Staronové vedení ŠSČR pokračuje

25.02.2023 13:40 | Zprávy

Změny ve vedení ŠSČR se nestaly a staronové vedení ŠSČR pod vedením Martina Petra bude i nadále pokračovat ve vedení této organizace. Změnu si šachisté nepřáli. Jestli je to dobře, nebo ne ukáže čas. Volby dopadly 44/6 ve prospěch staronového vedení.





Poznámka pod čarou.

Mým pohledem je to smutný den pro české šachy.  Dobrá zpráva je ta, že v roce 2024 bude audit hospodaření ŠSČR od NSA a pohledem na státní finance, se dá očekávat i to, že peníze, které budou proudit do této organizace budou menší a menší. Pak důvod, který spojuje tyto lidi v tomto vedení, bude o tolik méně zajímavý, o kolik bude peněz méně v ŠSČR. To je snad jediná dobrá zpráva. 

Dalo by se říct, přežili jsme tři roky klientelismu, šikany a lží od těchto lidí, že další tři roky už taky dáme. Jsem rád za to, že někdo měl odvahu se těmto lidem postavit a nebát se následné šikany a msty. Jsem rád, že ta cesta změny nastala. Věřím tomu, že toto jsou poslední smutné volby pro český šach a že příště, už si šachy zaslouží konečně lidi, co budou myslet na šachisty a né na sebe a své peněženky a hypotéky. 

Asi si prožijeme další zfalšované konkurzy, vymyšlené granty, bezúročné půjčky, zapomenuté reprezentanty v zahraničí, nehrající reprezentanty, nové mistry světa, garážové zápasy, poškozenou extraligu, zapomenuté seniory, vyšší pokuty, vyšší podporu mládeže, korupci, lži a podvody. 

Za RP šachy slibuji, že budeme psát o každém korupčním jednání, lží,  klientelismu, podvodu a faulů těchto lidí . Protože je znám osobně, té smutné zábavy nás čeká ještě více, než si umíme představit.

Těším se na den, kdy budeme hrdí na ŠSČR, kdy tato organizace bude organizací všech šachistů a bude se snažit posouvat šachy u nás zase o kousek dál. Těším se na dobu, kdy šachy se budou dostávat do popředí zájmu lidí a šachisté se nebudou muset stydět za tyto lidi, kteří zapomněli na to, k čemu šachisté potřebuji ŠSČR. 

Volby rozhodly o tom, že si šachisté nepřáli změnu. Volby rozhodly o tom, že na poctivost ještě není čas. Ale ten čas přijde, protože to co nakonec rozhodne, budou peníze. Jakmile nebudou peníze, nebudou i tito lidé. Pak se změní spoustu věcí. Možná i současná krize, bude k něčemu dobrá a zachrání šachy u nás. 

PK

 * aktuálně: https://www.nss.cz/disciplinarni-rizeni-s-petrem-koutnym-

203x 11533x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (203) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
OldřichKuželka

Doplnim zápis jihomoravské konference, tady musím trochu zmírnit svou kritiku na nečinnost týmu Elišky Richtrové, přitomni byli Vlastimil Babula a Táňa Šeráková, nicméně jména zvolených delegátů napovídala, že od nich hlasy na celostátní konferenci očekávat s velkou pravděpodobností nemohou... https://jmsschess.cz/wp-content/uploads/2023/02/Zapis-z-Konference-JmSS-2023.pdf

+1 /-1 | 03.03.2023 16:54

lubomir1959

Většina delegátů nepochybně byla staršího věku a starší lidé nemají rádi změny. No a když se k tomu přidá sobecký zájem oddílů, které dotyční zastupují, není o čem polemizovat. Jsem přesvědčený, že i jim čas ukáže, jak špatně se rozhodli.

+1 /-0 | 03.03.2023 20:26

bubblegum

Dobrý den,

dopředu říkám, že si vážím obou kandidátů na předsedu či předsedkyni.

Jak už tu psal někdo přede mnou, je třeba utišit zbraně a věcně přistoupit k práci a podtrhuji věcné argumentaci. Tak jak to bylo třeba po nedávné volbě prezidentské.

 Ale tyto nejen dnešní nenávistné výlevy pana Petra Koutného, které jsou z drtivé většiny hnané osobní antipatií a emocemi, mi ukazují, že Usnesení konference ohledně zahájení disciplinárního řízení s Petrem Koutným stojí na zdravých a silných základech. Absence sebereflexe PK a absence nezávislé a objektivní žurnalistiky PK je do očí bijící.

Je sympatické, že se disciplinárním řízení rozhodla zabývat Konference, tedy nejvyšší orgán svazu, tedy delegáti široké šachové veřejnosti. Výkonný výbor se tímto podnětem chtě/nechtě musí zabývat. Jednodušeji řečeno Výkonný výbor nemůže tento bod zamést pod koberec. 

Co je možné z tohoto usnesení vyčíst: 

- širokou šachovou veřejnost už nebaví sledovat výlevy PK na stránkách nss.cz, které jsou už z určité části (a ponechám na čtenářích, jestli z větší či menší části) za hranou. 

Server NSS má samozřejmě také své fanoušky, ale naštěstí pro šach v ČR je takových lidí menšina, jak nám Konference krásně ukázala. 

Prosím Petra Koutného, aby zmírnil svoji rétoriku. 

Prosím také Martina Petra a staronové vedení svazu o dalšího českého hráče 2700+, rád bych sledoval ty nejlepší světové turnaje a k tomu fandil hráči s českou vlajkou.

Děkuji BG

+20 /-2 | 26.02.2023 00:44

Petr Koutný

Ještě dodám, že se na disciplinární řízení s VV těším. Protože šachy aktivně už snad ani nehraji, je to něco, jako by mě řešil svaz zahrádkářů. Můžou mi říkat, jak pěstovat brambory, ale moc se nepochopíme, když brambory něpěstuji. Nemůžou mě disciplinárně jakkoliv řešit, jakkoliv trestat a stejně mi nemůžou zakázat říkat veřejně svůj názor. Jen mi udělají dokonalé PR a reklamu. 

