Ivančuk nesmí na World Cupu hrát s Ruskými, nebo Běloruskými šachisty

29.07.2023 06:00 | Zahraniční zprávy

Dobrou zprávou pro šachový svět je účast Vasyl Ivančuka na World Cupu. Možná smutnou zprávou pro sportovní svět je informace, že Ivančuk může hrát na World Cupu, ale neměl by hrát s Ruskými, nebo Běloruskými hráči hrajícími pod vlajkou FIDE.

FIDE udělila Vasylu Ivančukovi divokou kartu k účasti na nadcházejícímWorld Cupu, ale ukrajinský velmistr původně nedostal povolení od ministerstva sportu k účasti. Šest špičkových velmistrů, včetně bývalých mistrů světa Magnuse Carlsena a Vishy Ananda, podepsalo petici na jeho podporu. 

Nyní ukrajinské ministerstvo sportu udělilo povolení — s podmínou, že Ivančuk nebude hrát s Ruskýmí nebo Běloruskými hráči. 

21. července se na webu FIDE objevila zpráva, že Vasyl Ivančuk, ukrajinský velmistr žijící ve Lvově, obdržel od Světové šachové federace divokou kartu k účasti na Světovém poháru v Baku (29. července až srpna 25). Ministerstvo mládeže a tělovýchovy Ukrajiny však nejprve nedalo čtyřiapadesátiletému velmistrovi povolení opustit zemi.

Na pozadí tohoto rozhodnutí je stanné právo, které bylo vyhlášeno na Ukrajině od ruského útoku na zemi dne 24. února 2022. V rámci všeobecné mobilizace s tím spojené nesmějí Ukrajinci ve věku branné povinnosti od 18 do 60 let opustit zemi.

FIDE poté předala petici ukrajinskému ministru sportu Vadymu Gutzeitovi, podepsanou šesti světovými  velmistry – Magnusem Carlsenem, Viswanathanem Anandem, Fabianem Caruanou, Hikaru Nakamurou Wesleyem So a Borisem Gelfandem – žádající, aby Ivančuk mohl opustit Ukrajinu na World Cup.

23. července Gutzeit odpověděl na žádost FIDE a vysvětlil, že Ukrajinská šachová federace podala žádost, aby Ivančuk mohl opustit Ukrajinu, ale že ministerstvo musí zkontrolovat, zda se účastní v tomto turnaji  ruští a běloruští šachisté. 

Ukrajinští sportovci jsou vyzýváni, aby nehráli proti ruským a běloruským sportovcům.

Nakonec Ivančuk dostal povolení opustit zemi a zúčastnit se World Cupu. Ve skutečnosti je šance, že Ivančuk bude muset během turnaje hrát s jedním z jedenácti ruských hráčů, kteří všichni hrají pod vlajkou FIDE mizivá. Až v pátém kole by mohlo dojít k tomuto zápasu. 

Ivančuk ukrajinskému zpravodajskému serveru Gordon naznačil , že když se tomu stane, pak  se bude chovat tak, jak mu diktuje ukrajinské ministerstvo sportu.

 Tento příběh má hořkosladký konec. Ivančuk získal povolení a bude bojovat na World Cupu a to je samozřejmě pro šachový svět skvělá zpráva. Tou horší zprávou je ta, že ruští sportovci jsou někdy v zajetí rozhodnutí své země a musí platit za chyby, za které nemůžou a nenesou odpovědnost.  Na válku na Ukrajině mám jednoznačný postoj a stále tvrdím, že Rusko v čele s Vladimírem Putinem jsou válečným agresorem a šíří na Ukrajině neslutečné zlo a bolest. Denně umírají zbytečně lidé a to utrpení této země musí být neskutečné. Obdivuji Ukrajinu za odhodlání bojovat za svojí zemi a budoucnost. Přesto si nedovolím odpustit myšlenku, kde říkám, že ruští sportovci jsou někdy bohužel označení rudou hvězdou a tím někdy nevinně souzení za věci, za které nemůžou. 

* Aktuálně doplním :

Vláda na návrh ministerstva školství souhlasila se zákazem účasti ruských sportovců a týmů na soutěžích a utkáních na českém území. Stejný zákaz se má týkat také účasti českých sportovců v soutěžích a utkáních na ruském území.

Policie poslala ruskou tenistku z letiště domů. Mířila na pražský turnaj

Co vy si o tom myslíte? Je správné hledat viníky ve sportovním světě? 

