Carlsen vede, Anand nepotěšil

10.11.2014 07:31 | MS 2014: Carlsen vs Anand

Již po druhé partii zápasu o titul mistra světa se obhájce Magnus Carlsen (foto web zápasu) ujal vedení. Visvanathan Anand se v obraně dopustil řady drobných nepřesností a celkový dojem z partie jeho fanoušky nepotěšil.

Berlínská obrana španělky je v poslední době jakýsi mor, jako by černí ztráceli vůli bojovat v partii o vítězství. V zápasové taktice má silně remízový charakter této varianty ještě smysl, jenže právě Magnus Carlsen má v této výstavbě velmi slušnou úspěšnost (oběma barvami), vznikající jednodušší pozice mu zjevně stylově vyhovují. Anand je hráč přece jen dynamičtějšího typu a přes velké herní zkušenosti se v těchto pozicích musí cítit poněkud nesvůj. Druhá partie to potvrzuje měrou vrchovatou. Carlsen zvolil velmi jednoduchou výstavbu, zahájení vyústilo do zcela vyrovnané pozice, jenže pak začal Anand kupit drobné nepřesnosti a nejistá rozhodnutí, která postupně vyústila do jasné výhody bílého. Nakolik za to může Carlsenova schopnost předkládat soupeři nepříjemné rozhodovací problémy, a kolik jde na vrub Anandovu respektu ze soupeře, můžeme jen spekulovat. Jsem si ale jist, že tímto stylem hry Anand v zápase úspěch nedosáhne!

-
. kolo -

WCh Sochi (RUS), 8-28 xi 2014
NameTiNATRtng123456789101112Total
Anand, ViswanathangIND2792½0..........½
Carlsen, MagnusgNOR2863½1..........1 ½


Odkazy:

116x 17181x Marek Vokáč
Fotogalerie
Komentáře (116) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
ELOminator

Tak dneska nastává pro Ananda partie pravdy. Bud se vrátí černými ke strategii safety first a bude postupně vysušený, nebo si konečně uvědomí že i černými za nerozhodného stavu musí riskovat.

+0 /-0 | 12.11.2014 09:14

giocozo
Galectin, Pavel Ch - Že to s Magnusem zamává a je nahlodán ? Nesmysl. Pouze spadl do přípravy a tečka. Zůstává stále lepším hráčem. pavelp - Bravo. Souhlasím s názory Polgárové a Caruany. Ofelia - Už nebumbejte. :)
+0 /-0 | 12.11.2014 09:10

Ofelia
Když jsem viděla jak často Magnus s otravenym výrazem odcházel od stolu, i když měl špatny čas, a co všechno Anand během partie pojida-co pak asi ji doma..., napadlo mě možny vysvětleni včerejšiho výsledku jestli Anad nepouživa novou zbraň a to smrad. Je to jen spekulace, samozřejmě možnosti je vic
+0 /-0 | 12.11.2014 08:41

Pavel Ch

Vím, že je ještě daleko k mému tipu, že celkovému výsledku se bude většina šachového světa divit. Ale pěkné, Viši, pěknéyes. Souhlas se Zdeňkem Jandou.

I Magnus dělá chyby, jak bylo citováno, když je pod tlakem. Pod tlakem Fabia, který rozehrál fantasticky, pod tlakem domácího prostředí a obrovského zájmu v domácí olympiádě. Pokud má rezervy v zahájení, tak bílými to ještě zmákne, do roviny, kde Višiho zkouší a buď to Viši zvoře nebo ne. Černými může mít problém. Také si myslím, že dnes Viši vytáhne trumf z rukávu a Berlín to nebude, je potřeba mladíka pozlobit, dokud je nahlodán.

--

Jinak bych si dovolil nesouhlasit s výrokem zde (v diskusi 2 články zpět), že TOP hráči neberou olympiádu tak vážně, tak že i proto Magnus hrál špatněji. Byl jsem se na čtyřech ol i podívat, pokud už tam TOP hráči jedou, bojujou více jak za sebe, jinak tam nejedou. Krátce, vyberu, např.: Aronjana museli utěšovat v Drážďanech po prohře s Gelfandem, Ivančuk se rval (snad 6 ze 6) po ztrátě emigrujícího do Ruska kolegy a Magus, možná/asi kdyby šachově neexistoval, tak by Norové neusilovali o olympiádu. Byla především tam, že on je. Dolehl na něj tlak místa. A tak chyby větší než by se čekalo, ne že by nehrál na 100plus %. A to je právě taktika pro Ananda, dostat ho pod tlak. Samozřejmě podmínka nutná, nemusí být postačující.

+0 /-0 | 12.11.2014 05:27

Zdeněk Janda

Stručně řečeno : pro zajímavost zápasu jenom dobře. Však si přečtěme některé příspěvky po výhře Magnusena -  mnozí považovali zápas za vyřízený , že se pomalu ani nemusí dohrávat. A hle , je to najednou jinak. Nervová soustava - ta teď bude hrát hlavní roli. Kdo ji bude mít pevnější. V tomto jsou šachy krásné , a mnohdy kruté...