 

Ještě v jednom jste se zmýlil. Píšete, že minoritní část lidí čte nss, ale svým jednáním na konferenci, mi to připadá spíš naopak. Celá konference řeší Petra Koutného. Pak se na mne nezlobte, tak minoritní to asi nebude. To, že mě řešila konference, beru jako uznání a poctu v tom, že si mě tak vrcholný orgán všimnul. Pro mě, jako Petra Koutného, to je něco jako vyznamenání, když mě bude disciplinárně řešit VV. Dopředu říkám, že to nebude mít žádný vliv na další články a na směr těchto stránek. Můžete mne řešit zase za rok na konferenci a za další rok, jen tím budete dokazovat, že to co dělám, oslovuje víc a víc lidí. 

 

Děkuji za reklanu a za PR, doufám že si to přečte co nejvíc šachistů v naší zemi. Kdyby náhodou si toho nevšimli a kdyby to náhodou mělo vyšumět, slibuji že to budu fanouškům připomínát. To opravdu nemůže vyšumět. Díky. PK

+1 /-10 | 26.02.2023 06:42

bubblegum

Dobrý den,

děkuji za odpověď. 

A bohužel jsme u toho. Nenapsal jsem, že minoritní část lidí čte nss, ale že minoritní část je fanouškem nss.

A to je rozdíl !!

Nemám pochyb, že čtenost nss může být vysoká. Ale fanouškem nss je čím dál méně čtenářů. Osobně si nss čas od času přečtu, ale spíš s pocitem - co zas ten PK zase vymyslel, a na koho zase plivne zlou slinu. 

Na nss mě velmi mrzí, že nadává na lidi okolo a chválí především sebe.

+13 /-2 | 26.02.2023 07:38

Petr Koutný

Dobrý den. 

Dříve než se dostanu k odpovědi, jen budu reagovat na ty minority. Tyto stránky jsou ve skupině RP šachy, kde patří Youtube, Facebook, Stream, a nss.cz. Můžu vás ujistit, že fanoušků máme víc a víc. 

 

Je samozřejmě faul, nechám na Vás jestli úmyslný, nebo neúmyslný psát o těchto stránkách ve smyslu plivání. Protože 99% článků jsou tady reportáže o šachových akcí, články z historie a je toho mnohem víc. Pak minorita, je právě to, co se týká ŠSČR. 

 

A teď odpověď. Sledujte nás, už brzy pochopíte náš směr, kterým půjdeme. Určitě se Vám to bude líbit. 

+1 /-12 | 26.02.2023 07:51

Petr Koutný

Dobrý den

Co je možné z tohoto usnesení vyčíst? Že diskuze na nss je svobodná a že si každý může psát v diskuzi, co chce. Že za diskuzi není možné nikoho trestat  a bohužel, to někdo nepochopil. Člověk ve svobodné zemi, může vyjadřovat své názory svobodně a svoboda je to nejcenější, co máme. 

Jestli mám číst vaše doporučení tak, že o problémech na svazu se mi zakazuje psát, pak moje odpověď je stejná. Neexistuje způsob, který by člověku zakázal napsat názor. 

MOžná mi ale napíšete manulál, jak obdivovat, kdy tleskat a kdy mlčet a jaký názor je správný a hlavně, jaký názor je zakázaný. Jestli jste mě poprosil, tak já vám děkuji. Mám pro vás špatnou zprávu, nss bude prostorem,kde se nikdo nebude bát říct svůj názor a nikdo to nezmění. 

Možná i proto je nss nejčtenějším pšachovým prostorem u nás. 

+2 /-10 | 26.02.2023 06:20

lubomir1959

Bubblegume, alias Jílku, otázkou je, který z vás dvou je horší. Já vám ani ostatním vaše názory neberu, ale zdá se vám normální, že Žilka, Michalík, Plát, Kriebel a kdovíkdo ještě, nechtějí reprezentovat? Není to divné? Měl jsem možnost s některými hovořit dokonce osobně a jejich důvody naprosto chápu. Nicméně jsem přesvědčený, že při domyšlené přípravě na vrcholnou akci by většina problémů byla předvídatelná a řešitelná. To, kdy a kde bude ME nebo olympiáda, se ví rok dopředu, možná víc, času na přípravu je bohatě. To, že skleníková květinka, David Navara, je často nemocný, se ví, je takový problém mu zabezpečit včas patřičnou lékařskou péči dřív, než nějaký problém nastane? Aby v průběhu akce mohl hrát na plný výkon? To se nedá předvídat? Že 53 letý Hráček nebo 50letý Babula (zejména v době covidu) může onemocnět se nedá předvídat? Pohlídat si třeba 14 dnů před odletem do Chennai, aby byly v pořádku pasy, je takový problém? Zavolat na náš zastupitelský úřad v dané zemi a zjistit maximální info o podmínkách v dané zemi je takový problém? Zjistit si všechno o stravě, ubytování, hrací místnosti, to je problém? Mít plně připraveného náhradníka, který je připravený okamžitě přebrat roli za nemocného hráče je takový problém? Není. Jen je třeba přípravu domyslet do důsledků! Musí mít kapitán týmu vysoké ELO? Tady si už tak jistý nejsem, nevím totiž, co přesně na této úrovni kapitán smí nebo nesmí. Prostě zajistit maximum toho, aby se tým mohl věnovat pouze šachům a řešení případného problému mít předvymyšlené dopředu? Na toto nepotřebuju mít ELO velmistra, na to mi stačí zdravý rozum!

+2 /-7 | 28.02.2023 18:29

pawel

Poslouchejte dobře pana Lubomíra! Ten to měl dycky ve fotbale dobře ošéfovaný. Ještě nám zapomněl ve výčtu napsat to nejdůležitější, na co je potřeba v přípravě myslet. A pak už jdou výsledky samysmiley 

+6 /-3 | 28.02.2023 19:25

lubomir1959

Co kdybyste se představil skutečným jménem a neskrýval se za falešný nick? 

 

+1 /-6 | 28.02.2023 19:30

HumphreyvanWeiden

Otevřený dopis Petru Koutnému

Petře Koutný,

v Diskuzním článku se opět objevil příspěvek porušující Pravidla diskuze od diskutujícího Hugo Korálek. Pravděpodobně je od jednoho a téhož člověka, který Pravidla porušuje opakovaně. Proč ho neustále tolerujete? To si opravdu neuvědomujete, jak vám to škodí na pověsti mezi šachisty ??? Můžete se stokrát snažit o změnu fungování Šachového svazu, nic vám to nepomůže, pokud si budete takto pod sebou podřezávat větev. I když jsou některé vaše návrhy potřebné a mohu s nimi souhlasit, tak vaše chování v tomto ohledu je pro mě naprosto nepřijatelné a nikdy vás podporovat nebudu. A myslím si, že takto smýšlí většina šachistů. Zkuste se nad tím zamyslet.

