Ukrajinci nad naše síly

13.09.2016 05:18 | Šachová olympiáda 2016

Po olympiském zlatu sahá USA, v dostizích s Ukrajinou bude vzhledem k losu posledního kola patrně rozhodovat pomocné hodnocení. Naši muži po prohře právě s Ukrajinci zakončí olympijské účinkován s Francií.

Včera se nám zápas s favorizovanou Ukrajinou příliš nepovedl. David Navara obětoval bílýma rychle po zahájení pěšce, bohužel za něj nic moc neměl a partii postupně prohrál. Viktor Láznička v Caro Canu zkušeně odremizoval Ponomariova, když soupeřův tlak otupil přechodem do koncovky nestejných střelců.

Zbyněk Hráček postavil v Italské solidní pozici, malá výhoda však byla čím dál menší a hráči si celkem spravedlivě vzali každý po půlce bodu. Vlasta Babula hrál černými s Andrejem Volokitinem zajímavou Sicilskou s obětí pěšce, ve které to jednu dobu vypadalo, že by mohl černými dokonce vyhrát. Soupeř měl v komplikované pozici přibližně jednu minutu na patnáct tahů, bohužel po chybě černého se pozice rychle vyjasnila do nenáročné koncovky, ve které bílý nejdříve překonal časovou tíseň a později se dokonce rozhodl za stavu 2:1 hrát s kvalitou méně na výhru, což se mu bohužel pro naše barvy povedlo.

Hráči se jistě obejdou i bez analýz jejich nepovedených partií, vybral jsem si proto pro vás tedy ukázku z jiného zápasu a sice tento skvost z dílny Vladimíra Kramnika!


-
. kolo -


CZE

  14. Czech Republic (CZE / Rtg prům.:2631, Kapitán: Jansa Vlastimil / PH 1: 14 / PH 2: 275)
Šach.
JménoRtg1234567891011BodyRprtg+/-
1GMNavara David2742111½½½0½½0
5,52708-3,4
2GMLaznicka Viktor2651
01½½½011½
5,026965,2
3GMHracek Zbynek25911
½½1½0
½½
4,526467,3
4GMBabula Vlastimil2540½1½
1
½½
0
4,025805,1
5IMPlat Vojtech251911
½
½
½½

4,0266211,8




text a komentář: GM Štěpán Žilka


Odkazy

olympijský web
On-line přenos
Průběžné výsledky a pořadí

166x 15304x
Fotogalerie
Komentáře (166) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x
PavelCh. Dlouhý příspěvek, ale s informačním vakuem. Tady jde v první rade o strach FIDE aby náhodou neprenesla cast prav na mistra sveta. A ze s tim delegati nesouhlasili? Bože, tak tomu říkám neprůstřelný argument :)
+0 /-0 | 14.09.2016 16:43

Poutnik

Mě by se třeba zápas Carlsen - Kramnik líbil.

+0 /-0 | 14.09.2016 12:46

Pavel Ch

Děkuji Morphynistovi, proč mu někdo nadává?., za nesmyslný ho zde označili všichni, kdo se k tomu do diskuse zapojili, když nedávno zde prosáklo. Ale i kdyby ne, každý má svůj názor. Myslím, že můžeme být Morphynistovi vděčni za nejrychlejší zprávy, ještě něco o pravidlech z kongresu.....?

Můj názor: Když máme o titul častěji jak dříve, tak pro mistra světa by bylo špatné. To není jako odskočit si někam zahrát zápas. To je měsíce příprav, omezení turnajového režimu, olympiády, když už hraje, bacha na zahájení, neprozrazovat. Prostě hodně času, energie, omezení. Dobrá, shrábne balík, ale neuvidíme ho na TOP turnajích, olympiádě, které by mu celkově vynesli méně. CHCETE? Obojí nelze.

A to přesto, jaký je Magnus genius, ale jednak se na něj třeba další netlačí či nebude furt.

Je vidět, kolik delegátů nejrůznějších krajin ho (ne)podpořilo.

+0 /-0 | 14.09.2016 12:00

alby

Je úplně jedno, kdo tam bude hrát, jestli zaplatí nebo se kvalifikuje. MC roznese každého. Takže Radjabov by jen vyhodil peníze vzduchem. Nebo spíše jeho sponzor. Osobně mi tento systém nevadí, kdyby tam byla podmínka 2700+. Stejně vše bude na principu dobrovolnosti, MC by měl možnost takový zápas odmítout, ale proč by to dělal, když by mu to vyneslo balík? Kvalitou se bát nemusí.

+0 /-0 | 14.09.2016 11:42

nvmea
"Dolary, šéfe, dolary... jak nemáte dolary jste namydlenej"
+0 /-0 | 14.09.2016 11:41

Bob von Ostrauburg

Morphynista: Kdyby to podmínili třeba postavením v žebříčku a turnajovými výsledky, aby nemohl podpory diktátorů zneužívat každý nýmand, pak by v tom opravdu až takový strašný problém nebyl. Na druhou stranu by taky mohli spravit kvalifikaci do kandidátů, aby tam bylo víc hráčů první desítky a ne dva šťastlivci z vyřazovací loterie plus třetí nýmand se sponzorem, který nemusí vyhrát vůbec nic, při blbé kvalifikaci nějaká alternativní možnost zápasu není úplně na škodu.

+0 /-0 | 14.09.2016 10:35

Morphynista

Já myslím, že FIDE už brzy zbankrotuje a Iljumžinov jako první uteče a opustí potápějící se loď...

+0 /-0 | 14.09.2016 10:30

pawel

Holt když i dobrému sousedovi poprvé zaplatíš za pomoc při složení nákladu z valníku, nikdy se už nedočkáš, že to udělá příště gratis. Příští volby prezidenta FIDE by konečně mohly býti napínavé.

+0 /-0 | 14.09.2016 10:25

pawel

Prezident to neměl okoučovaný? Vzpura národů, 100:2? Anebo opravdu vyschlá...

- "Děvučky a malčiki, moji milí, něco malého potřebuji zase, prohlasovat, víte, abych měl peníze na volby"

- "Jasně šéfe a co tentokrát za to?"

- "Určitě, budu zase při volbách štědrý"

- "Ono se bude i volit?"

- "Teď né, příště"

- "Aha, a ty dolary?"

- "Na to příště, přeci víte, FIDE potřebuje někde vybrat a já, já...ach ti zlí Američani"

- "Chápem šéfe, hmm, tak tedy příštěhats off"

+0 /-0 | 14.09.2016 10:18

Morphynista

Návrh podobný tomu ruskému mohl být předložen už dřív, ale to nemění nic na mém negativním postoji - a s Ruskem to nemá nic společného. Neznám žádný sport , kde by bylo něco podobného možné. Snad jedině v boxu , tam přesný systém bojů o MS příliš neznám. Ale naštěstí asi drtivá většina uvažovala stejně jako já - titul mistra světa ani zápas o něj se nedá koupit - znamenalo by to degradaci celého MS. Proč by měl být zvýhodněn například Radžabov kvůli tomu, že diktátor Alijev je ochoten zaplatit miliony USD a jiní se srovnatelnou výkonností takové štěstí nemají ?

