Dějství sedmé: Topalov chytá druhý dech

04.05.2010 07:02 | Zápas o MS Anand-Topalov

Po čtvrté měl Anand bílé figury a po čtvrté se hrál Katalán (už to začíná být poněkud stereotypní). Tentokrát Topalov uhnul už ve čtvrtém tahu a připravil si v podstatě úplně novou variantu, ve které obětoval nejdříve kvali...

Po čtvrté měl Anand bílé figury a po čtvrté se hrál Katalán (už to začíná být poněkud stereotypní). Tentokrát Topalov uhnul už ve čtvrtém tahu a připravil si v podstatě úplně novou variantu, ve které obětoval nejdříve kvalitu a pak místo ni figuru, obojí především za silnou iniciativu, spojenou s ultrasilným pěšcovým centrem. V této partii byl psychologicky rozhodně na výši Bulhar (snad až na fázi koncovky), to by ho mohlo zdravě nakopnout a dnes by mohl bílými tak říkajíc zavěsit. Tím samozřejmě nechci naznačit, že chci, aby vyhrál, z pohledu diváků by to však rozhodně zápasu dodalo novou šťávu. Na závěr připomenu, že stav zápasu je v tuto chvíli 4:3 pro mistra světa.

Komentovaná partie

Anand,Viswanathan (2787) - Topalov,Veselin (2805)
Zápas o MS 2010 (7), 03.05.2010
1.d4 Jf6 2.c4 e6 3.Jf3 d5 4.g3 Sb4+ 5.Sd2 Se7 6.Sg2 0-0 7.0-0 c6 8.Sf4 dxc4 9.Je5

9...b5!? Ve včerejší partii Topalov opět ukázal velmi dobrou připravenost na zápas. Tento tah je spojený s obětí kvality, později dokonce figury, přesto však černý v podstatě po celou dobu držel na šachovnici rovnováhu. Jediná partie, kterou jsem našel na toto pokračování, se hrála letos na turnaji Amber naslepo mezi Gelfandem a Ivančukem, jinak se vždy hrálo 9...Jd5. 10.Jxc6 Jxc6 11.Sxc6 Sd7 Ve výše zmíněné partii se stalo 11...Sa6 a souboj skončil po 33 tazích remízou. 12.Sxa8 Dxa8

Co má vlastně černý za kvalitu? Především hru po bílých polích, dvojici střelců a také určitý náskok ve vývinu. 13.f3 Zavření nejdelší diagonály je logické, nicméně bílý měl i jiné možnosti. Do hloubkových analýz se tu však opravdu pouštět nebudu. 13.Dd2; 13.a3; 13.Ve1 13...Jd5 14.Sd2 14.Dd2 14...e5! Správně, černý nesmí váhat ani vteřinu, každá ztráta času by mohla znamenat konsolidaci bílé pozice. 15.e4 I po 15.dxe5 Sh3 16.Ve1 Vd8© má černý krásnou hru, bílá pozice opravdu nevyhlíží zdravě.

15...Sh3! Topalov se v sedmé partii rozhodl figurkama neustupovat. Po 15...Jb4 16.Sxb4 Sxb4 by sice získal dva silné střelce, ale bílý by po 17.Jc3+/- až příliš snadno dokončil vývin dámského křídla. 16.exd5 Sxf1 17.Dxf1 exd4 18.a4! Správně, bílý se musí pokusit černé centrum co nejrychleji rozbít. 18...Dxd5© 19.axb5 Dxb5 20.Vxa7 Ve8=

Až někam do této pozice řekl bych vše byla Topalovova příprava. Vskutku, ačkoliv má černý za figuru pouze jednoho pěšce, pozice je v rovnováze. S čímž souhlasí i šachové motory, a to už je co říct. Bílý má velký problém dostat do hry svého jezdce, také bílý král je o dost slabší, než černý. Nemluvě o velmi silném pěšcovém centru černého. 21.Kh1 Profylaxe především, na diagonále g1-a7 král opravdu nestojí dobře. V úvahu přicházelo i 21.Kg2, ale celkem chapu, že se Anandovi nechtělo králem na druhou řadu; 21.Ja3 Sxa3 22.bxa3 h6 s kompenzací.

