Tři Češi do tie-breaku

18.03.2010 09:48 | ME jednotlivců 2010

Ve včerejším článku jsem psal, že předposlední kolo vyšlo našim mužům na jedničku. A jsem velice rád, že to samé mohu napsat o kole posledním. David Navara černými poměrně rychle remizoval, ovšem Zbyněk Hráček a Vlasta Babula ...

Ve včerejším článku jsem psal, že předposlední kolo vyšlo našim mužům na jedničku. A jsem velice rád, že to samé mohu napsat o kole posledním. David Navara černými poměrně rychle remizoval, ovšem Zbyněk Hráček a Vlasta Babula své partie vyhráli, čímž se vyhoupli na +4 (7,5/11) a všichni tři se v dnešním tie-breaku poperou o účast ve Světovém poháru. Viktor Láznička taktéž zvítězil, čímž si alespoň trochu spravil chuť a Jirka Štoček sice bojoval jako lev, ale víc než remízu nevybojoval. Zůstal tak spolu s Viktorem na +3 (7/11). Také Sergej Movsesjan po rychlé remíze ukončil turnaj s +4 a zahraje si tie-break. Mistrem Evropy se stal Rus Ian Nepomniachtchi (viz foto), který jako jediný dokázal získat 9 bodů, mistryní Evropy Švédka Pia Cramling, která rovněž jako jediná vybojovala 9 bodů.

Tie-break

Systém dnešních vyřazovacích bojů není dosud zcela jasný. Nicméně od 10:00 by měly hrát ženy o bronz (stříbro má za 8,5 bodů Cmylite) a od 13:00 se hrají tie-breaky o postupová místa na Světový pohár. V nich by se o 13 míst mělo poprat 28 hráčů se 7,5 body. Soupeři našich zatím nejsou známi. Od 16 hodin nás čeká 2. kolo tie-breaků a souboj o stříbro mezi Jobavou a Timofejevem. Hrají se 2 rapidy (15+10s/tah), příp. 2 blicky (5+2s/tah) příp. náhlá smrt (5/4min). Odkazy na příslušné on-liny najdete zde.

Výsledky českých a slovenských hráčů



Komentovaná partie

Hráček,Zbyněk (2615) - Brkič,Ante (2543)
Rijeka/Croatia (11), 17.03.2010
1.c4 Jf6 2.Jc3 e5 3.Jf3 Jc6 4.g3 d5 5.cxd5 Jxd5 6.Sg2 Jb6 7.a3 Se7 8.b4 Se6 9.d3 0-0 10.0-0 f6 11.Vb1 Jd4 12.Jd2 c6 13.e3 Jb5 14.Jxb5 cxb5 15.Jb3 Ja4 16.Sb2 Dd7 17.Sa1 Vac8 18.d4 Jc3 19.Sxc3 Vxc3 20.d5 Sf5 21.e4 Sg6

Někde v tomto okamžiku jsem se během online přenosu do Zbyňkovy pozice zahloubal na delší dobu a přiznám se, že se mi to moc nelíbilo, černý ovládá c-sloupec, má dvojici střelců, bílý jezdec na b3 nemá zrovna perspektivu. Na druhou stranu černý dvojpěšec na b-sloupci značně degraduje pěšcovou strukturu černého. Každopádně bílý nyní vymyslel velmi zajímavý plán. 22.h4!? Ať žije výjezd po krajnici! 22...Vfc8 23.h5 Sf7 24.Kh2 Pointou výpadu h-pěšce nebylo pouze zahnat černého střelce, ale především rozehrát bílého střelce na diagonálu h3-c8. 24...De8 To je asi zbytečně pasivní ústup, dalo se hrát ihned 24...V8c4!?, aby po 25.Sh3 mohl černý například 25...Dd6, což by znemožnilo to, co se stalo v partii. 25.Sh3 V8c4 Po 25...Sxh5?! má bílý mezišach 26.Se6+ a po 26...Kh8 27.g4 získá kvalitu. 26.d6 Sxd6 27.Dxd6 Vxb3 28.Vxb3 Vd4

29.Vd3! To možná černý nedocenil: po jakémkoliv ústupu dámy by vznikla zcela rovná pozice, to sice vznikne i teď, ale černý bude muset hrát přesně, dvě věže jsou dvě věže. 29...Vxd6 30.Vxd6 Sc4 31.Vfd1 Dxh5 32.Kg2 Se2 33.Vd8+ Kf7 34.V1d7+ Kg6 35.Vg8

