Proč je Rusko nepřítelem šachu

20.05.2021 21:46 | Zahraniční zprávy

GM Ian Nepomniachtchchi nemůže hrát pod ruskou vlajkou během svého zápasu mistrovství světa s GM Magnusem Carlsenem v listopadu až prosinci v Dubaji. Důvodem je ruský zákaz mezinárodních sportovních soutěží Světovou antidopingovou agenturou.

Zákaz WADA ( World Anti-Doping Agency ) uložený pro dopingový  skandál ruských sportovců byl uložen na čtyři roky v prosinci 2019, ale následně v prosinci 2020 snížen na polovinu Sportovním arbitrážním soudem (CAS). To znamená, že do konce roku 2022 nemohou ruští sportovci soutěžit na olympijských hrách a akcích světového šampionátu reprezentujících svou zemi a Rusko nemůže pořádat akce světové úrovně.

Zdálo se, že zákaz měl na šachový svět jen malý dopad, když bylo jasné, že Turnaj kandidátů FIDE, který skončil před několika dny v Jekatěrinburgu, může pokračovat podle plánu. Všichni tři ruští účastníci mohli hrát také pod svou vlajkou.

Nyní, když se ruský hráč kvalifikoval na mistrovství světa, to však bude něco jiného, ​​protože je to mistrovství světa. Platí zde mezinárodní zákaz, což znamená, že Nepomniachtchi nemůže hrát pod ruskou vlajkou. Na stole nebude ruská vlajka a ruská hymna nebude povolena.

Hlavní marketingový a komunikační ředitel FIDE David Llada uvedl následující prohlášení:

FIDE může potvrdit, že kvůli sankcím WADA proti Rusku nebude Ianovi Nepomniachtčimu povoleno hrát pod ruskou vlajkou na zápase mistrovství světa v Dubaji.


Tento zákaz zakazuje ruským sportovcům a organizátorům akcí veřejně vyvěsit vlajku Ruské federace, název „Rusko“ (v jakémkoli jazyce či formátu) nebo jakýkoli státní znak nebo národní symbol Ruské federace, a to i na jejich oblečení, vybavení , nebo jiné osobní věci, v každém případě pod označením „mistrovství světa“.

CAS přímo objasnil FIDE, že tato omezení se nevztahují na kvalifikační fázi žádného světového šampionátu, jako jsou mistrovství světa 2021 a mistrovství světa žen 2021, které se v Rusku uskuteční později v tomto roce.

Stejně tak se zákaz WADA nevztahuje na šachovou olympiádu 2022, protože tato událost nemá status „mistrovství světa“ . Formálně tento status patří mistrovství světa týmů.

Musí být smutné pro Nepomniachtchiho prožívat svůj životní šachový sen a nemít možnost reprezentovat svojí zemi. Zemi, která psala a píše šachové dějiny. Doping určitě do sportu nepatří. Ale kolektivní vina je trest i pro nevinné sportovce. V tomto případě je tento trest absurdní, protože Ian Nepomniachtchi si sportovně vybojoval právo hrát o Mistra světa a toto právo vyzvat Mistra světa si vybojoval pod ruskou vlajkou. 

Je nelogické hrát kvalifikační turnaj k zápasu o Mistra světa pod ruskou vlajkou. Kde to nikomu nevadí a tím jakoby se říkalo, že tento sportovce nedopoval a pak stejný sportovec nemůže reprezentovat svojí zemi! 

Co budou psát dějiny, kdyby Ian tento zápas vyhrál? Když by se nemohlo napsat, že ruský hráč vyhrál Mistrovství světa a nemohlo by se psát ani to, že ruský hráč je Mistrem Světa? 

Proč vůbec šachy musí trestat své hráče tímto způsobem? Když logikou věci je jasné, že největší doping je dvojité kafe? 

Proč šachisté musí nést kolektivní vinu za to, že sport je dnes business a doping je všude. Ve fotbale, v tenisu, v atletice, cyklistice, boxu, hokeji....

Zrovna šachy co do pohledu na doping jsou jedním z posledních sportů, kde doping v podobě používání zakázaných látek , jsou možná jedním z posledních čistých sportu na světě. 

