Vyjádření Vlasty Babuly k neúčásti na Olympiádě

01.09.2022 10:19 | Domácí zprávy

V posledním, srpnovém výtisku Československého šachu jsem se dočetl jako důvod své neúčasti na olympiádě fakt, že jsem "dostal covid".

Protože se mně takové vyjádření nezdá úplně přesné, více mých známých se mě na to ptalo a navíc by toto téma obecně čtenáře mohlo zajímat, rozhodl jsem se napsat tento stručný popis událostí spolu s mým pohledem na celou záležitost.

Na olympiádu se odlétalo ve středu 27.7. odpoledne z Prahy. Ke vstupu do Indie bylo potřeba mít negativní PCR test mladší než 72 hodin před odletem. Z toho důvodu jsem se na test objednal na pondělí kolem poledne. Vzhledem k tomu, že jsem se cítil výborně, považoval jsem to za úplnou formalitu. O to větší bylo mé překvapení, ba přímo šok, když v úterý před polednem přišla SMS s výsledkem pozitivním. Po okamžité konzultaci se svazem jsme jako jedinou cestu viděli druhý test. V nemocnici pochopili urgentnost mé situace a vyšli mně vstříc, na testovacím místě mě vzali přednostně. I v laboratoři, kde jsem mluvil s laborantkou, která říkala tuším něco o mírné pozitivně mého prvního testu. Mírná pozitivita? No, nevím, jak to mám chápat. Každopádně jsem zase nabyl nadějí, které však trvaly jen asi hodinu a půl do doručení SMS s výsledkem druhého testu, opět pozitivním. Další konzultace se svazem byla už jen potvrzením bezvýchodnosti mé situace a já mohl začít vybalovat kufr. Je pochopitelné, že dost nas*aný...

Neřekl bych ani muk, kdybych měl nějaké potíže. V prosinci loňského roku jsem covid prodělal, v pohodě jsem to zvládl, ale problémy jsem měl. Tentokrát jsem ale byl naprosto bez jakýchkoliv potíží, i sebemenších, cítil jsem se fyzicky skvěle a plný energie, a tak jsem vzniklou situaci vnímal jako absurdní. Abych byl objektivní, pár dnů před testem jsem měl lehoučké nachlazení, 2-3 dny, které však nestálo za řeč ani léčbu. Týdenní karanténu jsem spíše než fanděním našim barvám v Indii strávil dalším přemítáním a celkově mně to připadá ještě absurdnější. Jedna SMS s pozitivním výsledkem může udělat ze zdravého člověka nemocného a uplynutí izolační doby zase opět zdravého, to vše bez osobní prohlídky lékařem. Časem mě napadaly další otázky. U antigenního testu výsledek vidíte (jedna čárka nebo dvě), ale co u PCR testu? Tam jste odkázání na slepou důvěru v testovací autoritu, bez jakékoliv možnosti kontroly. A další, byla vůbec šance na to, aby byl výsledkem mého druhého testu negativní? Jak by vypadala laboratoř, která v průběhu 24 hodin dojde k rozdílným výsledkům? Drobnost trochu od věci, myslím, že pravý význam slova nemocný je ne-mocný.

K celkovému obrazu ještě patří ekonomický pohled. Po oznámení mé nominace na olympiádu, kterou jsem nečekal, jsem svůj šachový program této akci podřídil. Místo openů v Teplicích a Pardubicích, kde bych inkasoval startovné a měl šance na nějakou cenu, jsem se raději připravoval. Moje neúčast na olympiádě měla samozřejmě za důsledek to, že jsem přišel o celý dohodnutý honorář. Čas a energie vložená mnou do přípravy tak vyšla ekonomicky zcela naprázdno. Vzhledem k tomu, že jsem šachový profesionál, bez jiného zdroje obživy, více než mizerný výsledek.

Co naplat, i to přináší život. Věřím, že nic se neděje náhodou, že vše má svůj smysl. Nechci si tedy vůbec stěžovat, jen ukázat svůj pohled, podotýkám subjektivní. 

PS: Na závěr chci doplnit důvod, proč tento článek publikuji právě na nss.cz. Robert Cvek je můj výborný kamarád, člověk, kterého si vážím a který má mou důvěru a byl to právě on, kdo mně nabídl prostor k vyjádření. Chci mu za to poděkovat. Roberte, díky!

Vlastimil Babula

118x 11748x
Fotogalerie
Komentáře (118) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
srdce

Robert Cvek-dobrý den , ano je  to tak =dobře jste to napsal. Petr Kraus

+0 /-0 | 07.09.2022 11:28

Robert Cvek
srdce: Dobrý den, děkuji :-) Reaguji až nyní, všiml jsem si toho před chvilkou. Samozřejmě je to nesmysl. Psychopat je hodně silné slovo. Ale co se dá dělat, když někdo funguje veřejně, tak může slyšet leccos a vidíte sám. Jenom vám řeknu, jak velký to je tlak, když na vás útočí xyz lidí. Sám jsem to zažil a není to rozhodně snadné, se od toho odprosit/naučit se to strávit. A někdy, když si myslíte, že jste proti tomu imunní, tak vnitřní stres vás "sejme", většinou tak, že se vaše zdraví sesype.
+1 /-0 | 06.09.2022 12:59

srdce

Robert Cvech-dobrý večer, protože sem váš , velký fanoušek a nebojím se to říct nahlas a protože se ohrazuji proti tomu , když pan Koutný je označen jako psychopat = tak sem byl označen jako psychopat dvě.cool

+2 /-0 | 04.09.2022 20:55

A.Kluckova
Vložte obsah
+1 /-0 | 04.09.2022 18:47

Petr Koutný

Petan  - mým přáním je opravdu změna svazu, tak aby byl tím čím dříve býval. Jestli se to podaří, budu se věnovat článkům z turnajů, videjím, turnajům, knížkám a věcem které mě baví. Konečně zmizí tato šílenost z mého života. Nesnáším tyto hádky, nesnáším tyto boje a tyto příkopy, ale Rubikon byl překročen. Kostky jsou vrženy a jak se dohraje tato hra do konce, tím myslím změnu už nebudu chtít rozpoutat další válku. Budu jako veterán, který si bude připadat konečně jako když se vrácí domů z války a bude si užívat svůj život. Šachovou politiku potom nechám na jiných. 

