Startuje miliónová show

08.10.2015 04:09 | Milionaire Chess 2015

Miliónová show GM Ashleyho a Amy Lee opět přilákala k šachovnicím hráče ze světové špičky. Obhajovat bude GM Wesley So (úvodní foto). Celkový cenový fond druhého ročníku této akce opět činí $1,000,000

Millionaire Chess je šachový turnaj pořádaný ve velkém stylu. Nejen že nabízí mezi otevřenými turnaji bezkonkurenčně nejvyšší cenový fond, dbáno je také na zdánlivé maličkosti, které mají z šachového turnaje udělat jedinečný a příjemný zážitek. Dárkové tašky, společný snídaňový raut před prvním kolem, červený koberec s fotografováním, masážní salón, doprava limuzínami pro prvních 20 přihlášených velmistrů, hostesky v hracím sále, 24hodinová služba připravená zodpovědět do čtyř hodin jakýkoliv dotaz poslaný diváky e-mailem či telefonicky a další zajímavosti dělají z Millionaire Chess opravdu jedinečný turnaj.  


Loňské finále si zahráli GM Wesley So (vlevo) a  GM Ray Robson (zdroj: web turnaje)

Specifický je také systém hry. Ze sedmi kol hraných švýcarským systémem vzejdou čtyři finalisté, kteří si mezi sebou pak zahrají semifinále a finále o hlavní cenu 100.000 dolarů. V případě rovnosti bodů rozhodnou o postupu do čtveřice nejlepších tie-breaky. Ty jsou na programu v neděli 11. října od 18:00. Semifinále a finále, stejně jako 8. a 9. kolo (všichni ostatní šachsité kromě 4 semifinalistů hrají ještě 8. a 9. kolo, v turnaji se hraje o normy) jsou na programu v pondělí 12. říja. 

Startovní listina - prvních 10 hráčů

St.č. Tit. Jméno Elo
1 GM Caruana, Fabiano 2844
2 GM Nakamura, Hikaru 2816
3 GM So, Wesley 2788
4 GM Yu, Yangyi 2736
5 GM Kamsky, Gata 2721
6 GM Le, Liem 2712
7 GM McShane, Luke 2686
8 GM Robson, Ray 2680
9 GM Bareev, Evgeny 2669
10 GM Najer, Evgeniy 2663


Časový harmonogram úvodních kol

  • 1. kolo: čtvrtek 8. října  12:00 hod
  • 2. kolo: čtvrtek 8. října  19:00 hod
  • 3. kolo: pátek 9. října  11:00 hod
  • 4. kolo: pátek 9. října  18:00 hod
  • 5. kolo: sobota 10. října  11:00 hod
  • 6. kolo: sobota 10. října  18:00 hod
  • 7. kolo: neděle 11. října  11:00 hod

Tempo hry

40/120 a G/30 s přídavkem 5 s (2 hodiny na 40 tahů plus 30 min. na dohrání partie plus 5 sekund za každý provedený tah, prvním počínaje).

Semifinále a finále se bude hrát na dvě rapid partie G / 25 s přídavkem 5 s, v případě nerozhodného výsledku po dvou hrách následují dvě partie G / 15 s přídavkem 5 s, dále pak dvě bleskové partie G / 5 s přídavkem 2 s, popřípadě  Armageddon (pět minut bílého proti třem a půl minutám černého s povinností bílého vyhrát). Poražení semifinalisté si zahrají o 3. a 4. místo stejným způsobem.


Odkazy



49x 6814x Tobi
Fotogalerie
Komentáře (49) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
nvmea
a máme tu další prodanou partii, krásný turnaj, jen co je pravda!!!!!!!! https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/millionaire-chess-2015-tiebreak/3/1/4
+0 /-0 | 12.10.2015 10:44

SchwartzBlack

Tak jo :-)

+0 /-0 | 12.10.2015 00:19

nvmea
k tématu irelevantní
+0 /-0 | 12.10.2015 00:10

SchwartzBlack

Vy jste nikdy žádnou krátkou remízu neodehrál ?

+0 /-0 | 11.10.2015 23:21

nvmea
nejlepší a nejčestnější turnaj všech dob má v poslednim kole na druhym stole remízu za 9 tahů a na prvnim trošku menší divadýlko za hodinu a půl. Mnohem lepší než Světový pohár!
+0 /-0 | 11.10.2015 22:08

BM

Obrácená psychologie - ty prohry byly tak neuvěřitelně hloupé, že si všichni říkají, že kdyby šlo o podvod, tak to udělají tak, aby to nikdo nepoznal. 

