Co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi

21.05.2022 21:46 | Zprávy

Je zakázáno mít jakékoliv elektronické přístroje v hrací místnosti a pokud jde o MČR žen, pak to platí pro každého! Je zakázáno sedět před hráčkou z důvodů možného napovídání. Jenže, jsou pravidla pro šachisty a pro předsedu šachového svazu neplatí ?

Přišlo mi dnes upozornění facebookem. Ani jsem si toho nevšimnul, pak všimnul a docela mě to zajímá, co si o tom myslíte? Je to správné? 


Obrázek první z prvního kola MČR žen. Je naprosto nepřijatelné mít jakékoliv elektronické přístroje, v  tomto případě notebook v hrací místnosti! Když se podíváte na foto, tak Martin Petr předseda šachového svazu na turnaji, kde hraje jeho žena, má zapnutý počítač v hrací místnosti!  Už jen to, že si předseda šachového svazu zapne notebook a sedne si hned naproti své manželce, je ukázkou toho, že v našem šachu je něco špatně. Respekt k pravidlům je respektem ke všem šachistům, hráčům, hráčkám, organizátorům, sponzorům a dokonce i své veřejné funkce, kterou vykonává předseda pro šachisty naší země. 



Nemělo by se sedět před hráčkou pro možné nápovědy. V zápasech družstev se nemá chodit před hráči, ale za hráči, právě proto, aby se zabránilo jakémukoliv podezření z očního kontaktu, nebo z možného mimického napovídání . V tomto případě je snad nepochopitelné, že předseda šachového svazu sedí obličejem ke své manželce a porušuje snad všechny možné principy fair-play? Musí to být pro protihráčku docela nepříjemné, mít za zády velmistra a manžela své soupeřky. 

Co si o tom myslíte vy? 

Já si myslím, že pravidla platí pro každého stejně. Jestli je přísný zákaz nošení elektronických přístrojů do hrací místnosti, platí to i pro předsedu šachového svazu! A už vůbec nemůžu pochopit, že si předseda šachového svazu sedne za záda soupeřky jeho ženy a on sedí obličejem k ní? 

Jsem moc zvědavý na vaše reakce a komentáře! Jsem zvědavý na to, jestli je správné, o tomto informovat šachovou veřejnost a otevřeně se jí ptát, jestli souhlasíte s tím, že co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi?

144x 7932x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (144) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Ota Pacovsky
Dobrý den,pečlivě Jsem si přečetl Vaše komentáře.A že jich bylo.Začnu naším borcem p.Plátem.Má pravdu,když píše,že by měl býti, v zájmu spravedlnosti ,upozorněn i foto nadšenec? Osobně si myslím,že ano.Jenomže je v tom malý háček.Upozorní-li na toto nemorální chování foto nadšence,osoba,která je byť výjimečná,tak by na to měl býti upozorněn i On.Proč?Cožpak není svoboda slova?Budu-li se na to dívat očima p.Pláta,tak je to pravda.Budu-li se na to dívat očima zákonných zástupců vrcholového šachu,tak jsem na rozcestí.Správně by si to měli vyříkat mezi sebou,vyvodit z toho důsledky a ponaučení,a s výsledkem pak mohou informovat širší veřejnost.Každý ať si to tedy přebere.Já z toho tedy dvakráte moudrý nejsem.Souhlasil bych spíše s p.Plátem,že to není morální.Ale na mém názoru vůbec nezáleží.Mě jde spíše o tu špatnou reklamu,kterých se dopustili p.Martin, foto nadšenec a zdejší pisatelé včetně p.Koutného.Je to reklama,která má za cíl více zpopularizovat naše šachy.Jakýsi Americký reklamní koncern kdysi řekl:Co je vlastně reklama?Neboť i špatná reklama se může později provit jako velmi dobrá reklama.No,ale v tom případě by bylo možná lepší,nachat to vyšumět.A to myslím pro obě strany.Domnívám se totiž,že je důležitější,aby soutěže probíhaly v klidu a v pohodě.Jedině tak se nám spíše může dařit ve shánění různých sponzorů,upozornit nešachovou veřejnost,že jsme v celku slušným sportovním uměním.A o to nám snad jde,nebo se pletu?Pak již nemám žádných slov.A proto se loučím se slovy:Perte se a žerte !
+0 /-0 | 27.05.2022 04:13

Ota Pacovsky
Vložte obsah
+0 /-0 | 27.05.2022 03:46

Ota Pacovsky
Vložte obsah
+0 /-0 | 27.05.2022 03:46

xdavx x

Sebak, mate pravdu. To ovsem nic nemeni na tom, ze ten komentar je naprosto presny a odpovida skutecnosti.

+0 /-1 | 24.05.2022 22:14

Sebak

Pane Pláte, nemyslím, že by zrovna lidé od DP měli být bráni nějak vážně. Po té letošní extralize by měli chodit nějaký čas kanály,

+2 /-0 | 24.05.2022 22:10

Agent Voňavka

A nevím, kdo z vás tady odebírá Československý šach, ale v nejnovějším čísle hned na první stránce je výňatek z článku ze svazového webu ŠSČR pod názvem Ověřovna ŠSČR.

Komentář paní Přibylové a Ivana Hausnera je velice trefný, cituji:

"Článek je zbytečně komplikovaný, stačilo napsat, že v budoucnu bude přístupná pouze konstruktivní a pozitivní kritika Šachového svazu ČR, kterou odsouhlasí VV ŠSČR."

Pod to bych se podepsal taky.

+2 /-4 | 24.05.2022 10:09

Agent Voňavka

Petane, v Ústí si to nikdo nedovolil a když ano, tak se souhlasem rozhodčího. A je mi úplně u prdele, jestli je to předseda svazu nebo premiér nebo řadový občan. Samozřejmě, že se tady kluci podrží případně navzájem a rozhodčí řekne, že to měl MP povolené, i když silně pochybuji, že by se Martínek na něco vůbec zeptal. Článek je sice o ničem, ale zase na druhou stranu, když byl takto vyfocen, tak kdo tam byl jako fotograf? :-D To mi zůstává záhadou...A Martínek není žádný novinář, takže tam nebyl jako novinář. Novinář jako takový musí mít akreditaci nebo povolení od pořadatele soutěže. Když už tady tak zacházíte do detailů, tak je aspoň uvádějte správně. Pokud to tady většina z vás nepochopila, tak jde jen o to, jak by se rozhodčí turnaje nebo vy tvářili, kdybych si tam takto sedl s notebookem já nebo Petr Koutný. 

Ježiš, to by bylo keců, už teď to slyším. Jste jen zasraní alibisti a pokrytci, nic jiného...

+0 /-4 | 24.05.2022 10:09

Petan

Předseda tam nebyl v roli diváka ale v roli novináře. Předpokládám, že se souhlasem rozhodčího, takže z hlediska řádů neporušil nikdo nic, navíc když to bylo evidentně v průběhu prvních 15 minut, kde to umožňuje soutěžní řád.  Petr K má pravdu, že odeslat fotky na FB mohl i kdyby s tím notebookem odpochodoval před dům. Pokud by tedy za to měl být někdo pranýřován, tak rozhodčí, který mohl předsedu vykázat odesílat fotky o 2 metry dále. Jsem také rozhodčí a že bych zrovna tady měl vidět potenciální narušení soutěže nebo porušení pravidel, tak to určitě ne.

