Zápisky z Khanty IV aneb černá khanty-morgulská devítka

02.10.2016 09:45 | Mistrovství světa mládeže 2016

Světový šampionát kadetů jsme opustili po šestém kole, kdy výsledky nebyly nikterak růžové, dobře na tom z našich byla pouze Naty Kaňáková. Takže jsem doufal, že se to zlepší, ale bohužel se skoro nic nezlepšilo, spíše naopak...

V sedmém kole sice po slabších výkonech zvítězili naši dva nejmladší Saša Skalský a Anička Koubová, k nim se přidal ještě Matyáš Marek, kterému se motor konečně začínal zahřívat na provozní teplotu. Bohužel se k nim nikdo další nepřidal, a tak opět pouze hubené tři body z osmi. Podobné to bylo v osmém kole: Matyáš počtvrté za sebou zvítězil a konečně se dostal tam, kam reálně patří. Tentokrát se k němu vítězně přidaly Anička Tůmová a Simča Suchomelová, ale bohužel nikdo další. Čili opět 3/8.

No a přišlo deváté kolo. Dopoledne jsem si říkal: „Tak, dnes začneme pěkně finišovat!“ Když jsem však před šestou hodinou doběhl do hrací místnosti, Anička Koubová už měla dohráno (až večer jsem zjistil, že prohrála) a za chvilku jsem se dozvěděl, že Simča remizovala  a Anička T. rovněž prohrála. Začátek opět nic moc, to jsem však ještě netušil, co bude následovat... Naty bohužel zvolila bílými asi ne zrovna ideální variantu a soupeřka ji ve střední hře postupně přehrála (možná lépe řečeno její pozice se hrála opravdu špatně, ani v analýze jsme později moc nepřišli na to, kde se vlastně stala chyba...). Takže pro Naty nepříjemná velká rošáda... (Ale zdaleka nejen pro ni…). Lída měla ze zahájení velmi příjemnou pozici a v podstatě skoro celou dobu stála dobře, v časové tísni se však začala zbytečně bát, poté dobrala nesprávným pěšcem na g6 a konec na sebe nenechal dlouho čekat. Arsenij také poměrně brzy prohrál, vypadal hodně nešťastně. Matyáš se dostal do celkem nepříjemné věžové koncovky, kterou bohužel nedokázal udržet. Jako poslední pak dohrával Saša, který získal ze zahájení opravdu skvělou pozici, bohužel nebyl ve správný moment vícekrát dostatečně průrazný a postupně se do pozice příliš zamotal. Remíza Simony tak vlastně zachránila českou výpravu od velmi ostudného kanára. I ½ bodu z 8 však rozhodně není nic, nad čím bychom mohli jásat...
Nemá cenu si nic namlouvat, toto mistrovství pro nás nebude příliš úspěšné. Jediný, kdo ještě má šanci na dobré umístění, je Matyáš Marek v H18, který má i přes prohru +2. Ostatní (snad s výjimkou Simče Suchomelové) rozhodně nemůžou být se svým výkonem spokojeni a v posledních dvou kolech mohou svůj výsledek spíše už jen esteticky upravit. Za vše hovoří i statistika čísel, i když se podle ratingu velmi nerad orientuju: po devátém kole ztrácíme zhruba 450 ratingových bodů, to nezní moc dobře... Poslední perlička na závěr: propadák devátého kola mimo jiné způsobil, že Lída hraje v 10. kole s poslední nasazenou hráčkou své kategorie, která má zatím zcela čistý průstřel, a Saša si udělá druhý volný den... Přesto pevně věřím, že všichni ještě v závěrečných dvou dějstvích naplno zabojují!

Výsledky české reprezentace

St.č.JménoRtg123456789BodyPoř.Rprtg+/-Kat.
35Skalsky Alexandr20851010001003,0681667-144,00O14
42Kopcova Ludmila17981½00½½0002,5551837-0,40G16
45Tumova Anna1711010½0½0103,0511640-31,20G16
53Anaskin Arsenij21530101010003,0722011-67,60O16
12Kanakova Natalie21751½01½10004,0341997-81,20G18
33Suchomelova Simona19580½½½½101½4,5291910-8,40G18
19IMMarek Matyas23810½10111105,5202275-7,40O18
34Koubova Anna Marie1822½100½01003,0611470-117,60G14

Partie českých hráčů a hráček


-
. kolo -

Hrací prostory letošního MS mládeže kadetů – tenisové centrum Ugra (foto: David Kaňovský)

Kompletní osmička českých reprezentantů na MS mládeže, zleva: Natálie Kaňáková (D18), Simona Suchomelová (D18), Ludmila Kopcová (D14), TRM IM David Kaňovský (vedoucí výpravy), Arsenij Anaškin (H16), Matyáš Marek (H18), Anna Marie Koubová (D14), Anna Tůmová (D16) a Alexandr Skalský (H14) (foto: Zdeněk Fiala)

73x 10213x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (73) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
conscience1

Děkuji za podporu  Vojty Pláta (snad brzo GM). Určitě to není moje zaujatost proti trenérovi Kaňovskému, jen si za tím, co jsem psal stojí a vím, že tyto případy byly. Protože jsem od trenéra, kterému se to přihodilo daleko a zatím jsem s ním v posledním týdnu nebyl, nepsal jsem více. Poslední příspěvky byly s dejf721 spíše o tom, kdo bude mít poslední slovo, které mu tímto klidně přenechám a nebudu zde již dále vypisovat. Co se týče nějaké pikantnosti, tak zde potom mohu uvést další info případu, zatím si dám určitě pauzu a budu se soutředit, jako spousta jiných, na jiné věci  a ne vypisováním zde. Příspěvků zde již padlo hodně (přes 70).

+0 /-0 | 05.10.2016 14:25

Morphynista

Já se o mládežnický šach příliš nezajímám a tak se do polemiky ohledně trenérských kvalit pana Kaňovského nechci pouštět. Rozhodně si však nebudu dělat názor na základě různých tajuplných náznaků a snůšky pavlačových drbů, které tu prezentují buď anonymové nebo lidé s nevalnou pověstí, z nichž navíc ještě vyzařuje osobní zaujatost a nepřátelský postoj k autorovi článku...

