Česko - Slovensko, zápas roku!

16.11.2023 06:00 | Turnaje

Páté kolo přineslo neskutečnou bitvu mezi Čechy a Slováky. David Navara mine prázdnou branku tak škaredě, že Jerguš může chtít vyhrát. Viktor Gažík zahraje možná životní partii a Štěpán Žilka potvrdí svojí životní formu. Samir a Honza remíza! Nakonec 2-2.

Tento zápas mi v tom dobrém a krásném připomněl, proč mám rád šachy! Chtěl bych hráčům poděkovat za tak pěkný zážitek! Na pár okamžiků jsem zapomněl na vše co se děje a co se stalo a užil jsem si toto báječné představení.  

1. David Navara - Jerguš Pecháč

Jerguš možná malinko víc zariskuje a David ukáže svojí extra třídu. Bohužel, když je David na minutě mine opravdu prázdnou branku a nezahraje tah e5!!


To je ten okamžik. Černý zlobí hrozbou Dxe4 a bílý zlobí hrozbou Dg4-Dg8 mat. Vše řeší jeden jediný tah a to je tah e5!! po kterém černý nemůže ubránit pozici. Škoda, že tuto pozici hrál David na minutě a neměl dost času spočítat tuto variantu. 


Po časovce to byl zase Jerguš, který mohl chtít víc, než jen remízu. Kdyby tady zahrál Kh7!! pravděpodobně by Davida porazil. 

Remíza a krásný šachový boj a z mého pohledu šachového fanouška potlesk ve stoje! Oba dva hráči si zaslouží respekt, obdiv a poděkování za krásný boj a šachový zážitek. 

2. Viktor Gažík - Thai Dai Van Nguyen

Upřímně? Bez motoru bych nepoznal, kde udělal Van chybu. Přesto musím smeknout před Viktorem! VOW, to byla jízda! Partie mu sedla a ten závěr je učebnicový! I tady bych rád poděkoval oboum hráčům! Byla to bitva, byl to zážitek a byla to radost sledovat tuto partii. V životě prohrajeme, nebo vyhrajeme stovky partií. Ale jen málo z nich v nás zůstanou navždy. Tato partie může být jedna z nich. 


V této pozici Viktor zahraje Vxd8!! ( Vxd8 e7, nebo Dxd8 exf7!) a končí moc pěkným taktickým obratem tuto partii. 

3. Štěpán Žilka  - Juraj Druska

Štěpán hraje možná svůj životní turnaj! Abych nezapomněl, chci mu zpětně pobhlahopřát k narozeninám, které měl 11.11 a poděkovat za další pěkný šachový zážitek! Juraj v těžké pozici zahraje aktivní tah, který logicky může vypadat naprosto v pořádku. Jenomže Štěpán ukáže brilantní techniku a potvrdí pověst jednoho z nejlepších českých " koncovkářů"  a partii už nepustí. Technicky od prvního do posledního tahu famózní partie! 


Po tahu ...b6 se černemů pozice rozpadne. Ale i tady si oba dva hráči zaslouží obdiv, respekt a poděkování. Byla to krásná partie, krásného zápasu. 

4. Samir Sahidi - Jan Vykouk

Samir je výborný technický hráč, Honza výborný taktik a partie končí korektní remízou, kdy oba dva hráči ukázali své kvality. Byl to zajímavý souboj strategie a taktiky . 


V této pozici to pořádně jiskřilo. 


Výsledky

Šach.13
  Czech Republic
ELO-27
  Slovakia
ELO2 : 2
9.1GM
Navara, David
2695-GM
Pechac, Jergus
2580½ - ½
9.2GM
Nguyen, Thai Dai Van
2624-GM
Gazik, Viktor
25470 - 1
9.3GM
Zilka, Stepan
2609-IM
Druska, Juraj
24721 - 0
9.4IM
Vykouk, Jan
2488-IM
Sahidi, Samir
2464½ - ½


