Kasparov přidán na ruský seznam zahraničních agentů

27.05.2022 05:00 | Zahraniční zprávy

Minulý pátek přidalo ruské ministerstvo spravedlnosti GM Garryho Kasparova na seznam jednotlivců, kteří jednají jako „zahraniční agenti“ .

Kasparov reagoval na tuto zpráv, jako na ocenění  své politických aktivit. Být v současnosti aktivní proti Putinovi považuje za to nejlepší, co může pro svojí zem udělat. 

Zákon z roku 2012, původně navržený tak, aby omezoval nezávislé nevládní organizace v Rusku, byl několikrát rozšířen. Od prosince 2020 obsahuje možnost označit ruské osoby, které se zabývají politickou činností. Od dubna 2022 byly desítky ruských novinářů, veřejných aktivistů a vědců prohlášeny za zahraniční agenty a od minulého pátku je zahrnut i Kasparov.

Podle ministerstva spravedlnosti získal Kasparov finanční prostředky z Ukrajiny a Americké nadace pro lidská práva a ty využívá proti zájmům Ruska. 


Kasparov na Twitteru reagoval: "''Ruské ministerstvo spravedlnosti' je za Putina oxymóron. A já jsem reprezentoval svou zemi, když Putin ještě špehoval své kolegy ve východním Německu a okrádal lidi v Petrohradě. Být proti Putinovi je a vždy bude proruské."

Kasparov, který byl mistrem světa v šachu v letech 1985 až 2000, odešel z vrcholového šachu v roce 2005. Stále hraje příležitostné šachové akce pod ruskou vlajkou, ale většinou je aktivní jako politický aktivista a komentátor. Poté, co ve své knize Winter Is Coming z roku 2015 do značné míry předpověděl agresivní válku ruského prezidenta Vladimira Putina na Ukrajině,  se stal v očích Putinovského režimu nepřítelem a dnes dokonce tajným zahraničním agentem. 


Zajímavý je i osudový souboj mezi Kasparovem a Karpovem. Zatímco Kasparov je označován za agenta, Karpov je poslancem ruského parlamentu a svým hlasem schvaluje zákony, které v poslední době berou lidem poslední špetku svobody slova a každého, kdo veřejně projeví nesouhlas s válkou na Ukrajině může čekat finanční trest až trest vězení. Pod toto vše se podepisuje svým jménem Karpov. 

Vypadá to na hříčku osudu, kdy dva velcí šachoví soupeři, musí spolu soupeřit i po konci jejich šachové kariéry!

Kdo tentokrát tento souboj vyhraje? 

61x 5504x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (61) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
patmat
+1 /-2 | 28.05.2022 21:37

xdavx x

kuzelko, pokud jsi prijal cikiho sazku, posli tech pet tisic predem ted Petrovi Koutnemu. At mu ji muze v pripade jeho vitezstvi vyplatit... nebo laskave zklapni anonymni socko, ktera by si v pripade prohry jen opet zmenila jmeno...

+3 /-1 | 28.05.2022 21:11

xdavx x

navic se nezridka ten clovek se smrti setka drive, nez ten, komu ji preje.

+2 /-0 | 28.05.2022 21:08

RKARKA

Přát někomu smrt je naprosto nehodné člověka...Navíc to má jediný význam, že se takto myslící člověk svými negativními emocemi jen zasviňuje....a zasviňuje své okolí, svoji ženu, děti...všechny...

+4 /-1 | 28.05.2022 17:42

RKARKA

Jak může někdo myslící napsat, že od cikiho bláboly nečetl, ale i tak usoudil, že jde o bláboly? A to je správce tohoto serveru? To je také řádná šaškárna...Navíc každý má právo na svůj názor, takže ciki z toho vyšel jasně 1-0 :-) 

+4 /-3 | 28.05.2022 17:32

omve

Oceňuji Kasparovovu statečnost a fakt doufám, že nebude vypadnut z okna nebo otráven jako Litviněnko sad

Šachisty já osobně považuji ve většině za lidi schopné racionální úvahy, proto mne dost překvapuje, kolik šachistů tu zpochybňuje či bagatelizuje zjevný fakt, že Rusko protiprávně napadlo Ukrajinu se zřejmým úmyslem ukrást kus ukrajinského území no

+3 /-3 | 28.05.2022 16:08

xdavx x

mimochodem, krasne prereknuti Bushe o brutalni invazi do Iraku namisto na Ukrajinu... kdy byl nekdo z USA sportovcu potrestan za 1.5 milionu mrtvych? https://www.youtube.com/watch?v=Y23mTSviCZo&t=2s&ab_channel=MSNBC vy havloidni kolaboransti pokrytci.