+5 /-5 | 04.09.2022 10:46

xdavx x

hans - za sikanu zdravych lidi, za ukradane 2 roky zivota 7 mld lidi, za segregaci, za appartheid, za znicene zivoty deti a rodin tech kteri se provinili jen tim, ze byli zdravi a odmitali se ockovat netestovanou latkou, za rozvracene ekonomiky statu, za umrti zpusobena experimentalni a vynucenym ockovanim, za znicene zdravi , za zamlcovane studie o vedlejsich ucincich.... jaky trest by si tem, kteri tohle zpusobili navrhoval? Jinak to co pises, to je presne to, cemu se rika vytrhnout z kontextu. A postavit na tom celej svuj hate flame vuci komentari, ktery na tyto svinstva upozornil, je pruhledne ucelove a hlavne ubohe... 

mimochodem predstavis se mi? prece jen, pokud znas mou identitu a reagujes tak jak reagujes, bylo by fajn vyrovnat skore, co myslis? Nebo ma tvuj smysl pro moralku a spravedlnost mantinely, kdyz se to tyka zrovna tebe? diky predem za odpoved.

+3 /-3 | 04.09.2022 10:34

xdavx x

petane, tak ja bych treba zase rekl, ze jsou to hlavne priznivci svazu, kteri tady vleti, zacnou kolem sebe plivat, a pak se strasne divi, ze nekdo reaguje stejnym zpusobem... rekl bych, ze si maji v prvni rade pred svym vlastnim prahem, nez si budou na neco stezovat... koneckoncu, i v tomto i ve clanku PM je jasne videt, ze se tady sleti anonymni priznivci svazu, kteri se zmuzou jen na nadavky nebo urazky.... a co je obzvlast vtipne, ze tito si pak stezuji, ze jim pak tady nekdo nadava... 

+3 /-3 | 04.09.2022 10:27

Petan

Re PK 9:59: On ten dopis zase až tak moc věcný nebyl (ostatně reakce na PM na FB jsou vesměs negativní), ale jinak je je tebou citovaná reakce velmi trefná. Mám pocit, že místo toho, aby se věcně diskutovalo o budoucnosti našeho šachu tak se bojuje a je to už spíše v osobní rovině. Doufám, že s postupně se blížící se konferencí se budeme dozvídat více o tom, jak si jednotlivé znepřátelené skupiny představují budoucí fungování svazu. Zatím tady máme od paní Richtrové pár úvodních obecných hesel a na druhé straně stávající vedení svazu se tváří, že je vše v nejlepším pořádku a asi se chce promlčet do dalšího  "zářného" volebního období.

+3 /-0 | 04.09.2022 10:21

Petr Koutný

Jinak přidávám reakce z FB, který byl zveřejněný na FB ŠSČR

 

Vážený ŠSČR, bylo by velmi vhodné, kdyby se pod kruciálními otázkami nad dějem v šachovém prostředí v ČR objevily relevantní reakce. Byť nejsem fanouškem toho, co se z nss.cz v poslední době stalo, v souladu s Peterovým stanoviskem mám za to, že je vhodné na vývoj nedávné doby upozornit. Odpověď na věcný oteřvený dopis o nedostatcích organizace při akci světové úrovně ve smyslu "měli jste s námi více debatovat" není v pořádku. Takto omezená reakce nesvědčí o kompetentnosti vedení vrcholné organizace sportovního svazu. Jako vrcholný manažer, ale zejména nadšený šachista s nevolí sleduji vývoj sportovního šachu v ČR, za nějž může ať už vedení svazu nebo utilitaristické vedení nss. Pro šachy v ČR to není dobře! Předpokládám, že nejsem v tomto pocitu sám a rád bych reprezentoval řadu šachistů, kteří sledují, jak se nám tuzemské šachy rozpadají před očima. V okamžiku, kdy si nevíte rady s manažerským vedením, jelikož s tím nemáte zkušenost, obraťte se prosím na odborníky a nenechte těmito nedostatky trpět osud českého šachu. Věřím, že naděje na obnovu českého šachu, jaký zde byl dříve, stále je.

+1 /-0 | 04.09.2022 09:59

Petr Koutný

Hans - nemažu komentáře, ale přiznávám, že tady je paní Martina, která je maže. Kde se objeví vulgarismus, tam se ztratí komentář. Komentujme, ale v mezích lidskosti. Protože Martina tady nemůže být celý den,jsou komentáře smazány až s nějakým časovým odstupem a ne ihned. Na diskuzi se pracuje, je v plánu, že jakmile bude smazán komentář, nezmizí, jen se objeví věta, něco ve smyslu: tento komentář byl smazán z tohoto důvodu.....takže bude vidět jméno diskutujícího, ale text po smazání bude přepsán touto větou. Stejně když bude někdo bloknutý, objeví se zpráva, tento diskutující je zablkovoná z tohto důvodu....Programuje se to. Bude i změna, že bude diskuze ve vláknech, pak bude jasné, kdona co komu odpovídál....Díky Petr 

+1 /-0 | 04.09.2022 09:57

xdavx x

hans, hodne slusna demagogie :D tak drzim palce, treba se to spravi :D

+1 /-3 | 04.09.2022 00:54

ciki333

Omlouvám se všem aktérům diskuse za neúmyslné zjitření emocí. Uzavřu ten dnešní hektický den něčím pozitivním.

Paní Lenka Kůsová si vytvořila osobní rekord v běhu na 10 000 m. Trať o přesné délce 10,27 km

urazila v čase 39 min 23,7 sec...průměrné tempo tedy činilo 3 min 49sec/1km. K čemuž jí blahopřeji.

Ve vztahu k dámě se nesluší hovořit o věku. Učiním vyjímku...Lence je imho 40 let a ten čas by byl fantastický i u 20-ti leté trénované holky. Sám jsem v mládí provozoval jogging 5x až 6x týdně o objemu cca 200 km/1 měsíc.

V silničním závodě v Semicích v roce 1986 jsem uběhl 10 km za 37:19...V cíli jsem myslel, že chcípnu. Lenka je kabrňačka a v těch Semicích (kdyby existoval stroj času) by mne zařízla jak prase. Tak si dejme na nss společný závazek, že nikdo z nás si o ni již nebude "otírat ústa."

Děkuji všem.

+2 /-0 | 04.09.2022 00:10

Agent Voňavka

Pro PK.

Dnes začala velice silně obsazená polská extraligaza účasti několika hráčů z ČR:

http://chessarbiter.com/turnieje/2022/tdr_4164/results.html?l=pl&tb=213_&rd=1

Bude článek?