Řadový člen Šachového svazu  Viktor Mlčák

+5 /-8 | 27.02.2023 11:12

Rubinus

Všechno má své následky, Humprey. Ten link na soukromou věc jistě nebyl v souladu s pravidly diskuze. Ovšem když se na ty pravidla dívám, tak bych řekl, že je občas porušujete i vy...

+5 /-5 | 27.02.2023 12:51

HumphreyvanWeiden

On řekl už David, ale pro jistotu to ještě jednou zopakuji: Možná i já jsem v diskuzi někdy "ujel", ale nikdy jsem se nesnížil ke zveřejnění adresy oponenta. Toto dělat na sociálních sítích je prostě podlé a neomluvitelné. A ten dotyčný to udělal několikrát a to i přes upozornění, že to dělat nemá.

+4 /-3 | 27.02.2023 16:06

Rubinus

No zase, když se na to podíváte pozitivně, Humprey, tak už se to profláklo. Pokud není nic jiného, tak už na vás nic nemají ne? To přece píší i příručky šachové strategie, že hrozba může být účinnější, než její provedení. Zdá se, že to nechápou ani někteří velmistři...

+3 /-3 | 27.02.2023 16:56

Jiří Kadlec

bubblegum: 

Dobrý den,

můžete se prosím představit? Nebo se stydíte za své jméno?

+3 /-10 | 26.02.2023 14:54

Rubinus

No, pane Kadleci, ale my přeci také nevíme, zda jste skutečně Jiří Kadlec... To by tu muselo být nějaké ověření účtu přes telofon, jako to má třeba Google, Yahoo a další. Nejste třeba ani v ELO listině ČR k 1.4.1997... Tam jsou Kadlecové čtyři, Antonín, Rudolf, dvakrát Pavel.

V současné chvíli, když si vytvořím účet, mohu si tam napsat jméno jakékoliv. Pokud tam budu mít třeba Petr Novák a zvolím, aby se zobrazovalo jméno a ne nick (třeba pnov1975), budete si pak myslet, že nejsem anonym?

+6 /-2 | 27.02.2023 13:06

lubomir1959

Klidně to ověření po telefonu udělejte, mně to nevadí, já se nemám důvod schovávat a za falešnou identitu, pokud někdo se skrývá, asi má důvod. Aspoň bude jasno, kdo je kdo...

+1 /-2 | 28.02.2023 14:35

Semod
Pane Kadleci, jestli se nemýlím, tak povinnost psát na nss pod svým vlastním jménem pan Koutný doposud nezavedl. Tak to prosím respektujte.
+7 /-3 | 26.02.2023 16:11

lubomir1959
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-2 | 28.02.2023 14:04

lubomir1959

Vůle nebyla dřív a obávám se, že nebude ani teď...

+1 /-2 | 28.02.2023 14:05

Zmestabileho
Volby potvrdily, že v šachu v ČR není vůle ke změně k lepšímu, k posunutí šachu na vyšší úrovně. Jak říká známé přísloví horolezců - "kde je vůle, tam je i cesta"..
+1 /-1 | 26.02.2023 18:29

N. Očník
Vůle je, druhý tým však naději na změnu k lepšímu v lidech nevzbudil
+1 /-2 | 27.02.2023 22:46

istr

Problém je, zda u druhého týmu byla nějaká vůle.

+4 /-1 | 27.02.2023 07:34

lubomir1959

A ta vůle u vítězného týmu chybí už několik let, jenže to je mnohým zdejším diskutérům naprosto lhostejné, naopak se ještě brání uznat zcela zjevné chyby vedení, zjevné i naprostým amatérům!

+2 /-4 | 27.02.2023 20:59

lubomir1959

Tak pan bubblegum je pan Jílek, jasně, že mě to hned nenapadlo, ten radši ať kritizuje svého spolubojovníka za lži, které o mně napsal. Pro mě jsou oba trapní a směšní, mluví z nich neskonalé "zastávání se" (slušně napsáno) a zakrývání chyb svazu, které jsou zjevné i mátožným šachistům, kteří nepotřebují se vychloubat vysokým Elem, ale kterým stačí jen trpělivě posbírat informace od lidí, kteří ty objektivní informace jsou schopní podat. To, že tito dva "borci borců" mají jednostranný názor na činnost svazu a že těžce nesou, když jim někdo napíše názor, který je v příkrém rozporu s tím jejich, to bych jim i odpustil. Ale pokud jim někdo sdělí naprosto podloženou informaci z několika zdrojů a místo věcné diskuze vyhrožují zablokováním a sdělují, že jsou rádi, že už jim oponent tyto názory nepíše, musím se tomu jen usmát, svědčí to snad jasně o jejich duševní vyspělosti. 

+2 /-4 | 27.02.2023 21:16

lubomir1959

Musím se smát, když vidím, jaký vztek asi lomcuje mými oponenty. No jo, moje argumenty neumí vyvrátit, nikdo z nich zatím žádné protiargumenty nebyl schopný uvést, jak by také mohl, pravda se těžko vyvrací. Jasně, vzteky bez sebe mi nasázejí mínusy a myslí si, jací jsou hrdinové, jak mi to nandali. A já se jen směju, protože opravdu moudrý člověk by argumentoval fakty, a věděl by, že já na pocity a dojmy nedám, že mě zajímají pouze fakta a výsledky práce. A výsledky pro minulé i nově zvolené vedení rozhodně nemluví. Ostuda na ME družstev, málem ostuda na olympiádě, diletantské chyby v přípravě, mám pokračovat? Když už nic nejsou schopní uvést, ani neštítí se lhát o mně a když jim veřejně dokážu, že jsou to výmysly, ani se neumí omluvit. Ty averze ke mně je zbavují rozumu. Nebudu jmenovat, zas by ječeli jak sirény, že je urážím.