+0 /-0 | 12.11.2014 04:37

HonzaSvatoš

EmilV, pavelp: 18.... de4 místo Je4 je hlavní varianta Houdiniho 4, ovšem správná poznámka je skutečně ta, že a) hráč nejen musí variantu včetně oběti kvality tahem 20....b3 vidět (což nepochybně Carlsen viděl, když na předchozí Jdf6 spotřeboval půl hodiny, snad nikdo soudný nepodezírá mistra světa, že by se touto po de4 vynucenou variantou v propočtu nezabýval), ale hlavně za b) musí si tuto variantu skutečně dobře odůvodnit a предпочесть многочисленным остальным, a "vo tom to je" a zde samozřejmě se může zmýlit i mistr světa, třeba proto, že soupeř hrál dosud velice rychle a může se obávat, že někde na konci varianty bude číhat bomba. A tak raději zvolí Je4, kde prostě stojí "jenom" hůře a domnívá se, vzhledem k dosavadnímu vývoji zápasu nikoli neprávem, že se díky své herní síle z toho dostane. A ono prostě ne, protože soupeř to i nadále hraje bezchybně.

+0 /-0 | 11.11.2014 23:52

...

Díky pavlovip za přeložené postřehy z twitteru. Jsou zajímavější, než rádoby odborné papouškování variant motorů, jak zde předevádí plzenák, nebo rytíř.  Takové postřehy silných velmistrů by mohly být zajímavé i pro redakci, resp. by byly oživením  článků, které o MS nss vydává.

pavelp yes

+0 /-0 | 11.11.2014 23:01

Galectin
Nejde o to, že Magnus jednou prohrál, ale jakým způsobem prohrál. Jsem si jistý, že to s ním zamává. Nedávno na Sinquefield Cupu když prohrál jasně s Caruanou se už z depky do konce turnaje neprobral....Moc jsem zvědavý na jeho zítřejší výkon. Nevěřím v Berlín, Vishy by byl hloupý kdyby si neuvědomil, že ty skoro rovné pozice vyhovují spíše Magnusovi, tak proč hrát co mu vyhovuje?....Věřím v překvapení, jako když Kramnik vytáhl na Topalova francouzského Tarrashe....
+0 /-0 | 11.11.2014 23:01

Zmestabileho

Carlsen dostal nakládačku ve 30 tazích přímo z domácí přípravy soupeře. Nic nového pod sluncem - podobně takto dostal naloženo právě Anand v partiích zápasů MS s Kasparovem a Topalovem. Magnus dnes ukázal  velmi demonstrativně svou slabou stránku, a Anand toho dokázal skvěle využít.

+0 /-0 | 11.11.2014 22:35

Matt
Anand vyrovnal, Carlsen nepotesil? :)
+0 /-0 | 11.11.2014 22:19

pavelp
Tak ještě závěrečný výlov z Twitteru, autentické citáty: Susan Polgar ‏@SusanPolgar: Ručím vám za to, že tato prohra je pro Carlsena dobrá věc. Bude díky ní lepším hráčem, je to dobrá zkušenost. Hikaru Nakamura ‏@GMHikaru: Od začátku do konce to byla od Ananda fantastická hra. Ale fakt by mě zajímalo, jestli znal Tomaševského partii. A nejsem si jist, jestli mu budu věřit jeho odpověď :) Nigel Short ‏@nigelshortchess: Shrňme to: Vishiho příprava byla daleko lepší. Carlsen získa složitou pozici a nedokázal své problémy vyřešit. Harikrishna ‏@HariChess: Nádherné Vishiho představení v Soči a na twitteru :) Hashtag #CarlsenAnand je teď číslo 1 v Indii!! Jonathan Rowson ‏@Jonathan_Rowson: Vishy vítězí! Silné zahájení, přesný propočet, dobrá technika, excelentní hospodaření s časem. Hrál, smím-li to říct, jako mistr světa. Fabiano Caruana ‏@FabianoCaruana: Dnes to bylo pro Ananda povinné výtězství. Odhalil Carlsenovu slabinu, dosáhl zásadní výhry a vrátil do zápasu zápletku. Natalia Pogonina ‏@Pogonina: Ve třech z následujících čtyř partií bude mít Carlsen bílé. Velká šance skórovat! Anand musí hrát aktivně, ne jenom "držet remízu". a ještě dva od Natalie, první si přeložit netroufnu, Rockyho už jsem dlouho neviděl, a nikdy v češtině: It's funny to imagine Kramnik standing next to Anand: "NO PAIN! You understand? Only 9 more rounds. NO PAIN!" #CarlsenAnand #Rocky a poslední: "Tamoševskij-Rjazancev? Kdepak, o tom jsem neslyšel. http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1510264 "
+0 /-0 | 11.11.2014 21:03

