Muži vybojovali nejtěsnější výhru 2,5:1,5, ženy podlehly 1:3

23.10.2009 14:15 | XVII. Mistrovství Evropy družstev

V úvodním kole naši muži potvrdili roli favoritů, když nejtěsnějším rozdílem porazili díky výhrám Navary a Babuly (viz foto) a remíze Cveka (prohrál Láznička) nepříjemný Island. Ženy měly o poznání těžší los, neboť narazi...

V úvodním kole naši muži potvrdili roli favoritů, když nejtěsnějším rozdílem porazili díky výhrám Navary a Babuly (viz foto) a remíze Cveka (prohrál Láznička) nepříjemný Island. Ženy měly o poznání těžší los, neboť narazily na druhé nasazené Gruzinky. Cenný skalp si na své konto připsala pouze Jacková, která bílými porazila GM Dzagnidze (2535), ve zbylých partiích se projevila výrazná ELOvá převaha našich soupeřek. Ve druhém kole čeká mužský výběr na čtvrtém stole osmé nasazené Španělsko, ženy změří síly se zhruba stejně silnými Chorvatkami. Online přenos našich mužů můžete sledovat zde.

Výsledky - 1. kolo

Muži

Island 1,5-2,5 Česká republika
IM Jon Viktor Gunnarsson (2462) 0-1 GM David Navara (2692)
IM Dagur Arngrimsson (2396) 1-0 GM Viktor Láznička (2634)
IM Bjorn Thorfinnsson (2395) 0-1 GM Vlastimil Babula (2569)
IM Bragi Thorfinnsson (2360) 0,5-0,5 GM Robert Cvek (2518)

Ženy

Česká republika 1.0-3.0 Gruzie
IM Jana Jacková (2393) 1-0 GM Nana Dzagnidze (2535)
WGM Kateřina Němcová (2258) 0-1 IM Lela Javakhishvili (2472)
WGM Eva Kulovaná (2287) 0-1 IM Sopiko Khukhashvili (2451)
WIM Soňa Pertlová (2226) 0-1 IM Bela Khotenashvili (2438)

Komentované partie

Gunnarsson,Jon Viktor (2462) - Navara,David (2692)
17.ETCC 2009 Novi Sad, Serbia (1.14), 22.10.2009

Materiálně je pozice vyrovnaná, ovšem bílý král stojí na h3 velice špatně. Bílý střelec je sice prozatím tabu kvůli slabé poslední řadě, ale to vůbec nevadí. David nyní (avšak podezřívám ho, že už o pár tahů dříve...) přesně spočítal nejrychlejší cestu k výhře: 36...h5! Šach na g4 se rozhodně může hodit. 37.Sf4 Ani 37.Dc8+ Kh7 38.Dc1 nebylo lepší, po 38...Sf6!-+ bílý nemá jak pokrýt smrtící g5. 37...Sxf4 38.Dc8+ Kh7 39.Df5+ Kh6 40.Dxf4+

Mohlo by se zdát, že bílý má navrch díky vzdáleným volným pěšcům, leč opak je pravdou: 40...g5! A černý díky průlomu vítězí! Ještě mohlo následovat 40...g5 41.Dxf3 exf3 42.g4 h4! 43.a4 f5 44.a5 fxg4+ 45.Kxg4 f2-+ a černý je přesně o tempo rychlejší.
0-1

Ze soutěže žen (Komentuje GM Marek Vokáč)

Naše šachistky se v úvodním kole utkaly na onlinu s favorizovanou Gruzií. Porážka 1:3 je s nasazenou turnajovou dvojkou přijatelná, zápas ovšem vyzněl dost jednoznačně. Gruzie šla rychle do vedení, zapsala 3 výhry a výsledek korigovala až v závěru na 1. šachovnici Jana Jacková, která uplatnila své zkušenosti a především netrpěla respektem ze soupeřky.

Jacková,Jana (2393) - Dzagnidze,Nana (2535)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (1.2), 22.10.2009

1.e4 c5 2.Jf3 e6 3.d4 cxd4 4.Jxd4 Jc6 5.Jc3 Dc7 6.g3 a6 7.Sg2 Jge7 8.Jb3 Logické odmítnutí výměny Jd4, Je7 si musí hledat jiné pouzití. 8...d6 9.a4 g6 10.a5N Sice novinka, ale logická reakce na poslední výkřík módy v této variantě. 10...Je5 11.f4 Jc4 12.Dd4! Rozrušení pruzné formace černé by mohlo být uzitečné. 12...e5 13.Dd3 Sg7

po 13...Sg7

14.0-0 Líbilo se mi 14.Va4 jako logické pokračování v obtězování černého jezdce. Černá musí reagovat statečně 14...b5! (14...Se6? nevychází takticky: 15.f5! gxf5 16.exf5 Jxf5?! 17.Jd5+-) 15.axb6 Jxb6 16.Va1 Se6=, pak ale zřejmě černá nemá problémy, pěšec a6 nemá takový význam jako aktivita černých figur. Jana netlačí na pilu a střízlivě dokončuje vývin. 14...exf4 15.gxf4 0-0 16.f5! Odvázný tah ohrozující působnost obou černých střelců. Pole e5 ovšem černé dává dobrou protiváhu, následuje lehká zápletka. 16...Je5 17.Jd5 Jxd5 18.Dxd5 Ve8 [18...Dxc2 19.f6 Sh8 20.Dxd6 bych si také nevybral, h8 vypadá jako vězení.] 19.Jd4!? Dc5 Za úvahu stálo 19...Jg4!, bílá by mohla litovat, ze na f6 nenatáhla okamzitě. 20.f6 Sf8 21.Va3 Sd7 22.Vc3 Dxd5 23.exd5 Vac8 24.Vxc8 Vxc8 25.b3 h6 Pozice je zřejmě v rovnováze, ale hra bílé na dámském křídle působ reálnějším dojmem. Černá se mozná měla chovat aktivněji, skok na g4 skrývá taktickou hrozbu, např. 25...Vc5 26.Sd2 Jg4 a po netečném 27.h3?! Jxf6! 28.Vxf6 Sg7 29.Vf4 g5 30.Ve4 f5 31.Je6 fxe4 32.Jxc5 Sd4+= je remíza na spadnutí. 26.c4 Ve8 27.h3! Eliminuje triky černého jezdce. Černá bude mít trochu problémy s aktivní protihrou. 27...Kh7 28.Ve1 Vc8 29.Sa3 h5 30.Ve2 Ve8 31.Kf1 h4 32.Jf3 Na d4 sice jezdec stojí pěkně, ale ten černý na e5 je také skvělý, bez jeho výměny se dá tězko jít dál. 32...Jxf3 33.Vxe8 Jh2+ 34.Kg1 Sxe8 35.Kxh2 Sd7

