Blesková zpráva - Extraliga, 1.liga a 2.liga pro tento rok zrušeno

17.01.2021 23:07 | Zprávy

Nevím kdy naposledy se nedohrály šachové soutěže ale vím, že tento ročník bude přepisovat historii. Bohužel soutěže řízené ŠSČR se tento rok nedohrají. Dá se čekat, že krajské soutěže budou zrušené taky.

V sobotu 16. ledna proběhla schůzka se zástupci krajských šachových svazů, za účasti všech 14 krajů. Na jejím základě VV ŠSČR rozhodl, že soutěže družstev dospělých řízené ŠSČR (Extraliga, 1. ligy a 2. ligy) se v soutěžním ročníku 2020/2021 nebudou dohrávat.

VV ŠSČR společně s odbornými komisemi ŠSČR do konce ledna upřesní detaily, co rozhodnutí přesně znamená pro organizaci příštího ročníku soutěží (práva účasti, poplatky atd.). Bude také připraven náhradní program pro týmy, které hrát chtějí, jako náhrada nedohraného ročníku. Soutěže družstev mládeže zatím dohrát chceme, během jarních měsíců, v závislosti na dalším vývoji situace.

https://www.chess.cz/preruseni-sachovych-soutezi-2/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Za toto rozhodnutí ode mne respekt k ŠSČR . Pravděpodobnost, že by se začaly hrát soutěže v lednu byla nulová. V Únoru mizivá a dohrávat soutěže v červnu je pro spoustu amatérských hráčů myšlenka neradostná. 

I tak se zeptám na váš názor, jestli spíš souhlasíte a nebo spíš nesouhlasíte s tímto rozhodnutím. Já osobně a jen sám za sebe souhlasím a děkuji ŠSČR k tomuto odvážnému rozhodnutí. 

127x 8138x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (127) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
pan Marcel Schwoob

Vážení  šachisté, jsem hluboce zklamán, že v Československu se nehrají šachové soutěže. Neznám vaše hlavní funkcionáře, ale jejich rozhodnutí jsou chybné. Velice jste mě zklamali. Vir je nepříjemný to beru, ale stejně kdo má rád šachy bude hrát i v roušce a nechá se před zápasem otestovat. Čeho se bojíte šachový přátelé. V Československu byli vždy výborní šachisté. Čeho se bojíte? Hráčů, nebo viru? Když si koupíte respirátor nic se vám stát nemůže. Očkování to jste zaspali v Izraeli jsou mnohem dále věřím tomu, že pan Babiš spolu s vynikajícím ministrem zdravotnictví s panem Blatným vše doženou. To jsem odbočil. V Rakousku to máme horší, ale snažíme se vše dodržovat. Zdá se mi, že lidé v Československu jsou nevychovaní a nařízení vlády nedodržují. Při šachových zápasech se ještě žádný šachista nenakazil. Lidé raději jezdí na hory, kde se mohou snadno nakazit. Chybí vám řád a pořádek v Československu. Je vidět, že od západu se musíte mnohé učit, ale šachy hrajete výborně. Klobouk dolů.

+0 /-0 | 21.01.2021 21:05

capjar

Takže extraliga se dohrávat nebude? Škoda.

+0 /-0 | 21.01.2021 19:41

larryfox2017
Nabízíme všechny druhy půjček za nízkou úrokovou sazbu 3%. Můžete si půjčit na jakékoli období od 1 do 25 let a půjčit si libovolnou částku od 2 000 do 50 000 000,00 GBP za jakýmkoli účelem. Můžete se přihlásit prostřednictvím whatsapp: 14092051142 nebo e-mailu: larryfox2017@hotmail.com
+0 /-0 | 21.01.2021 15:31

paulz

A pokud bude nový pes kde hlavní podmínka uvolňění bude počet lidí v nemocnicích, tak přemýšlet nad tím asi už letos nemá vůbec cenu...

+0 /-0 | 21.01.2021 10:06

paulz

To Pavel Ch.: no pár dní po zrušení všech soutěží aby svaz vymýšlel pro družstva nějaký program by působilo trochu komicky. 

Vedené svazu by mělo počkat jak se situace bude vyvíjet. A pokud dobře, okamžitě reagovat. 

Vyhlásit třeba český pohár se dá prakticky okamžitě a buď to bude mít úspěch nebo ne. Jinak peníze na podpoření takové akce svaz má. 

 

 

+0 /-0 | 21.01.2021 09:36

Miroslav Grohalík

Náhradní program v šachových soutěží těžko hledat nějaké volné termíny. Podle mého názoru velmi těžko, jak už zde bylo zmíněno.  Mě spíše zaráží, jak se všechno obrací k horšímu v naší společnosti. Zavádět nějaký pas ohledně očkování tím to začalo, včera zase, že ve veřejné dopravě a v obchodech bude potřeba jen respirátor, rouška už ne. Proč pořád kopírujeme někoho především Němce, copak nemáme vlastní rozum? Evropská Unie z nás udělala úplné otroky. Korunu všemu tomu dal americký blb Biden, který, jak uvádí média ťal do bílých lidí, že bílá rasa už nesmí vládnout. On asi neví, jak ten jeho ksicht vypadá, nebo jej ta černá zrůda tak zblbla, že takhle mluví. Máme se na co těšit. Antifa a všichni její přivrženci se budou radovat. To jsme to dopracovali. Za všechno si lidé mohou sami. Kdo chce tam, pomožme mu tam. Říkám si, že už to tady nějak na tom světě dožiji, ale naše mladší generace se má na co těšit. Lidé nemají rozum volí takové strany, jako jsou Piráti jenom kvůli tomu, aby mohli fetovat. Pokud lidé nebudou hájit vlastní zájmy své země, naši kulturu, podporovat a mít národní cítění, nemohou se dočkat dobrých časů. Hraje se o moc v příštích volbách Babiše nemusím, ale když si představím, že by stál v čela Bartoš z Pirátů tak Babiš je zlatý člověk. Tenhle Bartoš je schopen zlikvidovat i ty, s kterými je teď v uvozovkách za dobře tj. ODS, Lidovci, TOP 09, Bartošovi jde jen o to stát se premiérem a veškeré své konkurenty zničit. Antifa je velice nebezpečné hnutí. V USA teprve začnou nepokoje takhle degradovat bílou rasu nejvyšším mužem v USA, jak to asi může dopadnout. Zlatý pan Trump.  

+0 /-0 | 21.01.2021 08:19

lykan

jarousek: To, že něco dlouho přetrvává, ani zdaleka neznamená, že je to lety prověřená kvalita. Dělat věci pořád stejně dokola, jet ve vyjetých kolejích jako robot, je pro člověka to nejjednodušší. Pokrok se objevuje tam, kde člověk sebere odvahu a vyvine úsilí ke změně způsobu myšlení.

 

Kdyby byla stabilita jazyka mírou jeho kvality, tak by nejlepším jazykem byla arabština. Zatímco většina jazyků se vyvíjí tak rychle, že by byl problém se domluvit s předkem žijícím před pár sty lety, tak současní Arabové by se bez problému domluvili s Mohamedem. Vůbec arabská kultura se musí konzervativním typům lidí líbit. V jednadvacátém století žijí v kmenovém uspořádání, jako divoši v pralese, jen místo kopí používají kalašnikov. Kmenové uspořádání má řadu výhod. To takhle v Iráku od úřadu potřebujete něco delikátního, třeba přiklepnout nějakou zakázku, nebo jen to, aby udělali něco, co udělat mají, a ouřada ze stejného kmene rád pomůže. No neberte to. smiley Pro Evropany něco neuvěřitelného. Měli bychom v Evropě obnovit kmenové uspořádání, vždyť je to odkaz našich předků, věc prověřená časem.

+0 /-0 | 20.01.2021 23:51

Pavel Ch

smallmouse

Český pohár v šachu (jak ve fotbale) už se hrál. V devadesátých letech. Byl to K.O. systém.

Co píšete Vy, měl jsem také na mysli. Ne K.O od začátku, ale by si každý zahrál skupinově (v krajích) alespoň (5 ?) zápasů.  Pak play-off se závěrečným turnajem o (4?) týmech.

Jen ten počet 64 bych odhadoval ze všech soutěží, od extaligy po KP4. A možná ani to ne.

 

 Asi počkejme do února jak se situace vyvrbí. A nejspíš by se přihlašovaly týmy dle rozpiu, že počítají s tím, že budou povinné antigenní testy. Komu se nelíbí, nemohl by být na soupisce. Ještě uvidíme, zda má smysl vůbec vypsat.

+0 /-0 | 20.01.2021 22:46

smallmouse

Jsem zvedavy na náhradní program pro tymy, ktere chteji hrat. Ligových tymu (extraliga,1.liga a 2. liga) je momentalne 110. Zalezi kolik z nich ma o náhradní program zájem. Pro treba 64 tymu by se dal udelat system takovy, ze se tymy rozdělí do 8 skupin po 8 účastnících dle regionu, aby bylo jak nejmene cestovani.Ve skupinách by se hralo kazdy z kazdym 1 zapas. Hrat by se mohlo kazdou nedeli od cca. Velikonoc, kdy by snad melo dojit ke zlepseni covidove situace. Vítězové skupin by pak postoupili do play off, kde by se hralo na jeden zapas čtvrtfinále, semifinale a finale. V pripade remizy v play off zapase by hned po skonceni zapasu hral rozstřel v rapidu a v pripade dalsi remizy v bleskovkach az do rozhodnuti.  Semifinale a finale by se mohlo udelat ve formátu final four na jednom miste vcetne zapasu o 3. misto. A cele by se to dalo nazvat treba jako cesky pohár. V krajich kde by byl o náhradní jarní program zájem by krajské svazy mohly udelat podobným zpusobem krajské pohary. 