35...Kh6?! Lepší bylo 35...Sf3+ a bílý zřejmě nemá nic lepšího než 36.Kg1 Dh6 37.Sg2 Dc1+ 38.Kh2 Dh6+= s remízou. Pokud tedy černý nezkoušel hrát na výhru. 36.Vgxg7 Df3+ 37.Kh2 Dxe4 Po 37...Dxf2+? 38.Sg2+- by neměl kdo pokrýt důležitého h7-pěšce. 38.Vxb7

38...Dc2? V samém závěru časové tísně naštěstí pro nás černý chybuje a jako na zlatém podnose dává Zbyňkovi šanci probojovat se do tie-breaku. Ne nadarmo se říká, že dáma stojí nejlépe v centru, na c2 stojí o poznání hůře, než na e4. Po lepším 38...Sd3 by partie stále byla přibližně v rovnováze: 39.Vxh7+ (39.Vgf7? by naopak bylo chybou pro 39...Df3-+) 39...Dxh7 40.Vxh7+ Kxh7= 39.Vgf7! Sh5 40.Vxf6+ Sg6 41.Vxa7+-

Časová tíseň skončila a bilance je jasná: bílý sezobl další dva pěšce, navíc jedna bílá věž pokryla klíčového f2 pěšce. Teď už černá dáma nemá sebemenší šanci. 41...e4 42.Ve7 Db2 43.Vf4 Dc3 44.Sf5 Df6 45.Ve6 Df7 46.Vexe4 Sxf5 47.Ve5 Zbyněk sehrál opravdu dobrou partii: celou dobu bojoval o inciativu, počkal si na chybu a tu okamžitě využil k zisku celého bodu.
1-0

Partie k přehrání

Odkazy

Oficiální stránky
ME muži - výsledky
ME ženy - výsledky
on-line s hodnocením Rybky
live webkamera
141x 1057x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (141) Aktualizovat
18.03.2010 20:29 | Autor neznámý

A to nevím jestli to bude jak loni...to by měl pak úplně jistý díky ME 2009....já bych to neviděl ani tak černě s účastí Viktora Lázničky na SP...dávám mu tak 40%

18.03.2010 20:23 | Autor neznámý

Simiz: Je to Mistrovství Evropy...být mistr Evropy není špatný ne???jinak na základě ratingu to má jistý...hráč nad 2700 to ma jistý každej(podle ratingu, těch pár jestli nějaký by byl tak by dostal divokou kartu...loni jí dostávali hráči kolem 2640...

18.03.2010 19:00 | Autor neznámý

  ME je důležité i pro svazovou pokladnu. Od MŠMT jsou peníze na reprezentaci pro preferované úspěšné sporty. Šachy jsou vždy těsně nad hranicí úspěšnosti. Klesneme-li jeden rok, znamená to místo cca tři čtvrtě milionu jen asi dvětě tisíc a to by byl průšvih půlmilionový propad. Počítá se 1.-16.místo na MS, ME, olympiádě mužů, žen a H,D 18. Tak zde bohužel žádný bod, Vlasta Babula přes úspěch bude klasifikován asi za 16.místem. Vloni David přidal hodně bodů.

18.03.2010 18:48 | Autor neznámý

HH- tak Vlastovi se prave poslední dobou nedari, doufejme, ze je tohle predzvest lepsich casu

18.03.2010 18:42 | Autor neznámý

Blahopřeju. Po nevýrazných výsledcích na olympiádách a ME družstev jsem pana Babulu už odepisoval, ale tohle není náhoda, to je forma jak zvon.

Kéž by takhle naše pětice GM zahrála na olympiádě, všichni s perfo přes 2600 a dva přes 2700, to bychom tu první desítku dali.

18.03.2010 18:37 | Autor neznámý

Velká gratulace Vlastíkovi! Ten závěr turnaje byl impozantní!!

18.03.2010 18:29 | Autor neznámý

Babula to dokázal!! 

18.03.2010 18:20 | Autor neznámý

Je to tam, Vlastík si zahraje SP, velká gratulace!!! Holt slušnej oddíl...:):):)

18.03.2010 18:19 | Autor neznámý

pardon, nějak se mi zbláznil počítač...:) to už je úplná remíza, to se dá prohrát už jenom na čas

18.03.2010 18:19 | Autor neznámý

To už

18.03.2010 18:19 | Autor neznámý

To už JE

18.03.2010 18:18 | Autor neznámý

Teď už hraje na výhru jen jedna strana.