+2 /-11 | 26.02.2023 16:37

istr
Už nastavili zrcadlo?
+1 /-0 | 27.02.2023 08:29

lubomir1959

https://www.youtube.com/watch?v=thBVXMaezzE od 1:05

Tito diskutéři mi mohou akorát co? To stejné...

+2 /-6 | 26.02.2023 20:36

OldřichKuželka

Před pár dny jste napsal nepravdu o panu Chmelíčkovi, kterou jsem Vám vyvrátil. Marně dosud čekám na omluvu. 

+5 /-2 | 26.02.2023 20:14

ciki333

Bez jakékoliv ironie blahopřeji týmu Ing. Richtrové ke stříbrné medaili. Vítězství Martina Petra v této turbulentní době považuji za pyrrhovo. Jen blázni se radují...Absolutní přednost má válka na Ukrajině. Do této bezedné jámy potečou i nadále finanční prostředky daňových poplatníků a starobních důchodců (místo valorizace) ČR. Bafuňáře ŠSČR čeká, aniž by to zatím tušili, ohlodávání holých kostí bez masa. Čas bohabojných hostin skončil. Jen zažloutlé fotografie ze soustředění žen a duelu mužské reprezentace s třetí polskou garniturou visící na stěnách strahovského headquarters budou němých svědkem dávného obžérství a časů, kdy to stálo "jenom za hovno..."

+4 /-9 | 26.02.2023 17:18

Petr Koutný
Souhlas.
+1 /-5 | 26.02.2023 21:03

Messer56
Volby dopadli tak, jak dopadli. Je potřeba se s tím smířit a pogratulovat vítěznému týmu. Ze strany nespokojených očekávám pokoru a potřebnou kontrolu činnosti svazu. Pranýřovat případné přešlapy, požadovat nápravu a vnést do šachového hnutí více respektu a klidu. O nic míň, o nic více . Gens una sumus
+13 /-2 | 25.02.2023 21:02

2sks
88%:12% - to je jednoznačný výsledok. Niekto má, niekto nemá rád demokraciu, s tým sa naozaj nedá nič robiť. Niektorí porazení čestne uznajú svohu porážku, niektorí nie. Ale očakávať, že tí nespokojní vnesú do šachového hnutia "rešpekt a kľud" je utópia, oni chcú len jedno - uznanie, ktorého sa obvykle dočkajú len od pár jednotlivcov.
+4 /-0 | 26.02.2023 18:37

lykan

No nic, za tyhle kecy do Orechova nepojedu. Jsi Stando pako, bohuzel...Volte si tam Babise a Martinka, ale me z toho vynechte. Diky.

+0 /-8 | 25.02.2023 23:29

Messer56
Vojta, jestli mě trochu znáš, víš, že jsem vždy jednal férově a z výsledků voleb nejsem nadšen. Ale realita je jaká je. A rád Tě v Ořechově uvidím. Toď vše.
+1 /-0 | 26.02.2023 08:17

Pavel Ch

K dotazům níže  (jen co se událo bez mého názoru):

a) období 4leté pro volby po 1.5. ŠSČR i KŠS, ještě jeden kraj potřebuje dovolit do 1.5. Tedy do 1.5. volby jsou na 3leté obd., tedy i ty včerejší.

b) VV má za úkol na příští nevolební konferenci připravit návrh možné veřejné volby, kdyby však byť jeden delegát na volební byl proti, tak bude tajná. Zhruba záměr, na konf. za rok bude předloženo.

c) Projednaná případná možnost, jen možnost, disciplinárního řízení byla odhlasována delegáty - úkol pro VV. Nikoliv rozhodnutí po konferenci od nového VV, jak by se mohlo zdát z komentů zde.

+8 /-1 | 26.02.2023 13:38

PanPohoda
Díky za vysvětlení pane Pavle Ch. Třeba máte pravdu, ale v bodech a), b) jste mě zatím nepřesvědčil. Ohledně tříletého funkčního období pro v tuto sobotu zvolený VV, bod a), bych potřeboval nějaký odkaz na stanovy nebo zákon. Ohledně plánované možnosti volit VV veřejně, bod b), : Nevěřím, že by se do stanov dostalo něco jako "Volba je veřejná, pokud s tím vysloví souhlas 100% delegátů. Spíš by tam dali 2/3. Uvidíme...
+0 /-0 | 26.02.2023 17:17

Pavel Ch

Nepotřebuji pane Pohodo nikoho přesvědčovat nebo něco dokazovat, ptejte se jindesad

Stanovy si také najdete, že jste to Vy, čl. 6.2. a 9.2 o 3letém období a tajné volbě.

 U té tajné/veřejné jen záměr schválen, VV připraví do podkladů konf. 2024 a delegáti konference 2024 schválí/neschválí/nebo třeba schválí na místě v upravené verzi.

 U období, vše co bylo a bude zvoleno (VV, KRK - ŠSČR, KŠS) do 1.5. 2023 je na 3 roky, po tomto datu volby na 4 roky jsem psal.

+5 /-0 | 26.02.2023 18:50

Pavel Ch
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 26.02.2023 18:29

xdavx x

vzhledem k tomu, ze mi nikdo nebyl schopen odpovedet na otazky kde presne se mel PK dopustit pomluvy nebo lzi, predpokladam, ze jste na svazu co tady pisete a davate minusy, vsichni prolhani magori, a byt vama dal bych si dost pozor na hubu, co o kom pisete... ona totiz ta pomluva nemusi fungovat jen smerem od vas k PK, ale i naopak. 

 

+2 /-9 | 26.02.2023 14:14

Petr Koutný

Davide, kdo se je vítr, sklízí bouři. Podobných vyhrůžek jsem od svazu dostal. Naposledy stáhli žalobu. Moc dobře věděli, že nemají šanci. Tak jsem moc zvědav, s čím tentokrát přijdou. Slibuji, že vše zveřejním, každý email,každou sms, každou zprávu na FB, nahraji si každé jednání a nic nebude tajemství. Pak, ať se lidi sami rozhodnou, o co tady doopravdy jde. Ti lidé zapomínají, že zprávy z VV skoro nikdo nečte. Zapomínají, že brzy budeme mít 10 tis fanoušků na Youtube, že tyto stránky mají větší a větší návštěvnost a tedy i dosah mezi lidi, že na FB nás sleduje víc a víc lidí a zapomínají, že nebudu mlčet a nebudu váhat každého našeho fanouška informovat o tom, jak funguje ŠSCR a jak jednají lidé, kteří jednají jeho jménem. 

