Jak hodnotit ŠSČR v době Covidové

04.03.2021 03:00 | Domácí zprávy

„Steve Jobs se zeptal: Proč se dávat k námořnictvu, když můžete být pirátem? Dnes chci pirátsky zhodnotit činnost svazu v Covidové době a nechci být námořníkem, protože je lepší být pirátem.

Nespočítám kolikrát jsme kritizoval ŠSČR a tuším, že toho nebylo málo. Netroufnu si spočítat i to, kolikrát  jsem jej pochválil, protože toho bylo zase málo. Přesto jako člověk, který je finančně úplně nezávislý na penězovodu ŠSČR si můžu dovolit bez strachu z utažení finančních kohoutků napsat to, jak dnes vidím Šachový svaz České republiky.

Líbí se mi směr, kterým ŠSČR jde. Nad dotazy šachistů je přesně to, co čekám od ŠSČR. Je těžká doba a v takové době je důležitá komunikace. Je důležité komunikovat. Zní to jako fráze, ale není. Právě naopak. V dnešních dní je komunikace  s šachisty podle mě to nejdůležitější co může vedení našeho svazu pro šachisty udělat. teda možná né úplně nejdůležitější, ale je to důležité. 

Za mě super!

Líbí se mi oraganizování on-line turnajů.  Skvělý nápad! Každá  nová šachová příležitost je v této době skvělá! Nestíhal jsem na těchto stránkách zveřejnit propozice, tak to teď napravuji a děkuji svazu za tuto aktivitu. Odkaz na propozice je zde: https://www.chess.cz/online-souteze-sscr/





Kdybych chtěl ale vyzdvihnout kohokoliv, pak bych vyzdvihl krajské organizace. To jsou lidi, co dělají hromadu neviditelné práce a to zadarmo a na úkor vlastního času a rodin. 

Až sem super! Dál bych rád viděl snahu otevřít diskuzi k soutěžím družstev. Otevřeně se začít ptát, jestli není ideální doba naše soutěže družstev změnit. Možná ne změnit, ale třeba je přizbůsobit 21. století. Možnost hrát víkendově, otevřít možnost " naturalizaci cizinců! jak to mají na Slovensku a třeba se i snažit získat sponzory a pokusit se udělat šachové soutěže víc profesionální. Určitě otevřít téma pokut, jejich výši a vlastně komu patří, protože podle mě nemůžou patřit svazu. 

K tomu mě dostává další myšlenka - Propagace šachů.  Je to běh na dlouhou trať, ale podle posledních průzkumů a v porovnání s ostatními sporty na tom nejsme dobře. Teda popravdě, jsme na tom špatně. Rozumím tomu, že myšlenka vychovat mistra světa zní dobře. Stejně tak zní nereálně a nikdo tomu snad i nevěří. Rozumím tomu, že rozpočet není nafukovací. Když se někde přidá, někde se musí ubrat. Kde by se mohlo přidat je popularizace šachů, podpora šachovým oddílům. Kde by se mohlo ubrat, to napsat veřejně je jako se dotknout vosího hnízda. Nechám bez odpovědi. 

Ale po dlouhých letech se svazové šachové stránky dají číst a článků je tam více než málo. Svazový Facebook si konečně zaslouží být Facebookem šachového svazu. No, dobrá...svazový youtube je na tom jak je, ale aspoň je co vylepšovat. Tady vidím práci Pepy Bednaříka. Minule jsem ho solil, dnes respekt. 


Grant na popularizaci šachů - doporučuji. RP šachy záskaly v první žádosti 20 000Kč a bylo to v době, kdy nás nikdo neznal. Ve druhé žádosti jsme získali myslím 10 000Kč a byly to jediné peníze, které nám někdo dal. V začátcích to byla neuvěřitelná podpora a díky ní, jsme dnes tam kde jsme. Doporučuji každému, kdo chce popularizovat šachy, ať podá přihlášku. RP šachy nebude posílat žádost o grant. Nechceme brát příležitost druhým. Nechceme získat tyto peníze, které by mohly druhým chybět. Mohlo by se stát, že by byl náš projekt vybrát a díky tomu, jiný projekt by byl zamítnut. Určitě běžte do toho! RP šachy jsou projektem, který díky této podpoře žije dnes svým životem.

RP šachy je dnes finančně nezávislou skupinou, proto může veřejně kritizovat a nemusí se bát říct svůj názor. Stejně tak může pochválit. Je krásné být nezávislý, je krásné říct veřejně svůj názor. Kolikrát jsem jsem měl názor na věc a myslel jsem si, že mám pravdu. Pak vám zavolá Marek Vokáč, Rosťa Svoboda, Pepa Bednařík, Jan Malec, Pavel Chrz a najednou mě dochází, že svět není jen černobílý. 

Koukal jsem na návrh rozpočtu. Nejde jen opět říct, že tak detailní a transparentní rozpočet nemá snad nikdo. Tady Rosťa Svoboda dokazuje je je špička ve svém oboru.  Nejsem ekonom a neumím zhodnotit reálnost jednotlivých položek rozpočtu. Možná jsou některé položky optimistické a možná některé pesimistické, ale v dnešní době to ani jinak nejde. Neumím hodnotit jak správně reagovat na zaplacené členské poplatky a nebo na poplatky šachových družstev do soutěží. Samozřejmě jde pohledem zpět kritizovat výši nákladů na mega akci v Pardubicích minulé léto a nebo na náklady na přátelský a nic neříkající přátelský zápas s Polskem ve Zlíně. Ale rozumím, že reprezentanti na tom dnes nejsou nejlépe a svaz by je měl podporovat. Můžu hodnotit rozpočet jako transparentní, otevřený a reálný. Náklady a výdaje mi nepatří hodnotit. 

Já vím, že se říká o šachistech, že jsou jedna rodina. Tady bych to s těmi rodinnými vztahy ve vedení svazu radši moc nepřeháněl a snad tomu i tak bude. Často to chce víc času.  Děti, které jsou životně a finančně závislí na rodičích dospějí a postarají se o sebe. Rodiče pak jsou pyšní na své děti, které začínají podporovat své rodiče a děkují jim za to, co jim pro život daly. Některé děti jsou už dospělí a mohli by se začít starat sami o sebe. Asi každý ví, kam mířím. 

Jak vlastně hodnotit ŠSČR v dnešní době? Zkusím to za sebe. Opravte mne v komentářích, když budete chtít.  Mám radost z toho co v těchto dnech dělá ŠSČR. Je aktivní a komunikuje s šachisty. Přál bych sem si, aby přišly i další kroky. Kroky které budou měnit šachy k lepšímu u nás. Jasně takové věci se nedělají přes noc a trvá to někdy i roky. Je stále spoustu věcí, se kterými nesouhlasím a které můžou rozdělovat šachisty na dva tábory. Budu se opakovat tím co řeknu, ale líbí se mi to. Není důležité co bylo  - to je minulost a ta se nevrátí. Není důležité co bude, protože to je budoucnost a ta nemusí nikdy přijít. je důležité jen dnešní den - tento okamžik - protože to je náš život. V tomto pohledu, v tomto okamžiku  a takto hodnotím jako jeden z miliónu lidí Šachový svaz ČR. Moje hodnocení nemá žádnou váhu, má minimální vliv a nic nezmění. Ale přesto jsem to chtěl napsat a myslím si, že po kritice která tady byla, je ten správný čas napsat tento článek. 

