RE: Navara-Landa

04.01.2008 08:00 | Turnaje

Včerejšek nám přinesl z italské Reggio Emilia opět hutnou zábavu v podobě několika napínavých partií. Nakonec z toho sice bylo 5 remíz, ale třeba v partii Tivjakov – Navara byl náš reprezentant od úspěchu jenom malý kousíček. ...

Včerejšek nám přinesl z italské Reggio Emilia opět hutnou zábavu v podobě několika napínavých partií. Nakonec z toho sice bylo 5 remíz, ale třeba v partii Tivjakov – Navara byl náš reprezentant od úspěchu jenom malý kousíček.

Hrál se Caro-Kann s opačnými rošádami a zatímco Tivjakov je znám svou kompromisní povahou, David Navara je bojovník k pohledání a dával to i včera svému soupeři nepokrytě najevo.
Když se objevila možnost útoku na krále, neváhal, a obětoval celou věž! Vypadalo to na věčný šach, ale Tivjakov v časovce nenašel přesnou obranu a šachové motory přihlížejících diváků začaly burácet vítěznou fanfáru. Jenže i David Navara měl času málo a vyhrávající pokračování mu uniklo.

Dnes čeká Davida další nepříjemný soupeř – Konstatin Landa. Ač je narozen v roce 1972, na výslunní se probojoval až v minulém roce po sérii vynikajících výsledků a skoku o 100 ELO bodů. Landa hraje v Itálii potřetí v řadě – předminule vyhrál, vloni byl druhý. Landa žije dnes v Německu a právě v tamní lize Davida Navaru porazil. Doufejme dnes v odvetu!



Pohled do hracího sálu.



David Navara předvádí svou vítěznou partii s Viktorem Korčným.



Analýza partie Godena – Landa.

Dnešní on-line zahajuje opět ve 14:30. Jméno dnešního soupeře mi nedá, takže si můžete pustit k on-linu třeba našeho Dana Landu. Komu není Landa po chuti (a takových by nás dnes měla být většina:-), může zkusit tohoto anti-Landu

. Za fotky díky serveru http://www.scacchierando.net/dblog/.
47x 886x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (47) Aktualizovat
05.01.2008 08:50 | Autor neznámý

pan Navara bude mít starosti aby neskončil poslední ,prostě není ve formě,stane se

05.01.2008 00:44 | Autor neznámý

Fricek mi tvrdí, že Sxh5 není dobré a ukázalo se, že nebylo - jsme to asi s Davidem přecenili:-). Okamžité 28. Jd5 Sxd5 29. exd5 hxg4 je lepší pro černého, opravdu obsadí céčko, jak jsem psal. Jako nejlepší to hlásí Kf4 Vc8 Vd2 Vc4 Kg5 (to mě ani ve snu nenapadlo:-) s remízou. Udržet se dají zřejmě i ostatní pokusy černého, takže pravdu měl Ota - všechny věžovky jsou remis:-).
Zbývá Vxd8 Kxd8 a Jd5, jenže po Sxd5 bude pěšcovka taky remízová - bílý král musí hlídat pěšce na DK a nemůže při postavení b6,a5,b4 žádného sebrat - to by mu po Kxb6 utekly. O černém to platí obdobně s pěšcem d5 a možná by mohl ještě zkoušet bělochy trhnout tahem f6 (bílý musí v tu chvíli asi postavit Kb5, aby to nešlo). Černý by si mohl vybrat i koncovku SxJ - hxg4 Jxb4 Sd7 a Fritc opět hlásí malý chlup černému. David prostě zkusil do časovky ostré c5, Landa to zahrál ale dobře.

04.01.2008 23:08 | Autor neznámý

me jako laikovi se porad zda, ze tam misto brani strelcem na h5 mel hrat tim konem na d5 jestli si tu pozici dobre pamatuju, to muselo bejt privyhrany ne?

04.01.2008 21:55 | Autor neznámý

Homunkulus - Ok, máte, co jste chtěli:-). Díky. Mimochodem, minule jsem při čtení komentáře k partii jednoho renomovaného českého hráče měl pocit, že i on se nechal příspěvky "plebsu" inspirovat a snažil se vysvětlovat, proč nejsou dobré. A to je pak určitě dobrá škola!

04.01.2008 20:34 | Autor neznámý

Viktor Novotný: V komentářích pokračujte, jsem KM, který se na podobné úvahy při denním shonu nezmůže ... Proč nepsat své omylné strategické nápady, to je dobrá škola!

04.01.2008 19:52 | Autor neznámý

Moc se mi líbí příspěvek Peterse! Plný souhlas, lépe to vyjádřit nejde.