+3 /-7 | 26.02.2023 14:27

xdavx x

nemuzu si pomoct ale musim reagovat na nick bubblegum, a protoze moc nechapu ty plusy. Takze muze mi nekdo z plusujicich vysvetlit, kde presne je ten nenavistny vylev PK, kterej jen reaguje na snahu svazu jej nejak potrestat? muzu se taky prosim zeptat, co konkretne nebyla pravda o cem PK drive psal s ohledem na amoralni chovani svazovych pracovniku? poprosim o jednotlive body, ne o romany, ktere zadnou informaci neprinesou... fakt me to zajima, co nebyla pravda.. 

+2 /-9 | 26.02.2023 12:37

PanPohoda

Pro zajímavost: Konference odhlasovala čtyřleté funkční období pro VV ŠSČR. Stejně tak pro Revizní komisi ŠSČR, Výkonný výbor KŠS a pro Revizní komisi KŠS.

+0 /-0 | 26.02.2023 09:26

Petr Koutný

Myslím si, že toto platí až od příštích voleb. Tyto volby ještě jsou na 3 roky. Opravte mne, jestli se mýlím. 

+3 /-2 | 26.02.2023 09:28

PanPohoda

Ale nemůže to být přece jen tak, že v sobotu zvolený VV bude mít čtyřleté funkční období? Od 1.5.2023 bude ve stanovách „Funkční období VV ŠSČR je čtyřleté.“ Žádné přechodné ustanovení konference nestanovila, proto se domnívám, že v sobotu zvolený VV opravdu může mít čtyřleté funkční období. Navíc se zdá, že se připravuje způsob, aby volba VV mohla být veřejná: „VV ŠSČR připravit návrh na změnu čl. 6 odst. 2 Stanov ŠSČR, aby Konference mohla veřejně volit i VV a RK. „

+0 /-0 | 26.02.2023 11:41

Petr Koutný

Nejsem odborník na koneferenci, ale myslím si, že tyto změny jsou opravdu až pro příští volby. Připouštím, že se můžu mýlit. 

+0 /-2 | 26.02.2023 12:01

Tomáš Klimecký
Přemýšlím co k tomu jako obyčejný člen svazu, funkcionář a kapitán šachového týmu svazu napsat. Sice s tím .že vyhrálo stávající vedení nesouhlasím , ale to je tak vše co s tím jako člen funkcionář klubu hrajícího pralesní ligu mohu udělat a myslet jsi. Náš klub stejně od svazu žádnou dotaci na činnost atd nedostal, všechnu činnost,náklady,phm si hradíme samy nebo když se v klubu objeví nějaký nadšenec podnikatel který má šachy rád a přispěje. jediné je to že to vše zastřešuje svaz .... a platíime příspěvky. Ale na druhou by za to členství mohly být nějaké výhody..... Velmi mne Petře Koutný zamrzelo, že jsi zde velmi nepěkně vyjádřil o panu Hurtovi z Brna.To od tebe nebylo moc povedené.Pan Hurta je velký nadšenec pro šachy a dělá velmi s dětma.Pan Hurta to dělá pro děti !!!!
+14 /-1 | 25.02.2023 17:53

lykan
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+0 /-5 | 25.02.2023 23:32

Kapucínek
Že by pan Klimecký konečně prozřel a pochopil, co je PK za manipulátora a škůdce českého šachu? Tolik osvěty... to se mi nechce ani věřit. :)
+4 /-3 | 25.02.2023 21:56

Tomáš Klimecký

to : Kapucínek  , pan Koutný není žadný manipulátor.Měl jsem jen názor k jeho příspěvku,což snad mohu mít.Já také nejsem spokojený s výsledkem voleb.Šachový svaz je jako firma v každé špatné firmě když jsou špatné výsledky to odnese vedení tady ..... asi je to nějaký jiný svět či co ?

Velmi si toho co pro šachy dělá vážím spolu s Robertem Cvekem , co jste pane Kapucínek udělal  pro šachy vy ? Prosím konkretní odpověď.

Děkuji.

+2 /-6 | 25.02.2023 22:16

Jirikovka@post.cz

Vzpoura se nezdařila! Martin Petr zůstává! Staronové vedení mělo delegáty konference lépe ošefované! Eliška Richtrová vsadila na nový program,ale to na vzpouru nestačí! Rozhoduji delegáti! Kdo získá většinu delegátů jakýmkoliv způsobem,ten vyhrává!

+0 /-3 | 25.02.2023 23:08

lykan

Jiriku, ty jsi hlava. To s temi delegaty jsme nevideli. Pripomnelo mi to hlasku z Okresni preboru...Ze cim vic golu dame, tim vic bodu mame :-D

+2 /-3 | 25.02.2023 23:30

lubomir1959

Kdybych parafrázoval výrok generála z Černých baronů, zněl asi takto: Chce se mi zvracet. Nečekal jsem zázraky, ale i Goebbels by zaradoval, kdyby viděl, jak mohou volit ti, kteří zvolili staronové vedení. Já dodám jen jedno: Zapomeňme na úspěchy reprezentace, ty prostě se staronovým vedením přijít nemohou a nepřjdou. A pokud čas ukáže, že jsem se v tomto mýlil, budu jen rád. Volby ukázaly, že stav reprezentace je delegátům naprosto ukradený, že je zajímají pouze jejich okrajové a sobecké zájmy. Jsem velmi zvědavý, odkud vezme svaz peníze, až stát nebude mít na to, aby aspoň nějakou korunu pro šachový svaz věnoval. Jsem zvědavý, co potom budete hýkat, vy, obhájci staronového vedení!

