Kvůli Ukrajině Rusko zablokovalo chess.com

25.04.2022 11:50 | Zprávy

Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor na žádost generální prokuratury zablokoval Rusům přístup k jednomu z nejpopulárnějších šachových portálů na světě Chess.com. Když šachová velmoc, kterou vždy bylo Rusko, sáhne na šachový web, je ve světě něco špatného.

Rusko je považováno už od minulého století za šachové impérium našeho věku. O to větší bylo překvapení, když na konci minulého týdne generální prokuratura požádala cenzurní úřad, aby zablokoval portál Chess.com – ten se těší nebývalé popularitě nejen ve světě, ale také v Rusku.

Zablokovat Chess.com vyzýval ruský velmistr Sergej Karjakin, který aktivně podporuje ruské tažení na Ukrajině a slibuje vytvořit ruskou obdobu Chess.com. Mezinárodní šachová federace (FIDE) a její šéf Arkadij Dvorkovič i mnozí přední ruští šachisté vystoupili proti válce s Ukrajinou, dodala BBC.

FIDE s dvaatřicetiletým Karjakinem zahájila etické a disciplinární řízení koncem února poté, co otevřeně schvaloval kroky ruského prezidenta Vladimira Putina. FIDE 21. března potrestala Karjakina půlročním zákazem činnosti.

V Rusku se nesmí invaze na Ukrajinu nazývat jinak než „speciální vojenská operace“, za označení „válka“ hrozí až 15 let vězení. U zahraničních redakcí, sociálních sítí a dalších serverů ale není prakticky možné tresty vymáhat. Jediným řešením je tak jejich blokace na celém území Ruska.

To se stalo u sociálních sítí Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, ale například i v případě zpravodajského agregátoru Google News, který zobrazuje odkazy na články z různých médií.

Ruský cenzurní úřad Roskomnadzor na žádost generální prokuratury zablokoval Rusům přístup k jednomu z nejpopulárnějších šachových portálů na světě Chess,com. Stalo se tak podle médií kvůli prohlášení, ve kterém portál „rozhodně odsoudil“ počínání Ruska proti Ukrajině. Úřad hodlal zablokovat jen dvě stránky serveru, na kterých se píše o válce na Ukrajině, ale v důsledku se celý web stal nedostupným.

Představitelé serveru Chess.com již na začátku války avizovali, že budou nestranní – rozhodli se, že nebudou na rozdíl od jiných herních služeb blokovat šachisty z Ruska a Běloruska. Výjimku představovali pouze ti hráči, na které byly uvaleny sankce.

Rusko bylo vždy šachovou velmocí. Přesto se dá říct, že Rusko které jsme znali, už není. A nejenom ruský svět se propadl do propadliště dějin. Vnímání toho, co se děje a bude dít kolem nás, se změnilo 24. 2. 2022, tedy v den, kdy Rusko napadlo Ukrajinu. Celý svět se mění. Svět se rozděluje na proruský a protiruský. Ve Wimbledonu nebudou hrát ruští hráči, ve fotbale bude bez Ruska mistrovství světa a v šachách byli vyloučeni ruští hráči z turnaje kandidátů. Polemizovat o tom, jestli to je dobře a nebo není, z pohledu toho, že ukrajinští sportovci nasazují své životy proti ruským vojákům, nemá cenu. 

Přesto byl sportovní svět světem osvobozeným od politiky a válek. Byl to svět, kde se i nepřátelské země v době studené války spolu sportovně utkávaly a bojovaly o sportovní vítězství. 

Líbí se mi toto poselství: 

Nezáleží na tom ,kolik gólů jsi dal, počet bodů, které sis připsal, rekordy, které jsi překonal, trofeje, které jsi získal nebo soupeře, které jsi porazil. Jelikož velké sportovce dělá velké srdce. A jen ti s největším srdcem, zápalem, plným nasazením a především láskou ke sportu se stávají legendami.

Lidské srdce v těchto dnech krvácí utrpením všech lidí, kteří trpí nesmyslnou válkou na Ukrajině. Sportovní srdce v těch dnech krvácí utrpením všech lidí, kteří přicházejí o své hrdiny a idoly. Ale ze všeho nejhorší, je že tento svět přichází o pravdu a svobodu žít si život, který chceme a který jsme si vždy přáli žít. 