+0 /-0 | 10.10.2015 16:58

strelec

re Morphynista: okolo Rusů se spekulovalo hodně, ale k potrestání myslím nedošlo, alespoň u těch lepších hráčů. Tam je opravdu těžké dokazování......

Jinak sázka u MS v rapidu na Any Other znamená, že nevyhraje nikdo z nižším kurzem? 

+0 /-0 | 10.10.2015 15:45

Morphynista

Hodně sázek na šachy nabízí Marathonbet. Na vítězství Davida Navary na MS v rapidu je kurs 56. https://www.marathonbet.com/cs/betting/Chess/?menu=true

+0 /-0 | 10.10.2015 14:38

Zmestabileho

Pokud vím, tak možnost sázet na šachy je docela výjimečná - pouze na výjimečné top akce, typicky zápas o titul MS. Na zápasy svěťáku se určitě sázet dalo. Ale u těch tzv. asijských sázkovek je třeba nabídka širší, to netuším.

 

Každopádně i velmistrovské šachy jsou doslova plné domluvených výsledků (zejména krátkých remíz bez skutečné hry), takže si nedovedu představit, že by sázkovky umožňovaly sázet na šachy v nějaké širší nabídce.

+0 /-0 | 10.10.2015 14:26

Morphynista

Pokud jde o Kafelnikova, hledal jsem a o nějakém trestu jsem zatím nic nenašel. Ale je pravda, že hodně věcí kolem něj vyvolává podezření, jak napsal Viktor. Například v tomto rozhovoru odmítl veškerá obvinění. Šlo zřejmě o to, že vzdal zápas ( údajně kvůli zranění ) a na jeho soupeře si někdo vsadil 80 000 liber... http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=18638

+0 /-0 | 10.10.2015 13:34

JD

re:Viktor111 Co si matně vzpomínám tak Kafelnikov byl za ty podvody potrestán.

+0 /-0 | 10.10.2015 13:13

N. Očník
JE: kdepak, to místní troll zaplatil hráčům, protože měl vsazeno ... a teď má celý svět na háku, miliony v kabeli ;)
+0 /-0 | 10.10.2015 12:02

Jakub Eisenbruk

Ve čtvrtém kole turnaje Millionaire Chess nalezl Američan Alejandro Ramírez (Elo 2586) do primitivního matu na první řadě proti soupeři s Elem o 205 bodů nižším, zatímco jeho krajan Wesley So (Elo 2760) měl po 11 tazích vyhranou pozici, a přesto nakonec prohrál. Jsem si jistý, že někteří lidé najdou důkazy, že za jejich hrubky může někdo z Ruska.

+0 /-0 | 10.10.2015 08:43

Zmestabileho

Sážky v tenise a fotbale, manipulující s výsledky, jsou bohužel známá a zavedená věc. Sázkovky se proti tomu snaží bojovat vzájemnou spoluprací a transparentností, jenže chapadla chobotnice sázkové mafie jsou dlouhá, a sahají právě i do oněch sázkových kanceláří.

 

Šachy už v tom jedou také, a světový pohár byl v tomto svým způsobem přelomový.  Ale pro  malou popularitu šachu, a tím pádem pro málo peněz, které se v nich točí, se manipulativní výsledy v šachu rodí spíše jako ad hoc uzavřená domluva mezi jednotlivými hráči, nebo mezi kapitány družstev (to posledně zmíněné je u nás zavedená praxe týmových soutěží všech úrovní).

 

 

+0 /-0 | 09.10.2015 21:00

strelec

re viktor1111: sorry, musím se zlepšit ve čtení..... Nicméně nevím, že by něco takového bylo reálně probíráno,řešeno. Možná to napsal nějake tenisovej ZMB do diskuze, a to, stejně jako tady, nemá žádnou váhulaugh

+0 /-0 | 09.10.2015 17:59

strelec

ad Vuorin: nevybavuju KAUZU sázka 500.000 USD na Štěpánka, jak píše Viktor1111....no a že spolu hráli si tedy taky nepamatujuwink 

+0 /-0 | 09.10.2015 17:44

Vuorin

ad strelec: Slovo "nevybavuju" v době googlo neexistuje:

https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Australian_Open_%E2%80%93_Men's_Singles

Jsou v "section 3".

Mimochodem k Štepánkovi. O kolo později s Ferrerem vedl 2:0 a prohrál 3:2. Milovníci konspiračních teorií mají žně:-).

