Otevřený dopis krajským účastníkům volební Konference ŠSČR dne 25.2.2023 v Pardubicích

01.01.2023 16:53 | Domácí zprávy

Zveřejňujeme otevřený dopis Vítězslava Priehody, kterou poslal šachovým fanouškům a delegátům blížící se konference ŠSČR. Dění v ŠSČR si zaslouží pozornost šachistů a šachových fanoušků. Společně jsme byli jedna rodina, společně jí zase můžeme být.

Otevřený dopis krajským účastníkům volební Konference ŠSČR dne 25.2.2023 v Pardubicích


Vážení šachoví přátelé,

rád bych Vás oslovil touto formou (bohužel se osobně konference v Pardubicích nemohu zúčastnit z důvodu pobytu mimo ČR plánovanému dlouhodobě předem) a seznámil Vás s mým úhlem pohledu na současné dění v šachovém svazu a důvody, proč kandiduji v týmu paní Richtrové. A samozřejmě se pokusil odpovědět na Vaši legitimní hypotetickou otázku, proč dát svůj hlas právě nám.

Zdánlivě to vypadá, že se rozhodujete jenom mezi dvěma kandidujícími týmy a jejich reprezentanty.

Ale to jenom zdánlivě, ve skutečnosti je to trochu složitější. Jste to totiž právě Vy, kteří budou rozhodovat nejenom o týmech a jménech, ale především o TRENDU, jakým se bude šachové hnutí v ČR nadále ubírat.

Budete rozhodovat o tom, jak a nakolik jste spokojeni se současným stavem a vývojem, který reprezentuje stávající tým pod vedením pana Martina Petra.

My s tímto stavem spokojeni nejsme, a proto jsme se rozhodli představit Vám náš tým. Tým, který na jedné straně chce a bude pokračovat v oblastech, které v šachovém živote v ČR fungují dobře, ale na druhé straně chce změnit negativní trendy vývoje, které dle našeho názoru stávající vedení ne-li přímo způsobilo, pak alespoň nebylo nebo není schopné eliminovat. 

Proto se dnes o Vaše hlasy ucházíme.

Mezi Vámi jsou dnes delegáti, kteří ve finálních volbách v Pardubicích budou zastupovat šachisty z celé ČR. 

To je velká odpovědnost, protože to budete právě Vy, kteří v této důležité chvíli svými hlasy rozhodují o tom, jakým způsobem se bude šachový život v ČR v dalším volebním období ubírat. 

Samozřejmě, že po volbách už bude konkrétní odpovědnost na jednotlivcích vítězného týmu. 

Ale – znovu opakuji – o samotném trendu vývoje budete v krátké době rozhodovat Vy.

Tak tedy proč kandidujeme a co považujeme za negativní trendy, které chceme změnit:

  1. STAV REPREZENTACE

Uvědomuji si, že zde se pohybujeme trochu na tenkém ledu, jednak kvůli složení našeho týmu, ale zejména proto, že můžete mít pocit, že se Vás tato problematika až tak moc na krajích netýká a nemůžete nic ovlivnit. Toto je samozřejmě velký omyl, protože právě v těchto dnech to ovlivnit zásadním způsobem můžete Vy, funkcionáři a delegáti krajských svazů, na kterých dnes závisí další vývoj šachového hnutí v naší zemi. 

Takže se na to podívejme trochu zeširoka:

Reprezentace státu je vrcholem a touhou každého sportovce. Reprezentace naší země patří k jedním z hlavních priorit jakéhokoliv sportovního odvětví - pokud nám tedy nejde pouze o zaměření na masový sport. Reprezentovat úspěšně ČR na mezinárodním fóru je ale proces, který vyžaduje jak zájem řídících struktur, tak úzkou kooperaci s nejlepšími jednotlivci, sponzory a partnery. 

Odpovězme si teď na otázku - jakou prioritu má pro nás naše šachová reprezentace? My se domníváme, že má mít jednu z nejvyšších. I podpora mládeže a jejího masivního zapojení by měla cílit do přetavení nejlepších z nich do reprezentačních týmů (jak u mužů, tak u žen). Svaz na mládež i v minulosti vynaložil a vynakládá nemalé finanční prostředky (řádově desítky milionů Kč). Celkový rozpočet svazu na roky 2021/22 dle výroční zprávy byl cca 20 mil. Kč!). Cílit většinu prostředků na mládež je diskutabilní, ale to je jiná kapitola. Nicméně v momentu, kdy se nám neobjevují na obzoru další Navarové, považujeme za nemyslitelné, aby – v důsledku stylu řízení - došlo ke kolapsu stávají reprezentace z důvodů, že svaz výsledky reprezentace “nezajímá” (více méně slova P. Michalíka).

Nás zajímají nejenom výsledky reprezentace naší země, ale i obnovení jejího týmového ducha a snahu zapojit do ní to nejlepší, co v současné době máme.

Takže si znovu zodpovězme otázku - jakou prioritu mají pro vás reprezentační týmy naší země a trendy, kterými se jejich vývoj ubírá? 

  1. KOOPERACE S KLUBY

Zaměříme se pouze na vlastní zkušenosti z našich (extraligových) klubů. Direktivní způsob komunikace vedení svazu a neochota naslouchat vedla v loňském roce k myšlence založit Asociaci extraligových klubových týmů. Poté, co svaz ustoupil od nátlaku na povinnou ženskou šachovnici se tak prozatím nestalo, ale - paradoxní (a úsměvné) je, že tuto myšlenku Martin Petr s novým týmem zdá se nadále podporuje. (Viz pozvánka p. Boleslava na 1. schůzi Asociace extraligových klubů a zástupců ŠSČR na 25.března 2023) My se ale ptáme - proč? Pokud svazové struktury fungují tak, jak mají, proč má vůbec vznikat nějaká další paralelní koordinačně/řídící struktura ke stávajícím svazovým? 

  1.  SENIORSKÝ ŠACH

Oblast možná pro mnohé z Vás zdánlivě marginální. Pro nás nikoliv. 

  • Seniorské týmy vymizely z reprezentace ČR na mezinárodních turnajích.

  • Startovní podmínky pro účast starších hráčů na seniorských soutěžích či turnajích jsou finančně značně nákladné, neumožňující mnohým z nich se akcí zúčastnit.

  • Obrovská disproporce ve finančních nákladech na mládež vs senioři (pokud jsem se nespletl, tak asi 10:1, viz Rozpocet_SSCR_2022_schvaleny.xls)

  • Nezaslouží si i senioři určitou podporu svazu v té míře, aby co nejaktivněji trávili stáří u sportu, kterému se věnovali celý život?


  1. ČERPÁNÍ DOTACÍ ČLENY VV ŠSČR A POSKYTOVÁNÍ PŮJČEK ZE SVAZOVÝCH FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ

V informačním prostředí se objevily zprávy o výběrových řízeních, ve kterých vítězí členové stávajícího VV ŠSČR, resp. úvahy o možnosti půjčky svazových prostředků třetím subjektům. 