+3 /-3 | 28.05.2022 15:13

xdavx x

ptam se, to ze PK ani kuzelka nejsou schopni zareagovat na USA pritomnost v Syrii, znamena, ze jsou to pokrytci, kteri jen melou svoje kolaborantske kecy, kterymi zrazuji Ceskou Republiku kterou takto zenou pod spravu nikym nevolenych zahranicnich subjektu pod patronaci USA?

+3 /-5 | 28.05.2022 14:38

OldřichKuželka

Četl jsem ten vidlákův web, článek, dokonce také "diskusi", ale myslím. že i weby, které jsou plné trollů a proputinovských magorů, mají právo na existenci, takoví lidé jsou většinou k politování a nemá smysl je trestat, pokud tedy se nezblázní úplně, což vede ke kácení stromů na železnice... 

+2 /-3 | 28.05.2022 14:29

Petr Koutný

Ty bláboly Cikiho jsem nedokázal přečíst, ale nevymazal jsem je. Je moc dobře říct ostatním, kdo je kdo. Až to vše skončí a Rusko pochopí, že už dávno není velmoc, ale jen vykradená země s jedním mrtvým diktátorem, pak si povíme. Statisticky mám šanci zažít umírat Putina.Těším se na to.

+5 /-1 | 28.05.2022 14:06

Šach

Kasparov byl komunista jako Karpov.  V letech 1984-1990 byl členem Komunistické strany Sovětského svazu a členem Ústředního výboru Komsomolu. Proč neprotestoval proti sovětskému režimu v osmdesátých letech? To komunisty potřeboval. Je to jen prospěchář. Geniální šachista, ale jako člověk pazdrát. Karpov alespoň zůstal věren svému přesvědčení a nepřevlékl kabát.

+3 /-4 | 28.05.2022 13:06

ciki333

A na závěr vzkaz Kuželkovi...Sázku o 5 000,- jsem uzavřel pouze a jen s Petrem Koutným, s Vámi nikoliv. Technicky to aní není proveditelné, neb neznám Vaši identitu. Pokud vyhraji, jak bych asi tak doloval z "ducha" 5 k? Abych to celé uzavřel...Ať už výsledek sázky bude jakýkoliv, Vás se, Kuželko, netýká.

+5 /-1 | 28.05.2022 12:51

ciki333

Díl IV.

„Teď se teprve opravdu rozhoduje o našem osudu a máme jen dvě špatné varianty. Buď snášet skutečnou válku a nebo snášet ten průser, který nám náš Petro Igorovič Fialenko nadrobil. Ten, kdo pojede jednat za Putinem o plyn a ropu, ten tam pojede jako poražený. Za všech okolností. Proto bych se přimlouval Fialu nesvrhnout, ale minimálně ho tam do Moskvy ještě poslat, ať si sype popel na svoji politologickou hlavičku. To si užiju.

Ale ať tak či onak, Západu se to podařilo. Udělali z regionální mocnosti opět velmoc první kategorie. Dali Rusku zadarmo všechno to, co tam za třicet let vybudovali. Automobilky, plynovody, ropovody, vrty, doly, farmy, továrny, vzácné prvky, všechno. K tomu zbavili Putina konkurence, semknuli kolem něj ruský lid a zrušili vliv Západniků. Zařídili mu skvělé ceny pro jeho suroviny, dali mu Afriku i Arábii. Zařídili, že Rusko nemusí dodržovat pravidla WTO…“

+4 /-5 | 28.05.2022 12:45

ciki333

Díl III.