+4 /-14 | 25.02.2023 16:18

lubomir1959

Jakákoliv podobnost s fotbalem je pravděpodobně "čistě náhodná". Zájmy klubů mají přednost před zájmy reprezentace celé země. Z pohledu majitelů klubů to lze pochopit. Ale z pohledu zájmů celého našeho fotbalu v žádném případě. Na jednu stranu, věřím tomu, že většině našich šachistů jsou výsledky našich reprezentantů ukradené, maximálně je tak zajímají neúspěchy, aby se mohli posmívat těm neúspěšným, i když sami jim nesahají ve svém šachovém výkonu ani po podrážky bot. Jejich rozhled tak sahá ani ne na špičku nosu. Na druhou stranu těmto posměváčkům nedochází, že pokud dojde k výraznému omezení státních dotací (jako že k tomu nepochybně dojde) a je jen otázkou času kdy, budou šachistům v ČR chybět peníze na cokoliv. Od mládeže počínaje a seniory a reprezentací konče. Ale každá země, každá oblast, každý sport, má takové vedení, jaké si zvolí. Kdo chce kam, pomožme mu tam! Pak bude pozdě fňukat a rvát si vlasy s obvyklým kdyby, kdyby, atd., jak už to je známé...

+2 /-12 | 25.02.2023 21:06

lubomir1959

Ptám se, kdo organizoval přípravu na ME družstev ve Slovinsku? Kdo byl potrestán a jak, za chyby, kterých se prokazatelně dopustil? A co celý seriál hrubých chyb v přípravě na Chennai? Jaké byly proti viníkům uplatněny sankce? Tolika chyb v přípravě by se snad nedopustil ani šachový analfabet, organizace a zabezpečení přípravy totiž, ať se to komu líbí nebo ne, nesouvisí totiž s výší ELA, ale se zodpovědností a schopností předvídat možné problémy, domýšlet věci do detailů a případně pokusit se zabezpečit, aby tyto problémy nemohly vůbec vzniknout. Neboli je třeba v přípravě udělat maximum, co se jen udělat dá, aby hráči se mohli soustředit jen na svoji hru a neřešili problémy, které měl úspěšně řešit a vyřešit ten, kdo nese za přípravu zodpovědnost!!!

+2 /-13 | 25.02.2023 21:20

Prďola Lubomír1959

Diskutovat sám se sebou... to už se blížíte Jirikovce.

Ještě jste mi vy moralisto neodpověděl, jak to bylo se zmanipulovaným zápasem 14.02. Jaký trest si navrhujete?

Navíc jsem s překvapením zjistil, že jste rovněž členem bratrstva Insolvenčního rejstříku, koukám, že to je povinnost, aby se tu vůbec mohlo diskutovat.

+12 /-3 | 25.02.2023 22:29

patmat
Vraj boli, zjednodušene, delegáti "kúpení".

A vraj sa to stalo už na krajských konferenciách.

Predpokladám, že aj na krajských konferenciách sú delegáti volení tajne - či je to inak?

Potom by museli byť "kúpení" už zástupcovia klubov na krajských konferenciách a to bez kontroly, či "kúpený" hlasoval tak, ako mal.

Nie je skôr správnejší predpoklad, že neúspešní kandidáti jednoducho svojim programom a sami sebou oslovili menej šachistov než tí úspešní?

+14 /-0 | 25.02.2023 20:40

Petr Koutný

Příklad z konference. Paní Eliška navrhne, aby si delegáti odsouhlasili víc peněz pro krajské šachové svazy a delegáti, z krajských šachových svazů si to sami zamítnou. Dává vám nějakou logiku to, že si člověk sám pro svojí organizaci, která je neskutečně podfinancovaná a roky brečí nad tím, že potřebují víc peněz, zamítne návrh, který mu měl dát víc peněz??? 

To nepotřebuje komentář, každý si udělá obrázek o těchto volbách sám. 

+0 /-8 | 25.02.2023 20:53

Semod
44 : 6 - Tím chcete pana Koutný říct, že minimálně 44 delegátů bylo nesvepravných?
+3 /-0 | 25.02.2023 21:06

patmat
To by asi chcelo viac informácií o konkrétnom návrhu, prečo nebol schválený, než len "víc peněz". O takýchto návrhoch, kde by mohli byť, teoreticky, "následky", sa dá tiež hlasovať tajne.
+1 /-0 | 25.02.2023 21:00

istr

Nebylo by lepší uznat drtivou prohru?

+8 /-0 | 25.02.2023 18:35

Petr Koutný

Kdo prohrál? Člověk, který má odvahu jít do voleb, když ví, že systém delegátů je nastavený tak, že jeho šance je minimální a přesto se nebojí postavit se těmto lidem, kteří se v zákulisí mstí každému, kdo má opačný názor. Pak je to prohra? Je prohra mít jiný názor? Odvaha je prohra? Někdy lidem trvá déle, než poznají zlo. Toto je velká výhra, vidět lidi, kteří se nebáli jít do voleb. Jít do voleb, které byly od začátku prohrané. Prohra vypadá jinak. Prohra je mlčet, prohra je mít strach. Prohra je se vzdát bez boje a prohra je nedělat nic. Aspoň tak, já to vidím. 

+3 /-6 | 25.02.2023 18:39

Petan

A co je špatného na Stanovách a systému volby delegátů? Vždyť je obdobný, jako i v jiných sportovních svazech.

+7 /-0 | 25.02.2023 19:02

Petr Koutný

Kdyby šlo diskutovat o tom, že nevolí šachisté a oddíly, ale lidé, kterým dovolí vedení krajských organizací jít volit. Krajské organizace jsou závislé na penězích z ŠSČR a proto musí být loajální, protože jakákoliv kritika znamená možnost krácení dotací. Pak se mezi delegáty často nedostali lidé, kteří by chtěli volit jinak, ale lidé , kteří museli volit tak, jak volili. To je na tom špatné. Že nevolí lidé, delegáty nevolí šachisté kraje, ale nomují lidé, kteří nejsou nezávislí. Volby opravdu demokratické. 

+2 /-9 | 25.02.2023 19:06

Petr Koutný

Aktuálně. Kola šikany se rozjíždí...

