Má šachový reprezentant hrát i na úkor svého zdraví? Případ Julie Movsesian rozděluje veřejnost

28.05.2024 05:15 | Domácí zprávy

Česká šachistka Julia Movsesian předčasně odstoupila z individuálního mistrovství Evropy žen v Řecku kvůli zdravotním problémům.

Její rozhodnutí vyvolalo ostré reakce ze strany Šachového svazu ČR i veřejnosti, což otevřelo diskusi o tom, zda by reprezentant měl hrát i na úkor svého zdraví.

Česká šachová jednička Julia Movsesian se na mistrovství Evropy žen v Řecku potýkala s neúspěšnými výsledky a zdravotními problémy. Po šesti kolech z plánovaných deseti, kdy získala jen 1,5 bodu, se rozhodla z turnaje odstoupit. Důvodem byly špatný spánek a žaludeční nevolnost. Své rozhodnutí oznámila přímo rozhodčím na místě, aniž by konzultovala situaci s Komisí reprezentačního úseku nebo vedením Šachového svazu České republiky (ŠSČR).

Ostrá reakce Šachového svazu

Komise reprezentačního úseku ŠSČR následně vyjádřila ostrý nesouhlas s postupem Movsesian, která je nejen reprezentantkou ČR, ale také úspěšnou trenérkou mládeže. Podle Komise nebylo její jednání v souladu s reprezentační smlouvou ani s morálním kodexem reprezentanta ČR. Zdůraznili, že každý člen reprezentace by měl dokončit všechny šachové turnaje, zejména ty reprezentační, bez ohledu na aktuální sportovní stav.

Movsesian se následně omluvila Komisi reprezentačního úseku ŠSČR, souhlasila se zaplacením části pobytu, který nevyužila, a sama si uhradila zpáteční cestu domů.

Veřejná debata na sociálních sítích

Incident vyvolal na sociálních sítích různé reakce. Michal Kolbušovský napsal: "To je divné, ne? Co třeba trochu lidský přístup? Když jí je blbě, tak proč by měla hrát?" Kozák Karel na to odpověděl: "Protože tam nejela za sebe, ale byla vyslaná svazem. Protože je to nesportovní."

Diskuze dále pokračovala. Martin Illek podotkl: "Zdraví je přednější, evidentně byla nemocná." Michal Bílý přidal: "Takže člověka se zlomenou nohou byste nutil běhat?" Lukáš Hula také poznamenal: "Tak asi to konzultovat měla, ale zraněný atlet taky neběží."

Další názory se zaměřily na ekonomický aspekt a organizační problémy. Jeden diskutující poznamenal: "Tak odejet po půlce ME s tvrzením o v podstatě běžných problémech na turnaji domů z akce, která stála 45 000 Kč, je hodně na hraně normálního přístupu."

Tomáš Klimecký upozornil na kolidující termíny: "Poslední kolo na ME žen se mělo hrát odpoledne před zahájením MČR žen v Ostravě. Už předem bylo jasné, že se to prakticky nedá stihnout. O čem samozřejmě museli na svazu vědět."

Má hrát reprezentant na úkor svého zdraví?

Případ Julie Movsesian otevřel širší diskusi o tom, zda by měl sportovec hrát i přes zdravotní problémy. Někteří argumentují, že reprezentant má povinnost dokončit turnaj, pokud je nominován a svaz nese náklady. Jiní však zdůrazňují, že zdraví sportovce by mělo být vždy na prvním místě, a to i za cenu odstoupení z turnaje.

Někteří diskutující, jako Tomáš Klimecký, dokonce zpochybňují spravedlnost a organizační schopnosti svazu: "Nedivil bych se, kdyby Julie odmítla pod tímto svazem hrát na olympiádě. Svaz jí tam pošle v kolidujícím termínu se začátkem MČR a pak ji potrestá?"

Další hlas, ciki333, dodává: "Koukám, že ŠSČR po snížení dotací od NSA začal šetřit. A Jůlču hned 'klepl přes prsty.'"

