Mistrovství EU mládeže pohledem pořadatele

07.09.2022 17:34 | Domácí zprávy

Pan Zdeněk Fiala, ředitel turnaje Mistrovství EU mládeže, reaguje ( pravděpodobně ) na článek, který jsme publikovali na nss pod názvem - Děti by neměly hrát v garáži aneb Mistrovství EU mládeže.

Mistrovství EU mládeže pohledem pořadatele

Demokracie:

Demokracie nám přinesla spoustu výhod, ale s demokracií souvisí i některé negativní důsledky. Dnes si může psát každý, co chce, a ani nemusí znát problematiku či hledat pravdu. A když se přidá pár zneuctěných, tak je dílo dokonáno. Nijak mne nepřekvapuje, že nejvíce plive člověk, který před 4 měsíci podváděl v soutěži dětí, byl odhalen a potrestán. Jeho reakce je pomstou člověka se slabším charakterem. Nepřekvapuje mne ani komentář vedoucího výpravy, kterou jsme odmítli přijmout na Mistrovství EU za podmínek, které si sám vedoucí diktoval. Pokusím se osvětlit šachové veřejnosti různé informace a dezinformace o Mistrovství EU mládeže a netvrdím, že bylo vše v pořádku na 100 %. Velké šachové akce pro mládež pořádáme od roku 1994 a vždy jsme se snažili zvyšovat kvalitu akcí. Vždy jsme pracovali s konstruktivními připomínkami i s konstruktivní kritikou. Z úmyslných lží a urážek si však žádný pořadatel nic nevezme.

Mistrovství EU mládeže:

Mistrovství EU mládeže pořádá Šachový klub Světlá nad Sázavou od roku 2013. Abychom mohli Mistrovství EU pořádat, museli jsme nabídnout zajímavé podmínky a vyhrát konkurz ECU. Pořadatel poskytuje každé federaci pobyt zdarma pro vedoucího výpravy a pro jednoho hráče v každé věkové kategorii. Všechny partie jsou přenášeny v on-line přenosu. První cenou v každé kategorii je notebook s procesorem Intel i3. Celkem tedy 8 notebooků. Dalších pět hráčů a hráček v každé kategorii dostává též hodnotné ceny, mimo jiné šachové digitální hodiny DGT 3000 a velké dřevěné šachové figury. Všichni hráči dostávají dres s logem Mistrovství EU a pamětní medaili Mistrovství EU.

Financování Mistrovství EU mládeže je výhradně starostí pořadatele. Šachový svaz ČR neposkytuje pořadateli Mistrovství EU mládeže žádnou dotaci. Ani stát neposkytuje žádnou dotaci na MEU. ŠSČR podporuje účast nejlepších hráčů formou zajištění trenérů a formou příspěvku na pobyt nejlepších hráčů. Obdobně podporuje ŠSČR hráče na MS a ME mládeže. Trenéři intenzivně pracovali s dětmi celých 9 dní. Všechny partie byly přenášeny on-line s 15 minutovým zpožděním a přenos fungoval. Každý den byly všechny partie ve formátu pgn aktualizovány na webu mistrovství. Pořadatel poskytl hráčům CZE a SVK dotaci 30 % na pobyt z vlastních zdrojů. Vzhledem k cenovému vývoji tyto zdroje nepokryly celkové náklady, takže pořadatel nakonec dofinancoval akci ze svých vlastních peněz.

Mistrovství EU mládeže jsme pořádali od roku 2014 do roku 2021 v Hotelu Dlouhé Stráně v Koutech. Zde se od 1. 9. 2021 změnil provozovatel a došlo k výraznému cenovému nárůstu. Cenová nabídky převyšovala možnosti pořadatele. Pořadatel mimo jiné poskytuje každé federaci pobyt zdarma pro vedoucího výpravy a pro jednoho hráče v každé věkové kategorii.

Mistrovství EU mládeže 2022:

Po několika měsících hledání jsme se dopracovali k dohodě s hotelem v Praze. Evropská šachová federace nám schválila propozice Mistrovství EU v Praze a my jsme zahájili přípravy. Bohužel pod vlivem nárůstu cen energií a zájmu turistů o Prahu nám po pár týdnech hotel v Praze navýšil cenu natolik, že nebylo reálné uspořádat Mistrovství EU v Praze. Měli jsme tři možnosti. Mohli jsme letošní ročník MEU zrušit, mohli jsme přesunout termín konání MEU na podzim, kdy jsou ceny nižší, nebo jsme mohli znovu hledat nové místo konání pro MEU. Kongresová agentura nám pomohla domluvit Aparthotel Svatý Vavřinec v Peci pod Sněžkou.

Pec pod Sněžkou a Špindlerův Mlýn jsou nejdražšími lyžařskými centry v ČR. Ceny ubytování v ČR rapidně vzrostly a v Peci pod Sněžkou jsou ceny zcela nadstandardní. Aparthotel Svatý Vavřinec nabízí komfortní designové ubytování a je jedním z nejluxusnějších v Krkonoších. V apartmánech je nadstandardní vybavení. Každý apartmán má velký obývací pokoj a kuchyň s vestavnými spotřebiči včetně pračky. Některé apartmány měly i saunu. Většina šachistů nám potvrdila, že nikdy na šachovém turnaji nebydlela v tak luxusním ubytování.

Mistrovství EU mládeže se konalo o školních prázdninách, což je pro hotel hlavní sezóna stejně jako lyžařská sezóna. My jsme ale chtěli termín o prázdninách kvůli dětem a škole. Ubytování v hlavní sezóně je v Aparthotelu Svatý Vavřinec drahé. Cena 80 Euro je za osobu a noc a to bez snídaně. Hotelová cena stravování je standardně 53 Euro. Celkem tedy 133 Euro na osobu a den. Ceny stravování dokumentuje jídelní lístek.

V předchozích letech jsme měli levnější ubytování a snídaně byly formou bufetu. Obědy a večeře byly kontinentální formou. Účastníci byli spokojení. Letos padla největší část peněz za ubytování. Forma bufetu by byla velice drahá. Hotel nabízí bufetové snídaně za 290 Kč na osobu a den. Chtěli jsme, aby byly ceny pro účastníky příznivé. Proto jsme s hotelem dojednali kontinentální formu stravování. Hotel nám udělal nabídku levného stravování. Kontinentální formu stravování jsme uváděli i v propozicích. Kuchaři v Aparthotelu Svatý Vavřinec jsou špičkoví. Obědy a večeře byly kvalitativně lepší než na jiných šachových akcích. Kvantita měla být standardní. Kalkulace byla na 120 g masa. Problémy byly dva. Jednak některé šachisty neuspokojí ani 150 g masa. Dále paní u výdeje neměla zkušenosti s výdejem, takže někteří hosté oprávněně reklamovali, že porce není standardní. První dva dny byly obědy a večeře vydávány na malé talíře. Pak ale restaurace začala vydávat stravu na standardní talíře. Snídaně byly obyčejné a byly malé. To je pravda. Kvantita ale korespondovala s cenou 60 Kč. Cena celodenní stravy byla 350 Kč. Obdobně to bylo s ubytováním. Jelikož hotel poskytl velkou slevu na ubytování, neposkytoval standardní hotelové služby jako poskytuje za standardní ceny.

