Prohlášení RP šachy nejen k diskuzi na nss

01.03.2022 11:22 | Zprávy

Vážení šachoví přátelé, s ohromením a znechucením jsem si přečetl některé příspěvky zde na nss. Chtěl bych tímto napsat, že my Robert Cvek a Petr Koutný - tedy nss - nanejvýš odsuzujeme odpornou agresi putinovského režimu proti Ukrajině.

Tady je celé prohlášení ( do prvního odstavce vejde jen pár slov) 

Vážení šachoví přátelé,


s ohromením a znechucením jsem si přečetl některé příspěvky zde na nss. Bohužel jsem neměl dostatek času a energie tomu věnovat pozornost. Chtěl bych tímto napsat, že my Robert Cvek a Petr Koutný - tedy nss - nanejvýš odsuzujeme odpornou agresi putinovského režimu proti Ukrajině.

NSS (Nový šachový server) nebude nikdy, opakuji nikdy, hlásnou troubou tohoto hnusného putinovského režimu. Jakákoliv podpora tohoto zla bude okamžitě, bez jakéhokoliv vysvětlení, mazána.

Chtěl bych se tímto veřejně omluvit nicku jménem Morphynista. Bohužel jste měl pravdu a byl jste nechutně napadán. Bohužel jsem proti tomu nic neudělal. Omluvám se. Je to i pro mne osobně důležitá lekce, za svobodu a demokracii se musí bojovat.

Za nss Robert Cvek

116x 9863x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (116) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Agent Voňavka

Kdy si vezme náš poblblý Šachový svaz příklad z Německa?

https://www.schachbund.de/

Webovky mluví za vše! Ti naši kreténi v čele s Petrem jen mlčí...

+0 /-1 | 04.03.2022 15:20

Messer56
Vojto ahoj, Ty máš více jako -. To je ale překvapení. " Vy jste ale hlavička, pane Vašnosto."
+0 /-0 | 03.03.2022 20:41

HumphreyvanWeiden
Díky hoši za váš názor. Teď už vím, že zabití půl milionu lidí nepovažujete za zločin. Život Iráčan pro vás nemá žádnou cenu, jsou to jen "lidé, kterých není škoda". Jen aby o vás totéž neřekli lidé, až budete umírat.
+2 /-4 | 03.03.2022 19:03

Petan

Re Hump: Teď už to neřešíme, protože teď už američani v Iráku nejsou. Teď jsou rusáci na ukrajině.

+0 /-0 | 03.03.2022 18:56

Agent Voňavka

Houzvo, tve neustale zvyraznovani slov, ktera pises velkymi pismeny, to hranici s poruchou osobnosti, sebestrednosti a potrebou na sebe upozornovat. Navic jsi autista, coz je u tebe patrne po trech sekundach, co te clovek vidi. Sternberk vidim jako posledni moznost, ale vazne bys mel vyhledat pomoc odbornika a probrat s nim sve trable. 

+3 /-2 | 03.03.2022 18:39

Agent Voňavka

Jinak USA pochybilo, ale taky dost jasne vyzvalo Saddama k ukonceni diktatorstvi, nespousteni jaderneho programu a rozhodne nemelo v planu si nekoho podrobovat. Ze tady Houzva srovnava jabka s hruskama a strasne snadno obvinuje USA ze zabiti pul milionu lidi, tak to chce odvahu. Mozna by to mel vyresit nejaky soud, co bys tomu rekl, Houzvo Houzvici? Abys nemel rychle po pi*i!

+1 /-2 | 03.03.2022 18:37

Agent Voňavka

Houzvo, Houzvo...nech se zavrit na par mesicu do Sternberka, protoze tve komentare hranici s blaznovstvim. Myslim to v dobrem.

+2 /-2 | 03.03.2022 18:34

HumphreyvanWeiden
Ono bohatě stačilo Američany HNED po útoku na Irák odsoudit a potrestat. Odstřižení od SWIFTU, zákaz startu sportovců atd. Nemuseli bychom to řešit až teď. Jak jednoduché. Zabít půl milionu lidí není žádná maličkost.
+1 /-3 | 03.03.2022 17:27

jarousek

Za mě naposled k tomuto článku ~ protest proti agresi Ruska a vyjádření podpory Ukrajině - z mé strany souhlas.

V diskusi jsem očekával debatu k tomuto konfliktu včetně historických odkazů, protože ani na Ukrajině nebylo vždy všechno růžové a krásné. A spousta respondentů tady řeší místo toho řadu konfliktů po světě. To jako, že čím víc konfliktů tady zmíníme, tím víc Adidas, jo?

A když už třeba z Humpreyho něco vypadne, tak začne Majdanem. To jako že tehdy se Putin fakt naštval? A kdo nakeslil mapu Ukrajinské socialistické svazové republiky, která slouží jako hranice dodnes - Američani? Proč tady nikdo nepíše o 2WW, kdy Němci prošli Ukrajinou jako nůž máslem a byli zpočátku leckde vítáni jako osvoboditelé od Ruské nadvlády a tyranie, než domorodci prohlédli a zjistili, že šlo o podobnou "socialistickou" verbež jako ta Ruská, jen s nálepkou nacionální namísto internacionální? A že si mnozí místní vyřizovali své účty se Židy je také pravdou a temnou skvrnou na ukrajinské historii. A kdeže je vzpomínka na neskutečné hladomory přelomu 20. a 30. let vyvolané Stalinem nikoliv neúrodou? To všechno je podhoubí současného vztahu Ukrajiny k Rusku. Ne Irák, ne Sýrie, Afghanistán nebo Libye.

A to, že jde na Ukrajině o sprostou Ruskou agresi, která doutnala již dávno, a snahu toto území anektovat ("omezená suverenita" is not death) je nespochybnitelné pro každého soudně uvažujícího člověka. A že se svět spojil proti Putinovu megalomanství a touze po znovuobnovení Sovětského imeria? No konečně, chce se říct. Kdo nezažil, neuvěří (vy je ale musíte mít rádi - ba, ba MUSÍME!)

A otázka pro kremlofily - kterou zemi USA okupovaly a odmítly pustit ze sféry svého vlivu? A kterou SSSR/Rusko?

+5 /-2 | 03.03.2022 15:21

gandalf

...nebo ještě se dái říct, že dnes je to hovado útočník, zatímco v případě Iráku byl oběť...

