Emanuel Lasker – psychológ na šachovom tróne

17.09.2020 04:00 | Zprávy

Emanuel Lasker sa zapísal do šachovej histórie, tým že je doposiaľ najdlhšie slúžiacim majstrom sveta. Majstrom sveta bol dlhých 27 rokov, čo je už pekné číslo a navyše v dnešnej dobe neprekonateľné.

Treba však povedať, že zápasy o majstra sveta sa nehrali pravidelne.

Je to trochu paradox, pretože ako vyzývateľa poznalo ho veľmi málo ľudí. Wilhelm Stenitz pozval ho na prekvapenie všetkých na zápas o majstra sveta. V roku 1894 sa stáva majstrom sveta.


V jeho hre nie je bádať veľkú fantáziu, ale napriek tomu je veľkým šachistom. Vyznával korektné šachy, ktoré môžu byť každému šachistovi veľmi blízke. Navyše bol to univerzálny šachista, ktorému išlo skutočne všetko od ruky.

Lasker mal rád na šachu úplne všetko. Vynikal v otvoreniach, strednej hre, či koncovke. Práve koncovky boli silnou zbraňou tohto šachistu. Vedel hrať veľmi dobre vežové koncovky, o ktorých chodia chýry, že sú remízové. No Lasker v nich víťazí.


Lasker sa vedel vynikajúco koncentrovať na svoje zápasy, a to je v šachu najdôležitejšie. S dobrou koncentráciou sa dajú robiť skvelé výsledky a práve toto by sme si mali preniesť do svojich zápasov. Jednoducho správne sa skoncentrovať na každý svoj ťah a potom sa už len radovať. Toto sú tie vyššie šachy, v ktorých rozhodujú o úspechu maličkostí.

Ďalšou skvelou vlastnosťou je, že nerobil skoro nikdy paniku. Vedel sa skvelo brániť a tam, kde ostatní by už panikárili a urobili chybu, tak Lasker nachádzal tie najlepšie pokračovania. Vedel sa brániť skutočne urputne a hlavne chladnokrvne.


Je dôležité hrať šachy počas partie bez väčších emócii ako napr. strach. Pokiaľ cítite pri svojich partiách strach, tak potom snažte sa od toho odosobniť. Šachy by vás mali v prvom rade baviť a nie stresovať sa. 

Vďaka skvelej schopnosti brániť sa, tak Lasker mohol si dovoliť skutočne veľa. Vnáša do šachovej hry ako prvý šachovú psychológiu. Nachádza za šachovnicou vždy pokračovania, ktoré sú pre daný typ šachistu veľmi nepríjemné.Lasker nehraje objektívne vždy najlepšie ťahy, ale snaží sa dať súpera na pochybné šachové chodníčky a potom udrie. Túto schopnosť majú len veľkí hráči, ktorí vedia o svojom súperovi veľmi veľa. Lasker vedel vždy, že s čím bude mať jeho súper problém a zahral mu niečo menej príjemné.


Na záver ponúkam možnosť si pozrieť šachovú partiu medzi Laskerom a Marshallom, ktorá je veľmi zaujímavá. Čierny Marshall sa ocitne pod prudkým útokom, na ktorý nebude vedieť správne zareagovať.

Kamil Michálik 

 - partie je použita z chess base s originálním rozborem Garryho Kasparova

 - fotky jsou použité ze stránek ebay.com, chessbase.com

-
. kolo -
129x 5950x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (129) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Kamil Mihálik
OK, pôjdem na tréning si zmerať sily s hráčom, ktorý bol 13 bodov od FM a spýtam sa na moje chápanie šachu v súčasnosti. Pred pár rokmi tvrdil, že je to 1800. Boli turnaje ako som písal,keď som sa ku tomu číslu priblížil vo výkonnosti na nich a raz ho aj dosiahol. Aj mňa to zaujíma, lebo jeden tiež iný silný hráč (cca. 2200) mi tvrdil, že otvorenia a stredná hra chápanie na ELO 2100, ale koncovky boli veľmi tragické. Práve v koncovkách som sa zlepšil vďaka online tréningom Roberta Cveka veľmi v poslednom čase a dokážem ich už nejako udržať výsledkovo. Bude to zaujímavé poznanie. Na videách vidím veľa napr. posledné video Štefana Mazúra, ktorý natáča videa pre pokročilých šachistov, tak som dal všetky diagramy bez nápovedy. Som nešachovo bohužiaľ slabý. Bez správnej koncentrácie sa hrajú šachy veľmi ťažko. Tá zlá koncentrácia je môj veľký problém, ale to už súvisí s vážnymi zdravotnými problémami, ktoré mám a to už nie je to zlučiteľné s vyššími šachmi...Aj Róbert Cvek je bezradný v tomto ohľade...
+0 /-0 | 20.09.2020 18:21

Kamil Mihálik
Áno, zdolal som už viacero hráčov s ELO nad 1800 a hraje sa mi s nimi lepšie. Mal som trebárs FIDE turnaj, na ktorom som urobil skoro perfo 1800, ale to by som nesmel prehrať v poslednom kole s mladou Indkou s poriadne podhodnoteným ELOM 1650, ktorá mala solídne výsledky aj s hráčmi nad 2000 ELO. V jednom rapide som urobil perfo tesne nad 1800, čiže môžem hrať šachy aj lepšie. Ja som písal, že Capa a Aljechin hrávali podobné varianty ortodoxného gambitu a zdalo sa mi to prepáč veľmi podobné, ale to by si si musel najprv niečo naštudovať. Kasparov a Karpov hrali niečo poriadne rozličné.... Kasparov bol skvelý útočník a Karpov pozičný hráč.
+0 /-0 | 20.09.2020 16:02

xdavx x
Ty to totiz Kamilku delas vsechno uplne nejlepe :D Ty jsi takovy borec, kteremu vetsina lidi nerozumi a ktery ma vykonost na 1600 i kdyz ma elo 1400, ale za to potrapi i hrace 1800 :D muzu poprosit o nejaky rozbor mezi karpovem a kasparovem? ti taky meli podobne styly, stejne jako meli podobny styl aljechin a capablanca, protoze zacinali partii damskym pescem, radeji nepisi 1.d4 abych te nahodou tou notaci nepopletl :)
+0 /-0 | 20.09.2020 12:57

Kamil Mihálik
Tiež ešte ja sa neriadim pri nákupe nejakými hodnoteniami, ale recenziami. Viem, že existujú napr. aj veľmi dobre penzióny, ktoré nemajú najlepšie hodnotenia. Bol som aj v takých a bol som s nimi vždy nadmieru spokojný a vraciam sa tam.
+0 /-0 | 20.09.2020 07:41

Kamil Mihálik
Neverím ani prieskumom verejnej mienky, lebo sú robené na vzorke do 1000 ľudí. Z ktorých je trebárs aj za úplne veľkú hlúposť proti, koľko ľudí položí trebárs telefón a prieskumu sa nezúčastní tak sa neuvádza. Koľko ľudí je napr. na druhej strane barikády tak sa nedá nikdy zistiť. Napr. zákaz nedeľňajšieho predaja je za 80% ľudí podľa verejnej mienky na Slovensku, ale nakupuje veľmi veľa ľudí aj v nedeľu. Napr. u nás Lidl praská vo švíkoch každý deň a podobne aj ostatní... Takto tie prieskumy beriem z praktického hľadiska nula bodov.
+0 /-0 | 20.09.2020 07:26

Petan

Kamile s tímto přístupem byste nemohl věřit žádným průzkumům veřejného mínění, hodnocení hotelů ze strany hostů hotelů a restaurací apod. Všichni špatně hodnocení si mohou namlouvat, že dělají všechno dobře a tisíce spokojených zákazníků na tlačítko hodnocení nekliká a klika jen to 0,001 % nespokojených. Možnost kliknout třeba u booking com na bodové hodnocení je tam právě pro dosažení co nejpřesnějšího výsledku, jelikož ne každý je ochoten vypisovat nějaký písemný elaborát.