+2 /-0 | 03.09.2022 23:55

ciki333

Ale my jsme ve válce, tvrdí to sám pan premiér Fiala:

https://echo24.cz/a/SW9ur/jsme-ve-valce-fiala-chce-proti-rusku-sankce-na-hrane-myslitelneho

 

+2 /-1 | 03.09.2022 23:15

honzales77

Díval jsem se na stream živě z Václavského náměstí se všemi názory nesouhlasím,ale s některými řečníky se člověk shodne.Přijde mi,že naše vláda chce všehno řešit společně s Bruselem a Berlínem na evropské úrovni.Nevím jestli to je špatně,to ukáže až čas.(Z pohledu historie plácnu,proč jsme dělali teda odsun Němců v r.1945-46 podle mého názoru to byla velká chyba).Ty trhy s elektřinou a plynem jsou provázané.ČEZ prodal elektřinu na roky dopředu a plyn odebíráme za draho z Německa.Jsme pořád propojeni s Německem.Naše cesta je tedy následovat Německo(potažmo Brusel) a jeho kroky.Náš národ není tak silný a vlastenecký jako Maďaři.PS:Nepatří to sem,ale je to tady.

+0 /-1 | 03.09.2022 21:35

Agent Voňavka

Dneska si strileli na Vaclavaku s cikim do sebe nejakej sajrajt :-D

+3 /-2 | 03.09.2022 21:04

Karel Troglot

Bražino, jak se opovažuješ někoho nazývat opíchaná ovce?  Sám když bys měl po ruce Sputnik, tak si ho hned střelíš do žíly jak fetka na Hlaváku.

+6 /-1 | 03.09.2022 20:57

xdavx x
Azvl. Myslel jsem si o Zwardonovi to samé. Bral jsem jo jako fajn kluka. Bohužel mi přijde že mu začíná slušně hrabat asi poslední tři roky. .
+3 /-6 | 03.09.2022 20:36

azvl

Tak do toho Zwardoně to bylo zbytečné, pokud by skutečně považoval nss sám za žumpu tak by nedával celkem zajímavou doplńující informaci o tom proč šel vlastně Babula na test. A vys... by se tady na to. Mu fakt všechny svazy, reprezentace atd. mohou být ukradené protože svým zaměstnáním si vydělá dost. A i když je optimista přímo nezřízený co se týká vlastních partií, tak ví kde jsou jeho šachové limity.

Jinak samozřejmě když měl možnost jet na olympiádu proč by nejel, není blázen.

+3 /-2 | 03.09.2022 20:27

Agent Voňavka

Za soucasneho vedeni ma Zwardon prakticky jiste misto v repre, kdyz budou pred nim jen Davidek s Vanem. Tak si musi splhnout :-) jen ho nechme :-)

+3 /-2 | 03.09.2022 20:21

Agent Voňavka

dolezale, kdyz oni velmistri zadarmo nepisi a kdyz Koutny nechce kvalitni sachove clanky, tak co mu zbyva nez ta zumpa.

+3 /-2 | 03.09.2022 20:15

dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+2 /-0 | 03.09.2022 20:13

Agent Voňavka

Simacek trenuje celou Kusovic rodinku. Misto aby se venoval na sto procent jen muzske reprezentaci, tak tomu sam nevenuje takovou pozornost. Kdyby aspon trenoval dobre hrace, tak nereknu, ale takhle?

+1 /-0 | 03.09.2022 20:08

azvl

To ciki333: tak Vojta Zwardoň má hodně dobré zaměstnání a šachy má vyloženě jako koníčka. Jinak jeho první příspěvek byl zřejmě žert který asi někteří nepochopili, slovo žumpa totiž někde použil  o nss sám velký PM. A jestli po místní skoro neurotické reakci byl druhý příspěvek míněn jako žert to už je otázka. 

+3 /-1 | 03.09.2022 20:04

dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+1 /-0 | 03.09.2022 20:00

Agent Voňavka

Vojto, muzes nam objasnit proc jsi po priletu do Indie neodpocival a misto toho sel behat s Lenickou 10 km, abys pak nasledne unaveny nastoupil k prvni svoji partii na Olympiade a hral to jak ocas? Byt tam normalni kapitan, tak te za takovy pristup obratem posle domu! K nasi smule je ale kapitan Simacek, ktery zcela zamerne opomnel vysvetlit tuhle tvoji neprofesionalitu! Proc? Proc proboha?

+1 /-0 | 03.09.2022 19:47

ciki333

Zwardoně jsem do dnešních dnů neznal, ale po jeho projevech (výlevech) je ptám zasvěcených"

"Co je to za samolibého kokůtka?" Dále by mne zajímalo, zda se takovéto hovado uživí hraním šachu, či si přivydělává na dráze jako posunovač. 

+3 /-4 | 03.09.2022 19:21

Petr Koutný

Petan - Teď když napíšu cokoliv, tak mě to zase někdo omlátí o hlavu, prý že nemám respekt k reprezentantům a co si to dovoluji se k nim takto chovat. Přesto, já reagoval na chování člověka, který sem dobrovolně přišel komentovat a začal tím, že uráží  a loučí se tím, že uráží. Mám zavřít oči, jenom protože to je reprezentant? Mohl klidně přijít, napsat názor a je vše v pořádku. Ale neudělal to a kdyby se takto k tobě choval  někdo na ulici, v práci, v divadle, v kině, fotbale  podobně, myslím to, že tě pozdraví urážkou a loučí se urážkou, jak bys ses zachoval v reálném životě? Já když napíšu cokoliv, tak budu za špatného. Tak mi napiš, co si o tom myslíš! Nebo, reprezentanti můžou cokoliv?

+3 /-1 | 03.09.2022 19:21

Jiří Kadlec

V.Z, 8:38, 14:16: Pane Zwardoni, mohl byste to prosím zkusit jinak? Slušně, bez té arogance a urážení? Proč musí hned každý vědět, že jste namyšlený osel? Musíte to na sebe hned prozradit?

+3 /-0 | 03.09.2022 19:12

Petan

Re PK: Já jsem jako první zaregistroval jeho příspěvek začínající slovy: "Asi to není populární, ale i zde na žumpě byste měli vždy nepravdy uvést na pravou míru". Připouštím, že žumpa není zdvořilý výraz pro diskuzi, i když některé příspěvky jí připomínají. Na druhou stranu, jiný reprezentant (Michalík)  tady měl uveřejněn dokonce celý článek, kde o vulgarismy není nouze a tam to nevadilo...

+4 /-2 | 03.09.2022 18:54

Petr Koutný

Petan - jenom technická. Jestli toto je chování reprezentanta, který tady přijde a začne svoje komentáře takto:  Cituji Omlouvám se, všem žumpérům,  mějte krásný den plný těchto sraček. Pak se jenom ptám, jestli Petane Zwardoň neudělal nic jiného, jak píšeš? Jestli ti toto přijde  v pohodě, pak mě moc ne. Nikdo ho tady neuráží a on přijde a začne takto?? Jako promiň, ale ať se takto baví doma se svojí rodinou, ale  tady se takto chovat nebude.

