Koukám z okna a nikdo nejde, aneb Chennai 2022

09.08.2022 14:33 | Zprávy

Další neúspěch si česká reprezentace připisuje v Chennai, kde končí na nelichotivém 25.místě. Slováci po dnešní remíze s ČR končí na 39.místě. Pochvala a respekt ženám. Slovenky jsou na 14.místě a Češky na 16.místě! Přesto i neúspěch může být úspěchem !

 K nadpisu článku, mě motivovala diskuze. Kde se právě objevil tento komentář: "Koukám z okna a nikdo nejde". Výkon našich mě ze židle nezvedal, ale marné to taky nebylo. Tak si říkám, že buď hraje to nejlepší, co máme, nebo ať tam jedou kluci, co si užijí hrát se silnějšími a nasají trošku šachového prostředí jako motivaci do dalších let. ( Max)

Souhlasím s tímto hodnocením. Nejde to a je to škoda. Koukám na výsledky mužů a je to zklamání s vědomím toho, že mohlo to být ještě horší.  V porovnání se Slovenskem, kde tito kluci hráli s Ukrajinou, Norskem v čele s Magnusem Carlsenem a Indií a na papíře lepšími Čechy, se můžu jenom koukat na výsledky a zážitky, které nám nebyly tentokrát souzeny a přány. 

Je to škoda, že nás na nejdůležitější šachové akci roku nereprezentují nejlepší hráči. Že není znám náhradník, pro případ nutnosti změny v sestavě a že celé je to hodně smutné. Smutné v tom, že se proslýchá, že Štěpán Žilka nehrál v Chennai ne jenom kvůli financím, málo se ví, že mnohem víc v tom byly osobní spory s hospodářem.

V ženské reprezentaci se podařilo zakopat příkopy s Joannou Worek, která byla velkou posilou našich žen.

Bohužel lepší hráči, a to myslím s respektem a bez urážky, nemůžou reprezentovat, protože si doma házíme klacky pod nohy. A to nemluvím jen o Vojtovi. 

Nejsou v tom jen peníze. Je to celkový přístup, scházející respekt a vize jak dál. Mimochodem, když už jsme u financí. Nevěřím tomu, že náš svaz by nevymyslel lepší ohodnocení, když má takové nápady jako hodně zbytečný reprezentační přátelský zápas s Polskem a nebo snad už zapomenuté reprezentační soustředění v Pardubicích, které stálo statisíce. Kdyby se chtělo, pak jde i sloučit funkci vedoucí výpravy - kapitán - do jedné osoby, a hned tady máme několik ušetřených desítek tisíc. A kdyby toto vše nakonec nebylo možné, pak ať buď hraje to nejlepší, co máme, nebo ať tam jedou kluci, co si chtějí zahrát se silnějšími a nasát trošku šachového prostředí jako motivaci do dalších let.

Na druhé straně hráčům není co vytknout. Bojovali, makali a měli trošku smůlu v závěru turnaje. Nakonec historie si bude pamatovat jen to, že v Chennai jsme skončili na 25. místě. 

Koukám z okna a vidím, že je ten správný čas se podívat na rozbory Roberta Cveka. Před tím si ale půjčím video z FB ŠSČR, kde proběhlo bleskové hodnocení posledního kola. 


-
. kolo -

David byl opět naší největší hvězdou. Bojím se domyslet, jak by naši dopadli, kdyby David nemohl hrát!? V poslední partii proti Jergušovi černými asi získal příjemnou výhodu a čekalo se, že to bude on, kdo může rozhodnout tento zápas na naší stranu. Kdyby platilo " kdyby " tak se můžeme plácat po ramenou, ale na " kdyby " se nehraje a David v tom nejhorším okamžiku turnaje, v posledním kole, v poslední partii chybuje a Jerguš si připisuje důležité vítězství. Symbolicky to může i znamenat, že Jerguš může být v dalších letech lepším hráčem než David. 

  25. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2608, Kapitán: Simacek, Pavel / PH 1: 14 / PH 2: 352,5)
Šach.JménoRtgFEDBodyPartieRpKrtg+/-
1GMNavara David2688CZE7102658100,3
2GMNguyen Thai Dai Van2629CZE7,5102658106,8
3GMHracek Zbynek2555CZE69252210-1,7
4GMMichalik Peter2559CZE69252310-1,3
5IMZwardon Vojtech2503CZE36242510-5,6


-
. kolo -

  39. Slovakia (SVK / Rtg prům.:2543, Kapitán: Movsesian, Sergei / PH 1: 14 / PH 2: 269)
Šach.JménoRtgFEDPartieRpKrtg+/-
1GMPechac Jergus2594SVK827821019,8
2IMGazik Viktor2544SVK1126341015,1
3IMDruska Juraj2519SVK10234310-15,1
4GMRepka Christopher2516SVK10245010-1,8
5GMFtacnik Lubomir2483SVK5214610-17,5


-
. kolo -
Přidám ještě jeden malý rozdíl. Slovenské hráče v den volna pozval prezident slovenského svazu na párty, naši kluci si o tomto přístupu můžou nechat jenom zdát. Je to jenom detail a drobnost, ale i tak trochu  napoví, proč naše reprezentace padá níž a níž. 

-
. kolo -

Škoda, že po dalším propadáku nepřijde konečně sebereflexe. Manažer reprezentace by konečně mohl nabídnout funkci k dispozici a zeptat se, jestli má ještě důvěru. Fanoušků se asi moc ptát nemusí...

Kapitán na své prvni akci neuspěl, ale i nepropadnul.  Neměl nejlepší tým, ale přes to, výsledek není dobrý. Kdyby se pokusil zakopávat příkopy, aspoň tak jak se to povedlo v ženské reprezentaci, budoucnost by nemusela být tak tmavá. Určitě i před ním je ještě velký kus práce a poučení, z tohoto ne zrovna povedeného turnaje. 

Vítězem se stává družstvo Uzbekistánu a to je senzace!! Nasazené družstvo až s číslem 14! vyhrává olympiádu! Neskutečné! Arménie nasazená jako číslo 12, tedy jenom šest míst od nás je druhá a třetí Indie 2, která byla nasazená na 11. místě! 


Konečné pořadí po 11 kolech - Open

Poř.St.č.FED DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
114UZB
UzbekistanUZB118301943533154
212ARM
ArmeniaARM1191119382,528,5159
311IND
India 2IND21182118427,532,5155
42IND
IndiaIND117311740929158
51USA
United States of AmericaUSA117311735226,5157
648MDA
MoldovaMDA1173117316,528,5135
76AZE
AzerbaijanAZE1172216351,527,5153
819HUN
HungaryHUN1172216341,528,5139
95POL
PolandPOL1164116322,527141
1035LTU
LithuaniaLTU117221629727132
117NED
NetherlandsNED1163215362,529148
124ESP
SpainESP1171315356,528,5150
1315FRA
FranceFRA115511535328147
1410ENG
EnglandENG1171315348,528149
1525GRE
GreeceGRE116321533128144
1622ISR
IsraelISR117131532628141
1740KAZ
KazakhstanKAZ1171315322,527,5135
189GER
GermanyGER117131532126,5148
1932CUB
CubaCUB116321531927144
2023SRB
SerbiaSRB1171315315,526,5143
2128BRA
BrazilBRA116321530627,5135
2239MNE
MontenegroMNE116321529928,5127
2333AUT
AustriaAUT1171315283,525,5139
2437PER
PeruPER117131527825,5135
2518CZE
Czech RepublicCZE1162314352,529,5137
2613IRI
IranIRI1162314334,527148
2724GEO
GeorgiaGEO116231433429,5139
2821TUR
TurkeyTUR1162314333,528145
298UKR
UkraineUKR1154214326,527145
3029AUS
AustraliaAUS1162314319,527,5132
3116IND
India 3IND31162314311,526144
3252PHI
PhilippinesPHI1162314305,527,5133
3330ARG
ArgentinaARG1162314299,528,5128
3446INA
IndonesiaINA1170414298,528123
3545MGL
MongoliaMGL1162314297,528130
3638EGY
EgyptEGY1162314284,526,5130
3731SWE
SwedenSWE1162314275,525132
3842CHI
ChileCHI116231427525,5132
3934SVK
SlovakiaSVK115421426925137

To, co se nepovedlo mužům, se dokonale povedlo ženám. Nevím, jestli jste měli vůbec nějaké očekávání a zaregistrovali jsme zprávy z olympiády, že úspěchem by bylo zůstat v první budově a nepropadnout se níž. Nakonec SKVĚLÉ 16.místo!!