21...Sf8 Dalo se hrát rovnou 21...Dxb2!?, po 22.De1 černý klidně může střelce nechat stát: 22...h6 23.Vxe7 Vxe7 24.Dxe7 Dxb1+ 25.Kg2 Db2 26.De8+ Kh7 27.De4+ g6 28.De8 Dxd2+ 29.Kh3= s věčným šachem. 22.Vc7 d3 Tady už by 22...Dxb2 23.Vxc4+/- samozřejmě nebylo dobré. 23.Sc3 Sd6 24.Va7 h6 25.Jd2 25.Ja3 Dc6! a jezdec na a3 nestojí o moc líp, než na b1.

25...Sb4! Důležitý tah, černý mění hlavního obránce bílé pozice. 26.Va1 Bílý se bohužel pro něj musí stáhnout zpět, ještě horší by bylo 26.Je4 Sxc3 27.bxc3 f5 a černý by skoro začínal stát lépe. 26...Sxc3 27.bxc3 Ve2 28.Vd1 Da4 29.Je4

29...Dc2 Obrovská aktivita těžkých černých figur je úžasná. Ještě jistější však bylo 29...f5!? 30.Vd2 fxe4 31.Vxe2 dxe2 32.Dxe2 Da1+ 33.Kg2 Dxc3 34.Dxe4= 30.Vc1 Vxh2+ 31.Kg1 Vg2+ 32.Dxg2 Dxc1+=

Vzniklá koncovka jen těžko může skončit jinak, než remízou, bílý už má dost málo pěšců, král se dost dobře nemá kde schovat a hlavně volný černý d-pěšec je hodně nebezpečný. Zbytek partie již ponechám bez komentáře, ačkoliv bílý ještě 25 tahů zkoušel uplatnit převahu jezdce. 33.Df1 De3+ 34.Df2 Dc1+ 35.Df1 De3+ 36.Kg2 f5 37.Jf2 Kh7 38.Db1 De6 39.Db5 g5 40.g4 fxg4 41.fxg4 Kg6 42.Db7 d2 43.Db1+ Kg7 44.Kf1 De7 45.Kg2 De6 46.Dd1 De3 47.Df3 De6 48.Db7+ Kg6 49.Db1+ Kg7 50.Dd1 De3 51.Dc2 De2 52.Da4 Kg8 53.Dd7 Kf8 54.Dd5 Kg7 55.Kg3 De3+ 56.Df3 De5+ 57.Kg2 De6 58.Dd1
1/2-1/2

Časový plán

Den Datum Akce Čas Výsledek (A-T)
Středa 21. dubna Slavnostní zahájení 17:00
Čtvrtek 22. dubna Volný den
Pátek 23. dubna Volný den
Sobota 24. dubna 1. partie zápasu 16:00 0-1
Neděle 25. dubna 2. partie zápasu 14:00 1-0
Pondělí 26. dubna Volný den
Úterý 27. dubna 3. partie zápasu 14:00 0,5-0,5
Středa 28. dubna 4. partie zápasu 14:00 1-0
Čtvrtek 29. dubna Volný den
Pátek 30. dubna 5. partie zápasu 14:00 0,5-0,5
Sobota 1. května 6. partie zápasu 14:00 0,5-0,5
Neděle 2. května Volný den
Pondělí 3. května 7. partie zápasu 14:00 0,5-0,5
Úterý 4. května 8. partie zápasu 14:00
Středa 5. května Volný den
Čtvrtek 6. května 9. partie zápasu 14:00
Pátek 7. května 10. partie zápasu 14:00
Sobota 8. května Volný den
Neděle 9. května 11. partie zápasu 14:00
Pondělí 10. května Volný den
Úterý 11. května 12. partie zápasu 14:00
Středa 12. května Volný den
Čtvrtek 13. května Tie-breaky