+0 /-0 | 14.09.2016 10:17

LuboChess
Ad Morphynista taký návrh ako dal Filatov Rusko tu už bol v paragrafovom znení (keď bol MS Anand), kde okrem klasického formátu cez turnaj kandidátov MS mohol byť i vyzývateľ podmienka bola cenový fond (min 1 až 2 mil USD, z toho provízia pre FIDE, presnú sumu si už nepamätám) a ten vyzývateľ však musel mať min. 2700 ELO, takto plánovali Azerbajžanci SOCAR, aby Radžabov hral o titul MS s Anandom Môžete to dohľadať. Takže to nie je len návrat ku Londýnskemu protokolu Capablancu, takých podmienok tu bolo polovicu histórie zápasov o MS
+0 /-0 | 14.09.2016 09:59

lykan

Když Plát vyhraje na MČR poslední 4 kola openu, je to velký úspěch, když reprezentace prohraje poslední 2 kola na olympiádě, je to zlý švýcar, který ji špatně ohodnotil smiley.

 

Bob von Ostrauburg: Já bych to shrnul tak, že od prohry Steinitze se ve starém systému zápasy mezi největšími konkurenty skoro nehrály, protože držitel titulu nechtěl riskovat jeho ztrátu. 

+0 /-0 | 14.09.2016 03:33

Bob von Ostrauburg

Morphynista: Pravda, že se božský Capa taky zrovna dvakrát hrnul do zápasu s Aljechinem, od toho bylo jistě strašně nefér požadovat po Capovi stejné podmínky, jaké Capa šest let požadoval po něm i po všech ostatních. Ale v šachu a šachové historii to asi funguje tak, že někdo někoho poškodit smí, ale obráceně už ne.

+0 /-0 | 13.09.2016 23:47

jaroslavsysel

tipoval jsem do 10. místa a skoro to vyšlo...gratuluji celému týmu! V.Plát zaslouží absolutorium!!

 

+0 /-0 | 13.09.2016 23:37

xdavx x

Morphynista, a chapes rozdil mezi muset a moci? Navrh znel ze mistr sveta muze prijmout zapas pokud chce, ale to by nic nemenilo na tom, ze s tim kdo by vyhral tk by hrat musel. Ja naopak vidim jen to, ze si fide uzurpuje narok, rozhodovat o tom kdo s kym bude hrat bez ohledu na nazor ms. Uz fisher tohle zkouset zmenit, ale narazil na to ze fide titul ms propujcuje, chapes? A prekvapeni ze delegati ten navrh neprijali, se nekona. Fide je naprosto v tahu financi a nejake sachy jsou az nekde vzadu. Nechci se te dotknout, ale zkus se na svet nedivat nenavistnyma ocima ke vsemu co je ruske. Tvuj prispevek byl dehonestujici, pritom zbytecne.

+0 /-0 | 13.09.2016 23:31

Pavel Ch

Tipovací soutěž k medaistům olympiády

Děkuji všem tipujícím (ve volným dni) za tipy.

Hlavní cenu, poukaz v hodnotě 1.750 Kč na 25. ročník Šachového festivalu Ústí n.L. 2017 19.-21.5. 2017 (obsahující 2 noclehy v 1lůž pokoji Interhotelu Bohemia se snídaní, zdarma vklady až ve 4 turnajích, co jdou za 3 dny z 10 turnajů stihnout), nezískal nikdo. Nikdo zlato-stříbro-bronz nenatipoval.

Cenu útěchy, zdarma vklad ve všech turnajích Festivalu, za nejbližší tip, získává: Aleš Růžička  (předpokládám - Sokol Tábor).

Tipnul USA - Ukrajina - Indie. A doplnil "rozstřelovou otázku" v případě dělení: 29,5 b ČR.

Nick "Lippan" tipoval USA - Ukrajina - Čína, ale nenepsal "rozstřelovou otázku".

Uděluji cenu navíc, zdrama vklad v jednom turnaji. Když se ozve nick Lippan na email na stránce.

Toto neoficiální výsledky, oficiální se všemi tipy zítra v 8.00 na stránce: www.festival.sachyusti.cz   

Hlavní cenu chceme dát, přidáme další tipovací soutěže. Za Sp. Ústí n.L. Pavel Chrz

+0 /-0 | 13.09.2016 22:49

Morphynista

Protože zahrát si o titul mistra světa by si měl každý zasloužit svými výkony a ne tím, zda se jemu nebo jeho týmu podaří sehnat bohatého sponzora. A že se tak hrálo v minulosti ? Právě tehdy se naplno projevily nedostatky takového systému ( Aljechin nepustil Capablancu k odvetnému zápasu a místo toho hrál o titul s Bogoljubovem, který peníze dokázal sehnat, atd.). Navíc si nedokážu představit, jak by v současnosti takovéhle míchání dvou různých systémů vypadalo.

+0 /-0 | 13.09.2016 22:11

xdavx x
Morphynista: Proc nesmyslny? Protože s tim prislo Rusko? Padesát let se tak hravalo a mistru sveta to da moznost si vydělat. Jasne ze fide bude proti, ale nesmyslny návrh, z jakého důvodu?
+0 /-0 | 13.09.2016 21:49

pawel

Kirsam pro radio Jerevan: "K návrhu ruské federace byly na kongresu rozdílné návrhy. Kompetence k tomuto bodu proto přejímá Prezidenská rada FIDE".

Poutník 19:22: Jak si může být někdo jistý?.....

Na to odpověď klasika, Bolka (ne zdejšího z nss) manželce právníka z filmu k.... hoši guten tág.

+0 /-0 | 13.09.2016 21:28

Morphynista

Ještě z kongresu FIDE : Na programu bylo i hlasování o návrhu ruské federace, aby mimo oficiální zápasy o titul mohl mistr světa sehrát zápas i proti uchazeči, který by dokázal zabezpečit stanovený minimální cenový fond. Výsledek byl , že dva delegáti hlasovali pro, ostatní ( více než stovka ) byli proti přijetí tohoto nesmyslného nápadu...smiley

+0 /-0 | 13.09.2016 21:19

takychciněconapsat

Musí být fair play, jinak šachy nemají smysl. I když jsem Plátovi taky nepřál, letos má skvělé výsledky, které ho nakopnou k další práci a na jeho jméno v reprezentaci si musíme zvyknout.

+0 /-0 | 13.09.2016 20:21

nvmea
vy jste dobrý sofista
+0 /-0 | 13.09.2016 19:35

Poutnik

Jak si může být někdo jistý, že nominace Vojty byla správná? Vždyť nevíme, jaký by měl výsledek někdo jiný na jeho místě. Třeba by udělal Žilka lepší výsledek. Jenže to my nevíme a proto nemáme argument pro vyvození závěrů.

