Na pomoc začínajícím funkcionářům - I.

06.02.2008 08:00 | Turnaje

Blíží se nám konference a s ní i obvyklé handrkování o výši členských příspěvků. Že jde o debatu extrémní, dokládá i prozatímní výsledek naší ankety – zlatá střední cesta zeje téměř prázdnotou a kliká se nejčastěj...

Blíží se nám konference a s ní i obvyklé handrkování o výši členských příspěvků. Že jde o debatu extrémní, dokládá i prozatímní výsledek naší ankety – zlatá střední cesta zeje téměř prázdnotou a kliká se nejčastěji na oba „extrémy“ – zhruba stejným dílem.

Provokativní možnost snížení příspěvků na 50 Kč jsme zvolili spíše z recese, ukazuje se ale, že by ji volila řada lidí.


Pro dnešek vezměme jako téma starost o reprezentaci země. I díky našemu webu Vám snad neuniklo, že jsme reprezentováni na mnoha soutěžích. S nadšením jsme zde prožívali boje našich hráčů a hráček na Olympiádě, Mistrovství Evropy družstev i jednotlivců, boj Katky Němcové o zlatou medaili z mistrovství světa do 18 let a mnohé další. Jako ti naši zlatí hokejisté dáme ruce kolem ramen a fandíme a úspěchy našich hráčů nám dělají vždy velkou radost. Na rozdíl od hokeje si ale šachové souboje neužívá každý, ale právě jen my šachisté. Nelze se tedy divit, že ani reprezentace nemá příjmy z prodeje televizních práv a se sponzory to také není žádná sláva a přitom náklady na takové akce jsou vysoké. Nestačí-li dotace na reprezentaci z ministerstva, jako že nestačí, doplácíme tyto akce našimi členskými příspěvky prostřednictvím Svazu. A že za současné situace doplácejí reprezentační akce mnohdy i jejich účastníci, především v mládežnických kategoriích, to dokládá i materiál, který Vám zde předkládáme.

V roce 2000 zaúkoloval Svaz velmistra Vokáče, aby vypracoval Řád reprezentace. Materiál byl projednán, ale nebyl snad ani zamítnut, ani oficiálně přijat. Popisuje víceméně stav z devadesátých let, kdy byly výrazně odlišné podmínky než dnes, ale většina analytických pasáží zůstává i dnes aktuální. Jde tedy jen o to, aby jste mohli lépe pochopit problematiku reprezentace ČR v šachu. Krom ekonomického pohledu řeší i druhou problematickou otázku, výběr reprezentantů.

Na 7 stránkách se mj. dočtete:

…..Podle dosavadních zkušeností však i jen prostý součet odhadů těchto položek představuje částku, kterou je dosti obtížné v rozpočtu pokrýt. Dosud nikdo nevymyslel lepší metodu než spoluúčast účastníků některých soutěží na nákladech, jakkoliv si myslím, že to není dlouhodobě udržitelné řešení, zvláště v soutěžích mládeže to již má velmi výrazný dopad na hráčské obsazení těchto soutěží……

…..Zásady po udělování státní dotace na reprezentaci jsou postaveny tak, že je užitečné postavit ekonomické vazby mezi svazem a reprezentanty na dlouhodobých smluvních vztazích buď přímo zaměstnaneckého typu nebo v rovinně pravidelných stipendií. Tento systém byl již v jisté podobě požíván od roku 1992, po několika letech se však stal neudržitelný vzhledem k jeho náročnosti vůči klesajícímu rozpočtu svazu. Je velice sporné, zda je šachový svaz schopen podobnou koncepci v současné době ekonomicky pokrýt, to vyžaduje podrobný ekonomický rozbor. ……

…..Soutěže družstev jsou historicky chápány jako vysoce prestižní soutěže vyjadřující úroveň šachu v každé zemi, zčásti i proto, že soutěže jednotlivců až na výjimky mnoho let kontrolují šachisté jedné federace. Z tohoto jednoduchého důvodu by družstvo mělo být složeno z nejlepších hráčů, které má federace k dispozici. Kvalita hráče je dána jeho dlouhodobými výsledky, nikoliv jedním výsledkem v konkrétním turnaji. Nekonečné diskuse na téma nominace vyplývají z citlivé individuální prestiže všech šachistů a nabývají na intenzitě ve chvíli, kdy při nominaci do hry vstupují i výrazně nešachové prvky, na což má zvláště generačně starší skupina našich reprezentantů ještě velmi živé vzpomínky……

ke stažení Řád reprezentace
39x 765x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (39) Aktualizovat
09.02.2008 00:30 | Autor neznámý

Tak dle chess.cz je zatím jediným kandidátem na předsedu ŠSČR V.Sejkora. Dosavadní šéf P.Herejk proti němu kandidovat nebude, naopak je součástí jeho týmu coby generální sekretář svazu.

