Tisíc korun není opravdu mnoho

30.03.2009 12:59 | ŠSČR

Velmi se nám líbí návrh pana Matochy (těch 1000,-Kč či 300 ,-Kč za rok není opravdu mnoho), a tak jsme ho s Miroslavem Hurtou dopracovali do jednoduché podoby, akceptovatelné pro všechny. Jde o to, aby oddíly měly motivaci vychovávat no...

Velmi se nám líbí návrh pana Matochy (těch 1000,-Kč či 300 ,-Kč za rok není opravdu mnoho), a tak jsme ho s Miroslavem Hurtou dopracovali do jednoduché podoby, akceptovatelné pro všechny. Jde o to, aby oddíly měly motivaci vychovávat nové šachisty a z vybraných příspěvků jim většina zůstala. ŠSČR přepošle krajům 30% vybraných příspěvků ihned v dubnu a krajské příspěvky tak odpadnou. Určující jsou lednové ELO listiny a bere se vyšší ELO.
Registrační poplatek ŠSČR na rok 2011 Dospělí Mládež, senioři
Hráči s ELO (FIDE neb LOK) 2000 a víc 1000 300
Hráči s ELO (FIDE neb LOK) 1600 - 1999 500 150
Hráči s ELO (FIDE neb LOK) 1251 - 1599 200 60
Ostatní aktivní hráči a hráčky 100 30

Anketa

Odkazy:

hospodaření ŠSČR
rozcestník krajských webů
45x 1946x jhajekcr
Fotogalerie
Komentáře (45) Aktualizovat
02.04.2009 12:44 | Autor neznámý

ale no tak, to bylo skodolibe rypnuti, vzdyt je tam mrknuti na konci. a vemte si muj predchozi prispevek :P

02.04.2009 12:15 | Autor neznámý

re david brazina - ano,davide,naprosto přesně jako vy přemýšlejí "nepřizpůsobiví".Blahopřeji...

02.04.2009 11:11 | Autor neznámý

a kdyz tisic korun neni mnoho tak at mi je autor clanku posle. dekuji mockrat pane hajek :P

02.04.2009 11:10 | Autor neznámý

ja si myslim ze svaz by mel kazdemu hraci prispivat 100 kc na zapas na diety plus 300 kc na dopravu!

02.04.2009 09:41 | Autor neznámý

Carlos a další: Na konci příspěvků k článku "Na peníze ze Sazky zapomeňte" (už je mezitím v archivu) se diskutoval jiný princip: registrační příspěvky + licence.

01.04.2009 16:46 | Autor neznámý

Co jsem koukal na rozpočet svazu ( http://www.chess.cz/www/informace/hospodareni/rozpocet/rozpocet2009.html ) tak je postaven s malým přebytkem do plusu. Dle mého se dotace ze strany sazky můžou skrývat pouze v položkách Vlastní zdroje 2.500.000,- Kč , a nebo dotace MŠ 1.200.000,- Kč. Suma sumárum to dělá 3.700.000,-Kč a to je ca. 4x víc než příjem z příspěvků (uvedeno je 880.000,- Kč). I kdyby tyhle peníze tedy nebyly, není potřeba se bavit o nutnosti platit 1000,- Kč, ale pouze 500,-Kč ( = 100,- + 4x100,-) To jenom, když už se tu tak dohadujeme :-) Rozpočet je jasný a přehledný, možná by stálo za to určit v něm pořadí pro případné škrtání, tj. jaké akce oželím jako první, pokud nebudu mít dostatek prostředků. Pak by mohlo dojít ke kompromisu, o kterém psal Martin tj. rozumné zvýšení příspěvků a z druhé strany podle určeného pořadí – důležitosti výdajů i na škrtání v rozpočtu. Tohle ale nechce řešit až po Konferenci ŠSČR …. P.S. Líbí se mi i návrh pana Hájka. Nemyslím konkrétní částky, ale systém, něco podobného jsem měl na mysli v mém předchozím příspěvku.