Povedlo se zakopat příkopy a povedla se nominace Joanny Worek, která parádně doplnila toto družstvo a jsem rád, že můžu napsat, že Tomáš Polák jako kapitán s celým jeho dívčím týmem si určitě zaslouží respekt  a pochvalu fanoušků! Když jsem psal, že zápasy mužské reprezentace mě ze židle nezvedly, pak bylo skvělé sledovat výkon českých žen a holek a byla to jedna velká radost! 

  16. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2260, Kapitán: Polak, Tomas / PH 1: 15 / PH 2: 318)
Šach.JménoRtgFEDBodyPartieRpKrtg+/-
1WGMMovsesian Julia2291CZE592322208,6
2WGMWorek Joanna2280CZE5922992012,4
3WGMPilsova Karolina2230CZE6,5922562029,6
4WGMPetrova Kristyna2238CZE3,58211620-24,8
5Koubova Anna Marie2115CZE6,5921602023,6


Slovenky ještě lépe a tady musí dnes na Slovensku bouchat šampáňo! VOW 14 místo! Skvělé zápasy! Skvělé zážitky a neskutečný úspěch! 

  14. Slovakia (SVK / Rtg prům.:2265, Kapitán: Stohl, Igor / PH 1: 16 / PH 2: 277)
Šach.JménoRtgFEDBodyPartieRpKrtg+/-
1WGMBorosova Zuzana2277SVK5,51022872014,4
2IMRepkova Eva2303SVK4,582331104,5
3IMHagarova Zuzana2293SVK5,510219510-5,6
4WIMSucikova Svetlana2188SVK4,592154202,2
5WIMMrvova Alena2165SVK4,57201720-12,2

Konečné pořadí po 11 kolech

Poř.St.č.FED DružstvoDružstvoPartie  +   =   -  PH 1  PH 2  PH 3  PH 4 
12UKR
UkraineUKR1174018413,530,5157
23GEO
GeorgiaGEO118211839229158
31IND
IndiaIND1181217396,529160
47USA
United States of AmericaUSA118121739031,5143
510KAZ
KazakhstanKAZ118121735228149
64POL
PolandPOL117221639630155
76AZE
AzerbaijanAZE117221638929,5156
811IND2
India 2IND21172216369,530146
915BUL
BulgariaBUL117221636129,5147
108GER
GermanyGER1180316344,529140
1112HUN
HungaryHUN1180316340,528,5138
129ARM
ArmeniaARM118031633328,5143
1318SRB
SerbiaSRB118031632628139
1422SVK
SlovakiaSVK117221627724,5144
1528MGL
MongoliaMGL116321535028150
1623CZE
Czech RepublicCZE116321531826,5142

Zítra napíše své hodnocení Robert Cvek.  Ale je to i na vás, právě teď můžete napsat své hodnocení do komentářů a napsat,jestli jste spokojení a nebo né. 

Komentář Tomáše Poláka z předposledního kola a vlastně s přáním do posledního kola. 

Indie může slavit nejenom pro velký úspěch indického šachu, ale i za to, jak zvládla skvěle uspořádat tento velký světový šachový svátek! Koukněte na toto video! Hodně spokojený Anand hodnotí šachovou olympiádu v Chennai!

 Nakonec všechno v životě má nějaký význam. Když se poučíme, když se konečně naučíme spolupracovat a neházet si klacky pod nohy. Když místo způsobů proč si říkat, že toto nejde, budeme hledat cesty, jak to může být lepší, a když si odmyslíme od slovíčka " nemožné" první dvě  písmenka, pak vše bude možné a třeba i lepší. 

Možná jen jedno je ale jisté. Nepoučit se a dál kopat příkopy, uškodí šachům a šachistům u nás. Poučit se a hledat cesty, kompromisy a chtít to nejlepší, může nakonec i z této olympiády udělat úspěch, který se v budoucnosti rychle vrátí!

Petr Koutný

Odkazy: 

Oficiální stránky turnaje, fotky, 

Výsledky, los, pořadí.

On line přenos Follow Chess - muži

On line přenos Follow Chess - ženy

On line přenos Chess 24 - muži

On line přenos Chess 24 - ženy

On line přenos lichess

Fotky použité ze šachových svazů ČR  a SR

Youtube komentáře na Robert a Petr šachy

články na www.nss.cz

Chennai - on line

Olympiáda den první

Olympiáda den druhý

První prohra s Kanadou v olympijské historii

Olympiáda den čtvrtý Slovenská fantazie

Olympiáda den pátý Dokonalé kolo

Olympiáda den šestý Černá středa

Olympiáda den sedmý Nezbytná nutnost

Magnus Carlsen - Jerguš Pecháč - partie on -line

Jdeme do finále, aneb Chennai 9. kolo

Předposlední kolo napovědělo, poslední rozhodne

87x 9980x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (87) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ciki333

capjar

S tím, co píšete, plně souzním. Pevná (fixní) částka + variabilní, vázána na konkrétní výsledky toho, kterého hráče se zohledněním raitingové síly protivníka. Stávající systém "každému

50 000,-" bez ohledu na skóre mi v ledčems připomíná socialistické odměňování. Ale to už od současného vedení ŠSČR chceme příliš...

+3 /-0 | 11.08.2022 18:00

xdavx x
Capjar. Takhle to naopak ma být nastavené. ..
+1 /-1 | 11.08.2022 17:06

capjar

ad ciki 3333, 09.08.2022 23:23:

Nehodlám tady obhajovat náš svaz, ten ať si ty finance pěkně zdůvodní sám. Ale osobně za sebe bych rovněž Vámi zmíněné finanční požadavky našich dvou velmistrů Lázničky a Žilky též odmítl takto platit, protože se mi v daný moment jeví jako neadekvátní.

Naopak pro všechny hráče bych nastavil pravidla odměňování, podle toho, jaký výkon by odvedli. Předně bych jim nabídl pevný základ něco jako zálohu za účast, maximálně těch 50 000 Kč a zbytek jen jako prémie. Např. porazíš velmistra 2600+, ok, bonus 20 kilo, jen remíza - sorry jen 10 kilo, porážka - máš smůlu či bude to až po boji, dejme tomu 5 kilo za snahu. Dále je třeba vzít v úvahu i pokyn kapitána při nabídce remízy = respekt kvůli výsledku družstva. Proti borcům 2700+, pokud by s nimi hráli, bych samozřejmě tu odměnu přiměřeně navýšil. Ať se pánové snaží. 

Ale je to jen taková, zřejmě naivní myšlenka. Samozřejmě by se to muselo upřesnit a aby to bylo v souladu se mzdovými předpisy. Cestovné pochopitelně hradí svaz, pokud není v režii fide. 

