ME mužů 1.kolo

28.03.2022 06:59 | Zahraniční zprávy

Začalo ME mužů jednotlivců ve Slovinsku (26.3 - 7.4.) - tak trochu utajeně, ale jsme tu, jak jinak, s denní reportáží.

Za Českou republiku hrají David Navara (nasazená jednička!), Van Nguyen, Peťo MichalíkJirka Štoček a Dan Šorm. Za Slovensko pak hrají Jerguš Pecháč, Juraj DruskaTamás PetényiFilip Haring a Samir Sahidi.



Úvodní kolo vyšlo dle předpokladů. Vyhráli David, Van a Peťo. Dan nestačil na silného soupeře s elem přes 2600. Na partie se podíváme (nebo na ukázky). David měl nečekaný závěr partie, kde mu soupeř vletěl "na špek". Van vyhrál dlouhou koncovku. Pěknou koncovku sehrál i Jirka, na sílu dvojici střelců. Rychle zničil soupeře Peťo. Dan jeden moment zvolil špatný plán a bylo po partii.

Překvapivě v prvním kole prohrál kontumačně Jerguš Pecháč, ale na druhé kolo je nasazen, takže možná šlo o nějakou nepříjemnost. Ostatní slovenští hráči potvrdili roli favoritů a vyhráli.

Uvidíme co dneska, zatímco borci z ČR budou (velcí) favorité, tak borci ze Slovenska budou mít (krom Jerguše) hodně silné hráče, tam jsem zvědav. 

Cenový fond turnaje: Vítez turnaje vyhraje 20 000 Eur, druhý nejlepší hráč v turnaji získá 15 000 Eur a třetí 10 000 Eur. Poslední finanční cenou je ohodnoceno 23.místo, kde hráč na tomto místě získá 1 000 Eur. Hraje se bez volného dne a poslední kolo je naplánováno na 6.4.2022 . Turnaj je vypsán na 11. kol

Robert Cvek


-
. kolo -
40x 6286x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (40) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x

O spouste veci se ted pise zahadne malo. A ani se nedivim. Pokud nekdo napise neco co nesouzni s urvanou bojechtivou a totalitni mensinou, hned je nalepkovan a urazen... Jako dnes napriklad Okamura, kterej si na dotaz ohledne Fialovi cesty do Kyjeva a ohybani zakonu ohledne delky nouzoveho stavu, vyslechl vysilujici argument, ze pouziva kremelskou propagandu... vsak ono to jde videt i tady. 

+4 /-5 | 29.03.2022 15:32

PanPohoda

david brazina 10:56: Děkuji. The Guardian by určitě zločiny „Donbasu“ s chutí rozmáznul. Vaše pátrání mě utvrzuje v tom, že se o této věci píše záhadně málo.

+4 /-3 | 29.03.2022 15:07

xdavx x

PanPohoda, snazil jsem se to najit, je to urcite relevantni dotaz, Vsude se uvadi cisla civilistu,  Zkousel jsem youtube, ani zdroj ktery nejvice utocil na separatisty se o tom nezminuje, rec byla jen o odstrelovani pozic ukrajinskych ozbrojenych sil...  Nejvice informaci jsem k tomu tematu nasel tady https://www.theguardian.com/world/2021/dec/17/ukrainian-soldier-killed-in-fighting-with-pro-russia-separatists :

The latest death brings Ukraine’s toll in the simmering conflict to 65 since the start of the year, according to an AFP tally based on official figures, compared with 50 in 2020.

 

Pokud by death- rate byla zhruba stejna kazdej rok pak by to bylo zhruba 300 - 500 clenu ukrajinskych ozbrojenych sil za tech 7 let (2014 - 2021)... Pro ukrajinske civilisty tam pocitat urcite nelze, cela oblast slouzila jako utociste vyhnanych obyvatel z Charkova, Mariupolu a Odesy + mistniho obyvatelstva (tam jsem o nich vubec nic nenasel).

