ME mládeže, aneb 920 odepsaných elo bodů ( aktualizováno)

14.11.2022 21:03 | Mládež

Na ME mládeže česká výprava odepsala neskutečných 920 elo bodů ( aktualizováno 14.11.) ! Po ME družstev mužů ve Slovinsku, po šachové olympiádě v Chennai je tady další velký neúspěch pro český šach.

Aktualizace článků 14.11. v 21:01

St.č.JménoRtgFEDBodyPoř.RpKrtg+/-Skupina
43Lutskiy Mikhail1170CZE3,563111340-20,40U8:Open
65Hradek Martin0CZE28479100,00U8:Open
42Policar Martin1519CZE3,5701485406,80U10:Open
86Hradek Ondrej0CZE29094400,00U10:Open
31Popov Roman1863CZE4,557161940-101,20U12:Open
42Hladky Tadeas2007CZE468179240-87,20U14:Open
30Janous Marek2204CZE471189640-126,80U16:Open
35FMFrank Adam2292CZE538223220-10,60U18:Open
21Kusova Nikola1251CZE524112240-8,80U10:Girls
28Lackova Lucie1186CZE4,534116240-20,00U10:Girls
27Buchtova Viktorie1537CZE3,562119440-152,40U12:Girls
28Slivova Linda1523CZE461116440-146,40U12:Girls
52Dobsa Emma1466CZE3,561144340-16,40U14:Girls
45Markova Karolina1699CZE451167340-12,40U16:Girls
4WFMLhotska Anna2287CZE525188640-128,40U18:Girls

                          - Mínus 920 elo bodů!!! -

            ŠSČR investoval za poslední tři roky do mládeže 11 mil Kč!

             Největší prioritou ŠSČR je mládež, máme ambice vychovat do roku 2050 mistra světa! 

Ale není těžké si přiznat, že klesáme níž a níž. Odpovědnost, reakce, změny....na to zapomeňte...

Máme scoutingy, soustředění reprezentační mládeže, grantové podpory, reprezentační trenéry a neskutečnou finanční podporu pro mládež a přitom nemáme odvahu si přiznat, že něco je špatně. 

Nejsme připraveni poučit se z chyb, najít řešení, pomoci mládeži, protože lidé, kteří jsou placení těmito penězi si neumí připustit odpovědnost, či pochybnosti, že už nemají dětem co dát. Výsledky mluví za vše. Jen se podívejte na to, jak velká výprava jela na toto mistrovství a sami si odpovězte, kolik mězi těmito dětmi je opravdových talentů, kteří můžou jednou nahradit legendy českého šachu, jakými jsou Navara, Hráček, Babula, Štoček, Láznička......? 

*************************************************************************************************

14.11. v 6:00

Ten příběh je pořád stejný. Vlastně jak poznáte, že se něco nedaří, tak jak za ty investované peníze by i mělo? Stačí se podívat na stránky ŠSČR. Pokaždé, když začne velká reprezentační akce, pak vychází články, rozbory a hrne se na vás lavina fotografií. V polovině turnaje už dochází dech a konec turnaje jakoby se nehrál. Ono i tak bohužel chutná neúspěch naší mládeže.

Jediný pohled na tabulku a hodnocení nechám na vás. 

St.č.JménoRtgFEDPoř.RpKrtg+/-Skupina
43Lutskiy Mikhail1170CZE51117440-20,40U8:Open
65Hradek Martin0CZE8382000,00U8:Open
42Policar Martin1519CZE5814944014,00U10:Open
86Hradek Ondrej0CZE8995600,00U10:Open
31Popov Roman1863CZE55162840-86,40U12:Open
42Hladky Tadeas2007CZE64179940-75,60U14:Open
30Janous Marek2204CZE69193140-110,00U16:Open
35FMFrank Adam2292CZE35221020-12,60U18:Open
21Kusova Nikola1251CZE27111840-1,20U10:Girls
28Lackova Lucie1186CZE32118240-20,00U10:Girls
27Buchtova Viktorie1537CZE55121340-126,00U12:Girls
28Slivova Linda1523CZE70111340-153,60U12:Girls
52Dobsa Emma1466CZE60143240-21,20U14:Girls
45Markova Karolina1699CZE42169640-1,60U16:Girls
4WFMLhotska Anna2287CZE32182340-134,80U18:Girls

 - Nikdo z hráčů se nedostal do první dvacítky v konečném pořadí. 

 - Nikdo nepřipsal ani jeden bod. Úspěchem bylo, když dva hráči uhráli nulu na elu! 

-  Celkem 15 hráčů reprezentovalo ČR na ME Evropy mládeže a výsledek byl odpis na elu 639 bodů! 

- Proč nehráli nejlepší čeští hráči, například Vašek Finěk, je mi opravdu záhadou?! 

- ŠSČR investuje každé tři roky do mládeže přes 11 mil Kč a tady jsou výsledky?! 

- Jsme opravdu na nejlepší cestě vychovat Mistra světa v šachu v roce 2050? 

- Myšlenka vychovat mistra světa do roku 2050 nás bude stát 100 mil Kč!! Jdeme správnou cestou?


Nejde vinit jen děti za podobný neúspěch. Přitom se opět opakuje stejný problém, který s námi žije naše životy už tolik let. Protože, ty otázky, které mě napadají, napadnou mnohé z nás...

- Kdo je odpovědný za výsledky? 

- Jaké změny se udělají, aby se podobné propadáky neopakovaly? 

- Proč ŠSČR mlčí, nehodnotí a sebekriticky nehledá chybu u sebe? 

- Proč naše mládež každým rokem víc a víc zaostávat za evropskou konkurencí? 

- Kdo je odpovědný za výsledky na tomto turnaji? 

- Kdo je odpovědný za českou mládež u nás a co s tím bude dělat? 


Jestli takové výsledky nás stojí 11 mil Kč za tři roky, za další tři roky to bude dalších 11 mil Kč a za další tři další, pak je lidské se ptát na to, jestli s mládeží pracujeme dobře a máme výsledky. Nebo se můžeme ptát, co děláme špatně, když nemáme výsledky. 

 - Trénují děti opravdu nejlepší trenéři? 

