Ukrajinský velmistr Andrii Baryshpolets kandiduje na prezidenta FIDE

25.05.2022 10:42 | Zprávy

Současný president FIDE, Arkadij Vladimirovič Dvorkovič byl hlavním ekonomickým poradcem ruského prezidenta Dmitrije Medveděva. Dvorkovič v letech 2012 až 2018 byl vicepremiérem Ruska. Blížící se volby do FIDE budou mít silný politický nádech.

Na kongresu FIDE během nadcházející šachové olympiády v Chennai jsou na programu volby do prezídia FIDE. Arkadij Dvorkovič, současný prezident FIDE opět kandiduje a zdálo se, že míří ke znovuzvolení do prezídia Fide. Podporu mu už v minulosti vyjádřila i indická šachová legenda Viswanathan Anand. 

Jenže protikandidát je ukrajinský velmistr Andrii Baryshpolets a tím volby do vedení FIDE začínají mít silně politický nádech. 


Arkadij Dvorkovič je prezidentem FIDE od roku 2018. Poslední čtyři roky, kdy stál v čele FIDE hodně odborníků hodnotí jako roky, kdy se FIDE snaží být otevřenější  a dalo by se říct i průhlednější. Minimálně co do rozhodování a financování. Arkadij představil i svůj tým pro nadcházející volby a co jméno, to osobnost světového šachu. Například Zhu Chen, Viswanathana Ananda Jøran Aulin-Janssona... Na první pohled by se mohlo zdát, že jeho znovuzvolení nic nebrání, ale....

S ohledem na ruskou agresi proti Ukrajině je pro mnoho šachistů, sponzorů a politiků nepřijatelné, aby šachovou federaci vedl člověk, který je silně spjat s Putinovým režimem. Například v letech 2012-2018 byl vicepremiér v ruské vládě. V letech 2015 až 2018 byl Dvorkovič předsedou představenstva státem vlastněných ruských drah a od roku 2018 do března 2022 byl předsedou Fondu Skolkovo, inovačního a technologického centra v Moskvě.

( pro objektivitu doplňuji odstavec z wikipedie: V březnu 2022 Dvorkovič odsoudil ruskou invazi na Ukrajinu. “Války jsou to nejhorší, co se člověku může v životě přihodit... včetně této války,” uvedl. Dodal, že myslí na ukrajinské civilisty. 

Ruský poslanec Andrej Turčak poté Dvorkoviče obvinil z „národní zrady“ a požadoval, aby byl zbaven funkce ve Fondu Skolkovo. Dvorkovičova slova jsou podle něj chováním páté kolony Západu, před kterou varoval ruský prezident Vladimir Putin. Dvorkovič se poté své funkce ve fondu vzdal )

Přesto odpor k jeho znovuzvolení je velký. Nejenom ukrajinští šachisté si neumí představit znovuzvolení ruského kandidáta do vedení FIDE. Vlna odporu proletěla celým šachovým světem. Například tato petice mluví docela jasně...) 

Petice za odvolání Arkadije Dvorkoviče

Mezinárodní šachová federace (FIDE), kterou Mezinárodní olympijský výbor uznává jako světovou sportovní organizaci, je jedinou mezinárodní sportovní federací, kterou řídí zástupce země agresora. Ruská federace po desetiletí používá FIDE jako sféru svého vlivu. Pokračuje v tom během své vojenské agrese proti Ukrajině.

Současný prezident FIDE Arkadij Dvorkovič je ruský politik, který je známý svými silnými vazbami na Putinův režim. V letech 2008-2012 byl Arkadij Dvorkovič asistentem prezidenta Ruské federace a v letech 2012-2018 místopředsedou vlády v kabinetu Dmitrije Medveděva.

Kvůli své pochybné pověsti se FIDE nedaří přilákat sponzory a partnery a je převážně financována státními a soukromými ruskými společnostmi. Navíc FIDE vede své účty v ruských bankách, na které se již vztahují sankce. Jmenovitě Sberbank, Otkrytie bank a Gazprombank.

Touto peticí požadujeme odstoupení Arkadije Dvorkoviče a přerušení všech finančních a politických vazeb FIDE s agresorskou zemí, Ruskou federací.

Prohlášení Andrii Baryshpoletse


Šachy jsou skvělou hrou . Potenciál šachů je úžasně obrovský. Rozmach mládežnických šachů, raketový nárůst online šachů, neuvěřitelný růst popularity po vydání minisérie The Queen’s Gambit atd. potvrzují skvělé perspektivy naší milované hry.