Hrací sál:

Hracím sálem Mistrovství EU mládeže byl Konferenční prostor Valet, který je pro obdobné účely vybudovaný. Sál Valet je vybavený audiosystémem, dataprojektorem, plátnem, pódiem i televizemi pro přenos prezentací do prostoru. Společenské akce zde měli i velké společnosti jako ALZA, apod. Ročně se zde koná cca 20 společenských akcí.

https://svatyvavrinec.cz/pro-firmy

Fotografie ze společenských akcí:

Konferenční prostor Valet má výkonnou ventilaci, takže je nereálné, aby byl v hracích prostorách smrad a vydýchaný vzduch. Je pravda, že několik dětí kašlalo. To je ale zcela běžné na všech mládežnických akcích. Na většině akcích pak musí i hráči pro nemoc odstoupit z turnaje. Jeden chlapec intenzivně kašlal od třetího dne. Tento hráč odehrál další partie mimo hlavní hrací sál, aby tolik nerušil ostatní hráče. V hracím sále měli hráči dostatečný prostor pro pohyb. Mezi jednotlivými řadami byly rozestupy 2,5 metru a větší.

Účast na Mistrovství EU:

Tvrzení, že byla velmi nízká úroveň hráčů, je tvrzením neznalého člověka či úmyslný faul. Mistrovství EU mládeže nelze srovnávat s MS a ME mládeže. Účast na MEU je 10x nižší než bývá na MS či ME. Rozpočet MEU je 20x nižší než rozpočet MS či ME. Na Mistrovství EU zpravidla startují hráči z třetích příček domácích šampionátů plus extra hráči. Českou republiku letos reprezentovalo 8 medailistů z Mistrovství ČR 2022, konkrétně jedna mistryně ČR, čtyři stříbrní medailisté a tři bronzoví medailisté.

Účast na Mistrovství EU pravidelně komentují lidé, kteří o tom nic neví. I na MS a ME mládeže každý rok startují hráči s ELO 0 až 1000. Reprezentace Bulharska a Rumunska byly vždy silné. I další federace vysílaly a vysílají silné hráče. Na loňském ME družstev ve Slovinsku jsem potkal řadu hráčů a hráček, kteří startovali na Mistrovství EU mládeže a rádi vzpomínali. Například za Belgii hrál na 1. šachovnici GM Daniel Dardha. Na letošní Šachové olympiádě obsadilo družstvo žen Bulharska 9. místo. Bulharsko hrálo v sestavě IM Salimova Nurgyul, FM Peycheva Gergana, FM Krasteva Beloslava, FM Antova Gabriela a WGM Radeva Viktoria. Čtyři z pěti těchto reprezentantek Bulharska startovaly v minulosti na Mistrovství EU mládeže. Nurgyul Salimova vyhrála Mistrovství EU mládeže v kategorii dívek do 12 let v roce 2015. Beloslava Krasteva získala bronzovou medaili na Mistrovství EU mládeže v kategorii dívek do 10 let v roce 2014. Gabriela Antova vyhrála Mistrovství EU mládeže v kategorii dívek do 12 let v letech 2013 a 2014. Viktoria Radeva vyhrála Mistrovství EU mládeže v kategorii dívek do 14 let v letech 2014 a 2015. Družstvo žen Bulharska obsadilo na Olympiádě 9. místo. Polsko vybojovalo 6. místo. Na 4. desce uhrála FM Maria Malicka 7 bodů z 9 partií. Maria Malicka získala stříbrnou medaili na Mistrovství EU mládeže v kategorii dívek do 14 let v roce 2017. I v dalších týmech hráli hráči předchozích ročníků Mistrovství EU mládeže.

V říjnu se bude hrát v Rakousku Evropský pohár družstev. Vítězka letošního Mistrovství EU zde bude hrát na 1. šachovnici. V nejbližších letech jistě uvidíme v evropských soutěžích dospělých i další hráče a hráčky z letošního MEU.

Neúčast na Mistrovství EU:

Každý turnaj má své účastníky. Turnaj v Říčanech hráli hráči, kteří se rozhodli hrát turnaj v Říčanech, protože tam chtěli hrát. To je zcela správné a logické. Pak tam hrála také jedna výprava, která se původně hlásila na Mistrovství EU mládeže, ale byla odmítnuta, protože pořadatel odmítl požadavky, které si diktoval vedoucí výpravy.

Mistrovství ČR mládeže 2023:

Zaregistrovali jsme obavu, že by Aparthotel Svatý Vavřinec mohl být konkurentem pro jiné pořadatele Mistrovství ČR mládeže 2023. Odpověď je jednoduchá a logická. Nemohl. Každý apartmán má svého vlastního majitele, který apartmán pronajímá hotelu. Majitelé ale mají právo určit si, kdy budou v apartmánu bydlet oni. Většina majitelů je z Prahy. V roce 2023 má Praha jarní prázdniny v termínu Mistrovství ČR mládeže 2023. Navíc bychom potřebovali kapacitu celého hotelu plus dalších hotelů. V TOP sezóně nám hotel nedá ubytování za ceny, které by si šachisté žádali.

Mistrovství EU mládeže 2023:

Pro příští rok máme dvě možnosti. Buď se dohodneme s Aparthotelem Svatý Vavřinec na jiných podmínkách pro ubytování a stravování, aby byli účastníci zcela spokojení. Nebo najdeme hotel, ve kterém bude pořádání Mistrovství EU ekonomicky přijatelné. Nabídky od hotelů máme. Letos však již měli obsazeno. Již dnes máme od důležitých zahraničních výprav smysluplnou zpětnou vazbu a podněty pro Mistrovství EU mládeže 2023. Většina vedoucích výprav plánuje účast na Mistrovství EU mládeže 2023 ve větším počtu účastníků. Od nás potřebují „jen“ včasnější vydání propozic Mistrovství EU mládeže.

Zdeněk Fiala, ředitel turnaje

* tento článek byl po telefonické domluvě publikován na nss se souhlasem pana Fialy 

* článek byl původně publikován na stránkách ŠSČR, pod tímto odkazem 

* článek ns nss

68x 6209x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (68) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
azvl

To Karel Havel: osobně bych teda na jeho místě před začátkem jednoho kola zašel k rozhodčímu jak začínal kolo, plácl pár vět a v klidu odešel. Člověk chápe že vzhledem k hodně napjtatým vztahům zřejmě nebyl oboustranný zájem na setkání s PK. A nikdo by nemohl nic říct. Spíš kdo věděl o vztazích s PK by to ocenil.

+0 /-0 | 09.09.2022 11:07

Robert Cvek

Cituji PK "kniha vyjde 23.9. a nebo 26.9. ( pátek nebo pondělí), jestli v pátek, tak ten víkend jedeme za panem Jansou podepsat předobjednávky, jestli v pondělí, tak asi až za týden. ke každé knize bude zdarma video v ceně cca 200kč a podpis. Kniha v předprodeji je o cca 50kč levnější" - Rád bych dodal, že jsme se samozřejmě nebavili jakou má cenu to video, ale rozhodně je to více než 200 Kč. Jsou to všechny partie (vážné), které jsem s panem Vlastimil Jansou hrál, vzpomínám na to, na okolnosti, na své pocity atd. a samozřejmě partie rozebírám. Video je dlouhé cca 1 hodinu a 29 minut.