 - Netrénují děti jen přátelé a kamarádi z vedení svazu?

 - Proč, když nejsou výsledky, není vidět osobní odpovědnost?

 - Proč místo snahy najít řešení radši ŠSČR mlčí ? 

 - Kdo osobně nese odpovědnost za českou mládež? A co s tím udělá?? 

Protože mlčet, nepoučit se z chyb, je stejně trestuhodné jako věřit, že vychováme budoucího mistra světa. Do roku 2050 zbývá 27 let, to je skoro 100 Kč ( 11 mil/3 roky), které v tomto tempu utopíme v mládeži, než si přiznáme, že takto budoucího mistra světa opravdu nevychováme. 

A aby to nebylo úplně bez odpovědí, vložím sem jména lidí, kteří nesou svým jménem a funkcí odpovědnost za práci s mládeží. 

Komise mládeže

Předseda
Ing. Zdeněk Fiala

Osoba odpovědná za práci s talentovanou mládeží
Petr Pisk,

Komise pro práci s talenty

Předseda, Manažer reprezentace mládeže ČR

IM Petr Pisk

Člen
GM Sergej Movsesjan

Člen
GM Pavel Šimáček

Člen

IM Lukáš Vlasák

Otázka nakonec.

Jestli nemá česká mládež výsledky. Kdo z těchto lidí přijme osobní odpovědnost? 

Petr Koutný

146x 12007x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (146) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
xdavx x

kdyby nahodou chtel nekdo cist kecy o tom, jak jsme na ME dopadli vyborne a to i pres totalni propadak, muze se podivat na stranky svazu, ktere doporucuje Chrz... jako vybor demagogie, prazdnych zvastu a obhajovani sracek, nic lepsiho snad ani neslo sepsat... 

+0 /-4 | 26.11.2022 10:49

Pavel Ch

Tak se přiznej, Davide! Strávil si 45 minut na svazových stránkách nebo si ani nejuknul a přesto hodnotíš, co tam asi tak je? 

 Tam totiž není napsaná ani jedna věta  o hodnocení ME. 

To je objev, co?

 (ad Tvé..."nic lepšího nešlo ani sepsat", píšeš).

+5 /-0 | 26.11.2022 20:48

Pavel Ch

Kdyby náááhodou někdo tady chtěl slyšet odborný rozhovor o mládeži z úst povolaného (krom těch, kteří věří, že hlas diskutérů nss, je hlas boží), tak se jukněte na svazovou stránku.

 

 Je tam třeba i o tady tolik zmiňovaném VF a trenérech.

+6 /-3 | 18.11.2022 15:19

Michal1898

Ahoj Pavle. 

Tvůj příspěvek je klasickou ukázkou komunikace s tebou v poslední době. Naprosto netransparentní komunikace. Mlžení, manipulace, odkazování na jakési průzkumy a recenze, které potom nejsi ochotný předložit.

Myslíš Svaz zahrádkářů? A který konkrétní článek máš na mysli?

Také mi není jasné, co nebo koho myslíš pod zkratkou VF.

Bohužel mám z komunikace s tebou ty samé zkušenosti.Měl bys komunikovat konkrétněji a transparentněji!  Nakopírovat konkrétní odkazy snad není tak těžký! Tohle nedělá dobrý dojem a oprávněně působíš dojmem šmejda.

Obvyklé manipulační kecy: 

To si vygoogli, je tam toho spousta. - Když ve skutečnosti k tomu nic není.

Podle  mé zkušenosti takto komunikují obvykle lidé, kteří argumenty ve skutečnosti nemají a snaží se používat klasické demagogické kecy.

Například se odkazovat na jakousi studii (nebo průzkum) a nebýt schopný ho přeložit. Jako jsi to udělal s tou hrou on-line.

Jako obvykle: "Američtí vědci zjistili, že ..."

"Všichni si přejí, ...!

"To je přece samozřejmé, takže není potřeba to dokazovat, ..."

"Nemám čas na to, abych to hledal a kopíroval..."

 

Proč nemůžeš udělat CTRL C a CTRL V a vložit sem konkrétní odkazy? Tedy pokud vůbec existují?

 

+2 /-2 | 25.11.2022 11:20

Pavel Ch

Michale, psal jsem to zdejším každodenním diskutérům. Jsou znalí.

Majitel webu nechce, aby se zde dávaly linky na pro něj nenáviděné weby. 

 Respektuji.

Každý přesto ví, co to je svazová stránka a 18.11. bylo na ní nahoře. Tak si na ní vygoogli rozhovor s šéfem mládežnické repre. Kdo neví, kdo to je, může můj příspěvek směle přeskočit. Nepatřil mu.

  O VF bylo psáno těm, co ho a jeho trenéry kritizují, ti věděli, kdo za zkratkou je. Ostatní mohou přehlédnout.  

 

Ano Michale, odmítám věnovat s Tebou čas na téma přechodu všech soutěží od extraligy až po okresy na online prostředí. Žádné výzkumy, průzkumy, dělat nebudu. Nechci zlé krve, podezření, natož jí pak z pohledu řídícího orgánu řešit, která by byla za každým trochu překvapivým výsledem každého jednotlivého utkání. Kromě dalších věcí, s tím spojených.

+3 /-1 | 25.11.2022 21:54

lykan

Ten, kdo vážně uvažuje o plošném přechodu soutěží družstev na online hru, si patrně neuvědomuje, že tu máme armádu hráčů, kteří to hrají především ze společenských důvodů. Takže i kdyby lidi uvěřili tomu, že soupeři hrají fér, stejně by to vedlo k masakru členské základny.

+2 /-0 | 26.11.2022 04:43

azvl

Je to zvláštní, cituji z rozhovoru PP jsme jedna z nejbohatších federací, máme výborné trenéry a koncepci výchovy mládeže. Jenom kdyby nebylo to nadhodnocené elo u našich mladých hráčů, pak to dopadne jako na ME v Turecku....