Závěr

Tento případ ukazuje, jak rozdílné mohou být názory na povinnosti a práva sportovců. Na jedné straně je zde pohled ŠSČR, který klade důraz na disciplínu a závazky spojené s reprezentací. Na druhé straně je zde lidský faktor a otázka zdraví, které by nemělo být přehlíženo. Můj názor je, že zdraví sportovců by mělo mít vždy přednost. Nikdo by neměl být nucen hrát, pokud se necítí dobře, zvláště v situaci, kdy to může ovlivnit jejich dlouhodobé zdraví. Reprezentanti by měli mít možnost konzultovat své problémy s vedením, a najít společné řešení, které bude respektovat jejich zdraví i závazky vůči týmu. Tato situace by mohla vést k přehodnocení pravidel a komunikace mezi sportovci a svazy, aby se předešlo podobným konfliktům v budoucnosti.

PK

142x 8477x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (142) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lubomir1959

Nadarmo se neříká, kdo chce psa bít, klacek si najde. Skalní fanda je prostě fanatická osoba, která tu bude mlít tu svoji „jedinou správnou pravdu“. Argumenty oponenta? Ty ho nezajímají!

+0 /-1 | 03.06.2024 06:08

Petan

Někdy je ta snaha za každou cenu kritizovat téměř cokoliv co dělá šachový svaz trochu krkolomná. Oni ji neřešili proto, že údajně ze zdravotních důvodů odstoupila z reprezentační akce, kterou ji svaz platil, ale za to, že následně ve stejném termínu rozehrála jiný turnaj ( přičemž zdravotní problém záhadně odezněl). Je to totéž, jako kdybych odešel v 9 ráno z práce, ve které jsem měl být do 15 hodin s tím, že jsem nemocný a v půl třetí  si sednul do hospody s tím, že je mi už lépe. Co kdyby svaz ignoroval, že někomu zaplatil náklady za šachový turnaj a on by po třetině turnaje odstoupil a odešel hrát jiný turnaj? To by byl článeček na NSS jak svaz plýtvá penězi.

+10 /-2 | 28.05.2024 11:11

lubomir1959

Petane, jste jako předseda šachového klubu a zřejmě i delegát konference schopen si vůbec připustit aspoň nějakou pochybnost o tom, že by svaz se mohl dopustit nějakých chyb? Připadá mi to tak, že ne! Tak např. pro mě má reprezentace ABSOLUTNÍ PRIORITU! Neboli co je špatně na tom, když požaduji, aby v přípravě na vrcholnou akci bylo domyšleno vše do důsledku, včetně zabezpečení výpravy ve všech směrech? A ptám se vás: Žádné diletantské chyby se nestaly a neopakovaly??? Slovinsko, Chennai, atd....život mě naučil, se spoléhat jen sám na sebe a nic neponechávat náhodě!

+0 /-2 | 29.05.2024 11:19

Petan

A souvislost s tím co jsem napsal o aféře s JM? A delegát jsem nebyl, naštěstí se našel jiný zájemce.

+0 /-2 | 29.05.2024 13:02

lubomir1959

Tak je tomu u oponentů vždy, když už nevědí kudy kam! Ani na slušně položenou otázku neumějí slušně odpovědět, zejména tehdy, pokud věcné argumenty nemají...na nic jiného naž na mínus se nezmohou...

+0 /-1 | 02.06.2024 21:29

HumphreyvanWeiden
Jinak řečeno, náš Svaz se stará o to, jestli jsou naše peníze účelně investovány. A to je dobře, za to si náš Svaz zaslouží pochvalu.
+2 /-1 | 29.05.2024 11:08

ciki333

Hlavní problém Jůlči spočívá v tom, že vyjma šachu nic jiného kloudně neumí. Řeknu to vulgárně: "Musí držet hubu a krok." Přeloženo do češtiny to znamená skákat tak, jak píská ŠSČR. Když ji pošle Martin Petr do obce Řitka sehrát simultánku s dětmi z tamní pomocné škole, ani necekne a vyrazí. Toto je bohužel smutná realita u většiny hráčů a hráček za zenitem, kteří v mládí vsadili vše na jednu kartu (=živit se posunováním figurek). V docela jiné situaci je kupříkladu Olga Sikorová...Ta, v teoretické rovině, může Martina Petra i proplesknout a žádnou finanční újmu následně neutrpí, neb má prestižní civilní zaměstnání na ÚP. Vnímáte ten rozdíl, vážení čtenáři? Na tomto místě si dovolím apel k mladé nastupující generaci...Dokončete si vzdělání, nejlépe VŠ. Šachy 99% z vás nikdy neuživí. 