+9 /-0 | 23.05.2022 10:23

Petr Koutný

Humphe děkuji za komentář. Stále si myslím, že by bylo lepší, si ty fotky nahrát někde jinde. Minimálně z principu, že předseda šachového svaz by měl jít příkladem. Nevypadá to dobře, když při hraní partií, je v hrací místnosti divák, který má zapnutý notebuk. Vypadá to ještě hůř, když ten divák je předseda šachového svazu a když se to stane při MČR žen. Já jsem stará škola a ještě rozlišuji mobil a notebuk. Zisky a sledovanost nebudu komentovat, serioznóst ano. I dnes si myslím, že není správné mít notebuka v hrací místnosti, při hraní partií. Jestli tomu věřím, pak jsem udělal správně. To neříkám nic proti tomu, že Vy můžete mít jiný názor. Dokonce můžete se mnou nesouhlasit. To je naprosto v pořádku. Ale budu se opakovat, když řeknu, že to co jsem psal, tomu věřím. Petr 

+2 /-5 | 22.05.2022 20:40

HumphreyvanWeiden

Pane Koutný, z čistě technického hlediska není žádný rozdíl mezi mobilem a notebukem. Obojí umí zaznamenávat fotografie, obojí je umí zpracovat a někam odeslat a na obojím se dají analyzovat šachy.

Sám jsem rozhodčí a pokud bych někde povolil mobil kvůli focení, tak zcela určitě bych nic nenamítal ani proti notebuku. Ovšem jen po dobu určenou k pořizování a zpracování fotografií.

A nezlobte se na mě, ale jestli kvůli takové prkotině tady prodebatujete celý den, tak já to beru od vás jako klauniádu k pobavení publika. Zvýší to sledovanost, vaše zisky, ale serióznost opravdu ne.

+8 /-0 | 22.05.2022 20:26

Petr Koutný

Humphe - Smiřte se s tím, že lidi ve veřejných funkcích jsou na očích a když na to zapomenou, pak se o nich bude psát. Stejně, když udělají pro šachy něco dobrého, budeme o nich psát. Nejsou v tom emoce. Je v tom snaha o lepší šachy. Lepší šachy tady určitě jednou budou, jen se trošku musí utřít stoletý prach, co na nich sedí.  Já si stále myslím, že předseda svaz by neměl mít v hrací místnosti zapnutý notebuk  a taky jsem to napsal. Jestli s tím nesouhlasíte, je to Váš názor. Nechci jej Vám vzít. Věřte mi, že kdyby byla fotka, sedícího předsedy svazu s notebukem v jiné místnosti, vůbec by mě to nezajímalo a nevznikl by i tento článek. Takže článek nakonec splnil svůj úkol. Jak jste psal, dnes jsem neviděl předsedu svazu v hrací místnosti s notebukem a v tom vidím neskutečný pokrok. Vlastně i malé krůčky, můžou být jednou velké kroky k lepším šachům. 

+1 /-8 | 22.05.2022 19:42

HumphreyvanWeiden
Článek splnil svůj účel. 1. Zvýšil sledovanost a tím i zisky RP šachy. 2. Znemožnil RP šachy jakožto reformátora Šachového svazu. Obojí je správné. Za mě palec nahoru !
+9 /-0 | 22.05.2022 19:30

xdavx x

koukam, ze byvalej pomocny fizl Semod, si na stara kolena zkousi vylepsit karmu.

+0 /-8 | 22.05.2022 19:27

Jarda Aljochin

Šach: jaképak zalykání nenávistí? Martin Petr není rozhodčí a přesto má v hracím sále notebook na klíně, to je holý fakt, který je holt proti pravidlům.

+1 /-5 | 22.05.2022 17:04

Petr Koutný

Tak jsem zpět, kouknul jsem a pobavil se. Šach a Semod jedou na vlně Nirvány.  Díky chlapi a zase utíkám. Až ten matroš co právě berete doberete, tak  třeba bude svět hned barevnější. 

+1 /-14 | 22.05.2022 14:30

JD

Je dobře, že pán Koutný informuje a dává témata k diskuzi. Notebook u diváka být nemá. Předseda svazu by měl jít příkladem. Zvlášt, když je to ten samý předseda(potažmo svaz), který na podzim vyzýval ke kočkování a nošení roušek kdekoliv (byť toto ustanovení shodil nss). Čiže nejsvětější ze svatých, teď takový prohřešek??.  

+3 /-4 | 22.05.2022 14:30

Šach

Martin Petr měl souhlas rozhodčího, aby pořídil fotky a vložil je stránky. Nic proti regulím se nedělo. Pan Koutný by se měl omluvit.

+6 /-1 | 22.05.2022 14:11

Šach

Nechtěl bych, aby nějaký intrikán, který se zalyká nenávistí k Martinu Petrovi byl jeho nástupce...frown

+11 /-1 | 22.05.2022 12:08

Jarda Aljochin

PK: jo, na první fotce s noťasem je, na druhé už není zřejmé, co MP provádí u stolu své ženy. souhlasím, že si MP mohl  noťasem sednout o jiné místnosti, zvláště když partie jeho paní právě jen začínala.

+1 /-0 | 22.05.2022 11:56

Petr Koutný

Petan - Otázka...Nešlo by opravdu mít zapnutý notebuk v jiné místnosti? Je to tak moc, co si přeji? Jestli ano, pak se omlouvám, že jsem si toto přání dovolil říct veřejně. 

 - Přesto všem díky za reakce, jsem rád i za nesouhlasné. Musím utíkat, nebo nebudu stíhat vše, co mám dnes naplánováné. jsem rád i za to, že se mnou nesouhlasíte, potěší když souhlasíte a ještě jednou děkuji všem za názor. Utíkám, díky Petr 

+0 /-2 | 22.05.2022 11:21

Petr Koutný

Playboy- už budu muset dělat něco jiného. Přesto to zkusme....příspěvek jsem vymazal, připadal mi urážlivý. Rád bych jej dal třeba i zpět, jenže je vymazaný nejen pro Vás, ale i pro mne a už ho nevidím. Můžu požádat IT o otevření archívu, ale to opravdu za prvé stojí peníze a za druhé to není hned. Víte reklama je hodně komplikovaný vesmír. Jsou negativní reklamy, které udělají neskutečně dobrou práci a jsou reklamy pozitivní, které neudělají někdy třeba vůbec nic. Nebuďme naivní, tím že napíšete něco negativního, že se nám zbortí svět. Řeknu to asi takto, dokud se o člověku mluví, znamená to, že žije. Toto přesto nebyl reklamní článek. Byl to článek, který měl třeba říct, že by bylo dobré, nepoužívat notebuky v hrací místnosti při MČR žen. Třeba tam dnes nebude a pak věřte, že budu spokojený. Mě nevadí, když mě za to budete nesnášet. Už jen to, že jste tady komentoval, jste projevil emoce a něco udělal, jestli jste začal svůj komentář slovy o reklamě, pak toto je řeci cíl, každé reklamy?! 

+0 /-7 | 22.05.2022 11:18

Petan

Pokud jediným smyslem článku bylo zvýšení sledovanosti za pomocí titulku odtrženého od reality, tak to svůj účel splnilo. Igors to vyjádřil celkem přesně. Ostatně o pořizování obrazových záznamů, neboli focení a natáčení, hovoří článek 2.4.8. Soutěžního řádu. Já článek chápu tak, že pokud si chceme bezplatně užívat kvalitního šachového obsahu,( kterého je tady docela dost a klobouk dolů před každodenním zpravodajstvím z Mčr), musíme se čas od času přenést přes nějaký bulvární článeček, který se postará o větší počet kliknutí, než šachové rozbory.