Tak když ještě nebylo elo se hodnotilo skončil blbě, hraje blbě. Dnes už je to prostě asi jinak, skončí blbě, ale vlastně blbě neskončí, protože má své kategorii nadhodnocené elo. Takže i poslední místo při nadhodnoceném elu je vlastně úspěch jeho i trenérů. No není to krásné...smiley

+2 /-0 | 18.11.2022 19:45

sarmatam
,,,,,moc složitý,,,,,,ale jinak ...CAJK ,,,,,,
+0 /-1 | 26.11.2022 00:39

sarmatam

.....vážím si lidí .....TEĎ  to vyjmenuju ..... ,,omlouvám se ,, ....pan Vokáč, pan Jansa .....potom dlouho nič !....Vlastimil Babula .....petr pisk ....PŠ,RC,PK,a určitě si budu vážit i pb.....tak jse zbrchejte uš KONEČNĚ! .....pan Jansa by byl ideální.....vím o čem mluvím .....,, mrzíte mne ......BOLONOC....

+0 /-1 | 26.11.2022 00:45

Pavel Ch

Dobrý den všem,

přehodnotil jsem po Vašich příspěvcích a zmínění mého jména od Vás (vedlejšího článku) a  po letech psaní sem, závěrečný koment přec jen napíši. Nemusíte ho číst nechcete-li.

Alespoň pro ty, kteří se mnou slušně diskutovali, pochopitelně bude pro všechny kdo si ho bude chtít přečíst. 

Buď bude proklikem v diskuzi na cca A4 zprávu nebo v uživatelských zprávách. Určitě, kdo má zájem, ho nepřehlédne.

 

Petr K. se mohl obávat, že bych kritizoval nss či dokonce jeho.

 Ne, určitě ne, přeci nebudu někomu vnucovat svůj pohled na Petra a nss. Nepíši co každý pravidelný čtenář přece vidí a má svůj názor. Ať kladný či ne tak kladný. Jak by řekl klasik, přece nebudu zde na nss psát jestli ostřikovače stříkají, stěrače stírají, to přeci vidíte sami.

 Pokud něco vyčtete z řádek mých důvodů, proč zde už nebudu psát, pokusím se, aby se nikdo neurazil. Udělám to velice slušnou formou, i vůči kolegům diskutujícím. Ale pravdivý důvod ukončení psaní nebudu zalhávat. Slušně.   

 Naopak třeba Petra s Robertem  ocením (třeba i za to, za co říká Petr, že za to nemůže).  Popřeju závěrem hodně zdaru R+P do další práce. A Vám popřeji skvělou zábavu i poučení na nss s vaším vlastním přičiněním

   Pokusím se dříve, nejpozději do neděle 20.11.2022.  

 PS: Vysvětlení proč jsem nenapsal dříve bylo u dotazů ve vedlejším článku.

+7 /-4 | 16.11.2022 16:58

xdavx x

bude nejlepsi kdyz lidi jako ty ze svazu co nejdrive vypadnete.. vy jste zodpovedni za soucasny stav. A pokud se citis ublizene, tak ti vubec nedoslo, ze jsou to v prvni rade lidi jako ty, kteri hajili kamaradickovani a nepruhledne praktiky svazu a protezovani kamaradicku na dotacich nebo poradani turnaju s financi spoluucasti.. takze za me... vas zaslouzile bafunare, co jste jen prilepeni na svych zidlich a drzite se zuby nechty a nepriznate ani trochu, ze jste neco mohli nejen ze udelat lepe, ale ze jste neco i dost zvorali, urcite skoda nebude... snad volby neco zmeni.. 

+4 /-8 | 16.11.2022 17:05

OldřichKuželka

Styď se, pokud jde o práci s mládeží, nedokázal jsi nic, na rozdíl od pana Chrze, který pro šachy udělal mnoho, ty jen urážíš a jsi hlásnou troubou putinovců, což už naše státní orgány brzy patřičně ohodnotí. 

+3 /-1 | 16.11.2022 18:26

xdavx x

:D :D :D boze, lidi jako ty to maji v palici fakt dobre vymleto :D

+1 /-4 | 17.11.2022 20:10

sarmatam
....síla ,, LÁSKY ,, je tady ....pane Pavle ? CHrzi ? .....tímto Vás zvu a hodně dalších vašich svěřenců do dnešního turnaje na ličesu ....meteleskum bleskum ....mám slzy v očích , jsem hrozně citlivej .....,, OMLOUVÁM SE ......
+0 /-2 | 17.11.2022 13:59

Zmestabileho

Petře Koutný, ten celkový obraz, jak jsi nám ho tady nastínil, není samozřejmě nijak růžový. Ovšem, a to nesmíme přehlížet, a tady bych s tebou nesouhlasil, již se zde objevují zárodky toho pozitivního. Mám na mysli třeba to pěkné padesáté osmé místo Martina, anebo to umístění Lucky  už ve čtvrté desítce. Tak to už jsou, takové ty první vlaštovky.

+3 /-6 | 15.11.2022 15:34

Petr Koutný
Dnes jsem se bavil s Pavlem Chrzem, ze všech hloupostí co řekl, byla největší ta, že by mi svaz mohl odebrat trenérskou licenci čtvrté třídy. Tak dlouho jsem se opravdu nepobavil nad zoufalostí těchto lidí. Oni si myslí, že se mi zbortí svět:) . Jen to dokazuje, jak moc by chtěli a nemají kde a co, aby mě mohli potrestat. Baví mě jejich zoufalost a budu se muset asi ještě hodně snažit, než mě vyloučí ze svazu....
+4 /-2 | 15.11.2022 23:10

Pavel Ch

No vidiš Petře, proč sem přestávám psát. Třeba abych nemusel každé ráno vyvracet lži co se tu píšou. Raději budu věnovat čas prospěšnějším věcem.

Nezávislý čtenář si sám posoudí tlumočení Petra a to co jsem mu řekl. Řekl jsem mu: "Jeden pedagog z jiného kraje, který nemá s vedením, VV, komisemi ŠSČR nic společného, mi říkal, že chtěl poslat předsedovi TK námět na odebrání trenérské licence Petrovi K. Neposlal, tečka". A čtenáři si od Petra K. (ti, co mu věří), udělají úsudek, jak užuž na Strahově ve VV projednávali. Moc dobře rozuměl Petr, co jsem mu říkal.

