Hans Niemann vrací úder svým kritikům

08.09.2022 06:21 | Rozhovory

Magnus Carlsen odstoupil z turnaje Sinquefield Cup po porážce od Hanse Niemanna. Nikdo dnes neví, proč to Magnus udělal, přesto jedna z teorií je možný podvod Hanse Niemanna. Co na to řekl na stránkách chess.com právě Hans?

Hans veřejně přiznal vinu za to, že v minulosti podváděl na internetu, přesto kategoricky odmítá jakoukoliv možnost podvodu v klasickém šachu a o to víc odmítá jakékoliv podezření z podvádění právě v partii s Magnusem Carlsenem. Hodně jeho hněvu padlo i na Hikaru Nakamuru, který více méně naznačil možný podvod právě v této partii. 

Tento článek je volným překladem ze stránek chess.com, kde Han poskytnul rozhovor.  Rozhovor dělal Colin McGourty a rozhovor začal docela otevřeně touto otázkou: 


" Hansi, chci se zeptat na tvoji reakci, či názor, jak vidíš situaci kolem odstoupení Magnuse Carlsena z tohoto turnaje, právě po vaší vzájemné partii? 

( překvapením pro Colina byla právě už tato první odpověď, která neodpovídala na otázku, přesto byla to odpověď, která možná pomůže pochopit, proč tolik reakcí vzbuzuje právě Hans) 

Lidi často říkají, že jsem divný. Protože mám divný přízvuk. Nemluvím jako Američan. Poslední dva roky jsem cestoval, mým domovem byl můj kufr a já jsem se s lidmi nestýkal, nemluvil a možná i díky tomuto mě může kdokoliv považovat za podivína. Ale podle přízvuku bychom člověka hodnotit neměli. 

" Hansi, pojďme k volbě zahájení, varianty právě v partii s Magnusem " 

Partie proti Magnusovi by se určitě zapsala do historie, i kdyby po ní Magnus neodstoupil. Hans přerušil sérii 53 neprohraných partií Magnuse Carlsena v řadě, dokonce černými figurami, a on sám poprvé překročil hranici 2700 elo. Trošku pepře do ohně nasypal svým výrokem, kde řekl, že byl zázrak a náhoda zároveň, že měl nápad podívat se na variantu s g3!?

Přitom Hans naznačuje, že to nebyla ani taková náhoda...

Lidi říkají, že jsem neměl žádný důvod prověřovat tuto vedlejší variantu  v přípravě proti Magnusovi. Kdo to říká, je ale idiot ( doslovný překlad ) a nebo dělá idiota z velmistrů. Protože když se připravujete na partii, počítáte a prověřujete vedlejší varianty a přechody různých pozic a možností. Prostě odhadujete tahy, pozice a některé tahy se vám objeví později, proto zkoušíte, jestli nejdou zahrát dříve. Omlouvám se, jestli mluvím hrubě, ale tak to vidím a tato slova se mě hluboce dotýkají. Vlastně to není ani náhoda, prostě kontroluji všechny možné myšlenky například v Katalánu. 

O chybách v analýze po partii s Magnusem

Den před touto partií Hans obětoval figuru v partii s Firuzjou a ve studiu se ho ptali, co by hrál, kdyby Firouzja zahrál jinou variantu. On sám řekl, že by hrál: 19...dxc4 20.Bxh6 g6 21 .f4? , ale právě toto by byla prohrávající varianta!

Jeho reakce byla právě tato: 

Můj rozbor není a nikdy nebyl rozborem špičkového hráče.  Na druhé straně vím, že s Alirezou musíte hrát aktivně a musíte na něj útočit. On se neumí bránit, vždy se špatně bránil a čistě psychologicky jsem počítal, že se pod tlakem položí. Hrál jsem s ním v Miami a taky se položil. Je to jeho slabina. Studoval jsem jeho partie, a když jsem počítal v naší partii tah Dg3, dál jsem to nemusel ani počítat. Věděl jsem, že se zhroutí a že tu pozici nezvládne. Po partiích jsem strašně vyčerpán. Nemám energii, a jakmile ze mne padne zápasový stres, nedokážu vychrlit přesně varianty, které jsem počítal a viděl. Nedokážu to přesně vysvětlit, ale je to tak. Když se ale podíváte na moje partie, jsou to partie plné chyb a nejsou to partie, které by počítače mohly milovat. 

O podvádění na internetu

Hikaru po partii s Magnusem řekl, že by to neměl říkat na veřejnosti, ale byla doba, která trvala 6 měsíců, kdy Hans nehrál žádné dotované turnaje na chess.comu a proto si myslím, že dostal zákaz hraní pro podvody při hře na internetu. 

Na sociálních sítích jsem si všimnul, že spousta lidí mě obviňuje předem z podvodu. Jsou to lidi, kterých jsem si vážil a byli mými vzory. Ano, když mi bylo dvanáct let, podváděl jsem. Byl jsem dítě a udělal jsem chybu. Potom ještě jednou, spíš omylem. To bylo někdy za čtyři roky a byla to partie " bez hodnocení " . Ale nikdy v životě jsem v klasickém šachu nepodváděl. Jsem hrdý na to, kam se jsem vlastní pílí vypracoval a jak jsem se dokázal poučit z těchto chyb. 

Když Hans mluvil o partii " bez hodnocení "  zeptal jsem se, jestli to byla partie, kde se nehrálo o ceny? 

Udělal jsem chybu, tvrdě za ni zaplatil a přiznal se. To, že jsem podváděl považuji za životní chybu. Mohl jsem být úspěšným " streamerem ", mohl jsem vydělávat hodně peněz na internetu a spoustě svých přátelů jsem ublížil. Udělal jsem chybu a přiznal jsem se k ní. Ale NIKDY  v životě jsem nepodváděl v klasickém šachu! 