Nepamatuji si, kdy jsem veřejně pochválil ŠSČR. Možná nikdy. Tak dnes v tomto pohledu za to jak vykročil do tohoto roku u mě a za mě:  Děkuji! - třeba příště to bude kritika, dnes chci věřit, že můžeme létat. Dnes nechci bloudit v temné lese a psát o tom, co mi stále vadí. Dnes chci létat a vidět to dobré kolem nás. Věřím, že bude líp. A neptejte se mě, kdo to řekl první:)

„Pokud chcete, můžete létat, jen musíte v sebe hodně věřit.“ —  Steve Jobs

80x 4379x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (80) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lykan

wlk: "Váš systém je lepší, skrátka 3/8 je tak akurát."

 

Lepší jak pro koho. Ne pro armádu Slováků, kteří jsou v ČR za prací.

+0 /-0 | 05.03.2021 22:20

paulz

Tak ono záleží kam se chce člověk v šachu dostat. Na slušnou úroveň samozřejmě bez nějakých iluzí o profesionálním šachu stačí relativně málo. Jenom je otázka jestli někoho takový stimul dokáže k něčemu vybudit...smiley A radši nestráví volný čas nějakou zajímavou hrou na internetu popř.sociálních sítích...

 

+0 /-0 | 05.03.2021 17:55

Petr Koutný

Vždy zákleží na tom , jak jsou šachy perspektivní proto tomu obětovat polovinu života a mít méně než uklizečka....Sice to bylo trochu ostřejší porovnání, ale možná tomu není daleko od pravdy. Tím vlastně chci říct, že šachy jsou krásné na hraní, ale na živobití když nejste ve světě v TOP 100 asi bída. Pak chápu, že v mládí se vynoří spoustu talentů, ale časem ti lidi pochopí, že jestli nechcete bydlet stále u maminky to dál nejde...

+0 /-0 | 05.03.2021 16:41

paulz

To wlk: já hraji od roku 1997 na Slovensku za jeden oddíl. A to už 35 partií pokud se nepletu platilo. Po rozpadu jsem hrál na Slovensku taky extraligu, ale jen jeden rok za jiný oddíl a to fakt nevím jestli to už platilo.

Jinak vychovat skutečně silného hráče žádný oddíl nedokáže, musí mít štěstí. Může mít mládeže kolik chce, ale pokud někdo z té mládeže se nezačně sám a plně věnovat šachu nepomůže nic. 

A aby třeba extraligu hráli domací hráči jen proto že jsou domácí je spíš demotující. Kdo je dobrý se do extraligy ať je tam kolik chce cizinců dostane. Pořád má určitou výhodu že je domácí. Stačí mít talent a pracovat na sobě. Koneckonců máte teď celkem dobré mladé třeba Gažík, Repka, Pecháč. 

+0 /-0 | 05.03.2021 15:55

Petr Koutný

Wlk - to dobře znám, ve Skalici na 2.ligu nebyl problém postavit 7 kluků z Moravy...

+0 /-0 | 05.03.2021 13:46

wlk
Paulz: Ono to tak nebolo zavedené od rozdelenia, podmienky sa uvoľňovali postupne, lebo kluby na to tlačili. Až sa uvolnili natoľko, že cudzincov v niektorých zápasoch bolo viac ako domácich. Váš systém je lepší, skrátka 3/8 je tak akurát.
+0 /-0 | 05.03.2021 13:00

paulz

To wlk: tak ono naturalizace cizinců absolutně bez limitů a za velice lehkých podmínek splnění, myšlenka je to dobrá, ale podmínky teda měly být  tvrdší. Těch 35 partií aby se člověk stal naturalizovaným je hodně málo. U mne to třeba trvalo 4 roky a nyní už na Slovensku hraji pokud se nepletu 23 let za jedno extraligové družstvo...Z toho 21 v Extralize...Proč to bylo zavedené je jasné, po rozpadu ČSFR mělo Slovensko docela málo lepších šachistů. Aby úroveń extraligy stoupla zavedli tohle opatření. Jen se samozřejmě s postupem času mělo přitvrdit. Teď už je to samozřejmě trochu extrém.

Ale zase jsem hrál německou Bundesligu kde jsme měli v celé sestavě dohromady snad tři němce...smileyZ toho jeden byl původem rus...smileyA za ten samý klub ovšem v ženách a taky Bundesliga, němky nebyly vůbec...A že jsou šachy v německu hodně oblíbené je docela známé...Určitě teda víc než v Česku nebo Slovensku...

+0 /-0 | 05.03.2021 12:44

wlk
"otevřít možnost naturalizaci cizinců! jak to mají na Slovensku... a pokusit se udělat šachové soutěže víc profesionální." Nás si veru za príklad v tomto neberte. Na poslednej normálnej Konferencii SŠZ vystúpili zástupcovia extraligových klubov na základe exaktnej analýzy s návrhom postupne opustiť naturalizáciu cudzincov (https://www.chess.sk/index.php?str=dokumenty&detail=16) a dopracovať sa k systému, aký máte vy. Mlčiaca a nečinná väčšina však návrh odmietla, lebo je jednoduchšie (aj lacnejšie) zaplatiť si nejakého cudzinca, ako vychovať vlastného kvalitného hráča. Toto opatrenie nám de facto zlikvidovalo domácich profesionálnych šachistov. Áno, súťaže sú vďaka cudzincom kvalitnejšie, ale už akosi nie sú pre členov SŠZ. A to so súhlasom vedenia zväzu.
+0 /-0 | 05.03.2021 09:23

Messer56
Giocozo- správně, když přilepí pěšce g7, končím se šachem.
+0 /-0 | 05.03.2021 09:18

giocozo
Messer56 - Nejseš ty náhodou ten, co má radši černé figury a kdyby nebylo tahu 1. - g6, tak neví, co má hrát ? :))
+0 /-0 | 05.03.2021 02:04

Messer56
Petře, příklad s traktorem mě zaujal, no myslím si, že živě šachy a online šachy by zasloužili přirovnání jako žena a nafukovací panna. Standa Mess....
+0 /-0 | 04.03.2021 21:56

Pavel Ch

giocozo:

Díky, chodí na gotomeeting 46 z 51 co začali v září chodili do DDM (bez 4 začátečníků z 16 a jednoho stálého, snad se vrátí). Naopak asi 7 navíc chodí z jiných klubů.