 

Petře, promiň, jen tak dál z dezinformacemi...., užívejte si, ale bez mojí asistence.    

+7 /-0 | 17.11.2022 08:24

honzales77

Oni se taky budou hodně snažit no snad néé.

+2 /-0 | 15.11.2022 23:22

Radek Zálešák

Tak byl vyhodnocen projekt Podpora šachových koužků. Z celkových 1,5mil. dostáváme jako jeden ze čtyř klubů v kraji 6838,- korun + 400,- na nákup literatury. Nezdá se mi, že je to příliš mnoho. Například účast na rapid turnaji nás stojí za benzín pro 4 děti asi 500,- Startovné a doprovod klub neplatí. Jak jsem psal na jiném místě zdejší diskuze, spíš bych řešil proč jde na podporu kroužků jen 1,5mil. a nemůže jít 15mil. Doporučujete tedy propustit děti a jít hrát floorball? Nevím jestli vychováme IM, ale myslím, že 2-3 na to mají! Kolik by si tým Elišky Richtrové představoval dát na podporu kroužků? Děkuji.

+4 /-1 | 16.11.2022 08:05

lykan

Jasně. Dát vám víc peněz, abyste je mohli vyhodit z okna za nějaký nesmyslný rapid, protože tím vy možná vychováte nějaké IM.smiley​ Váš příspěvek je nejlepší argument, proč tu částku nenavyšovat. 

+2 /-0 | 16.11.2022 09:26

xdavx x

tak lepsi je davat desitky milionu na vychovu mistra sveta :D :D :D tomu rikam strelit se do vlastni hlavy...

+0 /-1 | 16.11.2022 17:06

azvl

Samozřejmě peníze jsou potřeba všude. Ale jen taková maličkost, co by se v kroužku změnilo pokud by se dotace od svazu navýšila 10x? A mělo by to viditelný vliv na počet a kvalitu žáků?

Co je potřeba k úspěšnému kroužku, v první řadě nějaký nadšenec pro šachy který dovede v dětech projevit nadšení k šachu, pak samozřejmě štěstí na výběr dětí. Pokud se není nějaké dítě ochotné věnovat šachu i doma nikdy z něj nic nebude a za pár let nebo dřív to prostě zabalí. Kroužek je takový úplný základ, ale co bude dál je jen přímo na těch dětech. A nic na tom nezmění jestli jejich náklady na šachy budou nulové nebo si turnaje a další věci budou platit sami. 

+3 /-0 | 16.11.2022 09:15

Zmestabileho
Tento článek - jakožto zpráva svého druhu o Mistrovství Evropy, za kterou jinak děkuji, neboť kromě informační hodnoty nese ona své poselství - tak přeci jenom a přese vše to pozitivní i přes nepopiratelnou hloubku vhledu do šachu u nás - tak mám obavy. Obavy o čistotu úmyslu autora. Neboť arciť je tepán nešvar, dēje se tak způsobem až zaujatým a přepjatým.
+4 /-0 | 16.11.2022 04:31

Petr Koutný

Autor ve světě, kdy hrobaři českého šachu slaví na trachtě toho, co mám tak rád, nemá čisté úmysly. Koukám se na to, jak hlouběji a hlouběji padá český šach a hlína na něj padá. Ještě ten náhrobek a pár slov na něj. Smutný pohled na to, kam kráčí český šach. 

+3 /-2 | 16.11.2022 06:43

Zmestabileho

Potom ovšem, nebylo by lepší, kdyby autor článku otevřeně své úmysly pojmenoval, a nebral si k tomu ono vystoupení našich mladých šachistů jako pomůcku, která jen spíše nahodile a jednotlivě do mysli mu připadla? Nechť autor poví, co má skutečně na mysli, a potom na oplátku mohou být jeho myšlenky otevřeně a spravedlivě posouzeny.  

 

+2 /-0 | 16.11.2022 07:42

Petr Koutný

Autor chce informovat o tom, o čem se mlčí, nebo nesmí mluvit. 

+2 /-1 | 16.11.2022 07:48

Kapucínek
Zase se tu bagatelizuje, hledají se senzace a pan Koutný opět řádí. To vlastně není nic divného. Ale co už mi přijde hodně divné, že se pod to vlastně tichým souhlasem a komentáři podepisuje pan Cvek. Tohle už začíná být k pláči....
+1 /-0 | 15.11.2022 23:03

HumphreyvanWeiden

Typický flame článek s téměř nulovou informační hodnotou.

Vůbec jsme se nedověděli žádné podrobnosti. Třeba to, že tam zjevně nehráli naši nejlepší mládežníci. Proč? To se z článku nedovíme. Jakou motivaci měla mládež, která tam hrála? Nevíme, v článku totiž o tom není žádná informace, žádný rozhovor s přímými účastníky, ani s hráči, ani s trenéry, nic.

Takže si čtenář musí sám vyhledat informaci, a to, že většina naší mládežnické špičky tam nehrála, byli tam hráči zhruba od 5.místa žebříčku níže. Ovšem autor článku z těch kusých informací vyvozuje tragédii téměř antických rozměrů a volá po zemětřesení.

Nu, tragédie to je - novinářská. Že takové paličské články píše Petr Koutný, na to jsem si zvykl. Ale, že se pod podobné nesmysly podepíše i Robert Cvek, sám špičkový trenér, tak tomu už nerozumím.

+10 /-5 | 15.11.2022 12:13

Semod
Humphrey má pravdu, dobrý příspěvek ... Pane Koutný, volby se blíží, tak proč když zveřejníte článek jako je tento neoslovíte i někoho z týmu paní Richtrové, kandidátky na předsedu ŠSČR, aby se k této problematice vyjádřil ... mně osobně by jejich názor před volbami zajímal. Já vím pane Koutný ... času je dost, nemám pravdu?
+2 /-1 | 15.11.2022 20:04

capjar

Český svaz má cca jedno čtvrtstoletí nastaven systém postupů na ME a MS mládeže, viz propozice MČR do 16 let z letošního roku: 

 Čl. 15. Postupy: První dva hráči v D16 a H16 postupují na MS a ME příslušné věkové kategorie. První tři hráči v D10, D12, D14, H10, H12 a H14 postupují na MS, ME a MEU příslušné věkové kategorie. Vítěz má právo výběru, které soutěže se zúčastní. Pak si soutěž vybírá druhý v pořadí. ŠSČR může nominovat na MS a ME další extra hráče. ŠSČR a pořadatel mohou nominovat na Mistrovství EU mládeže 2022 další extra hráče.

