Třetí kolo našim nevyšlo
01.06.2010 11:55 | Mitropa Cup 2010Ve třetím kole jsme od Itálie dostali tak říkajíc 2:0 - obě naše mužstva odešla ze zápasů poražena, konkrétně muži prohráli 1:3 a ženy ½:1½. Je nutné přiznat, že zvláště u mužů je porážka zcela zasloužená, v tom...
III. kolo - muži
Šimáček zvolil černými proti Caruanovi svou oblíbenou Otevřenou španělskou, ale mladý Ital prokázal své kvality a naši první desku jednoznačně porazil. Talla se bílými v sicilské postupně dostal pod silný tlak, kterému nedokázal čelit. Žilka sehrál bílými vyrovnanou partii s Godenou a Krejčí musel černými bránit čtyřvěžovku s pěšcem míň, kterou udržel.
III. kolo - ženy
Zápas našich žen se zpočátku vyvíjel velmi slibně: Havlíková bezpečně udržela černé figury se Sedinou a Olšarová získala ve Španělské bílými jasnou výhodu. Bohužel pak začala poněkud tápat (například 25.Jxd6! vypadá celkem přesvědčivě), o všechnu výhodu postupně přišla a v koncovce různobarevných střelců sice měla pěšce navíc, ale za ultrasilného černého b-pěšce musela odevzdat střelce. Vzniklá koncovka bez figury je už asi neudržitelná.
Výsledky - muži
Hráč | SLO | GER | ITA | SVK | FRA | HUN | SWI | AUT | CRO | Body |
IM Pavel Šimáček | 1 | ½ | 0 | 1½ | ||||||
GM Vlastimil Jansa | ||||||||||
IM Štěpán Žilka | ½ | 0 | ½ | 1 | ||||||
IM Jan Krejčí | 0 | 1 | ½ | 1½ | ||||||
GM Vladimír Talla | 1 | ½ | 0 | 1½ | ||||||
CELKEM | 2½ | 2 | 1 |
Výsledky - ženy
Hráč | SLO | GER | ITA | SVK | FRA | HUN | SWI | AUT | CRO | Body |
WIM Kristýna Havlíková | 1 | ½ | ½ | 2 | ||||||
WFM Karolína Olšarová | 0 | ½ | 0 | ½ | ||||||
CELKEM | 1 | 1 | ½ |
Fotogalerie
ČR - Slovinsko, 2,5:1,5 (zdroj: oficiální stránky).
ČR - Německo, 2:2 (zdroj: oficiální stránky).
V souboji s nejlepším hráčem turnaje Caruanou náš Šimáček neuspěl (zdroj: oficiální stránky).
IM Marián Jurčík, první šachovnice výběru Slovenska (zdroj: oficiální stránky).
Partie k přehrání
Odkazy
Oficiální stránky turnajeVýsledky na chess-results - muži
Výsledky na chess-results - ženy
Jo, elově třeba není určitě nejvýš, ale jde nahoru, má výsledky, uvidíme...
P.S. Ohledně Katky, stačí říct rodinné/zdravotní/technické důvody. Jen doufám, že to není nějaký truc.
to dejf721: no jenom teda doufam ze se jedna jen o nejakou blbost, a ne o nejaky problem se zdravim nebo tak nejak
to falk novak: z prahy nebo od nekud jinud, neni to jedno? mam fakt rad kdyz mi nekdo neco podsouva. jeste takovym hloupym zpusobem...
Jenom co se týče odjezdu Katky: Katka sama (nebo její manažer) se k tomu zřejmě vyjádří, ale až po turnaji. My samozřejmě k tomu máme určitě informace, ale dokud se k tomu nevyjádří Kačka sama, nebudeme nic z toho zveřejňovat. Díky za pochopení.
Re 02.06.2010 13:14:36 | david brazina
Podíval jsem se jen na český elový žebříček a tam je čtrnáctý.
