Kislinskij a reprezentace

13.06.2012 15:03 | Reprezentace ČR

Koncem května se objevily v diskuzi (článek z 28. 5., článek z 21. 5.) názory o Alexeji Kislinském a jeho případném zařazení do reprezentace České republiky. Pokusili jsme se zjistit přímý názor reprezentačního kapitána IM Michala...

Koncem května se objevily v diskuzi (článek z 28. 5., článek z 21. 5.) názory o Alexeji Kislinském a jeho případném zařazení do reprezentace České republiky. Pokusili jsme se zjistit přímý názor reprezentačního kapitána IM Michala Konopky. "Nejenže nemám problém se k tomu veřejně vyjádřit, ale dokonce si myslím, že bych se k tomu vyjádřit měl." Není potřeba výmýšlet dlouhý seznam otázek, téma jasně vymezuje první z diskuze: Neměl by být Alexej Kislinskij zařazen dodatečně do širší nominace na olympiádu?

"Důvodů, proč nebyl zařazen ani do širšího kádru reprezentace, je více. Po jeho přestupu na naši listinu jsem rozebíral jeho partie a turnajové výsledky. Zajímavý hráč, úroveň hry lehce nad 2500. Ovšem zatím minimální zkušenosti z těžkých turnajů a partií proti hráčům nad 2600 poskrovnu. Po šachové stránce nebylo moc důvodů zařazovat takového hráče mezi kandidáty reprezentace."

"Do nominace ovšem promlouvají i jiné aspekty. Je ideální, pokud nominovaný tým tvoří zároveň dobrý kolektiv. Jsem přesvědčen, že pokud by se měl cizinec, který právě přestoupil na českou listinu, okamžitě zařadit do reprezentace, musel by splňovat určitá přísná kritéria. Především by měl šachově nepochybně převyšovat některé členy základní pětky (rating bych očekával minimálně 2600), měl by mít dobrou mezinárodní pověst a přátelské vztahy s našimi reprezentanty. Pak by se dalo o případném okamžitém zařazení do týmu uvažovat. Reprezentovat Českou republiku na olympiádě nebo na ME družstev je velká pocta. Máme u nás řadu vynikajících hráčů, kteří o to velmi stáli, ale nepovedlo se jim to, byť poctivě trénovali. I proto je logické, že na hráče, který byl čerstvě převeden z jiné federace a uvažuje se o něm jako o kandidátu reprezentace, je přísnější metr. A tak prozatím raději zařadím do širší nominace Martina Petra, než Alexeje Kislinského."

"Změna federace není běžná věc. Dalším aspektem, který by nás proto mohl (z hlediska reprezentace) zajímat, je důvod přestupu hráče na českou listinu. Jakou má k tomu motivaci, jaký má vztah k České republice? Proč zrovna k nám? U Kislinského to není úplně zřejmé, česky nehovoří a nebydlí u nás. (jen na doplnění – v posledních měsících se na naší ELO listině objevili i Oleg Spirin a Thomas Hinks–Edwards. Prvně jmenovaný již dlouho bydlí v Karlových Varech, mluví česky, chodí do našich škol, druhý žije a pracuje v Praze. U nich jsou důvody pro změnu federace jasné). Myslím, že kapitán, který navrhuje nominaci, ale i kolektiv, který ji poté schvaluje, můžou i tyto záležitosti brát do úvahy."

"Na přeboru republiky v Koutech ovšem Kislinskij svým výkonem překvapil. Hrál atraktivně, jeho dynamický styl slavil úspěch. Domnívám se, že úroveň jeho hry byla vyšší, než v předcházejících obdobích, je vidět, že na sobě pracuje. Na základě jediného turnaje nebudu přehodnocovat stanovisko, formulované výše, ale pokud se Kislinskému podaří udržet takovou úroveň, je nepochybné, že šanci dostane. A bylo by dobré, kdyby se v době, než k tomu dojde, začal učit český jazyk a budovat vztahy v České republice."

Pravidla převodů z federace do federace

"Ještě pár slov všeobecně k pravidlům převodů z federace do federace. Náš Registrační a přestupní řád, který si můžete přečíst na stránkách ŠSČR, určuje tyto podmínky ve článku 4 – Převody hráčů mezi federacemi. Vybírám z něj, že při převodu hráče z jiné federace se přihlédne k tomu, zda byl hráč minimálně po dobu jednoho roku registrován v ŠSČR jako cizinec (myšleno – hráč by měl minimálně jeden rok hrát v českých soutěžích družstev). Dále se uvádí, že nutnou podmínkou pro schválení je splnění všech kritérií, daných FIDE.

V pravidlech FIDE (Handbook FIDE, C/05) pak stojí, že převeden smí být hráč, který buď získal státní občanství nové federace, nebo se naturalizoval, nebo pobýval nepřetržitě po dobu dvou let v zemi, které není občanem. Tato doba se zkracuje na rok, pokud se hráč nezúčastnil do doby 5 let před datem registrace žádné oficiální soutěže FIDE. To je jistě zajímavé pravidlo, které ale FIDE změkčuje v dalším odstavci, kde se stroze uvádí, že hráč může přestoupit i tehdy, pokud FIDE souhlasí s transferem (že by proto, že se za převod platí poplatek 250 euro?). Přísnější jsou pravidla ECU, platná od 1. 1. 2012. V části, věnované podmínkám účasti v oficiálních evropských soutěžích pod hlavičkou ECU se uvádí pro hráče bez státního občanství nové federace tříletá podmínka pobytu v nové zemi zkrácená na dva roky, pokud hráč nestartoval během 5 let v žádné oficiální soutěží FIDE. Takový hráč by měl mít navíc zažádáno o státní občanství nebo prokázat, že tak hodlá učinit. Netroufám si tvrdit, zda takto nastavená pravidla budou za rok na mistrovství Evropy družstev platit. Myslím, že pár týmů by s tím mohlo mít problémy. Spíše tipuji, že postačí být 3, resp. 2 roky na listině nové federace."

88x 1469x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (88) Aktualizovat
16.06.2012 19:35 | Autor neznámý

Zrovna jsem si precetl clanek na Idnesu o polskym fotbalovym tymu, kde je nekolik Nemcu a Francouzu. Vcelku vtipny. Ja si myslim, ze pokud chce "cizinec" reprezentovat jinou nez rodnou zemi, tak by v novy zemi mel bydlet a umet jazyk. Minimalne toto. Jde o to, ze kdyz na ne nebudeme klast tyto minimalni pozadavky, tak si rovou muzeme najmout nekolik Cinanu ci Rusu. To by nebylo dobry pro nikoho. Mozna je to trochu nacionalisticky pohled, ale chci, aby nas reprezentovali jen Cesi (to ovsem nevylucuje, ze se nejaky cizinec Cechem stane az v prubehu zivota). To ovsem neni nic proti K. - ja netusim, zda tu bydli, umi cesky atd.