O zrušení pozvánky na " Global Chess Championschip " 

Global Chess Champiosnhip je turnaj s cenovým fondem 1 mil USD, kde z kvalifikace si zahraje 8 nejlepších hráčů finále o tento cenový fond. Vítěz bere 200 tis. USD. 

Bohužel po partii s Magnusem jsem pod šíleným tlakem okolí a lidí, kteří mě přímo či nepřímo obviňují z podvádění. Chess.com ( jedním z majitelů po plánovaném spojení s Chess24 bude i Magnus Carlsen) mně oznámil, že mě vylučují z tohoto turnaje a že mi blokují moje účty na chess.com. Tomuto nerozumím, mají dnes ty nejlepší programy na odhalení podvádění a na základě jedné partie, kterou Magnus prohrál a odstoupil z turnaje, jsem podezřelý z podvádění? Ano, v minulosti jsem podváděl na internetu, ale přiznal jsem se a trest jsem si odpykal. Proč mě trestají znovu? Proto jsem se vrátil k živému šachu a chci dokázat všem, že umím hrát šachy a že nejsem podvodníkem.

Za poslední dobu jsem odehrál 260 partií! Makal 12 hodin denně a chtěl si dokázat, že mám na to být špičkovým hráčem! Cestoval jsem po světě, hrál a makal. Pozvou mě na turnaj Global Chess Championship, dokonce generální ředitel mi říkal, že je rád, že tam budu hrát a nakonec jen proto, že porazím Magnuse Carlsena  a po jeho nepřímých narážkách, které ze mě můžou dělat podvodníka, mi zruší účet na chess.comu a řeknou mi, že jsem vyřazen i z tohoto turnaje? Proč se to všechno stalo po této partii? Magnus když odstoupil po naší partii, musel vědět a nebo dnes ví, jaká lavina nenávisti a podezření se na mne valí na internetu. Nic neřekl, neobvinil mě, ale jeho mlčení mi už tak neskutečně ubližuje. Ano, pár lidí se mě zastalo, ale jenom já vím pravdu a ta je ta, že jsem nepodváděl nikdy v klasickém šachu a že mě Magnusovo odstoupení neskutečně ubližuje. 

Obviňují mě tři nejvlivnější osoby na internetu. Magnus, Hikaru a společnost Chess.com.  Obviňuje mě spousta dalších lidí, o kterých vím, že nejsou čistí a přesto o mně píši lži?! Proč se toto všechno děje právě po této partii s Magnusem? 

Přiznal jsem se k podvádění, když mi bylo 12 a 16 let. Ve 12. letech to bylo naivní, v 16. letech jsem žil sám v New Yorku, neměl peníze  a podlehl jsem době. Byl Covid, byla těžká doba, šachy se nehrály. Přesto toho lituji, přiznal jsem se a já jsem zvědav, jestli by se někdo jiný přiznal. Protože dost lidí by pak bylo hodně překvapených, kdo všechno podvádí a nebo podváděl na internetu!


				
				
				

Řekli to oficiálně proč ti dali zákaz na chess.comu? 

Vůbec. Prostě jsem se přihlašoval a nešlo to. Poslal jsem dotaz na chess.com, co se stalo, a oni mi pak napsali, že můj účet byl zrušen. Ale neřekli ani jeden důvod. Vlastně to udělali neveřejně. Nechtěli to udělat veřejně a možná si ani nepřáli, aby se toto dostalo na veřejnost. Když to bude neveřejné, nikdo se nebude ptát " proč " a nebudou to muset vysvětlovat. 

O Magnusu Carlsenovi

Byl to neskutečný šok! Po partii s ním, si otevřu internet a valí se na mě lavina podezření z podvodu! Spousta lidí, kterých jsem si vážil, naznačují to, že jsem podváděl! Tomu opravdu nerozumím a hodně to bolelo! 

Když mně bylo devět let, přijel Magnus do Kalifornie hrát simultánku naslepo. Hrát s ním tenkrát stálo 1 000 USD a moje máma mi řekla, že mi to zaplatí, když budu chtít. Věděl jsem, že nemáme moc peněz, a i když jsem si strašně moc přál s ním hrát, protože to byl můj vzor, řekl jsem mámě, že si s ním jednou zahraji a nebudu mu muset za to platit! 

Dnes vidím něco jiného! Dnes vidím můj dětský vzor jak mě chce zničit! Jak ničí mojí kariéru a můj život! Měl jsem dětský sen hrát s Magnusem a porazit ho. Když se mi můj sen splní, můj dětský hrdina mi ničí můj život. To probuzení z mého snu strašně bolí! 

O tom, jakou má motivaci dokázat lidem svoji pravdu

Toto je moje velká a možná dnes největší motivace. Když jsem měl učitele šachu, řekl mi, že na to nemám a že nikdy nic v této hře nedokáži. Ten hněv mě motivoval mu dokázat, že nemá pravdu. Dnes chci lidem dokázat, že mi křivdí! Chcete, abych se svléknul před partií donaha? Chcete mě zavřít do krabice, která bude blokovat všechny možné venkovní signály? Chcete, abych hrál nahý? Klidně, já nepodvádím!

Co pro něj znamenají šachy?

Děkuji za tuto možnost se obhájit, děkuji za tento rozhovor. Šachy jsou můj život. Šachům jsem vše obětoval a neumím bez nich žít. 


* volně přeloženo z: https://chess24.com/en/read/news/hans-niemann-hits-back-at-his-critics

- přidávám komentáře z chess.com 

Thomasr -  Keymar nebyl očkovaný a nemohl odcestovat do USA a jako náhradník hrál Hans. Kdyby byl Keymar očkovaný, Hans by hrál v Polsku a nic by se nestalo. Toto je podle mě další důkaz, že je Hans nevinný. 

Gelenov - Proč Magnusovi trvá tak dlouho říct, proč odstoupil? Říká, že nechá vše sepsat právníky, ale první reakce bývá upřímná! Samozřejmě právníci umí psát, ale trvá to hodně dlouho! 