+2 /-0 | 09.09.2022 07:50

Karel Havel
Re azvl: Určitě s Vámi souhlasím, že měl v Luhačovicích MP mladé šachisty oslovit. Proč to neudělal asi mělo co do činění s jeho vztahy s PK, ale to nevím, jen si domýšlím. Jen z vyjádření PK na NŠS jsem nabyl dojmu, že se podle něj MP na turnaji vůbec neobjevil, ale Vy potvrzujete mou informaci, že tam byl. Takže jsem vyjádření PK buď špatně pochopil nebo to PK napsal eufemisticky řečeno poněkud nepřesně.
+0 /-1 | 08.09.2022 21:12

Petr Koutný

Petan - Jestli dostal příkaz chovat se stejně jak členové VV, pak je to jenom jeho volba a jeho rozhodnutí. Ale přesto je slušnost na zprávu na FB odpovědět. Jestli to v něm není, je to jen jeho problém a nebo dost dobré školení od členů VV. Tím říkám Petan jen to, že ani neodpověděl. Tím taky říkám, že toto není žádný člověk, který má komunikovat, jen další loutka a zbytečná placená funkce nasvazu. Někdy nejsou peníze na reprezentanty, ale na vytváření umělých pozic, pro své kamarády, na to se najdou peníze vždy. Jestlineumí komunikovat se všemi, pak je zbytečný a to už dokázal. 

+1 /-0 | 08.09.2022 20:50

Petan

Nedivil bych se, kdyby dostal politický úkol komunikovat jen přes oficiální kanály. Jak již bylo zmíněno - příkopy jsou již příliš hluboké. Jako předseda komunikace pro marketing a komunikaci by měl zapracovat na angličtině. Pamatuji se na jeho rozhovor s Gelfandem v nějakém online přenosu a to byla hrůza.

+0 /-0 | 08.09.2022 20:40

Petr Koutný

Petan asi mají chybu na stránkách, protože tam píšou o Bednaříkovi toto: 

Bude mít na starosti komunikaci s členskou základnou svazu, včetně krajů a oddílů. 

 

Ale měli napsat toto: 

 

Bude mít na starosti komunikaci s členskou základnou svazu mimo lidi a organizace, které svaz šikanuje a mstí se jim. Seznam těchto lidí a organizací bude VV měsíčně aktualizovat. 

+2 /-2 | 08.09.2022 19:25

Petr Koutný

Petan to je jinak. Naše poslední komunikace byla, když chtěl Pepa prémii 5 000kč za Luhačovice, to mi psal na FB a vše fungovalo. Asi jsem mu nemusel nic dávat, ale protože držím slovo , tak jsem mu poslal 5 000kč. To bylo odhadem konec července. Vše fungovalo. Víš známe se několik let, prostě když něco chce, pak je vše ok, když napíši já, pak musím oficiálně? Přijde mi to divné komunikovat o jeho prémiích FB a pak najednou  to nejde. Slušně jsem ho poprosil o možnost zveřejnění článku o knize pana Jansy. FB ti potvrdí přečtení a nic. Mohl odepsat, hele Petře ok, ale prosím pošli to sem. Ale viděl zprávu a nic. Týden nic, dva týdny nic a napořád nic. Takže z principu, chce něco po mě a komunikuje a zeptám se ho a mlčí??? Tuším, že to dostal politickým úkolem a plní politické plány, protože toto je tady už několik let. Svaz se snaží lidem mstít, u nás má smůlu, že ani nemá jak. Jen potom musí vydávat tiskové zprávy a veřejné prohlášení. Vadí mě pokrytectví a falešnost. Mohl se snažit být takovým mostem mezi příkopy, ale rozhodnul se být příkopem. Doufám, že to volby změní  a tuším, že pak mu bude zase fungovat FB. Jenomže já, už rozhodčí mám a knížku v té době už budu mít vyřešenou. Jedna z mých vlastností je to, že nezapomínám. Jak jsem říkal, je to jeho volba a mě to ani nevadí. Knížka se prodává skvěle, rozhodčí mám a vím, že lidi na svazu jsou stejní. Mě je jich líto a těším se, až bude líp. 

+2 /-1 | 08.09.2022 19:17

Petan

Re PK: Není to absurdní, stěžovat si na to, že s tebou svaz nekomunikuje a neposkytuje žádné informace, a zároveň prohlašovat, že dotazy a požadavky na oficiální kontakty k tomu určené nikdy posílat nebudeš a budeš je posílat zásadně na soukromé adresy?  Chápu, že dokud jste byli kámoši, fungovala komunikace na soukromých mailech, ale to už evidentně nejste.Ignorováním oficiálních kontaktních adres popíráš svoje vlastní slova, že s tebou nekomunikují a neposkytují ti informace. Už ti to tady radilo více lidí, že by kritika svazu měla být lépe připravená a podložená argumenty včetně doložení pokusu o získání stanoviska protistrany. Ale evidentně to nepadlo na úrodnou půdu.

+2 /-0 | 08.09.2022 19:02

azvl

To Karel Havel: tak ono stačilo před začátkem jednoho kola popřát všem hráčům pěknou hru. 

Naprosto běžné když se hraje prakticky jakýkoliv turnaj a předseda svazu se tam z nějakého důvodu ukáže. A tohle snad bylo navíc mistrovství mládeže. Že kvůli vztahům s Petrem Koutným tohoto nebyl schopný je ubohé. Jinak info je že rozhodčí mu to nabízel.

A plácání nesmyslů na ČT o tom že tam nějaký hráč odmítl nastoupit proti dalšímu hráči který měl ruské jméno, to je lepší nekomentovat, za těch necelých 40 000kč co stojí šachový svaz jeden díl V šachu udělal prakticky ze šachistů idioty. Přitom stačilo zavolat rozhočímu co tam byl, číslo na něho má. A není to jedna paní povídala, bohužel.

+1 /-0 | 08.09.2022 18:20

xdavx x

urcite je dobre ze Martin Petr v Luhacovicich verejne nevystoupil. Asi by znovu lhal, jak je jeho dobry zvykem.

+1 /-0 | 08.09.2022 17:55

Karel Havel
Podle zdroje " jedna paní povídala" ,MP sice v Luhačovicích nějak veřejně nevystoupil, ale za rozhodčími se stavil a snad se s nimi i vyfotil.
+1 /-1 | 08.09.2022 15:57

azvl

Tak ono s tou knížkou je to asi podobné jak Petr Martin  nechtěl jít pozdravit účastníky v Luhačovicích před některým kolem ačkoliv tam byl. Hloupé, zbytečné a na úrovni pohádaných dětí. Chápu že mohou mít problémy s PK, ale jak mohl a taky měl jít pozdravit do Luhačovic, tak nějaká krátká zpráva o nové knížce Vlastimila Jansy by na svazových stránkách měla být. Jinak ty svazové stránky a koneckonců i PM je placené ze svazových peněz.