16.06.2012 16:11 | Autor neznámý

Re:capjar ne nebude to ok,ani z jihu ani ze severu.Pokud tu někdo bydli ,déle než 5 let tak se dá předpokládat,že má nějaký vztah k ČR.Tak pak ok ať reprezentuje.

16.06.2012 14:40 | Autor neznámý

 to david brazina: Souhlas! 

16.06.2012 14:39 | Autor neznámý

 to JD: takže pokud to budou jen hráči ze západu, je to OK ? 

16.06.2012 12:44 | Autor neznámý

Kislinským to může začít...

16.06.2012 12:20 | Autor neznámý

 jakoby to hrozilo 

16.06.2012 10:24 | Autor neznámý

Tady jde lidem spíše u o to , aby za nás nehrál nějaký ruský mančaft.

16.06.2012 06:45 | Autor neznámý

 JD, souhlasim s Vami. To co mi vadi je to, ze se apriori odmita kislinskeho moznost reprezentovat pokud nebudou splnene pozadavky lidi, kteri mu sachove nesahaji ani po kolena. co je komu do toho jaky ma osobni zivot? co je komu do toho jestli se zde ozeni nebo ne. a uz vubec o techto vecech nema vykladat kapitan. nominace ma byt podle vykonosti, a do soukromi nikomu nic neni.

 

To bolek: nevim proc kdyz jsem prihlaseny pres mobil, tak nss laguje, temer se neda psat, strasne pomala odezva. pritom pripojeni v pohode. android - google chrome.

15.06.2012 21:56 | Autor neznámý

re:giocozo Co ty vlastně s Kislinským máš?

re:pan Bražina     To chceme za každou cenu vyhrát?Vůbec není řečeno ,že Kislinský je lepší než Martin Petr,Štoček nebo Babula.Jinak ta "slovenka" na olympiádě ,tedy slovensky neuměla a působilo to docela trapně.Takovou medaili pro Česko bych nechtěl.

 

15.06.2012 18:14 | Autor neznámý

Kdy přestoupil IM Spirin?

15.06.2012 15:44 | Autor neznámý

Slušná búrka v pohári vody, keď na augustovú olympiádu je to už bezpredmetné. Ale vyskúšať Kislinského či už na Mitrope, alebo dokonca na Európskom tímovom šampionáte by sa dalo. Len tu cítim iný problém medzi riadkami p. Konopku. Ak ho pozve, niekomu z dlhoročných (originál českých) opôr repre musí odrieknuť. A ak sa Kislinskij z rôznych dôvodov neosvedčí, neurazí sa onen hráč a nebude trucovať? Stojí to kapitánovi za to?

Osobne by som začal budúcou Mitropou, to sú predsalen B-čka. Tým by sa odskúšalo jednak ako kvalitne zahrá "s levíčkom na prsiach", jednak či zapadne do kolektívu. Vyhadzovať ho apriori pre cudzí pôvod mi príde nepatričné. Keby ste tam už niekoho importovaného mali, nepoviem. Ale jeden sa snáď znesie. Aj keď to nieje Movsesian.

15.06.2012 15:00 | Autor neznámý

Nestačilo by registrované partnerství?

15.06.2012 14:41 | Autor neznámý

No to je slovo do pranice! Ožeňte ho a může reprezentovat hned

15.06.2012 14:28 | Autor neznámý

To byl jen sen. Je mně jasné, že si ten ,,kavárenský hráč,, , který si podle slov Vojty Pláta škodí objížděním slabších openů, bude muset minimálně počkat do roku 2014 na ME, kde ho už Vuorin a spol. rádi uvidí. Mezitím, podle slov MM Konopky, by měl budovat vztahy v České republice, nejlépe se zde asi oženit a tím pádem by byla znalost českého jazyka zaručena. Kdo to přeci jenom nechce ještě vzdát bych doporučil nápad pana Pavla Háse, jít protestovat se spacákem na Strahov a kdyby ani to nepomohlo, tak Pendolinem rovnou k Mezinárodnímu soudnímu dvoru.

15.06.2012 14:27 | Autor neznámý

giocozo: což takhle přečíst si nadpis a celý článek a poté na mě reagovat. Děkuji

dále zde příkládám zajímavý odkaz www.fide.com , na kterém se člověk krom progresu doví také turnaje, které hráč odehrál a soupeře s kterými hrál. Já osobně bych doporučoval projet si trojici Štoček,Cvek,Kislinsky a porovnat si to. Potom bych ještě doporučil podívat se na českou listinu podle národního ELA, schválně kde bude 

Také bych se vyvaroval blábolům o tom že Kislinski hraje na 2600 když tak zahrál 1 turnaj z kolika posledních 20? Nepočítám takové hraní si s 1900 a dělání 7 ze 7  apod. A pokud by měl dohnat Jiřího Štočka tak bude ještě muset aspon 10 takových turnajů nad 2600 odehrát, potom si myslím, že by ho olympiáda za 2 roky neměla minout. Samozřejmě reprezentovat naši zemi nebude mít snadné, ale je mladý, rád zajde do hospody takže věřím, že jemu to vrásky na čele nedělá

15.06.2012 13:56 | Autor neznámý

Já bych tu sestavu poskládal stejně, bohužel je tady ale problém, že od roku 2008 může být  jen jeden náhradník, takže byste musel někoho vynechat. A Vlastimil Babula udělal na minulé olympiádě 7 / 9...