Hasayin - Stojím za Hansem! V mládí lidi chybují, kdo nechyboval? Kde má Magnus důkaz? 

Soursemontage - Možná Magnus ztratil notebook, možná jeho přítelkyně je těhotná a Magnus spěchal domů, přesto nevěřím Hansovi.

Jawbreaker - je to divné. Když Hans mluví a analyzuje po partii, je úplně mimo a snad ani neví, o čem mluví. Přesto byl několikrát kontrolován a nikdy se u něj nic nenašlo! 

Heavytohero - to je cena za podvádění, nikdo ti už nevěří.

Jaysebring - A jak podváděl? Prošel detekcí na kov, každý jej sledoval, to mu jako někdo tahy napovídal? 

GrandpatzerDave - výborný rozhovor! To ho budou trestat celý život za jednu chybu? Chess.com u mně skončil. 


A co vy na to? 

			
91x 11938x Petr Koutný
Fotogalerie
Komentáře (91) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lubomir1959

V dnešní době řada lidí v honbě za svým prospěchem se neštítí naprosto ničeho. Vidíme to u vrcholných politiků, vidíme to i ve sportu, ten je jen odrazem dění v celé společnosti. A když jsou náhodou přistiženi při podvodu, podrazu nebo u něčeho podobného, neštítí se lhát a do omrzení se odvolávat a soudit se, vymlouvat se na kdeco, atd. Kde jsou ty doby férovosti, rytířkosti a slušnosti, nakonec každý si sáhněme do svého svědomí, jestli jsme se VŽDYCKY zachovali ke všem férově. Kladu si otázku, jestli to vůbec je vždycky možné, nikdo z nás asi není Mirek Dušín. Někdy je to opravdu těžká volba, co je vlastně to správné jednání a podle jakých kritérií to vyhodnotit? Co je vlastně to správné, lpění do puntíku na liteře zákona nebo trocha velkorysosti a řízení se DUCHEM zákona? Na to si už musí odpovědět každý z nás sám...

+0 /-0 | 11.09.2022 08:35

sarmatam
.....JirkaH......SOUHLAS! ........
+0 /-0 | 10.09.2022 15:08

JirkaH

Možná se Magnusovi porouchal jeho čip v hlavě a nemůže hrát,  dokud ho nenechá vyměnit!devil

+2 /-0 | 09.09.2022 14:50

lubomir1959

Nieman - Carlsen, kdo má pavdu? Připadá mi to jako v písničce od Jahelky Soudili se...jen těžko se pravda hledá, každý jen tu svou pravdu má...nadarmo se neříká, že nejtěžší je umět přijmout prohru. I ten největší mistr občas chybuje, pořád je to jen člověk, nakonec ukázala to i šachová olympiáda, kde i ti nejlepší velmistři občas hrubě chybovali. Už několikrát jsem se dozvěděl od soupeře, který se mnou prohrál, že to měl vyhrané, ale že mu nebylo dobře, že ho bolela hlava, že byl po noční, atd., proto že prohrál...na to se nic říct nedá, pokrčil jsem jen rameny a možná jsem mohl říct, že se těším, až jednou vyhraju se zdravým soupeřem...

+1 /-0 | 09.09.2022 11:22

sarmatam
....golemcz.....třetí řádek ? .....kterej Petr ? .......
+0 /-0 | 09.09.2022 10:32

HumphreyvanWeiden

Carlsen morálně prohrál. Protože i kdyby Niemann podváděl, tak Carlsen to teď nemůže vědět. Takže se zachoval jako starý mistr, který nesnese porážku od mladíka. Navíc ta hysterická reakce není jen hloupá, ale dokonce směšná.

+1 /-1 | 09.09.2022 10:08

golemcz

Martina dnes chytla slinu,

Nemiroff má hodně splínu.

Petr je za Pána Boha,

Robert pouze jeho noha.

Ciki zpívá jako Kotleba,

Jen s Okamurou bude na chleba.

Bražina se v práci nudí,

proto tady všechny prudí.

A co řící závěrem?

S Novým serverem nic už nesvedem…..

+6 /-0 | 09.09.2022 09:36

vevlad

Hráč mající gloriolu neporazitelnosti-jako namátkou caoablanka Fischer kasparov- těžko nese porážku a pak raději z turnaje odstoupí -riskuje jeho znehodnocení-zda hrozí nějaké finanční sankce nevim?

+1 /-0 | 09.09.2022 01:56

sarmatam
.......to čelíčko co dostal ten prodavač co byl oblečenej do toho bílého řeznického ......tak takové čelo by mohl dát časem Hans i Magnusovi.......myslím ten film dánskej z roku 2012 .........Hon .........
+0 /-0 | 08.09.2022 22:04

azvl

Tak určitě je Magnus o podvádění přesvědčený. A jestli oprávněně nebo ne ví jen Niemann. A samozřejmě to může spustit hon na čarodějnice. Jak zatím nejde dokázat podvádění, tak se ani nejde účinně bránit. Tak ono nejspíš klasická hra skončí a budou se hrát pouze rychlé partie. Jenže za pár roků pokud to už nejde teď se bude podvádět i v rychlém šachu, prostředky pokud nejsou teď, budou brzy. Já jsem docela pesimista co se týče budoucnosti šachu. Ale snad se to nějak vyřeší.