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky zápasu
Chessdom
Chessvibes
Playchess
80x 1031x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (80) Aktualizovat
04.05.2010 23:21 | Autor neznámý

Velmi trefny komentar marki :-)

Ono totiz koukat 6 hodin do nepekne pozice neni vubec povzbudive.. pak se nejaka ta hrubka objevi . Ale to preci vsichni schovani za Rybkou vime ne?

04.05.2010 22:00 | Autor neznámý

Ano, taky jsem začínal mít pocit, že ničím jiným než přípravou v zahájení není T. schopen konkurovat. Zajímá mne, proč všichni komentátoři a přispěvatelé soudí, že případné rapidy a blicky jsou výhodou pro Ánanda? Zatím měl Topalov vždy lepší čas - a v Linares vyhrával trochu občas kavárensky právě na čas.

04.05.2010 21:56 | Autor neznámý

no, tohle Anand dobře projel. Moc se mi ta jeho hra nelíbila celkově. V té pozdní koncovce už to měl strašně těžké, najít správný plán bylo opravdu buď-anebo...

04.05.2010 21:28 | Autor neznámý

Nejenže Topalov vyrovnal, dokonce prokázal, že je schopen zvládnout lépe než Anand i jinou fázi partie než zahájení. Samozřejmě mu k výhře dopomohl chybou soupeř, ale prostě ho zatlačil i bez dam a vyhrál koncovku.

Možná to byla psychologická taktika, před časem tu psal Marki o tom, že leckteré výhry jsou z toho, že se soupeř dlouhou obranou unudí k smrti.

Nemyslím, že by se na taktice hráčů mělo cokoliv změnit, ani jeden teď určitě nebude riskovat, spíš čekám zase partie podobné té dnešní, tj. zjednodušit a bílými uplatňovat malou výhodu.

04.05.2010 19:43 | Autor neznámý

Je otázka, jestli prohození obranného gardu (král z h na d a střelec z d na h) v kritické pozici drželo pevnost, důležité však je, že Anand to nepostřehl. Pokud to v průběhu partie někdo zpozoroval a uvědomil si to, může si říct, že je lepší než mistr světa.

04.05.2010 19:30 | Autor neznámý

  Párada, říkal jsem ať fanoušci Veselina (ikdyž jsme v menšině) nepřestanou věřit a fandit. Již se těším na podrobnosti Jirky Dufka (teď samozřejmě nemůže nic referovat).


   Teď to bude drama posledních 4 partií. Těžko čekat na rapidy, když, jak vidno, na remízu se hrát jen tak nedá. Anand nebude na nic čekat, v polsední má černé, pozítří  čekám boj na ostří nože a trojtip.

 

04.05.2010 19:22 | Autor neznámý

A boj znovu začíná... škoda, že Anand prohrál, ale už jenom podle pohledu ta pozice nebyla remíza, kor s takovou časovou nevýhodou... Topalov hrál celkově poměrně svižně... Je pravda, že se partie nejspíše oživí a hráči nebou chtít čekat na rapid nebo dokonce bleskovky, ale nyní je to opět nejisté, zda Anand obhájí ....

04.05.2010 19:17 | Autor neznámý

Na ChessPro.ru píší, že chybou bylo 54...Sc6?, že nutné bylo střelcem držet diagonálu b1-h7 a králem jít na d7. Dále uvádějí variantu ( po 56.g4) 56...Sb5 57.g5 Sc6 58.f4 Sd7 59.Sg7! Se8 60.b3! Sc6 61.g6! hxg6 62. Kxg6 a bílý král se dostane na e7.