+4 /-2 | 03.09.2022 18:41

Petan

Babula začíná slovy, že se mu nějaké vyjádření nezdá úplně přesné a sám se dopustil nepřesnosti, když tvrdí, že pro vstup do Indie je nutný PCR test. A Zwardoň neudělal nic jiného, že to jen uvedl na pravou míru. Je potřeba buď očkování nebo PCR test. Do očkování Indové nikoho nenutí, každý si může vybrat. A kvůli tomuto nevinnému upřesnění se na jeho hlavu sesypala lavina urážek a arogantních poznámek. Bohužel i od PK.

+3 /-3 | 03.09.2022 18:18

sarmatam
....doležal neide vidět ....škoda ....co si tam naškrábal v 16:09 .....jj........
+2 /-0 | 03.09.2022 16:12

dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+4 /-1 | 03.09.2022 16:09

istr
Kksffn: Značka RP šachy.
+0 /-0 | 03.09.2022 15:31

kksffn

Tedy posmívat se někomu kvůli jeho sportovnímu výsledku nebo tomu, na jaké úrovni hraje šachy, a používat to jako argumenty v diskuzi...

+1 /-0 | 03.09.2022 15:24

OldřichKuželka

Jednou z podmínek vstupu do Indie je : 

1) negativní výsledek PCR testu absolvovaného max. 72 hodin před odletem do Indie NEBO  dokončené očkování proti covidu-19 

tedy co, co jsem už psal. To je informace hlavně pro ty tři idioty, kteří mi dali minus... 

https://www.mzv.cz/newdelhi/cz/ko/info/koronavirus/indie.html

+3 /-2 | 03.09.2022 14:45

V.Z,
Omlouvám se, všem žumpérům. Nechtěl jsem nikoho urazit ani se pustit do diskuse. Pouze jsem omylem uviděl článek a zde jej nejde tak snadno nahlásit jako na FB. Takže jsem napsal dolů a očekávání je, že se v článku objeví závorka, která uvede vše na pravou míru. Podmínky pro vstup do země jsou dohledatelne. Toť vše, mějte krásný den plný těchto sraček.
+8 /-7 | 03.09.2022 14:16

Pavel Ch

Já vím Petře. Jako neví o čem mluví VIP šachový mecenáš na facebooku, jak si mu napsal.

A pánové a dámy ze Strahova (jak jsi mi říkal), maj o slunném víkendu pohotovost, aby dávali během hodiny plusy k příspěvkům přispěvovatelům proti Tobě, že?wink

+6 /-4 | 03.09.2022 14:01

Petr Koutný
Pavle - nevím o čem mluvíš, ale vím co z tebe mluví.
+5 /-2 | 03.09.2022 13:45

jozokoumes

Gens una sumus. Nebo to už neplatí!? Ach jo .....

+2 /-0 | 03.09.2022 13:09

Pavel Ch

Mažou se zde komentáře (nebyly ode mě), které jsou na podporu našeho olympiského reprezentanta, který skvěle bojoval na MČR v Ústí. A ochotně ze dne na den, byť má civilní práci, do letadla naskočil.

To už nemá s novinařinou nic společného, to už je jen volební boj vlastníka média.

+10 /-1 | 03.09.2022 13:04

dolezal
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+6 /-1 | 03.09.2022 12:59

Kapucínek
Už se zde zase mažou komentáře ach jo... demokracie, ale jen odsud posud
+6 /-1 | 03.09.2022 12:50

istr
Vstřícnost, slušnost, komunikace tady zas řádí.
+1 /-0 | 03.09.2022 12:42

dolezal

Tak VZ hrál to, na co má. Netřeba ho vinit, z toho co napsal a odvádět pozorrnost jinam. Není třeba ho vláčet za to, že byl jako miliontý náhradník povolán a ochotně rychle na olympiádu jako záskok přijel. To, že nikoho lepšího repre neměla, je vina někoho úplně jiného.

 

Btw, takovová sračka, co zde opět Koutný z huby vypustil, si nezadá s jeho kamarádem MP, jehož chce ze svazu vyhnat. Podřezává tak větev svě kandidátce, sotva jí vysvětlil, pod čím se má podepsat. On, nýmand, který uteče z každého turnaje, tady bude kádrovat hráče 2500.

 

Tak hlavně aby ze svazu zmizela ta arogance, že jo ...

+4 /-1 | 03.09.2022 12:23

sarmatam
......tady JE taki veselo jak vidím :-) ...... já jsem říkal uš gdysi , že měli být před odletem fšichni f izolaci .....a koukat co jim David Navara ukazuje na magnetické tabuli.....za těch 14 dní by se hodně naučili....jj.......
+3 /-0 | 03.09.2022 12:08

xdavx x
Kapucinek :D :D. Zkusil bych pane svazovej zacit hledat normalni praci... mimochodem, prvni zacal urazet Zwardon, asi byste mel na sobe zacit hodne makat.
+4 /-4 | 03.09.2022 11:52

Kapucínek
Pane Koutný, je neuvěřitelná vaše neúcta k reprezentantovi. Vy chcete tmelit svaz? Vy? Arogance sama? Hanba vám!!!
+5 /-5 | 03.09.2022 11:46

Petr Koutný

Jj, VZ je veselý kluk v neveselé době. Šachy se už asi lépe nenaučí hrát, ale třeba si ještě jako náhradník někdy zahraje. No a když ne, tak nás bude bavit svým humorem, i když i tady připouštím, že to nebude jako v Chennai moc veselé. 

+6 /-6 | 03.09.2022 11:08

Petr Koutný
Taky jsem se pobavil. Hned mám lepší den. Náhradník vystrčil růžky a když pokazil co šlo, tak se rozhodl dávat moudra. A tentokrát to dopadlo ještě hůř.
+6 /-4 | 03.09.2022 10:42

Vyhnanek
Až na opichanou ovci Zwardone který tvrdí že stacil očkovací certifikát. A přitom opomnel sdělit, že ti kdo ho neměli, se museli podrobit testu. Takže informace žumpy Zwardone naprosto o ničem. Stejně jako jeho "výkon".
+6 /-4 | 03.09.2022 10:29

OldřichKuželka

Jak to chápu, stačil buď očkovací certifikát nebo pro neočkované negativní PCR test, takže nelže nikdo... 

+3 /-3 | 03.09.2022 10:09

Vyhnanek
Vystačil tedy bohatě certifikát o cckovani říká pětkrát očkovaná ovce... . Aha. Takže když člověk prodělal nemoc před více jak půl rokem nebo očkovaný nebyl, musel se teda podrobit testu.... To asi slovutnemu Zwardonovi uniklo. A s tou zumpou bych byl opatrný, zrovna někdo kdo hrál jak kdyby vylezl ze septiku by měl dost vážit slova.
+7 /-3 | 03.09.2022 10:00

dolezal

Takže VZ tvrdí, že VB nehovoří pravdu? 

