Jak dobrým předsedou ŠSČR (ne)byl Martin Petr

06.11.2022 03:28 | Zprávy

Martin Petr 12.2.2020 představil 10 priorit pro období 2020-2023. Jsme vzhledem k blížící se volební konferenci na konci této doby, tak pojďme společně zhodnotit, co se mu povedlo a co se mu nepovedlo. Otázka zní, splnil co slíbil? Byl dobrým předsedou?

10 priorit ŠSČR pro období 2020-2023

Pozice ŠSČR ve světě a v domácím sportovním prostředí

Zastoupení svazu v mezinárodních organizacích se zlepšuje a věřím, že to bude setrvalý trend také v následujícím období. Budeme podporovat každého, kdo se bude chtít aktivně zapojit do práce v mezinárodních komisích. Podobně je potřeba pečovat o vztahy se státními institucemi a se zastřešujícími organizacemi typu ČOV a ČUS, navazovat spolupráce, zapojovat se do projektů, ze kterých může mít šachová hra prospěch. 

- hodnocení PK - Hodně neurčitý slib, ale splněno.  

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 36     NE: 10

Spolupráce s kraji

Důležitý je dialog, abychom věděli, jak si můžeme navzájem pomoct na všech úrovních (talentované děti, šachy do škol, propagace, pomoc s dotacemi, odborné komise). Chci, aby svazové vedení a aparát víc komunikoval s jednotlivými krajskými organizacemi. Rád bych zachoval současnou dotaci krajům i její strukturu. Při navýšení rozpočtu ŠSČR by se měly odpovídajícím způsobem zvyšovat prostředky, které krajům jdou. 

- hodnocení PK - vůbec nevím, ale asi splněno

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 34     NE: 10

Podpora oddílů

Pokračovat v podpoře oddílů, které pracují s mládeží, je naprosto klíčové. Líbí se mi současný postup oddíl – KTCM – republika. Je možné, že podpora státu se bude čím dál víc přelévat od svazů přímo k oddílům, například v programu Můj klub. Na to musí být připravené celé šachové hnutí. 

- hodnocení PK - podpora určitě nějaká je, ale oddíly jak několikrát řekl PM, nejsou prioritou svazu, pak moje hodnocení je splněno/nesplněno.


Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 25     NE: 13

Členská základna Registrace v ŠSČR musí přinášet členům výhody.

Výborně nám funguje systém soutěží, což je vlastně hlavní benefit, který člověk získá, když vstoupí do svazu – může hrát šachové soutěže na rating. Osobně bych byl rád, aby nezůstalo jen u toho. Ostatní sportovní svazy mají např. domluvené partnery, u kterých mají členové svazu lepší podmínky.

- hodnocení PK - nesplněno. Členská základna nemá žádné nové výhody, v porovnáním které měla před  rokem 2020. 

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 19     NE: 26

Digitalizace

Přes web musí jít udělat online registrace nových členů, updatovat údaje o hráčích, vytvořit soupisku družstva, zadat výsledky soutěží atd. Digitalizace pomůže i komisi rozhodčích s delegacemi a vedoucím soutěží ulehčí práci.

 - hodnocení PK - Upřímně bych napsal nesplněno, protože když se člověk podívá na svazový web, konkrétně na ela hráčů, pak taková lehká záležitost, myslím tím žebříčky, jsou špatně několik let. Přesto je možné, že oddíly mají přístupy, o kterých nevím. Proto hodnotím splněno/nesplněno.

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 26     NE: 14

Vzdělávání trenérů a rozhodčích

Svaz registruje nárůst v počtu dětí, které hrají šachy, na všech úrovních je ale nedostatek kvalifikovaných trenérů. Musíme pokračovat v jejich vzdělávání, kde hrají důležitou roli také kraje – v seminářích III. a IV. tříd. Na svazu je potom školení II. tříd, pokračování spolupráce s FTVS UK ve školení I. trenérské třídy, a také pomoc trenérům s metodikou výuky talentů. Vzdělání je prioritou také u rozhodčích, především v souvislosti s anti-cheatingem.

Hodnocení PK - nevidím žádnou velkou změnu proti minulým rokům. Přesto určitě vzdělávání pokračuje. Tento bod je napsán hodně nekonktrétně, nejde jej změřit, či porovnat. Podle mě splněno/nesplěno.

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 31     NE: 8

Reprezentace

Chceme vedle Davida Navary dalšího hráče ve světové špičce! Napříč všemi věkovými kategoriemi proto musíme pracovat na motivaci reprezentantů, aby se intenzivně věnovali šachu. Velmi důležité je prohloubení vzájemné spolupráce profíků a nadaných juniorů. S motivací jde ruku v ruce zlepšení podmínek reprezentantů. U dospělé reprezentace budu prosazovat transparentní kritéria nominace na mezinárodní turnaje. 

Hodnocení PK - Tady největší porážka současného předsedy. Reprezentace je v rozkladu, bez úspěchů a bez vize. Zlepšení podmínek pro reprezentace, transparentní kritéria nominací na mezinárodní turnaje...To opravdu ne. Tady bez váhání říkám, že tady je velké selhání současného předsedy.

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 21     NE: 21

Sláva šachové hry

Musíme se neustále snažit oslovovat „nešachisty“, pořádat akce na veřejnosti, rozšiřovat šachy do škol a do školek, prosazovat je do médií. Chci dál v celém šachovém prostředí podporovat aktivity propagující náš sport formou grantového programu. 

Hodnocení PK - Velké zklamání, velký problém současného vedení svazu. Už jen ponechání reprezentanta bez pomoci v zahraničí a ostudný návrat celé výpravy bez něj, není slávou šachové hry, ale jednou z největších ostud českého šachu za posledních dvacet let. 