+1 /-1 | 03.03.2022 13:52

Petan

Vypadá to, že podle místních putinovců  bychom kromě odsouzení války na ukrajině měli vždy zároveň dodat, že společně s tím odsuzujeme i americkou invazi do iráku, válku ve Vietnamu, válku v koreji a pravděpodobně i křižácká tažení ve středověku. Doufám, že jsem na nic nezapomněl. Invazi sovětů do československa v osmašedesátém máme odsuzovat  také, nebo tu vynecháme?

+4 /-2 | 03.03.2022 13:50

gandalf

Weidene, jen Vám v tom rovnítku falírují vůdcové těch dvou napadených zemí

+0 /-0 | 03.03.2022 13:39

HumphreyvanWeiden
Jarousku, já jsem vám slušně odpověď na váš dotaz, tak je slušnost odpovědět na ten můj. Ještě jednou ho zopakuji: Co si myslíte o válce v Iráku v roce 2003? Ta válka souvisí s dnešní Ukrajinou velmi mnoho. O tu se celou dobu přetahují Rusko s USA. Tak je dobré vědět, jak se Amerika chová k zemím, kde má své zájmy. Velmi špatně. Víte, já měřím všem stejně a pokud se někdo dopustí špatnosti tak to řeknu. Američané se dopustili Zločinu proti míru v Iráku a Rusové páchají Zločin proti míru právě teď. Tak je to jednoduché.
+2 /-2 | 03.03.2022 13:21

jarousek

A to je co za argument, gandalfe? Plácáte hrušky s jablky na jednu hromadu. Konfliktů po světě jsou tisíce. Jakou si na jeden každý představujete odpověď? A od koho?

Nejblíže z Vašeho seznamu, byť s hodně přimhouřenýma očima, byl konflikt v Čečně. A to se moc nemlčelo. A nebo řekl nějaký výbor domovních důvěrníků, že se jako protestovalo málo?

A i odpověď "protože Sovětský svaz" je špatná. To jen báťuška Putin a jeho pár věrných si léta hraje na Sovětský svaz.

Správná odpověď je - protože spolu bojují dvě největší armády v Evropě. A to je průser. A nebo skutečně chcete klást rovnítko mezi tímto konfilktem a Sýrií?

A možná již tedy máte dost indicií, podumat proč se asi postavily na stranu Ruska při hlasování v OSN jen 4 země (pamatuji si jen Bělorusko, Sýrii a Eritreu, ta poslední mi vypadla - tuším, že nějací Arabové).

+2 /-3 | 03.03.2022 12:51

gandalf

Tak ještě jednou...proč jsme mlčeli k Jemenu, Sýrii, Čečně, Iráku atd. a teď se chováme jako pokrytci a můžeme se přetrhnout abychom podpořili Ukrajinu?...protože Sovětský svaz!

+4 /-4 | 03.03.2022 11:42

jarousek

Tak pro jednoho místního Putinovce:

1) A proč jenom za 8 let, není to zbytečně málo Humprey? Ale to byste si musel něco nastudovat z historie, O malování hranic, nuceném stěhování národů, souostroví Gulag, atd. Putin je kgbák z tohoto podhoubí vyrostlý. Podle toho se vždy choval a, bohužel, chovat bude.

2) Nikde jsem ve Vašem výčtu nenašel, že by Ukrajina někdy napadla Rusko nebo mu tím jen vyhrožovala. Zdá se, že ani Vy o ničem takovém nevíte - čili nic.

3) A netuším, proč sem zase taháte Irák. Tam se Ukrajina nějak angažovala? Nebo jak se historie Iráku promítá do rozpoutání války Ruskem na Ukrajině? Zřejmě nějaká neschopnost, opustit myšlenku. Zkuste třeba prášky nebo psychoterapii.

+6 /-4 | 03.03.2022 11:21

Messer56

IGI2 - Matně si vzpomínám, není to tá rozprávka kde se na Sliači usídlil padesáti hlavý drak .

+1 /-1 | 03.03.2022 11:17

Krolop

Jinými slovy a teď to trošku přeženu: Makali za nás a nyní bojují za nás! Dáme našim Ukáčkům pajdu na hodinu, však oni s tím dokáží uživit sebe i rodinu!

 

+3 /-3 | 03.03.2022 10:17

HonzaSvatoš

@kraken: Naprostý souhlas. Zaprvé, válka je už blízko, zadruhé, rozpoutali jí Rusové. Takže se dojímáme, exhibujeme a provádíme virtue signalling. Ten Jemen jsi připomenul dobře - jestlipak budou za válečné zločiny hnáni do Haagu přestavitelé Saúdské Arábie? Tam pokrytecký a prolhaný Západ zavírá oči a mlčí. No a u Čečny to zase bylo tak, že se řeklo, že to jsou teroristi, tak ať si je Rusko vyřeší, klidně i kobercovým bombardováním Grozného. S tím přezíravým postojem mnohých Čechů, nebo spíš čecháčků, k Ukrajincům, taky souhlas. Pro řadu našich lidí byli Ukrajinci jen "nějaká úkáčka". Po majdanu jako že chvíli ne, to se chvíli po kavárnách i vyvěšovaly ukrajinské vlajky vedle tibetských, ale pak zase jen "úkáčka". A teď se pokrytecky předvádíme, kdo jakože víc Ukrajincům pomůže a kdo se víc dojme.

+2 /-6 | 03.03.2022 10:10

slavista
HumphreyvanWeiden, to není můj názor. Odkazoval jsem na včerejší výrok Sergeje Lavrova. Domníval jsem se, že ho budete znát, když jste se jinak při hodnocení situace na Ukrajině od roku 2014 držel té oficiální protizápadní kremelské verze. Ale vidím, že teď po útoku na Ukrajinu je v trendu opouštět ruskou loď a držet se dále jenom té primitivní západofobie.
+2 /-3 | 03.03.2022 10:08

Krolop

Semode, Domesi, máš obavy liché, starej se raději o své špatné psyché!