04.01.2008 18:06 | Autor neznámý

Já jsem veliký fanoušek Davida Navary, a to nejen proto, že jej osobně znám a že je to současná česká jednička ale především proto, že jsem nadšen z jeho herního stylu. Pro mne jsou šachy krásné především tehdy, pokud dojde na jemné manévry spojené s hlubokým pochopením posice. David hraje skvělé šachy, jeho herní styl je nesmírně náročný. Nevýhodou takového stylu je, že někdy porazí sám sebe, aniž by si soupeř všiml jak obtížná partie se vlastně hrála.

04.01.2008 18:02 | Autor neznámý

Sakra, to už je 6? To bych měl asi jít odemknout klubovnu, co? Tak se tu mějte a dejte vědět ohledně těch komentářů, snad sem nechoděj jen KM, co vše znají.

04.01.2008 18:00 | Autor neznámý

Jo, Karpova mám rád. Ani nevím, proč vlastně hraju většinou tak brutálně:-). Asi proto, že to jako Karpov prostě neumím a brutalita občas vyjde!

04.01.2008 17:59 | Autor neznámý

Před c5 mu to dává +0.50, c5 nebylo dobré. Mimochodem jak jsem v 17:09 psal variantu vyvracející exf4, tak mi teď Fricek skočil po e5 Jg4+ a hlásí -0.8:-). Špatné to bylo pro Kxf4 atd... Když jsme u toho, pokud bych měl někdy čas zase takto popisovat partii, má to cenu bez puštěného motoru - takové ty moje lidské šachy:-)? Snažil jsem se vysvětlovat, jak to vidím já s tím, že je to snad užitečné pro slabší hráče a velmistra Morgotha, který se tím vždy nesmírně baví:-).

04.01.2008 17:54 | Autor neznámý

Karpovovec:)

04.01.2008 17:51 | Autor neznámý

Tak jsem si to postavil po Sd1 b5 a hlásí to přesně tahy v partii, jinak stojí líp spíš černej. Protože ostatní koncovky se mi zdály horší, bylo zřejmě předčasné c5 - tam stál bílý snad o trochu lépe. David zkusil přiostřit hru s nadcházející tísní soupeře a ten se bránil skvěle, takže remíza. Dovolím si ale tvrdit, že jsou šachy krásné i bez brutálních útoků na krále - alespoň pro mě.

04.01.2008 17:51 | Autor neznámý

Víťo, historie Ti dala za pravdu. David zvolil okamžitou bezpečnou cestu k půlce.

04.01.2008 17:46 | Autor neznámý

souhlas. pekna nuda. mrknete na Gashimova, trochu jiny sachy..

04.01.2008 17:45 | Autor neznámý

nemohu se zbavit dojmu o nemastnosti a neslanosti této partie

04.01.2008 17:43 | Autor neznámý

!? Já mám tyhle pozice kde nic tu nic rád - podle mě je toho tam totiž opravdu hodně!

04.01.2008 17:42 | Autor neznámý

Ota - přišlo mi, ža černý by obsadil céčko a vzhledem k převaze pěšců na dám. křídle, odříznutém králi, slabému pěšci h2 by to neměl bílý jednoduché...

04.01.2008 17:40 | Autor neznámý

A tohle bude opravdu plichta. By mě zajímalo, jestli to tam někde nebylo. Neměl někdo puštěný motory?

04.01.2008 17:37 | Autor neznámý

Trochu mi to připomíná Davidovu partii se Širovem, kde hrál dle přípravy asi 30 tahů a přitom pozice kde nic tu nic.

04.01.2008 17:36 | Autor neznámý

Víťo, co tě to na tom trenérském kursu učili? Každá věžovka je přeci remis.

04.01.2008 17:36 | Autor neznámý

Tiviakov dostava pekny kapky..

04.01.2008 17:36 | Autor neznámý

Teď se bílý asi rozhoduje mezi obranou (Sb3 či a3) a útokem (něco jako h4, g4 atd). Koukám, že nakonec zvítězila aktivní obrana - sebrat černé pěšce při oběti e4...:-)

04.01.2008 17:35 | Autor neznámý

prijde mi, že tohle se dá jenom prohrát..

04.01.2008 17:31 | Autor neznámý

Zřejmě plichta.

04.01.2008 17:29 | Autor neznámý

Po Jd5 Sxd5 exd5 hxg4 by to byla věžovka, skoro vyhraná pro černého.

04.01.2008 17:27 | Autor neznámý

A teď si řčíkám, že Sd1 jsem vlastně viděl, to by mělo být ok:-).

04.01.2008 17:26 | Autor neznámý

David je úžasně kreativní hráč. Sxh5 mne nenapadlo. Já bych asi srabácky hrál Jd5.

04.01.2008 17:25 | Autor neznámý

bxc3 mi přišlo dobré, ale teď vidím, že se černý král rychle dostane k dvojpěšci...