+0 /-0 | 13.09.2016 19:22

Lippan
Já už jsem si svoje k hodnocení mužského i ženského týmu řekl svoje níže v diskusi a nebudu se opakovat, já jsem si to letos užil jako dlouho ne a za to hráčům děkuji. Když to vezmu z opačné strany, tak je převelká šance pro oba naše týmy si na příští olympiádě umístění velmi vylepšit :-), což bude jistě hlavní cíl...
+0 /-0 | 13.09.2016 19:09

Pavel Ch

Děkuji našim reprezentantům za možnost sledování skvělých výkonů s TOP týmyhats off

Když se píše o tom, jak Vojtova nominace byla správná, a to že opravdu bylayes, nutno podotknout, že Zbyněk a Vlasta stále oprorami týmu a hráli skvěle. Přičemž je zde nejeden posílal před 2, 4, 6 lety do důchodu.

O Viktorovi se psalo, jak šachy nedělá, možná méně hrál, rozehrával se přesně 1,5 partie, po zlomu v 2.partii byl v TOP formě.

David hrál od 3.kola turnaj ala Wijk.

I přes nevydařený závěr týmu si: Vojta připsal hodně, Vlasta se Zbyňkem trošku, Viktor na svém a David hrál "jen" na perfo 2721.

--

Jak již bylo níže uvedeno, o všem rozhodla poslední dvě kola.

Po Bledu 2002 na po sobě 6.olympiádě holt natěšený český fanoušek viděl v posledních 3 kolech maximálně jen jednu výhru nebo dvě remízy či v posledních dvo kolech maximálně jednu remízu (nepočítaje od začátku nepovedených Drážďan, kde se hrálo s týmy o 2 levely slabšími).

Přesto olympiády v Turíně 2006, dnes, ale i výhra s Ruskem 2014 zvedali diváky te sedadel a všimla si i nešachové média. Akorát se zatím nepovedlo dostat samostatnou ČR do desítky či snad ke snu, medailím (Bratři ze SR 8.na Bledu). Tak zase budeme, fanoušci, věřit, že se za 2 roky zlomí.

+0 /-0 | 13.09.2016 18:58

MartinH
Záver sa nepodaril, ale ako bolo povedané hranica medzi úspechom a neúspechom je v akomkoľvek športe veľmi tenká (Wawrinka vyhral US Open a pritom v 3.kole ušiel z mečbolu). Ak by napr. mal David s Eljanovom svoj deň a Vlasta by to neprehral (lebo pozícia to nebola zlá) vyhrali by ste s Ukrajinou, dnes ste mohli dostať povedzme Peru alebo Taliansko a sláviť zisk bronzu... Nechýbalo zase až tak veľa. Napr. Nórsko alebo Turecko mali dohromady na celej olympiáde iba 2 súperov z nasadenej desiatky a napriek tomu sú na 5., resp. 6. priečke... Vy ste remizovali s víťazom, porazili silných Poliakov, Holanďanov a hrali až 5x s tímom TOP10 a ste 29... Taký je proste šport. Vaši určite odovzdali maximum, to by sa malo počítať. Pozitíva pre fanúšika ČR repre sú: 1) David a Viktor sú stále relatívne mladí a môžu byť opory i v mnohých ďalších súťažiach 2) Zbyněk a Vlasta majú stále tímu čo dať. 3) Vojta Plát ukázal, že môže byť hráčom (stabilne) nad 2600, ak bude na sebe pracovať. 4) V zálohe sú ďalší mladí hráči s potenciálom (Michalík, Krejčí, Žilka, Ponížil, Kočiščák, Kriebel, Nguyen...)
+0 /-0 | 13.09.2016 17:25

fru-fru

ad Verbir :sad

+0 /-0 | 13.09.2016 16:46

fru-fru

ad m.m :Pokud to čtěš celé, tak to vzniko od debaty Katka němcová a její vynucený odchod do americké repre ...Morphynista - doktor - já ...Rozhodně komplex nemám a vůbec už néé z Ameriky.

+0 /-0 | 13.09.2016 16:44

verbir

Letos jsme viděli, jak malý rozdíl je ve sportu mezi úspěchem a neúspěchem. Výhra nad Ukrajinou nebyla v jednu chvíli vůbec nereálná. Dnes bychom paradoxně dostali mnohem lehčího soupeře a mohla se skoro slavit medaile. Takto následoval propad na 29. místo. Celý tým si za své výkony zaslouží pochvalu - příjemně překvapil Vojta Plát a mně osobně (s výjimkou posledního kola) i Lázňa. 

+0 /-0 | 13.09.2016 16:35

N. Očník
fru-fru: kde jsi kde četl o tom, že jsou u hokeje výmluvy na led, tyčky, rozhodčí? to je taková urgan legend ... občas si na to postěžují trenéři či hráči. málokdy od odborné veřejnosti a už vůbec nikdy od fanoušků. jinak jako se zbytkem souhlasím
+0 /-0 | 13.09.2016 16:33

m.m
"Viz Ital, Japonec a Číňan...zbytek jsou asi fakt rození Amíci." Ten rozdiel je v tom, ze beriete narod na etnickom principe, ktory bol modny v 19. storoci v ere Jungmanna, Stura a Kossutha. V USA narod beru ako geograficku zalezitost podla hesla: Kazdy kto tu byva a ma papiere, ten je nas - American. Mimochodom, Nakamura sa sice narodil v Japonsku, ale mamu ma Americanku, takze aj na etnickom principe je takym Americanom ako vas Okamura Cechom. V USA zije od svojich dvoch rokov. Caruana sa narodil v Miami, vyrastal v Brooklynne a kvoli sachovej kariere sa prestahoval do Europy a zmenil federaciu na Taliansku. Potom zase otocil a znova reprezentuje USA. A koho ste mysleli Cinanom? Wesley So je Filipinec, co je byvala americka kolonia a jeho rodicia maju aj korene v pevninskych USA. Ale verim, ze kopnutie si do USA lieci komplexy.
+0 /-0 | 13.09.2016 16:32

Homunkulus

Krutost toho systému spočívá v tom, že dva naši hráli hruba na to svoje, další líp - a je z toho propad dozadu. Vystoupení našich celkově divácky pěkné, stálo to za to.