+1 /-1 | 08.09.2022 15:01

Petr Koutný
Pavle souhlas. Jen dodám, když chtěl Pepa sponzoring, dělat rozhodčího a dokonce prémie za Luhačovice, pak odpovídal a Facebook byl super. Teď najednou to nejde a nefunguje. Znám ho spoustu let a vždy fungoval mobil , messenger nebo mail. Nebudu psát ofiko na email, protože nevím kdo mail čte, kdo ho může zneužít a komu nakonec dojde. Zařekl jsem se, že od dvou lidí chci mi mít v životě klid a nebudu s nimi nikdy komunikovat, tedy Petr Martin. Rostislav Svoboda a proto nemůžu psát ofiko email, protože nechci aby tito lidé četli mě emaily. Pavle je to jeho volba. Sponzoring ode mne nedostane, rozhodčího si najdu jiného a knížku si budu propagovat jinak. Ale protože neumí komunikovat, budu to i veřejně psát. Je to jeho volba, je to jeho arogance. Ale to zírám. Jak dobře ho zaučili.
+1 /-5 | 08.09.2022 12:13

Pavel Ch

Petře, já Ti to psal, mluvil s Tebou, radil, rovnou. Na offiko adresu PB nebo na sekretariat@chess.cz napiš znovu o knížce.

 

Holt, když Petře veřejně píšeš, že "Kostky už byly vrženy", "Demarkační čára překročena", "příkopy vyhloubeny", tak holt je pro vás předseda komise jen offiko osobou svazu a ne kámošem z týmu Luhačovic. Se kterým sis vícekrát denně psal přes facebook. Zvlášť, když si o něm tady něco napsal předtím, co neznělo jako o "starým dobrým kámošovi". A je úplně irelevantí jestli si to o PB napsal oprávněně nebo ne.    

 Samozřejmě, svaz nebude mít vůbec za zlé, když, jak píšeš, nahlásíte svazu taky svou offiko adresu, kam na R+P psát. 

+2 /-0 | 08.09.2022 11:50

Petr Koutný
Pepo po tobě už opravdu nic nechci, nepiš mi sem další lží. Na dotaz ke knížce pana Jansy jsi mi neodpověděl. Zprávu jsi viděl a neměl jsi v sobě ani kousek slušnosti odpovědět. Učíš se na svazu rychle, já o takovou formu komunikace nemám zájem.
+1 /-4 | 08.09.2022 10:35

PepaBed

Ještě tedy přidám dodatek. I na messenger jsem Ti napsal, že nepíšeš na svazové kontakty, konec konců stejně tak jsem to psal již myslím 2x do chatů na tento web. Já s tímto problém nemám, pokud něco budu potřebovat a jedná se o neosobní věc, rád se obrátím na Tvoji sekretářku. 

Bohužel, pokud nehodláš dle Tvých slov psát nikdy oficiálně, tak pak si nestěžuj že nekomunikuji.  Více se již tady zapojovat do diskuze nebudu. 

 

+3 /-0 | 08.09.2022 10:22

Petr Koutný
A poslední rada- nepiš mi na email, facebook. Piš mi na oficiální email RP šachy, od rána to půjde na sekretářku, celé naše vedení a pak uvidíme, jestli ti odepíšeme. Jestli ti přijde hloupé, pak mě to přijde svazácké, ale tomuto slovu už rozumíš.
+0 /-4 | 08.09.2022 09:58

Petr Koutný
Pepo - vyvratím jak píšeš nepravdivé tvoje informace. Jak píšeš, vždy jsem ti psal na soukromý Messenger, vždy jsme se domluvili a vždy to fungovalo. Několikrát jsem ale v poslední době psal na messenger, ten potvrdil přečtení, ale už jsi neodpověděl. Stačilo napsat, napiš to oficiálně, ale ani to jsi neudělal. Bylo to arogantní a neodpověděl jsi. Takže jsi pro mne člověk, který nekomunikuje a chová se arogantně, stejně jak většina lidí z tvého svazáckeho okolí. Nebudu ti psát oficiálně a vždy na soukromý Messenger. Teda asi ani to ne, protože lidem, kteří neumí odpovědět už nepíšu a nic po ní h nechci. Nepotřebují od tebe nic. Chápu, že jsi prošel školením a mezitím jsi zapomněl kým jsi byl. Může jak to umíte napsat dlouhé veřejné prohlášení plné prázdných slov, já ale budu mluvit pravdu, když řeknu že nekomunikuješ a že ti už nevěřím.
+1 /-4 | 08.09.2022 09:54

PepaBed

Dobrý den,

dovolím si jen v rychlosti vyvrátit nepravdivé informace k mé osobě.

Je pravdou, že mojí náplní je komunikace s členskou základnou, avšak ŽÁDNÁ zpráva od tebe Petře ani nikoho z RP šachy na můj pracovní email nepřišla (a to i před 1.9. 2022 než jsem na ŠSČR nastoupil), stejně tak tomu nebylo ani na jiné oficiální kanály ŠSČR, které spravuji. Navíc jsem již několikrát do chatu na tento web psal, ať pošlete dotazy či jiné podklady na oficiální email a rádi vám odpovíme. To bohužel neděláte a pak píšete, že ŠSČR s vámi nekomunikuje a šíříte tím nepodložené informace. 

Proto prosím, než zase vypustíš do světa informace o jakékoli osobě, první si vše ověřuj, napiš lidem například na ŠSČR na oficiální konktaktní adresy, jako to dělají všichni členové ŠSČR a potom teprve publikuj. Zbytečně tak shazuješ lidi a následné omluvy či doplnění v komentářích už mnoho lidí ani nečte. Což bezesporu neoprávněně lidem škodí. 

Na závěr doporučím ještě jednu věc, o kterou se můžeš v dalších komentářích opírat. Určitě prosím nepiš lidem do soukromých chatů, zde není nikdo povinnen odpovídat na pracovní dotazy. A navíc, tvé odpovědi jsou na mé rozhodnutí jasné: Nikdy se nic mazat nebude, zavolejte právníky a stejně si budu dělat co chci. 

Jsem rád, že Robert natáčí videa a propaguje tím šachy, taktéž že se lidé mohou na vašem webu dočíst o různých turnajích, ale prosím, než publikuješ článek, ve kterém hledáš pouze senzaci a útočíš tím na mnoho lidí v šachovém prostředí, zjisti si jak vše doopravdy je. Děkuji.

+7 /-0 | 08.09.2022 08:38

Karel Havel

Re Petr Koutný: Když jsem dnes otevřel NŠS, tak jsem nevěřil vlastním očím, co jste se rozhodl zveřejnit. Ale jsem tomu rád a gratuluji Vám k tomu.I když je to trochu málo bulvární a tak čtenost článku na ty Vaše články se zdrojem "jedna paní povídala" to tedy nemá ani náhodou.Na MEU jsem nebyl, takže ho nemohu hodnotit, ale trochu znám pana Fialu a byl jsem na řadě jím pořádaných akcí, takže se mi zdálo, že ta kritika jím pořádané akce v rámci Vaší brutální předvolební kampaně proti stávajícímu vedení ŠS byla dost hnusná. A jsem rád, že jste si k němu nakonec našel cestu. Třeba i v případě Vámi tak proklínaného Martin Petra jednou zjistíte, že až takový zloduch, jak si dnes myslíte,  to možná není. 

+5 /-0 | 08.09.2022 00:22

istr
Dvojitý zápor je potvora.
+2 /-0 | 08.09.2022 00:20

N. Očník

Petr Koutný: Když vy prostě píšete často rychleji, než ty myšlenky zformulujete ... "Nikdo tady nepsal zadarmo! Jestli někdo, pak vyjímečně". To nápadně připomíná "Žádný zámek jsem si nekoupil, a navíc jsem ho koupil ze zdaněných peněz!" 