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 26     NE: 16

Investice do lidí

Svaz musí být profesionálně řízen a veden, k tomu je nutné, aby se o jednotlivé činnosti starali lidé na svém místě. V moderním světě si nevystačíme s tím, že šachy jsou pro členy záliba a svaz je de-facto neziskovka, pro kterou se pracuje zdarma. Za kvalitní práci přísluší lidem odměna. To neznamená rozhazování. Při hospodaření ŠSČR chci zachovat rezervu ve výši tří čtvrtin ročního rozpočtu. 

PK - Na jednu stranu ano, rozpočet svazu snad z 30% spolknou platy, ale už se nemluví o tom, že jediným kritériem pracovat pro svaz není odbornost, ale přátelský a až rodinný vztah k tomuto vedení. Jenom trio Svoboda-Fiala-Chrz získali na dotacích přes milión korun ( tipl bych i dva milióny, k tomu slíbená půjčka 1, 5 mil Ave kontaktu) , což žádný jiný subjekt za tuto dobu nezískal. Pořádání drahé akce s jediným smyslem pomoci kamarádům byl zápas ve Zlíně s Polskem ( R.Svoboda), nebo akce v Pardubicích ( Ave kontakt), podpora MEU ( pan Fiala) byla několikaletá malá domů. Můj pohled, investice ano, ale né do lidí. 

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 26     NE: 17


Všeobecné zlepšení atmosféry

ŠSČR musí být otevřenou organizací a lákat nové lidi. Do odborných komisí, jako organizátory turnajů, jako dobrovolníky i nové spolupracovníky a zaměstnance. K tomu je podle mě klíčové ukázat, že ve svazu stojí za to být, a tato atmosféra vzniká od aktivního a rozumného vedení.

PK- tady se ani shodneme, že toto byl jen slib, který se slíbil na konferenci, ale za celou dobu tohoto volebního období to bylo spíš naopak, byl něčím,  co se opravdu šeredně nepovedlo. Podle mě, taková atmosféra v českém šachu tady za posledních desítek let ještě nikdy nebyla. Člověk by řekl, že snad hůř už být nemůže, ale kdo ví? 

Hodnotíte tento slíb jako splněný?

ANO: 22     NE: 21

Moje hodnocení:

Splněno - 2

Splněno/nesplněno - 3

Nesplněno - 5

Toje hodnocení může někdo vidět jako osobní. Přesto body jako: reprezentace, sláva šachové hře, všeobecné zlepšení atmosféry, jsou určitě problematické a jenom záleží na úhlu pohledu každého z vás, jestli i tyto body hodnotíte jako slíbené a splněné a nebo jako slíbené a nesplněné. 

Já si mýslím, pohledem na tyto sliby, že Martin Petr nebyl dobrým předsedou šachového svazu v tomto období. Nesplnil ani polovinu toho, co slíbil a hlavně a to je to, co mě osobně nejvíc vadí, že si nepřipouští omylnost a kritiku. Několikrát jsem psal, že toto už není můj šachový svaz a stále víc si přeji, aby šachový svaz tady byl jednou pro všechny šachisty a né jen pro kamarády. Nesrmtelné výroky o tom, že senioři nejsou prioritou svazu, že vychováme budoucího mistra světa, stín viny nad podvodnýmý zápasy, odpovědnost za reprezentaci, či hodně pokřivenou loňskou extraligu. Opakovat se nechci, ale aktivita svazu, kdy jej šachisté snad nejvíc potřebovali , tím myslím dobu Covidovou, byla dobře maskovaná a schovaná pod mlhou neviditelnosti. O komunikaci, už se nemusím bavit. 

Tento článek nevznikl tady proto, abych já hodnotil Martina Petra, ale abych připomenul jeho vize a nechal na vás v diskuzi, ať vy sami zhodnotíte, jestli jste spokojení a nebo nespokojení s tím, jak Martin Petr vedl ŠSČR. 

Děkuji, PK

 - čerpáno z 10.priorit ŠSČR, podepsaného Martinem Petrem, 12.2.2020

Byl dobrým předsedou Martin Petr ?

ANO: 26     NE: 13
197x 11141x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (197) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Agent Voňavka

Pavlíku Ch., co si myslíš o tomhle?

PeterM

Toto blúznenie (nič v zlom) o konečnej méte ďaleko nad 2600 je strašne smiešne. Každý z hráčov, ktorí su v prvej a druhej desiatke majú za sebou mnoho práce a tak jednoduché to nebude. Konzistentne nad 2600 to dotiahli dvaja z nich. Pripomína mi to ako keď zvaz donekonečna medituje nad tým ako vychovať superveľmajstra, ale nevedia vychovať ani veľmajstra, dokonca aj IM je už dnes veľký úspech. Mimochodom všimli ste si z tých uplne dementne urobených tabuliek, že ČR nemá do 20 rokov ani 1 IM ? (neviem, čo má kto uhrané atd..) Bez rozsiahleho prieskumu si dovolím tvrdiť, že tak slabá úroveň mládežníkov nebola nikdy v histórii. Na jednej strane sa v hodnoteniach Mitrop dočítame, že za rok, maximálne dva bude Áčko, superlatívy sa na nás valia zo všetkých strán no a na druhej strane nás čaká toto smutné vytriezvenie pri pohľade na realitu :((((    

+3 /-0 Odpovědět | 03.11.2022 22:03

 

Ať to tu nezapadne. Názor exolympionika!

+6 /-2 | 06.11.2022 17:32

azvl

Tak tady Petr Martin na konkurenčním webu k práci s mládeží, je to okopírované a docela humorné...A je docela zvláštní že něco takového vlastně prakticky nikomu nevadí...Omlouvat výsledky něčím takových je docela sílasadKdo si chce přečíst celý článek tak je 11.10. 2022 na konkurenčním webu, samozřejmě neprozradím kterém...