+11 /-0 | 22.05.2022 11:14

igors
Už to tu bolo napísané viackrát, ale čo sa vlastne stalo? Na jednej fotke MP zjavne sám fotí Kristýnu po ťahu 2.c4. Na druhej, fotenej neskôr, sedí MP v kúte asi 10m (?) od hráčiek a má otvorený notebook. Keďže ho má na kolenách a (verte mi!) takto sa nedá reálne pracovať, nepochybne dáva práve urobené fotky na zväzový FB a za minútu-dve ho vypne. Fotenie hráčiek/hráčov býva spravidla na začiatku povolené, na nedávno skončenej Mitrope to bolo prvých 10 minút. Áno, formálne notebook v hracej má mať zapnutý len poriadateľ, ale založiť exkluzívne na tom mediálny hate/lynč a napr. porovnávať to s 150 km/h cez dedinu apod. je fakt ubohosť. Pritom to nie je ani zďaleka jediný článok podobného typu ("kauzy" Medunová, Gajdoš). Pane Koutný, dovoľte mi radu od nezainteresovaného - ak máte šachovo-funkcionárske ambície, poukazujte na REÁLNE prešľapy Zväzu, navrhujte možné riešenia a najmä - nepíšte už takéto články. Keď už nie z iného dôvodu, tak čiste pragmaticky kvôli tomu, že takto hlasy nezískate...
+16 /-0 | 22.05.2022 11:11

Petr Koutný

Děkuji Igors - toto nebyl článek, který měl kritizovat svaz a nebo jej nějak hodnotit. Prostě si myslím, že ten notebuk tam neměl být zapnutý. Možná je to detail a možná to přijde jako pitomost, ale je to mistrovství ČR žen. Jestli tam dneska nebude zapnutý, pak i tento článek měl svůj smysl. Doplním, že ona kauza Gajdoš-Medunová nebyla tak úplně mimo. Ono, už jsem se v tom nechtěl vrtat, ale někomu se tam dovolilo hrát bez prokázání testů a očkování a někomu to bylo zakázáno. Toto zůstalo v pozadí, ale jak říkám, ten článek mě bral už tolik energie, že mi za to nestálo. K nějakým ambicím, Jediná moje ambice je lepší šachový svaz, který bude fungovat pro všechny šachisty. Jiné ambice nemám. Opravdu netoužím mít funkci ve svazu, protože RP mi zabírá tolik časů, energie a máme s ním plány, které můžou změnit naše životy. Tím neříkám, že do voleb nepůjdu, ale jen říkám, že je to poslední, co dneska chci řešit. 

+0 /-4 | 22.05.2022 11:11

Playboy

PK: Jde o to, jestli ve vašem případě stojíte o ŠPATNOU reklamu a odliv fanoušků, ale vzhledem k vaší namyšlené reakci, je vidět, že si myslíte, že si můžete dovolit COKOLI! Nemám problém se omluvit, pokud jsem pochybil, stejně tak jsem se omluvil panu Chrzovi, když jsem si nepřečetl pořádně propozice MČR mužů, ale bez JAKÉHOKOLI odůvodnění mažete a špiníte tak mé příspěvky a následně LŽETE, jak vás urážím a pomlouvám a nemáte odvahu příspěvek vložit a postavit se k tomu JAKO CHLAP a ukázat, čím vás urážím a pomlouvám?! 

+8 /-0 | 22.05.2022 11:07

Petr Koutný

Playboy - Tržby RP jsou už tento rok vyšší, než byly za celý minulý rok. NSS je nejenom nejčtenější šachový server u nás, ale jeho čtennost roste a stačí se podívat na čísla z tohoto mistrovství. Youtube šlape tak dobře, že už se bavíme o tom, kdy budeme mít 10 000 fanoušků. E-shop mi dělá taky obrovskou radost, nebudu psát, kolik jsme prodali knih pana Horta za jeden jediný den a za týden, ale takto si představuji úspěch. Moje nedostatky dokonale znám, nevadí mi, když je připomenete, nikdo není dokonalý. Vlastně i tento váš komentář mi nahrál, si udělat reklamu a proto děkuji. 

+0 /-8 | 22.05.2022 10:52

Playboy

Už jsem se vyjádřil několika příspěvky, chce to si je jen přečíst, nepřekrucovat a NELHAT! Když nechcete smazat špinící článek, tak ALE nemažte příspěvek, který ukazuje na VAŠE NEDOSTATKY a nejste schopen ho ani vložit a odůvodnit svůj argument, UBOHOST?! Pokud chcete, aby RP snížil své tržby a nss byl brán jako BULVÁR, jdete SPRÁVNÝM směremyeshats off

+8 /-0 | 22.05.2022 10:44

Petr Koutný

Stockfisch - děkuji. Přesně o to mi šlo, jako bonus mám tady ukázku chování předsedy šachovhé svazu a nakonec se vše podařilo, tak jak mělo. Článek hodnotím opravdu pozitivně a to po všech stránkách. A věřte mi, že vím o čem mluvím. 

+0 /-7 | 22.05.2022 10:43

stockfish1975
Petr Koutný - Nenechte se zmást, článek zejména ukazuje vaší novinářskou neschopnost a to, že neumíte argumentovat a zjišťovat si informace. Nic víc, nic míň.
+12 /-0 | 22.05.2022 10:38

Petr Koutný

Playboy - prosím co je nepravdivého, když řeknu, že v hrací místnosti ( foto č.1) je na fotce PM s zapnutým notebukem a sedí nejblíže k šachovnici, kde hraje jeho žena?Samozřejmě se článek nebude mazat, má za cíl ukázat, chování PM a to se mu docela dobře daří. Za chviličku 4000 zhlédnutí. 

+0 /-11 | 22.05.2022 10:33

Playboy

PK - nechte smazaný příspěvek a ukažte mi prosím, čím jsem vás tam urazil, či snad pomluvil??? blush Je snad urážka to, že nemáte odvahu se zeptat rozhočího a radši šíříte nepravdivé informace? Když jsme u těch pomluv, tak by se měl CELÝ tento článek smazat, protože je to Bulvár vytržený z kontextu! 

+8 /-0 | 22.05.2022 10:30

Petr Koutný

 - Jara Aljechin - ta první fotka. Je tam notebuk? O čem se vlastně tady pořád bavíme? 

 - Playboy - PK unese hodně, přesto vše má své limity a meze. nemusíme se shodnout, přesto to jde bez urážek a pomluv. 

+0 /-10 | 22.05.2022 10:15

istr

Kdo maže, ten jede. No nic, jdu fandit Jirkovi a Vašíkovi.

+1 /-0 | 22.05.2022 10:11

Jarda Aljochin

Zeptal jsem se rozhodčího. Martin Petr tam u stolu s manželkou a slečnou Koubovou klečí a fotografuje, bez notebooku (i když to tak zvenku vypadá). Možná by bylo rozumné se i zeptat některé hráčky. Rozhodčí tvrdí, že k žádnému incidentu nedošlo.

+5 /-0 | 22.05.2022 10:10

Playboy

Koukám, že můj příspěk byl smazán, jelikož PK neunesl pravdu, jak škodí značce RP šachy. laugh Pojďme řešit zásadní problémy a ne to, kdo se jak dívá na partii. Chce to JASNÉ VYJÁDŘENÍ rozhodčího, protož takto je VŠE vytrženo z Kontextu! Osobně mi chybí větší propagace MČR mužů od ŠSČR a také to nehejtím. 

+9 /-0 | 22.05.2022 10:09

sarmatam
plejboj opět nesklamal.........jen tak dál........ :-)
+0 /-0 | 22.05.2022 09:57

Petr Koutný

Stock - mám problém s aroganci a zneužívání veřejné funkce. Mám problém, když pravidla neplatí pro každého. Mám problém s tím, že lidi, co mají jít příkladem, jdou opačným směrem. Jakmile s ekouknete na tu fotku s notebukem( notebookem) všimnete si, že sedí co nejblíž ke stolu, kde hraje jeho žena. Má zapnutý notebook ( notebuk) a i kdyby to dovolil prezident FIDE, měl by tady být respekt k soupeřce jeho ženy a neměl by to v žádném případě dělat! mě by to osobně vadilo, kdyby manžel soupeřky seděl naproti mé partie a měl zapnutý notebuk. Fiasko hodnotí každý trošku jinak, věřte nebo ne, ale tento článek není fiaskem. 