+4 /-0 | 03.09.2022 09:33

V.Z,
Asi to není populární, ale i zde na žumpě byste měli vždy uvést neprwvdy na pravou míru. Pro vstup do Indie nebylo třeba žádného testu! Vystačil bohatě certifikát o očkování. Tedy i nakažený mohl v klidu letět a nikdo ho v Indii netestoval, dokonce holky které o to žádaly ( nemocné), netestovali - ještě by jim tu akci zrušili když celá Fide jej pak měla...
+8 /-5 | 03.09.2022 08:38

Petan

Re Morys 12345: A je možné si o těch covidových opatřeních myslet, že jsou neúčinná a nesmyslná, nebo ani to není možné? A PCR test zajistil, že Babula nikoho nenakazí a dotyčný neumře? Fakt tomu věříte? Přítelkyně prodělala covid přičemž PCR test měla negativní. Co na to Vaše víra v covidová opatření a PCR testy?

+4 /-0 | 02.09.2022 13:38

Morys 12345

Djokovič nebyl očkovaný, ten nebyl pozitivní, moje chyba.

+0 /-1 | 02.09.2022 07:52

Morys 12345
Vážený pane Babulo, možná, že jste poslední 3 roky byl v hlubokém spánku, ale covidová opatření se musí dodržovat, to, že Vám nic není, neznamená, že ten, koho nakazíte, třeba neumře. A může to být třeba někdo z rodiny nebo kamarád. Chápu, že finanční ztráta je nepříjemná, ale přečtěte si článek z Vuelty, ti profesionální cyklisté, kteří museli kvůli pozitivnímu testu opustit peloton, určitě přišli o mnohem větší peníze. Nebo třeba Djokovič na US Open. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-covid-drti-vueltu-uz-je-to-vazne-pro-frooma-zadny-vtip-212917#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
+4 /-4 | 02.09.2022 07:46

Jirikovka@post.cz

Přibývají zde nové a nové nicky! Svědčí to o velkém zájmu šachistů o NSS! Někteří šachisté byli jen čtenáři ,ale najednou cítili potřebu se k tématu vyjádřit!

+3 /-1 | 02.09.2022 07:43

Jirikovka@post.cz

Pane Svatoš! Vlasta Babula musel dodržovat zákony a předpisy této země! U koho je zjištěn Covid tak doma! Dovedete si představit,kdyby Vlasta vyjel a nakazili se Covidem další šachisté,ale nemuseli ani od něho! Byl by to obrovský průser a Vlasta by byl trestné stíhán! Učinil jediné správné rozhodnutí,že o nemoci informoval a nikam nejel!

+5 /-0 | 02.09.2022 07:30

sarmatam
......všade furt prachy , prachy a prachy .......Viktor Láznička měl jet jako náhradník do té Indie , a byl by u mě aspoň borec......teď je to u mě ......totální sráč fousatej........
+3 /-1 | 02.09.2022 03:01

srdce

chess 64geek= já bych vám rád odpověděl, pokud byste se mi představil , na  anonym neodpovídam. Já sem  člověk Petr Kraus. Jenom já nic neotvíram , protože to doufam není uzavřeny. A le přesto  ano byl potrestan pan Hráček, který ma muj obdiv jako Hráč . Podle mě má byt potrestan manažer reprezentace.. +++ .....

+4 /-0 | 01.09.2022 22:03

HonzaSvatoš

Smutná věc, kvůli testu na nemoc, která má u zdravého člověka průběh lehkého nachlazení, přijít o soutěž, na kterou se Vlasta připravoval, a o nezanedbatelný příjem. Tady se jen opět potvrzuje, co je celý covid za vyhypovaný nesmysl. Běžné nachlazení, ale restrikce kvůli tomu jako kráva. Kdyby hypoteticky měl Vlasta mnohem nebezpečnější TBC, tak by jet mohl a mohl by vesele nakazit x lidí mnohem nebezpečnější nemocí. K čertu s covidovými opatřeními.

 

A Vlastovi Babulovi přeju ještě celou řadu skvělých partií i výsledků a ať mu možnost startů na turnajích nezhatí nějaká podobná absurdita.

 

+6 /-1 | 01.09.2022 21:24

Petan

Re Lukáš C: Hlasovací právo můžete mít klidně i vy, pokud si vás ve vašem kraji zvolí za delegáta.

+1 /-0 | 01.09.2022 21:03

Agent Voňavka

Ta volba je tajná asi jako zítřejší tým, který půjde do voleb :-D

+3 /-2 | 01.09.2022 20:48

chess64geek

Hlasovací právo mají delegáti jednotlivých krajských svazů, volba je tajná (tudíž názor pana Nemiroffa o tom, že se delegáti budou pana předsedy bát a proto ho volit, jak zde napsal, je nesmysl). Podrobnosti najdete třeba ve volebním řádu minulé konference zde:

https://www.chess.cz/wp-content/uploads/2020/01/Priloha_2_VV140_Volebni_rad_Konference_SSCR_2020_VV.pdf

+6 /-0 | 01.09.2022 20:45

Lukáš C

Pánové, jak vlastně ve svazu fungují volby? Kdo má hlasovací práva? 

+2 /-0 | 01.09.2022 20:32

chess64geek

to Nemiroff: jsem ze svazu asi tolik co vy (člen), nemám ve svaze žádnou funkci, nepracuji ani na sekretariátu, nejsem ani ve VV, ani v žádné komisi

+2 /-1 | 01.09.2022 20:11

Agent Voňavka

chess64geek: ale jděte vy brepto ze svazu. Zainteresovaní ví, jak to bylo a když odmítli Pláta vzít členové VV a lživě se vymlouvali, tak to vám vy zmetci na svazu nevadí, že? Hráček tam mít auto, tak Pláta určitě vezme. Odvolaní měli být jiní, bohužel. A vy to moc dobře víte. Tak už ku*va radši držte hubu, protože jste nehoráznej ulhanej zm*d! Je mi z vás na blití.

+1 /-4 | 01.09.2022 20:08

chess64geek

to srdce: byl odvolán kapitán reprezentace, pan Hráček, od té doby je kapitán reprezentace Šimáček. takže ano, pokud vám jde o trest, k potrestání došlo, nevím, proč to teď ale znovu otevíráte

+1 /-3 | 01.09.2022 20:03

Agent Voňavka

Vlastík Babula by zcela jistě mohl být šéfem u mládeže, klidně i u dospělých. Ale jako předsedu bych si ho teda představit nedokázal. 

+4 /-0 | 01.09.2022 20:02

azvl

Je docela škoda, že se Vlastik nevykašle na celou repre a radši nejde kandidovat na nového předsedu svazu. Nevím kdo tady zítra bude představený, ale kandidovat Vlasta Babula 100% by Petr Martin nevyhrál.