+0 /-0 | 20.01.2021 22:33

jarousek

lykan: Nešlo mi o obhajobu čínštiny, ale konzervatismu. Ale pokud jde o čínštinu (myslím jen a pouze jazyk), pak to, že tisíce let odolávala a vydržela až doposud v této podobě, svědčí o její dostatečné odolnosti a kvalitě vyjadřování, ať už si o ní já myslím cokoliv. Podívejte se na protipříklad - římské číslice. Podlehly tlaku takzvaných "arabských", protože na matematiku a její vývoj prostě nebyly "dost dobré" a zůstaly jen jako okrajový (spíše ozdobný) relikt.

+0 /-0 | 20.01.2021 17:28

lykan

jarousek: Tak třeba se tu jednou budeme učit čínsky a Vy se těch skvělých obrázků dočkáte. Když vidím, jakým tempem roste zadlužování a jak hospodářsky sílí Čína. Ale třeba se pletu. Čínština prý v jádru není obtížná, tedy kromě výslovnosti a písma.

 

Největší problém reformy písma v Číně bude zřejmě to, že mnoho učených natvrdlíků v Číně má kolem své znalosti písma vybudované svoje ego. Čínské písmo se kvůli čínskému kulturnímu vlivu tradičně používá i v okolních státech, takže co nastane při jeho zrušení, se už otestovalo v Korei. Tam král žijící v 15. století nařídil reformu. Trvalo ale stovky let, než se na nové písmo úplně přešlo, kvůli odporu ze strany učenců.

+0 /-0 | 20.01.2021 15:19

jarousek

to lykan 19.01.2021 14:52

Zajímavý komentář, zejména věta "Proč něco měnit, když my už to přece umíme.". Ono totiž to zdůvodnění není přesné, zejména v souvislosti s "obrázkovým písmem". 

Otázka, která z ní plyne totiž zní - proč to umíme? A odpověď - protože jsme nebyli líní věnovat učení stovky hodin, abychom se naučili to, co nám předkové zanechali. A to, že je někdo líný a požaduje změnu ještě není argumentem (natož odůvodněním), že změna přinese zlepšení.

Konzervativní pohled na svět není chybou, ale předběžnou opatrností (před nadšenými až fanatickými změnotvůrci) danou životními zkušenosti s realizací změn, kterých jsme byli účastni.

+0 /-0 | 20.01.2021 13:37

Kodl

Vážení....držím se toho,co mi navrhnul pan Lykan.Stovky tisíc,které jsem vrazil do Slávie Havířov,jsem měl raděj spláchnout do WC.Raděj přispívám na nemocné děti,než na šachisty. GM i IM mi stále píši,jestli bych si to nechtěl rozmyslet....nechtěl. Sám Ing. D. Bražina PhD,si všiml,že Ing. chemie Marek Vokáč GM mi radil,že bych si měl vyhledat větev a že prý provaz mi pošle!Takže je asi správné,že tyto exoty už nepodporuji.Hrával jsem kor. šach ELO 2514...nejvyšší 2547,to jsem byl v ČR na 5 až 9 místě tuším.S Ing. J. Němcem jsme založili Kor. šach...časopis.Spousty překladů s Němčiny,no věnoval jsem tomu spousty času.Toto vše bylo opravdu k ničemu!Jak napsal pan Lykan,ztráta času.Do vedení bych navrhnul CM P. Chrze,ovšem nevěřím,že by ho tam stará garnitura mezi sebe pustila.Takže se mějte pěkně...Kodl IM a fanklub P. Chrze Martin a Franta:-)

+0 /-0 | 20.01.2021 12:42

paulz

To P.Z: pokud se to normálně jednokolě nalosuje, tak dosáhnout aby Jihlava hrála dvojkolo třeba Třinec a Český Těšín kdy to má pro ně význam prakticky nejde/nebo s velkým štěstím/. Při systému dvojkol a dvojic jako třeba Extraliga není problém dosáhnout ideálního stavu kdy družstva které si budou chtít ušetřit jednu cestu a navíc posedět s kamarády v sobotu.... Jednou za rok takový výlet by všem družstvům jenom prospěl. 

+0 /-0 | 19.01.2021 18:34

P.Z.

Paulz: Omlouvám se, že jsem si odpovědi nevšimnul. Ale za tu chvilku co jsem tu nebyl už pribylo tolik komentářů, že jsem k Vašemu ani nedošel.

A není to znamení, že když se týmy nedomluví, že nemají zájem hrát jak v So, tak i v Ne?! 

+0 /-0 | 19.01.2021 16:58

lykan

Jistě jste, dámo a pánové, už někdy slyšeli o jisté světové velmoci, kde si místo písma malují obrázky. A těch obrázků jsou desetitisíce a jejich studium je zábava na celý život. Dělají to tak už tisíce let. A reforma stále v nedohlednu. Proč? Protože jsou konzervativní, téměř tolik, jako někteří šachoví funkcionáři. Kapři si rybník nevypustí. Proč něco měnit, když my už to přece umíme. Že z historického hlediska tvoří ti, co by se museli něco přeučovat, jen zanedbatelný podíl oproti těm, kteří v budoucnu reformou ušetří hromadu času, je nezajímá. A podobně je to i v šachu. Nikdo nevidí, kolik špatný systém organizace soutěží družstev odradil lidí za desítky let jeho trvání, hlavně že té hrstce exotů, kteří vytrvali, to vyhovuje (a možná ani to ne). Nikdo nevidí, jaký názor na takovou organizaci má nastupující generace. Je opravdu tragikomické poslouchat, jak si trenéři ztěžují, že jak mládežníkům padne dvacet, tak šachy odloží k ledu, nebo s tím seknou úplně. Takže i tady se musíme ptát, i tady přemýšlet, co udělat lépe.

 

V anketách na tomto webu moc smysl nevidím, lidé, co do nich píšou, nejsou reprezentativní vzorek členské základny. 

+0 /-0 | 19.01.2021 14:52

lykan

ciki333: Což o to, pokud člověk opravdu chce, tak si šachy doma prosadí, ale přijde mi to jako zbytečný konflikt, když bychom mohli manželkám vyjít vstříc alespoň tím, že by se místo v neděli hrálo v sobotu. Mládežníkům by podle mě nevadilo hrát v neděli, těm je nějaká nedělní idylka ukradená, spíš chtějí vypadnout. Kdyby šlo hypoteticky uspořádat nějakou anketu mezi manželkami, jestli hrát jen v neděli, jen v sobotu, nebo dvojkola, tipuji že neděle bude s převahou poslední.

+0 /-0 | 19.01.2021 14:48

lykan

Petan: Týmy se vzorovou docházkou existují, ale je to jen malá menšina. Proto je taky povoleno mít až 20 hráčů na soupisce. Ale jistě, každý systém má svoje klady a zápory. Je jasné, že pokud někomu do detailu vyhovuje současný systém tak, jak je, tak nepotřebuje žádnou změnu. Nemyslím si ale, že by tito lidé tvořili nějaký výraznější podíl mezi klubovými hráči. Je potřeba se taky na věc dívat z hlediska toho, co je dobré pro udržení členské základny. Trvat stále na starém extrémním systému organizace, pokud vím, že to odrazuje mnoho lidí, věci nepomůže.

 

Co se týče hry v neděli odpoledne, mně to přijde jako všeobecně přijatelný kompromis. Na hodiny to vyjde stejně, ať se hraje v kteroukoliv hodinu (můžeme začít ve 2 ráno a zachráníte ještě i dopoledne, lidi co dělaj noční budou pro). Zkrátka když se bude hrát odpoledne, nic Vám nebrání být aktivní dopoledne.

 

https://www.chess.cz/soutez/druzstvo/2346/59809/

+0 /-0 | 19.01.2021 14:48

lykan

P.Z.: Možná jste přehlédl příspěvky z 9:37 a 9:41.

+0 /-0 | 19.01.2021 14:45

paulz

P.Z: však jsem Vám odepsal, na což jste neráčil odpovědět a píšete že ignoruji Váš příspěvek..Rozpis soutěží umožňuje předehrávat. Jenomže v okamžiku kdy někomu nabídnete předehrání, samozřejmě dotyčné družstvo hned napadne a proč to vlastně chtějí? No určitě v řádném termínu mají nějaké problémy se sestavou...A i družstvo které by s předehraním nemělo problém prostě s tím termínem nesouhlasí. Popř.v lepším případě navrhne termín který plně vyhovuje mu...Nebo mezi družstvy v minulosti byl nějaký problém, reakce je jasná...nas...smiley

Jinak jsem všude psal, pokud bude mezi družstvy o dvojkola zájem. Pokud ne, samozřejmě se nedá nic dělat-ještě jednou opakuji.