+0 /-0 | 20.09.2020 07:17

Kamil Mihálik
Podľa mňa ciki333 nápad dobrý, ale to by musel každý kliknúť, čo si prečíta článok. Tomu akosi neverím, povedzme že môj článok klikne len tých 10 ľudí, čo v diskusii tak o čom to vypovedá? Mňa nezastaví nič, lebo nikdy som utekal a postavil som sa vždy všetkému čelom. Trebárs diskusie nebudem pod svojimi článkami vôbec čítať. Aj tak ide väčšinou o hlúpe útoky na mňa alebo na Petra. Čo je zle, tak títo ľudia nevedia tu napísať, aj keď sa ich na to spýtaš tak už sa ani nepýtam na to, lebo tam treba použiť už tú šedú kôru, ktorá absentuje... Vybavovať sa s ľuďmi ako David Brazina a jemu podobným nemienim. :D 120 príspevkov a väčšina riadne mimo témy bohužiaľ...
+0 /-0 | 20.09.2020 07:00

Petr Koutný
Chess... Zkusme výdech nádech a znovu. Pak koukněte ke kávě a bude fajn:)
+0 /-0 | 19.09.2020 20:11

ciki333

Debaty, které sklouznou do osobní roviny a vyřizování si vzájemných účtů, jsou o ničem.

Doporučuji RaP, vedle statistických údajů pod zprávami (počet příspěvků, shlédnutí), instalovat i tzv "hodnocení článku," podobně jako je tomu na "ČSFD filmy." Čtenáři by tak měli možnost na stupnici "0" až "100" hodnotit úroveň (kvalitu) konkrétních autorů. Toto by, domnívám se, bylo objektivní měřítko. Petr a Robert by na dostatečně velkém vzorku respondentů získali nezkreslenou odpověď na otázku, jak si doopravdy "stojí akcie" Kamila Mihálika a spol.

+0 /-0 | 19.09.2020 19:30

Petr Koutný

Davide, hledám nit a myšlenku. O Kamilovi jsi psal snad desetkrát, pochopil jsem co píšeš a nesouhlasím s tebou. Respektuji názor. Ke mě nechytám co nemám dělat, ale už je podvečer a je čas si odpočinout. 114 komentářů je pravděpodobně rekord tohoto roku na šachových webech. Hodně jsme toho probrali. Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 18:43

xdavx x
Wolf, fakt to nedělej, protože potvrzujes že asi nejsi úplně normální....
+0 /-0 | 19.09.2020 18:38

xdavx x
To že Mihalík argumentuje že vystudoval management je asi tolik co jeho argument o jeho reálné síle 1600ELO :D mně stupněm svého vzdělání fakt dostal, jsem zděšen :D
+0 /-0 | 19.09.2020 18:37

Petr Koutný

re chess...Za prvé, už jsem tam dal odkaz na Dolní Benešov, děkuji za informaci. Za druhé, přesně jak říkáte....teď to je naše. I bez Vás to stále je nejsledovanější český a slovenský web, který oslovuje nejvíc lidí. Takže držím palce a počítám že se tímto odkazem loučíme:) 

Petr

+0 /-0 | 19.09.2020 18:29

Petr Koutný

re Chess - nebudu se s Vámi přít. Asi vše co jste chtěl říct jste řekl, pak se už jen opakujete a opakujete. Přeji šťastnou cestu na lepší weby..:) 

 

Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 18:20

Petr Koutný

chess - děkuji za názor. Tady se neshodneme a nic se neděje...Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 18:01

Kamil Mihálik
Menovať nebudem (deti nemenujem tu), ale trebárs v mladom veku skoro kandidát majstri a ver tomu, že je ich už dosť takých. Je dosť možné, že ich výkonnosť je už možno aj nad 2100. To som pozeral už dávnejšie.
+0 /-0 | 19.09.2020 17:47

Petr Koutný

Chips....opravdu to nejde bez útoků? Opravdu to nejde bez zloby? Jízlivosti? To tady musí být pořád chips, který útočí? Proč ? Já si vás oopravdu nevšímám....Nečtu, nechodím, nekritizuji....nabízel jsem spolupráci a nebo neutrální mír....Neřeším vás....zkuste to taky. Když už tak moc vadím, nemusíte sem kvůli mě chodit. Já dělám to stejné....A nebo to prosím zkusme opravdu jako lidi, bez zbytečných výpadů.Děkuji, Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 17:19

Petan

Kamile to že chcete články tvořit sám a ne jen kopírovat věty z Wikipedie je super. Ale právě proto jsou tam ty stylistické a gramatické nedostatky. A pokud je nezvládnete korigovat sám, měl by to před uveřejněním článku poopravit Petr Koutný. Ono přeci jen něco jiného by to bylo, pokud by se jednalo o osobní webovky, či webovky bezvýznamného klubu, které čtou jen nejbližší známí , a něco jiného to je, pokud se jedná o článek na nejčtenější  šachový web. Pokud má provozovatel webu ambice, aby byl nejlepší a nejčtenější i v budoucnu, měla by být korekce samozřejmostí. 

+0 /-0 | 19.09.2020 16:52

Petr Koutný

Druid - kritika přijata. věřím tomu, že společně budeme tyto stránky posouvat dál. Kritika určitě ovlivní autora článků, autor článků ovlivní příští komentáře. Bez kritiky není kvalita. Takže když to sečteme. Kamil napsal dva a nebo tři články. OK...když si vzpomenu na mé první dva články, připadal jsem si, že se musím zahrabat pod zem, jak se to na mě valilo. Proto děkuji za kritiku, místo slova kritika bych použil slovo rada. Děkuji Kamilovi za jeho práci. Pojďme společně posouvat tyto stránky dál. Vy jako kritici a možná i jako autoři, protože každý může psát tyto stránky a autoři, kteří musí ustát kritiku a musí jí porozumět. Kritikou myslím ale kritiku, bez osobních urážek a občasných hloupostí. Pak to vše dává smysl. Já tady potřebuji vaše komentáře, potřebuji tady autory článků a myslím si, že společně chceme tyto stránky vrátit tam, kde byly. Není to lehké, je to strašně těžké. Ale jdeme touto cestou. Chceme se o to porvat. Ne proti vám, ale s vámi. Proto to můžeme vzít jako první měsíc, kde se učíme a slibuji, že se chceme zlepšovat. Slibuji že chceme na sobě pracovat a až se nám to podaří, budu rád i za pochvalu. Za kritiku děkuji, za kom,entáře děkuji. Unesu jakoukoliv kritiku. Říkám, jsme v tom společně. Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 16:50

Druid.Panoramix
Kamile Miháliku, snažím se Vás chápat a dovedu si představit, jak je těžké sestavit dobrý článek ze sedmi, případně osmi zdrojů, včetně jejich eventuálního překladu z cizího jazyka. Ovšem opatrně, pokud použiji na článek 5 vět z knih či wikipedie a zbytek mluvnické a gramatické "omáčky" tvořím já sám, pak už se z toho stává článek o mých subjektivních myšlenkách a představách a jdu se svou vlastní kůží na trh a musím počítat i s tím, že článek nazapadne všem lidem, ale od toho je zpětná vazba ( i když je negativní), abych se z ní poučil, někde ubral, případně si uvědomil vlastních chyb a nedokonalostí a poučil se z nich. A možná si nechal delší čas na přípravu článku, s někým to prodiskutoval ( protože ruku na srdíčko, lépe udělá komentář k partii zkušený šachový hráč než zapálený šachista amatér - komentáře asi nebudou přesně Váš šálek čaje) a možná si dal i nějaký čas pauzu, abych získal odstup, znovu si své vlastní články přečetl a podíval se na ně kriticky, zda jsou dobré jen protože jsem je dělal já ( nezlobte se, ale autor je vždycky trošku ješitný na své dílo a bude ho hájit až do roztrhání těla)......
+0 /-0 | 19.09.2020 16:37