+0 /-0 | 13.09.2016 16:31

fru-fru
Morboji, můžeš mi prosím zavolat ?
+0 /-0 | 13.09.2016 16:23

fru-fru

Malé přirovnání ...k našemu kolektivnímu sportu číslo jedna, tedy lednímu hokeji ...( okopávanou již považuji za dvojku, ne-li níž). Pokud se hraje MS a nějaký tým vyhraje skupinu (... a můžou to být klidně i naši borci), následuje obávané čtvrtfinále ...a ejhle, týmu se pojednou přestane dařit a po dramatu a třeba prodloužení je ,,nespravedlivě" vyřazen. Tu se dočítáme druhý den ve sportovním tisku, dnes již více na nettu, jak nás poškodil rozhodčí, nebo byla velmi špatná kvalita ledu, nebo naš tým pětkrát trefil tyčku ...atd..,atd,atd ...Od svých desti let čerpám z knihy Jiřího Veselého : Psychologický prúvodce šachovou partií..VŠEM ZDE PŘÍTOMNÝM VŘELE DOPORUČUJI !!! ...zábavné + poučné. Mně se olympiáda moc líbila a z mého pohledu statistik a čísel ( pořadí) zůstávám zcela nadvěcí ...Po devátém kole pátí, pár kol předtím i čtvrtí ...., s první trojkou jsme hráli s celou. Tak nač si stěžovat ??? Na kapitána, na jeho věk, na krutý systém ...a na co ještě. Poslední tři partie rozhodly o tom, že nejsme osmí, ale dvacátí devátí ...No a co ???

+0 /-0 | 13.09.2016 16:20

JD

"Hoši děkujém" .Jako objektivní divák mohu být s vystoupením českého družstva spokojen.

Škoda losu posledního kola.

+0 /-0 | 13.09.2016 16:05

morboj

Neřeště pořád to pomocné hodnocení. Hráli tam naši nejlepší hráči a hráli to výborně. Až na poslední zápas. Holt se ještě musí od pana Jansy naučit, že Olympiáda se hraje až do konce naplno.

Tak snad příště !

Mimochodem, Vojta Plát byl z našich druhý nejlepší, s Rp 2651. Blahopřeji !

+0 /-0 | 13.09.2016 16:02

mircea

obycejnyuzivatel: to je to PH4, takže hodilo...

 

+0 /-0 | 13.09.2016 15:54

obycejnyuzivatel

to pomocný hodnocení je šílený...nad námi se 14b týmy, co hrály mnohem hůře...dá tam někdo bucholz, jestli by nás to hodila na 24.místo?

+0 /-0 | 13.09.2016 15:50

fru-fru

ad doktor: K Tvému vysvětlení ze 14:02 ohledně ,,vynuceného" odchodu Katky Němcové. Tvé přirovnání Prahy a Horni-Dolní ....a USA a ČR zdá se mi být poněkud vtipné. Jsem ale přesvědčen, že Amíci ji nabídli právě ty lepší podmínky. Viz Ital, Japonec a Číňan...zbytek jsou asi fakt rození Amíci. Pravdou je, že by asi naší Horní-Dolní moc nepomohla. Pak je tu ještě otázka národní hrdosti, ale do toho se pouštět nebudu...Jak kdysi řekl náš starý dobrý učitel: Každý strůjce svého štěstí ...

+0 /-0 | 13.09.2016 15:50

mircea

Ještě k tomu pořadí. Kazachstán před námi na PH2! Přitom hrál nejvýše z 18. nasazeným Chorvatskem... To PH2 není v pořádku - je to v podstatě SB a ten patří do tabulky každý s každým. Do švýcaru patří Buchholz. 

Ale hlavní je že na naše byla zábava koukat!

+0 /-0 | 13.09.2016 15:34

mircea

tak sem našel Indii, že měla také 5 soupeřů z první desítky a 11. NED jako my a jediná nás porazila na PH4

+0 /-0 | 13.09.2016 15:29

Pavel Ch

... při 2,5:1,5 by byli osmí místo Francie.

+0 /-0 | 13.09.2016 15:26

Lippan
Tak to příliš kruté umístění, to si naši muži snad ani nezasloužili. Ženy 51., to je také kruté. Systém je holt takový a objektivní. Kristýně bych dal za posledních 6 kol za jedna (5,5/6), hlavně za to jak se psychicky i výsledkově zvedla v té blbé atmosféře když se ženám nedařilo. Joanně děkuji jak táhla náš tým prvních 6 kol když to nešlo. Pak se unavila a asi i ty výsledky a marnost snažení jí semlely...Ale díky oběma hráčkám, jsem rád že je máme a hrají. Ostatní hráčky raději hodnotit nebudu.. Já chtěl šanci pro Magdu Miturovou, ale po boji je každý chytrý..
+0 /-0 | 13.09.2016 15:23

Pavel Ch

Zlato do USA: To asi někdo počítal, kolik ztrácí na Ukrajina a kolik musí dohnat. Jenže si neuvědomil, že body u všech soupeřů obou týmů se v polsedním kole změní.

--

Vyhodnocení tipovací soutěže zítra ráno si přečtete u snídaně, sorry teď do večera máme šachy na náměstí v Ústí n.L. (Ivan Hausner simultánka, zahradní šachy, atp.).

+0 /-0 | 13.09.2016 15:21

Morphynista

Doplním, že za Slovensko si skvěle vedl Marián Jurčík - 8 z 10 a zřejmě splněná velmistrovská norma.

+0 /-0 | 13.09.2016 15:20

Morphynista

Tak nakonec USA před Ukrajinou, třetí je Rusko, naši se bohužel propadli až na 29.místo.

+0 /-0 | 13.09.2016 15:15

mircea

repre: bylo to pěkné sledovat, díky!

chess: k tomu Peru : měli jednoho soupeře z první nasazené desítky, my jsme jich měli 5 (!) 

doktor: uvidíme jak to dopadne v druhé půlce září na Sibiři, kde je MS náctiletých

všichni: švýcar je švýcar, s tím nic nenaděláme, mě se nelíbí, víc se mi líbí skupiny a finálová skupina nebo k.o., ale to je co člověk to názor - nemá smysl se o tom dohadovat

všichni: teď sem se letmo díval a vypadá to že nikdo kromě ČR neměl 5 soupeřů z první nasazené desítky a víc...

 

+0 /-0 | 13.09.2016 15:14

MaX

1. USA, 2. Ukrajina. 3. Rusko .... 29. CZE

+0 /-0 | 13.09.2016 15:14

wlk
Je to tak http://chess-results.com/tnr232875.aspx?lan=4&art=0&rd=11&fed=SVK&flag=30&wi=821
+0 /-0 | 13.09.2016 15:13

wlk
Vobec nepochybujem o tom, ze pan Beljavskij bojoval zo vsetkych sil. Je to znamy sachovy gentleman. FIDE by som vsak tento skandal od chuti doprial. Ale podla mojho pocitu to asi nakoniec dostanu Americania, matematika vacsinou suhlasi s logikou.
+0 /-0 | 13.09.2016 15:11

Morphynista

Teď se zase objevují " zaručené " zprávy, že lepší pomocné hodnocení má USA. Asi by stálo za úvahu vzít v těchto případech jako první v úvahu vzájemný zápas a teprve, pokud by skončil remízou, provádět složité výpočty,

+0 /-0 | 13.09.2016 15:08

morboj

to wlk: To, co říkáte, je jen pomluva. Pánové Eljanov a Běljavskij bojovali až do 78 tahu a v časovce. Kdyby se na něčem domluvili, tak by to určitě udělali chytřeji.