18.03.2010 18:16 | Autor neznámý

Vlasta už je velmi blízko remíze! 

18.03.2010 18:08 | Autor neznámý

David nemá přímý postup, ale má velmi dobrou šanci dostat se na SP na ELO, pokud nepůjde moc dolů. ME je prestižní a silný turnaj, navíc s velice lukrativním cenovým fondem, tak proč si ho nezahrát...:)

18.03.2010 18:03 | Autor neznámý

je to tak, po Vxc2 už bohužel nebylo téměř na výběr 

18.03.2010 18:03 | Autor neznámý

JHK: Jestli má David Navara přímý postup, proč tedy hraje ME ?

18.03.2010 18:01 | Autor neznámý

Movsik tam ma bohuzel remizu

18.03.2010 18:01 | Autor neznámý

Zato Vlasta má bohužel problémy...

18.03.2010 17:57 | Autor neznámý

David stojí dobře! 

18.03.2010 17:56 | Autor neznámý

Davídek zřejmě přežil vlastní smrt, teď ta pozice vypadá velmi zajímavě.

18.03.2010 17:42 | Autor neznámý

A ten přímý postup v případě Davida Navary má být na základě ratingu nebo loňského výsledku ?

18.03.2010 17:35 | Autor neznámý

Samozřejmě, že má Movsesian ideální výchozí pozici, ale Davida bych ještě nezatracoval...

18.03.2010 17:27 | Autor neznámý

Tak nakonec postoupí jen Babula, kdo by to tipnul (Navara Hracek Laznicka Stocek venku) po prubehu EURA ?

18.03.2010 17:27 | Autor neznámý

Ještě že má na 99% SP jistej..

18.03.2010 17:23 | Autor neznámý

David nejdříve vymaká skvělou pozici a pak přehlédne jednoduchou vazbu. To je celý on

18.03.2010 17:23 | Autor neznámý

  Já si na to motoru nepřehrávám, ale 51.Vf2 svázání střelce mne hned, asi jako každého, napadlo, ach jo.

18.03.2010 17:22 | Autor neznámý

David to absolutně zbabralškoda..měl to vyhraný

18.03.2010 17:22 | Autor neznámý

Tak tohle je opravdu tragédie. A přitom měl relativně dost času.

18.03.2010 17:20 | Autor neznámý

Co tam David vyvádí?

18.03.2010 17:20 | Autor neznámý

Bravo Vlastik!

18.03.2010 17:19 | Autor neznámý

Ach ne, Vf2! A hned po tom tahu mi spadl playchess...

18.03.2010 17:18 | Autor neznámý

Pěkně Vlasta! Hezký dvojúder dámou na věž a mat rozhodl.

18.03.2010 17:17 | Autor neznámý

už vyhrál

18.03.2010 17:16 | Autor neznámý

Ale Vlasta vyhraje!

18.03.2010 17:16 | Autor neznámý

Vlasta vyhranej.??

18.03.2010 17:15 | Autor neznámý

Kdepak, tak jednoduché to nebude...

18.03.2010 17:13 | Autor neznámý

Sergej zacpává tahem c4 ústup bílému králi - že by věčňák? Bílý musí dávat pozor na Sc5 s napadením věže g1...

18.03.2010 17:11 | Autor neznámý

S tím časem a pozicí musí vyhrát, i kdyby nechtěl.

18.03.2010 17:04 | Autor neznámý

No, David stojí jen přece o dost lépe, třeba z toho ještě něco bude...Vlasta obětoval pěšce, už ho má zpět, jeho král je ale v nebezpečí, to nemusí být pro nastávající blicku dobré.

18.03.2010 16:59 | Autor neznámý

Talent - S těmi kombinacemi bych to tak neviděl - oba jsou skvělí taktici. David možná počítá rychleji, tím je známý, ale těžko říct. Já bych spíš viděl Davidovu výhodu v přípravě zahjení, Sergej by zase mohl mít lepší nervy - a ty budou potřeba. Nechme se překvapit, zatím to vypadá, že David bílými nic moc nevytěžil a úvodní partie směřuje k remíze.

chess - Ve 20:00 je ale závěr, přijdou potentáti, možná novináři atd. Pokud vyjdeme z toho, že jsou tie-breaky lepší než rozhodnutí bez hry třeba podle Buchholze, je těžké vymyslet něco lepšího...