po 35...Sd7

Čtyřstřelcovka se tváří vyrovnaně, ale bílá má jasnější plán, musí se hrát. 36.b4 Pěšci musí vpřed, po 36.Kg1 g5!? má černá protihru. 36...Sh6 37.c5 Sf4+ 38.Kh1 Se5?! Zřejmě chyba v časové tísni před kontrolou. 38...dxc5 39.bxc5 Se5 sice opticky uvolnilo bílé pěšce, ale černí střelci mají dost prostoru pro obranu. 40.c6 bxc6 41.dxc6 Se6 42.Se7 (nebo 42.Sf1 Sxf6 43.Sxa6 Sd5+ 44.Kg1 Sd4+ 45.Kf1 Sxc6=) 42...Sc7 43.Sb4= jsou sice ještě napínavé koncovky, ale na remízu bych dost vsadil. 39.c6 Sc8 40.b5!? Přísný kontrolní tah. 40...axb5 41.Sf1 Nyní černá dostala na hodiny bonus 30 minut a většinu z nich ihned investovala. Nijak přesvědčivou cestu koncovkou si ale nevybrala. 41...bxc6 Co takhle 41...Sxf6!? 42.Sxb5 Sc3 43.Sxd6 (43.c7 Se5 mi jako cesta k výhře nepřipadá, f7-f5 vykryje diagonálu h3-c8.) 43...bxc6 44.dxc6 Sxa5= tohle by měla být remíza. i kdyby černá za c6 jednou musela obětovat střelce. 42.dxc6 Sa6 [42...Sc3!?] 43.Kg2 d5? Černá si nechala na dohrání minimální časovou rezervu a není divu, ze se dopouští chyby. S tímto tahem měla čekat, dokud se nestane c7, mezitím si mohl zahrát černý král. 44.Sc5!+/- Teď si bílá stačí c7 pokrýt, a to bude zlé. 44...d4 45.Sb6 Sxf6 46.c7+- Sb7+ 47.Kf2 Sg5 Půjdou oba bílí pěšci, a černopolný střelec černé do toho uz nemá co mluvit. 48.Sxb5 Se3+ 49.Ke1 Sc8 50.a6 Sxh3 51.a7 1-0

Na dalších šachovnicích jsme ale Gruzínkám velký odpor nekladli. Naše děvčata vesměs nepřežila zahájení. Nikoliv neznalostí teorie, příprava na partie vesměs celkem vyšla, jenže vznikaly pozice, se kterými si naše reprezentantky nedokázaly poradit.

Javakhishvili,Lela (2472) - Němcová,Kateřina (2258)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (1.2), 22.10.2009

1.Jf3 Jf6 2.c4 g6 3.Jc3 Sg7 4.e4 d6 5.d4 0-0 6.Se2 e5 7.Se3 exd4 8.Jxd4 Ve8 9.f3 c6 10.Sf2 d5 11.exd5 cxd5 12.0-0 Jc6 13.c5 Jh5 14.Dd2 Se5 15.g3 Jg7 16.Vad1!? Podle tempa hry v zahájení si bílá teorií nebyla zrovna jistá, zvolila zdravý vývinový tah, který se ale vyskytuje zřídka. Standardní je 16.Vfd1 Se6, v této variantě se černými angazovali třeba Radjabov, Volokitin a Markoš. 16...Jxd4 Je vcelku logické, ze černá hledá nedostatek posledního tahu bílé ve vidličce na e3. 16...Se6 17.Vfe1 se naposled hrálo v partii Zhou Jianchao - Volokitin,World cup Khanty-Mantijsk 2007. 17.Sxd4 Sxd4+ 18.Dxd4 Jf5 19.Df4

po 19.Df4

19...Je3 Do této pozice se ale zatím nikdo nepustil. 19...De7= přineslo černému úspěch v partii Scalcione - Paragua, Genova op 2001, tam ale bílý nenašel odvahu na principiální 20.Vxd5!?~~] 20.Sb5! Jxd1?! Klíčové místo partie. Černá jde vyměnit všechny své dobré figury, to není zdravé rozhodnutí. Bylo zřejmě nutné řešit pozici kombinační zápletkou po 20...Sd7!? 21.Jxd5! (21.Sxd7 Dxd7 22.Je4 Dc6! 23.Jf6+ Kg7 24.Jxe8+ Vxe8= by mělo být neškodné.) 21...Sxb5 Zajímavě vypadá 22.Jxe3!? (Také 22.Jf6+ Dxf6 23.Dxf6 Jxf1 24.Vxf1 Sxf1 25.Kxf1 Vad8= se mi zdá přes lehkou materiální převahu bílé jako udrzitelná koncovka.) 22...De7 23.Jg4 Dxc5+ (23...Sxf1 24.Dd4! by mohlo být nepříjemné, ale 24...De2! 25.Jf6+ Kf8 26.Jxh7+ Kg8 27.Jf6+ Kf8 28.Vxf1 Vad8= se tváří jako vynucená remíza.) 24.Vf2 Ve2 25.Vd4 , slabá černá pole ještě budou problém, ale udrzet pozici by černá také mohla.] 21.Sxe8 Dxe8 22.Vxd1 Se6 23.Dd4+/= Bílý získala jasně lepší technickou pozici, špatný střelec a slabá černá pole jsou vázným problémem černé. Bílá v technice nezaváhala a převahu postupně vystupňovala k výhře. 1-0

Kulovaná,Eva (2287) - Khukhashvili,Sopiko (2451)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (1.2), 22.10.2009

1.e4 c5 2.Jf3 d6 3.Sb5+ Jd7 4.d4 cxd4 5.Dxd4 a6 6.Sxd7+ Sxd7 7.0-0 Převod jezdce na e3 zřejmě musí bílý v této variantě provádět velmi rychle, tedy nejspíš ve verzi 7.Jc3 e5 8.Dd3 h6 9.Jd2! Vc8 10.Jc4 Se6 11.Je3 V partii zvolí černá chytré pořadí tahů, které tomuto převodu bude bránit. 7...Vc8 8.Jc3 e5 9.Dd3 h6 10.Se3 [10.Jd2 Se6 11.Jd5 Je7 12.c4 Jxd5 13.exd5 Sd7 14.f4 Se7= se testovalo v partii Ivanov - Ehlvest, World open Philadelphia 2009] 10...Jf6 11.a4 Dc7 12.a5 Se6 13.Jd2 Se7 14.Vfc1 [14.Vfd1 Dc6! 15.Va4 d5= , Michiels - Neelotpal, Le Touquet open 2008] 14...Dc6