+0 /-0 | 19.01.2021 14:33

Petr Koutný
Horník- máte pravdu. Radši budu mlčet:)
+0 /-0 | 19.01.2021 14:20

Horník z hnědouhelný pánve

NAvíc tu argumentuje pan Koutný, který chce zanechat šachu  :-))

+0 /-0 | 19.01.2021 14:17

Horník z hnědouhelný pánve

Pauluz+Koutný: Svůj názor jste již zde, myslím, dostatečně vyjádřili. Není třeba přinášet další a další argumenty a opakovat se. Jak je vidět z přiložené ankety, cca 2/3 hráčů (oddílů) jsou pro neděli a 1/3 pro celý víkend. Jak někdo psal. Pokud nebude aspoň polovina pro, nemá smysl to měnit. A nic na tom nemění ani to, že jeden pán nechal šachu, protože jde v neděli do kostela :-)

+0 /-0 | 19.01.2021 14:16

P.Z.

Petr Koutný a paulz psal jsem to níže, ale asi se Vám to nehodí do argumentace, tak to ignorujete.

Už dnes je možné si domluvit dvojkola pro ty kdo o to mají zájem. Tak pokud Vám a Vašemu družstvu to vyhovuje, tak si domluvte předehrávky. Když takhle bude fungovat většina týmů, tak určitě ŠSČR to zavede jako standard.

Protože se odehraje tak maximálně 1 předehrávka ročně, tak na základě toho se dá usuzovat, že o tento systém není zájem. Tak prosím nám, co chceme hrát jen jedno utkání za víkend nevnucujte svoje vidění světa. Zatím to vypadá, že nás je více.

+0 /-0 | 19.01.2021 14:11

Petr Koutný
Paulz- naprostý souhlas. Po třinácti letech jsem zjistil, jak je víkend dlouhý, když z něj neukrojím nedělní šachový zápas. Vlastně i když nám šachy rád, dnes nevím jestli chci o ty volně neděle přijít. Teda přemýšlím o tom, jestli vůbec budu hrát soutěže a když ano, pak kolik partií. Už dnes vím, že ne určitě všechny. V současnosti spíš jsem ve stavu skončit úplně s hraním šachů.
+0 /-0 | 19.01.2021 13:03

Petr Koutný
Viktore- zkusím nějakou firmu průzkumu udělat. Spíš by to možná stálo za to to vyzkoušet třeba v první lize a nebo zjistit na Slovensku jaký byl úbytek hráčů po zavedení dvojkol. Úbytek hráčů tipují že bude po covidovém roce výrazný. Proto přijít s nějakými změnami může ( nemusí) to zbrzdit. Vlastně stejná otázka: kdy bude lepší doba na změny, když ne dnes?
+0 /-0 | 19.01.2021 12:58

paulz

Viktor: to je hodně pesimistický odhad. Jinak na Slovensku kde je to už hodně dávno prakticky u všech soutěží, to znamenalo zvýšení spokojenosti mezi hráči a o žádném poklesu nevím, jsou tady čtenáři ze Slovenska tak se mohou vyjadřit.  Ale je fakt, na Slovensku jsou o hodně míň konzervativní aspoň v šachu než my.

Jinak naráz v česku všechno dvojkola by jsem si teda netroufal. Ale třeba první ligy pokud by byl zájem, proč ne na roční skoušku.

A že bude pokles hráčů po roční přestávce /možná delší/ ať bude jakýkoliv systém je docela jasné. Prostě ono neděle v zimě, v klidu bez šachů a nějakého honění, brzkého vstávání i pro mne který navíc nejsem úplný amatér zas tak špatné nejsou. Samozřejmě mne mrzí, že se nehraje a hodně, ale zase všechno vzbuzuje otázky kolik hrát a proč...

+0 /-0 | 19.01.2021 12:55

Viktor

Však NSS může udělat anketku mezi čtenáři k různým variantám. Můj odhad je, že jakákoliv změna termínů (soboty, víkendy atd.) bude znamenat pro následující ročník úbytek ca 30% hráčů, nárůst možná 5%. Bez čtvrtiny hráčů nedá řada oddílů dohromady některá družstva a narušilo by to celou strukturu soutěží. Poté v dalších sezónách, až se to usadí, by to možná začalo i pomalu stoupat, ale to asi nikdo nechce riskovat.

+0 /-0 | 19.01.2021 12:26

paulz

Tak ono může být větší podpantoflák co si tu neděli vybojuje a pak další týden podlézá aby si vylepšil morální profil u manželky...smiley

+0 /-0 | 19.01.2021 11:42

ciki333

Bačkora, které velí křivochcalka, nezaslouží slitování...

+0 /-0 | 19.01.2021 11:37

xdavx x
ciki, ludva si to sice prosadil, ale jen jednou, a pak uz mel jeste vetsi problem :D
+0 /-0 | 19.01.2021 11:35

ciki333

19.01.2021 10:29 | paulz

"Kamarád se oženil, manželka odjakživa zvyklá, v neděli ráno kostel a pak rodinný společný oběd. Tak co udělal, zabalil úplně šachy. "

Dobře mu tak, podpantoflákovi...Na jeho místě bych nezaváhal ani vteřinu a zbavil se manželky.

"Ludvo, jestli si ten fotbal neprosadíš, tak si u mě mrtvej muž.“ (Ecce homo Homolka)

 

 

+0 /-0 | 19.01.2021 11:33

paulz

Tak ono neděle obzvášť když se hraje v deset je mimošachově zabitý v každém případě. Navíc člověk přijede vyhládlý kolem třetí, sní vychládlý oběd/ pokud manželka nehraje taky smiley

Vypije kafé a je k páté navečer a s radostí se může chystat do pondělního pracovního procesu...

To petan: pokud fakt nemáte někoho kdo musí pracovat v sobotu a v neděli má vždy volno, možná by Vám ještě hráči přebývali...

 

+0 /-0 | 19.01.2021 10:54

Petan

Re Lykan: Jenže když se hraje jen v neděli, jsme schopni odehrát  sezonu třeba v deseti. V případě dvojkol už to nedáme, jelikož někteří budou chtít hrát jen 1 z těchto dní a logicky tím pádem budu potřebovat lidí více. Nedělní odpoledne je úplně nesmyslný termín. To je v podstatě zabitý celý den.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:34

dolezal

19.01.2021 10:29 | paulz

Možná jste nepochopil, že pro mimopražské to jindy dělat nejde.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:34

paulz

Já znám osobně pár lidí kteří by v jiný čas než neděli hráli. Kamarád se oženil, manželka odjakživa zvyklá, v neděli ráno kostel a pak rodinný společný oběd. Tak co udělal, zabalil úplně šachy. 

Lidé co nehrají šachy považují nedělní brzké vstávání a pak hraní šachu z dost velké části za úchylku praštěných šachistů.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:29

lykan

Petan: Různí lidé tráví víkendy různým způsobem. Uvědomte si prosím, že 

 

1) část hráčů považuje hraní v neděli dopoledne a v době nedělního oběda za neskutečnou pitomost, za nejhorší myslitelný čas pro hraní šachů v celém týdnu,

 

2)pro hráče, kteří mají ve zvyku na víkend odjíždět pryč, znamená sehrání partie v neděli dopoledne rozbití plánů na celý víkend (mnohem lepší by bylo hrát v sobotu dopoledne, nebo v neděli odpoledne). Dvojkola jim zachrání polovinu víkendů. 

 

3) Hráč nemusí přece nutně hrát dvě kola za víkend, může hrát ve více týmech. To je jen věc organizace.

 

4) Fanatici budou moct hrát naopak více.

 

5) Do úvahy musíte taky zahrnout lidi, kteří už to kvůli hraní v tu pitomou neděli skoro nebo úplně vzdali. Třeba najednou zjistíte, že budete mít o pár hráčů víc.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:18

lykan

dolezal: Já s návratem po půlnoci žádný problém nemám. To je individuální. Pokud je špatně nutit lidi hrát v době kdy chtějí spát, tak by se nemělo hrát v neděli dopoledne. Nemám rád aroganci ranních ptáků, kteří považují svůj životní styl za nadřazený.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:18

paulz

No přejezd kraje 2 hodiny autem je trochu extrémní/ pokud teda není kalamita/ a hrací dny by asi museli být pátky, ale pokud se člověk dívá jak v nižších soutěžích mizí hráči i kvůli tomu, že tím musí zabít neděli pro rodinu atd...

+0 /-0 | 19.01.2021 10:17

Petan

Re Paulz: U KP to v týdnu, kromě Prahy, reálné není. Jednad kvůli dojezdovým vzdálenostem a pak i kvůli tempu, které by se muselo výrazně zkrátit, aby se hráči nevrátili domů po plůnoci, takže by to byl ve finále spíše rapid.

U dvojkol by to třeba u nás v klubu moc úspěch nemělo. Na 1 partii za 14 dní v neděli si vystačíme s úzkým kádrem a většinu sezony odehrajeme téměř v základu. U dvojkola má zájem hrát v sobotu i v neděli malý počet hráčů (i kdyby to bylo tím pádem méněkrát za sezonu) a sestavu bysme dávali dohromady těžko.

+0 /-0 | 19.01.2021 10:13

dolezal
19.01.2021 09:59 | paulz Úplnou záhadu vysvětlím. V týdnu někteří chodí do práce. Odjezd je možný tak v 16 hodin, v rámci kraje může trvat přejezd i 2 hodiny a začínat 5hodinovou partii v 18 hodin není úplně ono. Vrátit se z kola po půlnoci se nikomu moc nechce.
+0 /-0 | 19.01.2021 10:05

paulz

To Petan: jednou za měsíc celý víkend pro člověka co hraje za jedno družstvo. Tři týdny volné, možnost někam odejet na celý víkend i pro člověka co hraje za dvě družstva. Samozřejmě každý má na to jiný názor, nikomu to neberu. A proč se nehrají KP a níž i přes týden, což by většina manželek šachistů včetně i některých šachistek oproti neděli přívítala, je mě už úplnou záhadou.