+0 /-0 | 09.10.2015 17:21

strelec

ad Vojta Plát: Tak to přece občas bývá v mnoha sportech, že finále není vždy vrcholem turnaje. Třeba nedávno finále žen v tenise na US Open. Taky žádný "ohňostroj smečí a returnů" se nekonal. Prostě to nebyl divácky atraktivní tenis. 

ad Viktor1111: to si vůbec nevybavuju (Štěpánek-Dlouhy).....Ale kurz 10:1 při stavu 2:2 na sety a JEDNOM brejku se mi zdá až nesmyslný.....

+0 /-0 | 09.10.2015 14:48

Zmestabileho

Ad Vojta Plát: Otázkou je, co se s tím dá dělat? Já jsem jen pouhý fanoušek šachu, a tak můžu jen hanlivě pískat na dotyčné hráče. K jejich sluchu to odsud bohužel nedojde.

+0 /-0 | 09.10.2015 13:43

Vojta Plát
Zcela se ztotožňuju s Morphynistou a ZMB, protože to, co se dělo v semifinále a finále, bylo zcela mimo logiku, únava - neúnava, to je naprostá hloupost, času na relax bylo dost, postup měli oba dva zajištěný, partie měly být pro diváky, ale moc pro diváky to nebylo, žádný ohňostroj kombinací se nekonal, jen nastavování materiálu, to se Vám jako líbí?
+0 /-0 | 09.10.2015 13:25

Zmestabileho

Ad viktor1111: Přesně jak v závěru píšete - nesázelo se okatě na výhru Karjakina v zápase (v situaci kdy prohrával a byl na něj vysoký kurz). Sázelo se na počet rezultativních výsledků, a že nebude ani jedna remíza, na to musel být jistě také slušný kurz. To potom šachy náhle přestanou být remízovou hrou...

 

Ad Bob von Ostrauburg: To vysvětlování "šílenou únavou obou hráčů" je naprosto nepřesvědčivé. O tom, jak "nesmírně" je z  těch rapidů a blicek unavený Karjakin, vypovídá nejlépe to, že už zítra hraje v Berlíně mistrovství světa v rapidech a blickách.

+0 /-0 | 09.10.2015 12:43

Morphynista
+0 /-0 | 09.10.2015 10:58

Bob von Ostrauburg

ZMB: Já to nastavování věží z únavy naprosto chápu a nepřijde mi na něm nic divného, protože k tomu nevhodnému formátu turnaje to naopak naprosto sedí. Říkám znovu, začni hrát sám pořádné šachy a vyzkoušej si sám, co to je skutečná únava, jinak to totiž nikdy nepochopíš a pak se samozřejmě nelze divit k jakým závěrům docházíš.

+0 /-0 | 09.10.2015 09:52

omve

Chápu, že milovníky konspirací je těžké přesvědčit (ostatně jsou mezi námi i lidé, kteří jsou schopni tvrdit, že dvojčata odpálila CIA, Američané nepřistáli na Měsíci či Elvis žije wink) a profesionální sázkaři se v honbě za zisky někdy chovají jako pěkná pakáž, ale já považuji tyto teorie v případě World Cupu za dosti nepravděpodobné:

Ad Svidler-Giri: Giri je poslední hráč, který postupuje do Turnaje kandidátů na elo, remíza v druhé partii mu stačila k téměř jistému postupu, zatímco porážka by znamenala ohrožení jeho postupu (Kramnik, Grischuk, Aronian i So ztrácí jen 8-14 bodů, viz třeba https://en.wikipedia.org/wiki/World_Chess_Championship_2016), zde bych viděl důvod, proč Giri zvolil solidní variantu a nehrál větší divočinu.

Pro mne z toho plyne nanejvýše závěr, že možná by bylo vhodnější uzavřít žebříček postupujících přes ELO před World Cupem, ale i toto řešení má své mouchy ... 

Ad Svidler-Karjakin: oba hráči postupem do finále splnili svůj hlavní cíl (postup do Turnaje kandidátů jistě byla hlavní motivace pro Svidlera i Karjakina, takže semifinále bylo pro oba hráče důležitější než finále) a mohli tedy hrát méně opatrně, navíc Svidler nepatří mezi psychicky nejodolnější hráče, zde bych hledal důvod, proč remízový král Karjakin najednou sehraje se Svidlerem 10 partií bez remízy wink

Pro mne z toho plyne nanejvýše závěr, že možná by bylo vhodnější brát World Cup "jen" jako kvalifikaci na Turnaj kandidátů, finále vůbec nehrát a hrát čtvrtfinále a semifinále na 4 zápasy ...

+0 /-0 | 09.10.2015 09:25

Pavel Ch

Jako, že Giri byl přitlačen s pistolí u hlavy to pustit? To by po tomto "zážitku" se již nikdy nemohl do Ruska vrátit. A asi by po opuštění hranic to zveřejnil.