 - zdroj ČTK - 

46x 4210x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (46) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
patmat
No tak to som zvedavý, ako mi tak IQ potentný človek vysvetlí, prečo "takú otázku nemôže mysliaci človek myslieť vážne". Vychádza predsa priamo z prejavov Putina, z toho, čím ruské štátne médiá kŕmia Rusov... Ako jednu z prvých vecí Putin po svojom prvom zvolení zmenil dovtedajšiu ruskú hymnu na bývalú sovietsku... Rusko sa vojensky neangažuje len na Ukrajine, ale aj v iných krajinách z bývalého ZSSR... Bielorusko je prakticky vojensky obsadené Ruskom - Lukašenkovi sa to teraz hodilo - dávnejšie pred tým, než prehral voľby, dával vyhlásenia ako chce Rusko obsadiť Bielorusko, potom pochopil, že to je vlastne jeho osobná záchrana... Takú úvahu, že mier by bol, keby ruské vojská odišli z Ukrajiny, ste neskúšali?
+2 /-0 | 28.04.2022 00:39

ciki333

Martin Šellong

yes

+0 /-1 | 28.04.2022 00:06

patmat
Tapetovací príspevok Martina Šellong je asi značne mimo témy - prečo to nedal aspoň na "Diskuze o čemkoliv", ktorá je na to určená? A keď po svojom príspevku obviní iných z "nálepkování" - to už úplná absurdita. Zaujímavé, že pri svojom extrémnom IQ nerozumie jednoduchej otázke, prečo by sme mali Rusom obrazne "držať palce" tak, ako on - čo podľa neho získame tým, ak Rusko vyhrá?
+2 /-0 | 27.04.2022 22:32

OldřichKuželka
Zmíněný pan Baud se ve svých komentářích projevuje jako sympatizant putinovského Ruska a proto je zcela nedůvěryhodný. https://www.necenzurujeme.cz/vladimira-boskova/3084/kdo-je-jacques-baud.html
+1 /-1 | 27.04.2022 21:24

xdavx x

patmat, takze jakakoli informace ktera jen hystericky nebleje, je pro-ruska... tohle je uz fakt na lecbu.

+0 /-2 | 27.04.2022 12:14

patmat
Zaujímalo by ma, prečo tu tunajší proruskí trolovia tak nadšene vkladajú hocičo proruské. Prečo tak túžobne očakávajú výhru Ruska? Ak Rusko vyhrá a za pár rokov skonsoliduje vojenské straty, tešia sa na utečencov z ďalších krajín bývalého ZSSR? A ak ešte neskôr začne Rusko obsadzovať aj ďalšie "svoje" územie - bývalú Varšavskú zmluvu, tešia sa na ruské lúpežné hordy u seba doma?
+1 /-0 | 27.04.2022 11:55

HumphreyvanWeiden

Politika vždy zasahovala do sportu, už od dob Olympijských her ve starém Řecku. Řekové to měli vymyšleno spravedlivě, zákaz sportovat se týkal všech sportovců válčících států. Nebyla tam žádná protekce, žádné "vítěz píše dějiny", protože hněvu bohů se bál každý.

Škoda, že to není i dnes, spravedlnost "padni komu padni". Pořád jsme 100 let za opicemi a tisíc let za Řeckem. devil

+0 /-2 | 25.04.2022 20:11

Petr Koutný

Lykan samozřejmě výmluvy neschopného předsedy svazu a jeho VV. Určitě na to mrkneme, strejdové si hrají na pantáty a přitom hospodaří se státními penězi a nejsem si jistý, že jsou bankou a nebo spořitelnou....

+0 /-0 | 25.04.2022 19:55

lykan

Mimochodem, článek na stránkách ŠSČR:

 

Ověřovna ŠSČR

+0 /-0 | 25.04.2022 18:36

lykan

Petr Koutný 25.04. 15:21: 

 

" souhlasím s tím, že Rusko překročilo červené línie a je potřeba potrestat i jejich sportovce"

 

"Myslím si, že většina ruských lidí josu v tom nevinně, stejně jak sportovci a stejně jak každý na této planetě."