Kamil Mihálik
Ján Válek Bohužiaľ chcem napísať max. jednu stranu, aby ľudia nečítali hodinu. Ide skôr ako som písal o moje blogy, takto treba brať. Pokiaľ niekoho nejaký majster zaujme, tak môže si prečítať o ňom už sám.... Ja sa špecializujem na hráčov tak do 1800 ELO...
+0 /-0 | 19.09.2020 16:28

Petr Koutný

Fotky, partie vkládám do článků já a snažím se dopisovat pokaždé  zdroj. Když zapomenu, jsem na to hned upozorněn a doplním. Psali jsme, že se chceme v článcích zlepšovat. Každý kdo tady píše se chce zlepšovat. Proto děkuji za trošičku tolerance a děkuji za ní. Není potřeba tady kohokoliv zhazovat. Vážím si každého komentáře, vážím si každého kdo dělá něco pro ostatní. Kamil ve svém volném čase tady píše články. Pojďme společně dál, zítra vyjde článek od Roberta, bude pozvánka na simultánku s GM Peterom Michalíkem a budou další dny. Možná to zní jako fráze, ale dcera je pozitivní na coronavirus. Dnes jsme všichni  z rodiny podstoupili testy a čekáme jak to dopadne. Jsme v karanténě. Zatím průběh dobrý. To píši jen protože jsou opravdu důležitější věci v životě, než tady rýt do sebe jako na zahrádce. Děkuji za toleranci a respekt. Tolerujeme a respektujeme tady každý názor, děkuji za to samé od každého z vás. Petr Koutný

+0 /-0 | 19.09.2020 16:26

Kamil Mihálik
Ahoj druid. Ja dodávam len text a partiu v klasickom pgn formáte bez variant. Obrázky sú v réžii už pana Koutného, to nie je moja práca. To je práca Petra a preto to cituje potom on :) Ku kritike OK beriem napr. "Treba však povedať, že zápasy o majstra sveta sa nehrali pravidelne.", ale ja nechcem kopčiť články, ktoré čitateľ nájde na wiki, či v knihách. Chcem skoro originálne texty inšpirované max. 5 vetami v knihách, či na wiki. Myslím si, že takto je to lepšie, ako opisovať celú wiki. Wiki si vie prečítať každý sám, ale do budúcnosti môj postoj možno prehodnotím. Skúsim napísať aj taký článok, ja sa nebránim tomu. Ja sa snažím skôr o blogy a nie nejaké články takto berte to...
+0 /-0 | 19.09.2020 16:20

J V
Co se článku týče, rozhodně šlo z Laskera získat víc. Což lze zmínit i jinak než pomocí defekačního a kopulačního slovníku. On autor ty články píše z dobré vůle.
+0 /-0 | 19.09.2020 16:09

Druid.Panoramix
Stálé zdraví vespolek. No hezky se to tady rozjelo. Když jste tady, Petře Koutný, kdysi psal, že každý den tady bude nový článek, tak jsem tomu nevěřil - podcenil jsem Vás. Ale když občas vidím úroveň uveřejněných článků tak si říkám, že méně by bylo více. Kamile Miháliku, přečetl jsem ve, co jste tady na NŠS publikoval a nevím proč, ale mám z Vás divný pocit. To, že publikujete obrázky bez souhlasu vlastníka, to je jedna věc. Mnohdy za Vás oznámení, že text byl převzat z nějakého zdroje, obrázky byly převzaty z nějakého zdroje, uveřejněné diagramy byly odněkud převzaty, dopisuje Petr Koutný. Umím velmi dobře slovensky, v Bratislavě jsem studoval a později i pracoval a hrál jsem tam i šachy, ale když srovnám Vaši slovenštinu a slovenštinu GM igors, tak mám pocit, že mluvíte rozdílnými jazyky.Jeho řeči rozumím a je mi jasná. U Vás musím hodně domýšlet - asi byste měl doopravdy uvažovat i nějaké gramatické a stylistické korekci od nějakého jazykově nadanějšího kolegy, na kvalitních serverech je to běžná věc a nic za co byste se měl stydět. Podíval jsem se tedy na Vaši práci a mohu tedy kritizovat. Možná kdyby Vás Petr Koutný uvedl a na zkoušky byste sem dal 3-4 články, tak by Vám někdo napsal a třeba i formou kritiky, co si o nich myslí a měl byste objektivní zpětnou vazbu, ale pro Vás je asi důležitější kvantita než kvalita a to mi trošku vadí. Jinak drobná - jako dlaždici se baví lidé převážně v 4.cenové skupině (u nás se říká ve čtyřce bez ubrusu) a ne v první cenové.:o) Chcete malou ukázku Vaší tvorby? Máte ji mít. První věta ve Vašem článku.... "Treba však povedať, že zápasy o majstra sveta sa nehrali pravidelne." Do kterého roku se zápasy nehrály pravidelně? A od kdy pravidelně? To trošku postrádám, jsem asi náročnější čtenář. Jinak je to bez souvislosti jak s předchozím úvodníkem, tak s následujícím textem.
+0 /-0 | 19.09.2020 16:06

J V
Je smutné, když pod svobodnou diskusí někteří chápou užívání hrubých vulgarismů, co by jinde vyvrcholily i fyzickou potyčkou.
+0 /-0 | 19.09.2020 16:06

Kamil Mihálik
Neboj sa na nejakého Davida Brazinu už reagovať nebudeme, ale som zvedavý, že čo tu zase dá.. Zasa len nadávka bude, tie diskusie nemajú fakt cenu. Zatvoriť a spáliť bohužiaľ. 90 príspevkov o ničom:D
+0 /-0 | 19.09.2020 16:00

Petr Koutný

Kluci, zkusme toho pro dnešek nechat. Diskuze je už daleko od článku a zklouzá do osobních útoků. Já se tady zastávám Kamila  a prosím každého, kdo má pocit že musí cokoliv říct, pak samozřejmě. Ale bez urážek, osobních útoků. Děkuji Petr 

+0 /-0 | 19.09.2020 15:54

Kamil Mihálik
Ja mám vyštudovaný manažment, tak neviem kto je taký blbý a o ľuďoch listujem ako z veľkej knihy:) Presne viem akú taktiku mám zvoliť na chlápky ako si ty a len to potvrdzuješ :D Krakena sme si podali tiež pekne. Tiež ovca je už len z neho....
+0 /-0 | 19.09.2020 15:47

xdavx x
Nejhorší je, že ty jsi tak blbej, že ti to ani nedojde.
+0 /-0 | 19.09.2020 15:42

Kamil Mihálik
David Brazina máš pravdu hlupáčik si trápny už aj ty bež :) Utekaj dnes dvaja hlúpi troli rozsekaní na baďuru. Hneď je ten deň krajší. Jeden úplne a druhý vie už len nadávať....
+0 /-0 | 19.09.2020 15:35

xdavx x
Kamile. Jsi hnup. A co je horší, trapný hnup.
+0 /-0 | 19.09.2020 15:30

Kamil Mihálik
Ale rozumiem, ale prv nech kritizuješ niekoho pozri sa na jeho prácu, koľko toho pre ľudí robí. Robí, čo môže a navyše vo voľnom aj pracovnom čase. Podľa mňa mu krivdíš a to veľmi...Snaží sa, ale máš pravdu utekaj, utekaj. Taktiež vidím, že nemá to s tebou cenu ďalej komunikovať.....
+0 /-0 | 19.09.2020 15:26