+0 /-0 | 05.10.2016 13:54

naska

...ano,IM Vojta Plát to řekl trefně a i consciense 1 o mnoha věcech píše velmi zajímavě!! Vojto,držím palec,aby 3 norma GM byla co nejdříve:-)Hlavně,aby spolupráce s GM R. Cvekem (který upadl do nemilostí funkcionářů),Vám byla k prospěchu!!

+0 /-0 | 05.10.2016 13:01

Vojta Plát

Na Spartě nedávno řvali Ščasný ven, tady by se ale spíš hodilo Kaňovský do gulagu na Sibiř.

Nejmenovaná trenérka jistého svěřence mi napsala, že se p. Kaňovský o svěřence zajímal minimálně až nijak.

Když kritika od Cveka, která je mimo, tak i kritika od Pláta, která je trefná, ačkoliv mi bude napsáno, že je mimo. conscience01 má zcela pravdu a jen doufám, že sem napíše nějakou pikantnost, o které ví. To dohazování kšeftů není jen jeho názor, ale taky není jenom můj...

 

Toť vše, Kaňovský ven!

+0 /-0 | 05.10.2016 11:50

conscience1

dejf721: pro mne dodáváte náboj tragikomický až zoufalý. Titulovat vás nijak nebudu. Škoda, chtěl jsem hovořit s vámi ještě na spustu témat, vaše výborné knihy a podobně. 

+0 /-0 | 05.10.2016 11:43

Zdeněk Janda
Davide, jeden klasik říkal :"diskutovat s blbcem znamená sklouznout na jeho úroveň". Ten, kdo považuje pobyt s mládežníky za dovolenou nebo rekreaci ukazuje to, že s nimi nikdy a nikde nebyl, nebo je to opravdu trotl.
+0 /-0 | 05.10.2016 11:41

dejf721

to conscience1: Vy jste vážně doteď nepochopil, že moje komunikace s Vámi je taková hlavně proto, že jí komický náboj dodáváte Vy? wink Každopádně myslím, že si teď vezmu to svoje "poslední slovo", protože mám spoustu práce: netuším, co jsem Vám kdy udělal (ale evidentně Vám velmi silně ležím v žaludku), celou dobu tady do mě kopete a urážíte a přitom se pod to ani nedokážete podepsat, za celou dobu jste nepředložil jeden jediný fakt... Jednoduché shrnutí, po kterém už každý může uvážit, jaký na to vše bude mít názor.

+0 /-0 | 05.10.2016 11:29

conscience1

dejf721: mám přesně opačný názor. Musíte být po úspěchu hodně frustrovaný, je to cítit na vaší komunikaci.

+0 /-0 | 05.10.2016 11:17

dejf721

to conscience1: tak se klidně cvrkněte, protože jediná otravná moucha jste tu od samého začátku Vy... cool Co myslíte? Že tady skáču dva metry vysoko nebo co jako? indecision laugh

+0 /-0 | 05.10.2016 10:57

conscience1

dejf721: nejste moc originální, když přebíráte nápady jiných. Otravnou mouchu umím cvrnknout i prstem jedním. A z jiné strany, jak se cítíte, jako trenér dosti neúspěšné výpravy?

+0 /-0 | 05.10.2016 10:49

dejf721

to conscience1: to ja pravda, na Vás by tedy stačily tak dva prsty :) wink

+0 /-0 | 05.10.2016 10:47

conscience1

dejf721: na mouchy nebo bzučící komáry taky nepoužívám náboje, šikovný člověk je chytne i rukou. 

+0 /-0 | 05.10.2016 10:44

conscience1

dejf721: na vás žádné náboje nepotřebuji, stačí hlasitěji tlesknout a máte zaděláno na problém. A samozřejmě taky škoda nábojů.

+0 /-0 | 05.10.2016 10:42

dejf721

to conscience1: to už nic lepšího nemáte? zdá se, že Vám poněkud dochází náboje... cool

+0 /-0 | 05.10.2016 10:39

conscience1

dejf721: Já být vámi, tak si slova šetřím na obhájení vašich úspěšných výletů a výjevů...Jinak vaše argumentace, že jste na vše odpověděl už dříve - řekl bych, že  dokonce ještě dříve než se vás někdo na něco zeptá. Opravdu talent.

+0 /-0 | 05.10.2016 10:35

dejf721

to conscience1: Jistě že chci mít poslední slovo, když už jsem jednou tento boj s větrnými mlýny začal...

To jste se tedy vytáhl, zkopírovat dva příspěvky, na které jsem velmi jednoduše odpověděl o sedm hodin dříve... laughcool

Jelikož Anička dohrála dříve než jsem dorazil do hrací místnosti a vrátila se mezitím s tátou na hotel, tak jsem výsledek partie zjistil hned po návratu na hotel, jelikož rozhodčích se nebylo možné zeptat... To je ale divné, že? smiley Co dalšího vytáhnete? Jsem velmi zvědavý... wink

+0 /-0 | 05.10.2016 08:38

conscience1

dejf721: A pořád (podrážděně) chcete mít poslední slovo. Pokud na tom trváte, klidně vám poslední slovo přenechám, ale věnujte ho prosím svému nešťastnému učinkování v současné roli. Jak píše paulz:"ale jeho svěřenci to konkrétně na tomhle turnaji jsou. A rozbor partií a příprava na partie je předpokládám v náplni práce reprezentačního trenéra na akci. Jinak je jasné, že hlavní podíl na výsledku má předcházející práce dětí a jejich trenérů."

A zároveň jsem taky s podivem, přesně co konstatuje HonzaSvatoš: "Smutným faktem je, že v součtu vypadají výsledky našich hráčů a hráček na tomto mistrovství katastrofálně. A vedoucí či trenér výpravy pan Kaňovský má čas na to, reagovat zde na drbně na kdejakou poznámku - zvláštní, čekal bych že bude vytíženější a čas na příspěvky zde na drbnu mít nebude."