V nadsázce při trošce diplomatického štěstí by mohla mít Česká republika Mistra Světa v šachu. Možná by mohl být Ian Nepomniachtchi na pár dní českým hráčem ( nebo by mohlo mít Kongo prvního Mistra světa) ! 

Samozřejmě to je utopie, jen tím chci říct jak je tento zákaz nesmyslný. 

47x 6050x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (47) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Karel Havel
To david brazina: Váš názor na mé (nepříliš časté) příspěvky Vám neberu, ale Ty Vaše si i do budoucna rád přečtu. Buďte zdráv!
+0 /-0 | 31.05.2021 20:03

Lim

Jsem proti dopingu. Antidopingové tresty by se měly udílet stejnou měrou všem, kdo se proviní. Tedy i americkým negerským sprinterům, kterým drogy kapají z nosu. Svalstvo na krku a ramenou černých sprinterů USA je jasným důsledkem užívání anabolik. Profesionální sport je úchylná zvrácenost. 

+0 /-0 | 27.05.2021 12:09

xdavx x

Karel Havel, coz tak nejak uvozuje otazku proc pisete pod cizim jmenem, nebo ze vubec nevite o cem pisete.

+0 /-0 | 26.05.2021 22:07

Karel Havel
To david brazina: Podmínkou pro čtení NSS není registrace pod FIDE, takže v její databázi mě skutečně nenajdete.
+0 /-0 | 26.05.2021 11:14

Mira

Že je předseda hokeje Fasel dávno za duševním zenitem svědčí mimo jiné i jeho účast na letošní Putinově hokejové kanonádě v Soči. Do toho se skutečně politika nemíchá. hats off

 

+0 /-0 | 21.05.2021 16:43

Petr Koutný

Koho - napsal jsem ho já....Líbí se? Předem děkuji za pochvalu! A budou další:) . 

+0 /-0 | 21.05.2021 16:36

kohojstepotkaliodkohoopsali
Bohužel článek neřekl, kdo ho napsal.
+0 /-0 | 21.05.2021 16:34

Petr Koutný

Koho a dál ani nevím jak se jmenuješ - díky za komentář. Já dnes  budu jen děkovat. Článek se povedl a jsem rád, že tě zaujal. To je moc dobře. To je paráda, když článek vyvolá reakce a řekne, co chtěl říct. Petr

+0 /-0 | 21.05.2021 16:32

kohojstepotkaliodkohoopsali
Bylo by vhodné uvést u článku skutečného autora větší části textu (až do věty "Formálně tento status patří mistrovství světa týmů"). Autorem je Peter Doggers a jeho článek vyšel již 30. dubna na chess.com. Pak také doporučuji příště důkladně kontrolovat překlad vyplivnutý google překladačem, není na něj úplně spoleh. Například "event" v tomto případě nelze přeložit jako "případ". https://www.chess.com/news/view/nepomniachtchi-russian-flag-wada-ban
+0 /-0 | 21.05.2021 16:24

doktor.ák

To HNP: V roce 2014 bylo MS v hokeji v demokratickém Bělorusku? Lukašenko je prezidentem od roku 1994 tzn. již 6x zfalšované volby. Trochu podivné.

+0 /-0 | 21.05.2021 15:42

HumphreyvanWeiden
To je citát z Dějin VKS(b), kterou napsal samotný J.V. Stalin. Zajímavá inspirace ! ;- D
+0 /-0 | 21.05.2021 15:15

Pavel Capek

...jako dodělávající bestie i tato diktatura vezme brzký konec ...

Jako bych se vrátil o 30 let zpět ! Přesně takový slovník měli normalizační propagandisté !

+0 /-0 | 21.05.2021 15:06

Pavel Capek

@ 14:09 | Harry Nelson Pillsbury : Ono to nebylo tak jednoduché.

Prezident Mezinárodní hokejové federace (IIHF) René Fasel pro ruskou agenturu TASS uvedl, že politika by se do sportu neměla zatahovat. „Situaci pečlivě sledujeme. Naším cílem je uspořádat turnaj v Bělorusku, chceme to udělat pro fanoušky, kteří si to zaslouží. Neměli bychom si dovolit být pod tlakem politiky a nechceme být rukojmími politických her," míní 70letý Švýcar, který stojí v čele IIHF už více než čtvrt století.