 

  Moje poznámky byly v poledne v tom smyslu je, že mládež (alespoň tu u nás) drží při "šachovém životě", zájmu o trénink a on-line hru, že se dřív nebo později vrátíme k živým turnajům.

   Právě je v tom zajímavé (a dobré), že  chtějí hrát on-line vážné partie (alespoň 45 min+15sec.). Tak jsme dělali 8 serií v kraji dospělí vers mládež. Teď hrají Pohár, připravujeme něco dalšího v kraji.

  To jen, že uplynulo 12 měsíců, jedeme rok/nerok stále dál až do návratu do kluboven. Na letní 13denní tábor se mi přihlásilo již 41 účastníků z 50 lońských, plus 4 noví. Bude, musí být v létě tábory.

+0 /-0 | 04.03.2021 19:44

giocozo
Takže předpokládám, že se o stejný scénář pokusíš i tento rok. Ale myslím si, že tentokrát to bude komplikovanější.
+0 /-0 | 04.03.2021 19:28

giocozo
Pavel Ch - Bravo ! Toto jsem z naší minulé debaty nemohl vyčíst.
+0 /-0 | 04.03.2021 19:25

Pavel Ch

giocozo,

 Co? Jak? udělat?

Já třeba u nás jedu na maximum a to hned od března 2020, jak se zavřelo. Než školy se začaly rozhlížet co jak kde. Tak jsem měl v neděli 30.3. pokusnou nultou hodinu tréninku se začátečníky na gotomeetingu. Předtím po nocích ladil systém, učil se, za pomoci mladších trenérů klubu.

Hlavně děti udržet u toho, o to jde nejvíc ve všech sportech. My starší pardálové nějak ten rok přežijem a holt budem "jen" trošku z formy. To já jsem i takwink

Takže:

 - Okamžitě v březnu 2020 najít, sehnat distanční platformu

- Rozjet tréninky jako v klubovnách

- Rozjet on-line turnaje v kraji, doporučit hrát i jinde, naučit sebe pak děcka se vším nevým, za pomoci mladších kolegů, trenérů. 

- Přihlásit do Evropské ligy nejlepší

- Motivovat, že o extraligu se v červnu ještě poperem

- Připravit letní tábor, jako by se nic nedělo

- A od podzimu nanovo, přibrat na tréninky i neklubové talenty kraje

- A při tom furt motivovat, motivovat, motivovat.

jak začátečníky, tak talenty a mládežnické extraligisty

 Prostě máme v šachu výhodu, oproti jiným sportům, tak si toho važme.

- A s trenéry jiných klubů, nabízet pomoc . 2 semináře v kraji, další v sousedním kraji a další republikový seminář.

   Přesto, že jsem "stará škola", myslím, že jsem to v těch 12 měsících neuchopil za špatný konec. 

+0 /-0 | 04.03.2021 19:20

giocozo
Já se zeptám jinak. Co tedy nyní hodláte dělat pro to, aby se šachy do těch kluboven vrátily ? Dá se vůbec v současné situaci proto něco dělat ? Čekáte, že se stane zázrak ? Mluvím jen o alternativě a záleží na nás, jakým způsobem si jí nastavíme. Svazu se to napoprvé moc nepovedlo, bude spousta dalších příležitostí. Jde o to, jen nečekat s rukama za zády a doufat, že se situace v dohledné době změní.
+0 /-0 | 04.03.2021 19:02

paulz

To Pavel Ch: ono si stačí vzpomenout proč vlastně člověk začal hrát šachy. Pak 99% lidí zjistí, že pouze při online šachu by nikdy nezačala...Samozřejmě myslím trochu vážně hrát šachy, třeba za nějaký oddíl...

+0 /-0 | 04.03.2021 18:19

paulz

To Petr: zrovna něco takového si teda myslím, že by mohlo zaujmout. Samozřejmě ne moc dlouhé, ale pravidelně. V této době i taková v podstatě malá aktivita může nějaké hráče udržet u šachu. A o to by všem mělo jít.

+0 /-0 | 04.03.2021 17:54

Pavel Ch

Přátelé,

fajn, tak jste nakonec došli k tomu, co jsem o současnosti psal. O návratu do kluboven. Jinak hrozí podstatný odliv šachistů/ek. Tak jsem tomu rád že jsme se shaking hands

--

Výhled do daleké budoucnosti 2050, 2121 jsem nezačal já, jen jsem s laughkomentoval vzpomínku na 70.léta, kdy se psalo a říkalo, že v "dalekém" roce 2000 si budem kupovat k Vánocům v rodinách letenku na Měsíc. Pokrok může být i pomalejší než v našich snech.

 

 Stejně tak se můžeme bavit o 2050, 2121, ale asi moc nyní nevyřešíme. Nechme plynout proud řeky a doby.

+0 /-0 | 04.03.2021 17:40

Petr Koutný

paulz - souhlas.....žive je lepší, předehrávky je něco jako " Volejte řediteli do televize Nova " :(

+0 /-0 | 04.03.2021 17:39

paulz

Všichni musíme jen doufat, že tohle období snad někdy brzy skončí. Jinak šachy samozřejmě na internetu zůstanou, ale jako sport skončí.

Co se týče ŠSČR a jeho vedení. Kromě loňského nedohraní extraligy což teda hodnotím negativně, covidem  prochází dobře.  Nad dotazy šachistů je určitě dobrý nápad, jen si myslím že některé dotazy by Martin Petr mohl odpovídat přímo, samozřejmě ty náročnější na odpověd až v příštím vysílání. Docela by to pak bylo zajímavé. Takové živé vysílání jaké je dnes běžné ve všem možném. 

+0 /-0 | 04.03.2021 17:30

paulz

Petře záleží co bude na podzim. Pokud se bude hrát vidím pokles v první a druhé lize docela malý. Větší zásah bude kp a níž. Tam jsou družstva pokud to dva lidi zabalí tak konec. Všude je teoreticky nějaká mládež, ale kolik ve skutečnosti z těchto dětí má zájem hrát soutěže dospělých? Jinak proč děti docela dost chodí do kroužků a hrají žákovské turnaje? Jsou tam mezi kamarády, jezdí spolu na žákovské turnaje atd. Rodiče jsou rádi, že za pár korun oproti jiným sportům aspoň dítě něco dělá, někteří mají taky radost že je přes víkend doma klid...Bez živé hry tohle všechno padne a na internetu je tolik různých možností jak se zabavit....

+0 /-0 | 04.03.2021 16:48

Petr Koutný

Paulz - zaregistroval jsem co říkal Jarda Bureš. Já si myslím, že pokles bude určitě i v aktivní členské základně. Čím déle se nebude hrát, tím ten pokles bude větší. Když řeknu, že bude pokles o 20% budu pesimista a nebo optimista? 