capjar

Paráda, doufám, že zápas bude nyní zajímavější. smiley

+0 /-0 | 11.11.2014 19:33

doktor

Až do 19tahu je to jako partie Aronian-Adams finale Grand slamu 2013

+0 /-0 | 11.11.2014 19:31

pavelp
ano, Korotylev na chesspro.ru onlinu uváděl 18... dxe4! jako nutnost už při analýze 16. tahu. S daším pokračováním 19.Jd6 Sxd6 20.Sxd6 b3 21.Sxf8 Kxf8 a rovnou ale nejasnou pozicí. Na straně černého je krásné pole d5 pro koně a pěšec b3. Ale správně taky dodal, a to už si přeložte sami :"Впрочем, не только рассчитать и оценить, но еще и предпочесть рассмотренный вариант всем многочисленным остальным - за доской нереально. А титул и рейтинг для решения такой задачи не особенно в помощь." Každopádně Carlsen toto měl znát z přípravy. Anand hrál z přípravy ještě 26.tah, ale na zásluhách mu to nic neubírá. Fandím Magnusovi ale i já jsem rád, že Vishi konečně vyhrál, a zápas bude zajímavý.
+0 /-0 | 11.11.2014 18:53

EmilV

Vracím se domů pozdě a trochu podrobněji koukám an partii, kterou jsem sledoval jen zběžně na telefonu. Taky vidím komentáře na ChessBasi a ChessVibes, ale kupodivu nikdo nekomentuje poměrně jednoduchý tah 18...dxe4!?, po kterém stojí černý podle mě velmi dobře. Například 19.Jd6 (o to se trochu hrálo) Sxd6 20. Sxd6 a teď samozřejmě 20...b3! 21.Sxf8 Kxf8 22.0-0 Va7 23.Dd2 Kg8. Černý sebere c7, má dva úpěšce za kvalitu a krásné pole d5 pro koně...

 

+0 /-0 | 11.11.2014 18:38

Bucefalos

Myslím, že to bude zas Berlín... na 90%, na 9% Sicilka a na jedno procento jiné zahájení.. Tedy pokud bude Magnus otvírat e4

+0 /-0 | 11.11.2014 18:35

sodik

Snad ty španělky Anand zahodí do koše, protože jinak je to voda na mlým pro Carlsena. Víc jak půlku tam s ním nikdy nevydoluje. Doufám, že má připravenou některou Sicilku.

+0 /-0 | 11.11.2014 18:13

Vojtech Mlynsky
.. tak co zitra, pujdou spolu do Berlina? ^^
+0 /-0 | 11.11.2014 18:09

Magiland

fandím MC, ale souhlasím, že pro zajímavost zápasu o mistra světa se stalo přesně to, co se stát mělo. I nadále si myslím, že k obhájení titulu nebude nutné odehrát ani všechny partie, nicméně ještě něco bude muset Magnus předvést ... těším se na pokračování. I na analýzu dneška, zatím dostávají černí docela nakládačku ...

+0 /-0 | 11.11.2014 18:04

Josef

Dnešek snad zase oživí průběh zápasu, který po začátku sliboval jen čistou nudu. Jsem rád, že došlo na má slova dole v komentářích, že prakticky jedinou šancí Višiho je nachytat Magnuse v přípravě.

To Indovu výhru nijak nesnižuje, protože už samotná příprava je neskutečná dřina. Nejenže má  soupeř možnost kdykoli z vaší přípravy "vystoupit", ale ani v ní zpravidla neskončíte v pozici, která je jasně vyhraná - v podobných zápasech je to jen o menších nebo větších plusech, které si musíte sami dotahat. A to Viši dnes zvládnul bravurně.

+0 /-0 | 11.11.2014 17:34

plzenak

To, že vyhrál díky skvělé přípravě, samozřejmě nijak nesnižuje Ánandův výkon. Za dnešek si prostě zaslouží palec nahoru! yes

+0 /-0 | 11.11.2014 16:34

exot

Pokud máte ještě 24. tah, který se v stal, doma na šachovnici, je to jistě zasloužená výhra. :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:31

Jablko-malum

Teda Carlsen je pořádně zdrblý. Já jsem nadšený a dřív než někdo řekne, že Ánand vyhrál jen díky přípravě, bych dodal, že prostě vyhrál zaslouženě.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:30

HonzaSvatoš

Dobře tygr. Mohl by takové jednoznačné výhře ožít.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:23

Venabimp

Yes! wish4vishy

+0 /-0 | 11.11.2014 16:21

plzenak

Dneska Ánand rozhodně zabodoval především díky přípravě. Na rozdíl od soupeře zřejmě znal níže odkazovanou partii Tomashevsky-Riazantsev, odkaz například zde: http://www.chess-wizard.com/base/?gameid=13531

+0 /-0 | 11.11.2014 16:19

exot

Navrhuji titulek pro zítřejší článek Carlsen už nevede, Anand potěšil. :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:18

draghard

Tobi: Bude tam i Zmestabileho?