+2 /-1 | 03.03.2022 09:52

Jirikovka@post.cz
Ruský byznysmen Konanychin žijící v USA nabízí generálům 1 milion dolarů za Putinovu hlavu! Putin je hledán pro masovou vraždu! Putin živý nebo mrtvý!
+0 /-1 | 03.03.2022 08:00

Igi2
Naši milí rusofili. Dovoľte mi pripomenúť svedectvo starogréckej veštkyne agresívne naladenému kráľovi: Ak zaútočíš, zničíš veľkú ríšu". Ak ste v škole nedávali pozor, tak zničil. Vlastnú.
+4 /-2 | 03.03.2022 07:56

HumphreyvanWeiden
To je slavisto váš názor, ne můj.
+1 /-3 | 03.03.2022 06:50

slavista
K tomu roku 2022 jste ještě zapomněl dodat, že za tento útok může (jako vždy) nejmenovaná zámořská velmoc, která chtěla, "aby Rusko zabředlo do Západem uměle vytvořeného konfliktu na Ukrajině"
+4 /-4 | 03.03.2022 00:30

HumphreyvanWeiden

Můj názor na dění na Ukrajině za posledních 8 let.

2014:  státní převrat zorganizovaný ukrajinskými oligarchy, za podpory vojenských poradců nejmenované velmoci ze zámoří.a zbabělého mlčení jednoho nejmenovaného společenství států - více než 100 obětí

2014 - 2022: občanská válka probíhající na východě Ukrajiny podporovaná nejmenovanou zámořskou velmocí na jedné straně a na straně druhé Ruskem - přes 10 000 obětí

2022: rozsáhlý útok Ruska na Ukrajinu - více než 2000 obětí    

A teď bych se rád zeptal jarouska, co soudí o válce v Iráku v roce 2003 a

Petana, zda má tato válka jeho třeba jen minimální podporu. Pokud ne, tak proč nemá odvahu ji veřejně odsoudit. Říct, že zabití 500 000 nemá mou podporu je sakra málo. Ti mrtví tam nejsou vymyšlení. 

+1 /-8 | 03.03.2022 00:00

Semod

Krolope, 21:36 ... to je krásná báseň v próze tvého aktuálního duševního stavu sad.

+2 /-3 | 02.03.2022 22:19

Krolop
Ve 12.32 mě zde napadl jakýsi slavista, anebo nějak jinak sešívaný, zřejmě člověk. Dovolím si na tohoto anonyma s nijak vysokým intelektem zareagovat. Nikde, nikdy jsem neobdivoval Putina a ani nikoho jiného! Já nejsem smečkový, ba ani stádový typ člověka. Já jsem solitér a nemám vůbec žádnou potřebu někoho obdivovat. Pravda je taková, že nechápu, jak je vůbec možné, že stejní lidé, kteří dnes provolávají slávu Ukrajině a jako kašpaři se zdobí ukrajinskými stužkami a vlaječkami, tak 8 let neviděli nesmyslné přestřelky a zabíjení v Doněcké a Luhanské oblasti. Tito, pro mě těžko pochopitelní lidé, včetně našich slavných demokratických politiků po celá dlouhá léta v klidu připouštěli zneužívání až vykořisťování ukrajinských dělníků a dělnic. Je všeobecně známo, že Ukrajinci v našich končinách jsou uznávání a považování, za velmi výhodnou, levnou pracovní sílu. A bác! Najednou všichni Češi bez rozdílu milují Ukrajince a odevzdali by jím snad všechno. Fuj, pro mě divné pokrytectví.
+6 /-7 | 02.03.2022 21:36

jarousek

Pane HumpreyvanWeidene, s lítostí Vám musím oznámit, že pokud píšete své duševní průjmy o dění v Sýrii v článku o ruské agresivní válce na Ukrajině, pak skutečně odvádíte pozornost - tedy pokud správně chápete význam těchto slov.

Pokuste se nám tedy, prosím, sdělit Váš pohled na aktuální dění na Ukrajině, pokud možno bez použití názvů jiných zemí než Ukrajina a Rusko.

A propos pojem speciální oprace za mír mi připomíná historický dotaz na proslulé Rádio Jerevan. Bude mír, anebo válka? Samozřejmě bude mír. A bude takový boj za mír, že nezůstane kámen na kameni.

+6 /-2 | 02.03.2022 21:09

Semod

HumphreyvanHoužva je divný patron na kterého ve 20:01 trefně zareagoval Petan. Já jen doplním ... celkem nedávno se pánové Bražina, Čekal, Houžva vyjadřovali na adresu Morphynisty, že své komentáře píše pod vlivem drog ... zajímavé na tom je, že podobně se začal vyjadřovat bandita Putin na adresu prezidenta Zelenského. To jsou ale paradoxy sad.

+6 /-2 | 02.03.2022 20:46

Petan

Re Hump: Vy jste ještě větší demagog, než to původně vypadalo. Pokud si někdo dovolil s vámi nesouhlasit (a takových není málo), tak minusy nebyly proto, že kritizujete americké tažení v Iráku. Myslím, že počínání USA v Iráku má u nás  nyní podporu minimální. Pokud ale v době, kdy  Rusko zahájí válku v Evropě začnete trousit příspěvky ve stylu - no je to sice špatné co dělají rusové, ale podívejte se na američany co dělali před 20 lety, tak to vypadá tak, že se snažíte omlouvat počínání Putina tím, že i ostatní dělají špatné věci. A ono to nejen tak vypadá,ale evidentně to tak i zamýšlíte.

+9 /-4 | 02.03.2022 20:01

Jirikovka@post.cz

Turci aspoň poslali na Ukrajinu drony,které jsou schpny ničit tanky! Není známo,že stařec Biden by tam něco podobného poslal!

+0 /-0 | 02.03.2022 19:58

HumphreyvanWeiden

Nic si z toho nedělejte pane Fialo, u mého příspěvku zase 4 zbabělci podporují vraždění iráckých civilistů. Jsou to zbabělci, protože se bojí se mnou diskutovat, jen pod rouškou anonymity posílají zápory.  

+3 /-8 | 02.03.2022 19:44

Jirikovka@post.cz

Ruští vrazi dál zabíjejí Ukrajinské civilisty! A slabý Biden v Bílem domě neni schopen nic jiného udělat než zavřít vzdušný prostor USA pro Ruská letadla!

+0 /-1 | 02.03.2022 19:10

Jirikovka@post.cz

Ruská invaze si vyžádala již životy 2000 Ukrajinských  civilistů!