+0 /-0 | 19.01.2021 09:59

Petr Koutný
Petan- z mé praxe na Slovensku. Nemusíš hrát celý víkend, můžeš si vybrat jestli ti vyhovuje sobota, neděle nebo celý víkend. Za jeden víkend máš odehraný celý měsíc a když nehraješ nikde jinde, pak máš měsíc volno. Neříkám, že to je nejlepší systém, možná ale stojí k zamyšlení.
+0 /-0 | 19.01.2021 09:58

Petan

Re Paulz: Dvojkola řeší nedostatek termínů jen v případě, že se sezona přeruší na ne moc dlouhou dobu a dá se dohrávat. Tam už se to jinak než dvoukoly dohrát nedá.  Za normálních okolností to spíš šachisty od hraní soutěží družstev odradí. Podstatná část amatérů totiž nechce strávit u šachů celý víkend.

Viry byly jsou a budou a aby nám šachy nekolidovaly s virovou sezonou, musely by se soutěže družstev hrát v létě.

+0 /-0 | 19.01.2021 09:47

lykan

P.Z. 8:22: 

 

1) Protože je jednodušší hrát podle rozpisu, než vymýšlet nějaké změny. Pokud by v týmu pojali věc tak, že se primárně nehraje podle rozpisu, ale v termínu na kterém se domluvíme, tak by to bylo sice flexibilnější (něco by se dalo odehrát i v pracovním týdnu), jenže v týmu budou vždy rozdílné názory a to by taky mohli dohadováním strávit celou sezónu. Je prostě jednodušší plavat s proudem. 

 

2) Jak si račte všimnout, v sobotu se hrají rapidy a soutěže mládeže. Přechod na systém dvojkol  je o komplexní změně celého termínového kalendáře, ne jen o jeho části.

 

3)Místo vymýšlení zástupných argumentů nevalné úrovně je lepší napsat nechci to, protože x.

+0 /-0 | 19.01.2021 09:41

paulz

P.Z. Rozpis soutěží umožňuje předehrávat. Jenomže v okamžiku kdy někomu nabídnete předehrání, samozřejmě dotyčné družstvo hned napadne a proč to vlastně chtějí? No určitě v řádném termínu mají nějaké problémy se sestavou...A i družstvo které by s předehraním nemělo problém prostě s tím termínem nesouhlasí. Popř.v lepším případě navrhne termín který plně vyhovuje mu...Nebo mezi družstvy v minulosti byl nějaký problém, reakce je jasná...nas...smiley

Že by dvojkola řešily problém s nedostatkem termínů je jasné. Navíc v další sezóně covid nevymizí, nějaké omezení mohou být a budou . A jestli se dají lépe v takovém případě dohrát soutěže kde budou jenom jednokola nebo od začátku dvojkola je celkem jasné. 

 

+0 /-0 | 19.01.2021 09:37

Petr Koutný
PZ - pro vaši informaci. Včera jsem požádal Vlčnov abych byl neregistrovaným hráčem. Vlčnov je pro mne uzavřená záležitost. Po této sezoně přemýšlím, že nebudu aktivním hráčem a nebudu registrován v žádném oddíle. Mimochodem když už o Vlčnovu. Asi i víte že by Vlčnov postoupil bez dohrávání a postoupil i s dohrávání soutěže.
+0 /-0 | 19.01.2021 08:27

P.Z.

A k tématu dvojkol 1. a 2. ligy. Rozpis soutěže a SŘ umožňuje zápasy si předehrávat. Takže ti co mají zájem hrát dvojkola, tak si je můžou domluvit. Proč to nedělají?

+0 /-0 | 19.01.2021 08:22

P.Z.

Takže když napíšete odvážné tvrzení, tak Vás to zbavuje zodpovědnosti si data ověřit.

Já budu mít taky jedno odvážné tvrzení: Co se týká obratu Vašeho názoru na dohrávání nesouviselo s pokutami. Ale s tím, že jste horoval za ukončení soutěží z důvodu Covidu, když byl Vlčnov první. Připomenu vám Vaše argumentace: Jak svaz může dovolit pokračování a jestli přijme zodpovědnost za nakažené a mrtvé. Jakmile se se však začalo mluvit, že pokud dojde na nedohrávání, tak se bude jednat anulaci výsledků, tak jste obrátil o 180° a zaplavovat diskuze, že svaz musí dovolit hrát, že situace s Covidem se znatelně lepší....

Co jste si myslel nebo proč jste psal Vaše komentáře víte jen Vy. Já si nedovolím jako Vy tvrdit, že mám pravdu.

Pokud s Vlčnovem nemáte nic společného, tak proč jste jejich členem a na jejich soupisce? Vlčnov jste opustil jen nějakým prohlášením nebo článkem, ale reálně jste to nikdy neudělal.

+0 /-0 | 19.01.2021 08:16

Petr Koutný
PZ- psal jsem, že je to mé odvážné tvrzení, tedy nepsal jsem že je to výzkum skrz všechny oddíly. Prostě svobodný názor, stejně jako je ten Váš názorem. Můžu Vás ujistit, že to není názor výhodný mému týmu, protože jsem Vlčnov opustil. Takže nelobuji za Vlčnov, psal jsem to z mé praxe a porovnával se Slovenskem. Minulý rok ohledně dohrávání soutěži jsem je nechtěl dohravat, ale protože by to znamenalo z vyjádření svazu pokutu, pak jsme jí dohráli. A jestli je lepší změnit názor a nebo mít pořád stejný? Mít pořád stejný názor, třeba špatný a nenechat si poradit a trvat na něm, je přeci známka hlouposti. Člověk by měl umět změnit názor, když uzná že není správný.
+0 /-0 | 19.01.2021 07:45

P.Z.

Petr Koutný: Je hezké, že se nebojíte něco tvrdit za týmy 1. ligy V. Ale ani jste se neobtěžoval se jich zeptat.

A abyste dodal svým argumentům váhu, tak napíšete co je výhodné pro Vlčnov. Tedy jeden tým z této skupiny.

Takže je tu zase klasika co v každé diskuzi s Vámi. Hájíte jen názory co jsou výhodné pro Vás a Váš tým. A pokud se v čase mění, tak nemáte problém obrátit. Tak jak to bylo ohledně dohrávání soutěží v minulém roce, kdy jste názor změnil celkem 3x.

Stěžujete si na svaz, že nemá argumenty podpořené relevantními daty. Ale svaz aspoň netvrdí, to děláte jen Vy.

Zástupce oddílu 1. ligy V.

+0 /-0 | 19.01.2021 07:32

Petr Koutný
Marku - mám i druhý pohled. Jednodušší je nic neměnit, je to bez práce. Těžší je měnit šachy k lepšímu. Být tady pro všechny šachisty. Skoro půl roku až rok se nehrají soutěže, tento čas jde ideálně využít ke komunikaci s oddíly. Vlastně jde šlápnout na pedál a udělat něco pro šachisty. Ale i zmáčknout pedál je těžší než jet na volnoběh.
+0 /-0 | 19.01.2021 06:57

Marek Vokáč

Zkuste se na to podívat také pohledem z jiné strany. Rok má 52 nedělí, letní si škrtněte hned, září a červen taky, jsou turnaje a delší probouzení klubů z letního spánku. Zbývá tak 35 nedělí, 1.+2. liga cik cak jako teď z toho ukrojí 22 nedělí. Zbylo jich 13, do toho se ovšem musí vejít ligy mládeže, přebory dospělých i dětí všech kategorií, nějaká ta reprezentace velkých i malých, taky vánoce. Také jsou občas trénnkové campy, školení trenérů a rozhodčích,o přeborech v rapidech ani nemluvím. Do 13 nedělí to rozhodně nenacpete. Skládat každý rok svazový kalendář je spíš něco jako kouzlení. Dobře si pamatuji, jak šílenou činností bylo hledání volných termínů pro cokoliv.

Mám dojem, že odstřel letošní sezóny je ideální příležitostí podívat se na náš systém soutěží reformním zrakem. Ale mělo by se začít otázkou čemu, komu a jak to má sloužit, teprve pak hledat herní systémy.

+0 /-0 | 18.01.2021 22:07

paulz

To Viktor: tak tuto anketu navíc velice pěkně vypracovanou jsem teda přehlédl.

Tady jsou výsledky: http://old.chess.cz/www/informace/komise/stk/dokumenty/vysledky-ankety-stk-sscr.html

To Petr: bylo by to pěkné prosadit. Předpokládám že po roce už by nikdo nechtěl zpět jednokolový systém. 