04.05.2010 19:10 | Autor neznámý

hmm ....hnusna nevyhoda tahu, asi mas pravdu ale nerozumim tomu lavirovani rovnou Sg7 a g5 pak chytne tempo napr b3 a g6 no jo no skoda pro Ananda, ale snad se to ozivi :-)

04.05.2010 19:07 | Autor neznámý

Ale prečo mu kráľa  pustil na g5 ? Vôbec tomu šachu nerozumiem...

04.05.2010 19:07 | Autor neznámý

Neuvěřitelné, ale bylo to řachlý. ;-)

04.05.2010 19:01 | Autor neznámý

 (56... Bd7 57. Bd4 Be8 58. Bf6 Bd7 59. Bg7 Bc6 60. f4 Bd761. g5 Bc6 62. g6 hxg6 63. Kxg6 Bb5 64. Kf6 Bd7 65. Ke7Bb5 66. d7 White has a decisive advantage)

04.05.2010 19:00 | Autor neznámý

tak na treti pokus to Topalovovi v tejto variante vyslo

v poslednych partiach mal iniciativu, Anand by mal prist s niecim novym, lebo zacina tahat za kratsi koniec

04.05.2010 18:59 | Autor neznámý

 pisou, ze dostane strelce na g7 a pak casem az nebude strelec, zahraje g6, dobere kralem a dostane se na f6

04.05.2010 18:58 | Autor neznámý

hodte tu nekdo nejakou ¨vyhravajici variantu, porad to nechapu

 

04.05.2010 18:55 | Autor neznámý

proc to vzdal??? nerozumim

04.05.2010 18:54 | Autor neznámý

 Super Topa vyhral, sice nevim proc ho Anand pustil na g5

04.05.2010 18:53 | Autor neznámý

:-)

04.05.2010 18:52 | Autor neznámý

nikdy som žiadnu pevnosť nevidel

nikdy som žiadnu pevnosť nevidel

klobúk dole, veselin

04.05.2010 18:48 | Autor neznámý

A už vyhrál!

 

04.05.2010 18:47 | Autor neznámý

Pořád si myslím, že Topa má šanci vyhrát. Anand musí hrát pasivní pozici bez chyb, což je při jeho času velmi složité

04.05.2010 18:35 | Autor neznámý

Topalov to jen tak za remízu rozhodně nedá, už jenom kvůli časové výhodě... nevypadá to na jasnou remízuu, ještě musí černý přemýšlet a čas bude utíkat...

04.05.2010 18:01 | Autor neznámý

dobere a je v klidu

04.05.2010 17:55 | Autor neznámý

 neslo zkusit po Se8 za bily d7? jinak nevim co zkouset

04.05.2010 17:42 | Autor neznámý

   Koncovky nestejňáků jsou všechny remis..... až na ty co jsou vyhrané (nebo, že by se to říkalo o věžovkách?) 

04.05.2010 17:27 | Autor neznámý

me to neprijde jako jasna plichta....bily dostane krale na h6 cerny bude muset Kg8 a strelcem hlidat d7 takze bili muze dat h5 po gh5 dobere kralem da Kg5 g4 a a f5 a ma druhyho volnyho pika....mozna to tak nejde nevim

04.05.2010 17:19 | Autor neznámý

 plichta proste, skoda, ale tahat to bude asi dlouho dneska

04.05.2010 17:15 | Autor neznámý

pawn: ako by si dostal krála na f7 bez toho aby si stratil na e6. čierny strelec predsa musí držať pole d7 

04.05.2010 17:08 | Autor neznámý

černý si akorát musí dávat pozor na Kg5, Kh6, musí být stále přesný.

04.05.2010 17:06 | Autor neznámý

To nic nemění na mém tvrzení, že kdyby Anand nechal krále na d7, tak prohraje. :-)

04.05.2010 17:03 | Autor neznámý

ak toto nie je pevnosť, tak som pevnosť nikdy nevidel...

04.05.2010 16:59 | Autor neznámý

Pery85: Kf6 nezahraje, když černý král bude stát na f7.