+3 /-2 | 01.09.2022 19:52

Agent Voňavka

Předseda svazu nemůže motivovat? Co to je za blbost? Snažil bych se za každých okolností být pozitivní a oběma týmům veřejně fandit na 100%. Klidně i zde na nss. Myslím, že by to oba týmy ocenily a vlilo jim to tu správnou krev do žil. Nebo má raději mlčet? Boha jeho...A motivace tam je. Na ME to bylo tak, že se muselo obhájit nasazení, to bylo nějak 12. nebo 13.místo. Na Olympiádě nevím. Tam to bylo dřív prostě do 16.místa a to se asi nijak nezměnilo. Nárok na bonus měli jen hráči, kapitán měl peníze dle smlouvy, ale žádný další bonus za umístění. Možná i to se s příchodem Šimáčka změnilo.

+2 /-0 | 01.09.2022 18:35

Jirikovka@post.cz

Opuštění reprezentanta v cizině a neřešení tohoto problémů ŠSČR může být trumfem ve volbách těch,kteří na konferenci chtějí svrhnout současné vedení ŠSČR!

+4 /-1 | 01.09.2022 18:29

Petan

Re Nemiroff: Pokud jsou dotace od státu nastaveny tak, že na ně nemá vliv sportovní výsledek tak předseda dost dobře nemůže tvrdit pravý opak.Jestli předseda dostatečně dává najevo, že šachovému svazu na výsledku, na rozdíl od státu, sakramentsky záleží, to už nevím. A už vůbec nevím, nakolik a jestli vůbec jsou reprezentanti svazem motivování k tomu, aby měli v reprezentaci nějaké výsledky.

+3 /-0 | 01.09.2022 18:29

Jirikovka@post.cz

Záměrně opuštění reprezentanta v cizině dějiny ČS šachu nepamatují a je možné,že to nepamatují ani dějiny světového šachu!

+5 /-1 | 01.09.2022 18:25

HumphreyvanWeiden
Koutný a kde jsem řekl, že věřím předsedovi? Další argumentační faul, já jenom nevěřím vám. A rozhodně neplatí, že když nevěřím vám, tak věřím automaticky každému, koho vy považujete za nepřítele. Proč bych taky měl?
+6 /-1 | 01.09.2022 18:23

Agent Voňavka

Pane Krausi, byla tam půlka VV a záměrně lhali, že mě nemohou vzít do auta. Co si o tom myslíte? Že mě nechtěli kvůli vzájemným sporům? Jak si potom vysvětlit to, že mě pánové Fiala a Sikora o měsíc později zdraví a podávají mi ruku? To není skandální, to je na rozbití huby!

+2 /-1 | 01.09.2022 18:23

Jirikovka@post.cz

ŠSČR musí záležet na tom jak se naše reprezentace umístí a to jak mužská,tak ženská! Reprezentanti tam nejedou,aby se pobavili! Olympiádou se šachisté prezentují světu i tomu nešachovemu!

+4 /-0 | 01.09.2022 18:20

srdce

No prostě VP se nechal ve Slovinsku a někdo měl vzít osobní zodpovědnost a rezignovat. a vlastně kdokoliv z VV to věděl a nepomohl ,tak měl rezignovat.  Pokud se to nestane , tak pro mě šachový svaz neexistuje.  TOTO JE PRO MĚ LIDSKÝ NEPŘIJATELNÉ A JE TO SKANDAL . A na to není, žadná vymluva.

+3 /-0 | 01.09.2022 18:20

Agent Voňavka

Petane, jenže takhle to předseda neřekl. I mně samotnému to psal, když jsem si myslel, že moje 11.místo na ME něčemu pomůže. Jasně, že to bylo myšleno v rámci dotací, to já vím, ale v podání předsedy to bylo řečeno zrovna dost nešťastně. Co si pak o tom mají myslet dotyční na Olympiádě? Když ví, že svazu tak na výsledku nezáleží? To se pak těžko hraje na 100%.

+1 /-0 | 01.09.2022 18:20

Jirikovka@post.cz

Pokud sportovec z nějakého důvodu nemůže jet na Olympiádu je to pro něj velké sklamání! Ať je to Olympiáda letní,zimní nebo šachová! Na Olympiádách sportovci zúročí co za 4 roky natrénovali u šachové za 2! Často nemohli jet sportovci na Olympiádu z politických důvodu!

+3 /-0 | 01.09.2022 18:17

Petan

Re Nemiroff: Fakt je jedno, v jakém kontextu to předseda řekl? Jste si jist? Takže třeba věta:" Z hlediska poskytování dotací od státu na výsledku nezáleží, jestli bude 18 nebo 25 místo, dotace budou stejné" podle vás znamená totéž jako třeba věta: "Na svazu nám nezáleží na umístění, jestli bude 18 nebo 25 místo, hlavně že si hezky zahrajete." Obě věty samozřejmě nejsou autentické, ale uvádím je jako příklad, že na kontextu sakramentsky záleží. Z obou větu mohu vytrhnout stejná slova, ve skutečnosti ovšem vyjadřující diametrálně odlišné myšlenky. A takhle v praxi fungují argumentační fauly neboli vytrhávání věcí z kontextu.  

+8 /-1 | 01.09.2022 18:13

Jirikovka@post.cz

Pokud hráč je profesionál,živen jen že šachu,tak musí platit sociální a zdravotní pojištění! Jistě si může připlatit i další pojištění v případě choroby nebo úrazu! Takový profesionál musí myslet i na zadní kolečka!

+2 /-0 | 01.09.2022 18:13

srdce

No prostě VP

+0 /-0 | 01.09.2022 18:12

Petr Koutný

Houžva stále věří tomu, co řekne předseda. Když to řekne někdo jiný a někdo jiný to potvrdí, pak je to lež, protože náš předseda to vysvětlil a řekl jak to bylo. Vůbec si nepřipouští, že předseda lže a dělá spousti jiných zákeřností. Trošku pootevřít očička a svět nebude hned tak svazácky jednobarevný...

+1 /-2 | 01.09.2022 18:02

Agent Voňavka

Houžvo, vždyť to ale napsal i Michalík. Co s tím ku*va máš? Je to známý fakt, bohužel. A je jedno, v jakém kontextu to předseda svazu řekl. Tohle si člověk v jeho pozici nesmí dovolit říct!