+4 /-0 | 10.08.2022 19:59

64
Největší zklamání je asi Norsko. Třetí nasazené nakonec skončilo 59.a to přesto, že Magnus hrál dobře. Ale zbytek týmu ho nepodržel. Naši ani nezklamali ani nepřekvapili, uhráli si zhruba svoje, nedařilo se pouze Zwardoňovi. Příslibem je výkon Vana, skončil vysoko i na své desce. David a Michalík též v popředí hodnocení 1. a 4. desky. Nad či na úrovni nasazení našeho týmu. Skvělý je výkon Jerguše Pecháče, šestý na 1. desce dle perfa. Obdivuhodné. Absolutní výkon podal Gukesh a ten Uzbek, jehož jméno neumím vyslovit :) Abdusattarov?
+1 /-0 | 10.08.2022 01:45

64
Podivuhodná olympiáda. Největším překvapením je asi chudá Moldávie. Na 6.místě. Ratingový průměr 2462, v sestavě jen jeden GM a čtyři IM.Jede z těch IM odremizoval i Carlsena.
+1 /-0 | 10.08.2022 01:16

xdavx x
Pan Bednařík totiž zřejmě zapomněl, že svaz není soukromá firma. I když se jeho předseda chová jako jeho majitel...
+3 /-2 | 10.08.2022 00:22

Pavel Růčka

P.Koutný. Díky za vysvětlení. Nedíval jsem se jak to je na svazovém facebooku dané. Myslel jsem si, že video je nahrané na youtube svazu a na facebooku jen sdílené (jak jsem to i pochopil z komentáře Pepy Bednaříka). V tom případě jak to udělals je v pohodě a logické.  

+1 /-0 | 09.08.2022 23:43

ciki333

Skutečná příčina (relativního) neúspěchu mužské reprezentace spočívá v hamižnosti a lakotě bafuňářů ŠSČR "pustit chlup navíc." Tak prosté to je, milý Watsone...

+4 /-3 | 09.08.2022 23:34

Jirikovka@post.cz

David Navara je slušný šchista a zajímá se o šachy!Nezajímá se o to ,aby urval co nejvíc peněz! To není jeho parketa! Ta se hodí jným jestřábům! Vždyť v minulosti David odmitl nějaké velké dolary,co se mu všichni divili! Po Davidovi nemůžete chtít aby bojoval o prachy! To není on!

+0 /-1 | 09.08.2022 23:34

ciki333

Z jiného soudku...Považuji za chybu, že ŠSČR nevyhověl finančním požadavkům Žilky a Lázničky. V kuloárech se hovořilo o sumě 100 000,- až 120 000,- Kč...Martin Petr se zmíněným velmistrům vysmál. Problém spočívá v tom, že GM Navara se spokojil s 50 000,- a reprezentoval by ČR imho i zdarma. Toto z jeho strany považuji za neprofesionální přístup k potenciálním týmovým kolegům. David je velmi slušný člověk, a tudíž neumí tvrdě vyjednávat o podmínkách smlouvy.

Jsem přesvědčen, že i kdyby si řekl o 150 000,- nakonec by je dostal a tím pádem i Žilka s Lázničkou "svých" 100 kilo. Ono opravdu platí "pro dobrotu na žebrotu." Svaz zatím ještě peníze má...A zvýšené náklady na OH o nějakých 300 000,- by ho nezruinovaly. V nedávné minulosti Martin Petr rozhazoval prachy na všechny světové strany, viz. reprezentační soustředění žen, duel mužů se třetí polskou garniturou atd...

+6 /-3 | 09.08.2022 23:23

Petr Koutný

Pavle - Věř mi, že kdyby naši vyhráli zlatou, pak to nikomu nevadí.  Tady přeci nešlo a nejde o nějaké video! Samozřejmě ti i opovím na dotaz. Video nevyšlo na Youtube, ale na FB a tyto stránky ( nss)  sdílí videa pomocí " iframe" odkazu, ale nss neumí sdílet videa z FB. Proto se to muselo protánout přes YTB. Kdyby to bylo na YTB svazu, tak to mám bez práce, jedním klikem. Jediná možnost, jak toto video dostat do článku, byla tato možnost. Šlo spíš o technické důvody, s cílem doplnit zpravodajství. Kdyby v tom byl jiný úmysl, pustil bych to na oficiálním našem youtube, kde máme 7.5 tis fanoušků a kde nám frčí reklamy a ne na youtube bez fanoušků, bez reklam a ještě tak, že toto video je neveřejné pro kohokoliv na youtube. Ale jak jsem psal, na tom nezáleží. Místo poděkování, zase snaha o škodit. Problém je v tom, že my jsme s tím předem počítali a čekali jsme něco podobného od lidí ze svazu. Chtějí se mstít, ale jak neumí dělat spoustu věcí dobře, tak i toto jim moc nejde. 

+4 /-3 | 09.08.2022 23:17

Pavel Růčka

david brazina a P.Koutný. Díky za info. Já se jen normálně ptal, že mi přišlo nelogické, proč nedals sdílení rovnou z youtube ŠSČR, ale předtím jej nahráls někam jinam... Že cokoliv je sdíleno z youtube na soc. síti se může stáhnout, nahrát k sobě a pak dávat už odkaz k sobě , a ne na originál a neřešit tak autorská práva je divné, a nemyslím že to je tak jednoduše definovatelné. S tím že pro zpravodajské účely vše co je např. z olympiády na youtube svazu nebo ve fotogalerii svazu má možnost použít s uvedením zdroje kdokoliv, samozřejmě souhlas. Je jedno zda Vy nebo někdo jiný.  

+0 /-0 | 09.08.2022 23:02

HumphreyvanWeiden

Fajn hoši, tak už se těším, jak budete uvádět u partií "hráč šachového svazu číslo 1 skvěle rozebral soupeře v miniaturce. Blahopřejeme!"

Už to s tou averzí vůči Svazu vážně přeháníte.

+3 /-2 | 09.08.2022 23:01

ciki333

Oficiální stránky ŠSČR jsou mimořádně nezáživné, nudné, sterilní...Pan Bednařík místo toho, aby ocenil propagaci OH v Chennai na největším a nejsledovanějším šachovém webu v ČR - nss - prudí...Duo RaP za svazové soudruhy vykonává činnost, kterou má v popisu práce právě manager pro komunikaci a marketing - Josef Bednařík a spol. Nebýt paní Kůsové, které si vážím a nového šachového serveru, tak se ani nedozvím, že se nějaká olympiáda v Indii koná. Pepovi ze Svazu doporučuji, aby si nejprve udělal pořádek před vlastním prahem...

+6 /-3 | 09.08.2022 22:54

Tomáš Klimecký

já jsem žadal vedoucí výpravy o možnost bylo  mne to znemožněno  "po poradě na vyšších místech svazu" doufám že už ta dikriminace nss skončí.Byl bych  pro uveřejenit  všechny emaily kdy je nss  svazem vyhrožováno, žalobama atd nemysmé pokuty atd . Svaz musí prostě od válu.Je potřeba šachy očistit.... Moc se těším na článek zítra,Robert je čestný člověk kterého si nesmírně vážím si  a o něm vím že to myslím se šachy vážně narozdíl od těch na svazu.

+4 /-2 | 09.08.2022 22:48

Petr Koutný

Ještě dodám, že pod videem je napsáno odkud jsou použité ( v popisku videa). Tím bych tuto diskuzi asi na toto téma ukončil. Oni ti kluci určitě vymyslí příště něco lepšího, třeba že nemůžeme používat v textu ŠSČR a nebo že nemůžeme používat jména hráčů, protože to je majetek svazu...A stejně to dopadne jako vždy stejně. Oni dokážou, že jim nejde o šachy a šachisty a nám udělají jen reklamu. Ale souhlasím, zasloužíme potrestat:) 

+4 /-2 | 09.08.2022 22:35

xdavx x

ciki, vsak prave, a ne jmeno toho kdo to tocil... tak samo jako u tech fotek je autor reuters a ne jejich zamestnanec kterej to fotil... debata uplne o nicem.

+1 /-1 | 09.08.2022 22:31

xdavx x

a koho tady vidis jako autora na fotkach? https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/belorusko-polsko-migranti-plot-migrace-hranice.A220809_203403_zahranicni_jadv

a taky to asi fotil clovek ze? akorat ze tohle je prave ten zpravodajsky ucel... 

+2 /-1 | 09.08.2022 22:30

Petr Koutný

Humphe - divil byste se, ale na FB není uvedeno kdo je fotil a kdo natáčel video. Je tam jen ŠSČR. Použil jsem veřejně dostupné informace, kde autor není uveden a jsou tyto věci publikované pod hlavičkou ŠSČR. Tady jde ale o něco jiného a určitě to nejsou fotky a nějaké video. 