+1 /-7 | 22.05.2022 09:46

sarmatam
Jardo aš tak rázně ? :-)
+0 /-0 | 22.05.2022 09:42

stockfish1975
A proč byste se nemohl, pane Koutný, pana rozhodčího zeptat, proč ho tedy s tím notebookem nechal sedět v sále? Celou dobu se tady lidí ptáte, jestli se změnily pravidla, nikdo Vám nedal rozumnou odpověď, tak se zeptejte toho nejpovolanějšího, ne? Nebo se bojíte poznat pravdu, která by Vám mohla způsobit to, že tenhle článek bude ještě větší fiasko než doteď? Vylívat si vztek na internetu je to nejhorší, co můžete dělat. Jestli máte s předsedou svazu tak moc velký osobní problém, tak si to s ním vyříkejte, nebo se jděte "vypovídat" k psychologovi. Ale nedávejte to na internet. Díky.
+9 /-0 | 22.05.2022 09:41

Petr Koutný

Já se ale nebudu ptát rozhodčího, proč nechal předsedu šachového svazu s notebukem ( notebookem) v hrací místnosti a co tak nesmírně důležitého bylo na práci, že to nemohlo být děláno v jiné místnosti. Neměl by tam být a netoužím zkoumat kdo je čí kamarád a kdo je čí rodina a až kam šachají konexe těchto MP. Je to stejný, jako když pojede předseda vlády soukromým autem na víkend na chatu a vesnicí pojede 150Km/h. Zastaví ho novináři a on řekne, že mu to dovolil policista, nebo policejní prezident. To je přeci naprosto jedno. Jestli nešlo o život, neměl tam co dělat s tím notebukem ( notebookem). 

+1 /-3 | 22.05.2022 09:35

Šach

Telefon a mailová adresa na rozhodčího IA  Petra Zárubu: 739 642 815 zaruba@chessfm.cz

+1 /-0 | 22.05.2022 09:29

Šach

Když pan Koutný poprvé napsal notebuk, tak jsem si myslel, že se spletl. On to však píše stále. Tak tedy správně je notebook.

+5 /-0 | 22.05.2022 09:27

Petr Koutný

A argument, že by to dovolil rozhodčí je stejný, jako by ve fotbale dovolil rozhodčí jednomu družstvu hrát ve dvaceti hráčům proti jedenácti. Rozhodčí je od toho, aby dohlížel nad dodržováním pravidel a předseda šachovému svazu je tady od toho, aby vedl šachový svaz, ale přitom aby byl rovný člověk a nesnažil se křivit pravidla,která platí pro každého. 

+1 /-6 | 22.05.2022 09:25

Petr Koutný

Max - co potřebuji vědět k tomu, že je pravidla mluví jasně o tom, že v hrací místnosti nesmí být notebuk? Proč je tak těžké respektovat pravidla, hlavně když je někdo ve veřejné funkci a je stále na očích? 

+0 /-6 | 22.05.2022 09:19

MaX

PK: všichni víme, že elektronika do hrací místnosti nepatří. Jenže nevíme další okolnosti a podle fotky se je nedozvíme. Vy to podle fotek vidíte jinak a z nějakého důvodu vám to vadí tak, že přecházíte do osobní roviny. Vybodněte se na to, nebo sežeňte fakta do nového článku a pak se zde budeme serizně bavit a ohánět pravidly.

+9 /-0 | 22.05.2022 09:04

Petr Koutný

Stále nerozumím myšlence, jestli je dovoleno mít notebuka v hrací místnosti? To vše během hraní partii ? Ale možná vyšly nějaké nová prvavidla pro předsedy šachových svazů. 

+2 /-3 | 22.05.2022 09:00

sarmatam
a chčije a chčije a chčije :-) ZA hodinku a čtvrť to vipukne.........
+0 /-0 | 22.05.2022 08:45

Agent Voňavka

V Usti to neni zadna telocvicna, ale normalne kulturak. A co rikal Pavel Chrz, tak neco dala pojistovna, mesto pujcilo kulturak gratis a jinak svaz. Tak na co davat bannery sponzoru nebo svazu, kdyz by polovina ucastniku ty bannery svazu nejradsi pochcala.

+2 /-2 | 22.05.2022 08:43

sarmatam
PŘESNĚ tak Tome ,ploč si ho nezapnout ? :-)
+0 /-0 | 22.05.2022 08:27

Tomáš Klimecký

Když jsem viděl fotky , tak jsem si říkal pěkné prostředí.Je vidět že když tam je předeseda a jeho rodina tak si dají záležet , ne obyčejná tělocvična bez reklam jako u Ústí. Všude samá reklama šachového svazu (hlavní je být viděn......) Opravdu  jsi to pěkně nachystaly podložky pod partiá ře , dress code , pěkná  místnost takový domací podník zase......a notebook v pohodě proč siho nezapnout.

+1 /-6 | 22.05.2022 08:22

sarmatam
a že tam hraje manželka od Martina Petra ,,skoro ,, fšici..........JÁ to například ještě fčera nevjeděl........
+1 /-0 | 22.05.2022 08:20

sarmatam
teď uš víja že se hraje mčr ŽEN fšici :-)
+1 /-0 | 22.05.2022 08:18

Agent Voňavka

Tvl to jsou takovy anonymni zvasty, ze to nema smysl cist. Uplne vidim, jak si tam prijede Petr nebo Robert a zacnou fotit, aby meli material pro clanek na nss. By je Zaruba a ostatni hnali na hned. A tak misto propagace zenskeho sachu by bylo jako klasicky hovno :-)

+1 /-5 | 22.05.2022 08:04

sarmatam
nebere to nikdo , asi spí eště :-)
+2 /-0 | 22.05.2022 07:56

Šach

Telefon a mailová adresa na rozhodčího IA  Petra Zárubu: 739 642 815 zaruba@chessfm.cz

+3 /-1 | 22.05.2022 07:47

Poutnik

Shrnutí: Autor použitých fotografií sám používal elektronické zařízení. Tedy je patrné, že určitá množina pověřených osob měla výjimku z pravidel. Jde o naprosto legitimní záležitost, běžnou pro sportovní akce obecně. Dále pochopí i amatérský hráč, že v pozici, kdy jsou odehrány cca 2 tahy, nedává jakákoli nápověda smysl. V tomto případě se nabízí rčení "kdo chce psa bít, hůl si vždy najde". Je jistě v pořádku věnovat se chybám svazu, ale mělo by jít o korektní a obsahově závažné kauzy. V opačném případě diskredituje autor především sám sebe. 

+11 /-0 | 22.05.2022 07:41

Šach

Měl by se k tomu hlavně vyjádřit rozhodčí Petr Záruba.

+4 /-0 | 22.05.2022 07:18

HumphreyvanWeiden
Toto je opravdu bulvár. Chybí mi tady informace, jestli to focení rozhodčí povolil. Pokud ano, tak o čem ten článek vlastně je?
+8 /-0 | 22.05.2022 06:54

Rubinus

Zákaz jakýchkoliv elektronických prostředků neschválených rozhodčím... Takže pokud se pan Petr na tom s rozhodčím dohodl a dostal od něj svolení, je vše v pořádku. A věřím tomu, že tam šachový program se spuštěným analytickým motorem jistě puštěný neměl. To by si asi opravdu málokterý rozhodčí dovolil nezakročit. Koneckonců kterákoliv z těch hráček se mohla projít kolem a mrknout, cože to na tom počítači dělá, Jistě by se pak ozvala.

+8 /-0 | 22.05.2022 06:44

sarmatam
jooo a Vojto ? podle toho co jsi napsal tou poslední větou ? tak to jako hrajete f pondělí , joo ? tak to klobouček :-)
+0 /-0 | 22.05.2022 05:28

sarmatam
vůbec bych se nedivil , aš si toto přečte paní Petrová , že se bude chtít s MP okamžitě rozvést :-)
+1 /-0 | 22.05.2022 05:24

sarmatam
Vojto a teď si to zazdil :-)
+0 /-0 | 22.05.2022 05:19

Agent Voňavka

I kdyz tady byla Lenka Kusova, aby udelala par fotek pro svazovej web, tak si to pan Sunek hlidal. Pravidla musi byt pro vsechny stejny, ale uz jsem si tak nejak zvyknul, ze to v prostredi ceskyho sachu neplati. 