+3 /-3 | 29.03.2022 10:56

PanPohoda

ciki333 00:35:  To jste nám ale dal odkazy ohledně těch 14 000 obětí na straně „Donbasu“. Já ale vyzval ostatní, aby případně připojili odkazy dokumentující oběti "proruských separatistů", samozřejmě s rozdělením na civilní oběti a na útočící ozbrojence. Děkuji i tak.

+4 /-0 | 29.03.2022 00:47

ciki333

PanPohoda

Je to nošení dříví do lesa. Některé odkazy jsem dával u jiných článků.

1) https://www.youtube.com/watch?v=b8j0tJsKltg&ab_channel=77MegaMix

2) https://www.youtube.com/watch?v=orQMX1J8kY8&ab_channel=OrangeVideoTube

3) https://www.youtube.com/watch?v=5SBo0akeDMY&ab_channel=BBCNewsnight

4) https://www.youtube.com/watch?v=hE6b4ao8gAQ&ab_channel=BBCNewsnight

PS. 24.2.2022 láva bublající 8 let pod povrchem vytryskla plnou silou ven. Konflikt započal v roce 2014 vražděním ruskojazyčného obyvatelstva v Donbasu a Luhansku neonacistickými organizacemi Pravý sektor a batalion AZOV. Ti, které západní tisk nazýval "proruskými separatisty," byli původně členové domobrany. Vyzbrojování Putinem a požadavek na odtržení obou jihovýchodních republik se datuje do pozdějšího období. Rusofóbní mainstreamový tisk informoval západní veřejnost o zvěrstvem páchaných AZOVem a Pravým sektorem sporadicky. Tak se stalo, že někteří čeští (spolu)občané indoktrinovaní ČT24, netuší, oč v rusko-ukrajinské válce běží. Ale teď už na hodinách bije 12:05 a běh věcí nelze zastavit. Čeká nás zanedlouho bipolární svět rozdělený železnou oponou, a když Bůh dá, tak jenom 2x dražší zemní plyn, palivo, potraviny...

+4 /-6 | 29.03.2022 00:35

PanPohoda

Oběti na „Donbasu“ se většinou udávají v počtu 14 000. Jsou i odhady 10 000 a 12 000. O počtu lidí, kteří zahynuli v důsledku útoků vycházejících z teritoria „Donbasu“, toho moc nevím. Pokud někdo zná nějaký zdroj ohledně počtu těchto obětí od 2014 do 24.2.2022, ať ho tady uvede.

+3 /-0 | 29.03.2022 00:11

xdavx x

Vsak USA to reklo celkem jasne, o ukrajinu vubec nejde. jde o evropu. resp o evropsky trh, usa je po krk v dluzich a rozvojove trhy ovladla cina. tak tady mate prebytecny usa bridlicnej plyn co je 5x drazsi a budte nam vdecny jak jsme vas zachranily... Sice jedna lod vyprodukuje tolik CO2 so 50 tisic aut, ale dal se EU drz Green Dealu, ovsem jen na surovinach, ktere my USA potrebujeme nekde udat... Jo a ze produkujete slavna Evropo jen 10 procent sklenikovych plynu s tim si hlavu nelamte, my USA a CINA kteri produkujeme kazdej po 40 procentech, vam zatleskame.... A stado hnupu na nss si da do profilu ukrajinskou vlajecku a jde koupit chleba za 60 mouku za 20 a citi se strasne fajn s 7x drazsim plynem a elektrinou... V rusku ale zdrazila cibula o 15 procent... vyhravame... :P

+3 /-7 | 28.03.2022 23:45

PanPohoda

Asi bych byl pro trochu sobeckosti a fandil vlastní rodině a ČR. Jsme malí, můžeme být sobečtí. Proč se sebeobětovat pro cizí zájmy? Řešení ukrajinské krize – to ať si vyjednají USA a Rusko. Ukrajinci, stejně jako ČR, o ničem nerozhodují.