Souhlasíte se kolektivní vinou pro Ruské a Běloruské sportovce?

ANO: 14     NE: 14
Francie či Anglie podobný zákaz nemají a na Wimbledoně mohli hrát Ruští i Běloruští sportovci. Jestli se nepletu, podobný zákaz má Izrael a Irán, kdy se například v šachách nesmí utkat na turnaji hráči těchto dvou zemí. Jestli je to pravda, nebo není nevím, ale slyšel jsem, že se musel dokonce los šachového turnaje přelosovat, když program nalosoval tyto dva hráče těchto dvou zemí proti sobě. 
95x 5626x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (95) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
vevlad
Myslím si že si může každý hrát s kým chce.
+0 /-0 | 02.08.2023 04:12

lubomir1959

Vy, Ukrajinci i naši ROZUMNÍ občané, nevěřte lžím prolhaných médií, nevěřte lichotkám a lžím chamtivých politiků z EU, NATO a USA včetně Česka, kteří vás vehnali a ženou do této krvavé, smrtonosné a nesmyslné války, jejímž výsledkem je jen utrpení a smrt mnoha mladých lidí (i sportovců) v obou zemích. Dávají vám zbraně, to ano, ale jen proto, aby zbrojařské koncerny měly na čem vydělat. Znovu se ptám: PRO KOHO JE TATO SMRTONOSNÁ VÁLKA DOBRÁ, KOMU PROSPÍVÁ, KOMU VYHOVUJÍ TA NESMYSLNÁ A ZBYTEČNÁ KRVEPROLITÍ? Těm chudákům (běžným občanům) z obou zemí, kteří umírají a trpí nebo těm, kteří ze svých bezpečných sídel jen planě kdákají? Jistě, proč by nekdákali, jim přece nic nehrozí, létají si zadarmo po světě, pro jistotu i s ochrankou, za ně přece umírají a trpí běžní občané obou zemí. Je mi úplně jedno, kdo co vyprovokoval, kdo až následně na co reagoval, je mi u řiti, jestli to je Putin, Zelenský nebo jiný chamtivý, proradný a zbabělý politik nebo novinář, VŠICHNI TITO DACANI, by si zasloužili stejnou „odměnu“. Nemohu ji blíž popsat, byl bych zablokován a možná i trestně stíhán. Mezi nimi je jeden hajzl a zmrd větší než druhý, viz naši europoslanci. Kdopak tu špínu zvolil? Já rozhodně ne!!! 

+5 /-10 | 29.07.2023 17:48

lubomir1959

Kolik z vás, zdejších internetových hrdinů, by s radostí šlo do zákopů bránit svoji vládu, svoji vlast? To se to mudruje, když vám nic nehrozí, ale kdyby k něčemu došlo, bude mít trenýrky plné čehosi hnědého, co moc nevoní. Prý jsme ve válce, tak se seberte a běžte do zákopů za Ukrajinu bojovat, a ne jen žvanit u PC. Budete považováni za hrdiny!!!

+1 /-7 | 31.07.2023 14:19

Semod
Pískej konec!!! ... 90. minuta skončila před hodinou.
+5 /-2 | 31.07.2023 15:09

Šach

Když se podíváme na původ vedoucích představitelů Ukrajiny, je vše jasné...

 

+2 /-8 | 29.07.2023 22:19

Poutnik

Téma ruských sportovců je nosné, protože rozděluje společnost a vyvolává rozsáhlé diskuse. Jestli si myslím, že je něco špatně, tak samotný fakt, že každý sport se zachoval jinak. Diference různých sportů jen potvrzuje fakt, že je mnoho argumentů pro i proti. Osobně si myslím, že by sport neměl rozeštvávat, ale stavět mosty mezi národy. Dlouhobě se stal sport politickým nástrojem, kdy velmoci ukazovaly svou dominanci skrze počty medailí... Je to špatně a sportu to škodí. Pod tlakem mediální masáže a silné propagandy zapomínáme, že sportovec je na prvním místě člověk, který sotva zastaví letící kulku otevřenou dlaní.

 

+6 /-0 | 30.07.2023 07:41

Semod
V podstatě s Vámi souhlasím, napsal jste to hezky. Nicméně musím připomenout, že takové Rusko už jeden most mezi národy postavilo ... Krymský, nazývaný též Kerčský.
+3 /-0 | 30.07.2023 17:08

xdavx x
+2 /-3 | 30.07.2023 14:27

Semod
Ano Davide, další z civilních obětí Putinovi "Specialní vojenské operace".
+4 /-2 | 30.07.2023 16:07

xdavx x

z roku 2018 v Donecku? Nebojis se, ze az zemres, ze za tohle co predvadis, hodne skarede zaplatis?