 

??? 

+0 /-0 | 25.04.2022 18:35

Pavel Ch

Davidem, Davide, rozšiř si svůj přehled o sportu.

 Narodil jsi se později, přesto si teď ve sportu zaspal dobu.

Výjimky jsou naopakenlightened na olympiádě ty tři sporty, které uvádíš. Ne opačně! A jeden z toho navíc není profíci x amatéři, ale do 23 letenlightened

 

a) Psal jsem o MS v hokeji, do roku 1976 ne o olympiádě.

b) Na olympiádu už dávno profíci mohou, už dávno se nerozlišuje. I dříve v mnoha sportech mohli. Ve většině mohli, bavíme-li se o 70.-80 letech min století. Ne při zrodu novodobých.

c) Že jsou zcela výjimečné sporty na olympiádě, jak uvádíš fotbal, box, kraso, vzpomeneš si ještě alespoň jeden? Schválně, možná, mně nenapadá. 

  Ale bacha Davide, fotbal:

 tak c1) Fotbal to má, aby nekonkuroval svému MS. Tak už dávno do 23 let s výjimkami (snad třemi) nad věk 23 let. A klidně mohou mít multimilionovou smlouvu v Barceloně. 

c2) Ano profíci box, když přejdou, boxují na 12 kol, tzv. "amatéři" na kola 3. Zde to je jediný sport, který to rozděluje. Fakt, najdeš ještě jeden? Jasně krasobruslení, když odejdou do revue.

+2 /-0 | 25.04.2022 18:03

Agent Voňavka

Davide, co to kecáš...Na OH když je fotbal, tak tam hrají amatéři z krajskýho přeboru?

+1 /-0 | 25.04.2022 17:45

xdavx x
Pavle, ale to nemá nic společného s politikou. Na Olympijské hry profík podle definice MOV, nesmí. Výjimkou je hokej.... Občas. Prostě jsi psal blbosti. Profi boxer krasobruslař fotbalista a podobně mají smůlu... To že si MOV definuje profíka nelogicky je jiná věc... To samé co jsi psal o Wimbledonu. Prostě píšeš občas nesmysly a tady jsi uvedl nesmyslne důvody zákazu účasti sportovců....
+0 /-2 | 25.04.2022 17:37

Pavel Ch

Srdce, díky, přesně tak jsem to myslel.yes

 

....A k té Kanadě, tak tedy mladším ročníkům (DB a mladším), kteří nesledovali MS v hokeji v televizi do roku 1977, dovysvětlím, co jsem nastínil a co jsitě mnozí starší chápou.

"Socialistický vrcholový sportovec" byl "plně zaměstaný pracovník", což "dokazovalo" razítko podniku v občanském průkazu. Rozuměj, chodil si tam pro výplaty, jinak nehnul prstem, dělal (stejně jako profíci na západě) svůj sport jako skutečné zaměstnání. Mez. hokejová federace pod vlivem východu a za souhlasu hokejově slabé západní Evropy (a Skandinávci měli malou sílu to zlomit), vyloučila Kanadu z MS, neb jsou to profíci, kteří není vhodné, aby se rovnali s tzv. "amatery" z SSSR, ČSSR atp. A tak mnoho let se hrálo.......bez Kanady a v roce 1976 i naše noviny napsaly před Katowicemi 76: "Naposledy bez Kanady". 

 Jestli to souvisí s tehdejší politikou či né už nechám na každém z vás. 

+1 /-0 | 25.04.2022 16:51

Magiland

Petře, asi jsem se špatně vyjádřil ..měl jsem na mysli to, že nějaké průzkumy (a jejich výsledky) jsou úplně irelevantní - že si prostě myslím že běžný Rus je spokojený, nikoliv neinformovaný, bohužel. (to slovo průzkum do toho nepatřilo, to se omlouvám) A pan Bražinu zdravím, neberte si to osobně, ale vy jste poslední s kým bych v diskuzi mařil čas.  