01.04.2009 14:50 | Autor neznámý

Pane Jando, z Vaší reakce ani nevím, jestli jste můj příspěvek četl celý... Z Vašich argumentů mi mnohdy přijde, že by člověk za celý rok zaplatil pouze svazové příspěvky a tím pro něj veškeré šachové výdaje končily. Ale ono tomu tak není – kdybychom k uvažované tisícovce přidali příspěvky oddílové, příp. krajské, tak se lehce můžeme dostat i k Vámi zmiňovaným 2000 Kč z basketbalu. Ale jsou i další výdaje – trenéři v řádech několika stokorun/hodina, nejvyšší startovné na Czech Open A 3000, start v uzavřeném turnaji s možností plnit IM normu 4000, atd., takže mnozí v součtu dokonce zaplatí mnohem více, než stojí např. Vámi zmiňované basketbalové boty. Závěrem ještě zopakuji z mého minulého příspěvku – ano, ať se svazové příspěvky klidně rozumně zvýší, ale rozhodně nemohu podporovat, aby se velmi výrazným zvýšením příspěvků zalepila díra způsobená výpadem peněz ze Sazky.

01.04.2009 13:55 | Autor neznámý

Na mail mi přišla reakce autora návrhu:

Je 1.dubna a tak se k diskusi mohu bez obav vyjádřit.
Podstatou návrhu je to, aby vybrané oddílové příspěvky:
a) zůstaly v oddíle, pokud jde o mladé začínající šachisty, anebo zkušené, kteří hrají jen v oddíle. Někteří totiž nechtějí být ani napsáni na soupisku družstva pro krajskou soutěž. Za tyto aktivní šachisty by oddíl ŠSČR platil jen symbolickou částku, třeba 10,-Kč.
b) za hráče, kteří hrají nejvýše soutěže řízené krajem, by měl oddíl platit jen kraji, dejme tomu 100,-Kč a ŠSČR 10,-Kč.
c) za ostatní, dejme tomu 300,-Kč jen ŠSČR.

Samozřejmě je třeba tyto částky spočítat na letošní počty registrovaných, ale s tím jsem si práci nedal, máme přece tři placené sekretáře. Že je třeba příspěvky zvýšit je zcela jasné, těch 1000,-Kč jsem si vypůjčil z článku pana Matochy a platbu podle ELA jsem dodal protože je jednoduchá. Těžko se kontroluje, kdo hraje jen krajské soutěže družstev, či jednotlivců.
Doufám, že na příští konferenci ŠSČR budou delegáti hledět nejen na zájem svého oddílu či kraje, ale i na potřeby ŠSČR. Takto strukturované příspěvky by tomu mohly napomoci
Zdravím z Chrudimi.

Jaroslav Hájek.

01.04.2009 12:29 | Autor neznámý

Myslím, že by bylo dobré, abychom se podívali, ajk situaci řeší v okolních zemích (systém, poplatky,..). A kdo kritizuje navržený systém aby dal svůj návrh. Kritizovat je vždy lehké, ale vymyslet a dotáhnout systémový návrh je hodně práce ...

01.04.2009 11:43 | Autor neznámý

Každá anketa má hlasujúcich pre a proti...a aj demokracia ak presadí nejaký návrh napr. 101 hlasmi môže získať napr. 99 nespokojencov. Niekto musí proste rozhodnúť, ako to bude s príspevkami a to je základná manažérska zodpovednosť, ktorej sa nedá uniknúť žiadnou anketou a žiaľ je vylúčené uspokojenie všetkých. A pýtať sa klientov, či sú ochotní platiť viac za produkty, či služby, prinesie vždy váhavú odpoveď (v pozadí s NIE). Žiaľ jediná možnosť je asi stanoviť cenu a potom sledovať, čo sa bude na trhu diať. Isté je jedno, ceny za služby aj na šachovom trhu žiaľ budú musieť ísť hore.