+1 /-5 | 30.07.2023 16:13

vevlad
Naprosto nevěřím že na území ČR a jinde v EU nejsou muži UK 18-60!
+4 /-0 | 30.07.2023 05:03

xdavx x

nejsou tady zadni takovi UA, a pokud tu nahodou nekdo dela bordel, tak dle policejnich a medialnich zprav, jsou to mladici s vychodnim prizvukem popripade ze zemi byvaleho SSSR...  

a taky je srandovni jak ti, co jeste vcere vresteli jak paviani, jak vetsinova spolecnost utlacuje a sikanuje Romy, prozreli a dnes Romy oznacuji jako nefachcenka, vyzirky a podobne.... Treba takova knihovnice Nemcova... 

+1 /-6 | 30.07.2023 11:28

MartinL

V individuálním sportu jsem pro, aby sportovec startovat mohl - bez vlajky a s nějakými pravidly typu zákaz veřejného schvalování / propagace režimu / války. 

Týmové sporty, kde nastupují národní reprezentace... tam to asi nejde. 

PS: jak dáváte reakci na příspěvek :-)?

+0 /-0 | 30.07.2023 10:06

A.Kluckova
Najváčšia tragédia je, že už temer celá černozem Ukrajiny je rozpredaná zahraničným firmám. S istotou sa dá povedať, že Ukrajinské je aspoň to, čo bolo kontrolované Ruskom. To sa nemohlo rozpredať.
+4 /-2 | 30.07.2023 01:44

Šach

Ukrajinu mají rozparcelovanou souvěrci Zelenského. Kolomoisky a spol.

+4 /-5 | 30.07.2023 06:54

A.Kluckova
Vložte obsah
+0 /-1 | 30.07.2023 01:31

Šach

Velký bojovník proti Putinovi Garri Kasparov by na žádný turnaj na západě nyní nemohl. Je totiž stále veden v ruské federaci a pod ruskou vlajkou. Zde.

+2 /-4 | 29.07.2023 22:17

Nestor Machno

Je úplně jedno, co se uvádí na webu FIDE, má už devět let chorvatské občanství a kdyby se ještě účastnil turnajů, každý pořadatel na Západě by jej pozval a považoval za čest, pokud by si Kasparov zvolil právě ten jeho... 

+4 /-1 | 29.07.2023 22:30

ciki333

Odkud čerpají libtardi inspiraci: 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Norimbersk%C3%A9_z%C3%A1kony

Zbývá už jen Rusy pohybující v Schengenském prostoru viditelně označit...Nejlépe šesticípou rudou hvězdou. 

+2 /-7 | 29.07.2023 18:50

David Navara
Jen bych rád dodal ještě jednu věc. Už podruhé v krátké době se tady řeší postup Ukrajinské šachové federace. Určitě nebudu obhajovat všechny její kroky, ale jako větší problém mi připadá, že v nějaké správní radě Ruské šachové federace je snad polovina či většina osob pod mezinárodními sankcemi. (A jelikož sankce považuji za oprávněné, myslím, že by tam sedět neměli. Jsou tam snad i pánové Šojgu a Peskov, přímo spjatí s válkou.) Mezi Ruskou šachovou federací a Kremlem jsou významné vazby. A nějaké vazby existují i mezi Kremlem a FIDE, i když před pár lety byly silnější. Pokud vím, pan Dvorkovič se na Mezinárodní den šachu na nějaké akci setkal s Dmitrijem Peskovem, což není pro FIDE ani pro šachy dobrá reklama. Osobně jsem rád, že ruská a běloruská družstva teď nemohou hrát týmové soutěže. Pokud jde o jednotlivce, je to daleko složitější. Těch, kteří Putinovu válku nahlas podpořili, není tolik, jejich zájmy hájit rozhodně nebudu. Mnozí proti ní podepsali petici, někteří opustili zemi a změnili federaci. Asi největší skupina lidí mlčí. Plně chápu, že mnozí lidé v Rusku si o válce myslí své, ale nechtějí kvůli tomu opouštět zemi. A jiní se třeba vůbec nezajímají o politiku, i když v dnešní době to je těžké. Ale je mi smutno z toho, jak moc se v Rusku politika míchá do šachu. I mnozí z těch velmistrů, kteří se vůči válce vymezili, se někdy později objevili na fotografiích s kremelskými představiteli nebo prokremelskými šachovými sponzory. Doufám, že v dohledné době zase nastanou lepší časy.
+10 /-7 | 29.07.2023 16:37

xdavx x

se sankcemi by nikdo nemel problem pokud by se merilo stejne vsem!