+2 /-0 | 09.08.2022 22:30

ciki333

Bacha, je tam: "video: O2 TV Sport"

+0 /-1 | 09.08.2022 22:29

xdavx x

Viktore, prosim te prestan placat nesmysly. Moc diky. https://www.idnes.cz/fotbal/pohary/viktoria-plzen-seriff-tiraspol-odveta-3-predkola-ligy-mistru.A220809_093725_fot_pohary_min

koho vidis jako autora pod videem?.. vubec nechapu proc se vyjadrujes porad dokolecka k necemu, cemu nerozumis... 

+0 /-1 | 09.08.2022 22:28

HumphreyvanWeiden

Petr Koutný: On ty fotky nafotil Šachový svaz??? To jako všichni funkcionáři dohromady? Nebo paní Lenka Kůsová?

I když je člověk za to placen, tak je slušné u jeho díla uvést jméno.

O nic nejde, já vás žalovat nebudu, jen o tu obyčejnou lidskou slušnost.

+1 /-2 | 09.08.2022 22:22

Petr Koutný

Pavle - video vzniklo z našich peněz. Každý šachista si platí svými příspěvky a daněmi státu provoz šachového svazu a tyto videa, či fotky byly použité primárně pro šachisty této země. V popisku videa je napsáno, že jsou převzaté z ŠSČR. Protože byly videa sdílena na FB, tedy sociální síti, byly nabídnuté veřejnosti ke sdílení, šíření a použití. Video bylo použito výhradně pro potřeby reportáže. Je publikováno neveřejně, tedy nikdo bez odkazu jej nenajde a bylo publikováno na našem záložním kanále, kde si zkoušíme nové projekty a který nemá ani jednoho odběratele, nejsou na něm reklamy a nepřínáší nám toto šíření žádný zisk. Nakonec místo poděkování za reportáže ze šachové olympiády tady budeme řešit další výhružky svazu? Opravdu jsme to čekali už předem a bylo nám jasné, že se tito lidé nezastaví před ničím. Uznávám, že musí být strašné pro šachový svaz to, že se jejich videa dostávají k dalším lidem a propagují se šachy. Musí být pro tyto lidi skoro šílená představa, že se to lidem líbí a že lidi mají z takových příspěvků radost. Tady přeci ale nejde o nějaké video, ale o pokračující šikanu těchto lidí. A mě baví nim dokazovat, že jsou mi tito lidé spíš k pláči a že se jich nebojím. Děláme to pro šachisty této země a lidé, co ničí šachy u nás, jsou mi lhostejní. 

+7 /-1 | 09.08.2022 22:10

xdavx x

Domesi, a pritom pokud jde o tve vlastni prispevky, neni v nich nic nez neustale kritizovani necich kroku. ty sam jsi nikdy k nicemu zadne stanovisko nezaujel a tve prispevky se omezuji pouze na kritizovani ostatnich... Pises o emocich u me, pises o emocich u Petra nebo Roberta... myslim si, ze by bylo nacase naucit se i jine cizi slovo... 

K zitrejsimu Robertovu clanku - taky se na nej tesim, hlavne na ty reakce, protoze ten clanek psal clovek, ktery sachy ma skutecne rad a neudelal si z nich prostredek realizace  vlastniho ega, narozdil od soucasneho predsedy. A soucasny stav, kdy tady mame partu anonymnich priznivcu a clenu vedeni svazu, kteri si za celou dobu ani jednou jedinkrat nepripustili, ze neco udelali spatne, v poradku proste neni.

Nikdo neni dokonaly, ani nas svaz ne... ale je zadouci abychom si to vsichni uvedomili, hlavne ti ve vedeni svazu.. priznanim si chyb je prvni krok k jejich naprave. a melo by to byt v zajmu nas vsech. 

+6 /-4 | 09.08.2022 22:04

Pavel Růčka

david brazina a P.Koutný. Jen k tomu sdílení (embedování) dotaz, nejsem právník tak to beru "selským" rozumem. Chápal jsem to tak, že je to legální, když se odkáže na původní video. To je OK a logické a nikoho se není potřeba ptát. Jako je např. v článku vložen ten rozhovor s Anandem (který je umístněn na kanále Fide chess). Ale ty komentáře kapitánů jsou z youtube ŠSČR stažené, nově nahrané na kanál RP šachy, a odkaz v článku je na kanál RP šachy, ne na původní video. To už si myslím, že je nad rámec toho rozhodnutí EU.  

+6 /-0 | 09.08.2022 22:00

Semod
Pane Koutný, Vaše rychlé emotivní reakce na některé příspěvky jsou hodné k zamyšlení ... utvrzují mě pouze v tom, že píšete rychleji než přemýšlíte ... Toť poměrně velký hendikep pro kandidáta s vizí lepších šachových zítřků.
+7 /-2 | 09.08.2022 21:45

Karel Havel
Re Robert Cvek: Těším se na Vaše hodnocení olympiády, ale než to budete publikovat, tak mějte na paměti, že "Nepoučit se a dál kopat příkopy uškodí šachům a šachistům u nás". Zlatá slova...
+9 /-0 | 09.08.2022 21:43

sarmatam
......zítra bude veselo ......jen tak dál :-) .......
+0 /-0 | 09.08.2022 21:26

Petr Koutný

Sarmatan - budu psát za sebe, záleži mi na názorů fanoušků, čtenářů a šachistů a je mi úplně jedno, co si myslí lidi, kteří ničí šachy u nás. Otevřeně, nic ostřejšího jsem nikdy od Roberta nečetl a to mluví za vše....

+4 /-2 | 09.08.2022 21:24

sarmatam
........na ten článek od RC zítra......si myslím , že bude hodně lidí reagovat .......ze svazu myslím......nebo jak tomu říkáte ? .........
+0 /-0 | 09.08.2022 21:20

Petr Koutný

Autora jsme uvedli, v odkazech pod každým článkem je napsáno: Fotky použité ze šachových svazů ČR  a SR , to je autor fotek. Fotky vznikly za naše peníze, za peníze šachistů a i já i vy jste na ně přispěl. byly použité výhradně ke zpravodajským účelům. Za účelem zpravodajství a propagace šachu. Podle mě a našich právníků, se kterými jsme to řešili už před olympiádou, protože nám bylo jasné, že se něco podobného svaz může pokusit, je vše ok.

+7 /-3 | 09.08.2022 21:10

Zmestabileho

Těším se na zítřejší avizovaný článek od Roberta Cveka. Je záhodno, aby pojmenoval věci kolem naší repre úplně otevřeně a tzv. pravým jménem, se znalostí věci kterou fanoušci nemají.

 

To jak už dlouho funguje naše repre,  včetně způsobu jak typicky "reprezentance přistoupila" k právě skončené olympiádě, by mělo být ukázkou a zkušeností, že tudy cesta dál opravdu nevede. Pokud se tedy nechceme smířit s tímto olympijským "zážitkem" jako běžným standardem... "zážitkem" v úvozovkách.

+5 /-1 | 09.08.2022 21:03

HumphreyvanWeiden

Pokud uveřejňuji fotky, které nejsou moje, je to věc základní slušnosti uvést jméno autora.

+6 /-2 | 09.08.2022 20:57

srdce

Dobrý večer. Co se to děje.