+0 /-0 | 04.03.2021 16:08

paulz

Na webu je video šachové konference která byla v sobotu. Zaujal mě tam příspěvek Jardy Bureše, který má v Brně šachovou školu. Příspěvek je z velké částí o tom jak během covidu mu poklesl počet žáků /nebude to přesně , nechce se mi to hledat/ asi z 250 o víc než 50%. A to je docela odpověď na to co se bude dít pokud nebude možná normální tj.živá hra. Jinak se stačí podívat kolik lidí z klubu kde jste hráli naposledy naživo hraje teď aktivně šachy na online. Nepočítám ty co si občas zahrají z nudy třeba na lichesu nějaké bleskovky. Šachový svaz má registrovaných zhruba 20 000 lidí. Kolik z těch lidí hraje teď třeba turnaje pořádané svazem? A jaké procento by se už nikdy nevrátilo pokud nebudou tzv.živé šachy? 

+0 /-0 | 04.03.2021 16:03

Petr Koutný

Tupouns souhlas. Jak to nastavil svaz, tak to není žádná hitparáda, na druhé straně aspoň něco. Samozřejmě to šlo udělat jinak a lépe a souhlasím s tím jak to píšeš. Stejně pak i souhlasím s tím, že je ideální doba se bavit o tom, jak dál se soutěžemi u nás. Možná ideální doba a moře času na diskuzi a debatu. Když se ten čas dnes nevyužije, za rok budou argumenty, že na změny není čas...Takže i tady souhlas...Já nevím, šlo by třeba playoff...Poslední kola soutěží, kde je jansé že padáte a nebo nepadáte se už dohrávají jen s povinnosti. Josu často divné výsledky a upřímně není o co hrát, když víte že máte 15 bodů a je asi jedno jestli budete třetí a nebo sedmí. Takové play off...by mohlo třeba znamenat, že první polovina hraje o možnost postupu a druhá polovina o záchranu....lepší místo v tabulce je lepší los...a hne by bylo živo....Asi by se toho dalo vymyslet víc.... a kdy jindy když ne teď...

+0 /-0 | 04.03.2021 14:50

giocozo
tupouns - Máš pravdu. Já bych jen doplnil, že tak , jak to svaz nastavil, taková byla potom účast. Chtěl jsem jen vysvětlit, že nešlo o peníze. Do extraligy a dalších soutěží také svaz necpe peníze, ale nastavení je takové, že je to nějakým způsobem zajímavé pro sponzory a kluby a ty už se starají o co nejlepší reprezentaci svého týmu.
+0 /-0 | 04.03.2021 14:49

tupouns

A je podle mě vhodná doba na diskuzi nad formátem soutěží a třeba i hraní dvoukol, nebo sobota 1. liga + neděle 2. liga a pod. Já osobně mám dojem, že u 1. + 2. ligy tyto úvahy dávají určitý smysl, ale že by to vedlo k nějakým zázrakům bych neřekl. A u nižších soutěží by to bylo spíš na škodu. Ale pokud se má něco měnit, tak teď je opravdu vhodná příležitost.

+0 /-0 | 04.03.2021 14:40

tupouns

@ giocozo - Diskuze se už pohnula jinam, ale můj příspěvěk byl myšlen jinak, než jste ho asi pochopil. Netvrdím, že má svaz dotovat cenový fond, ale má si rozmyslet pro koho online turnaje pořádá. Podlě mě online turnaje můžu dělat:

a) pro TOP hráče - musím sehnat sponzory a zajistit co nejlepší anticheating

b) kombinaci "amatérů" a "profíků" - amatéry můžu nechat zaplatit na startovném ceny za možnost zahrát si s lepšími hráči. I tak se bude hodit nějaký sponzor. Nutné vhodně nastavit ceny i pro různé kategorie a aspoň nějaký, ale ne moc přísný anticheating.

c) čistě pro amatéry - malé nebo žádné startovné, ale také nízký nebo žádný cenový fond. Stačí základní anticheating.

Online soutěže, co vymyslel svaz mají anticheating z kategorie a) , startovné z b) a cenový fond někde mezi b) a c). Pro koho to tedy je? Na to odpovídá účast v turnajích. Jsem rád, že svaz něco pořádá, ale ještě radši bych byl, kdyby pořádal něco pro širokou členskou základnu. A to tyhle turnaje podle mě a také podle účast prostě nejsou.

+0 /-0 | 04.03.2021 14:36

xdavx x

mira, sorry co konkretne nechapu na tvem navrhu hrat v sobotu i v nedeli :D samozrejme se omlouvam za hloupy prispevek :D jen te ocituji abys nezapomnel na co se ptam vlozim dotazy kurzivou.

K celým víkendům. Jsem přesvědčen, že vyjma extraligy málo využíváme sobot. To pak také působí problémy oddílům, které mají týmy po nějakém postupu / sestupu ve stejný termín. Proč nehrát třeba 1. ligu v sobotu, 2. ligu v neděli ve stejný víkend? Kraje a mládežnické soutěže se mohou hrát o těch dalších víkendech. Hráči by měli více času na šachy, pokud mají k tomu volný víkend (brazina: a ktery?) a také by naopak měli třeba ten další víkend (brazina: který další?) na jiné záležitosti. A také čas začátku. V sobotu by se mohlo například hrát po obědě od 14h (brazina: jako ze se skonci v osm vecer a v nedeli rano se bude hrat?). Chtělo by to změnu (brazina: ano chtelo, zmenu mozku, co treba morce?)

 

 

+0 /-0 | 04.03.2021 14:01

giocozo
Pavle, my neřešíme budoucnost, ale přítomnost ! Pokud to budeš brát pořád, jako náhražku, tak tě to samozřejmě ani nebude bavit. Já to beru jako důstojnou alternativu a to je ten rozdíl.
+0 /-0 | 04.03.2021 13:07

Pavel Ch

Dělám něco užitěčnějšího, takže závěrem:

 

 Neřeším co bude 2121 roku, ale vím, že teď opravdu chtěj se všichni (přes 90%) vátit co nejrychleji k živému hraní.

A že mnozí (většina), co hrají on-line, tak činí spíše jako nutnou náhražku, aby něco dělali. Spočtěte Vy, k čemu dojdete, a pak porovnáme, juwink  

 

 Ono o těch staromilcích co si nedokáží nic představit.  

Třeba jsme rozleji v klubu skupinové tréninky gotomeeting už v březnu, asi první z klubů a kdy školy teprve se začli rozhlížet, co maj dělat. Ale je to jen nutná háhražka.

A vzpomenu si, jak se v 70.letech min století se říkalo, že v dalekém roce 2000 se cesta na Měsíc se bude dávat jako běžný dárek k Vánocům v rodinách, třeba dětem.