08.02.2008 16:50 | Autor neznámý

to Bond: to je hodně divoká paušalizace, v určitých oblastech to jde dost těžko, a minimální daň se platí i z nuly nebo ze ztráty (aspoň OSVČ a v posledních letech).

08.02.2008 14:04 | Autor neznámý

Problém je taky v tom, že u nás není problém pro podnikatele optimalizovat daně do nuly (takže naoko nemají žádný zisk) a tudíž nemají z čeho odepisovat ani z čeho sponzorovat :-(

08.02.2008 13:21 | Autor neznámý

S Anonymem "taktovidimja" souhlasím jen v tom, že bližší košile (oddíl) než kabát (svaz). Pokud funkcionář sponzora sežene, navede ho spíše na svůj oddíl než na svaz, podobně sám šachista-sponzor dá dar spíše svému oddílu než "nahoru" svazu. Nelze ale směšovat "socky" (až urážlivý výraz pro sociálně slabé)s těmi, kdo šachy hrají jen okrajově a členství ve svazu je příliš nezajímá. Obávám se, že je dosti těch, kteří se spokojí s účastí na OPENech (1denních rapid či blic, či si dokonce zaplatí týdenní) nebo dokonce jen na Internetunež by dávali 200-300 Kč svazu (+ kdoví kolik oddílu) jenom proto, aby si mohli zahrá pár partií za družsvo (jen tam je podmínka aktivní registrace a to ještě v některých nejnižších soutěží mohou hrát i neregistrovaní či neaktivní!). A že nebudou moci chodit ani do oddílu? Buď zapatí jen oddílové, nebo hold budou chodit hrát do hospody. Mně se to také nelíbí, ale tak to prostě je a označováním takových šachistů za ... k řešení problému nepovede.

08.02.2008 12:13 | Autor neznámý

re taktovidimja: skutečně nejsem podnikatel, děkuji za doplnění a upřesnění

08.02.2008 11:03 | Autor neznámý

Viktor Novotný: jo, pořád si myslím, že jakákoli podpora reprezentace (a vrcholového sportu obecně) z veřejných prostředků (normálních daní, poplatku šachistů za registraci v ŠSČR, peněz ze státem garantovaných monopolů typu sazky) je blbost. Když si reprezentace nějak, třeba prostřednictvím svazu, sežene sponzora tak je to OK. K té výši příspěvků: uvědomte si, že většina šachistů svoji hru až tak moc neprožívá, sehraje za rok pár vážných partií, v klubu občas blicky, ale zas to pro ně není modla. Zvyšováním příspěvků je budete vytlačovat z ŠSČR. Pro ně je to, jako kdyby příležitostný vodák, který si jednou za rok o víkendu sjede kus Lužnice měl platit x Kč na reprezentaci ve slalomu na divoké vedě.

08.02.2008 10:45 | Autor neznámý

ad Španěl-abychom si rozumněli.Nehodlám podporovat ty,co nehodlají nic dělat pro SPOLEČNOU věc (tj. fungování české šachu,od reprezentace po mládež) .Jedno přísloví říká: Pomoz,a bude ti pomoženo.Ty,co jen čekají s nataženou rukou,ty opravdu nehodlám podporovat.Chci vidět vlastní iniciativu.Jsem zvědav na výsledky Konference-z toho uspoudím,jak jsou šachisté (ne)poučitelní

08.02.2008 09:35 | Autor neznámý

to taktovidimja: jo, a ty Vaše šachové socky se pak budou skládat na reprezentaci a k tomu ještě na fungování oddílů, které nepodporují tak skvělí podnikatelé jako jste Vy! My fakt nechceme, aby se i z našich reprezentantů staly šachové socky!