„Teď přichází pro nás ta skutečně nejkritičtější chvíle. Teď někde v centrále NATO a v Bílé chýši sedí ti, kteří tohle všechno spunktovali. Vrazili do toho desítky miliard dolarů, spojili s tím své politické kariéry, vyhrotili situaci skutečně na hranu atomové války. A všude vyhřezávají důsledky. Hrozí jim nový Afghanistán. Hrozí jim, že všechny ty oběti, které žádali po svých voličích, byly zbytečné. Hrozí jim poválečné důsledky.

Teď se tam někde v Bruseli rozhoduje, jestli nás do té války zatáhnou doopravdy. Protože jim začíná docházet ten průser. Teď se tam perou dvě úvahy. Vycouvat z toho pomalu ven a nechat Ukrajinu, ať si to vyžere sama a nebo do toho jít se vším všudy. Teď právě se tam rozhodují, jestli Rusové brzy udělají strašný chemický útok, protože tohle Putin dělá vždycky. Těsně před vítězstvím pustí plyn na bezbranné ženy a děti. Rozhodují se, jestli se nás všechny pokusí ještě jednou oblbnout a zatáhnout nás do opravdové války se všemi těmi dobry dálkového bombardování, poprav za zbabělost a pronásledování nepohodlných názorů.“

+5 /-5 | 28.05.2022 12:45

ciki333

Díl II.

„A jako nejlepší fór je to, že zároveň válku financujeme i Ukrajině, aby vytrvala v odporu co nejdéle a tím co nejdéle udržela bezprecedentní ruské zisky. On ten Kyril každý den slouží mše, abychom zůstali takhle blbí a udrželi co nejdéle v chodu tu mašinu na peníze. Skoro si myslím, že Putin každý den varuje Gerasimova, aby ještě počkal a nekazil vítězstvím ten krásný byznys.

A najednou je samotná válka opravdu jen malá patálie na ruských hranicích. Najednou hrozí v Africe hladomor a ten hajzl Putin je součástí řešení a my jsme součástí problému. Najednou Čína kupuje ruskou ropu se slevou, Indie kupuje ostošest, Saúdové si klidně dovolí nebrat Bidenovi telefon. Pak slyšíte, že se představitelé NATO neformálně dohodli, že raději některé zbraně na Ukrajinu dodávat nebudou. Kromě toho Ukrajincům nedodali ty skutečně moderní vychytávky, v podstatě jim dali stejné zbraně, jako už mají, jen v jiné ráži, aby to dělalo logistické problémy. A najednou to ruské nekonání dává smysl…“

+4 /-5 | 28.05.2022 12:44

ciki333

Selskyrozum Díl I.

„energie jsou aktuálně 3x dražší než před rokem a Vámi milovaný Putin Vám trojnásobně (v případě ČEZ Prodej i pětinásobně) zvedl zálohy za plyn.“

Neřekl bych milovaný, Putin jen pragmaticky reaguje na protiruské sankce. Poskytnu čtenářům obšírnou analýzu z pera jistého Vidláka, která ozřejmí, so se stalo.

„Trvalo vlastně dva měsíce, než si všichni ti západní politici všimli, že odříznutí Ukrajiny od Černého moře vlastně splnilo Rusku ty nejbláznivější sny. Nejenže má pohádkové zisky z prodeje ropy a zemního plynu, ale bude mít i pohádkové zisky z prodeje obilí, přičemž prý letos oseli o milion hektarů víc než loni. To je dalších šest až deset milionů tun na kšeft. Připočítejte si, že už zabrané oblasti na Ukrajině přidají dalších deset milionů tun do ruské bilance a zjistíte, že Putin je schopen nakrmit Afriku a Afrika je schopná zatlačit na Evropu, aby s těmi sankcemi přestali. Štěpán Kotrba ve své analýze pro Parlamentní listy jako první řekl, že Rusko na válce neprodělává, ale vydělává. A asi bude mít pravdu. I když vezmu za fakt západní zdroje, že Rusko stojí válka miliardu dolarů denně, tak to celkem vychází. Jen na těch dodatečných nákladech na všechny suroviny Rusko vydělává víc než miliardu denně. Do března jsme platbami za plyn zajišťovali chod ruského důchodového systému, zdravotnictví a financovali ty nové tanky a nové stíhačky. Teď tohle všechno financujeme dál jako by se nechumelilo, jen ještě navíc financujeme i ruské výrobní linky na veškerý válečný materiál. A Putinovi stále ještě zbývá i na odškodné pro matky padlých vojáků…“

