Druhá remíza o pár tahů delší

11.11.2013 06:58 | Zápas o mistra světa 2013

Ani druhá partie o titul mistra světa příliš mnoho vzruchu nepřinesla. Tentokrát překvapil výběrem zahájení Carlsen, a Anand bílými figurami po velmi opatrném průzkumu soupeřovy domácí přípravy rychle zamířil do remízového přístavu.

Opatrné oťukávání na  úvod zápasu pokračuje. Anand zvolil pro své první bílé figury svůj nejoblíbenější tah 1.e4 a Carlsen ho překvapil volbou Caro-Kannu, který nepatří k jeho obvyklým zbraním. Už Botvinnik i Karpov prokázali, že toto solidní pevné zahájení je pro zápasové souboje celkem vhodné. Anand přiznal, že jeho domácí příprava takovou možnost nezahrnula, a dával si v zahájení pozor, aby nepřekročil únosnou hranici rizika. Tím samozřejmě omezoval své aktivní šance a Carlsen pohodlně vyrovnal po výměnách hru. Anand si pak rychle vynutil opakování tahů. 

Dnes je na programu volný den, v úterý bude mít Carlsen další možnost zaútočit bílými figurami.


-
. kolo -
144x 10104x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (144) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
rytir

Pro zajímavost dodám, že figurové rozestavění v zahájení, které ve 3. partii zápasu vzniklo, patří ke vzácnějším, ale je velice podobné dračí variantě sicilské obrácenými barvami, kde hraje bílý g3.

1. e4 c5 2. Jf3 d6 3. d4 cxd4 4. Jxd4 Jf6 5. Jc3 g6 6. g3 Jc6 7. Jde2 Sg7 8. Sg2 0-0 9. 0-0 (může vzniknou i v jiném pořadí tahů) s nejasnou hrou. Pozice se liší v postavení černé dámy.

Tudíž ze zahájení vyšel Anand černými velice dobře.

+0 /-0 | 12.11.2013 16:26

martinn

Anand dnes nevyužil šanci. Magnus přiznal nervozitu. Pokud ji zítra dokáže odložit, domnívám se, že Anand snadno padne.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:58

martinn

Ještě že alespoň Karlovich byla na tiskovce v červeném. V černém před tím znakem by vypadali všichni jako baskičtí separatisté

+0 /-0 | 12.11.2013 14:56

martinn

Ofiko pozvání od FIDE prý nedostal

+0 /-0 | 12.11.2013 14:53

rytir

Nejspíš chce být přítomen dění, je to pro něj událost. Uvidíme, zda ho přemluví i  ke komentování.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:48

martinn

Magnus se k němu nehlásí

+0 /-0 | 12.11.2013 14:47

martinn

Tak Garri je už taky v Chennai. Teď je otázka proč? Koukat na partie?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:47

exot

Tak je otázka, jestli Ananda víc potěší to, že měl dnes poprvé reálnou šanci na výhru nebo ho bude víc mrzet to, že ji nedokázal využít. 

+0 /-0 | 12.11.2013 14:40

strelec

třeba mají ve smlouvě se sponzory minimální počet tahů v zápase a teď se to snaží dohnatwink

+0 /-0 | 12.11.2013 14:38

rytir

A partie skončila remízou, když hráči vše poměnili. Bojovnost to ale chce předvést od začátku. Přeci jen, když Magnus hraje 1. Jf3 a 2. g3 příliš bojovně to nevypadá a takový postup není pro hru na výhru zrovna nejvhodnější.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:38

rytir

Možná chce demonstrovat bojovnost pro diváky, je ale otázkou, zda takové divadlo ocení.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:36

rytir

Ano, tahá  loženou remízu. Tohle ale na Ananda neuspěje.

Carlsen začal opět bojácně a dnes Anand předvedl pěknou a kvalitní hru. Nepodařilo se mu ale tuto aktivitu přetavit ve výhru a Carlsen se ubránil.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:34

strelec

kyssling - třeba chessbomb

+0 /-0 | 12.11.2013 14:33

exot
+0 /-0 | 12.11.2013 14:33

martinn

Prostě proti Houdinimu by si ani jeden z nich neškrtl

+0 /-0 | 12.11.2013 14:32

exot

Je to jasné, Magnus chce hrát do holých králů. :-)

+0 /-0 | 12.11.2013 14:32

kyssling

Může mě někdo poradit kde je aktuální pozice včetně hodnocení šachových motorů ?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:32

strelec

tak tohle už bych dokázal prohrát jen já - za bílé i za černésmiley

+0 /-0 | 12.11.2013 14:31

Petr Boleslav

Myslím, že by Carlsena mohla tahle pozice bavit a mohl by objevovat různé motivy. Vzpomeňme na partii s Karjakinem.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:31

exot

A Carlsen to zkouší psychologicky. Anand nabídl remis v zcela jasné pozici a on ji nepřijal. Na výsledku téhle partie to už nic nezmění, ale... Takové odmítnutí může Ananda namíchnout. Pamatuji si, jak se jednou při nějakém rapidu stalo to samé, a Anand následně v odvetě opačnými figurami reagoval na podější Carlsenovu nabídku ke smíru dost podrážděně a mírně zvýšeným hlasem pravil "Ne!" Kdesi jsem o tom četl. :-) 