To jste nemusel nikam jezdit a mohl z internetové kavárny odpovídat na tuto diskuzi Potom ani večer nevíte, s jakým výsledkem skončila vaše svěřenkyně. A potom tady něco povídejte.

Hanzelka a Zikmund jsou proti vám ubozí břídilové!

+0 /-0 | 03.10.2016 23:05

Pavel Capek

Celá debata se dá uzavří lapidárně : za vše může Rusko a Putin.wink

Aneb jak už kdysi říkal Cato : Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno.

+0 /-0 | 03.10.2016 18:52

dejf721

Že toto mistrovství dopadlo bohužel špatně, to je jasné, na tom se shodneme všichni...

+0 /-0 | 03.10.2016 15:59

dejf721

Že by to třeba bylo tím, že reaguje v době, kdy zrovna vytížený není? To je opravdu těžká kombinatorika... smiley

+0 /-0 | 03.10.2016 15:59

HonzaSvatoš

@Poutnik 15:17 : Myslím, že toto není věc jenom šachu, ale obecně - úspěch má mnoho otců, za neúspěch neodpovídá nikdo.

Smutným faktem je, že v součtu vypadají výsledky našich hráčů a hráček na tomto mistrovství katastrofálně. A vedoucí či trenér výpravy pan Kaňovský má čas na to, reagovat zde na drbně na kdejakou poznámku - zvláštní, čekal bych že bude vytíženější a čas na příspěvky zde na drbnu mít nebude.

+0 /-0 | 03.10.2016 15:55

paulz

To dejv721: tak proti tomu jak jsi to napsal, samozřejmě žádné námitky být nemohou.

+0 /-0 | 03.10.2016 15:50

dejf721

to conscience1: To je jasné, že objektivní příspěvky Vás nepřesvědčí, to vypovídá úplně nejvíc... wink Vy jste mě stále nepřesvědčil vůbec o ničem, protože fakta stále nula od nuly pojde... A podrážděný? No to jistě, za poslední roky jsem toho zažil dost, aby mě nějaký anonym dokázal podráždit... cool

to Zdeněk Janda: ano, děkuji, přesně tak jsem to myslel

to paulz: jistě, to bezpochyby: přímo na těchto akcích jsou to moji "svěřenci" a pokud chtějí, tak se spolu připravujeme a rozebíráme sehrané partie (ale zároveň do toho nikoho nenutím, pokud se někdo chce například raději připravovat na dálku se svým osobním trenérem, se kterým trénuje celý rok, nevidím důvod mu v tom bránit)

+0 /-0 | 03.10.2016 15:26

Poutnik

Když reprezentace přiveze vavříny vždy se zmíní, že výborných výsledků dosáhly pod vedením reprezentačního trenéra XY. Nedaří se? Připomene se, že vlastně reprezentační trenér je jen vedoucí výpravy a za slabším výsledkem je práce jiných. V tom poznáte vliv šachu, vytřískat z každé pozice maximum. 

+0 /-0 | 03.10.2016 15:17

takychciněconapsat

Zdeněk Janda: díky za vysvětlenou, v tom případě se hluboce omlouvám panu Kaňovskému za křivdy ve spojování mládežnického týmu s jeho jménem a dodávám, že příště by s nimi někdo, kdo by se jim věnoval, mohl jet, třeba budou mít větší úspěchy...

+0 /-0 | 03.10.2016 15:00

strelec

No v tom fotbale (hokeji,volejbale) si reprekouč může mužstvo poskládat dle typů hráčů, soupeře, atp. V šachách (tenise, pinčesu) tam obvykle hrají hráči dle nominačních kretirií a reprekouč má daleko menší vliv na výsledek (i úspěšnýsmiley). 

+0 /-0 | 03.10.2016 14:07

paulz

To Zdenek Janda: ale jeho svěřenci to konkrétně na tomhle turnaji jsou. A rozbor partií a příprava na partie je předpokládám v náplni práce reprezentačního trenéra na akci. Jinak je jasné, že hlavní podíl na výsledku má předcházející práce dětí a jejich trenérů.

+0 /-0 | 03.10.2016 13:58

Zdeněk Janda

Ad takychci.. : dejf se ti snažil vysvětlit , že to nejsou JEHO svěřenci enlightened. Podobně jako ve fotbale trenér 16tek má k dispozici mladé hráče , které ale fotbal (ne)naučil jejich oddílový trenér. Reprezentační trenér na vrcholové akci "své" svěřence už nic nenaučí , to musí v mateřském oddíle. Tak jsem Davida pochopil já cheeky...

Morfík - přece jen ty zprávy kolem FIDE jsou cennější smiley

+0 /-0 | 03.10.2016 13:40

takychciněconapsat

I kdyby to bylo v Rusku tak zlé, naše mládež v pěkném hotelu politiku neřeší (ani nezaregistruje). Tíživá a bezvýchodná je akorát situace pánů Kaňovského a především Háby na pozici trenérů (nebo pouhého doprovodu, pokud se ke svým neúspěšným svěřencům již nehlásí).

+0 /-0 | 03.10.2016 13:03

žaba

Víte Morphynisto, já také ztrácím sympatie k Rusku. Ne kvuli Ukrajině, ale kvuli Sýri. Nicméně představa, že šestnáctileté děti se jdou projít na procházku kolem hotelu a cítí "tíživou a nedýchatelnou atmosféru putinovského ruska"... je skoro pro lékaře.

Vy jste určitě dobrý člověk, líbilo se mi jak jste se postavil v jednom komentáři za ženský šach, když někdo navrhoval jeho úplné zrušení. Ale mám pocit, že politikou žijete trochu moc. Ano, Putin je z KGB, ale rusové jsou přece stejní lidé jako Ukrajinci nebo my. A žádné napichování na kůli se v Rusku neděje, je to kapitalistická země.