+4 /-5 | 28.05.2022 12:44

xdavx x
Selskýrozum... Asi proto že jaksi chybí informace typu, že například nejenom Turecko okupuje Syrská území a dopouští se agrese proti suverénní zemi, ale oblast severně od Eufratu okupuje americká armáda, která zde dohlíží na plynulé krádeže syrské ropy ... Krom toho dále američané okupují syrský region na východě země v okolí AlTanf ... To celé trvá dobrých 8 let - bez většího zájmu naší propagandy, bez sankcí a terorizování amerických sportovců, firem ... blokací amerických devizových rezerv apodobně ... Zkrátka pravda a láska jede ...
+2 /-5 | 28.05.2022 11:57

Petr Koutný
Oldo - samozřejmě vyhranou sázku nad Zdeňkem pošlu na Ukrajinu.
+3 /-3 | 28.05.2022 08:23

OldřichKuželka

Ještě k té sázce - ciki333 zastává názor, že Putin bude ruským vůdcem ještě i koncem příštího roku, tedy 31.12.2023 a nabídl sázku o 5000 každému, kdo si myslí, že v tento den už tzv. prezidentem či diktátorem nebude. Pan Koutný ji přijal , následně také já s tím, ať tedy ciki se mnou prohrané peníze zašle P.Koutnému, který je věnuje Ukrajině... 

+1 /-5 | 28.05.2022 08:11

Rubinus

A co se divíte, Semode? Já pana Čekala znám tak tři roky, takže vaše tvrzení o tom, že se jedná o bývalého premianta jisté školy nemohu potvrdit, ani vyvrátit, nicméně byl by to pak s tou Švorcovou takový div?

+1 /-1 | 28.05.2022 01:08

selskyrozum

Kouknu na šachový server, co by měl být o šachu a nevěřím vlastním očím. Pro lidi typu pana Cikiho a další:

Putin, tedy Rusko vlezlo na území cizího státu, a to zcela suverénního státu, kde ruští vojáci vraždí civilisty, včetně dětí. To není omluvitelné nijak a ničím. Je to “špatná věc”.

Pozmánky několika jedinců zde, že USA nebo Ukrajina nebo kdokoli jiný také dělal “špatné věci” na podstatě nic nemění. 

Je to obhajoba typu “A co, že jsem spáchal pět vražd, támhleten jich spáchal deset”. Představte si, do vězení půjdou v takovém případě oba.

Neexistuje, opakuji neexistuje legitimní možnost “špatnou věc” obhájit, ať už zaklínáním se jinými zlými lidmi, historkami o lživých médiích apod.

A jen pro informaci, když už tady tak mohutně rozebíráte stav financí některých zde píšících (což je mimochodem nechutné), tak si představte, že energie jsou aktuálně 3x dražší než před rokem a Vámi milovaný Putin Vám trojnásobně (v případě ČEZ Prodej i pětinásobně) zvedl zálohy za plyn. Tak až tu zas budete plakat, kdo nemá peníze, tak si vzpomeňte, který idiot kromě Babiše to spoluzařídil. A nezpomeňte ho za to pochválit.

+6 /-3 | 28.05.2022 00:25

RKARKA

V životě jsem už párkrát dojel na to, že jsem podcenil záludné podvraťáky...i komár umí bodnout...zvlášť, když je zmatený a strachy bez sebe...

+4 /-0 | 27.05.2022 20:51

Messer56
Kuželko, dejte adresu, budu Vám zasílat koncesionářské poplatky, raději Vám jako ČT. Ono to vyjde nastejno.
+3 /-3 | 27.05.2022 20:49

OldřichKuželka

A vite, že Nohavicovi zrušili všechny koncerty v Polsku ? No jasně, havloidi ... 