Jinak tedy, když si běžný čtenář srovná vyjádření Svazu k Luhačovicím, a zdejší předchozí článek k Mistrovství EU mládeže ... tak těžko může nabýt jiného pocitu, než že obojí bylo špatně. A pak se teprve ozývajjí hlasy z druhých stran, které mnohé informace ukazují v jiném světle. 

Chápu, že nechcete dávat horentní sumy za články od velmistrů, není to vaše cesta, jak říkáte. Ale jestli je vaše cesta publikovat články "jedna paní povídala a zkuste mi vyvrátit, že to tak nebylo", a pak se chlubit množstvím diskusních příspěvků pod takovými články, tak je to smutné. Pochopitelně na to ale máte právo, dlouhodobě se ukáže, jestli zdejší šachový Blesk má své právoplatné místo na slunci ... zatím se zdá, že ano, protože bulvár holt část společnosti dnes táhne. V důsledku se pak ale nedivte, že vámi publikovaným článkům mnoho lidí raději apriori nevěří, než si je ověří z nějakého jiného, seriózního zdroje. To se pochopitelně netýká článků od Roberta Cveka, ty mají standardně vysokou a zejména šachovanou úroveň. 

+6 /-0 | 07.09.2022 23:38

Petr Koutný

Nemiroff - Tomáš a Martina opravují články. Teď se snažím vylepšit technicky stránky po technických vylepšeních. Třeba, když se vymaže komentář, aby tam komentář zůstal, ale šla vidět jen věta, že byl komentář vymazán. Diskuze by měla jít do vláken,protože není jansé, kdo na co  a komu odpovídá. Je toho víc, je to objednáno a zaplacené zálohy. V září to snad bude... 

+2 /-0 | 07.09.2022 22:17

Agent Voňavka

Tak já už toho s tebou zažil dost a když občas vidím ty články, tak je mi líto, že si to nenecháš opravit, poradit apod. A pokud má Humprey problém, tak si může jít debatovat k Jílkovi. Tam by dostal za ty svoje debilní politický kecy ban hned. Tady je to poslední médium, kde se může vyblít. Divím se, že máš tu trpělivost ho tu trpět. Za mě by už dávno letěl.

+2 /-3 | 07.09.2022 21:54

Petr Koutný

Nemiroff - kritika je ok. Když psal o mě Peter Michalík, že jsem psychopat, bylo v to článku. Když mě někdo kritizuje v diskuzi, přečtu si to a snažím se oddělit osobní nenávist a kritiku, která nás  a mě může někam posunout. Připuštím spoustu chyb a kritiku mám rád. Nemám rád lži, fauly a zbytečné urážky. Pod tímto filtrem hledám inspiraci k dalším článkům a děkuji za tyto kritické komentáře. 

+0 /-2 | 07.09.2022 21:48

Agent Voňavka

Sluší se napsat, že u konkurence ( to jest u Jílka ) se nechávají jenom komentáře, které podporují svaz a souhlasí s Jílkem či Zimniokem. Kritika je u nich nepřípustná. To tady zatím není. Takže buďme rádi za jakž takž demokratický nss.cz

+3 /-2 | 07.09.2022 21:46

Petr Koutný

Chess, protože jsi bloknutý. Kniha vyjde 23.9. a nebo 26.9. ( pátek nebo pondělí), jestli v pátek, tak ten víkend jedeme za panem Jansou podepsat předobjednávky, jestli v pondělí, tak asi až za týden. ke každé knize bude zdarma video v ceně cca 200kč a podpis. Kniha v předprodeji je o cca 50kč levnější. Ale třeba to bude zajímat i někoho jiného a nebude vadit, že další vlna nenávisti od chessu už nejde vidět. Upřímně, žádná škoda. 

+0 /-2 | 07.09.2022 21:43

Petr Koutný

Humphre - opět fauluješ. Mě neignorují velmistři, já je nechci platit a ne protože na to nemáme, ale protože vidíme větší smysl sponzorovat turnaje, než tady platit články, které si napíšeme sami. . Dá se to pochopit, nebo budeme pořád šířit lež? Jestli chceme lhát, stačí říct a klidně dám ban. Když se pokusím desetkrát člověkovi říct názor a on bude odpovídat jen lží a pomluvou, pak nebude lepší když tu nebude psát?? 

+3 /-2 | 07.09.2022 21:40

Petr Koutný

Aktuálně jsem bloknul Chess. Chceme lepší diskuzi a tak bude....

+0 /-2 | 07.09.2022 21:38

ciki333

OldřichKuželka

Mimošachové příspěvky Ing. Štohla, z oboru politologie, plnohodnotně nahradím sám. Do větší hloubky a s naservírováním čtenářům "pod nos." To, že Igor je mistrem svého řemesla (=šachu), ještě neznamená mít patent na rozum...

+1 /-4 | 07.09.2022 21:36

Petr Koutný

Humphre - diskuze je tady problém,který se snažíme řešit. To je vlastně největšídůvod, proč tady už za Bolka nakonci jeho působení moc hráčů tady nepsalo. Komentovat a nechat se urážet, se nikomu moc nechce. Proto jsem zavedli zabování, máme admina diskuze a technicky chceme diskuzi ještě víc vylepšit tak, aby tady bylo možné si říct svůj názor, ale bez urážek a výhružek. 

 

Přesto " Bucefalos " to napsl moc dobře.... někteří rodiče a někteří účastníci turnaje si myslí to a to a dokládají to těmito fotkami. Avšak pojďme se podívat i na druhu stranu.. A ta říká toto a toto.. A konečný závěr autora článku může být i vtipný, milý.. A hezký........ Takto to příště napíšu, teda pokusím se o to. Tento komentář mě inspiroval a motivuje toto dokázat. Díky B.

+1 /-0 | 07.09.2022 21:36

Agent Voňavka

A Koutný psát neumí, to je známý fakt. Já se tu jen bavím a mám důvod brojit proti svazu. Ale jinak to tady beru s hodně velkou rezervou.

+0 /-1 | 07.09.2022 21:35

Agent Voňavka

Já se ti nemusím omlouvat, protože ti nevěřím. Tož tak.

+0 /-1 | 07.09.2022 21:34

HumphreyvanWeiden

Víš co Vojto, to je každého boj. Tak jak se chová Svaz, to je jeho vizitka. Tak jak píše Koutný, to je zase jeho vizitka. Že ho ignorují velmistři a reprezentanti, kromě tebe, to vypovídá hodně o něm. Že ty sám nejseš schopen se mi omluvit, i když ses jasně spletl, to je zase tvoje vizitka.

+2 /-1 | 07.09.2022 21:32

OldřichKuželka
+4 /-1 | 07.09.2022 21:31

Bucefalos
Možná by bylo lepší postavit článek asi takto.. : někteří rodiče a někteří účastníci turnaje si myslí to a to a dokládají to těmito fotkami. Avšak pojďme se podívat i na druhu stranu.. A ta říká toto a toto.. A konečný závěr autora článku může být i vtipný, milý.. A hezký.
+4 /-0 | 07.09.2022 21:29

Petan

Také bych uvítal, kdyby více přispíval GM Štohl, který má o šachu velký přehled a má zajímavé šachové postřehy. Také bych uvítal, aby paní Martina (pokud stále ještě dělá administrátorku diskuze) byla ostražitá a neopomněla zabanovat přispívatele, kteří diskutéry s jiným politickým názorem titulují urážkami typu nácek. Nejčastěji se tohoto prohřešku dopouštějí panové Kuželka, Horáček, Morphynista, Vasilis apod. (je jich tolik, že jsem si možná na všechny nevzpomněl)

+3 /-6 | 07.09.2022 21:27

Agent Voňavka

Až se naučí chovat správně svaz, tak se možná dočkáme i lepšího psaní ze strany pana Koutného. Co na tom, Houžvo, nechápeš?