Nakonec tomu tlaku ovšem podlehl a Bělorusku to pořadatelství IIHF nesvěřilo...

+0 /-0 | 21.05.2021 14:36

Harry Nelson Pillsbury

A doplním, že část hokejového MS se měla hrát v Bělorusku, ale protesty demokratické veřejnosti a také sponzorů vedly k odebrání pořadatelství. Krok, který přívitali všichni slušní lidé. Krvavý režim diktátora Lukašenka, který volby prohrál, zfalšoval jejich výsledky a u moci se drží jedině represemi a terorizováním vlastních občanů, nemá právo na pořádání vrcholné sportovní události. Věřme, že jako dodělávající bestie i tato diktatura vezme brzký konec a  my budeme moci přivítat v rodině evropských demokracií nové, svobodné Bělorusko ! 

+0 /-0 | 21.05.2021 14:09

Pavel Capek

@13:02 | Harry Nelson Pillsbury : Asi to tak bude, když to píší na idnes. Sázkové kanceláře to mají také vypsáno jako ROV. Potom nechápu, proč si to IIHF neopraví ! Tam je neustále oficiální název i vlajka...

https://www.iihf.com/en/events/2021/wm

 

+0 /-0 | 21.05.2021 13:31

Harry Nelson Pillsbury
@ Pavel Čapek 6:21 - Vůbec poprvé jsou za státem řízený doping potrestáni také hokejisté. Od úvodního utkání proti Česku musejí obléknout dresy bez státního znaku. Během šampionátu budou vystupovat v olympijských dresech, v kterých už odehráli olympiádu v Jižní Koreji. Navrch se při jejich zápase nesmí hrát ruská hymna. Zdroj: https://www.idnes.cz/hokej/ms-2021/ms2021-lotyssko-rusko-opusteni-bubliny.A210521_102750_ms-hokej-2021_bobo
+0 /-0 | 21.05.2021 13:02

HumphreyvanWeiden

Pro mě jsou VÁLKY horší než DOPING. Hlavní myšlenkou Olympijských her už ve starověku bylo ukončení válek. Žádný řecký stát, který se účastnil Her, nesměl vést válku. To by mělo platit i dnes, kdy se válčí čím dál víc a víc. Při dopingu jde jen o zdraví sportovce a peníze sponzorů, to nechť si ošetří antidopingové komise, ale ve válce jde o životy. 

Pokud má být někdo vyloučen z OH, jsou to USA, hlavní sponzor a strůjce většiny válek ve světě. To by mělo smysl a bylo by to varování i pro další agresory.

+0 /-0 | 21.05.2021 12:10

Viktor Javořík

David Brazina - děkuju moc za Váš komentář. Dvojí metr dozajista funguje a je bohužel uplatňován ode dávna. Opět velká chyba a nedostatek sebe reflexe - říct si "i my máme popel na hlavě". Nicméně problematiku dopingu neznám a neorientuji se v ní. První signální mi říká, že k takovému trestu v případě Ruska došlo kvůli faktu, že doping zde byl používán v témeř "celém sportovním spektru". Od atletiky... přes lyže... až po... tudíž chápu, že zakročili k rasantním a celospolečenským opatřením. V případě Norska nebo USA asi budou uplatňovat mírnější, konkretnější opatření. Ale opakuji nevyznám se v tom, nejsem sportovec. Myslím, že kdo bude chtít fandit ruskému hráči (v tomto případě absolutně nevinému), tak mu fandit bude bez ohledu na vlajku. Dokonce to možná i Nepomňaščije motivuje k lepšímu výkonu? Nějaké "odvetě"? Kdo ví.

+0 /-0 | 21.05.2021 11:58

ciki333

Reportér The Huffington Post Travis Waldron se zamýšlí nad krokem Mezinárodního olympijského výboru (MOV), který fakticky zakázal Rusku účast na příštích zimních olympijských hrách. Waldron tvrdí, že jediný rozdíl v užívání dopingu mezi Ruskem a USA spočívá v tom, že v Rusku je řízen státem, a v USA soukromými společnostmi.