18.03.2010 16:46 | Autor neznámý

To : Viktor    ANo máš pravdu v poslední rozhodující bonifikace není, no tak to se nedivím , že to zabalil , hráli oba tedy dost pomalu, to je těžké , myslím, že to je trapné takovou partií rozhodovat o účasti kdekoliv , natož na Světový pohár .

18.03.2010 16:43 | Autor neznámý

Myslím si,že by David Navara mohl postoupit přes Movsesiana... má agresivnější styl a lepší kombinace...

18.03.2010 16:38 | Autor neznámý

Potřebné odkazy jsou v aktualitě.

18.03.2010 16:37 | Autor neznámý

V náhlé smrti bonifikace není, to by se musely časy nastavit jinak...

Sranda jak na web kameře spustil tucet rozhodčích hodiny jako jeden muž. Babula vypadal, že by se mu ještě pár minut oddechu hodilo - snad to stačilo.

18.03.2010 16:26 | Autor neznámý

Tam mají přece bonifikaci ale jen 2 s. asi to Zbyňa zabalil, myslím , že je pěkně naštvanej.

18.03.2010 16:24 | Autor neznámý

Přenos vypadl po b4 (c4 se pravděpodobně nestalo). Webkamera pak ukazovala přenos v sále, kde byl alespoň správně čas - viděl jsem nějakých 17s proti 33s - to už může stačit samo o sobě...

18.03.2010 16:22 | Autor neznámý

Vlasta Babula už to stihl probrat i s Davidem Navarou a má tak 10 minut do rapidu s Maiorovem...Ten by alespoň nemusel být Bůh ví jak připraven, když měl 2 možnosti.

18.03.2010 16:20 | Autor neznámý

A to jako proč?

18.03.2010 16:18 | Autor neznámý

Na kameře je vidět aspoň čas, vyhrál Vlasta!

18.03.2010 16:18 | Autor neznámý

A už tam svítí 0-1...

18.03.2010 16:15 | Autor neznámý

Tak Zbyněk vtipně Jd5!

18.03.2010 16:15 | Autor neznámý

Ostré pozice jsou vždycky remis

18.03.2010 16:14 | Autor neznámý

Stejně je trochu divné hrát sicilku, když mi na postup stačí remis

18.03.2010 16:13 | Autor neznámý

Podle dosavadních výsledků tipuju remis, tedy postup Vlasty.

18.03.2010 16:12 | Autor neznámý

Na kameře není přes čumily nic vidět, přenos má výpadky (červené světýlko), může jít i o přetížení...

18.03.2010 16:11 | Autor neznámý

Opět Keresův útok v sicilské.

 

18.03.2010 16:11 | Autor neznámý

Jinak tie-break o SP není o penězích, to pouze ten medailový. I když takové 1. kolo v SP je už samo o sobě také finančně celkem zajímavé:-).

18.03.2010 16:09 | Autor neznámý

podle onlajnu ma bily Zbynek

18.03.2010 16:09 | Autor neznámý

Už sedí...

18.03.2010 16:06 | Autor neznámý

ze tam jsou bonusy za kazdou odehratou partii :D

18.03.2010 16:04 | Autor neznámý

Je vidět, že kluci si ten tie-break opravdu "užívají"...:)

18.03.2010 16:03 | Autor neznámý

Na kameře oba kohouti intenzivně chodí kolem stolů, hlavu sklopenou do země. Zatím se pravděpodobně ani nelosovalo....Ale hrát se bude asi celkem brzy.

18.03.2010 16:03 | Autor neznámý

Tak už vidím...:)

18.03.2010 16:02 | Autor neznámý

Kdo bude mít jaké barvy ? Třeba budou chtít oba černé :)

18.03.2010 15:59 | Autor neznámý

A máme tu armageddon

18.03.2010 15:58 | Autor neznámý

Pardon, na kameře byl Volkov-Sargissian. Volkov vyřazen po remíze.

18.03.2010 15:58 | Autor neznámý

a ted deadmatch

18.03.2010 15:57 | Autor neznámý

Remis. Tak teď si vsadím na Babulu. Zbyněk pustil výhru z ruky a teď bude psychycky dole. Bohužel Babulovi v dalším kole vůbec nevěřím.