04.01.2008 17:22 | Autor neznámý

Blicnul bych asi tu po Sxh5 (ev. po výměně věží), ale David má času dost....

04.01.2008 17:20 | Autor neznámý

vybere jsem myslel...

04.01.2008 17:19 | Autor neznámý

Nějak si říkám, že po 27...cxb4 David vyhraje:-). Zdá se mi totiž, že si teď může vybrat z několika koncovek a věřím, že si vyhraje nějakou vyhranou!:-)

04.01.2008 17:14 | Autor neznámý

Bílý musel asi tak. Po bxc5 už kombinace s e5 nevychází, protože černý vloží Vxd3 a jeho Vc8 kryje Sc6.

04.01.2008 17:09 | Autor neznámý

bolek - vidíš, toho jsem si ani nevšim. Co teď? Pěkně nevychází 24....exf4 25. gxf4 dxc5 26. VxV Vxv 27. e5!

04.01.2008 17:01 | Autor neznámý

David jede! Vůbec mi nedošlo, že je vlastně tento tah možný - padne e5...Takhle má vše logiku a krásně zapadá. Teda doufám:-).

04.01.2008 17:01 | Autor neznámý

david dal c5 a Landa má taky pěkně málo času.

04.01.2008 16:57 | Autor neznámý

To závěrečné Se2 je třeba úplnej nesmysl:-).

04.01.2008 16:55 | Autor neznámý

David se do toho ale pouští hned - b4. Nevýhodou tahu Sc6 je totiž zpomalení útoku proti c4. Bílý má pak několik slibných možností s postupem a pěšce (může např. a4, Jb5 atd...). Na Vac8 jde zřejmě Jb5 (i když důsledky je třeba důkladněji propočítat), např. Sxb5 cxb5 Vc4 Va3 a Se2

04.01.2008 16:50 | Autor neznámý

Tak h4 není taková hrozba, dokud visí d6. Posledním tahem Sc6 ztěžuje černý Davidovi jezdcové manévry - je potřeba počítat i s tahem b5. Napadá mě, že když to nejde s koněm, co zkusit střelce? Vd2 a Sd1-a4.

04.01.2008 16:29 | Autor neznámý

Na král. křídle to po h5 asi nepůjde - pokud bílý nezahraje h4, hrozí černý postoupit a získat protihru.

04.01.2008 16:28 | Autor neznámý

Tak černý zvládl postavit d6, e5. To je sice pevné, ale při pozorné hře bílého i pasivní a bez protihry. V dalším průběhu by se bílý měl snažit využít své prostorové převahy a vázaností černého krytím slabiny d6. Častým plánem je průlom tahem c5, do toho je ale ještě daleko. Navíc má černý Vc8 a pak je problém s krytím c4 (jinak než tahem b3). Předpokládám přesun krále na e3 (aby uvolnil jezdce), pak možná postup a pěšcem či pěšci král. křídla.

04.01.2008 15:41 | Autor neznámý

Jsem si zrovna říkal, že po Sb7 s myšlenkou d5, bude černý ok, ale ono by přišlo e5. Tak to stojí bílý asi dobře. Černý by to mohl zkusit po f - nějaké Jg4 a f5...nebo možní zvládne postavit e5 a d6 (Vd8, Je8).

04.01.2008 15:25 | Autor neznámý

Mně se pozice p. Navary po 12. tahu moc líbí, nezpozoroval jsem, že by byl černý vyvinutější.

04.01.2008 15:02 | Autor neznámý

OK - díky. Jak se můj PC od vás dozvěděl, že stránky jedou v pohodě, okamžitě mě připojil taky :-) .

04.01.2008 14:59 | Autor neznámý

Je problém na tvoji straně, já jsem OK...David hraje nějakou podivnou anglickou, černý už má náskok ve vývinu, bílý zase klín na d6. Davídek evidentně viděl partii Ponomarjov - Kamsky:).

04.01.2008 14:57 | Autor neznámý

ja s tim problem nemam.. funguje v pohode

04.01.2008 14:56 | Autor neznámý

Po delší době mám zase čas podívat se ona on-line, ale odkaz výše mě nějak nepřipojí. Se stránkou se nedá spojit - je problém na mojí straně, nebo to máte i ostatní ?

04.01.2008 13:54 | Autor neznámý

Tak za chvíli nám to vypukne. Dnešní rozpis:
Godena - Marin
Ni Hua - Almasi
Navara - Landa
Gashimov - Tiviakov
Harikrishna - Korchnoi

Pořadí po 6. kole:
Almasi 4
Gashimov, Harikrishna, Landa a Ni Hua 3,5
Korchnoi, Marin, Navara e Tiviakov 2,5
Godena 2

a jak se Vám líbí anti-Landa? Zrovna si pouštím Ozajstný Hip-hop se smyčcový sextetem - to se jen tak neslyší:-).