08.02.2008 09:15 | Autor neznámý

Sojka není podnikatel,tak neví,že nepíše pravdu.Já si mohu odepsat 10%,ale až PO ZDANĚNÍ (tj. z čistého zisku).I já to tak dělám,ale pro oddíl.Na Svaz bych to nedal ani náhodou (ne že bych mu to nepřál),ale nehodlám podporovat ty šachisty , co propijí a prokouří 1000 Kč měsíčně,a nechtějí pak platit 300 Kč ročně (to těch 30% ze sponzorského daru klidně oželím) .Tak to ,šachové socky,ani náhodou

08.02.2008 08:56 | Autor neznámý

Sponzoři se shánějí docela lehce, problém je v tom, že se jim ani trochu nevyplácí investovat do šachu, kde propagace její firmy je téměř nulová. To nedrbání zad mi dalo hodně práce ((-:

08.02.2008 00:18 | Autor neznámý

Kdyby platilo Sojkovo (či sojčino?) tvrzení, že "10 % z hrubého výdělku firmy po jejím sponzorování dostává ve stejné výši slevu na dani. Takže sponzor neztratí ani korunu.", to by se sponzoři sháněli docela lehce! :-) Bohužel se v tomto Sojka mýlí, představuje si to jako Hurvínek válku...

08.02.2008 00:07 | Autor neznámý

Sojka - Jsi se vyšvihl, má to trochu hlavu i patu a hlavně nikde žádná záda:-)! Dost detailů bude sice jinak, ale nějak nemám chuť do toho štourat. Většina diskutujících je zde ale pro zvýšení příspěvků, proč se neozvou odpůrci? Přece si všechno hádání nenecháme až na konferenci! Spousta Vás volila možnost platit 50,- Kč. Jediné argumenty pro snížení či zachování byly od Honzy, který kašle na reprezentaci (nebo že by tak rychle uznal, že za ní je víc než se na první pohled zdá? To se mi nezdá :-)) a od Honzy Malce, který hledá zdroje jinde. James Bond pak chce, aby ho Svaz přesvědčil, to bych chtěl taky, jak už jsem psal, bez toho zvyšování neprojde.
Proč nemůže dítko platit 100 Kč a dospělí řekněme zatím 250,- ? Padlo tu, že na konferenci zazněla řada argumentů. Já bych je rád slyšel!