Nebo kdo byl kdy sankcionovan za (od 1991) druhou valku v Iraku, za Syrii, za Libyi, za Mali, za Srbsko, za Afghanistan, za Sudan, za Eritreu, za Niger, za Haiti, za Angolu, za Rwandu, za Kongo, za Filipiny, za Liberii, za Tunis?

To ze pises, ze ti je smutno ze se v Rusku politika micha do sachu, to povazuju za tezkej bizar v dobe, kdy vyhostime ruske sportovce, nebo operni zpevacku, ktera navic zije v Rakousku a invazi odsoudila... Fakt mi prijde ze nekteri lidi, trpi hodne divokou selektivni moralkou!

Tahle valka Rusko USA na Ukrajine jen ukazuje pravou tvar tzv demokratickeho zapadu ostatnim statum sveta...Zadnej div, ze se zapad zacina ocitat v izolaci.

+6 /-10 | 29.07.2023 17:07

Petr Koutný

Kolovrátek XDAVXX, jestli to jsou všechny argumenty, pak čekal jsem víc. Dnes nejsi nějak v ruské formě...

+7 /-6 | 29.07.2023 17:21

xdavx x

to je presny... kazdy komu se nelibi tenhle dvoji metr, je v ruske forme... a pak se divis, ze ukrajiny uz zacina mit vetsina spolecnosti plne zuby. delate si to sami.

+5 /-8 | 29.07.2023 17:31

HumphreyvanWeiden
Pánové mluvíte všichni moc dobře, ale nepatří to spíš do Všeobecného článku? Ať si o nás pan Navara nemyslí něco špatného :-))
+1 /-5 | 29.07.2023 18:24

ThePot
Jen bych varoval před pojetím jakéhokoliv sankčního seznamu jako snad ruku Boží. Každý velký podnikatel a každý oligarcha (záměrně to oddělují, protože to je velký rozdíl) toto rozhodnutí napadl u soudu, a první soudy už za chvíli začnou (připomínám, že podle Bloombergu nejsou sankcionováni vůbec bez šanci). Pokud je pro někoho problém, že Nepo bere prachy od Vladimíra Olegoviče Potanina, tak mohu zodpovědně prohlásit, že Potanin si svoje peníze vydělal dávno před Putinem. Do žádných zápletek s americkými senátory (jako Děripaska) se nikdy nepouštěl. Je to tvrdý hoch z devadesátek, a kromě toho, že s Putinem hraje hokej, tak nijak moc ten režim nepodporuje. Spravuje Norilský Nikel, největšího na světě producenta platiny a palladia, a je více méně zticha. Po krizi, kterou prodělal v roce 1998, kdy vlastnil snad půlku Ruska, už se do ničeho moc nemíchá. Akorát odkoupil za kulový tu banku od Tiňkova, to je tak všechno. Za každým “oligarchou” je vlastní příběh, plný všeho možného, a plošně všechny sankcionovat je hloupost.
+4 /-1 | 29.07.2023 17:48

wp2t

V NHL(USA, Kanada) dostávají letos rusáci nové milionové smlouvy od nových i svých bývalých klubů, rusáci se v západních evropských zemích i po celém světě téměř normálně zůčastňují sportovních soutěží, jen asi deset procent západních firem odešlo z Ruska (ostatní to řeší třeba přejmenováním), Němci po dlouhou dobu kšeftovali s rusáckým plynem...... ČR zakazuje obchod našich firem (těm pár, které ještě zůstaly opravdu české) obchodovat s rusákama, zakazuje našim sportovcům brát jejich prémie, jejich prachy,  zakazuje jejich účast u nás ..... Tomu se říká papežštější než papež, nebo jinými slovy pěkný blbec či trouba. ČR dělá politiku a západ dál normálně kšeftuje s rusákama, jako by se nechumelilo. 