+2 /-3 | 28.03.2022 23:37

xdavx x

Viktore odpoved na tvuj druhy prispevek

, co to zase meles za sracky. Co do ukrajinskeho konfliktu motas goraly? To muzu klidne spustit o tom, jak hodna a mirumilovna Ukrajina napadla Moldavii a bombardovala tamni mesta... chces? muzeme treba zminit napadeni Madarska hned po ww2 a odtrzeni uzemi Ceskoslovenska... Ale tady je rec o kolektivni vine. Kolektivni vina v sudetech je dodnes predmetem mnoha sporu, bylo ublizeno spouste nevinnych nemcu. Proste je kolektivni vina ten nejvetsi prasec co muze byt, a pokud ho ukrajinec prosazuje tak at si sahne do svedomi jak je to s ukrajinskymi fasistickymi jednotkami, co nemeli problem zabijet nevinne deti.

+2 /-6 | 28.03.2022 23:36

xdavx x

Viktore, to ale prece souhlasim. Ne neni to dobre a je to spatne jak to nejvice spatne muze byt. Ale nebudu kvuli tomu delat, ze pred tim to na ukrajine bylo ok, a ze mirumilovna ukrajina za nic nemuze. Od 2009 - 2019 uteklo z Ukrajiny 10.000.000 lidi, to je tolik co ma nase republika. Urcite jim tam muselo byt strasne dobre a urcite se ted budou chtit vratit zpet. 

S cim ale naprosto odmitam souhlasit je kolektivni vina, kterou zkorumpovany a pokrytecky zapad uplatnuje na vse ruske. A uz vubec odmitam, aby po kolektivni vine volali clenove naroda, ktery se klanel nacistum na nemestich, udilel jim statni vyznamenani, a podilel se na genocide narodnostnich mensin na vychode, ale i na zapade zeme. Nejen Donbas, ale i Volyn.

Dneska uz se vazne hovori o tom, ze si cast ukrajiny vezme Polsko a cast Madarsko a cast Rusko. Vsechny tri zeme to zduvodnuji naprosto nepripustnym jednanim s jejich narodnostnich mensinou. Tak at se ti ukrajinsti sachisti chytnou za nos, jestli se jejich zeme chovala ke vsem obyvatelum dobre, pokud ne, tak at co se tyka kolektivni viny drzi laskave huby... To je zase muj nazor na zlociny nacku na ukrajine.

+2 /-7 | 28.03.2022 23:31

xdavx x
Petan to jsou takové kecy. A tak ta Ukrajina byla super země, kde se menšinám nic nedělo, kde nevrazdili cikány a nemlatili gaye. Na všechno svinstvo co Ukrajinsti fašisti dělali teď zapomenem a budeme se tvářit že ta slava ukraini nestojí za 13.000 mrtvých civilistu a děti na Donbasu, protože tam teď válci Putin. Ale pokud volají ukrosi po kolektivní víně rusu.ja volám po kolektivní víně za oslavu nacku v Kyjevě a za každého zabiteho Roma nebo umučeneho gaye, nebo zavražděného civilistu fasistickym praporem který byl součástí ozbrojených sil ukrajinského ministerstva vnitra. Když kolektivní vína tak všem stejně. Nebo po napadení Ukrajiny ti mrtvi zavraždění ukrajinským fasisty nějak obživli?
+2 /-8 | 28.03.2022 23:17

Petan

Re DB: Těmto ukrajinským šachistům momentálně nezabíjí jejich blízké nácek Bandera, nýbrž rusáci. Takže z lidského pohledu se to pochopit dá. Osobně si nemyslím, že odmítnout hrát se šachistou z Ruska, který hraje pod vlaječkou FIDE, je ta správná forma protestu proti okupaci. Jen tak mimochodem, do jaké cizí země aktuálně vtrhli ukrajinští fašisté?