+0 /-0 | 11.11.2014 16:18

Rdm

Viši ukázal, že dokáže Magnuse porazit z přípravy, v příští partii asi Magnus zase bude chtít donutit Višiho "hrát šachy". Jestli si dovolí zahrát něco jako 1.Jc3, tak je frajer. :D

+0 /-0 | 11.11.2014 16:18

igors
Pokial bazy neklamu, Anand s Carlsenom vyhral naposledy normalnu turnajovku 10.10.2010... 4 roky 1mesiac 1den je dlha pauza, ktora ho musela nenormalne stvat. Dufajme, ze prekona carlsenofobiu a uvidime pekny zapas.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:18

Tobi

a je to, paráda, to jsem zvědavá na tiskovku.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:17

plzenak

A Magnus kapituloval!

+0 /-0 | 11.11.2014 16:16

plzenak

Magnus už je na půlminutě, to se těžko hledají nejlepší tahy ... ovšem černá pozice je tak jako tak ztracená.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:15

draghard

Dnes to vypadá, že Anandovi vyšla perfektně příprava. Ani se dnes s tím Norkem moc nezapotil :)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:14

plzenak

Logicky teď vypadá například 33.Vc5 s dalším 34.Vac1, kde k tomu černý v podstatě nemá co dodat.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:12

exot

Sopiko: Big day for India. :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:10

plzenak

30...e5 už můžeme považovat za předzvěst kapitulace černého. Ánand má nyní kvalitu navíc a černý stále ještě nevyřešil vazbu po c-sloupci. Ta ho zřejmě bude stát ještě další materiál.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:10

pavelp
Susan Polgar: Anand zahrál 30 Qc4. (Magnusova) Resignace přijde rychle.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:08

plzenak

Ánand 30.Dc4, nad Magnusem se tentokrát stahují těžká mračna.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:07

pavelp
Anish Giri: Zbývá se jenom vyhnout 30.Qc7?? Rxd4! a bude to 1-0. Nigel Short: ‏Analogicky ke včerejší partii, rozhoduje blunder který následuje po velkém tlaku.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:06

exot

A to je konec. Zápas začíná od začátku. -)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:06

Amberjack

Vuorin: Nebuď nervózní, ty remízová varianto:)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:06

exot

Nyní má Anand dva vyhrávající tahy.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:04

pavelp
Nigel Short: Vypadá to, že Magnus odevzdává kvalitu. Susan Polgar: Poprvé cítím, že Anand tuto partii vyhraje. Magnus tohle nedokáže udržet.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:04

Vuorin

Ano, psal jsem tu o mimoních a remízové variantě, protože je to pravda. Stačí trochu sledovat šachové světové dění. Ale chápu, že jednodušší je trollovat. A smazal jsem to proto, že jsem se nechtěl dohadovat právě s těmi primitivy typu Amberjack, kteří se ozvali (který něco žvatlá o pití).

Ale partie příjemně překvapila, jsem zvědal co Magnus v časovce.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:03

ddf

Carlsen zahral hrubku 28. - Sa5. Anand 29.Da6. Tohle by me Anand vyhrat.

+0 /-0 | 11.11.2014 16:02

plzenak

Magnus ale hraje 28...Sa5, ciž je podle všeho chyba! Po 29.Da6 vidí počítače bílou pozici jako (při)vyhranou!

+0 /-0 | 11.11.2014 16:02

pavelp
podle Korotyleva: Sa5? 29.Da6 Sxc7 a zde rozhodující vazby dosáhne ne 30.Vc1? Ra5 , аle 30.Qc4.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:02

exot

Tohle už Viši zaveze do garáže. :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 16:02

zdecb

pavelp: díky za komentáře z twitteru i jejich překlad smiley

+0 /-0 | 11.11.2014 16:01

pavelp
Natalia Pogonina ‏Magnus má horší pozici a 9 minut na 12 tahů. Moc často ho nevidíme pod takovým tlakem.
+0 /-0 | 11.11.2014 16:00

pavelp
Nigel Short: ‏28...h5 vypadá na správný tah.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:58

ELOminator

Lets go Viši, lets go!!! cool

+0 /-0 | 11.11.2014 15:57

strelec

re plzenak: ... ted bude hrat kárlsensmiley   

+0 /-0 | 11.11.2014 15:56

plzenak

Ánand našel 28.Va1, co dál?

+0 /-0 | 11.11.2014 15:54

exot

Nelidská varianta ústí do hry dámy proti věži a střelci. Ale předpokládám, že tohle se nejspíš nestane. :-) 

28. Va1 Se7 29. Vb1 Va5 30. Vxe6 Va4 31. Ve5 a2 32. Va1 Dxc7 33. Vxg5+ Sxg5 34. Sxc7 Sxe3+ 35. Kf1 Sxd4 36. Db3 Sxa1 37. Dxa4 Vxc7 38. Dxa2 

+0 /-0 | 11.11.2014 15:53

pavelp
[Susan Polgar:] "27...Sb4 Velmi zajímavá idea od Magnuse. Bílý střelce nemůže brát. Záměr je Sa5 a útok na pěšce c7." [Svidler:] "Magnus se snaží Vishiho přinutit počítat. Ale to umí Vishi dobře." (...) a doporučuje Vb1. [Erwin l'Ami] Pokud doporučení počítače 28.Va1 je skutečně nejlepší tah, Magnus našel fantastický způsob jak zamotat situaci.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:50

Pavel Vohnout

Nešlo by to ještě rychleji a zahrát rovnou Db8 s dalším Vb6 Dxc8 a Vxc8?