+1 /-1 | 02.03.2022 18:58

Jirikovka@post.cz

Ti co mi dali -3 k přízpěvku 11:18,tak jim nevadí ,že na Ukrajině jsou zabíjeni civilisté včetně dětí a jsou proti tomu,aby civilizovaný svět tomu zabránil! Co k tomu dodat! Odporní elementi- hnusové!  I takoví chodí po světě!

+2 /-2 | 02.03.2022 18:52

HumphreyvanWeiden

Slavisto, vy jste neuvěřitelný demagog. "Aktuálně jim zůstala jenom možnost odvádění pozornosti od aktuálního dění tím, že "v Americe zase lynčují černochy"."

Takže podle vás, když upozorním na zločiny USA, které jsou hanbou celého demokratického světa (a upozorňoval jsem na ně už dávno před ruskou agresí !), tak tím "odvádím pozornost aktuálního dění" ?

Naopak, právě teď, když máme válku přímo v obýváku a vidíme na vlastní oči, jak hrozná věc to je, tak bychom se měli konečně zbavit tohoto pokrytectví a tyto zločiny jasně odsoudit. Dokud to neuděláme, pořád budeme pokrytci, kteří jsou spravedliví jen když se jim to hodí. To je stále náš morální a demokratický deficit, který Iráčanům dlužíme.

A jestli si myslíte, že útok na Irák nestojí za to, abychom ho odsoudili, tak uvedu některá fakta. Podle britských zdrojů, které započítali i oběti, které nesouvisely přímo s boji, to bylo téměř půl miliónu lidí. Jestli toto považujete za "v Americe zase lynčují černochy", je to vaše hanba.

Já se stydím za to, že to demokratický svět důsledně neodsoudil - zákaz účasti amerických sportovců na soutěžích, odpojení amerických bank od SWIFTu, možností bylo víc.

Pro doplnění, abych byl spravedlivý, uvedu srovnání s dosavadními oběťmi ruské agrese. Jsou to 2 tisíce ukrajinských civilistů. Agentura Interfax - Ukrajina.

+6 /-10 | 02.03.2022 15:42

HonzaSvatoš

Ještě jeden klasický, ke kterému se už začínáme přibližovat:

 

Dotaz na Rádio Jerevan: Dobrý den, existuje v SSSR svoboda projevu?

Odpověď: Ano, svoboda projevu je v SSSR zaručena zákonem. Zákon ovšem již nic neříká o svobodě po projevu.

 

Případně připomínám též onen známý řetězec, který začíná "Nemysli, když už myslíš, nemluv", a končí "Tak se nediv".

+6 /-4 | 02.03.2022 15:32

HonzaSvatoš

@PavelCh: Ono celkem dost těch vtipů, co bylo tehdy na SSSR, platí dnes na USA/západ. Napadá mě třeba tato variace na zlatou mříž:

Rusko je agresivní imperialistický revanšistický stát, který se vměšuje do vnitřních záležitostí USA, zejména v Sýrii a na Ukrajině. (v původní verzi tam jen bylo Rusko a USA prohozené a vměšování do vnitřních záležitostí bylo v Afghánistánu).

 

@slavista 12:32: ty bavíš, fakt. Takže, když je cenzura v Rusku nebo v Číně, tak to je důvod zavést cenzuru i u nás? Vypnout weby bez soudního rozhodnutí jen proto, že si někdo myslí, že ty weby šíří ruskou propagandu? "Logika" některých jedinců mě nikdy nepřestává udivovat.

+4 /-10 | 02.03.2022 15:17

Messer56
Pavel Ch. Včera mě pobavil jeden příspěvek na Novinkách : " Oproti mě bydlí jeden děda. Mám podezření , že má ruské předky. Nepošle mě někdo adresu kam dědu můžu udat."
+3 /-1 | 02.03.2022 14:15

Messer56
Ahoj Petře, doufám, že v Tvém příspěvku mělo být: " Jsem proti cenzůře, ale taky v žádném případě nebudeme toleroat jakékoliv komentáře schvalující ruskou agresi." A o to mě šlo. Přeji Ti hezký den a úspěšné Luhačovice. Standa
+4 /-0 | 02.03.2022 14:09

Pavel Ch

ad cenzura:  

Včera večer na ústečákách-facebooku jeden se ptal na protiatomové kryty v Ústí.

Další odpověděl, že jsou ve stavu, že by nás stejně neochránily a jádrem bychom stejně všichni končili. Tak jsem přihodil neškodný vtip, který jsme si říkali ve škole v sedmdesátkách a kterýmu by se i komanči spíš zasmáli, ne že by byl tehdy toliko protistátní, to jsme si říkali jiné, tvrdší vtipy. "Soutěž o zlatou mříž" se tomu říkalo.

 

 A včera ve 3 vteřinách, po poslání komentu-vtipu, že mi bylo cenzurováno: " obsah automaticky smazán".  surprise  

+5 /-0 | 02.03.2022 13:58

Petr Koutný

V celé diskuzi tohoto článku byl zablokován jen jeden komentář od přezdívky " Šach ". Za poslední dva dny byly zablokování dořasně tři komentujíci a dva jsou odblokování. Neříkal bych, že toto je cenzůra. Jeden komentář z 69 byl opravdu tvrdě za hranou a proto je blokován a jeho autor neviditelný. Nejsem proti cenzůře, ale taky v žádném případě nebudeme toleroat jakékoliv komentáře schvalující ruskou agresi. Díky, Petr  

+1 /-0 | 02.03.2022 13:21

Messer56
Pane Novotný, nikdy jsem nepodporoval ani jedným slovem Putina, avšak jak jsem psal, Rusko není Putin. Sleduji dlouhodobě zlo, které činí na "vlastním" národě ( důchodová reforma, obklopení svými lokaji, zatažení do války,...). Mám rád vyváženou diskusi a rád si přečtu i názory se kterými nesouhlasím. Nikdy jsem neporušil slušnost příspěvků , ledaže jsem použil nadsázku. Jestli se Vás něco z mých příspěvků dotklo, moc se omlouvám. Mě se ke příkladu moc dotklo , když se nálepkuje . putinovec, kolaborant, zrádci .. Diskuse má být různorodá , avšak slušná, bez urážek. Jinak zrušme diskusi a zapněme si veřejnoprání televizi. Přeji hezký den.
+4 /-2 | 02.03.2022 12:36