+6 /-3 | 28.03.2022 23:07

ciki333

viktor1111 28.03.2022 21:14

"Je součástí tvého kritického myšlení taky soucit k zavražděným chudákům v Mariupolu, anebo ti z jeho zničení stojí péro?"

Odpovím bez vytáček, péro mi nestojí ze zničení města, jako 100% heterosexuál reaguji v tomto ohledu na jiné podněty. A co se týče toho soucitu...Války se linou lidskými dějinami jako červená nit, byly, jsou a budou. Svět a běžný život mimo oblast konfliktu se kvůli nim nezastaví. Jsem tedy značně otrlý a dokud neumírají mí blízcí, či my Češi, něco jako útrpný soucit nepociťuji. Kdybych si všechno bral osobně, tak skončím v blázinci.

 

+3 /-7 | 28.03.2022 22:54

xdavx x

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/magazin-historie-pluk-azov-elita-ukrajinske-armady-nebo-novy-taliban-195666?fbclid=IwAR0ACadDxSQJUIDIwBZ3kXd7YAN1gq2kesCIolqjshQxPq_rOGOj5Ii-1n4#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qDM0L9Cq0Xz-202203281957&dop_id=195666&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Pokud se podivam o cem je prispevek o kterem diskutejeme, tak na jednu stranu tady mame kolektivni vinu ruskych sachistu, ale na zverstva ukrajinckych fasistu kryte ukrajinskou vladou se nesmi upozornovat?

Pokud nejaky ukrajinsky sachista dnes vola po kolektivni vine, rad bych se ho zeptal jak se citil vedle sachisty zida, polaka, nebo slovaka, kdyz v roce 2019 v Kyjeve oslavovali nacka Banderu...

+3 /-7 | 28.03.2022 22:41

vilda

Ty woe, v té Jihlavě je to taky matroš. Plát hadra.

+2 /-1 | 28.03.2022 20:57

ciki333

Válka neprobíhá dle představ havloidů (např. Mariupol vymazán z povrchu zemského) a tak někteří z nich si vybíjí frustraci na oponentech s kritickým myšlením, včetně vyhrožování fyzickým násilím. Viktor Žigo se může osobně zapojit do bojů na Ukrajině v řadách zahraničního kontingentu. Prezident Zeman všem navrátivším se interbrigadistům z "mise" zaručil abolici kontrasignovanou premiérem Fialou. Žigo a jemu podobní mají tedy jedinečnou šanci vypustit přebytečnou páru na rozlehlých ukrajinských pláních, zvrátit průběh války, nakopat Rusákům prdel a zapsat se nesmazatelně do historie...

+3 /-9 | 28.03.2022 20:54

doktor.ák

Ahoj Viktore, já jsem Ti to v sobotu naznačoval a nestalo se vůbec nic. Jinak pro vás špatná neděle.

+0 /-0 | 28.03.2022 18:45

Jiří Kadlec

viktor1111: Stále častěji reagujete jako hlupák...

+6 /-6 | 28.03.2022 18:13

Pavel Ch

Playboy

 

ME mužů a ME žen je drahé a těžko se dá na tom vydělá, spíše prodělá.

K ME žen máš za odměnu, poté co uděláš ME mládeže, na kterém spíše vyděláš.

Nebo-li, když chceš dělat ME mládeže, musíš "za trest" dělat předtím ME žen.

 Zvol si větu, jakou chcešwink.

 ME žen bude u nás 2022, ME mládeže 2024 (o rok později, mělo by být 2023, ale kvůli covidu se nekonalo jinde, tak tam o rok později, tak i u nás)

 

---

Mitropa se točí po stálých zúčastněných státech spravedlivě, najdi si, před kolika ročníky byla u nás ( před "x" ročníky) a 10 - x = cca  počet let za kolik zas bude v wink

+3 /-0 | 28.03.2022 14:49

Playboy

Proč vlastně nepořádá ČR ME nebo alespoň Mitropu?