Pokud by v tom chtěl naopak úmyslně jet, tak si zkazí celý život, výdělky, pro pár "rublů" navíc než kolik mohl dosáhnout?

Jak jsem psal, neplést s chudými druholigovými hokejkami. Myslím, že by sázkovka již dávno zveřejnila, jaké byly podezřelé sázky na "blbé" šachy. Jako to dělá v hokeji/fotbale. A někdo nyní na vysoký kurzu vsadí balík na šachy? To bychom četli již na všech servech.

A finále? A proč?

Ne vše je čisté ve sportu a šachu, víme, ale při veškeré úctě k článkům zde pana Morphynisty je toto trošku přitažené za vlasy.

+0 /-0 | 09.10.2015 07:08

Zmestabileho

Když Fischer opakovaně mluvil o domluvených partiích, podvodech a kriminálnících ve světovém šachu, působil na mě tenkrát spíše jako paranoidní psychopat. Dnes mu bohužel musím dát za pravdu. Světový pohár ukázal, že se tohle děje i v době netu, kdy jsou hráči on-line pod dohledem celého světa, a nikdo proti tomu bohužel nic nedělá.

+0 /-0 | 09.10.2015 06:31

Morphynista

 @nvmea : Ta partie nedokazuje vůbec nic,byl to rapid a nevíme, kolik v té chvíli měl bílý času. Zato důkazy o domlouvání výsledků mezi sovětskými ( a později ruskými ) hráči a vlivu KGB jsou přesvědčivé. A ten systém existuje v Rusku dodnes. Mezitím skončilo 1.kolo. Většinou se prosadili favorité, ale potěšilo mě, že mezi nimi nebyl Akobian, kterého porazil FM Vignesh Panchanatham (2294).

+0 /-0 | 09.10.2015 03:25

Rdm

To, že jsou paranoidní ještě neznamená, že po nich nejdou. :D

Co kdyby se tady na nss.cz udělala rubrika "Bulvár" do které by ZMB psal příspěvky a rytíř mu v nich komentoval partie? Myslím, že jejich příznivci by byli dokonale satisfakováni a ostatní by nemuseli trpět čtením jejich příspěvků...

+0 /-0 | 09.10.2015 00:49

SchwartzBlack

Hrajeme našemu Konspir duu :

https://www.youtube.com/watch?v=ffFBkILVMOM

+0 /-0 | 09.10.2015 00:11

N. Očník
Proč zrovna šachy? proč nemůže být troll zaměřený třeba na fyziku nebo zeměpis. Tam by se přeci kašpárek taky určitě hodil a mohl si tam pohonit egoíčko. Jak je možné, že vrchovloví sportovci pravidelně a po celém světě selhávají? Viděli jste cyklisty na Tour nebo Giru ... superhvězda se zapomene a nechá se chvíli vézt autem. kam se na to hrabe nastavená věž Exekutor penalty ve finále jakéhokoli turnaje selže a kopne vysoko nad. Podvodník! Skokan do dálky na olympiádě v kvalifikaci 3x PŘEŠLÁPNE! Do mišelinky s ním, tahat pneumatiky. Za socialistické peníze trénuje a pak tohle? Špotáková? Mistrině světa a co se já to stalo teď v Pekingu? Neslýchané, kdo to kdy viděl. Ovšem, když je někdo sám zmasírovaná a zmanipulovaný, až mu hrabe, snadno podezírá z podobného jednání i druhé ... přeci si nepřipustí, že on je horší ...
+0 /-0 | 08.10.2015 23:34

nvmea
pane Morphynisto, vysvětlete mi jak hráč jako Yu Yangyi přehlédne triviální Rxf5 a nechá tak postoupit 2 Američany do finále Millionaire Chess? V zemi CIA a lascivních bankéřů z Wall Street? To vám jako připadá regulérní?
+0 /-0 | 08.10.2015 20:48

nvmea
ano, bylo to prodaný, důkazy na http://www.osud.cz
+0 /-0 | 08.10.2015 20:46

Marhula

Doufám- že bude hrát GM Navara-hraje kde co-ale o milion-dolarů- to je prestižní turnaj.

+0 /-0 | 08.10.2015 20:33

Morphynista

Ano, existuje zcela reálná možnost. že hráči mohli být přinuceni k tomu, aby jejich partie skončily takovým výsledkem, který někomu vyhovoval. Pokud  předem věděl, kdo vyhraje, mohl si vsadit a vydělat celkem slušné peníze. A to je pouze jedna z teorií ...