Pro některé Američany je krok MOV vnímán jako další vítězství ve sportovní studené válce. Jenže problém je v tom, že ani Spojené státy zdaleka nemají čisté svědomí. Všichni ti, kdo se radují nad vyloučením Ruska, ignorují fakt, že my Američané jsme také podváděli. Jen je doping zprivatizován a korporatizován a neřídí jej tedy, jako v Rusku, stát.“

A dále účastnice na OH v Pekingu Kara Goucherová: "Překvapilo mě, jak rychle Američané zapomněli na své vlastní dopingové aféry. Místo, abychom začali ukazovat prstem na Rusy, měli bychom se v prvé řadě zaměřit sami na sebe."

 

https://www.huffpost.com/entry/us-olympic-team-cheating-russia_n_5a2aca81e4b073789f695a21

+0 /-0 | 21.05.2021 11:53

xdavx x

Viktor Javořík, děkuji za Váš střízlivý a objektivní komentář. Souhlasím ve všem co jste napsal, ale dovoluji si nesouhlasit v jednom bodě. Vše by bylo akceptováno, pokud by ale normální nezaslepený člověk neviděl tu jednoznačnou šikanu a dvoji metr uplatňován na Rusko a ostatní státy. Z pozice síly jedná za svými hranicemi kde kdo, od Polska, Nemecka, Japonska, USA až po Rusko, to je dvoji metr číslo jedna. Státem řízený doping má prokazatelně Norsko u lyžařů a USA u Amstronga. Dále státem řízený doping měl prokazatelně i Kazachstán, Jamajka... tedy dvoji metr číslo dvě. Zatímco na Srbsko se snášely bomby na Krymu nezazněl ani jediny výstřel, dvoji metr číslo tři. Zatímco USA prokazatelně se michájí do voleb na celém světě a odposlouchávají i své tzv prátele, u Ruska stači jen podezření, či dokonce něčí tvrzení k hysterickým reakcim, dvojí metr číslo čtyři. A tak dale a tak dale. Dokud se všem nebude měřit stejně bez rozdílu barvy kůže, či politických názorů, bude vždy existovat skupina lidí, kteří nebudou jen mlčet jako ovce. Ta druhá skupina lidi, je pak bude urážet, stejně jako je to tady, protože hlupák nikdy nepochopí, že nic není jen černobílé.

+0 /-0 | 21.05.2021 11:51

Kempelen
HNP 10:59: Life expectancy Russia: https://www.google.com/search?q=life expectancy in russia&rlz=1C1CHBF_enCH828CH828&oq=lifeexpectation in rus&aqs=chrome.1.69i57j0i13j0i13i30l8.12648870j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
+0 /-0 | 21.05.2021 11:51

HumphreyvanWeiden

Takže důvodem proč Nepomňašij nemůže hrát pod ruskou vlajkou je věk pro odchod do důchodu??? To je opravdu bizár :-D D D

+0 /-0 | 21.05.2021 11:51

Viktor Javořík

Mrzí mě, když vidím, jaké nenávistné komentáře tady někteří lidé píší. Jako vždy se debata odkloní od merita věci a začne se točit kolem "Putina; voleb; presidenta; opozice..." - už z toho jde vidět, jak moc velkou "škodu" bohužel napáchalo na lidech současné dění ve světě. Já osobně velmi fandím ruským šachistům, pochopitelně mě velmi mrzí, že Nepomňaščnij nebude moc hrát pod svou vlajkou. Je to škoda, je to smutné, je to nespravedlivé. Nemám dobrý pocit, když se kopou mezi lidmi zákopy a strhávají mosty - ať už na západ nebo východ. Nikdy to nevedlo k ničemu dobrému - lidé by se měli respektovat a mluvit spolu. Tolik k oné diskuzy "Západ vs. Východ". Nicméně, jak už říkal Garry Kasparov a mnoho jiných - Rusko často jedná z pozice moci a síly. Tak to prostě je. Argumentů, proč tak jedná je mnoho. Faktem ale je, že tamní doping byl řízený státem, byl ve velkém distribuován a státně podporován. To je prostě špatně! Na tom se myslím shodnou všichni. Tohle by se nemělo dít v žádném sportu a v žádném státě. A pokud "svět" chce dát najevo, že by se tohle nemělo dít, chápu, že to musí udělat generalizačně. Což je vždycky špatně, ale chápu, že v tomhle případě to asi jinak zkrátka nešlo. Já můžu jen doufat, že se rusové (ti kterých se to týká) nad sebou zamyslí a přestanou svým chováním omezovat své krajany. Doufám, že nevzbudí můj komentář žádné další vášně a nadávky. Budu fandit ruskému hráči, ale s plným respektem toho, že zkrátka nesmí hrát pod svou vlajkou. Trest přísný, trest zákeřný, trest ponižujicí a nespravedlivý, ale zdá se jediný, který opravdu reálně "pocití" - a to byl záměr.