+2 /-0 | 08.09.2022 20:15

Petr Koutný

Já osobně opravdu nevím. Magnus je Magnus a určitě pro nic by neudělal takové divadlo, které mu může v konečném důsledku jen uškodit. Ale! Hans prošel detektorem kovů, několikrát ho kontrolovali, je na kamerách a hlavně, když ho nechytí, nemají důkaz a nemůžou proti němu cokoliv říct. Teda to píši pro případ, že by podváděl. Co se stane, pokud Magnus ustřelí a Hans je čistý? Zničí kariéru jenomu hráčovi? Bude hrát špinavou hru v zákulisí proti každému, kdo se mu postaví na odpor? Poškodí to šachy ? Nemůže to být další plánovaný krok po odstoupení z bojů o MS - spojení chess24 a chess.com a teď toto?? Je to hodně vyhrocené, napoelsdy to tak bylo ostré v době, kdy Kasparov si založil svojí federaci....

+1 /-0 | 08.09.2022 19:35

Jirikovka@post.cz

Dokud Niemannovi neprokážou jak podváděl,je nevinný!

+2 /-0 | 08.09.2022 19:29

ThePot
Kasparov je PROTI Magnusovi (nic překvapivého..) : "...Nebudu teď zabíhat do ošklivých narážek, ale musím upozornit na to, co víme jistě: mistr světa v šachu Magnus Carlsen se stáhl z premiérového světového turnaje v St. Louis. Čin, který za posledních 50 let neměl obdoby, vyžaduje vysvětlení. Carlsen svým odchodem zasadil ránu šachovým fanouškům, turnajovým kolegům, organizátorům a nakonec kvůli fámám a negativní publicitě i samotné hře. Titul mistra světa mu ukládá povinnosti; veřejné prohlášení - nejmenší z nich v tomto případě" 13 Mistr světa, Vás Garik Kasparov
+5 /-0 | 08.09.2022 18:41

Rubinus

Ne že by pan Čekal neuměl psát, ale svěřit mu korektury - ten by dokázal "ozvláštnit" svými postřehy i leckterou vyhlášku EU.

+1 /-4 | 08.09.2022 17:46

azvl

Nebudu už mistrem světa, ale dobře si pamatujte, jsem porazitelný ve vážných partiích jen jednou. Magnus Carlssen 

+1 /-0 | 08.09.2022 17:41

Robert Cvek
Karel Vymahač: Na toto téma je opravdu drsný/dobrý film: https://www.csfd.cz/film/311967-hon/prehled/
+2 /-0 | 08.09.2022 16:49

Karel Vymahač
Doufám, že se brzy prokáže Hansova nevina a všichni se mu omluví. Chudák,v 19 letech prožívat něco takového. Představte si, že by vás někdo osočil např. ze sexuálního zneužití, aniž by pro to měl důkazy a aniž by to byla pravda. Jak by bylo vám?
+3 /-0 | 08.09.2022 16:29

Robert Cvek
istr: děkuji :-) Jinak to jsem si přečetl rád, od Aagaarda. To bylo velmi zajímavé a některé věci to vysvětlilo. Jen mám obavy, že to už nestihneme.
+2 /-0 | 08.09.2022 16:26

N. Očník

ciki33: Magnus ale svoje herní platformy prodává chess.com

+1 /-0 | 08.09.2022 16:11

Rubinus

Kuželka: To už tu myslím bylo, psal to Michal M a bylo to rozkuřovačka ruských generálů. Nepamatuji si, zda ten příspěvěk byl tehdy smazán, či ne.

+0 /-0 | 08.09.2022 15:53

istr
RC: Taky jsem nemyslel primárně Vás a zrovna tohle jsem si přečetl rád. Zajmavý bylo vyjádření Jacoba Aagaarda. To by stálo taky za překlad/výtah možná nejlépe podcast. Když se text na čtvrt hodiny převypráví za pět minut, je to dnes výborná platforma. Nechci vypadat jako Niemannův advokát, ale tady si fakt počkám.
+1 /-0 | 08.09.2022 15:49

OldřichKuželka

@x davx x : A když o někom napíšu, že je Putinův rozkuřovač, taky OK ? 

+3 /-1 | 08.09.2022 15:49

azvl

Tak ono je nejzajímavější, že zrovna na tohle Carlssen přišel po partii kterou sám hrál hodně špatně a soupeř teda´vůbec nic geniálního nevymyslel. Pokud si byl jistý tak už neměl vůbec nastupovat. Pokud si nebyl jistý a až během této partie mu to došlo, tak je to nejspíš případ začínajícího šílenství.

+4 /-0 | 08.09.2022 15:45

giocozo
OldřichKuželka - Pravda. Je jasné, že nejsou důkazy a že jde jen o podezření, o pocit. Takže se to nechá vyšumět a Niemann bude odteď pod drobnohledem.
+0 /-0 | 08.09.2022 15:44

Kořenka
azvl - Můžu na to zpětně mrknout.
+1 /-0 | 08.09.2022 15:42

OldřichKuželka

@giocozo: Kdyby se Carlsen vyjádřil natvrdo, riskoval by žalobu...

+0 /-0 | 08.09.2022 15:36

azvl

Možná jsi tady ještě nebyla a samozřejmě prohlížet zpětně diskuze nebudeš. Ale proč to někdo nesmaže a už zhruba měsíc to visí v diskuze o paní Kůsové fakt nechápu.

+2 /-0 | 08.09.2022 15:34

Kořenka
azvl - nevím o tom, nestačím vše, dělám, co zvládnu
+3 /-0 | 08.09.2022 15:28

ciki333

azvl

Bravo, toto je nejhodnotnější příspěvek k tématu "Hans vrací úder..."

Jinak ta funkce tzv. "rozkuřovačky" je velice důležitá...bez ní by světlo světa nespatřilo mnoho hodnotných filmů. 