+0 /-0 | 18.01.2021 20:30

Petr Koutný
Když budu odvážný, tak se nebudu bát říct, že většina oddílů v první lize východ by souhlasila s dvojkolí v první lize. Například Vlčnov, tři hráči ze Slovenska je úspora v nákladech na dopravu, pak je to týmové když se v sobotu nikam nespěchá jak v neděli a je to i nový impulz do soutěží. Na Slovensku to funguje. Na Slovensku to funguje i ve druhé lize. A baví mě to.
+0 /-0 | 18.01.2021 20:18

Viktor

Ano, vloni jsem zaznamenal jen extraligovou anketu. Pravěká Pavlova proběhla i na NSS, můžete tam i pokračovat v diskuzi:) http://www.nss.cz/ostatni/sscr/anketa-stk-sscr. Mezitím byly 1-2 další, tuším za Petra Záruby v čele STK se řešilo hlavně sestavování sportovního kalendáře, zda obsazovat zlatou neděli, první lednový termín, zda upřednostnit kolizi s německou ligou před jinými kolizemi atd. Nálady se nemění tak rychle, aby bylo potřeba dělat anketu každý rok. Mimochodem co se třeba hraní o sobotách týče, máme zde ještě 14 nezávislých krajů se svými soutěžemi a, tuším, jen v jižních Čechách se hrává o sobotách, ale zase se nehraje v neděli, v Praze se historicky hraje mimo víkendy. Z Královehradeckého kraji mi kdysi přišly stížnosti, že hrají "finále" KP o víkendu na jednom místě, přestože tam měly týmy skvělé finanční podmínky. Třeba mě doplníte/opravíte.  Pokud kapitán neokmunikuje s týmem, to tu asi nevyřešíme. 

+0 /-0 | 18.01.2021 19:49

Ondřej Karlík
To paulz: já osobně mám co druhou sobotu pracovní, ale je mi to jedno... Přece jen někdo nemůže, tak máš náhradníky ne...? jen nekoho může mrzet odehrané kolo, zaplacení hráči, dejme tomu výhra a nic z toho.. Peníz nikdo nevrátí a prostě nic se neděje
+0 /-0 | 18.01.2021 19:45

paulz

To OK: Viktor myslel dřív, vloni určitě žádná anketa nebyla.

Jinak docela by mě zajímalo který tým současné 1.ligy východ je nyní proti dvojkolům. Chápu 2.ligy, to je přece jen trochu něco jiného. Jinak na Slovensku první ligy pokud dobře počítám se už hrají dvojkolově minimálně 24 let....

A pokud se nepletu může tam člověk hrát za víc družstev než těžce vydobyté 3 u nás. Ale o tom se v česku dá mluvit minimálně za dalších 24 let, změny musí jít v česku postupně.

+0 /-0 | 18.01.2021 19:40

HonzaSvatoš

Rozumné a očekávatelné rozhodnutí, to zrušení soutěží letos. Co se týče návrhu na dvoukola, celkem bych se tomu nebránil.

+0 /-0 | 18.01.2021 18:55

Ondřej Karlík
Zajímavé.. zástupce kapitána, ani kapitán 1.ligy žádnou zprávu, ani anketu nedostal. A není to jen u jednoho družstva.. Z čeho pak může někdo tvrdit, že to říká většina Viktore?
+0 /-0 | 18.01.2021 18:49

Pavel Ch

Petře, paulz,

jak jsem psal, před 20 lety bylo 1 dvojkolo tvrdě odmítnuto, i další rok "skryté dvojkoko".

Před 10(?) lety byla rozsáhlá anketa.

Dotazník a z něj grafy. Samozřejmě, že mi technicky IT pomáhali bývalí žáci, mladí kluci.

 200 odpovědí z klubů (podepsaných, anonymy jsme nebrali), byl reprezentativní vzorek.

 Akce byla hodnocena kladně, týkala se i jednotliců. A na podobné otázky změn ve družstvech byl tvrdý konzervatismus. Teď jsme volal jednomu tehdejšímu členu STK, pečlivému archiváři, nebudu jmenovat, je to David C. z jihu Moravy, pokud najde, pošle mi pro zajímavost.

 

   Petře, paulzy, jasně, když nechtěj změny, vedoucímu skupiny připomínky nepošlou. 

+0 /-0 | 18.01.2021 18:31

paulz

Viktor 16.51: nebylo, paměť mám docela dobrou. A navíc ani jednou nebylo zveřejněno které kluby byly pro a které proti. Což je samozřejmě ideální pro ty co zásadně nechtějí změny. Po mnoha letech hraní za 1.ligu Staré Město jsem třeba vyloženě náhodou zjistil, že zrovna tenhle klub nebo spíš kapitán byl vždy prý zásadně proti. Ale to je už historie, možná už by dvojkola taky chtěli.

Jinak jsem hrál za docela dost klubů v česku, ale ani jeden kapitán nepřeposílal veškerou korespondenci s STK. Na Slovensku hraji extraligu už desítky let a vždy kapitán vše přepošle. 

+0 /-0 | 18.01.2021 18:18

paulz

To PK: ono ty dvojkola mají ještě jeden vliv, že hráči jsou aspoň občas v sobotu odpoledne spolu. Že se ráno nenaskáče do aut, po skončení rychle ať jsme doma...Typické pro českou 1.ligu, 2.ligu...koneckonců je neděle každý pospíchá, páč většinou v pondělí musí někam makat...

A navíc dost hráčů úplně zanechalo šachu kvůli hraní pouze v neděli. Přitom třeba v sobotu by aspoň občas hráli. 

+0 /-0 | 18.01.2021 17:21

Pavel Ch

Petře, každým rokem po skončení se kapitáni mohou vyjadřovat, co by vylepšili.

Opravdu, svaz na kluby a družstva nezapomněl, tuto frázi zase máš z jakého oboru?

Soutěže družstev jsou velmi oblíbené a vím, že bez nich byl prudce klesla členská základna, možná se rozpadly i kluby.

Když jsem předsedoval STK dělal jsem změny, tak kde něco nefungovalo, nebál se změn. Přesto jsem byl od některých kritizován, jestli těch změn není moc. Tak uvažuje i současná STK, i svaz.

Co funguje, to rozrýt, dokáže každý. Po mně potopa, že.  A myslím, že družstva, kde se každý rok náhradníci ligy ptaj, jestli se už ví, že zbylo místečko. Pokud se klub nedostane do velkých nesnází a odhlásí více týmů, tak obvykle z 84 týmů se vzdají 2-4, zažil jsme i roky, kdy nikdo.

Může být anketa, můžeme napsat kapitánům co k dalšímu roku i s tím, co by řekli jednomu nebo všem dvojkolům. Všechno můžeme. Ale není to tak, že neznáme vzájemně názory, opravdu, Petře, ne.

Tak prosím, hned nepiš Petře, že svaz na oddíly zapomněl, juwink To je od někud zase nějaká vytažená fráze. Asi jsis řekl, že jsi včera až moc svaz pochválil za ukončení, tak třeba neutralizovatenlightened

+0 /-0 | 18.01.2021 17:07

paulz

To PCh: mě by teda úplně stačilo kdyby jednou před sezónou bylo na chess.cz bude se jednat o zařazení dvojkol. Kapitáni družstev budou hlasovat, proberte si to v oddílech. A pokud i pak se bude proti hraní dvojkol, v pořádku všichni to věděli dvojkola nebudou. A pokud družstva budou pro dvojkola tak se zavedou. 

Jinak si vzpomínám kolik bylo diskuzí o trojkolech české extraligy, přitom nikomu nevadilo že v samostatném jednokole se domlouvali remízy...Jaký to hrozný problém trojkolo, kolik vášní. A pak se jednou konečně tak hrálo a naráz klid. 

+0 /-0 | 18.01.2021 17:00

Petr Koutný

Viktore - potvrzuji...takové ankety nemají dálniční známku a cestovní pas, protože na Moravu a nebo na Slovácko nepřichází. Ono udělat se to veřejně, pak asi není potřeba dálniční známka a je to hodně otevřené....Je to ale o komunikaci a té je smutně málo. Říkám otevřejně už dlouho, že svaz na oddíly zapomněl.

+0 /-0 | 18.01.2021 16:55

Petr Koutný
Pavle napíši svojí zkušenost se slovenským dvojkolem. 1x za měsíc se hraje dvojkolo, když nechceš hrát celý víkend, pak zahraješ jen jeden den a pak máš tři týdny ( když nehraješ v jiném oddíle a nebo soutěži volno) Takže i když tě doma pustí na celý víkend pryč, pak máš pro rodinu tři celé víkendy. Myslím si, že je lehčí sehnat hráče na jeden víkend , než dvakrát do měsíce. Pak pro příklad, když bude hrát družstvo v sobotu a v neděli ve stejné sestavě, pak v sobotu máš bílé a v neděli černé. Jako můžu říct, že mě dvojkola na Slovensku baví a že je to oživení ze stereotypu...Petr
+0 /-0 | 18.01.2021 16:51

Viktor

paulz - Rozumím a nejsem si jist, kdy bylo zveřejněno i na webu či šlo jen mailem družstvům. Každopádně bych očekával, že kapitáni informují pravidelně své hráče a neměl by být nejmenší problém všem takový dotaz přeposlat, u těchto anket bývá na odpověď dost času. Pokud se k Vám nikdy nedostalo, informujte svého kapitána, že chcete být tázán a podělit se o svůj pohled. Třeba pak ubude i těch družstev, co se k anketám vůbec nevyjádří.   

+0 /-0 | 18.01.2021 16:51

Pavel Ch

paulz

Z ankety se dovíš spoustu názorů, ale chytrý z ní nikdy nejsi

Viz ta podzimní o soutěžích. A jak dopadla ta o ČT se asi ani nedovíme, asi jinak než právník-autor chtěl, bych tipnul.

To musíš natrvdo odzkoušet, jako jsem udělal před dvaceti lety.

Hodili jsem jedno dvojkolo v lednu 1.ligy a jedno v únoru 2.ligy.

Bylo dost naštvaných až nepříčetných reakcí. Tehdy byla diskuse na chess.cz

Tak příští rok jsem domyslel, že byla sobotní 2. liga před první ligou a za měsíc naopak.