po 14...Dc6

15.Ja4?! Mea culpa. Pohledem do databáze jsem zjistil, ze jsem tuhle variantu sám hrál, partie Vokáč - Štoček, CZE-ch Lázně Bohdaneč 1999, pokračovala 15.f3=/+ , ale i kdyz jsem partii v časovce vyhrál, tak jsem stál velmi špatně, postup d6-d5 udrzet nešlo. Takze si mohu dovolit tvrdit, ze varianta v této podobě je neškodná a problémy můze mít spíš bílý. Potvrzuje to i databázová statistika, i kdyz se zdá, ze variantu volí bílí proti silnějším soupeřům se snahou jen o remízu. V tomto smyslu bych zde propagoval nejspíš tah ; 15.Va4!? 0-0 16.Vb4=/+ i kdyz ani to bílému remízu nevyneslo v partii Wieczorek - Jakubowski, Polonica Zdroj op2006. 15...d5 16.exd5 Jxd5 17.Jb6 Vd8 18.Jxd5 Sxd5 19.Df1 0-0=/+ Černá vyhrála zahájení, dvojice sřelců představuje slibnou výhodu. Po 20.c4 Se6 21.Jf3?! [21.De2=/+] 21...Sf6 22.Je1 e4-/+ nabyla slabost dámského křídla bílé značných rozměrů, bílá záhy musela odevzdat kvalitu, černá však svou převahu jiz nepustila. 0-1

Khotenashvili,Bela (2438) - Pertlová,Soňa (2226)
17.EWTCC 2009 Novi Sad (1.2), 22.10.2009

1.e4 c5 2.Jc3 e6 3.f4 Jc6 4.Jf3 Jge7 5.d3 Příprava byla více zamířena proti Gruzínčině oblíbenému 5.Sb5 Černá zamířila do bězných variant zavřené siciské, nebude to ale tak jednoduché. 5...g6!? 6.Se3 b6!? Lehce provokativní novinka. 7.d4! Logický recept v tomto pořadí tahů, pole d6 vypadá hodně zranitelně. 7...cxd4

po 7...cxd4

8.Jb5?! Bílá chce ze zahájení moc. Nejlepší je asi 8.Sxd4!? Jxd4 9.Dxd4 Vg8 10.0-0-0 Sg7 11.e5+/=, rozestavení černých figur vykazuje zjevné nedostatky, i kdyz při pečlivé hře ještě černá můze pozici dobře bránit. Naproti tomu 8.Jxd4 Sg7 9.Jdb5 d5! je vcelku neškodné, 10.exd5 Jxd5 11.Jxd5 exd5 12.Dxd5 Dxd5 13.Jc7+ Kf8 14.Jxd5 Sxb2= je rovnováha. 8...d5 To ještě není chyba, ovšem 8...Jf5! mi přijde jako mnohem účinnější kontra. Bílá mus poměnit lehké figury a černá se nemá čeho bát. 9.Sxd4 Jxd4? Ale toto uz ano! Nutné bylo 9...Vg8 10.Sf6 Bílá má více protivných tahů, třeba i (10.Jg5 s ideou Jxh7-f6, ale černá má myslím vzdy přiměřené přostředky obrany) 10...Sg7 11.Sxg7 Vxg7 12.exd5 Jxd5 13.c4 Jxf4 14.g3 Jh5 15.Sg2+/=. 10.Dxd4 Dáma v centru nadělá větší paseku nez střelec. 10...Vg8 11.Da4! To černá zřejmě ve svých propočtech přehlédla, ztrácí nyní kvalitu, na d7 nic účinně představit nemůze, a 11...Jc6? 12.Jbd4+- je ještě horší. 11...Sg7 12.Jc7+ Kf8 13.Jxa8 Sxb2 14.Vb1 Sc3+ 15.Kf2 Sb7 Chvíli to vypadalo, ze by černí střelci ještě mohli inscenovat nějakou protihru, ale bílá byla důrazná: 16.Dxa7! Sxa8 17.Vxb6 [17.e5 Sa5 18.Sb5 Dc8+/= by ještě mohla být protihra.] 17...Kg7 18.Vb3 Jc6? Poslední šancí bylo 18...dxe4 19.Vxc3 exf3 20.Vd3 Dc8+/=, zde by ještě mohla mít bílá problémy s realizací převahy. V partii po 19.Dc5!+- uz černá jasně tahala za kratší provaz a bílá záhy zapsala celý bod. 1-0

Fotogalerie

Island - ČR, 1,5:2,5 (zdroj: oficiální stránky).

ČR-Gruzie, 1:3 (zdroj: oficiální stránky).

Partie k přehrání

Odkazy

XVII. Mistrovství Evropy družstev
Výsledky - MUŽI
Výsledky - ŽENY
123x 1085x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (123) Aktualizovat
24.10.2009 22:01 | Autor neznámý

Je zajímavé si číst znovu všechny komentáře poté, kdy se k tomu vyjádřil kapitán Michal Konopka

24.10.2009 21:45 | Autor neznámý

Poznámka k mé partii: Jf5 jsem viděla, ale hrubě jsem podcenila braní střelcem na d4. Nějak mi to nedocvaklo. Později v partii jsem na e4 také plánovala, ale nějak jsem strašně chtěla zachránit černopoláka... Asi jsem se do něj zamilovala a to byl ten problém :-( Soupeřka hold byla lepší, revange se jí podařil.

24.10.2009 12:54 | Autor neznámý

Díky.

24.10.2009 11:52 | Autor neznámý

Pardon, ja tam ten odkaz nedala: http://www.echecs.asso.fr/

24.10.2009 11:46 | Autor neznámý

Hanko, můžete, prosím, uvést odkaz na videa? Nedaří se mi to najít.

24.10.2009 11:43 | Autor neznámý

 lmouse: To mi přijde, jako když Petr Čech Brücknerovi nahlásil, že na mejdanu s prostitutkami bylo celé mužstvo, i když to evidentně nebyla pravda, ale tým má držet pohromadě, to je jistě ok. Ale zase není třeba vymýšlet výmluvy, prostě si měl nechat dostatečnou rezervu a být tam 14:55. Já z toho nedělám žádnou tragedii, taky se mi podobné věci staly. Zápas bychom stejně asi prohráli, protože by soupeř prostě lepší. Jen že si šachisté u nás pořád stěžují na neprofesionální podmínky, ale sami evidentně profesionální přístup nemají. V první řadě je to ale samozřejmě vina kapitána, ten je za družstvo zodpovědný. Výmluva 14:59 je zjevně o ničem.

24.10.2009 10:55 | Autor neznámý

vyjádření (vysvětlení situace) kapitána Michala Konopky zveřejníme v dnešním článku ke 3. kolu

24.10.2009 10:44 | Autor neznámý

to apac: myslel jsem ze mas o sachu vetsi prehled, ale asi NE...  Jinak bys musel vedet ze kdyz David napise ze přisel "asi ve 14.59 (odhadem tak čtvrt minuty po začátku kola), ale kolo začalo předčasně" tak to tak proste bylo o tom nemá cenu pochybovat! To pravidlo je echt hloupé i pro šachisty zvyklé že z FIDE leze jedna blbost za druhou... Čističe to neomlouvá, ale "polechčující okolnost" to jistě JE, a nám nezbyvá než doufat ze ho to zdravě nas***!