+0 /-0 | 21.05.2021 11:45

xdavx x

Pavel Capek, hranice odchodu do duchodu byla navrhovana tusim 67 let. Prumerny vek doziti u muzu je 76 let. tady je to prehledne https://www.cssz.cz/duchodovy-vek-ve-statech-eu-ehp-a-svycarsku, takze zadna hitparada.

V Rusku je hranice odchodu do duchodu jedna z nejnizsich v Evrope - 63 let, od roku 2018 65 let, tudíž pořád míň než ve většíně vyspělých států EU (ale chapu že media musí psát jak je to v Rusku zlé :D). Prumerny věk dožití v Rusku je ale také ovlivněn kmenovou populací v Sibirských oblastech, což demokrat Morphyn bud nevi, nebo to jen nechtene zamlcel - tam je prumerna doba zivota 50 let. Evropska část Ruska je na tom plus minus stejně jako u nas. 

+0 /-0 | 21.05.2021 11:44

Harry Nelson Pillsbury
+0 /-0 | 21.05.2021 11:41

ciki333

Vida, kost obalená masem vylákala krysu největší z kanálu.

"Putinovský režim, který je zcela oprávněně označován za fašistický, jen prohlubuje zaostalost a chudobu ruského skomírajícího impéria . Lidé jsou stále chudší, věk odchodu do důchodu je takový, že se jej velká část ani nedožije."

Výroky hodné odduševnělého génia. To rojení rusofobních blbců nemá konce.smiley

 

 

 

+0 /-0 | 21.05.2021 11:38

Pavel Capek

A to ještě není jisté, jestli se současné zastropování 65 let po volbách nezmění.

Vláda ODS, TOP 09 a Věcí veřejných v čele s ministrem práce a sociálních věcí Jaromírem Drábkem z TOP 09 v roce 2011 v rámci tzv. důchodové reformy prosadila, že zvyšování důchodového věku bude postupně pokračovat i nad hranici 65 let, s níž počítaly už dříve schválené plány. Vládní koalice ČSSD, ANO a KDU-ČSL však přišla s opětovným zavedením věkového stropu 65 let pro odchod do důchodu.

+0 /-0 | 21.05.2021 11:13

Pavel Capek

@10:59 | Harry Nelson Pillsbury : Ten argument s věkem odchodu do důchodu je poněkud mimo. U nás je pro ročníky narozené 1971 a mladší mají důchod taky až po dosažení  65 let. 

Nezlob se, ale ta tvá argumentace mi připomíná propagandu před rokem 89. Jen tenkrát byly ten největší arcilotr USA...

+0 /-0 | 21.05.2021 11:10

Harry Nelson Pillsbury

Zkuste, komouši , napsat i nějaká fakta, která by to, co jsem napsal, zpochybnila či vyvrátila , Urážet dokáže každý , co je nepravdivého na tom, že po důchodové reformě je věk odchodu do důchodu v 65 letech a průměrný věk , kterého se v Rusku muži doživají, jen o rok vyšší ? 

+0 /-0 | 21.05.2021 10:59

xdavx x

To Karel Havel - btw, to je vase prave jmeno nebo stejne jako nekolik rusobijcu a demokratu tady, jste zde pod falesnou identitou? Protoze zadny Karel Havel neni veden jako sachista pod FIDE. Zajimave, ze ti co nevidi za kazdym rohem rusa, a nejsou zrovna nakloneni diktatu EU, svou identitu neskryvaji. To neni utok na Vas, ale urcite i Vam to musi prijit zvlastni.

+0 /-0 | 21.05.2021 10:55

xdavx x

Pavel Capek, taky bych to tak videl. Tak blbej byt nikdo nemuze.