Kdo chce hrát jen za jeden tým, má stejně den volna, kdo chce hrát za 2 týmy, tak má asi šachy tak rád, že to 2x za sezónu překousne

 A reakce typu: Odhalili jsme "skrytá" dvojkola. Zase tu blbost opakuješ a ne že ne. A reakce i horší. Velmi málokdo se STK zastal.

 I tehdejší předseda svazu byl původně pro, nakonec nám na VV řekl, že to nemá cenu, takto si členstvo proti sobě popudit.

Takže pokud by byla poptávka po pokusu, tak se může vyzkoušet s jedním a jedním dvojkolem.

A pak teprve se počká na reakce: "Jedno dvojkolo? A není to málo?"

Nebo jako tentkrát: "Fakt naši hráči nechtěj 12 dní po sobě  brzy vstávat a nemít den odpočinku pro rodinu, Ty to asi nechápeš, že??" . "Už to nikdy neopakuj!!".

  Vrátilo se do starých kolejí a nikdo nepsal další roky, že je škoda, že se neujalo.

Může být situace jiná po 20 letech, ale když-už, začal bych opatrně s tím jedním dvojkolem.

+0 /-0 | 18.01.2021 16:29

paulz

To Viktor 18.01.2021 11:58 : hráči mají přesvědčovat své týmy aby souhlasily s hraním i v sobotu. No ono když o tom prakticky nikdo neví, že se o něčem takovém bude jednat. Přitom stačilo třeba vyvěsit na chess.cz bude se jednat o dvojkolech, proberte to ve svých oddílech. Sám by jsem kontaktoval kapitána a zeptal jaký má názor a důvod. Jinak zeptat se kapitánů někde na losování nebo mailem, většina nikomu nic neřekne páč změny jsou problém. A když potvrdí stávající tak o tom ani nikdo neví a není žádný problém...A svazu to taky vyhovuje a tak už to pokračuje dlouho. 

+0 /-0 | 18.01.2021 16:16

paulz

Jinak dvojkola bez problémů fungují na Slovensku skoro ve všech soutěžích už dost let.  A pokud vím, je s tím velká spokojenost. V česku kde trvalo i zavedení trojkol v extralize o dost déle než na Slovensku, jsou dvojkola přímo postrach. Je to zvláštní, když se člověk ptá dalších hráčů, v podstatě až na výjimky co pracují někdy v sobotu žádný problém dvojkola. Navíc někteří pracují i v neděli a ti jsou všem ukradení že dvojkola by jim většinou vyhovovali líp. Jinak by mě teda zajímalo které oddíly nebo spíš funkcionáři dvojkola zamítají. Jenomže to se člověk nedoví, to je tajné....Ať to jednou VV napíše veřejně, možná by se hráči v některých klubech divili jak je celý oddíl zásadně proti.

+0 /-0 | 18.01.2021 15:44

Paul

Re Petan + Countryside: "Viktor píše, většina týmů nechtěla hrát extraligu turnajově a většina týmu 2. ligy nechtěla hrát v sobotu". 

Extraliga by měla být výkladní skříň, je to částečně profesionální soutěž a je na zúčastněných družstvech jak jim to bude vyhovovat. Mě osobně se nejmíň se mi líbí turnajový model, více polský model trojkol. Ale ani náš systém dvoukol + poslední finálové trojkolo není špatný.

2. liga je amaterská soutěž, třeba v našem družstvu část lidí pracuje i v sobotu. Neděle je docela tradiční termín. Kromě toho se v sobotu hrají hodně rapidy (populární). U nás v Ol. Kraji  hlavně v termímech září - prosinec.

+0 /-0 | 18.01.2021 15:00

jarousek

Neřekl bych, že je to konzarvatismem, ale spíše přístupem k šachu. Je totiž velký rozdíl mezi profesionály a amatéry. Profesionál dostává zaplaceno (živí ho) za činnost, která ho baví. A za zaplacení je ochoten ledacos přetrpět. Amatér hraje šachy, které ho baví, v rámci (trávení) svého volného času a věnuje tomu nejen ten čas, ale i finanční prostředky. A zlom je (podle mě) na úrovni druhých lig. Tj. explicitně:

1) extraliga - prakticky 100% profesionální, tam by neměl být žádný problém s dvojkoly (SO+NE) či turnajovým řešením - podkud jim (profesionálům) to "někdo" zaplatí,

2) první ligy - tam je také mnoho profesionálů => asi by také skously dvojkola - jediným problémem může být účast jednotlivců v několika družstvech (asi by pak došlo k redukcím jejich účasti ve vícero družstvech)

2) druhé ligy - tam vidím zlom - vzhledem k velkému podílu amatérů by asi dvojkola odmítly (možná jen jako výjimečné řešení - např. pro jeden víkend)

3) krajské soutěže a níže = totální nesmysl, amatéři si chtějí jednou za 14 dní (v Praze jednou za týden) zahrát družstva, sejít se s kamarády/přáteli + klubový život/hraní + případně turnaje jednotlivců - to je pro většinu (můj pocit) dostatečné šachové vyžití, ti na nějaká dvojkola ... (a zvysoka).

+0 /-0 | 18.01.2021 14:51

Viktor
Countryside - Ahoj! Celkem nepochybuji, že se svaz v této situaci bude opět družstev ptát. Družstvo neudělá chybu, když svůj náhled rovnou svému vedoucímu soutěže pošle, třeba i vytvoří možnost, kterou STK nepovažuje za relevantní. Řada šachistů včetně funkcionářů sem z principu přestala chodit, tak aby Vaše návrhy nezapadly. Vnímám to tak, že nejprve bylo potřeba se sejít s kraji kvůli případným postupům z KP, poté padlo ještě v sobotu rozhodnutí o zrušení ligových soutěží dospělých a nyní se začne pracovat na sezóně příští. Reagoval jsem hlavně na Vojtu Pláta, který to podával tak, že to 50 let brzdí svaz - není tomu tak.
+0 /-0 | 18.01.2021 14:49

HumphreyvanWeiden

Souhlasím s Petanem. Šachisté jsou strašně konzervativní. Jediné, co by je rozhýbalo, by mohly být sponzorské akce. Třeba kdyby pan Koutný věnoval třeba dva milióny na dotaci pro Extraligu, aby se hrála turnajovým způsobem. 

+0 /-0 | 18.01.2021 14:08

Petan

Re Countryside: Průzkum si asi udělali když Viktor píše, většina týmů nechtěla hrát extraligu turnajově a většina týmu 2. ligy nechtěla hrát v sobotu.Když se podíváte na to, kolik lidí se tady pravidelně zapojuje do diskuzí tak je to zcela zanedbatelný počet. A pokud by většina z tohoto zanedbatelného počtu chtěla hrát v sobotu, tak to nevypovídá vůbec o ničem. Kromě počtu účastníků v jednotlivých ligách těžko nějaký nový model může být. Turnajově kluby hrát nechtějí, soboty také ne a hrát v létě, když není virová sezona už tuplem ne.

+0 /-0 | 18.01.2021 13:37

Petr Koutný
Countryside - to byl výborný komentář.
+0 /-0 | 18.01.2021 13:34

xdavx x
Morfine, me to živí. A docela dobře. Na rozdíl od tebe, kdy ty, prý jako pravnik, nemáš základní orientaci v zákonech. Tak se laskavě dal starej o to, ať se nepripali hranolky.
+0 /-0 | 18.01.2021 13:34

xdavx x
Pokud bych měl dostat konspirační teorii. Před covidem byla světová ekonomika přehřátá. V podstatě nebylo kam dál růst. Kovid tohle změnil. Prostě se čekalo na krizi a ta nepruchazela. A najednou je tady a zrovna v době kdy se to nejvíce hodilo.
+0 /-0 | 18.01.2021 13:30

Countryside

To Viktor:

Čo bolo, to bolo. Je nová doba, která chce nová řešení.

Myslím si, že svaz by měl nyní velmi aktivně spolupracovat s šachovou obcí na novém modelu soutěží družstev, Měl by si připravit varianty a udělat si průzkum mezi účastníky jednotlivých soutěží, ale také znát názor šroké šachové obce.

Osobně bych se nebránil dvojkolům v 1. a 2. lize, ani turnajovému způsobu odehrání extraligy (např. podle polského modelu) buď najednou nebo formou 2-3 soustředění.

+0 /-0 | 18.01.2021 13:29

Morphynista

Vědomosti D.Bražiny o ekonomice jsou na úrovni nepřipraveného studentíka u zkoušky...laugh

+0 /-0 | 18.01.2021 13:29

xdavx x
Jenže to je úplně jedno. To co táhne ekonomiku je její růst, ten stojí za zhodnocením aktiv resp investic. To jsou ty finanční trhy a ty jsou klíčové pro bohatství země.
+0 /-0 | 18.01.2021 13:28

HumphreyvanWeiden

"Mezinárodní měnový fond (MMF) ve své prognóze počítá s propadem americké ekonomiky za celý letošní rok o 4,3 procenta. Příští rok potom MMF předpokládá oživení – americký HDP by měl růst o 3,1 procenta."

Takže celkově to znamená stagnaci. Poroste jenom Čína.

+0 /-0 | 18.01.2021 13:27

HumphreyvanWeiden

No ano, ale ten růst je vztažen k rekordnímu propadu předešlého čtvrtletí. Ovšem ve srovnání s předCovidovou dobou jde stále o propad.