Tabulka podle pomocného hodnocení po 5 kole

1
Germany17b2½8w2½2b2½6w27b33w972,512,557,552,3
2
Serbia29w412b2½1w1½16b311w37w864,51453,541
3
Romania20w223w2½10b2½4b26w31b862125443
4
Netherlands28b314w2½18b23w212b35w85912,55442,5
5
England32w2½10b211w219b2½14w2½4b851,511,55443,3
6
Poland27b2½16w2½13w2½1b23b18w75610,55839,8
7
Armenia26b2½11w220b2½18w31w12b748,51152,535
8
Hungary37w31b1½32w229b2½18w2½6b74211,54628,8
9
Azerbaijan23b1½15b2½17w3½11b1½26w314b657125131
10
Czech Republic30b3½5w23w1½32b2½15w212b65411,55228,8
11
Croatia34w2½7b25b29w2½2b117w653105630,8
12
Italy31w3½2w1½22b313b2½4w110w65011,556,530
13
France22b319w2½6b1½12w1½23b2½16w647115432
14
Greece35b3½4b1½21w2½24w2½5b1½9w646,511,55430
15
Slovakia25b29w1½27b2½20w310b218b6461153,530,5

Od medaile nás dělí dva body, od 31. místa nás dělí dva body. Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je tenká červená línie, kterou rozhodují tradičně poslední kola. Držme Čechům a Slovákům palce a přejme si, ať dopadnou co nejlépe. 

Partie


-
. kolo -

Ženy

Čís.DružstvoDružstvoVýsl.:Výsl.
1
  Azerbaijan
  Germany
:
2
  Armenia
  France
½:
3
  Bulgaria
  Serbia
3:1
4
  Hungary
  Georgia
1:3
5
  Greece
  Ukraine
:
6
  Netherlands
  Slovenia
:
7
  Poland
  Estonia
:
8
  Israel
  Spain
½:
9
  Croatia
  Switzerland
1:3
10
  North Macedonia
  England
0:4
11
  Romania
  Turkey
:
12
  Slovakia
  Montenegro
:½
13
  Italy
  Czech Republic
3:1
14
  Sweden
  Iceland
:
15
  Austria
  Belgium
:
16
  Finland
  Norway
:

Tabulka podle pomocného hodnocení po 5 kole

18
Slovakia27b3½11b114w217b1½25w3½19b537,511,544,518,8
19
Romania28b27w131b3½14b1½21w2½18w530,510,54418,8
20
Israel6b131w228w412b210w½17b4349,547,515,8
21
Turkey3b1½32w34b½22w2½19b1½26b433951,515
22
Sweden11w1½27b1½32w321b1½30w2½25b426103712
23
Italy15w130b38b½7w1½29w324b424,595014,5
24
Croatia4w014w126b2½29b2½13w123w42175015
25
Montenegro9b129b2½27w1½31w2½18b½22w419,5841,514
26
Belgium12b½17w½24w1½32b2½31b2½21w4147,540,511,5
27
North Macedonia18w½22w2½25b2½15b012w030b412,55,553,518
28
Norway19w25w½20b030w1½32b2½29b316,56,54410,3
29
Czech Republic8b125w1½30b2½24w1½23b128w2227,5437
30
Iceland13b½23w129w1½28b2½22b1½27w220,57446,5
31
Austria10b120b219w½25b1½26w1½32w122,56,546,54,8
32
Finland16w021b122b126w1½28w1½31b0145440

České ženy josu tři místa od posledního místa. Výsledkově, herně zatím je to hodně špatné.  Tady mě napadá myšlenka, že by se měl řešit post kapitána po tomto turnaji. Protože, něco se musí stát a kdo jiný, než kapitán by měl nést odpovědnost za tým, který si vybral?

Na Youtube Robert a Petr šachy jsme měli pro naše fanoušky živý přenos, který má více jak 3 500 zhlédnutí. Statisticky jej sledovalo v jednom okamžiku více jak 350 fanoušků a celkem si jej zaplo už více jak 2000 lidí! Robertovi děkuji za výborný komentář a našim fanouškům za další pěkný společný zážitek! 