+0 /-0 | 12.11.2013 14:30

strelec

tak Anand si dal ještě kávičku - že by se hrálo dál?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:29

sikvel22

Výměna dam ve 41. tahu by byla remis ne? Znamená to, že Carlsen ot ještě bude zkoušet na výhru?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:28

rytir

Nyní již není o co hrát, pozice je jasná remíza.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:26

rytir

Ano, Anand opravdu chyboval, druhou věž měnit hned neměl. Místo 37... Vd8? měl zahrát 37.. Sd4 s hrozbou Vf8 a po 38. De2 Vf8 39. Vf3 by sice k výměně věží také došlo a i zde by se Carlsen  ubránil.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:25

Homunkulus

Na výhru hraje Magnus, nestejnopoláci s pěšcem míň, to je jeho! Útok na krále to jistí ... wink

+0 /-0 | 12.11.2013 14:23

strelec

re sikvel22: ted uz i tady, ale já tomu moc nerozumímfrown

+0 /-0 | 12.11.2013 14:23

rytir

Ale vzhledem ke špatnému času se rozhodl Carlsen pěšce vzít, ale nějaký vyčkávací tah typu Kg2! vypadal velmi zajímavě.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:22

strelec

tak to asi dotahaj do 40.tahu a pak remis

+0 /-0 | 12.11.2013 14:22

sikvel22

Obvykle ano. Ale tady?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:22

exot

A Viši to vypustil.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:22

strelec

sikvel22: obvykle jsou hlavní výhodou pro bránící stranu

+0 /-0 | 12.11.2013 14:21

exot

"Anand plays like Capablanca on valium." :-)

+0 /-0 | 12.11.2013 14:20

rytir

Ale s braním Sxd3 nemusí pospíchat.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:19

rytir

Anand šel po pěšci a získal ho. Ale nestejní střelci můžou dát bílému při dámách šance. po 35. Df3 ! je plán bílého jasný vzít Sxd3 a zahrát De4..

+0 /-0 | 12.11.2013 14:18

sikvel22

Dotaz: jsou teď nestejnopolní střelci výhodou černého s ohledem na výhru nebo bílého s vyhlídkami na remis?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:16

rytir

Ovšem Anandův tah Db4 je také dobrá možnost.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:12

ELOminator

Tak vypadá to, že dneska nám borci tu předchozí nudu vynahradí yes

+0 /-0 | 12.11.2013 14:12

exot

Anand větří šanci, Carlsen si přehazuje nohu přes nohu...

+0 /-0 | 12.11.2013 14:10

rytir

Možná varianta je 33... Vf8 34. Sxd3 Dd6 (hrozí Dxg3) 35. Dg2 Vxf2 36. Vxf2 Vf8 37. Vaf1 Vxf2 38. Vxf2 Vxf2 39. Dxf2 Dxd3 a výsledkem je dámová koncovka kde má černý pěšce více. S určitýma šancema bílého se ubránit.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:10

rytir

32. Se4 černý může zaútočit na pěšáka f2. 32... cxd3 33. Vd2 když nyní zahraje 33... Vf8

+0 /-0 | 12.11.2013 14:07

rytir

Nyní po 31... fxe6 má potíže bílý, to je evidentní. Udržet pozici ale šanci má. Anand dnes hraje opravdu výborně.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:05

martinn

Vojta Plát: čím ti to teda voní, když to tam narveš?

+0 /-0 | 12.11.2013 14:04

rytir

Možná varianta byla 29... Sxb2 30. Vae1 Vb6 31. Sd5 Sd4 a nyní oběť 32. Vxe6 fxe6 33. Vxe6 Df8 34. Dg2 Vdd6! 35. Kh2 Sxf2 36. De4 Vxe6 37. Dxe6 a ikdyž má tu bílý pěšce méně, tak se zdá, že černý nezabrání výměně dam, což by mělo vést do remízy.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:03

visvi

ELOminator: Já to dneska na Ananda za drobné zkusil, ale podle mě tohle stejně nevyhraje ;-) Je ale pravda, že 12:1 bylo možná přehnané, přeci jen Carlsen toho v zahájení (ani celkově) zatím moc nepředvedl, a když vyjde příprava, tak je pak možné všechno.