01.04.2009 11:30 | Autor neznámý

Už to začíná být obehraná písnička,ano,možná nápad pana Hájka placení příspěvků podle ELA není zcela „košer“, ale chválabohu za podobné příspěvky,třeba si i ti šachisté, jejichž přízemní myšlení se zde v odpovědích plně projevuje, uvědomí,že nic není „za hubičku“. Re Martin Vaculík ( a ostatní např. 007 apod, jako vy,co hrajete „jenom“ KS nebo KP). Ta tisícovka je opravdu směšná (moje zdrav. sestra kupuje svým synům,kteří hrají basket jen boty za 7500 Kč za sezonu, dále ještě oddílový příspěvek 2x2000 Kč , a to synové si nikdy nevydělají za ceny,jako mají možnost si vydělat ti dobří šachisté z nás). Co platíte? Např. Někdo musel vypracovat Soutěžní řád (s tím kraje neměly nic společného,jen to od Svazu opsaly),když je spor – okamžitě se obracíte na STK (to pak používá event. Disciplinární řád – rovněž práce Svazu,rovněž někdo musel vypracovat Přestupní řád),když platíte rozhodčího – používáte Ekonomickou směrnici,která je kompletně now-how Jindry Papaye.A všichni zapomínáte,že v turnajích (zcela samozřejmě a asi nevědomky) používáte Swissmanager,který Svaz stál od p.Herzoga 40000 Kč,a za licenci platíme tuším 10000 Kč. Toto vše si opravdu neuvědomujete,to si(vy všichni,jak pláčete nad tím, jak ta tisícovka je nehorázná) nevidíte dál jak špičku svého nosu? Nedal by se ten příspěvek Svazu přirovnat také i jakési platbě licence,kterou všichni musíme platit,bez ohledu,jestli hrajeme 3 partie nebo 50 partií za rok? Jsem rád,že se ke mně postupně přidávají další (a Jirkovi Kadlecovi a dalším díky za to ). Ještě re Martin Vaculík – ano šetřit se dá,budeme vynechávat turnaje,nebudou výsledky,bude špatný koeficient,budeme se dál propadat mezi sporty,nedostaneme dotace Nedávno jsem dostal maila od Jos.Přibyla s žádostí o příspěvek na MS seniorů družstev. Tak jsem mu poslal názor DC,že si žil nad poměry,a že se musí uskrovnit :-).V tomto budu protivný,a budu vám ty vaše názory v budoucnu připomínat,až zde,na těchto stránkách budou stesky,že Svaz nezaplatil tohle,nebo tohle,jak je to možné? Mám výhradu k působení šach. serverů na myšlení šachistů, už svoje výhrady Viktorovi N. jsem tlumočil dříve ,rovněž Davidovi Ciprysovi, jejich názory na uvědomění šachistů , tj. potřeba zvýšení příspěvků na Svaz ,měly na šachisty destruktivní a zničující vliv. Bylo řeč o sockách, ano,jsou to lidi,co velice slyší na názory,že není potřeba platit více,však jsme to viděli při krajských volbách,kdy levicové straně stačilo jediné heslo,že se nebudou platit zdravotnické poplatky (mimochodem,znamenitě zafungovaly,ale tohle ty „socky“nechtějí vůbec slyšet).Výsledek jsme viděli,ale v celkovém součtu,nás to v budoucnu stát mnohem,mnohem více.

01.04.2009 10:59 | Autor neznámý

Jirka Kadlec: Ty záporné reakce přece nejsou na otázku, jestli já osobně bych byl ochoten to platit, ale jestli podporuju takový návrh platný pro všechny. Ten návrh přece nemusím odmítat jen proto, že jsem lakomec, ale z nejrůznějších důvodů zde uváděných, třeba pro nesystémovost.

01.04.2009 09:38 | Autor neznámý

A opravdu si myslíte, že všichni šachisté hrají jen šachy a nemají žádné jiné výdaje? to Jirka Kadlec: Většina šachistů nedává na šachy jen 1000kč za rok, ale zahrnout musíš aji platby za turnaje atd. Takže s tou dvacetikorunou týdně jsi ulítl.

01.04.2009 08:21 | Autor neznámý

Prostě pro 99% šachistů 1000,-Kč opravdu není málo. S tím se smiřte.

01.04.2009 07:34 | Autor neznámý

Připadá mi až trapné, že je tu tolik záporných reakcí. To je to tolik peněz, dvacetikoruna týdně? Znamená to snad, že šachy hrají jen sobci a lakomci?