I bez hlubších znalostí považujeme takové jednání (včetně čerpání dotací přes třetí subjekt blízký k VV) za klientelismus a hrubý konflikt zájmů. Této praxi v případě našeho úspěchu zamezíme. 

Tolik stručně o mé motivaci a motivaci celého našeho týmu.  

Můžete samozřejmě mít jisté pochybnosti o absenci našich zkušeností z pohledu řídících procesů svazových struktur. Naše odpověď - jsme 100% profesionálové v civilní i sportovní oblasti. Tři z našich kandidátů, kteří obě oblasti spojili v jednu, dosáhli met nejvyšších. 

Domníváme se, že ve všem, co i díky Vám a Vaší obětavé práci na krajích (často časově náročné a finančně podhodnocené) funguje dobře - musíme pokračovat. Jsme malý tým a tím spíš uvítáme každou ruku, kterou bona fide vede stejný úmysl a pohled na věc.

Přeji Vám i celému šachovému hnutí v naší zemi to nejlepší, bez ohledu na Vaši volbu v Pardubicích, a také správné rozhodnutí z hlediska budoucího rozvoje šachu v ČR a prospěchu nás všech.

Gens Una Sumus!  

Vítězslav Priehoda, kandidát na člena VV ŠSČR - úsek profesionálního šachu, tým Elišky Richtrové


337x 12239x
Fotogalerie
Komentáře (337) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lubomir1959

Ti dva pobláznění šašci z šachy.cz jsou prolhaní, až hanba, zasloužili by si tak leda plivnutí do obličeje. Já se s nimi nehodlám špinit, k takovému hnoji je zbytečné se vyjadřovat. Už se vůbec nedivím, že podporují současné vedení ŠSČR, svůj k svému, hnůj ke hnoji! Pro ně mám jen opovržení, nejde o to, že mají jiný názor, ale o to, že věcná diskuze je jim naprosto cizí! Ostatně tak, jak tady - Semod, Kuželka, Petan, lykan, Rubinus, Blažina a jim podobní, falešní, prolhaní, kam potom může směřovat svaz, podporovaný takovým hnojem!!! Když jim dokážu, že jsou lháři, nemají ani kousek cti v těle, aby vinu uznali a omluvili se. Prostě je to hnůj!!!

+1 /-5 | 23.02.2023 19:00

OldřichKuželka

Musím se přiklonit k názoru, že tým paní Richtrové působí dojmem, jako kdyby jej volby ani příliš nezajímaly. Aspoň takhle na mě působí zápis konference z Vysočiny. "Diskuse se rovněž věnovala délce volebního období VV KŠSV (tři roky) a volební Konferenci ŠSČR, Kandidovat bude tým M. Petra a tým E. Richterové. Druhý tým neprojevil snahu delegáty konference KŠSV oslovit nebo zájem se jí účastnit. Delegátům konference bylo doporučeno při volbě se řídit svým zdravým úsudkem." Naproti tomu Rostislav Svoboda přítomen byl... https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.kssv.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2FZapis-z-konference-KSSV-2023.doc&wdOrigin=BROWSELINK

+2 /-1 | 23.02.2023 10:58

Petan

Možná si paní Richterová myslí, že většina delegátů sleduje NSS (což je na omylu) a že to jako propagace stačí. Oslovovat delegáty až přímo na konferenci ŠSČR bude možná trochu pozdě. Já jsem očekával, že se tým pí Richterové bude snažit potenciálním delegátům představit už na krajských konferencich, případně osloví napřímo jednotlivé kluby. Nestalo se tak.  

+2 /-0 | 23.02.2023 13:14

xdavx x
Souhlasím s Lubomirem a zajímalo by mě taky, co ti co podporují současné vedení vidí, že se jim povedlo :D v jaké oblasti současné vedení neselhalo? U kovidu? U repre? U rozdělování dotaci?
+2 /-2 | 19.02.2023 10:27

Rubinus

Co se Covidu týká, tam si myslím, že to lépe nešlo. Svaz je organizace, dotovaná státem, takže se z principu nemůže vzpírat státním nařízením, ať již jsou jakkoliv hloupá.

Do dotací nevidím, žádné nepobírám. A to je další věc u toho druhého týmu. Zatím nikterak nepřesvědčili, že by to bylo lepší, pouze jiné...

+2 /-3 | 19.02.2023 10:42

xdavx x

Pavle - ad kovid, lepe to neslo rikas. Tak ja si zase myslim, ze Laznicka s Hrackem asi osobne zazili stavy, kdy to urcite lepe slo. Napriklad ty dva legendarni zapasy, kde se tymy temer popraly. To nebyla chyba svazu? A komunikace svazu smerem k neockovanym to melo byt co? Fasismus? Omluvil se neockovanym nekdo? Zvlast dnes, kdyz se zacinaji objevovat dost zavazne obvineni at uz smerem k EU nebo Farmafirmam?

Do dotaci nevidis, ale pritom se staci podivat na prislusny dokument. Zatimco jini paberkuji, zase druzi dostavaji az petkrat vice. Zajimave ze to jsou lidi sprizneni se svazem.

Rozklad reprezentace jsi opomenul, nebo zamerne nekomentoval?

+1 /-3 | 19.02.2023 11:26

Rubinus

Svaz se jistě pokoušel být něco mezi. Kdyby důsledně prosazoval tehdejší nařízení, bylo by to horší. Také byl zde kvůli tomu některými covidofašisty pořádně kritizován.

Co se těch dvou zápasů týká, tam to bylo více o kapitánech a funkcionářích na místě, než o svazu. Prvotní příčina vznikla v sobotu, u zápasu DP-Pardubice. Pokračování na Unichessu, tam už to bylo na hráčích obou týmů. A co měl svaz ohledně toho prvního zápasu s tím jako dělat. Literu tehdejších nařízení domácí asi neporušili, byť se to mnohým, včetně mě, hodně nelíbilo. Ten druhý zápas, co si pamatuji, nakonec vyšuměl do ztracena, protože se nakonec odehrál - jediný důsledek je, že Dan Šorm v tom klubu odmítl dále pokračovat. Rozhodnutí DK zde.

Ad Láznička. Tam je spíše potíž s tou odměnou za ten divný zápas. Chyba svazu - divně vypsaná směrnice za individuální odměnu hráčů. Láznička prachy vrátil, ale možná to přispělo k jeho rozhodnutí věnovat se raději něčemu jinému. Podle ELO je stále č. 3, nejhůř 4. Otázka je, zda na to hraje, na blicáku v prosinci, kde jsem ho i viděl, to nevypadalo moc dobře. Turnajová hra je ovšem něco jiného.

Rozpad reprezentace - no tak se svazu nechtělo dávat Žilkovi tolik, co požadoval, když Navara s Vanem takové požadavky neměli. Plát již předem ohlašoval, že do Indie jet nechce. Po Slovinsku je ovšem také otázka, jak moc je kompaktibilní se zbytkem týmu - do toho nevidím, zase takový kamarád s těmi velmistry nejsem, abych se jich na jejich názory ptal, stejně do toho nemám co mluvit. Největší průšvih bylo ten pas - tam je hlavní vina na hráči, ale kdyby to někdo schopný organizoval, asi by se to také nestalo.