+0 /-0 | 28.03.2022 14:29

Robert Cvek
Díky Pavle za info.
+3 /-0 | 28.03.2022 12:14

Pavel Ch

Roberte, technicky to jde a uplatňuje se.

Swiss to umí (a ten je programován dle reglementu FIDE) a má to tam zaneseno, tu možnost, "zakázané dvojice".

I na olympiádě jsou týmy, které spolu "nesmějí hrát" (válka, politika, vztahy), obvykle z druhé části startovního pole.

 

Ale i v poředí vedoucí hráči, se uplatní, pokud je to tak předem naprogramováno.

 

Třeba na ME, MS mládeže se v posledních 3 kolech nesměli potkat (alespoň dříve to tak bylo) hráči jedné země. Osobně si myslím, že to správné není, tak pak je cesta jednoduší ovládnou stupně vítězů. Byť byli nejlepší, přec jen měli výhodu proti soupeřům. Byť tímto opatřením jim měla být naopak  sebrána výhoda možnosti domluvit výsledek. Tak měli za medailí cetu snažší tímto opatřením nehrát spolu.  Dle mne blbost, ale bylo to tak a pak 1.-3. z Indie při H16 Vietnam 2008. 

+5 /-0 | 28.03.2022 11:49

Jiří Kadlec

Takže Eljanov a ostatní ukrajinští hráči jsou zastánci kolektivní viny, za válku podle nich tedy může všech 145 miliónu Rusů.... Připadá mi, že je to jen hloupé gesto, zvláště když ti hráči nehrají pod ruskou vlajkou, ale pod vlajkou FIDE. 

+3 /-10 | 28.03.2022 11:18

sarmatam
žádné vyjímky by neměli být, to je hnus ,,velebnosti ,,......
+0 /-0 | 28.03.2022 11:03

Robert Cvek
OldřichKuželka: díky moc za informaci! Jinak to by asi technicky nešlo, respektive kdyby skutečně došlo, že by třeba oba hráči měli 5/6 a nemohli by hrát spolu, pak by to bylo přinejmenším divné. Bylo by zajímavé zjistit, jak by se to řešilo a zda by to vůbec nějak šlo.
+5 /-0 | 28.03.2022 11:00

OldřichKuželka

Krátce před zahájením turnaje odstoupil jeden z favoritů Pavel Eljanov, Psal jsem o tom, že hráči Ukrajiny ve svém prohlášení odmítají nastupovat proti soupeřům z Ruska, případně Běloruska, i když jsou vedení pod vlajkou FIDE. V turnaji však jich mnoho není, dohromady pět. Eljanov uvedl, že samotná teoretická možnost, že by mohl být nalosován proti soupeři ze státu, který páchá válečné zločiny v jeho zemi, je pro něj nepřijatelná. Nevím, jak toto řeší organizátoři, možná je v losovacím (lépe řečeno nasazovacím) programu nějaká pojistka, aby se spolu hráči z válčících zemí spolu nemohli utkat, není to nic nového, vzpomínám si, že o tom mluvil kdysi dávno v rozhovoru pro Šach-info velmistr Jan Smejkal. 

+9 /-1 | 28.03.2022 10:56

Petan

On i ten PCR je značně nepřesný (kamarádka výrazně příznakový covid následně potvrzený testem na protilátky prodělala s negativním PCR). Ale zkontumovat někoho na základě antigenního testu, který má svou "přesností" blíže k losovačce než k testu? V 21.století??

+7 /-0 | 28.03.2022 10:21

Pavel Ch

Ten amaterismus ve Slovinsku je až s podivem.

Na antigení testy se již nikde ve sportu nehraje. Co to je???

Petře, neměli možnost si přivézt PCR test,

či přijet o den dříve, že PCR v místě podstoupí?