31.03.2009 23:14 | Autor neznámý

J, souhlasim s Martinem. Solidární bejt musíme (mládež, reprezentace), přesto si myslím že cesta nevede přes zvyšování příspěvků, ale přes racionalizaci výdajů.

31.03.2009 15:26 | Autor neznámý

Letos se mi dařilo v družstvech, tak možná překonám onu magickou hranici 2000 elo. Ale nijak extrémně zažranej do šachů nejsem. Od svazu skoro nic nechci. Můžu si zadarmo hrát na internetu, zadarmo si hrát s šachovým programováním, za přiměřený obnos zahrát turnaj. Od svazu chci, aby mi spočítal elo. Rád hraju soutěže družstev, ale kdyby se mělo platit 1000 Kč za těch deset partií (a to to spíš pořádají oddíly, svaz to hlavně nějak zastřešuje), tak bych se na to vybodnul a raději se šachově uspokojil na nějakém oddílovém openu za desetinu ceny. Od svazu chci jen, aby mi spočítal elo, to je skoro nic. Tak by za to ode mě neměl chtít víc než skoro nic Kč. Nadějnou mládež v šachu ze svých příspěvků podporovat nechci, ať se chytří mladí kluci (a výjimečné holky) raději učí matematiku nebo třeba programování. Totéž s reprezentací, ať si najdou sponzory. Šachy jsou fajn zábava, ale nic víc. Nejsem socka, ale tisíc korun za to, že svaz zastřešuje soutěže družstev a počítá elo (víc po něm nežádám) je moc.

31.03.2009 12:53 | Autor neznámý

A za ty prachy přijede Kasparov a všichni členové si budou moct zahrát simultánku. :-) A co vymyslí pan Matocha na Silvestra?

31.03.2009 12:14 | Autor neznámý

Debaty o příspěvcích sleduji pozorně, avšak zatím jsem neměl potřebu se do nich zapojovat. Nyní udělám výjimku. Osobně nemám problém (a myslím, že ani většina dalších šachistů) platit vyšší svazové příspěvky. Zaráží mě však poslední dobou poměrně častá argumentace, že výpadky ze Sazky (ČSTV) musíme nahradit výrazným zvýšením příspěvků. Zatím ale nikdo jasně nevysvětlil, proč je lepší vybrat více a vyplýtvat to na mnohdy neúčelné akce než šetřit. Přitom zde už bylo řečeno, že současná výše stačí na základní chod svazu (tj. budou dány normy) i na potřebné poplatky pro FIDE. Dobře, zvyšme tedy příspěvky (ale v řádu desítek a ne stovek procent!), čímž se z příspěvků dostane i na nejpotřebnější akce. A když na některé akce peníze nebudou, tak se holt nepojede na Mitropu nebo nebude tak nákladný domácí šampionát – dosaďte si, co Vás zrovna napadne. Jinak k tématu tohoto článku: 1000 Kč pouze svazové příspěvky mi přijde jako „úlet“ – přidejme k tomu ještě oddílové příspěvky a případně příspěvky krajové a pak bych skutečně nechtěl být v kůži klubového pokladníka, který takovéto částky bude nucen vybírat...

31.03.2009 11:56 | Autor neznámý

to názor: i to je možnost:-) Jen by to asi naší šachové obci nepomohlo ...

31.03.2009 11:42 | Autor neznámý

to RT: kdepak kvůli pár stovkám nikdo na šachy nezanevře. Ale taky třeba může vzniknout jiný svaz :-)

31.03.2009 11:41 | Autor neznámý

Malá citace ohledně špatné finanční situace SAZKY (zdroj Novinky.cz): Podle Zikmunda krize zatím na sázení vliv prakticky nemá. "Nepozorujeme to. V loňském roce tržby ze sázkové a loterijní činnosti vzrostly o něco víc než o pět procent. Podobný trend pokračuje i v prvním čtvrtletí letošního roku," uvedl. Sazka, která je největší loterijní firmou v Česku, tento měsíc předběžně oznámila, že své tržby z hlavní oblasti podnikání zvýšila meziročně o 5,3 procenta na 8,1 miliardy korun. Kurzové a sportovní sázky meziročně stouply o 53,6 procenta a herní systém Starport o 39,2 procenta. Vklady číselných loterií, které jsou pro tržby společnosti nejvýznamnější, meziročně narostly o čtyři procenta.