Dvacet tři let předsednictví Kirsana Iljumžinova vybudovalo image FIDE jako organizace sloužící politickým zájmům, zkorumpované a špatně financované organizace. I když současný tým přinesl více transparentnosti a inkluzivity do řízení FIDE, politická a finanční závislost FIDE na ruské vládě je nad míru zřejmá. Dlouholetá pochybná pověst výrazně snížila zájem o FIDE ze strany médií a soukromých společností. Nepřetržitá tradice vedení ruským politikem dále ohrožuje schopnost FIDE propagovat šachy.

Šachový svět a já osobně jsme čekali na důstojného kandidáta, kterého bychom mohli podpořit, někoho, kdo by zastupoval zájmy šachu před jejich vlastními. Bohužel, se to nestalo.  S cílem napravit pověst FIDE jsem nakonec předložil svou kandidaturu na pozici prezidenta FIDE. 

Pevně podporuji úsilí FIDE o podporu a propagaci mládežnických, vysokoškolských, ženských, profesionálních a online šachů. Zároveň chci zdůraznit význam amatérského šachu, který je páteří všech výše zmíněných. Podpora amatérských organizátorů turnajů všech úrovní je tím nejlepším způsobem jak propagovat šachy. 

Zasvětil jsem podstatnou část svého života šachům a jsem mezinárodním velmistrem, a jsem si jistý, že bych mohl vést FIDE, tak aby pomohla šachistům, organizátorům, trenérům, novinářům, streamerům a všem šachovým fanouškům .

Gens Una Sumus

GM Andrii Baryshpolets

 - Komentář k článku Petra Koutného - 

Šachová olympiáda nebude jen šachovým svátkem, který určí nejlepší šachová družstva naší planety. Ale ukáže, jakým směrem bude kráčet FIDE. Organizace, která ztratila v posledních letech spoustu svého kreditu a její jméno nezní tak dobře, jak si můžou pamatovat léty zkušenější šachisté. Zajímá mě i politický podtext, otázka kolektivní viny a hlavně to, kam bude kráčet FIDE. Organizace která ztrácí svůj kredit a jsem zvědavý, jestli změna je možná. 

Při překladu tohoto článku jsem se zamyslel a viděl silnou paralelu s naším šachem. Za poslední roky vidím ŠSČR jako organizaci přešlapující na místě. Je zahleděná do sebe a zapomíná na ten hlavní důvod, proč ji v minulosti šachisté vytvořili. Má to být šachová organizace, která bude spolkem všech šachistů. Kde nebude místo pro korupci, zvýhodňování blízkých jedinců na úkor druhých, měla to být organizace, která bude transparentní a která bude podporovat šachisty u nás. Současný stav šachů u nás je katastrofální. Reprezentace, senioři, amatéři, oddíly, organizátoři, sponzoři a snad když nebudu mluvit o mládeži, tak je slyšet ze všech stran vlna nespokojenosti. Přitom o financování a podpoře mládeže a její efektivnosti se dá dlouze mluvit. Hodně jsem vnímal myšlenky, které se objevují v těchto volebních prohlášeních a přesně takovou vlnu energie si přeju, aby přišla i do našeho šachu. 

Ano, v současnosti oslovujeme osobnosti českého šachu. Bavíme se s nimi o současném stavu šachů u nás. Málokdy slyšíme spokojenost. Častěji je to naštvanost, zoufalost a dokonce i rezignace. Člověk by neměl rezignovat. Jsem si dnes naprosto jistý, že u nás je spousta lidí, kteří milují šachy a mají v sobě tolik energie a vůle, že dokážou vrátit šachový svaz tam, kam patří. Patří šachistům a těm v těchto dnech nejvíc chybí. 

Kdokoliv to vidí stejně, bude mít chuť, napište nám. Můžete použít email sachycvek@seznam.cz a nebo koutnyy@gmail.com. Budu se opakovat, netoužíme po funkcích, moci a svazových penězích. Jsme pyšní na to, že jsme nezávislí a takoví chceme zůstat. Přesto si přejeme šachový svaz, který bude svazem všech šachistů. A věříme, že jednou tomu  tak i bude. 