Radost mi taky dělají vystoupení našich mladých talentů – a tím vůbec nemyslím jen šachovou úroveň. Petrovi Piskovi a jeho spolupracovníkům v komisi Sergeji Movsesjanovi, Lukášovi Vlasákovi a Pavlovi Šimáčkovi se za 4 roky, po které je Petr manažerem reprezentace mládeže, podařilo zásadním způsobem změnit atmosféru. Dbají na to, aby z dětí vyrůstali slušní lidé, čestní a pracovití. Charakter u nich není prázdné slovo. Petrovi a jeho kolegům za práci u mládeže velmi děkuji.

+0 /-1 | 06.11.2022 19:49

Teofil Horáček
Tento komentář byl smazán a diskutující byl zablokován pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-1 | 06.11.2022 20:33

azvl

No problém je v tom, že nejsou výsledky po šachové stránce. A oproti rodině, učitelům ve škole má každý šachový trenér v podstatě malicherný vliv na vývoj dětí mimo šachovou stránku.

+1 /-0 | 06.11.2022 21:31

Lukáš Řehůřek

Myslím si, že Martin Petr není vhodný předseda. Nemá žádné zkušenosti s vedením lidí, ani přirozený respekt, je to pouze silný šachista a umí dobře vystupovat v televizi, což je pro funkci předsedy svazu příliš málo. Ze strany svazu jsem za poslední funkční obdobío nezaznamenal téměř žádnou propagaci šachhu, o kterou se místo svazu postaraly negativní zprávy typu aféry pana Rausise a podezření u Hanse Niemanna a v pozitivním smyslu skvlělý výsledek Nového Boru na evropském šampionátu. Když k tomu přičtu to, že je mužská reprezentace v rozkladu, kdy nejlepší hráči odmítají reprezentovat, tak považuji opětovnou kandidaturu Martina Petra za troufalost. 

+4 /-1 | 05.11.2022 21:51

N. Očník

Který z kandidátů splňuje vaše podmínky na zkušenost s vedením lidí a přirozený respekt?

+0 /-0 | 06.11.2022 21:23

Petr Koutný

Lukáši já se bojím dalších let, kdy by tady byl opět předsedou Martin Petr. Taková Jirásková doba temna a zahození dalších let, kdy se šachy u nás když už nepropadnou níž, pak určitě neposunou dál. Díky za komentář, to co jsi psal, to podepisuji. 

+3 /-0 | 06.11.2022 07:27

Pavel Ch

Vážený Lukáši Řehůřku,

nebudu vůbec koment Peta Koutného nebo Váš rozporovat, komentovat. Zítra napíši proč ani jiné podobné už nebudou zde s mými komenty.

 

Jen obecně: Dovoluji se domnívat, že ať by byl předseda jakýkoliv, kdokoliv a udělal-li by pozitivního cokoliv, nikdy to nemůže převýšit mediální propagaci prů..rů typu Igorse R. Dokonce si představte, pokud by nyní Van vyhrál v St Louis, tak bude hodně daleko u nás za mediální propagací vítězství našeho hráče v Las Vegas s hráči do 1900 ela. Neb Las Vegas je značka a lépe se prodává. Ostatní, jestli to bylo se super velmistry nebo amatery je pro média podružné.

 To samé zde, na nss. Pak si dokonce sám Robert stěžuje, že si dá práci s šachovým článkem rozbory a v oblasti zájmu u čtenářů je proti jiným "specifickým" článkům "popelkou".

+5 /-5 | 05.11.2022 22:44

Petr Koutný

Otázka do diskuze....

Šachový autobus, grantový projekt pro paní Kusovou, který získal jednoznačně největší podporu a který provází od samého začátku vlna podezření, se rozjíždí. Co říkáte na to,že jediným velmistrem,který bude hrát v tomto autobusu šachy bude předseda šachového svaz Martin Petr?? Ta otázka je v rovině, přijde Vám fér vypsat grant, dát nejvíc peněz tam,kde bude sám hrát??? Mě to přijde jako další malá domů, ale třeba se mýlím.Co na to říkáte??

https://www.chess.cz/sachovy-autobus-vyjede-v-karlovych-varech/

+5 /-1 | 06.11.2022 10:33

Tomáš Klimecký

10 x dáno ne,pan Martin Petr špatný manažer.V každé solidní firmě je špatný manažer vyměněn,tak doufám i zde tomu tak bude.

+7 /-7 | 03.11.2022 06:47

azvl

To je celý problém, Petr Martin je tzv. měkký, pak si v klidu ve VV a věřím i zaměstnanci dělají každý co chce. Ten člověk nikdy neměl být ve vedoucí funkci. Každý se prostě na vedoucí funkci nehodí, stačí se podívat jak řeší nebo spíš neřeší různé problémy. 

+4 /-2 | 04.11.2022 20:06

sarmatam

....jak říkáš Tome ....jen abyses NEPLETL ....to by nebylo dobrý .....jinak souhlasím .....gdiš není schopen MP tady snáma komunikovat ......,, moc noobl nebo já nevím jak bych to řekl ? ....ale je to škoda .....bylo by to supééér ....DU SPÁT ...je ráno :-) .....

+1 /-1 | 03.11.2022 06:54

sarmatam

....gdyby byl předseda pan VP ....tak to by byly odpovědi hned! ...proč tamto ? ...proč hento ? ....no né ? .....sem tam by zahrál nějakej turnaj ---splašil sponzory ----koupil by si dům (hrad s věžkama - BOUZOF :-) ) ....a nějaké Ferrari třeba :-)...OJETÉ :-)  ...a sem tam by vystoupil s pořadu f šachu :-) ...ale hlavně by vám asi fšem odpovídal ....milion i víc příspěvků ohledně počtu si myslím ....,, fikce ?? ,, ....nechte se překvapit .....