+2 /-2 | 19.02.2023 12:19

Rubinus

Dost se jim toho nepovedlo, ale ta druhá parta stále působí, že to nemyslí tak docela vážně. Nepodporuji nikoho, čekám jak to dopadne, tipuji ale obhajobu.

Co se budoucnosti týká, tak angažování Petra Boleslava k reprezentaci považuji za výborný tah, navzdory tomu, co psal Plát. Již mnoho let vede úspěšně Nový Bor a pokud porovnám soupisky, tak ten je o třídu lepší, než jakýkoliv reprezentační tým, jaký v současné chvíli můžeme postavit. A byl jsem svědkem, jak během půl hodiny dokázal pro jednoho ze svých hráčů sehnat lék, který je pouze na předpis a v den, kdy je otevřeno jen několik pohotovostních lékáren. Sleduje partie a je hráčům neustále k dispozici. Určitě by se nestalo, že by někoho nechali v místě olympiády, ani že by nadpoloviční většina týmu prováděla takovou přípravu na zápas, jak tomu údajně bylo tamtéž. Rovněž by se nestalo, že by někdo neměl třeba pas, či vízum. A také by asi mnohem méně času věnoval focení někde u bazénu. Toto angažmá beru od Martina Petra jako přiznání chyb.

+4 /-2 | 19.02.2023 10:35

OldřichKuželka

Zdejší cenzor se po třech dnech probral, samozřejmě smazal jak některé vulgární příspěvky jednoho diskutéra, tak i ty slušné, které jsem napsal já, rubinus, patmat, Semod a další...A členům šachového oddílu Jezdci Jundrov se omluvíte.  

+4 /-4 | 19.02.2023 01:35

xdavx x
:D :D :D
+3 /-3 | 19.02.2023 10:23

lubomir1959

Pane moderátore, zdá se vám normální nebo dokonce fér, aby tu jeden člověk měl sedm nebo možná i víc nicků? Mně osobně je to jedno, já se tomu spíš usměju, protože to svědčí mozkové kapacitě tohoto člověka. Všímáte si, kdo zase začíná provokovat? Neměly by se i tyto provokace řešit důrazněji? 

+1 /-3 | 19.02.2023 10:29

xdavx x

tak on neni sam... Domes alias Semod alias Jarmil alias alias a pak dalsi kolegove, co sebe sami z nejakeho duvodu povazuji za slusne a cestne a hlavne novodobe demokraty s jedinou pravdou... a protoze jsou blbi jak puctok, tak jim nezbyva nic jineho, nez zurive klikat na minusy u vsecho, o cem vi hovno... coz je bohuzel drtiva vetsina...

+2 /-3 | 19.02.2023 14:15

lubomir1959

S tebou se dál nemám o čem bavit, přestaň mě otravovat nebo zapomenu na slušné vychování a nepřej si zjistit, co bude potom!

+1 /-6 | 19.02.2023 08:15

Petr Koutný

Prosím o zklidnění emocí. Abych tomu pomohl, posouvám článek do minulosti. Díky. 

+0 /-0 | 19.02.2023 16:29

lubomir1959
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+3 /-15 | 17.02.2023 09:44

patmat
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+2 /-2 | 18.02.2023 22:37

patmat
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+7 /-3 | 18.02.2023 19:39

patmat
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+7 /-3 | 18.02.2023 21:35

istr
Tři nezodpovězené otázky: Budete tuto práci dělat na plný úvazek? Sešli jste se někdy jako tým? Berete kandidaturu vážně?
+0 /-1 | 19.02.2023 12:51

istr
Vložte obsah
+0 /-1 | 19.02.2023 12:46

istr
Vložte obsah
+0 /-1 | 19.02.2023 12:46

istr

Když já pořád nevím, proč volit Elišku.

+3 /-1 | 19.02.2023 01:18

lubomir1959

A proč volit ten druhý tým, to nevíte taky?

+1 /-3 | 19.02.2023 08:16

istr

Máte něco k věci?

+3 /-1 | 19.02.2023 09:07

xdavx x

to ale bylo k veci.. jen na to neumis odpovedet.

+0 /-0 | 19.02.2023 11:21

Zmestabileho
X davx - Tímto náhodným a ex post promazáváním diskuze se už volby do vedení ŠSČR nezachrání. A nejde o volby - ale o prezentaci rozumné alternativy, která se bohužel neprezentuje. Na tohle jste měli s Petrem Koutným myslet dřív.
+1 /-3 | 18.02.2023 23:55

xdavx x
Dobrý no :D a co stroj času, nemáš někde v kapse? A Minority report už jsi u nás zavedl? :D
+2 /-1 | 19.02.2023 10:25

ciki333

Doktore, technická poznámka...Diskuse se vždy promazávají ex post. "Apriori" to z pochopitelných důvodů nejde. Snad někdy v budoucnu vědci vyvinou metodu, jak z mozků homo sapiens "odstranit" nesprávné názory. Pak funkce cenzora (admina) bude zbytečná.

+3 /-0 | 19.02.2023 00:14

lubomir1959

ciki333: to není doktor, ale jen pouhý magistr, otázkou je, kde ta práva vystudoval, ne náhodou za tři měsíce v Plzni jako někteří? To nemohu potvrdit ani vyvrátit. Nevím.

+0 /-2 | 19.02.2023 10:37

lubomir1959

Takže pane Mgr. Aichmaiere Davide, když už nějaký názor, byť nesouhlasný, napíšete nebo vyslovíte, férový a slušný chlap by se k tomu postavil čelem a nezapíral by jak malé dítě, přistižené při krádeži bonbonů. Plně si zasloužíte stejné opovržení jako ta skupinka kolem Zimnioka a Jílka, stejné opovržení, které si zaslouží Semod, Petan, lykan, Kuželka, atd. Naprosto mi nevadí, že vy i ti další podporujete současný svaz, vaše názory vám neberu, ale u vysokoškolsky vzdělaného člověka bych očekával, že je schopen věcné diskuze. Ani v telefonu jste nebyl schopný se přiznat k tomu, co jste napsal a hrál jste si na hloupého, že nic nevíte a naivně jste si myslel, že mě oblbnete. Nikoho nenutím, aby s mými názory souhlasil, ale pokud vehementně tato osoba oznamuje, že jsou mylné, tak ať je vyvrací fakty a ne osobními invektivami, ironickými poznámkami nebo dokonce urážkami. Pak ať se nediví, že jak se do lesa volá, tak se z něho i ozývá...ani jeden ze cca deseti odpůrců nebyl schopen mi moje výtky svazu vyvrátit věcnými argumenty, hlavně, že se oháněli faktem, že mají vyšší ELO než já, to byl jejich jediný argument. Jo, Rubinus argumentoval ještě tím, že si nenosím v hlavě, jak a kde náš tým hrál kdysi před 50 lety. Někteří z těchto odpůrců dokonce ani nemají odvahu přiznat, že podporují současný VV ŠS, ačkoliv z jejich příspěvků to je nadevši pochybnost jasné. Jestli máte jen kousek cti v těle, veřejně se omluvíte zde v diskuzi, pokud ne, jasně to dokáže vaše charakterové vlastnosti.