+0 /-0 | 12.11.2013 14:02

exot

Magnus se divně šklebí, jako by nemohl uvěřit, co se mu to děje. :-)

+0 /-0 | 12.11.2013 14:02

verbir

Počítačové analýzy stále ústí do pozic, kde má MC pěšce méně, ale není jasné, kudy by to měl Vishy hrát na výhru.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:58

Vojta Plát

Škoda, že se na tipu nedá sázet LIVE, takhle to člověk narve do ping-pongu a dalších podobných sraček, ale teď bych tu remízu osolil ještě víc, teď to bude obrana ala Houdini :-D

+0 /-0 | 12.11.2013 13:57

rytir

A Anand pěšce nevzal, ale zahrál Sd4.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:57

ELOminator

Tak a Crlsen jde all-in, já to věděl, že si dneska mám vsadit na Ananda 12:1 crying

+0 /-0 | 12.11.2013 13:53

martinn

No jasně, však Anand nebude dělat furt jen dobrý tahy

+0 /-0 | 12.11.2013 13:53

exot

Magnus jde do risku a chce obětovat pěšce, to jsem zvědav.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:51

rytir

Ukazuje se, že černý velmi dobře se snaží využít dámy na h1 aktivní hrou na dámském křídle. Pokud by se černý pěšece dostal na c3, tak by již i koncovka byla pro bílého dosti obtížná. A Carlsen se rozhodl pro aktivní řešení 28. e3. Tento tah je ale velmi riskantní.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:51

HonzaR

A helemese, počítači se Carlsenův tah nějak vůbec nelíbí.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:50

martinn

nicméně MC nemá dost času

+0 /-0 | 12.11.2013 13:49

martinn

S dámou se to vytříbí...

+0 /-0 | 12.11.2013 13:48

verbir

Bílý se asi bude moci vždy spolehnout na koncovku nestejnobarevných střelců.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:47

rytir

Anand ale neujíždí střelcem ale hraje b5. Na první pohled to vypadá, že se spokojí s remízou, ale při bližším pohledu se zdá, že bílý musí být opatrný, černý se totiž může snažit prosadit c4 a vytěžit něco z prostorové převahy.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:44

exot

Perverzní závin dámy. Carlsen opět zahájením překvapil sám sebe. 

+0 /-0 | 12.11.2013 13:42

sisoj

MC má dvě figurky, dámu a jezdce, a s tím chce vyhrát....

+0 /-0 | 12.11.2013 13:34

draghard

Magiland: při "potupném" Dh1 jsem si vzpomněl na Petrosjana

+0 /-0 | 12.11.2013 13:33

rytir

Ale místo 28... Sb7 by černý mohl zkusit i oslabení f5, ovšem tím by také mohl získat větší iniciativu.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:32

ELOminator

Není problém. Můj soupeř zahrál 6 tahů dámou v 17ti tazích a udržel remis cheeky

+0 /-0 | 12.11.2013 13:32

Homunkulus

Dáma na h1? No co, Réti ji dával na a1, už to chtělo po sto letech nějakou změnu ... wink

+0 /-0 | 12.11.2013 13:32

rytir

Černý má sice dvojici střelců, ale bílý má volný a sloupec. A bílý se může pokusit zlikvidovat dvojici černých střelců 26. Je4 kdy po 26... Kg7 27. Jg5 Sc8 zahraje 28. Sh3 a opět hrozí opakování tahů, pokud by černý nechtěl měnit 28.. Sb7 29. Sg2 Sc8 30. Sh3

+0 /-0 | 12.11.2013 13:30

Magiland

no nevim. Držním MC palce, ale jestli se dá udržet partie, ve které provedete v prvních 23 tazích SEDM tahů dámou, aby skončila na potupném H1, tak to se teda fakt rád podívám. Za bílého strategicky velkolepé surprise

+0 /-0 | 12.11.2013 13:28

Ritan

myslím, že opakování tahůtam nebylo - bílý by šel Df3 a po Sd5 se mi zdá, že e4 je hodně nepříjemné

+0 /-0 | 12.11.2013 13:28

rytir

Anand ale tentokrát překvapil a zahrál 23... h5 tudíž se vyhnul opakování tahů. Nicméně ikdyž je pozice černého pohodlná, tak zůstává v rovnováze.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:25

rytir

Je to takový vyčkávací tah, který se může hodit brání tahu g5. Když by nyní Vishi Anand zahrál 21... Va8 mohl by zahrát M. Carlsen 21. Vxa8 Vxa8 22. h5 g5 23. Dd6 alečerný by se držel v poklidu po 23... Kf8

Anand ale zahrát zajímavý tah 21... Kh7 hrozí 22... Se5 a na 22. h5 g5 23. Df5 uhne černý v poklidu 23... Kg8 bílý ale může se pokusit ovládnout pole f5. 24. g4 Se6 25. Df3 s dalším Jg3. Ale to není pro černého příliš nebezpečné. Na druhou stranu černý může nehrát 22... g5 ale zahrát okamžitě 22... Se5 nicméně po 23. hxg6 fxg6 může bílý nabídnout i výměnu dam tahem 24. Dh4 Dxh4 25. Va7 šach Kg8 26. gxh4 ovšem po 26... Va8 27. Vea1 Vxa7 28. Vxa7 je koncovka vyrovnaná.