+0 /-0 | 18.01.2021 13:24

xdavx x
Weiden, to je rak když si někdo (novinář) plete pojmy. https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/uz-tak-rekordni-ctvrtletni-rust-americke-ekonomiky-byl-jeste-lepsi-40346011
+0 /-0 | 18.01.2021 13:23

HumphreyvanWeiden

Aha, tak tady.

+0 /-0 | 18.01.2021 13:11

xdavx x
Weidene, neplacej nesmysly. Všechny velké ekonomiky rostou. A malé ekonomiky mají jen mírný propad oproti očekávání. Například naše spadla na minus dvě procenta oproti očekávaných osmý. USA ekonomika roste nejrychleji od ww2. Chce to něco si zjistit, než napíšeš blbost.
+0 /-0 | 18.01.2021 12:39

HumphreyvanWeiden

Pane Bražino, vy musíte žít v pořádné konspirační bublině. Všechny velké ekonomiky, kromě Číny mají problémy - stagnují a zadlužují se. Zatím nepadají, ale co není, může být. Velký krach v roce 1929 také nikdo dopředu neočekával.

+0 /-0 | 18.01.2021 12:24

xdavx x
Paulz, jasan. Nicméně Španělska chřipka, variola, tbc, černý kasel, spala atd. to jsou epidemie, a ne tahle chřipka mers. Vždyť fakt, že tento rok neexistuje HN chřipka bije do očí. To jako najednou zmizela? Je náhoda, že po světovém lockdownu pominula hrozba suchem, zima je tam kde má být, a ozonova díra nad jižním polem v podstatě zmizela? Opravdu se nemůže jednat o cíleně šiřenou paniku? Proč finanční trhy vzrostly o stovky procent? Proč ekonomiky statu nepadaji jako domečky z karet? Proč se dodávky a výroba vakcín nepriorizuje? Můžu si o té situaci myslet co chci, ale nic mě nepřesvědčí, že ta hysterie není umělé živená. Šachy jsou to nejmenší co by se mělo řešit.
+0 /-0 | 18.01.2021 12:08

jarousek

to Paulz (11:33) - Tak to jste mě dostal. Mohu Vám zcela důvěrně sdělit, že všichni zemřeme a u všech to bude na smrt. Je jedno zda vinní či nevinní - nejde totiž o trest.

A propos mohl byste mi vysvětlit, koho člověk, jenž si nevzal roušku a netuší jak je na tom s covidem, odsoudil k trestu smrti. To jako všechny, které potká, a nebo dokonce cíleně, jen ty, které nemá rád???

+0 /-0 | 18.01.2021 12:07

Viktor

Extraliga se nedohrála, protože se velká většina týmů na tom shodla a ŠSČR vyslyšel jejich přání, i když to znamenalo rozšíření o 2 týmy, o čemž týmy též dopředu věděly. Extraliga se nehraje turnajově, protože to týmy většinově nechtějí a upřednostnily celoroční ligu. O sobotách se 1. a 2. ligy nehrají, protože to většina týmů nechce. Takež kdo to chce jinak, nemusí nadávat na svaz, který tyto otázky řeší s účastníky, ale ať nejprve přesvědčí vlastní tým. Až bude alespoň půlka pro změnu, tak má smysl se bavit o změnách.... Kdyby se letos dohrála extraliga, spadnou 4 týmy kam, když z navazujících soutěží nespadne nikdo?... Rozhodnutí ŠSČR se netýká soutěží řízených kraji, ty se budou pravděpodobně rozhodovat teď v návaznosti na toto rozhodnutí. 

+0 /-0 | 18.01.2021 11:58

jarousek

Tak nám zrušili soutěže družstev paní Müllerová. No konečně. To, co bylo odhadnutelné vzhledem ke konání a stavu v ČR na cca 99% již v půlce prosince se stalo skutečností. Jak rozproudí covidový rok ŠS ČR netuším a je mi to dost jedno. Z "povinně" neaktivního hráče jsem se stal neplacením příspěvků reálně neaktivním, protože nehodlám podstupovat stupidní "pseudo-ochranná" opatření během případného hraní.

A proč že budou? No protože PES! Chcíplý nefunkční bastard, jenž je udržován a resuscitován na přístrojích. To, že se proti němu staví i sám velký Jan-Kulveit-Oxford-Superstar je sice hezké, leč nikdo už mu neodpáře, že je pod tímto "veledílem" podepsán, jako jeden z autorů.

Existuje statistický důkaz (není zcela triviální, ale kdo má průměrné znalosti statistiky, tak to dá), že se NIKDY nemůže dostat na stupeň 1 (někteří uvádějí, že ani stupeň 2, ale tam je to na hraně, pokud by se chybovost vyhodnocování testů stlačila náhodně nečekaně k nule). Ale i stupeň 1 je prý důvodem k významným opatřením a výjimečnému stavu!

Čili resumé budeme se tady plácat ve výjimečném stavu (různých psích stupňů) a jásat nad dosažením stavu 3. Ach jo. Leč světlo na konci tunelu personifikovaného do nějaké osobnosti či dokonce strany nevidět...

P.S. To, že se nehraje extraliga je ostudou ŠS ČR, ale to ať si řeší naši profesionálové.

+0 /-0 | 18.01.2021 11:40

paulz

To DB: 1 ze 4 tisíc je po všech omezeních. Bez omezení násobně víc. Jinak společnost která není schopna ani mnohonásobného vraha popravit, nemůže v podstatě dávat trest smrti nevinným...

+0 /-0 | 18.01.2021 11:33

xdavx x
Weidene, kolik lidí na celém světě zemřelo na covid? 2.03 milionů!!! Do háje na světě je 7mld lidi to je méně než jeden z 4tisic proboha. A kvůli tomuhle se ničí životy lidi?
+0 /-0 | 18.01.2021 11:22

paulz

Tak bezesporu je jednoduché zrušení soutěží pro klid vedení svazu optimální. Proč něco vymýšlet. Stejně by se někdo vždy našel co by se mu to nelíbilo...smiley

+0 /-0 | 18.01.2021 11:16

HumphreyvanWeiden

Kur..., já taky už chci žít nrmálně a bez náhubku. Jenomže k tomu nevede PES s jeho nesmyslným lokdaunováním a rozvolňováním pořád dokola až do zblbnutí. To je k ničemu. Jediná cesta je testování, očkování a karanténa. Jako ve Východní Asii, ne čekání na zázrak. Už jsme mohli být dávno za vodou, chtělo to jen trochu sebezapření na omezenou dobu.

+0 /-0 | 18.01.2021 11:16

xdavx x
Weiden. Nikde nepíši aby se hrálo. Průměr znamená že i starší. 90procent co zemřelo na kovid, zemřelo stářím. Otázky typu kolik lidí chci zabít si prosím nechejte na sraz demagogu. Drtivá většina lidí chce žít a ne být zavřená v kleci s nahubkem.
+0 /-0 | 18.01.2021 11:07

HumphreyvanWeiden

Profesionální Extraliga ať se hraje, třeba s testy, taky nechápu, proč se zastavila. Máme peníze na špičkové hráče, ale šetříme pár tisícovek na testování? Pokud některé kluby na to nemají finančně, tak ať Extraligu nehrají.

Nerozumím názorům, že "průměrný věk zemřelých prokazatelně na covid je 80let". To je jenom průměr, ale umírají i mnohem mladší lidé, pane Bražino. Amatérské soutěže v šachu hraje spousta starších lidí. Kolik jich chcete zabít jen proto, aby se hrálo??? To jste tak bezohledný nebo jenom hloupý"

+0 /-0 | 18.01.2021 11:03

xdavx x
PK, nemyslím si. Kolik extreligovych či prvoligovych hráčů se živí jen hraním? Já to nevím, ale pokud to není většina, pak o profesionální soutěži nemůže být řeč.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:54

Petr Koutný
A když už zrušené soutěže, pak mě zajímá co šachový svaz připraví pro všechny šachisty. S čím přijde a rozproudí covidový šachový rok. Snad toto rozhodnutí není vše co dostaneme od svazu v první polovině roku. Petr
+0 /-0 | 18.01.2021 10:54

xdavx x
To VP, vidíš to jen že svého pohledu. Drtivá většina sachistu má normální práci. Chtít aby víkend vyplnili hraním šachu je nesmysl. Tedy alespoň pro ty co mají rodiny.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:49

Petr Koutný
Zrušení soutěži ano, ale minimálně extraliga se formou jednoho turnaje na jednom místě mohla odehrát. Třeba i bez možnosti sestupů, ale tímto by se řeklo, že extraligová soutěž je profesionální soutěž. Zrušením je to amatérská soutěž plná amatérů. Ostatní soutěže ok, ale Extraliga se dle mě mohla a měla dohrát.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:49

lykan

HvW: Jak už jsem psal,  do nemocnice mě dostane jen vážný důvod. 

 

jirikovka@post.cz: Co hůř, pan Lykan dříve či později bude ležet nejen na zemi, ale dokonce i pod zemí. Pan Lykan chodí kolem hřbitova pořád (máme tu takový krásný v lese, přímo mezi stromy, volné kapacity více než dostačující), tak ví, do čeho jde.

 

Covidu se zbavíme, až si na něho zvykneme, stejně jako na ostatní choroby. Když evropští kolonisté vtrhli do Ameriky, zavlečené choroby pokosily drtivou většinu indiánské populace. Kdežto my sereme strachy kvůli ...