+1 /-6 | 17.02.2023 15:00

lubomir1959

Vaši totožnost mám potvrzenou ze dvou na sobě nezávislých zdrojů, takže je vyloučeno, že bych se mýlil. Na vašem místě bych se styděl a omluvil bych se. Když si tedy tak moc věříte, tak byste mě měli fakty roznést na kopytech. Jenže zatím je to obráceně a jinak to ani být nemůže, protože pravda se vyvrátit nedá.

+1 /-5 | 17.02.2023 15:11

lubomir1959

Takže žádná odpověď? Neboli jen potvrzujete, co jste zač!!!

+1 /-3 | 19.02.2023 09:25

Semod
Moudřejší prý vždy ustoupí. Možná proto hlupáci tak rychle postupují.“ — Johann Wolfgang von Goethe
+3 /-2 | 19.02.2023 09:31

xdavx x

"diskuzi" jsem promazal. v zadnem pripade diskuzi nemoderuju, ale pokud vidim to co jste tady predvedli, tak to kloboucek... muzete byt na sebe hrdi - a ja jsem taky vul, ze na vase pindy jeste reaguju.

Petr ma toho docela hodne, a jedine co dokazete, je zaprasit ucelnou diskuzi, i kdyz se muzete jit pohadat do jineho clanku. Fakt inteligentni sachisti... 

+0 /-2 | 18.02.2023 23:13

Rubinus

Pozdě, ale přece. A sem tam se naopak na něco zapomnělo a jinde se zase mazalo zbytečně. Ta hudební stupnice byla dobrá. A vláčky také.

+3 /-0 | 18.02.2023 23:15

xdavx x

naskakovalo to rychleji nez jsem mazal, a vsechno mazat nechci, jen to co mi prislo fakt uz hodne pres caru. Tebe bych Pavle taky poprosil, abys treba i ty v takovych situacich poprosil ostatni, at se presunou jinam... 

Ta diskuze je takova jak si ji udelame, a ted to teda vypadalo jak u fanousku pivni plivane... 

+0 /-2 | 18.02.2023 23:18

Krolop

Oldu Kuželku mám moc rád. Má tu prý až 7 životů, tedy  nicků. Pravda, obyčejná kočka má prý životů více, ale ani jeden nick. Navíc, Olda je fakt kvalitní střelec!

+1 /-3 | 18.02.2023 19:34

Krolop

Skvělá, hodně výživná diskuze. Vlastně ani nevím, zda není spíše k pláči, ale  musím se přiznat,  že mě upřímně rozesmála. Nojo, takoví holt jsme.

+1 /-2 | 18.02.2023 19:28

Zmestabileho
Už včera jsem se zde ptal, co se to stalo p. Lubomírovi... napsat za den 30 příspěvků jaksi pořád dokola, a přitom napadat ostatní... Dostalo se mi odpovědi jen od p. ciki333, že panu Lubomírovi bylo zle z fungování ŠSČR, který prý připomíná fungování Fialovy vlády... Asi jediný p. Ciki dokáže se vcítit do druhého spoluobčana. Panu Lubomírovi přeji, aby si z toho nic nedělal, a bylo mu již lépe.
+7 /-2 | 15.02.2023 15:08

lubomir1959

Mít tak vysoké ELO, jak údajně máte vy, styděl bych se na vašem místě, jak se tu vyjadřujete, to o vašem zdravém rozumu moc nesvědčí. Několikrát jsem takovým kritikům, jako jste vy a někteří další, položil jednoznačně formulovanou otázku a jaká byla odpověď? Žádná, jen mínusy a ironie, to je podle vás věcná diskuze? Pohrdám takovými jak jste vy, v mých očích jste do doby, než budete ochotni přistoupit na věcnou diskuzi a začnete používat zdravý rozum a ne aroganci, pouhými trapnými ubožáky, pro které mám jen pohrdání a opovržení. Klidně mi ti zdejší pitomci mohou nasázet i tisíc mínusů, na ty vaše mínusy vám já zvysoka víte co!!!

+2 /-7 | 16.02.2023 13:25

Zmestabileho

Pane Lubomíre, opravdu si z toho nic nedělejte. Nepodléhejte tolik stresu, škodí to zdraví.

 

Musím se Vám ale k něčemu přiznat - mi se líbilo, jak jste tady krásně pípal. Píííp, píííp, já jsem si to i doma sám zkoušel - ale tak hezky jako Vám mi to nešlo.

 

Smím proto mít malou prosbu na Vás? Zapípejte mi prosím ještě... Aspoň trochu, pípněte, ano? A můžu Vám říkat pípající Lubomír, zkráceně Lubomír Píp?

+7 /-4 | 16.02.2023 16:16

lubomir1959

Pokud se nebojíte, sdělte mi své pravé jméno, ať vím, s jakým to "géniem" to mám co do činění. Já si za svými názory stojím a nepotřebuju se skrývat za falešnými nicky jako někteří. Když máte tak vysoké ELO a tak moc rozumíte šachu, jak tvrdil Blažina, jste schopen zodpovědět tu jednoduchou otázku, kterou jsem tu opakovaně napsal? Nebo jako ostatní "duševní giganti" se realizujete jen minusy a ironickými poznámkami mimo téma diskuze? 

+2 /-8 | 16.02.2023 16:31

lubomir1959

Vidím, že mudruje zase jeden "duševní gigant"! Raději běžte dohlížet na obchod, ať nemáte manko, uděláte líp, šachům rozumíte jak koza hvězdám, tak se raději nevyjadřujte, na druhou stranu vaše příspěvky vyvolaly u mě a u mých kolegů z týmu bouři smíchu, kterýsi z mých kolegů prohlásil, že se na tento server bude chodit dívat a bavit se duševním gigantismem vaším a lidiček vám podobných...na ty vaše příspěvky se nedá napsat, že jste "pííííííp", protože to bych urazil i toho, kdo je tím "pííííííp" myšlen!

+3 /-9 | 15.02.2023 19:54

Jirikovka@post.cz

Na konferenci to bude velmi zajímavé! Stále jsem se nikde nedověděl zda hlasování delegátů na konferenci o týmu GM Petra a WGM Richtrové bude tajné,nebo veřejné! Je to důležité! Při tajném hlasování se delegát nemusí být,že by si vítěz hlasování na něj zasedl,kdyby delegát nehlasoval pro něj!

+0 /-1 | 13.02.2023 22:09

Jirikovka@post.cz

Oprava! Má být! Při tajném hlasování se delegát nemusí bát!

+0 /-1 | 13.02.2023 22:24

chess64geek

Hlasování je tajné.