+1 /-1 | 07.09.2022 21:23

OldřichKuželka

Velice rád bych uvítal, kdyby sem přispíval pan velmistr Štohl, bohužel jej znechutili náckové z SPD Tomia Okamury... 

+5 /-5 | 07.09.2022 21:09

HumphreyvanWeiden

Petr Koutný: Ještě jedna věc. Já vás neobviňuju ze lži, ale z manipulace. Že jste pomluvil docela zdařilý turnaj, úmyslně jste uváděl jen negativa, o kladných věcech jste se vůbec nezmínil, i když jste se mohl zeptat organizátora.

Víte, vy kritizujete Svaz, oprávněně, že na Luhačovicích nacházel jen chyby, nic pozitivního. A přitom sám píšete stejně o turnaji pana Fialy. Proč? Že se schováte za názory rodičů na věci nic nemění, to je jen alibismus.  

+2 /-1 | 07.09.2022 21:05

Agent Voňavka

Houžvo, běž si obhajovat Rusko a Putina a nenazývej někoho chudákem, když sám jsi naprostej tragéd.

+1 /-2 | 07.09.2022 21:01

HumphreyvanWeiden

Petr Koutný: Neměl jsem na mysli placené články, ale účast v diskuzích. Bylo velice pěkné, když se David vyjádřil třeba hned bezprostředně k nějakému turnaji nebo k nějaké události. Lidi to měli moc rádi, když napsali dotaz a njejlepší náš hráč jim odpověděl. Samozřejmě, neměl vždy čas a někdy odpovídal krátce, ale bylo fajn vidět, že mu nedělá problém bavit se s "obyčejnými" hráči.

Samozřejmě, bez těch Plátových sprosťáren, což je taky vaše ostuda.

+5 /-2 | 07.09.2022 20:56

HumphreyvanWeiden

Pláte, nemluv nesmysly, já jsem na ten turnaj nebyl přijat. Že mě tam přesto napsali, není moje chyba. Buď jseš naprosto natvrdlej nebo se nedokážeš omluvit a pořád pomlouváš, chudáku.

+3 /-1 | 07.09.2022 20:52

Petr Koutný

Ciki k nabídkám - IM hráč chtěl 2000 Kč za článek, KM hráč chtěl 1000Kč za článek. GM hráč chtěl víc než IM hráč za článek. Představa, že si zaplatíme 30 článků od GM a dáme za to 100 000 Kč za měsíc, 1,2 mil Kč za rok a 6 mil za 5 let je naprosto pro nás nezajímavá:) 

Když jsme dělali on-line živé přenosy, začínali jsme za 1000kč/den ( turnaj devět kol - 9 000Kč přenos), pak byla cena 2 000Kč/den a nakonec 3 000Kč a požadavek na dva lidi. Takže 9.kol je cca 54 tis Kč za přenos....

 

Takže mám možnost dát cca 100 000Kč za články, nebo cca 100 000Kč dát za dva přímé přenosy  a nebo dát 100 000Kč na sponzoring turnajů za rok. Jasně, stránky stojí ročně na provozu za servery cca 30 000Kč a musí si na sebe vydělat, musí se zaplatit investice, kterou jsme do ní dali v nákupu od Bolka a musí i něco vydělat, tak abychom mohli třeba podpořit finančně vydávání knih....Ta ekonomika je jasná, ale my opravdu nedáme 6 mega za pět let do článků na těchto stránkách....

 

Máme šachy rádi, ale jestli čekáte, že tady budeme 365dní v roce psát a zaplatíme za to milión za další články, pak toto není naše cesta.

 

A mimochodem, jestli si myslíte, že Bolek do těchto článků od GM nenarval neskutečné peníze, pak se mýlíte. Nikdo tady nepsal zadarmo! Jestli někdo, pak vyjímečně....Jen aktuálně já a Robert tady píšeme zadarmo, protože si za psaní neplatíme. Jsou to naše stránky a to je naše výhoda. 

+2 /-0 | 07.09.2022 20:41

Petr Koutný

AZVL - ale souhlas, v Luhačovicích bych dnes udělal několik věcí lépe. Souhlas Herlíkovice byly průser století, ale i díky nim jsme se poučili a Luhačovice byly jiná liga a další turnaj, který budeme pořádat bude snad ještě lepší, určitě né dokonalý, ale lepší. Kritika by nás měla posouvat, z chyb bychom se měli učit a měli bychom se snažit, dělat lepší věci. 

 

Něco se přece ale stalo. Vyšel tady článek od Petera Michalíka a k Mistr. EU. Svaz vydal dvě veřejná prohlášení a jeden hodně budovatelský článek stáhnul někam do ztracena. Tři reakce během jednoho týdne! VOW. Teď nehodnotím jaké to byly reakce, ale reakce byla. Tak a třeba příští ročník MEU bude lepší, nebo si vezme něco z kritiky a zlepší to. Nezlepší to samozřejmě protože tady byl článek, ale protože se chceme zlepšovat a dělat lepší věci a kritika, může i pomáhat! Třeba budou i lidi ze svazu malinko víc opatrnější v komunikaci s reprezentanty, protože nevíte nikdy, kdy se to tady objeví. Neříkám, že toto je nejlepší cesta, ale lepší cestu s tímto svazem jsme za tři roky nenašly. Někdy čekáte na odpově´d ze svazu dva týdny a někdy máte reakci s veřejným prohlášením do jendoho dne. 

 

Nevím jak vy, ale nebudu čekat na to, až mi napíše někdo ze svazu, jestli mi otisknout info ke knížce pana Jansy. Napíšu tady, že to ignorují a že knížka bude vytištěna 23.9.2022. Co naplat, že Bednařík je placený za komunikaci. Mě to nevadí, já mu nebudu sponzorovat jeho turnaj a jsme si vyřízení. Oba dva se bez toho obejdeme. Ale čekat na Godota? Proč? 

+0 /-0 | 07.09.2022 20:28

ciki333

Off topic

Petr Koutný: "Větina lidí tady v minulosti psala, ale za peníze. My máme jinou cestu a protože neplatíme za články, tak tady velmistři nepíšou. Kdybychom platili, není problém tady mít každý den článek od GM. Takže je to o penězích."

Kupříkladu Marek Vokáč (budiž mu země lehká) plodil články, s nějakým tím rozborem partie, velice rád...Za 1000,- Kč/ 1 formát A4. Minimálně 1/2 velmistrů za zenitem, co tře bídu s nouzí, ale zároveň se vyjadřuje o nss jako o "žumpě," by za "1 k" zásobovala čtenáře svými postřehy jak na běžícím pásu. V éře enginů je to vyhazování peněz. Pan Cvek v dobrém slova smyslu stačí, neb svou práci analytika vykonává svědomitě. A fakt, že sem nepíše kupříkladu Ing. Štohl, kvituji s povděkem. Sudičky mu nadělily do vínku šachového talentu habaděj, ale na druhé straně ubraly kritické myšlení, zejména v politologii. Stručně...