A pokud jsou vaše teze přeci jenom správné, pak proč v Baku vyhrála Amerika? Buď se netrápila děsivými okolnostmi a její hráči jsou tedy bezcitní - a nebo se tam v mimopolitickém životě žije celkem OK a normálně.

amatersky fanousek - to je asi nejlepší reakce :-)

+0 /-0 | 03.10.2016 12:45

amatersky fanousek

Já bych řekl, že Morphynista na to káp smileylaugh

 

 

+0 /-0 | 03.10.2016 12:29

Morphynista

Bohužel, toto mistrovství světa se pro nás zařadí k těm, na které je třeba co nejrychleji zapomenout. Pokud jde o příčinu neúspěchu, znovu bych chtěl zopakovat svou teorii, kterou jsem prezentoval například v souvislosti s hrou Nakamury na turnaji kandidátů, že na špatnou hru našich mladých reprezentantů a reprezentantek měla vliv i tíživá, nesnesitelná atmosféra totalitního putinovského Ruska, kde tváří v tvář bezvýchodné situaci desetitisíce lidí páchají sebevraždu nebo se upijí k smrti. Doporučil bych na akce tam pořádané vůbec necestovat.

+0 /-0 | 03.10.2016 11:59

Pavel Ch

Že to (nenapsání jména) chápu, respektuji, souhlasím, jsem napsal již jednou níže.

Mně šlo jen o potvrzení, že nemluvíte o rapidech či o období (aniž bych se chtěl dotknout předchůdců Dejfa) více let zpět, kdy Dejf nebyl ve fci. Stačilo napsat: k 11:10 k mému příspěvku - "ANO".

+0 /-0 | 03.10.2016 11:49

conscience1

pavel Ch: ano chápu, ale opravdu to jméno tady nebudu teď zveřejňovat bez souhlasu onoho trenéra, pochopte. Ve vážných a nejen v jedné věkové kategorii.

+0 /-0 | 03.10.2016 11:36

Pavel Ch

Nikoliv, já chtěl jen potvrdit (jestli dobře chápu Váš příspěvek 2.10. 11:41), že máte opravdu na mysli vícenásobnou mistryni ČR ve vážných partiích, která není na talentech, zatímco ti co pravidelně končí za ní (na MČR vážných) tam jsou. A pro jistotu, že spadá do období zodpovědnosti Dejfa

Nic více jsem po Vás nechtěl.

+0 /-0 | 03.10.2016 11:10

conscience1

Pavel Ch: Bez urážky pane Ch., vy si dosazujte za x jedničky nebo nuly, pokud na to máte dostatek času a potom z té rovnice možná vyloudíte ano nebo ne.

dejf721: mně vcelku ty vaše odpovědi stačí. Nepřesvědčily mne, potvrdily vaši nepřiměřenou reakci a podrážděnost argumentacemi od básníků po hlupáky a vydávajíce sebe za neustále smějícího. To taky o něčem hovoří. Na turnaji přeji nějaké důstojné zakončení a návrat se vztyčenou hlavou.

+0 /-0 | 03.10.2016 10:40

Pavel Ch

Níže mnou uvedené sestručním:

Vážený/á conscience1, 

můžeme chápat Váš úvodní příspěvek tak, že na listině talentů ČR, šachy, není 3 a více násobná mistryně ČR, odvětví šachy, druh vážné partie. A zároveň platí, že některé z těch, které na listině jsou, byly na MČR (vážné partie), vždy za ní (jestli byly před ní v nejmladších kat., je samozřejmě irelvantní, nevadilo by Vaší pravdě). Zároveň se jedná o období kdy byl David Kaňovský ve funkci ŠSČR.

Pokud odpovíze ANO, je pro jakéhokoliv zájemce během 5 minut dohledatelné. Pokud NE - nepotvrdíte, je vážně zpochyběn spouštěč diskuse.

+0 /-0 | 03.10.2016 10:06

Pavel Ch

Já bych doporučil, aby se David věnoval závěru šampionátu. Obecných věcí bylo zde od namítajícího řečeno mnoho. Svaz (Dejf a Kolašín) ukázali nějaká fakta. Tak by měly zaznít i z druhé strany.

Chápu, respektuji, souhlasím s citlivou otázku namítajícího ohledně jmen dětí. Ale při veřejně známých výsledcích MČR i listině, by si měl jakýkoliv čtenář jednoduše dohledat o koho se jedná. Pokud ne, tak se zdá od namítajícího "na vodě", eventuálně by mohl namítající alespoń hodit cca rozpětí roků a kategorie (aby nebylo z dob, kdy Dejf nebyl v TMK či byl sám žákem) a také zda se jedná o vážné partie a ne rapid.

Pozn.: Věřím, že namítající nemyslí X = 0 (ikdyž matematice by neodporovalo). X-násobný šampión beru, chápu: 3x a více (vážné partie, šachy, M-ČR). U 2násobného je výraz "X-násobný" trošku nadsazen.

"..vždycky skončili (pozn. sorry Ctrl+C, Ctrl+V) za ní" je také matematický jasný a dohledatelný výraz.

Takže prosím, od pocitu k faktům, jinak diskuse ztrácí smysl. Z prvního příspěvku, který spustil diskusi:

02.10.2016 11:41 | conscience1

Potom se stane, že trenér bez dotací a podpory trénuje holku, která je X-násobná přebornice republiky ve své kategorii, ale na listině talentů a placených tréninku se objevily hráčky, který nikdy to mistrovství nevyhrály a je vždycky skončili za ní.