+1 /-0 | 13.02.2023 22:14

Jirikovka@post.cz

TAK TO JE VELMI SPRÁVNÉ! PLNĚ DEMOKRATICKÈ!

+0 /-1 | 13.02.2023 22:22

ciki333

Co furt máte proti webu nss? Buďte rádi, že můžete plkat více méně bez omezení a cenzury, co vám přinese slina na jazyk (prsty u rukou). Poslouchal jsem jakési edukační video o vesmírné misi na Mars...Jakým obtížím by astronauté čelili. Namátkou atrofii svalů, překrvené hlavě díky nulové gravitaci, gama záření poškozující gonády, ponorkovým stavům, nudě atd. atd. Proto vědci uvažují o posádce s věkovým průměrem 50+. Tito veteráni již mají odrostlé děti, nehrozí u nich zakládání rodin, nebojí se zpřetrhat manželské vazby (tam a zpět to trvá cca 16 měsíců), jsou emočně vyrovnaní...Abych to zkrátil...Na misi k Marsu bych se přihlásil dobrovolně (vše výše uvedené splňuji) a letěl klidně sám. Jediné na čem bych trval - mít permanentní spojení s portálem nss a možnost přispívat do diskuse.

+4 /-7 | 14.02.2023 23:05

N. Očník

V ČR nelze reálně pozorovat, že by lidé nad 50 let byli emočně vyrovnaní ... tak neblouzněte :D

+1 /-0 | 15.02.2023 16:49

giocozo
ciki333 - Obávám se, že by si neprošel vstupními testy. To není jako za Remka, kdy jediné kritérium bylo, že člověk musel být bolševik.
+4 /-2 | 15.02.2023 04:21

Rubinus

Kdybyste se té možnosti vzdal, koupíme na cestu skládacího Putina. A puzzle s ním třeba k tomu.

+6 /-4 | 14.02.2023 23:30

lubomir1959

Dnes mě opět několik diskutujících přesvědčilo, že je s nimi jakákoliv diskuze zbytečná, protože oni věcně diskutovat neumí a ani nechtějí. Ne, nebudu si hrát na onoho, v jedné diskuzi již vzpomínaného ptáka, který přesvědčoval opice (Ivan Olbracht - O mudrci Bidpajovi a jeho zvířátkách). Na černou listinu zařazuji Jílka, Zimnioka, Semoda, Rubinuse, lykana a Petana. Nikdo ze jmenovaných, ani z těch dalších "mínusářů", nebyl schopen zodpovědět jasnou otázku, kde by vzali peníze na reprezentaci, když ne od sponzorů, získaných právě úspěchy reprezentace. Pokud jim na výsledku reprezentace nezáleží a sobecky je zajímá pouze výše členských příspěvků, pak k tomu není co dodat. S takovými "píííííííííp" opravdu diskuze nemá žádný smysl. S těmito "pííííííp" se nemohu v žádném ohledu shodnout! Jsem velmi zvědavý, jak mnou jmenovaní se budou tvářit a co budou vykládat, až jim svaz dřív nebo později členské příspěvky zvýší! A pokud žijí v naivním názoru, že stát bude šachy neustále na stejné úrovni jako dosud dotovat, pak se jejich naivitě a jejich směšným mínusům mohu jen smát. Jmenovaným už jen napíšu upravený výrok doktora Štrosmajera: Kdyby hloupost nadnášela, tak se tu vznášíte ne jako holoubci, ale spíš jak F16ky. Škoda, že na tomto serveru není možnost zařazení do ignorace. 

Zmestabileho: Vy jste asi drobátko mimo, ne? V jednom příspěvku píšete v podstatě to, co já a hned v dalším úplný opak, prý napadám všechny kolem. Napadám hloupé a naivní názory jmenovaných, nic víc a nic míň, nikdo z nich není schopen zodpovědět jasně a zřetelně formulovanou otázku.

+1 /-11 | 14.02.2023 21:54

Rubinus

Máme novou hračku.

+7 /-2 | 14.02.2023 22:30

lubomir1959

Zmizni, magore, běž se vyplakat těm dvěma chudákům na rameno. Oni ti jistě utřou slzičky, hňupe!

+0 /-4 | 16.02.2023 23:25

pawel

 Aha, tak....Jílka, Zimnioka, Semoda, Rubinuse, lykana a Petana

 

To dr. Vlachu, hmmm tedy doktore Lubomíre, jak rozdělení do skupiny ze Saturnina od Jirotkysmiley

 "I kdybych mezi lidi tohoto druhu opravdu patřil, bylo by mi to milejší, nežli být příslušníkem skupiny druhé...sad "

 

  . znáte jistě  .... text

+6 /-2 | 14.02.2023 22:32

Zmestabileho

Celou tuto diskuzi ovládla zásadní otázka diskutéra lubomíra1959, a sice kde vzít peníze když ne od sponzorů, motivovaných úspěchy reprezentace. Pan Lubomír pevně setrval na tomto svém kardinálním dotazu, kdy tento dotaz pokládal opakovaně a důrazně jej podložil i pípáním...ano, lubomír hodně pípal... asi takto - píííp... a ještě víc. Leč nebylo mu souzeno dočkati se odpovědi. 

 

Zůstává zde tak mystérium nezodpovězené otázky, palčivě nevyřešeného problému. Snad ti, co přijdou po nás, lépe se s tím vyrovnají, a posunou lidské poznání o ten příslovečný krůček dál. A pan Lubomír, jednou třeba bude mít pomník - pomník velkého tazatele průkopníka.

+5 /-2 | 16.02.2023 21:20

lubomir1959

Vidím, že s vámi je zbytečnou ztrátou času diskutovat. Jste schopný pouze ironických, nic neřešících poznámek. Sliboval jste diskuzi a zase nic, jste obyčejný zbabělý ubožák.

+1 /-6 | 16.02.2023 21:36

lykan

To uz vsichni vime minimalne 15 let. Nastesti tahle nula se obcas vyroji a jen tak neco placne na nss. Tim jeho angazovanost v sachu konci. Berte ho tedy jen jako zvuk vetru, ktery bych prirovnal k rannimu srani :-)

+1 /-2 | 16.02.2023 22:28

lubomir1959

Asi jsem opravdu naivní trouba. Doposud jsem si myslel, že diskuze znamená diskutovat o faktech bez osobních útoků. Holt zde jsem se spletl, tady se o žádnou diskuzi nejedná. Jenže se skupinou, která evidentně nemá mozek ani srovnatelný s žebříčkovou soustavou žížal, to evidentně možné není. 

+0 /-5 | 16.02.2023 22:50

lubomir1959

Opakovaně se vás, mínusáři, ptám, kde tedy vezmete peníze na výchovu talentů, které dřív nebo později budou muset nahradit Navaru a starší garnituru velmistrů, když ne od sponzorů na základě úspěchů reprezentace? Jsem zvědavý, jestli budete schopní napsat aspoň nějaké rozumné návrhy, za které ovšem investice do fondů rozhodně nepovažuji. Ale vy se i tak vzmůžete jen na mínusy...co na to chytrolíni z Prahýýýýý a okolí, jako rubinus, Semod, Petan, atd.??? Zatím jste nepřišli ani s jediným návrhem...věcná diskuze nula!