Ukrajině titul patří po zásluze !

+0 /-0 | 13.09.2016 15:05

Morphynista
Konečné výsledky žen : 1. ČÍNA 2. POLSKO 3. UKRAJINA 4.RUSKO 5. INDIE 6.USA Suverénní Čína, velký úspěch Polska a sláva Ukrajině !
+0 /-0 | 13.09.2016 15:04

wlk
Ach áno, zabudol som, pochádza z Ľvova, slávna veľká trojka Viktora Karta. Hanba mi. Ale karma dnes zjavne dobehla FIDE.
+0 /-0 | 13.09.2016 15:02

Rausis
Ad wlk: mýlíte, pan Beljavskij z Lemberga, GM Eljanov je od Charkova
+0 /-0 | 13.09.2016 15:01

morboj

Velké blahopřání na Ukrajinu !! Takhle to vypadá, když se bojuje až nadoraz. Z těchto borců by si naši měli vzít příklad.

+0 /-0 | 13.09.2016 14:58

wlk
Ak vyhrala Ukrajina, je to výsmech a hanba celej FIDE. Tá by tým prehrala na plnej čiare. Bol by to príznačný trest za znehodnotenie olympijského bodovania. Kuriźne je, že o tom v závere rozhodovali dvaja ukrajinci, Odesiti, Eljanov a Beljavskij.
+0 /-0 | 13.09.2016 14:53

Lippan
Pokud jse to uhodl, tak gratuluji..Já byl totálně vedle, ukrajincům jsem nevěřil, zato USA, Rusům a Číně, která to ale vůbec nezvládla...
+0 /-0 | 13.09.2016 14:48

SchwartzBlack

Ad fru fru - GM Igors Rausis je k 1.9.2016 na ELO listině ČR na 4. místě.

 

http://www.nss.cz/topalov-strida-giriho

+0 /-0 | 13.09.2016 14:40

Morphynista

Podle neoficiálních údajů se vítězem mužské olympiády stala lepším pomocným hodnocením Ukrajina před USA a Ruskem . Čeká se na potvrzení . Měl jsem tedy pravdu, když jsem i přes výsměch některých zdejších diskutérů přisoudil Ukrajincům velké šance na zlato... sad

+0 /-0 | 13.09.2016 14:35

morboj

10 kol hráli naši výborně a to včetně proher s Rusy a Ukrajinci. Ale dnešek se mi opravdu nelíbil, jakoby to chtěli všechno rychle odtahat a hurá domů !

Zbytečně si zkazili dojem z jinak dobře odehrané Olympiády a bohužel zaslouženě skončí až někde za 20.místem. Šachy jsou krutá, ale spravedlivá hra a závěr korunuje nebo kazí dílo !

+0 /-0 | 13.09.2016 14:34

obycejnyuzivatel

doktor: z 1900 nedělat terno, to Olšarovi měli již tak ve 14letech nad 2000...

+0 /-0 | 13.09.2016 14:33

doktor

ten kdo sleduje trochu naše děvčata, tak r.2003 a 2002 jsou dvě slečny atakující elo 1900.a to by se mělo také sledovat.

+0 /-0 | 13.09.2016 14:21

MaX

Honza Hučín: nedívám se, ženy nesleduji. Asi skončí (s tím nejlepším) hluboko pod startovní pozicí. Tedy jakákoliv změna opět nemůže ublížit.

+0 /-0 | 13.09.2016 14:17

doktor

ad h,hučín  koukám na to a říkám.richterová,kanakova, fuskova..a ne ty sestry výletnice

+0 /-0 | 13.09.2016 14:14

Honza Hučín
U žen se musím nominátorů zastat. Podívejte se na rating list hráček ČR před olympiádou a pak něco říkejte: http://ratings.fide.com/advaction.phtml?idcode=&name=&title=&other_title=&country=CZE&sex=f&srating=2200&erating=3000&birthday=&inactiv=on&radio=rating&line=desc
+0 /-0 | 13.09.2016 14:11

giocozo
obycejnyuzivatel - Ano a také poznal, že aby je začal porážet, bude muset přepnout ještě na vyšší level. Což je pro něho jen dobře.
+0 /-0 | 13.09.2016 14:08

doktor

kluci na víc nemají. myslím že málokdo čekal že takto zahrají. a jistě se dost těšilo ,že to p.Plát opět poděla.

 

+0 /-0 | 13.09.2016 14:07

takychciněconapsat

Výkony mužů rozhodně nebyly propadákem, o změně trenéra by se dalo uvažovat právě pro větší nabuzení do závěrů. U žen je více jmen, dále možnost, že by se nejelo, ale po všech propadácích bude opět výlet sester Olšarových, někdo pro ně má asi slabost, nebo to opravdu nechápu.

+0 /-0 | 13.09.2016 14:07

MaX

Mě to bavilo, naši hráli pěkné šachy. Nemáme střelce. Naši si uhráli své. Navara dobrý, ale tahoun to není. Laznička má pořád potencionál i přesto, že se věnuje něčemu jinému. Hráček, Babula uhráli asi své solidní standartní maximum. Plát super. Nějaké přestávky, změny počtu kol na tom nic podle mě už nezlepší. Klidně tedy vidím prostor k drobným změnám na zadních deskách nebo u kapitána. Pěkná akce to byla.

+0 /-0 | 13.09.2016 14:05

Rausis
fru-fru: mýlíte,nejsem IM s Olomouca i tam nikdy nebyl. Myslím,že příští kapitán mohl být jeden z členů týmu - silný praktický velmistr
+0 /-0 | 13.09.2016 14:04

obycejnyuzivatel

A Vojta P. super, nemá asi moc zkušenosti s hráči nad 2600  a ukázal, že s nima v pohodě hraje. 

+0 /-0 | 13.09.2016 14:04

doktor

nenutil. tj blbost. tj jako když někdo zjde studovat do prahy,tak taky nebude jezdit zpet kazdy vikend hrat za horni dolni.šla studovat takm,kam šla, tak tam hraje. a že tam jsou lepši podminky?dobře jen pro ni. a výkon našich holek?takový jaký asi měl být,.odměna  za jejich poctivou práci..

+0 /-0 | 13.09.2016 14:02

obycejnyuzivatel

Nevím proč kritizovat. Propadák to nebyl, výsledek odpovídá výkonnosti týmu. A důležitý je, že jsme hráli pořád vpředu, divácky to byla atraktivní olympiáda. Možná to někdy chtělo dát pauzu Navarovi. U žen je to horší. Příště v repre raději zkusit Richterovou a Maříkovou, chce to prostřídat...

+0 /-0 | 13.09.2016 14:00

fru-fru

ad Morphysta : Nerozumím tomu termínu ...vynucený odchod Katky Němcové. On ji snad někdo nutil hrát za USA ?