+1 /-0 | 25.04.2022 16:50

xdavx x
Magiland. Jistě jsi stejně tak moc spravedlivý s ohledem na to, že u nás vládli 40 let komunisti a nikdo s tím nic neudělal protože se lidi bali.... To je super, že každéj ví co by měl obyčejnéj rus dělat a co cítí a tady 40 roku komunismu jako by nebylo, kdy se lidi bali vůbec cokoli říct..... V Rusku je zavírají na 15 let kdyz se ozvou ty hrdino... Ale geroji jako ty to neřeší, ti za klávesnici ví jak se bojuje s totalitou..
+0 /-1 | 25.04.2022 16:10

Petr Koutný

Magilande - četl jsem jak probíhají v Rusku průzkumy veřejného mínění. Někdo Vám zavolá, Vy nevíte kdo to je, jestli Vás nahrává a jestli to není provokace a zeptá se: Souhlasíte s válkou na Ukrajině? Ruzsko žije v době, kdy veřejně nesouhlasit s válkou na Ukrajině se dá trestat 15. lety vězením. Co asi člověk do telefonu řekne? 

Jinak dnes jsem slyšel cestou v autě pěkný rozhovor. To josu ty průzkumy a záleží jak se položí otázka. V USA se ptali, jestli souhlasí lidi s bezletovou zónou na Ukrajině a velká většina řekla ano. Když se ale zeptali takto: Souhlasíte s vytvořením bezletové zóny na Ukrajině i za cenu připuštění jaderné války? Tak  drtivá většina řekla ne! Takže statistika je často uměním položit správnou otázku, ale nemusí to znamenat vlbec, jaký je názor ve společnosti. 

+2 /-0 | 25.04.2022 16:06

Magiland

když už diskuse která stejně nikam nepovede ... tak se taky ozvu. Moc se mi nezdají obhajoby "obyčejných rusů, kteří za  nic nemohou .. " Já věřím průzkumům, které ukazují že běžný Rus je vceůli spokojený s řešením "hlavně že se nás bojíte" - a že se jim nezdá úplně špatný názor nezastavit se na Ukrajině ale zlikvidovat nejméně ještě V4, když to půjde ... To není žádná neinformovanost, to je jejich životní postoj, bohužel.

+3 /-0 | 25.04.2022 15:58

xdavx x
Myslim se že není třeba se o tom dal bavit.... Nenávidím pokrytce. Nenávidím lidi co přijdou domu z kostela kde se zanicene modlí a zmlati ženu a děti. Nenávidím ubozaky co když někdo napadne v metru slabšího tak čumí z okna a jsou neviditelni, ale na internetu by valcili a hrdinne obětovali životy jiných.... Nesnáším takové lidi, a v této situaci se právě tito pasují do role mravokarcu a majitelů jediné pravdy a fanatickych soudcu....
+1 /-3 | 25.04.2022 15:53

Petr Koutný

Ještě jedna věc, celá tato válka na Ukrajině je selháním diplomacie. Ale tak fatálním, že toje neskutečné. Spoustu věcí se dala vyřešit diplomaticky, smlouvami a tak aby se Rusko necítilo ohroženo. Je chybou všech co v tom dnes jedou, že se to nepodařilo. Nakonec to stejně asi vyřeší diplomaci, ale to už budeme mít tisíce zbytečně mrtvých lidí. Toto je největší průšvich. Všemu tomuto pravděpodobně šlo zabránit. 

+1 /-0 | 25.04.2022 15:49

Petr Koutný

Davide ve škole mě učili, že dějiny jsou psány krví poražených. USA je světová mocnost číslo jedna a jestli chceš a nebo ne, píšou dějiny a píšou je jako aktuálně nejmocnější stát této planety. Představ si, že atentát na Heyndricha je hrdinský čin v našich dějinách, ale kdybychom prohráli, byl by tento gestapák dějinami označován jako mučedník a atentátníci jako vrazi. Tak to jde celými dějinami, to co se učíme, je psáno pohledem vítěze. Nehledej pravdu, spravedlnost, poučení, pochopení. Takto funguje dnešní svět. Přesto vše, Rusko aktuálně ohrožuje tuto planetu ze všech zemích nejvíce. Právě protože má atomové zbraně a nikdo neví, kam až je shopno zajít. 