24.10.2009 10:43 | Autor neznámý

Kdo rozumí francouzsky, zde jsou videa: taky rozhovor se soupeřem Viktora...

24.10.2009 09:46 | Autor neznámý

Místo abyste Viktora podpořili, taková kontumace je na psychiku mnohem horší než kdejaká prohra, tak se do něj akorát navážíte! ... přišel - nepřišel pozdě, šlo patrně o minuty, pravidlo je pochybné, bůh ví jak to bylo doopravdy. Nedivil bych se, kdyby v tom mumraji a zmatku při zahájení někdo začal dříve nebo udělal podobný kiks.

24.10.2009 09:34 | Autor neznámý

 Na mě ta historka, že tam byl ve 14:59 a kolo bylo zahájeno dříve, působí jako výmluva. Je děsně zajímá, že jako jediný z celého ME to nestihl zrovna náš hráč, že? Spíš by se měl omluvit a slíbit, že už to víckrát neudělá...

24.10.2009 09:03 | Autor neznámý

Podle zprávy GM Vokáče Viktor dosedl k partii. Zajímalo by mne, jak kontumace proběhla. Reklamoval to soupeř? Odmítl mu podat ruku a tím formálně zahájit partii?  Bylo již 1. e4 zahráno? Jestliže šlo o vteřiny a motali se tam fotoreportéři a diváci, neměl by v sále, v němž hraje přes stovku hráčů, nepatrně pozdní příchod vzbudit pozornost rozhodčích.

23.10.2009 23:00 | Autor neznámý

Mělo by se do sálu pouštět nahlas puštěné rádio s časovým znamením

23.10.2009 22:32 | Autor neznámý

Myslim, pane Janda, ze nemate pravdu.Co kdyz Vas zubar odmitne - zahaji kolo (vrtani) o 16 minut driv, ikdyz jste prisel vcas, v tomto pripade o 15 minut driv.A to se tady stalo.Laznicka byl u partie vcas,poradatele udelali chybu, nikoliv nas hrac.Jje irelevantni vycitat mu, ze u ni nebyl o 15 min.driv.Pravidla jsou jasna.zacina se v 15. 00 a v tu dobu tam Laznicka byl.Poradatele mohli zacit kolo o hodinu driv  a kontumovat vsechny hrace - vycital byste nasim, ze nebyli u partii dostatecne vcas?Nikoliv.V tomto pripade je chyba na strane poradatelu

23.10.2009 22:23 | Autor neznámý

Připojuji se k těm,co říkají,že pravidlo je dané, a třeba s ním počítat  a dodržovat ,jakkoliv se nám nemusí líbit (však si pamatujeme ty hysterické reakce kolem "zazvonění" mobilu) .Já bych vůbec nezkoumal (ne) smyslnost toho pravidla,Davide. Paralel  ze života je mnoho,já např. když jsem objednaný k lékaři , vždy (a to by mělo být pravidlem) se k němu dostavím o 15 min. dříve , je to slušnost. Existují (Marku i Davide) nepsaná pravidla..Je problém toto dodržovat u šachů ?

23.10.2009 22:17 | Autor neznámý

 lol, dobře Honzo: "snaha pěkně po česku dělat z Viktora oběť" :) ať je to pravidlo smyslný nebo ne, jednou je zavedený a platí, teď s tim neneděláme nic.. a pokud se zahájilo předčasně (Viktor byl jedinej zkontumovanej), pak to nezvládl kapitán

23.10.2009 21:22 | Autor neznámý

Viktor říká, že přišel ve 14.58, usedl ve 14.59. Totéž potvrzuje David, který říká, že kolo začalo předčasně. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že kapitán podal protest. Bohužel, o tom, že by byl podán písemný protest se tu nic nepíše. Jak je to možné?? Co tam dělá kapitán, byl tam vůbec? Právě pro takouhle chvíli a pro takouto situaci tam placeného kapitána mančaftu máme. Rád bych se dozvěděl, jak to pan Konopka vyřešil.

23.10.2009 20:53 | Autor neznámý

pokud je pravda to ,co pise pan Navara, tak bych podal protest.Organizatori baziruji na vterinach a proto by meli zacit na vterinu presne.zacalo-li kolo drive, pak byl nas tym poskozen

23.10.2009 20:52 | Autor neznámý

Pokud se začalo prokazatelně předčasně, proč naši ihned neprotestovali? Podle čeho pořadatelé určují čas začátku kola? Co dělal ve chvíli zahájení kola náš kapitán, vyskočil a běžel ukázat pořadatelům přesný atomový čas?

"Naštěstí" zápas neprohrála jen kontumace, ale i tak se obávám, že bude snaha pěkně po česku dělat z Viktora oběť. Možná je to pravidlo nesmyslné, ale jednou tu je, tak se musí dodržovat. Mně taky připadá pravidlo o braní mimochodem nesmyslné, a přesto ho dodržuju.

23.10.2009 20:27 | Autor neznámý

Chess-results jsou kouzelné, podle přenosu - jasně, není spolehlivý - se zápas Arménie - Rumunsko ještě dohrává a oni vědí, že A. vyhrála (no vyhraje, ale...)

23.10.2009 20:00 | Autor neznámý

No, mám povolání, kde pozdní příchod prostě neexistuje (profesionální hudebník, orchestrální hráč) - nevinil bych FIDE - jednou jsem se ožral a nepřišel a byla z toho - jen- podmínka (naštěstí). Zdravím (mimochodem) muzikologa a IM Kaňovského - pokud ty symfonické básně pana V.N. jako diplomku napíše, prosím o zveřejnění, Věčná touha (ale i jiné) jsou nááádherné. Trochu mimo téma, omlouvám se.

23.10.2009 19:47 | Autor neznámý

Když zlovolní pořadatelé začali dříve, tak to určitě postihlo mnohem více hráčů spoléhajících na své přesné hodinky. Kolik bylo dneska kontumací kvůli pozdnímu příchodu?

23.10.2009 19:43 | Autor neznámý

Jak může kolo začít předčasně a jak mohou kontumovat hráče, který přijde ve 14:59, přestože oficiální čas kola je 15:00? Co to je za šlendrián!?