Kamil Mihálik
Áno bavíme sa, pretože si písal, že nič nevie. Za ním stoja stovky spokojných šachistov a ja sa ku ním pridávam, lebo mi veľmi pomohol, či už vzdelávaných na youtube zadarmo, či v online tréningoch pod Robertom Cvekom. Bez Petra by nebolo tu dnes na československej scéne nič. Amen, či sa páči vám to alebo nie. Taká je celá pravda...
+0 /-0 | 19.09.2020 15:12

Kamil Mihálik
David Brezina, ďakujem za nadávky ďalšie, máme tu zbierku vašej "inteligencie"... To o vás dosť vypovedá, ďakujem. Ja píšem aspoň slušne a gramaticky správne. Vy ste vadný :)
+0 /-0 | 19.09.2020 14:55

Kamil Mihálik
Petr, že nevie nič silná káva. Vďaka Petrovi sa vychovalo toľko kvalitných hráčov, že mu sami ďakujú v jednom zástupe. Vidno to na youtube. Ovplyvnil veľmi veľa ľudí a fakt sú len veľmi silné slová z tvojej strany. Novoborský šachový server je mŕtvy a je tu len Nový šachový server RaP, ak si tu zmenu od septembra nepostrehol... Neporovnávaj čo bolo, pretože je to nová doba...
+0 /-0 | 19.09.2020 14:50

xdavx x
Petře. Já mluvil o těch dementich komentářích Mihalika. Vždyť to je demence největšího kalibru, co tenhle krypl předvádí.
+0 /-0 | 19.09.2020 14:45

Kamil Mihálik
Petr s ním je to zbytočné. Je to extrémne hlúpy človek, ktorý si myslí, že aký je múdry. Taký sú najhorší, keby hlúposť nadnášala, tak by lietal ako holubička. Ku tomu len obyčajný hulvát a slovník prvá cenová. Bez urážky, to čo mi tu v tom celom vlákne napísal nemá nič spoločné so zdravým rozumom, na ktorý tu tak rád poukazuje a nebude asi veľmi normálny. Človek si musí klepať len po čele. A teraz samé nadávky prosím hulvát prvej klasy, lebo len to vieš.:D
+0 /-0 | 19.09.2020 14:13

Morphynista

@ david brazina : O slabomyslných příspěvcích a bláznech bych na tvém místě raději mlčel , poněvadž mě napadá známá věta z Bible : " Třísku v oku svého bratra vidíš, ale trámu ve vlastním oku si nevšímáš. "

+0 /-0 | 19.09.2020 14:01

Petr Koutný
Davide... Poslední článek byl o jednom velkém poděkování. To snad mužů? Pak protože máme spoustu nových projektů, možná někoho baví dělat věci, než jen kritizovat. To byla hlavní myšlenka toho článku. Že jsi jej nepochopil, za to nemůžu. Ale nikdy by mě nenapadlo, že by takový článek mohl někomu vadit. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 13:48

xdavx x
Petře. Lžeš. A poslední článek, kde verbujete lidi komentuješ jen ty a blázen Michalík takovým způsobem, že by jeden blil. Lidem s mesiašskými sklony, kteří, své slabomyslne příspěvky berou jako službu lidstvu,by měl někdo odborné pomocí. Bez urážky
+0 /-0 | 19.09.2020 13:26

Petr Koutný
Re Zimniok..:) hvězdná pěchota ne vždy baví, protože ta tvoje hvězdná pěchota je mimo vesmír. Jednou jsem u vás byl, četl jsem že je vám tam u vás dobře. Tak proč chodíte prudit sem? Doporučím zaparkovat do garáže, zavřít dveře a užívat si tmu. Jakákoliv kritika od vás dvou je tady k smíchu. Sem chodíte jen prudit, napadat a kalit vody. A skoro je to vždy když už vás čtou jen dva lidi. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 13:04

Kamil Mihálik
Petan: Nebol som naivný, vedel som veľmi dobre, čo ma čaká. Ako hovorí Petr je to aj o závisti, lebo chcem niečo pre túto komunitu robiť. Keby bolo viacej ľudí ako ja tak by mal československý šachový svet vyhraté a mohli by sa pridať kľudne aj silnejší. Koniec koncov je tu taká možnosť, čo som si všimol, ale jednoduchšie sa píšu výlevy do diskusie ako články. Veľmi by som bol zvedavý na tých najtvrdších kritikov, čo sa tu prezentujú. Len rečí, skutky žiadne ako vždy a to je smutné. Nedokážu urobiť nič pre druhých, ja som aspoň taký, že niečo robím pre druhých a nemám za to veľa. Len dobrý pocit a pár videí mesačne. Obávam sa, že nepridá sa ku nám nikto.
+0 /-0 | 19.09.2020 07:47

Petan

Při znovuotevření diskuse museli provozovatelé webu počítat s tím, že se vrátí zejména kritické připomínky. Když si na netu otevřete jakýkoliv článek s povolenou diskusí tak málokde najdete pochvalný příspěvek děkující za super článek, ale z 99 % píší ti, kterým se něco nelíbilo. Pokud si Kamil s Petrem mysleli, že tady tomu bude jinak, tak to byla dost naivní představa.  

+0 /-0 | 19.09.2020 07:28

Kamil Mihálik
Igors: Za prvé,čo viem tak tento server čítajú rôzni šachisti. Rôzna šachová sila, dokonca aj deti.Nepomôže náhodou niekomu, že sa dozvie niečo o majstrovi sveta? Aj to máličko si myslím, že je dobre. Nemám záujem osloviť hráčov s ratingami 2600, ale určite tak možno do 1800 časom do 2000. Pre budúcnosť ja si nepozerám niečo, čo má nezaujíma alebo považujem za odpad. Skončil som už s veľkým množstvom webov, či už športových ale aj iných. Podobnú radu dám aj tu, že keď nepovažujete moje články za prínosné tak nečítajte ma. Tých skutočne negatívnych reakcíí je aj tak málo, že to nestojí za reč. Dajú sa spočítať na prstoch jednej ruky. Pri sledovanosti cca. 1000 ľudí by som bol hlúpy, keby som končil len kvôli piatim ľuďom, lebo si to prajú.Je veľa trebárs,ktorým sa to páči a nenapíšu tu. Nevidím dôvod, že prečo by som nemohol tu blogovať o majstroch sveta... Článok prečítalo 800 ľudí a reakcie boli žiadne.
+0 /-0 | 19.09.2020 05:58

Petr Koutný
A jinak Honzo. Jestli ti ti nebude vadit, jsme už strašně daleko od jakékoliv nitě tohoto článku. Neřešme tady toto. Připravím speciální článek, který bude nabízet spoustu témat a nenabídne odpovědi. V diskuzi si to potom můžeme vše vyříkat. Tím slovem vše, myslím vše. Díky, Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 04:25

Petr Koutný
Honzo díky za komentář. Nebudu rady prát jejich prádlo, ale podle toho co píšeš, je lepší nevědět. Jinak i poslední věta je tak trošku mimo. Nechme to tak, díky za komentář a pojďme si užít víkend. Každý má právo si dělat co chce a nemělo by to jeho chování jakkoliv zasahovat do stejných práv někoho jiného. Jen bych doporučil dívat se na svět realisticky, toto je pohled přes růžové brýle. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 04:14

HonzaSvatoš

@wolf 01:39. Bububu corona horší než lepra, horší než mor. Všichni umřeme, bububu. Tak se necháte testovat, zjistíte, kdo tou čínskou chřipkou trpí, nebo netrpí, jste všichni mladí a toto není španělská chřipka, takže téměř jistě přežijete. Vůči starším budete ohleduplní a laskaví. Chvíli budete pšíkat, no a co. Jo, je to administrativní vopruz, děcka budou muset být doma, testovat se, a zase, no a co. Naši předkové mužského pohlaví bojovali o holý život v první světové válce (italská a západní fronta byly zvlášť výživné), pak tu byl německý teror za okupace a bolševik v 50. letech. Kdy šlo buď přímo o život za nácků, nebo aspoň o reálnou profesní likvidaci za bolševika. Dnes se posereme z kdejaké maličkosti, asi fakt potřebujeme jako společnost přes držku, abychom se probrali. Korona bubák je jen bubák, smrtnost 0,00 nic. Ale vyklepaným ovečkám se vládne mnohem, mnohem lépe.