+1 /-0 | 09.08.2022 20:51

Michal Mach
Ahoj kluci máte můj obdiv. Robert - nemyslím si, že budeš úhlavní nepřítel svazu, mají tě podle mě ještě trochu v úctě ne jako Petra a mě. Slyšel jsem, že jsi byl proti, když jsme měli dělat akci společně, a ačkoliv nevím co je na tom pravdy, respektuji to. A mrzí mě, že MČech sem zkazil a snad to jedenou napravím. Ta hromada úspěchů předtím nikoho nezajímá, zjevně. Bude mi ale vždy ctí být v "zákopu" proti hlupákům s lidmi jako Vy dva.
+3 /-0 | 09.08.2022 20:50

xdavx x

ten soud do toho bych sel rad :D to by se k nemu ani nedostalo a svaz by byl akorat pro smich... tohle co predvedl je neskutecne ubohe :D

+4 /-2 | 09.08.2022 20:46

Petr Koutný

Davide díky, Pepovi ruply nervy. On už si myslí, že i on rozhoduje co je pravda a co není. trošku mu to přerostlo přes hlavu a zapomněl, že je placený z našich peněz i za www šachového svazu. Teda on to ještě neví, i když peníze bere, na práci ..... Proto zkusí vyhrožovat a ani neví, že mi tím dělá radost. Jen víc, takový pláč mám rád. 

+3 /-4 | 09.08.2022 20:44

xdavx x

Rozhoduje pravidlo šíře divácké obce. Pokud sdílením (embedováním) video nezpřístupníte skupině větší, než je ta, pro kterou je video dostupné na původním kanále, autorský zákon neporušíte. Sdílením jednou veřejného videa (např. z YouTube) tak autorské právo porušit jednoduše nelze. - DBR nebo je snad nss.cz vetsi nez youtube?

Precedentně se tak vyjádřil evropský soud v případě sdílení produktového videa v roce 2014. Autorské právo porušíte sdílením jen tehdy, pokud je počet diváků původního videa omezen (například registrací či zpoplatněním). 

Mimochodem, kdyz uz tedy budeme tak akuratni, rad bych se zeptal zda fonty pouzivany svazem jsou registrovany? 

+5 /-4 | 09.08.2022 20:40

Petr Koutný

Pepo - fakta - 

- Nepřebíráme nic z profilu vedoucí výpravy, která byla omylem poslána do Chennai.

- Přebíráme oficiální FB zprávy z profilu ŠSČR a to uvádíme pod články i s odkazy

- Jestli určuješ ty, co je oprávněná kritika a co ne, pak jsi na správném místě

- Opakuji, jestli chceš,půjčím ti na právníka a žaluj mě. 

- Za reportáže šachistům, které vy neumíte a nejste schopní, i když jste placení z našich peněz, tady budeš vyhrožovat? Koukni na Vaše www stránky a radši běž pracovat, protože pak nevím, od čeho jsi plavený z našich peněz. To co tam máte, je bída. Rozumím, že když to neumíte, pak se musíte hádat....

+7 /-5 | 09.08.2022 20:40

Petr Koutný

Pepa Bednařík - za prvé děkuji za komentář. Nastudoval bych sem si Facebook a početl o čem je. Je to sociální síť, kde se sdílí fotky a články.  Už jsi vyrostl tak vysoko, že ty určuješ, co je oprávněná kritika a co není? Hodně tě naučili na svazu..Takže, protože jsme využili sociální sítě, kde bylo video dostupné, stejně jako články, tak NEBUDENE NIC MAZat. Klidně Pepo si zavolej právníky...protože pravidla sdílení fotek a videí z FB...Chcete-li použít cizí fotku, článek, grafiku, video na profilu vaší společnosti či webových stránkách, neporušujete tím autorská práva. Podotýkám, že pod článkem je uveden odkaz.. A těší mě tvůj komentář. Muselo se nám podařit něco skvělého, že už takto krásně se vybarvuješ.....

+6 /-6 | 09.08.2022 20:37

PepaBed

Petře, nepotřebuji si nic studovat. Jen vím, co je slušnost a k Lence jste teda slušní nebyli. A teď sdílíte vesele a nikde není ani jméno autora fotky? Příjde Ti, že videa svazu dát na YT RP je v pohodě? To není porušení autorských práv? Bez popisu, bez zdroje na YT? 

+8 /-5 | 09.08.2022 20:37

PepaBed

Dobrý den,

prozatím nepřišla žádná zpráva ohledně žádosti o umožnění sdílet foto a video dokumentaci z olympiády na tento web. To se však ještě se zavřením očí dalo tolerovat u fotek a to i přesto, že autor nikdy nebyl u fotky označen. Avšak "vypůjčení" videa, kde komentuji kapitáni týmů jednotlivé výsledky a následné vložení na váš YT kanál, to je již hodně přes čáru. Prosím o smazání těchto videí z RP YT kanálu a z tohoto webu. Jsou ve vlastnictví ŠSČR. Když se vrátím k tomu autorovi, kterým je Lenka Kůsová. Před olympiádou na webu nss byla brána do úst, ale fotky od ní jsou již vítány.... Myslím, že po článku který byl zde publikován není vhodné pro tento portál využívat skvělé zpravodajské služky od osoby, kterou jste neoprávněně kritizovali. Děkuji moc. PB

+9 /-6 | 09.08.2022 20:25

Jirikovka@post.cz

Od debaklu Českou reprezentaci zachránil Slovák Michalík! David Navara byl oporou týmu ale poslední partií nezvládl! Měl si uvědomit,že Pecháč je na šachovém vzestupu a jako černý měl by být s remisou spokojen! Rozhodně učinil špatně rozhodnutí,že neremisoval opakováním tahu,když měl časovku! Vždyť časovka bývá mnohdy katastrofou i pro skvělé hráče! 25. místo( nasazení 18.) Je pro ceskou  reprezentaci neúspěch! Hráčům,ale nelze nic vyčítat,snažili se jak mohli,hráli na to co měli! Naše ženy naopak slaví úspěch skončili na 16. místě( nasazený 23!) Ženy během turnaje měly velice silné soupeřky což umocňuje jejich úspěch! Zásadně nesouhlasím s názorem,že je jedno jestli se umístíme na 25 nebo 40 místě! Historie se neptá zda měl Navara remisovat opakováním tahu! Ta se jen ptá jak skončila naše reprezentace na Olympiádě v Indii! Odpověď: muži na 25 místě( nasazení 18.) Ženy na 16. místě,,( nasazený 23!) Každý si pak udělá obrázek i ten co nikdy nehrál šachy,zda reprezentace byla úspěšná nebo ne!

+1 /-0 | 09.08.2022 20:24

kbartos

Děkuji moc Robertovi a Petrovi za skvělé a rychlé olympijské zpravodajství.

+4 /-0 | 09.08.2022 20:17

MaX

Jestli za dobré, ale i špatné výsledky (chování, přístup, organizaci apod.) reprezentace nenese odpovědnost svaz, tak safra už kdo? Oni tam snad nejeli o své vůli a za své peníze. Ano naši nehráli špatně. Ta „kritika“ opravdu není na jednotlivce!, ale na celek. Tady se snad poprvé fandilo našim ženám, protože tam to mělo správný fanouškovský náboj.  

+2 /-0 | 09.08.2022 20:10

Poutnik

Zajímavost: pět z prvních deseti jsou zástupci bývalých republik SSSR. I z toho je patrná tradice a síla ruské šachové školy. Náš výsledek není nic moc, ale nelíbí se mi některé spekulace. Nikdo neví, kdyby např. byl v týmu Žilka, že bychom dopadli lépe. Možná ano, možná ne. Děkuji za pravidelné a pěkné zpravodajství, jen malý postřeh. Články od pana Cveka jsou vedeny po šachové linii a nemají chybu, když píše pan Koutný prostě si nikdy neodpustí nějakou tu jedovatou slinu směrem ke svazu. Neříkám, že si o to svaz nekoleduje, ale přeci jen dávám panu Koutnému ke zvážení, jestli už to nepřehání.