23.10.2009 19:36 | Autor neznámý

...tedy, vzhledem k blbostem v přenosu možná neplatí to 0-1

23.10.2009 19:36 | Autor neznámý

Potvrzuji to, co bylo napsáno. Viktor přišel asi ve 14.59 (odhadem tak čtvrt minuty po začátku kola), ale kolo začalo předčasně. Pokud jde o můj názor, to pravidlo mi připadá nesmyslné nebo přnejmenší přliš přísné. Hráči by měli chodit včas, ale trestat by se pozdní příchody měly buďto jen někde (na superturnajích, kde hráči bydlí do pěti minut od hracího sálu a dostanou od organizátorů pěkně zaplaceno), nebo nějak jinak. Během posledních pěti let jsem jednou kvůli nepříznivé kombinaci vlastních omylů také na důležitou partii přišel pozdě, tehdy se naštěstí ještě nekontumovalo. Myslím si, že Viktor měl být zodpovědnější, ale kritiku si zaslouží spíše to pravidlo. Je to každopádně škoda, ale hraje se dále. V posledním kole by to bylo horší.

P.S.: Shodou okolností jsme se po cestě autobusem do hracího sálu bavili o velmistru Tkačóvovi (moje fonetická transkripce vypadá hodně divně, ale čte se to tak) i o jeho kontumační prohře s Ázerbájdžánem.

23.10.2009 19:33 | Autor neznámý

Nu, nebyl jsem od pravdy daleko, Zbyněk už půl. Prohráváme se Španěly 1:3, zítra se naše týmy asi na online nedostanou. Snad to bude dobře, nijak jim to na onlinu nesvědčí. Využiji toho, abych se s vámi pro dnešek rozloučil. Zítra na shledanou.

23.10.2009 19:33 | Autor neznámý

No tak se nedalo...

23.10.2009 19:31 | Autor neznámý

Aspoň jedna dobrá zpráva, děvčata vedou nad Chorvatskem 2,5:0,5 po výhrách Kulované nad Franciskovic a Pertlové nad Solič. Stejným poměrem vedou Polky nad Bulharkami. Němky smetly Holandsko 3,5:0,5.

23.10.2009 19:27 | Autor neznámý

... ... psal jsem Karpov - Korčnoj, asi přehlédnutí... ... otázka, jestli se to dá udržet? Pořád se hraje, drží mě to u počítače víc než cokoli jiného... jako pamětníka Filipín 1976 (?) - tehdy to bylo na prvních stranách novin.

23.10.2009 19:24 | Autor neznámý

... noELO píše zápas Karpov-Korčnoj

23.10.2009 19:24 | Autor neznámý

Obávám se, že Zbyněk už jen čeká, až prohraje Robert a pak dá partii za remízu. Jak tu šla debata o té technice, podívejte se, ajké problémy má Francouz Cornette s upatněním kvality, ještě by to mohl i prohrát.

23.10.2009 19:21 | Autor neznámý

nemyslim, ze by byl zapas Korcnoj - Kasparov vyrovnany, prece jenom, hrac 2550 nemuze konkurovat Kasparovovi, navic se partie hraly rapid tempem, ve kterem starsi hraci maji vetsi problemy

23.10.2009 19:09 | Autor neznámý

Caruana zase zavěsil. :-)

23.10.2009 19:05 | Autor neznámý

Korčnému je 78 let, neuvěřitelný frajer - páni odborníci, myslíte, že to udrží? P.S. Lepší by bylo resuscitovat zápasy Karpov - Korčnoj než Karpov - Kasparov, bylo by to vyrovnané...

23.10.2009 19:03 | Autor neznámý

Robert ještě vzdoruje, čekal jsem to horší. Koníci s věžkou vypadali, jako by chtěli dát mat. Zbyněk tlačí, ale nevím, jestli není Illescas z gumy. Jestli něco nepředvede bílý jezdec, tak už nevím kudy.

23.10.2009 18:58 | Autor neznámý

Gruzínky  v časovkách otočily podezřelý zápas. Khurtsidze se sice na praporku úplně zhroutila, ale bod vrátila podobným způsobem Gunina a vše dokonala Tatiana Kosinceva, když zpanikařila před hrozbou jednotahovího matu. A remíza na jedničce, Gruzie se může radovat z velmi důležitého vítězství.

23.10.2009 18:56 | Autor neznámý

tak Robert už asi brzo končí ...-)

 

23.10.2009 18:51 | Autor neznámý

U děvčat první výsledek, Němcová remizovala s Medič.

23.10.2009 18:38 | Autor neznámý

Zápas byl, bohužel, znehodnocen kontumací partie p. Lázničky. Nezbývá než doufat, že osvícení sponzoří (jsou-li v tomto případě jací) budou dle návodu nejednoho diskutujícího hledat chybu u pořadatelů.

23.10.2009 18:31 | Autor neznámý

Vypadá to bledě, tohle Robert neudrží. A Francouzi mají na háku Gruzii. Caruana se pokouší o další zázrak pře soupeřovu časovku, už včera jsem nechápal, jak partii vyhrál, tam se ale přenos brzou zakousl. Srbové asi těsně přehrají Řeky.

23.10.2009 18:29 | Autor neznámý

Bohužel kontrolní tah se Cvekovi nepovedl.

23.10.2009 18:28 | Autor neznámý

Nevím, jak si mohl někdo myslet, že tuhle partii Aronjan nevyhraje. :-)

Navara šibalsky. ;-)

23.10.2009 18:22 | Autor neznámý

Cvek se prozatím dostal z nejhoršího.

23.10.2009 18:19 | Autor neznámý

David má smysl pro humor...

23.10.2009 18:18 | Autor neznámý

Navara v patu! 

23.10.2009 18:18 | Autor neznámý

A Levon inkasoval bodík, podrboval se ne hlavě - na hodinách 54 min - a neznatelně se zašklebil

23.10.2009 18:16 | Autor neznámý

U Zbyňka se nějak kouše přenos, to je typické.

23.10.2009 18:15 | Autor neznámý

Podle zapisu tahu bych tipnul, ze vymenili vezky a 31. Jc4 Jc7. Je zajimave, ze zapis je spravne, ale pozice blbe.

23.10.2009 18:14 | Autor neznámý

Aronian vymyslel hezký trik, a už je to 1-0

23.10.2009 18:10 | Autor neznámý

Robert bude myslím záhy ve věžovce bez pěšce.

23.10.2009 18:09 | Autor neznámý

U hráčka je nesmysl!

23.10.2009 18:09 | Autor neznámý

Bud se kiksnul prenos, nebo Hracek nechal vezku...

23.10.2009 18:08 | Autor neznámý

Nj, u Davida je to plochý, to by musel Širov hodně čarovat, aby to pokazil- a on zrovna  ten typ není, vybavme si jeho komba v koncovkách...

23.10.2009 18:04 | Autor neznámý

Davidova koncovka hodn zavání remízou, k pěšci a7 se myslím králem nedostane. Illescas vykryl dámské křídlo, ale Zbyněk může zkoušet škádlit své malé plus zase na druhé straně. Robert si nechal hodně málo času, držet se to bude dosr těžko.