+0 /-0 | 11.11.2014 15:48

plzenak

Až 26...g5 je novinka, ve zmíněné partii se stalo 26...h6 27.Vfc1 Kh7 28.Da6 Vf5 29.Sd6 Sh4 30.Dxa3 Sf2+ 31.Kh1 Vd5 32.Sf4 f5 33.Dc3 Sh4 34.Vb6 Sg5 35.Se5 Sd8 36.Vb8 a černý se vzdal.

+0 /-0 | 11.11.2014 15:45

sodik

13,5 minuty na 12 tahů není moc. :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 15:43

pavelp
[Korotylev na chesspro:] "Je velmi pravděpodobné, že Anand ještě stále hraje podle přípravy" [Polgárová:] Magnusovým problémem je, že nemá žádný "dobrý" plán. Nemůže jen tak sedět a nechat Ananda vylepšovat pozici.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:43

giocozo
Kde udělali ,, soudruzi,, z Carlsenova tábora chybu ? Pokud by zahrál Magnus v prvním tahu a6, b6,Jc6, g6, zkrátka cokoliv, jenom né jakousi pochybnou teoretickou variantu, tak by se Anandovi šance na výhru, v jakékoliv partii, rovnaly nule. Nemám rád teorii. :)
+0 /-0 | 11.11.2014 15:39

plzenak

Ještě se pořád hraje podle teorie (26. Vc6) - partie Tomashevsky-Riazantsev (ruské superfinále, 14.10.2008). Tomashevsky vyhrál ve 36.tahu.

+0 /-0 | 11.11.2014 15:35

pavelp
Jonathan Robson: Po 26. Vc6 černý potřebuje kreativní odpověď na hrozbu Vfc1, Da6 a Vc6-b6-b8.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:31

pavelp
Ale už se nálada otáčí: Suzan Polgar: Vishi se lekl a zahrál rošádu. Bílý je stále lepší, ale chce hrát opatrně. Short: Už cítím protihru ...g5, ...h5
+0 /-0 | 11.11.2014 15:24

draghard

pavelp: Mas pravdu, tohle vsechno se uz hralo. Tomashevsky-Riazantsev (2008, RUS Superfinále), zajimavé.

+0 /-0 | 11.11.2014 15:24

HonzaSvatoš

0-0 za Ananda je klasický lidský tah, motoru se naproti tomu líbilo to Da6 atd, a rošáda až později. V každém případě, kdy už má Anand vyhrát, když ne teď, s lepší pozicí a půlhodinou navíc?

+0 /-0 | 11.11.2014 15:23

exot

Opticky to pro Višiho vypadá famózně, ale počítač zatím žádné panice nepropadá. Jestli Carlsen nezpanikaří, měl by to udržet. Ve větším nebezpečí je ovšem Anand. Jestli nevyhraje ani toto, tak co potom chce vyhrát?

+0 /-0 | 11.11.2014 15:23

pavelp
Jenom ještě dopřeložím ty minulé komentáře z twitteru: Short: Proto jsem na tuhle variantu černými nikdy ani nešáh'. Upřednostňuju prohrávat jiným způsobem. Radjabov: Nevím, co tady říkají enginy, je to buď lepší nebo vyhrané, ale prakticky je to velmi těžké bránit. Caruana: Vypadá to, že Magnus něco zapomněl nebo popletl ze své přípravy, protože tohle všechno je už rok dávno známo. Anand může srovnat velmi rychle. Radjabov: Mimochodem, můj počítač mi hlásí -. Jaký jsi to sebevědomý zabiják; vypnu tě, na obranu lidstva.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:21

HonzaSvatoš

Ono to hodnocení motoru je tu mírně zmatečné, například před tahem 19.f3 dává bílému na http://live.fide.com/sochi/index.php Houdini na hloubce 21 výhodu +0.33 a počítá s 19...Jc3, aby po učiněném 19.f3 změnil, stále na hloubce 21, hodnocení na +0.09 s tím, že nejlepší je oběť 19...Jc5. podobně po 23. tahu černého uvádí 24. Db6 Dd7 +0,79, a po učiněném 24. Db6 mění na +0,34 po Sg5. Asi horizont, nebo delší výpočet po těch učiněných tazích.

+0 /-0 | 11.11.2014 15:20

...

Po Vc8 Vc6 právě Vb5 ani Sd6 nemá.

+0 /-0 | 11.11.2014 15:20

lmouse

Tak fandit budu dál Magnusovi, ale stejně bych Vishymu dneska tu výhru přál..., jen se mi nezdá že by to stálo až tak zle, Magnus stíhá Vc8 i Vb5 a má i hrozbu Sd6 a moc nevidím kudy, kudy...