+5 /-4 | 27.05.2022 20:43

ciki333

OldřichKuželka

Vy máte štěstí v tom smyslu, že i lidí na opačné straně barikády, kteří věří tomu, co hlásají si svým způsobem vážím. Bytostně nesnáším převlékače kabátů a nesouhlasím se Zemanovým "jen blbec se nemýlí." Hluboce opovrhuji "lidmi," jako byl z Unie svobody Pilip, který zradil Václava Klause (tzv. sarajevský puč). Na druhé straně jsem uznával i Jiřinu Švormovou, která na rozdíl od 99% kolegů z umělecké branže nazahodila rudou knížku. A vůbec mi nevadilo, že hájila zcestnou ideologii. To samé Jarek Nohavica...Nenávistná štvanice havloidů na tohoto vyjímečného interpreta. Z některých mých "spoluobčanů" je mi na blití. Těžká doba obnažuje charaktery...Ale to jsem se zakecal mimo téma. Vy, Kuželko, nevyhrožujte lidem. Nikde není psáno, že kormidlo dějin se neotočí a "lovnou zvěří" se nestanou havloidi. Taky by se Vám pak nelíbilo strašení trestním stíháním a potlačování svobody slova, té pravdoláskařské ovšem...

+5 /-5 | 27.05.2022 20:28

xdavx x

kuzelko, ty se drz sve anonymity zuby nehty.. nemyslim ze udavacskou zmiji by nekdo vubec mel potrebu brat na vedomi.

+4 /-8 | 27.05.2022 20:24

xdavx x

thePot vyborna reakce cloveka ktery zna tamni realie... Mas naprostou pravdu... Putin bohuzel nedokazal navazat na to s cim zacal. Stredni trida po slibnem zacatku se stala obeti tamnich mafii za podpory rezimu a Putin i kdyz mohl, nevydal zadne opatreni, ktere by to mafianske rizeni statu zrusilo. Na misto toho pomohl vytvorit tridu aristokracie, rozumej oligarchu, kterym sveril klicove oblasti a sam koordinoval jejich podnikani... tohle vsechno vedlo jen k tomu, ze se Rusko vratilo zpet do doby, kdy tam stredni trida v podstate funguje jako pracovni sila zijici z ruky do huby, prebujely statni aparat zkorumpovany od posledniho urednika, zkorumpovana policie, uplatky kam se podivas... ne soucasne Rusko neni vubec v pohode zeme... To ale neznamena, ze se muzou prehlizet svinstva pachana zememi jako USA nebo clenu NATO.

+2 /-5 | 27.05.2022 20:22

RKARKA

Mnoho lidí se dříve dostávalo do koncentráků právě jen "na upozornění" někoho, jako jsou někteří aktivní blbci zde...Tito upozorňovači to přece mysleli dobře...Před nimi to byla inkvizice...ta to také myslela dobře...to byly opravdu stovky tisíc nevinných lidí v čoudu...Práskači jsou obvykle největší sračka společnosti bez jakékoliv páteře...

+5 /-3 | 27.05.2022 20:16

Messer56
A koho obdivuje čttroll Kuželka?
+2 /-7 | 27.05.2022 20:14

OldřichKuželka

@ciki333 : Jsem toho názoru, že hlupáci a ti, jejichž duši ovládlo zlo, obdivující Putina, se sami vyřazují ze společnosti slušných lidí a je zbytečné je nahlašovat policii, co jsem měl na mysli je, že by na takové příspěvky mohl upozornit někdo z šachového svazu... 