+2 /-2 | 22.05.2022 01:40

Agent Voňavka

Tvl, jak tady nekdo nepochopil princip, tak jen dodam, ze v Usti do prostoru hracu muzou jen hraci, je to jasne patrne paskou na zemi. A ted mi dovolte, ale je tu Standa Jasny s detmi z BSS a nedovoli si tu pasku prekrocit a pak si tam vesele nakraci Vlasak a Balacek, jelikoz jsou tady nominovani svazem jako treneri na analyzy pro mlade. Pokud se tam mihnul nekdo z divaku, tak ho pan Sunek hnal raz dva. Standa Jasny si nedovolil tu pasku prekrocit, ale trenerum od svazu to dovoleno je? Nic proti Tadeasovi, je to kamarad a spoluhrac, ani nemam nic proti Lukasovi, ale vidite ten patrny rozdil mezi nimi a Standou? A co se tyka el.zarizeni, tak je pan rozhodci prisny a jakmile nekoho vidi s telefonem, tak ho hned vyhani pryc. Zadne vyjimky. Pokud musi predseda nutne davat fotky na fb svazu, tak at to dela mimo hraci prostor, ne? Nejake omlouvani neni na miste. To si akorat nabehl a akorat to ukazuje, jak jsou z nej vsichni posrani. Zitra si k partii donesu flasku vodky a narysuju si pred Vasikem lajnu koksu, kdyz to tak vidim...

+3 /-4 | 22.05.2022 01:33

Karel Havel
Jsem rád, že pokrýváte i MČR žen, ale byl bych raději, kdybyste to ďělal poněkud méně bulvární formou. Já jsem si zcela jist, že M. Petr své ženě ve 2. tahu nenapovídal. Je zcela běžná praxe, že rozhodčí nechá diváky v prvních minutách dělat fotky a předpokládám, že to se stalo i tady. Myslím, že není důvod být natolik paranoidní.
+7 /-0 | 22.05.2022 01:28

Petr Koutný

hats off

+2 /-1 | 22.05.2022 00:41

wonagameee
Koutný: Další argumentační fauly. Nejsme to my, kdo se z toho musí vyspat. To vy nejste ve stavu, abyste v diskuzi dál pokračoval a férově se obhájil.
+5 /-1 | 22.05.2022 00:38

Petr Koutný
Playboy tak nějak tuším, že do playboye máte hodně daleko.
+1 /-5 | 22.05.2022 00:35

Petr Koutný
To si děláte legraci? Až to z vás vyprchá, můžeme v té diskuzí pokračovat. V tomto stavu to opravdu nemá cenu. Jestli budete chtít potvrdím vám, že v místnosti běhá i Sněhurka a sedm trpaslíků. Až se z toho vyspite, třeba budeme v diskuzí pokračovat. Pěkné dny přeji.
+1 /-10 | 22.05.2022 00:31

Playboy
Souhlasím s wonagamee. GM Cvek se jeví jako dobrý trenér a snad i čestný hráč, i když i on už začíná shazovat hráče na čas dle videa na YouTube a přijde mi, že býval větší rytíř. Petr Koutný Začíná svými bláboly Škodit značce RP šachy! Pro méně chápavého Koutného, který se snaží zřejmě škodit. Ano, přijde mi normální, že předseda svazu pracuje a používá k tomu notebook několik metrů mimo všechny účastnice! Pokud chcete řešit, POD JAKÝM ÚHLEM a KOLIKA STUPNI se směl Martin Petr a nebo nesměl dívat na partii z dostatečné vzdálenosti, tak radši Zůstaňte u těch Minutovek, protože ty lépe Sedí vašemu Charakteru!
+9 /-1 | 22.05.2022 00:31

wonagameee
Koutný: ne, na prvni fotce (shora, jak jsou uvedene v clanku) nesedi se zapnutym notebookem hned naproti manzelce. Leda by jeho manzelka byla Koubová. Ani na druhe fotce nesedi se zapnutym notebookem hned naproti manzelce, to jsme si vyjasnili, ze v pokleku fotí (v rámci série fotek pro svazový FB). Proste v clanku lzete.
+8 /-1 | 22.05.2022 00:24

Petr Koutný
Ok, takže na první fotce nesedí se zapnutým notebukem naproti manželce? Mimochodem díky za lichotky, mrzí mě že jste použil jen dvě slova. Doufal jsem v delší hodnocení. I tak mě to potěšilo. Díky.
+1 /-3 | 22.05.2022 00:18

wonagameee
Je jasne, ze v clanku lzete o tom, ze sedel se zapnutym notebookem hned naproti manzelce. Nesedel. I protihracka Koubova by se jiste ohradila. (Viz muj prispevek 22:16). Jste mimořádně ulhaný, manipulativní člověk.
+5 /-1 | 22.05.2022 00:09

Petr Koutný

Tak jste mi to konečně vysvětlil. Děkuji moc. Bál jsem se, že půjdu spát a nepochopím co jste myslel. Ještě jednou děkuji. hats off

+1 /-2 | 22.05.2022 00:04

wonagameee
Koutný: Je to marny, je to marny, je to marny. Vy nechcete zjistit pravdu a informovat lidi. Protože objektivni pravda o tom, co se tam stalo, by se nemusela a nejspis nehodi do vaseho režimu nenavisti. Jste mimo.
+3 /-1 | 22.05.2022 00:02

Petr Koutný

Wonagame - co se prosím ukázalo velmi rychle jako lživé a nepodložené? To jsem se z vašeho komentáře opravdu nedozvěděl. Možná bude mít váš komentář ještě pokračování. Teda, upřímně po něm toužím. Děkuji...

+1 /-9 | 21.05.2022 23:59

wonagameee
Koutný: Vaše interpretace situace z MCR zen na základe dvou fotek se ukázala velmi rychle jako lživá a nepodložená. Došly vám argumenty. Tak začínáte urážet. Pro vás typické.
+9 /-1 | 21.05.2022 23:56

Petr Koutný

Stock1975 - to jsem neřekl. ˇAle chtěl jsem říct, že i předseda šachového svazu by měl dodržovat pravidla. Jestli jsem chtěl moc, omlouvám se. Příště tak troufalý nebudu. 

+1 /-5 | 21.05.2022 23:55

Petr Koutný

Wonagame - už jsem chtěl jíst spát. Ale snad naposledy. Co si prosím mám vyžádat k těmto fotkám? Co není jasné z těchto fotek? Co je tady lež? Položil jsem jednoduché otázky. neměl by být problém mi srozumitelně odpovědět. Děkuji. 

+1 /-8 | 21.05.2022 23:54

stockfish1975
Pane Koutný, děkuji za zveřejnění této skandální informace. Osobně si myslím, že by celý turnaj měl být ukončen a zahájen znova, na jiném místě, s jinými rozhodčími, jinými hráčkami a samozřejmě s jiným svazem!!! ...Absurdní, že ? Vzpamatujte se prosím, už tak je pozdě.
+10 /-1 | 21.05.2022 23:53

Petr Koutný

Šach - můžu se zeptat kolik je Vám let? Stačí když si trošku prihodíte, nebudu to kontrolovat. Toto snad nemůže napsat dospělý člověk. Možná až dospějete a třeba vyrostete z puberty, pochopíte že svět se točí jinak, než vám řekne maminka před spaním. 

+1 /-7 | 21.05.2022 23:52

wonagameee
Píšu od začátku hlavně to, že v článku jsou vybájené lži. A vy nemáte informace, které by slušný autor článku měl mít. A bojíte se tyto informace si vyžádat, protože by se vám ty lži sesypaly. A tak i o diskutujících šíříte lži, co mu kde napsali a doporučili. Jste mimo :-).
+8 /-1 | 21.05.2022 23:51

Šach

Stěžovala si nějaká účastnice MČR? Ne. Řešil to rozhodčí? Ne. Tak asi bylo vše v pořádku. Jen Koutný si zase vylévá svou nenávist na Martina Petra. Koutný udělal z tohoto serveru stoku. Divím se GM Cvekovi, že mu to toleruje.