slavista
Krolop, Humprey nebo ciki byli zvyklí až do minulého týdne psát, jak je Putin úžasný a jak všichni Rusku ubližují a na Ukrajině je agresorem Západ. Ještě před dvěma týdny jsem tady byl za podporu Ukrajině nálepkován od Bražiny jako válečný štváč a příznivec fašismu. A najednou se jim to všechno agresí Ruska zbořilo. Aktuálně jim zůstala jenom možnost odvádění pozornosti od aktuálního dění tím, že "v Americe zase lynčují černochy". Jednání Putina sice ve zkratce odsoudí, ale zároveň nezapomenou dodat, že za ukrajinský konflikt může Západ. Otázka pro R P do jaké míry chtějí diskuzi moderovat. Tohle sice není přímo schvalování agrese, ale je to podpora putinovského režimu. A stejné je to i s tím bojem za svobodu projevu, která je v jejich případě jen zneužívána jako politická zbraň. O nějaké cenzuře v takovém Rusku taktně mlčí, ale jakmile jde o cenzuru v USA nebo o omezování šíření ruské propagandy (ať už v zahraničí nebo u nás), tak hned přichází na řadu nálepky o cenzorech, fašistech a příznivcích totalitních praktik.
+7 /-4 | 02.03.2022 12:32

Daniel Nový

Před pár týdny jsem tu psal, jestli je šachový server vhodné místo pro přepisy Putinovo projevů. Nevzpomenete si pane Koutný, kdo mi tu dával poučení o svobodě slova a doporučení na server nechodit? Malá nápověda - DB to nebyl, ten mě jenom urážel.

Prostě dokud nebyly na Ukrajině ruské tanky, tak to tady nevadilo, zvyšovalo to čtenost, tak nebyl problém.

+8 /-1 | 02.03.2022 12:10

Jirikovka@post.cz

Vážení! Teď není vhodná doba žít a zabývat se minulostí! Teď musíme žít přítomností! Na Ukrajině jsou zabíjení lidé včetně civilistů a dětí! Celý demokratický svět se musí snažit tomu zabránit!

+2 /-3 | 02.03.2022 11:18

gandalf

Ono je těžké pane Weidene být objektivní, když se vám do půl života s...i Sověti.

+4 /-1 | 02.03.2022 10:50

HumphreyvanWeiden

Já vím Krolope, ale aspoň jsem některým pokrytcům rozboural jejich bábovičky. A to mě velmi těší.

+3 /-3 | 02.03.2022 10:34

Krolop

Humpre, vedete tu statečný, obdivuhodný boj, ale obávám se, že naprosto marný. Slovy básníka: ...sám nejsi nic a nebýt sám je těžké... No, těžké, jak pro koho těžké. Většina našich soukmenovců ví, třeba i instinktivně, že je lépe chcáti po větru. Inu, ve smečce je větší síla, tedy ipravda.

+5 /-4 | 02.03.2022 10:20

Jiří Novotný_

Dobrý den pane Messerschmidte, 

to jsem rád že v tom základním si rozumíme. 

Já to myslel tak že vám na nss určitě nikdo nebude cenzurovat zmínky o boršči, o ruských velmistrech o ruské hře a tak podobně. To mi připadalo jako  laciný humor tvrdit že se něco takového bude dít. 

Šachisti jsou inteligentní a dokážou rozlišit když někdo napíše že ruský boršč je dobrý nebo že Čigorin byl vynikající velmistr nebo že mladý Rusky jsou neuvěřitelný kočky a nebo když někdo napíše že fandí Putinově válce. Předpokládám že v tom taky cítíte rozdíl a víte co z toho byste smazal a co ne.

+3 /-0 | 02.03.2022 10:17

Krolop

Však oni, ti Ušáci byli k nacistům hodně benevolentní, shovívaví, jejich zkušenosti se jim náramně hodili.

+2 /-4 | 02.03.2022 10:15

HumphreyvanWeiden

Svět by měl dát Rusům a Američanům jasně najevo, že jejich ozbrojené vpády na cizí území nebude v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ tolerovat. A najevo by to měl dát především demokratický svět.

+3 /-4 | 02.03.2022 10:15

VojtaTelekes

Neskutečné co se to dnes děje... je mi z toho smutno a doufám, že všechno dobře dopadne :-/

+5 /-0 | 02.03.2022 10:14

HumphreyvanWeiden

Co to je "velmi kriticky" pane Kuželko ? Kde je jasné odsouzení zločinců ?

+1 /-1 | 02.03.2022 10:09

HumphreyvanWeiden

"Potrestání těch, kde vyvolali vpád američanů do Iráku by také nebylo od věci." To je opravdu mravní nihilismus. Tam zemřelo víc než 100 tisíc lidí Petane !

Kde jsou ekonomické sankce, odřezání amerických firem od SWIFTu, osobní sankce na hlavního pachatele těchto zločinů, bývalého amerického prezidenta G. Bushe ml. ?

+3 /-3 | 02.03.2022 10:07

Petan

Humpe válečné zločiny je třeba trestat, takže doufejme, že bude něco jako bývalé norimberské nebo hágské tribunály a že bude novodobý hitler - Putin potrestán stejně jako byly norimberským soudem potrestáni nacističtí váleční zločinci.

Potrestání těch, kde vyvolali vpád američanů do Iráku by také nebylo od věci.

+2 /-1 | 02.03.2022 09:29

OldřichKuželka

Velmi kriticky, také v Iráku byly americkou armádou spáchány válečné zločiny, ovšem to, co dělá Putin, je ještě mnohem horší, již proto, že na Ukrajině je demokraticky zvolená vláda na rozdíl od Saddáma. 

+2 /-2 | 02.03.2022 09:24

HumphreyvanWeiden

Petane, to myslíte opravdu vážně??? Iráčané musí hledat pachatele válečných zločinů ?

Ty zločiny netřeba hledat, ty se staly a nebyly dosud potrestány. Nacisté byli tresáni i desítky let po válce. To se tam taky hledaly zločiny ?

A to jako doopravdy nevidíte souvislost ? Světová velmoc přepadne slabší stát a páchá tam zločiny. V Iráku zahynulo více než 100 tisíc lidí !!

+1 /-1 | 02.03.2022 09:22

HumphreyvanWeiden

Pane Kuželko, a jak se stavíte k válečným zločinům a Zločinu proti míru USA v Iráku ?