+1 /-2 | 01.09.2022 17:58

HumphreyvanWeiden
Koutný: Tak přesně toto na vás "miluju", ty argumentační fauly, vytrhávání vět z kontextu. "Na výsledku reprezentace nezáleží, jestli bude 18. nebo 25. místo" bylo sice řečeno v souvislosti s dotacemi od státu, ale vy to "tvůrčím" způsobem přetváříte v hanobení vámi nenáviděného člověka. Potom se nedivte, že vás spousta lidí nebere vážně. Já třeba přímo nenávidím tyto fauly, protože zákeřně překrucují skutečnost, aniž by si toho člověk všiml.
+6 /-2 | 01.09.2022 17:45

Petr Koutný

Nemiroff - jenomže by musely být známy jasné podmínky. Například TOP 2, aby se nestalo, že bude mít nárok na tuto podporu třeba Vojta Plát a on to nedostane. Možná si chce ještě uvědomit, že pro svaz a tohoto předsedu není repre prioritní a je jedno, jak dopadne naše repre, takže chtít něco po tomto pánovi, je tak trošku odvaha a marnost v jednom. Když z toho on nic mít nebude, nebude to pro něj priorita. Bohužel, tak to je. 

+1 /-2 | 01.09.2022 16:13

srdce

Nemiroff- ti mi přijde rozumný.

+1 /-0 | 01.09.2022 16:13

Agent Voňavka

Jakože s tím covidem se dalo počítat. Je fakt, že mě to nenapadlo, ale někoho to napadnout mohlo a mohlo to být ve smlouvě. Aspoň poučení do příště. A taky konečně doufám, že se nejlepší hráči u nás konečně vzbouří proti trapným repre smlouvám a sepíšou petici za lepší smlouvy pro reprezentanty. Když můžou mít na Slovensku dva hráči měsíčně placené zdravko i socko a dostávat k tomu každý měsíc cca 400 eur, tak proč by to nešlo u nás? Jenom dodám, že jedním z těch hráčů je Jerguš a ten druhý ani nemá titul velmistra. Náš svaz má 4-5x větší rozpočet, tudíž by to neměl být problém nabídnout čtyřem hráčům. Podmínkou by samozřejmě bylo, aby dotyční na sobě makali a mysleli primárně na sebe. Zadarmo by ty peníze rozhodně nebyly. Systém odměn, který navrhl Šimáček s Konopkou, je kontraproduktivní a spíše to odrazuje od toho být v repre, protože si člověk na stejné peníze (rozuměj odměnu za ME či Olympiádu) dokáže přijít snadno jinde. Navíc dotyčným odpadá stres a nátlak, což hraní za repre zcela nepochybně přináší.

+5 /-2 | 01.09.2022 16:00

xdavx x

honzales, sobota, samozrejme. 

+3 /-0 | 01.09.2022 15:54

Petr Koutný

Hinzo díky. Nepřeme se, smlouva je vždy dohoda dvou stran a když byla taková podepsána, asi nejde dělat nic jiného. Ale do budoucna by mohla být napsána tak, aby byla víc lidštějsí a počítala se všemi možnostmi, tedy né se všemi, ale s Covidem v této době jde počítat. Když si připustím, že situace v našem šachu je hodně vypjatá, tak je i logické předcházet potenciálním konfliktům, nepochopení a sporům. Je to jeden odstavec. Je to jen otázka snahy, nic víc.  

+2 /-1 | 01.09.2022 15:41

honzales77

Souhlasím je třeba to navrhnout a poté prosadit.

+2 /-1 | 01.09.2022 15:34

Petr Koutný

Tady se nepřeme, ale uznejme že jde napsat smlouva víc lidsky, nebo s většími jistotami pro reprezentanty. Stačí jenom chtít a vložit jeden odstavec. Všechno jde, když se chce. 

+3 /-1 | 01.09.2022 15:24

honzales77

Kdyby měli hráči nějaké kontrakty,hrajíc potom repre akce.Třeba na rok či dva a více.Když je smlouva pouze za účast na akci tak je to holt riziko povolání jak bylo řečeno již dříve.

+2 /-1 | 01.09.2022 15:21

Petr Koutný

Petan - Je to hrana, přeci si ale myslím, že by repre smlouva měla počítat se zálohami a částečnými platbami, právě pro tyto případy. Je jasné, že se hráč musí připravovat. Pro všechny případy bych dal 30-30-30%. 30% před akcí, 30% bych poslal na účet, když je hráč už na akci a 30% po dohrání akce, po vyhodnocení úspěšnosti bonusy. Je to fér, není to nic proti ničemu a i hráč májistotu, že když se něco stane, nebude dva měsíce doma zadarmo. Jde vlastně o to, jestli chceme nejlepší hráče, aby nás reprezentovali, pak se k nim tak i musíme chovat.  Uznávám, že toto vše dává smysl ve světě, kde chcememít nejlepší hráče v reprezentaci. Kde nám je jedno, kdo bude hrát a jak to dopadne, to samozřejmě neplatí. 

+5 /-1 | 01.09.2022 15:19

Poutnik

Tedy důvod neúčasti Babuly byl test na Covid. Nijak nesouvisí se svazem, zda pracuje dobře/špatně. Otázka financí je jasná, když budete mít jako OSVČ vykonat jakoukoli práci a vy ji nevykonáte, nedostanete zaplaceno. Mrzí mne lidsky smůla, kterou pan Babula měl, ale tak už to chodí. Pracovat na OSVC má své výhody a nevýhody. Zaměstnanec je krytý a v případě nemoci dostává část platu, ale zase není svým pánem. Souhrnem - pěkný článek, za který děkuji, ale v souvislosti s prací svazu nevidím ani body pro, ani body proti. 

+6 /-2 | 01.09.2022 15:15

Petan

Re PK: To, že Babula přípravou promrhal nějaký čas je sice nemilé, ale případná finanční kompenzace ze strany svazu to už by bylo trochu moc. Holt je to riziko povolání. Kdyby tam jel na turnaj jednotlivců, taky by mu to pořadatel taky nezaplatil. Ale je to spíše zajímavý bod k zamyšlení pro ty, kteří si myslí, že proplacení účasti na olmypiádě je pro šachistu jen úhrada času stráveného v Indii. Ne každý si uvědomuje, že pokud tam má šachista předvést nějaký výkon a je trochu zodpovědný, musí tomu věnovat dost času už před tou soutěží. Mě tam spíše zarazilo, že v době covidových losovaček se moc nepočítalo s variantou, že někdo neprojde. A tady by měl být náhradník, který dostane něco zaplaceno za to, že se bude udržovat v pohotovosti. Nevím jestli nejsem moc naivní, ale pokud bereme olympiádu jako vrcholnou soutěž šachistů, tak by tomu měla odpovídat i příprava.