15.06.2012 13:48 | Autor neznámý

Trochu se zasním a představím si, že repre-kapitánem jsem já. Tak tady je sestava :

1.-David Navara - naše vlajková loď, stálice se zkušenostmi ze superturnajů

2.-Viktor Láznička - pro někoho už naše nová jednička, pokud je ve formě, tak i David má problém

3.-Zbyněk Hráček - český Karpov, neudělá křivý tah, bez něho si snad ani reprezentaci neumím představit

4.-Alexej Kislinskij - žolík, vlna energie, neustálý kombinační i časový tlak na soupeře, v současné formě výkonnost nad 2600

5.-Jiří Štoček - má potenciál být naší trojkou, bohužel střídá často formu, ale pokud jí má, je schopen vyhrát jakýkoliv turnaj a nejenom na našem kontinentu

6.-Vlastimil Babula - naprosto spolehlivý hráč, který podává vyrovnané výkony během celé své kariéry. Neškodil by někdy větší tah na branku

 

15.06.2012 13:12 | Autor neznámý

Možná, že je chyba v tom, že se nominace ponechává na rozhodnutí M.Konopky - i když jeho argumenty vypadají logicky. Já bych pro tyto případy zavedl pravidlo, že ten, kdo vyhraje  MČR - nebo získá stejně bodů jako vítěz, má automaticky nárok na zařazení do širší nominace. Zda se dostane i do sestavy na olympiádu, to už je věc kapitána. V některých zemích mají pravidlo, že mistr republiky má zaručenou nominaci na olympiádu. Určitě se dá vést spor, zda jsou lepší tato jasně daná nominační pravidla nebo subjektivní hodnocení jednoho člověka - v němž mohou hrát roli i pozitivní nebo negativní osobní vztahy, ale aspoň by hráč věděl už před mistrovstvím, že případná nominace bude záviset jen na jeho vlastních schopnostech...

15.06.2012 12:46 | Autor neznámý

David Brazina: Reprezentaci USA pozdravuji, ale zřejmě nepiji dostatečně na to, abych se někdy probudil s pocitem, že žiji v USA.

giocozo: Neměl, protože tak rozhodl trenér. A je tam jasně napsáno, že pokud bude své výsledky, jako z posledního přeboru opakovat nějaký čas, šanci dostane. A jestli tou dobou bude hrát už někde úplně jinde, to je jeho věc. Reprezentace snad není odrazový můstek k tomu, aby si s její pomocí "hostující" hráč sháněl ještě lepší reprezentaci ...

15.06.2012 12:40 | Autor neznámý

Pavel Háse : Asi reagujete, jak jsem vyrozumněl, na příspěvek davida braziny. Ten hurá styl je ale také styl. Nikdo přeci neočekává od zde diskutujících, že budou úplně v obraze a svůj názor budou podávat kdovíjak sofistikovaně. Hlavní otázka zněla, jestli by neměl být Alexej Kislinskij dodatečně zařazen do širší nominace na olympiádu. ( Ano V.Z, pouze na olympiádu) Každý má právo se vyjádřit a i vy připouštíte, že Kislinskij by dle své momentální výkonnosti mohl být zařazen do sestavy, cituji : V nejlepším případě od třetího místa dolů. A o tom to je. O výkonnosti to není a těm co byly vyvráceny argumenty o změně federace se jeho šachy zdají být kavárenské, křivé, nehodné naší reprezentace apod. Přiznejme si a přiznat by to měl hlavně kapitán teamu Konopka, že hlavní problém je úplně někde jinde.

Zaznělo zde několikrát něco jako ,,sázka na osvědčené velmistry,,.Nechci se nikoho dotknout, ale všichni víme, že ,,osvědčení,, jsou pouze dva, tři a u ostatních se pořadí mění podle momentální formy. A o té formě to právě je.

15.06.2012 12:24 | Autor neznámý

ze zdravime reprezentaci usa. doporucuji vam si povyskocit zjevne si sedite na vedeni...

15.06.2012 12:07 | Autor neznámý

Hráči hostují, protože si chtějí zahrát vyšší soutěž a družstvo, které je bere, potřebuje posily na záchranu nebo postup. Protože je to jednodušší a patrně i levnější, než se starat o juniory. Co z toho má hráč, hrající za nějaký D tým někdy i o čtyři soutěže níže? Podle mého melete nesmysly o ničem vy ... Jste členem, nebo kandidátem na reprezentační tým? Nebo věříte, že máte takovou perspektivu? Nebo je to tak, kdy, řečeno vaší terminologií, potřebuje "tlupa nul (lidí, co v daném oboru nic nedokázali) zástupný důvod k tomu, aby mohli slavit, či být pyšní na úspěch, na kterém nemají sebemenší zásluhu"?

Při vší úctě, ať má pan Kislinskij "něco přes 2500", nebo "hraje na 2650", s Mojsevsjanem, hrajícím svého času na 1.desce ho opravdu srovnávat zatím nelze. Máme Navaru, s nevyrovnanými výkony a máme Lázničku, jestli je z formy, jak tu v diskuzi zaznělo, to si já netroufám hodnotit. Takže pozice v nejlepším případě od 3.místa dolů. A jestli někdo "vymlátí" přebor republiky, protože ho tam ještě neznají, ještě neznamení, že by nemohl vyhořet v rámci družstva na olympiádě. Takže bych opravdu tu nominaci nechal na někom kompetentním, argumenty pana Konopky vypadají rozumně a odpovědnost za výsledek nese také on. Ten hurá styl propagace mi připomíná praktiky pravdoláskařů, možná byste mohli vzít spacáky a jít v rámci protestů nocovat na Strahov před sídlo šachového svazu ...

15.06.2012 12:04 | Autor neznámý

V.Z, : No myslím, že se ti toho nepodařilo najít víc. VV ŠSČR schválil pouze širší nominaci reprezentačního družstva na Olympiádu 2012, konanou v tureckém Istanbulu ve dnech od 27.8.-10.9.2012 ! Na jiné turnaje, jak ty píšeš, může být nominace úplně jiná. Mitropa, která už proběhla, měla početně i výkonnostně úplně jiné osazení ! Nominace se dělá vždy ke konkrétnímu turnaji, proto se nemusíš bát, že by se něco rozbíjelo.

Max :  Mě ty vyjádření o kavárenském stylu a křivých šachách vždy rozesmějí. Všichni to nemůžou hrát stejně, jako Karpov za dob své největší slávy. Ten hrál tedy asi rovné šachy, né ? To jsme asi měli i kavárenského mistra světa, né ? No jo no, myslím samozřejmě Tala.

 

15.06.2012 12:01 | Autor neznámý

Tak jistě, pokud nevidíš rozdíl v šachovém oddílu a v reprezentaci republiky, tak se opravdu není o čem bavit.

15.06.2012 11:25 | Autor neznámý

tak proc hraci jinych oddilu hostuji?proc se vita prestup silnejsich hracu? v principu je to to same. mluvite nesmysly diskuze o nicem.