+1 /-1 | 02.03.2022 09:17

Petan

Re Hump: A, takže když Rusko páchá válečné zločiny, tak je potřeba najít někoho, kdo je páchal taky, aby se mohlo říct - podívejte oni jsou taky špatní.

Počínání USA v Iráku se dá považovat za neospravedlnitelné rozpoutání války, ale kde je ta souvislost se současnou válkou v Evropě?

+4 /-3 | 02.03.2022 09:17

OldřichKuželka
Těžko se dá považovat za objektivní, když autor jaksi zapomněl na skutečnost, že Krym byl obsazen Ruskem a "referendum" se konalo za dozoru okupantů, nebyli připuštěni nezávislí zahraniční pozorovatelé a průběh (například celé autobusy putinovců cestovaly od jedné volební místnosti k druhé a ti lidé hlasovali několikrát) a sčítání hlasů byly zfalšované.
+4 /-4 | 02.03.2022 09:05

HumphreyvanWeiden

re Petan: Je tam shrnuto jednání dvou hlavních zahraničních aktérů dění na Ukrajině. Chování USA v Iráku a Ruska na Ukrajině - ta podobnost není náhodná.

Válečné zločiny a zločiny proti míru nejsou nikdy promlčitelné.

+2 /-4 | 02.03.2022 09:05

Pavel Ch

Luke888, Petře,

 

byť je sbírka záslužná věc, potřebuje povolení, nejen na peníze, ale i na věci.

Je s tím asi mnoho starostí, papírování.

Možné pod patronací města, tam se domluvit nebo třeba pod patron. Červeného kříže.

Třeba jako DDM Ústí pod patronací statut. města: Sbírka 

 

+0 /-0 | 02.03.2022 08:56

Petan

Re Hump:  K objektivitě to má hodně daleko. Spíše je to výběr těch událostí ve světě, za které mohou být (čato i oprávněně) kritizovány USA a NATO, doplněno o fragmenty z moderních ukrajinských dějin. Jen tak mimochodem - vojenské aktivity na blízkém východě jsou události okolo Ukrajiny??

+3 /-3 | 02.03.2022 08:55

Petr Koutný

LUKE - díky za tip, ještě nemáme plán, jakým proslovem zahájíme turnaj, ale toto je pěkná myšlenka. Neslibuji, ale děkuji. 

+0 /-1 | 02.03.2022 08:46

HumphreyvanWeiden

Zde je stručné shrnutí událostí kolem Ukrajiny od roku 1990 až do dneška od ředitele Vojenského zpravodajství (1996-2001) generálmajora v záloze Petra Pelze.

Myslím, že je objektivní.

+2 /-3 | 02.03.2022 08:36

Luke888

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda by bylo možné během zahájení turnaje v Luhačovicích nějak symbolicky vzdát čest Ukrajině minutou ticha popřípadě vyvěšením vlajky, popřípadě udělat dobrovolnou sbírku mezi šachisty. Událostí posledních dní jsou opravdu šílené a nejde udělat nic jiného než je tvrdě odsoudit. Ukrajina zaslouží za to jak si brání demokratické hodnoty respekt, čest a uznání. Sami si tady doma vůbec neumíme představit co nyní tam ty lidí, matky s dětmi a vojáci zažívají za peklo, strach hrůzu a zvěrstva. Udělejme pro ně alespoň toto. Co vy na to pane Koutný?

+3 /-2 | 02.03.2022 05:56

mojmír vrba
tak už je to tady chtěl jsem se vyhnout zdejším debatám rusko nikdy nenatočí ojektivní film o zápasu karpov korčnoj něžný chlapec tolja prodal duši ďáblu a jestli pepa či franta taktéž pochybili jej neomlouvá a co se týče pálení knih spálil bych knihy v.klouse a m.zemana tedy až příští zimu kluci byli plodní a tato energetická zásoba se nám bude hodit
+2 /-3 | 02.03.2022 00:03

Messer56
Dobrý večer pane Novotný, prosím mé jméno je natolik světoznámé, že by to chtělo správně napsat. Fandím RP v tom co dělají pro šachy, avšak bytostně je mě odporný jediný správný názor. Používat slova kolaborant, zrádci pro lidi s odlišným názorem je nízké. Mám desítky kamarádů na Ukrajině i v Rusku. Nejsem přívrženec Putina a nesouhlasím s jeho vnitřní i vnější politiku. No Putin není Rusko. Budeme pálit kvůli Putinovi knihy Tolstého, Jesenina, Dostojevského..Pomáhám Ukrajincům a ke příkladu dnes jsem se dozvěděl, že některé české firmy jim nabízejí 50 Kč na hod
+5 /-2 | 01.03.2022 23:17

Jiří Novotný
Pane messershmidte boršč existuje iukrajinskej má jinej recept než ruskej ale je taky dobrej. Co ty seš za ruského vlastence když nevíš ani takhle základní věci?
+1 /-2 | 01.03.2022 22:42

Jiří Novotný
Pane Messershmidte a pane sismo, nechcete si ty svoje kolaborantský srandy vyprávět někde jinde?
+4 /-3 | 01.03.2022 22:39

Jiří Novotný
Pane Cveku moc si vážím Vašeho jasného postoje. Přestal jsem nss číst kvůli putinovým trolům, byla to drzá a ukřičená menšina, asi tak pět lidí ale dominovali diskusi a řvali tu lži jak putinův ministr propagandy a otrávili nás mlčící většinu. Teď budu nss znovu číst, Vaše výběry partií z extraligy jsou super!
+6 /-0 | 01.03.2022 22:38

Inconnu

Pánové, za mě +, už jsem tu na diskuse raději nechodil.

Nikdy jsem nepochopil, co může někomu imponovat na Putinovi. Pár takových lidí znám bohužel i osobně a jsou to duševní mrzáci.