41x 3894x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (41) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
OldřichKuželka

Na včerejší otázku, jaký tým představí Andrij Baryšpolec, již známe první odpověď. Peter Heine Nielsen, známý v šachovém světě nejen tím, že dosáhl Elo 2700, ale i skutečností, že hodně pomáhal při zisku titulu mistra světa Anandovi a později i Carlsenovi, dnes oznámil : " I am proud to announce that I will be running as Andrii Baryshpolets Deputy in the upcoming FIDE elections. I fully share his vision and values, and think he is capable of making FIDE apolitical and fully transparent. Gens Una Sumus." A určitě se brzy představí i další... 

+2 /-0 | 27.05.2022 11:05

patmat
25.05.2022 19:30: Ono to bude asi trochu inak a asi išlo o nejaký útok na celý webhosting, či na nejaký dôležitejší web v správe webhostingu. nss.cz nemá ani vlastnú IP adresu, teda isté typy útokov na nss.cz ani nie sú v princípe možné. Išlo asi skôr o výhovorky webhostingu na kvalitu ich služieb.
+1 /-0 | 26.05.2022 14:43

Messer56
Vojto, musíš se stádem - proti větru nena....š! Chce to za prezidenta Ukrajince , logo FIDE by mělo být modrožluté , tj. i figúrky modré a žluté a " Gens una sumus " změněno na " Sláva Ukrajině"
+2 /-2 | 26.05.2022 13:11

Agent Voňavka

Taky tam je napsane, ze agresi odsoudil a vzdal se postu v nejakem fondu. Uz to si myslim staci k tomu, aby z toho mohl mit v Rusku problemy. Rusove jinak nadale pusobi ve velmi vysokych funkcich FIFA, nejsou to jen sachy. Kdyz to napojeni na vladu Ruska a jejich finance nikomu nevadilo 30 let, tak proc se ted najednou kvuli valce vsichni ozyvaji? Jakoze kdyby byl predsedou Iljumzinov, ktery uz je sankciovan dlouho(skrz obchody s IS), tak bych byl nastvany, ale Dvorkovich mi prisel v pohode. Tak to vnimali i nejlepsi hraci sveta a to by melo prevazit nad politickou situaci ve svete. Sponzori maji davat penize na sachy, na rozvoj hry a vyuziti by melo byt pro marketing celosvetove. Ne, ze hlavni zamereni bude vychodni Evropa...

+3 /-0 | 26.05.2022 08:23

OldřichKuželka

Čteš, ale nepřemýšlíš. Proč by v čele FIDE nemohl být Rus? Kasparova bych uvítal, proč nechci Dvorkoviče, jsem napsal a máš to jasně uvedené i v článku. 

+2 /-3 | 26.05.2022 07:36

Agent Voňavka

Jsem si ten článek přečetl až teď a nemyslím si, že by FIDE stála na místě. Oproti předešlým rokům se to zlepšilo. Není to jen Dvorkovichem, ale i tím, jaké lidi má pod sebou. Nevím, kde mají bankovní účty, ale sídlo má FIDE v Lausanne, tak bych čekal, že se budou tvářit neutrálně. To, co psal Kuželka je grc. Jak víš, že je Dvorkovich ten špatný a že by neměl dělat předsedu? Jen na základě toho, že je Rus? Tak to jsi teda ultrablb. To je jak kdybych řekl, že takovou funkci nemůže dělat kdejakej cigoš, protože je pro ně incest něco, jako pro mě ranní sraní...

+3 /-3 | 26.05.2022 07:16

OldřichKuželka

Opět se zapojil do diskuse zdejší ultraputinovec. Komentátoři vysvětlují, že Indie nechce z různých důvodů ( např. kvůli tomu, že nakupuje ruské zbraně a potřebuje spojence proti Pákistánu nebo Číně) otevřeně ruskou agresi na Ukrajíně odsoudit. Zároveň chce však taky dobré vztahy s USA, takže se snaží uhrát to na obě strany, tedy žádný jednoznačný postoj. Což právě předvádí i Anand, nechci jej srovnávat s válku podporujícími zrůdami jako Karjakin nebo Karpov, rozhodně mám však daleko větší sympatie k těm, kteří svůj odmítavý postoj k invazi na Ukrajinu dali jasně najevo a jsou toho názoru, že člověk, který byl řadu let součástí putinovského systému, je v současné době nepřijatelný pro jakoukoliv vrcholnou funkci ve FIDE. 

+2 /-3 | 26.05.2022 06:17

HonzaSvatoš

Tady je zase nablito...

