Jak se trhají Fialky Dynamitem?

11.06.2024 16:56 | Domácí zprávy

RP šachy podaly nabídku na pořádání Mistrovství Moravy do 16. let a čekaly jsme na reakci komise mládeže. Ta na sebe nenechala dlouho čekat a s tím vším co se stalo, mi to připomíná klasickou bláznivou komedii o Fialkách a dynamitem.

 RP šachy nechtějí a nechtěli jakkoliv spolupracovat s ŠSCR. Přesto, když jsme naposledy viděli tu hrůzu, co provedl pan Fiala, tehdy ještě předseda komise mládeže a člen VV ŠSCR na MČR do 16 let v Koutech nad Desnou. Pro neznalé připomenu, že si účtoval vyšší ceny za jídlo, nesplnil podmínky konkurzu, nedodržel cenový fond a valila se na něj jedna stížnost za druhou. Vrcholem bylo jeho jednání s panem Bednaříkem, kdy si jedna paní stěžovala na vše kolem, a tito pánové jí místo omluvy začali vyhrožovat diskvalifikací z turnaje. Pak se samozřejmě nabalila vlna alibismu od Martina Petra a Tomáše Poláka, a zatím to nekončí ani pokutou za to všechno, co by si pokutu zasloužilo. Nebudu to protahovat, začaly se objevovat fámy, že nejsou pořadatelé a že pan Fiala to všechno musí zachraňovat.

Naše reakce - podání přihlášky do konkurzu na Mistrovství Moravy do 16 let.

A tím jsme zasadili Fialky. Čekali jsme, co bude dál?! Bylo nám jasné, že to nemůže pokračovat normálním konkurzem. Bylo nám jasné, že když tento turnaj roky pořádá pan Fiala, něco se musí stát. Něco, co vykloní konkurz tím správným směrem. A když to nepůjde lepší nabídkou, pak to půjde i dynamitem.

Jak se trhají Fialky dynamitem?

Umíte si představit situaci, kdy člen komise mládeže, přesněji její předseda, který dejme tomu už roky pořádá turnaje pro mládež, které si jeho komise vybírá, a tak nějak často si vybírá právě pořadatelství pana Fialy, se nahlásí na hotel, kde chceme pořádat turnaj, na inspekci? Zvýrazním, před vyhlášením vítěze konkurzu? Je to určitě nestandardní, když člověk, který určitě podá přihlášku do konkurzu, se jde před vyhlášením vítěze konkurzu osobně podívat na místo konkurenční nabídky a dělat inspekci!? Co na tom, že se to nikdy v minulosti nestalo? Co na tom, že je to snad porušení všech norem spravedlivé soutěže a že pan Fiala tím získává informace, které se dají využít v jeho prospěch? Přesně tak se trhají Fialky dynamitem. Když to nejde lepší nabídkou, musí se použít dynamit.

Informace z inspekce na hotelu

Víte, jak se pozná "bafuňář" z ŠSCR? Normální člověk se podívá na stránky hotelu, kde jsou napsány rozměry pokojů a místností. Když už přijde na místo a říkejme tomu "inspekce" a ne nekalá soutěž, pak normálnímu člověku stačí okem zkontrolovat, že vše souhlasí s informacemi na webu a s informacemi, které jsme poslali do konkurzu. Jenom pan Fiala poskakoval na hotelu s metrem a přeměřoval každou místnost. Škoda, že jsem tam nebyl. Mohla to být legrace. Mohl jsem mít pěkné video a pěkné fotky. Údajně byl hrubě nespokojený s tím, že záchody jsou 20 metrů od hrací místnosti. Když jsem to slyšel, pomyslel jsem si, jestli má pan Fiala záchod i ve svých hracích místnostech, ale nakonec je mi to jedno. Celé jeho vystoupení a jeho "inspekce" byla jen další ostudou tohoto pána a celého ŠSCR nejen na tomto hotelu, ale i mezi lidmi, kam se tento příběh dostává. Škoda, že jsme chtěli jen ukázat, že jdou dělat turnaje jinak a lépe a pro šachisty, ne jen pro členy komise mládeže a členy VV. Mimochodem, vedení hotelu nikdy v životě nezažilo něco podobného. Ptali se nás, jestli je toto u nás běžné. Když jsme jim vysvětlili tyto zákulisní hry a i to, že tento pán, co tady proádí inspekci je nejčastější vítěz konkurzů, pak se usmála a pochopila to. Teda nepochopila to, že je to vůbec v dnešní době možné, ale pochopila, že i takoví lidé jsou. 