+8 /-1 | 21.05.2022 23:51

Petr Koutný

Wonagamee a Istr - Koutný podporu nepotřebuje..:) Trošku si kluci srovnejte myšlenky, dejte informace dohromady a pak pochopíte, že to funguje jako firma a ne jako podpora. Ale chápu, že když to takto napíšete, cítíte se být hrdinou. Můžu vám říct, že když to čte člověk, který tomu rozumí jak fungujeme, myslí si o vás dvou naprostý opak. Tak dobrou "hrdinové"  Až až Vás jdnou vyžene rozhodčí jen protože si zapomente vypnout mobil, vzpomeňte si na dnešní večer. Pak vám dojde o čem to dnes bylo a i to, jak jste byli pro smích spousty lidem. 

+1 /-4 | 21.05.2022 23:50

Petr Koutný

Wonagamee - ale píšete to, že předseda šachového svazu nepochybil. Pak snad i já, si můžu dovolit to samé, co dělá tento pán? Neříkejte mi prosím, že si nesmím vzít notebuk do hrací místnosti, sednout si co nejblíž k partii mého svěřence / omlouvám se, moje zena šachy nehraje/ a neřékejte mi prosím, že toto nesmím. Protože já bych řekl, že přesně toto dělal předseda šachového svazu. 

+1 /-4 | 21.05.2022 23:45

wonagameee
Istr: Ano. Diky za jeho sachove clanky. Ale ne za jeho podporu Koutneho.
+6 /-1 | 21.05.2022 23:43

wonagameee
Koutny: Istr a Wonagameee vám nic takového nedoporučili. Takže se chystáte lhát.
+5 /-1 | 21.05.2022 23:41

istr
Řešit to měl rozhodčí.
+2 /-1 | 21.05.2022 23:40

istr
wonagemee - Ale zase díky za to, co dělá Robert Cvek.
+6 /-1 | 21.05.2022 23:39

Petr Koutný

Wonagamee - aha, děkuji za radu. Istr  - Vám taky. Pochopil jsem to tak, že si na turnaji svého svěřence na Mistrovství ČR mládeže sednu k jeho stolu a zapnu si notebuk. Sednu si naproti němu, zády k soupeři a budu mu gestama napovídat. Pak řenu, že to ten kluk v žádném případě nepotřeboval. A až mě bude někdo solit, jak jsem si toto mohl dovolit, řeknu jim, že mě to Wonagamee a Istr takto doporučili. Díky chlapi! 

+1 /-7 | 21.05.2022 23:37

wonagameee
Koutny: Ano, je eticke tyto dotazy vznest pred tim, nez sepisete takovou slataninu. Hrajete si na sachove zpravodajstvi, ale jste bulvarni packal.
+11 /-1 | 21.05.2022 23:32

istr
Tohle se má řešit v průběhu turnaje, ne bulvárním článkem.
+4 /-0 | 21.05.2022 23:31

Petr Koutný

istr - no, zrovna jsem to samé napsat i tobě. Jenomže jsem si nebyl jistý, jestli to zabere. Už teď vím, že je to marné. Nezabere to?! A nepochopíš to. Super je to, že až se vyspíš, podíváš se na fotky ještě jednou, pak to možná pochopíš. A když ne hned zítra, tak pak bude další den. Na některé věci, je potřeba čas.

+1 /-9 | 21.05.2022 23:29

jozokoumes

No, myslím, že na MČR mužů by to pan rozhodčí Sunek nedovolil! 

+1 /-0 | 21.05.2022 23:28

istr

Uklidni si Bražinu, Petře.

+3 /-0 | 21.05.2022 23:26

Petr Koutný

Šach - vy po mne chcete, abych sem se zeptal rozhodčího na to, jak je možné mít zapnutý notebuk v hrací místnosti, při hraní prvního kola MČR žen? Nebo po mne chcete, abych sem se zeptal rozhodčího, proč toto porušení pravidel toleroval předsedovi šachovému svazu? Není lepší si nezapínat notebuk v hrací místnosti a dodržovat pravidla, která platí ( skoro) pro každého? Poslední otázka...Vy opravdu myslíte, že toto je nefér tady rozmazávat? Nebo je to správné, protože toto by se dělat nemělo a nemá? A když se to udělá, pak to může být něcojako odstrašující případ a třeba se to už příště ( zítra) nebude opakovat?  Nezlobte se na mne, ale chtěl bych po lidech, kteří vedou šachový svaz respekt k šachistům a k pravidlům. Nic víc.Jestli chci moc, omlouvám se. 

+1 /-7 | 21.05.2022 23:25

xdavx x

to vis ivosku, ne kazdemu nevadi, kdyz si s pravidly nekdo vytira zadnici, a zvlast kdyz je to ten, kdo ta pravidla posvetil...

+1 /-4 | 21.05.2022 23:25

istr

Šachová drbna zas valí.

+9 /-2 | 21.05.2022 23:22

Rigos
Ale ne, Martin Petr sedí obličejem směrem ke své ženě!!! Prosíme o okamžitou defenestraci, toto je vrchol!!
+5 /-3 | 21.05.2022 23:21

MaX

PK: Já nevím co řekl před zahájením rozhodčí, nevím, jak to funguje při MČR, ale při zápasu družstev rozhodčí definuje hrací místnost. Se tady bavíme o hrací místnosti a víme vůbec co je zde hrací místnost? (pak tam NB nepatří a i předseda svazu je pouhý divák bez privilegií)

+5 /-0 | 21.05.2022 23:21

Petr Koutný

Playboy - vysvětlím vám minutovky na internetu. Máte na partii minutu. V tomto případě je čas mnohdy víc, než materiál. Je naprosto fér, hrát minutovku na čas. Ono, minutovka je opravdu jiná disciplína, než třeba rapid partie. Přesto nevěřím tomu, že to pochopíte. Ale nevadí mi to. A dodám, že pokud tam byl rozhodčí a uznal to, pak je podle vás vše v pořádku? Hmmm,koukám že byl dneska náročný den. Určitě máte pravdu, vlastně už vám rozumím. Pochopil jsem vše co píšete, pak mě jen prosím napište, na čem jste dneska jel. Musel to být dobrý matroš....Díky...

+3 /-4 | 21.05.2022 23:20

Petr Koutný

Wonagamee - Jestli jsem mimo už několik let pak jsem na to pyšný. Posledních pár let se mi plní vše, co jsem si v životě přál. Mám skvělou rodinu, RP šachy jsou firmou s několika miliónovým obratem, sponzorujeme šachy, vydáváme knihy, vyrábíme si vlastní zboží, vlastníme tyto stránky, máme skvěle rozjetý youtube, facebook, pořádali jsme MČR mládeže, trénujeme talentované šachisty, připravujeme další velké akce. Poslední měsíce se bavím s panem Hortem, panem Jansou a dalšími skvělý hráči. Jsme blízko začít prodeje v sedmi evropským státech. Jestli takto vypadá být mimo, tak jsem na to pyšný! Když to ještě pár let vydrží, budu rentiérem a budu rád za to, že jsem byl mimo!

+1 /-2 | 21.05.2022 23:16

xdavx x

 ja jsem zazil kontumaci ze se spustil budik v mobilu nekoho, kdo ten mobil mel v kapse bundy, ktera byla povesena u vchodu s ostatnimi bundami na vesaku.... vubec nechapu co se kdo tady snazi obhajovat... tohle si zvlast predseda svazu, nemuze vubec dovolit.