+5 /-12 | 14.02.2023 16:28

Semod
Murphyho čtvrtý logický závěr: Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.“
+9 /-4 | 14.02.2023 17:44

lubomir1959

Ano, máte pravdu, charakterizoval jste se přesně...:-)))

+2 /-7 | 14.02.2023 22:27

Rubinus

Kde svaz vezme nějaké peníze, není moje starost. Pokud peníze na sport budou, o čemž se dá momentálně pochybovat, bude to o šikovnosti lidí na svazu, kolik dokáží nadojit. Případně sehnat nějaké další sponzory. (Na šachy, jo?) Netvrdím jako lykan, že mě reprezentace nezajímá vůbec, ale také její výsledky pro mě nejsou životně důležité. 

Navíc potřebujete nejen peníze na výchovu talentů, ale i na jejich udržení u šachů. Aby jim například nepřipadalo jako dobrý nápad se místo šachů věnovat třeba náboženskému kanálu na YouTube. Pokud se lze u něčeho z dopisu pana Priehody obzvlášť zamýšlet, potom, kromě efektivity výchovy talentů také nad tím nepoměrem penězovodů na mladé a ostatní, třeba právě na reprezentaci.

+9 /-4 | 14.02.2023 17:19

hejdic

Proč se tu furt hádáte? Šachy jsou tak pěkná hra co má lidi spojovat! Pravdu můžou mýt oba! Elo je jen číslo ale zase nečím podložené. Tak uš si podejte ruceshaking hands

+1 /-2 | 16.02.2023 16:31

Rubinus

Mýt pravdu třeba kartáčem je jistě super zábava.

+2 /-2 | 16.02.2023 17:13

hejdic

Aha mít. Psal jsem to v rychlostismileyale stejnak hádat se je nanic.

+0 /-1 | 16.02.2023 18:58

lubomir1959

No to je opravdu ukázka inteligence, posmívat se člověku, kterého neznáte, kvůli pravopisné chybě. Ukazujete všem, co jste zač. Ubožák, chce se mi zvracet z takových, jak jste vy. Co když pan hejdic je např. dysgrafik nebo dyslektik? Není vám hanba se posmívat člověku, který může mít zdravotní problém? A i kdyby neměl a dopustil se chyby z neznalosti nebo z nepozornosti, to vám dává právo posmívat se? Vy jste snad neomylný? Vy jste opravdu ubožák. Myslím, že by bylo vhodné se mu omluvit.

+1 /-4 | 16.02.2023 18:17

N. Očník

Blbý by bylo, kdyby kandidovali v týmu třeba někteří velmistři a bývalí reprezentanti, a v programu by bylo, aby se svaz více staral finančně o velmistry a bývalé reprezentanty. Ale to naštěstí nehrozí.

yes

+5 /-3 | 13.02.2023 17:36

xdavx x

tak nejvice sachistu je senioru ze? i tak mi ale porad prijde lepsi tohle, nez kdyz si na svazu prideluji dotace na poradani turnaju, ze?

+1 /-5 | 13.02.2023 18:26

N. Očník

Takže když si GM a bývalí reprezentantni budou sami přidělovat svazové peníze, tak to bude lepší? V čem přesně?

+3 /-1 | 15.02.2023 16:47

xdavx x

to je preci jednoduche.. v tom ze ty svuj DOJEM co by se mohlo dit, zamenujes za to co se uz DEJE.

+1 /-5 | 15.02.2023 17:15

Karel Havel
Možná je ta zahraniční cesta důležitá, ale pokud člověk někam kandiduje, tak by si na volební konferenci podle mého názoru čas udělat měl. K reprezentaci - nemyslím, že stávající vedení na repre kašle. Jen prostě jednou p. Žilkovi odmítlo za to, že bude reprezentovat, zaplatit tolik, kolik by si představoval. Pan Plát v repre není, protože je v trestu za svůj disciplinární prohřešek. A aktuálně ani nemá patřičnou výkonnost. No a pan Láznička reprezentovat odmítl, protože i když má pořád slušné Elo, v posledních letech hraje šachy minimálně a asi si je vědom, že tomu odpovídá i jeho výkonnost. Takže fakt nevidím důvod proč kvůli repre přepřahat ve vedení svazu. Zda víc podporovat děti nebo dědky je jistě k zamyšlení, ale já důvod pro velkou změnu stávajících priorit v tomto ohledu nevidím. Sympatický je mi návrh zamezit přidělování turnajů pořádaných svazem členům VV. Ale i když konkurenční nabídku vítám, celkově mě zatím tým paní Richterové moc nepřesvědčil, že by to dělal lépe než stávající vedení.
+8 /-2 | 14.02.2023 15:31

lubomir1959

Jsou jen dvě možnosti: ta první je, že diletantské chyby, kterých se svaz dopustil v přípravě na minulé vrcholné akce, byly dílem nedomyšlenosti řešení možných problémů, které by mohly vzniknout. Právnicky řečeno, šlo by o nedbalost nevědomou, kde viníci o možných rizicích nevěděli, ač o nich vědět dle svého postavení vědět mohli a měli. Ta druhá varianta je ještě horší - viníci o rizicích věděli, ale ale bez přiměřených důvodů spoléhali na to, že k nim nedojde. Nicméně s poslední částí vašeho příspěvku lze souhlasit.

+1 /-10 | 14.02.2023 22:50

lubomir1959

§ 16

Nedbalost

(1) Trestný čin je spáchán z nedbalosti, jestliže pachatel

a) věděl, že může způsobem uvedeným v trestním zákoně porušit nebo ohrozit zájem chráněný takovým zákonem, ale bez přiměřených důvodů spoléhal, že takové porušení nebo ohrožení nezpůsobí, nebo

b) nevěděl, že svým jednáním může takové porušení nebo ohrožení způsobit, ač o tom vzhledem k okolnostem a k svým osobním poměrům vědět měl a mohl.

(2) Trestný čin je spáchán z hrubé nedbalosti, jestliže přístup pachatele k požadavku náležité opatrnosti svědčí o zřejmé bezohlednosti pachatele k zájmům chráněným trestním zákonem.

 

+1 /-10 | 14.02.2023 23:37

lubomir1959

Tak jsem se nemýlil, zde se sice hovoří o trestném činu, lajdáctví a nezodpovědnost šachového svazu trestným činem jistě není, nicméně pochvalu si činnost svazu určitě nezaslouží...

+1 /-10 | 14.02.2023 23:40

OldřichKuželka

Odpovídám cikimu - tady nikomu mínusy nedávám, žádných sedm účtů nemám a ten počet taky nesouhlasí. 

+9 /-2 | 14.02.2023 19:14

xdavx x

takze jich uz mas vice nez sedm? 

