Návrh termínového kalendáře 2010/2011

14.05.2010 11:12 | ŠSČR

Tak jako každý rok, tak i letos se chystá zasednout rozšířená STK složená krom klasické sportovně-technické komise ŠSČR i z předsedů krajských STK a vedoucích ligových soutěží, aby v Pardubicích uzavřela uplynulý ligový ročn...

Tak jako každý rok, tak i letos se chystá zasednout rozšířená STK složená krom klasické sportovně-technické komise ŠSČR i z předsedů krajských STK a vedoucích ligových soutěží, aby v Pardubicích uzavřela uplynulý ligový ročník a dala třeba definitivní podobu navrženým pokutám. Pro nadcházející sezónu pak komise navrhuje VV ŠSČR, který zasedá hned po víkendu v Praze, termínový kalendář ŠSČR a rozdělení družstev do lig, což bývá oříšek především s šesti skupinami 2. lig. Máte jedinečnou možnost komisi, event. VV ŠSČR, ještě na poslední chvíli něco poradit:-).

Termínový kalendář:

Datum Ligy Ostatní
2.10.2010 Olympiáda (21.9.-3.10.)
3.10.2010 1. liga
9.10.2010 Bundesliga, Ligy mládeže
10.10.2010 Bundesliga, Ligy mládeže
16.10.2010 Evropský klubový pohár
17.10.2010 2. liga
23.10.2010 EKP, MS Mládeže, Open Liberec (23.-30.10.)
24.10.2010 1. liga-M EKP, MS Mládeže, M-Čech mládeže
31.10.2010 1. liga-Č M-Moravy mládeže
6.11.2010 Extraliga MS Seniorů
7.11.2010 Extraliga/2.liga MS Seniorů
13.11.2010 Bundesliga
14.11.2010 1. liga Bundesliga, polofinále Junioři, Open Brno
20.11.2010 polofinále Junioři, Open Brno (14.-20.11.)
21.11.2010 2. liga Open Jižní Čechy (21.-27.11.)
27.11.2010 Ligy mládeže
28.11.2010 1. liga
4.12.2010 Extraliga MS žen, Open Plzeň (4.-11.12.)
5.12.2010 Extraliga/2.liga MS žen, Open Plzeň (4.-11.12.)
11.12.2010 Bundesliga, MS žen, Open Plzeň (4.-11.12.)
12.12.2010 1. liga Bundesliga, MS žen, Open Plzeň (4.-11.12.)
18.12.2010 MS žen, MČR v blesku
19.12.2010 MS žen, zlatá neděle
9.1.2011 2. liga Open Praha (7.-14.1.)
16.1.2011 1. liga Open Mariánské Lázně (15.-22.1.)
23.1.2011 Extraliga/2.liga
30.1.2011 1. liga
5.2.2011 Bundesliga
6.2.2011 2. liga Bundesliga
13.2.2011 1. liga Open Nový Bor (12.-19.1.)
19.2.2011 Extraliga Open Nový Bor (12.-19.1.)
20.2.2011 Extraliga/2.liga
26.2.2011 Bundesliga, ME seniorských družstev
27.2.2011 1. liga Bundesliga, ME seniorských družstev
6.3.2011 2. liga
12.3.2011 MČR mládeže
13.3.2011 MČR mládeže
19.3.2011 Bundesliga, MČR mládeže
20.3.2011 1. liga Bundesliga
26.3.2011 Extraliga
27.3.2011 Extraliga/2.liga
2.4.2011 Bundesliga
3.4.2011 1. liga Bundesliga
9.4.2011 Ligy mládeže
10.4.2011 Ligy mládeže
16.4.2010 Extraliga
17.4.2010 Extraliga/2.liga
23.4.2010 Velikonoce (23.-25.4.)

Do návrhu jsem doplnil turnaje z našeho kalendáře, tedy především sérii Czech-Tour.

Návrh rozdělení 2. lig:

Odkazy:

web ŠSČR
loňský návrh
50x 1650x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (50) Aktualizovat
17.05.2010 10:43 | Autor neznámý

V kalendáři jsem opravil schválenou změnu, tj. prohození víkendů 9.- 10.4. (nově ligy mládeže)  a 16.- 17.4. (nově extraliga). Jinak byl takto kalendář schválen, potvrdit by to měl ještě VV.