51x 6511x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (51) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Robert Cvek

Několik čtenářů zde psalo a tvrdí, že kritika kapitána (třeba moje) je vlastně proto, protože se RP šachy soudí se svazem a z toho tedy plyne "logika", že "kdokoliv" kdo nějak funguje pro svaz (na svazu) je "nepřítel". To je samozřejmě omyl a nesmysl. Podívejte se na můj původní článek o nominaci na ME, kde jsem se hodně divil, že nejsou nejlepší hráči, ale pana Boleslava jsem pochválil za Štěpána a díval jsem se na složení týmu s tím, že kapitán se všemi jednal. Až pak jsem se dozvěděl skutečné důvody. Je to velmi špatně pro náš šach.

a) z hlediska ME nemáme vhodného náhradníka a nemáme nejsilnější tým b) lidsky naprosto nepřijatelné chování, pro mne je naprosto neakceptovatelné, aby kapitán neoslovil a nejednal s nejlepšími hráči a když už, pak takovým způsobem, nechce se ani věřit, že toto je možné a že se to akceptuje c) velmi špatný dopad na celý šach u nás i z pohledu šachového světa. Například takový Zbyněk Hráček má stovky a stovky známých (šachistů) nejenom v ČR ale po celém světě. Určitě se zeptali pana Hráčka, proč nehraje a on jim odpoví, prostě mě vůbec neoslovili a samozřejmě přijde otázka "PROČ?" Vždyť jsi/jste hrál asi 30 let na těchto akcích a oni ani neoslovili? Co jsi/jste udělal? A co jim tak asi řekne? Chci jenom napsat, že takový přístup je zcela špatně a je to špatně pro celý náš šach. A nejde jenom o ME v šachu. Ten dopad bude dlouhodobě negativní.

+6 /-2 | 16.11.2023 06:43

Kamil Mihálik
Problém je ten, že by bolo stále nedobre. Trebárs na minulej olympiáde s Babulom a Hráčkom sa písalo, že tím je už veľmi starý. Teraz sa omladilo už a zas nie je dobre. Kedy bude dobre? Treba si užívať šachové chvíle a navyše tí mladí hrajú ešte celkom obstojne zatiaľ. Uvidíme, či nedojde im para. Zápasy neprehrávajú reprezentácii väčšinou a držia sa. Zatiaľ len jedna 0 z 5 partií na poslednej šachovnici je v pohode a bodaj by v takej bilancii sa pokračovalo, žeby boli za celé ME len max. 2-3 nuly na poslednej šachovnici. Tak to bude úspech... Veľmi prajem im to. Ináč je to ťažké, lebo až na Vykouka prehral aspoň raz už asi každý, ak sa nemýlim a pamätám si to dobre, čiže prehra bola už na každej šachovnici... Nie som si tu istý.
+1 /-2 | 16.11.2023 09:06

lubomir1959

Vystihl jsi to, Roberte, přesně. Nemusím vždycky a každého šachistu zbožňovat, nemusí mi lidsky sedět, nemusím se s ním kamarádit, ale pokud mi skutečně jde o týmový úspěch, musím být schopen tyto averze překonat a v zájmu úspěchu týmu udělat maximum pro to, aby tým hrál v nejsilnějším složení a bude pod ním doslova pod každou šachovnicí „pekelný žár“. Prostě šachy jsou částečně i týmová soutěž a musí platit: Jeden za všechny a všichni za jednoho. Vyhrává i prohrává celý tým, ne jednotlivec. Základem musí být to, aby v reprezentaci hráli ti objektivně nejsilnější hráči. Pro to by nejen kapitán, ale i vedení svazu měli udělat maximum. Pochybuju, že pro to bylo uděláno vše, co uděláno být mohlo.