+3 /-2 | 03.11.2022 10:45

Agent Voňavka

Třeba jednou budu kandidovat. Ale otázka je, kdo z vás ještě bude živ a zdráv. Takový Jirikovka se toho nejspíš nedožije :-)

+2 /-3 | 03.11.2022 10:56

OldřichKuželka
Tento komentář byl smazán a diskutující byl zablokován pro porušení pravidel diskuze.
+3 /-6 | 04.11.2022 12:33

lubomir1959

Uspěšně nějakou oblast může řídit jen ten, kdo danou oblastí prošel, něco v ní znamená a něco dokázal. Ten kdo toto nesplňuje, je dřív nebo později pro smích...

+0 /-0 | 04.11.2022 19:10

Karel Havel
Díky za hodně tendenčně napsaný, ale přesto užitečný článek. Mj. je tak možno porovnat vcelku seriózní program Martina Petra před poslední volbou a narychlo spíchnuté bláboly Elišky Richterové. Nikdo samozřejmě není dokonalý, ale já osobně jsem s prací stávajícího předsedy v zásadě spokojen. Je fakt, že nový Navara zatímco pořád není, ale je otázka, jestli za to svaz úplně může. K ponechání ubohého reprezentanta v zahraničí - autor článku z toho na svém serveru už asi po padesáté viní předsedu svazu, který ale ve Slovinsku vůbec nebyl. Kapitánem mužského týmu byl ale pan Hráček, který je v týmu paní Richterové. Aspoň to paní Richterová o něm tvrdí. Jestli si toho je vědom pan Hráček, nevím. Žádné jeho vyjádření k této věci jsen neviděl
+8 /-4 | 04.11.2022 00:11

istr
Tým Elišky Richtrové nikdo nikdy neviděl. Sešli se ti čtyři aspoň někdy spolu?
+3 /-0 | 04.11.2022 12:46

Petr Koutný

Já sem Vás taky nikdy neviděl a umím s tím žít...Dokonce po tom ani netoužím, abych Vás viděl...

+1 /-4 | 04.11.2022 13:37

istr

Petr Koutný - Vstřícnost, slušnost, komunikace.

+3 /-0 | 04.11.2022 15:21

Agent Voňavka

Pane Havle, to si děláte srandu, ne? V jiném sportu by to byla okamžitá rezignace vedení?! Si představte, že fotbalisti někde nechají reprezentanta. Nebo někoho nechají záměrně na Olympiádě. Covid to sice nebyl, ale neochota ze strany svazu byla dosti jasná. Dokázal bych pochopit, kdyby se aspoň zajímali o stav reprezentanta den poté, zda už v pořádku třeba dorazil domů, ale bylo to s prominutím každému(Konopkovi, Petrovi atd.) u pr...Tresty byly udělené na základě lží několika účastníků ME. Neproběhla žádná disciplinárka, že by se třeba těch potrestaných na něco zeptali, jenom je pozvali na VV, kde to ale byla jedna velká fraška a o trestech bylo dopředu rozhodnuto. Vážně vám tohle přijde fér a normální? Proč se potrestaných hráčů nezeptali a neproběhl spravedlivý proces? Na to mi ale asi nebudete schopný normálně odpovědět. Ani nechci. Spíš se nad tím zamyslete, než budete zase příště psát ty vaše "úvahy". Je mi z nich totiž akorát špatně...

+2 /-3 | 04.11.2022 12:17

Poutnik

Celá tato anketa je špatně vystavěná. Pokud chci zjistit názor lidí na cokoli, nemůžu, NESMÍM vkládat k anketě svůj názor a tím deformovat hodnocení. Je na toto téma mnoho dobrých knih "metodologie výzkumu". Pokud máte pane Koutný potřebu sdělit světu svůj názor na předsedu, nemělo to být součástí ankety, ale měl jste počkat až po anketě. Takto to vůbec nepůsobí dobře a lidé vám to třebas dají znát i tak, že kliknout proti vám, z principu.

+11 /-1 | 03.11.2022 16:52

patmat
Aj keby bola takáto anketa spravená hocijako čo "najsprávnejšie", tak čísla z nej sa nedajú brať príliš vážne.

V zmysle uvedenej "metodologie výskumu" nejde o reprezentatívnu vzorku, ale len o návštevníkov webu, a to ešte len tejto webstránky, ktorý sa aktívne chcú vyjadriť či už pozitívne alebo negatívne.

V prípade tejto témy to väčšinu českých šachistov nezaujíma.

Nie že by podobné ankety nemali zmysel, napríklad ako vyvolanie záujmu o nejakú tému, no ich výsledky nemajú veľkú váhu.

+2 /-0 | 04.11.2022 08:53

Petr Koutný

A o tom to je, toto nejsou volby a ani referendum či první šachová strahovská defenenstrace. Ale protože šachový svaz kdysi býval svazem všech šachistů, pak má i tento článek svoje místo na slunci, tedy právo na to být a nabídnout diskuzi těm, kteří chtějí diskutovat. 

+0 /-2 | 04.11.2022 09:19

Petr Koutný

Poutníku samozřejmě to vím a moc děkuji za názor. Jak podobnou akci budu opakovat, tak to tak určitě udělám. Ještě jednou děkuji za komentář a věcnou připomínku.  Plus mínus mi to potvrdilo co si myslím. Nic není černobílé a nic a nikdo není dokonalý. 