Co nechápu, je ta kritika Luboše Zimnioka. Že máte s Janem Jílkem nějaký problém, dobrá, i když byste si to špinavé prádlo měli vyprat mimo veřejnost. Ale proč ta zloba na Luboše Zimnioka? Že by to bylo proto, že není tak čtený, ale je pro kvalifikovanější šachisty zajímavější a články nepřipomínají čistý bulvár (obecně nic proti bulvárním médiím nemám) a nečpí z toho povinnost "hele, chlapi, musíme zase něco vyblejt, ať máme sledovanost"? Rozumím, že jste komerční projekt, potřebujete vydělávat, s tím nemám problém. Jenže čtenáři šachisti mají v tomto smyslu radar a řeknou si "kurva, tady je rozpor mezi všeobjímající láskou typu děláme to pro vás, milujeme šachy plus tunou dalších sladkobolných hoven na straně jedné a praním špinavého prádla na veřejnosti na straně druhé". Tak Petře rovnou napište, že je to čistý byznys a neschovávejte se za HLPčka (hluboké lidské příběhy). Věřte, že tak získáte více čtenářů a třeba i více reklam s prokliky etc.

+0 /-0 | 19.09.2020 02:37

Petr Koutný
A Davide... Off topic... V nejužší rodině máme od včerejška potvrzený Corona virus, dnes jde zbytek mé rodiny na testy a čekáme vše pozitivní. Takže kritika je dnes opravdu to poslední co mě trápí. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 01:39

ciki333

Off topic

Pane Cveku, chci Vás poprosit o laskavost. "Zítra (19.9.) je online přednáška od 10,00 na kterou jsem přihlášen..." Pošlete mi, prosím, záznam online přednášky + číslo účtu.

PS. Nestálo by za úvahu pořádat online tréninkové seance od 22:00 hod? Přece jenom v 10:00 slušní lidé spí...

+0 /-0 | 19.09.2020 01:23

Petr Koutný
A třeba ráno vyjde článek, kde zveme lidí tvořit tento web. Každý kdo chce dělat tyto stránky lepšími jsou vítání. Je to o lidech, je to pro lidi. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 01:19

Petr Koutný
Davide.. Kritika je fajn. Může ti kdekdo říkat, že si ji nevšímá a není to pravda. Já za ní děkuji. Chceme se zlepšovat a kritiku potřebují. U Jílka to je jiný příběh, je to osobní a tady nejde vůbec o kritiku, věř mi. Já neříkám že je vše ideální, ale říkám že to chceme zlepšovat. Je to jednoduchý business plán, když bude čtenost, budou příjmy a můžeme platit profesionální autory. První měsíc vypadá moc dobře a proto psal třeba Marek Vokáč. Kritiku beru, děkuji za ní. Ale tam kde vím že v tom je něco jiného to neberu. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 01:16

xdavx x

to wolf . Petre, ono by uplne stacilo se zamyslet, jestli na te kritice neco neni. nemyslim si, ze je cilem cikoli kritiky tebe otravit. cokoli o sachu je fajn. jen by to nemelo byt absolutni blato.... tva reakce na honzu a lubose je divna, oni tu nic nekritizuji, a ze je zajima co se pise na kdysi vybornem webu, to se jim nediv. to ze se zde prestali nosit kriticke nazory a web se radeji zabil, neopravis tak, ze budes mluvit o zavisti. pro kazdeho kdo ma sachy rad, je fajn, ze existuje vice webu. to prece neznamena, ze musi existovat jen ten tvuj web, tvuj pristup. trochu se uvolni, vzdyt v podstate jde porad jen o zabavu a volny cas.

+0 /-0 | 19.09.2020 01:09

Petr Koutný
díky...bavíš i po půlnoci...:) vítej na nejsledovanějších stránkách.. Zbytek ti dojde... Možná zítra:)
+0 /-0 | 19.09.2020 00:55

Petr Koutný
Chips.. Opravdu to není reklama:) ... Každá tvoje kritika je falešná, neupřímná.. A závistivá.. Jinak i díky tobě toto jsou nejčtenější stránky u nás... Užívej si to.. Baví mě Vaše Karma... Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 00:47

Petr Koutný
A 53 komentářů mluví jasně. Děkuji za to, že s námi děláte tyto stránky těmi nejčtenějšími u nás. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 00:39

Petr Koutný
A dodám.. Kritika Zimnioka alias Chips a Jílka alias Claymes je jen tupá závist, jako vždy. Takže kluci vaše kritika se mě líbí, jen víc. A vtipy si nechte tam, kde to už nikoho nezajímá... Čím se to Vám dvoum nelíbí, mám větší radost, protože závist a karma mluví jasně. Petr
+0 /-0 | 19.09.2020 00:31

Petr Koutný
Chips a Claymes.... Díky za dobrý vtip... Ale toto opravdu neeeee:)
+0 /-0 | 19.09.2020 00:20

ciki333

ŠSČR, místo pořádání nesmyslných akcí typu "Pardubické šachové léto," či přátelského utkání ČR vs. Polsko (aby zasloužilí GM v čase covid 19 náhodou nezemřeli hlady), by měl zasponzorovat tyto dva weby:

1) http://zpravy.sachy.cz/

2) http://www.nss.cz/

Nenažraní bafuňáři inkasují nemalé částky na pokutách, členských příspěvcích a dotacích od státu (=daňových poplatníků). Proč by část finančních prostředků nemohli touto formou vrátit zpět šachové komunitě? S ročním rozpočtem, řekněme 200 000,- Kč, bychom se dočkali kvalitních autorů a potažmo kvalitních článků. Pevně věřím, že mezi spisovatelskou obec z řad profesionálů, by se okamžitě zařadil i zdejší kritik, Igor Štohl, který je mimochodem dobře obeznámen se svojí tržní cenou. Dále mistr pera, Marek Vokáč (považující sice zdejší debaty za "žumpu"), by se za patřičný honorář také rád podělil se čtenáři o své šachové postřehy. A jiní profíci jakbysmet...Na obranu Kamila Mihálika říkám: "Darovanému koni na zuby nekoukej..." Nezapomeňte, pánové, že píše zcela zdarma. Pokud šachové weby nedostanou finanční injekci, Shakespeare nedorazí. Bez peněz na režii, čekáte na Godota, soudruzi šachisté...

+0 /-0 | 19.09.2020 00:15

HonzaSvatoš
Kamila Mihalíka samozřejmě, ne Michalíka, nějak jsem se uklepl.
+0 /-0 | 18.09.2020 23:08

HonzaSvatoš
@Krolop : I když rozumím podstatě vašeho argumentu, že je lacinější kritizovat, než něco vytvořit, tak zásadně nesouhlasím s tím, že nic lepšího než nss není. Přinejmenším provozuje pěkný server chips, a úroveň článků tam je velmi dobrá a ve věci šachové historie jsou tam skutečně kvalifikované články. Pokud jde o zápasy o titul mistra světa z klasických dob, tak má pěkné, informované a kvalifikované články Jiří Plešek na pankráckých stránkách. Zde na nss si rád přečtu články od Roberta Cveka, líbil se mi rozhovor se Štěpánem Žilkou, ale články Kamila Michalíka jsou prostě odpad.
+0 /-0 | 18.09.2020 23:06

hynek
@claymes, @krolop: zkuste Google s dotazem "zpravy sachy" a uvidite,ze exisruji i alternativy.
+0 /-0 | 18.09.2020 23:00

Zmestabileho

Úroveň tohoto "revitalizovaného" nss je bohužel tak nízká, že se neumím ubránit velkému zklamání z nenaplněných očekávání.