+0 /-0 | 08.10.2015 20:32

Zmestabileho

Ad Poutnik: Manipulace vypadá úplně jinak - manipulace není o příkazu, že teď nevyhnutelně  prohraješ partii, a proto nastavíš věž. Je to o psychickém nátlaku - který se dávkuje velmi promyšleně a obezřetně. Vše nasvědčuje tomu, že právě v těchto manipulativních podmínkách se hrál závěr světového poháru. Za "normálních" podmínek by hvězdy světového šachu nedělaly OPAKOVANĚ A V KAŽDÉ PARTII CHYBY, na úrovni okresního  přeboru. Nic je k takovému kolapsu za normálních pdmínek ani nenutilo - vždyť finále o ničem zásadním sportovním nerozhodovalo. (zato o jiných aspektech rozhodovalo až moc - ale to už je projev oné manipulace).

+0 /-0 | 08.10.2015 20:15

igors
Poutnik - niektori ludia su pre strhavanie pozornosti na seba schopni vsetkeho :))
+0 /-0 | 08.10.2015 20:09

Poutnik

ZMB: jestliže ve vás předvedené výkony nechávájí dojem zmanipulování tak u mě naopak. Nejsou ti hráči rozhodně blbci a kdyby opravdu chtěli něco domluvit, tak by to udělali tak, že vy byste ani nepoznal kde udělala prohrávající strana chybu. Ten kdo by měl prohrát by udělal několik drobných pozičních chyb a hotovo. Proč by na sebe strhávali pozornost nastavováním věží....

+0 /-0 | 08.10.2015 19:35

Zmestabileho

Ad BvO: Jestli počítám dobře, tak oba Rusové předvedli ve finále celkem čtyři nastavené věže, nastavování třeba pouhých pěšců nemá ani smysl počítat. A poukazování na únavu hráčů? Svidler měl oddychové semifinále, Karjakin ve vážných partiích odpočíval už od osmifinále. Oba jsou profíci, a na tuhle zátěž jsou zvyklí - nejednalo se o nic mimořádného. A žádní finalisté minulých SP nehráli své partie stylem - "tu máš věžku, vem si ji". 

 

Je naprosto přirozené si myslet, že závěr světového poháru neodolal manipulacím. A co předvedl Giri v semifinále - to se už okecat ani nedá (jakkoliv se o to -  právě zde - urputně pokusil fundovaný Igor Štohl).

 

Na šéfa FIDE tady nadává téměř každý (a oprávněně!) - ale ten samotný šachový marast, pod kterým jsou podepsáni samotní hráči, do toho už se nikomu trefovat nechce.

+0 /-0 | 08.10.2015 18:47

Bob von Ostrauburg

No jó, samozřejmě že je všechno zmanipulované, vždyť přece hrajou Rusové, vždyť se přece hraje jiný styl a jiná zahájení, než co schvalují taková vševědoucí esa jako ZMB a Morphynista, no jak by jenom někoho mohlo napadnout s tímhle nesouhlasit, jak by to jenom mohlo být jinak...

+0 /-0 | 08.10.2015 16:38

Zmestabileho

Ad Morphynista: Účastníci světového poháru už poskytli rozhovory, ve kterých snad vyvrátili vaše podezření, že turnaj byl zmanipulovaný.

 

Anish Giri: "Tak moc jsem chtěl v odvetné semifinálové partii se Svidlerem vyhrát! Dal jsem do toho všechno - celý svůj talent a vůbec vše, co jsem se v šachu naučil. Přesto to nestačilo. I ruští pořadatelé mě po skončení partie plácali po ramenou a chválili za bojovnost".

 

Peter Svidler: "Po vyčerpávající semifinálové bitvě s Girim jsem byl unavený, přesto jsem dal do finále všechno. I pořadatelé mě po skončení finále plácali po ramenou. Ještě teď se z toho celý třesu".

 

Sergej Karjakin: "Světový pohár byl oslavou šachu! K vítězství mi osobně blahopřál také prezident Putin - tohle byl nejšťastnější okamžik mého života".

 

+0 /-0 | 08.10.2015 14:47

Zmestabileho

Ad nvmea: Co tím odkazem na uvedenou partii chcete říct? smiley.

+0 /-0 | 08.10.2015 13:19

nvmea
cože? MC1 že nebyl zmanipulovaný? http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1776590
+0 /-0 | 08.10.2015 11:53

Morphynista

První ročník se pořadatelům povedl, věřím, že ten druhý se mu nejméně vyrovná. Po snad nejhorším turnaji v historii ( Světový pohár se zmanipulovaným průběhem a především závěrem ) slibuje Millionaire Chess velmi atraktivní podívanou...

+0 /-0 | 08.10.2015 11:26