+0 /-0 | 08.09.2022 15:26

giocozo
Tak si to shrneme. Carlsen se měl prý vyjádřit, že by chtěl hrát zejména proti nové generaci hráčů a ukázat jim, kdo je šéf. Ale jak jsme mohli vidět, Niemann který v poslední době doslova jedl a dýchal šachy ( sehrál za dva roky cca 300 vážných partií ! ) byl nad jeho síly. Poté napsal Magnus záhadný tweet , že nemůže říct co si myslí, protože by měl velké problémy a on nechce mít velké problémy.;) Ian Nepomniachtchi prohlásil, že Niemannova hra byla „více než působivá“. Hanse kritizoval i elitní hráč a výjimečný streamer Hikaru Nakamura, který během svého streamu jednoznačně vyjádřil svůj názor. Niemanna se naopak zastali kapacity jako N.Short , J.Aagaard a další. Chybí mně tu ale jediné a to vyjádření samotného mistra světa ! Myslím si, že ho šachové veřejnosti dluží.
+2 /-0 | 08.09.2022 15:22

azvl

Jen tak pro zajímavost když část diskuze bylo o moderování NSS, fakt nikomu nevadí výrok o rozkuřovačce svazu který pořád vísí v poměrně v nedávné diskuzi kdy už možná  Martina byla ve funkci? Jsou dvě možnosti, buď Martina nechápe co tím bylo myšleno nebo když se výrok týká svazových funkcionářů se nemoderuje? https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozkuřovačka

Jinak to v té diskuzi viděl kdekdo včetně PK. 

+4 /-0 | 08.09.2022 15:19

OldřichKuželka

@ciki333 : Pokud nepodvádí , určitě bude dostávat pozvánky na turnaje, které s Carlsenem nemají nic společného. On sám v rozhovoru řekl : "Klidně budu hrát i nahý, pomůže-li to prokázat, že nejsem žádný podvodník." 

+1 /-0 | 08.09.2022 15:08

Robert Cvek
istr: Vás jsem rozhodně nepovažoval za predátora, to bylo na Nemiroff. Je bez diskuzí, že OK čeština jenom prospěje, ale jak jsem psal, prostě to všechno už, nyní, nedáme. Hlavně u článku, který se překládá.
+1 /-0 | 08.09.2022 15:06

ciki333

Místo planého teoretizování, které nic nevyřeší, raději otestuji nervovou soustavu Hanse. Z cizího krev neteče a tak snad na lidské tragedii vydělám nějaké peníze:

https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78017755966&idb=-1&hash=7560fbeb&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g

+1 /-0 | 08.09.2022 15:05

VojtaTelekes

To vaše neustálé napadání je fakt trapný, někdy jste jak děti ve školce :-) Já sem za zpravodajství rád, teda alespon trochu, neřeším nějaký pravopis, který prostě stejně neuznávám. Páč když si to tak vezmete, kdo vymyslel, že po h bude tvrdé  y? proč? :D Mě by se tam třeba líbilo měkké :-D . Já bych jen tady souhlasil s jedním komentem od HumphreyvanWeiden, že mi to víc přijde bohužel jako namyšlenost a EGO Magnuse, než podvod Niemana :-) Já osobně si myslím, že o podvod nešlo. Je ale kolem toho ještě dost otázek no a lidem se prostě v dnešní době věřit nedá . Každopádně, řešit se to mělo, ale po turnaji a né odstupem Magnuse.  To je můj názor a doufám, že sem udělal alespon 1 chybu v pravopise :-D 

+2 /-0 | 08.09.2022 15:02

HumphreyvanWeiden

istr enlightened

Jaký by byl Jágr bez "techniky hole". :-))

+0 /-1 | 08.09.2022 14:59

ciki333

Víme jen jedno...Na šachových platformách, jejichž spolumajitelem je Magnus Carlsen, si Hans Niemann již nezahraje. Můžeme nesouhlasit, protestovat, ale to je tak všechno. Svět není spravedlivý a neměří se v něm všem stejným metrem. Těžká váha - M.C. - (s)polkne amerického teenagera jako hladový lev sele divočáka...

+1 /-0 | 08.09.2022 14:57

istr
Dobré zpravodajství není možné bez dobrého jazyka. Ať mě stokrát považujete za predátora.
+1 /-0 | 08.09.2022 14:46

ddf

Carlsen jako sachista ok. Ale hodne u me klesl. Posledni dobe se chova jak trubka :(. Nakamara je stary zvanil. Jeste k partii. Dalsi priklad k te variante pridal Nigel Short

Another example: M, Carlsen - M, Adams, Turin Olympiad 2006. I was actually sat right next to this game. White castled and then immediately followed up with a3. My point is that it is not the first time

@MagnusCarlsen

has done this sort of thing.

 

(20) Nigel Short (@nigelshortchess) / Twitter

+3 /-0 | 08.09.2022 14:44

Agent Voňavka

giocozo, o tuhle rádoby moderátorku zde na serveru rozhodně nemám zájem :-)

+0 /-1 | 08.09.2022 14:36

giocozo
Nemiroff - Dost svérázný způsob, jak pozvat dívku na rande. ;)
+4 /-0 | 08.09.2022 14:31

ThePot
Tak to musíme oddělovat Garrýho jako šachového hráče, jednoho z TOP-3 nejlepších všech dob, a Garryho člověka. Člověk je to mírně řečeno velmi zvláštní svým chováním, ideami, myšlením, realizaci...
+1 /-0 | 08.09.2022 14:28

Agent Voňavka

Milá Martino, neměla byste být tak jednostranně zaměřená, protože to už hraničí s obsesí a chováním lidí ze svazu. Když už mažete a banujete, tak měřte všem stejně. Je vám to jasné, vy natvrdlá náno?

+1 /-5 | 08.09.2022 14:26

OldřichKuželka

Musk ať si píše, co chce, skutečností je, že i nejlepší hráč světa může střelit úplně mimo. Stalo se to i Kasparovovi, který kdysi dávno - během zápasu o titul v roce 1986 obvinil Vladimirova, jednoho ze svých sekundantů, že veškeré informace o přípravě donáší Karpovovi... 