+4 /-10 | 14.02.2023 20:17

Zmestabileho
Souhlasím s Lubomírem, že základem je reprezentace. Ale to vyžaduje systémovou a důslednou práci vedení svazu. Uvedu příklad - myslím podobný jako uváděl zrovna Lubomír - a sice zdravotní příprava hráčů repre. Takový Navara - bývá nemocný. Před repre akcí je třeba ho vitamínově zajistit. Tedy aspoň tři dny řízený přísun vitamínů zejména celaskon, B komplex, hořčík. Ale tohle se neděje, pak nejsou výsledky, a je ohrožené financování šachu v ČR.
+2 /-4 | 14.02.2023 17:58

Zmestabileho
Co se to vlastně tomu panu Lubomírovi stalo, že tady pořád dokola píše takové... no, o té naší repre... a napadá všechny kolem?
+5 /-4 | 14.02.2023 17:09

ciki333

Udělalo se mu zle (a není jediný) z "fungování" ŠSČR, který svojí neschopností připomíná vládu Petra Fialy...

+3 /-9 | 14.02.2023 17:12

xdavx x

ale vzdyt ma pravdu... krom reakci jakou jsi ted predvedl i ty, nikdo mu na jednoduchy dotaz, to jest kde ziskaji penize, pokud bude repre tam kde je ted, neodpovedel...

+2 /-8 | 14.02.2023 17:12

lubomir1959

Bohužel nejsem delegát konference. Kdybych jím byl, jednoznačně bych volil do VV nové lidi, a to z celé řady důvodů. Některé jsou vzpomenuty v otevřeném dopise, ale pro mě zásadní je otázka reprezentace, která, dle mého názoru, musí mít absolutní prioritu. To, že současný VV neumí získat ty nejlepší šachisty pro reprezentaci, není žádná náhoda. Je třeba si uvědomit, že bez peněz dnes nelze dovést žádný vrcholový sport na ten opravdový vrchol a jen úspěchy reprezentace, jak v jednotlivcích, tak v družstvech, mohou vést k získání sponzorů. Ti pak mohou podpořit i práci s talentovanou mládeží. Podívejme se, jaké mladé hráče mají např. Indové, Uzbeci, Arméni, Číňané, atd., atd. Jistě, mají určitou výhodu v tom, že jsou to obrovské země, teoreticky mají obrovský výběr, ale hlavně mají chuť ke tvrdému tréninku řadu hodin denně, což se o některých našich talentech říct nedá. Talent je podmínka nutná, ale je třeba ten talent také podpořit každodenním několikahodinovým tréninkem a patřičnou životosprávou, jinak sám o sobě nepomůže k mistrovství. V každém sportu platí, že pokud nejsou výsledky, a my je v šachu opravdu nemáme, musí vedení od válu. Vyzývám všechny delegáty kongerence, aby velmi důkladně zvážili, komu dají hlas, aby upřednostnili při volbě možnost zlepšení stavu reprezentace před zájmy úzkého okruhu, doufejme bývalého, VV ŠSČR!

+6 /-12 | 13.02.2023 20:09

HumphreyvanWeiden

Obávám se, že i kdybychom do reprezentace nalili celý svazový rozpočet, tak se zázrak nestane. Lepší než cca. 12. až 15. nebudeme. Bude to dost atraktivní pro sponzory ? Pochybuji.

Uvedl jste jako příklad Indii. Ale i tam na počátku byl jen jeden jediný velmistr - Ánand. Uzbekové také slavné šachisty neměli. K úspěchu se dostali jen a pouze přes mládež.

Jestli je česká mládež úspěšná, to by mělo být předmětem seriózní diskuze. Tady ovšem pan Priehoda nic pozitivního nenabízí, žádný nápad na její zlepšení - jenom snížení její podpory. Je mi líto, ale to není trend, který by měl Šachový svaz sledovat.

+4 /-4 | 13.02.2023 22:18

Petr Koutný
Možná zásadní otázka při podpoře mládeže je ta, jestli je to podpora mládeže a nebo lidí, kteří se starají o mládež. Protože jde o efektivitu, objektivitu a odpovědnost za výsledky a za výkony. Mám strach, že dnes jde spíš o podporu lidí, kolem mládeže, než o faktickou podporu mládeže u nás.
+5 /-6 | 14.02.2023 13:16

lubomir1959

Humprey: Jak je tedy možné, že už se našemu týmu v minulosti podařilo přivézt i druhé místo z olympiády, tuším z Budvy? Jaký postup byste doporučil vy? Jenom kritizovat nestačí, když napíšete A, tak je třeba napsat i to B, to jest, jak dál...

+2 /-8 | 14.02.2023 13:14

lubomir1959

Lykane, rozhodně se nenechám strhnout k tomu, abych sem napsal, co si myslím o myšlení šachistů, jako jste vy. Je mi líto, ale pokud nevidíte přínos úspěchů reprezentace, ať už v jednotlivcích nebo v týmech, pro získání a udržení sponzorů a tím následně získání peněz pro naše šachisty, pak snad mohu vyslovit pochybnost o duševní vyzrálosti vaší a vám podobných exotů. I na výchovu talentů jsou potřeba peníze, jistě pochopíte, že i šachisté stárnou a že reprezentaci je potřeba průběžně doplňovat mladými hráči. Můžete mi sdělit, odkud vezmete peníze na výchovu talentů, když se dá předpokládat, že v dnešní nejisté době se budou příspěvky od státu možná i rapidně snižovat? No jo, vám je to vlastně fuk...ale mně tedy rozhodně ne!!!

+3 /-10 | 14.02.2023 13:00

lykan

Tak pokud chcete argumentovat ekonomickým přínosem, tak cpaní peněz do reprezentace nebude zrovna nejchytřejší způsob, jak investovat peníze. Kdyby svaz hypoteticky investoval ty miliony třeba do nějakých investičních fondů, byl by na tom nepoměrně lépe. Zrovna tak je v tomto kontextu nesmyslné argumentovat nutností doplňovat reprezentaci trénováním mladých, kteří z ekonomického pohledu jen prodlouží život dlouhodobě prodělávajícího projektu. 

 

To, o čem Vy sníte, je reprezentace poskládaná z výjimečných hráčů typu Navara, a ty nevyrobíme tak, že někam nalejeme víc peněz. Ty nevyrobíme nijak. Na ně prostě musíme mít kliku. 

+10 /-3 | 14.02.2023 14:38

lubomir1959

lykan: omlouvám se, ale vy jste opravdu "duševní gigant". Hráče typu Navara nebo Van nezískáme investicemi do investičních fondů. Je třeba se věnovat vyhledávání talentů a následně dlouhodobé a systematické práci s nimi. Na kliku se spoléhat nedá, dlouhodobé úspěšné výsledky přináší jenom trpělivá, systematická práce. Kde to žijete? To si jako myslíte, že šachový velmistr bude několik hodin denně dřít zadarmo? Z čeho pak bude živit sebe a svoji rodinu? Nebo si myslíte, že pro každého mladého talentovaného šachistu neexistuje nic jiného v životě než šachy? Proberte se už z té naivity, mladí lidé si dnes chtějí život i užít a ne jen prožít. Navíc, kdybych tu měl vypsat všechny souvislosti, tak by to byl referát na několik stran formátu A4...jestli takové genitální myšlenky šíříte i ve své práci, tak Bůh ať je s vašim zaměstnavatelem...