+4 /-4 | 27.05.2022 20:09

ThePot
Anatolij Jevgenievič je kovaný státník už od mládí, jinak to asi ani nemůže být po líbánkách s Brežněvým. Ať je mu Bůh soudcem. Kasparov je geniální šachista, možná čistým talentem měřeno nejgeniálnější vůbec přesně natolik, nakolik je v politice a ve veřejném životě s prominutím úplný idiot. A to říkám jako člověk, který ruskou politiku a veřejný život sleduje celou dobu a studuje hodně do hloubky, a Putina nesnáší. Garry Kimovič rostl bez otce, a věnoval celé svoje dětství šachu, a to se silně podepsalo na jeho osobnosti. Jak je bystrý, tak jsou vidět obrovské mezery ve věcech, zřejmých i dítěti v šesté třídě. Prostě nějaké základní věci šli mimo něj. Jeho svět, hluboký mentální obrázek jak v životě prorazit je rebelie. Taktika. Protiváha. Neustále bourání čehosi. Zpochybňování. Rozpoutání vášní na rovném místě. Nejdřív se mu nelíbila FIDE, tak se rozhodl založit alternativní organizaci. Výsledek? Úplný chaos ve vrcholném šachu. Paralelní soutěže o Mistra Světa. A nakonec, po ztrátě zájmu, návrat do rovnováhy, sjednocení FIDE. Tedy nic. Pak ve stejném duchu se rozhodl v Rusku politice zakládat "alternativní orgány moci". Pak "alternativní veřejno-právní televizi". Vše skončilo naprostým fiaskem. Teď chce rozdávat "dobrým Rusům" alternativní pasy. Nápad ze stejné intelektuální a adekvatnostní dílny, zřejmě se stejným osudem...Garry je vzor generací a generací šachistů, skvělý intelektuál, obohacení veřejného života, ostrý debatér, vynikající komentátor...Ale jako politik je to naprostá legrace. A to není jen můj názor, stejnák smýšlí třeba Ilja Jašin, nebo "systémoví liberálové" v Rusku, od Kasjanova po Kudrina. Jediný z ruských opozičníků, kdo má padnej koncept normálního Ruska je Chorokovskij, a to díky svým životním a manažerským zkušenostem. Mě vyprávěl strýc jak Chodor v devadesátkách převzal místní ropnou rafinérii. Tu drželi místní kriminálníci. Kdo se tam ukázal, třeba z Moskvy, toho odpálili. Dosadil svého gubernátora a starostu, těm dal prachy na zřízení místní protimafiánské jednotky, na mediální kampaň proti zločinu...Až pak ty kriminálníky postřelil :) Tedy kultivovaně, že jo
+2 /-2 | 27.05.2022 20:07

Messer56
Možná je to automat ČT1 a ČT24?
+3 /-4 | 27.05.2022 20:05

RKARKA

Jakmile člověka začne ovládat především strach, tak začne psát podobné zprávy jako PK či OK...já to do jisté míry chápu, ale tohoto stavu u lidí chce přesně dosáhnout právě skupina lidí, kteří chtějí ovládnout tento svět...

+4 /-4 | 27.05.2022 20:05

Messer56
Vložte obsah
+0 /-1 | 27.05.2022 20:05

Messer56
Davide- v stádě ovcí je těžko identifikovat Kuželku.
+3 /-4 | 27.05.2022 19:58

ciki333

OldřichKuželka

S Petrem jsem uzavřel sázku o 5000,- nikoliv o 10 000,-  Buď v tom máte guláš, Kuželko, nebo záměrně lžete. Osobně se kloním k druhé verzi.

PS. Pokud citíte potřebu, anonymní sráči, mne udat, směle do toho. Zažil jsem komunistický xindl, šikanu na vojně...A  z Vašeho zastrašování si na prdel nesednu, na to vemte jed...

+5 /-5 | 27.05.2022 19:56

xdavx x

kuzelko, tak do toho. co furt tady vykladas o trestnim rizeni... jeste chvili tady kdakej ty svoje posahane nesmysly a muzes se dockat treba trestniho oznameni na svou osobu, za vyhrozovani... oni by si te uz policajti nasli, a my bychom vedeli, kdo jsi... pak by se videlo, jestli bys ty svoje vyhruzky mlel dal....

+4 /-5 | 27.05.2022 19:48

xdavx x

Jako kdyz Bush mluvi o barbarske zlocinne valecne agresi Putina, kterou si ale splete se svou vlastni v Iraku jo? :D je srandovni kolik mopsliku tady vola po potrestani Putina a pritom treba takovej vrah jako Bush, rozdava rozumy..

https://www.youtube.com/watch?v=MTX5uvZWu3Q&ab_channel=BloombergQuicktake%3ANow

"In contrast, Russian elections are rigged," Bush said. "Political opponents are imprisoned or otherwise eliminated from participating in the electoral process. The result is an absence of checks and balances in Russia and the decision of one man to launch a wholly unjustified and brutal invasion of Iraq -- I mean, Ukraine. Iraq too, anyway."