+6 /-4 | 28.05.2024 17:17

lubomir1959

Dnes se každý personalista, při pohoru pro přijetí do lépe placené práce, zeptá na čtyři otázky: 

1. máte aspoň maturitu nebo jste bakalář?

2. cizí jazyky? Minimální požadavek je znalost angličtiny, lépe ještě jeden světový jazyk

3. máte znalost kancelářských aplikací, např. Microsoft office?

4. řidičský průkaz, aspoň skupiny B?

Neboli s vámi, pane ciki333, naprosto souhlasím!

+1 /-4 | 29.05.2024 07:38

pravda_vitezi

Myslím si, že mám "lépe placenou" práci a rozhodně se mě neptali ani na jednu z vámi uvedených otázek. Spíš je zajímalo, jaký framework preferuji a jestli mi nevadí dorazit jednou měsíčně do kanceláře. Dnes jsou zájmy personalistů už jinde. 

 

Každopádne (kvalitní) vzdělání je nutnost. 

+1 /-0 | 30.05.2024 07:53

xdavx x

no myslim si ze lzes, minimalne na vzdelani se te urcite ptali... 

+1 /-0 | 02.06.2024 18:42

Petr Koutný
Pěkný komentář
+1 /-3 | 29.05.2024 07:28

HumphreyvanWeiden

Myslím, že toto je jenom bulvární článek pro zvýšení čtennosti. Samotní majitelé musejí vědět, že chybu udělala paní Movsesjanová (taky se za ni omluvila) a náš Svaz udělal, to co udělat musel.

Holt, když zmizí Diskuzní koutek, něčím se to zaplácnout musí. Čekám, že se těch bulvárních článků tady vyrojí vícero, tak 2-3 týdně  :-)))

+1 /-1 | 30.05.2024 18:44

Semod
Humphrey, souhlas, vystihls to přesně.
+1 /-1 | 30.05.2024 18:54

Druid.Panoramix

Buďte zdrávi, kolegové. Pěkně zavádějící titulek, který navádí jen na jeden aspekt působení WGM Movsesjanové na ME. Položme si otázku, je WGM Movsesjanová, která byla vyslána ŠSČR na ME, vázána nějakou smlouvou, ze které ji po dobu ME vyplynul "jakýsi" pracovní poměr pro ŠSČR. Pokud na této akci onemocní, pak by tento fakt měla oznámit na ŠS ČR a odebrat se z ME domů a zde se vyléčit. Pokud to takto bylo, pak je to v pořádku. Jenže, objevují se informace o účasti na dalším turnaji. MČR v Ostravě, tohoto turnaje se WGM Mojsesjanová účastnila či nikoliv? Pokud ano, pak bych rád viděl nějaké ukončení pracovní neschopnosti z doby termínu ME. POkud ne, pak se evidentně ještě dolečovala po nemoci, kterou utrpěla na ME.

+2 /-1 | 30.05.2024 15:10

lubomir1959

S vašimi názory se plně ztotožňuji.

+0 /-1 | 30.05.2024 18:08

Druid.Panoramix

Doopravdy si myslíte, že když si atlet - běžec zlomí nohu, tak ho národní federace pošle na další běh na který se dotyčný nominoval. Sami si snadno odpovíte, že NE. A pokud si někdo myslí, že atlet- běžec s nohou v sádře se zúčastní dobře honorovaného závodu doma po návratu, třeba jen kvůli startovnému. Panečku, pořadatelé by ho hnali až k Neumětelům. :o))

A k termínovému kalendáři a kolizi ME žen a MČR žen, myslím si, že paní Movsesjanová je dospělá a před zákonem právně odpovědná a už před začátkem turnaje jí bylo jasné, že jedním zadkem se na dvou židlích sedět nedá. Nešť, zkusila to a ono to nevyšlo. Závěr si každý dokážete udělat sami. Otázka do pléna, chovala by se stejně, kdyby na ME žen byla tzv. " na cenách"? Dlouho jsem tady nebyl a vidím, že se tady nic nezměnilo, spíše k horšímu. Tak se opatrujte a ať se Vám daří tak, jak si zasloužíte.

+1 /-0 | 30.05.2024 15:19

verbir

Dříve mě bavilo číst zdejší diskuzi, protože byla na úrovni. Teď tu dochází jen k vzájemnému napadání se a k vylévání nahromaděné frustrace a agresivity. Škoda...