+5 /-2 | 16.11.2023 08:22

kiklos

S tímhle pohledem souhlasím. Kapitán má právo vnímat problémového hráče a raději ho vynechat, ale nemůže s ním nemluvit. Pokud jsou problémoví hráči dva, již je na místě otázka, zda není problém někde jinde. Pokud z jakéhokoli důvodu kapitán vynechá polovinu kandidátů do repre, pak je to obraz revoluce a nelze to vnímat jinak, než že je tento kapitán nástrojem pomsty jedné poloviny svazu vůči té druhé. Nikdy bych nechtěl být nástrojem v jakékoli válce. Ještě za třicet let se bude o panu Boleslavovi mluvit negativně. Takto rozkopaný příkop, který se stále prohlubuje, bude těžké zasypat. Bude muset přijít celá nová vlna hráčů, trenérů a organizátorů, která začne stavět od začátku.

+6 /-0 | 16.11.2023 08:16

Zmestabileho

No tak určitě, je vidět jak důležitá je u těchto soutěží týmovost, tedy rozhoduje celková šířka hráčského kádru a schopnost zastupitelnosti mezi jednotlivými hráči, rovněž také samotný přístup hráčů ve vztazích uvnitř kolektivu je důležitý a může mít nepopiratelný vliv na celkový a konečný výsledek, který nakonec v posledku se jako jediný počítá, to vše samozřejmě při plném respektování faktu, že šachy jsou jinak individuálním sportem, a každý jedinec hraje sám svou partii za sebe, tento aspekt bývá ale někdy u šachu nesprávně přeceňován, zvláště v kontextu týmových soutěží je třeba akcetovat právě ten týmový charakter soutěže, a týmové charakteristiky v širším slova smyslu, do nichž je třeba zařadit i důležitou roli kapitána i celého realizačního týmu (pokud tedy jel i masér).  Nelze také přehlédnout celkovou vyrovnanost celé soutěže, kde prakticky každý zápas se už nyní bude hrát na tři výsledky, to tedy znamená že můžeme jak vyhrát, tak také hrát nerozhodně a nebo také si musíme přiznat že můžeme i běžně prohrát, což ve svém důsledku znamená, že budou rozhodovat maličkosti, a to nejen čistě šachového charakteru, ale důležitá bude i celková psychologická příprava a mentální nastavení, kvalitní strava a dostanek spánku, protahovací cvičení, a ohledně toho všeho je velkou otázkou, jak si v tom naše týmy stojí, kterým tolik fandíme.     

+2 /-0 | 16.11.2023 10:15

lykan
Záleží také na ranní stolici, zda je hutná nebo řídká, jaká je strava v místě konání, zda jsou matrace dostatečně vhodné na osmihodinový spánek. Co ještě je důležité? Zda si kluci před partií kvalitně zašukají?
+1 /-2 | 16.11.2023 10:22

Zmestabileho

Otázka kvalitního sexu před partií se samozřejmě netýká jen našich kluků, ale i našich děvčat. Je to samozřejmě otázka velice individuální, je možné praktikovat i masturbaci, a dost důležitý je i citlivý přístup kapitána. Obecně jsou známy případy i z jiných sportů, zejména tedy z mužských, kdy před důležitým zápasem byla hráčům povolena, ba přímo nařízena, návštěva manželek, přítelkyň a milenek (u každého hráče zvlášť, tedy rozuměj jeden hráč neměl povolenu návštěvu jak manželky tak i milenky současně), jindy zase naopak bylo dbáno na to, aby hráči tímto způsobem neplýtvali silami, a byli důsledně kontrolováni a drženi v izolaci od sexuálních aktivit, takže jsou na to rozdílné koncepty. Tady je i otázka, jak je to upraveno v manuálu šachové repre, a zda to bylo projednáno na VV ŠSČR.  

+4 /-0 | 16.11.2023 10:37

lykan

No, když se člověk podívá na náš mužský tým, tak nic proti, ale to vypadá maximálně tak na partu intelektuálních paniců. Já ze své praxe mohu potvrdit, že po kvalitním sexu jsem potom hrál jak bůh a skoro vždy vyhrál.