Já (hovořím pouze za sebe) na jeho probruselské, čaputovské pindy zvědavej nejsem...

+0 /-3 | 07.09.2022 20:26

azvl

To nemiroff: hromady turnajů aby každý občas něco vyhrál. Že to mladé hráče kazí musí snad být každému uvažujícímu člověku jasné. Jenomže zrovna tohle je každému ukradené.

+0 /-0 | 07.09.2022 20:25

azvl

Proto je dobré být hodně opatrný nad podobnou kritikou. A když někdo kritizuje ať to dělá pod vlastním jménem, jinak to samozřejmě padne na toho kdo to zveřejní.  

+0 /-0 | 07.09.2022 20:21

Pavel Ch

 Je to velký tlak, když na vás útočí xyz lidí. Sám jsem to zažil a není to rozhodně snadné, se od toho odprosit/naučit se to strávit. A někdy, když si myslíte, že jste proti tomu imunní, tak vnitřní stres vás "sejme", většinou tak, že se vaše zdraví sesype.

 

To nejsou slova bafuňáře, ale slova Roberta Cveka (viz vedle článek), ale jako by hovořil bafuňářům z duše. frown

+1 /-0 | 07.09.2022 20:20

Agent Voňavka

Tak u mládeže turnaje jako Mistrovství Čech/Moravy/Slezska či MEU zcela postrádají smysl. Naprosto o ničem. Ale to by se musela na svazu změnit metodika trénování a přístupu k mládeži.

+0 /-0 | 07.09.2022 20:19

azvl

 

To nemiroff: asi se o pořádání není zájem nebo si snad myslíš, že o takové neatraktivní turnaje se pořadatelé bijí? Samozřejmě je otázka jaký mají tyhle význam.

A ty si myslíš, že tam všichni byli spokojení? Při takovém množství se vždycky nějaký rýpal najde komu se něco nebude líbit.

+0 /-0 | 07.09.2022 20:15

Agent Voňavka

azvl: souhlas. Ale viděl jste podmínky v Luhačovicích? Hezčí hrací sál jsem snad ještě na mládežnických akcích neviděl. I věci okolo. Byl jsem tam jen na pár hodin, ale stačilo mi. Oproti tomu nějaký sklep nebo garáž je opravdu ostuda a vlastně mě k tomu nějaký další kecy nezajímají, protože nejsou potřeba.

+0 /-0 | 07.09.2022 20:12

azvl

Jenomže spokojení a nespokojení účastníci jsou na každém turnaji. Stačí jen najít které člověk chce. A určitě by se našli i na turnaji RP šachy Luhačovice. A to si myslím, že to byl turnaj na hodně vysoké úrovni. Slušně řečeno ať člověk dělá co chce stejně se vždy při větším množství lidí najde někdo kdo to pomlluví, stejně jako třeba na svatbách nebo jiných hromadných akcích. 

 

+1 /-0 | 07.09.2022 20:07

Agent Voňavka

Já si pamatuju, že jsem MEU hrál v Rakousku, v Murecku. Tam to bylo super a mělo to i úroveň. Nechápu jednu věc...ME či MS mládeže se hraje většinou každý rok jinde. To se vážně MEU musí konat každý rok v ČR? Na to má teď Fiala nějaký monopol? Já jen, že v Evropské unii je bezmála 30 států, tak proč se to nestřídá? 

A nic jsem se nedočetl o hraní v garáži. Dle fotek naprosto tragická hrací místnost. Obzvlášť, když to člověk srovná s tím ubytováním. Jako den a noc...

+2 /-0 | 07.09.2022 20:00

Petr Koutný

Humphre - trošku poopravím. Větina lidí tady v minulosti psala, ale za peníze. My máme jinou cestu a protože neplatíme za články, tak tady velmistři nepíšou. Kdybychom platili, není problém tady mít každý den článek od GM. Takže je to o penězích. Máme na výběr, platit velmistry za články a nebo sponzorovat turnaje. Naše volba je podpora turnajů, například v Září MČR tělesně postižených. Je to naše volba, kam dáme peníze. 

 

Humphre - více poopravím. O čem to prosím píšete? Jsou rodiče, kteří jsou nespokojení s turnajem a na tom se nic nezměnilo. Já opravdu nevím, o čem píšete. Pan Fiala má jiný názor, jsou lidi kteří byli spokojení a kteří nebyli. Co mi prosím tedy vyčítáte? Jestli něco chcete vyčítat, prosím citujte z mého článku jedinou lež, či nepravdu. Jestli to nedokážete, pak Váš komentář je jen jeden velký omyl. Ale bude to těžké, protože v tom článku je můj jen poslední odstavec, zbytek jsou vyjádření rodičů, kteří byli na turnaji a poslali mi to písemně. Asi se nedovážíte říct, že lžou...Takže kritizujete, ale možná nevíte ani co kritizujete. 

 

Hodnotíte moje články. To je v pořádku, jenomže co píšu, jsou věci podložené, potvrzené a to, že například předseda svau napíše, že tomu tak není, přeci neznamená, že on má pravdu....Jinak, napište mi prosím, kde jsem psal nepravdu?? Protože jestli to nedokážete, od teď Vás beru za člověka, co píše prádzná slova. To prosím bez urážky.Když chcete kritizovat, prosím podložte to fakty. protože jak to nedpoložíte, Váš názor u mě nemá cenu ani tohoto času, ve kterém Vám odpovídám. Možná mě přesvědčíte o opaku. 

Jenom říkám, že když jdu do konfontace, hodně si ověřuji fakta a informace. A aby ten článek měl nějaký smysl,musí být neprůstřelný. Takže jsem zvědav, jestli třeba v tom poslendím článku o tomto turnaji najdete cokoliv, co dokážete zpochybnit. Jako nápovědu doporučím si pročíst diskuzi, kde bylo spoustu věcí potvrzených od přímých účastníků. Právě jste fauloval a jestli nedokážete opak, pak je to osobní, ale né věcné. 

+1 /-1 | 07.09.2022 19:54

HumphreyvanWeiden

Petr Koutný:

Proboha, to nejste schopen v sobě najít kousek, aspoň malý kousek sebereflexe? Zkuste si ten svůj článek přečíst ještě jednou - pokud bych neznal vás a vydařené akce pana Fialy, tak bych si o něm pomyslel, že je to nezodpovědný zlatokop, který nebere ohled ani na zdraví dětí.

Přitom po doplnění informací - až po dvou dnech !!! - vychází najevo, že ve skutečnosti šlo o nadstandardně kvalitní akci, která měla své mouchy, ale taky spoustu spokojených dětí a rodičů. Smekám před panem Fialou, že i v dnešních neutěšených dobách dokáže takový podnik zorganizovat.

Čtu rád články pana Cveka, jsou srozumitelné i slabším šachistům a přitom po odborné stránce pořád dobré. A bez urážek a napadání kohokoliv. Zato vaše články jsou opravdu mizerné. Pořád nějaké napadání, osočování, dost časté překrucování, zatajování skutečností, argumentační fauly.

Proč se potom divíte, že tolik lidí častuje vaše stránky nevybíravými výrazy? Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Není vám divné, že ač jste nejčtenější šachové médium, tak vás z velmistrů podporuje jen Vojta Plát? Dokonce i ten Michalík vás zkritizoval. O tom, že už sem nepíše David Navara, a psával sem hodně a rád, ani nemluvě.