Spíš jste chtěl slyšet, že není z Prahy, že?
Dobrou chuť k obědu.
to falk novak: moc nechapu tvou odpoved. simi je dlouhodobe nase elove nejlepsi imko. pokud nekdo vyhral prebor republiky tak je lepsi, stejny, ale rozhodne ne horsi nez ten zbytek. na letosnim mistrovstvi dopadl taky velmi dobre. navic hraje co se da, a rozhodne by mel dostat prednost (prednost ne sanci), pred hraci, kteri sice mozna jsou gmka, ale nejsou rozhodne lepsi nez on.
To bondjames. pokud odjela tak urcite mela duvod, mozna se neco stalo v rodine, nevim, ja bych do toho nevrtal...
Re david brazina a Bond(James)
No jo, ale co těch 13, kteří jsou před Šimi ? Taky tam patří ?
Hlavně by mě zajímalo, proč to Katka skrečovala, ve vlastním zájmu by to měla sama uvést na pravou míru.
Re David: Souhlas, ŠimiGami rozhodně do repre patří (řekněme 5.-6. pozice)
to exot: souhlas.
jinak se mi ale nelibi moc nominace prave na mitropu. zeny v poradku, ale muzi? proc misto tally nejel nekdo z mladych co potrebuje normu nebo nabrat zkusenosti?, bernasek, plat, nebo tak nekdo, nebo nikdo jinej nechtel?. jansu chapu, ten se nikam nestve a spis tam je za tymoveho ducha a taky snad jako radce.
taky jsem se dovedel ze simi neni v nominaci na repre. a to pry ani v sirsi. a to jako proc? lonsky mistr, a ted zahral taky ok, ale nejak se ignoruje. muze mi to prosim nekdo vysvetlit, prosim? (nebo ze by simi nechtel?)
Já myslím, že by úplně stačilo promazat některé telecí plzeňákovy příspěvky, aby se sem naši reprezentanti nemuseli bát podívat, na to jeho nadávání fakt asi není nikdo zvědavý. Takže mírni se, chlapče, zůstaň u svých počítačových analýz a to nesmyslné urážení si nech od cesty.
re Viktor Novotný - o těch serverech,co se nemají číst, už doporučoval Sejkora na loňské Konfeře,pamatujete Viktore ? .Byl zahrnut nadávkami,že?
Možná,že by teď pomohlo,kdyby Karolina našla stejného fanouška,jako Týna Martina Petra . Já bych tuto soutěž moc neprožíval, budou to zkušenosti k nezaplacení. Podobné chyby by např. na Olympiádě bolely více ...
Gratulace Jirkovi Štočkovi z Ostrova nad Ohří ke skvělému výsledku
bytheway - Hlavně Káje napiš, ať sem teď radši nechodí, to je během hraní jen pro psychicky hodně odolné reprezentanty. Ale vyřiď, že krom těch řečí hlavně držíme palce a fandíme! Od zítřka můžeme navíc fandit zase i bratrům Slovákům:-).
Ono to totiž nevyšlo nejen dnes, ale i dříve.
Deti moje, je to sport, snazili se vsichni, vsichni chteli vyhrat a delali pro to maximum.Nesouhlasim Falkem o povinnosti hledat remizu
Na Mitropě jde především o sbírání zkušeností, už se vpravdě nemohu dočkat olympiády :). U holek hraje psychika ještě větší roli a hrát "na remízu" je vždy psychicky těžší než nemít co ztratit. Stačí si vzpomenout na loňskou extraligu a zápas Most - Brno který jsem měl možnost vidět jako divák na vlastní oči. Nezapomenutelné. Dnes to nevyšlo ale zítra je nový den!
Krejčí... ty tempa koněm mi tam taky moc nesedí. Nemám u sebe počítač takže nemohu prověřit, ale plán se sebráním h pěšce a pokrytím e vypadá logicky. Jak na to kouká stroj?