+0 /-0 | 13.09.2016 13:57

fru-fru

ad Lippan: S Tvým názorem plně souhlasím ..., pro mně dost dobrá olympiáda a s Tvým hodnocením hráčů se plně ztotožńuji ....

+0 /-0 | 13.09.2016 13:55

Bob von Ostrauburg

Tak kapitán to asi blbě nedělá, když pod jeho koučováním všichni zahrajou dobře, zas tolik těch individuálních selhání nebylo, holt prostě hoši na víc nemají a měli trochu smůlu. Kritika je asi na místě spíš u žen než u mužů.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:55

Lippan
Kritizujte všichni co chcete, měňte vedení, odvolejte kapitána, rozprašte tým. Za mě: 1. David velmi solidní výkon proti nejtěžším protivníkům, díky. 2. Viktor špatně zvolil zahájení v dnešní partii, jinak velmi dobré výsledky. Zbyněk je velice dobrý hráč a předvedl nadstandardní výkon - kdo nechápe, podívejte se na rating jeho oponentů. Pak pochopíte. Vlastovi jsem od počátku nevěřil, v prvním kole jsem psal že měl hrát místo něj Jirka Štoček, ale potěšil mě výkonem a uhrál co měl. A Vojta je výborný doplněk týmu. Co je kde špatně? Změna kapitána za mladšího? Nevím, možná....
+0 /-0 | 13.09.2016 13:44

Morphynista

I přes výborné výkony našich hráčů ( děkujeme ) nelze přehlédnout skutečnost, že v posledních kolech nestačíme fyzicky, což znehodnocuje předchozí skvělou hru a konečné umístění pak neodpovídá těm příčkám, kde jsme se až do závěru olympiády pohybovali. Škoda, že nejsou aspoň dva volné dny. U žen se zase ukazuje, že krize je dlouhodobější a ani posila ze zahraničí mnoho nepomůže. Znovu se potvrdilo , jak naší reprezentaci uškodil vynucený odchod Katky Němcové.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:44

fru-fru

Rausis: Co se Tvého jména týče, ...předpokládám, že jsi jeden s IM, co letos i loňský rok hráli olomoucké šachové léto ...Co se pana Jansy týče, ...mám obavu, že by do Baku žádný s těch potenciálních trenérů repre Vojtu nevzali ..Co si o tom myslíš Ty ...? 

+0 /-0 | 13.09.2016 13:42

HonzaSvatoš

Volokitin vyhrál i další partii (8,5/9) a Ukrajina vede 2,5-,0,5. Teď má šance Ukrajinců na titul v rukou Eljanov, ale pozice je dle motoru rovná, i když vysloveně tupá remíza to ještě není.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:39

Rausis
fru-fru: Ano, mé jméno je transparentní ale jsem nemám nic proti pana Jansy, který je již nejstarší kapitán v Baku
+0 /-0 | 13.09.2016 13:31

fru-fru

ad ...: Asi tuším, ale na přímou otázku přímá odpověď ...Snad to Rausis zvládne ...

+0 /-0 | 13.09.2016 13:30

takychciněconapsat

Dnes prohráli muži, prohrají i ženy, obě družstva pod své nasazení, chtělo by to změny ve vedení. Myslím, že na další štědře sponzorované výlety sester Olšarových by nikdo dobrovolně nepřispěl, ať jim to tedy platí funkcionáři ze svých kapes.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:29

fru-fru

ad  N.Očník: Morboj tím asi chtěl říct, že tento zápas proti Francii byl nejhorší výkon na této olympiádě.  ..Alespň já jsem to tak pochopil ...

+0 /-0 | 13.09.2016 13:28

HonzaSvatoš

@N. Očník : Ta poznámka o nejhorším výkonu byla asi myšlena tak, že tento zápas byl nejhorším výkonem našich na tého olympiádě. Za sebe bych řekl, že druhým nejhorším, protože prohra 0,5-3,5 s Ruskem byla fakt moc, ale to je jedno.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:27

...

fru-fru 

na to jméno je opravdu obtížné přijít cheeky

+0 /-0 | 13.09.2016 13:27

fru-fru

ad Rausis: Mé jméno je Tomáš Ochman a Vaše Rausisi? ...

+0 /-0 | 13.09.2016 13:25

kiklos

Zajímavý názor, pane velmistře.

Pánové reprezentanti, děkuji za pěkný zážitek, byla radost vás sledovat a fandit. Všichni jste hráli dobře. Bude problém vyřešit sestavu na příště, protože Peter Michalík bude bezesporu přínosem, ale není jasné, koho by měl vystřídat. Snad kdyby si Zbyněk s Vlastou už chtěli sami odpočinout.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:22

N. Očník
"Jednoznaně nejhorší český výkon na Olympiádě." ... to může napsat jen někdo, kdo ty olympiády nesledoval, nebo má nějaký problém. Není to dobrý výsledek týmu ... výkon z mého pohledu problém nebyl. A co se Vojty týče, skvělý turnaj
+0 /-0 | 13.09.2016 13:21

Rausis
fru fru// informujte nás na své skutečné jméno, ted pokusím se vysvětlit, co mám na mysli
+0 /-0 | 13.09.2016 13:21

Honza Hučín
Za dva roky by mohl už hrát Peter, Vojta, třeba i další dravci, co se blýskli na Mitropě. Netrefili jsme se do správného počtu kol. V Turíně jsme po dvou prohrách ještě korigovali s Řeckem, tady to už nepůjde. Na individuální ratingy si každý uhrál svoje, jen Vojta bude výrazně v plusu. A buďme rádi, holky, to je s výjimkou Kristýny tragédie.
+0 /-0 | 13.09.2016 13:19

fru-fru
Nevěřím svým očím ...!!! Vojta jen remizuje !!! Asi spěchají na letadlo, nebo co ...TO PROSTĚ NECHÁPU ...
+0 /-0 | 13.09.2016 13:19

HonzaSvatoš

Podle průběhu zápasů na prvních dvou stolech ještě může být souboj o titul zajímavý. USA s Kanadou jen 2,5-1,5, Ukrajina ještě může dát teoreticky 3,5, tím by se Američanům dost přiblížila na 1.pomocné hodnocení (náskok USA je 16,5, UKR by tím stáhla celých 15).

+0 /-0 | 13.09.2016 13:18

fru-fru

ad Rausis: Myslíš, že pan Jansa udělal někde chybu?

+0 /-0 | 13.09.2016 13:15

fru-fru

ad Morboj. Co tím máš na mysli Viktore ?

 

+0 /-0 | 13.09.2016 13:13

Rausis
Jistě, Vojtech hrál dobrý GM-level šachy v Baku. Je zřejmé, že příští olympijský tým by měl být trochu mladší, možná včetně trenéra
+0 /-0 | 13.09.2016 13:11

HonzaSvatoš

Dvě prohry na závěr švýcar neodpouští, takže i přes výborný výkon až do 9. kola se propadneme opět někam na 20. místo. Velká škoda.