18.03.2010 15:57 | Autor neznámý

Jj, plichta. Škoda, že na kameře dávají souboj o medaile :-).

18.03.2010 15:55 | Autor neznámý

Vypadalo to na jasné 1:0 a teď bych vzhledem k času také favorizovla Babulu, příp. armagedon...

18.03.2010 15:55 | Autor neznámý

Ovšem zbytečně si to zkomplikoval, měl nechat dámy na šachovnici.

18.03.2010 15:53 | Autor neznámý

Zbyněk vymyslel pěknou kombinaci a asi vyhraje!

18.03.2010 15:51 | Autor neznámý

Tak zatím to vypadá na Hráčka

18.03.2010 15:29 | Autor neznámý

Takže první blicka je totální remis.

18.03.2010 15:28 | Autor neznámý

Dovolím si tipnout  , že odolnější hráč postoupí, tím si myslím , že je dnes překvapivě Babula.

18.03.2010 15:26 | Autor neznámý

bubu vypada dobre

18.03.2010 15:16 | Autor neznámý

Kdy začnou bleskovky? Pokud další kolo začíná v 16:30, tak by sebou měli hodit!

18.03.2010 15:10 | Autor neznámý

Díval jsem se na Jobavu a dost mě to uklidnilo , že i takoví hráči dokážou v blicce dělat hrubky . Jobava byl úplně vyhraný a nenašel dost jednoduchý motiv.  Kromě jiných strašidelných tahů jeden za všechny   68. tah mohl hrát  Vh5 šach a Vb5, s výhrou , takže milovníci šachu nic si z těch hrubek  nedělejte a posměchu nedbejte.

18.03.2010 15:09 | Autor neznámý

To si tou korunou měli hodit dřív, teď bude vítěz zbytečně unavený. Nebo že by to brali na rozehrání?

18.03.2010 15:06 | Autor neznámý

Žádnej prapor, Howell ztrácí věž.:)

18.03.2010 15:06 | Autor neznámý

To : Ludo : teď si na to kápl  ANO přímý postupující by musel být sz první desítky a je to asi Almasi na elo.

18.03.2010 15:06 | Autor neznámý

nee..už se mi to aktualizovalo...

18.03.2010 15:05 | Autor neznámý

spadl prapor??

18.03.2010 15:05 | Autor neznámý

Skvělé, David je ve 2. kole! A Zbyněk s Vlastou dle očekávání jdou do blicek, tam už je to hop nebo trop...:) Navíc ani jeden z nich není zrovna excelentní blicař.

18.03.2010 15:03 | Autor neznámý

David vyhrál !

18.03.2010 15:03 | Autor neznámý

David

18.03.2010 15:01 | Autor neznámý

teď jen zatáhnout g5 a je to doma.

18.03.2010 14:56 | Autor neznámý

Tahle koncovka prostě musí být vyhraná, kór s tímhle časem.

18.03.2010 14:54 | Autor neznámý

Ludo ,uz  sem psal bohouš z buše,že je 23 postupujících,takže platí to divné..

18.03.2010 14:47 | Autor neznámý

David získává převahu, a už pomalu spěje k postupu.

18.03.2010 14:42 | Autor neznámý

to chess: Keby jeden priamy postupujuci hral tie-break, jeho super by v pripade vyhry nemohol postupit, pretoze by bol nadpocetny, takze to nedava zmysel. Takze zostavaju dve moznosti : bud jeden priamy postupujuci je z prvej desiatky ( nenapada ma, kto by to mohol byt ), alebo proste zvysili pocet oproti puovodnym propoziciam ( to je divne ).

18.03.2010 14:41 | Autor neznámý

David už má 10 minut proti 2! Teď ještě aby se vyhnul zjednodušení a udržel na šachovnici napětí a bude to dobrý.

18.03.2010 14:37 | Autor neznámý

David zariskoval a zkouší zamíchat pozicí slabším tahem asi s ohledem an svůj čas. Tak mu držím palce.

18.03.2010 14:36 | Autor neznámý

Skoda f5, ale plan je jjasny vyhrat na cas :-)

18.03.2010 14:35 | Autor neznámý

David má teď velmi komfortní pozici, skoro bych si na něj vsadil

18.03.2010 14:33 | Autor neznámý

Tak ten Howeelův kůň je teď pěkně chromý...