+1 /-6 | 03.11.2022 17:06

srdce

Za mě ještě jedná věc co mi vrtá v hlavě a čemu moc nerozumím.Pokud říkáte , že je něco špatně  na svazu a dělají špatné rozhodnutí .Když tak mě opravte, ale přeci jaká koliv rozhodnutí vedení svazu- schvaluje kongres a tam jsem nepostřehl žádnou větší kritiku. Přeji všem hezký den. Petr Kraus

+11 /-4 | 03.11.2022 09:08

xdavx x

pane krausi, a muzu se prosim zeptat, zaregistroval jste nejakou kritiku na vladu na kongresu ODS? a myslite si ze to tedy delaji fakt dobre?

+3 /-7 | 03.11.2022 09:27

Petan

Srovnání s kongresem ODS moc nesedí.  Tady se nejedná o kongres nýbrž o konferenci, na kterou oddíly posílají delegáty a oddíly nemusí být fanoušky Martina Petra (zatímco členové ODS jsou vesměs rádi že je ODS u koryta). Pokud jsem správně informován, na předchozí volební konferenci moc zájemců o funkce na svazu nebylo. A to se pak blbě kritizuje, když to nikdo jiný dělat nechce. Na té nadcházející, pokud se něco nezmění, bude více zájemců o funkci předsedy a předpokládám, že tam už bude kritika intenzivní. Tým Elišky Richtrové, soudě dle úvodního nástřelu vizí, má na řadu věcí jiný názor neš současné vedení.

+4 /-2 | 03.11.2022 12:44

Petr Koutný

Přesně, je těžké kritizovat někoho, když nemáte jinou možnost. Pane Krausi, jestli si nepamatujete jak opustila pod dohledem a se souhlasem Martina Petra Vojtu Pláta bez pomoci na posledním Mistrovství Evropy a odjela bez něj, kdy pro něj musel přijet jeho kamarád, pak si klidně pište o tom, jak kritizujeme tento bezchybný svaz. Buď nevíte a nebo nechcete vidět. Jestli si nepamatujete, jak svaz odsouhlasil bezúročnou půjčku soukromé firmě na její podnikání a nebo jak zakryl podvádění v extralize?? Jestli si toto nezaslouží kritiku, pak co už?

+3 /-5 | 03.11.2022 12:49

HumphreyvanWeiden
Tam kde vládnou negativní emoce, tam se rozum krčí v koutě. Věřím, že delegáti Konference budou volit rozumem a bez hněvu.
+4 /-3 | 03.11.2022 19:43

lubomir1959

Jenže taky musí být oboustranný zájem o vyřešení problémů věcnou diskuzí, bohužel šachy jsou jen odrazem dění ve společnosti, jen málo lidí je schopno i v běžném životě skutečně věcné diskuze, většinou to skončí u vzájemných urážek, napadání jeden druhého za odlišný názor a kolikrát to skončí nekonečnými soudními spory a bitvami právníků obou stran. Přesně tak, jak to zpívá Ivo Jahelka v písni Soudili se...každý jen tu svou pravdu má, jen těžko se pravda hledá...

+2 /-0 | 03.11.2022 22:11

Fynito

S tímto plně souhlasím, protože to co předvádí dosavadní předseda je do očí bijící. A jestli nebudou soudní ani delegáti, tak si ani nedovedu představit kde šachy skončí. Moc se o svaz nezajímám, ale jestli se předseda svazu pohybuje v Luhačovicích jde na MČR mládeže a jen se tam vyfotí s rozhodčíma a zmizí, to pro mě není dobrý předseda. Taky se mi nelíbí, že místo propagování a jednání se sponzory hraje podle mě v pracovní dobu šachy, není asi taky ta nejlepší vizitka předsedy. Ale uvidíme jaký budou mít na to názor delegáti.

+7 /-2 | 03.11.2022 20:57

Tomáš Klimecký
Jaké emoce .... prosím o jednu konkrétní věc kterou svaz udělal dobře? Reprezentace vinou svazu v rozkladu. Mazání vlastních a spřátelených kapes. Naděje vinou špatné práce trenérů stagnují. Extraliga bez sponzora.... Web jak z dob začátku internetu Arogantnost svazových činovníků co se tedy svazu povedlo ?
+5 /-4 | 03.11.2022 20:01

lubomir1959

Pokud si svaz přeje, aby repre, ať už v jednotlivcích nebo v týmových soutěžích, podávala kvalitní výkony a dobře reprezentovala naši zemi, měl by udělat maximum pro vytvoření motivujících podmínek pro reprezentanty, což nejsou jenom peníze, ale bez nich to dnes prostě nejde. To, že bude taková nebo maková akce, se nepochybně neví ani týden, ani měsíc dopředu, termíny jsou známy řadu měsíců, proto je nutné domýšlet vše do důsledků a neponechávat nic náhodě. Ve vrcholovém sportu totiž i malé detaily mohou rozhodnout a úspěchu nebo nezdaru, ta hranice je někdy velmi, velmi uzounká. Jedno krásné české přísloví říká: Škaredě se každý zmýlí, kdo nechá vše na poslední chvíli. Viz třeba poslední olympiáda v Chennai...

+2 /-1 | 03.11.2022 22:37

srdce

Martin Petr má moji podporu  a věřím ,že volby jásně vyhrajehats offczech flag .S pozdravem Petr Kraus

+10 /-9 | 03.11.2022 07:42

sarmatam

.....pane Klaus ? ....nevím jestli spíte  nebo bdíte nebo já nevím co ? ....změna je něgdy fájn ....aby měli lidi znovu ZASE občas ...furt .... na něco upozorňovat .....ALE jedna věc je jistá ! ....vlasy rostou rychle a člověk ,, nestárne ,, ....za chvílku siesta ......