15.06.2012 11:07 | Autor neznámý

A jestli jde o ten tabulkový přísun peněz daňových poplatníků v závislosti na tom, kolik toho který sportovní svaz vyhrál, tak to se obratem nasype zase reprezentantům, řadový hráč z toho nemá nejspíš vůbec nic ...  Maximálně nějaký talent, s lepším lobingem, než má ten nejmenovaný "sporný" z Brna, dostane zaplaceného trenéra, což je pohříchu někdy spíše trafika pro trenéra. Takže by se to asi mělo nechat především na nich, zda si mezi sebe někoho cizího vezmou, nebo ne.

15.06.2012 10:58 | Autor neznámý

David Brazina: A mě je zase cizí ten přístup natahat do "repretýmu" přistěhovalce jen proto, že by se možná mohlo něco vyhrát - nevyhrálo se nic ostatně ani v době s Mojsevsjanem, protože takové bychom tehdy potřebovali ještě dva ... A proč vlastně vyhrávat s pomocí přistěhovalců cokoliv? Aby pivovarům stoupla útrata, až si celá hospoda dá několik rund navíc, aby se oslavilo, "jak jsme jim to MY zase nandali"?

15.06.2012 10:51 | Autor neznámý

Pan Kislinskij je na osmém místě českého žebříčku. Nechápu, proč by měl přeskočit osvědčené reprezentanty jenom proto, že se mu povedl jeden turnaj.

15.06.2012 09:14 | Autor neznámý

 giocozo: Reprezentace tu není pouze na olympiádu, ale i na jiné turnaje. Olympiáda je dle pravidel FIDE, kde se mi nepovedlo najít jaké jsou pravidla pro samotné hráče. Např ME už je tuším dle ECU (nebo by aspoň mělo být), tak proč rozbíjet tým na jeden turnaj? Navíc jsem zde psal: možná, protože se v té legislativě nevyznám  a tak věřím, že reprezentační trenér bude mít nejlepší přehled o tom koho si do svého týmu může a chce vzít. 

PS: Něco mimo : mě osobně Kislinski nepřesvědčil, že by potřeboval do repre, jeho kavárenský styl je sice moc pěkný, ale v blickách mám s ním 2,5 : 0,5  A než se na mě vrhnete je to vtípek pro odlehčení bojovné nálady 

15.06.2012 07:33 | Autor neznámý

 to bond a zbytek: za svym nazorem ohledne svobody si stojim. Zvasty o tom pravem ceskem srdicku jsou k bliti. Pokud vam nevoni pripad Svobody, srovnejte s Lendlem, ktery se tvaril ze neumi cesky a nechal si prekladat dotazy do anglictiny, nebo s Navratilovou... Stejne tak je ujety argument ze budete soudit cloveka podle toho jestli hraje kavarnu nebo ne, to snad nemyslite ani vazne?? Nevidim zadny rozdil mezi Svobodou, ktery se v ceske republice pouze narodil a shodou okolnosti skoncil za kopeckama, s Kislinskym, ktery se z jakehokoli duvodu rozhodl byt u nas. Slovaci maji jedno zlato ze zimnich olympijskych her a to rozhodne nevyjela Slovenka ze? Mala Ceska republika, plna malych ceskych lidi, kterym vadi reprezentace cizince, ale uz jim nevadi ze chodi do prace do firmy ktera take neni ceska.... Tohle uvazovani je mi cizi a od lidi co dokazali v dane oblasti s prominutim hovno, je to trapne... 

15.06.2012 07:05 | Autor neznámý

Vuorin: křívé šachy, kavárenské zahájení ... to mě snad roztrhá, díky :) :) :)

15.06.2012 06:31 | Autor neznámý

V.Z, : Nevím nic o tom, že by se šachová olympiáda měla konat pod hlavičkou šachové evropské unie( ECU ). Ani ve svém kalendáři ji nemají. Hochu, trochu se příště alespoň informuj, než začneš rozumovat.

15.06.2012 06:20 | Autor neznámý

Jsou lidi, pro které nemá tento problém rozměr jen šachový. - Když jsme byli před rozpadem federace, Slováci často říkali: "Zůstaneme s vámi, dokud to pro nás bude výhodné." Jenže to právě bylo špatně; soužití dvou národů není kšeft, na kterém obě strany vydělají. Nýbrž smlouva, za kterou se v nouzi nejvyšší i pokládají životy.

A zrovna tak dobrého hráče bych neposuzoval zas tolik, jak je dobrý, ale jestli chce být Čech. Připomenu půlkaře Wilsona Kipketera, který odešel do Dánska, protože tam chtěl žít,  a Keňa mu řekla, že buď Olympiádu vyhraje jako Keňan, nebo tam vůbec nepojede. A milý Kipketer si řekl, že být Dánem je pro něj důležitější než být olympijským vítězem.

14.06.2012 22:38 | Autor neznámý

 Ono to asi v tom článku je neviditelné 

Přísnější jsou pravidla ECU, platná od 1. 1. 2012. V části, věnované podmínkám účasti v oficiálních evropských soutěžích pod hlavičkou ECU se uvádí pro hráče bez státního občanství nové federace tříletá podmínka pobytu v nové zemi zkrácená na dva roky, pokud hráč nestartoval během 5 let v žádné oficiální soutěží FIDE. Takový hráč by měl mít navíc zažádáno o státní občanství nebo prokázat, že tak hodlá učinit. 

14.06.2012 21:47 | Autor neznámý

 ad Tomáš: 

14.06.2012 20:51 | Autor neznámý

-> V.Z. 2) Kdybych se ocitl v tak nepravděpodobné pozici, tak bych v prvním hnutí mysli napsal: "Chceme dosáhnout co nejlepšího výsledku na s hráči, kteří se narodili v Čechách či na Moravě nebo ve Slezsku." Po chvíli by se mi to rozleželo v hlavě a vzpomněl bych si, jak jsem v Chanty-Mansijsku okukoval Američanky v sestavě: Irina Krush, Anna Zatonskich,Tatev Abrahamyan, Kamile Baginskaite, Sabine-Franceska Foisor. Pak bych si dal nohy na stůl a pustil video s Romanem Džindžichašvilim, který se nenaučil anglicky ani po třiceti letech pobytu v USA, a měl bych jasno.

14.06.2012 20:32 | Autor neznámý

 Za vykon na MCR si Alex repre zaslouzi, ale to objizdeni slabsich openu mu skodi, preci jen repre hraci tohle neaplikuji.