+9 /-1 | 01.03.2022 22:03

Messer56
Sisma- Pavle doufám, že dojdeš na turnaj do Ořechova, no můžou jej zakázat ( figuruje tam Rudá armáda). Musíš častěji na tento web, pan Kuželka Tě poučí. SM.
+2 /-5 | 01.03.2022 21:17

Robert Cvek
Děkuji za příspěvky. Pár věcí, myslím si, že to je napsáno jasně a srozumitelně, kdo je putinovec se může hned vymazat z tohoto serveru a navždy a poprosil bych, aby si moji osobu také vymazal ze svého života. Jinak si diskutujte a pište co chcete, jen pls zachovejte pravidla diskuze. Doufám, že se nám s Petrem podaří sehnat moderátora diskuzí, předem děkuji za případný zájem.
+8 /-0 | 01.03.2022 21:09

Messer56
Pane Kuželko, moc rád Vás čtu, nemusím sledovat ČT24, Vy všechno víte, jen tak dál.
+3 /-7 | 01.03.2022 21:05

OldřichKuželka

@sisma : Je pravda, že jsme se při pohledu na ukrajinská města, ničená ruskou dělostřelbou, vrátili do roku 1956 a připomněli si maďarské povstání proti komunistické tyranii, zlikvidované Rudou armádou. 

+7 /-1 | 01.03.2022 20:55

sisma

Stano, raději neprovokuj, víš že s mladými komsomolci není žádná sranda. A my jsme se ocitli zpět v 50. letech. Pavel

+4 /-9 | 01.03.2022 20:18

HumphreyvanWeiden

Ale tak se můžeme bavit třeba o Covidu, ten je tu teď neprávem opomíjen. Třeba nedávno byla v Praze velká demonstrace a prý tam skoro nikdo neměl roušku a nikoho to nezajímalo.

No není to úžasné ? laugh

+0 /-0 | 01.03.2022 20:17

Messer56
Sarmatam - myslíš typické české jídlo hamburger
+4 /-3 | 01.03.2022 20:02

wecker

Děkuji Vám, Roberte, děkuji Vám, Petře. I za mne máte respekt a naprostou podporu.

+6 /-3 | 01.03.2022 19:59

sarmatam
co to je za slovo ? BORŠČ - tu asi někdo neumí vařit česky
+0 /-0 | 01.03.2022 19:43

sarmatam
paul o čemkolif , NERUŠIT
+0 /-0 | 01.03.2022 19:41

Messer56
Zdravím politbyro PR šachy. Chtělo by to ještě vydat nějaký návod jak diskutovat, aby to bylo v souladu s názorem vlastníků tohoto webu. Ke příkladu nepoužívat názvy jako boršč , ...atd. Standa M. P. s. doufám, že budu smazán.
+5 /-8 | 01.03.2022 19:28

sarmatam

f Bjehradu turnaj ? du se podívat, díky tome.....asponn zapomenu

+1 /-2 | 01.03.2022 18:40

Šach

Sláva Ukrajině. Vážený pane Cveku a vážený pane Koutný. Podporuji Vaše rozhodnutí zakázat na tomto serveru schvalování útoku na Ukrajinu. Připomeňme si, že tento útok schválili mj. Anatolij Karpov a Sergej Karjakin. Chci však připomenout ještě jiného šachistu, který měl také neakceptovatelné názory. Ten schvaloval zase útok na Světové obchodní centrum v New Yorku 11. září 2001 a označil ho za dobrou zprávu. "Yes this is all wonderful news, it is time that the fucking Jews get their heads kicked in. It's time to finish off the US once and for all." Tento bývalý mistr světa  proslul, jak známo, svými antisemitskými výroky a neskrýval nenávist vůči Židům. Propagoval nacistickou literaturu. Nakoupil několik výtisků Hitlerova Mein Kampf a rozesílal je svým známým. Do telefonu se přihlašoval slovy: "To jsem já, Bobby. Smrt všem Židům." Zde několik jeho protižidovských výroků. "They are subhuman. They are the scum of the Earth. When you talk about Jews, you're scraping the bottom of the barrel of humanity." "The United States is supposed to be a government of laws, not people. But that's a lot of shit. The United States is totally controlled by dirty Jews. And these are ruthless, lawless, criminal people. They've been mutilating their kids for thousands of years, cutting off a piece of their penis. That's illegal too, but that never stopped the dirty Jews." "America is totally under control of the Jews, you know. I mean, look what they're doing in Yugoslavia... The Secretary of State and the Secretary of Defense are dirty Jews." "Jews hate nature and the natural order, because it's pure and beautiful, and also because it's bigger and stronger than they are, and they feel that they can not fully control it. Nature's beauty and harmony stands in stark contrast to their squalidness and ugliness, and that makes them hate it all the more. Jews are destroyers. They are anti-humans." "The United States is an illegitimate country, just like Israel. It has no right to exist." Jak jistě pánové uznáte toto je nepřípustné. Pan Koutný se vyslovil pro to, aby byli bojkotováni ruští šachisté. Já vás oba vyzývám, abyste z kanálu Robert a Petr šachy na Youtube neprodleně odstranili všechna videa ve kterých analyzujete partie A. Karpovova, S. Karjakina a R. J. Fischera. Vyzývám vás oba, abyste už nikdy o těchto šachistech nenátáčeli svá obdivná videa. Jděte příkladem. Jinak byste byli za pokrytce. Sláva šachu! Sláva Ukrajině!

+0 /-0 | 01.03.2022 18:39

sarmatam
f Charkově se mi to nelíbí ,jebla tam gdesi sebou stíhačka bombardovací, a proto si radši pouštím Záviše ze znojma, abych zapoměl
+1 /-2 | 01.03.2022 18:39

Poutnik

Když tu může vulgárně napadat kohokoli Plát, co tak sleduji občas slovní přestřelky, tak proč tlumit vášně mezi jinými diskutujícími? Pokud slušnost, tak všeobecnou a ne jen selektivní.

+6 /-0 | 01.03.2022 18:11

Jirikovka@post.cz

Pane Paul! Zrušit všelbecný článek s modrým logem by byla naprostá hovadina! O tento článek je maximální zájem! Má statisíce přečtení! Diskutovat zde o univerzálním článku zde nepatří! Tady se má diskutovat o Ukrajině!

+0 /-6 | 01.03.2022 17:00

golemcz
Sláva Ukrajině, Sláva Hrdinům... Jan Vaníček
+2 /-4 | 01.03.2022 15:50

Tomáš Klimecký

Přátelé,

myslím , že toho už bylo dost,situace na Ukrajině mne také není lhostejná a sleduji co se tam děje, přispěl jsem částkou 2000 na pomoc a nějakou materiální pomocí jako jsou baterie , svítilny a zdravotnický materiál.Teď mohu jen doufat že mrtvých bude co nejméně.Co více mohu udělat jako obyčejný člověk......Tak se prosím nehádejme a hrajme raději šachy, třeba on line s přáteli  nebo prostě sledujme turnaj co zrovna hraje v Bělehradu.