+1 /-3 | 03.11.2022 10:01

Tomáš Klimecký

Já doufám ,že nevyhraje jinak šachy v ČR spadnou ještě do ještě větší břečky než jsou.

+8 /-6 | 03.11.2022 08:43

Petr Koutný

naprostý souhlas, další tři roky temna by šachy u nás nemuseli ani přežít. 

+6 /-4 | 03.11.2022 10:23

Tomáš Klimecký

Byl bych  proto aby pro širokou šachovou  veřejnost byli uveřejněny  emaily kde svaz šikanuje rp šachy a hází klacky pod nohy.Klidně pujd k soudu jako svědek protože jsem v Luhačovicích byl celý týden. A vím co že vše bylo v pořádku, a ten slavný předseda tam celkově pobyl 5 minut ani hráče nepozdravil.

+3 /-0 | 03.11.2022 19:36

Playboy
Toto špinění předsedy, Koutnému NEVYŠLO, jelikož dle hlasování, až na 1 bod, kdy je remíza, dopadlo pro předsedu úspěšně. Nedivím se, že zde byl vložen paragraf, jelikož toho cileneho špinění a ničení dobrého jména je na soud a pokud by skutečně proběhl, může si za to Koutný sám! Cvek by měl vzít Rozum do hrsti a zamyslet se, jestli Koutný neničí dobré jméno RP šachy?!
+14 /-5 | 03.11.2022 12:52

Cnc-profi
Ty si asi veľa rozumu nepobral, ako čítam tvoj koment. Ach títo "géniovia"
+5 /-8 | 03.11.2022 15:11

sarmatam
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-2 | 03.11.2022 13:20

istr

Vytvořil anketu, ale klikali mu tam lidi.

+16 /-1 | 03.11.2022 13:06

2sks
Na Slovensku je nulová komunikácia vrcholových orgánov s členskou základňou. Nekomunikujú členovia Najvyššieho orgánum, ani členovia výkonného výboru, ani prezident. A trvá to už roky rokúce...
+1 /-1 | 03.11.2022 16:03

Petr Koutný

U nás to je stejný, toto je jediný server, kde probíhá diskuze u nás. Svaz má vypnutou diskuzi a pak nic tak živého s takovou diskuzí u nás nikde jinde není. Ale mám připravené téma ke slovenskému šachu, jen co začne MSR Amatérů...(.jestli nebude účast aspoň 20 lidí )

+2 /-2 | 03.11.2022 16:12

Cnc-profi
Úprimne závidím, že vy v Čechách aspoň máte chuť kritizovať, zaujímať sa o diani vo vedení, diskutovať. Na Slovensku nič také neexistuje, neexistuje diskusia. A tak to aj vyzerá...
+4 /-0 | 03.11.2022 13:44

2sks
Plne súhlasím. VH
+1 /-0 | 03.11.2022 16:04

sarmatam
.....na slovensku zaůtočil ,, borec ,, sekerou ve škole .....to se máte čím chválit .....
+1 /-4 | 03.11.2022 13:49

lubomir1959

§ 209

Podvod

(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci.

(2) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 a byl-li za takový čin v posledních třech letech odsouzen nebo potrestán.

(3) Odnětím svobody na jeden rok až pět let nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 větší škodu.

(4) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,

b) spáchá-li takový čin jako osoba, která má zvlášť uloženou povinnost hájit zájmy poškozeného,

c) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, za živelní pohromy nebo jiné události vážně ohrožující život nebo zdraví lidí, veřejný pořádek nebo majetek, nebo

d) způsobí-li takovým činem značnou škodu.

(5) Odnětím svobody na pět až deset let bude pachatel potrestán,

a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 škodu velkého rozsahu, nebo

b) spáchá-li takový čin v úmyslu umožnit nebo usnadnit spáchání teroristického trestného činu, trestného činu financování terorismu (§ 312d) nebo vyhrožování teroristickým trestným činem (§ 312f).

(6) Příprava je trestná.

+1 /-0 | 03.11.2022 12:19

lubomir1959

Takto daleko to chceme dovést, aby se do šachů montovaly civilní soudy a aby se i několik let táhly vleklé spory a právnické bitvy? Pokud někdo chce vyhrát podvodem, je to odporný čin, který nemá nic společného se sportovní etikou, proboha, jak by mě mohlo těšit, kdybych nad silnějším hráčem nebo dokonce velmistrem vyhrál za pomoci nějakého stroje, či jiným podvodem??? Musel bych se hanbou propadnout!

+1 /-0 | 03.11.2022 12:21

Petr Koutný

škoda a já se tak těšil na proces století :) 

+3 /-2 | 03.11.2022 12:32

lubomir1959

Pane Koutný, za to, co všechno pro nás, ty elově slabší a slabé šachisty, s GM Cvekem děláte, vám fandím, díky vám jsem už v zahájení vyhrál dvakrát střelcovu hru a dvakrát ruskou hru. Ale těšit se na nechutné soudní tahanice? Vždyť tam nebude nikdo vítěz, poražení budou všichni. Já šachy i kvůli možnému podvádění přes net nehraju, protože chci hrát jen s živým soupeřem, který sedí přede mnou.