+4 /-0 | 29.05.2024 09:56

lubomir1959

Holt to je tak, když se tu sešlo několik fanatiků, neschopných přijmout jiný názor, natož o něm věcně diskutovat...taky mě to už nebaví vysvětlovat blbečkům, že jsou blbečci...

+0 /-4 | 29.05.2024 11:03

slavista

Nevím no, jestli si zase jenom nechcete kopnout do svazu. Kdybyste si radši udělali pořádek v diskuzích. Zase vám tam nadávají ti samí, co pořád porušují pravidla, ostatním do fašistů a vrahů a vyhrožují fyzickým násilím.

Normálním lidem říká něco slušnost, vám očividně ne, když lidi co se takto chovají kryjete a podobná upozornění odpálkujete například takto: "16.05.2024 13:43 Petr Koutný: Nemůžu kontrolovat diskuzi 24/7. Naopak, jaký názor je správný? Je to jen ten jeden? Neumíme už spolu diskutovat? Neumíme používat argumenty a hájit tak své názory? Musíme opravdu šáhnout po cenzůře a jen jediné pravdě?"

+13 /-4 | 28.05.2024 06:58

Petr Koutný

Mě váš svaz nezajímá. Jak se říká " nekopu do mrtvol ". Víš svaz jsou nakonec lidi a lidi se mají chovat jako lidi. Když tomu tak je, pak je vše v pořádku. Když tomu není, pak je něčo špatně. Někdy je lépe, někdy je hůř, ale člověk by měl v každém případě zůstat člověkem. 

+2 /-10 | 28.05.2024 10:08

Semod
Pane Koutný, opět si odporujete, protože každý čtenář který pravidelněji sleduje nss.cz ví, že ŠSČR je pro Vás velké téma, které Vás přivádí do "extáze". Toť můj názor v rámci zdejší svobodné diskuze jakožto reakce na 10:08.
+14 /-1 | 28.05.2024 13:25

lubomir1959

Tvůj názor má hodnotu toho hnědého, nevonícího...pořád dlužíš odpověď na otázku, cos provedl v šachovém oddíle Grygova, že při vyslovení tvého jména tam někteří mají ještě dnes krvavé oči...kdybys měl jen kousek cti v těle, tak se tady ani neukážeš, natož abys sem psal ta svoje hovna...

+0 /-3 | 29.05.2024 06:48

patmat
Z reakcie ŠSČR ma prekvapila formulácia:

"Zdůraznili, že každý člen reprezentace by měl dokončit všechny šachové turnaje, zejména ty reprezentační, bez ohledu na aktuální sportovní stav."

Taká formulácia pôsobí značne "drsne" a ak by sa mala vždy dodržať úplne doslovne...

Asi by to chcelo nejaké menej "vojenské" stanovisko.

+1 /-1 | 28.05.2024 15:14

pawel

pan Lubomír: 

Včera jste se pane Lubomíre rozjel, na všech frontách, u všech článků. A dnes jste nemohl dospat, na novo. 

Budete takový MUDr....c sad

 

Odborník na vše, politiku, sport, medicínu, psychologii, marketing, managment, cestování,.....

Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme tomu nevěřit, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělatsmiley

+3 /-0 | 29.05.2024 06:52

lubomir1959

Pane Pawle, nikdy a nikde jsem nepsal, že jsem odborník na vše, ale co se mediciny a sportu týče, jsem nepochybně o několik levelů nad blbečky vašeho typu...jen pro vaše info tedy: Rakousko, Německo, Itálie, Francie, Španělsko, Malta, Řecko, Monako, to jsou země kde jsem byl...kolik jste odpískal mezistátních utkání? Určitě žádné, já tak odhadem deset...je mi u řiti, čemu blbečci vašeho typu věří a čemu ne, za to si nic nekoupím. Cca deset let jsem fotbalisty i trenoval, takže vím, jak je třeba tým připravit, aby vyhrával, obecné zákonitosti jsou ve všech sportech stejné. Kdo někdy byl v kontaktu s vrcholovým sportem nebo aspoň s výkonnostním, ten ví, jak je někdy těžké se prosadit, jak uzounká je hranice mezi úspěchem a nezdarem a jaké maličkosti mohou rozhodnout. To ovšem blbům vašeho typu uniká. Vy jste kategorie pivních skautů a vše a každého kritizujích televizních čumilů....