+8 /-0 | 09.08.2022 20:09

VojtaTelekes

Já si tady v klidu doma usínám, je mi dobře a najednou vidím tento článek. A říkám si, že to musí být vtip, absolutně mě to probralo a nechápu a vůbec nesouhlasím s těmi, co jsou nespokojený. Jak muži tak ženy všichni jsme hráli skvěle a propadák?? To je snad vtip ne ? Já vůbec nevím co mám na to napsat, podívejte se na silné Norsko jak dopadlo. Za prvé ty vaše nadpisy k těm článkům fakt tomu moc nerozumím a za druhé hráli jsme fakt skvěle a díky našemu týmu za fajn podívanou a za skvělou vedoucí výpravy paní Lenku Kůsovou, která posílala nádherné fotky a luxusně situace dokumentovala :-) Takže za mě 25 místo dobré místo :-) 

+8 /-3 | 09.08.2022 20:04

Kodl

Vážení...fan klub CM P. Chrze souhlasí s p.P.Koutným a taky s p. Zmestabílého!!Líp bychom to nenapsali!! FrantaKM,Martin KM ,Kodl IM ICCF:-)Pěkný večer:-)

+1 /-0 | 09.08.2022 19:51

Karel Vymahač
Uspechy tymu stoji na Davidovi, to je jeden z miliona. David starne, horsi se jeho vykony a tim i vykony tymu, nic hrozneho bych za tim nehledal.
+6 /-0 | 09.08.2022 19:48

Zmestabileho

Za mě nemá smysl debatovat o tom, jestli jsme skončili dvacátí pátí nebo čtyřicátí. Podstatné je, že jsme byli celý turnaj zcela mimo špičku, ale to bylo jen potvrzení toho, co jsme všichni věděli už před tím, než naše výprava nastoupila do letadla směr Chennai. 

 

Hledejme cestu, jak to změnit, abychom dokázali navázat na velkou tradici šachu u nás, kdy jsme dokázali být až hrdou šachovou velmocí, a ne tímto současným "turnajovým účastníkem", který bude jen doufat že jen pomocné hodnocení ho někam vynese k desátému místu.

+4 /-0 | 09.08.2022 19:47

Vyhnanek

Skutečně nerozumím obhajobám svazu. Když se podívám na minulost našich výsledků a současnost, vidím, že situace se horší a jen horší. Prioritou je prý mládež, a já se ptám jak dlouho, a kde jsou nějaké výsledky? Pokud současné vystoupení nebo Slovinsko považujeme za úspěch, pak ovšem neni co řešit.

+4 /-8 | 09.08.2022 19:38

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, držme se faktů. Muži skončili 25., nedělili 25.-40. místo.

Na kdyby se ve Švýcaru nehraje. To taky mohl Navara vyhrát (remizovat) a mohli jsme být třeba 12. To by bylo fanfár! (Samozřejmě ne u vás).

Nevím, proč Žilka nehrál a Láznička by asi na meditaci neměl čas.

Do zbytku vašich otázek nevidím. Ale to je snad na diskuzi na volební schůzi. Tak to tam s "bafuňáři" proberte.

+6 /-3 | 09.08.2022 19:36

Petr Koutný

No nic ,nebudu dál komentovat, protože moje komentáře jsou jen slabým čajíčkem toho, co napsal Robet do zítřejšího článku.....Nikdy v životě jsem nečetl nic takového od Roberta.....

+3 /-4 | 09.08.2022 19:34

Petr Koutný

Semod - prostě bylo to dobrý?? VOW.... Zbytek beze slov....

+3 /-4 | 09.08.2022 19:32

Semod
Za mě, vzhledem ke všem známým okolnostem souvisejícím s nominací (GM Láznčka, Žilka, Plát a bohužel i Babula) se nemá naše raprezentace za co stydět ... prostě bylo to dobrý.
+9 /-2 | 09.08.2022 19:30

Petr Koutný

Humphe - chcete říct, že Češi měli silnější soupeře než Slováci? Zbytek není potřeba komentovat....protože už tady se mýlíte. 

+3 /-1 | 09.08.2022 19:27

Petr Koutný

Semod - teoreticky a hypoteticky. Kdybych byl předsedou já, tak máme generálního sponzora extraligy, reprezentace a mládeže. Tak, aby týmy extraligy dostávaly startovné, za reprezentaci hráli ti nejlepší a ti nejlepší makali na sobě právě proto, aby se dostali do reprezentace a talentovanou mládež by trénoval respektovaný světový trenér. A hlavně, bych přijal osobní odpovědnost za každého reprezentanta zapomenutého v zahraničí, lidi by byli ve funkcích na základě výsledků a ne po známosti a za neúspěch se platí, tedy nese odpovědnost. Svaz by byl svazem všech šachistů. A když se zeptáte, co by se stalo, kdyby do roka nedokázal splnit sliby? Pak bych rezignoval. 

+5 /-3 | 09.08.2022 19:25

HumphreyvanWeiden

K dokreslení neobjektivity tohoto článku bych se podíval na údajně výrazně lepší výkon slovenské repre. Takže

Česko skončilo 25., 7 míst za Elovým nasazením. Slovensko skončilo 39. 5 míst za Elovým hodnocením.

Slovensko hrálo se skvělým týmy. Ukrajina - 29. místo, Norsko - 59. místo (i s Carlsenem!), Indie 3 - 31. místo.

Pane Koutný, co kdybyste i s panem Cvekem zakopali příkopy ve své hlavě a zkusili se na věc podívat bez emocí, bez pocitu ukřivděnosti a racionálně?

+5 /-3 | 09.08.2022 19:23

Petr Koutný

Humphe - odpovím.

 - Výsledek je neúspěchem, upřímně 25. až 42. na pomocné hodnocení, které nejde pochopit. V posledním zápase nás zachraňoval před úplnou katastrofou Peter a kdyby nevyhrál, jsme skoro padesátí. Na kdyby se nehraje, ale upřímně toto je neúspěch. Slovinsko byl neúspěch. 

 - Za neúspěch někdo musí mít odpovědnost. Není možné ve sportu, přijímat neúspěchy a nemít odpovědnost. 

- Jsem si jistý, že Žilka mel hrát a je chybou, že nehrál. Ať mi prosím nikdo neříká, že to bylo o penězích, když si můžeme dovolit půjčovat peníze, pak musíme mít na reprezentaci. Logicky, když nemáme na repre, nemůžeme půjčovat peníze. Jsem si jistý, že se mohlo pokusit přemluvit Viktora Lázničku. Ano, spoustu lidí to hned zahodí tím, že on nechce hrát. Ale Indie je hodně duchovní země a toto by mohlo na Viktora zapůsobit. Je jen otázka, jestli Viktor nechce hrát i pro neshody s někým ze svazu?! 

- Posledních deset let snad investujeme dost peněz do mládeže?! Kde jsou mladí hráči? Když nejsou, kde je někdo odpovědný? Kde je manažér reprezentace? 

 - Víte kde je zakopaný pes? Blíží se ME žen. Předseda svazu místo aby hledal sponzory, vyjednával s reprezentanty, řešil šachy a svojí práci, tak bude dělat ve své pracovní době vrcholového manažera svazu přímý přenos na Youtube? Zeptám se, kde je sponzor pro extraligu, první ligu a druhou ligu? Kde je sponzor pro reprezentaci? Kde je sponzor pro špičkové světové trenéry pro naší mládež? Když máme čas na přímé přenosy a když to musí dělat sám předseda, namísto aby pracoval pro svaz?? 

- Kde je manažér reprezentace po dalším neúspěchu? Přijme osobní odpovědnost a nebo se jen řekne, že to byl nakonec dobrý výsledek? kde je člověk odpovědný za mládež? 

- Kde je hospodář, který škrtí šachy u nás, na úkor akcí typu " MČR ve Zlíně ( Svoboda), MČR škol ( Svoboda), Přátelský zápas s Polskem ( Svoboda) atd...

Ptám se, kde jsou tito lidé, kteří jsou odpovědní za šachy u nás? Protože toto je další neúspěch, za který by snad už měl někdo přijmout odpovědnost?! 

 

 

 

 

+3 /-4 | 09.08.2022 19:19

chess64geek

to PK: kapitán se může k nabídce remízy od hráče vyjádřit jeednoslovně: yes/no/maybe. nic víc říct nesmí, ale tohle může.