07.02.2008 22:14 | Autor neznámý

pokud neděláte jenom šachy, ale i jïný sport, zjistíte že platíte tamnímu Svazu několikrát vyšší částky. Bobby Fischer bojoval za práva, ale i povinnosti šachistů. Bojoval za lepší podmínky, pral se za úroveň šachu. Teď je to na nás - rekreačních šachistech abychom pokračovali v jeho boji. Peníze byly již od starověku ( ať už jako zlaté pruty, diamanty, mince či mušle) hlavním faktorem úspěchu. Kdo má peníze, má moc. Kdo má moc, může něco změnit. Kdo má peníze, může něco změnit. Šachový svaz české republiky peníze prostě nemá a od Sazky neuvidí ani korunu. Pokud chceme udělat něco pro šach, krásnou královskou hru, musíme ji podpořit. A to především finančně. V hokeji či ve fotbale to není třeba. Oba tyto sporty jsou natolik populární, že přitáhnou sponzory, kteří zaplatí všechny výdaje. V šachu je situace o mnoho jiná. Sponzorů je málo, peněz je málo. Zaplať pán Bůh za stávající sponzory. V české republice máme mnoho nadšenců, mnoho schopných lidí, kteří jsou ochotni obětovat pro šachy veškerý svůj čas, veškerou svou sílu a energii. Napadají mě třeba přažská šachová společnost, AVE-kontakt, Novoborský,... Tím kompenzují do jisté míry nedostatek financí. To ale není možné udržet delší dobu. Bey peněz to prostě nepůjde. My teď máme několik možností, jak se s tím vypořádat. Můžeme se pokusit shánět sponzory, můžemě pořádat megalomanské akce typu Kasparov v Hluboké a konečně můžeme zvýšit členské příspěvky. Takže postupně. Sponzorství v české republice je věc né zrovna oblíbená. Pokud nejste nadšenec, fajnšmejkr, peníze asi někomu dávat nebudete. A to i přes to, že v ČR je daňový systém ke sponzorům štědrý. 10 % z hrubého výdělku firmy po jejím sponzorování dostává ve stejné výši slevu na dani. Takže sponzor nestratí ani korunu. O co tedy jde? Pokud se už firma rozhodne sponzorovat, chce z toho mít nějaký benefit, zisk. Ten spočívá v propagaci firmy. Jistě uznáte, že za šachem moc lidí nechodí. Takže není proč investovat do šachu. víhodnější je přeci dát peníze třeba do fotbalu. Plynule přecházím k megalomanským akcím typu Kasparov v Hluboké. To je ostatně jen vábnička na sponzory ještě umocněná dobročinným kotextem. Sponzory to jistě přitáhne, ale určitě ne do šachu, nýbrž do Hluboké nad Vltavou,... A pokud přeci jenom - se nějaký dobrosrdečný sponzor najde, po 1 - 2 rocích sponzorování zanechá, neboť po tak krátké době nebudou vidět výsledky. Navíc jej notně zotráví velmistrovské rychlé remízy, kvůli nimž jel tak daleko. Zotráví jej i domluvené zápasy a handly s náhradníky a divokými kartami. Jedinou možností, jak udžet sponzory jsou krásné partie, na silných mezinárodních soutěžích, sehraných našimi reprezentanty. To však není možné bez peněz. Je to jeden velký začarovaný kruh. rávě pro přitáhnutí pozornosti sponzorů bychom měli vysílat a samozdřejmě jim zaplatit cestu na turnaje. Další možností, hojně diskutovanou je zvýšení členských příspěvků. Nekonstruktivním diskuzím typu " je to málo", " je to hodně " je potřeba se vyhnout. Vycházejme z toho, co je dané. Dospělí platí 100,- Kč za rok, děti + mládež do 18 let 10,- Kč. Nyní budeme počítat jenom s mládeží. Mládeže je dnes asi 4000. vycházím ze statistiky stvořené svazem. To znamená 4000 * 10,- = 40 000. A ted se vás zeptám : Jaké má mládež výdaje? Výdaje jsou zhruba 400 000. Vycházím ze zprávy o financování. To znamená, že mládež je prodělečná o 90%. !!! To je přeci ohromné číslo. V dobách socialismu bych se příspěvku 10 Kčs nedivil, to bylo přioměřené. Dnes si však za 10,- nekoupíte v cukrárně ani pralinku. Chlebíček už vůbec ne. vyjde vám to asi tak na 2 bombony dovezené z Číny, nebo 1 žvýkačku s Pokémonem. Junior by si měl ujasnit, co je přednější, Žvýkačka, nebo šachy? ( Já obvykle obojí spojuji ) Myslím, že důležitější jsou šachy. Nebudu navrhovat nějaké horentní sumy, které y mládež odradili, ale myslím si, že by 100 korun za rok dát mohli. 100 korun je dnes například návštěva holiče. Vyřešili by se tím výdaje, které mládež má, totiž financovala by si je sama. U dospělých je situace obdobná. Mylsím, že nikdo netrpí takovou hmotnou nouzí, aby nezaplatil členský příspěvek ve výši 250,- . Ten kdo skutečně trpí, si jistě rád odpustí alkohol či cigarety, mimochodem téměř ve stejné výši jako jeden členský příspěvek. Peníze jsou prostě potřeba. Můžete mi namítnout, že dostáváme dotace od Ministerstva, něco dostáváme od Sazky, od ČSTV. Od Ministerstva sice chodí docela dost, ale pokud půjde zadlužování této země dál, jako dosud, už moc dlouho od ministerstva almužnu dostávat nebudem. A jak to vypadá se Sazkou ? Ta zkouší vydírat vládu, aby si sama namastila kapsu. Šachisté neuvidí ani korunu. Pro tyto případy je potřeba peníze mít. Případně je investovat do nejlepších akcií - do mládeže. Tam jedině máme jistotu, že se nám peníze vrátí. Prosím omluvte mě, že jste museli číst tak dlouhý příspěvek, já když se rozpovídám, tak i Krkonoš zírá. Pokusil jsem se podat svůj názor objektivně, bez útoků, bez naivity, bez nasazování růžových brýlí. Pln napětí očekávám Vaše názory, jak jistě víte, rád odpovím.