+0 /-3 | 29.05.2024 07:07

Pavlásek
Myslím, že zásadní problém je v tom, že řada místních diškutérů nepochopila v té větě pojem "sportovní stav" a zaměňuje ho za "zdravotní stav". Podle mě se ale jedná o aktuální výsledek, jakože měla 1,5bodů ze šesti. A sportovec má bojovat dál i za tohoto stavu. Třeba hokejisti hrajou dál naplno, i když prohrávají 5:1. Ta věta neříká, že musí dokončit za každou cenu i v případě špatného "zdravotního stavu". Jestli se sebrala a odjela z turnaje, aniž by někomu něco řekla, tak je to špatně. Měla to nahlásit, oznámit Polákovi (nebo Boleslavovi?? nevím) zdravotní potíže a nechat si to odsouhlasit. Nejspíš by jí řekli, budiž, kašli na to, jeď domů. A bylo by. Tedy nebylo by. Nebylo by o čem psát na nss :-DDDDD.
+4 /-1 | 28.05.2024 15:48

Pavlásek
Všimněte si, kdo v téhle diskuzi schytává nejvíc mínusů. Koutný, Ciki a bražina. I paulzovi došlo, že článek je mimo a jeho příspěvky jsou jakžtakž objektivní (zatím). Jen taková statistika. Žádné urážky, žádné nadávky, jen statistika. Spočítala mi to AI, ta je tu populární :-D, tak snad za to nedostane ban.
+8 /-1 | 28.05.2024 14:50

lubomir1959

Pavlásku, ty svazová vlezdořitko, tebe ani urazit nejde. A víš proč? Protože cokoliv kritického se o tobě napíše, to je všechno, bohužel, pravda. Mnohokrát jsem svoje mínusáře vyzval, aby uvedli protiargumenty a diskutovali. Výsledek? Max jedenáct mínusů, z toho NEJMÉNĚ polovina z nich od falešných nicků a protiargumenty žádné, maximálně jsem se dočkal omílání žvástů opilce a fetky z fora 24 jako kolovrátek. Jak si mohu vážit někoho, kdo absolvoval (koupil si) maximálně vzdělání na VUMLu a dodnes udává lidi, jak si mohu vážit někoho, kdo se tu vydával za právníka a přitom např. o trestním právu neví zhola nic? Jak si mohu vážit někoho, na koho si zjistím telefonní číslo a on se na položené otázky jen vymlouvá jak malé dítě, že on to nepsal, atd., atd. Dalšího jsem vyzval, aby mi svoje názory přišel povykládat, když jsem v Praze a co? Trapně se vymluvil, že hrál partii...Mínusy těchto ubožáčků mě těší, dokazují totiž, že mám pravdu. Já jsem si totiž, na rozdíl od někoho, svůj titul musel poctivě vybojovat! Mohu se s hrdostí ohlédnout za tím, co jsem v životě dokázal, takže tyto, mě urážející nuly, jsou mi jen pro smích.

https://www.youtube.com/watch?v=1HGtubfp5LY

+0 /-8 | 28.05.2024 20:48

Semod
Přepni se do Diskuzního článku, prďolo.
+5 /-1 | 28.05.2024 21:02

lubomir1959

Polib si prdel, zdechlino! Chcípni!

+0 /-6 | 28.05.2024 21:20

ciki333

Dislaiky u výše jmenovaných nepřekvapují...Chytří lidé jako já, Petr, David, lubomir1959, H.W...

to mají (nejen) v diskusích vždy těžké. Svým intelektem stádo průměrných ovcí s vymytým mozkem převyšují o několik levelů. Proto ti největší prvoci zde volají tak hlasitě po cenzuře, uzavřeném klubu...Vést dialog, argumentovat, uvádět relevantní fakta...umí jen málokdo. Umlčet inteligentního oponenta banem, udáním...je daleko snadnější.

+2 /-6 | 28.05.2024 20:08

MaX

Jestli místo debaty o zdraví, není lepší řešit nekomunikaci na svazové akci.(hráčka vs. kapitán, komise atd.)

+0 /-0 | 28.05.2024 13:40

lubomir1959

Nebyla by náhodou nejlepším řešením prevence????