31.03.2009 11:39 | Autor neznámý

to ... ano jsme socky, no co už někdo musí být :-D Ale ty jistě nejsi, takže můžeš dávat vysoké sponzorské dary. Co ty na to? :-)

31.03.2009 08:05 | Autor neznámý

Pokorně přiznávám, že jsem na ten apríl skočil a až díky příspěvkům beru tuto anketu opravdu jako apríl. Platit podle výše ela mi přijde jako silný nesmysl, neberu ale jiným právo na tenhle názor. Bylo by určitě zajímavé zjistit průměr Ela u jednotlivých hlasujících skupin :-) Pokud už by měla být výše příspěvku nějak diferencována, tak ne podle Ela, ale podle toho co za ten příspěvek dostanu. Tím vůbec nemyslím služby svazu, ale kolik partií a v jaké kvalitě (jaká soutěž) odehraju. To znamená, že bych navrhoval základní příspěvek „X Kč“ pro hráče, který chce být členem svazu, ale nehraje mistrovské soutěže, tomuto základu by se pak přičítala částka „Y Kč“v závislosti na výši soutěže, pokud někdo hraje dvě soutěže, tak i příplatek za soutěž druhou „Z Kč “. Zpoplatnit lze i mistrovské soutěže jednotlivců (jasné tabulky = jasná částka). Tohle je podle mně spravedlivé a navíc svazu odvádí příspěvek oddíl a je tedy vlastně na oddílu jakým způsobem by si příspěvky vybral a přerozdělil. Členové jednoho oddílu by se určitě lépe shodly, než členové celého svazu a ekonomicky silnější členové by mohli podporovat ty ekonomicky slabší, ale šachově silnější (stejně se tak už v některých případech děje díky sponzoringu-nákupu silných hráčů a je to i v pořádku). Bylo by pak na oddílu, jestli zůstane hrát soutěž na určité úrovni a odmítne postoupit třeba do kraje, bylo by na oddílu, jestli postaví o jedno družstvo víc, za cenu že bude točit většinu hráčů ve více soutěžích. Logika mého návrhu je snad jasná a jde shrnout do „ čím více kvalitních partií si chceš zahrát, tím víc zaplať “. Férové by bylo vůči oddílům, aby získali možnost soutěž „prodat“ respektive i “koupit“. To proto, že by v případě realizace návrhu, určitě pár oddílů nějakou soutěž „pustilo“. Není ani vyloučené, část (% podíl) peněz za převod poukázat na svaz. Dále souhlasím s KLIJ a jeho názorem na zohlednění inflace a dobrá připomínka je i od Viktora => výše uvedený příspěvek „X Kč“ bych pravidelně každý rok valorizoval, nebo již na několik let dopředu jasně určil jeho pravidelné a klidně i několikanásobné navyšování. Nic nebrání vytvořit díky tomu i pro svaz finanční rezervu. Svaz by měl ale za to na oplátku jasně a transparentně informovat o svém rozpočtu a jeho dodržování. P.S. Nevěřím tomu, že by ten kdo šachy má rád, kvůli pár stovkám na šachy zanevřel a přestal hrát.

31.03.2009 00:10 | Autor neznámý

to ...: Jak je ale možné, že si triatlonisti, veslaři atd. mohou dovolit být SOCKY, zatímco my šachisté musíme být gráfové?

30.03.2009 23:20 | Autor neznámý

bez urazky, ale podle diskuze se zda , ze sachisti jsou socky.Kazdy by chtel perfektni servis svazu, spickove obsazene MCR, perfektni propagaci, podporu talentu, ale pustit chlup je problem.At tak, nebo tak, asi opravdu socky budeme, protoze prispevky nize jsou pravdive, skokove zvysene prispevky zpusobi masovy odliv hracu, zejmena tech slabsich a tech hrajicich z "donuceni".Cesta je jina.Zvysovat, pravidelne , ale o malo, at to tolik neboli.