Na návrh pana Bednaříka, byl pověřen VV, aby prozkoumal možnost zahájení disciplinárního řízení s Petrem Koutným. Důvody: údajně pomlouvá, lže, špiní, vulgárně napadá. Hned po volbách se rozjíždí šikana ŠSČR.

https://www.nss.cz/disciplinarni-rizeni-s-petrem-koutnym-

+1 /-10 | 25.02.2023 18:05

MaX
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 25.02.2023 20:22

MaX

Tak ten návrh je samozřejmě úsměvný, co mě zaráží, že panu Bendaříků muselo být více, když se to protavilo až k prověřeni VV. To chcete začít volební období zrovna tímto? ;)  

+3 /-0 | 25.02.2023 20:24

Semod
Podle § 184 trestního zákoníku je trestným činem pomluvy když někdo o jiném sdělí nepravdivý údaj, který je způsobilý značnou měrou ohrozit jeho vážnost u spoluobčanů, zejména poškodit jej v zaměstnání, narušit jeho rodinné vztahy nebo způsobit mu jinou vážnou újmu. Závažnější formou pomluvy je potom, když je sdělení nepravdivého údaje o jiném provedeno tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.
+5 /-2 | 25.02.2023 18:16

Hapi
Vložte obsah
+0 /-0 | 25.02.2023 20:21

Hapi
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 25.02.2023 19:35

xdavx x

Slovy klasika, Nu což. Zvolili jste si lidi, co nemaji problem lhat, zakryvat podvody, sikanovat a oznacovat lidi jako obcany druhe kategorie... Za me bravo, muzete byt na sebe hrdi. Zvlast ti, kteri tomuhle jeste verejne tleskate.... Jeste ze jsem tenhle sajrajt opustil, 

+2 /-9 | 25.02.2023 19:13

Petr Koutný

Naprostý souhlas. Ale když to šachisté tak chtěji, proč si ten tobogán neužít s nimi? další tři roky se budu bavit a psát o dalších lumpárnách a když někdo bude naříkat, nad tou bídou, vždy mu odpovím, že to tak chtěl šachový národ...Budu si další tři roky užívat. Ten pád bude tvrdý. 

+3 /-7 | 25.02.2023 19:26

chess64geek

Proboha co má PK proti panu Hurtovi? To je jeden z největších nadšenců pro šachy který zajišťuje snad celý mládežnický šachový život na brněnsku!

+13 /-2 | 25.02.2023 18:05

tchen
jj, zvednutí ruky pro Martina Petra maže 30 let skvělé práce s mládeží či organizaci šachových táborů. Sám jsem na jednom v roce 97 byl. Fakt čuňárna non plus ultra.
+2 /-3 | 25.02.2023 18:19

Petr Koutný

Já jsem napsal, že byo jasné, pro koho bude pan Hurta hlasovat, když jsem jej viděl mezi delegáty. To není urážka, to je fakt. Díky, za pochopení. 

+2 /-8 | 25.02.2023 18:27

chess64geek

a jak to můžete vědět, když je volba tajná?

+7 /-2 | 25.02.2023 18:57

OldřichKuželka

Výsledek se dal očekávat a není pro mě překvapivý, Důvody jsou zřejmé - pro naprostou většinu šachistů zde kritizované věci hrají roli minimální nebo žádnou, navíc tým Elišky Richtrové byl podle mě před volbami téměř neviditelný, sice známá jména, ale aby nějakou, byť minimální šanci měl, bylo nutné komunikovat s členskou základnou, oddíly a delegáty nejen tady, ale například i na krajských konferencích. Tedy abych nekřivdil, možná, že na některou svého zástupce vyslal, četl jsem pouze zápis z Vysočiny, kde je výslovně uvedeno, že nebyla snaha se zúčastnit ani komunikovat, no a pokud se naopak zástupce týmu Martina Petra dostaví, tak není překvapivé, že také obdrží hlasy delegátů. Tým Elišky Richtrové by si měl vzít příklad z našeho prezidenta Petra Pavla, ten jezdil za voliči i tam, kde měl větší podporu Babiš, nebál se diskutovat a také proto ve volbách s převahou zvítězil, snad toto bude poučením pro budoucí volby funkcionářů našeho svazu...

+15 /-3 | 25.02.2023 14:44

Krolop

Oldřichu, ty dostaneš plus snad za každou píčovinu. Generál vyhrál jen díky tomu, že Babiše spousta lidí nechce. Jednoduché počty: Babiš má dost velký počet příznivců, ale ještě větší počet odpůrců. To rozhodlo.

+9 /-5 | 25.02.2023 15:13

OldřichKuželka

Pochopitelně hodně lidí volilo hlavně proti Babišovi, ale pan generál díky své osobnosti a vystupování získal i mnoho těch, kteří ke druhému kolu jít nechtěli. 

+8 /-4 | 25.02.2023 15:40

Petr Koutný

V tomto souhlasím, ten tah na branku tamurčitě chyběl. Ale stejně by to nemělo smysl. Třeba, mělo by smysl jet do Zlínského kraje, kde je delegátem Bednařík? Nulová šance. Nebo do Brna, kde je Pisk a Hurta? To je ztracený čas. Právě tímto se volby rozhodly, stačilo si pohlídat delegáty a to se jim povedlo dokonale. Zbytek byla fraška. 

+3 /-8 | 25.02.2023 15:00

Pavel Ch

Petře, vzpomeň si, jak jsem tipoval 5 hlasů.

Ale zas všechna čest, že "do boje" šli yes.

Alespoň byly volby za dvou týmů.

 

Já už to tu nekomentoval. Jen jsem občas sledoval.

 

Třeba jsem si říkal, že například v tom oslovení mohl Vítězslavu Priehodovi (se kterým se řadu let dobře znám) někdo poradit. Od začátku dopisu to bylo psáno, že někdo znalý píše neználkům. Jako když politik píše lidem, kteří se o politiku nezajímají a nechodí k volbám, aby přišli, o co jde a co mohou změnit (občanská výchova 8. třídy ZŠ). Měli-li být příjemci velezkušení delegáti, obětaví pracovníci na krajích, tak je to muselo od pana mistra, který zatím moc funkcí nezastával, trochu urazit za koho je možná může mít nebo alespoň zarazit.

 

 Jinak jsem se na ničem nepodílel, nejen tady na nss že jsem nenegoval komenty, nechal jsem běžet názory, jak byly a ani na krajské konferenci jsem neprojevil zájem letos jet, chyběl jsem asi na první celostátní od roku 1990. Mám teď jiné nové pracovní priority.   

