A zdravíčka, aby nenastal problém.

+4 /-0 | 15.10.2023 10:09

Pane Míku, co se pořadatelů týká, sice Afrika, ale na moderním západě bývalo i hůř.

Kdo jede na takovou masovou akci do světa, musí počítat s podobným strasti. Pořadatel platí 1 ze země a kat. a potřebuje co nejvíce ušetřit. Tak offiko hotely dá levné za obrovský peníz. A když chtěj být rodiče, trenéři s žáky, tak zaplatí minimálně dvojnásob než pořadatel koupí. A tím se to pořadateli vrátí. Hráči nesmí být mimo offiko hotely a na západě výběr ani mnohdy nešel. A když se doprovod ubytuje jinam, ztratí možnost jakékoliv kartičky a vstupu do prostor.

Ve Španělsku čekali snad 6 hodin na nic moc ubytování, ve Francii je narvali na intry, kde z 2lůžáků udělali 3lůžáky za 70 Éček na jednoho. Ta Francie tedy dostala zákaz na několik let něco pořádat. To už přehnali přes čáru.

Takže ještě "zlatý východ" Vung Tau ve Vietnamu, kde se chtěli za státní peníze ukázat a hotel luxusní, kde jsem platil na naše Kč 1000.- na noc s PP, což byly rauty 3x denně. 2hod. zakončení přenášené ve státní televizi v 20.hod. místního času. I Batumy a Constansa, kde jsem také byl, nebylo špatné. Zkušenější říkali, že nádhera oproti "komerčnímu" západu.

Ostatně olympiáda mužů je také na komerci. Byl jsem s Michalem Konopkou ve VV a řešili jssme při málo penězích, zda máme (5mil rozpočet na rok) alespoň na některé 1lůžáky pro ČR repre a kolik pořadatelé chtějí. Já pak s manželi Modrovými tam přiletěl na blind, na 3 dny a ve stejném hotelu bylo volno a měl jsem 1lůžák za noc za polovic. Tak asi tak....

Jo a v organizaci zapomeňte, že to ve světě klape jako třeba u nás na turnajích. Ještě řeknete pak zlatí čeští pořadatelé, byť u nás také šťouralové mají připomínky.

+4 /-0 | 15.10.2023 09:32

Pavel Ch

Ve zmíněné Elistě byl důvodem odkladu (snad dokonce 2 dní) olympiády, že dostavovali nejvyšší 2 patra hotelu, kde se mělo hrát. Ivan Hausner, kapitán mužů, pořídil fotku z prací a okomentoval do Čs. šachu, že místo kolaudační komise, na kterou nebyl čas, pomohlo by snad jedině modlení.

Pak se ještě odkládalo MS mládeže někde u Saudů, asi o cca 5 hodin. Neuvědomili si, kolik času stojí postavit figurky, takový počet. A neměli na to lidi, kdo by takovou práci mezi bohatými taky a za kolik dělal. A zas je platit víc jak rozhodčí se jim také nechtělo.

+1 /-0 | 15.10.2023 09:08

Petr Koutný

Zatím nejsou známé oficiální důvody odložení. Budu zjišťovat víc.