+0 /-1 | 28.05.2024 16:55

Petr Koutný

Tak to by bylo téma. Za ty roky se strejdové na Strahově té komunikace opravdu moc nenaučili. Diví se, že řeči jejich kmene moc lidí nerozumí a sponzoři tento cirkus nechtějí platit. Vše začíná a končí komunikací. Ale třeba jednou, až tato kavalérie půjde do šachových věčných lovišť lovit bizony přijde nová generace  a zlepší se to. Tam, kde nic není, to prostě není a nikdy nebude. 

+2 /-2 | 28.05.2024 16:24

ciki333

Bohužel ta nová generace hned tak nepříjde. Strejdové na Konferenci zase dají hlasy Martinu Petrovi a spol. Setvačnost v (ne)myšlení určitého segmentu české populace je neuvěřitelná. Funguje to stejně i na republikové úrovni...Pod vládou Petra Fialy Česko v mnoha ukazatelích (např. inlace) https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2466773 patří mezi nejhůře hodnocené země EU. Přesto nominanty koalice SPOLU, Piráty a STAN tupellos dotlačí v hojném počtu do Evropského parlamentu. Nedělej si tedy, Petře, žádné iluze, že příští volby do ŠSČR cokoliv změní. Ke postupnému střídání stráží dojde v okamžiku, až bafuňáři začnou vymírat...

 

+3 /-4 | 28.05.2024 16:53

lubomir1959

K odstoupení z Mistrovství Evropy paní Movsesian mám následující poznámky: zaprvé už při kritice minulých chyb svazu jsem se zmiňoval o tom že s výpravou na vrcholnou akci, jakou ME bezesporu je, by v každém případě měl cestovat lékař nebo minimálně by mělo být zajištěno, aby byl kdykoliv na telefonu! Turnajový lékař určitě nemá za úkol, aby se staral o běžnou péči. Zadruhé, že ženy jsou náchylnější k nemocem, to je známá věc. A zatřetí, kdy a kde bude jaká vrcholná akce, to se ví řadu měsiců dopředu. Tudíž termíny se určitě dají zvolit tak, aby nekolidovaly. To by ovšem se na to muselo myslet včas, podobně, jako domyslet přípravu do nejmenších detailů a neponechat nic náhodě!

+0 /-7 | 28.05.2024 13:47

pawel

Pane Lubomíre, Zas mimo. To by bylo na nss ródeo. Tak s jedním, dvěma reprezentanty jede lékař, který chce přes 100tisíc brutto měsíčně? Vyjde nás na skoro 50 tis plus náklady (cestovné, ubytování, stravné v plné výši). A zas nebyl potřebný, třeba jednou bude.....až bude mít někdo rýmičku. Je dražší než reprezentant, hezký výlet na svazové prachy. Není to náhodoou bývalý spolužák předsedy? Nebo jeho bratránek smiley Chtělo by to prověřit. Už aby byl svaz skrouhnut o dotace! Výlety!

 

 

 Druhý Váš návrh, pokud jste někdy vůbec cestoval do zahraničí, mohl byste vědět, že lékař na telefonu je u každého cestovního pojištění.   

+9 /-1 | 28.05.2024 14:20

lubomir1959

Mimo jste možná vy! Vy asi neumíte číst nebo vám dělá potíže pochopit smysl vět. Tak ještě jednou a už snad naposledy: Pokud zaměstnavatel požaduje maximální výkon, musí zaměstnanci zabezpečit maximální podmínky, pokud vy rozumíte medicíně jak koza astronautice, tak mě nepoučujte o medicíně, o které vy víte pravděpodobně hovno. Mně se to jeví tak, že bychom od našich reprezentantů chtěli maximální úspěch, ale něco pro to udělat se nám nechce. Neměli by nakonec reprezentanti reprezentovat zadarmo???? Aby náhodou někdo nezáviděl např. panu Žilkovi? Jste opravdu trouba, jiné výpravy si vozí i kuchaře. Nikde nepíšu, že lékař musí cestovat se dvěma reprezentanty, ale do exotických destinací typu Indie by rozhodně jet měl!!! Na cestovní pojištění bych se rozhodně nespoléhal, kvalitního lékaře bych si zajistil sám!!!

+0 /-6 | 28.05.2024 14:48

pawel

Snažíte se tu prezentovat, jak všechno umíte, ale nikdo vás nebere vážně. Komunita šachistů asi bude trochu výše než diskuze na novinkách nebo plesku, kde byste byl za "krále" mezi slepými.

  Uchylujete se k nadávkám a narážkám, je vidět, že na tuto diskuzi prostě nemáte.