+2 /-1 | 25.04.2022 15:47

pawn

DB: Myslíš rozbombardované Alepo? Čím větší svinstva na Ukrajině vyplavávají na povrch, čím hnusnější věci se o Rusácích na Ukrajině dozvídáme (a že nás toho ještě čeká), tím ubožejší a odpornější je tvoje jednostranné vystupování tady. No nic, další diskuze, na kterou holt už nepůjdu. Děkuji ale PK a RC za jasné a pevné postoje. 

+3 /-0 | 25.04.2022 15:43

xdavx x
Petře, že si myslím že je Putin magor a že neměl žádné právo napadnout Ukrajinu před tím, než by se obrátil na RB OSN pokud mu něco tak moc vadilo tvrdím furt a sere mě, že se věci dostali tam kde jsou... ale kvůli tomu se nebudu chovat jak mentálně retardovany a dělat, že svinstvo na světě nedělá nikdo jinej a že neumiraji nevinní i kvůli někomu jinému, komu to v pohodě prochází.... Ty jsi pawn dokonalý. Až budeš stejně vehementně odsuzovat rozvracenou Sýrii nebo Libyi, pak dej vědět. Vymazaný z mapy mají být zejména USA. Seznam jejich válečných zločinu, které se ale kupodivu vždycky nějak zamazly, bude stejně tak dlouhy nebo delší... Ovšem seznam napadených zemi USA je možná i 3x tak dlouhý.
+0 /-2 | 25.04.2022 15:38

pawn

DB: Rusko je potřeba ze všeho vyloučit a nejlépe by bylo postavit na východě zeď a do map napsat "tady žijí lvi" jako ve starověku - pozor! Nadsázka. Rusko totiž v současné podobě s námi počítá jen jako s obětmi své budoucí agrese, kterou považuje za oprávněnou. Pokud vím, v demokratických institucích je běžné, že se o všem hlasuje. Pokud někdo bude chtít a získá podporu, může si odhlasovat, že ruští sporotovci můžou na tu a tamtu sportovní akci. Právem ostatních je pak tuto akci bojkotovat, pokud na ní budou Rusové. Pořadatel či šéf organizace si tedy musí spočítat možné dopady svého rozhodnutí. O mém postoji k válce v Jemenu nic nevíš, ale víš hned, že jsem pokrytec. Už jsem si ale na to tady zvykl.  

+3 /-2 | 25.04.2022 15:32

Petr Koutný

Davide, to že řeknu že soused je zloděj, to mě neopravnuje být zlodějem. To, že řeknu že někdo někde dělal něco špatného, mi nedává právo se chovat stejně špatně. Takže ano, celosvětově se děje spoustu špatných věcí a nejde to zastavit lusknutím prstů. Přesto vše, nejde obhajovat Rusko, že oni to co dělají můžou, protože někdo jiný mohl. Nemůžu říct, že soused je vrah a proto i já mám být právo vrahem. Určitě, kdybych žil pár hodin autem od Jemenu, byla mmi ukradnutá Ukrajina a záleželo by mi na Jemenu. Stejně tak, je mi dnes skoro jedno co se děje v Jemenu, protože se to mě až tak moc netýká. Ale co se děje na Ukrajině se mě a mojí rodiny a možná o mojí zemi týká a to hodně. Agresorem je země, která má atomové zbraně, pravděpodobně jí řídí nemocný člověk a svět asi nebude na pokraji možné atomové války díky Jemenu, ale díky agresi Ruska. Tady je ten rozdíl, když říkám, že nemůžu obhajovat jedno zlo, tím druhým, Ano, svět je zlý a krutý a nespravedlivý. Ale to nedává právo Rusku ničit naše životy. 

+5 /-1 | 25.04.2022 15:28

xdavx x

pawn, dokazes se odprostit od sve zabednenosti a reagovat pouze na to, co jsem psal? Nebo na to nemas kapacitu? A ne, nesouhlasim s tim, ze je Rusko treba ze vseho vyloucit, pokud prochazi zverstva Saudske Arabii v Jemenu, Izraele v Palestine nebo prosla USA v Syrii... Bud merim vsem stejne, nebo tahni do haje i s tim svym trapnym a ubohym pokrytectvim.