+5 /-1 | 09.08.2022 19:07

Semod
Pane Koutný, samozřejmě teoreticky ... myslíte si, že pokud budete v čele svazu Vy, nebo někdo z vaší party tak se reprezentace ČR vejde na příští olympiádě do top ten?
+3 /-3 | 09.08.2022 19:06

xdavx x

klicove podle me je to co napsal petr, v pripade jakehokoli uspechu se svaz placa v hrud, a to vcetne zvyseni financi do sachu ackoli to zvyseni financi bylo plosne a tykalo se vsech sportovnich svazu v zemi... dobre si pamatuji jak tady v diskuzi Viktor Novotny pokazde zduraznoval jak za nej doslo k navyseni rozpoctu a jak tento podruzny fakt nikdy nezminoval.

Ale pokud se jedna o neuspech, a tech je poslednich dobou vice nez dost, at uz ohledne reprezentace nebo ligovych soutezi, nebo dokonce poradatelstvi, svaz nikdy za nic nemuze, a kdyz uz se neco totalne podela, tak se potresta ten, kdo o tom prusvihu mluvi. 

A pokud k tomu prictu bagatelizaci podvodu v nejvyssi soutezi a smesny trest netrest za ovlivneni nejvyssi souteze domluvou, nebo nestandardni financni machinace se svazovymi prostredky, opakuji se svazovymi, cili penezi, ktere svaz vybira i z prispevku, pak mam k fungovani soucasneho ansamblu opravdu velke vyhrady.

+4 /-8 | 09.08.2022 18:53

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný promiňte, ale pokud chcete po druhých, aby zakopávali příkopy, tak byste je neměl sám hloubit.

Vaše kritika Svazu za to, že údajně kvůli němu nehráli naši nejlepší hráči, je totiž hodně křečovitá. Pánové Navara a Van jsou naše absolutní špička, která na turnaji skvěle obstála. Pánové Hráček a Michalík odehráli slušný standard na úrovni svého Ela.

A měli bychom si přiznat, že prostě lepší hráči, než je tato čtyřka, nebyli k dispozici. Pan Láznička z osobních důvodů hrát nechtěl, pan Plát, při vší úctě k jeho šachovým schopnostem, prostě reprezentativní chování nemá, a snad jenom panové Žilka a Krejčí mohli hrát. Ale výrazně lepší než zmíněná čtveřice nejsou. Jsou snad lepší než náhradník, pan Zwardoň. Ale je to chyba Svazu, že místo něj nehráli? Nevím, z vašeho článku to moc patrné není, ale výkon a výsledek by ani  v takovém případě asi nebyl lepší.

Co vůbec nechápu, je vaše výhrada ke kapitánovi Šimáčkovi. "Kdyby se pokusil zakopávat příkopy..." Tak z toho nejsem moudrý ani trochu. Jak ho znám, tak asi udělal všechno možné i nemožné pro zdar výpravy. Co konkrétně mu vytýkáte?

+10 /-2 | 09.08.2022 18:47

Petr Koutný

Trošku mě baví představa, kdyby naše reprezentace skončila skvěla a byla pátá, tak se svaz začne natřásat, jak jsou skvělí a jak to tady všechno funguje! Když je tady další neúspěch, pak za to svaz nemůže a můžou za to ostatní. Opravte mne, není toto nejhorší umístění za posledních XXX let? Je to náhoda? 

Mimochodem my jsme 25 až cca 40...na hodně ujeté pomocné hodnocení, které asi objektivně neodpovídá naším výkonům. Tedy pozor, bavíme se o pořádném propadáku....

+5 /-12 | 09.08.2022 18:37

paulz

Tak ono je největší sranda, že v družstvech nikdo neví co je vlastně správná sestava. Kdyby Arménci nepodstrčili Aroniana amíkům, s docela vysokou pravděpodobností by dopadli hůř než na druhém místě....Jinak oproti Aronianovi i Vojta Zwardoň hrál na své elo bohovsky...smiley

Co se týče  naší reprezentace žen a mužů tak by měli být jasné pravidla s tím že obě strany je budou bezpodmínečně dodržovat. A na to Petr Martin prostě povahou nemá..... 

+1 /-2 | 09.08.2022 18:30

N. Očník

Patr Koutný: "Troufnu si říct, že kdyby hrál  například Žilka, nebo  Láznička,  nebo Krejčí, Plát...Tak bychom s velkou pravděpodobností skončily lépe"

A když si někdo "troufne tvrdit", že i s těmi jmenovanými "bychom skončili pravděpodobně hůře" ... tak je to asi podobně vypovídající myšlenka. Hodnotit coby kdyby, bez špetky rizika, že by bylo možné danou troufalost ověřit za stejných podmínek, se jedná o zcela zbytečný canc. Vlastně tomu odpovídá i ta hrubka na konci dané věty ... ale to je maličkost, oproti zbytečnosti myšlenky.

+7 /-1 | 09.08.2022 18:27

Petr Koutný

Chess64geek - kapitán nesmí v průběhu zápasu na Olympiádě jakkoliv konzultovat nabídky remízy svého týmu, dokonce musí stát zády k týmu a nesmí stát k nim čelem. Nesmí jakkoliv zasahovat do zápasu a jakkoliv ho ovlivnit. Potom kapitán napíše soupisku a při vší úctě, asi nebude připravovat Davida Navaru, takže těch povinností je mnohem méně. Mimochodem, kdo byl vedoucím výpravy Slovenské repre? 

- Dále, proč nebyl znám náhradník několik týdnů před Olympiádou? 

- Proč jsme neměli nejsilnější možný tým, tedy kdo za to může? 

- Jaká bude osobní sebereflexe lidí odpovědných za repre? Slovinsko, Chennai? 

Nevím, ale opět to zní jako, svaz za nic nemůže, ale moc tomu nevěřím. 

+4 /-10 | 09.08.2022 18:25

xdavx x
Mám takový pocit že náš svaz nemůže nikdy za nic. Vlastně všechno dělá tak dobře, že líp to dělat prostě nejde. A že se u nás šachy pomalu hroutí? Může za to cokoli jiného. Ale hlavně ne svaz. Takhle nějak je to správně pane bafuňář?
+1 /-10 | 09.08.2022 18:13

chess64geek
Opravdu za to nemůže svaz. Prostě se klukům nedařilo, do toho ten Vlasťův pozitivní test, naopak svaz zareagoval dobře, když rychle Vojtu sehnal, jako náhradník dostačující, ale je jasné, že jsme tím utrpěli. Pokud jde o přirovnání s USA, tak ani tady nemáte pravdu. Ani USA nehrál v plné sestavě - Nakamura byl úspěšný v kandidátech, ale olympiádu nehrál, protože prostě nechtěl (tak jako naši 2 hráči). Jsme jen těsně pod nasazením, což lze považovat za průměrné, ne špatné. Vedoucího výpravy nelze sloučit s kapitánem, protože ti jsou 2 (mužů a žen) a mají svoje povinnosti.I kdyby to teda měl dostat kapitán, tak který? A proč zrovna ten? Myslím, že kapitán by měl stmelovat kolektiv, starat se o hráče jako o tým, taktizovat, dohlížet na partie aby případně podle skore doporučil brát/nebrát remízy a rozhodně by se neměl zatěžovat administrativou a propagací, což ostatně paní Kůsová dělala dobře a rozhodně nezklamala, sám jste napsal, že s informovaností jste spokojen.
+9 /-2 | 09.08.2022 18:06

capjar

Jako fanoušek jsem si olympiádu na onlajnech užil. Byl to pěkný zážitek. yes

Naši muži asi podle očekávání, přál jsem si lepší umístění a více atraktivních zápasů, ale to se stává, je to jen sport. A samozřejmě velká pochvala pro naše ženy. 

hats off    

+6 /-0 | 09.08.2022 18:06

Remcik z Banika
Take posilam pochvalu za skvela zpravodajstvi! I jsem pri nich dostal chut, zahrat si zase nejaky nazivo turnajek rapidovy :-)
+4 /-0 | 09.08.2022 17:41