17.05.2010 10:28 | Autor neznámý

Nevím dle čeho nebo čím STK rozhodovala, ale my to máme na Moravu mnohem blíž než Polabiny, a to nejméně o šířku Labe.  Zřejmě z nás "slabších" mají na Moravě moc velký strach.

Nu což, zřejmě budem letos muset s ŠK Bohemia vyhrát skupinu C.  

17.05.2010 08:58 | Autor neznámý

Rozdělení družstev je hotové, ale počítejme s tím, že ne všechna oprávněná družstva se přihlásí (minulý rok se cca 5 družstev zřeklo účasti) takže rozdělení do jednotlivých skupin ještě určitě dozná změn. A určitě změna nebude taková, že když odmítne družstvo např. ze skupiny  A tak náhradník např. z Moravy bude hrát A, ale ovlivní to pak více skupin. Takže se počkejme pár týdnů a nechme překvapit kdo se do lig nepřihlásí a jak moc to ovlivní jednotlivé skupiny.

16.05.2010 22:02 | Autor neznámý

Nazdar Pepo! Taky nejsme z losu Pardubických družstev nadšeni. Jednak je Bohemka opravdu slabší než zálohy Polabin a Rapidu a navíc našemu kraji hrozí to, co v minulých sezónách potkalo Jihomoravský kraj - možná i 4 sestupy z ligy, tedy 5 z kraje.

16.05.2010 21:45 | Autor neznámý

 to buch: jo ona je tu i mapa, ani jsem si nevšiml :) no samozřejmě že Krumlov je z tohodle pohledu ještě horší.. my tam ale naštěstí ještě nehráli, tak jsem si to ani neuvědomil.. tam by se muselo vyrazit den předem, večer by byla důkladná příprava a dovedu si představit jak by pak ten zápas druhej den vypadal :)

16.05.2010 21:32 | Autor neznámý

Pepa Krat.: samozřejmě Pardubice i Prahy se do skupin losovaly
Kuba Krat.: Tábor daleko, o Č. Krumlovu ani nemluvě, co? 

16.05.2010 21:26 | Autor neznámý

 er.. oprava.. tábor je pochopitelně dál než KL :)

16.05.2010 21:25 | Autor neznámý

 To Zdeněk Janda: Sokolov již hrál skupinu jih. Nehledé na to že Tábor je ze Sokolova pořád blíž než Krásná Lípa, je třeba se podívat i na ostatní soupeře a neuvádět jen jeden případ (Krásná Lípa). Na jihu se nenachází jen Tábor, ale třeba i Písek a svého času jsme jeli až do Budějovic. Oproti tomu ve skupině sever se dá jezdit bez problémů vlakem neboť mnohá města leží na trati (Vary, Most, Teplice, Ústí).

16.05.2010 20:47 | Autor neznámý

Pepa - To se losuje, pokud se nepletu.

Janda - Jak kdy, tentokrát noční sova, oslavovali jsme o víkendu titul.

Díky za všechny návrhy i zprávy přímo z místa dění.

16.05.2010 19:46 | Autor neznámý

Sice děkujeme! Ale dát dvoje silnější Pardubice do D a slabší Pardubice do C se mi nelíbí.

16.05.2010 16:02 | Autor neznámý

To David: Děkujeme!

16.05.2010 15:55 | Autor neznámý

Uf, konečně schváleno. Soutěže schváleny podle předložené varianty (viz mapa 2. ligy). Rozdělení Prah a Pardubic:
Prahy:
A: Sokol Vyšehrad B, Viktoria Žižkov, Oáza Praha
B: Dukla Praha
C: TJ Pankrác B
Pardubice:
C: Bohemia Pardubice
D: 2222 Polabiny B, AKIS Pardubice

16.05.2010 15:39 | Autor neznámý

Tak copak je nového?

16.05.2010 13:38 | Autor neznámý

Tak přeji dobrou chuť!

16.05.2010 13:35 | Autor neznámý

to marian64: V Evropě je zima jak v Litovli...