Re plzenak, za stavu 1-0 měla povinnost hledat remízu!!
Nezvladla to
Snazila se vylepsit sve a na manšaft ...
Ja vím, s počítačem vedle sebe se mi to kritizuje... U partie je to něco jiného. Ale dnešní Šimáčkovo bloudění bez jakékoli koncepce, byť nakonec se dočkal soupeřových chyb, mě moc nenadchlo. Se silnějším soupeřem by mu určitě neprošlo. U K.Olšarové zjevně zapracovala psychika - 5 tahů před kontrolou stála na výhru, do kontroly ale stačila výhodu ztratit a byla to ona, kdo musel hledat cestu k remíze. Chápu, že v takové situaci je to těžké. Ale mohla jednoduše opakovat tahy - 43.Vd7 Jg6 44.Vd6 Jh8 atd., varianta je ze strany bílé téměř vynucena. To určitě není tak složité vidět, času bylo dost.
hm krejci to teda pekne dnes zadupal. proc toho h pika jednoduse nevzal kralem hned jak mohlzbytecne ztraty temp konem. dokonce by udrzel i e pesce ach jiö :-(
Plichtou s předposledním jsme postoupili z 7. na 5.
Hmmm.
Konec zápasu - 2:2
A je domalováno.
Šimáček dá 77.h7 a je hotovo
Terko klid :-) je to jen blba diskuze, to Karolina nesmi cist! taky ji verim! :-)
Re "cestou" - by the way
Jirka Dufek psal, nečtěte servery
to: plzenak... Skoda, ze nehrajete vy, kritizovat umite krasne, mohl byste hrave zastat Simacka a dat uzitecne rady ostatnim, vidim, ze vam to jde skvele! Tereza Olšarová
Naša taktika, ktorú ste neprekukli bielymi na remízu, čiernymi na výhru :)
Ale žarty nabok, Jurčík má pešiaka menej a zlý čas, uvidíme ako blicá.
zvlast ji pomuze, precte li si tyto povzbudive komentare!... Nicmene zitra to pujde, ja ji verim :)!
Nakoniec to nedopadne tak zle ako som predpokladal, priznavam remiza by tomuto zapasu plneho chyb pasovala najviac.
to: bytheway
Já jí kritizoval jen za dnešní zápas. Minulé kolo jsem jí nesledoval, takže se nemůžu vyjadřovat. Ale průběh byl dle dostupných informací hodně podobný dnešku. Prohrát se může, ale zbabrat přivyhranou partii (a to už podruhé za sebou) je trestuhodné.
Krejčí vzdal. Další, kdo se zjevně nepotkal s formou. Co se dá dělat. Snad aspoň Šimáček vyhraje a zajistí celkovou remízu.
Re Bytheway
Ted je psychicky tak ze rupne vse
ja to znam z vlaszni praxe.
Mně se třeba už nelíbilo 49.c3.
Ouvej, Krejčí někde uklouzl. Podle počítače stojí na prohru. Ale kde se vlastně stala chyba, to nejsem momentálně schopen říci.
Krejší je PROHRANEJ
Pácher: 52.- g5 (místo a4) - asi 53.Kg3 g4 54.b3 (nebo obráceně 53.b3)
Tak teď by měl Šimáček vrátit kvalitu - dobrat na h2 a bude stát opět dobře.
Nemcova je uz doma
to plzenak: Karolína měla poslední dvě partie na pokraji výhry! A rozhodně nehrála špatně, laskavě si uvědomte, co píšete! Vám se snad daří vždycky? Když není forma, tak to prostě nejde!
Ted mi vysvetlete, kde je nemcova, kdyz olsarova evidentne potrebuje pauzu!
Nemůže, je tam f6+...
Němci 2-2
Tak toto vyzera na zbabrany zapas z nasej strany :( Aspon, ze Veronika vyrovnala :)
63... Jurcik nemuze Dxf5 ?