+0 /-0 | 21.05.2021 10:50

Pavel Capek

@10:35 | Harry Nelson Pillsbury : Ty jsi za tu antiruskou propagandu placen ?

+0 /-0 | 21.05.2021 10:49

Harry Nelson Pillsbury

Putinovský režim, který je zcela oprávněně označován za fašistický, jen prohlubuje zaostalost a chudobu ruského skomírajícího impéria . Lidé jsou stále chudší, věk odchodu do důchodu je takový, že se jej velká část ani nedožije. Jediné, čím si ještě může část občanů získat, je okupace Krymu ( doprovázená " vlasteneckou " propagandou ) , agresívní výpady proti západním demokratickým státům, vraždy novičokem,  harašení zbraněmi. A sem patří i sportovní " úspěchy ", které však byly dosaženy podvodem, na nichž se podílel přímo stát. Za mě tedy trest zcela spravedlivý a podle mě ještě příliš mirný. 

+0 /-0 | 21.05.2021 10:35

HumphreyvanWeiden
Hmm, a co proběhlo médií? Že do areálu muničního skladu mohl jít úplně každý a že proti Rusům mají jako důkaz jeden e-mail bez metadat a fotku údajného špióna z Prahy. A z toho některá média usuzují, že vina Ruska je nad vší pochybnost prokázána. Mě to teda nestačí. Jediné, co se prokázalo, je lajdáctví BIS, které roky nevadilo, že se ve Vrběticícj kradly zbraně a vyvážely bůhvíkam.
+0 /-0 | 21.05.2021 10:00

xdavx x

Karel Havel, pak byste mel byt schopen rozlisit rozdil mezi vrazdou a umrtim lidi, ktere nikdo umyslne nezabil. 

Pokud Vam staci to co vite z medii, tak pak si zrejme jen selektivne vybirate co se vam hodi, protoze i media upozornuji na radu nesrovnalosti.

+0 /-0 | 21.05.2021 09:16

Karel Havel
@HumphreyvanWeiden: V tajných službách nepracuji a ani nejsem premiér či ministr vnitra, takže o Vrběticích vím jen to, co proběhlo médii. Nicméně mi to, asi na rozdíl od Vás, stačí. Ale to je holt věc názoru a životních zkušeností. Máte-li na to jiný názor, tak Vám ho neberu. Jinak možná Vás to překvapí, ale i já budu fandit ruskému šachistovi. Magnus je jistě skvělý šachista, ale už je "na trůnu" dost dlouho...
+0 /-0 | 21.05.2021 08:11

Petan

Doping je všude včetně šachů - jen u nich je ten doping elektronický, nikoliv ve formě pilulek nebo krevních transfuzí. Rozdíl je také v tom, zda je doping státní institucí podporován a zakrýván, jako tomu bylo v Rusku, nebo zda je organizován sokromými skupinami. Proto ten trest kolektivní. I když zrovna ta vlajka mi také moc logická nepřipadá.

+0 /-0 | 21.05.2021 08:04

Karel Havel
@david brazina: Na šachový server tedy tato věc moc nepatří, ale pokud se mě ptáte, tak odpovídám, že zastreleni iranskeho generala USA odstrelovacem považuji rovněž za vraždu.
+0 /-0 | 21.05.2021 07:59

Pavel Capek

Pokud se ten zákaz týká opravdu mistrovství světa ve všech sportech, tak je zajímavé, že na MS v ledním hokeji hraje Rusko pod svou vlajkou. Jestli bude i hymna se dovíme už v 16:15, kdy sborná nastoupí proti naší repre. Kde udělali soudruzi z WADA chybu ?!! blush

https://www.iihf.com/en/events/2021/wm

+0 /-0 | 21.05.2021 06:21

sarmatam
ajajajajajajaj :-)
+0 /-0 | 21.05.2021 01:55

Jiří Kadlec

ciki,david, Humprey: yes

+0 /-0 | 21.05.2021 00:28

HumphreyvanWeiden

Souhlasím s panem Koutným. Mě už ty kolektivní tresty, absurdní obvinění bez důkazů (Kůdela), tahání politiky úplně do všeho strašně štve. Nesnášel jsem Sovětský Svaz, který dělal totéž, zejména v zápase Korčnoj - Karpov. Moc chtěl, aby emigrant, "nepřítel lidu" Viktor Korčnoj byl za vyvrhele. Teď tím vyvrhelem má být Jan Nepomňašij ????? Proč ? 