+0 /-0 | 03.10.2016 09:51

dejf721

to conscience1: Nevím, co tím chtěl básník říci, ale s větou "slušně a korektně bez urážek a vulgarit" rozhodně souhlasit nemohu, mě jste v této diskuzi už vícekrát urazil, minimálně zcela nepravdivými tvrzeními a větami...

to takychcineconapsat: smajlíky dokážou lépe než text vyjádřit, jak se směju Vašim příspěvkům... enlightened Pana Jansu jsem také vůbec nikde nezmínil, olympiáda mužů byla čistě pro srovnání... Ooo, zajímavá představa, to bych třeba nedělal ani drobné chyby a měl bych momentálně rating asi tak 3300... cool Jsem úplně normální člověk a stojím nohama pevně na zemi, takže jsem si plně vědom toho, že chybuji skoro denně, stejně jako skoro každý jiný člověk... wink "Co tam teda děláte?" - ano, typické, machýrek jste naopak Vy, protože se snažíte se diskutovat o něčem, čemu ani za mák nerozumíte... (ale to je v diskuzích na tomto serveru bohužel zcela běžné...)

to ...: toho jsem si moc dobře vědom, ale svým způsobem je to docela zábava... hats off

+0 /-0 | 03.10.2016 07:29

...

Pane Kaňovský, házite perly sviním. Úplně zbytečně, hlupáka stejně nepřesvědčíte.

+0 /-0 | 03.10.2016 06:37

takychciněconapsat

dejf: těch smajlíků, to je vaše imaginární publikum, které se směje s vámi nad vaším úžasným intelektem? A proč zde taháte olympiádu mužů, psal jsem snad někde špatně o panu Jansovi? Jste velký machýrek, který nikdy nechybuje. A vaši svěřenci to nejsou? Co tam teda děláte?

+0 /-0 | 02.10.2016 23:35

Johny the Scar

Pár faktických informací.

Individuální trénink včetně částek - http://www.chess.cz/www/assets/files/informace/tmk/Individualni_treninky_2016.pdf

Částky, které jdou na soutěže mládeže, soustředění, webináře, TRM atp. - http://www.chess.cz/www/informace/hospodareni/rozpocet/rozpocet-sscr-na-rok-2016.html

Trenéři hráčů v programu IT, kteří jsou momentálně spojeni se ŠSČR jsou Vokáč, Petr a Hráček. Vokáč tam má Vykouka a Jánskou, u kterých je poměrně jasně vidět, že jsou tam zaslouženě. To samé u Petra Půlpán. Skalský vyletěl v poslední době, je mistr ČR a druhý na žebříčku H14, takže je to pochopitelné.

Následujícím hráčkám se od r. 2009 povedlo vícenásobně vyhrát MČR: Brunová (3x, je v IT), Pýchová (IT), Maříková, Hatašová, Laurincová, Gřesová, Lhotská, Fusková (IT), Jánská (IT) - všechny 2x. Mimo uvedené jsou v programu IT pouze Kaňáková a Koubová. Kaňáková je mistryní ČR v kategorii juniorek a jednička dle ela v D18, Koubová je aktuální mistryní D14.

 

+0 /-0 | 02.10.2016 23:30

conscience1

dejf721: Opět se mýlíte, znám rozhodně déle než vy. Pokud jste si nevšimnul, naše diskuze probíhá pod oficiálně zaregistrovanými jmény a emailovými adresami (podle pravidel nss.cz) conscience1 na jedné a dejf721, na druhé straně.  Další podmínky webu ve sdělování rodného čísla etc. jsem nepostřehl a tudíž zde diskutuji v souladu s regulemi, slušně a korektně bez urážek a vulgarit. To by mohlo stačit, ne?

+0 /-0 | 02.10.2016 23:01

dejf721

to conscience1: ač je to pro Vás asi překvapivé, tak v Subkomisi (i skoro kdekoliv jinde) se častujeme úplně normálně našimi jmény, ale to asi tedy neznáte... sad

+0 /-0 | 02.10.2016 22:50

dejf721

to conscience1: co se týče Individuálního tréninku (tedy skupiny A na Listině talentů), vše je na svazovém webu

+0 /-0 | 02.10.2016 22:47

conscience1

dejf721: Ok, chápu, obecně se tak častujete v subkomisi, dobrá, vaše volba. Děkuji za vysvětlení.

+0 /-0 | 02.10.2016 22:46

dejf721

to takychcineconapsat: laughlaughlaughlaugh Opět se krásně směju... smiley "Nejlepší vizitkou práce vaší a vašich svěřenců jsou výsledky" - za prvé přímo moji svěřenci to nikdy nebyli když jsme u toho a hlavně za druhé: ano, ano, když například repre tým mužů už delší dobu má problémy s posledními koly, tak se to tu strašně moc řeší, všichni by moc rádi viděli kromě výborných výkonů i skvělé výsledky... Ale když junioři dovezou 2x za sebou bronz z Mistrovství Evropy, tak to vlastně vůbec nikoho nezajímá... to by mě tedy zajímalo, co vlastně ten český fanoušek chce, asi rovnou mistra světa mám ten pocit... devil

to conscience1: já jsem toho hlupáka vůbec na nikoho necílil, to bylo myšleno čiste obecně... hats off"Individální trénink je vaše soukromá věc,která nás nezajímá" - zajímavé, toto téma jste ale sám začal: "Potom se taky nabízí otázka, zda výběr dětí (nemyslím jen na trunaj), ale i zařazených do listiny talentů, není v naší české koltlině prováděno způsobem, o kterém hovořil jeden trenér mládeže..." Ale najednou je to moje soukromá věc, zajímavé, zajímavé... indecision Ano, budeme v Subkomisi jedině rádi a určitě se n to podíváme wink

+0 /-0 | 02.10.2016 22:41

conscience1

dejf721: hlupáka jste si mohl odpustit, rád se vás na to zeptám v nejbližší době osobně, budete mít možnost mi to zopakovat.  Děkuji za vysvětlení. Nikdo vám nevyčítá focení a poznávání místa konání akce, plete jablka s hruškami. Do HM se dopravujte, jak uznáte za vhodné.

Tlachání o přetahování dětí není tlachání, ale stalo se.

Individální trénink je vaše soukromá věc,která nás nezajímá, takže potom, kdo má ze svazových pěnez více jak 1 Kč na tréninky a kde je možno to ověřit?