07.02.2008 21:10 | Autor neznámý

ad Bond.Souhlas,vše zadarmo,v tom panuje všeobecná shoda,nikoho nevysílat na olympiádu,na ME,na žádné světové mládežnické soutěže-a hotovo,takhle na vás,holoto.Pak Svaz neskončí v dluzích.Ale pak nebrečte,jak to,že my ,když nic neplatíme,jak to,že ten zlý Svaz nikoho nepošle na1)...,ani na 2)....Co to máme za neschopný Svaz,že šachové socky ? Ale teď vážně,problém je ten,že nejenom v těchto diskuzích,ale i na Konferenci,se realizují lidé,co v životě nic nedokázali,jen závidějí někomu úspěch,jsou podezřívaví,a nedokážou přijít s ničím pozitivním,dovedou jen někoho(nejvíce ve Svazu) napadat o obviňovat z neschopnosti.Bohužel pro šachy,ti schopní nebudou přítomni na Konferenci,ale budou dělat raději něco užitečnějšího.Na ty kecy,proč neplatit 200-250 Kč za rok,má málokdo žaludek

07.02.2008 20:32 | Autor neznámý

No já myslím že se snad shodujeme na jednom - dokud svaz nepřijde s tím, jak chce koncepčně využít navýšené finanční prostředky, tak se příspěvky zvyšovat nebudou a hotovo!

07.02.2008 16:22 | Autor neznámý

Co je to Baloun?

07.02.2008 15:46 | Autor neznámý

Sojka je Baloun! Šachy mají logiku: dělá hrubé gramatické chyby a Josefa Přibyla považuje za "šachové eso, nejlepšího trenéra a čestného člověka"...

07.02.2008 12:29 | Autor neznámý

sojka je přibylovic baloun!

07.02.2008 12:10 | Autor neznámý

Španěl - Možná by to šlo. Nejde s tím moc rozpočtovat, se špatně odhaduje, kdo přispěje. Co by se vybralo by bylo až na příští rok. Také si nejsem jist, jestli by se taková zpráva dostala přes oddíly ke všem členům, dokážu si jasně představit, že pokud předseda oddílu s tím nesouhlasí, nebude se pak každého člena ptát, zda nechce zaplatit více nebo je bude raději přesvědčovat, ať místo repre podpoří vlastní klub...
A jaká by byla realita? Můžeme zkusit. Třeba Zbyněk Hráček teď zvažuje účast na ME. Je to Open a stojí dost peněz. Svaz zřejmě podpoří pouze vítěze MČR, více v odpoledním článku k němu. Najde se někdo, kdo podpoří účast české dvojky na ME? Zbyněk Hráček má teď dobrou formu a má šanci na úspěch. Příspěvky očekáváme na účtu 211842785/0300, uveďte poznámku ME. Sponzorskou smlouvu domluvíme na 739 206 880. Kdybychom vybrali více než jsou náklady (cca. 50 tisíc - nepočítal jsem to ale), předáme přeplatek Svazu na další reprezentaci.

07.02.2008 11:41 | Autor neznámý

Janda - Také si nemyslím, že by nějaká ta pětka měla odradit rodiče mladých šachistů od šachů. Mohlo by ale pak výrazně ubýt aktivních dětí, kteří šachy třeba už ani nehrají - nevím jaký to má důsledek ohledně ČSTV a peněz od nich, ale tuším, že negativní - jedna z věcí, do kterých nevidím a Jindra by je mohl vysvětlit. Další je přerozdělování peněz na kraje, vím že se vrací dost, ale také jsem nikdy nezkoumal kolik...

07.02.2008 11:38 | Autor neznámý

Také jsem pro maximální podporu reprezentace, jen to je cesta ke zpopularizování šachu a získávání sponzorů, což se v budoucnu projeví pozitivně na všech úrovních. Díky pořadu "V šachu" a např. i díky vašim kvalitním webovým stránkám se zájem sponzorů určitě zvýší. A asi nám nezbývá nic jiného, než zvolit trochu nestandardní postup a na reprezentaci se začít skládat. Přesto požadovat peníze na reprezentaci po někom, kdo nechce nebo nemůže mi nepřipadá správné. Nešlo by např. zvýšit podporu reprezentace nějakým dodatečným dobrovolným příspěvkem, který by se platil spolu s povinnými příspěvky?