+1 /-0 | 03.11.2022 12:39

Agent Voňavka

Aby to nezapadlo, tak vzkaz pro P.Chrze:

Pavle, od 12 let jsem neměl do 18 let trenéra a tudíž jsem od svazu nedostával ani korunu. Maximálně mi občas zaplatili ME mládeže. Rok 2012 v Praze, jinak nevím, že bych měl nějakou podporu. Tak tady prosím tě nelži, když víš kulový...Když mi bylo 14, tak se nabízel Matocha, že mi jako mistrovi ČR juniorů zaplatí MS juniorů do 20 let. Ale samozřejmě si ze mě chtěl udělat otroka, který ho bude živit. Svaz tehdy vytunelovanej díky fiktivním fakturám jistých pánů(nemůžu jmenovat, protože by mohla přijít žaloba), na účtu svazu prakticky nula korun. Pak jsem byl v 18 u Vlasty Jansy na chalupě u Písku čtyři dny a intenzivně jsme trénovali. Je to 10 let zpět, takže Vlastovi už bylo ten rok 70. Potom jsem v nadcházející sezoně prohrál asi jednu partii ze sta. Z 2400 jsem vyletěl k 2500. A jak dopadl Vlasta teď? Vystrnadili ho z trenérské komise a nahradili Bolkem. A proč? Protože se mě zastával. Jestli si myslíš, že ze současného vedení má Vlasta radost, tak nemá. Ani trochu. V Martínkovi totiž furt bublá to, že si na Olympiádě 2014 moc nezahrál. Protože když Martínek hrál(2 partie), tak týmu moc nepomohl. Martina to samozřejmě naštvalo a chtěl něco změnit, ale formou pomsty to rozhodně není správné. Vlasta má i v 80 letech ještě stále co dát, bavili jsme se třeba o možném kempu, kde by byl například David, Viktor(věřím, že bychom ho ukecali), Van a já a pak talenti jako Stalmach, Finěk, Němec a tak(Berte to všichni jako nástřel a příklad). Ale to by se na svazu muselo chtít na to uvolnit pár peněz. Místo toho si radši VV(kde je i Konopka) odsouhlasí 200 000 korun pro Konopku na trénování Fiňka a kluk za rok neudělá žádný progres. Jestli ona chyba nebude někde jinde, hm? Snahy v okolí jsou, ale nikomu se ze svazu nechce, nestojí o to... Tak se pak nedivme, že nikdo nechce ani reprezentovat. Všechno tak nějak na sebe navazuje a jestli se ti lidé ve vedení konečně nevzpamatují, tak se český šach minimálně dalších 5 let nikam neposune.

+7 /-2 | 03.11.2022 10:05

lubomir1959

Nejen že se neposune, ale dokonce pravděpodobně bude sestupovat stále do nižších a nižších pater. David Navara stárne, dalším kvalitním hráčům už buď bylo, je nebo brzy bude přes padesát let a pokud na jejich místa nepřijdou rychle mladší hráči s perspektivou šachového růstu, kterou samozřejmě musí být ochotni a schopni podpořit tvrdou dřinou, bude to s naším šachem na úrovni velmistrů hodně špatné. Jasně, těm perspektivním je potřeba, aby svaz vytvořil takové podmínky, aby se mohli šachu věnovat naplno a hráči zas naopak musí chtít udělat vše pro to, aby svoje možnosti naplnili. A to naprosto chápu,že nejsou na světě jen šachy, jistěže i šachista má a může mít různé starosti, potíže, atd., ale např. Jágr by se nikdy nestal Jágrem, kdyby si nedokázal mnoho věcí odříct v zájmu svého úspěchu...

+0 /-0 | 03.11.2022 12:55

Agent Voňavka

Tátovi bohatě stačilo, když jsem měl asi 11 let a byl jsem tři dny u Plachetky v Trnavě. Naúčtoval si za to asi 18000 korun, což byl tehdy ranec. Bylo v tom ubytování, jídlo od jeho manželky a trénink. Něco mi přispěl svaz, něco oddíl(tehdy Staré Město) a něco doplácel otec. S Plachťákem to bylo to fajn, jenom strašně nákladný. Když mě jezdil trénovat do Prostějova, tak trénink začal tak, že jsem s ním seděl hodinu a půl v sázkovce, on si tam tipoval fotbaly a přitom mi dával úlohy z hlavy a já je řešil. Mně to nějak nevadilo, ale tátovi to přišlo divné. Tak se rozhodl, že raději budu dělat sám. Ptal se kvalitních šachistů, jak bych měl trénovat sám a za to vděčím dodnes Sergimu, že tátu neodmítl a poradil mu. Je fakt, že na zahájení jsem nikdy trenéra neměl a hořím v tom dodnes, ale jak vidno, tak i bez trenéra se to dá dotáhnout ve 14 na IMko. Na velmistra už mi pak pomohl Vlasta, ale to až mi bylo 18 plus, díky čemuž jsem si v šachu už vše řešil sám. Škoda, že jsem s ním nezačal dřív, ale lepší někdy než nikdy. I přes to, že Vlastu spoustu lidí nemusí, tak my máme perfektní vztahy a nedám na něj dopustit. Ostatně to i David Navara. Jako trenér je fakt skvělý.

+6 /-1 | 03.11.2022 10:52

Petr Koutný

Co píšeš Vojto je pravda a podobných příběhů je víc.

+3 /-0 | 03.11.2022 10:16

sarmatam
....hodně čtení ......hodně myšlenek ....dnes má výročí jeden celkem fájn Velmistr ....teda u mě je a vždycky byl f poho .....heZZký naroZZKY přeju aš s Valašska...... Sergeji.....
+1 /-1 | 03.11.2022 12:15

sarmatam

....koupím a rozškubu knihu ? ......Cesta ze schizofrenie ? ......popřemýšlejte o této chvíli ....díííík ......

+1 /-2 | 03.11.2022 11:13

Agent Voňavka

Repre je jasné ne, i když se zvýšil počet hráčů s elem přes 2600. Tam je to teď hodně špatné a jen tak se to nezlepší i za jiného předsedy. 

+1 /-0 | 03.11.2022 06:53

Petr Koutný

Sláva šachové hry, repre a zlepšení atmosféry to jsou tvrdé porážky. Třeba se poučí a do dalších voleb věci, které nedokáže splnit nebude dávat do svých slibů. 