Magnus Carlsen ale nezahrál 23. h5 ale 23. Jd2 a nyní nám opě hrozí opakování tahů po 22... Se5 23. Dg4 Se6 24. Df3 Sd5 25. Dg4

+0 /-0 | 12.11.2013 13:22

verbir

Že by opět opakování tahů?

+0 /-0 | 12.11.2013 13:22

sisoj

no nevím jestli to přežije, ted bude asi v pozici křečka v kleci

+0 /-0 | 12.11.2013 13:19

HonzaR

Ta Carlsenova dáma tam stojí zajímavě.

+0 /-0 | 12.11.2013 13:17

sodik

Téměř jistá remíza

+0 /-0 | 12.11.2013 13:15

sisoj

bílý obětuje b2 proti útoku na f7?

+0 /-0 | 12.11.2013 13:08

sisoj

tak možná se začíná hrát

+0 /-0 | 12.11.2013 13:07

sisoj

MC h4 neukazoval nikdo!

+0 /-0 | 12.11.2013 13:05

rytir

A Anand zahrál jednoduché Vd8. Dokonce by se mohl snažit z pozice vymáčknout něco více a po případném 21. Jd2 by mohl zkusit i odmítnout výměnu bělopolných střelců a snažit se dvojici střelců udržet tahem 21... g5 22. Dg4 Se6.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:55

sisoj

na onlinu ukazovali Db4, ale spíše bych řekl, že to bude opakování tahů a 3.remiz..

+0 /-0 | 12.11.2013 12:54

HonzaSvatoš

No, tak ze zahájení má Anand pohodlnější pozici. Dnes už se asi bude hrát, Anand zkusí soupeře trochu potrápit. Jenom nevím, proč Anand postoupil Carlsenovi ten a-sloupec, možná chce mít na šachovnici více figur a usoudil, že z a-sloupce bílý nic nevytěží.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:51

sodik

Anand ale přemýšlí a ztrácí drahocenné minutky. Nejspíš se mu chce dvakrát po sobě táhnout stejnou věží. Dnes to nejspíš Carlsen bude tahat až do králů.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:50

rytir

Anand trošku zvláštně rozestavěl své věže Vab8, Vfc8 čehož se Magnus snaží využít. vyměnil "a" pěšce a nyní zahrál 20. Df4. Ale nic zvláštního se neděje, černý může v poklidu pokrýt pole d6 věží tahem 20... Vd8. Ale i po 20... Va8 21. Dd6 Kf8! je pozice v rovnováze.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:47

sodik

Tenhle zápas prostě rozhodne jedna chyba v jediné partii.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:42

rytir

18. Ve1 - kryje pěšce e2. Pozice je v rovnováze. Černý sice má chvilku dvojici střelců, jenže bílý může bělopolné střelce vyměnit když zahraje Jd2

+0 /-0 | 12.11.2013 12:42

rytir

Anand na 17. a5 odpověděl jednoduchým profylaktickým 17... Vab8. Měl i řadu dalších dobrých možností. Odvážné bylo  17... f5  18. Jd2 Sxg2 19. Kxg2 by černý nesměl zahrát chybu 19... Dxe2? pro 20. Ve1! Dxd3 21. axb6 axb6 22. Vxa8 Vxa8 23. Dxc6 s převahou bílého.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:42

rytir

Anand ale nehrál a5. asi nechtěl mít slabé bílé pole. Pak by nejspíš M.Carlsen také možná vyměnit střelce na e7 a po výměně bělopolným střelců by měl černý špatného střelce proti jezdci. Jenže vzhledem k více prostoru by si vůbec neměl na co stěžovat, vzhledem ke slabému bílému pěšci e2. Ikdyž taková pozice se za černého vyhrává těžko. Po 15... b6 16. Sxe7 Dxe7 17. a5 je pozice černého ale také plně uspokojivá.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:27

rytir

Opravdu po 15... a5 16. Sa3 b6! s plánem c5 černý stojí velmi dobře. Uvidíme, co má Magnus Carlsen na mysli.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:21

rytir

Bílému se ale do toho nechtělo a místo toho zahrál 15. a4 to je další pozoruhodný  tah, zřejmě má M.Carlsen v plánu zahrát a5 a více ovládat černá pole. Jenže černý může zereagovat i 15... a5 s dobrou hrou.  Černý může pak zkusit i zahrát také b6 a dále c5 a získat tak více prostoru a snažit se iniciativu strhnout na svou stran nebo i zahrát f5 a vyměnit bělopolné střelce. Černý nestojí vůbec špatně, jakmile se více rozehrává, přecijen má více prostoru.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:19

sisoj

ted na onlinu ukazují zajímavé varianty za bílého, ale zdá se mi Je7 slabý

+0 /-0 | 12.11.2013 12:18

verbir

Není náhodou nick Rytir odvozen od LARPu? smiley

+0 /-0 | 12.11.2013 12:13

sisoj

to Strelec Magiland, tedy jestli není rytir dalsi nick od GM Voka! :)

+0 /-0 | 12.11.2013 12:11

rytir

Ale není vidět, co jiného může bílý zvolit, jinak černý také nemá problémy, střelec na d5 stojí dobře.