+2 /-10 | 14.02.2023 14:52

lykan

To Vy jste tu argumentoval tím, že máme podporovat reprezentaci, protože tím získáme peníze od sponzorů. Tento nesmysl jste tu psal již mnohokrát. Tak jsem rád, že se teď shodneme, že tento argument nefunguje. Máte ještě nějaký jiný, proč má řadový člen svazu chtít podporovat reprezentaci a věci s ní související? Tedy kromě toho, že Vy to tak prostě chcete, a basta.

+10 /-2 | 14.02.2023 15:00

miff

- určitě bych souhlasil s tím, že práce s reprezentací je hodně důležitá a vypadá to, že tam je místa na zlepšení opravdu dost.

- trochu z toho dopisu vyznívá, že se přeplácí mládež a je to chyba. S tím bych určitě nesouhlasil. Přecejen bez práce s mládeží nebudou noví kvalitní šachisté. A to by šachy u nás potřebovaly nejvíc - nějakého světového šachistu. Určitě to není jen o množství peněz, ale o jejich cílení a koncepcí práce s mládeží. Bohužel z toho dopisu nevidím ambice to změnit / zlepšit, ale jen jakési volání po přerozdělení k jiným skupinám. Pokud představil "nový tým" takovou koncepci nebo nějaké základní myšlenky a někdo máte link, tak se prosím podělte.

- z mého pohledu šachům chybí lepší prezentace mezi lidmi (popravdě jsem byl překvapený, že někdo nezná ani Davida Navaru). A toho se dá samozřejmě docílit lepším marketingem, lepší reprezentací nebo nějakou hvězdou (která se těžko najde bez práce s mládeží a veřejností). Samozřejmě by na to měla navázat lepší spolupráce se sponzory.

+1 /-0 | 14.02.2023 11:06

lykan

"Takže si znovu zodpovězme otázku - jakou prioritu mají pro vás reprezentační týmy naší země a trendy, kterými se jejich vývoj ubírá?"

 

Dovolím si odpovědět. Většině členské základny je reprezentace naprosto ukradená. O tom nepochybuju. Problémy kolem reprezentace jsou jen memy, které dlouhodobě straší v hlavách některých jedinců. Nic víc.

+5 /-5 | 14.02.2023 09:41

xdavx x

to bych si dovolil silne nesouhlasit.. to je jako tvrdit, ze fotbalova repre je vetsine registrovanych fotbalistu ukradena, to je ale hloupost.

Naopak, kdyz se podivam na sledovanost jednotlivych clanku/videii tak mam pocit, ze je jednoznacne videt, ze zdaleka nejvice pozornosti pritahuji prave vystoupeni reprezentace.

+4 /-5 | 14.02.2023 09:43

lykan

Fotbal je, na rozdíl od šachu, divácký sport. Sledují ho i lidi, kteří ho už dávno nehrají. Takový hokej zajímá i lidi, kteří ho nikdy nehráli. To se s šachem nedá srovnávat.

 

Statistiky sledovanosti na nss? Ty vypovídají jen o bublině lidí pravidelně sledujících nss, kteří v rámci šachové komunity tvoří menšinu. Podle mých zkušeností, řadoví kluboví hráči ani neví, že se nějaká olympiáda hraje, natož, aby ji sledovali.

+2 /-4 | 14.02.2023 10:01

Petr Koutný
Anand způsobil v Indii obrovský boom, Carlsen je obrovskou mediální celebritou nejen v Norsku. Pro šachy nemůže být snad nic lepšího, než kdyby například David Navara hrál zápas mistrovství světa. A začíná to u reprezentace. Bude se jí dařit, budou o ní psát celostátní média... Například biatlon. Před úspěchy Koukalové a spol zapomenutý sport, nebo rychlobruslení? Stačí velký úspěch a lavina se valí. Podle mě, repre je opravdu důležitá, příklady jsem právě uvedl.
+4 /-4 | 14.02.2023 10:18

Petr Koutný

Největší faul ŠSČR je faul na seniory. Mým odhadem, je to největší skupina šachistů. Když tedy rozdělím šachisty na Juniory - Dospělé - Seniory, pak bude nejvíc Seniorů. Tedy největší skupina platí nejvíc členských příspěvků a mají nejmenší podporu? Toto je faul, který by mohlo někdo změnit. Protože, ten kdo zapomíná na seniory, zapomíná na to, že i on bude jednou seniorem. 

+3 /-9 | 13.02.2023 19:18

HumphreyvanWeiden

Věkem jsem už blízko k seniorům a nemám žádný strach o svou budoucnost. Turnajů, kde mohou hrát senioři, je mnoho. Dokonce s cenami pro všechny. Neznám žádného seniora, který by si stěžoval na nedostatek možností si zahrát. Takže, až budu v důchodu, s radostí se vzdám všech příspěvků ve prospěch dětí.

Pokud máte pocit, že se seniorům ubližuje, uveďte nějaké příklady. Poměr financování dětí a seniorů 10:1 mi připadá naprosto přiměřený.

+7 /-2 | 13.02.2023 20:00

ciki333

"Pokud máte pocit, že se seniorům ubližuje, uveďte nějaké příklady."

Uvedu konkrétní příklad za Petra Koutného:

https://www-nytimes-com.translate.goog/2023/02/12/world/asia/japan-elderly-mass-suicide.html?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

+1 /-5 | 13.02.2023 20:35

Petr Koutný

Dobře....

Mistrovství Evropy Seniorů družstev, Mistrovství ČR seniorů. Dva příklady, kde podpora ŠSČR je tak malá, že nejde ani vidět. Například loňské Mistrovství Evropy seniorů družstev bylo opravdu ve výši této podpory neviditelné. 

+5 /-6 | 13.02.2023 20:08

chess64geek
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-1 | 13.02.2023 22:14

xdavx x

za me ukazka toho, jak by to asi melo vypadat oproti tomu, kdyz soucasny predseda oznacuje sve nazorove oponenty za psychopaty, protoze se jim nelibi utraceni svazovych penez za dovolene tzv. za odmenu...

hats off

+4 /-5 | 13.02.2023 17:02

Petr Koutný

Kolikrát jsem slyšel, že nejsou lidi,kteří by chtěli pracovat pro svaz. Když jsou, pak jsou současným předsedou označení za " psychopaty ". Už je to, že se lidi odvážili jít do těchtio voleb, proti tomuto vedení je úspěch. Kdyby se nikdo nepřihlásil, zase by byly řeči o tom, že tady není nikdo, že současný prezident je jediný, že je na to sám atd. 

 

Jestli někdo je ve stejné fuknci mnoho let, začíná ztrácet kontakt s relitou. 

+3 /-4 | 13.02.2023 17:30