A jméno trenéra a holčiny vám klidně sdělím po souhlasu dotčeného trenéra. Potom si to můžeme i ty její tituly a dotace prověřit, není nic jednoduššího.

Konkrétní výsledkové vyhoření na současném turnaji nebylo předmětem diskuze a výčitek z mé strany, někdy se daří lépe, jindy hůře, dnes spíš propadák, ale to už okomentoval "takychciněconapsat"

 

+0 /-0 | 02.10.2016 22:19

takychciněconapsat

Vyjádření pana Kaňovského se podobá slavnému výroku fotbalového šíbra Berbra o tom, že odteď nebude dřít deset hodin denně, ale dvanáct. Na to existuje jednoduchá odpověď, nikdo po vás takové oběti nechce, co víc, lidé je nevidí a neuznávají. Nejlepší vizitkou práce vaší a vašich svěřenců jsou výsledky, zbytek jsou prázdné řeči. V soukromém podniku se šéfem xy, kterého neznáte, byste byli s Hábou na minutu propuštěni, jeho obratnému schovávání se za K.Havlíkovou, nebo vášemu výčtu bronzů v moři propadáků, které opomíjíte, by se vám vysmál.

+0 /-0 | 02.10.2016 22:18

Pavel Ch

igors, wlk..... ala Botvinik:

Připomíná mi to "hlášku" z Českosloveského hokeje 70./80.let. Když vyměnili trenéra nároďáku (jméno možná ti s lepší pamětí hodí) a na otázku zda bude počítat dál s těmi, co předchozí šampionát zvorali, zlí jazykové říkali, že odflákli, odpověděl :

"Pořád je jednodušší hokejisty motivovat než "motivované" naučit hrát hokej".

+0 /-0 | 02.10.2016 22:02

igors
Bravo, Botvinnik & wlk!! Citajte si prosim tie 4 riadky znovu a znovu - presne tak to totiz je! Len dodam, ze cely kolotoc mladeznickych sutazi s dlhorocnymi rivalitami U8----U18, ci U20 je len a len mlyncekom na peniaze pre FIDE a organizatorov. Skutocne perspektivni sachisti ho po zisku 1-2 medaili opustaju a ucia sa hrat sachy (pozri Botvinnik!). Pritom startuju predovsetkym v seniorskych turnajoch, ktore im daju ovela viac...
+0 /-0 | 02.10.2016 21:48

wlk
Ešte by som dodal k tejto problematike vetu nesmrteľného M. M. Botvinnika: «Невозможно научить хорошо играть в шахматы. Шахматам можно только научиться!» Čítajte, prosím, s porozumením, hoci aj viac krát, klasik si to zaslúži. Reprezentačný tréner, nech je akýkoľvek, na tejto axióme nič nezmení. Za tých 10 dní na vrcholovom turnaji to nie je možné. Je však možné, že za tých 10 dní to pochopí aj to dieťa. Aké závery si z toho vyvodí, je hlavne na ňom.
+0 /-0 | 02.10.2016 21:23

dejf721

A ještě jeden bod tedy:

7) "Když jsem však před šestou hodinou doběhl do hrací místnosti, Anička Koubová už měla dohráno (až večer jsem zjistil, že prohrála)" - takže špatně je už také i to, že místo abych do hrací místnosti jel autobusem, tak tam skoro denně běhám a snažím se udržovat v dobré fyzické kondici? laughcool

+0 /-0 | 02.10.2016 21:22

dejf721

4) "Já si myslím a v čem spatřuji problém, že listina talentů se tvoří (a tedy i pak podpory mládežníků) jen na základě jednoho turnaje, kterým je MČR" Přesně takto to už několik let není. V trenérské subkomisi se naopak snažíme brát každého potenciálního člena podle mnoha hledisek a kritérií a umístění na MČR je jenom jedním z mnoha (dále například dlouhodobá výkonnost, úspěchy na reprezentačních akcích, s kým trénuje, kolik času doma věnuje samostudiu, jak silné hraje turnaje hraje, jaké jsou jeho dobré a špatné charakterové vlastnosti atd. atd.). Rozhodně netvrdím, že náš výběr je stoprocentně dokonalý, to skoro jistě ani být nemůže. Ale snažíme se to dělat opravdu pečlivě.

5) Ano, jistě, v posledních pěti letech je to úplná tragédie: 2x bronzová medaile z ME družstev, 3x bronzová medaile z ME mládeže, 2015 - 6. místo na MS mládeže a 2x 7. místo na ME, 2014 - 10. místo na MS, 7. místo na ME, minimálně u kluků nám teď dorůstá velmi silná generace, která se klidně může prodrat do mužské reprezentace... Ale vlastně asi máte pravdu, asi už jsem dávno měl abdikovat, když z každé repre akce mládeže nevozíme minimálně jednu zlatou medaili... enlightened

6) Ano, opravdu krásná dovolená, aspoň že během volného dne mám čas si jednou za těch 12-14 dní prohlédnout město, ve kterém se daná akce hraje... hats off

+0 /-0 | 02.10.2016 21:07

dejf721

Vážení anonymové, musím říct, že mě opravdu bavíte... cool Nuže ale dobrá, je to sice boj s větrnými mlýny a anonym zůstane anonymem a hlupák a hlupákem, ale nyní tedy na vážnější a objektivnější notu, vezmu to bodově:

1) "Potom se stane, že trenér bez dotací a podpory trénuje holku, která je X-násobná přebornice republiky ve své kategorii, ale na listině talentů a placených tréninku se objevily hráčky, který nikdy to mistrovství nevyhrály a je vždycky skončili za ní." Stačí napsat, o koho jde, jména, data, konkrétní fakta, takto je to prostě tlachání o ničem...

2) "A potom i rodiče děti často říkají, že ten Kanovsky (Juřek, Biolek...) jim říkal, že by měli změnit trenéra, že oni jsou IM a můžou toho jejich děti naučit mnohem víc..." Já jsem rozhodně nikdy nic takového nikomu neříkal a neradil, opět tedy jen čisté tlachání bez jakékoliv argumentace. A velmi silně pochybuji, že něco takovéto říkali další zmínění trenéři.