+0 /-0 | 11.11.2014 15:17

Pavel Vohnout

Taky doufám, že WA vyhraje, jinak bych mu už snad přestal fandit angel

+0 /-0 | 11.11.2014 15:13

pavelp
24... Qd7 25.Qa6 Qc8 26.Qc4 očekávají na chesspro.ru, s tím, že pasivita černé dámy a věže je zřejmě neléčitelná. A v ChessVibes někdo našel, že tohle se už hrálo: Carlsen plays à la Riazantsev: 24...Qd7. Will Anand follow the plan of 0-0, Rc6, Rfc1, Qa6 and Bd6 and win like Tomashevsky? #CarlsenAnand
+0 /-0 | 11.11.2014 15:11

igors
Pridam sa k Tobi a mozno aj dalsim - fandim Magnusovi, ale preboha nech dnes Visi vyhraje, aby to bol boj. Zatial skoro partia Tomasevskij-Rjazancev, 2008 - len tam bol biely pesiak na h3. ET :) bielymi suverenne vyhral...
+0 /-0 | 11.11.2014 15:11

pavelp
Omluva za Twitter spam, ale lepší experty těžko pohledáme :) Jinak řečeno, Anand stojí téměř na výhru - asi jako Carlsen v minulé partii v okamžiku kdy Vishi udělal tu hrubku. Zde je navíc Vishi nejspíš ještě v přípravě, zato Magnus už začíná pociťovat nedostatek času.
+0 /-0 | 11.11.2014 15:08

Venabimp

Nejsem povolaný, ale:

Houdini 4 Pro  - 0.76

Stockfish 5 - 0.71

Stockfish na chess24 - 1.35

Ani počítače se nedokážou uplně shodnout..

 

+0 /-0 | 11.11.2014 15:07

pavelp
Teymur Rajabov ‏@rajachess 9m9 minutes ago My computer gives - by the way. What a confident killer,I will switch you off, to stand for humans, man. #CarlsenAnand
+0 /-0 | 11.11.2014 15:06

pavelp
Fabiano Caruana ‏@FabianoCaruana 33m33 minutes ago Looks like Magnus forgot or mixed up his prep,because this was all widely known a year ago. Anand may make an early comeback #CarlsenAnand
+0 /-0 | 11.11.2014 15:05

pavelp
Teymur Rajabov ‏@rajachess 29m29 minutes ago I do not know what engines are saying here,if it's just better or winning,but practically, it is really hard to defend. #CarlsenAnand
+0 /-0 | 11.11.2014 15:05

pavelp
Nigel Short ‏@nigelshortchess 4m4 minutes ago "This actually why I have never touched this line as Black. I prefer to lose in different ways #CarlsenAnand"
+0 /-0 | 11.11.2014 15:03

draghard

Kde je Rytíř, to jsme ho rozzlobili? Do 17. tahu to tedy byla teórie?

Tak už to někdo povolaný zhodnoťte.

+0 /-0 | 11.11.2014 14:57

honzour

Nějak se to zjednodušilo. Tipuju půlku :-)

+0 /-0 | 11.11.2014 14:54

Zdeněk Janda

Kdy jindy , než dnes ? Zajímavá pozice...

+0 /-0 | 11.11.2014 14:52

Tobi

Taky Višimu přeji, aby toho proklatého norka (jak říká můj přítel doma rád v žertu, aby mě pozlobil) dneska dal. Titul mu nevezme určitě, tak ať je to aspoň zajímavé.

+0 /-0 | 11.11.2014 14:23

Amberjack

To psal Vuorin. On hodně pije a nedělá mu to dobře, takže toho bych si nevšímal:)

+0 /-0 | 11.11.2014 14:21

Jablko-malum

Nepsal tady někdo náhodou, že jsme mimoni, že to je nejremízovější varianta? Udivuje mne, že ten příspěvek tu už není...

Pro vývoj zápasu by byla výhra Ánanda úplně bezva.

+0 /-0 | 11.11.2014 14:16

pavelp
Tak dneska to Vishimu zatím vychází - stáje je v přípravě, zato Magnus už vymýšlí sám a trochu v tom plave. (Carlos díky :)
+0 /-0 | 11.11.2014 13:58

Jablko-malum

Jestli je to psáno jako ironie, tak nesouhlasím. Prostě příprava je součást šachu a Carlsen se sem nechal zatáhnout (předpokládám-li, že spokojenější je Ind).

Když takhle dlouho Nor přemýšlí, bude hrát Ind á tempo?

+0 /-0 | 11.11.2014 13:30

sodik

Aneb, kdo má doma silnější motor a rozsáhlejší přípravu?

+0 /-0 | 11.11.2014 13:09

Jablko-malum

Nejdřív to na mne působilo (přišel jsem v osmé minutě), že se oba hráči zbláznili, prý je to oboustranná příprava. Potom ale podle mého soudu pochvala Ánandovi, po tomhle jsme volali.