Kamil Mihálik - to je prostě "katastrofa". Jaké jiné slovo k tomu slušně použít? A pánové Koutný a Cvek jsou s tím spokojeni... a avizují další pokračování.

Petr Koutný - nechtěně chce všem ukázat, jak na to nemá? A Robert Cvek - také všem chce ukázat, že jen dále bloudí a hledá?

 

 

+0 /-0 | 18.09.2020 22:35

xdavx x
to krolop, ale je. jen staci hledat. minimalne tam nepisou prispevky absolutni adlati...
+0 /-0 | 18.09.2020 22:09

igors
"Tu partii komentoval Kasparov a nebyla primárně komentovaná pro chessbaku." Omyl, práve že Kasparov mal najprv v ChessBase Magazine stĺpček o majstroch sveta, ten potom vytvoril základ série kníh "Moji veľkí predchodcovia". V knihe (mám len ruskú a českú verziu) je potom partia Lasker-Marshall, St. Petersburg 1914, komentovaná podrobnejšie. Avšak v Megabáze je uvádzaná niekedy od roku 1999 presne tak, ako v článku, len glosy boli preložené z angličtiny a nemčiny. Netvrdím, že Garriho komentáre nemožno zdielať, ale treba to rozhodne uviesť - nie "pre všetky prípady", ale v každom prípade! Upresním ešte jednu vec, ktorá v článku vyznieva zvláštne - "Steinitz pozval....Laskera na zápas". V skutočnosti Lasker Steinitza vyzval a ten jeho výzvu prijal. Predtým Lasker vyzval Tarrascha, ktorý ho odmietol a zahral si radšej s Čigorinom. Celkom na záver - nemyslel som si, že niekedy budem súhlasiť s dynamickým duom ZMB DB, ale tentoraz majú proste pravdu. Takýto článok by sa hodil možno do novinovej rubriky, alebo bulvárneho mesačníku, ktorý čítajú najmä nešachisti. R a P - Váš server je ŠACHOVÝ (inak to neviem zvýrazniť), pričom väčšina jeho návštevníkov (nielen diskutujúcich) vie o téme o dosť viac, ako autor článku...
+0 /-0 | 18.09.2020 22:09

Krolop

Češi už dávno nejsou národem muzikantů, ale tvrdých, nesmlouvavých kritiků. Každá práce, každé dílo si zasluhuje nejen obdiv, ale i tu kritiku. Přesto si možná naivně myslím, že by kritici neměli mít úroveň drasticky nižší než jimi kritizované dílo. Kritika by neměla být likvidací něčeho, někoho. Pak už to totiž není kritika, ale jenom zloba a nenávist. Dnes se vzpomíná na Bolka, ovšem pokud se nemýlím, tak ani on to neměl s místními kritiky nijak lehčí. A co se kvality serveru týče, tak bych netvrdil, že právě teď nějak upadl. Ono, nadávat na něco, na někoho je velice snadné, ale něco pěkného, kvalitního vymyslet a publikovat je o moc těžší. Vážení kritici, kam by jste si šli zanadávat, kdyby nebyl tento RaP server? Nevím, myslím, že není kam. Nic lepšího tu prostě není.

+0 /-0 | 18.09.2020 21:45

xdavx x
Minimálně je to morálně vadné. Stejně jako stahovat cizí fotky z instagramu a sdílet je někde jinde s vlastním komentářem.
+0 /-0 | 18.09.2020 21:44

Petr Koutný
Re Tadeáš... Tak jak ta partie je publikována, není ani v chessbasce, proto je ji možné sdílet. Partie nejsou jen na chessbasce a oni na ně nemají autorské práva. Tu partii komentoval Kasparov a nebyla primárně komentovaná pro chessbaku. Jako dalších xxx partiì. Pro všechny případy, sem vložil odkaz. Jestli se mnou nesouhlasíte napište mi kdo má autorská práva na vaše partie. Petr
+0 /-0 | 18.09.2020 20:45

Tadeáš Kriebel

Partie není v Chessbase "volně přístupná". Chessbase samotná i Megadatabase jsou komerční programy resp. databáze, které vyrobit stálo úsilí a peníze a bez dovolení nějaký komentovaný obsah z ní umisťovat na vlastní web je přinejmenším neprofesionální. Věřím Robertovi, že by se mu taky nelíbilo, kdybych si koupil jeho DVDčko a potom ten obsah vyvěsil na svůj web a oblepil reklamami/přeprodával.

+0 /-0 | 18.09.2020 19:53

ciki333

18.09.2020 19:10 | Robert Cvek

Roberte, nalejma si čistého vína....Na úrovni statí v podstatě nezáleži. Za nejdůležitější aspekt považuji dynamickou, nikým necenzurovanou debatu. Diskusní vlákna zde jsou, bohudík, na té nejvyšší možné úrovni. "Nový šachový server" uvolnil po dlouhé pauze stavidla a tsunami svěžích myšlenek zaplavila s nebývalou razancí tento unikátní virtuální prostor. I kdyby Kamil Mihálik psal o slepicích z klecového chovu, diskusní řeka si nakonec vytvoří vlastní koryto bez ohledu na prvotní záměr autora...

+0 /-0 | 18.09.2020 19:40

ciki333

Citát Emanuela Laskera (léta Páně 1919) :

"Neexistuje lepší terapie, něž poslat do prdele všechny, co nám berou úsměv z tváře."

+0 /-0 | 18.09.2020 19:10

Robert Cvek
chess: Rádo se stalo. Nene, to je OK. Určitě chceme jít nahoru. Třeba to, že sekce sledujte je bídná, je samozřejmě pravda. Pracuje se na tom. Čas ukáže nakolik dobře/špatně.
+0 /-0 | 18.09.2020 19:10

Morphynista

Vedení se změnilo, diskutéři zůstali stejní.

+0 /-0 | 18.09.2020 19:07

Kamil Mihálik
Veď každý sa učil nejako a učený nikto z neba nespadol. Každý má dobre stránky, ako aj tie zle. Článok je zaujímavý napr., kto chce psa biť tak palicu vždy nájde. Verím, že sa bude to zlepšovať. Snáď ďalšie články budú lepšie... Každý sa vyvíja a je fajn priniesť aspoň nejaké šachové články aj takej náročnej komunite ako na nss.cz. Hoci niektorí ľudia nestoja o to, ale je tu ďalších min. 1 000 ľudí, čo viem a keď osloví to len desatinu ľudí tak je to fajn. Tak niekoho zaujme niečo a dozvie sa niečo nové a o tom to je. Takto beriem to...
+0 /-0 | 18.09.2020 19:04

lykan

RaPaK šachy. To jsem se bál, že tu pod novým duhově mírumilovným vedením bude nuda. smiley

 

Každý řetěz se přetrhne v nejslabším článku.