  

+2 /-0 | 15.11.2022 18:54

Petr Koutný

Teda už 25 let, tím říkáme, že to tak je správné a odpovídá to době a výkonosti dnešních hráčů a necháme to tak i na příštích 25 let?? Jenom se ptám...

+1 /-3 | 15.11.2022 19:52

Petr Koutný

Ukážu jeden rozdíl. Trénuji TM, od nuly, od doby kdy mu nikdo nevěřil a tento rok snad udělá elo 2000. Dnes jsem mu řekl, že cíl na další rok je 2300 a když se nám to podaří, končím s jeho trénováním a začnu finančně podporovat jeho další růst. To je rozdíl, protože nám v RP jde o tyto kluky, které trénujeme a nejde nám o nás. Až se to stane, mohl bych se plácat po ramenou, ale tím bych ho brzdil. Nejde mi o mě a v tom vidím rozdíl, mezi tím, co dělá ŠSČR a my v RP. 

+2 /-3 | 14.11.2022 21:22

Blažina

Tlač mu do hlavy Elo. Nejlépe stejně pitomým způsobem jako v tomhle článku. To bude nejlepší...

+9 /-2 | 15.11.2022 08:35

Jiří Kadlec

To vypadá na další nick Domese... :-)

+3 /-7 | 15.11.2022 08:46

Semod
Kadleci, Kadleci, pokud budeš hledat za každým trefným příspěvkem Domese, tak se z toho ty kluku ušatá zákonitě zblazníš.
+3 /-1 | 15.11.2022 16:33

Zdeněk Desná

Chyba bude zřejmě někde v systému a v motivaci mládeže. Jak systém vylepšit nebo změnit?

Doplnit šachy fyzickou a psychickou přípravou ? Také morální? Motivovat nejlepší trenéry. Šachy hrou?

V dnešní konzumní době: za nárůst ELA o 100 bodů vyplatit například 1000 Kč?! (Snad by na to těch 11 milionů stačilo, a bylo by to přehledné a konkrétnější než dosud)

 

+2 /-1 | 14.11.2022 13:47

Zapka

Fyzická i psychická příprava naprosto chybí, proto ke konci turnajů děti melou z posledního.

+0 /-0 | 15.11.2022 18:11

Jirikovka@post.cz
ŠSČR musí pozvat trenéra Kazachstánu aby proskoll naše trenéry,jak mají trénovat mládežníky,aby z nich vyrostli hráči světové úrovně!
+2 /-0 | 15.11.2022 17:20

Jirikovka@post.cz

GM Cvek a GM Žilka ,aby se stali GM trénovali šachy 6 hod. denně! Ruska exmistrině světa myslím,že to byla Kosteniuk psala,že šachy trénuje 8 hod.denně!

+1 /-0 | 15.11.2022 17:23

xdavx x

Podle svazu jsou deti pro svaz priorita jiz nekolik let - ta priorita je tedy videt v tom, ze deti vyhorely... ok. zrejme to svaz, podle nekterych tady, dela vlastne dobre... 

+1 /-2 | 15.11.2022 14:06

Daniel Nový

Takže jestli to chápu dobře, tak pokud nebude šance na medaili, tak tam děti, co si vybojovaly postup, nepošleme?

+7 /-2 | 15.11.2022 11:28

xdavx x

posilal bys sve dite na akce, kde by dostavalo nalozeno? spoustu deti otravi neuspechy, a kecy o tom jak se nekdo musi kousnout nejsou na poradu dne... podle me by tam meli jet ti, co nedostanou nakladacku, pokud o ty decka ale nechces vylozene prijit... evidentne se to svazu dari, kdyz srovname pocet deti na zacatku a tech co u toho zustanou...ze? 

+2 /-2 | 15.11.2022 12:26

honzales77

Buď si šach zamilujou a bude je bavit nebo ať se na to s prominutím ty děti s rodičema vyserou.Tady se aspoň vytříbí,kdo chce dál skutečně pokračovat.Chce jim to samozřejmě dát další šanci na turnajích ať se potom časem vykrystalizuje kdo chce pokračovat dále.

+3 /-0 | 15.11.2022 12:48

xdavx x

souhlas. na druhe strane mame mit nastavene postupy tak, abychom tomu sli naproti. 

+2 /-1 | 15.11.2022 12:52

honzales77

Včerejší poslední 9. kolo ME mládeže je za námi. Výhru si připsaly Anna Lhotská a Linda Slívová. Remízu uhráli Nikola Kůsová, Tadeáš Hladký, Lucie Lacková, Marek Janouš, Roman Popov, Adam Frank a Emma Dobsa. Ostatním poslední kolo nevyšlo. Děti nasbíraly cenné zkušenosti. U mnoha hráčů z jednotlivých federací bylo evidentní velké podhodnocení ela. 

článek převzat z chess.cz

+4 /-0 | 15.11.2022 12:29

xdavx x

uvidime jaky ty "cenne" zkusenosti budou mit dalsi dopad... to jsou takove neuveritelne alibisticke kecy.. deti nedostaly cenne zkusenosti.. deti dostaly strasnou rachu a budeme radi, jestli za rok ty same deti budou jeste vubec hrat zavodne, nebo si najdou neco, kde se svaz k detem chova jako k detem, a ne takovej diletanskej pristup.

+1 /-5 | 15.11.2022 12:32

OldřichKuželka

Svaz jen potvrdil to, co jsem napsal a co ukazují i výsledky dalších týmů... 