04.05.2010 16:56 | Autor neznámý

podla mňa to topa postaví asi takto: P:h4,g5 a potom zahra Kf6,g7,xh7 a potom si vytvorí 2 volného pešiaka a vyhrá.

04.05.2010 16:54 | Autor neznámý

Když bílý nezahraje d7 hned, černý zahraje s králem na f7 Sa4 a začne se smát. Jeho král pak vždycky stačí následovat svého kolegu na to křídlo, kam se vydá.

04.05.2010 16:52 | Autor neznámý

Tak Anand to zahrál ještě trochu jinak, když teď 37. Ke5, tak Kf7 a nepustí ho vůbec nikam. Pak má bílý jediný tah na d7, ale to po Ke7 jen vede k výmějně volňáska za slabinu e6 a černý se drží.  

04.05.2010 16:45 | Autor neznámý

Vždyť černý má slabiny po celé šachovnici.

04.05.2010 16:44 | Autor neznámý

Tak se dívej.

04.05.2010 16:43 | Autor neznámý

exot: když Anand zahraje Vd8, bílý má dvě možnosti, uhnout věží na b6, ale pak se mi zdá, že černý nemá nejmenší problém třeba po Vd4, anebo sebrat Sxf4. černý pak bere Vxd6, postaví krále na d7 a na královském křídle je to 3 na 3, když se bílý král vydá za pěšcem h7, začne napadat černý střelec pěšce na g2 a f3, postaví je na černá pole a tahem h5 se zbaví své jediné slabiny.

04.05.2010 16:39 | Autor neznámý

Jo, nejspíš to Topalov vyhraje.

04.05.2010 16:39 | Autor neznámý

Bez motoru čuchám, čuchám remis. Příliš málo kostiček na to, aby jeden pěšec při různobarevných střelcích vyhrál. A nevidím způsob, jak by si mohl Topalov vytvořit druhého volného pionka.

04.05.2010 16:35 | Autor neznámý

Není mi jasné, jak chce Anand s králem na d7 zabránit pochodu bílého krále až na g7. Tohle je řachlý.

04.05.2010 16:32 | Autor neznámý

Dnes hrál doteď Anand nejhorší pozici z těch tří dámských gambitů, ale na 99% ji nakonec ubrání. Je otázka, jestli byl něčím překvapen (odbočil jako první, takže by neměl být) nebo jen nezvládl některý tah. Každopádně uvidíme, jestli to Topalov zkusí i počtvrté. Známé přísloví říká 3x a dost, takže by měl možná zkusit hrát taky s dámami.

04.05.2010 16:28 | Autor neznámý

 Bod za odvahu bych mu dal za vcerejsi partii, ale kazdopadne se mi libi ze se snazi a snazi a snazi. Treba se mu podari neco vydolovat   .....pesce urcite ale celou partii nevim nevim 

04.05.2010 16:28 | Autor neznámý

Po zahraném Vxd6+ by se mělo černému podařit vyměnit věže, přičemž bílý by si neměl vytvořit více než 1 volného pěšce, což znamená jediné - křížek.

04.05.2010 16:25 | Autor neznámý

Falknovan: nechci moc polemizovat, ale motory takovým pozicím nerozumějí. Na Chessbomb je krásná varianta začínající 32. Vd4 (po Kc8), n jejímž konci každý člověk pozná, že je to remíza a je podle motorů brána jako nejlepší s +1,01.

04.05.2010 16:24 | Autor neznámý

Carlos: V čem jako spočívá ta odvaha bílého?
Mně spíš připadá obdivuhodné, jak se Anand ve velice nepohodlné pozici  dokázal odhodlat k "divnému"  tahu  19...Vf8 a odhadnout, že protihra f5-f4 s holým králem proti věžím bude mít přijatelné důsledky.