23.10.2009 18:02 | Autor neznámý

David má na (aspoň na první pohled) příznivou koncovku stejnobarevbých střelců. Podaří se mu něco vymyslet?

23.10.2009 17:59 | Autor neznámý

Doporučuji vaší pozornosti ženy Rusko - Gruzie, začíná se tam blicat v docela zajímavých pozicích.

23.10.2009 17:52 | Autor neznámý

Širov se vynalézavým způsobem zbavil jezdcůa probudil svou věž, tohle už asi nepůjde za Davida moc vylepšovat.

23.10.2009 17:50 | Autor neznámý

Salgado má zajímavé nápady, chce dát Robertovi mat přes sloupec f (po Vxa3). Koně spřažen na e5+e6 ovládají nechutně velký prostor.

23.10.2009 17:46 | Autor neznámý

Istratescu to pravděpodobně udrží, ale Arménie stejně vyhraje, na trojce Rumunům vůbec nevěřím. Shaky zavěsil, i Azerbájdžán by měl Anglii udolat. Izrael tlačí, ale Slovinci by mohli udržet samé remízy. Gruzie-Francie moc nerozumím, to je asi otevřené. korčnoj tentokrát trpí, Pelletier je na ručník, Švýcaři asi dostanou 3:1. Mladí Holanďani si asi poradí s Italy, jeden plus už mají.

23.10.2009 17:37 | Autor neznámý

Jak se mi líbí David i Zbyněk s jejich malými plusy, tak Robert nějak moc přemýšlí, pozice nepíjemná, tady mám strach.

23.10.2009 17:34 | Autor neznámý

Zbyněk s Davidem jsou OK, Roberta čeká složitý boj v horší pozici.

23.10.2009 17:29 | Autor neznámý

Kontumace za zazvonění telefonu se do Ela počítá. Jak je to s pozdním příchodem by mne taky zajímalo. Ale podle toho, že na chess results ma Viktor minus a ne nula tak se asi na elo prohra nepočítá.

23.10.2009 17:25 | Autor neznámý

Mě počítač u Roberta radí po 24...Sxe5 25.Jxe5 zahrát 25...Jf5 26.Jxe6 Vfe8 27.Jxg6 Sc4.

23.10.2009 17:25 | Autor neznámý

Ota Válek: Nemela by vzdyt kontumace se nepocitaji aspon ze tak

23.10.2009 17:21 | Autor neznámý

Bude se Viktorovi kontumační prohra počítat do ELA?

23.10.2009 17:17 | Autor neznámý

Širov nechce být pasivní a zkouší oživit dámské křídlo, ale pouští pole c4 a to se mi moc nelíbí. Že by chtěl kouzlit přes diagonálu b1-h7?

23.10.2009 17:13 | Autor neznámý

Robertovo není  moc, napadá mě jen 24...Sxe5 25.Jxe5 Vf4 26.Jxe6 Ve4, o rovinu se ale bude ještě muset bojovat.

23.10.2009 17:09 | Autor neznámý

myslim, že Aronian vyhraje, napadá mne něco jako f4-f5-f6, když se natáhne pěšec na f5, hrozí i zdvojení na osmičce.

23.10.2009 17:06 | Autor neznámý

Po oblíbené pauze jsem zpět. Mě se Dvidova koncovka líbí, Sh3 drží na uzdě možnost f6, prostor je doma. Můžeme v klidu hledat nějaký plán kudy prorazit. Jednou to asi bude f5, ael to bude ještě práce. Držet hráče kalibrui Širova v takové pozici musí být příjemné, lehké plus má bílý na velmi dlouho. jen ať černý pečlivě brání. Zbyněk si v klidu manévruje, to je zaím rovinka, na Robertovo se musím podívat pořádně.

23.10.2009 17:03 | Autor neznámý

Co se stalo s Laznou?

23.10.2009 17:01 | Autor neznámý

Aroňan černého zmáčkl, ale řekl bych, že i po pádu pc6 bude čtyřvěžovka 3P na 2P remis. Tedy měla by být

23.10.2009 16:59 | Autor neznámý

Pojďme k partiím. David asi chce udusit bělopolného střelce, ale bojím se, aby nepojal chybný plán. U Zbyňka je ještě plno figur a u Roberta záleží, kdo líp spočítá zápletky.

23.10.2009 16:59 | Autor neznámý

Hmm, na Davidově místě bych Širovovi nabídl půlku a mazal na pokoj, jestli to bude lámat, tak to může i špatně dopadnout a podle mě už žádnou výhodu nemá, i ten čas se srovnal

23.10.2009 16:58 | Autor neznámý

ale ten klid tam stejně není, vyšiluje tam sto lidí s foťáčky

23.10.2009 16:55 | Autor neznámý

plzenak: Souhlasím a považuju za vážnou chybu, že si Viktor nepřeřídil hodinky na velitelský čas, když je jasné, že na včasném příchodu tak záleží.

Kromě sponzorů mě ještě napadá jako důvod snaha zabezpečit klid v hracím sále od začátku. Kdyby byla čekací doba, budou ještě pět minut po začátku courat hráči sem a tam, o šumu nemluvě. Ale kontumace je moc krutý trest, přiměřené by mi přišlo při prvním provinění napomenutí, anebo trestné odebrání trojnásobku zameškané doby.

23.10.2009 16:51 | Autor neznámý

K tomu focení. Zase je to nedomyšlené. Zkrátit dobu focení na 10 minut nebo dokonce na 5 minut  a nahnat šachisty na vteřinu přesně za desku je hezká teorie,  že je to kvůli mediím a sponzorům. V těch pár minutách se do sálu nahrnou diváci a nehrající členové výprav. Pak není možné se při focení k některým stolů prodrat při okružním běhu sálem mezi pěti stovkami hráčů. Vloni v Řecku na klubovém poháru se mohlo fotit 20 minut a bylo to OK. Diváci se za chvíli rozešli s "úlovky" a já jsem mohl v klidu nafotit to, co bylo potřeba. Dočkal jsem se vždycky i Jirky Štočka . Šachovým hvězdám 20 minut nevadí, ví, že je publicita pro mě důležitá. Když deset minut, tak jen pro akreditované novináře. To se však nikomu nebude líbit.... Profesionálně fotit šachy v sále s bodovým stropním osvětlením bez blesku prostě nejde (stíny v obličeji) a závěrka zdrcadlovky dělá hluk... V.J.

23.10.2009 16:47 | Autor neznámý

Navara nějak tápe. Střelec na h3 je  podle mě k ničemu.

23.10.2009 16:44 | Autor neznámý

Že by ten Aronian zase soupeře přechytračil ?