30.03.2009 22:07 | Autor neznámý

Rád bych pouze zdůraznil, že tvůrci návrhu nejsou představitelé vedení Svazu, aby nevznikl dojem, že toto se na nás chystá. Je to jen návrh "z lidu" k diskuzi, která vyznívá dost jednoznačně. Nicméně třetina hlasujících si dovede představit placení příspěvků podle Ela, to také není tak málo. Je ale především na vedení ŠSČR v čele s novým hospodářem Rostislavem Svobodou, aby přišli s návrhem na financování svazu. Pokud nenastane žádný vážný výpad příjmů (Sazka, dotace s ministerstva), může to být až návrh příspěvků na rok 2011, který může doznat změn - tolik pro uklidnění těm, co se o problematiku příliš nezajímají:-). Do té doby můžeme diskutovat a vymýšlet všelijaké nápady na financování svazu.
Aktuální vývoj sledujeme. Až se nový hospodář seznámí se stavem naší svazové kasy a především se trochu vyjasní letošní příjmy, budeme Vás informovat.

Jen připomínám svůj apel, aby jste zvážili zvýšení oddílových příspěvků již teď, aktuálně potřebují vyřešit své rozpočty hlavně kraje (na příští rok), a to také bude něco stát.

30.03.2009 21:06 | Autor neznámý

Jinak - podepsaní tvůrci návrhu, sami aktivní pracovníci s mládeží, jen sarkasticky parafrázují ten původní návrh p. Matochy. A to je rozdíl!

30.03.2009 21:03 | Autor neznámý

No založit amatérskou soutěž mezi kluby lze i z jiných důvodů.

30.03.2009 20:41 | Autor neznámý

prostě jestli toto prosadíte (což pochybuji) tak minimálně polovina lidí se na to vykašle a praští ze šachama, třeba lidem co nejezdí po turnajích tak je to celkem jedno, ale lidi co jezdí tak ročně zaplatí kolem 30 000Kč jen za turnaje po Čr a to když nemáte sponzora tak je i ta tisícovka znát.......prostě a jednoduše je to kravina...

30.03.2009 20:40 | Autor neznámý

Připojuji se k obavám pana Rösnera. Doporučuji pozornosti též příspěvek pana (paní) "IK" v diskusi pod článkem "Na peníze Sazky zapomeňte" uveřejněném na tomto serveru: [i]"A jak to mají jinde: veslování registrace 10 Kč za člena, triatlon závodní licence: licenční známka 100 Kč za člena do 17 let, licenční známka 150 Kč za člena od 18 let, nezávodní licence (funkcionář, trenér, rozhodčí) 100 Kč za člena, florbal registrace bezplatná, licence: junioři a dospělí 300 Kč, děti: 1500 Kč za všechny hráče uvedené na soupisce v soutěži, tenis dospělí 500 Kč, mládež 200 Kč, volejbal licenční příspěvek dospělí 200 Kč, dorost 100 Kč, děti 50 Kč ... (stav na konci minulého roku, zdroj: weby jednotlivých sportovních svazů)"[i] Zdá se, že šachy jsou finančně jeden z nejnáročnějších sportů. Ale kdo na to nemá, tak ať to klidně zabalí a jde dělat něco méně finančně náročnějšího, třeba golf nebo námořní regatu.