Jde o děti, nebo o peníze?

Zvykl jsem si, že některým lidem nejde o šachy. Znám příběhy, kdy paní Kůsová se odmítá bavit s lidmi, kteří jsou zadobře s ŠSCR, ale organizují s námi šachové akce. Co naplat, že je to akce pro šachisty a pro lidi a lidem se líbí! Jde přeci o osobní důvody a paní Kůsové o šachy v tomto případě nejde! Co naplat, že pan Bednařík vyhrožuje člověku, který si stěžuje na podmínky na turnaji a na předražené jídlo vyloučením z turnaje, místo omluvy. Přeci i v tomto případě o šachy nejde, spíš o peníze. Co naplat, že podáme nabídku do konkurzu, kde chceme udělat turnaj pro děti a nechceme je nechat znovu oholit jako ovce panem Fialou?

Chtěli jsme opět dokázat, že nám jde o šachy. Opět nám bylo dokázáno, a to už po několikáté, že o šachy tady moc nejde. Neříkejte prosím potom, že nejsou organizátoři turnajů. Neříkejte prosím, že nejde dělat turnaj pro děti. Až vám budou příště servírovat předražené jídlo, vyhrožovat vyloučením z turnajů za jakoukoliv kritiku a vedení svazu bude vše krýt, pak si vzpomeňte na tento článek.

Těšíme se na vyhlášení vítěze konkurzu. Už teď je to konkurz, který je vším, jen ne spravedlivým a férovým. Ale možná o to tady právě šlo....

PK

44x 4965x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (44) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lubomir1959

Blázniví mínusáři, jen klidně minusujte, z vašich mínusů mám tak akorát **del. Je vidět, že nemůžete konkurovat ani žížalám, natož lidem, kteří v životě něco dosáhli. Kdyby hloupost kvetla, porazíte svými květy a Floru Olomouc. Ta by nejspíš pukla vzteky!!! Zajímavé je, že nejvíc se tu projevují ty závistivé nuly, které nic nedokázaly v životě, ani ve sportu a chodí sem jen otravovat slušné lidi, kteří se snaží ze všech sil přinést prospěch i běžným šachistům, dejme tomu i slabší a slabé výkonnosti...

+0 /-2 | 12.06.2024 19:57

Semod
Lubomíre, chci tě pouze upozornit na to, že tento článek není Diskusní, ale má konkrétní šachové téma, ke kterému se vyjadřují i čtenáři, které Diskusní článek nezajímá. Proto se nad sebou zamysli a respektuj názor jiných. Samozřejmě, že názor na jednotlivé příspěvky lze vyjádřit také mínusem či plusem... například tak, jako to pod tímto článkem udělal i GM Navara.
+4 /-1 | 12.06.2024 20:51

lubomir1959
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-2 | 12.06.2024 21:05

mikpik
Klasický "random" článek sloužící jako kritika šsčr, nikoho to nezajímá. Mě třeba zajímají normální šachové články o turnajích a ne o vašich problémech se svazem. Mikpik
+7 /-3 | 11.06.2024 18:49

Petr Koutný

Slovíčko "nikoho nezajímá " bych nespojoval do rovnice " jenom vás nezajímá " . Týká se to šachového života kolem nás a mělo by se o tom asi mluvit/psat. Stejně jak se asi má psát o podobném chování ve státní svéře, kde bývalo zvykem podobné chování, pak je správné i o tomto nemlčet. Neříkejme, že to nikoho nezajímá. Klidně napiště, vás to nezajímá, ale neschovávejte se za všechny lidi na světě a ve vesmíru...Protože naopak, někoho to může zajímat. 