+0 /-0 | 08.09.2022 14:26

giocozo
Pokud je Hans N. nevinný a já věřím, že ano, tak z celé aféry spíše získá, než ztratí. Už teď je on a téma jeho výhry nad Magnusem, velice populární. To se ale asi nebude moci říci o reputaci mistra světa.
+2 /-0 | 08.09.2022 14:18

ThePot
Tak to už bude hodně velký :) Právě tweetoval Elon Musk o Niemann gatu. Přiložil v tweete odkaz na rozhovor Hanse a údajný citát Schopenahauera. "Talent trefí cíl, který nikdo jiný nemůže, génius trefí cíl, který nikdo nevidí (protože je v tvém zadku)" - napsal. Takže Elon je na straně Magnuse. To je těžká váha (asi z těch úplně nejtěžších vůbec?). Co vy na to, proNiemannovci? Už jen chybí, aby se za Niemanna postavil Putin nebo Biden. Nebo Olena Zelenská
+2 /-1 | 08.09.2022 14:15

giocozo
pavelno - Člověče, pokud chci někde diskutovat, tak si o tom alespoň něco přečtu. Protože partii si neviděl. Niemann neměl v inkriminované partii bílé, nýbrž černé ! Tudíž tah g3 nemohl logicky použít, jak píšeš.
+0 /-0 | 08.09.2022 14:02

HumphreyvanWeiden

Mě to celé přijde víc jako namachrovanost Carlsena než podvádění Niemanna. Navíc je Carlsen hodně mstivý. Ale je to jen můj dojem.

+2 /-0 | 08.09.2022 14:01

Ota Válek

Není tenhle Niemann reinkarnací Bobbyho Fischera? (Tím nemyslím podvádění, nýbrž výjimečnost).

Partii jsem viděl v skvělém videu pana Cveka. Nepřipadalo mi, že by v tazích HN bylo něco nadlidského, jakkoliv to byl mimořádně kvalitní výkon. Pamatuji-li si to dobře, tak i pan Cvek nám divákům nejednou sdělil, že se HN odchýlil od počítače.

Dosud jsem na turnajích sledoval vesměs pouze partie MC a DN (s výjimkou olympiády a ME družstev). Po odstoupení mistra světa jsem byl zklamán a myslel jsem, že turnaj skončil i pro mne; Hansova aféra však můj náhled radikálně změnila.

+0 /-0 | 08.09.2022 13:50

SchwartzBlack

pavelno - Niemann se ke g3 (černými figurami) nakonec nedostal, jelikož se Carlsen vzdal. wink

+0 /-0 | 08.09.2022 13:34

Robert Cvek
Šach: Skvělý postřeh! Upřímně to jsem si ani neuvědomil, znáte mne lépe než moje žena :-)
+1 /-0 | 08.09.2022 13:33

Šach

Říkám už dlouho, že pan Koutný neovládá mateřský jazyk. Zajímalo by mne, jestli někdy přečetl nějakou knihu. Doporučuji. Oba pánové mají problém i s psaním a vyslovování jmen slavných velmistrů. Např. Tarkatower, místo Tartakower a pan Cvek vyslovuje jméno Botvinnik Botvinyk.

+1 /-0 | 08.09.2022 13:14

OldřichKuželka

Souhlasím, jde o rozhovor, který s ním vedl Alejandro Ramirez, Colin McGourty byl jen autorem redakční úpravy, stejně jako zde v němčině je překladatelem a tím, kdo interview upravil pro web, Andreas Schormann. https://perlenvombodensee.de/2022/09/07/gezielter-koordinierter-angriff-auf-mich-jetzt-spricht-hans-moke-niemann/

+0 /-0 | 08.09.2022 13:13

sisma

Výborný rozbor partie na kanále Levitov Chess od Chalifmana. Srozumitelný i pro mne, slabého hráče 1. vt v 90. letech. https://www.youtube.com/watch?v=eIyzog0fdjI Pochopil jsem to tak, že jeho závěr je takový, že Carlsen neměl svůj den, mohl v podstatě kdykoli remizovat, což ale nechtěl a stále zkoušel hrát na výhru. Až vznikla prohraná koncovka. Niemannovu hru hodnotí na úrovni Ela 2 600 - 2 700, žádné geinální tahy nenašel, na řadě míst mohl hrát silněji, za normální situace, tedy pokud by Carlsen hrál jako běžně hraje, nemohl by vyhrát.

+4 /-0 | 08.09.2022 13:11

wonagameee
...a Magnus není Carlsem.....hele, to nejsou překlepy...to je prostě lenost si to po sobě přečíst.
+3 /-1 | 08.09.2022 13:03

wonagameee
Jedna technická: V úvodu píšete, že je rozhovor ze stránek chess.com. . Na konci ale dáváte odkaz na chess24.com. To není to samé. Taky nahoře píšete, že rozhovor dělal s Niemannem nějaký Colin McGourty. Ale dle obsahu otázek a odpovědí je to spíš volný překlad rozhovoru, který s Niemannem dělal přímo ve studiu po partii v Saint Louis Chess Club GM Alejandro Ramirez . Vždyť v tom článku i píšou, že uveřejňují přepisy z rozhovoru ve videu, kde je Alejandro. Colin McGourty je na chess24.com pouze uveden vpravo nahoře jako redaktor, který článek vkládal na web Chess24. Těžko říct, jestli Colin někdy Niemanna vůbec osobně potkal. Že je rozhovor přeložen hoodně volně mi nevadí, je v originále dost dlouhý a to zásadní, co chtěl Niemann říci, ve zkrácené verzi je. Jo a ještě jeden detail, Hikaru se nejmenuje Namakamura :-)
+5 /-1 | 08.09.2022 12:42

Kořenka
Právě, aby z toho nebyla bramboračka, mažu tvé osobní přestřelky s nejmenovanou osobou celé, Nemiroffe. Píšeš sem, slušně, ale mezitím jsem smazala jeden tvůj nový vulgární příspěvek v diskuzi.
+7 /-0 | 08.09.2022 12:32