14.06.2012 20:28 | Autor neznámý

V.Z, : Já opravdu četl i pravidla převodů z federace do federace. Myslím si ale nadále, že hlavní důvody nenominace Kislinského do reprezentace jsou někde jinde, než nedostatečná výkonnost, vazba k Česku, čeština atd. Píše se, že hráč by měl hrát minimálně jeden rok v českých soutěžích, nikoliv musel. Co se týká federace, myslím, že je to otázka jednání. Jak už jsem se zmínil, Sergej Movsesjan také nepobýval na Slovensku dva roky, ani nebyl dva roky na jejich listině a téměř okamžitě je mohl reprezentovat. Je ale jasné, že pokud o hráče nestojí kapitán mužstva, nebude někdo něco v tomhle ohledu podnikat.

Jako šachovému fandovi je mně jen zkrátka líto, že Alexe neuvidím hrát v našich barvách, protože jeho herní projev na mě udělal velký dojem a nejsem určitě sám, kdo si myslí, že by nám mohl pomoci. Přeji reprezentaci konečně nějaký velký úspěch.

14.06.2012 20:19 | Autor neznámý

-> V.Z. 1) za opomenutí se omlouvám 2) pravidla si vykládám takto: FIDE dnes registruje Kislinského pod federací CZE, tedy FIDE souhlasí s tranferem tedy Kislinsky může startovat v soutěži, kterou FIDE pořádá. Co je špatně? 

14.06.2012 20:10 | Autor neznámý

Abych si mohl udělat úplný obrázek, zajímaly by mě odpovědi na několik otázek:

Ze širší nominace na Olympiádu 2010 vyjímám: "... + případně jeden další hráč úspěšně startující na MČR v Ostravě." Proč nebyl obdobný postup zvolen i letos?

Znamená širší nominace pro nominované nějakou finanční odměnu?

Je počet šířeji nominovaných nějak omezen? Není věta "A tak prozatím raději zařadím do širší nominace Martina Petra, než Alexeje Kislinského."  jemnou manipulací se čtenářem v drtivé většině sympatizujícím s českým GM?

14.06.2012 19:51 | Autor neznámý

giocozo: Někteří si stále nepřečetli celý článek? Tak ještě 5x raději třeba už se rozsvítí

Tomáš: Tak za 1) proč ignorujete Slezsko? za 2) chtěl bych vidět vás co byste napsal. Jste v situaci kdy máte sestavený tým a začnou do vás lidé hučet, že tam chtějí hráče, kterého neznáte objevil se pod naší Federací a když o tom uvažujete tak kouknete do pravidel, kde zjistíte že stejně asi nemůže hrát, protože pravidla to zakazují.

14.06.2012 19:44 | Autor neznámý

Myslel jsem, že k účasti na šachové olympiádě je třeba šachová výkonnost, ale dozvídám se, že jsou potřeba ještě další, sice přísné, ale těžko měřitelné kvality. Nad požadavkem češtiny se musím uchechtnout, Kislinky nejspíš mluví nejméně dvěma světovými jazyky, takže komunikace s ním by neměla být problém.  

Zdůvodnění reprezentačního trenéra jsem si přečetl se zájmem a jsem za něj rád, ale zaráží mne ojedinělost komentáře. Argumentační slabost by vynikla, kdybychom si mohli přečíst stejně obsáhlé vysvětlení k jednotlivým nominacím Celkem rozumím nechuti pana Konopky Kislinského nominovat, proto nechápu, že rovnou nenapíše: “Chceme dosáhnout co nejlepšího výsledku na Olympiádě s hráči, kteří se narodili v Čechách či na Moravě“ a hotovo. Nemusel by se vyčerpávat zdůvodňováním, všichni nominovaní a většina zdejších diskutérů by to uvítala. Od reprezentačního trenéra očekávám, že se bude chovat podobně jako jiní reprezentační trenéři a když něco neví, tak se namísto řečnických otázek zeptá rovnou hráče.

14.06.2012 19:26 | Autor neznámý

Bond : Nám ale nejde o dlouhodobou výkonnost proboha. Jak už jsem psal, tenhle hráč může klidně za dva roky skončit a nebo mít elo nad 2600. Olympiáda v Turecku začíná zhruba za měsíc, takže si myslím, že hlavní je současná forma, né ? Samozřejmě ale souhlasím s tím, že kapitán si svůj team postaví dle svého uvážení. Jen si zkrátka myslím, že by byl Kislinsky přínosem a posilou.

Vuorin : Křivé šachy ? Co to je ? Dokážeš to vůbec posoudit ? Co bys jako řekl o Morozevičovi proboha ? To je snad styl hry, né ?

14.06.2012 19:17 | Autor neznámý

Na základě jednoho turnaje se samozřejmě výkonnost posoudit nedá. Pokud někdo má zájem, tak si jistě může přehrát jeho partie za delší časové období. Jeho partie mají grády!  Výkonnost kolem 2600 má.

Samozřejmě pan Konopka má nějákou zodpovědnost a radši vezme hráče, kteří pravidelně hrají na úrovni kolem 2600. 

 

14.06.2012 19:12 | Autor neznámý

Mistrovství republiky má prostě jiné podmínky pro účast hráčů (stačí být na FIDE elo listině vedený pod zkratkou CZE) než reprezentace.

Nikde se nepíše, že nominace bude kopírovat výsledkovou listinu MČR (tak je tomu u mládeže), MČR je jen jedno z kritérií braných v úváhu. Nominace je v kompetenci kapitána, ten své rozhodnutí výše zdůvodnil. Nemusíme souhlasit s všemi jeho důvody, ale to neznamená, že je chyba v systému.

14.06.2012 19:08 | Autor neznámý

No to je taky dobrá otázka - na základě čeho mohl hrát MČR?

A chce vůbec do repre nebo tu chce jen bydlet a hrát a živit se šachem (v čemž mu nikdo nebrání)?

A BTW na základě jednoho turnaje se dlouhodobá výkonnost opravdu posoudit nedá, o tom se snad nebudeme přít.

14.06.2012 18:35 | Autor neznámý

Vuorin : Tak to je zase náš klasický Kocourkov. Na mistrovství republiky je připuštěn hráč, který u nás ani nežije a jak tvrdíš ty, ani česky nemluví, potom udělá výsledek a není nominován do reprezentace. Takže se ptám, kde je chyba ?

14.06.2012 18:30 | Autor neznámý

to giocozo:Jsi trochu mimo. Kislinski tu nežije, česky co jsem vypozoroval trochu rozumí, ale nemluví a že mu vyšel jeden turnaj (protože open Orlovou nepočítám, tam nechytl moc silných hráčů), ještě neznamená, že hraje na 2650. A to píšu i přes to, že nejsem nějak proti němu zaujat a vůbec mi nevadí, že za čas za nás bude hrát...