+3 /-1 | 07.09.2022 19:34

Petr Koutný

Humphre - samozřejmě to je Váš názor. Já zase řeknu, že to co bylo v článku, bylo v diskuzi potvrzeno a mám to písemně od rodičů a taky to není lež. Takže neměl jsem pravdu? 

Ale jak jsem psal, férové by bylo dát prostor druhé straně. To přiznávám, jen je tady jedno velké ALE. Na druhé straně často není partner. P.Bednařík je placený za komunikaci a neodpovídá (asi dobře investované peníze) ,  Kůsová je na marketingu a neumí ani pozdravit, Martínek a Svoboda po všech lžích a faulech jsou pro mě jakkoliv nedůvěryhodní, takže není se na co ptát. Tím ale přiznávám, že pana Fialy jsem se MOHL zeptat a asi měl. 

 

Já neříkám dnes, že by NIKDO neměl pravdu. Pan Fiala má pravdu a rodiče, co mi psali, mají taky pravdu. Článek nebyl zpochybněn a ani vyvrácen. Ale, mohlo tam být toto vyjádřední, kdybych věděl, že má cenu se na to ptát. Neboli, tím říkám že když se to bude týkat pana Fialy, zjistím reakci a bude v budoucnu v článku. Kdyžs e to bude týkat třeba předsedy, tak to nemá cenu. Tam bych mohl použít starší prohlášení, protože vše bylo a je vždy super a pochybení se předem zamítá. 

+1 /-1 | 07.09.2022 19:09

HumphreyvanWeiden
Koutný - jestli opravdu nevíte, že když někoho v článku tvrdě zkritizujete a ještě z toho uděláte celodenní flameware, že byste měl kritizovanému dat šanci se obhájit, tak nejste novinář. Navíc jste zatajil, že na turnaji bylo opravdu velmi nadstandardní ubytování, že ta garáž měla dobré větrání. Sorry jako, ale to je "novinařina" na úrovni úrovni "Arizonského štěkotu". Informace neobjektivní, hlavně ,že si můžete do někoho kopnout.
+3 /-1 | 07.09.2022 18:49

dolezal
Tak já to zkopíruju ještě ke správnému článku... K hodnocení p. Fialy na stránkách svazu - pokud jde o údajnou "úroveň". Máme (jeho) tvrzení, že termín velmi nízká úroveň je neznalost či úmyslný argumentační faul a na tomtéž řádku, že účast je 10krát nižší než MS či ME. Proč asi? Zpravidla prý startují bronzoví medailisté. Kategorie (H)14 - startoval 4., 6., 19. 3 další, kteří se na MČR ani nekvalifikovali.(D)14 - 2.,3., 6., 8., 11. (H)12 - 9., 13., 15., 18. 3 na MČR nekvalifikovaní. (D)12 - 2., 4., 7., 12., 20. Společná kategorie U10 je natolik prestižní, že zde bylo dohromady 20 hráčů a hráček, což na 27 členských zemí EU není opravdu mnoho, je to dokonce méně účastníků, než bývá na MČR. (H)10 - 2., 3., 8., 17., 19., 23. (D)10 - o 3 medaile zde bojovalo celkem 7 dívek, z MČR - 1., 3. 1 co se openu MČR dívek neúčastnila. (H)8 - 4., 5., 8., 10., 12., 24., 30. D(8) - 2., 9., 1 co se neúčastnila. O úrovni hovoří také to, že v kategorii H12 zvítězil 13. hráč z březnového MČR, dle FIDE ELO tou dobou 853. hráč Evropy ročníku 2010 (zdroj: chessratings.top). Opravdu skvělá úroveň!
+0 /-1 | 07.09.2022 18:10

Petr Koutný

Humphe - Stále dnes nevím, co bych sem si měl ověřovat. 

 

 - Fakta - problémy s jídlem byly potvrzeny v diskuzi

- Hrálo se v garáži a teď je hodně na osobních pocitech, jestli to je OK a nebo NOK

-  Pokojový servis mohl někomu vyhovovat a někomu ne. 

 

Takže není moc toho,co si ověřovat. Protože NIC z původního článku se nevyvrátilo. Přesto jsme dali prostor i k druhému vyjádření. Takže novinářský prohřešek nevidím. Dokonce ten článek vyvolal reakci a diskuzi. Bude sto lidí a někdo vám řekne, že jídla bylo dost a někdo, že ne. Někdo řekne, že se dusil a druhý, že ne a přitom nebude nikdo lhát. Mě došly emaily, fotky a dokonce od lidí, které znám osobně, pak informace nebyly vymyšlené a byly i potvrzené v diskuzi. MOŽNÁ jediný prohřešek, v tom článku MOHLO být ihned vyjádření pana Fialy...ALE - od poslední zkušenosti s Pepou Bednaříkem, který dodnes neodpověděl a prý je placený za komunikaci, pak jsme vzdali jakékoliv pokusy se ptát lidí ze svazu. Stačí nám si ověřit informace a jejich reakce, VĚTŠINOU je jednostranná a bez sebereflexe. Tento článek  a toto vyjádření má i sebereflexi a podotýkám, proběhla komunikace, která byla férová. 

+0 /-1 | 07.09.2022 18:01

HumphreyvanWeiden
Díky za toto doplnění informací o turnaji. Ani jsem to nečekal. Ale pořád nechápu, proč si autor předchozího článku neověřil informace u pořadatele. To je základní novinářský prohřešek.
+1 /-0 | 07.09.2022 17:51

Petr Koutný

Nechtěl jsem zasahovat do tohoto článku a proto napíšu svůj komentář pod článek. 

Pabu Fialovi jsem dnes volal. Chci předem říct, že ač jsem v minulosti proti panu Fialovi vlnil vlny, za to se mu i omluvil, tak můžu s čistým svědomím říct, že u mě je to poslední člověk z VV a jejího širokého okolí, kterého respektuji. Nemám nic osobního proti němu a dokonce to byl jediný člověk z VV, který nám v Luhačovicích pomáhal, na rozdíl od pana Svobody, který s Martínkem jenom škodili. 

 

Jestli si představíte rozdíl jako den a noc, tak to byl stejný rozdíl byl, když jsem dnes volal panu Fialovi a když mě před dvěmi dny volala paní Lenka Kůsová. Ono, když Vám někdo volá a třetí slovo je šachová žumpa, pak nosánek trošičku nahoře a sebevědomí nepochopitelně ještě výš. Dopadlo to neslavně, ale ta arogance v tom telefonu byla neskutečná. Právě proto o tom píši, protože jsem dnes volal panu Fialovi. Máme někde rozdílné názory, ale lidsky a férově jsme si popovídali. Řekl jsem mu, že můj článek neměl za cíl mu škodit, chtěl jen informovat a právě proto mu nabízím i možnost, tady publikovat jeho článek. Přesto moje přání  a postoj zůstává stejný, vždy jde připravit pro děti lepší podmínky. 

 

Asi bych tady nikdy nepublikoval veřejné prohlášení Petra Martina, protože to je jiný příběh, ale říkal jsem si, že toto vyjádření může někoho zajímat a může informovat. Nemyslím si, že si oba články neodporují. Možná doplňují, názor si udělá každý sám. 

 

Pro vtipálky, v prvním odstavci senepíše o mě:) 

 

+5 /-1 | 07.09.2022 17:48