18.03.2010 14:33 | Autor neznámý

23 jich je sice  teď , tam je možné , že jeden už má jistou účast kvůli nějakému jinému kritériu, pak ale nechápu proč hraje TB, peníze se myslím rozdělují dle základní tabulky bez TB ??? nebo ne ?

18.03.2010 14:21 | Autor neznámý

David má zatím o 4 minuty lepší čas.

 

18.03.2010 14:18 | Autor neznámý

Hrajou!

18.03.2010 14:14 | Autor neznámý

Aha, takže postupujících bude 23.

18.03.2010 14:11 | Autor neznámý

Mně se zdá vše jasné z LIVE GAMES/Tie-break matches schedule a soubor - Tie - breaks

 

18.03.2010 14:08 | Autor neznámý

to Viktor: jasně, to sem četl, ale stejně mi to přijde divný, že by někdo odjížděl a nezahrál si tie-break??! No uvidíme...:)

18.03.2010 14:06 | Autor neznámý

Rajlich už má dámu víc, tak asi brzy začnou odvety....

18.03.2010 14:03 | Autor neznámý

Dejf - Ti, kteří odjeli? Nevím, jak to je. Jak se správně píše níže - uvidíme podle on-linu 2. kola. 14:00, zdá se, jako start kola určeno nebylo. Webkamera prozrazuje, že ženy ještě hrají...

18.03.2010 14:00 | Autor neznámý

to Viktor: a kteří dva podle tebe 2. kolo hrát nebudou?:)

18.03.2010 13:59 | Autor neznámý

HH - Třeba si to nechali na náhlou smrt.

18.03.2010 13:58 | Autor neznámý

to HH: však to taky bylo dvojsečné, David ztratil pěšce:) Ale Howell pak asi nenašel úplně nejlepší postup, jak tuto výhodu prosazovat, navíc měl horší čas.

18.03.2010 13:57 | Autor neznámý

Pravděpodobně po chvíli oddechu. Je ale možné, že čas byl pevě určen, aby se nestalo jako snad na SP, že zahájili kolo, kdy Číňani ještě kdesi kouřili a museli je pak kontumovat, ačkoliv zčátek kola nebyl pevně určen.

Vypadá to na 24 účastníků 2. kola, tedy souboj o 12 míst.

18.03.2010 13:55 | Autor neznámý

Hádám, že i druhá partie Zbyněk–Vlasta bude nevzrušivá remíza. Já být v rozstřelu se svým dlouholetým kamarádem o zhruba stejné síle, snad navrhnu, že si o to hodíme korunou 

18.03.2010 13:53 | Autor neznámý

Podivaj FF, system musi byt logicky konzistentny, inak by boli zavaleny protestami. Z dostupnych informacii niekedy vyplyva viac logickych moznosti. Takze a priori nebolo zrejme, ci sa bude hrat tie-break dvojkolovy, kde budu hraci nad 2N vyradeny v 1.kole, alebo jednokolovy, kde nadbytocni hraci proste vypadnu bez boja. Na to, ze aj ta druha moznost realne existuje ( vtedy existovala ) som poukazal. Pan Babula bol posledny 7.5-bodovy, takze v druhom variante by bol mimo.

Potom, za predpokladu prvej varianty a toho ze budu hrat vsetci 30 o 12 postupovych miest, vychadzalo, ze v 1.kole bude 6 dvojic.

Dalej za predpokladu, ze plati informacia ( zrejme nespravna ), ze bude hrat 28 hracov o 13 miest, vyplyvali 2 zapasy v 1.kole.

No a nakoniec,  z informacie ze maju hrat Hracek-Babula a Navara-Howell, cize podla poradia 33-40 a 35-38, cize v ramci poslednych osmych v skupine 1-8 a 3-7, vyplyvala JEDINA logicka moznost, ze v 1.kole su 4 zapasy, pricom v druhom kole bude bud 13 zapasov ( ak o postup hraju vsetci ), alebo 12 ( ak bol pravdivy udaj, ze o postup hra len 28 ).

Nepytam sa ta, ci si to pochopil, zdas sa mi v takychto veciach trochu pribrzdeny, ale ini mozu posudit, ci som placal nezmysly.  

18.03.2010 13:51 | Autor neznámý

Už se tu myslím někde psalo, že rozstřelu se zúčastní jen 28 hráčů. Dva nehrají, a kteří konkrétně, uvidíme v 16 hodin.