07.02.2008 10:37 | Autor neznámý

Já souhlasím se sojkou,mládež by měla platit více,srovnávat se třeba s tenisem, netřeba.Viktore,asi dnes budu mluvit s Jindrou,pokusím se s tím zprůhledněním toku financí něco udělat,ale Jindra je už z toho celý otrávený. A číst příspěvky Honzy-já ho neodsuzuji,každý máme právo na svůj názor,ale tímto způsobem šachy nezpopularizujeme.Je to otřes ,našim repre fandíme,fandíme Davidovi, ale hlavně,aby mě to nic nestálo,shánějte si sponzory.Hrůza...Já se mezi kultivované šachisty (každý rozumný návrh podpořím) hlásím

07.02.2008 10:24 | Autor neznámý

kdybys chtel byt detailista, tak se po "a i ani nebo" carka nepise ((-:

07.02.2008 10:22 | Autor neznámý

promin pisu rychle

07.02.2008 10:21 | Autor neznámý

Přesvědčovat přesvědčeného asi nemá cenu. Ale pochybuje že v tom Svaz může něco udělat. Tentokrát si musí šachysté pomoci sami, a to zvýšení příspěvků na 250,- . Sice to moc nepřinese, ale aspon neco. Taky bych zvýsil příspěvky u mládeže, opravdu není nutné, aby platili minimální částky. V porovnání s ostatními sporty platí minimum.

07.02.2008 10:17 | Autor neznámý

sojka - Jen aby nedocházelo k matení šachové obce, protože se v tom chybuje poměrně často - šachista se píše s měkkým i, jde o příponu - ista.

07.02.2008 10:17 | Autor neznámý

Sazce by konkurz rozhodně hrozit neměl, ale určitě bude vydírat vládu, takže se můžeme s 1,5 mil. rozloučit na jistou chvíli. Proto navrhuji 250,- Kč. Komu jde o rozvoj šachu, o jeho propagaci, ö krásné partie, o dobré umístění hráčů, jistě zaplatí. Komu o nic z toho nejde, at se nepočítá mezi kultivované šachysty.

07.02.2008 10:14 | Autor neznámý

Do hry Sazka/ČSTV vůbec nevidím. A mám trochu pochybnosti, zda máme páky, jak případný dluh vymámit - to bude nejspíš úkol pro vedení Svazu, aby ve spolupráci s ostatními Svazy něco podnikli. Proto bych si zatím raději pomohl sám,
Jelikož si tady povídáme o repre, čekal jsem, zda se ozve někdo jako Honza. Hraje si svoje šachy a víc ho v podstatě nezajímá - a nebude v tom sám. K čemu je tedy vlastně ta reprezentace dobrá? Národní hrdost při úspěchu asi Honzu nepřesvědčí. Trochu by mohla snad média. Repre akce se v nich objevují - to přináší zájem o šachy a s ním příliv sponzorů (i když třeba ne na svazové úrovni) a občas i nějaké nové děti do kroužků - aby pak měl za pár let vůbec s kým hrát. Přínos reprezentace je i v tom, že i její finanční podpora umožňuje elitě určitou míru profesionalizace. Špičkoví velmistři se pak mohou věnovat šachu naplno a to má důsledek i v tom, že tu máme česky komentované partie, ze kterých se můžeme učit, máme tu české trenéry, kteří pomáhají vychovávat nejen mládež atd. Možná by se našly i další pozitivní důsledky podpory reprezentace. A co kdybychom reprezentaci nepodpořili? Krom toho, že zde máme dlouhou a úspěšnou tradici (hodnotu, kterou Honza také zřejmě neuznává), krom mezinárodní ostudy (četl jsem článek o ME, kde autor vyjadřoval překvapení nad neúčastí některých týmů, Slovensko jmenoval mezi prvními), by pak mohli stávající špičkoví hráči reprezentovat jinou zemi, chyběl by mezinárodní styk našich hráčů s cizinou, což by znamenalo i odliv zahraničních hráčů z našich turnajů, někde by to mohlo znamenat jejich zánik...Co ještě? Pomozte mi přesvědčit Honzu, že podporovat reprezentaci je účelné.

07.02.2008 10:13 | Autor neznámý

To snad nemyslíte vážně, proč bychom měli podporovat funkcionáře Sazky, aby si namastili kapsu? Stejně neuvidí šachysté ani korunu. Já se nesnížím k tomu, abych podporoval vyděrače. fuj. Sazka a ČSTV se chová nekorektně, za to si zaslouží podporu?