16.05.2010 13:34 | Autor neznámý

To Marian: právě jsme opět zamítli zavést konkrétní teplotu do Rozpisu, protože jinak bychom asi museli sbalit kufry i z této schůze. Ale už nás zahřívá kouřící oběd a sličná servírka hlášeními "Petružálek smažený brambory...?" "Petružálek hranolky...?" Když se sejde otázka servírky "Petružálek krokety...?" s otázkou řídícího hlasování "Kdo je pro tento návrh..." následuje rezolutní "Tak to tedy né, Petružálka mám jen jednoho..."  

 

16.05.2010 13:31 | Autor neznámý

Míra: Tak v tom případě se Vám upřímně omlouvám! Faktem ale zůstává, že v letošním roce počet remíz 4:4 při 8 remízách na šachovnicích rapidně narostl. Jen by mě zajímalo, kolik jich mají na kontě ta družstva, která v loňské anketě hlasovala opět pro 1. kritérium skóre.

16.05.2010 13:15 | Autor neznámý

marian64: Ne, zřejmě si mně s někým pletete... Není Mira jako Mira.

16.05.2010 13:09 | Autor neznámý

to vic: Samozřejmě vždy posuzuji celkové dopady, tzn. hledím na všechny. Svůj návrh rozložení skupin jsem popsal v jednom z předchozích komentářů, samozřejmě jsem zůstal u modelu 6x12...

16.05.2010 13:08 | Autor neznámý

Ad Míra: Proč jen v posledních dvou kolech? Právě proto se rozhodla STK před několika roky zavést jako první pomocné hodnocení počet vyhraných partií. Nebyl jste náhodou jeden z těch, kteří byli proti a prosadili opět jako první hodnocení skóre?

16.05.2010 13:06 | Autor neznámý

Děkuji za zprávu! Doufám, že se v Kavárně Evropa topí. Venku dneska není moc vlídno.

16.05.2010 13:04 | Autor neznámý

Do běla by měly STK ještě rozpalovat domluvené výsledky týmů z Pardubického kraje v posledním kole letošní 2. ligy. Jde o znevážení jména šachu a STK by mohla postupovat podobně, jako Palovský na MČR.  Co tak dát do soutěžního řádu pravidlo, že v posledních dvou kolech se remíza 4:4 při osmi remízách hodnotí nula body a nula skóre? 

16.05.2010 12:46 | Autor neznámý

Schůze běží v pardubické Evropě, prozatím se schvaluje loňská sezóna, k rozdělení družstev do skupin dojde až po obědě. Teď zrovna hodnotíme práci vedoucích a rozpaluje nás do běla loňský mráz v hrací místnosti v Litovli.

16.05.2010 12:25 | Autor neznámý

Ta schůze STK probíhá dnes? Předpokládal jsem nějaké on-line zpravodajství. Nejsou už nějaké závěry?

16.05.2010 12:03 | Autor neznámý

to buch: Jet do Jihlavy po dálnici (tzn. Olomouc-Brno-Jihlava) je přes 220 km, tzn. o cca 60 km dále, než do Havířova. Pokud mně je známo, tak Šumperk si "F" rozhodně neoblíbil - loni když byl do ní přeřazen (dříve dlouhodobě v "E"), tak podával na STK protest a vůbec neuspěl. Ale nyní je lepší jezdit po dálnici na Ostravsko, než do Znojma, Hustopečí, Boršic apod. A to samé by bylo ježdění, Bedřichov, Třebíč. A jde opravdu o dopravní dostupnost - do Jičína "jen" 160 km, ale jezdit v zimě přes ty kopce je špatné.

A nezapomeň na to, že jde o rovnoměrné rozložení VŠECH skupin a kdyby se Jičín přesunul do "D", někdo se musí přesunout do "C" atd.

16.05.2010 10:21 | Autor neznámý

Nikdy nelze rozdělit týmy tak ideálně jak to každý zrovna potřebuje...Nemyslím si, že rozdělení 2. ligy za minulou sezonu bylo nějak špatné...
2. liga je dobrovolná a nikdo nikoho nenutí ji hrát, tudíž komu se nelíbí takové rozdělení jaké je, tak ji jednoduše hrát NEMUSÍ a může PŘENECHAT místo jinému týmu...