Olšarová vzdávat a odprosit kolegyni a vedoucího za zahozené vítězství v zápase!
Proč ten Pácher nehrál 52.... g5 místo a4?
Śimáčka nahradit matadorem Jansou. Co ten poslední dva dny předvádí... Včera to zbabral už v zahájení, dneska hraje asi tak na úrovni II.třídy. Teď se připravil téměř o věškerou výhodu, kterou mu soupěř nabídl odevzdáním kvality. Strategické myšlení dneska nulové.
Dnes jsou samé dobré zprávy v 17:05:31 se Martin Petr zde téměř zasnoubil.
Vojta - protoze se na to ani nekouknul
Dobrá zpráva. Pacher vyhrávající 47...Dh4+ nenašel! Místo toho šel do výměny dam. Teď už by Krejčí minimálně remízu uhrát měl!
Pro Pacher nedal Dh4+, bílý musí Kg1 a po h2, Df2 je konec ne?získám koně a vyhraju...a Karolína jaksi nemá formu ale soupeřka ji má ráda a nedála ji 2-tahovej mat
NEUVĚŘITELNÉ - 47. - Dxe5??
U Olsarovy ukazuje prenos blbosti, po Jg6 je dvoutazka
Já té partii Krejčího nerozumím, proč měmil baby?
a je tam vymena zase jednou¨nekdo utekl hrobnikovi z lopaty
po h4 prohranej bude ale Milan pocita dlouho takze pocita vymenu
Podle byla ošíbka Je1
Krejčího 46.Je1 bylo špatné - měl hrát třeba Dd2. A 47.De5 už bylo prohrávající - možná Kg3.
vypada to, ze na normu bude moci po dnesku myslet jenom Simi
A Olšarová taky zahrála Vxf2+ o tah později než bylo záhodno. Teď bude mít po správné obraně bílé velké problémy. Ach jo.
Krejci De5?Dh4 souper najde.vypada to na 2-2 a budem za to radi
Zato Krejčí bude po 47...Dh4+ nahranej!
On to jeste ten krejci prohraje po Dh4+
Teď ještě vymyslet jak prolomit pěšcovou hráz černého.
Re skinca, v podstatě česky ŠEJDÍ, že?
Je to tam! Po 48.Jxb6 je to čistá kvalita k dobru!
Ha! Šance pro Šimáčka - k slibné výhodě vede 47.Jd5 - chytá věž!
Asi nevi jak dal, v podstate ceka na chyby soupere, taky me jednou takhle utahal v remizove koncovce na cas snad mu to vyjde i dnes.
aha.. pardon.. blbě jsem koukal na šachovnici
Protože stál na h3...
Němci vedou 2-1
Protože má pěšce teprv na h3!
Proč soupeř Krejčího nehrál po 43.e8D h1D ??
Teď budou 49 tahů popotahovat, Šimi dojde králem na dámské a zahraje g4
Ta pozice je na mě vysoká matematika, u Krejčího to jsou jen počty.
Jeho soupeř taky zakouzlil Vh6. Jak to odkouzlí, nevím.
Šimeček uz hromadu tahů jen potahuje, nemyslím, že to je podle GM Markoše pomalá hra.
Vypadá to, že neví jak.
Krejčí asi 0,5 e8D - Dxe8 Dxe8 h2 =
No Šimi proti němcům nevyhrál přes +3.
I když to je spíš počítačové hodnocení, černý sice po 43.e8D odevzdává střelce, bílému toho ale moc nezbude a jeho král je nahý. Nechám se překvapit, pro dnešek bylo zvratů dost:-).
Re VN, OK ne. Stačí 1/2 na 2 body
Šimi mírné plus a u Krejčího, jak píše Matt, to Milan zkazil tahy Sg2 a h3 a lépe stojí rázem Honza...