A nejhorší na tom je, že to samé je s Čínou. Merkelová desetkrát jednala s číňanama až vyjednala, Macron vyjednal miliardové smlouvy a my asi půjdeme do ekonomické války s Číňanama bo jsme jejich nepřítel a s tím se neobchoduje. My kamarádíme tchajwanem. (jak nám za to poskytly tchajwanci ty tři linky na roušky, to už jsem tady nejspíš psal) Víte jak dopadlo EU clo na čínské výrobky? Jediný, kdo to platí jsou čecháčci. Zkuste si něco objednat třeba z ebye. Když se dobře trefíte, tak vám to přijde třeba za týden z německé adresy a bez cla. Oni tam mají číňani takové sklady jako my tady od vietnamců, jenže tamní vláda s nima spolupracuje a oni jim platí clo pro celou Evropu. 

Ať žije fialková totalita na věčné časy a nikdy jinak. Huráááááááá. Nazdáááár. 

 

 

+7 /-7 | 29.07.2023 16:37

David Navara
Pokud je mi známo, informace o tom, že GM Ivančuk nejprve nedostal povolení opustit zemi, je neověřená. (Byť pravděpodobná.) Zadruhé, nikde jsem nečetl, že by mu někdo zakazoval hrát s ruskými soutěžícími. Tady je komentář z 26. července večer: Что же касается вероятной встречи с кем-то из россиян на Кубке мира, собеседник пояснил, что для этого и ему, и россиянину ещё нужно будет как минимум выиграть по четыре матча. Иванчук обсуждал возможность игры с россиянами с исполнительным директором Федерации шахмат Украины Юрием Гныпом. "Он мне сказал, что если такая ситуация возникнет, то решение будет приниматься по ситуации". Pokud jde o pravděpodobné setkání s někým z Rusů na Světovém poháru, spolubesedník [GM Vasyl Ivančuk] vysvětlit, že k tomu musí on i Rus vyhrát nejméně čtyři zápasy. Ivančuk projednával možnost hry s Rusy s výkonným ředitelem Ukrajinské šachové federace Jurijem Gnypem. "Řekl mi, že pokud taková situace nastane, řešení bude přijato podle situace." https://t.me/s/chessnewslive Pokud tomu správně rozumím, zatím není zřejmé, zda GM Ivančuk bude v takovém případě moci nastoupit. V příspěvku z 29. 7. se na Chess-News píše, že ukrajinská federace zakázala svým sportovcům podávat ruce Rusům a Ruskám a fotografovat se s nimi. A ještě s nimi besedovat, s výjimkou případů daných pravidly šachu. Píše se tam ještě leccos, ale nikde jsem se nedočetl, že by Ukrajinci a Ukrajinky například na Světovém poháru nesměli nastupovat proti ruským soupeřům a soupeřkám. I když je pravda, že jim to ukrajinský šachový svaz v minulých měsících zakazoval, což přispělo k odchodu některých hráčů za hranice nebo do jiných federací. Sečteno a podtrženo, ukrajinský šachový svaz skutečně není rád, když Ukrajinci hrají s Rusy, ale o přesnosti některých informací zveřejněných zde i jinde mám své pochyby. (A rozhodně nevěřím všemu, co se píše na Chess-News, ale ozdrojované přímé citace zde působí důvěryhodněji než mnohé jiné materiály.) Mám pocit, že zde před pár měsíci jeden příznivec kremelské politiky uvedl, že věřím lžím z médií. Chtěl bych k tomu dodat, že jsem v posledním roce a půl mluvil s patnácti až dvaceti přáteli z řad ukrajinských šachistů a šachistek. Ukrajinskojazyčných i ruskojazyčných, žijících na Ukrajině i v zahraničí, s různými názory na vlastní zemia život v ní. Mnozí byli a jsou kritičtí vůči ukrajinské šachové federaci, někdo i proti prezidentu Zelenskému, ale všichni se shodli na tom, že ruská agrese byla neobhajitelná (bezdůvodná, chcete-li) a že při ní pravidelně docházelo (a dochází) ke zločinům na civilním obyvatelstvu. Jsou to lidé, které z velké většiny znám už z dřívějška jako rozumné osoby. A když to navíc je v souladu s většinou toho, co slyším v médiích, proč bych jim tady nevěřil? Diskutovat o tom tady nebudu, nemám na to teď čas ani náladu. Chtěl jsem jen poskytnout námět k zamyšlení, případně naznačit, že ne všechny informace ohledně dané záležitosti jsou ověřené.
+12 /-1 | 29.07.2023 14:32