Shortly after making the mistake, the 75-year-old former president referenced his age which made the audience laugh in return.

Bush ordered the 2003 U.S.-led invasion of Iraq that overthrew Saddam, and his administration has faced criticism for the war both during and after his presidency. In his 2010 memoir, "Decision Points," Bush admitted to mistakes in Iraq, including the decision to disband the Iraqi army, and said he got a "sickening feeling" every time he thought about the failure to find weapons of 

+6 /-6 | 27.05.2022 19:46

OldřichKuželka

Je to tak. Nikdy nepochopím zvrácenou osobnost putinofašistů a proruských trollů, kteří i tady obhajují válečné zločiny, což by eventuálně mohlo zajímat také orgány činné v trestním řízení. Putin je v koncích, otázka pouze je, zda dřiv zasáhne nemoc nebo bude po převratu donucen k odstoupení, velkou neznámou však je, kdo jej nahradí. Ciki už si samozřejmě může nachystat 10 000, Ukrajina bojuje i za nás a zvítězí. Hrdinům sláva ! 

+5 /-6 | 27.05.2022 19:45

Petr Koutný

Semode díky. Milióny lidí uteklo, ztratilo své domovy a denně umírají stovky lidí v této nesmyslné válce. Mrtvých, mezi které se počítají rusové i ukrajinci budou statisíce. A proč? pro jednoho nemocného, bláznivého, senilního, debilního vraha? Ti lidi žili své životy, měli stejné sny jako máme my. Dnes se bojí o život, o své příbuzné, o své děti, přišly o všechno a neví, jestli dnešek nebude jejich poslední den. Pod toto se podepisuje Karpov? Nebo Karjakin? Nebo Ciki? Nebo Bražina? Je to bída na tomto světě. Žijeme jen jednou a doufáme v ráj v nebi. Proč si pak děláme peklo na zemi? Je mi opravdu smutno na pomyšlení na tak odporného člověka, jakým je Putin. V mých očích je to vrah, srovnatelný se Stalinem, Hitlerem a doufám, že historie si ho i tak bude pamatovat. Přeji mu tu nejkrutější smrt a to říkám veřejně. Zaslouží si jí. 

+8 /-1 | 27.05.2022 19:22

xdavx x
PK na novinkách jim už dochází s těmi ubohymi kecy nápady. Nechceš vzít druhý job? Dobře by ses tam se svými proklamacemi jako z 50tych let, vyjímal...
+2 /-7 | 27.05.2022 19:09

xdavx x
S kým kdy Kasparov vycházel? Se všemi se rozhadal. Asi dobrá povaha. To že je i mezi sachisty většina hloupých lidi, co si neumí dát dohromady dvě a dvě, mě zase tak moc nepřekvapuje...
+3 /-6 | 27.05.2022 19:08

RKARKA

Já jsem pacifista, ale také používám selský rozum. Karpov i Karjakin nejsou žádní násilníci a už vůbec to nejsou primitivové. Rozhodně ani nedělají unáhlené soudy (na rozdíl od mnohých z nás), jinak by žádný z nich nehrál silné šachy.... Tak proč podporují agresi? Co je k tomu vede...? Jinak je nesmysl, že zemřelo statisíce lidí. Karpov také není žádným stínem legendy..., i když si to někdo přeje...A  další nesmysl je, že Karpov zaprodal duši dáblu...To jsou argumenty jako noha...

+4 /-5 | 27.05.2022 18:43

Petr Koutný

CIKI - Karjakin veřejně podpořil tyrana, který rozpoutal genocidu slovanského národa a tady jsem si jistý, že kdo schvaluje zločin, je sám zločinec. Říkej si co chceš, Putin bude historii postaven vedle Hitlera a podobných vrahů. Jeho vinou zemřelo statisíce nevinných lidí a zničil život miliónům lidí. Řékej si opravdu co chceš, ale zlo je Putin. Kdo schvaluje zlo, je zločinec. Karpov je smutnou loutkou  a stínem legendy. Jak býval Aljechin později obviňován ze spolupráce s fašismem, pak Karpov bude jednou historii označen za člověka, která zaprodala duši ďáblu. 