Itálie Němci vypadaji na 2-2
Koukal jsem na chessbomb, že Kája to zkazila, 35...Dxd5 bylo bohužel špatně, pak pár dalších menších nepřesností (podle Stockfish) a po časovce je pozice prý 0.00.
h3 este horsie, po Dh5 ma uz vyhodu biely
To na bronz moc nevypadá, když nevyhrajou s 2. nejslabším.
Krejci-Pacher asi remis, tah Sg2 sa mu moc nepodaril, Kf2 a biely to najskor udrzi
Já to vidím na 4x 0,5.
Kůň kryje polef3!!
Já myslím, že švadlen tam komp Pe7 asi 1/2.
Proč tam má Petenyi SLO a ost SVK ?
Konec vtipku, Krejci stoji spatne
Jj ... také jsem si vzpomněl když jsem sepřed 17,30 vracel od řezníka.
Re: Falk. Stará múdrosť vraví, že len jeden osud je horší, ako byť manželkou šachistu. A to byť manželom šachistky.
To Falk. Ta strana se jmenovala Strana mírného pokroku v mezích zákona a presto, ze to byla satiricka strana, tak to byla regulerni strana, ktera ma i dnes sve pokracovatele v Balbinove poeticke strane
plzenaku,co by,proboha,dělal S na b3? Totálně zazděný střelec .Pik na b3 je logičtější..
Proč odjela Kateřina Němcová??
Proč se sakra Šimáček tak zoufale snaží vyhnout b3 nebo Sb3?
U Krejčího by byla pěšcovka asi vyhraná, takže bych měnil figury.
Re Martin Petr (17:05:31): To se budete brzy ženit.
Od Havlíkové brutální exekuce!
2plzenak 01.06.2010 15:39:22 | plzenak
Ale takhle se to co popisujes je typicka charakteristika dnesnich zahajeni - bily ma iniciativu, cerny se ji snazi neutralizovat. zahajeni s vetsim podilem rizika pro cerneho zase davaji vice sanci bilemu a opacne
Já tu Týnu prostě miluju :-D
Havlíková vyhraje! A navíc se mi líbí i pozice Olšarové, v její prospěch hraje malý počet tahů vs.čas a taky nutnost soupeřky vyhrát! To dáme, děvčata, do toho!
Havlíková našla 23.Vh3 a stojí na výhru. Reálně hrozí oběti na g7 nebo h7.
A 29.f6 od Petenyiho taky nic moc. Případná vazba jezdce není dostatečnou kompenzací za pěšce. Hlavně Talla musí brát jezdcem, jinak bude zle.
Tak 22...Sd6 u Mrvové je hrubka. Teď po 23.Vh3 by Havlíková stála na výhru.
Re Plzeňák, to je mi jeminkote překvapení. Havlíková tu pozici hraje podle jedné z povídek Haška, o straně pokroku v mezích zákona. Přesný název si ze školy už nepamatuji.
Kdybych použil komp, tak by mě to nebavilo. Večer po spažení partii s kompem si partie našich projdu, ale včera ne.
Havlíková zavelela k nástupu na královském křídle!
Myslím, že u Tally by mohly rozhodnout zkušenosti a čas, přestože tahů už je relativně dost, pozice zůstane ostrá asi i po 40-ti tazích, takže věřím v náš úspěch! U holek (Havlíková-Mrvová) mi připadá, že tomu nerozumí ani jedna, bílá hraje f3 s dalším f4 a poté, co si otevře a sloupec jede černá Vac8?? Asi mi něco uniká...
Petenyi-Talla je dynamicka rovnova, biely ma kvalitu ale cierny ma plnu kompenzaciu pesiak + utok
Tomi asi najlepsie urobi, ked vyvinie vezu na e1, Talla ma silny manever Jf6-d7-b6 s dalsim Da2 a Vc8
Talla stojí hůře.
Talla má nejaký útok za kvalitu, ale ak je biely pripravený nejaký čas trpieť, možno vydrží a hmota zvíťazí nad duchom ...