+0 /-0 | 03.11.2022 06:56

Agent Voňavka

Repre se nezlepší, pokud se nezlepší podmínky pro reprezentanty. Je to jen o penězích. A ty peníze jsou, což je ostatně patrné i z článku. Připomíná mi to šach v Prostějově. Dostali peníze od města, ale nedokázali je všechny využít, tak je museli vracet. Další roky už se báli, aby zase nedostali něco navíc, protože by nevěděli, jak s těmi penězmi naložit. Pak se Petře nediv, že když hraje Prostějov druhou ligu, tak z 11 zápasů všech 11 zápasů prohraje. Přitom by třeba stačilo ty peníze použít na nějakého hráče. V Prostějově žijí dva velmistři, jeden mezinárodní mistr, několik hráčů okolo 2200, to by se dala hrát i první liga. Jen by se muselo chtít :-)

+1 /-2 | 03.11.2022 07:17

paulz
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 03.11.2022 10:45

sarmatam

....řekla siBILLA :-) ...a šla si koupit rohlík za třišedesát :-) ......

+1 /-0 | 03.11.2022 06:56

srdce

Rozhodl jsem se tyto stránky opustít  a důvod je ten , že mě už nebáví poslouchat neustále utoky pana Koutného  na šachový svaz , na předsedu šachového svazu, na pana Chrze a další . A poslední dva dni jakou předvedl manipulaci to je na mě moc. Přeji všem hezký den , hlavně hodně zdrávi. Mnoho úspěchu na šachovnici i mimo ni.  S pozdravem Petr Kraus

+8 /-4 | 03.11.2022 10:15

Petr Koutný

Díky za vše a nashle. 

+5 /-2 | 03.11.2022 10:16

sarmatam

....zatím sem ty otázky NEČETL ....CO SI O TOM ....mám myslet ? ....co myslíte ? ....vi Kalkulačky :-) ......

+1 /-0 | 03.11.2022 09:38

istr
Když pominu, že ještě chvilku předsedou bude, je nějaká alternativa?
+0 /-0 | 03.11.2022 08:59

Petr Koutný

Alternativa je stejný šachový svaz, horší šachový svaz nebo lepší šachový svaz. Vždy může být hůř,vždy může být lépe. Za chyby se ale platí. Nejhorší možnost je volit mezi menším zlem a zlem, protože zlo je a bude vždy zlem. 

+2 /-1 | 03.11.2022 09:04

istr

Aha.

+1 /-0 | 03.11.2022 09:07

sarmatam
....jak hrál fčera ten Van ? ......jestli fákt remis , tak škoda ...ale měl černé a jeho tahy ze začátku se my líbili ....du kuknut gde udělal chibu ....
+1 /-0 | 03.11.2022 08:28

lubomir1959

Pro mě má reprezentace absolutní prioritu, o tom, že pro naše reprezentanty musí být vytvořeny aspoň přijatelné podmínky, nelze polemizovat, aby ty podmínky bylo možné vytvořit, k tomu jsou potřeba peníze. Nejde ale jen čekat s nataženou tukou a spoléhat se, že někdo něco dá, je třeba něco pro získání a udržení sponzora(ů) taky něco udělat, a to nejen svaz, ale i hráči. V běžné práci se platí jen za KVALITNĚ odvedenou práci. Je ostudné, když reprezentanta nechá svaz bez pomoci v cizí zemi. Za dopravu na vrcholné akce tam i zpět někdo nepochybně zodpovídá, takže ten by měl nést důsledky. O tom, že ta konkretní akce bude tehdy a tehdy, o tom svaz ví nepochybně ne týden, ne měsíc, ale možná rok i víc dopředu. Tudíž je potřeba promyslet vše do nejmenších detailů, je třeba počítat s tím, že někdo může onemocnět, havarovat, atd. a i řešení náhlých situací musí být promyšleno do detailů. Ve vrcholovém sportu totiž o úspěchu a nebo neúspěchu někdy rozhodují i ty malinké detaily. Možná jsem "naivní trouba", ale i reprezentanti by měli přispívat svým přístupem k tomu, aby výsledky reprezentace byly co nejlepší, potenciálního sponzora(y) totiž nezajímá hráč nebo tým, potácející se hluboko v poli poražených, sponzor chce výsledky, a to bohužel ihned, nejlépe ještě včera. Taky jsem trenoval tým, vím to moc dobře. Vedení svazu by si mělo možné kandidáty, s kterými počítá do reprezentace, pozvat a společně hledat řešení, přijatelné pro všechny. Řešení, které by zabránilo opakování stejných chyb pořád dokola. Samo od sebe se nezlepší nic, všichni, kteří mohou něčím prospět, by měli "přiložit ruku k dílu ke společnému prospěchu"!

+4 /-0 | 03.11.2022 08:01

sarmatam

.....souhlas ....zajímavé počteníčko ....

+1 /-1 | 03.11.2022 08:07

sarmatam

.....jinak chodí to tak že nějaké rozhodnutí ....musí rozhodnout víc lidí ....tak se neobouvejte jen do jednoho VELMISTRA .....ten to jen vede ? ....tak si to uvědomte uš ! ....dali hlavy dohromady , jako simultánka NAOPAK .....chapitoo ? ...chlapi ? ....dobré ráno ....

+1 /-1 | 03.11.2022 08:10

sarmatam

....DU HLASOVAT :-) ......ticho :-) ......dal jsem ano , ale nikomu to neříkejte ....líbilo se mi to položení té otázky ? ....že BYL ? :-) ....JÁ UŠ NEMŮŽU s VÁS :-) .....

+2 /-1 | 03.11.2022 06:57