+1 /-4 | 25.04.2022 15:24

Petr Koutný

Pawn souhlasím s tím, že Rusko překročilo červené línie a je potřeba potrestat i jejich sportovce. Na druhé straně díky rozhodnutí několika málo lidí, náš život se hodně mění. Myslím si, že většina ruských lidí josu v tom nevinně, stejně jak sportovci a stejně jak každý na této planetě. Takto jsme přeci nechtěli žít. Chtěli jsme mít rodiny, mít práci, peníze, cestovat, hrát šachy a žít na plno. Dnes máme zakázané weby, zakázené obchody, zakázané slova, písmena a je to trošku jinak, než jak jsme chtěli žít. Jasně, není to tak zlé, jak to mají lidi na Ukrajině, ale přeci ať to brzy skončí a můžeme žít jak chceme! 

+2 /-2 | 25.04.2022 15:21

pawn

USA chtěly připojit část Vietnamu ke svému státu? Už to zase nabírá standardní kurz. Rusku taky doteď spousty procházelo, takže to není žádný argument. Ukrajina je za hranou všeho a vyloučení Rusů z našeho světa, který stejně chtějí zničit, je zcela v pořádku. 

+3 /-2 | 25.04.2022 15:16

xdavx x

pawn, psal jsem, ze narozdil ode dneska, nikdo tem statum nezakazal ucastnit se, rozdhodnuti ze ty staty tam nebudou bylo z jejich strany dobrovolne... narozdil ode dneska... nevim co rozporujes, ale zkus nez neco napises poradne si precist na co reagujes.

Chrz uvedl priklad Kanadu, coz je stejna blbost, jako jeho dalsi priklad Wimblendon... To jsou naprosto s politikou nesouvisejici veci... ze mu Koutnas jeste podekoval, mi prijde obzvlast "smart"

+2 /-2 | 25.04.2022 15:16

pawn

DB: Hrušky s jablky mícháš jen ty. Bojkot spočíval v tom, že mí sportovci nepojedou na OH, ne, že zakážu účast sportovcům toho, koho chci potrestat. Jak tedy mohly být USA srovnatelně potrestány za Vietnam? 

+2 /-1 | 25.04.2022 15:12

xdavx x

srdce, protoze uvadene priklady z Wimblendonu a Kanady nemaji s politikou nic spolecneho

... i v tom 1980 se nebojkotoval jeden stat, ale cela skupina statu a bylo to na dobrovolne bazi, oni to odmitli, nikdo jim to nezakazal

.... nikdo ale nebojkotoval usa za vietnam par let drive.... proste to co napsal Chrz byly nesmysly

+1 /-2 | 25.04.2022 15:11

pawn

v roce 1984 samozřejmě českoslovenští.

+0 /-0 | 25.04.2022 14:57

pawn

Bojkot LOH 1980 souvisel s jedinou událostí a to s válkou v Afgánistánu. Bojkot LOH 1984 byl odvetou, ničím jiným. Jinak se významněji OH nebojkotovaly. Rozdíl je zjevný. K bojkotu LOH 1980 ze strany USA se přátelské státy mohly přidat ale nemusely, nevíc některé nezakázaly účast svým sporotovům pod neutrální vlajkou, k bojkotu LOH 1984 se čeští sportovci jako správní sluhové přidat museli, nicméně stále lepší varianta než nucená účast na Závodu míru v roce 1986. Vzpomínám ještě na bojkot LOH 1988 ze strany KLDR a Kuby. 

+2 /-0 | 25.04.2022 14:57

srdce

Pan Pavel Chrz napsal=do sportu se  promítala politika neustále. To je prostě pravda.tak nevím proč ty útoky na pana Chrzedevil.

+3 /-1 | 25.04.2022 14:51

Pavel Ch

laugh mladíci jako David, nepamatují....nechápou souvislosti.

 

A čti, že jsme právě psal, slabší důvody než "horká" válka. 

Studená válka a pak politikaření sportem.

Vím, že když jsi byl v dětství schopen chápat, co to je MS v hokeji, tak tam Kanada zas hrála (od 77). Psal jsem, že bylo směšné naše hokejky s razítkem v občance považovat za "pracující". Souvislost si nech vysvětlit spíše ty od starších, teď nemám čas tu rozepisovat.