+0 /-0 | 18.09.2020 19:00

Robert Cvek
chess: když se podíváte úplně nahoru, uvidíte, že toto nejsou novoborské šachové stránky. Toto je RaP šachy. Ano, klobouk dolů před Bolkem. OK, proti naprostému amatérismu se těžko něco píše. Třeba jsme to převzali proto, abychom se naučili nebýt takovými amatéry. Třeba chceme na sobě pracovat, zapojit více lidí atd. Osobně jsem rád, že jsme dole, protože pak už se dá jít jen nahoru. Hezký víkend všem.
+0 /-0 | 18.09.2020 17:55

xdavx x
jojo ty rogalo :D
+0 /-0 | 18.09.2020 17:19

Kamil Mihálik
Kritiku znesiem, ale len oprávnenú. Za dobre mienenú sa aj poďakujem viď. MartinS.. :) Od trolov neberiem nič vážne a vy ste trol, čo ste potvrdili aj týmto predposledným komentátorom...
+0 /-0 | 18.09.2020 17:14

xdavx x
Za hranou jsou reakce Mihalika. To se pak nemůžeš divit.
+0 /-0 | 18.09.2020 17:09

Petr Koutný
Davide, prosím o slušnost. Toto že ta hranou. Děkuji...
+0 /-0 | 18.09.2020 17:05

xdavx x
Inkuze na nss. a Petr Koutny to povazuje za primosne :D :D :D Pane Mihaliku, byt vami drzim hubu... vite uplny hovno, umite hovno.. jste clovek ktery nesnese kritiku, i kdyz ve vasem pripade by se ani nemelo jednat o kritiku ale o poslani do cvokhausu. . pro me jste, se vsi uctou, kokot s nulovou sebereflexi. Teď už nejste ani k smíchu. Při čtení vašich reakci mám pocit, že ani s tou inteligenci to nebude nejlepší, ledaže by vám bylo dvanáct, mentálně tedy určitě.
+0 /-0 | 18.09.2020 17:03

Kamil Mihálik
Bohužiaľ Zmestabileho chcem odpísať každému aj tomu, čo si to nezaslúži. :( Uvidíme, možno budem to robiť radšej tak, že na komentáre nebudem vôbec reagovať... Nech si ľudia píšu tu, čo chcú. Bude to takto možno najlepšie. Komentárov minimum a tak... ciki333, ďakujem za tvoj názor. Je to história a ja sa snažím ju podať, čo najlepšie.
+0 /-0 | 18.09.2020 16:19

Kamil Mihálik
Ďakujem Petr za podporu veľmi si to vážim. Nebojím sa ani kritikov. Jediný, kto má môže zastaviť je Petr alebo Róbert na to si pamätajte.:) Róbert Cvek vystihol to najlepšie, má na vec veľmi správny pohľad a páči sa mi to... Obaja moji veľkí podporovatelia sa tešia na moje články a spolu s ostatnými ľuďmi, ktorí nemajú potrebu vyjadriť obdiv v diskusii...
+0 /-0 | 18.09.2020 16:07

Petr Koutný
Odpovím všem. Vážím si toho co Kamil dělá. Děkuji mu a těším se na pokračování. Děkuji Kamile. Petr
+0 /-0 | 18.09.2020 15:53

Zmestabileho

Mám pocit, že se tady chodí kolem pana Kamila Mihálika jako kolem horké kaše... Lepší by bylo otevřeně nazvat věc pravým jménem. Pan Mihálik zde dostal příležitost a šanci se prezentovat - a prostě mu to vůbec nejde. A ještě se to zhoršuje s tím, jak jak konfrontován s negativní reakcí.

 

Pane Koutný a pane Cveku, jestli tady necháte pana Mihálika dál se takto trápit, tak zvažte nejen to, že tohle není přínosem pro čtenáře, ale že to taky může Kamila docela těžce odrovnat. 

+0 /-0 | 18.09.2020 15:36

ciki333

Kamil Mihálik + HonzaSvatoš

Domnívám se, že kritika Kamila Mihálika od Honzy Svatoše je "příliš přísná." Výklad a především interpretace historických událostí bývá často tvrdým oříškem i pro profesionály.

Podívejme se na hysterii kolem Pomníku maršála Koněva v Praze 6-Bubenči. Kolik jen protichůdných emocí Generalissimo vzbuzuje. Či pamětní deska v Řeporyjích odhalená na počest padlých členů Ruské osvobozenecké armády (ROA, někdy též "Vlasovci") při osvobozování "Řepákova." I když v tomto konkrétním případě podezírám starostu Pavla Novotného ze záměrné provokace...z úlitby EU a vědomého přikládání polínek do pece rusofobních maniaků.

Stručně řečeno, o Laskerovi víme všichni dohromady, s prominutím, hovno. Pokud tehdejší periodika psala stejně lživě a tendenčně, jako ta dnešní, víme hovno na kvadrát. Nicméně k panu Michalíkovi mám výtku. Odpusťte si, prosím, výlevy typu:

1) tak buďte ticho

2) Idem radšej niečo nové napísať ako venovať sa niekomu, kto nie je môjho času hoden

3) Už aj tak obetoval som vám dosť času a nestojíte mi za to...

4) Ani ako troll nestojí za veľa.

PS. Podobné srdceryvné výrony bych očekával od ženy v premenstruačním cyklu, nikoli od dospělého muže. Doporučuji Vám, Kamile, krotit emoce...

+0 /-0 | 18.09.2020 15:32

Kamil Mihálik
Pavel Ch moc slušný asi nebude, ale nevadí... :D Toto nie je vedecká práca, že by 3 vety v texte (aj to neopisané od slova do slova) sa mali citovať. Inak je to celé z vlastnej hlavy a snažím sa robiť, čo najlepšie. Tak nenútim nikoho ma čítať... Ten, kto chce tak si prečíta a ten, kto nechce tak ma čítať nemusí, aby si len niečo dokazoval tuna....
+0 /-0 | 18.09.2020 15:24

Pavel Ch

Přátelé, venku je hezky, vitamín D prevencí nejen na covid, dejte si chvíli time-out od diskuse. 

Kamil Mihálik se snaží psát pro nás, jak nejlépe umí a Honza Svatoš není anonym, ale silný, zkušený a slušný pražský hráč. 

+0 /-0 | 18.09.2020 15:03

Kamil Mihálik
Tak nemám sa s vami teraz o čom baviť a ani v budúcnosti mi nepíšte na vás reagovať už ani v budúcnosti nebudeme. Živiť vás nebudeme :) Hlavný znak trolla je ten, že číta niečo čo ho nezaujíma a aj vyjadruje sa ešte ku tomu:) Tak ma nečítajte a ja vám budem za to vďačný. Ďakujem veľmi pekne za pochopenie... Teraz už fakt končíme off... Inak aj Robert Cvek sa mi ozval na mail a bol na mojej strane:) Máte smolu a vysvetlil mi vecí ako sa majú v tomto online svete. Tak díky ďakujem neprosím....
+0 /-0 | 18.09.2020 14:52

HonzaSvatoš

Hm, tak Mihálik je asi parapsycholog, když ví, co svojí kritikou sleduji. A při své příslovečné a zjevné "skromnosti" to nenapíše. No, sleduji tím pouze to, že 1) když od někoho něco převezmu, je slušnost jej citovat, 2) články na téma X (šachy, fotbal, anorganická chemie, výuka brazilské portugalštiny, ...) si raději přečtu od znalce v oboru X, než od snaživého, ale nekompetentního autora. 

Označení kritiky za "trolling" je jeden z běžných, a dost ubohých a laciných, agrumentačních faulů. Prostě nejsem schopen se s kritikou vypořádat, tak označím autora za trolla a mám vyřešeno.