Havlíková je z Klatov.
Oni holky tam hrajou anglický útok i na to co se nehodí, Špererová na Paulsenovu sicilku aj.
Počítač říká, že pozice Havlíkové je OK. Šance jsou oboustranné.
Tu Tally partii bych bral za soupeře.
u havlikove je f3 kazdopadne dost divne a prijde mi to jako ztrata tempa, coz v techto pozicich muze byt hodne podstatne. Taky hraju tuhle variantu bilymi a po g4 nebo Vhg1 je pozice oboustranne dynamicka... Tady se mi ale uz pozice bile nelibi. A ocividne variantu prilis dobre nezna, jak mi rika pohled na cas. Snad se ale nejak vyvlekne...
O zábavu teď asi nebude nouze.
Tak ani jedno :), obetoval na f7 s plánom Dd5 a g6. Ale čierny zatiaľ stihne Da7 - a2 a Vc8, to bude divočina.
som fakt zvedavy, co ma Talla pripravene, po 23.Vhg1 mi cierna pozicia pripada dost divna
Ono to vyzerá, že Petényi musí na Tallu hrať g6, ale ja by som rátal aj 23. f6!?
Od Tally to vypadá na dobrou domácí přípravu. Zatím všechno sype z rukávu. Jeho soupeř už musí přemýšlet.
Ta malá rošáda bude černou určitě hodně bolet
To Vxa2 je teorie, pokud nechce bílý vrátit věž po Kb1, musí jít Kb3 a dostane Sxg5, kdy vzniká celkem šílená pozice, ale nakonec to v ukázkových variantách skončí vždycky remízou, ovšem praxe bývá trochu jiná.
11.f3 to neznám, že by náznak anglického útoku ?
Tu Sozinovu variantu miluji dodnes. Někdo to nazývá Velimírovičovou.
Jinak si trvám na tom, že po 10...d4 bílý při správné hře získá minimálně dlouhodobou iniciativu. Naopak černý se musí složitě bránit, aby vůbec vyrovnal, o nějaké výhodě si může nechat jen zdát.
Keď už máte k dispozícii databázy, tá odmietnutá obeť veže na a2 v partii Petényi -Talla, to je nebodaj teória?
Ani Pacherovo Sf5 na dáko nenadchlo, hneď by som ho hnal 11. Jd4.
11.Vhg1 je pomalé.
Něco takového 11.g4 jsem hrál na KT turnaji v Roudnici 1986 a černý (FM) se po partii divil, že to jde
Mozna pro Falka, Alice umi najit co chce - a chci videt ten zastup U10, kteri odehrajou tuhle variantu az do 15teho tahu
Hm. Zdá se, že Alice má pravdu. Ta varianta s 15...0-0 černého jakžtakž drží. Ovšem na výhru může hrát jedině bílý. Lézt za černého do podobné varianty je dost riskantní. Jak už jsem tu psal, bílému se to hraje skoro samo, zatímco černý musí hledat nejlepší tahy, každá nepřesnost ho může stát partii. Šimáčkovi se právě toto stalo. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
V databasích jsou i U10 a j.
Protože nemá b5. 11.g4 Jxd4 12.Vxd4 e5?! 13.Vc4 atd.
2Falk - 30 vterin na to se podivat do DB - ja je investovala. Placnout do vody umi kazdej
Ta Havlíková by mohla hrát 11.g4 když černá ucpala pole d77?
Re alice
Teď na to nemám čas, věnuji se našim. I ženám.
2Falk: Spatne? Nerikam ze kazde = ma stejnou hodnotu, ale tahle varianta se povazuje za cerne za relativne bezpecnou, snad 20 let se na tomhle hodnoceni nic nezmenilo - proto se zkouselo hlavne 13.a4!
To jsem zvědav jak Krejčí bude lámat tu Berlínskou. Rád se poučím.
Do Laskera snad Šimáček nevleze. Tam výhodu bily nema.