+1 /-2 | 16.11.2023 11:00

Kamil Mihálik
Súhlasím, je to veľmi ťažké. Tímové súťaže nie sú jednoduché. Tam rozhoduje výsledok každého jedného jednotlivca. 4 šachovnice sú veľmi málo, aby sa dalo posúdiť, že ktorá krajina je šachovo lepšia. Keby bolo ich 8, tak sa môže ukázať už niečo. Takto je to vždy veľký nervák, kde nie je nič isté... Rozhodujú malé detaily... Niekedy aj všetky 4 šachovnice môžu skončiť remízou prípadne stačí aj jedno víťazstvo a môže sa otvoriť šampanské.
+0 /-3 | 16.11.2023 10:21

Pavel Ch

Není Štěpán nemocen, nebo se bál soupeře, že je nemocen nebo má na fotce při zápase roušku jen preventivně?

+0 /-0 | 16.11.2023 20:42

honzales77

Really!?Většinou „nemocný“ člověk by měl nosit roušku.Možná soupeři mu nevoní!:-)

+0 /-0 | 16.11.2023 21:16

Praktickysach

Nemocný člověk(s respiračnim onemocněním)by se měl nošení vyvarovat. prakticky respirační onemocnění je kontraindikaci pro nošení rousek, respirátorů...

+0 /-0 | 17.11.2023 07:37

Rubinus

Tak ženský tým. Anička je nějak z formy už rok. V podstatě od chvíle, kdy se stala jedničkou. Když se podívám na aktuální žebříček... Z jakých důvodů jela taková sestava nevím a spekulovat o tom nechci, ovšem pokud je na žebříčku 9.Martina, která skoro nehraje a podobně se tam najde níže pár podobných, zdá se, že v současné době není moc na výběr. Hrají hráčky 1, 4, 6, 7 a 13 aktuálního žebříčku, jak je na svazu. A to to ještě zkresluje Julie, která drží jedničku. Bez ní, jen z vlastních zdrojů, bychom byli v háji asi úplně.

+0 /-0 | 16.11.2023 09:06

honzales77

Ze spodu tabulky se dere lépe nahoru(bez ironie) pane Rubinusi,byli jsme nasazení 23. jsme prozatím 29.!

+0 /-0 | 16.11.2023 20:22

capjar

Martina sice nyní moc nehraje (teď na podzim jedna vyhraná ligová partie), ale jsem přesvědčen, že by mohla být platnou hráčkou. Já bych ji ještě neodepisoval.

+1 /-0 | 16.11.2023 19:56

Rubinus

Tak já ji neodepisuji, jen mám takový pocit, že už dávno moc hrát nechce. A to alespoň občas něco sehraje, taková Jacková nehraje vůbec.

+1 /-0 | 16.11.2023 21:49

lubomir1959

V dalším kole hrajeme s Italy a Slováci s Izraelem. Oba soupeři jsou pro nás i pro Slováky hratelní a porazitelní. Netvrdím, že to bude lehké, na této úrovni už žádný soupeř lehký není, ale přece jen bychom mohli dosáhnout na výhru, jak my, tak Slováci. Fanděme a třeba to vyjde.

+3 /-1 | 16.11.2023 08:52

Petr Koutný

Díval jsem se na Italy. Na druhé šachovnici hraje Moroni, má 23 let a perfo 2798!. Na třetí Sonis má 21. let a perfo 2618! ( na tento věk parádní perfo). První šachovnice Vocaturo má jen tři remízy a jednu porážku, ale bude mít s Davidem bílé a tedy rovnocenný hráč. Na čtvrté jsou papírově Italové lepší. Papírově jsou Italové silnější, než byli Slováci. nebude to opravdu lehký zápas. U Itálie až na dvojku ( která hraje skvělé a je to mladý háč), všechny hráče vystřídala a dala jim den navíc odpočinku. U nás první tři hráči hrají bez dne voln a dva hráči mají v nohách těžký turnaj, který skončil před týdnem. Věkově máme starší tým, tedy elově mají Italové větší perspektivu šachového růstu v dalších letech a jejich ela můžou být mírně podhodnocená. Budu se opakovat, ale toto je hodně těžký zápas. U nás David Navara už nastavil figuru a prohrál a včera neviděl vyhrávající dvoutahovou variantu. Tím neříkám, že není u nás nejlepším hráčem a samozřejmě je to česká legenda, ale nemá TOP formu. Van byl včera přejet a u našich náhradnků člověk nikdy neví. Štěpán hraje skvěle, ale i včera se mu soupeř malinko sám položil a být tam silnější hráč, těžko říct, jestli by tu pozici vyhrál. Hrajeme dobře, ale jde najít i trhlinky. Bude záležet na detailech. Teď má každé družstvo den na přípravu, regeneraci a bude to hodně hodně těžký zápas. 