Petr Koutný
Budu jen rád, když bude Martina tady komunikovat a odpovídat.
+2 /-0 | 08.09.2022 12:20

Agent Voňavka

Zatím ses nám moc nepředvedla, Martinko. Místo mazání a banování bys radši měla kontrolovat ty chyby. A víš proč? Protože mažeš i co nemáš a děláš z diskuze(í) akorát bramboračku. Je čas se přeorientovat :-)

+0 /-4 | 08.09.2022 12:18

Kořenka
Mohla bych se víc soustředit na korekturu článků, kdybych nemusela nepřetržitě hlídat diskuzi, Nemiroffe.
+5 /-1 | 08.09.2022 12:07

Robert Cvek
No jo, tak tys tu lenost povýšil na velmistrovskou úroveň. Gratuluji. Musím makat.
+2 /-0 | 08.09.2022 12:05

Agent Voňavka

Já jsem taky línej, ale na rozdíl od vás nikoho netrénuji a nevlastním šachový server, kde se musí neustále psát a informovat. To je vaše riziko povolání :-)

+1 /-1 | 08.09.2022 12:02

Robert Cvek
Ej ej, už se stalo, další kus do sbírky :-) Víš ono je to těžké, my jsme s Petrem lenoši, ale opravdu a prostě já raději ležím a Petr zase čumí na telku a tak nebyl článek o polské extralize, sorry.
+2 /-0 | 08.09.2022 12:00

Agent Voňavka

Do chessbase je třeba psát bez háčků a čárek a pokud možno co nejméně :-)

+0 /-1 | 08.09.2022 12:00

Robert Cvek
Polskou ligu by mohl napsat ten třetí, nechceš? :-)
+2 /-0 | 08.09.2022 11:59

Agent Voňavka

Hlavně mi nepište ve stylu Kůsové. Že si to mám napsat sám. Ta pipka jaksi zapomněla, že já nemám smlouvu se svazem a nejsem za ty články placen. Na rozdíl od Bednaříka za to tedy nejsem placen :-)

+1 /-1 | 08.09.2022 11:59

Robert Cvek
Jojo, bývávalo... . K tomu emailu - jasně máš recht, ale já jsem lenivej, hodně a třeba tady jsem se raději spolehnul na svůj skvělý zrak a intuici pravého češtináře, což asi nebylo pro zkušeného predátora ono. Někdy, jak dobrý pistolník nějaké písmenko sestřelím, pak, hle, není zde, ale kouřící kolt mluví za vše. A co se týče chessbásky, tak to už tuplem nechci dělat, protože pak by hrozilo, že bych se z toho vyšinul.
+2 /-0 | 08.09.2022 11:58

Agent Voňavka

Slibovali jste mi v mailu, že vyjde článek o polské extralize, když jsem vás na ní upozornil a zatím ani zmínka. Přitom ta liga snad nebyla nikdy silnější a hraje tam několik Čechů a to dokonce na první šachovnici! Takže i to zpravodajství není takové, jak bych si představoval.

+0 /-2 | 08.09.2022 11:56

Agent Voňavka

Roberte, netuším, v čem to píšeš, ale i ten blbej mail upozorňuje na různé překlepy a slova, která nezná. Už jen na základě toho se máš podívat, kolikrát ses missnul. Tady v článku máš několik překlepů, které by word nebo mail pohodlně ukázal a ty bys tak věděl, že jsi napsal něco špatně. I taková malá pomůcka by vám měla pomoci. Koutný píše komentáře i články asi z mobilu, protože to má opraveno podle toho, co si tam hodí telefon. Kontrola nulová. Tomu říkám zapálení jako prase, když se píší články z mobilu :-)

+2 /-0 | 08.09.2022 11:54

Robert Cvek
Nemiroff: to je věc pohledu, někdo vyžaduje češtinu hodně, někomu je to fuk a někdo rád řadí neutrál. Byl bych rád, kdyby zde byly bezchybné články (čeština), ale byl bych raději kdyby měl oslíčka otřes se a ubrousek dej žrádlo :-)
+2 /-0 | 08.09.2022 11:53

Agent Voňavka

Na blogu ať si každý píše jak chce, taky je to však bráno jako něco méněcenného. Nss.cz kvalit kvalitního zpravodajství poslední dobou nedosahuje. A nic na tom nemění ani tvé velmi rychlé a poměrně slušné analýzy (ačkoliv je to hodně "basic"). 

+0 /-2 | 08.09.2022 11:51

Robert Cvek
Ps.: Dělat překlad je ale daleko těžší než psát článek. Však mi napište kolik chyb jsem udělal, co píši články o tom turnaji nebo v minulosti atd. Tedy samozřejmě, že jsem udělal, ale asi to nebude tak hrozné :-) Když komentuji partie do chessbásky, tak tam jedu jako mašina a nemám šanci to kontrolovat.
+2 /-0 | 08.09.2022 11:50

Agent Voňavka

Roberte, nic proti, ale potom nejste to pravé zpravodajství. Spíše bych tedy váš web nazval blogem. Protože když jste převzali nss, tak jste se tak trochu zavázali, že budete psát pro lidi. Nezlob se, ale bezchybná čeština je nedílnou součástí tohoto webu. Jestli o to nestojíte, tak se raději přejmenujte. 