+5 /-2 | 25.04.2022 14:50

xdavx x
Jo a Koutný ještě poděkoval za doplnění.... Vůbec si to neověřil.ale protože to ladí s jeho přesvědčením tak je schopný kyvat i na tyto nesmysly.... Jako ovce.
+1 /-5 | 25.04.2022 14:43

xdavx x
A Chrz z toho udělal politické ne li válečné rozhodnutí o trestu.... A kdo tady šíří hoaxy....
+1 /-0 | 25.04.2022 14:41

Rubinus
Kanada v hokeji, tam je to jasné, tam šlo o amatérský status. Sportovci východního bloku chodili do práce, až na výjimky, většinou jen pro razítko - nebo někdy za trest, třeba svého času gólman Sparty Kováč. Nebo to byli zaměstnanci armády, jako většina Rusů (Sovětů). Kanada tak reagovala na to, že nemohou na MS hrát její nejlepší hráči. Průlom nastal až roku 1977 ve Vídni, nakonec ale stejně na MS nejlepší neposílají, protože kvůli tomu nechtějí přerušit NHL. Bohužel v současné době to na nás bohatě stačí.
+2 /-0 | 25.04.2022 14:33

xdavx x
PavelCh lzes a siris hoaxy. Wimbledon ti vysvětlil někdo níže. Absence sportovců z doby železné opony byla vzájemná a nevycházela z vojenských konfliktu. O té Kanadě to nevím ale dost pochybuji že to něco mělo spklecneho s válečnou agresi Kanady.. Naopak USA ani Francie ani Anglie nikdy nebyly vyloučeny ze sportovních akcí jako státy podílejíci se na vojenské agresi.... Nevím proč má někdo potřebu neustále lhát a krivit fakta. Je to trapné.
+2 /-6 | 25.04.2022 14:21

Rubinus

No neví, zda tomu Wimbledonu 73 říkat politické důvody, tedy spíš se jednalo o sportovní politiku, spor mezi světovou federací a nejlepšími hráči. Důvodem byl trest pro tehdejšího "Jugoslávce" Piliče, protože místo Davis Cupu hrál jakýsi turnaj. Kodeš na tom vydělal, nebýt toho, při  vší úctě by asi Wimbledon nevyhrál. Více zde, Piličova aféra.

+4 /-0 | 25.04.2022 14:12

MaX

Ale prdlajs, sport je právě oblíbeným politickým nástrojem. A za studené války se naši hokejisté  rozhodně s CCCP sportovně nestřetávali. (Špotáková, po hodu na zlatou medaili ruské oštěpařce „To máš za 68 rok“)  

+4 /-0 | 25.04.2022 14:06

Petr Koutný

Díky Pavle za doplnění

+0 /-0 | 25.04.2022 13:41

Pavel Ch

K té historiim, co bylo a nebylo politiky ve sportu (v době studené války), si dovoluji připomenout, že (bohužel) do sportu se promítala politika neustále.

 

 - USA a část západu bojkotovala olympiádu v Moskvě 1980

- Celý východ na příkaz SSSR bojkotoval olympiádu L.A. 1984

- Sportovci JAR byli vyloučeni mnoho desetiletí z olympiády a dalšího sporu kvůli vnitřní situaci a potlačování práv v JAR (to třeba dnes ti z KLDR nejsou).

 - Omezení či zákaz výjezdů našich a východu na západní turnaje (to znaj šachisté dobře)

 - Když vyhrál Kodeš Wimbledon, chybělo z politických důvodů více hráčů (západu), jak bude chybět letos.

- Zákaz účasti Kanady na MS v hokeji mnoho let až do roku 1977 z méně vážných důvodů, než válka. Přitom naši byli stejní profíci (myšleno, že nemuseli jinak pracovat), jen měli razítko nějakého podniku v občance, kam si jen chodili 1x měsíčně pro plat  refundovaný státnímu podniku státem.   

 

  Tolik jenom letmo, našlo by se toho násobně více....

+7 /-0 | 25.04.2022 13:17