16.05.2010 09:12 | Autor neznámý

Rozdělení není vůbec nic jednoduchého. Vždy na tom budou nejlépe ty družstva, ktera se ocitnou uprostřed skupiny a nejhůře ty, co budou na kraji. Rozdělení nelze udělat na několik let dopředu, protože se může až 1/3 týmů za sezonu vyměnit. Základem termínového kalendáře by měla být losovací schůze -  bude 18.9. ?  Přeji STK hodně zdaru při závěrečném verdiktu.

16.05.2010 00:04 | Autor neznámý

Ano, žádné rozdělení nebude ideální a nikdy to nebude vyhovovat všem. Pokusím se souhrnně odpovědět na všechny relevantní reakce:
HonzaH: Nevím sice, odkud jste, ale Praha-Sokolov je zhruba stejně jako Praha-Třebíč (na km i na čas) a pro jihočeská města (Písek i Krumlov) je podle mě Třebíč o něco blíž než Sokolov. Je to jen nezvyk.
Paul: Šumperk-Jihlava (Bedřichov) je z Mohelnice taky po dálnici a je to jen o 1/4 hodiny dál než Havířov. A je třeba vzít v úvahu i to, že zatímco z Pardubicka je několik týmů blízko, na Ostravsko by se ze Šumperka jezdilo skoro pořád dost daleko. A pokud by v D-čku zůstala i Vysočina, je to 1-2 cesty.
capjar: Jičín je jen 1 zápas a určitě to pro Šumperk není horší než Jihlava či Třebíč, o Znojmu snad ani nemluvě. A dopravní spádovost? Podívejte se, kam vychází Brno! A pro téměř celé Ostravsko je Holešov s Kroměříží určitě blíž než Šumperk s Uničovem.
Bond: To je myšlenka, která se opustila před několika lety (ale já to nevymyslel ). Kdyby bylo pevné územní dělení, nebyly by pevné počty sestupujících a postupujících. A to by taky nebylo spravedlivé.

Všechny bych ještě rád upozornil, že neřešíme "kam se Šumperkem", ale rozložení 72 týmů a na to je třeba hledět komplexně! Je hezké, že Šumperk by uvítal (nebo je zvyklý, nebo to má rád, nebo jak kdo chce) patřit do F, ale např. Brno by taky určitě radši zůstalo v E. Jenže to bychom pak museli udělat F-ko o 10 týmech a E-čko se 14-ti a to už je příliš odvážné i na mě, o SŘ ani nemluvě.

15.05.2010 22:53 | Autor neznámý

Logické by snad bylo, aby každý tým spadal územně do daného okresu/oblasti/kraje/II.ligy a není o čem debatovat. Stejně se nevyhoví všem.

15.05.2010 22:39 | Autor neznámý

to vic: souhlas, např. trasa Jičín - Šumperk je teda děs   ad buch : dopravní spádovost by měla mít přednost  

15.05.2010 20:15 | Autor neznámý

Šumperk hrál předminulou sezónu skupinu "E" a loni "F". I když jsou družstva v "F" vzdálenější, než byly v "E", tak díky dálnici Mohelnice-Ostrava je "F" přijatelnější. Ale hrát skupinu "D" by byl vrchol organizační demence - dopravní obslužnost směrem na východ Čech nebo Vysočinu je pro ně tragická.

15.05.2010 17:56 | Autor neznámý

2 buch, pro Šumperk je určitě časově lepší hrát F, po dálnici do Ostravy je to rychlejší než někam na Vysočinu případně VČ, ještě technická: Uničov a ŠPK je Olomoucký kraj

15.05.2010 16:15 | Autor neznámý

ad Míra - hrát ligu ve středu na statni svatek je uplná hovadina...

ad pan Janda- Krásná Lípa - Sokolov 200km, Český Krumlov - Sokolov 270 km, jedná se o nejvzdálenejší města dané skupiny od Sokolova....Toto číslo ukazuje, že je Sokolov zařazen správně

ad buch - zajímavý nápad, ale jako jč hráči studujícímu v Praze se mi to samozřejmě nelíbí :(

15.05.2010 15:38 | Autor neznámý

ad buch a ostatní kacíři: Dříve byla Vysočina, tedy hlavně její západní část přiřazena k Jižním Čechům. Sice jezdit do Humpolce v rámci II.divize bylo zdlouhavé, ale u II.ligy jsou tyto vzdálenosti celkem běžné a rozhodně kratší než například zmiňovaný Sokolov. Kdybych si měl vybrat jestli Třebíč nebo Sokolov, tak rozhodně Sokolov, ale pokud dobře koukám na rozdělení lig, tak ani Sokolov ani Karlovy Vary do II.ligy "A" nepatří.