Nestor Machno

Děkujeme za obsáhlý příspěvek, který mnohé objasňuje. Přidám ještě jednou odkaz na MS v šermu. Samozřejmě ostudné chování funkcionářů šermířské federace, přisluhovačů kremelského diktátora, upozorním však i na skutečnost, že ani zde asi není přímý zákaz pro ukrajinské sportovkyně a sportovce nastoupit proti ruským soupeřům, byť na konci je zpráva, že Ihor Rejzlin bojovat proti ruskému protivníkovi odmítl. Důležitá je věta: "Ukrajinská vláda původně zakázala svým reprezentantům nastoupit proti soupeřům z Ruska či Běloruska. Ve středu nařízení upravila na protivníky reprezentující Rusko či Bělorusko." Pokud se tím rozumí, že proti Rusům, účastnícím se pod neutrální vlajkou je nastoupit povoleno, samozřejmě s omezeními, uvedenými výše, snad by také Ivančuk, došlo-li by na duel s ruským hráčem, jej mohl odehrát... https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/rusko-ukrajina-serm/r~f44ef7f42c6311eeba63ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

 

+7 /-1 | 29.07.2023 15:12

David Navara
Omlouvám se za chybějící odstavce. Původně jsem je v rámečku s textem měl, ale na stránky se nepřenesly. Ty hash tagy bych možná někde ve starém sešitě našel, ale neuvědomil jsem si, že to bez nich nepůjde.
+7 /-0 | 29.07.2023 14:38

pawel

Kdyby už dřív všem ruským sportovcům dali absolutní zákaz ve světě a k tomu zmrazili majetky všech Rusů ve světě, tak by válka už dávno skočila. A mohli sportovat a majetky by se rozmrazili. Hlavně by na obou stranách byly ušetřeny tisíce životů toho nesmyslu. Co bylo dříve za různé války, pane Lubomíre, a co se dělat mělo nebo nemělo je už teď jedno, čas nevrátíme. Teď je tu nesmyslná válka. Tak to uvažování nyní napravme, třeba se dříve uvažovalo špatně. 

 

Putin už jen nechce ztratit tvář,ví, že to nevyhraje. A Ukrajina? Každý stát, který je napaden, by se měl vzdát, aby ušetřil své životy ??? To by pak na světě zbyly max. 3 obrovské státy. Kolem fotbalových sudích se řeší, kolik to cinkne právě teď za zápas. Šachisté přemýšlí však několik tahů dopředuenlightened Tak si vyberte, čemu se svým přemýšlením víc blížíte.

 

   Z jiného soudku pro zlepšení nálady, ikdyž i na M.Kemela to je dost tvrdý kameňák laugh

+8 /-5 | 29.07.2023 08:25

Petr Koutný

Už dříve měli vyloučit VŠECHNY ruské banky ze SWIFTU a ne jen cca deset. Už dříve měli dát absolutní zákaz veškerého vývozu a dovozu jak v Severní Korei. Už dříve měli dát veškeré zbraně Ukrajině a než vždy až na poslední chvíli a podle mě, měli vytvořit alianci zemí  a přijít na pomoc Ukrajině. Třeba tím, že by uzavřeli nebe. Rus rozumí jen síle a kdyby byla vůle, válka by už dávno neporačovala. 

+8 /-7 | 29.07.2023 08:33

tiplaik
Jsem stejného názoru. Lidi v Rusku jsou zblblí propagandou Kremlu a tak bohužel většina podporuje konání zločince Putina a jeho přisluhovačů. Rusko je teď pro celý svět obrovskou hrozbou. Tím, jak už dokonce začali vyhrožovat jadernými zbraněmi, začíná kvůli nim být blízko konci života na Zemi. Ještě donedávna naprostá iluze. Dnes je tu pokec na webu, ale co zítra? Bude nějaké zítra? Navzdory ruským výhrůžkám jede svět dál, nic se neruší a to je jedině dobře. Přesto je důležité vědět, že vše může díky magorům z Kremlu skončit že dne na den. Věřme, že k tomu nedojde a život na této krásné planetě nevyhasne.
+7 /-4 | 29.07.2023 12:56

xdavx x

pro cely svet? fakt? ja bych rekl, ze ten vami mysleny cely svet je 1,4 miliardy lidi... to fakt neni cely svet... 