23.10.2009 16:38 | Autor neznámý

Tuhle jsem dostal fašistickou vidličku na krále a dámu, odporně křivý chod jezdce mne vyprovokoval k několika neuváženým antisemitským výrokům a přitom jsem navíc vzal Jeho jméno nadarmo. Myslím, že hnusný a záludný krok do L by měl být při příští úpravě pravidel též zvážen.

23.10.2009 16:32 | Autor neznámý

to plzenak: Pokud ti hodinky jdou o šest minut pozadu tak jo. Mimochodem, taky nechápu smysl nulové čekací doby. Jediný důvod je podle mne focení.

23.10.2009 16:32 | Autor neznámý

Jestli to bylo fakt o 5 sekund pozdě, tak to má člověk chuť někoho praštit mezi oči (například Iljumžinova)

23.10.2009 16:28 | Autor neznámý

To je takový problém přijít o pět minut dřív ???

23.10.2009 16:25 | Autor neznámý

ano víme, viz. gmvoko níže

23.10.2009 16:23 | Autor neznámý

Víme, že byla kontumace způsobena pozdním příchodem? Pokud to není jisté, je předčasné vynášet kategorické soudy.

23.10.2009 16:23 | Autor neznámý

Vždyť existuje dost značná volnost v tom, jak pořadatelé pravidlo o čekací době uplatní. Iljumžinov má řadu odpudivých rysů, ale zrovna tady je (pouze) spoluviníkem.

Určitě je něco jiného pražská soutěž družstev, která se hraje v pracovní dny a něco jiného uzavřený turnaj, který se hraje v hotelu, kde jsou hráči ubytováni, abych vybral dva vzdálené příklady. Já nemám na pravidlo vyhraněný názor, ale za patřičnou odměnu obhájím libovolné stanovisko

Sponzoři dávají peníze, něco za to chtějí, dobří hráči dostanou za hru peníze, to mi přijde docela vyvážené. Přijít pozdě je neprofesionální.

23.10.2009 16:20 | Autor neznámý

Tak potvrzeno, odchytl jsem Vikiho na Skypu. Podle jeho hodinek došel v 58, usedl v 59, ale pode velitelského času byl u partie o 5 sekund pozačátku hry.

23.10.2009 16:17 | Autor neznámý

Ještě poznámka k čekací době: čekací doby si vždy odhlasuje (v  českých kulisách) valná hromada šach. svazu (pro extr., 1. a 2.ligu) a pro krajské soutěže valná hromada krajského svazu. Tzn. nejedná se o nějakou "poznanou nutnost", ale půjde vždy o zcela svobodné a demokratické rozhodnutí zástupců šachových klubů. V českých soutěžích tento další záchvat regulátorského běsnění se dosud neprosadil (ohledně hracího tempa se tomu již nicméně částečně stalo), nicméně již slyším, jak klepe na dveře maje na rtech slůvko "pokrok" a nůši příkladů např. z atletiky  :-) a všem, kteří dosud nechápou (tzn. nepřišli o zdravý rozum), ťukají na hlavu se slovy: "Ó FIDE učinilo rozhodnutí! Poslechněme rychle, ať jsme vzorní jeho žáci, ať jdeme s dobou!"

 

 

23.10.2009 16:11 | Autor neznámý

Drzý Anglán nechal Shakovi stát už druhého pěšce, to si asi Mamedyarov nenechá líbit, moc kompenzace tam nevidím. Aronian si chce Istratesca usmažit v koncovce. Mezi Armény a Rumuny to vypadá na 4 jednostrané blicky, jen jednou to bude Armén. Pelletier se s Berkesem chytil do varianty, na hodinách už je skoro zle, na pozici se teď uvidí. Rusky s Gruzínkami už dohromady udělaly 46 tahů, to budou velké blicky. Ale tohle tempo hry je na ženském onliu docela normální.

23.10.2009 16:08 | Autor neznámý

Re Rosner:

23.10.2009 16:05 | Autor neznámý

Myslím, že teď už všichni rozumí, proč GM Štoček podobné soutěže bojkotuje. Není sám - právě jsem se definitivně rozhodl - odmítám hrát jakékoliv jiné soutěže, než OP Znojmo a místní blicky či rapidy. Odmítám se účastnit soutěží, kde mi budou vnucována tato FAŠISTICKÁ pravidla! V neděli o tom uvědomím spoluhráče. Nebudu podporovat svojí účastí pravidla, která jdou proti mému svědomí a vnitřnímu přesvědčení! Rösner, ŠK Hrušovany, JmŠS, Znojmo.

23.10.2009 16:03 | Autor neznámý

David je v poho, bude to chtít zlomit, Zbyněk hraje jako obvykle za bílé rovinu a Robert se snaží...

S tou nulovou čekací dobou taky nesouhlasím, když přijdu pozdě tak je to k tíži mého času a tím už jsem potrestaný dost. Prý je to kvůli sponzorům a médiím, no nevím,..

23.10.2009 16:03 | Autor neznámý

Já to chápu, filmovat a fotit se smí prvních pět minut a sponzoři na tom filmu chtějí ty hráče mít...

23.10.2009 16:02 | Autor neznámý

no já nevím, podle mě Širov zrovna hraje koncovky dost dobře, i tam se uplatní propočet... ale s ním je i půlka dobrá, lepší než opakovat prohru bílými z Wijku

23.10.2009 16:01 | Autor neznámý

No jestli sponzoři vyžadují jednotahové partie?! To nejspíše zase zvítězil dobrý nápad nad zdravým rozumem. Vymýšlet jednoduchá a nedomyšlená řešení, na to máme funkcionáře a parlamenty. Promiňte.

23.10.2009 15:57 | Autor neznámý

Mít Šrova v trochu lepší koncovce, to je určitě dobrá věc. Jen aby z toho něco bylo. Dost to připomíná výměnnou francouzkou či Caro-kann, ve kterém černý přebarvil černopolného střelce na c8.

23.10.2009 15:57 | Autor neznámý

Nulová tolerance byla zdůvodněna podrážděností sponzorů, kteří při zahájení kola nevidí všechny soupeře u partie.

Lázničky mi bylo líto, když jel přes půl zeměkoule do ruské zimy, aby vypadl v prvním kole Světového poháru. Ale dnešní prohra je opravdu lajdáctví.

23.10.2009 15:54 | Autor neznámý

Robert zrušil mír a jde po pěšci e5. Ještě ho sice vzít nemůže, ale jednou, po Je7-c6 a 0.0+Ve8 možná ano. Uvidíme, jak se bílý pomstí na Pd5, zatím na něj moc nemůže.

23.10.2009 15:52 | Autor neznámý

David už tam má koncovku, podle mě s malou výhodou.

23.10.2009 15:51 | Autor neznámý

Navara rozehrál svou oblíbenou variantu, která mu přinesla jediné vítězství s Kramnikem - loni v rapid zápase v Praze. Získal přinejmenším cennou půlhodinu.