+0 /-0 | 18.01.2021 10:48

xdavx x
To VP, no hraje se, ale hráči musí projít testy.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:47

Agent Voňavka

Víte, proč se u nás nehrají dvoukola o víkendu? Před mnoha lety byla sobota jednou za 14 dní pracovní, tudíž se mohlo hrát jen v neděli. Tuším, že to je více jak 50 let. Ačkoliv byla později brána sobota jako volný den, stále se hrávalo jen v neděli! To je první připomínka k systému hraní soutěží. Na Slovensku to pochopili a mají dvoukola i v 5.lize tuším. Ušetří se tím hromada času a zároveň se dá hrát více lig. Ale to by se na svazu muselo někomu chtít to změnit. Další věc je hrát soutěžě formou turnaje. Minimálně extraliga, první a druhé ligy by tak mohly klidně hrát. Týmy by totiž zjistily, že to vlastně vyjde levněji. Ono je něco jiného platit hráče za jednu partii, či ho platit jako za turnaj. Plus ubytování, cestování atd.

Změna je život, ale muselo by se chtít a tady se 50 let nic měnit nechce. Máme to v p**i, nechte nás být. Ale za Matochu orodovat budem, i kdyby na chleba nebylo. Kurva, to jsme dopadli.

+0 /-0 | 18.01.2021 10:45

alice II

Správné rozhodnutí. Platí i pro krajské soutěže.

+0 /-0 | 18.01.2021 10:43

xdavx x
Petan, nebuď tak prikry... Weiden průměrný věk zemřelých prokazatelně na covid je 80let. Za sebe bych řekl že to je věk kterého se většina populace dozije jen se štěstím... Lykan naprosto souhlasím, hysterikum očkování rád prepustim... To all všimněte si že letos není chřipka, ale tak hlavně že nejsme ovce... Zrušení soutěži bylo jasné už v listopadu. Možná by na svazu měli pouvazovat o polském modelu hraní nejvyšších soutěži. Podle mne by to i pro samotné hráče bylo příjemnější.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:42

HumphreyvanWeiden

to paulz: Slováci to dělají dobře. Mají při přepočtu na obyvatele 5x (slovy pět krát!) menší počet nakažených než my. Tak to asi dělají líp než. Mě zajímají výsledky, ne řeči. V šachu je to stejné.

+0 /-0 | 18.01.2021 10:37

Petan

Stalo se to, čeho se mnozí obávali. Pan Fiala začal svými covidovými bláboly zaplevelovat i další vlákna. No nic, Petr Koutný bude rád, že je hodně "dikusních" příspěvků.

+0 /-0 | 18.01.2021 10:33

Jirikovka@post.cz
Na zemi by pan Lykan ležel proto,protože by byla všechna nemocniční lůžka včetně přistýlek obsazena!
+0 /-0 | 18.01.2021 10:24

Jirikovka@post.cz
Pan Lykan si vůbec neuvědomuje,že můžeme být velice rádi,že zatím nedošlo ke kolapsu nemocnic! Stačí jen kdyby došlo k výraznému nárůstu pacientů( řádění zmutovaného viru),pak kolaps nemocnic tu je a on pan Lykan pokud by chytil Covid( což bych mu nepřál)! By se mu mohlo stát,že by v nemocnici nemusel ležet na lůžku,ale na zemi jako jedna babička v nemocnici v Ruském Uljanovsku!
+0 /-0 | 18.01.2021 10:19

paulz

To PCh: jo počet termínů jsem myslel. Ale třeba to dvě družstva zabalí a bude zase optimální počet 12.....

+0 /-0 | 18.01.2021 10:11

Pavel Ch

paulz: Jo tak termínů máte na mysli.

 

Humpe: Už jsem to psal jinam. Do srpna je větší poptávka v ČR než stačí oočkovat. Tak kdo nechce (Lykan), ochotně pouští frontu přes sebe a tím kvantitativně nic nekazí.

 V srpnu bude pro zatím nerozhodnuté 10x více informací než dnes a ještě stále nebodou oočkovaní ti co chtějí.

+0 /-0 | 18.01.2021 10:08

Jirikovka@post.cz
Rozhodnutí ŠSČR nehrát ligy v této sezoně je naprosto správné,tak jak rozhodnutí ŠSOK nehrát KP a Oblast! Covid stále je v ČR aktivní a zatím nebyl významě potlačen! Proto jsem pro zahájení šachové sezony družstev na podzim 2021! Kdy očekávám,že Covid v ČR už potlačen bude!
+0 /-0 | 18.01.2021 10:06

paulz
Důsledná karanténa která by mohla šíření Covidu zabránit se dá aplikovat tak v Číně. Ne v takzvaných demokratických státech. Plošné testování jako třeba na Slovensku je v podstatě nanic. To už model který je nyní u nás, antigenní testy zdarma a prakticky kdo chce a až lidé co jim AT něco ukáže na další testy je určitě účinnější. A bez očkování je to stejně jen utlumení nákazy ne řešení.
+0 /-0 | 18.01.2021 10:05

HumphreyvanWeiden

Lykane, pokud nechcete očkování, potom jedinou možností jak se zbavit Covidu je plošné testování a důsledná karanténa. Jste toho schopen? Mimochodem, už jste se byl otestovat? Je to zadarmo.

+0 /-0 | 18.01.2021 09:55

lykan

Hmm, co k případu Morphynista dodat. Vakcinační náboženství se nám tu rozšířilo z fialového článku jako rakovina až sem. 

 

Co je složitého na tom pochopit, že v nemocnicích leží s covidem jen zanedbatelný podíl populace a že proces testování vakcín trvá řadu let, protože jsou k tomu zatraceně dobré důvody? Komu není rady, tomu není pomoci.

+0 /-0 | 18.01.2021 09:46

paulz

Tak hlavně 14 družstev při dvojkolovém systému dává 15 kol. Což při vytížení termínů by byl problém i v normální době. Jinak těch zbývajích pět kol nebyl problém dohrát, stačilo jen chtít. Jedno dvojkolo třeba červen a trojkolo přes léto nebo v září.

Teď jsem hodně zvědavý kdy se vlastně extraliga dohraje vůbec celá. Na podzim určité problémy/ doufejme že menší než loni/ budou a je docela možné že budou omezení.

+0 /-0 | 18.01.2021 09:25

Pavel Ch

paulz 9:00 , jen poopravím

lichý počet účastníků (n), počet kol (p) .... n=p

sudý počet účastníků (n), počet kol (p) ..... n-1 = p

počet zápasů = n x (n-1) / 2

+0 /-0 | 18.01.2021 09:15

paulz

To Zaplji: tak ono chtít něco řešit po vedení našeho šachového svazu...Stačí se podívat jak dlouho se řešil tragikomický případ Vojty Pláta, tím se potence vedení zcela vyčerpala na dlouhou dobu...

+0 /-0 | 18.01.2021 09:12

Zaplji

Ja bych 2.ligu odehral v kvwtnu na jednom miste firmou 20 minutovek iazdy s kazdym. A misto na FIDE by se to mohlo zapocitat na FIDE rapidove elo. A sestupy i postupy zachovat

+0 /-0 | 18.01.2021 09:05

paulz

Tak ono se vloni Extraliga nedohrála jenom kvůli nátlaku družstev které dohrávat neměly zájem....A že na to VV vloni přistoupil a udělal rozšířenou extraligu navíc na nesmyslných 14 družstev a 15 kol....Které letos nebyla vůbec šance dohrát i kdyby byl podstatně příznivější stav ...

+0 /-0 | 18.01.2021 09:00

Countryside

Světlo na konci covidového tunelu bude podle mne vidět až v rozmezí jaro - léto (cca květen). Proto považuji rozhodnutí v této těžké době za správné.

Je však velkou otázkou, co dál. Bylo by dobré se připravit na to, že nebezpečné pandemie se mohou (i v blízké budoucnosti) vracet a opakovat, a vymyslet pro tyto účely jiný alternativní formát soutěží. Chceme přeci hrát šachy! Také v této souvislosti by bylo dobré, aby svaz zajistil oficiální překlad nových pravidel FIDE pro online hru.

Jinak se připojuji k Morphynistovi. Zaplacené poplatky za nekonané soutěže družstev by se měly oddílům vracet a stejně tak poměrná část za ještě předchozí sezónu, kdy se např. v extralize odehrála jen polovina soutěže.

+0 /-0 | 18.01.2021 07:35

Zaplji
Proc Bleskova ?? Vzdyd mi to napsal az kamarad v nedeli dopoledne !!!
+0 /-0 | 18.01.2021 06:44

Morphynista

Rozumné a logické rozhodnutí. Co se týká poplatků za účast v mistrovských soutěžích družstev , zde předpokládám, že budou převedeny do příští sezóny , případně, pokud si bude klub přát, vráceny. V dnešní situaci, kdy se navíc přibližuje mutace, která je o mnoho nakažlivější a někteří odborníci varují před katastrofou, může chtít dohrávat jen člověk naprosto nezodpovědný či zhlouplý propagandou, kterou tu šíří i lidé známých jmen ( samozřejmě myslím Klause st. a podobná individua ) ... Chovejme se zodpovědně, doufejme, že naše moudrá a schopná vláda ( sarkasmus ) zajistí co nejdříve dostatek vakcín, abychom si v létě konečně mohli aspoň trochu vydechnout, i když boj s Covidem tím neskončí...

+0 /-0 | 18.01.2021 02:37

scorpion666

Aspon,že mládež si zahraje :)

+0 /-0 | 18.01.2021 01:10

lykan

Ejchoo-choo.

+0 /-0 | 17.01.2021 23:55