Po 15. Df4 f5 16. Dd6 fxe4 17. Dxd8 Vfxd8 18. Sxe7 by si ale soupeři pomalu mohli podat ruce, pozice by byla naprosto vyrovnaná.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:05

rytir

Anand 14... Sd5 správně zahrál, uvidíme, zda zahraje M.Carlsen  15. Df4.

+0 /-0 | 12.11.2013 12:02

Magiland

re Strelec: aha, to je vlastně pravda, to mne nenapadlo :-))

+0 /-0 | 12.11.2013 12:01

rytir

Anand 13... Se6 zahrál, ale Magnus pokračoval 14. Dc1 tento pozoruhodný tah, mohl hrát i o tah dříve a napadnout pěšce na h6, ovšem zase by stál černý střelec na c8 a mohl to krýt tahem Jf5. M. Calrsen může plánovat převést dámu Df4.

po 14. Dc1 Sd5 15. Df4 hrozí dát šach tahem Jf6. Jenže černý může odpovědět na 15. Df4 tahem 15... f5! a po 16. Dd6 fxe4 17. Dxd8 (ke stejné pozici vede 17. Dxe7 Dxe7 18. Sxe7 Vfe8) 17... Vfxd8 18. Sxe7 Ve8 je hra vyrovnaná.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:59

strelec

re Magiland: to by musel pana Vokáče někdo zaplatit, aby se 3 týdny věnoval mnohahodinovým komentářům....wink

+0 /-0 | 12.11.2013 11:57

rytir

A M.Carlsen zahrál 13. Sb4, pozice nejspíš vyhovuje jeho naturelu, ale získat z toho výhodu je velice obtížné. Anand může zvolit 13... Se6 s plánem Sd5 a po 14. Dc5 Jd5 15. Sa3 bílý sice kontroluje pole d6, ale fakticky vzato je pozice vyrovnaná.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:50

Magiland

re Strelec:  nevěřím, že by se třeba pan Vokáč na to vydržel jen dívat .... :-)   taky by to byla škoda, doufal jsem že poběží někde zároveň jeho on-line rozbor partie ....

+0 /-0 | 12.11.2013 11:47

strelec

re Magiland: to dost pochybuju, jediné česky psané komentáře jsou zdejších diskutujících.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:44

rytir

A Anand odpověděl 12... c6 tím si oslabuje i pole d6. Jenže oslabené pole je příliš malá nevýhoda a je těžké toho využít. Mohl zkusit i vyčkávací 12... Ve8 a c6 by zahrál až by bílý dal věž na c1 a posléze by mohl pole d6 pokrýt tahem Jf5 a nebylo by vidět, jak může bílý zesílit hru - pozice by tudíž vedla do rovnováhy. Po 12... c6 může bílý zkusit působit střelcem na diagonále a3-f8 když zahraje někdy Sb4, ale černý má kompaktní pěšcovou strukturu, tudíž taková aktivita může jít do ztracena.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:42

Magiland

Mohu požádat o radu, zda někde neběží online komentář ČESKY ??  (rytířovi děkuji   :-) )

+0 /-0 | 12.11.2013 11:42

rytir

Anand se asi bál oslabit si pěšce b7.

Ale po 10.... Se6 11. Da4 Jd4 když by bílý vzal 12. Jxd4 tak po 12... exd4 13. Je4 může černý v poklidu zahrát 13... b6 a bílý nemůže využít diagonály h1-a8 a černý kontroluje pole c5. A když by bílý zahrál ve 12. tahu něco jiného, jako například Kaválek hrál 12. Vfc1 tak by černý stál dobře.

Nyní na 10... Jd4 může totiž bílý jak vyčkat, ale může i jezdce vzít 11. Jxd4 exd4 12. Je4 (nebo i zvláštní 12. Ja4) a bílý kontroluje pole c5. Není ale jasné, zda z toho může vytěžit více. V každém případě se zdá, že novinka Ananda není úplně nejlepší.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:28

sisoj

Pořád se mi zdá, že Anánd je přece jen aktivnější.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:26

rytir

Anand zahrál na 10. Sd2 10... Jd4. Tento tah je možná i teoretickou novinkou. Hrálo se nejčastěji 10... Se6 11. Da4 Jd4 nebo se vyskytlo i 10... Jf5

+0 /-0 | 12.11.2013 11:20

rytir

sisoj: V této pozici, která se hraje se to hodí, protože černý pole e5 kontroluje a jezdce si pokryl tahem Jge7. Někdy Jc6 po Da4 ale bývá více riskantní.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:18

sisoj

Ale schválně se na to ještě doma podívám jak to bylo myšleno.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:17

sisoj

to rytir: koukám že jsi odpborník, ku odkazu 3... Jc6 SPRÁVNĚ jsme si vzpomněl, že Alster píše ve své knize k tahu hrubá chyba.... A doplnil to Je5 a vývin střelců, tak nevím....