+0 /-0 | 11.11.2014 13:07

sodik

No zajímavá varianta. Oba le htají velmi rychle, tak kdo to má připravené lépe? :)

+0 /-0 | 11.11.2014 13:00

Poutnik

Je vidět, že tomu tady vůbec nerozumíte. Anand to má vymyšlený. Porazit někoho v pozicích, které nejsou jeho doménou umí každý. Anand jde dál. Chystá se porazit soupeře v jednoduchých pozicích. Všichni víme, že ty umí Carlsen perfektně. A právě hned, jakmile ho Anand v takových pozicích udolá bude o mistrovi rozhodnuto. Nor si dá na žal finskou vodku a složí se. Zamechá šachu a vrhne se do víru módního návrhářství. Jiná varianta je, že kontaktuje Žilku a nechá se od něj naučit poker, což bude jeho konečná. Chudák Carlsen, už teď je mi ho líto. Tygr z Indie už si brousí drápy.

+0 /-0 | 11.11.2014 09:59

Carlos

vtipné komentáře:

pavelp yes

Ofelia yes

+0 /-0 | 11.11.2014 09:08

Morphynista
+0 /-0 | 10.11.2014 22:52

Morphynista
Do přehledu významných akcí by určitě patřilo doplnit mistrovství Ukrajiny, které zítra začíná ve Lvově. Jak v přeboru mužů, tak i žen, nastoupí ti nejlepší, po desetileté přestávce je na startu i Vasilij Ivančuk, společně s ním Ponomarjov, Eljanov, Korobov, Mojsejenko, Kryvoručko a další http://chess-news.ru/node/17246
+0 /-0 | 10.11.2014 22:51

igors
Zombik, Vy nie ste Ofelia???? Nevadi - zmiznite obaja!
+0 /-0 | 10.11.2014 20:27

Zmestabileho

Sedím u počítače... a pročítám starší články zde na nss... no tedy, moc jste toho chlapci tady nepřevedli - nuda a prázdnota zavládli na zdejším diskusním fóru... Děkuji za přivítání od Jablko -malum..! Díky!... ale jak teď zjišťuji, zatuchlé prostředí tady lehce provětrává přisvěvatelka Ofelie... tak že by přeci jenom svěží vánek sem zavál...? Ta vás tady slušně prudí...:-).

+0 /-0 | 10.11.2014 18:21

Zmestabileho

Ad pawel: Pokud jde o mě - při shánění potravy neohrožuji ostatní živočichy v biologickém potravním řetězci. A nechystám se sníst ani Ananda - tuším ostatně, že by to byl tuhý řízek..

+0 /-0 | 10.11.2014 18:14

Jablko-malum

Spasitel se vrátil, sláva, nebude tady nuda. Vítejte pane Zmestabileho.

+0 /-0 | 10.11.2014 18:08

pawel

Medvěd, probudí-li se předčasně teplou zimou, jde shánět potravu a může být nebezpečný.

+0 /-0 | 10.11.2014 17:56

Zmestabileho

Před asi šesti měsíci jsem se tady veřejně zařekl, že na jeden rok si dám pauzu od trollingu na nss :-). Ale zápas Anand-Carlsen mě přinutil usednout o víkendu k onlinu... Co už jiného má šachový fanoušek sledovat, než zápasy o titul MS? Zvláště, když slavný vyzyvatel si může u partie ukousat nehty na rukou až do masa, a není mu to nic platné.

+0 /-0 | 10.11.2014 17:52

Ofelia
Myslim, že by vam na to odpověděl "polibtemipůlky".
+0 /-0 | 10.11.2014 15:53

Poplácejmipůlky

Vím, že se to dobře radí, ale nemohl by některý ze sekundantů Anandovi říci, že Berlínem Carlsena opravdu nevysuší? On je Nor určitě lepší i v taktice, ale tam má alespoň Ind malou šanci se chytit. Když bude jen popotahovat figurky, nemá šanci vůbec žádnou...

+0 /-0 | 10.11.2014 15:43

pavelp
Komentář k partii je opravdu kongeniální. Není divu, stačí se podívat na fotografie Magnuse a pan Vokáče na této stránce - podoba jistě není jenom vnějšková :-)
+0 /-0 | 10.11.2014 15:30

Jablko-malum

Jo, škoda, Carlsen si vyhraje a asi snadno.

Dovolím si ovšem nepatrný výrok. Tvrdím, že "po druhé partii je zápasová výhra Ánanda pravděpodobnější, než před začátkem zápasu, jakkoli je pořád nízká." Tím nechci říci, že si myslím, že Ánand vyhraje. Od začátku tu ale byly myšlenky, že Carlsen se musí porazit sám. A to by teď šlo. Bylo přeci docela lidské propadnout (samozřejmě ne zcela) závrati z úspěchu, prohrát jednu partii a dát tak křídla Indovi.

+0 /-0 | 10.11.2014 14:03

Playboy
Letos porazil MC také Radjabov a též v útočném stylu .... Nakamura hraje proti MC bojovně ... To jsou partie, na které by se měl Anand zaměřit ... I když je pravda, že Anand též není moc velký útočník :( ... Caruanu nepočítaje, jelikož tento styl Anandovi nesedí ...
+0 /-0 | 10.11.2014 12:37

sisoj

Včera i dnes kvalitní komentáře. Snad budou mít komentátoři ještě více materiálu k analýzám, aby se tento zápas neskončil příliš rychle a nezařadil se mezi "zbytečné" zápasy o MS.