To je pouze odpověď ve 14:18:45na chat z 14:00:46.
Divím se, že jste to nepoznala. moc ne ...
První plagiator? Olalala. To neni original Alice
01.06.2010 14:00:46 | Alice
Ale i tam černý stojí špatně a ten ital a američan i tam by si ho vygustíroval.
01.06.2010 14:00:46 | Alice
Ale i tam černý stojí špatně a ten ital a američan i tam by si ho vygustíroval.
Otevřenou španělku hrává bez problémů třeba Carlsen...
plzenak: Pavel Šimáček hrál jednu z hlavních variant, 10.-d4 je její součástí. Hrála se i v zápase Karpov-Korčnoj v Meranu, kde také Karpov použil po 12. tahu černého hned dvě novinky: 13.Je4 a 13.a4. Obě partie vyhrál, ale později se našlo za černého správné pokračování (po 13. Je4 je to právě Se7). Dál teorii neznám, mám za to, že bílý v otevřené španělské podrží ze zahájení výhodu.
Takže objektivně si Pavel zadělal na problémy už tahem 5.-Jxe4
plzenak?? 10...d4 stara celkem dobra varianta, spise to vypada ze Simi bud prehodil tahy nebo se nechtene dotkl Jf5 - 15..0-0 16.Vad1 Je3 17.fe3 Dc8 atd....
Včera mi naši zkazili celý večer, doufám, že to dnes napraví.
Držím jim palce.
Případ Kateřiny Němcové bych řešil po turnaji, teď bych se s ním nezabýval. Není odjezd jako odjezd. Ze soukromého nebo reprezentačního. Třeba je gravidní ...
Trocha čísel, oček. výsledek je 2,5-1,5 pro nás
Br. 1 Tschechische Republik Elo 2,45 - 1,55 4 Slowakei Elo
Už v minulém chatu jsem zmiňoval, že P.Šimáček včera zahájení nezvládl. Na problémy si zadělal už s 10...d4. V dané pozici to byl dosti pochybný tah. Pokud by nejprve vložil výměnu na b3, bylo by vše v pořádku. Takto se bílé figury výborně rozehrály, pozice se za bílého hrála skoro sama, zatímco černý musel pečlivě zvažovat každý tah, balancoval na šikmé ploše. Definivně asi rozhodlo již 15...Jxe3, kdy po 16.Dc6+ Kf8 černé figury postrádají jakoukoli souhru, zatímco bílý má čas postupně utahovat šrouby. Docela ale chápu, že se Šimáčkovi nechtělo do komplikovaných variant po 15...Dd5 (doporučení počítače) - bílý má na výběr např. 16.Vad1 Jxe3 (vynuceno) 17.fxe3 Dc4 18.Dxc4 bxc4 19.Jfd2 0-0 20.Jxc4 s nadějnou koncovkou nebo divokou variantu 16.Jf6+ gxf6 17.Dxf5 Vad8 (vynuceno) 18.Vae1 Dd3 19.Dh3 0-0 20.Sd2 s nejasnou pozicí.
z vlastního rozhodnutí odcestovala? Jako že včera sbalila kufry a jela domů?? Ví někdo proč?
Nepříjemnou zprávou pro naše družstvo žen je, že do soutěže se již nezapojí Kateřina Němcová, která z vlastního rozhodnutí opustila družstvo a z dějiště konání odcestovala :-(
http://www.chess.cz/www/reprezentace/mc-druzstva/2010-chur-svycarsko/mitropa.html
Dokončení minulého předčasně odkliknutého chatu:
A protože v té době Pavel Šimáček nebyl na světě, tak se mu ani nedivím ...
Otevřenou Španělku jsem si naposled přehrával ze sobotní rubriky Rudého práva Karpov-Korčnoj. Myslím, že to byla Manila 1977. Přesto i bez kompu po Ke8-f8 bych za černého nedal ruku do ohně.