+2 /-1 | 15.11.2022 12:42

BJ

Navážet se do dětí, to je mistrovský počin. Navážejte se do dospělých. Nedivil bych se, kdyby se některé děti na šachy vykašlali, po přečtení článku. Není tam jediné slovo chvály a to je ta motivace a za něco by si ji jistě zasloužili. Je zde jen bič, cukr nikde. Evidentně dnes máme jediného talenta, kterého trénuje PK. Zajímalo by mě, kolik zde přítomných chytrolínů vůbec tuší, kolik času a peněz tomu rodiče u malých dětí obětují. A peníze nejsou převážně od šachistů, ale od NSA a část je jasně vymezená dětem. Nebo si snad někdo myslí, že to je z příspěvků, které šachisté platí kolem 1.000,- Kč/rok. Tomu nemůže věřit ani PK. Co mají říkat fotbalisté, hokejisté? Teď se nedaří, tak přestaneme s podporou? Tak to asi zlatou generaci nevybudujeme. A pokud je cíl mít mistra světa v roce 2050, tak ten se velmi pravděpodobně ještě ani nenarodil.

+0 /-0 | 15.11.2022 12:30

istr
Nikdo nepřipsal ani jeden bod. Úspěchem bylo, když dva hráči uhráli nulu na elu! Tahle věta vyčnívá. Ad 1. podle tabulky neplatí první část. Ad 2. když už bych chtěl být hnusnej, tak ti dva s nulou nemají Elo, tak nemají co odepisovat a perfo pod 1000. To je jen o čtení tabulek. O češtině nemluvím.
+1 /-2 | 15.11.2022 10:43

xdavx x

ano - jeden se nasel co pripsal skor 7 bodu... parada, tim padem je to vsechno jinak... o cestine zrovna ty nemluv ivane. tady ti taky nikdo nepise, ze existuje voda a mydlo.

+1 /-4 | 15.11.2022 11:01

istr
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+3 /-2 | 15.11.2022 11:14

xdavx x
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+1 /-1 | 15.11.2022 12:21

Karel Vymahač
jen logicky dusledek toho, ze i pitoma krajska soutez se pocita na FIDE elo. mic vetsiho bych v tom nehledal, holt se nezadarilo.
+3 /-2 | 15.11.2022 09:08

azvl

Což je díl pravdy, zbytek je ten, že se na podobné akce posílají ti co by tam neměli být. Vážně je nějaké důvod aby na ME jeli hráči co mají naprosto směšné elo o které tam ještě z velké části přijdou? Kteří prostě šachy spíš nehrají než hrají? To pánové co dělají nominace nevidí? Když tam chtějí poslat rodiče na vlastní náklady, ať si pošlou kohokoliv, ale ne na náklady svazu ani zčásti.

Pokud někdo ví jak se tam dělal výběr a jak byly určeny náklady, prosím napsat. Pokud tam byly děti plně na náklady svých rodičů, za to samozřejmě nejde svaz kritizovat.

Když ne, tak je to samozřejmě pouze mrhání penězi svazu.

+2 /-1 | 15.11.2022 09:32

Radek Zálešák

Přesně tak - pokud někdo ví, měl by napsat :-) Taky napište do Anglie, že 13 letý Royal Shreyas si hraje v Bavorsku turnaj s velmistry, když by měl hrát ME. Já si spíš myslím, že tohle je dětské ME a kdo má na víc - hraje na víc!

+0 /-0 | 15.11.2022 10:42

xdavx x
Tento komentář byl smazán pro porušení pravidel diskuze.
+1 /-1 | 15.11.2022 10:27

Karel Vymahač
vopravdu sraz malomocnych tady... s mladezi jsme na tom nebyli nikdy lepe, Finek, Nemec, Stalmach apod...
+6 /-4 | 14.11.2022 16:48

azvl

Velcí talenti by samozřejmě měli být podporovaní, jinak náklady na největší talenty jsou  dohromady asi 14% z nákladů na mládež. Což je v hodně malá částka.

+1 /-0 | 15.11.2022 09:29

Zdeněk Desná

Nejde ale spíše o výjimky?

+0 /-2 | 15.11.2022 01:11

xdavx x

pokud neco nevis tak se nevyjadruj... 

+1 /-4 | 14.11.2022 22:28

Bucefalos
Zeptal se někdo těch dětí zda mají že hry v šachy také radost?
+4 /-0 | 14.11.2022 21:38

Radek Zálešák

Mám v klubu 17 letého kluka, je nadšený šachysta už několik let. Ohromně ho to baví. Elo má asi 1000. Je tak snaživý, že ten klub možná jednou povede. Ale na ME bych ho asi neposílal...

+0 /-0 | 15.11.2022 08:18

vpr
Jak tedy hodnotit vystoupení mládeže? Jistě by jedna medaile stála za - 500/600 bodů celé výpravy, ale to už dávno nehrozí. Navíc se obávám, že pokud uděláme jakýsi průměr zisků vs ztrát ela na hlavu (teď to pro nás vychází +- mínus 40 bodů na jednoho) u všech zůčastněných federací, skončíme někde na posledních místech. No, hlavně že v kolektivu vládne kamarádský duch a z našich mladých vyrostou slušní lidé - to přece za ty investované miliony do mládeže ( resp. do pořád stejných žáb na prameni, které se kolem ní motají) stojí, ne?
+3 /-3 | 14.11.2022 14:38

Zdeněk Desná

Proč si myslíte, že z mladých našich šachistů vyrostou slušní lidé? Jakou máte záruku?

+1 /-0 | 15.11.2022 01:07

Playboy
Dle zveřejněných statistik 1 hráč elo připsal nebo u něj není alespoň mínus. Zajímalo by mě, zda se Lhotské nechce z turbulentně nevyrovnaných výkonů zvracet, jelikož je to pořádná horská dráha a pořádná houpačka! Toto je dlouhodobý fakt, že jakmile čeští mladí vyjedou za hranice, dostávají až na výjimky nářez! Koho zvolit za jiné trenéry, když IM a GM nestačí?
+2 /-2 | 14.11.2022 07:27

Mira

Dost lidí bere tituly jako GM a IM za posvátnou krávu. Tituly, které hráči dosáhli v praktickém šachu ale přece neukazují, jestli jsou kvalitní nebo nekvalitní trenéři. Navíc dnes, kdy růst počtu nositelů GM a IM svojí inflací přesahuje inflaci české koruny. 