15.05.2010 15:26 | Autor neznámý

http://www.sokoltabor.wz.cz/view.php?cisloclanku=2010051301  na této stránce naleznete aktuální startovní listinu Openu Tábor, která se bude stále aktualizovat...

15.05.2010 14:40 | Autor neznámý

buch: velice zajímavý nápad! 

15.05.2010 14:13 | Autor neznámý

ad. buch  pouhé prohození dvojic Šumperku, Uničov - Holešova, Kroměříž - 2 Brna vázne na vzdálenosti Bedřichov (Třebíč) - Šumperk, ovšem pokud by rotovali i Čechy, tak by to bylo průchozí

15.05.2010 13:35 | Autor neznámý

Koukal jsem tak různě po turnajích, které budou přes léto a letošní Open Tábor bude velmi silný... zatím je přihlášeno 4 GM, 7 IM a 1 FM a přihlašovací termín je ještě dlouhý...

15.05.2010 09:52 | Autor neznámý

A ještě jedna "kacířská" neboli revoluční myšlenka: rošáda v předchozím příspěvku vylepšená tak, že sk. D by byla čistě východočeská, tj. Šumperk, Uničov, všichni z Pardubického kraje + Hr. Králové a Jičín, sk. A by byla Jižní Čechy (Č. Krumlov, Písek, 2x Tábor) + Vysočina (Bedřichov a 2x Třebíč) a dále Vlašim, K. Hora, Kolín a 2x Praha; sk. B by se posunula na západ (5 týmů z Plzeňska, K. Vary, Sokolov, Kladno, zbývající 3 Prahy a asi Lysá, Neratovice či Most) no a zbytek by byl sever (ze kterého by se stala sk. C).

Seveřani by nemuseli jezdit do Sokolova, Sokolov+K. Vary by zase nemuseli až do Jižních Čech, "moravské" skupiny by byly kompaktnější a z Vysočiny to do Jižních Čech není o nic dál než na Rychnovsko apod. Jen je to "všechno jinak". Co na to konzervativci?!

15.05.2010 09:45 | Autor neznámý

Do diskuse: Jaký názor (především zúčastněných) by byl na variantu obě Brna do E, Holešov a Kroměříž do F a Šumperk + Uničov do D? Opticky mi to přijde lepší a součty km to myslím jen potvrzují..

15.05.2010 09:37 | Autor neznámý

Re

14.05.2010 14:35:56 | Viktor Novotný

 

Nemohly by Vary a Sokolov hrát bavorskou ligu, když je tu nikdo nechce k sobě?

TJ Jiskra Aš před léty již hrála soutěž družstev v Německu bez nároku na postup !!

15.05.2010 07:08 | Autor neznámý

  O Bundeslize byly diskuze i v anketě. Chceme naší špičku udržet v naší extralize ? Když by termíny kolidovali, kde je větší honorář ? Kde budou hrát ?
  Zlatá neděle : již druhým rokem bez ní. Kdyby jsi to chtěl mít Zdeňku navždy, musel by jsi mít zaručeno "ústavou" (stanovami). Současná STK ani VV nemůže nic jinak nařídit novým orgánům, které vzejdou po volbách. Jen stanovy může měnit 3/5 většina konference, což je obtížnější. Ale tohle tam jistě nepatří.
   Konkurzy: Můžeme dát natvrdo pořadatelům závazný termín. Obvyklý zájem pořadatelů je tak nula až jeden, jen někdy dva, výjimečně tři. Daným poviným termínem ještě pořadatele omezíme. Na MČR je doporučený termín. Jiný, ale nevhodný samozřejmě STK neschválí.     