Vrcholný blábol napsal známý kuželovitý multinick, a to:

"z řad předních šachistů se vyberou známá jména bez morálky, zde Anand"

Hele, Kuželko, ty anonymní hovno, ty znáš Ananda nějak osobně, že ho hodnotíš jako "známé jméno bez morálky"? Co jsem tak slyšel, tak zrovna Anand je brán dost jako laskavý člověk a gentleman. Na rozdíl od tvého oblíbence egomaniaka Kasparova.

 

A ty úvahy o tom, jak "FIDE poslední dobou ztrácí věrohodnost". Tvl, ona třeba za sovětského agenta KGB Campomanese, nebo za mimozemšťana Iljumžinova nějakou měla? Nákup hlasů chudších zemí ve FIDE se konal snad vždy, bylo to veřejné tajemství. Někdo to nazve korupcí, někdo příspěvkem k rozvoji šachu v zemích třetího světa, otočit se to dá různě.

Za mě, pokud bude Baryšpolec mít kvalifikovaný tým a věrohodný příslib financování, tak proč ne. Ale obávám se, že se to západ bude valit na sílu bez ohledu na to, jestli sám Baryšpolec bude kvalifikovaný, nebo zda bude jen cizí loutkou.

 

+3 /-3 | 25.05.2022 21:01

ciki333

Petr Koutný

Já mám lidi, vyjma havloidů, docela rád. V hospodě, kam už chodím velmi zřídka, jsem býval oblíbený kumpán. Před 15-ti, 20-ti lety se na mne v putikám lepili divní exoti, kteří si chtěli povídat (o hovně). Jenže komunikuj s hlupákem IQ cca 80...To tě baví jen chvíli. Raději jsem (dříve) dával přednost oblbování ženských ve vinárnách. Tam vždy existovala naděje, že některou z nich zatáhneš do postele...ale tohle znáš sám, že Petře?

+1 /-2 | 25.05.2022 20:58

Petr Koutný

Ciki toto jsou komentáře,které mám rád. Když řekneš co chceš a ještě tím pobavíš lidi,pak je to krásnější,než když to řekneš tak nějak normálně. Prostě ano, bavil jsem se nad tvým komentářem a rozesmál mě. Pojďme komentovat a diskutovat v tomto duchu! Čeština a fantazie dokážou projevit i případný nesouhlas s nádechem humoru a dokonce tomůže být krásné a inspirující! 

+0 /-1 | 25.05.2022 20:47

ciki333

Rozšafný Semod hlasí návrat z knajpy...Můj odhad - 6 piv, 5 fernetů a 2 zelené.

+3 /-0 | 25.05.2022 20:33

Petr Koutný

Podle správce sítě, se v jeden moment přihlásily statisíce IP adres z Asie....Sice nás těší, že nás sledují tak daleko, ale cílem bylo jedině shodit tyto stránky. Dokonce se to nahodilo a útok znovu pokračoval a to se stalo dneska celkem pět krát. Není to nic strašného, prostě přetíží server, ten spadne a znovu se nahodí a mezitím se odpojí dočasně některé země a nebo kontinenty. Jak to opadne, pak se vše vrátí do normálu. Co je fajn, na tom, že to není moc fajn, je to, že někomu stojíme za ten útok. Je pravda, že tento měsíc má nss více jak 350 tis zhlédnutí, tak si nás asi někdo všimnul....

+4 /-0 | 25.05.2022 19:30

Petr Koutný

Dnes jsme zase trošku v hledáčku DDoS útoku na server. Takže přetížen server, který nabíhá na záložní výkon a odpojuje tyto přístupy. Proto jsou stránky dnes nestabilní. Řeší se to, díky za pochopení. 

+3 /-0 | 25.05.2022 17:57

žaba

Snažím se o politiku moc nezajímat a zejména ta šachová jde zcela mimo mě (ať už se jedná o náš svaz nebo FIDE). Nicméně souhlasím s názorem, že zvolit za prezidenta FIDE někoho jenom proto, že je z Ukrajiny, mi nepřijde úplně v pořádku (jakkoli je to jinak silný šachista). Zvláště za situace, kdy je jasné, že všichni kandidáti se distancují od Putinových kroků.