+5 /-1 | 16.11.2023 09:01

Kamil Mihálik
Zase ku tej 3. šachovnici Talianov neviem no, či perfo 2618 treba nejak ospevovať u veľmajstra. Logicky je veľmajstrom, lebo mal 3 turnaje s perfom nad 2600, čiže hraje ako veľmajster a nedá sa posúdiť zatiaľ ani veľmi, či lepší alebo horší. ,:) Súhlasím ten zápas celkovo s Talianmi je trojtip. Buď to vyjde alebo nie... Tu nie je nikto favorit. David s Vanom sa budú snažiť asi neprehrať, ale pokiaľ dostanú šancu, tak využijú to radi a urobia radosť. Žilka môže uspieť, ktorý hraje tiež skvelo a ak uspeje tak bude dobre. Inak Stepan porazil za posledný mesiac asi trikrát hráča s ELO nad 2600. Keby posledná šachovnica udržala to opäť a neprehrala, tak by bolo to skvelé...
+1 /-3 | 16.11.2023 09:45

lubomir1959

PK: Bude to bezpochyby těžký zápas, o tom žádná, opravdu mohou rozhodnout detaily, ale přesto si nemyslím, že by právě Italové byli nějaký TOP tým. Fanděme našim a třeba se na náš tým usmějí Caissa i s Fortunou...

+2 /-1 | 16.11.2023 09:19

Petr Koutný

Jak jsem psal. Mě se žápas líbil. Užil jsem si přenos a díky šachům jsem na pár okamžik zapomněl na okolní svět. Byl to pěkný zápas, opravdové derby. A remíza zápasu nakonec sluší nejvíc. I v takovém duchu jsem chtěl napsat článek, prostě psát jenom o zápasu a zapomenout na vše, co se děje okolo reprezentace v tuto chvíli. na to bude čas třeba zítra, nebo po turnaji. U mě a za mě moc pěkný zážitek sledovat a prožívat tento zápas. Děkuji. 

+3 /-1 | 16.11.2023 07:20

capjar

Souhlasím. Byl to pěkný šachový zážitek. wink Tak nač si ho zbytečně znechucovat. sad

+1 /-0 | 16.11.2023 19:33

Kamil Mihálik
Super chválim ťa za to. Aj video bolo super, aj keď nevidel som ho ešte celé. Ide z neho taká radosť zo šachu, čo je skvelé. Neviem si pomôcť. Klobúk dole za skvelý video komentár... Hlavne keď komentuje pán veľmajster, ale aj ty tak je to veľmi zábavné...
+1 /-1 | 16.11.2023 13:33

MaX

Bez motoru bych nepoznal, kde udělal Van chybu ... pak by bylo fajn ji do partie označit (?, ??) Když na diagram kouknu, tak ta chyba je všechny figury na poslední řadě. A ty se tam nedostaly nějakou chybou, ale špatnou hrou celkově. Já bych spíš řekl, že Van někde zvolil špatný plán a nechal se přejet.

+1 /-0 | 16.11.2023 08:40

paulz

Nic ve zlém, ale tohle byla jedna z nejhorších partií co jsem u Vana v poslední době viděl.  Jinak už 13....Dd5 bylo docela divné, ale bílý zahrál slabé 14.Je4. Načež po 14....Sf5 15.Jc3 černý tahem 15....Dd4 ?? dal bílému krásnou hru, proč nehrál samozřejmé 15....De6 kde o vyrovnání bojuje bílý je docela nepochopitelné. A v dalším už Van prohrál úplně bez odporu. 