+8 /-3 | 27.05.2022 17:58

ciki333

Deifikace renegáta Kasparova zdejšími havloidy vyloudila na mé tváři úsměv...Ve světě pokřivených hodnot zdá se býti jedno, kdo je padouch a kdo hrdina. Ne tak pro mne, neb mi kognitivní funkce ještě dobře slouží. Absolutorium si imho zaslouží Sergei Karjakin za svůj jasný postoj k ruské vojenské operaci, bez úhybných manévrů. Takovýchto pevných charakterů je velmi málo; za "odměnu" pak sklízejí od anonymních zbabělců jenom pohrdání a ústrky...

+1 /-9 | 27.05.2022 17:31

Petr Koutný

RKARKA - smiley

+0 /-1 | 27.05.2022 17:20

RKARKA

Petr by měl pracovat pro Seznam nebo Blesk, tam také permanentně dezinformují široké publikum...Navíc je naprosto ubohé argumentovat existenčními problémy...to může dělat jen ubožák...To že máte ve videích spoustu chyb mě až tak nevydí, to že tam mlátíte prázdnou slámu v jedné třetině času videa taky přežiju, ale aby jste se vyvyšoval na někoho, když sám jste na tom bídně mi vadí...tak se nad tím zamyslete...

+2 /-3 | 27.05.2022 16:44

Petr Koutný

Ciki - Promě to nebude problém, jen aby to nevyvolalo existenční problémy u tebe. Emočně a psychicky ( pokolapsu Ruska na Ukrajině)  na tom budeš hrozně, vyplatit tvoje poslední penízky tě možná už dorazí. 

+3 /-1 | 27.05.2022 16:21

ciki333

Petr Koutný

Ty si, Petře, hlavně dej stranou 5 000,- Kč...Abys mi mohl za rok a půl bezproblémově vyplatit prohranou sázku.

+2 /-3 | 27.05.2022 16:15

RKARKA

Kdybych si musel vybrat mezi Kasparovem a Karpovem...to je přece úplný nesmysl....

+4 /-3 | 27.05.2022 15:55

Petr Koutný

Kdybych si musel vybrat mezi Kasparovem a Karpovem, pak Karpova nikdy. 

+6 /-1 | 27.05.2022 15:21

RKARKA

Kasparov je typický žvanil za peníze...Ale funguje to velmi dobře na některé jedince, zvlášťě ty, co mají obecnou propagandou zcela vymyté palice...

+3 /-7 | 27.05.2022 14:27

sisma

Kasparov nenávidí Rusy od narození.

+4 /-7 | 27.05.2022 13:09

PanPohoda

Seznam osob jednajících jako „zahraniční agenti“ - není to hlavně o zdrojích financování?

+3 /-1 | 27.05.2022 12:55

Agent Voňavka

Kuzelko, kdybys aspon tak hloupe a naivne nezvanil...Ach jo.

+4 /-5 | 27.05.2022 10:36

OldřichKuželka

Odpovím na poslední otázku, Kasparov vybojoval na Karpovovi titul mistra světa a také jej několikrát obhájil, byť někdy těsně, vítězstvím až v závěrečné partii. Pokud jde však o politiku, tady vítězí naprosto jasně. Karpov se zdiskreditoval svou podporou totalitního režimu a žádný slušný člověk mu už nemůže podat ruku, také je na sankčním seznamu EU a nesmí cestovat do Evropy. Garri Kasparov je naopak na Západě považován za vynikající osobnost jak v šachu, tak i ve svých postojích, kdy se nebál kritizovat Putinovu diktaturu, založenou na strachu a teroru. jednoduše řečeno, Karpov ztělesňuje brežněvovské a putinovské Rusko, Kasparov naopak Rusko budoucnosti, které se snad jednou zařadí mezi demokratické státy a bude žít v míru nejen se svými sousedy, ale i se západním světem...Snad k probuzení obyčejných Rusů přispěje i porážka na Ukrajině. 

+10 /-5 | 27.05.2022 07:35

doktor.ák

To je ten Kasparov, co radil v USA, aby vybombardovali Irák a Irán? Ale šachista byl svělý.

+7 /-5 | 27.05.2022 05:12