3)  "Tam je to mafie ten Kaň..... a spol přihrávající kšeft jeden druhýmu, je to banda kamarádů. Sedí na penězích a přihrávají si je sobě a svým svěřenců, tak se dělá listina talentů. Hele,já si tam dám tohohle, tobě tam dám teď tyhle svěřence, napíšu ti je do toho áčka, abys měl co nejvíc hodin placených." Tak tohle mě pobavilo asi úplně nejvíc... Takže nyní jak je to v reálu: tříčlenná subkomise mládeže sestává v současné době (rok a půl) z TRM IM Davida Kaňovského, IM Pavla Šimáčka a FM Lukáše Vlasáka. Já mám na individuální trénink, ač je to možná zarážející pro někoho, přesně 0 dětí, Pavel Šimáček má... ano, světe div se, také přesně 0 dětí, a Lukáš Vlasák, opět světe div se, také 0 dětí... Takže jinými slovy máme všichni tři z dotací na Individuální trénink přesně 0,- Kč, odměnu za působení v Subkomisi také 0,- Kč... Tomu říká moderní mafie... shaking hands

+0 /-0 | 02.10.2016 21:07

wlk
Neprajníkom by som skúsil starať sa a zodpovedať na "dovolenke" za 8 cudzích detí. Buďte radi, že to robí "zadarmo". Málo je takých. Je verejným tajomstvom, že ratingy v našich končinách sú nadohodnotené oproti celému svetu. Výpočet ratingu FIDE zvýhodňuje hráčov, ktorí majú veľa započítaných partii, a nezmyselný koeficient k=40 u mládeže to len zhoršuje. A my ich veľa máme, pretože prakticky každá odohratá partia sa započítava. Kto neverí, náš ex-prezident na to robil hodnotný prieskum https://en.chessbase.com/post/statistics-of-chess-players-and-events. Pred zopár mesiacmi bol na čele rebríčka FIDE vo svojej kategórií Slovák, a takmer nám kvôli tomu odozreniu z podvodu nezapočítali celý ligový ročník. Je to veľký talent a veľmi mu fandíme, ale najlepší na svete objektívne nie je, j keď by som sa rád mýlil. Krajiny, ktoré nehodlajú platiť vysoké poplatky za ratingovanie FIDE turnajov, posielajú na rating len zopár vrcholných súťaží, takže ich hráči majú menej započítaných partii=menší rating. K postupovému kľúču z majstrovstiev krajiny (na Slovensku je to rovnako) mám svoje výhrady, ale pravdou je, že podmienky sú vopred jasné, platia dlhodobo a každý vie, o čo sa má snažiť. Ak by svojho času Kasparov nevyhral nominačný turnaj, asi by sme dnes to meno nepoznali.
+0 /-0 | 02.10.2016 20:58

conscience1

takychciněconapsat: Taky mi to tak připadá, že cestování za svazové peníze je jeho velké hobby. Viz: " Když jsem však před šestou hodinou doběhl do hrací místnosti, Anička Koubová už měla dohráno (až večer jsem zjistil, že prohrála)".

Rozumné argumenty nepodá, jen se snaží v první fázi shodit přispívatele. Použije slova: hloupý, směšné, směji se, drahý anonym, budu ignorovat...

Prostě krásný příklad skoro "politického balastu",výmluv a nařčení druhé strany, místo konkrétních věcí: pane, takže nejenom já a Biolek a...ale i jiní soukromí trenéři jako např....jsou zahrnuti v našen programu a...

Zprávy a zápisy psát umí, to jsem si prohlédl na jeho stránkách a dá se tam spoustu věcí ukrýt a napsat, jak je třeba. Ale pod jednou peřinou taky nemůžete spát měsíc bez vyvětrání a vyprání povlečení. To potom vážení šachoví přátelé smrdí.

+0 /-0 | 02.10.2016 20:38

takychciněconapsat

David Kaňovský má s mládeží trvalé neúspěchy, podle reakcí je mu to úplně jedno a já to chápu. Stejně jako Hába má zadarmo krásnou dovolenou (na rozdíl od něj nám o ní aspoň napíše).

+0 /-0 | 02.10.2016 17:15

yasne

Nebo dobrá příprava trenérů ...........

+0 /-0 | 02.10.2016 15:57

yasne

Já si myslím a v čem spatřuji problém, že listina talentů se tvoří (a tedy i pak podpory mládežníků) jen na základě jednoho turnaje, kterým je MČR kde kolikrát o výsledcích rozhodují v závěrech  ............. trocha štěstí, dobrý los a další náhody jako momentální zdravotní stav .... atd.  - ne na základě celoroční výkonnosti nebo série turnajů ..... dle mého soudu jeden turnaj i když klíčový neukáže objektivně ty nejlepší hráče samozřejmě ne vždy ..........  

+0 /-0 | 02.10.2016 15:56

conscience1

igors: Děkuji, ano vím, (K40, K20). Co mi nejvíce vadí, nepustit na náš malý šachový dvoreček schopné lidi, kteří trénování mládeže (privátně) věnují strašně moc a mají výsledky a "zaprděně" je odpálkovat silou Nadalova forhendu někam do autu. Ta nepřejícnost. Malý příklad: já jsem z Dolní a vy z Horní Lhoty. Rivalita ano, ale jen odsud podsud. Jako v repre fotbal, hokej. Buďme rádi, že máme regiony, Prahu, Ostravsko, Plzeňsko, Brno, Liberec...a tam máme schopné lidi trenéry, hráče. Protože, kdybyste to chtěl naplánovat centrálně, tak se vám to nikdy nepodaří. A do toho peníze - a ty působí, jako ten vámi popsaný koificient a někteří lidé potom ztrácí soudnost a chladnou hlavu.