+4 /-7 | 29.07.2023 13:06

ThePot
Takže když k tomu dojde, Vasyl musí kontumovat? No, byť mladším hráčem, s tímhle bych je poslal někam daleko, změním federaci a reprezentuji nějaké Německo. Vasyl to ale asi snese. Federace diktuje hráči jaký má mít výsledek. Sorry, ale to je konec sportu. To pak nemá vůbec žádný smysl, taková ruleta. Jsem si vzpomněl na Botvinnika a jeho vzpomínky na turnaj kandidátů. Zavolali ho uprostřed turnaje na kobereček cosi probrat. Mluvil člen Politbyra Ždanov. “Michaile Moisekeviči, myslíte si, že ten turnaj muže vyhrát Reševský? Jsme velmi znepokojení.” Botvinnik na to : “Pokud si myslíte, že to vyhraje Reševský, pak je na tom světový šach velmi bídně” - odvětil. “No ale furt se toho obáváme. Pojďme takto. Zatlačíme na Kerese a Smyslova, ti Vám prohrají!” - Botvninnik malém omdlel. Od roku 1941 ve všech turnajích kde hráli Keres a Smyslov, vyhrával drtivě. Tohle je urážka! Botvinnik usoudil, že Stalinovi vykládali pohádky, že Keres je nejlepší, ale když v tom Nizozemsku naprosto propadl, tak začali vykládat, že Botvinnik hraje slabě. Vystrašili ho tim Reševským, a ten nápad se Smyslovem byl podle všeho Stalinův (logická linie spočítána Botvinnikem). “Se zlostí jsem odmítl. Nebo hrát nebudu” - završil patriarcha. Vážená Ukrajino, nevracej se prosím do dob sovětských.
+2 /-4 | 29.07.2023 13:24

Petr Koutný

Je to těžká situace. Na jedné straně možná poslední šance na turnaj kandidátů a titul mistra světa. I když tato šance je mizivá, stále tady je. A na druhé straně jeho země, která je napadena válečnými zločinci. Možná nakonec není o čem váhat. 

+6 /-2 | 29.07.2023 13:39

xdavx x
Tak ještě že Turci a USA už neokupuji Syrii... Dvojí metr je základní vlastnost spravneho libtarda. Tak ještě že Armen smí hrát s Azerem ci Turkem.
+3 /-8 | 29.07.2023 08:12

Petr Koutný

Jak to bylo v Syrii? Nebylo to tak, že prezident této země začal zabíjet vraždit lidi, kteří demontsrovali? Nezačalo to tak, že na ně poslal armádu, že ty lidi zavíral, tajně popravoval, mučil a že země byla v občanské válce? K tomu zfalšované volby a máme tady loutku v čele státu, který by dávno padl a byl potrestán, kdyby nezasáhlo rusko svojí taktikou srovnávání měst se zemí. Vše co bylo před tím nemyslitelné, se stalo realitou. Útoky na civilní cíle, na nemocnice, na školy a s tím spojené vymazání měst z povrchu zemského. To není dvojí metr, to je ještě pud lidskosti a odpor tyranům a vrahům. 

+6 /-3 | 29.07.2023 08:19

xdavx x
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-5 | 29.07.2023 12:05

lykan

Tak v Sýrii ještě navíc operoval Islámský stát, tam to byla jinačí džungle. Nebo teda spíš stále je.

+0 /-0 | 29.07.2023 10:48

Bucefalos
Tohle je opravdu trapný. Ta nenávist k Rusku a adorace a zbožštění Ukrajinců. V hlavách mnoha lidí je svět rozdělen na černou a bílou. Tedy na ukrajinskou a ruskou. Ještě že to má v sobě prvky absurdního humoru, že se tomu může člověk od srdce zasmát.
+4 /-7 | 29.07.2023 12:17

lubomir1959

Aby mi zas někdo nepřehazoval, že jsem jak kolovrátek, odkazuju na můj dnešní příspěvek v 10,05 hodin a vlastně i další, tam jsou shrnuty všechny moje názory na dané téma.

+2 /-5 | 29.07.2023 12:35

xdavx x

tuhle vladu uz muzou podporovat jen fasisti.. at uz skutecni nebo latentni... to uz neni mozne co tady ta vlada idiotu a psychopatu predvadi.

+3 /-6 | 29.07.2023 12:22

Petr Koutný

Vždycky kroutím hlavou, když se používá slovo fašista. Když jsem byl dítě, učili nás o tom v dějepisu. Pak to začalo používat Rusko a teď se to objevuje v diskuzích. Přitom to je absolutní nesmysl. Stačí kouknout do wikipedie co to je doopravdy fašismus a jsem si jistý, že jámezi ně nepatřím, protože podporuji i tuto vládu. 