Semod
Pane Cvek, už se na ten avizovaný článek těším a doufám tak jako Vy, že bude hoden opravdového "nepřítele" number one.
+5 /-2 | 09.08.2022 17:40

sarmatam
.......f poutech .....z indického konopí :-) .......
+0 /-0 | 09.08.2022 17:37

sarmatam
......měli jsme na víc .....jen to nevyšlo.....měli jsme štěstí na soupeře....a taky jsme neměli štěstí na lepší soupeře......Vojta tam asi udělal zbytečnou chybu jednou s tou dámou , a David se taky v posledním kole předvedl ale NEPŘEDVEDL to při konci partie , jak by jsme si přáli....a stím že nebyly na té párty , to je náhodou v pohodě.....byly tam kvůli šachům a né se předvádět před Magnusem , jak tam sebou vrtí......si to pusťte je to gdesi na netu ....jak tam sebou Magnus kroutí......každého věc...... MOHLO TO BÝT URČITĚ LEPŠÍ......co uš teď ?.....asi táááák.........
+3 /-0 | 09.08.2022 17:36

Karel Havel
Úvodem díky a velká gratulace za skvělé a neuvěřitelně rychlé zpravodajství z letošní olympiády NŠS. A to přestože pan Cvek bojoval s Covidem. Co se týče výsledku našeho mužského týmu, tak je to asi lepší, než se od tohoto týmu čekalo. Kromě Zwardoně mě osobně všichni členové týmu spíš příjemně prekvapili. Souhlasím, že Babula nebo Žilka místo Zwardoně by možná vedlo k lepšímu výsledku, ale to je holt kdyby. Proč tam ani jeden nebyl, je jasné. Pánové Krejčí nebo Plát by to, myslím, nevytrhli. Měli jsme ale dost skvělý los. S těžšími soupeři by to bylo asi horší. Výsledek holek je podle mě naprostá fantazie. Určitě největší pozitivní překvapení byla Anička Koubová, ale svoje si odehrály všechny naše reprezentantky. Mě osobně mile překvapila Julia Movsesjan, která velmi statečně držela nejtěžší první desku, což je v jejím přece jen už trochu vyšším věku obdivuhodné. Jinak celkově v mužích skvělý výsledek Moldavanů, na poslední chvíli totální propadák odvrátili Poláci (předpokládám, že tragické výkony Dudy asi byly způsobeny nějakými zdravotními problémy), výborný výkon Maďaři a Litva. Stupně vítězů mi připadají jako taková vzpoura šachových trpaslíků. Ale bylo to zcela zasloužené. Nakonec asi největším hrdinou je uzbecký Abdusattorov, od kterého jsem si hodně sliboval už při jeho nedávné účasti na turnaji v Praze - a to se dostal jen do tirnaje B. To nejlepší si zřejmě nechal do Chennai. I bez Rusů a Číňanů to byl skvělý zážitek, snad příště už to bude moci být s nimi. Aspoň měl ale Peter Svidler čas to komentovat.
+7 /-0 | 09.08.2022 17:29

ThePot
Hlavně nepostavit TOP 09 zase někam :) To si ale myslím, že už konečně nehrozí. Jinak Petr a Robert jako vždy excelentní výkony, Česká repre na své úrovni, debaty o Číně a Rusko mimo, a Uzbekistán zaslouženě vyhrál. Pěkný den všem přeju
+3 /-1 | 09.08.2022 17:18

Robert Cvek
Ota Válek: Díky moc :-) david brazina: Díky moc Davide :-)
+5 /-0 | 09.08.2022 17:02

Robert Cvek
Největší viník je jednoznačně ŠSČR, už mám napsaný článek, doufám, že po něm budu nepřítel číslo jedna společně s PK.
+6 /-4 | 09.08.2022 17:02

xdavx x

to Sach: co se tyka reakce Petra Koutneho - kolik je u nas lepsich sachistu nez je Zwardon? A kolik mel svaz v zaloze nahradniku, kdyby nekdo vypadl? a kdo teda za to muze? Nekdo jiny nez svaz? skutecne?

+4 /-4 | 09.08.2022 16:57

Petr Koutný

V pohodě  " Šach ". Jsme unavení, skoro jakobychom hráli denně šachy. Musím říct, že to bylo náročně denně hned po skončení kola připravit reportáže a videa. Takže, kdybych odpovídál trošku zmateně, omlouvám se, je to únava. Chtěl jsem reagovat ve smyslu, že USA snad postavila to nejlepší co měla, narozdíl od nás. Troufnu si říct, že kdyby hrál  například Žilka, nebo  Láznička,  nebo Krejčí, Plát...Tak bychom s velkou pravděpodobností skončily lépe. Kdybychom postavily naší TOP 4, nebo TOP 5 mohli bychom být výrazně lepším družstvem. To, že se to nepodařilo není moje vina. Pak mi dovolte říct, že jsme mohli skončit lépe, mít lepší tým. A to že ho nemáme, je vinou lidí, co mají na starost repre a lidí, co mají na starost tyto lidi. 

+4 /-4 | 09.08.2022 16:55

Šach

Umístění českého týmu není důvodem k radosti, ale nelze dávat vinu našemu svazu. To je příliš laciné. Vždyť v posledním kole prohrál náš nejlepší hráč a za to svaz opavdu nemůže. Rozhodnutí svazu bylo správné. Kdyby hrál v Indii jistý náš velmistr, šachově by to myslím nebylo lepší a udělal by navíc ještě velkou ostudu  společenskou. Opět by tady někteří psali, že za to může svaz a neměl ho nominovat. Po zkušenostech s tímto pánem, udělal svaz správně, že ho nenominoval. Smyslem některých článků tady je, aby se kopalo do vedení svazu. Mnoho zemí jistě také není se svým výsledkem spokojeno. Umístění např. USA, Polska, nebo Španělska je jistě pro jejich fanoušky zklamáním. Je to vina  šachového svazu USA, Polska a Španělska? Mimochodem Caruana také nijak neoslnil. Jistě všichni naši reprezentanti hráli nejlépe, jak uměli. Jak to napsal Karel Čapek? "Kritizovat - to znamená usvědčit autora, že to nedělá tak, jak bych to dělal já, kdybych to uměl." Sluší se našim reprezentantům poděkovat.

+6 /-2 | 09.08.2022 16:51

xdavx x

Oto, doufam ze komentar je bez ironie... protoze to co predvedl cvek s koutnym byla z meho pohledu absolutni spicka. a nezbyva nez pred temito borci smeknout... tomu rikam sledujeme online, a za me obrovsky dik obema.

+4 /-2 | 09.08.2022 16:09

Ota Válek

S šedí nevýrazného vystoupení našich reprezentantů kontrastují skvělé zpravodajské výkony pánů Cveka a Koutnéhoyes

+7 /-1 | 09.08.2022 15:51

xdavx x

jen bych poupravil : David byl opět naší největší hvězdou. Myslim si, ze to byl Van, ktery ziskal o pul bodu vice ze stejneho poctu partii se stejnym perfem.

a jsem presvedcen, ze svaz, kterej za ten pruser muze, nevyvodi samozrejme zadne dusledky, ktere by se tykaly jej samotneho.

+2 /-4 | 09.08.2022 15:49

Kamil Mihálik
No ja by som nebol taký prísny. Česi boli vo väčšine zápasov papierový favorit. Hráči Česka zahrali pekne. Možno na konci chýbali bohužiaľ už aj sily. Narážam na posledné 2 zápasy Davida Navaru. Rešpekt pred tými borcami. Myslím si, že nestratil sa ani Hráček, Van, či Michalik. Slovensko? Pecháč klobúk dole, Gažík tiež detto. Zvyšní traja mali to už ťažké pomerne, keďže hrali so silnejšími hráčmi ako sú oni sami....
+4 /-0 | 09.08.2022 15:28