+1 /-8 | 21.05.2022 23:12

Playboy
Petr Koutný: je vidět, že rád překrucujete vše, co se vám hodí, ale moc to nepromýšlíte! Nepsal jsem, že je nečestné hrát na netu, ale, že je nečestné to, co tam předvádíte v partiích, za každou cenu někoho shodit na čas a pro fiktivní elo, je ubohé a toto nečestní lidé nikdy nepochopí a je úplně jedno, že takto hraje hodně lidí, pořád to neznamená, že je to správné! Byl tam rozhodčí a pokud uznal, že Martin Petr dělal jako funkcionář několik metrů mimo svoji práci, neřešil to.
+5 /-2 | 21.05.2022 23:12

Šach

Myslím, že by od pana Koutného bylo férové, kdyby si stěžoval u rozhodčího a nerozmazával to tady. To je srabárna. Zeptejte se rozhodčího.

+7 /-2 | 21.05.2022 23:12

Petr Koutný

Max - už bylo deset hodin a děti šly spát. Proto si dovolím tipnout, že jste už dopělý. Ten komentář o kuřárně jste vymyslel sám a nebo vám to někdo poradil? Ale jako pokus dobrý, bohužel trošku naivní. 

+2 /-3 | 21.05.2022 23:11

wonagameee
Koutny: Ano, jste mimo. Uz nekolik let :-)
+5 /-2 | 21.05.2022 23:11

giocozo
Tady jde o princip a předseda by měl jít příkladem ! Nejde o to, že si nemyslím, že by nějak napovídal své ženě, jde o to, že tento člověk v takovéto funkci si neuvědomuje souvislosti. A rozhodně v hrací místnosti neměl mít žádný elektronický přístroj zapnutý. Být hráčkou, která hraje proti předsedově manželce, tak bych se asi necítil úplně komfortně. Asi bych požádal rozhodčího, aby Martina Petra na nevhodné chování upozornil.
+4 /-0 | 21.05.2022 23:10

Petr Koutný

Já jsem zažil i to, že hráči zapípali digitální hodinky a rozhodčí jej chtěl kontumovat....Já opravdu nevím, o čem se tady bavíme....Tady je očividně zapnutý notebuk při turnaji MČR žen v hrací místnosti, během hraní partií! Tady očividně porušuje pravidla předseda svazu! Opravdu o čem se tady bavíme? 

+3 /-4 | 21.05.2022 23:09

xdavx x

sach, martin petr tam rozhodne nebyl jako divak... nebo na mcr to funguje tak, ze se kdokoli muze s notebookem - zapnutym- posadit za hrace tak, ze je celem k jinemu hraci? myslis ze komukoli jinemu by to proslo?

+1 /-7 | 21.05.2022 23:09

MaX

Prvně bych si ovšem zjistil jak rozhodčí před zahájením definoval hrací místnost. Za sloupy už to mohla být klidně kuřárna.

+4 /-1 | 21.05.2022 23:08

Petr Koutný

Šach - to je vtip a nebo to jste našel v pravidlech? Já jenom abych pochopil, jestli se bavím se šachistou a nebo s baletkou? Děkuji....

+2 /-5 | 21.05.2022 23:07

Petr Koutný

Wonagame - Pojďme se na to podívat společně. První fotografie. Pohledem od nás nejvzdálenější šachovnice od nás a nejbližší šachovnice k Martinu Petrovi je šachovnice, kde hraje jeho žena. Je to pravda? Dále, jako jediný  a nejblíž sedí u této šachovnice Martin Petr! Je to pravda? Má v tento okamžik zapnutý notebuk? Dívá se do něj? Je to v době, kdy se hraje partie? Je to dle pravidel, které jako první by měl dodržovat předseda svazu a jít tím všem šachistům u nás příkladem?  Tak a teď si to prosím přečtete a zeptejte se sám sebe, kdo je tady mimo. Děkuji...

+2 /-7 | 21.05.2022 23:06

Šach

Viděl jsem na mnoha turnajích, např. v Pardubicích, že mají diváci, kteří sedí v hledišti zapnutý notbook. Pro diváky zákaz neplatí a Martin Petr byl divák...sad

+3 /-2 | 21.05.2022 23:05

xdavx x

wonagemee - pamatuji si na turnaj v hotelu julis, kde jsem vypnuty mobil polozil pred sebe a navic jsem z toho mobilu vyndal baterku a baterii polozil vedle mobilu.... rozhodci mi nadal, ze elektronika nema v mistnosti co delat a ztropil scenu, at mu ten rozebrany mobil okamzite odevzdam, nebo ze me vylouci z turnaje.... Muzu se teda zeptat, co vlastne ted obhajujes?

+2 /-8 | 21.05.2022 23:05

Poutnik

Nabízí se otázka:" jak vznikly fotografie v článku"?. Pochybuji, že fotoaparát byl  analogový. Tedy nepovolenou elektroniku měl u sebe také autor fotografií. hats off

+7 /-0 | 21.05.2022 23:04

OldřichKuželka

@Bražina - doporučuji si přečíst článek 12.8 -  " V hracím prostoru a přilehlých prostorách určených rozhodčím je přísně zakázáno používat mobilní telefony a jakékoliv typy komunikačních prostředků, nejsou-li povoleny rozhodčím." Podle mě tedy, pokud měl předseda svazu od rozhodčího dovoleno mít notebook, žádné pravidlo neporušil.  

+7 /-1 | 21.05.2022 23:04

Petr Koutný

Šach - jsou to oficiální fotky turnaje, najdete je zde: https://sachysvetla.rajce.idnes.cz/Mistrovstvi_CR_zen_2022

+0 /-1 | 21.05.2022 23:03

wonagameee
Koutny: v clanku tvrdite, ze pred manzelkou sedi se zapnutym notebookem (a opovazte se to smazat, jak mate ve zvyku). Ted uz jste napsal, ze je pred ni se zapnutym mobilem. Pritom to klidne muze byt fotak, je to v zakrytu. A stejne je na turnajich bezne, ze rozhodci na zacatku dovoli fotit z cehokoli. Jste proste mimo.
+9 /-1 | 21.05.2022 23:02

Šach

Kdo to fotil?

+5 /-0 | 21.05.2022 23:02

Pavel Růčka

Tak hráč nesmí mít el. přístroj, ale teda nevím o tom, že by jej nesměl mít divák. To by mě zajímalo ve kterém předpisu je to zakázáno. Na každém turnaji diváci normálně fotí většinou mobilem, klasický foták má málokdo. A notebook v hrací místnosti u diváků taky není nic neobvyklého. Mnohokrát rodiče dětí na turnaji nebo při nedělním zápase tráví čas tím, že na notebooku pracují. A není v tom žádný problém. Na fotce nevídím že by M.Petr před svojí ženou seděl, ale vidím, že je v podřepu a na začátku partie dělá fotky. Jo je před hráčkou, ono pokud člověk chce vyfotit tvář, musí fotit zepředu :). Takže za mě nic co by bylo neobvyklé a co bych neviděl na zápasech a turnajích. Tedy co dělá M.Petr jsem viděl mnohokrát i u "kmánů".     

+9 /-0 | 21.05.2022 23:02

Petr Koutný

Wonagame - to se mám zeptat Martina Petra jestli doopravdy to co vidíme na fotce je notebuk? To se mám zeptat tohoto člověka, jestli opravdu je to on na fotce? Nebo dokonce, jestli nezná pravidla? Wonagame já opravdu nevím, na co bychsem se ho ptal, když je vše z fotky tak jasné. Omlouvám se, když se tentokrát nebudu ptát. Díky fotkám, mi to přijde zbytečné. Možná to přeci jen k něčemu dobré bude. Třeba zítra, už se nenechá vyfotit jak malý kluk s notebukem v hrací místnosti?! Každý malý krůček, k lepším šachům, je velký krok pro šachy u nás..:) 

+2 /-3 | 21.05.2022 22:58

xdavx x

ja zakazano mit v hraci mistnosti elektroniku? Byl tento zakaz porusen?.... To ze to porusil predseda svazu je prece jeste horsi, nez kdyby to byl radovy sachista... Ti co to tady obhajujete, predpokladam ze jezdite na cervenou, v noci nesvitite, jezdite MHD nacerno.... vzdyt se prece nikomu nic vasim jednanim nestalo.... ze?