+0 /-0 | 12.11.2013 11:13

ELOminator

Zatím se hrají šachy které můžu - všechny figurky na svých místech, žádný bordel na šachovnici wink

+0 /-0 | 12.11.2013 11:13

rytir

M. Carlsen zahrál klasicky 10. Sd2. Po 10... Se6 11. Da4 Jd4 získal černý uspokojivou pozici v partii Kaválek-Bisguier, USA 1973

+0 /-0 | 12.11.2013 11:12

rytir

Anand hrál 9... h6 možné bylo i hrát Se6 a později f6. Ale jeho tah je aktivnější. Nyní tedy po 10. Dh4 může pokračovat Jd4. Hrálo se již 10... Jf5 s nabídkou výměny dam.

Ale není jisté, zda Magnus zahraje 10. Dh4 jiné tahy se totiž vyskytly častěji.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:07

rytir

8. 0-0 0-0 (za úvahu stálo 8... h6 s nejasnou hrou) 9. d3 hráno v rychlém tempu M. Carlsenem. Možná sleduje partii Cheng-Kaidanov, kde zahrál černý 9... h6  a po 10. Dh4 (hranější jsou jiné tahy) 10... g5? přišlo 11. Sxg5 s prudkým útokem bílého. ale černý by mohl zahrát 10... Jd4 s dobrou hrou.

+0 /-0 | 12.11.2013 11:03

rytir

A Anand zahrál aktivní 6... e5 - to je dobrý tah a později může zvolit Jge7 s dobrými protišancemi.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:52

rubinstein

Dneska ho Magnus vychutná, to není pozice, kde si Anand brzo vynutí opakování tahů

+0 /-0 | 12.11.2013 10:48

rytir

Carlsen pokračoval tahem 6. Jc3 a kopíruje tak partii Reshevsky-Bisguier, New York 1972, ve které bílý vyhrál. Tam černý zahrál manévr 6... Jh6 s dalším Jf5 po čemž vznikla zajímavá pozice. Bylo by ale překvapivé, kdyby i Anand hrál 6... Jh6.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:47

rytir

Pozice nepatří k nejhranějším, Anand ale vzhledem ke svým rychlým odpovědím je dobře připraven. A jedná se o pozici ve které mají šance obě strany. Bude zajímavé sledovat, zda Anand dále zvolí aktivní pokračování a zahraje černými e5 nebo zda raději bude opatrnější.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:43

rytir

Anand odpověděl správně 4... Jc6 a po 5. Sg2 Sg7 se bílý M.Carlsen zamyslel.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:41

rytir

Po chvíli přemýšlení pokračoval Carlsen 4. Da4 šach. Jinou dobrou možností za něj bylo 4. Ja3.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:37

rytir

Carlsen ale nezměnil příliš taktiku, a opět začal opatrně 1. Jf3 d5 2.g3 Tudíž opravdu chce hrát opatrně a nechce příliš riskovat. A po 2... g6 zvolil 3. c4 a Anand pěšce sebral 3... dxc4 ... více remizové je 3... c6, což by přešlo nejspíš do varianty Grünfeldovy-indické, která má remizovou pověst. Takže Anand se nechce dnes jen pasivně bránit

+0 /-0 | 12.11.2013 10:34

rytir

Anand se zdá  být soustředěný, ikdyž ne tak napnutě jako před první partií a také jakoby byl trošku vylekaný, co na něj Carlsen dnes vytáhne. A Carlsen mezitím už přišel také.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:30

rytir

Třetí partie začne každým okamžikem, tentokrát je tam dříve V. Anand, který má dnes černé.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:28

Tomik

Zmestabileho: Vy už na klubovém poháru jste ukázal, jak tomu rozumíte. Z takových jsou sázkové kanceláře živy. wink

+0 /-0 | 12.11.2013 10:14

Zmestabileho

Reakce na příspěvek od "Nočník v pekle" - kurz 1,6 mi přijde výhodný po šesti remízách, tedy za stavu 3:3, nikoliv 6:6, jak píšete. Za stavu 6:6 by sázka už opravdu zaváněla  gamblingem, a navíc stejně i za stavu 6:6 by u bookmakerů zůstal Magnus favoritem, takže by více jak 1,6 kurz asi neměl. Ale každopádně 6:6 to neskončí, Magnus vyhraje, a zápas skončí nejpozději 12.partií. Anandovi se nemůže podařit zpytlíkovat 12 krátkých remíz....:-)... ale prvních šest partií, či alespoň první čtyři, remízy být mohou, což vyžene kurz na celkové vítězství Magnuse.