15.05.2010 06:44 | Autor neznámý

Dívám se na čas příspěvku, Viktore,a nevím, zda-li jste "noční sova", nebo "ranní ptáče"  . Byl bych rád (a nejsem u nás sám) ,aby termín 19.12. (nebo 20.12 - zlatá neděle) se podařilo z termínového kalendáře jednou provždy vymazat ....

15.05.2010 04:41 | Autor neznámý

Pavel - Já měl z Rakouska echo, že bundesligovou schůzku už měli a termíny jsou, ale zatím nikde nevisí....

Jarda - V termínech Bundesligy se hrají většinou i ostatní německé soutěže a dohromady nám do Německa odjíždí mnoho hráčů, proto tam je Bundesliga. Jak píšu, openy co máme v kalendáři, jsem tam pro orientaci doplnil sám, ty v ofic. návrhu nejsou. Na MČR 2011 je teprve vyhlášen konkurz, v něm je navržen začátek na 12. nebo 14. května, ale není to definitivní. 

14.05.2010 19:40 | Autor neznámý

Moc termínovému kalendáři nerozumím. Proč je uváděna v tomto termínovém kalendáři  Bundesliga? Jak souvisí se soutěžemi v ČR? Domnívám se, že místo OPENů by tam mělo být úplně něco jiného třeba Extraliga žen. V termínovém kalendáři chybí také MČR mužů a další významné akce republikového charakteru. 

14.05.2010 17:27 | Autor neznámý

  Materiály visí k připomínkám od pondělka na chess.cz . Oficiální připomínky a náměty na předsedu STK ing. Petra Zárubu ( zaruba@chessfm.cz ) do soboty večer. Můžete i třeba vyjmečně  napsat, že ta-která skupina či termíny ok (aby neměl jen záporné hlasy). Termíny: vyšly letos - myslím - skvěle, volno (jak si většina přeje) je na zlatou neděli, jen jsme museli přehodit první termín 1.ligy a všech soutěží mládeže (z ME se mládež vrací v pátek 29.9.).  A světe div se: prý se Rakouská nejvyšší liga přizpůsobí naší extralize (jak před sto léty). 

14.05.2010 14:35 | Autor neznámý

Nemohly by Vary a Sokolov hrát bavorskou ligu, když je tu nikdo nechce k sobě?

Z pohledu Boru se dá jedna taková delší cesta bez problémů zvládnout - ideální by asi bylo, kdyby byly nalosovány jako dvojice. Jako hlavní bych ale bral názor jich samých - oni to mají daleko pokaždé.

Co se týče termínů, připomněl bych ještě loňskou anketu, kde se všichni mohli vyjádřit ke svým prioritám co se kolizí týče - z výsledků STK pravděpodobně stále vychází. Určitě ale své názory a návrhy pište, třeba budou vyslyšeny.

 

14.05.2010 14:12 | Autor neznámý

Nesouhlasím, pane Jando. Karlovy Vary a Sokolov již ve skupině s Táborem a kol. byly a cesta v zimě trvala 4 hodiny. Do Varů to je z Tábora 220 km.

Pro STK navrhuji hrát 5.kolo 2.ligy 19.12. a ušetřit si tak jeden jarní termín.

Milan Hrubý

 

 

14.05.2010 13:17 | Autor neznámý

Viktore, v rychlosti, dívali jsme se na naší skupinu,připadá mi,  tuhle sezonu,logičtější směřovat Sokolov nebo  Karlovy Vary spíše k Táboru apod ,  a nás,ústecká oblast, k liberecké oblasti (?) . Ta vzdálenost například Krásná Lípa - Sokolov 200 km  je odstrašující , nevím,zda-li je něco podobného jinde ( však jste něco podobného v zimě již zažili ..)  . Nevím,čí to je původní nápad, no,bude to pro STK tvrdý oříšek ...

14.05.2010 13:05 | Autor neznámý

Navrhuji 5.12.2010 jako termín druhých lig zrušit. Kolo předehrát ve středu 17.11.2010, kdy je státní svátek. Tento termín byl již v loňské sezóně bezproblémově využit v jedné skupině jihomoravské KP2. Ať máme další volný víkend v prosinci.  A třeba to pomůže i některým druholigovým týmům, jejichž hráči hrají 5.12. extraligu (případně přesunout termín posledního kola z 10.4.2011, kdy je také extraliga).