 A také, kdo by nesouhlasil, tak by se mu řeklo, Ty si nedokážeš představit, jak jde svět kupředu.laughlaughlaugh

 Jdu dělat něco důležitějšího, tak sněte o budoucnosti tu, ale prosím, kdyžuž, tak o té lepšíhats off

+0 /-0 | 04.03.2021 13:03

Mira

Bražino, že nechápeš návrh, za to já nemůžu. Můžeš klidně místo šachů psát o víkendu hloupé příspěvky. U ostatních je to jako vždy - záleží na každém, jestli se bude věnovat šachům nebo rodině. Jen takhle může mít hráč celý víkend volný. 

+0 /-0 | 04.03.2021 12:56

giocozo
Než čekat, až se to zase vrátí do starých ,,dobrých " kolejí, tak jednejme. Já osobně už jednám. Pro mě defacto soutěže neskončily. Já hraji každou neděli dál, komunikuji se soupeřem, analyzuji, zkrátka se bavím. A poté mám spoustu času na další aktivity, třeba i na obyčejnou procházku.
+0 /-0 | 04.03.2021 12:52

giocozo
V tomto mají právě šachy výhodu. Využijme ji !
+0 /-0 | 04.03.2021 12:48

xdavx x

pavelch 11:59

To mas samozrejme pravdu. Ale i tak, pokud dite chce, ven muze treba na kolo, brusle, na prochazku. Samozrejme je to ale strasne blbe obdobi nejen pro deti. vidim to na sobe, rok jsem poradne netrenoval, techniku si delam tak jak jsem se ji naucil, ale nikdo me nemuze opravit. skoncil jsem na osmem stupni z dvanacti v bojovem sportu. ted citim, ze jsem tak mozna na urovni ctyrky, abych to napravil, dalsi minimalne rok budu muset cvicit a nevim kde na to vzit energii. u deti to bude naprosto stejne a horsi v tom, ze to ovlivnuje jejich rust i pristup k pohybu na cely zivot.

+0 /-0 | 04.03.2021 12:46

Petr Koutný

Souhlas giocozo.Když tady čtu Pavla představuji si jak dělníci v Anglii bourali parní stroje, protože jim měli brát práci. Představuji si podobné obrázky, kdy lidi bránili koně a říkali že auta je nemůžou nikdy nahradit. Pavel je stará škola v tom dobrém slova smyslu. Koho by dříve napadla virtuální měna? Koho by napadlo že ropný lobbing prohraje se zelenými ekologisty a stejně můžeme mluvit o autech co sami řídí a nepotřebuji člověka.  Někde jsem četl, že nebude potřeba si kupovat auta, prostě si jej objednáte, ono k Vám dojede  s autopilotem a zaveze kam budete chtít. potom proč vlastnit auto? A to nemluvím o 3D tiskárnách, které když se jednou zdokonalí tak, že si vše doma vytiskneme, pak to bude teprve křik, protože nebude potřeba továren a ani obchodů. Svět se kolem nás mění, užívejme si jej dokud jej ještě poznáme. Myslet si, že šachy budou stále stejné v takových změnách snad ani nejde. Možná bude i zázrak jestli šachy přežijí do dalšího století. Představte si, že jednou počítatč vypočítá výhru bílého v každé variantě od prvního tahu. Dnes nemožné, za 100 let prakticky jednoduchá matematická úloha. Kdo potom bude hrát šachy, když se bude stačit naučit dlouhoé varianty. Opravdu si nedělám legraci v tom, že tento svět se mění....

+0 /-0 | 04.03.2021 12:44

giocozo
A těch 90% je tvůj subjektivní odhad ?
+0 /-0 | 04.03.2021 12:43

giocozo
A Pavle, to tvrzení, že nejvíce lobují za zrušení živých soutěží, pokud za to vůbec někdo lobuje,ti co přestali hrát na živo, to myslíš vážně ? To máš podložené ? A nebo je to jen tvůj emotivní výstřel ?
+0 /-0 | 04.03.2021 12:42

Pavel Ch

Vidím to v kraji, vidím to u mladé generace, v této době.

A ikdyž nabízáíme on-line turnaje (myslím že dost, naše krajské i republikové),

vidím, kolik jich je hraje oproti těm, kteří by se o víkendech rádi "vláčeli" jinam.

 A to z těch, kteří on-line hrají, vím, že mnozí z donucení,

jen aby něco dělali, když teda na živo nejde. 

 

  Neboj, netřílím od boku. Mám tréninky skoro každý den. Znám názory jiných, i těch mladých (za které se zaštiťujete).

Pořádáme turnaje, předávám info o republikových turnajích, vidím počty a znám počty o víkendech v "běžné době".

+0 /-0 | 04.03.2021 12:41

giocozo
Petře, to číslo 90 % si Pavel Ch vycucal z prstu. Pokud takto funguje vše na svazu, tak se ani nedivím ZMB, že je na činovníky svazu tak nabroušený.;)
+0 /-0 | 04.03.2021 12:32

giocozo
Pavel Ch - On line není jen šachovnice na monitoru. Pokud to půjde video přenosem, tak uvidíš i soupeře, tahy si můžeš provádět taktéž na svých domácích šachách, po partii si s ním můžeš i promluvit, analyzovat, aniž bys rušil ostatní, nebudeš muset spěchat, protože na tebe už čeká řidič a zbytek týmu. atd.atd. Já mám šachy na živo také rád, ale Pavle, tvrdit zde, že si toto neumím vůbec představit, tu rozhodně nebudu. Já si to totiž představit umím !
+0 /-0 | 04.03.2021 12:28

Pavel Ch

Petře, co píšeš, že bude nebo nebude v roce 2121, fakt asi je ztráta času řešit. Třeba ne autem, třeba vlastním samoljotomwink

 Dneska je 36 týmů v on-line soutěžích.

A to jen, když nejde hrát na živo (náš tam taky je). Že je vůbec tolik.

Až půjde a bude možnost hrát naživo a byla by  i možnost on-line, asi z těch 36 to dost poklesne. 

  Ale tady pro zrušení šachových "živých" soutěžích nejvíc lobují, to co přestali sami hrát. To nějak chápu.

  Prý i toho Magnuse to nebaví, jen má z provozu on-line peníze.

 

  Nejen u dětí, ale i u dospělých je to o sociálních kontaktech, potkat se s týmem, potkat staré známé u soupeřů, pokecat. Vypadnout z domova. Kdyby byla nabídka hrát jen on-line, byť třeba jako týmy, tak to 90% šachistů úplně zabalí.