+2 /-1 | 25.05.2022 17:07

xdavx x

ja bych i zkusil vrhnout pohled na jih od nas a ne jen na vychod. V Jemenu pod bombardovanim SA a SAE umrelo uz 80.000 deti od 2016... jak to bylo 19.8 2019 s mezinarodnim festivalem v SAE, jehoz se zucastnili i hraci CR, zatimco SAE po boku SA bombardovalo Jemen? Kde byli mistni nositele pravdy, svedomi a lasky? Drzeli jste huby ze? Nebo byl tady nejaky clanek nebo diskuze odsuzujici agresi techto dvou statu do suverenni zeme nevazeni mistni pokrytci? Nepripadate si ponekud trapne?

Ukrajinec v cele FIDE, proc ne... Pokud to nebude z politickych duvodu. A jak je videt, i mistnim sajrajtum politicke presvedceni zatemnuje usudek a vubec neresi vhodne kvality kandidata..

je vtipne jak se tzv demokrati zasazuji o mazani prispevku, ktere nejsou dostatecne nakloneny pseudoliberalnimu marxismu leninismu EU... to je fakt vtipne... To co tady zavadi tenhle spolek , ktery se jeste ma tu drzost ohanet nazorovou svobodou, z toho by jeden blil... ale soudruzi uvedomte si jednu vec, je docela mozne, ze se i vam stane nejake prikori a budete umlcovani lidmi jako jste vy. a dokud se vam to nestane, nedojde vam, co za hlupaky vlastne ted jste.

+4 /-7 | 25.05.2022 16:29

ciki333

tsonga6

"...preco uz davno neboli tieto prispevky zmazane a uzivatelia zablokovani?"

Lebo, súdruh tsonga6, niektoré fragmenty demokracie zostali aj v Českej republike.

+1 /-6 | 25.05.2022 16:20

Pavel Capek

Chodím na chat, kde už je zakázané slovo negramotný, kráva, slepice, sekunda  a mnoho dalších, které si uvědomím, až mi to ten pitomý bot vyhvězdičkuje.

+2 /-2 | 25.05.2022 16:16

Pavel Capek

Sprostými slovy to začíná, ale zdaleka nekončí. Je to sice humor trochu za hranou, ale na dnešní dobu to docela sedí. Jen už se nejedná o KSČM, ale ti bolševici se najdou vždy...

Otevřený dopis KSČM

+1 /-2 | 25.05.2022 16:08

Petr Koutný
Nemůžeme zasahovat do obsahu komentáře, to systém neumí.
+0 /-0 | 25.05.2022 16:02

Petan

Re PK: A co třeba tečkování či mazání vulgarit při zachování zbytku příspěvku?

+0 /-2 | 25.05.2022 14:53

Petr Koutný
Tsongs- svoboda slova není o mazání komentářů. Diskuze není o zničení toho, s čím nesouhlasìme.mazani komentářů je poslední brzda, pro případ, že diskuzíi hrozí naráz do zdi.
+0 /-0 | 25.05.2022 14:49

pawel

A prosím, někdo z diškutérů nss by nechtěl kandidovat?

Tady se najde lidí, co vědí vše, rozumí všemu, měl by někdo zájem?enlightened

+2 /-2 | 25.05.2022 14:29

tsonga6
uroven prispevkov niektorych komentujucich je tak utocna, agresívna, vulgarna a nenalezita, ze sa clovek zarazi, preco uz davno neboli tieto prispevky zmazane a uzivatelia zablokovani. Alebo navstevnost a prijmy z reklamy nadovsetko?
+4 /-3 | 25.05.2022 14:26

Petr Koutný

Ciki, vem si kufry, dej si do něj spodní prádlo ( víc asi nepotřebuješ) a prosím užívej si život v Číně, Rusku. Tam si potom uvědomíš, co znamená cenzůra a svoboda slova. Proč jsem psal, abys sis nebral sebou víc věcí, ti teď dopovím. To je snad jediná věc, kterou ti dovolí mít vlastního ve vězení, nebo v převýchovném táboře. Cesta na tyto místa ve tvých vysněných zemí je poměrně krátká. Stačí napsat si co myslíš a už se nemusíš o sebe několik let starat. Věř mi, bude o tebe rychle postaráno. Vždycky říkám dětem, že když s něčím nejsou spokojení, ať s tím něco dělají a nebo ať nebrečí. Samo se nic nestane. Proto moje rada Zdeňku, jestli s tímto našim světem u nás neumíš žít, nečekej na nic. Do pár hodin ( cesta letadlem, stopem bych být tebou nejel)  se ti změní svět....