Více Vám už vysvětlovat nebudu, mějte se. A přesto Vám přeji krásný, ničím nerušený, den sad 

+5 /-1 | 28.05.2024 15:12

patmat
Tak určite, k českej "výprave" v počte 1 kus pridať vlastného lekára, či lepšie dvoch, keby náhodou aj lekárovi prišlo zle, aj vlastného kuchára, aj vlastného športového psychológa... A aj zabezpečiť pre všetkých teleskopické obušky do nebezpečného gréckeho terénu!
+6 /-1 | 28.05.2024 14:17

ciki333

Koukám, jak je zde GM Navara populární...Muži ho chrabře brání, u žen excituje na maximum mateřský pud. Abych si udobřil publikum, dávám link na oblíbené video "Grandmaster David and Flowers":

https://www.youtube.com/watch?v=qfXtvz3Uaaw&ab_channel=chess24.5

 

+2 /-2 | 28.05.2024 15:20

paulz

No stav špatný spánek a žaludeční nevolnost je naprosto běžné když se člověku na turnaji nedaří. A kvůli tomu odstoupit navíc z ME a po 6 kole.... ? Navíc bez konzultace se svazem který jí to celé platil? 

Že kvůli kolizi s MČR tam vůbec neměla jet je další věc. Jenomže hrát ME a navíc MČR žen bylo v první řadě její rozhodnutí. Nevěřím že ji někdo nutil hrát oboje což by bylo hodně divné i když v našem svazu teoreticky možné.

 

 

 

+7 /-0 | 28.05.2024 08:00

Praktickysach

ono záleží, jestli horší výsledky nejsou právě díky žaludečním problémům a ne naopak.Nevím jestli někdo ze svazu mohl nějak pomoci zdravotní problémy řešit 

+0 /-0 | 28.05.2024 08:44

paulz

Tak mohla kontaktovat svaz jestli má za těchto podmínek pokračovat. A v každém případě navštívit lékaře, určitě tam byl nějaký pro ME určený. Sebrat se a odejet bylo řešení který by si žádný reprezentant na turnaji navíc ME placeném svazem neměl dovolit. A vyjádření svazu je v tomto případě hodně mírné....

+11 /-0 | 28.05.2024 09:02

Petr Koutný

Nevím jestli bych chtěl kontaktovat a ptát se na vše. Nevím,jestli bych chtěl, aby nějaký strejda, co neumí táhnout figurkou rozhodoval o tom, jestli mi je dobře, nebo špatně. Nevím, jestli bych nechtěl o svém životě a zdraví radši rozhodovat sám, jako svobodný a dospělý člověk. Vím, že tento svaz je vším, než něčím,k čemu bych měl důvěru a na koho bych se chtěl obracet. 

+1 /-11 | 28.05.2024 10:04

xdavx x

Pokud Julia odjela a hned na to hrala jiny turnaj pak je to spatne. Pokud odjela aby se dala do kupy, pak je chovani svazu otresne. 

Situace, kdy by se nejakemu hokejistovi udelalo spatne na repre akci, a svaz by pozadoval aby hral, nebo ho pak bez zajisteni nechal v zahranici a chtel po nem zaplatit investovane penize, asi nikoho ani nenapadne... ne tak sachovy svaz... 

+1 /-6 | 28.05.2024 10:56

Poutnik

Vše má svá pravidla. Když zaměstnanec nepřijde ze zdravotních důvodů do práce, musí navštívit lékaře, které zhodnotí stav pacienta. Nelze nepřijít protože se "necítím". Reprezentantka nemusí hrát pokud je nemocná, dle mého názoru, nicméně návštěva lékaře by měla být povinná. Pokud by tomu tak nebylo, mohl by kterýkoli hráč, kdykoli kdy nemá chuť hrát prostě prohlásit, že je zdravotně indisponován... 

+9 /-0 | 28.05.2024 07:41

Petr Koutný

Návštěva lékaře v zahraničí, který zhodnotí jestli jsem schopný hrát šachy nebo ne? To jako řeknu: Je mi špatně, zvracím, nespím, mám migrény a lékař řekne: Ale na vaše šachy to nemá vliv..:) No, nevím nevím Poutníku, jestli toto má řešení...?

+1 /-5 | 28.05.2024 10:06

pawel

Může jít o obrázek 3 lidé a text

+0 /-0 | 28.05.2024 06:48