Nevyšlo to jako hlavní článek dne, ale až jako odpolední článek. Tedy nedáváme tomu největší pioritu, spíš jen jako informaci ke konci normálního dne. Neberte to jako " VOW " zprávu. Svět se točí dál, zítra bude další den. 

Poslední reakce. My nemáme problémy se svazem. Protože například, když budu mluvit za sebe, já nemám svaz, bo toto nemůže být můj svaz. Tím pádem s ním nemám problémy. Ale, o tom už jsem několikrát psal. 

+2 /-6 | 11.06.2024 18:55

mikpik
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 12.06.2024 19:45

Semod
Pane Koutný, píšete, že nemáte svaz, protože to bo není vaš svaz a tím pádem s ním nemáte problémy, tak jak jste již několikrát psal. V komentářích níže zase dvakrát píšete, jak se dobře bavíte a smějete. I já se smějí nad těmi vašimi palcovými titulky: Jak se trhají Fialky dynamitem? a Informace z inspekce na hotelu a Jde o děti, nebo o peníze? Já si myslím, že vám ani tak nejde o ty děti, ani o ty peníze, ale že vám jde především o ty Fialky.
+6 /-2 | 11.06.2024 21:04

Haborym
Super, díky za upřesnění. A souhlas, pokud takto postupuje pouze ve vašem případě, tak je to jasná šikana.
+0 /-0 | 12.06.2024 18:56

Petr Koutný
Souhlas a díky.
+0 /-0 | 12.06.2024 19:44

Haborym
Ahoj Petře, připojím se ke skupině lidí, co tento článek úplně nepochopila. Je to ohledně konkurzu na mistrovství Moravy? Tedy kritika přehnaně horlivé "inspekce" ze strany svazu? Potom nechápu ten odkaz na střet zájmů (p. Fiala tyto turnaje neorganizuje). Nebo obecná kritika výběru pořadatelů (viz MČR mládeže)? Potom zase nechápu proč je to vztáhnuté na mistrovství Moravy. Nebo ještě jinak? Například máte informaci, že se p. Fiala bude účastnit i tohoto konkurzu a tak preventivně vše zveřejněňujete? Prosím o upřesnění, ať můžeme lépe článek pochopit.
+0 /-0 | 12.06.2024 14:32

Petr Koutný

Díky za komentář. Ještě nikdy se nestalo ( až teď), že by předseda komise mládeže, která vybírá pořadatele turnaje prováděla inspekci na hotelu. Byli jsme vyzváni, abychom poslali dodatečně rozměry hracích místností, informace o pokojích atd. Poslali jsme vše, mimochodem na www stránkách hotelu je vše taky k dispozici a ono to nestačí. Připadá mi to až jako drzost před vyhlášením vítěze konkurzu jezdit do soukromého objektu, který do vyhlášení konkurzu nemá nic společného s ŠSCR a provádět tam inspekci. Nebudu už psát o nekalé soutěži, o zjišťování informací, které se dají zneužít a nebudu psát o chování, které měl pan Fiala na hotelu. Že si udělal ostudu, je jen jeho soukromá věc. Omylem jsem se dotkl pana Nováka a tím se mu omlouvám.  Jde o myšlenku, že Fiala, který okrádá lidi na svých turnajích, se souhlasem ŠSČR jde na inspekci jen protože, podaly přihlášku do konkurzu RP šachy. Nemusím se ptát, jestli jezdí na každý hotel, každého organizátora, který podá přihlášku. Je to jen jeho další snaha se mstít a šikanovat. Jeho smůla je v tom, že tuto hru nikdy nevyhraje a vždy dostane co si zaslouží. Může se mstít za to, že jsme zveřejnili informace o jeho okrádání lidí, o nedodržování podmínek konkurzu, o vyhrožování lidem....Ale už se nestane, že by se o tomto chování lidi nedozvěděli. Fiala místo aby se lidem omluvil, odstoupil a šel do důchodu, se snaží hrát zákulisní hry, které s námi vždy prohraje. 