A kdo holt to neudělá, vystavuje se riziku, že ho pošle antigenní test do karantény.

 Pak holt by byla hráčů chyba. Ale pokud pouze a jen spoléhali pořadatelé na antigenní a jiná možnost nebyla, tak je to chyba pořadatelů a minimálně první kolo, byť s řízeným losováním, by měli moci dohrát.  

  Takto jsem to psal před soustředěním mládeže, PCRtestry předem a přivezte výsledek. Když nesplníte, antigen na místě ukáže falešnou pozitivitu, dítěti nabouráte začátek tábora a vy nepokračujete na letiště na zaplacenou dovču, ale s dítětem dom. A to raději nemluvím o tom, že jedou s rodičem či trenérem další tři děti v autě, které tím končí v karanténě a jejich rodičům voláte na letiště, aby se otočili, aby se o jejich dítě měl kdo postarat. Pochopili a PCR testy předem měli.  

+4 /-0 | 28.03.2022 10:13

Petr Koutný

Ještě doplním aktuální informace k Jergušovi. Jerguš měl pozitívní test na COVID a proto podstoupil PCR test, který ale vyšel negativní. Takže dnes může hrát, vinou nepřesného testu přišel o první kolo turnaje.  Dodám, že takto dopadli i Maďaři ( Berkes a Acs). Dokonce Berkes odmítl pokračovat v turnaji a odjel.  Hráči by měli být testování každé 3 dny a tak z toho může být ještě dost problémů. Děkuji za tyto informace prezidentovi slovenského šachového svazu Milanu Romanovi a mezinárodnímu rozhodčímu Tomáši Danadovi. 

+3 /-0 | 28.03.2022 09:59

Petr Koutný

Playboy souhlasím se vším. První cena je pěkných 20 tis Eur, ale vyhrát tento turnaj se nepodaří každý den. S reálným odhadem pro hráče +- 2700 skončit v Open turnaji do 10. místa je odměna 2500 Eur, která bude pravděpodobně na místě daněna. Tedy cca 2000 Eur za cca 13 dní v práci. Náklady jsou na ubytování 96 Eur v jednolůžkovém pokoji. To je bez jídla 1000 Eur za ubytko a když bude dnes člověk normálně jíst, tak snad za 40 Eur se na hotelu najíst. Teda asi dietně, ale jde to. To je cca 500 Eur za jídlo. Doprava bude vlastním autem okolo 400 Eur tam i zpět a když to sečtu, tak desátému hráči, když nemá repre smlouvu a vše hrazené svazem se nevyplatí jako profíkovi tento turnaj hrát. Ok, osmé místo jsou 3000 Eur a tady to je za 13 dní práce ( pravděpodobně více, protože den doprava tam, den zpět a určitě hned po turnaji se nedá tohomoc hrát) je to mzda pro profíka cca 20 tis Kč za polovinu měsíce.  Ano, vyhrát takový turnaj a nebo být na bedně je super, jinak být dneska profíkem s Elem do 2600 je charita. 

+4 /-0 | 28.03.2022 09:45

sarmatam
pozitivní test , tak to je škoda...........
+0 /-0 | 28.03.2022 09:41

Playboy

Velice smutný pohled na startovní listinu, že pro hráče 2700+ není ME atraktivní, až na Navaru. Takto slabá účast v minulosti nebývala! Jinak mě překvapila neúčast Vojty Pláta, který už dopředu psal, jak tam bude hrát, ale chápu, že náklady s tím spojené jsou vysoké a pravděpodobnost na dobré umístění je mizivá, obzvláště, jak psal, že mu ŠSČR nechce platit výdaje.

 

 

+3 /-0 | 28.03.2022 09:27

Petr Koutný

Potvrzeno, první kolo Jerguš nehrál pro pozitívní test na Covid. 

+1 /-0 | 28.03.2022 08:47