+0 /-0 | 02.10.2016 14:41

igors
Svedomie1 - za obrovsku oscilaciu ratingov u sachistov do 18 rokov moze najma a predovsetkym FIDE zavedenim absurdneho koeficientu K=40 pre ELO do 2300. V rozpati 2300-2400 plati K=20, az potom zacne byt rating ako tak objektivnejsim vyjadrenim sily. Nesuhlasim s Davom ohladne Vasich dalsich nazorov; nie su na smiech, ale do placu...
+0 /-0 | 02.10.2016 14:31

conscience1
dejf721: Samozřejmě, že ty výsledky jsou k pláči, to napadne i šachistu, který není IM. Mně zase připadá hloupé přebírat talenty a nedopřát úspěch jiným trenérům, kteří jsou možná lepší, ale nemají přístup k přidělování financí. Hloupá životní cesta a přístup, nebo možná nerozum ještě ve středním věku. "Když jsem byl dítě, celé noci jsem se modlil, aby mi Bůh seslal nové kolo. Pak jsem pochopil, že takhle Bůh nepracuje. Tak jsem kolo ukradl a požádal ho o odpuštění (Al Pacino).
+0 /-0 | 02.10.2016 14:23

dejf721

"Nemá cenu si nic namlouvat, toto mistrovství pro nás nebude příliš úspěšné" - ano, určitě se směji nad výsledky našich hráčů a hráček na MS, to má opravdu svou logiku, drahý anonyme... :) Já se směji čistě a jenom Vašim hloupým příspěvkům, nic víc, nic míň... hats off

+0 /-0 | 02.10.2016 13:28

conscience1

Bob von Ostrauburg: Nejsem u vás ani ty ani frajer. Já napsal, co jsem napsat chtěl. Pořádek ať si tam udělají dotčení funkcionáři, když se smějí zdravě a upřímně (asi nad výsledky svých svěřenců). Přeji hezkou neděli.

+0 /-0 | 02.10.2016 13:19

Bob von Ostrauburg

conscience1: Potrefený možná jsem, ale nějak jsi mi neodpověděl frajere. Když něco kritizuješ, tak bys taky měl umět navrhnout konkrétní příklady, jména, jak by to mělo být lepší.

+0 /-0 | 02.10.2016 13:10

conscience1
Bob von Ostrauburg: Vy jste taky jeden z potrefených vrabců?
+0 /-0 | 02.10.2016 13:06

Bob von Ostrauburg

conscience1: By mě zajímalo, koho bys na listinu talentů zařadil ty, když současné talenty shazuješ. Samozřejmě že u některých jmen to zařazení mezi talenty diskutabilní být může, ale určitě je jich menšina.

+0 /-0 | 02.10.2016 13:01

dejf721

Ten smích je naprosto zdravý a upřímný... :) Právě, přesně jak píšete: objektivní kritiku si kdykoli rád vezmu k srdci, a mnohokrát jsem si i vzal, ale totálně neobjektivní kritice od anonyma se skutečně mohu pouze zasmát a absolutně ji ignorovat, je to velmi jednoduché... wink

+0 /-0 | 02.10.2016 12:32

conscience1

Ten smích bude ale hodně smutný a neupřimný... Obrana i útok jsou přirozenými prvními reakcemi lidského těla na negativní feedback. Jste-li v pozici kritizovaného, nečekejte ani od sebe heroické výkony Zhluboka se nadechněte a připravte se, že to bude bolet. Snažte se neobhajovat a neútočit. Kritik vám nastavuje zrcadlo, proto pečlivě naslouchejte jeho úhlu pohledu. Informace, které se během okamžiku dozvíte, mohou být hodně nepříjemné a znepokojivé, ale zároveň i pravdivé a cenné. Buďte k sobě upřímní. Byla kritika druhé strany na místě? Proč přišla? V čem jste udělali chybu a kde se můžete zlepšit? Jaké poučení si můžete odnést?

Ve většině případů je kritika alespoň částečně oprávněná. Dokážete-li kritiku přijímat s  objektivním náhledem, může vás  každá taková zkušenost posunout zase o krůček dál.

+0 /-0 | 02.10.2016 12:26

dejf721

Krásný příspěvek totálně mimo mísu, samozřejmě od anonyma, který nemá odvahu se podepsat... takovým se opravdu můžu jen zasmát... wink

+0 /-0 | 02.10.2016 12:05

conscience1
Nabízí se jednoduché a prozaické vysvětlení, že mladé naděje už ztratily přes 450 bodů - holt nemají výkonnost na ELO, s kterým na turnaj přijely. Ztráty zisky jsou normální, větší ztráty u naší skupiny dětí podávají objektivní realitu jejich výkonnosti a prostě z 2085 bude 1940 a z 2175 bude 2090, jednoduché. Něco je asi špatně.  Potom se taky nabízí otázka, zda výběr dětí (nemyslím jen na trunaj), ale i zařazených do listiny talentů, není v naší české koltlině prováděno způsobem, o kterém hovořil jeden trenér mládeže: "Tam je to mafie ten Kaň..... a spol přihrávající kšeft jeden druhýmu, je to banda kamarádů. Sedí na penězích a přihrávají si je sobě a svým svěřenců, tak se dělá listina talentů. Hele,já si tam dám tohohle, tobě tam dám teď tyhle svěřence, napíšu ti je do toho áčka, abys měl co nejvíc hodin placených, ještě tam dáme 'Frantovi' toho malýho kluka a je to."
+0 /-0 | 02.10.2016 11:50

conscience1

Potom se stane, že trenér bez dotací a podpory trénuje holku, která je X-násobná přebornice republiky ve své kategorii, ale na listině talentů a placených tréninku se objevily hráčky, který nikdy to mistrovství nevyhrály a je vždycky skončili za ní.

"Oni nominujou sami sebe a svoje kamarády, jako svazový trenéry na přebory.

A potom i rodiče děti často říkají, že ten Kanovsky (Juřek, Biolek...) jim říkal, že by měli změnit trenéra, že oni jsou IM a můžou toho jejich děti naučit mnohem víc..."

Taková je realita.

+0 /-0 | 02.10.2016 11:41