30.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Zapojím se do diskuse. Zajímalo by mě, jestli si tvůrci tohoto návrhu uvědomují, že by tím zlikvidovali venkovské šachové kluby? Když se na to podívám ze svého osobního pohledu, šachový koníček mě ročně stojí podstatně víc než 1000 Kč, takže bych nad tou tisícovkou mohl mávnout rukou a zaplatit. Ale proč bych to dělal, když bych neměl s kým hrát? Udělal jsem si totiž takovou malou anketu. Obtelefonoval jsem si významné činovníky šachových klubů u nás na Znojemsku, návrh, jak je zde formulován, jim přednesl a výsledek je následující: Hrušovany (16 členů) - okamžité ukončení činnosti, klub by inicioval jednání mezi zástupci ostatních znojemských klubů o zřízení amatérské soutěže v režii klubů samotných. Hodonice (20) - ukončení činnosti, klub by (zcela nezávisle na vyjádření Hrušovan) preferoval založení soutěže ve stylu odborářského stolního tenisu apod. zcela v režii klubů. Štítary (11) - s takto koncipovaným navýšením nesouhlasí, připojili by se k hodonické iniciativě. TJ Znojmo (19) - statutární zástupce mi nedal svolení publikovat jeho názor. SPgŠ Znojmo (42) - všeříkající odpověď: „rozpadli bychom se“. Břežany-Pravice (11) - spíše neutrální postoj, důvod: téměř všichni členové klubu jsou hráči bez ela a navrhovaná úprava se jich netýká. Dobšice (5) - nemám kontakt na žádného činovníka. Nedávno jsem posílal oddílové příspěvky, pokud by platil podle výše uvedeného návrhu, posílal bych částku o 468% (!!!) vyšší. Pánové, dříve než podobný návrh na konferenci prosadíte, položte si prosím otázku, jestli podobný návrh našemu hnutí prospěje, či uškodí. Tom Rösner, ŠK Hrušovany nad Jevišovkou, JmŠS

30.03.2009 20:08 | Autor neznámý

Lidičky prosím rozum do hrsti. Když tady čtu, že něco hodně stojí, tak zkuste, prosím, uvést jeden "koníček", který nestojí peníze. Platit je fakt blbééé, ale bez toho to jistě nebude fungovat.

30.03.2009 19:52 | Autor neznámý

Vy jste se zbláznili víte kolik stojí 5 turnajú ročně ,knihy atd mít 2300 je asi opravdu trest,odd.přís.mám 1000,to s tím radši praštím.a co má říkat hráč s elem 2001 to má radši prohrát ?!?

30.03.2009 19:00 | Autor neznámý

Autorům gratuluju, povedl se jim skvělý (před) aprílový vtip !

30.03.2009 17:35 | Autor neznámý

500kc je ok i pro me. toto ale je fakt aprilek

30.03.2009 16:28 | Autor neznámý

Zkusme se na problém podívat čistě ekonomicky a bez emocí. Inflace od roku 1989 činí 440%. V tom roce jsem platil (jestli si dobře pamatuji) roční příspěvky 60,-Kč/rok a k tomu ještě 60,-Kč/rok jako klubový příspěvek. Dohromady tedy 120,-Kč/rok. Při přepočtu na dnešní hodnotu to činí 480,-Kč/rok. Jsem přesvědčem, že nějaká podobná částka (500,-Kč/rok) by byla pro každého hráče lehce postradatelná (mládež a důchodci samozřejmě za polovinu) a mohla by pomoci řešení finančních problémů českého šachu. O peníze jde totiž vždy až na prvním místě. Stávající nízké příspěvky jsou populistické a přivedou šachy v ČR před velké problémy.

30.03.2009 16:13 | Autor neznámý

Jojo, upadli, a to přímo na hlavičku...

30.03.2009 15:17 | Autor neznámý

Já zas navrhuji, aby se příspěvky počítaly podle věku. Co třeba za každý rok 20 Kč ? :-)

30.03.2009 15:08 | Autor neznámý

Takový systém může mít smysl, když budete mít odlišení kategorií třeba po stokoruně. Ale aby hráč 1999 platil polovinu toho, co hráč 2000, to je myslím dost podivný skok.

30.03.2009 14:42 | Autor neznámý

tak jsem se zase zasmál (chvíli před aprílem)

30.03.2009 14:21 | Autor neznámý

Apač: Přesně tak, to mi taky přijde hloupé.

30.03.2009 14:18 | Autor neznámý

Je sice zajímavý nápad počítat podle ela, ale tohle je postavené na hlavu...

30.03.2009 13:35 | Autor neznámý

Mimo nesmyslné absolutní částky mě udivuje i ten způsob progrese - čím lépe hraju, tím víc jsem za to potrestán. Ale zřejmě se jedná o aprílový žert vytištěný dva dny před termínem.

30.03.2009 13:23 | Autor neznámý

Vy jste asi upadli.