+1 /-0 | 16.11.2023 13:29

Petr Koutný

S tím souhlasím. Když koukneš na partii, pak černý hrál z nějakého důvodu stejnými figurkami a ty co nehrály, se jenom dívaly. Samozřejmě to rozhodl rozdíl mezi aktivními a pasivními figurkami a samozřejmě se ty figurky dobrovolně nespasívnily jen tak. bylo to dost tahů Dámou, Střelcem a jak má bílý věže na sedmé řade je to asi KO. Je pravda, že před tím černý kouzlil, aby pozice nezkolabovala mnohem dříve a pravděpodobně za odvážnou hru v zahájení zaplatil špatnou pozicí ve střední hře, která nakonec rupla. Ale najít jednu konktrétní chybu a označit jí otazníkem opravdu není lehké. Ano, u Davida se dá najít tah e5, který tam byl a nebyl zahrán. U Jerguše asi Sxf3. U Juraje b6??, ale jaký tah to doopravdy pokazil u Vana? 

+0 /-1 | 16.11.2023 08:45

Jiří Kadlec

Nepříliš dobrých tahů u Vana bylo více, řekl bych, že vše špatné se odvíjelo od 17...Sd3? a též od hospodaření s časem...

+0 /-1 | 16.11.2023 10:48

Tomáš Klimecký
Ahoj Roberte , nezbývá než s tebou souhasit ..... bylo to super a neskutečný zážitek, vzal jsem PC do klubu aby sem ukázal děvčatům a mladeži jak se dají sledovat partie.Chvilku jsem koukali a poslouchali super přenos.Díky za něj . Pak jsem si dal s dětma simultánku a bylo fajn. Prostě jak píšeš ..... "Tento zápas mi v tom dobrém a krásném připomněl, proč mám rád šachy! Chtěl bych hráčům poděkovat za tak pěkný zážitek! Na pár okamžiků jsem zapomněl na vše co se děje a co se stalo a užil jsem si toto báječné představení" Po skončení trenínku jsem jel domů a mobil s přenosem puštený v autě zrovna na časovkách , bylo to super i ten Sandokan mne pobavil.Cestou jsem se ještě stavil pro knihu od Davida Holemáře která mne zrovna přišla. Prostě skvělý šachový den !!!
+1 /-2 | 16.11.2023 06:25

Kamil Mihálik
Presne tak komentár veľmajstra Roberta Cveka je TOP.. Hrozne bavilo ma to.
+0 /-1 | 16.11.2023 12:03

Robert Cvek
Děkuji Tome :-) Jinak Tě čekají ještě lepší šachové okamžiky, jelikož máš skvělou knihu od Davida :-)
+0 /-1 | 16.11.2023 06:45

Kamil Mihálik
Inak dobre je to na reprezentácii ČR, že každý hraje tak, aké má schopnosti. Stalmach nedá sa hodnotiť, ale ostatní hrajú zhruba na svoje ELO, aj keď u veľmajstra Navaru je to horšie trochu o nejakých 30 bodíkov, ale to nič neznamená. Bohužiaľ prehral raz. Podstatné je, že veľmajstri hrajú zatiaľ na veľmajstrovský titul, a nie na kandidát majstra, ako bolo to na posledných ME u jedného. Stačí jedna vydarená resp. nevydarená partia u niekoho a môže byť to iné...
+0 /-3 | 16.11.2023 10:02

lykan
Nauč se slovensky, protože to se nedá číst. Nejsi absolventem zvláštní školy? Vypadá to tak...
+1 /-2 | 16.11.2023 10:04

Kamil Mihálik
Inak mám skoro vysokoškolské vzdelanie, ale ochorel som vážnejšie a musel skončiť s VŠ v poslednom semestri na inžiniera. Smola len jedna skúška a obhajoba chýbala mi...
+0 /-1 | 16.11.2023 10:15

Kamil Mihálik
Za to, že ty nevieš po slovensky. Tak koho to je chyba, ha? Myslím si, že dá sa tomu rozumieť... Myšlienky sú super...
+0 /-2 | 16.11.2023 10:06

Tomáš Klimecký
Vložte obsah
+0 /-0 | 16.11.2023 06:17