14.06.2012 18:26 | Autor neznámý

Vuorin : Všichni víme o případu Sergeje Movsesjana a také všichni víme, že u nás to byl problém a na Slovensku nikoliv. To samozřejmě nebylo jen o šachistech a českém šachovém svazu, ale vypovídá to dost o Česku jako takovém. A co je na tvé celkem jasné nominaci jasného ? Se současnou formou patří Kislinsky na 4. šachovnici !

14.06.2012 18:19 | Autor neznámý

JD : Co jsem vyrozuměl, tak tu ale Kislinsky žije, má české občanství, hraje za Orlovou, tak vo vo vo co jde ? To je zajímavé, v soutěžích družstev u nás už dávno není problém, že za team z určitého města a tudíž ho i reprezentují, nastupují šachisté z jiných měst, regionů, či států, ale jakmile jde o reprezentaci státu, tak to je najednou problém. Do dnes všichni víme, jak to dapadlo se Sergejem Movsesjanem a ten u nás žil od malička, uměl plynule česky a výkonnost také splňoval. Nemyslím si proto, že by se to u Kislinského mělo někdy zlepšit. Bohužel...

14.06.2012 18:18 | Autor neznámý

to giocozo: Někde jsem četl, že většina lidí diskutující pod článkem (ať už jakýmkoliv,) celý článek ani nečetla. Ty evidentně patříš k nim. Protože kdyby tomu tak nebylo, věděl bys, že vůbec není jasné, že může na akcích ECU hrát.

Nemám nic proti zařazování cizinců do repre, musí mít ale nějakou vazbu k té zemi, což v minulosti platilo např. o Movsesjanovi, Radčenkovi, Jaškinovi?! (u něho si nejsem jist jestli vůbec za repre hrál, akorát vím, že jeho syn válí v našich mládežnických výběrech) a pod.

Navíc je tu poprask kvůli ničemu. Že je někdo v širší nominaci je sice hezké, ale samotná nominace je celkem jasná...

1. Navara

2. Láznička

3. Hráček

4. Štoček

5. Babula

 

14.06.2012 17:56 | Autor neznámý

re:giocozo  Pošleme  autobus na východ /rus-čina/ né,nějaké hráče 2700 přivezeme ,vystaví se falešné doklady jako ,že tu žijí 5 let a hrajou. Vůbec nemusí umět česky,bydlet tady,znát tradice,mít národní hrdost. Nebo ještě lépe ,vůbec tady ani nemusí jezdit, budou jezdit přímo na ME,Olympiadu.

 

14.06.2012 17:32 | Autor neznámý

Vuorin : Haha. Tak ty by jsi ho viděl rád hrát za nás na ME 2014 ? On má formu ale dnes a dnes za nás hraje ! Za dva roky může hrát za někoho jiného, s elem přes 2600 a nebo také už nemusí hrát vůbec.

14.06.2012 17:28 | Autor neznámý

bolek : Jenže z vět typu : Prozatím raději zařadím do širší reprezentace Martina Petra, než Alexeje Kislinského, na přeboru republiky Kislinsky překvapil, na základě jednoho turnaje nebudu přehodnocovat stanovisko vyplývá, že si zatím náš reprezentační kapitán myslí, že to bylo dílo náhody a úroveň je opravdu lehce nad 2500. A to je přesně o té flexibilitě a zkostnatělosti o které už jsem mluvil. Přeci do teamu zařadím radši hráče kterému to dnes šlape a hraje na úrovni 2650, než kamaráda, který je sice dobrý společník, ale v současné době zcela bez formy, nebo né ?

14.06.2012 17:14 | Autor neznámý

Haha, po dlouhé delší době jsem se regnul abych zareagoval na  "lehce přes 2500" a udělal to za mě Bolek.

Po naší vzajémné partii z doby, kdy začal vystupovat pod hlavičkou české federace, jsem získal podobné dojmy jako IM Konopka. Kavárenské zahájení , hra čistě na taktiku a objíždění slabších openů (pochopitelně pro něj slabších), kde se potkával většinou s výrazně slabšími hráči. Samozřejmě na takově saláty jako jsem já to stačilo, ale nevěřil jsem, že do tří let získá ELO 2600 o čež se údajně vsadil s Jiřím Koptou (činovníkem Slavie Orlová, jeho domácího oddílu).

Poslední rok ale pořádně zabral a i když hraje pořád podobné "křivé" šachy, ukázal, že dokáže hrát i se silnějšími hráči (partie se Štočkem je výstavní). Takže by mi nevadilo, kdyby hrál v repre a např. na ME 2014, jestli na to bude mít, ho rád uvidím...

14.06.2012 16:52 | Autor neznámý

giocozo, METH a další, co mají problém správně si vysvětlit výraz "lehce přes 2500":

z odstavce, kde je toto zmíněno jasně vyplývá, že jde o období, kdy přestoupil na českou listinu. Nikoliv v průběhu nebo po MČR v Koutech nebo nyní.

14.06.2012 16:51 | Autor neznámý

Konopka je repre trenérem na věčné časy?

14.06.2012 16:27 | Autor neznámý

Ano, mohla by se, pokud by měl Kislinsky zájem reprezentovat ( nevidím žádný důvod proč né, jednak je to pro každého hráče čest a příležitost a navíc je to spojeno i s finančním ohodnocením), podepsat i nějaká petice ,, Kislinsky do reprezentace,,.A pokud by jsme ho my, pouzí fandové, do té repre opravdu protlačili a navíc team ještě uspěl, mohl by se i každý z nás cítit malou součástkou teamu !

14.06.2012 16:04 | Autor neznámý

Souhlasím se sisojem a panem Hofírkem. Věřím,že je to pro někoho třeba nepříjemné, že by za ČR měl hrát cizinec, na tož Rus, sám jsem Kislinskému moc nevěřil, ale na MČR i turnaji, kterého se účastnil poté a s přehledem ho vyhrál jasně ukázal, že pozvánku dostat měl.
GM Štoček,  Cvek, stejně tak Navara  Lázničkou v ideální formě nejsou, proto se měl zvolit jako případný plán právě Kislinský, místo Martina Petra!

14.06.2012 15:50 | Autor neznámý

Ano, s "úroveň hráče lehce přes 2500" pan Konopka ale hodně "ujel".