+0 /-0 | 04.03.2021 12:21

giocozo
Petr Koutný - Bravo. Právě toto se zde snažím Pavlovi vysvětlit a on si myslí, že si nedokážu představit v roce 2050 radost z lezení. :) Já jsem pro to , aby byl on line dobrý prostředek, nikoliv pán. A líbí se mně naopak Pavlova myšlenka, že si kluci něco na počítači vygooglí a potom na tom místě stráví volný čas.
+0 /-0 | 04.03.2021 12:10

Petr Koutný

staromilci  to nechápou....Pavle....toto nemusíš chápat....prostě my budeme hrát jak to máme rádi a naše děti možná jinak. nevěřím tomu, že v roce 2121 se sebere osm lidí do dvou dýmýcích aut a pojedou tři hodiny na zápas, kde odehrají svojí partii a pojedou zase tři hodiny domů. Nevěřím tomu, že za 100 let člověk bude trávit víc času v namačkaném autě s dalšími spoluhráči než kolik času bude hrát svojí partii. Když jsem v 18.letech postoupil na MČR v bleskovém šachu do Prahy ( hrálo se na Žofíně) tak jsem odehrál 11 bleskových partií, dejme tomu čistého času 150 minut a v autě strávil 7 hodin...tedy cca 3x víc času v cestování než v hraní.....Pavle....sedláci taky bojovali za koně a nakonec jezdili na traktorech....dobu nezastavíš..:) 

+0 /-0 | 04.03.2021 12:06

giocozo
Tvrdím jen to, že ty tu křečovitě a zjevně bez rozumného argumentu zastáváš názor, že šachy naživo jsou tím jediným správným řešením.
+0 /-0 | 04.03.2021 12:05

giocozo
Pavle Ch - Proč bych si tu radost z lezení nedokázal jako představit ? Teď ti nerozumím. Já jsem pro venkovní aktivity všemi deseti a zároveň si dovolím tvrdit, že pokud ty šachy budeš hrát z domova, tak ti na ně zbude daleko více času. S tím snad souhlasíš ne ?
+0 /-0 | 04.03.2021 12:02

Pavel Ch

Davide,

 

bohužel se budeš divit, ale u jiných mladých sportovců je to ještě horší.

Bavím se s trenéry, jsem na různých disk. skupinách trenérů.

 Jediné, co dětem právě říkaj, je doma cvičte, běžte ven si udržet fyz. kondici (to já říkám teda šachistům také a snad jim jdu příkladem). Ale vědí, že je to takové skoro nijaké.

 

 Akle zatímco šachisté jsou (jako jiní) otráveni z dnešního dění, tak alespoň stále je nějaká síla ve skoro plnohodnotném tréninku.

 V ostatních sportech, kde je třeba techniky, souhry týmu, motivace v závodě, atd., atd., strašně ztrácej. A ten rok v každé věk. kategorii bude mít nedozírné následky. Odchyťte si u vás trenéra jiného sportu, řekne vám. Samo ruku v ruce i ztráta motivace.

  To jsou na tom ještě mladí šachisté dobře. Vím a jim říkám, píšu.

 Davide, jasně i jiná děcka se donutí jít na hoďku, jak píšeš na kolo (na zmrzlé silnici zase bacha), proběhnout se, možná zakopat míčem, či procházku. Ale je to takové, ok, ale pak zase mne čeká doma to samé.   

   To tu nevyřešníme, Z toho pramení jen to, že trvale by je to nebavilo, ani děti, co se narodí za desítky let a můžete si myslet , že to staromilci nechápou.

 

Giocozo:  Naopak, třeba Ty si nedokáž představit,  že najdou děti v roce 2050 radost z lezení po stromech, když někdo z nich vygooglí staré fotky. Budou si mít kde (snad) hrát.

+0 /-0 | 04.03.2021 11:59

giocozo
Navíc za ušetřené peníze za cestu a ubytování budou moct kluby a sponzoři investovat přímo do hráčů. Z toho plynou další výhody. Takže Pavle, vím, že sis na něco už zvykl, ale nebuď proboha tak úzkoprsý.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:56

giocozo
Naopak Pavle ! , víš kolik ti vybyde času na mimošachové aktivity, když ušetříš čas, například za cestu z Prahy do Ostravy ? Naživo naopak po takové cestě už opravdu budeš mít energii jen na ten tvůj gauč a lednici.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:45

giocozo
Pavel Ch - Přemístěním z domova do klubu se ještě nikdo sportovcem nestane. Zjednodušené vidění, že on line znamená gauč a lednici je hodně úsměvné.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:38

xdavx x

pavelch, to s tim vikendem vs tyden vs pocitac 24/7 mas pravdu tak napul. Kluk to tak ma, ale ten sedel u pc i kdyz bylo vse normalni. Holka je celkem aktivni a kdyz to jde vezme kolo a jede ven, nebo neco dela doma. Tak to tak uplne neni u vsech deti. troufnu si dokonce tvrdit, ze problem maji hlavne deti, ktere si vybraly sachy, protoze nejakou vazbu na pohyb moc nemaji.

+0 /-0 | 04.03.2021 11:37

Pavel Ch

Chlapci, Vy byste těm budoucím dětem přáli to nejhoršílaughlaugh

 

Jistě bude více dětí, kteří se budou "pohybovat", rozuměj převalovat, po traektorii postel - počítač - lednička (možná jim to jídlo z ledničky ovládačem i přijede).

 Vážné nemoci z tloustnutí dřív než ve 40 letech, honit rekordy v kilogramech.

 

  Naštěstí čím dále více lidí objevuje "starý svět". Před 20 lety by bylo nemyslitelné, aby si přes 4.000 amaterů na

Klínovci zaplatilo 60 až 90Euro za "Sparťan Race" a světe div se, "počítačové" děti tak maj i kategorii "Kinder". A stašně si to v blátě při plazení užívaj. Mrknětě na pár videí.

 

  Jsem optimista a věřím, že za 20-50 let bude poptávka po těchto aktivitách ještě větší.

 

 Ale jistě neberu nikomu, že věří v ten výhled "postel-počítač-lednička". A směje se mi, že tomu nevěřím. Jen to nikomu nepřeju.

 

 PS: Včera jsem při skoro 2hodinovém on-line tréninku s dorostenci a st. žáky nadhodil na chvíli obecné téma dnešních dní, škola, volný čas. Opravdu už je to nebaví. Po-pá, jako so-ne, nikam nejde jít zbyl už jen ten blbej počítač. 24hx7dní. Tolik odpověď dnešní generace. Nebo alespoň někoho z ní.

+0 /-0 | 04.03.2021 11:36

xdavx x

Mira, a napadlo te, te vetsina lidi ma rodinu, zenu, deti a pet dnu v tydnu pracuji? to bych chtel videt jak dlouho by to clovek vydrzel hrat jak v sobotu tak v nedeli a v podstate nebyt cely vikend doma a pak jit do prace. Nechapu tyhle genialni navrhy .