04.05.2010 16:12 | Autor neznámý

Fandím sice Višimu, ale za dnešní výkon si Topa zasluhuje vyhrát. Hraje hodně odvážně

04.05.2010 16:09 | Autor neznámý

Re Vasek

Už je to na chessok jen 0,49a  co nestejní střelci?

Tipuji DRAW.

04.05.2010 15:55 | Autor neznámý


04.05.2010 15:28:13 | Falknovan

Výhoda +0,95 v koncoce ještš nic neznamená.

Jo jasně... Vůbec nic... Až na to že taková koncovka je pravděpodobně vyhraná. Můj motor ukazuje v hloubce 22 výhodu +0,71. To opravdu není málo. Topalov si dnes vytvořil hezké šance k výhře.

04.05.2010 15:42 | Autor neznámý

 No f4 asi nebyl nejlepsi plan, uvidime kdo dalsi udela drobnou nepresnost to rozhodne

04.05.2010 15:41 | Autor neznámý

No, už jen +0,91

04.05.2010 15:38 | Autor neznámý

 

Sakra, tolik překlepů, budu muset obstarat novou key board. polovina písmen je nečitelná.

04.05.2010 15:30 | Autor neznámý

ale bude mit problemy dneska Visi

04.05.2010 15:28 | Autor neznámý

Výhoda +0,95 v koncoce ještš nic neznamená.

04.05.2010 15:24 | Autor neznámý

 chessok.com

04.05.2010 15:22 | Autor neznámý

  Tak jsem k tomu chvíli přišel, koukám, že opět to sämé.

f4 sice Viši dal, ale může být dobré pro Topu. Je tam nějaké Je4.

Na chessdom nějak nefunguje motor, kde se jinde najde ? dík

04.05.2010 15:17 | Autor neznámý

 A Topa uz zacina stat lip, uvidime, snad ho dneska zdola :)

04.05.2010 15:15 | Autor neznámý

Tak jestli to Topa prorazí přes tuhle variantu, tak se Anand po...

Ale po výsledcích minulých partií už nejsem takový optimista.

04.05.2010 15:05 | Autor neznámý

Anandovo f5 působí trochu netrpělivě. Samozřejmě by chtěl otevřít pozici pro střelce, ale Topalov měnit nebude. Teď jen spočítat, jestli může černý na 21.e5 dát f4, jinak by blokáda pozice šla bílému koni k duhu.

04.05.2010 15:03 | Autor neznámý

HH - Shodou okolností jsem blog Susan Polgar přidal k odkazům k příštímu článku. Mimochodem bude to slibovaná reportáž od GM Markoše, uvidíte zítra společně s analýzou dnešní partie.

04.05.2010 14:51 | Autor neznámý

Ono tam Topa určitě něco má, ale jestli to na takového hráče vůbec stačí. Mě to přijde, že to musí ubránit i o půl noci po večírku s Ujfalušim.

04.05.2010 14:45 | Autor neznámý

Topa blicá dál, hmmm... Jen pro zajímavost citace ze živého komentáře Zuzky Polgárové: "Topalov dokázal vyhrát mnoho koncovek s menší výhodou, než má teď, a Anand dokázal ubránit mnoho pozic s větší nevýhodou, než má teď.

04.05.2010 14:40 | Autor neznámý

Tak nestejné střelce by si Topa s věžemi jistě užil, jak by černý vykryl pole d7? Přemýšlím o tom, jaký má bílý plán - že by Va4, Sb6 a Vad4?

04.05.2010 14:37 | Autor neznámý

 moc tomu nerozumim  - Topa umyslne vymenil Strelce za Indova kone a zda se ze po Sb4 Va4 neni proti nestejnym strelcum. Bez damy a utoku..nerozumim

04.05.2010 14:21 | Autor neznámý

Kramnik taky Anandovi porad lezl do stejne varianty i kdyz se spalil. Holt to ma Anand jednodušší 

04.05.2010 14:16 | Autor neznámý

být Anandem tak bych se asi u partie neubránil úsměvu :) 

04.05.2010 14:16 | Autor neznámý

No to už si fakt Topa dělá srandu...

