Krásných sedmnáct

06.08.2024 17:36 | Domácí zprávy

Proč jedno video na YouTube uspěje a druhé se utopí? Co vše se dá pokazit a co je důležité? Možná budete překvapeni, jaká alchymie je svět na YouTube. Vždy, když otevřete jedny dveře a vkročíte do dalšího patra, najdete další zamčené dveře.

Nahrát video je to nejlehčí

Zní to možná překvapivě, ale nahrát video je to nejjednodušší, co uděláte. Prostě máte nápad, v našem případě máte zajímavou partii, prostudujete komentáře, projedete ji strojem, podíváte se na články a rozbory, které jsou dostupné, a když si postavíte pozadí, zmáčknete nahrávání a za pár minut máte video. Překvapivě, tady to teprve začíná.

Nadpis

První důležitý krok. Správný nadpis je důležitý nejenom pro diváky, ale i pro vyhledávače. Když netrefíte nadpis, nikdo vás nikdy nemusí najít. Samozřejmě se vaše šance zvýší, když uděláte video z partií Magnuse Carlsena. Kdo bude vyhledávat partie Magnuse Carlsena, určitě napíše "Magnus" do vyhledávání a šance, že vás někdo objeví, rostou. Jenomže háček je v tom, že to udělá tisíc lidí a vy budete na tisící stránce. Tedy se vaše video utopí. Pomáhají "háčky", když do nadpisu napíšete slovíčka: Jak, To musíte vidět atd. Takže pak nadpis může znít: "To musíte vidět, jak Magnus Carlsen obětoval dámu..."

Obrázek

Každý vybírá pohledem. Kouknete na Youtube a vidíte desítky náhledových obrázků. Tady musíte být originální, jiní než ostatní a mít svůj styl. Takový, aby každý kdo vás zná hned poznal, že obrázek, který vidí je od videa, které už někdy někde viděli a že se jim to video líbilo. Když to shrnu, tak nahrát video je otázkou deseti minut. Ale udělat obrázek, vymyslet nadpis je někdy i hodinka. Abych nezapomněl, ve videu máme intro. Intro je důležité, aby zaujalo. Tak i toto intro vám zabere víc času, než nahrát celé video. Nikdy bych ale nevěřil, že to nejtěžší, je teprve před námi. 

Den a čas zveřejnění

V ČR stačí video publikovat ráno a pravděpodobně nic nepokazíte. Ale když děláte anglická videa a máte fanoušky po celém světě, je strašně důležité trefit den a hodinu. Představte si, že by na NSS bylo tisíc článků za hodinu. Vy si otevřete NSS a uvidíte jen ty články, které vám NSS nabídne. Nebudete chtít číst všechny a nebudete chtít číst článek, který je na tisící stránce. Možná se vám tento článek bude líbit, ale vy ho nenajdete. Proto je opravdu důležité se trefit.


Youtube vám nabídne i tyto informace. Musíte vědět, kde máte nejvíc fanoušků a samozřejmě jim nepustíte video ve dvě ráno, když spí. 

Z těchto informací je jasné, že se chceme trefit do TOP tří našich zemí, a podle toho vybíráme čas a někdy i den, kdy vyjde video. Samozřejmě můžete změnit strategii a rozhodnout se zaměřit na Turecko, v tom případě budete publikovat video v jinou hodinu, možná v jiné dny.

Proč je důležité trefit začátek?

Potřebujete trefit prvních pár hodin, kdy máte video na YouTube. Během těchto prvních pár hodin YouTube zjišťuje, jaký je zájem o vaše video: kolik má lajků, jak dlouho diváci video sledují, kolik má sdílení, kolik získá odběratelů... YouTube žije z reklam a potřebuje nabízet lidem videa, která chtějí vidět. Proto se zde začíná rozhodovat o tom, jestli dnes máte šanci, nebo ne.

To nejdůležitější  - zobrazení


Jde o to, kolikrát vás YouTube nabídne ostatním. Logika je jasná: čím vícekrát vás nabídne, tím větší máte šanci, že vás někdo najde a podívá se na vaše video. Například na českém YouTube kanálu Robert a Petr šachy nás YouTube nabídne měsíčně více než 1,5 milionkrát. Když jsem začínal na RoyalChess, měsíčně nás nabízel 5-10-20-50 tisíckrát. Stále jsme asi 10x méně nabízeni na YouTube než Robert a Petr šachy. Toto číslo je vlastně nejdůležitější. Toto číslo rozhoduje o vašem osudu na YouTube.

Proč to nekončí videem?

Protože musíte své video sami propagovat. Musíte je sdílet na sociálních sítích, mít kamarády, kteří je budou sdílet znovu a znovu. Na Robert a Petr šachy nám stačí naše dvě facebookové stránky. Na Royal Chess sdílíme na desítkách šachových stránek, máme kamarády v JAR, Indii, kteří to sdílí na svých stránkách a pomáhají nám tyto videa dál propagovat. Ta síť lidí, co nám pomáhá s propagací, se každým dnem rozrůstá a za to jim patří velký dík. Tak třeba i tento článek nakonec pomáhá propagovat toto video. Kdokoliv na něj klikne a podívá se, ten řekne YouTube, že příště si zaslouží víc zobrazení.

To nejdůležitější

Nesmíte to vzdát. Točíte video za videem a nemáte tolik fanoušků, kolik jste si přáli. Jste ztraceni a začínáte pochybovat o tom, že vás někdo někdy objeví. I to je zkouška, kterou si na vás připravil YouTube. Protože jen ten, kdo to nevzdá, si nakonec tu šanci zaslouží.

Samozřejmě, když to vše o čem jsem psal a je to jenom pouhé minimum co musíte zvládnout pokazíte, pak se vám video utopí a nikdo ho nenajde....

Závěrem

Je léto, taková okurková sezóna. Od soboty letím na dovolenou do Řecka, a tak jsem si říkal, že neuškodí trošku odpočinkový, ale možná zajímavý článek o světě, který je zajímavý a krutý zároveň. Chtěl jsem říct, že natočit video je to nejlehčí a že tím to jenom začíná.

Přeji pohodové léto.

A mimochodem, na Royal Chess je nás už více než 17 000 fanoušků a věřím a přeji si, aby nás bylo do konce srpna 20 000 a do roka a do dne 100 000!

3x 1707x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (3) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Kamil Mihálik
JJ, obsah je dôležitý, aby pribúdali fanúšikovia :) Inak skvelá práca. Z nuly sa rozrastá to veľmi pekne. Pamätám ako som sa snažil oslovovať ľudí na sociálnych sieťach, ale je ťažké povedať, že ako sa mi to darilo. Spätné väzby som veľmi nedostával. Prvá dvojtísicka bola ľahšia, ale potom išlo to už ťažko. Klobúk dole, že Royal Chess zvládol to tak veľmi pekne. Karta ide teraz neskutočne... Peknú dovolenku prajem. Uži si ju krásne s rodinkou...
+0 /-0 | 07.08.2024 07:48

Magiland

Zajímavé, ale smutné. Divný svět,  kde vítězí forma nad obsahem ....

+0 /-0 | 06.08.2024 19:24

Petr Koutný
Samozřejmě, obsah je důležitý. Ale YouTube nerozezná nic jiného než čísla a můžeš mít nejlepší video na světě , ale musí ho někdo najít. Obsah má vliv na "Watch time, na průměrnou dobu zhlédnutí, na tom kolík máš pravidelných diváků a atd. Takže samozřejmě je to o obsahu, ale i o spoustě věcí jiných. Musí to všechno fungovat a o tom to je..
+1 /-0 | 06.08.2024 19:43