+1 /-0 | 12.06.2024 16:54

Vidlák z Chlumce
Pane Koutný, chtěl bych se zeptat, máte ověřené všechny informace, které v tomto článku uvádíte? Někdy mi to tak totiž vůbec nepřijde. Například když píšete: "Je to určitě nestandardní, když člověk, který URČITĚ podá přihlášku do konkurzu, se jde před vyhlášením vítěze konkurzu osobně podívat na místo konkurenční nabídky a dělat inspekci?!". Nezní mi to, jako byste stoprocentně věděl, jestli pan Fiala podal přihlášku do konkurzu nebo ne. Protože pokud pan Fiala přihlášku do konkurzu neposlal, pak je celý článek mimo mísu - p. Fiala si prostě jel za komisi mládeže objasnit něco týkající se hrací místnosti, a není to žádný střet zájmů, ani nekalá soutěž, jak uvádíte... V opačném případě to samozřejmě důvod ke kritice je. Dále bych se chtěl zeptat, jestli máte ověřeno, že se to nikdy předtím nestalo? Nebo pouze usuzujete z toho, že jste o tom nikdy předtím neslyšel.
+2 /-1 | 12.06.2024 13:09

Radegast

Mistroství Moravy do 16 let posledních snad 7 let pořádá v Koutech nad Desnou oddíl SK Slavia Orlová v čele s p.Novákem.

Pan Fiala s tímto Mistrostvím Moravy do 16 let nemá nic společného.

Pan Fiala pořádal minulý rok Mistroství České Republiky do 16 let v Koutech nad Desnou na které tady dštíte síru.

Takže otázka zní. Na které Mistroství jste tedy vlastně vůbec podal přihlášku do konkursu, protože z vašeho zmatečného článku to vůbec není jasné.

Můžete nám to ujasnit ?

+6 /-2 | 11.06.2024 19:41

Petr Koutný
Mě se líbí jak se vrtí psem. Neřeší se podstata věci, která mluví o zákulisní neférové hře, ale řeší se vlastně úplně něco jiného. Počkejte si na vyhlášení vítěze tohoto konkurzu. Třeba potom vám vše zapadne do obrázku.
+2 /-6 | 11.06.2024 19:46

Radegast

Mě se zase nelíbí, že nejste schopen ( nebo ochoten) odpovědět na jasně formulovanou otázku. Mě nějaké Vaše zákulisní hry nezajímají, ale pokud tady píšete, že jste podali přihlášku do konkursu, tak bych rád věděl do kterého konkursu. Mistroství v Luhačovicích, které jste pořádali, se Vám celkem vydařilo a proto bych byl v očekávání, že i další Mistroství by se vám mohlo vydařit. Takhle jsem vám mohl držet palce, ale když nevím na co jste podali přihlášku, tak není důvod. Nebo překvapíte a podali jste přihlášky na obě Mistroství ?

+7 /-2 | 11.06.2024 20:15

PanPohoda

To musí být tento konkurz (uzávěrka 31.5):https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2024/05/MMaS_2024_konkurz.pdf

+3 /-0 | 11.06.2024 20:29

MaX

PK: Vy to snad už děláte schválně, že jo? wink Nějako dobu vám tady v dobrém vysvětlujeme, že vaše články jsou lehce zmatečné. (a naštěstí už bez chyb a rozumnou strukturou textu). A vy zase vstanete a své myšlenky a pocity bez ladu a skladu pustíte do světa. Přečetl jsem ten článek raději 2x a pochopil jsem, že nemáte rád lidi kolem svazu. Jestli jsem měl pochopit něco jiného, tak obávám se, že to není mou vinou...
(ps. proádí inspekci)

+8 /-3 | 12.06.2024 04:26

Petr Koutný
Já mám rád lidi ze Svazu. To oni nemají rádi nás! Jak jste mohl pochopit opak? Copak já měřím metrem záchodky?
+2 /-5 | 12.06.2024 05:52

MaX

uff, tak já to zdovolením přehodím na vaše oblíbené AI: "Na základě analýzy textu lze říci, že autor článku nemá rád lidi v Šachovém svazu České republiky, konkrétně ty, které kritizuje. Jeho tón je výrazně negativní a obsahuje silnou kritiku na adresu konkrétních osob a jejich jednání, což svědčí o negativním postoji vůči těmto členům šachového svazu."