+3 /-3 | 21.05.2022 22:57

MaX

Mě na MČR zazvonil mobil v kapse a letěl jsem ze sálu nohama napřed tak rychle, že jsem ho nestihnul ani vypnout ...

+5 /-0 | 21.05.2022 22:56

Petr Koutný

Šach - mýlíte se. Necítím jakékoliv emoce k našemu předsedovi. Tedy necítím i nenávist. Ten člověk, mě nezajímá. Nemotivuje mě a neinspiruje mě. Jakmile skončí na svazu, je pro mě vzduch a opravdu nikdo. Vadí mi jen jedna věc. A to ta, kam až člověk dojde, když zradí ty, kteří mu věřili. Kdy prodá vše, čemu věřil. Kdy zaprodá i sám sebe. Ale v pořádku, když je dovoleno nosit notebuk do hrací místnosti, jsem za tuto informaci rád. 

+1 /-4 | 21.05.2022 22:53

Petr Koutný

Playboy - co je nečestného na hraní na internetu? Děkuji za vysvětlení. Rád se polepším. jen prosím, než začnete psát pohádky pro dospělé, promyslete si, co chcete říct i dětem. Díky, petr 

+1 /-6 | 21.05.2022 22:50

Petr Koutný

Tak ještě jednou kluci a zkusme to jednoduchými otázkami.

 - Je dovoleno mít notebuk v hrací místnosti? Ano-ne.

- Je dovoleno během hraní partie sedět před hráčkou a mít v ruce mobil ? Ano-ne...

Jak si odpovíte, pochopíte, co jsem chtěl říct. Díky. 

+1 /-2 | 21.05.2022 22:49

Tomáš Klimecký
...... tady jde o evidentní porušení pravidel o používání elektronických přístrojů v hrací místnosti !!! Rozhodčí měl zasáhnout.
+1 /-6 | 21.05.2022 22:46

Playboy
Petr Koutný: Ono těch věcí, co není správné, je více všude. Stejně tak není správné hrát nečestně na netu a dávat špatný příklad mladým a také to DĚLÁTE a GM Cvek vás za to dokonce obhajuje a na ostatní nadává! Takže co je tento váš přístup? Také dvojí metr! Jinak souhlasím s wonagamee. Toto cíleně špinění předsedy je už přes čáru! Když podle vás nedělá svoji práci dobře, tak mu to dáte sežrat, ale když ji dělá a věřím, že v tento moment dělal, tak je to taky špatně. Tato, až skoro cílená kampaň proti předsedovi začíná být fraška!
+7 /-1 | 21.05.2022 22:46

Šach

Považuji za vyloučené, že by Martin Petr své ženě nějak napovídal. Kdyby bylo něco proti pravidlům, jistě by zasáhl rozhodčí. To se nestalo. Na fotce partie teprve začíná a skončila remízou. Pan Koutný je svou nenávistí k Martinu Petrovi úplně nemocný. Jeho útoky na něj jsou už hodně trapné.

+8 /-0 | 21.05.2022 22:40

wonagameee
Není správné o lidech sepisovat báchorky na základě účelově prohozených fotek, bez dotazani dalsich zucastnenych i dotycneho. Cely tenhle článek neříká nic o morálce M. Petra, ale říká hodně o morálce vaší.
+6 /-1 | 21.05.2022 22:39

Petr Koutný

Napadlo me si vzít na zápas první ligy Vlčnova do hrací místnosti notebuk a budu říkat každému, že jen vkládám fotky na FB a, že dělám svojí práci. Pak budu chodit za zády protihráčů a v době hraní partie budu pořizovat fotky, mimochodem samozřejmě telefonem, který už dávno nemá být v hrací místnosti. A když mě rozhodčí bude chtít vyhodit z hrací místnosti, pak mu ukážu tuto fotku a řeknu mu, že se takto chová předseda šachového svazu a tím všem šachistům dává jasný signál, jak se má přistupovat k pravidlům a předpisům a tedy, že co je dovoleno předsedovi, je dovoleno každému?! 

+1 /-7 | 21.05.2022 22:32

Petr Koutný

Wonagamee -  Já si nemyslím, že Petrová potřebuje nápovědu svého manžela v druhém tahu, ale myslím si, že je zakázáno mít zapnutý notebuk v hrací místnosti při MČR žen. Já si myslím, že to co je na fotkách, není správné.  Nebo mě opravte, jestli se mýlím? Nebo se mám zeptat STK, jestli je dovolone, to co jde vidět na fotkách? 

+1 /-7 | 21.05.2022 22:25

wonagameee
Na druhe fotce evidentne foti v pokleku. Dle pozice na sachovnici je to fotka, ktera je i na FB svazu, kterou tam dali po zahajeni. Na prvni fotce nejspis vklada fotku na ten FB, hracky uz maji rozehrano. Je v komisi KMK, takze asi dela co? Svoji praci. Myslite, ze Petrova potrebuje napovedu v druhem tahu? Tvrdite, ze tam sedi s notasem pred ni. Ale na zaberu na fotkach je dle pozice videt, ze notebook je ve stejnem okamziku na tech zidlich mimo. Uplne jako vy.
+8 /-1 | 21.05.2022 22:16

Petr Koutný

Oldřichu otázka: Může mít divák notebuk v hrací místnosti? Druhá otázka, je správné sednout si za zády soupeřky vaší ženy a sedět tak přímo naproti ní, během šachové partie na mistrovství ČR žen? Poslední a nejtěžší otázka, je toto chování v pořádku, když se takto chová předseda šachového svazu? Díky za odpovědi.

+1 /-8 | 21.05.2022 22:14

Tomáš Klimecký
Naprosto nepřijatelné , kromě rozhodčího nelze v hrací místosti dle pravidel používat jakékoliv elektronické přístroje.
+1 /-4 | 21.05.2022 22:13

OldřichKuželka

Svazu lze pochopitelně vytknout řadu věcí, které šlo dělat lépe, ale Martina Petra nepodezřívám z toho, že by poklesl až k nějakému napovídání, nedokážu si ani představit, jak by to dokázal, známý je případ podvádějících Francouzů na olympiádě, kde tuším byla nápověda předávaná dohodnutými signály, ale tady nic takového myslím nehrozí. A když tak uvažuji, možná, že taková situace může být nepříjemnější pro manželku, když vidí, jak Martin Petr, přece jen silnější šachista, sleduje její tahy kritickým pohledem... 

+5 /-0 | 21.05.2022 22:11

Petr Koutný

Super fotky, kdyby neukazovali na to, jak se u nás žije. Zkuste si vzít v okresním přeboru notebuk do hrací místnosti a ještě si na něm něco dělejte. Rozhodčí vás požene tak rychle, že si zapomenete nabíječku v zásuvce. V krajském přeboru si sedněte za zády soupeře vašeho hráče a dívejte se na vašeho hráče! Trošku pokývejte hlavou, někdy mrkněte, někdy vydechněte a nebo se třeba zavrtíte na židli....Toto je ale mistrovství ČR a není to ani okresní přebor! Toto neudělal strejda, který přišel poprvé na šachy, ale předseda šachového svazu. A to už nemluvím, že je to v místnosti pravděpodobně nejsilnější šachista a jako náhodou manžel jedné hráčky?! Fair Play je cizí slovo, minimálně pro některé lidi. To je stejný případ, když jede ministr autem nepřívázaný, nebo jede obcí sto padesát. Lidi to pokaždé vytočí. Není fér říkat, že pravidla platí jen pro někoho a pro někoho neplatí. 

+1 /-7 | 21.05.2022 22:11

sarmatam
ale jinak super fotky...........
+0 /-0 | 21.05.2022 22:04

sarmatam
teď jsem poprvé uviděl jeho ženu........neznal jsem její kukuč :-)
+0 /-0 | 21.05.2022 22:01