+15 /-1 | 25.02.2023 14:53

Petr Koutný

Pavle je škoda, že korupce bude pokračovat. Však ty lidi spojují jen dotace a granty. Fiala Svoboda Mazuch....To je tunel parta, která by mohla pracovat pro Viktora Koženého. Když ne pro Koženého, pak pro Novotného. Ten se proslavil myslím, podvodnými zápasy a tak mě nepřekvapuje, že tento tým, tak krásně do sebe zapadá. Martin Petr je lhář, lenoch, který v pracovní době objíždí turnaje, zve si kamarády na výlety s reprezentací a rozdává podvodné granty, na kterých se ještě rád ukazuje. Škoda, tunel parta bude kopat další tři roky. Když to šachistům nevadí a nechají se škubat jak králíci?? Je to jen jejich volba. 

+2 /-13 | 25.02.2023 14:57

Pavel Ch

Petře, promiň jen jednu poznámku, ostatní nekomentuji.

 

Chtěl jsi změnu, píšeš, že by přišli noví "čestní" lidé. Přitom v týmu je člověk, o kterém opakovaně Ty jsi psal, že se dopustil podvodu v zápase jeden na jednoho. Já vím, že je to blbost, že je to slušný člověk, co by podvod neudělal. Ale psal jsi to Ty. Pak už jsi přestal uvádět jeho jméno a psal jsi o podvodných zápasech, že za to může svaz (naposledy dnes). Ale každý ví, které 2 zápasy máš na mysli. Takže, když velmistr udělá (podle Tebe) podvod, tak je velmistr ten čestný, ale podvodník je svaz. Není to trochu divné?    

 

+9 /-0 | 25.02.2023 16:00

Petr Koutný

Pavle, to co dokázalo pohřbít toto vedení ŠSČR, se jednou zapíše do dějin hororů českého šachu. Ale přeju jim to. Stát bude šetřit a oni budou škrtit šachy u nás víc a víc. Na sobě nebudou šetřit, na to se mají moc rádi. To nakonec dovede lidi k pochopení, že každé zlo, jednou skončí. Ta doba se blíží. Věřím, že tyto volby byly poslední, kdy toto zlo zvítězilo. 

+0 /-9 | 25.02.2023 16:39

hejdic

to je škoda já to přál paní Richterové sad

+2 /-2 | 25.02.2023 15:49

Petr Koutný

Včera jsem si volal a říkala mi, že šance ja tak cca 20%. Obdivuji člověka, který věděl, že s tímto klientelismem nemůže vyhrát a přesto šel do tohoto boje. Nejde porazit lidi, kteří bez svazu by nebyli nikým a živit se prací, je pro ně konec světa. Chtěl bych jímoc poděkovat za to, že některým lidem dala naději ve změnu a v lepší svaz. Chtěl bych jí poděkovat za to, že to nevzdala, i když věděla, že proti tomuto systému nemá šanci. Člověk, který věří, že dělá dobrou věc, nemůže prohrát. Jsem si jistý, že v tomto pohledu neprohrála. Vyhrála, protože ukázala odvahu a dala lidem naději, že bude líp. I naděje je víc, než beznaděj a čístá tma, která tady byla poslední roky. 

+3 /-8 | 25.02.2023 15:54

Budějovičák

44:6 :-) Jasná odpověď zdejším hnojometčíkům

+6 /-2 | 25.02.2023 15:30

Petr Koutný

Jasná odpověď všem, kdo korupci vidí jako svojí příležitost. Užijte si to, dokud je co a kde brát. Ta doba, která nás a Vás čeká, bude dražší a peníze nebudou nikde. Možná budete zklamání, jak málo si pak půjde vytunit pro sebe. Protože kde nic není, ani Martínek nehrábne. 

+3 /-10 | 25.02.2023 15:50

Krolop

No, já bych to tak černě neviděl. Jsou to všechno Češi s českými kořeny a jmény, dokonce jsou bílí.  To se fakt, ve světě, ba ani v Evropě normálně nevidí.

+5 /-4 | 25.02.2023 14:46

Petr Koutný

Samozřejmě, může být hůř. Nikdy není tak špatně, aby nebyo hůř. Ale tyto volby mají jen poražené. Tito lidé rozkradou poslední drobné v době, kdy stát začne šetřit a bude šetřit na sportu taky. Bude těžší a těžší si urvat pro sebe, to co potřebují a proč šli do ŠSCR až nakonec to celé praskne  a oni utečou  s ostudou někam jinam. nakonec se bude říkat něco jako: Kradeš jak Rostíček, nebo jsi líný jako Martínek....To se s nimi povleče roky. Jsou to jejich jména, té ostudy se nezbaví. 

+3 /-8 | 25.02.2023 15:03

istr

Výsledek volby jasně ukázal, že tým Petra Koutného skoro nikoho nepřesvědčil.

+15 /-3 | 25.02.2023 14:45

Petr Koutný

Istr mýlíte se. Volby byly prohrány už od prvního okamžiku, kdy byli známí delegáti. Pohledem na Zlín a Brno, tam to bylo jištěné dokonale. Vlastně v každém kraji byli protlačení delegáti, kteří byli pod kontrolou tohoto vedení. Mýlíte se, že to byl můj tým. Protože, to nebyl můj tým, i když se snažíte opakovat tuto lež, s nadějí, že tomu někdo uvěří. A mýlíte se i v tom, že tyto volby něco jasně ukázaly. Ukázaly jen to, že korupce a zlodějny budou další roky na denním pořádku. Jestli je to pro vás dobře, pro mne jsou to zahozené tři roky. O to větší pád to bude, až to celé rupne. 

+3 /-8 | 25.02.2023 14:52

istr
Položil jsem Elišce a týmu celkem tři otázky. Ani na jednu nebylo odpovězeno. Teď už je to jedno.
+5 /-1 | 25.02.2023 15:02

Krolop

Já bych si úplně nejvíce přál, aby šachisté nemuselí být neobyčejně geniální, ale úplně obyčejně slušní. To bych českému šachu moc přál.

+6 /-2 | 25.02.2023 14:50

Petr Koutný

Znáte tyto lidi osobně? Víte kolik faulů, šikany, podvodů udělali tito lidé? Kdo zná tyto lidi osobně, pochopil, kam kráčí náš šach v dalších letech. Není to růžové, je to hodně velká tma, bohužel. 

+3 /-8 | 25.02.2023 14:59