+4 /-2 | 29.07.2023 12:37

ciki333

Technická připomínka...Jaký smysl má anketa, když Oldřich Kuželka si založil na nss 7 účtů a Semod 3? Hlasy inkriminovaných podvodníku zkreslí konečné výsledky.

+5 /-6 | 29.07.2023 08:26

lykan

Takových anket je na seznamu denně x desítek. Si toho nevšímej, stejně to nikoho nezajímá. 

+2 /-2 | 29.07.2023 10:48

Petr Koutný

Jaký smysl má noc, když po ní vždy přijde den? 

+4 /-3 | 29.07.2023 08:30

lubomir1959

Jsem ostře proti, aby sportovci byli trestáni za rozhodnutí politiků své země, která nemohou ovlivnit. Sportovci jistě nebyli těmi, kdo válku způsobil. Ptám se všech: Jak byli trestáni američtí sportovci za zločiny USA? Napalm ve Vietnamu, bombardování Jugoslávie, agrese proti Iráku, Sýrii, Afghánistánu, atd. Bylo americkým sportovcům snad bráněno v účasti na vrcholných soutěžích? Nikdy jsem Rusákům nefandil, nezastávám se jich, ale jsou to jen oni, kdo spáchal válečné zločiny? Americké bomby nezabíjely civilisty i děti? Jaké sankce za tyto zločiny byly uplatněny proti USA? Kdopak to poslal na smrt 300 cestujících dopravního letadla linky KAL007 korejských aerolinií dne 1. září 1983 v zájmu špionáže pro USA? Odsuzuju každý válečný zločin, ať ho spáchá kdokoliv! Měřím všem stejným metrem!

+3 /-9 | 29.07.2023 06:46

Petr Koutný

Můj názor je rozpolcený. Na jedné straně sport by měl zůstat sportem, kde rozhoduje jenom sportovní výkon. Ale, je to ještě sport, kdy jeden sportovec nemůže trénovat, nemůže závodit a umírá při obraně své země proti státu, který jej napadl? Zatímco druhý sportovec se v klidu připravuje na závody? Válka je svinstvo a osobně nemám jednoznačný názor na sport v této době. Samozřejmě odmítám válku na Ukrajině, nesnáším Rusko za tu hrůzu, kterou dnes roznáší a přeju Ukrajině vítězství. 

+6 /-3 | 29.07.2023 08:03

Karja
Obdivuji Vás. Máte těžký život, nenávidět Rusko, USA a další řadu zemi. Máte vůbec někoho rád?
+5 /-4 | 29.07.2023 09:07

lubomir1959

Nemám těžký život, mýlíte se. Na tom není vůbec nic k obdivování, kdo má zdravý rozum a umí ho také používat k účelu, ke kterému byl určen, neptá se na takové hlouposti. Dojde mu i bez ptaní, že mám rád slušné, spolehlivé a férové lidi. Do této skupiny ovšem neřadím politiky ŽÁDNÉHO státu (ani našeho státu-ty už vůbec ne) a VELMOCÍ už teprve ne. Kdysi ve westernech se psalo a říkalo: Mrtvý Indián, dobrý Indián. Kdybych tento výrok upravil na současnost, skončil bych na řadu let ve vězení. Jsem ostře proti, aby kdokoliv zaměňoval sportovce či dokonce běžné lidi jakékoliv země s jejím vedením, když ti první pouze trpí rozhodnutími svých politiků. Ke zdejší diskuzi: Jsou zde osoby, které nemají absolutně žádný zájem o věcnou diskuzi, chodí sem jen provokovat a urážet oponenty a mají IQ prvoků (možná, že některým z nich by prospěla návštěva psychiatra). Pak jsou zde osoby, s jejichž názory sice nesouhlasím, ale zatím jsem nezaregistroval, že by někoho urážely, provokovaly, atd. a rozhodně to nejsou hloupí lidé. Ono taky to chce nebýt netykavka, která se hned urazí na jakékoliv ostřejší slovo. Vůbec netvrdím, že jsem neomylný, pokud mě někdo na faktech přesvědčí, že se mýlím, nemám vůbec problém, svůj názor změnit či poopravit. 

+5 /-8 | 29.07.2023 09:46