 

+0 /-0 | 18.09.2020 14:22

Kamil Mihálik
Chips nič v zlom, ale nejde o žiadnu kritiku, ale len o trolling z jeho strany a reakcia bola adekvátna. Viem aj, čo tým sleduje, ale o tom radšej tu nenapíšem, ale ide na to veľmi zle. Ani toto mu nejde:) Ani ako troll nestojí za veľa. Teraz už hor sa do práce 14:00 bolo...
+0 /-0 | 18.09.2020 14:01

Kamil Mihálik
Pane Svatoš ďakujem za reakcie, ale ďalej nebudem reagovať. Svoje som si vysvetlil a považujem túto tému za uzavretú. Ďalej reagovať na vás pod týmto článkom už nebudem. Cením si totiž svoj čas. Idem radšej niečo nové napísať ako venovať sa niekomu, kto nie je môjho času hoden :) Už aj tak obetoval som vám dosť času a nestojíte mi za to...
+0 /-0 | 18.09.2020 13:28

Morphynista

Buďme rádi za každý článek i diskusi. Kritikům bych doporučoval psát věcně a nesnižovat se k zesměšňování autora a poukazování na jeho nízké Elo . Ten , kdo píše s chutí a chce se zlepšovat, má určitě větší přínos než velmistr , který nenapíše nic. Jinak k tématu samotnému - Lasker byl bezesporu velký hráč, co mu však nejen historikové vyčítají , je jeho vyhýbání se nejsilnějším soupeřům, například Tarrasch se dostal k zápasu o titul až v roce 1908, kdy měl svá nejlepší léta za sebou, Akiba Rubinstein vůbec ne ( i když zde možná vyjednávání ukončila 1.světová válka ) , jediný zápas s Carlem Schlechterem měl jasně výhodné podmínky pro Laskera ( a stále se vedou spory, zda tu nebyl tajný dodatek, že v utkání na 10 partií musí Schlechter zvítězit minimálně 6 : 4 , aby se stal mistrem světa ) . Četl jsem dokonce, že Schlechter nedostal vyplacenou ani žádnou cenu, po zápase už jen živořil a zemřel v roce 1918 na tuberkulózu a podvýživu...

+0 /-0 | 18.09.2020 13:25

Petr Koutný

Vstoupím do toho já. Partii jsem vybral z chessbase, kde byla komentována a byla volně přístupná. Proto jsem odkaz na databazi nedával. Bylo to připomenuto, dodal jsem to a je to tak ok. Fotky, partie a i celý text vkládám já. Kamil mi pošle jen text a zbytek je na mě. Proto tady píši, že Kamil je v tom nevinně. Jinak k tématu. Historie je otevřená pro toho, kdo se na ní dívá. Je vždy ovlivěná dobou, proto jsem rád za to co Kamil dělá. Píše o historii, píše články a já mu za to děkuji. Petr 

+0 /-0 | 18.09.2020 13:08

HonzaSvatoš

@ Kamil Mihálik:

Sdělte mi, prosím, kde jsou v článku vaše originální myšlenky. Díky.

Vidím, že máte jistý problém s chápáním psaného textu. Zkuste si požádat někoho, kdo významu psaného textu rozumí, aby vám přeložil význam toho odstavce o Rétim a Laskerovi. Opravdu tím není myšleno, že Réti inspiroval Laskera ve věci psychologického přístupu k šachové hře.

+0 /-0 | 18.09.2020 12:56

Pavel Ch

Honzo, jsi možná na Kamila Mihálika moc přísný. Kamil napsal, že se bude učit a lepšit v psaní. Jasně odkazy na zdroj být musí. Psal jsem již dávno na nss, před R+P, že často chyběli jména autorů fotek či zdroj fotky.

---

Historické články jsou vždy přínosné. Jasně, že se opisuje, vždyť jsme s nimi nikdo krávy nepásl. Kamile M., Petře K., možná by stačilo pomaleji, já jsem v týdnu neměl čas prostudovat (a asi nejsem sám), třeba každý pátek jeden. A pak by mohly být ještě kvalitnější. Takhle může i dojít dech. A není obava, že by covid zavřel, tak netřeba spěchat.

---

Asi má Honza pravdu a těch 20 let není problém, také třeba se také můžu inspirovat od Kamila M (nebo snad i Honza S ?wink).

+0 /-0 | 18.09.2020 12:53

Kamil Mihálik
Článok nie je z wiki, ale z 3 zdrojov po jednej vete. Inak som písal sám. Lasker je pomerne známy šachista...
+0 /-0 | 18.09.2020 12:50

Kamil Mihálik
Páne Svatoš neviete, ako všetko to bolo tak buďte ticho. Za prvé partiu dal z megatabáze Petr Koutný ja som mu poslal len pgn. Môžete sa ho spýtať, že tak nebolo z čoho ma tu obviňujete. Bohužiaľ Lasker má 55 partii na chessgames, tak som sa trafil do partie, ktorú rozobral Kasparov. Partia nie je len z wiki, ale z viacerých zdrojov použil som 3 zdroje. Na taký článok (na cca. jednu stranu) je to myslím dostatočné množstvo na predstavenie majstra sveta.... Sú tam aj moje myšlienky a nie je to opisané...Inak Richard Réti sa narodil 1889 a Lasker 1868, tak neviem kto od koho sa inšpiroval tou psychológiou ako prvý, keď vekový rozdiel medzi nimi bol cca. 20 rokov. V tomto ste tiež mimo.
+0 /-0 | 18.09.2020 12:31

HonzaSvatoš

Masakr. Hráč ELO 1400 Mihálik opíše slovo od slova komentáře od Kasparova, aniž by uvedl zdroj. A pak to vylepší hláškou, že nevěděl, že tu partii Kasparov komentoval. Hardcore. A hloupý dotaz, co to je po 14. tahu d5 za poznámku "%eval -32767,0"?

Co se týče Laskerova psychologického přístupu, tak by bylo korektní zmínit, kdo s teorií o Laskerem úmyslně volených slabších tazích přišel jako první. Pokud se nepletu, tak to byl Richard Réti. To bych ale chtěl na šachovém serveru asi moc.

Vzhledm ke kvalitě a přínosnosti článků prosím zařadit články od tohoto autora do rubriky nazvané třeba "Podpora inkluze". Ta je dneska IN.

A když jsem zmínil tu inkluzi, navrhuji toto: Na ulici se domluvím s bezdomovci, že zagůglíme a napíšeme článek o nějakém mistru světa, třeba, co já vím, o Smyslovovi. Nebo Steinitzovi. Nebo Kramnikovi. Případně si jméno si můžeme vytáhnout z klobouku. Odměnu houmlesům, víno Chateau du Tetrapak, platím ze svého. Google Translatorem přeložíme článek z anglickojazyčné wiki, nudná fakta osekáme. Slibuji, že provedu jazykovou korekturu. Bude to super a budeme to dělat pro vás a z lásky k šachu. Fakt, čestný pionýrský. Otisknete mi takový blábol taky?

+0 /-0 | 18.09.2020 10:51

Kamil Mihálik
Ďakujem budem na sebe pracovať, ale neručím za výsledok. Mám napísaných ešte veľmi málo článkov. Malo by sa to zlepšovať postupom času. Ja som momentálne veľmi rád, že vôbec nejaké články sú... Vždy si hovorím pozor na súvetia. Radšej by som sa im vyhol, ale neviem ako. Súvetia patria ku slovenčine....
+0 /-0 | 18.09.2020 06:21

Martin Sandor
Vážený pán Mihálik, odporúčam Vám články pred zverejnením niekomu posunúť za účelom jazykovej korekcie. Veľmi zvláštne vetné konštrukcie totiž dokážu rýchlo pokaziť inak dobrý pocit z pekného článku.
+0 /-0 | 17.09.2020 16:51

Kamil Mihálik
Sranda celkom. Túto partiu som nepoznal predtým, ale veľmi sa mi páčila. Videl som cca. 30 partií od Laskera na chessgames do 30 ťahov, a táto sa mi videla TOP... Nevedel som o tom, že Garry Kasparov komentoval ju niekde.
+0 /-0 | 17.09.2020 13:19

Petr Koutný
Re Jirka- a taky všechny varianty jsou z megadatabase, kde je tato partie okomentovaná Kasparovem. Pro pořádek doplním tuto větu do článku. Děkuji za upozornění. Petr
+0 /-0 | 17.09.2020 10:52

Jiří Kadlec

Všechny varianty v komentáři k partii Lasker - Marshall jsou do posledního tahu opsané od  Garriho Kasparova z 1. dílu Moji velcí předchůdci,  partie č.69, str. 203-205.

+0 /-0 | 17.09.2020 10:43