Asi to chce rozhodnout černýma

04.05.2010 14:16 | Autor neznámý

A taky bych nečekal, že do toho bude Anand vejrat a Topa blicat.

04.05.2010 14:14 | Autor neznámý

To bych teda nečekal, že Topalov bude tahat potřetí za sebou tuhle koncovku. Měl dát sám katalán

04.05.2010 14:08 | Autor neznámý

Co tam Topa zase hleda, potřetí to samé. To snad přece hrač 2700+ nemůže prohrát takové zozestavějí figur

04.05.2010 12:37 | Autor neznámý

Topalov je zatím jednoznačně horší ve všem kromě zahájení, zatímco Anand předvádí skvělou formu. Byl bych velice zklamaný kdyby se Topalov po podobném výkonu stal mistrem světa.

04.05.2010 11:56 | Autor neznámý

Biolek s Rojickem jsou jen o dva roky mladsi, nez Zilka !

04.05.2010 10:54 | Autor neznámý

Já si myslím, že Štěpán Žilka je ještě docela mladý. :)

04.05.2010 10:41 | Autor neznámý

Pár slov k Mitropa cupu...Družstvo mužů je kvalitně obsazeno, jak ze zkušených hráčů, tak i z mladých...nicméně bych například místo Štěpána Žilky  a Talla nominoval spíše Vojtu Pláta, Rojíčka, Biolka...myslím si, že právě na Mitrova cupu by měli dostávat šanci spíše mladší hráči, i když by umístnění nebylo třeba takové....
složení ženského družstva je perspektivní a kvalitní...

04.05.2010 10:12 | Autor neznámý

To EmilV: ano, už jsem to tu jednou psal, že se snažím především o textový komentář a variant uvádět jenom po skrovnu. Každopádně díky za doplnění, nicméně jestli mohl Anand vyhrát po Vámi navrhovaných tazích, to je otázka spíše pro věštkyni..:) Ano, ve druhé fázi partie už Topalov nehrál tak jistě, vyburcovat by ho mohlo spíše to, že se mu opět podařilo (podobně jako v první partii, i když tentokrát v jiném duchu) Višiho překvapit v zahájení.

04.05.2010 10:00 | Autor neznámý

Súhlasím s EmilomV. Topalov v tejto partii IMHO jednoducho ukázal dobrú domácu prípravu na zahájenie s ostrými variantami, kde do istej hĺbky hral podľa kompu. Koncovku (podľa vlastnej hlavy) už tak dobre nehral a dostal sa do ohrozenia. Prečo by ho takéto dosť slabé využitie kvalitnej novinky malo vyburcovať?

K Emilovým návrhom ešte pridám autorom zmieňované 21. Kg2 - ale tiež mám pocit, že na to bol Topalov ešte nacvičený a možno práve preto mu tu Anand uhol z domácej prípravy.

 

04.05.2010 09:45 | Autor neznámý

Wittus: Ono ve skutečnosti jde spíš o slohové cvičení než analýzy.
Skutečná analýza by musela postihnout klíčové okamžiky, o kterých se komentátor ani nezmiňuje. Třeby my, co fandíme Anandovi, bychom rádi věděli, jestli mohl vyhrát po  25.Dh3! nebo 42.Da4! (s myšlenkou nedovolit d2).

04.05.2010 09:31 | Autor neznámý

Partie už by měly jít stáhnout. A analýza partie dvou světových hráčů je svým způsobem taky dobrou přípravou...:)

04.05.2010 08:54 | Autor neznámý

Partie ke stažení hlásí eror, prosím o opravu

04.05.2010 07:24 | Autor neznámý

Obdivuji, že si David Kaňovský dokáže najít před partií s Navarou čas na analýzy nějakého Ananda s Topalovem. :)