Je u nás dost trenérů, kteří jsou dobří a ze zcela samozřejmých důvodů (na rozdíl třeba od většiny GM) něco umějí a živí se něčím jiným. A trénují ve svém volném čase. 

Ela našich mladých jsou výrazně nadhodnocená právě kvůli vysokému počtu turnajů, které jsou u nás započítávány do ela ve srovnání se zahraničím. Proto bych nebral elový pád na turnaji jako neúspěch. Je to jen srovnání se světem.

+3 /-3 | 14.11.2022 14:32

Petr Koutný
Jenomže trénují pořád stejní trenéři, mládež vedou pořad stejní lidé. Bez jakéhokoliv pocitu odpovědnosti za výsledky. S nadsázkou bych řekl, že máme víc komisí a v nich bafuňářů, než talentů.
+5 /-5 | 14.11.2022 07:32

Playboy
Jaká konkrétní jména nových trenérů by tuto situaci mohla zlepšit?
+10 /-0 | 14.11.2022 07:45

capjar

Někdo moudrý jednou řekl, že elo je jen číslo a že není všechno. Ano, jistý ukazatel výkonnosti samozřejmě ukazuje. Ale je třeba se taky podívat na samotnou hru těch hráčů, jak je kvalitní, jak hráči dokáží řešit různé pozice, jak jsou psychicky odolní apod. Hrát jen na elo, obvykle svádí k opatrné hře, než k principiálnímu souboji.

Co je velmi nemilé, že podle výsledků na chess-results máme nejlepší umístění až ve třetí desítce - 24. a 25., a dále ve čtvrté - 34. a 38. Zbývajících sedm se bohužel umístilo ještě hůře. To je ovšem velmi neradostné zjištění. 

   

+2 /-0 | 14.11.2022 22:05

azvl

Tak ono je vidět, že svaz má hodně peněz a neví co s něma. Vyslat tak velkou výpravu kde hodně velká část na takovém turnaji nemá co dělat, předpokládám že většinu nákladů včetně trenérů platil svaz. Docela by bylo zajímavé kolik to celkově stálo a kolik u dětí co tam neměli co dělat platili rodiče. 

+2 /-1 | 14.11.2022 20:29

ciki333

Jinak Antalye je příjemná turistická destinace. Já tam trávil dovolenou s rodinou na přelomu července a srpna 2015. Špatný termín...Panují tam během prázdninových měsíců nesnesitelná vedra. Ve dne 38 °C, v noci 27...Ani s klimatizací toho moc nenaspíte. Termín ME mládeže byl dobře zvolen. Ač listopad, teploty vzduchu ve dne atakují 28 °C, voda v moři má stále příjemných 24 °C. Však si to paní Kůsová na FB nemůže vynachválit. Nás, občany ČR, může hřát u srdíčka dobrý pocit z toho, že jsme svazovým bafuňářům a "trenérům" nějakou tou kačkou přispěli na exotickou dovolenou...

+4 /-4 | 14.11.2022 17:52

lubomir1959

Podle čeho tedy hodnotit úspěšnost trenéra a jeho svěřenců? ELO je nespolehlivé, někdo tvrdí, že je buď nadhodnocené, jiný že je podhodnocené, suma sumárum, pro mě, je ELO krajně nespolehlivý ukazatel. Tituly GM, IM? To taky není všechno. Já bych se rád dočkal situace, že někdo z našich šachistů bude hrát aspoň turnaj kandidátů, případně reprezentace na vrcholné akci se umístí aspoň do desítky nejlepších. Nejblíž k tomu je asi Nguyen Van, který má poslední dobou největší elový růst. Škoda, že takové Vany nemáme aspoň tři. Co třeba Vana naklonovat? :-) Jistě jsou i další, kteří jsou, dle mého názoru, schopní pomýšlet na výrazné zlepšení ELA, např. Plát, Kriebel, Vykouk, Finěk, Stalmach, atd...spory mezi některými z nich a svazem našemu šachu a reprezentaci rozhodně škodí.

+1 /-0 | 14.11.2022 17:39

ciki333

Nechci žákům a dorostencům dělat advokáta, ale...Ale oscilace ELA způsobuje vysoký osobní koeficient, který u mládeže do 20 let je 40 (sic!). 

PS. ŠSČR + "trenéři" Pisk, Vlasák, Konopka...tvoří spojité nádoby (=ruka ruku myje). I kdyby dětičky zaznamenaly v součtu pokles raitingu o 1000, nic se neděje. Důležité je čerpat státní dotace a přerozdělovat je výše uvedeným výtečníkům. Razantní řešení existuje...Seškrtit penězovody na minimum s intencí, nechť si rodiče platí trénink ratolestí ze svého. Tím se vytvoří tlak na trenéry a oddělí zrno od plev. "Přežijí" jen ti úspěšní. Dále, dětičky přece nebudou flákat přípravu, kterou jim financuje fotr s mámou z těžce vydělaných peněz. Takto to funguje v tenisu a hokeji. Čím kvalitnější trenér, tím hlouběji musí rodič sáhnout do kapsy...Dokud se neproduktivní, parazitický systém nezboří, nezmění se lautr nic.

+6 /-2 | 14.11.2022 17:37

Žlutá špagetka

Po posledním kole je, nepletu-li se, výsledná hodnota -787 elo bodů. Asi by nebylo od věci porovnat s mistrovstvími minulými, ale nabízí se myšlenka, že v tomto směru patrně půjde o historický propadák. Co se týče umístění, tam se to tak strašně jevit nemusí, průměrně jde o propad oproti nasazení asi o 2 desítky. Bude však nepochybně zajímavé sledovat, jak na výsledky našich reprezentantů svaz (ne)bude reagovat.

+3 /-1 | 14.11.2022 14:39

Dagobert

K této smutné zprávě dodávám, že po součtu se nejedná o -639, ale o -749,4 bodů dolu. Tvrzení, že nikdo nepřipsal ani jeden bod, tabulka jasně vyvrací.

Turnaj ještě není ukončený a hráče čeká poslední kolo. Končený účet zatím není znám.  