Zatím to k tomu spěje, a to ještě VA může být rád, že to není 2:0.

+0 /-0 | 10.11.2014 11:46

Eman

Tento komentář M.Vokáče se mi líbí nejvíc yes  (z chessbomb a chessbase). 

Magnus je prostě nejlepší hráč na planetě (strategicky, rychlostí a přesností propočtu, v koncovkách i fyzickým fondem) a vyhrát s ním lze jen když se v časové tísni splete. Proto nechodí do teoretických hlavních variant, kde by měl sice výhodu, ale mohl by soupeři vlézt do přípravy. Budu moc zvědav, co na něj Anand & spol. vymyslí, protože ho nyní musí 2x porazit a neprohrát. V klidných strategických pozicích a v koncovkách šanci nemá. Proto lze očekávat divácky zajímavé partie. V opačném případě je zápas rozhodnut.

+0 /-0 | 10.11.2014 11:32

Vuorin

playboy: A viděl jsi tu partii aspoň? Naiditish rozhodně nikoho nepřejel, celou partii bojoval o holý život a objektivně byl prohraný. Zachránila ho až Carlsenova hrubka. Hrubky dělá každý a velice zřídka je dělá i Magnus. Navíc nejde srovnávat MS a olympiádu, kterou dlouhodobě Magnus (a většina světové špičky) nebere až tak vážně.

+0 /-0 | 10.11.2014 11:31

Playboy

Ono se to ví, kde je Carlsen "slabší", jenže se moc hráčům nedaří takové pozice vytvářet... Hlavně věřím, že si Carlsen každou svou ostrou partii, která se mu nepovedla pečlivě analyzoval, takže je těch trhlin ještě méně... Anand by mohl čerpat např od Naiditsche, který pěkně Carlsena doslova přejel a to je "horší" 2700+ ...

+0 /-0 | 10.11.2014 10:52

PIF

Také mě překvapuje Anandova příprava na zápas s Carlsenem. Všichni přece ví, že MC je "nejslabší" ve složitých kombinačních partiích. Tak nechápu, proč VA hraje něco, co mu není vlastní a naopak to vyhovuje soupeři. To už je snad lepší prohrát po boji v Marshallovi či Jänischovi, než být zadušen v nezáživném Berlínu. Jsem zvědav na další partii bílými, doufám, že to nebude zase nějaká sušina s mikrovýhodou. Ale královský gambit, který by se mi líbil, neočekávám.

+0 /-0 | 10.11.2014 10:19

Playboy

Anand je Top hráč, ale pokud se Carlsen neporazí sám, a to přichází velice málo, prakticky se proti němu nedá hrát! sad  Hloubka propočtu MS je úžasná hats offSkutečně by mohl Carlsena ohrozit snad pouze Caruana, ale na tento souboj si budeme muset nějaký rok ještě počkat smiley

+0 /-0 | 10.11.2014 09:56

Josef

Děkuji za komentář. Už nadpis je velmi výstižný. Nenapadlo mě, že Anand začne kopírovat přesně scénář z minulého zápasu. Volbě Berlínské obrany proti Carlsenovi prostě nerozumím... Myslel jsem, že se už minule poučil, kam vede "popotahování" rovných pozic. Proti Magnusovi má šanci snad jen jedině když mu spadne do nějaké varianty - a do čeho má spadnout v Berlínské opravdu netuším.

+0 /-0 | 10.11.2014 09:36

honzour

Je to zajímavé, Anand má skoro o 800 elo víc než já, samozřejmě zahrál spoustu správných tahů, které já nejsem schopný pochopit ani s vysvětlením pro blbé... Ale když jsem si to zběžně proklikával (bez motoru, bez hlubšího zamýšlení se), tak jsem si říkal: proč nehrál Df7? A hned vidím, že Marek Vokáč si myslí to samé. Pak si říkám: proč teda toho koně na f5 nevyměnil. A hned vidím, že Marek Vokáč si myslí to samé. Pak si říkám, proč si tam na úrovni 4. VT nechal udělat tu harmoniku, čeho se bál a pak si přečtu, že je to normální chyba... No nevím. Podle mě se toho Carlsena fakt bojí, když v jedné partii dokázal udělat tolik divných tahů, které bez přemýšlení vidí i tak slabý hráč, jako jsem já.

+0 /-0 | 10.11.2014 09:29

rubinstein

Dobrý komentář, výjimečně bez mírného pochybování nad Carlsenovými kvalitamiwink Jinak jsem rád, že Carlsen vyhrál, ale na druhou stranu je všem jasné, že je asi konec, Anandovy minimální šance se rozplynuly kolem 10. tahu v první partii. Podle partií i podle tiskovek a všeho kolem to vypadá, že za 3-0 jak to bylo minule bude Anand ještě rád

+0 /-0 | 10.11.2014 08:30