14.06.2012 15:48 | Autor neznámý

Opět chci zdůraznit, že p. Konopka může reprezentační tým složit podle svého uvážení. Když tam nechce Kislinského (který tam výkony jednoznačně patří), pak ho tam dávat nemusí, ale ať ho neuráží tvrzením "lehce nad 2500". Souhlasím s diskutujícím přede mnou.

14.06.2012 15:30 | Autor neznámý

Souhlas s giocozo, a jinak nevím, zda vůbec GM Kislinsky má chuť hrát za ČR... Pokud vím, pak domovským klubem v ČR je Orlová.

Ale pokud může hrát na MČR, tak snad může hrát i za repre???!!! Pokud vím pak cílem MČR by mělo být také určení, kdo repre patří a kdo ne... Tak jako v jiných sportech.

Porazí GM Štočka, GM Navara vyhraje před ním šampionát pouze o pseudobodíky, pak nevím co řeší IM Konopka s výkonností ELO2500...!? Když sám skončil až hrubě za ním...Tabulka MČR: 1. Navara+2. Kislinski, 3. Babula -0,5b., 4. Cvek -1, 8. Polák+12.Štoček+13. Konopka -1,5b.,22.Votava -2,5

Kislinsky: remízy Navara, Babula, Cvek, Polák výhra Štoček, Takže se zúčastněnými reprezentanty má GM Kislinsky pozitivní skóre.Perfo 2699!

Tak jak píše pawn, dejte Kislinskému čas a možnost se vyjádřit jak slovně (zda chce vůbec hrát za ČR- po vyjádření kapitána asi těžko), tak šachově (zda na to má).

14.06.2012 15:00 | Autor neznámý

Jak jsme k p. Kislinskému přišli, když tady nebydlí, neumí česky a snad dokonce ani nehraje za žádný oddíl (pokud jsem jej nepřehlédl na extraligových soupiskách, resp. nehraje-li někde níže)?

14.06.2012 14:45 | Autor neznámý

@DB: No rozhodně s tím, že Svoboda neměl k ČR žádný vztah jsi ujel. Mysli, než něco napíšeš.

14.06.2012 14:27 | Autor neznámý

Dejme tomu čas, šachová kariéra Kislinského určitě neskončí za rok, takže není kam pospíchat. Pokud se potvrdí, že to s Českou republikou myslí vážně a bude mít výkonnost, v repre naonec stejně skončí. Jinak pokud jde o hokej, vztah Svobody k ČR a jeho důvody odchodu do zahraničí a následné řešení jeho občanství, jsou snad každému jasné jako 1+1, takže tento příklad je  zcela mimo. Jinaik pravidla pro reprezentování v hokeji a ve fotbale na vrcholných akcích jsou mnohem přísnější než v šachách, pokud již někdo nastoupil za nějakou reprezentaci. Ostatně toto se stalo důvodem, proč byl Petr Nedvěd ve 40 letech nejstarším nováčkem na MS, i když Kanadu naposledy reprezentoval v roce 1994.

14.06.2012 14:14 | Autor neznámý

Oprava : MM Konopky. Promiň Michale.

14.06.2012 14:11 | Autor neznámý

Vyjádření GM Konopky je sice rozumné, ale zároveň trochu alibistické. Kislinsky je tady a teď a ve formě ! Naší ,,čtyřku,, Štočka doslova smetl ze šachovnice, má tah na branku a jde výkonnostně nahoru. Nad hodnocením našeho reprezentačního kapitána, který si myslí, že úroveň hry Alexe je lehce přes 2500 , se nelze jinak, než pousmát. Zasloužit, zasloužilý umělec, vysloužilec, to jsou totalitní výrazy. Chybí tady trochu flexibility a umění zariskovat v pravou chvíli ! Ano, Alex může, jak už se tu vyjádřil jeden z diskutujících, hrát za dva, tři roky za jiný stát. A co ? V současné době hraje za nás ! Nemyslím si, že by byla chyba v komunikaci. Většina naší reprezentace umí rusky, kapitán tam dokonce studoval. Zbavme se předsudků, zkostnatělosti a zravě jednou zariskujme proboha !

14.06.2012 13:45 | Autor neznámý

 V hokeji může reprezentovat na vrcholných akcích mnohem více lidí než v šachu. Je logické, že ti, kteří se cítí být na hraně reprezentace, mezi sebe nebudou chtít pustit nikoho nového. Pravdou ale také je, co je napsáno ve článku. Že hráč by si měl účast v repre zasloužit. Proto mým názorem je, že zatím nenazrála doba pro to, aby byl Kislinskij členem repre. Otázkou je, zda je možné věřit tomu, že dostane šanci,  pokud do budoucna splní všechny uvedené požadavky. Doufám, že ano :-)

14.06.2012 13:06 | Autor neznámý

 co se tu to resi? alibisticke reci za ktere se jeste tleska. kdyz bylo nagano jaky vztah k cr mel svoboda? plna usta kecu o cesi cechum, pripominajici vriskot opic. je mi z vas zle!

14.06.2012 12:47 | Autor neznámý

já bych osobně byl moc rád, kdyby reprezentovat Česko byla opravdu velká pocta a né jen v případě, že je ta pocta podpořena balíkem peněz.  Pak se totiž člověk dívá na různá reprezentační "déčka", která se zdůvodňují nominací širšího ze širšího kádru ČR a podobných blemců. No a co se týče příspěvku, hráči by si reprezentaci měli opravdu zasloužit. (osobností, přístupem, elem apod.)

14.06.2012 12:27 | Autor neznámý

Jen pro některé diskutující bych chtěl zdůraznit, že nárokování místa v reprezentaci nepřišlo od Alexe. Kdyby někdo něvěděl... Přesto oceňuji vyjádření pana Konopky. Myslím si, že bylo velice vhodné prezentovat stanovisko k tématu, které je s takovou vervou šachovou veřejností diskutováno. V mnoha bodech s vyjádřením reprezentačního trenéra i souhlasím.

K uvededným vazbám bych jen rád připojil, že se Alex česky učí a co se týče "nutnosti dalších vazeb", tak jeho bydlení v ČR, je v jednání. Více myslím, že nemusí veřejnosti prezentovat, přeci jen i špičkový šachista může mít soukromí.

 

14.06.2012 11:06 | Autor neznámý

Logické a jasné. Skoro škoda diskutovat.

14.06.2012 08:49 | Autor neznámý

p.Konopkovi za rozumný názor.