+4 /-1 | 01.09.2022 15:02

Pavel Vohnout
Dobrý den, jaký status má GM Babula vůči svazu a státu jako smluvní partner? Tam je asi třeba hledat řešení, případně do budoucna jednat o změně smlouvy / pojištění. Jinak se hráč musí sám rozhodnout, zda se mu vyplatí či nevyplatí jít do určitého rizika. Samozřejmě by Svaz měl sám přijít s adekvátní odměnou pro reprezentanty, aby se mohli řádně připravit a být pojištění i pro případ, kdy pak ze zdravotních důvodů nemohou hrát. Je mi líto GM Babuly, že po tolika letech reprezentace zažil takovéhle zklamání a finanční ztrátu.
+6 /-1 | 01.09.2022 14:21

Daniel Nový

PK - Za jakou práci měl dostat zaplaceno? Smlouva byla na účast na Olympiádě, té se VB kvůli nemoci nemohl zúčastnit. Je to smůla, ale je to tak. Osobně nechápu, proč šachový profesionál VB vynechal turnaje, na kterých by si něco vydělal. Je to jeho primární zdroj příjmů. Příprava na Olympiádu je samozřejmě důležitá, ale výsledek (asi) neovlivní jeho odměnu.

+5 /-1 | 01.09.2022 13:51

pse
Jasné a jednoduché vysvětlení. Nechápu, proč p. Koutný musí i v takovém článku hledat něco mezi řádky (nebo je svaz zodpovědný i za Covid :-)). Na nss.cz jsem chodil rád, a je škoda, že tu ubylo čistě šachových článků na úkor kritiky svazu a tlachání o čemkoli.
+6 /-3 | 01.09.2022 13:50

honzales77

Jdete někdo na protivládní demonstraci 3.9. ve 14:00,která se bude konat na Václavském náměstí?

+2 /-6 | 01.09.2022 13:33

Magiland

->mirek.blažek ... a to nemluvím o té nepříjemnosti, že až někoho uprosíte, oddíl zachráníte (doufám a přeji) a začnete hrát někde jinde, tak k vám samozřejmě zase netrefím ... :-)  

+4 /-0 | 01.09.2022 12:12

xdavx x

tak ja jen doplnim, ze na tour de france vyhral etapu zavodnik, kterej byl na druhy den pozitivni na kovid... to jen tolik k teto strasne nemoci, ktera poslouzila vladnoucim fasistum v kanade, k totalni sikane spolecnosti... u nas to bylo ovsem jen o trochu lepsi.

+5 /-4 | 01.09.2022 11:56

mirek blažek

Dobrý den, ahoj.

Opravdu nerad píšu tento komentář, ale protože mě to osobně docela dost bolí neodpustím si ho. Jak je to s honoráři v repre netuším, jsem jen členem nevýznamného šachového klubu Vím ale moc dobře, jak je to se "sponzorováním" šachů obecně. Náš klub se jako jeden z mála snaží, i přes prázdniny, pořádat  v Praze 1x týdně živý turnaj. Minulý týden nám provozovatel restaurace řekl, že musí vydělávat a že prostory potřebuje k podnikání. Nechat šachistům salonek 1x týdně pro něj prostě znamená ztrátu peněz. Je jasné, že útrata lidí, kteří přijdou na turnaj se nedá s někým, kdo se přijde pobavit srovnat. Tomu samozřejmě rozumím a i to plně chápu. Bohužel je náš klub najednou na hranici zániku. Čeká nás obvolávání známých a doslova doprošování, aby nás někde 1x týdně ZADARMO nechali. Když vidím ostatní sporty, tak je mi z toho vážně smutno. I oni mají určitě problémy, ale pochybuju, že tyto existenční. V tomto prostředí se mají šachy rozvíjet? Asi je každému jasné, že to spíš nakonec dopadne špatně. 

+11 /-0 | 01.09.2022 11:51

patmat
Súčasná varianta Covidu-19 je obvykle menej škodlivá než minulé, preto porovnanie z minulosti, že sa teraz necítil chorý nemusí znamenať, že niečo "nebolo v poriadku" s testami.

A keď už ochorenie prekonal v minulosti, tak je ďalší priebeh tiež miernejší.

To "lehoučké nachlazení" mohol byť práve ten mierny priebeh a v tele ešte boli nejaké zvyšky vírusu, preto asi len "mierna pozitivita" podľa laborantky.

Falošná pozitivita je tiež možná, no pri vyššom počte nakazených veľmi nepravdepodobná. Bol o tom zaujímavý článok: Jak to je s falešnou pozitivitou testů na koronavirus SARS-CoV-2? (04.10.2020).

+5 /-0 | 01.09.2022 11:41

Agent Voňavka

Páč je normální v případě covidu dostat kompenzaci za předem něco slíbeného. To byste ale nesměli mít smlouvu se svazem, který nějaký covid nezajímá. 

+2 /-3 | 01.09.2022 11:28

Petr Koutný

I tady se dá číst něco mezi řádky. Vlasta se připravoval na olympiádu, tedy pracoval. Nehrál díky tomu turnaje, které ho v létě živí a jak píše, tak vložená práce vyšla ekonomicky zcela naprázdno. 

Mezi řádky se dá číst, že za svojí práci nedostal zaplaceno. Je to jen můj subjektivní pocit a něco, co mě napadlo, když jsem četl tento článek. Připustím-li si, že tomu tak může být, pak to není správně. Ono je to jako mozaika, kousíček ke kousíčku a člověk nakonec uvidí celý obraz s názvem česká reprezentace. Jak to psal včera Peter, je to vše spojené, vše spolu souvisí a jednou člověk řekne dost. 

+3 /-6 | 01.09.2022 11:26

Agent Voňavka

Kdo ví, jestli v těch výsledcích nemá prsty samotný Martin Petr. Ani by mě to nepřekvapilo :-)

+1 /-4 | 01.09.2022 11:06

Jirikovka@post.cz

Pane Babulo! To,že jste nejel na Olympiádu,nikdo nic nenamítá! Každý ví,že musíte dodržovat zákony a hygienické předpisy!

+5 /-2 | 01.09.2022 11:01

Magiland

škoda že se vyžaduje PCR test .. s těmi antigeními to bylo jednodušší, stačilo dojít na nejbližší třžnici - a prodejce se většinou sám rovnou zeptal .." .. a počebujete negativni nebo positivní" :-)

asi proto už musí být PCR :-)

+7 /-2 | 01.09.2022 10:39

PanPohoda

Škoda, že se Vlastimil Babula v laboratoři nezeptal na to, s kolikami cykly (Ct) PCR test provádějí. S tím se dá docela kouzlit.

+3 /-1 | 01.09.2022 10:34

Magiland

děkuji za článek, děkuji za info ...

a snad by to mohl být po delší době článek zde na NSS kde si v diskuzi znepřátelené strany nebudou okamžitě nádávat a vyčítat si vzájemně všechno možné.

+8 /-0 | 01.09.2022 10:27