+7 /-2 | 12.06.2024 09:00

lubomir1959

Ta kritika je totiž naprosto oprávněná, já také nemám rád lidi, kteří dělají chyby a nepřipustí si možnost svých chyb a omylů, a kteří upřednostňují svoje zájmy před zájmy a prospěchem všech šachistů naší země.

+1 /-6 | 12.06.2024 09:33

lubomir1959

Vtipy politické (smutné): Obrázkový svět

+1 /-7 | 12.06.2024 06:01

wonagameee
Mě to taky nezajímá. :-/
+3 /-2 | 11.06.2024 19:14

Petr Koutný
V pohodě, mám spoustu emailů, zpráv kde se lidí ptají a zajímá je to. Zajímá bto naše fanoušky, naše sponzory a tak to je.
+2 /-5 | 11.06.2024 19:20

N. Očník

Spousta, to je základní konstanta vašeho vesmíru :D

Kolik to je? 2? 5?

+5 /-1 | 12.06.2024 02:07

lubomir1959

Vážení i nevážení, byť pro mě nejsou šachy sportem č. 1, dovolím si se vyjádřit několik svých názorů. Byl jsem se osobně podívat v Hluku na MČR amatérů a musím smeknout před organizátory tohoto turnaje. Hovořil jsem zde s několika účastníky, se kterými se osobně znám a všichni do jednoho se vyjadřovali velmi pochvalně o úrovni a organizaci tohoto turnaje a i mně se na turnaji líbilo. I v Luhačovicích jsem jeden den byl a na adresu organizátorů nemohu napsat jedno slovo křivé. V Koutech nad Desnou jsem sice nebyl, ale opět jsem měl možnost osobně s některými účastníky hovořit. Mnoho pozitivního jsem se nedozvěděl, zato těch negativních poznámek padlo až až. Výroky těchto účastníků jsou zde nepublikovatelné, ale jak dotyčné osoby několik let znám, pochybuju, že by si tyto negativní názory vymýšleli...takže asi tak!!!

+2 /-5 | 11.06.2024 22:03

lubomir1959
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 11.06.2024 20:45

PanPohoda

Zdařilý titulek.

+0 /-0 | 11.06.2024 20:32

Petr Koutný
Dík
+1 /-0 | 11.06.2024 20:45

wonagameee
Podle stranky soutěže od roku 2017 porada tuhle akci SK Orlová s panem Novákem. Tak co zas šílíte?
+2 /-0 | 11.06.2024 17:48

Petr Koutný

Wona - budu se opakovat. Čekal jsem něco podobného a bavím se tím. Věřím tomu, že taková zpráva si zaslouží, aby o ní veřejnost věděla. Až se bude někdo ptát, proč se nehlásí pořadatelé do konkurzů, pak nebude potřeba dlouho hledat odpovědi. Upřímně? Nevadí mi to. Bavím se a směju se nad tím vším. 

+2 /-5 | 11.06.2024 18:03

Petr Koutný

Chtěl jsem dopsat, že se tím vším bavím. Bavím se tím vším okolo a je mi fajn. Možná kdyby tam poslali nějakého šmudlu, pak by to ještě bylo mírně za hranou. Ale, že se tam vcydá sám předseda komise mládeže, v ten okamik člen VV a v ten okamžik i přímá konkuence? Pro ilustraci, je to stejné, jako když podáte přihlášku do konkurzu na stavbu dálnice a konkurence bude obcházet vaše dodavatele a zjiˇštovat za kolik, kde a jak a pak sama podá nabídku....Ale jak říkám, bavím se....

+1 /-5 | 11.06.2024 17:07