+0 /-0 | 12.11.2013 10:02

Vojta Plát
+0 /-0 | 12.11.2013 09:35

N. Očník

Zmestabileho: tak urcite ... tech, co si mysli, ze jsou o hodne chytrejsi nez bookmakeri jsou plny hrbitovy :)

No ale vazne. Kurz 1,6: na viteze Carlsena napriklad za stavu 6:6 vam prijde jako vyhodny? Pane ju, tak to mate vesteckou kouli, nebo si myslite, ze je to podplacene. Ja bych za stavu 6:6 na carlsena nevsadil ani v kurzu 2,5:1 ... protoze by mi to prislo jako nemistny gambling. Vyjit to muze, ale spise nemusi

+0 /-0 | 11.11.2013 20:23

jira
@"magnuscarlsen" Pěkné, že víme, koho uznáváš za mistra světa a koho ne. Ale Carlsen určitě zítra "bilima" nevyhraje - těmi se totiž nehraje.
+0 /-0 | 11.11.2013 19:35

sikvel22

Zmestabileho: Když je ta výhra jasná, tak na to vsaď všechny svoje prachy a ještě si pujč další a vsaď je taky! laugh

+0 /-0 | 11.11.2013 14:36

Zmestabileho

Úcta či neúcta k Anandovi - o tom to snad opravdu není! Jsem fanoušek toho či onoho, a povinně projevovanou úctu bych do toho netahal. pokud de o kurzy na tipsportu - těch 3 na výhru Magnuse ve 3.partii je velké riziko, čemuž i ten kurz odpovídá. prostě to bude spíše další remíza. Ale s přibývajícími remizami začne možná růst kurz na celkové vítězství magnuse - teď je 1,35, a těsně před zápasem byl 1,30. Jestli to bude po šesti partiích 6 remíz, bude ten kurz určitě vyšší - třebas 1,50 - 1,60. To už by bylo zajímavé - protože celková výhra Magnuse je stále jasná.  

+0 /-0 | 11.11.2013 13:27

kksffn

Víte, nechci tady psát, kdo má moje sympatie v zápase o titul o mistra světa, ani komu fandím. Každý má právo fandit zrovna tomu svému. Ale vadí mi tady na nss neúcta některých lidí k jednomu z hráčů. Myslím, že to (nejen) do sportu nepatří.

+0 /-0 | 11.11.2013 12:25

Poutnik

Však Euwe také nedominoval nad světovou špičkou a byl mistrem světa. Vždy to z jisté části bude o sportovním štěstí. Koneckonců, ženám také nekraluje nejsilnější hráčka.

+0 /-0 | 11.11.2013 12:16

magnuscarlsen

kurs 3 je slusnej na carlsena,uz musi zitra bilyma neco predvest za litrik a vyhra cisty 2000 kc

+0 /-0 | 11.11.2013 11:47

Morphynista

Na Tipsportu už vedle tipu na vítěze zápasu nabídli i kursy na výsledek 3.partie : 3 - 1.45 -12 . Kdo tedy věří Carlsenovi, že právě v zítřejší partii udeří a půjde do vedení, tak může vsadit a případně i vyhrát...

+0 /-0 | 11.11.2013 11:42

magnuscarlsen

se sikvelem musim souhlasit,myslim ze carlsen se bude postupne zvedat a uz mozna ze zitra vyhraje

+0 /-0 | 11.11.2013 11:38

sikvel22

Myslím, že úvod je poznamenán Carlsenovou nervozitou. Uvědomte si, že klukovi je teprv 22 let. Sice má za sebou spoustu úspěchů, ale tento zápas je jeho první. To by musel být robot, aby ho to nepoznamenalo. Bylo to vidět i v posledních 3 partiích turnaje kandidátů. Tam už to prostě bylo jen o té psychice. Navíc se teď hraje v Indii, to taky hraje roli. A proti němu stojí zkušený harcovník Anand, který se v tomto prostředí pohybuje jako ryba ve vodě. Osobně si myslím, že MC je po dvou partiích rád, že to je 1-1 a postupně začne nabírat sebevědomí. Osobně tipuju, že rozhodne jediná výhra. Ale kdo vyhraje, to si neodvážím tipovat.