+7 /-2 | 25.05.2022 13:41

ciki333

Vy liberální kokoti neustále vyřváváte floskule o demokracii a na druhé straně blokujete "dezinformační" weby, zavádíte autocenzuru, soudně stíháte, případně kriminalizujete názorové oponenty, využíváte k potlačování svobody slova a projevu bývalého komunistického prokurátora Stříže, atd. atd. S vámi, zkurvenci zasranými, se nedá debatovat. Vždyť to ani neumíte, v opačném případě byste nikoho neblokovali, nevyhlašovali nekonečný nouzový stav...

+3 /-9 | 25.05.2022 13:31

pawn

PK: Dvě naprosto věcné poznámky a schytáte ubohé urážky bez argumentace na obsah toho, co jste napsal. Že na to máte sílu. Zastánci toho krásného bývalého světa totiž dokonale ovládají doublethink. Kdyby Fialova vláda řešila Covid, tak jak to dělají v současnosti v Číně, řvali by o konci demokracie, ale Čína krásně stabilizuje společnost. Kdyby Fialova vláda zneužila válku na Ukrajině k tomu, že vydáváním dekretů vyřadí parlament a tím naváže na nouzový stav kvůli Covidu, který trval roky, už by ji tady věšeli, ale Orbán je zachránce Evropy. S tím se nedá argumentovat.  

+7 /-2 | 25.05.2022 13:23

OldřichKuželka

Když si čtu chvalozpěvy na Čínu, totalitní a koncentráky přeplněnou (jak pro Ujgury, tak pro Číňany, kteří si dovolí kritiku režimu), tak bych v tom viděl černý humor nebo trolling, ale autor tyto absurdity zřejmě myslí naprosto vážně... 

+7 /-4 | 25.05.2022 13:22

ciki333

Petr Koutný

Já chci vrátit jen tu svobodu, která byla v ČR (československu) v letech 1990 -2000...Nic víc, nic míň. Svině havloidní salámovou metodou svobodu okrájeli. Pořád věřím, že probruselští zaprodanci jako Fiala, Černochová, Pekarová...skončí v kriminále. Do hajzlu táhněte vy...Sbalte si kufry a hurá do islamizovaní Evropy, Anglie, kde je jen za rok 40 000 vražd a těžkých ublížení na zdraví. Zlatý Regan a Železná lady...ti by tenhle neomarxistický sajrajt vymetli.

+4 /-6 | 25.05.2022 13:16

Petr Koutný

Zdenku - jako vtip dobrý, jinak smutný. Když jsem byl v Anglii, měl jsem pronajatý být od "Ujgura", který utekl z Číny do Anglie, kde získal ochranu. V nepřítomnosti byl v Číne odsouzen k trestu smrti. Měl jsem hodně příležitostí si s ním povídat o tom, jak se žije této menšině v Číně. Jestli se Zdenku osobně vzhlížíš k takovému systému, pak je to tvoje volba. Věř mi, že jako Ujgur, by si v Číně žít nechtěl. Ale jestli jsi tak otrávený západním stylem života, vem si své dva kufry, kup si jednosměrnou letenku a je mi jedno jestli doletíš do Moskvy ( tam asi ne, vzdušný prostor je uzavřen) a nebo do Číny. Usaď se v ráji na zemi a prožij zbytek svého života tam, kde je svět ještě podle tebe v pořádku. Když se ti tady nelíbí, můžeš to změnit. Stačí opravdu jen pas a víra v to, že co říkáš, je i pravda. Jenom si pak pamatuj, že psát co si myslíš na internet, někam do diskuze, tě může stát několik let ve vězení...

+5 /-2 | 25.05.2022 13:11

OldřichKuželka

Inal Šeripov je dalším kandidátem, pro mnohé neznámé jméno, však také šachy dlouho nehrál a úspěchy sklízel hlavně ve filmu jako scénárista, režisér a producent, v současné době žije v Belgii. A docela bez vyhlídek není, podporuje ho například prezident Africké šachové konfederace Lewis Ncube, peníze asi taky má, pokud to s kandidaturou myslí vážně, mohl by Dvorkovičovi dost hlasů ubrat. https://de.chessbase.com/post/ein-weiterer-kandidat-als-fide-praesident-inal-sheripov

+4 /-1 | 25.05.2022 13:09

ciki333

Já bych zase nevolil Baryshpoletse. Kde je záruka, že část finančních prostředků z pokladny FIDE "neodkloní" na nákup zbraní pro Ukrajinu? Ideálním kandidátem na funkci prezidenta by byl imho zástupce ČLR.