Tak jediné, co zbývá, je přát Vojtovi, aby vyhrál a dotáhl takl svůj výkon někam na perfo 2700 bez porážky.

+0 /-0 | 13.09.2016 13:08

giocozo
Tak Vojta bojuje už jenom o čest. Co na to říct. Byla to ale jízda pánové ! Díky.
+0 /-0 | 13.09.2016 13:04

morboj

to fru-fru: Houby fyzička, "pražská kavárna" !   :-D D

+0 /-0 | 13.09.2016 13:01

mravecuk

ani "kvála" je tam Jg3 vidle a čistá věž

+0 /-0 | 13.09.2016 12:59

HonzaSvatoš

Aj, Viktorův král nakonec v matu - nějak jsem si myslel, že po Kh5 Jf3 ještě mat není (h4), ale po Je2 už je - nebo kvála, což už je úplně jedno.

+0 /-0 | 13.09.2016 12:57

fru-fru

ad Morboj: Nemají tu výdrž ...Potřebovali by ,,trochu" zocelit fyzičku...Co Ty na to Morboji ...?

 

+0 /-0 | 13.09.2016 12:57

mravecuk

už dostal mat na háčku, Vg2,Jf4,g5mat

 

+0 /-0 | 13.09.2016 12:54

morboj

Tak, obávám se, že ani žolík Vojta náš padlý prapor nezvedne :-((

Jednoznaně nejhorší český výkon na Olympiádě.

PROČ ??

+0 /-0 | 13.09.2016 12:53

HonzaSvatoš

Nechci sýčkovat, ale na deskách to zatím vypadá dost jasně na 1,5-2,5. Viktor připrohraný - všichni tři pěšci slabí a bílý král si bude muset dát pozor i na maty, Vojta s pěkným, zdravým pěšcem navíc přivyhraný.

+0 /-0 | 13.09.2016 12:53

mravecuk

​tak už viktor prohrál :(

+0 /-0 | 13.09.2016 12:52

fru-fru

Viktor na 90% prohraje a pokud to Vojta dotáhne, tak je hrdinou olympiády, ...lepšího náhradníka měla snad jen Ukrajina (Volokitin) ...

+0 /-0 | 13.09.2016 12:51

dejf721

A Terka také maximálně remis rovněž ve věžovce s pikem míň...

+0 /-0 | 13.09.2016 12:50

dejf721

Koncovka je za Viktora dost nepříjemná... Ženy bohužel také špatné, jsem teď zvědavý, jestli Joanna umí správně bránit vzniknuvší věžovku, což vůbec není jednoduché...

+0 /-0 | 13.09.2016 12:47

Honza Hučín
Viktor to spíš ještě prohraje.
+0 /-0 | 13.09.2016 12:44

Pavel Ch

Bohužel, soupeř Zbyňka to pak vysušil.

Viktor již nevyhraje.

Zbývá Vojta, na 2:2 a tím na cca 16. "bodované" místo. Bude za hrdinu posledního kola, ale má to ještě velmi složité, materiálu málo. Může se také přejít do V+S x V, ale tam bych mu věřil.

+0 /-0 | 13.09.2016 12:40

fru-fru

Zbyněk Hráček padl ...

+0 /-0 | 13.09.2016 12:36

Morphynista
Bylo oznámeno místo konání olympiády v roce 2020. Je to starý známý Chanty - Mansijsk. Ach jo.
+0 /-0 | 13.09.2016 12:31

fru-fru

PLÁT,PLÁT,PLÁT ...czech flag czech flag czech flaghats off hats offhats off,yes yes yes !!! Máš u mně Vojto 10 pivcheeky!!!

+0 /-0 | 13.09.2016 12:30

obycejnyuzivatel

U Vojty tedka prakticky kdykoliv Vb7 a ten pěšák by mohl áčkový dojít? To vypadá už dost vyhraně ta pozice...

+0 /-0 | 13.09.2016 12:28

Pavel Ch

Zbyňkovi se bál sebrat na e5, teď už Zbyněk udrží.

Jako Vojtovi se bál sebrat na f2 a Vojta (snad) vyhraje

czech flagjedem

+0 /-0 | 13.09.2016 12:25

Pavel Ch

Zbyněk zázrakem udržet a oba naši na bílých s minimální výhodou k výhře (pěšce Vojtův celý, ale teď to ještě vyhrát).

+0 /-0 | 13.09.2016 12:23

Lippan
Nádhera, Vojta věděl přesně co hraje, paráda...
+0 /-0 | 13.09.2016 12:22

obycejnyuzivatel

Lippan: a tedka Jxc6 a Sxd5 :)) a dé pěšák nikde

+0 /-0 | 13.09.2016 12:15

Lippan
Viktor se zase zahnal do časové pasti. Zbývá moc, moc tahů a času tak málo...
+0 /-0 | 13.09.2016 12:15

giocozo
alfa nesýčkuj. Vojta vyhraje, musí vyhrát !:-)
+0 /-0 | 13.09.2016 12:14

Honza Hučín
Tak jedna horší ubráněná do remízy, druhá horší vykličkovaná do dynamické roviny, třetí horší strategicky prohraná. Naštěstí se Vojta přepnul do rapidového tempa a drží naději na celkovou remízu.
+0 /-0 | 13.09.2016 12:13

doktor

pokud plát vyhraje mohlo by to být 2-2

+0 /-0 | 13.09.2016 12:13

alfa
Není to dobré, rozloučíme se prohrou 3-1
+0 /-0 | 13.09.2016 12:11

Lippan
obycejnyuzivatel: No kéž by jste měl pravdu....
+0 /-0 | 13.09.2016 12:10

doktor

kramnikovo max je asi 2817,pred dnesni partii mel 2815.

+0 /-0 | 13.09.2016 12:09

giocozo
U Vojty dobrý ! U Hráčka zle, nedobře.
+0 /-0 | 13.09.2016 12:08

obycejnyuzivatel

Lippan: K tomu nedostene černý vůbec prostor :)

+0 /-0 | 13.09.2016 12:03

Lippan
U Vojty mám obavu, aby to nebyla klasická metodická partie jak černý ve francouzském stylu vyhraje na prosazení izolovaného d-pěšce...
+0 /-0 | 13.09.2016 12:00

giocozo
Velkolepý výkon dnes předvádí opět Kramnik. Někde jsem četl, že pokud dnes vyhraje, tak se dostane na svoje elové maximum.
+0 /-0 | 13.09.2016 11:53

Lippan
Kristýna dobře, Tereza obětovala pika za ztrátu iniciativy...
+0 /-0 | 13.09.2016 11:48

kiklos

Zbyněk trochu ztratil nit. V téhle pozici se opravdu nehodilo umístit střelce na f8, kde jen hlídá blbého izoláka na c5. Pozice se zkazila po d5-d4. Nyní při materiální rovnováze stojí bílý zkrátka líp.

Naopak hoši bílými to dle předpokladů většiny diskutujících zatím ustáli a stojí vyrovnaně. Ale stále se hraje na všech třech šachovnicích na tři výsledky (i když u Zbyňka možná už jen na dva).