13.06.2012 23:11 | Autor neznámý

 p. Konopka 

Někteří diskutéři by si měli důkladně přečíst celý článek, než zde začnou psát. Mě jen baví, že není jisté zda by vůbec mohl hráč nastoupit na Evropě a už jsou zde lidé, kteří se snaží takového hráče do turnaje prosadit. Nikde není názor samotného hráče zda by vůbec naši zemi reprezentovat chtěl i za předpokladu, že by o to byl požádán a ještě by to vyhovovalo pravidlům FIDE. Prostě nechápu vás... 

13.06.2012 22:02 | Autor neznámý

 p.Konopkovi za rozumný názor.

13.06.2012 21:46 | Autor neznámý

... jinak souhlas s panem Konopkou. Ještě by se našel další cizinec, který také neví, zda má v ČR kotvu. Vyhodíme dva naše. Posily půjdou za rok o dům dál a ti naši původní kapitánovi řeknou: "Tak oni ti pláchli, blbé viď, cože s námi, no s námi již nepočítej, hoň si ty cizince".

Vždyť jsem to ve zmíněné diskusi minulý měsíc psal:
...jen upozorňuji, pozor na "průchoďáky". Narušit sestavu reprezentace, rozbít kolektiv 2 hráči,  ale za rok budou oba na Evropě třebas za Holandsko. Za to bych i dobrý výsledek nevyměnil.

Takže zakotvit, vztah a snaha o řeč (tu se učej i "zakotvení" šéfové cizích firem v ČR, ikdyž ve firmě je "in" AJ, prostě to něco o daném člověku vypovídá), pár elobodů a pak není příště problém.

Teď ale rozhodně ne, teď raději, kdyby na něj došlo, třeba Martina Petra.

13.06.2012 21:25 | Autor neznámý

Být Kislinský jako Bobby, tak odsouhlasí panu Hofírkovi: "Jistěže jsem hrál partie na turnaji výborně, ale to Vy nemůžete vůbec poznat....... (paní reportérko)". 

13.06.2012 20:45 | Autor neznámý

deVillante - chtěl jsem napsat to samé. Hráč, který rozumí šachu jako koza petrželi je schopen posoudit výkonnost velmistrů a přesně jí ohodnotit.

13.06.2012 20:37 | Autor neznámý

 To se mi líbí, jak hráč úrovně 5. výkonnostní třídy tvrdí, že hráč hraje alespoň na 2650.

Kislinsky je mi celkem ukradený, nicméně jsem rád, že naše reprezentace má rozumného kapitána.

13.06.2012 20:15 | Autor neznámý

Myslím si, že stanovisko p. Konopky vůči Kislinskému není férové. Pokud nechce, aby reprezentoval, má to říct jasně a nepoužívat pseudoargumentů typu "je lehce nad 2500" atd. Osobně se domnívám (mohl jsem jeho hru sledovat na Ostravském koníku i jiných turnajích), že Kislinského aktuální šachová síla je minimálně někde kolem 2650. Rozhodně vysoce převyšuje M. Petra.

13.06.2012 20:12 | Autor neznámý

Děkuji za vyjádření, myslím, že argumenty pana Konopky jsou smysluplné. Neříkám, že s nimi zcela souhlasím, ale v kauze Kislinskij neexistuje jediné správné řešení. Jsem rád, že se o tom začalo diskutovat, uvidíme, kam se Alexej propracuje do konce roku. Mimochodem, očekávaný rating k 1. 7. má 2551 a pravděpodobně předstihne GM Votavu i Cveka. Nicméně nerozhoduje jen rating, o tom žádná.

13.06.2012 19:21 | Autor neznámý

2 JD. Repre s prům 2650 už máme  1.Navara 2706 2.Láznička 2693 3. Hráček 2624 4.Štoček 2595 , tedy prům 2654

13.06.2012 18:02 | Autor neznámý

JD: Autobus na východ může poslat každý. Ale býval tu jeden, co chtěl schvalovat zákony s Marťany. Třeba by se nám pár takových (myslím Marťanů) do repre hodilo ... Jinak souhlas.

13.06.2012 17:58 | Autor neznámý

Za Česko by měli hrát Češi,čiže s panem zak nesouhlasím.

Taky můžeme poslat autobus na východ a repre s průměrem 2650 seženeme.

13.06.2012 17:54 | Autor neznámý

Kyslinský připomíná kometu, která nečekaně rozvířila stojaté vody naší hráčské špičky. Hodnotit, jestli umí nebo neumí česky mi připadá nesmyslné. Když se chce, dá se domluvit i s Francouzem. Je třeba posuzovat hlavně jeho šachové dovednosti a um, který je nezpochybnitelný. Herně je na tom výborně, což jasně dokázal na MČR a následně na Open Orlová. Mě jeho šachy baví a chtěl bych ho vidět v reprazentaci. Minimálně nominace na Mistrovství Evropy jednotlivců by se pro začátek hodila.

13.06.2012 17:12 | Autor neznámý

Luděk Sedlák se neplete, oba (i PH) názory jsou v souladu s reaitou.

Luděk Sedlák měl jistě na mysli, že tím (poté, v dalším pokračování, čas budoucí..) jsme se připravili..

13.06.2012 16:46 | Autor neznámý

Luděk Sedlák: Ale to se pletete, pan Movsesjan přece za reprezentaci nějakou dobu hrál? Že nedostal občanství a tak raději zmizel na Slovensko, kde ho dostal obratem, to je zase věc jiná. Z wikipedie cs.wikipedia.org/wiki/Sergej_Movsesjan "... Sice žil dlouhá léta v Čechách, kde i hrál v české šachové reprezentaci, umí perfektně česky, ale české občanství mu nebylo uděleno. Na Šachové olympiádě reprezentoval v letech 1998 a 2000 Českou republiku, v letech 2002, 2004 a 2008 Slovensko. ..."

13.06.2012 16:29 | Autor neznámý

Alexeje Kislinského neznám, stejně tak neznám osobně ani ostatní reprezentanty, mohu proto psát naprosto nezaujatě. Diskusi o případném zařazení A.K. do reprezentace jsem sledoval a jsem rád, že pan Konopka napsal svůj názor - je jasný, srozumitelný a jako nestranný pozorovatel s ním musím beze zbytku souhlasit. Něco jiného bylo někdejší možné zařazení do reprezentace ČR Sergeje Movsesjana. Stál o to jak sám hráč, tak celá naše šachové veřejnost, a víme, jak to dopadlo - vinou pár důležitých úředníků jsme se připravili o možnost hrát na šachových olympiádách o medailové příčky.