+0 /-0 | 11.11.2013 11:29

Playboy

Osobně doufám, že MC Ananda konečně sesadí... Od roku 2007 uplynulo řadu let a od té doby Anand stále upadá a nestačí mladším ... Chtělo by to, aby se nejlepší šachista světa stal i MSsmiley... MS by měl dominovat nad ostatními... V případě Ananda spíše ostatní dominují nad nímlaugh Ne se suše soustředit jak své soupeře doslova uspat a přitom se držel na turnajích u samého dna!no

+0 /-0 | 11.11.2013 11:27

HonzaR

re magnuscarlsen: Zrovna kvůli takovým řečím doufám, že Ánand vyhraje. Ánand hraje tak, aby titul ophájil, protože právě tohle se od něj očekává, ne že bude vyhrávat kdejaký nedůležitý turnaj a pak mu do zápasu o titul nezbydou žádné finty. Uznávám, že je pěkné mít vyhrávajícího šampiona, tohle ale není zdaleka poprvé, kdy nějaký mistr světa neexceluje na turnajích a přitom ho v zápase nejde porazit. Titul mistra světa má hodnotu, pokud je obtížné jej získat, hráči, kteří vyhrávali desítky turnajů, ale nezískali titul, už tady byli. Carlsen má stále ještě co dokazovat, na mistrovství světa, ať už se hraje podle jakýchkoliv pravidel, všichni hrají úplně jinak než na běžných nedůležitých turnajích.

 

Někteří lidi prostě stále nejsou schopni pochopit, že pojmy "mistr světa" a "ratingová jednička" znamenají něco úplně jniného, jde o dvě úplně odlišné soutěže, tak si vyberte, co z toho se vám líbí víc, a přestaňte pořád napadat to druhé. Ánand se sakra zapotil a nadřel, aby titul vybojoval, a to už dokonce pětkrát!!! Navíc v Mexiku 2007 jen tak mimochodem vyhrál jeden z nejsilnějších turnajů všech dob. Kolik jiných tohle dokázalo? Takovou neúctu si ten chlap fakt nezaslouží.

+0 /-0 | 11.11.2013 10:55

magnuscarlsen

verim ze ho zitra carlsen porazi,snad s bilima uz neco predvede,chce to aby toho ananda uz nekdo poslal do propadliste dejin

+0 /-0 | 11.11.2013 10:38

pushtaq

Marku, udělej si v tom jasno: "Anand bílými figurami po velmi opatrném průzkumu", nebo "Agresivní postup"?

+0 /-0 | 11.11.2013 10:37

sisoj

Ano vzdát se v pozici, kdy mě nikdo není v zápase schopen porazit. Jak  správně sportovní a fair-play! :)

MC začal špatně obě partie, Anánd má mé sympatie po 1/6... Zatím to byl spíše mistr světa , který něco hrál.... Vyzývatel zatím zůstal v Dubaji.

Rozhodně takový průběh jsem nepředpokládal. Bohužel je to velká nuda. Anánd-Gelfand byl zajímavější.

+0 /-0 | 11.11.2013 10:32

Kozarek
to magnuscarlsen: preco by sa dobrovolne vzdaval. raz sa urcite najde sachista, ktory ho porazi. Zeby uz Magnus Carlsen ?
+0 /-0 | 11.11.2013 10:31

magnuscarlsen

tak dalsi treba anand nema na to byt nadale mistrem sveta mel by se titulu dobrovolne vzdat

+0 /-0 | 11.11.2013 10:20

...

Tag určitě, dej další babičko

+0 /-0 | 11.11.2013 10:14

magnuscarlsen

ja ananda jako mistra sveta neberu na turnajich ani nepamatuju kdy by vyhral 1 cenu to treba caruana  kramnik aronjan jsou mnohem lepsi

+0 /-0 | 11.11.2013 10:10

Zmestabileho

Tak bohužel hraje se dle předpokladů - krátké remízy, a čekání na jednu až dvě výhry Magnuse. Jen to se neví, kdy ta jedna až dvě výhry přijdou, zda někde v rozmezí 5-6 partie, nebo někde mezi 7-10. Bohužel - nuda a šeď. A není pravda, že ta remízová bramboračka v prvních dvou partiích zapadá až téměř nevyhnutelně do zápasu o titul MS. Kasparov s Kramnikem, Kasparov se Shortem, Topalov s Kramnikem... to byla jinačí káva hned od úvodních partií. Jak vidno, ani pravidlo 30 tahů s tím nic nezmůže, pokud ani jeden z těch dvou nechce bojovat. Být sponzorem takových dvou partií, dal bych už příště své peníze do jiného podniku. A není se co divit, že se tak těžko potom shánějí peníze i na nejvrcholnější šachové události.

+0 /-0 | 11.11.2013 10:08

Homunkulus

Jasně, zničit černýma mistra světa, kterej jde do výměn a zaměřuje se na remízu ... ještě nějakou, babičko! cheeky

+0 /-0 | 11.11.2013 09:46

magnuscarlsen

carlsen me zklamal myslel sem ze na ananda vlitne...v druhe partii opacne rosady,v tom by mel ananda znicit

+0 /-0 | 11.11.2013 09:37

Kozarek
Poslednu vetu by som doplnil: AJ dnes je na programu volny den, ...
+0 /-0 | 11.11.2013 08:41