+0 /-0 | 04.03.2021 11:34

Zmestabileho
Ad Petr Koutný - rozumím, ale to přirovnání s mobilem od dcery není přiléhavé. Lumpárny lidí z vedení svazu nejsou hloupým rozmarem dítěte, pro který lze nalézt pochopení.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:29

giocozo
ZMB - Nesouhlasím ani s tím, že podvodníků z domu bude více. Protože následné usvědčující video bude z jeho domova, kde bydlí s rodinou a ostuda to nebude jenom jeho. Navic tam už nebude fungovat žádná výmluva. Akt podvodu bude vždy považován za úmyslný. Na příkladu Rausise, kterého už pořadatelé nevezmou ani do rapidu, budou vidět všichni smutný precedens.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:27

giocozo
Petr Koutný - To je tak nádherná představa...nepotřebovat náš svaz.;)
+0 /-0 | 04.03.2021 11:16

giocozo
To, že si to Pavel Chrz nedokáže představit, ještě neznamená, že to tak nebude. Před 100 lety si nedokázali představit věci, které jsou dnes pro nás samozřejmé.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:14

Petr Koutný

Zmestabileho - souhlas, ale to je stejné jako bych dceři nikdy neodpustil že hodila mobilní telefon do bazénu a zkoušela jestli plave. Plaval jsem já, ale do obchodu koupit nový mobil. Prostě stalo se, je to příšerné co se stalo a je příšerné že v tom byl náš svaz. Ale to bychom se motali v kruhu....i dceři jsem odpustil a dnes se tomu směji. Důležité je to,a by se to nestalo nikdy jindy. 

+0 /-0 | 04.03.2021 11:14

Petr Koutný

Rozumím Pavlovi on je v porovnání s těmi dětmi, kteří se dnes učí první tahy už šachový strýček. Ty děti až dospějí a převezmou za třicet let vedení svazu do svých rukou, to budou dělat jinak a nám v té době už důchodcům v nejlepším případě v domově důchodců budou ukazovat, jak je on-line svět skvělým světem pro šachy. Svět se mění, rychle se mění. Šachy se mění taky a můžeme se bránit on-line světu a stejně se neubráníme. Možná jednou nebudou potřeba šachové svazy, možná nebudou potřeba oddíly...ale jak je t v té reklamě....jak natírá tatínek plot a tchýně mu říká, že příště to musí natřít lépe. A on jí řekne, příště tu už nebudete....

+0 /-0 | 04.03.2021 11:10

Zmestabileho

Šachy se budou hrát více na netu a hra bude dokonaleji kontrolovaná. To je asi jasná prognóza. Mně připadá ale i zcela jasná prognóza s tím související - že podvádět bude ještě více hráčů a ještě častěji než při klasickém hraní.

 

Ovšem spojovat tato témata s opatřeními lidí z vedení našeho ŠSČR mi přijde pikantní až směšné. Pánové z vedení našeho šachu jen příhlíželi podvodům při hraní i na úrovni naší repre, které neměly nic společného s počítačovou nápovědou, a tyto podvody viděl každý i bez web kamery :-). Tito pánové jsou tedy povolaní řešit fair play v šachu? :-))... Opravdu směšné.

+0 /-0 | 04.03.2021 11:09

giocozo
Navíc, jak jsem psal...rozhodčí tě bude moct překvapit kdykoliv a ty budeš muset ukázat nejenom monitor. Navic ten anticheatingovy program do toho. Navíc jednou a konec ! Nulová tolerance. To si každý rozmyslí.
+0 /-0 | 04.03.2021 11:08

giocozo
Pavle, tím že sedíš u šachovnice na živo, místo na on linu z toho větší sport neuděláš ! :))
+0 /-0 | 04.03.2021 11:05

Pavel Ch

Přátelé,

   já doufám, že sport stále zůstane sportem, že se k šachovnicím vrátíme a že budou místa, kde si budou moci děti hrát (Katapult), nemyslím tím on-line prostředí. I dalších 100let.

 

Už koncem 80. let, při špatném počasí na olympiádě a neustálým odkladům skoků na lyžích prohlásil předseda federace lyžování, že holt to je příroda a závody na trenážeru jen přes jeho mrtvolu.  Nevím zda ještě žije, ale netváří se lyžaři, že by radši na trenažéru sportovali (nejen počasí, ael i zranění by si ušetřili), byť by to jistě velmi přesně nasimulovat šlo.

 

  Podvody v šachu: U Klasického šachu říkám dávno, že s rozvojem techniky a miniturizace je ruku v ruce i rozvoj techniky kontrol. Dokážu si představit jak rozhodčí za pár let projde sálem s přístrojem v kapse a hle (diskrétně zasvítí, neruší hráče) Pepek 3 metry ode mne něco někde má, udělá dva kroky k němu, a hle na jeho ucho ukazuje přístroj.V uchu to má lišák stará (isp. Trachta).

  

 U šachu "doma" je to těžší, nechci se do toho pouštět. Možná kromě kamery, která Tě snímá, by byla zároveń dobrá kamera, kterou máš na čele a sleduje, co sleduješ Ty. Kromě řešení intimní místnosti, by to asi šlo, ikdyž netvrdím, že to je řešením.

   Programy jak říkáš Petře. Úplně si nejsem jist. Stále hrozí, že někdo podvádí "rozumně", odladí jen větší chyby, které chtěl zahrát. Všichni víme, když se dobře vyspíme, partie nám "sedne", dokážem předvést výkon i o 200 vyššího ela svého standartu. Když neděláme chyby a dělámu "rozumné, zdravé" tahy. To asi program neodladí, a pomoc počítače, která Tě upozorní na chybu je také nebezpečná. Hrát proti hráči, který díky enginu hraje na svoje maximum, není fér.

  Proto věřím, ve férové boje u skutečné šachovnice a sport, ten který přes 100 let známe,  na místech, kde je teď.

+0 /-0 | 04.03.2021 10:59

Petr Koutný

Mira - skvělý nápad! Sobota první liga a neděle druhá liga. Minimálně téma na diskuzi!

Giocozo - jednou se nebude cestovat na zápasy, sejde se oddíl, zapne kamery a platformu a bude hrát soutěže družstev. jasně bude scházet osobní kontakt, ale ušetří se čas. Stejně všechny ty sociální sítě jsou toho důkazem. 