Tato mírumilovná země nerozpoutala již čtyřicet let žádný válečný konflikt, nelpí jí na rukou krev aka USA. Jako globální mocnost požívá respekt a autoritu všech významných světových státníků. Dále čítá více obyvatelstva než celý tzv. liberálně demokratický blok. Stabilní politický systém, citlivé řešení problémů s islámskou menšinou (Ujgury), pragmatismus...skýtají záruku transparentního a moudrého řízení tak významné instituje, jakou je bezesporu FIDE. Za mne tedy nikoliv Dvorkovič, nebo Baryspoletse, nýbrž "zatím dobře utajený" Číňan.

+3 /-5 | 25.05.2022 13:01

kiklos

Já tu vidím jeden zajímavý rozpor, který je v článku zmíněn:

Arkadij Dvorkovič jako současný przident mírně ale zřetelně posouval ten zkorumpovaný systém fide někam k lepšímu. Ten stejný Arkadij Dvorkovič je osobně zainteresován v ruském režimu. Pomáhal mimo jiné tím, že dokázal z ruského medvěda vytřásat zlaťáky do světového šachu. Ale škodil tím, že kvůli jeho napojení nepřicházely žádné love.

Myslím, že by měl vyhrát protikandidát a fide zase o kousek posunout do civilizace. Myslím, že vyhraje Andrii Baryšpolec. Ovšem na Dvorkoviče bych nevzpomínal ve zlém. Patří mu dík, že kormidlem otočil správným směrem.

+4 /-2 | 25.05.2022 12:58

Petr Koutný

V současné volbě mezi Rusem a Ukrajincem bych neváhal a volil Ukrajinu. Nikdy bych nevolil představitele státu, který rozpoutal válku. Připouštím, je to kolektivní vina v mých očích. V mém pohledu dnes, snad vše ruské je zlo. Připouštím, není to objektivní a správné. Ale tisíce lidí denně umírají v této prokleté válce, za kterou může Rusko. 

+3 /-6 | 25.05.2022 12:34

xdavx x

Koukám že kuželkový multinick má jasno... nebude rozhodovat kvalita, ale politické uvědomění... tak v EU to už je, a kam to dovedli vidime kolem sebe....

Pokud by to měl vyhrat kdokoli, tak ať je to z kompetentnich důvodů, a ne podle toho na jakou světovou stranu se zrovna klaní... Kdyby to byl někdo z Ciny nebo Indie, a byl dostatecne erudovan, asi by to prospelo vsem. 

+4 /-8 | 25.05.2022 12:21

Petan

Re Ciki: Jasně, podle vás ukrajincům všichni nadržujou. FIDE je přeci jen trochu jiný případ, než festival politické písně Eurovize.

+6 /-5 | 25.05.2022 11:51

ciki333

Rovnou říkám, že velmistr Andrii Baryshpolets vyhraje. I kdyby byl negramotný, dorozumíval se posunkovou řečí... Made in Ukraine, to rozhodne.

+3 /-6 | 25.05.2022 11:32

Petr Koutný

FIDE byla hodně napojená na ruský penězovod. Proto se spoustu TOP akcí konalo v Rusku. Teď to bude možná jiná pohádka. A když bude v čele " ruský" předseda, pak nepotečou peníze ze západu a z Ruska nemusí zase z jiných důvodů taky dorazit. Kdo by v této situaci chtěl být v čele FIDE?

+2 /-1 | 25.05.2022 11:18

OldřichKuželka

Svaz by měl svým hlasem podpořit ukrajinského kandidáta, bohužel mám obavy, že opět převáží - jako to bylo v případě Iljumžinova - korupce, kdy se hlasy menších svazů, hlavně z Afriky, kupují za pomocí úplatků pro jejich vedení, z řad předních šachistů se vyberou známá jména bez morálky, zde Anand a je známo, že Indie jako stát odmítá odsoudit ruskou agresi. o Číňance ani nemluvě, varianta, že se šachová federace zostudí opětnou volbou Dvorkoviče před civilizovaným světem je v současnosti velmi pravděpodobná. Ale to se ještě může změnit, Dvorkovič možná ani kandidovat nebude. 

+6 /-5 | 25.05.2022 11:10