23.10.2009 15:51 | Autor neznámý

tak mě teda výherně nejzajímavější připadá právě ta Robertova. Lehký plus ještě u koncovkaření Davida.

23.10.2009 15:48 | Autor neznámý

Zápas pořád může dopadnout dobře, záleží, jak pořídí David a zejména Zbyněk - ten je jediný z našich s vyšším ratingem než soupeř. Bohužel čtyři remízy, jak jsem pro sebe ráno tipoval, to už nebudou. Zbyňkova pozice je fakt pro trpělivé, ale to zrovna on je. Bude zajímavé, jestli se Robert spokojí s remízou.

23.10.2009 15:44 | Autor neznámý

Poprvé jsem to nyní zažil na Evropském klubovém poháru (i když jsem tedy nemusel za tou šachovnicí sedět) a nijak mě to neuchvátilo. Myslím, že v šachu jde dost o individuální přístup "věci" jako že někdo při jízdě na partii musí cucat tužku aby vyhrál, druhý zase musí něco jiného, další je právě pověstný svými pozdními příchody atd. A to jsou právě šachy! Myslím, že tahle ta spartakiádnost ubírá celé té ceremonii kolem na půvabu. 

23.10.2009 15:43 | Autor neznámý

Re OV - inu, to jsou šachy, které mají bavit ty, kteří je hrají. Nulová toplerance má vést k partiím, které by bavily diváky, doufám, že se nad partií 1.e4 1-0 pobavili opravdu dobře. Černý uznal marnost svého odporu a ani k partii nepřišel. Kirsan for ever!

23.10.2009 15:40 | Autor neznámý

Tradiční bleskový průlet onliny ukázal, že již 2. kolo svedlo dohtomady zajímavé dvojice, třeba u žen souboj prvních dvou nasazený týmů. Ale zatím celkem nuda, zahájení se jen rozjíždějí. Připadá mi to jako slovansko francouzský den, pozice z těchto zahájení jsem zahlédl dost často.

23.10.2009 15:38 | Autor neznámý

Re: Frenik - samozřejmě souhlasím. i já jsem odkojen hodinovou čekací dobou. To jsou však šachy na amatérské úrovni. 

23.10.2009 15:30 | Autor neznámý

Pripada mi logicke, aby pri nepritomnosti soupere byly spusteny hodiny a vse je vyreseno. Pokud se nedostavi do hodiny, tak kontumace(je to tak u nekterych nasich soutezi).

23.10.2009 15:25 | Autor neznámý

Ota Válek - Šachy  jsou přece jen trošku specifické, partie trvá relativně dlouho, například třeba oproti zmiňovanému sprintu a co když se hráči těsně před partii "neudělá dobře" a nesnese to odkladu. Vzhledem k celkové době partie je těch 5-10 minut  maličkost, nehledě k tomu, že to samotnou partii neprodlouží, čas jde na vrub chybějícímu hráči, takže si myslím, že alespoň 15 minutová čekačka je na místě

23.10.2009 15:24 | Autor neznámý

Zdravíčko. Než jsem stihl dojíst svůj pozdní oběd, tak tu máme nějaký malér. Viktor má zřejmě neplánovaný volný den. Je z českých šachistů myslím první, kterého postihlo to slabomyslné pravidlo. Kolem zápasu asi bude rochu dusno. No, určitě se dovíme, co se přihodilo. David rozehrává nějakou okrajovou kulišárnu, Zbyněk má svou variantu, uvidím, jestli na zkušeného soupeře něco s malou výhodou pořídí. Robert má francii ve verzi, která by se mu moha líbit.

23.10.2009 15:23 | Autor neznámý

ještě žije naděje, že pořadatelé neumí restartnout Viktorovu partii (třeba jako v Sofii) a normálně se hraje.

23.10.2009 15:22 | Autor neznámý

Souhlasím s Belbem. Nulová čekací doba, ale třeba i tempa s přidáváním času, to jsou voloviny, které se zavádějí zvrchu. A naši představení nám to cpou také (něco musí - čekací doba, něco nemusí - tempo). Na Islandu nevidím nic nebezpečného, těsná výhra je ostudou. Ostudou zavání i dnešní Lázničkova asikontumace. Tak jsem zvědav, co se vlastně přihodilo...

23.10.2009 15:15 | Autor neznámý

Jsem moc zvědavý, co se o tom dovíme. Viktor odstartoval tenhle turnaj dost nešťastně, dokonce jsem tipoval, že ho dnes vystřídá Zbyněk.

23.10.2009 15:15 | Autor neznámý

Je však třeba podotknout, že pozdní příchod znamená kontumaci ve všech odvětvích sportu. Z historie jsou známé tragédie, kdy favorit sprintu na olympiádě nestihl o minutu registraci na rozběh a jel domů atd.

23.10.2009 15:12 | Autor neznámý

Tak to je velmi nepříjemné, právě na souboj Valleja s Viktorem sem se moc těšil...

23.10.2009 15:11 | Autor neznámý

To pravidlo samo o sobě je shit. Jako by toho stresu nebylo hodně při partii. Vymysleli ho lidi, který nejsou šachisti (FIDE) a teď ho jako totalitně cpou všude, do každé země a do každé soutěže

23.10.2009 15:09 | Autor neznámý

Se obávám, že tahle kontumace asi dost poznamená i výkon ostatních... aspoň že jsme přišli "jen" o černé

23.10.2009 15:08 | Autor neznámý

Pravidlo "Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí" nabývá nových rozměrů...

23.10.2009 15:06 | Autor neznámý

ježiš, proč tam svítí u Lázni 0-1? snad né pozdní příchod

23.10.2009 15:06 | Autor neznámý

Asi nepřišel, nic jiného mě nenapadá...

23.10.2009 15:06 | Autor neznámý

Co se stalo? Viktor nepřišel včas k partii?

23.10.2009 15:03 | Autor neznámý

Těším se na bojovný výkon a dobrý výsledek našich. Vzhledem k tomu, že za ČR nastoupil nejsympatičtější český šachista a tři mí oddíloví kolegové, bude fandění opravdu upřímné.

23.10.2009 14:56 | Autor neznámý

tak už on-line nastartovali, vzhledem k 0 toleranci brzy zahájíme

23.10.2009 14:36 | Autor neznámý

Po bitvě se každému dobře mluví, ale myslím, že výstavba Soni byla velmi riskantní a především nepřipravená. Proti silnému soupeři si každý nepřipravený experiment v zahájení koleduje o průšvih. Snad to bude dnes lepší, i když je zase ošidné, že se od žen čeká výhra a Jana má černé.

23.10.2009 14:21 | Autor neznámý

Va4 je prostě dobré univerzálně. :-)