+4 /-3 | 14.11.2022 09:21

Jiří Kadlec

Uff.. Takže po dnešku to možná bude ještě více?! ...  Fakt dobrá reprezentace, celý svaz by měl skončit, a to hned! Taková ostuda...

+3 /-5 | 14.11.2022 09:31

Dagobert

Po dnešku to bude 100% jiné číslo. Otázkou je, proč je článek napsaný tak, že už je konec a výsledná hodnota, která ani není správná, je finální? A proč nemohl vyjít až po ukončení turnaje nebo alespoň v době, kdy už nebudou mít reprezentanti šanci si ho přečíst před tím než půjdou do posledního kola?

+8 /-0 | 14.11.2022 11:42

Petr Koutný
Článek je naplánován, že se bude aktualizovat i po turnaji, tak abychom nakonec koukli, jestli to bude lepší, nebo horší.
+1 /-5 | 14.11.2022 12:23

lykan

Problém není ani tak ve špatných výsledcích, jako v tom, jak je tu všeobecně zvykem je interpretovat. Zahraniční mládežníci jsou často elově podhodnocení, protože v jejich zemi není zvykem posílat všechno na elo fide, a tak nemají kde si nahrabat elo body tak, aby to odpovídalo jejich výkonnostnímu růstu. Proto FIDE zavedla tu zde tolik proklínanou čtyřicítku, aby to alespoň trochu vykompenzovali, což ale ovšem nestačí. Je třeba změnit zastaralý systém výpočtu ela. Podle mě by bylo nejlepší u mládeže nepoužívat elo vůbec a držet se jen výkonnostních tříd. Když už je chcete hodnotit podle ela, používejte URS žebříček. Už jsem to tu vysvětloval několikrát, ale holt šachisti jsou "konzervativní", jak se tomu eufemisticky říká, a pořád tu všude straší ty statistiky z ela fide.

Takže pár čísel z říjnové listiny URS (listopadová ještě není), za lomítkem elo fide: (hráče, kteří nemají ani 1400, jsem neřešil)

Policar  1693/1519

Popov    1866/1863

Hladký   2023/2007

Janous   2075/2204

Frank    2262/2292

Buchtová 1716/1537

Slivová  1677/1523

Dobsa    1763/1466

Marková  1802/1699

Lhotská  2059/2287

Tedy hráči, kteří na turnaji jsou se ziskem/ztrátou ela zhruba na nule (Policar, Frank, Dobsa, Marková), jsou až na Franka na URS hodnoceni podstatně výše, než na elu fide.

+7 /-0 | 14.11.2022 10:46

lykan

Jinak česká ela jsou podle názoru URS žebříčku (který se průběžně sám přepočítává a vyvažuje) u hráčů s elem fide řekněme přes 2000 nadhodnocená v průměru o cca 50 bodů, takže nejen, že si mládežníci boostují elo absurdním RK 40, ale naberou si to na nadhodnocených českých hráčích.

+1 /-0 | 14.11.2022 12:52

Petr Koutný
Pak ale logicky, žebříček našich talentů, který je už tak špatný, bude ve skutečnosti ještě horší?
+2 /-1 | 14.11.2022 12:35

lykan
+2 /-0 | 14.11.2022 12:43

lykan
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+0 /-0 | 14.11.2022 12:42

hejdic

Musím se Petra zastat. Je správné, že ukazuje na nepravosti u nás. Je super že nekoho jako Petra a pana Cveka máme! Pravdu má i pan Kadlec je to ostuda, protože elo nelže! Celý svaz by měl okamžitě odstoupit a přenechat místa lidem kterým o šachy jde! Nesouhlasím s panem Dagobertem článek měl naopak vyjít dřív třeba by se dřív chytli za nos!

+0 /-3 | 14.11.2022 12:40

Rio
Mohlo sa počkať pár hodín do skončenia turnaja. Si myslím.
+6 /-0 | 14.11.2022 12:18

Petr Koutný
Zítra proběhne aktualizace článku, uvidíme jestli to číslo bude lepší, nebo horší.
+0 /-6 | 14.11.2022 12:22

lykan
Autor tohoto komentáře si sám smazal tento komentář.
+3 /-0 | 14.11.2022 10:59

OldřichKuželka

Chtělo by to trochu objektivity, díval jsem se na ztrátu Ela u sousedů,slovenského, německého a rakouského týmu a na Maďary, pár stovek v mínusu jsou v celkovém součtu i oni, jestli ten hlavní problém nebude v tom, že Elo je celkově právě u mládeže ve střední Evropě nadhodnocené, případně u soupeřů podhodnocené a když přidáme způsob výpočtu Ela, může dojít k takovým číslům, tím nechci svaz hájit, jen poukázat na skutečnost, že i toto je nutné brát do úvahy. 

+11 /-1 | 14.11.2022 09:43

Radek Zálešák

Ano, myslím že je to matematika. Jestliže všichni hráči odehráli pod svou úroveň, pak jim buď všem bylo špatně, nebo je jejich teoretická úroveň příliš vysoká. Řešení je jednoduché, snižte všem o 20 procent ELO a může zde vyjít článek, jak jsme venku dobří a navyšujeme. Jinak děkuji za starost o mládež a že tam není nějaký super úspěch mě mrzí.

+1 /-0 | 14.11.2022 10:25

MMM
To mě taky napadlo jako první. V nejstarších kategoriích naši často ztráceli po desítkách bodů s hráči ze zemí typu Turecko, kteří všichni hráli vysoko nad svoje nasazení. Zdá se, že v těchto zemích se nepočítá na Fide elo každý vesnický turnaj jako u nás, takže rychle se zlepšující mládežníci nemají moc šancí zvyšovat svůj ranking průběžně a mají ho výrazně podhodnocený. Ale to, že nikdo z našich není ani v nejlepších 25, moc hezký obrázek opravdu není - a tady na elu nesejde.
+3 /-0 | 14.11.2022 10:22

sarmatam
.....trénovat by je měl začít David Navara ....peněz a času bude mít dost ....časem ....A taky by za to měl dostat rozumě zaplaceno ...můj názor ......
+0 /-2 | 14.11.2022 09:00