+0 /-2 | 08.09.2022 11:49

Robert Cvek
istr, to je utopie, na to nemáme čas a peníze. A já jsem - jak ví Petr - ostře proti tomu aby nss bylo jakkoliv zpoplatněné. Prostě jsme šachy a není tu návštěvnost 50K na jednom článku. Všechno prostě neuděláme na 100%.A raději, osobně, preferuji rychlost a aktuálnost, než o "tři chyby méně".
+3 /-0 | 08.09.2022 11:46

Robert Cvek
Jo vím, že komu čemu mně a koho co mě. Ale toho je tam tolik, že to prostě někdy přehlédnu. Dívej, upřímně. Kontroloval jsem to a myslím, že celkem pečlivě, na to, že bylo asi 4-5 ráno a upřímně, někdy už ani na monitor nevidím, jak se mi zhoršil zrak do blízka. Takže asi tak. Možná jednou budeme mít profíka na kontrolu, ale to je samozřejmě sci-fi. Zatím to je tak jak to je a přeložit to a zpracovat, co dělal Petr je kus velké práce.
+3 /-0 | 08.09.2022 11:45

istr
Tak ono by to chtělo trochu češtináře. U rozborů partií je to asi trochu jedno, ale zpravodajství by mělo být srozumitelnou češtinou s trochu solidním slohem. Tady i vypadávaj písmenka.
+0 /-1 | 08.09.2022 11:44

Agent Voňavka

Roberte, je tam hrubek až až. Bohužel. Třeba co se týče mě/mně tam je tolik chyb, že by to stačilo na pětku dvakrát podtrženou.  

+1 /-1 | 08.09.2022 11:40

Robert Cvek
Nemiroff: Píši to hned zde v prvním komentu, chyby jsem kontroloval já, ale vím, že to není ideální. Hlavně jsem si dával pozor na to, aby věty dávaly smysl a aby nebyly hrubé chyby.
+2 /-0 | 08.09.2022 11:28

Agent Voňavka

Tady se zase maže a maže, už je to tady jak u Jílka. Děs a hrůza.

+0 /-1 | 08.09.2022 11:21

ThePot
Nemiroff je dobrá vodka
+1 /-1 | 08.09.2022 11:10

Agent Voňavka

Nemám rád, když mi někdo veřejně lže. A Petr Koutný mi včera v jiném článku zalhal. Jestli tady někdo kontroluje chyby, tak jsem asi čínský bůh smíchu. V tomto článku opět děs a hrůza. Žádná kontrola, jenom jedna chyba vedle druhé. Kdo to pak má louskat? Aspoň mi, Petře, nelži. Vaška si tady dělej z jiných oslů, ae ne ze mě. Díky...

+1 /-3 | 08.09.2022 11:06

Jarda Aljochin

 Maňus už nechce obhajovat titul a hned nato zdrhne od šachovnice po porážce s dítětem. Nikdy mi Maňus nebyl sympatickej, jen mrkněte na videa, jak se choval po každé partii, která mu nevyšla,prudce vstává a naznačuje odchod. A tentokrát opravdu odešel a navíc se hájí podezřením na podvod ze strany protihráče. Nenene, Maňusi! Nejsi frajer!

+3 /-0 | 08.09.2022 10:39

istr
Počkám si, až co Magnusovi právníci. Ale docela rozumím tomu režimu během partie a po partii. Niemann je určitě zvláštní pavouk, ale to ještě není trestný.
+0 /-1 | 08.09.2022 09:02

Pavel Ch

Šach: Kdyby to bylo tak jednoduché ....wink Těch způsobů je více

Pronese se horší a větší věc do letadla. 

 

Jinak pořadatelé bohužel nedocenili, co může nasatat, měli zpozdit přenos hned. Psal jsem, že u opnu by to jistě udělali, tady nečekali problém. Zpožděn máme i MČR mládeže. Sice pak rodič nebo trenér nervózně se ptá dítka s partiářem. Dotáhl jsi to nebo si nastavil dámu? Že to tak rychle skočilo. Ale všichni to berou jako nutnou prevenci. A prevence je vždy nejlepší, předcházet něčemu. Podobně, šachově, jak profilaxe od velmistra Jansy.

+1 /-4 | 08.09.2022 08:27

Šach

Jestliže byl GM Niemann kontrolován detektorem a nic se nenašlo, o čem je tedy řeč?

+2 /-1 | 08.09.2022 08:05

PanPohoda

Magnus se stává figurou, která v pozadí tahá za nitky.

+3 /-1 | 08.09.2022 07:31

Pavel Ch

Hezký rozhovor, díky za překladhats off

1, To už říkával Tal, na dotazy, kdyby se soupeř po oběti jinak bránil.... Prostě v daný okamžik, v daném čase.... Víme.

2, Na inetu je blbé hrát o víc peněz, offiko soutěže (také bylo navrhováno i u nás), prostě, když překvápko, nezbaví se "slabšák" podezření. O levely hůře se odhaluje než na živo. Jo, tady se při online přiznal, podváděl.

3, To říkám všem, hlavně mládeži, aby si dali na sebe pozor, odpovídám i tady na dotazy, jestli byl xy za šachový (sportovní) podvod dostatečně potrestán. Že největší trest je, že se to o dotyčným ví. Může to být i "doživotní trest", daleko tvrdší než když dostane jakýkoliv offiko trest. Musí mít hroší kůži, aby to dotyčnému nevadilo, co se o něm šušká, proč není vítán tam a tam. A stejně ho pak minulost může dohnat, když třeba (jako tady) porazí mistra světa nebo v jiných případech. Nepřeju to nikomu, zvlášť když podváděl v dětství (dle našich zákonů pro podstatně horší provinění než je podvádění ve sportu, je v 18 nevinný  a může si zněnit jméno - nechám na odborníkách, jestli dobře/špatně, ale tak je). Lepší podezření předcházet.

 

  Takže by dnes byl slavný, že porazil mistra světa, ale "díky" tomu, co provedl ve 12 a v 16 na online hře, je  takový humbuk a podezření od mnoha autorit.

+3 /-1 | 08.09.2022 07:10

Robert Cvek
Pan Pohoda: Děkuji, opraveno. Toho jsem si nevšiml, když mne Petr poprosil o kontrolu. Ačkoliv, ehm, nejsem zrovna správný kontrolor češtiny :-)
+1 /-0 | 08.09.2022 06:58