07.02.2008 09:35 | Autor neznámý

Asi mě budete chtít ukamenovat, ale nějak necítím potřebu z příspěvků podporovat reprezentaci. (A je úplně jedno, jestli ta reprezentace hraje dobře/špatně, zištně/nezištně, snaží se/je jim to buřt.) Vlastně vůbec nemám potřebu jakýmkoli způsobem podporovat vrcholový sport. Výpočet svého vlastního ela nebo vstup do turnaj či nižší soutěže družstev si rád zaplatím.

07.02.2008 09:13 | Autor neznámý

Ano, 200,- Kč není moc, ale pro někoho, kdo zaplatil jen proto, aby byl registrovaný a stejně celý rok nehrál to již může být dost. Já jenom abychom si nemysleli, že existuje přímá úměra mezi zvýšením členských příspěvků a množstvím peněz, které přijdou na svaz. S tou Sazkou tomu nerozumím, reportáž jsem neslyšel a nechápu, jak může tak vysoce ziskové společnosti hrozit konkurz. To bude spíš nějaký "strašák" kvůli tlaku na nižší DPH.

07.02.2008 07:48 | Autor neznámý

Nic se platit nebude, od zítřka všechno zadarmo. Končíme, končníme, nic novýho nerozjíždět...

07.02.2008 07:25 | Autor neznámý

Dopadne to jako vždycky,Konference se zvrhne v hádku o "neskutečných" 200 Kč za rok( jak jsem slyšel,tak některé argumenty jihomoráváků,a zvl.pana profesora Hurty byly otřesné),zůstane to po 4 hod na původní výši,a naši třeba nepojedou ani na olympiádu-dopadneme jako Slováci.Pane Malec,i já jsem slyšel včera tu reportáž,Sazce hrozí vyhlášení konkurzu(co by to znamenalo,víme všichni).I já se přimlouvám za těch 200 Kč,lepší vrabec v hrsti,jak holub (Sazka) na střeše.Když by přiteklo více peněz od Sazky,pak lze příspěvky upravit. Ale to byste si museli vidět dále,jak na špičku svého nosu.

07.02.2008 07:10 | Autor neznámý

O peníze jde až v první řadě a nikdy jich nebude dost. Já jsem ale proti zvyšování členských příspěvků! Ne proto, že bych považoval 200 Kč (+ 50 krajských) za příliš, dokonce ani proto, že bych si myslil, že republikový svaz s penězi, které má, hospodaří špatně! Proč tedy? Je to jednoduché! Zvýšení členského příspěvku o 100 Kč nepřinese svazu ani 1 mil. Přitom cca 1,5 mil. leží v šuplíku, stačí jen sáhnout!!! Hlavním zdrojem příjmů ŠSČR je a. s. Sazka (resp. ČSTV, coby hlavní akcionář a. s., jímž je svaz členem) SAZKA ale cca 30 % peněz zadržuje (zadržuje je všem svazům!), a to za účelem motivovat svazy, aby ji pomohly s tlakem na vládu o nižší (či 0?) DPH (spíše je ale nezadržuje SAZKA, ale ČSTV - což považuji za ještě horší podraz - neboť myslím, že dalšími akcionáři, jako jsou např. Sokol, Orel atd., dostávají dotace v plné výši!!!). Těchto 30 % je právě těch 1,5 mil. Těm co se ozvou, že pletu čísla, předem odpovídám, že je to možné - konkrétní částky, které uvádím zřejmě nejsou nejpřesnější, ale popsaná skutečnost ano! SAZKA rok od roku zvyšuje zisky, a to (za r. 2006) o více než byl nárůst DPH, přitom SazkaArena byla v r. 2006 zisková, takže tam se peníze neztrácejí! Zvyšuje se tedy čistý zisk(!!!), takže argumenty, že je peněz pro svazy kvůli zvýšení DPH méně (který jsem od představitele SAZKA slyšel včera ve večerních zprávách), je lživý! Samozřejmě pokud by SAZKA ušetřila na DPH, bylo by peněz ještě více - a tedy podpořme je (SAZKU a ČSTV) v tlaku na vládu, ale kvůli tomu nám přeci nemusí zadržovat dotace! Je zbytečné diskutovat, ať jsou delegátům v podkladech na konferenci doložena čísla (pravdivá, většina z nich se dá ověřit snadno) = čistý zisk (po odečtení všech odvodů státu) SAZKA v r. 2005 a 2006, podíl ČSTV v a. s. Sazka, podíl ŠSČR v ČSTV /vč. klíče jeho určení) = z těchto čísel snadno spočítáme, kolik měl ŠSČR dostat, a sumu, kterou skutečně v r. 2006 a 2007 od SAZKA (resp. ČSTV) dostal. Uvidíme jasně o kolik náš svaz SAZKA/ČSTV ročně šidí (to ve včerejších večerních zprávách také zaznělo - konkrétně od předsedy svazu stolního tenisu).