+0 /-0 | 04.03.2021 10:57

giocozo
Takže se nebude muset čekat až do konce turnaje, soutěže či partie. Kontomace a vyloučení může přijít kdykoliv.
+0 /-0 | 04.03.2021 10:54

giocozo
Daší plus je a to nyní zkoušíme s kamarádem, takovou hrací místnost a takové podmínky vám nikdo jiný nezajistí. Odpadají náklady a někdy i problémy s cestováním, opotřebení materiálu, opotřebení rozhodčího;) a další. Jediná nevýhoda je, že se potom nemůžete sejít všichni v hospůdce a nejenom zápas probrat. Ale i to se dá nějakým způsobem kompenzovat. Umím si představit dobu, kdy toto bude standardem
+0 /-0 | 04.03.2021 10:52

giocozo
Navíc, tady už nebude existovat možnost si založit nick druhý a zase to zkoušet. Budeme hrát pod vlastními jmény a sankce budou stejné, jako na živo.
+0 /-0 | 04.03.2021 10:45

Mira

K celým víkendům. Jsem přesvědčen, že vyjma extraligy málo využíváme sobot. To pak také působí problémy oddílům, které mají týmy po nějakém postupu / sestupu ve stejný termín. Proč nehrát třeba 1. ligu v sobotu, 2. ligu v neděli ve stejný víkend? Kraje a mládežnické soutěže se mohou hrát o těch dalších víkendech. Hráči by měli více času na šachy, pokud mají k tomu volný víkend a také by naopak měli třeba ten další víkend na jiné záležitosti. A také čas začátku. V sobotu by se mohlo například hrát po obědě od 14h. Chtělo by to změnu.

+0 /-0 | 04.03.2021 10:45

giocozo
ZMB - Já dokonce říkám. Tudy vede cesta !
+0 /-0 | 04.03.2021 10:43

giocozo
ZMB - Nadhodil si zajímavou otázku. Myslím si naopak, že paradoxně na on linu bude odhalení viníka méně náročné a rychlejší, než je tomu na živo. A to nejen díky web kameře a právu rozhodčího si nechat ukázat web kamerou celý prostor vymezený ke hraní, ale hlavně díky programům, které se specializují na podvody. Hraji na Lichessu už 4 roky a zásahy security jsou rychlé a přesné.
+0 /-0 | 04.03.2021 10:41

Petr Koutný

Zmestabileho - tipnu si, že za pár let umělá inteligence bez problému nasaje všechny partie, které se kdy hrály a do toho si udělá analýzu každého hráče a zapojí se do kontroly hry na internetu. Když bude mít detailně nastudovaného každého hráče, pozná jestli hráč podvádí a nebo ne. Zní to jako fikce, ale není to nereálné. Četl jsem že umělá inteligence jednou může nahradit lékaře, učitelé, soudce....já vím...zní to jako nemožné, ale vzpomínám si, jak můj táta mi říkal, že byl jediný ve škole kdo měl kalkulačku. Doba jde rychle dopředu, deset let  a změní se toho mnohem víc, než si umíme představit. Padesát let a život na zemi nepoznáme. My starší určitě ne a naše děti budou svým dětem povídat, jak se žilo v pravěku..:) 

+0 /-0 | 04.03.2021 10:38

Zmestabileho
Snaha hrát online a dát tomu nějaká pravidla je pochopitelná - ale tudy cesta nikam dál moc nevede - podvodům nelze zabránit. Šachy už pár let přestaly být regulérní hrou a podvody i při klasickém hraní se řeší sledováním velmistrů co dělají na toaletě během partie. Kdo je bude sledovat když budou hrát na netu? Kamera a video rozhodčí ? - s funkcí "záchodový komisař"?
+0 /-0 | 04.03.2021 10:34

Petr Koutný

Jako ano souhlasím, že svaz mohl být štědřejší a možná nemusel používat tak nepružnou platformu na turnaje. Na druhé straně aspoň něco, což je lepší než nic. Nemyslím si, že lze hodnotit jako neúspěch počet hráčů v turnaji. Svaz nabídl možnost si zahrát a je jen na hráčích jestli to využijí a nebo ne. Jak říkám, minulý rok od březná do prosince v tomto svaz neudělal nic. Teď aspoň něco....Když to nebude vše a budou další a další akce palec nahoru. Když to bude vše a nic víc nebude, tak i snaha se cení. Čas ukáže. 

+0 /-0 | 04.03.2021 10:17

giocozo
Možná to bude pro tebe novinka, ale i na lichess.org jsou turnaje s cenovým fondem. A hrají tam takový hráči, jako je Carlsen, Mamedjarov, Giri, Firouzja, Morozevič a další.
+0 /-0 | 04.03.2021 10:11

giocozo
tupouns - Systém soutěží funguje odjakživa na dotacích a sponzorovaní z klubů. Cenový fond, pokud to teda nejsou evropské poháry a i tam je cena symbolická oproti tomu, co do toho musí klub napumpovat peněz, je v turnajích jednotlivců. Nevím proč by tomu mělo být na on linu jinak.
+0 /-0 | 04.03.2021 10:08

tupouns

Projekt nad dotazy šachistů je dobrý nápad, ale obávám se aby to nebyl první a zárověň (skoro) poslední díl Dotazy se brzy vyčerpají a bude potřeba aktivně otevírat témata k diskuzi např. zmiňovaný formát soutěží družstev.

Myšlenka pořádat online soutěže je super, ale totálně se nepovedla. Účast 36 hráčů v turnaji je naprostý propadák. Pravidla proti podvádění jsou nastaveny jako pro "profesionály", ale cenový fond jak pro amatéry a ve výsledku to není zajímavé ani pro jednu skupinu. Pro amatéry se může hrát na lichessu(nebo jinde) seriál turnajů bez startovného. V každém turnaji vylosovat z účastníků jednu věcnou cenu a pak první tři ocenit opět drobnou věcnou cenou. Víc není potřeba.

+0 /-0 | 04.03.2021 09:51

Petr Koutný

Zmestabileho - jsem rád, že jsem nezklamal. Toho si opravdu vážím. Díky..Petr 

+0 /-0 | 04.03.2021 08:43

Harry Nelson Pillsbury

@ David Navara - v jiném tématu jsem již uvedl, že jste byl jmenován členem komise, která by ve FIDE měla hájit práva a zájmy hráčů. Mohu-li se zeptat, máte nějaké konkrétní představy, co byste zde případně chtěl prosadit ? 

+0 /-0 | 04.03.2021 08:26

David Navara
Děkuji za pěkný souhrn, jsem rád, že tentokrát vyznívá pozitivně. Jinak jsem jen rád, že se letní Pardubice a zápas s Polskem konaly, obě akce považuji za velmi vydařené. Reprezentanti tam dostali přiměřené honoráře za odvedenou práci, když jim loni vypadla celá řada obvyklých soutěží i příjmů (ligy, ME jednotlivců, olympiáda, Evropský klubový pohár i další). Zrušení části z těchto soutěží znamenalo pro Šachový svaz určité úspory, proto mi připadá rozumné organizovat náhradní akce. Podobné akce jako Letní Pardubice nám mohou pomoci v tom, aby naše reprezentace (mužská, ženská i mládežnická) byla konkurenceschopná v mezinárodním měřítku. Děkuji za pozornost!
+0 /-0 | 04.03.2021 08:07

Zmestabileho

V dnešních dních je komunikace to nejdůležitější, co můžeme udělat teda ne možná nejdůležitější ale je to důležité.

 

Skvělé poserství! Opět článek mající hloubku který nás všechny někam posouvá. Bravo!

+0 /-0 | 04.03.2021 07:59