+0 /-0 | 13.09.2016 11:48

morboj

Kanaďani svůj zápas Amerianům doslova odevzdali.

+0 /-0 | 13.09.2016 11:46

Vojtech Mlynsky
.. Giri uz take remizoval.. (mozna i driv). Vcera tam u nej svitila 1/2 uz po peti tazich, pak se ale jeste hralo. Tak ted nevim, jestli uz mu tam webmaster rovnou nepise 1/2 na zacatku partie .. :-D
+0 /-0 | 13.09.2016 11:42

Lippan
David OK, to je skvělé. Měl 3 soupeře nad 2700, 2 nad 2800, Kasimdžanova a rozjetého Džobavu... Velice dobrý výsledek pro tým...
+0 /-0 | 13.09.2016 11:40

giocozo
Tak Navara černými remíza s jedním nejlepších hráčů na světe. V klidu se dá říct, že první fošnu udržel.
+0 /-0 | 13.09.2016 11:37

Lippan
S Olgou je to těžké, chce být vždy originální, už se to začíná červenat jak keřík s jahodami...
+0 /-0 | 13.09.2016 11:34

giocozo
Tak Vojta nám vytuhnul a bojím se, že zkrátka zůstane s pikem méně, bez kompenzace.
+0 /-0 | 13.09.2016 11:00

dejf721

No minimálně na jedničce se to moc otáčet nebude... :) Ale tak tam bylo jasné, že to bude mít Joanna nesmírně těžké, Pia je jiný kalibr...

+0 /-0 | 13.09.2016 10:56

giocozo
Ach ano ženy. Ale tam se to přece může za pár tahů úplně otočit.
+0 /-0 | 13.09.2016 10:50

dejf721

Mně se spíš zatím moc nelíbí pozice našich žen...

+0 /-0 | 13.09.2016 10:44

verbir

U Lázni bych váš optimizmus chtěl mít smiley

+0 /-0 | 13.09.2016 10:40

Homunkulus

Ten oficiální motor je kouzelnej, jak kolísá v rozsahu asi tří pěšců, jako když se zblázní střelka kompasu - ideální na to, aby člověka odnaučil věřit stroji.

+0 /-0 | 13.09.2016 10:40

MMM

Souhlas s kiklosem. Názor Honzy Hučína mi přijde nemístně pesimistický czech flag

+0 /-0 | 13.09.2016 10:28

kiklos

Mě se líbí Zbyňkova pozice, bílý ztratil tempo a černý je teď v pohodě.

David to asi zremizuje a na zbylých stolech je to otevřené.

+0 /-0 | 13.09.2016 10:26

giocozo
Pokyny od kapitána pravděpodobně zněly, udržet černé a s bílými to zkoušet na výhru. U Vojty by se mně líbil pěšec na g2, místo na g4, ale nemohu mít všechno, že.
+0 /-0 | 13.09.2016 10:17

Pavel Ch

Pozice mi také nejsou moc po chuti, ale naši mistři o tom vědí daleko více.

Stále věřím v 2 remi černými a bílými na výhru. Tipuji, že Viktor hrající ve skvělé formě přechytračí nejiistého soupeře v bláznivější pozici. (Nebo že zlatý hřebík dá náš nováček).

+0 /-0 | 13.09.2016 10:12

giocozo
Naše černé určitě. U bílých bych to nazval ,,lavírovnáním,, ala Jobava.
+0 /-0 | 13.09.2016 10:10

dejf721

to Honza Hučín: minimálně u Vojty si troufám tvrdit, že bránit se rozhodně chtít nebude! :)

+0 /-0 | 13.09.2016 10:08

Honza Hučín
Všechny naše borce čeká náročná obrana horších pozic.
+0 /-0 | 13.09.2016 10:01

kiklos

opravdu je to rozehrané divně, ale Vojtovi by ta pozice mohla sednout, tam se tolik nebojím

+0 /-0 | 13.09.2016 09:56

giocozo
No, oba naši borci s bílými to rozehráli lehkou ručkou. Ale jak se říká, musíte nejdříve ptáčkům nasypat, aby zobali.
+0 /-0 | 13.09.2016 09:45

Jardakruta
Vložte obsah
+0 /-0 | 13.09.2016 09:34

Jardakruta
Vše fajn Frantíci se už teď smaží ve vlastní šťávě :-).
+0 /-0 | 13.09.2016 09:34

marek

Viktor asi straší všechny, protože příprava to dle času nebude.

+0 /-0 | 13.09.2016 09:33

Lippan
Viktor mě trochu straší, té pozici ani strategii moc nerozumím.
+0 /-0 | 13.09.2016 09:28

sisoj

Naši možná nehrají skvěle, ale v popředí, a tak pokud by se nepodařilo dostat do desítky, bude to především mrzet samotné hráče. Letos je stále k tomu blízko!

Výsledky s první USA, Polskem , Holandskem jsou super.

Nelze očakávat , že každou olympiádu porazíme RUS /UKR nebo týmy takového kalibru. Samozřejmě bodík z těchto dvou zápasů možná bude chybět.

Ale celkově vydařená olympiáda.

+0 /-0 | 13.09.2016 09:28

Lippan
breughel: Nesouhlasím. Naši hrají skvěle. Vždycky je rozdíl, když tým hraje krásně, baví diváky a dá se na to koukat (platí i ve fotbale, tenise apod) nebo hraje tragicky. Z tohoto pohledu je letošní výkon mužského týmu mimořádně dobrý.
+0 /-0 | 13.09.2016 09:09

breughel

Finis coronat opus. Souhlasím s Carlosem. Vše ostatní jsou kecy!

+0 /-0 | 13.09.2016 08:48

Lippan

Carlos: S tím se nedá souhlasit, tahle olympiáda je pro náš český tým úspěšná už teď, bez ohledu na výsledek posledního zápasu. Tahle dobře už naši muži nehráli mnoho let. Po 6. kole 4. místo, z 24 partií jen jedna prohra, hráli se samými špičkovými týmy, porazili poláky, holanďany, půlili s gruzií, supervýsledek s USA, no já nevím co bychom ještě chtěli...Jasně že zápas s Ruskem i včera s Ukrajinou se výsledkově nepovedl, ale výkony byly výtečné. Například tu prohru včera by si Vlasta za rámeček klidně dát mohl...Ale přesto věřím, že dneska na ty frantíky máme a ještě ten zážitek i umístění vylepšíme. No a zařazení Vojty do týmu se nakonec ukázal jako nominační "majstrštyk", i když jsme mnozí o tomto pochybovali...

+0 /-0 | 13.09.2016 07:16

Carlos

Tak poslední kolo s Frantíkama určí, zda to bude úspěšná (výhra) nebo neúspěšná (prohra) olympiáda. Tak držím palce! czech flag

 

+0 /-0 | 13.09.2016 06:37