Protestuji proti takovému vyrábění zloduchů a už jen proto budu fandit RUSKÉMU šachistovi !

+0 /-0 | 21.05.2021 00:13

HumphreyvanWeiden

@ Karel Havel: "...režim, který vražd české občany (Vrbětice) o trochu slávy přijde." Můžete pro své tvrzení uvést nějaký důkaz, který by obstál u civilizovaného soudu?  Nebo je to důkaz á la Kamara, kdy k odsouzení stačí pouhé obvinění ???

+0 /-0 | 21.05.2021 00:01

xdavx x
Karel Havel: Mozna byste mel trochu brzdit, tady nejste na srazu hlupaku z milionu chvilek, tak si ty urazky na hlavu statu nechte od cesty. Víte o tom co se deje uplny nic, ale hlavně že vám to správně politicky myslí. A co se tyka slova vrazda, vy demokrati moc casto pouzivate velice silne pojmy aniz byste vedeli co znamenaji, vrazda, vlastizrada, masakr. Jak byste nazval zastreleni iranskeho generala USA odstrelovacem? Z lidi jako vy je mi na bliti, s tim vaším dementnim dvojim metrem a jedinou pravdou.
+0 /-0 | 20.05.2021 23:41

Karel Havel
Vážený pane Koutný, jak kdyby na NSS začal přispívat pan prezident... Vás ovšem, doufám, Rusové za to neplatí. Ano, Rusko je šachová velmoc, ale do značné míry proto, že šachy tam od dob Sovětského svazu požívají značnou podporu státu. Je to přitom stejný stát, který fixloval v případě ruských sportovců na olympiádě a proto jeho sportovci, i Ti, kteří nedopovali, pod vlajkou tohoto státu nemohou vystupovat. Pro některé z nich se to může zdát nespravedlivé, ale já osobně jsem jen rád, že režim, který vražd české občany (Vrbětice) o trochu slávy přijde.
+0 /-0 | 20.05.2021 23:12

ciki333

WADA používá dvojí metr. Jedním měří Rusům, druhým sportovcům USA. Jak jinak si vysvětlit nulové dozvuky dopingové skandálu Lance Amstronga a potažmo celého týmu "Pošťáků" v sedmi ročnících prestižní Tour de France? Slavný cyklista si píchal do žil pod dohledem španělského "lékaře" Fuentese všemožné stereody, počínaje EPO a konče nandrolonem. Přesto World Anti-Doping Agency neuložila kolektivní trest dalším americkým sportovcům. V případě Ruska se jedná o cílenou a záměrnou šikanu, návrat do padesátých let minulého století. To, co postihne Nepomniachtchiho, považuji za nechutné...Za součást ničím neopodstatněné protiruské hysterie. Euroatlantická civilizace by si měla především zamést před vlastním prahem a začít řešit problémy s migrační krizí. Rusko není nepřítel, tím jsou muslimští vetřelci.

+0 /-0 | 20.05.2021 23:08

vycinac

Rusko dostalo ten dištanc nie ako prevenciu, ale ako trest. Áno, doping je všade, dopujú aj športovci z iných krajín. Avšak napríklad taký Lance Armstrong dopoval na vlastnú päsť a nie v rámci amerického štátneho programu na doping (lebo nič také neexistuje). V Rusku taký program existoval a to ich nehorázne správanie sa po prevalení sa škandálu si ostrú reakciu proste pýtalo. Týkalo sa to špeciálne olympiády a konkrétne atletiky, ale vzhľadom na okolnosti boli potrestaní všetci. Z pohľadu nevinných (nedopujúcich) športovcov je to obrovská skrivodlivosť, ale v zmysle toho, ako fungujú národné športové zväzy a ako sú navzájom prepojené do tých medzinárodných v tom rácio vidím. Áno z pohľadu šachu je najväčším dopingom telefón na záchode. No keď sa šach rád chce považovať za šport a národné zväzy chcú radi brať štátne dotácie, tak budú musieť aj šachisti-športovci strpieť takéto plošné tresty. 

+0 /-0 | 20.05.2021 23:05