+8 /-1 | 01.03.2022 15:49

Petr Koutný

Děkuji za komentáře, opravdu děkujeme i za emaily. Chci jenom dodat, že kdyby někdo chtěl moderovat diskuzi, napište mi email na koutnyy@gmail.com 

Díky, Petr 

+1 /-0 | 01.03.2022 15:47

Petan

V minulosti jsem měl řadu výhrad ke způsobu korigování diskuze. V rozporu se zveřejněnými pravidly byly například Morphynistovi (se kterým často politicky nesouhlasím) mazány příspěvky jen kvůli lehce ironickým poznámkám a na druhou stranu diskutérům z opačné strany politického spektra byly tolerovány příspěvky s hrubými urážkami. Doufám, že se to teď nezvrhne do opačného extremu. To, že někdo volil SPD přeci neznamená, že je extremista.

+3 /-1 | 01.03.2022 15:36

OldřichKuželka

Diskusi o čemkoliv zachovat, podle mě je tu právě proto, aby se debaty o politice a vůbec nešachových tématech nepřesouvaly pod články o turnajích, extralize, tréninku, atd. Navíc sem příspívá a čte hodně lidí a ti by po zrušení přestali web navštěvovat. Z mé vlastní zkušenosti mohu říci, že jsem ještě před mnoha lety rád četl stránky slovenského šachového svazu, kde byla občas hodně zajímavá diskuse, jenže to už dávno není, diskusi zrušili a tím můj zájem skončil...

+4 /-2 | 01.03.2022 15:26

Paul
2 Frank já nechápu proč je vůbec na šachovém serveru "Diskusní článek - diskuze o čemkoliv", navrhoval jsem ho zrušit už u 1000. příspěvku. Co takto udělat anketu čtenářů zdy ho chtějí zachovat ? nebo zrušit ?
+4 /-3 | 01.03.2022 15:10

Semod

RP šachy yes ... a hlavně ať se vám neutrhne z řetězu pan Bražina hats off.

+7 /-3 | 01.03.2022 15:00

Frank

Díky, to dává naději, že NSS zas bude slušným serverem. Stále nechápu, jak za moderátora mohla být vydávána osoba, která neustále urážela ostatní. 

+10 /-3 | 01.03.2022 14:50

romison
No konecne rozumnej krok taky jednou. Nikdy jsem nepochopil, jak mohl clovek jako Brazina moderovat diskuzi, to bylo takove chucpe, kor potom, co byl jednou zabanovan.
+8 /-3 | 01.03.2022 14:37

OldřichKuželka

Jsem rád za omluvu Morphynistovi, možná se ještě ozve, pokud bude odblokován, tedy aspoň za mě velké plus pro RP šachy, 

+8 /-4 | 01.03.2022 14:21

Rubinus
MMM: No hlavně nesmí být zase určen moderátor podobného typu, jako předtím David Bražina... Ten občas i sprostě urážel, když mu nedostatkem argumentů povolovaly nervy, že to byl navíc ještě příznivec Putinovského Ruska je další věc. Tím byl nějakou dobu NŠS nástrojem Kremelské propagandy.
+10 /-3 | 01.03.2022 14:21

java
Už viackrát som mal chuť popísať niečo na margo niektorých diskutérov. Neurobil som tak, preto sa pripájam k ospravedlneniu R.Cveka . Vrele vítam túto aktivitu nss. To MMM : v súčasnosti hocijaká tolerancia voči extrémistom len podporuje ich agresivitu - prispieva to k vzniku nenávistných nálad .
+6 /-3 | 01.03.2022 14:14

Jirikovka@post.cz

Putin napadl Ukrajinu a tím spáchal odporný čin! Je odpovědnÝ za smrt Ruských i Ukrajinských vojáků a civilistů i dětí! Putin dobrovolně z Ukrajiny neůjde,dokud nebude poražen! Osobně bych byl proto aby na Ukrajinu vstoupily  vojska NATO a ubránily Ukrajinu!

+1 /-4 | 01.03.2022 13:49

N. Očník

Díky, Roberte i Petře. 

+7 /-2 | 01.03.2022 13:43

tsonga6
re MMM: ina cesta neexistuje, schvalovanie vojny, ako som videl v niektorych komentaroch, je trestny cin Palec hore NSS
+4 /-2 | 01.03.2022 13:37

MMM
Přidávám souhlas s nickem Homunkulus i s ostatními níže. Na druhou stranu dodávám, že tímto krokem jste se dostali zhruba tam, kde jste web přebírali od Bolka&spol. Pokud si dobře pamatuji, jedna z oblastí, za kterou jste původní web kritizovali a kterou jste chtěli zlepšit, byla "cenzura" diskuze. Nyní budete muset, stejně jako oni, najít někoho, kdo bude ochoten věnovat nemálo času procházení a kontrole diskuze a zároveň bude mít aspoň trochu všech 5 pohromadě. Myslím, že to nebude snadné.
+7 /-1 | 01.03.2022 13:20

Igi2
Vďaka. Slava Ukraini.
+9 /-2 | 01.03.2022 12:59

slavista
Děkuji za správný krok. I já jsem to vnímal podobně jako Homunkulus. A není to jenom o schvalování ruské agrese, ale bohužel ta putinovská propaganda proniká do české společnosti dlouhodobě a lidé ji sami šíří, aniž by si to uvědomovali. Například typické pro ni je označovat vše, co chce pošpinit, jako fašistické. Proto někteří ve zdejších diskuzích tak nadužívali toto slovo - ať už ve spojení s koronavirovými opatřeními, vládní politikou, Ukrajinou, pobaltskými státy, běloruskou opozicí nebo obecně se Západem. A bohužel byl takto nálepkován i Morphynista za jeho podporu Ukrajině.
+11 /-1 | 01.03.2022 12:32

lmouse

Souhlasím, to co napsal Homunkulus podepisuji.

+11 /-3 | 01.03.2022 11:42

Homunkulus

Skvěle, díky. To, že jste tu nechali diskusi dlouhodobě ovládnout extrémisty, byla dost nepěkná skvrna na vašem šachovém úsilí. Teď by se mohl kredit vašich stránek zase zvednout. Pavel Holásek

+16 /-4 | 01.03.2022 11:38