06.02.2008 23:56 | Autor neznámý

Já neuznávám jako důvod pro zvýšení příspěvků, že platíme málo. Z minulých diskuzí jasně vyplynulo, že někteří šachisté prostě nevěří, že Svaz s jejich příspěvky nakládá rozumně. Reprezentace je jednou ze složek rozpočtu, která opravdu něco stojí - letenky, předražené pobyty v oficiálních hotelích (za to ovšem náš Svaz nemůže, nezbývá než zaplatit či neúčastnit se), odměny reprezentantům atd. Slováci letos např. nebyli na ME, padlo zde v diskuzi, že šetří na olympiádu. Ačkoliv je to informace neověřená, jaký jiný důvod by asi měli, že? Já nechci, abychom dopadli stejně a chci, aby reprezentanti měli důstojné podmínky. A jelikož sponzor zatím není (nebo jen občas ad hoc - děkovali jsme zde např. Třineckým železárnám či slévárnám za repre žen), nezbývá, než abychom se složili. Jsem pro zvýšení příspěvků, aby bylo na důstojnou reprezentaci.
To ovšem neznamená, že jsem ochoten "bez boje" přistoupit na Ústeckou výzvu. Chci vědět, co svým příspěvkem pomáhám platit. Když mě "ti nahoře" přesvědčí, že tolik potřebují na reprezentaci s takovou a takovou koncepcí, tolik na mládež, kde to bude fungovat tak a tak, tolik na to, že to všechno zaříděj - nemám problém. Na konferenci už bude ale na přesvědčování pozdě!. I vzhledem k tomu, že delegáti mohou mít jasná pověření od svých krajských svazů. Tento článeček má všem připomenout, že si platíme reprezentaci (a něco i formou daní přes ministerstvo). Prosím Svaz, ukažte mi, že potřebujete víc a na co, pak Vás podpořím. A věřím, že nejdem sám. Nebo si to nechte jako překvapení na konferenci, my se pohádáme a nějak to zase dopadne, třeba to ale nebude ani těch 150,- jako letos.... Náš web je Vám k dispozici, využít můžete i mail v.novotny@novoborsky-sk.cz.

06.02.2008 22:55 | Autor neznámý

dve stovky jsou pakatel v tyhle dobe

06.02.2008 18:27 | Autor neznámý

Taky "miluju", když mi někdo v hospodě s cigaretou v hubě tvrdí, že dvě stovky ročně jsou moc. Bohužel je takových lidí spousta, především mezi delegáty od nás z Moravy (tímto zdravím delegáty za JmŠS :-)

06.02.2008 18:15 | Autor neznámý

Sojko,pokud vím,tak ta "Komise" existuje dávno.Opakuji "Usteckou výzvu"-kdo se připojí k nám(navrhneme na Konferenci 200 Kč základního členského příspěvku, z toho 50% na Svaz)?

06.02.2008 16:06 | Autor neznámý

Souhlasím s GM Markem Vokáčem, "není dlouhodobě udržitelné řešení" Fakt, že peníze ve Svazu nejsou, a když jsou, tak nejsou investovány do nejlepších akcií - mládeže mě děsí. Nebudu tady sáhodlouze kritizovat Svaz za neschopnost, ( Která rok od roku roste). Pokud chceme zvýšit prestiž šachu, pokud chceme hezké partie a pokud chceme sledovat boje našich reprezentantů o přední místa ve světě, musíme především přitáhnout sponzory. Navrhuji sestavení "komise hledající sponzory."Bez peněz to prostě nepůjde. Ohlëdně členských příspěvků: Já jsem ochoten dávat více než teď. A co Vy ?