18.03.2010 13:50 | Autor neznámý

Druhé kolo následuje hned?

18.03.2010 13:47 | Autor neznámý

Jak to že v 1.kole se hrajou jen 4 zápasy? Při počtu 30 adeptů na 12 míst by jich mělo být 6. Je snad více míst nebo snad někdo odcestoval a tie-breaku se neúčastní?

18.03.2010 13:43 | Autor neznámý

dejf: Myslel jsem, že hrát brzké d5 za černé v této variantě italky je dvojsečné, ale David to asi ví líp...nebo si myslel, že to ví líp

18.03.2010 13:41 | Autor neznámý

Tak už i David celkem v pohodě remizoval, věřím, že v odvetě bílými zvítězí!

18.03.2010 13:39 | Autor neznámý

Jděte někam s hádkama, kdo to tu má číst. David má remízu v kapse.

18.03.2010 13:32 | Autor neznámý

pro Ludu

natvrdlý jsi jedině Ty,když mě nepoznáváš a kdo hraje v ženách od 13,00 samozřemě vím,na složení jsem se Tě neptal,jen jsem chtěl poukázat ,že Tvá kritika na webmastera neni na místě,jelikož ten o složení dvojic nerozhoduje

problémy máš jedině Ty,když jsi např.75min. po vyjití tohoto článku  o něm nevěděl a to nemluvím o Tvých včerejších příspěvcích zde,které mě pěkně pobavili,např.Tvá zmatemost ohledně toho ,že jsi ani nevěděl ,že postupují všichni 7,5 a p,Babulu jsi

vyřazoval bez boje...Takže chytrý nejsi,,..

jestli ani ted nevíš,kdo jsem,napiš dám Ti další nápovědu 

 

 

  

18.03.2010 13:21 | Autor neznámý

První partie mezi Vlastou a Zbyňou vypadá na remízu, bohužel David ztratil pěšce, ačkoliv by určitou kompenzaci v oslabeném bílém králi (navíc při různopolácích) snad mít mohl.

18.03.2010 13:02 | Autor neznámý

 Pan FF, nechcete sa mi predstavit, ked uz tak rad so mnou debatujete ? Muzi, ktori su v suboji o striebro si o 13h mozu sadnut na kavu, pretoze zacinaju hrat o 16h. Zeny budu hrat Dembo-Socko a Kozintseva-Sebag, najdete si to pod Live games/Women medals/2nd round. Uz spokojny, alebo este nejaka natvrdla otazka ?

18.03.2010 12:10 | Autor neznámý

Hanka - Správně jako vždy, Žuková je z Ukrajiny. Přidají se k ní od jedné Sočko, Sebag a T. Kosinceva.

18.03.2010 12:07 | Autor neznámý

pro Ludu..

a kam si sednou ve 13,00  muži v souboji o stříbro a ženy o bronz 

18.03.2010 11:49 | Autor neznámý

Asi by se jí ta Ruska nelíbila, jsou na to háklivé... (UKR)

18.03.2010 11:49 | Autor neznámý

...: Ono ale záleží na okamžité formě. Takový Volokitin, ač 2680, skočil hluboko dole.

ELO rating je odhad střední hodnoty hráčova výkonu (a jako každý odhad je zatížený určitou chybou). Model navíc předpokládá, že výkon v jednotlivých partiích může silně kolísat (číselně vyjádřeno, v polovině partií se síla/výkon hráče od jeho ratingu liší o víc než 120 bodů).

18.03.2010 11:48 | Autor neznámý

1. kolo o ženský bronz skončilo, Řekyně vyhrála 2:0. Pokračuje se ve 13:00 a 16:30.

18.03.2010 11:47 | Autor neznámý

Držím palce, ať se dva naši úspěšně přenesou přes obě kola! Bez povšimnutí by neměl zůstat Bivojův strhující závěr, jímž se prodral do první čtyřstovky. 

18.03.2010 11:46 | Autor neznámý

Šimi.Nikoliv.U hrace 2700 hrozi, ze bude hrat na 2850

18.03.2010 11:44 | Autor neznámý

Na tej stranke su uz od rana 4 prazdne sachovnice a zo znamej casti rozlosovania vyplyva, ze o 13h sa skutocne budu hrat 4 zapasy. Takze ten webmaster to vedel, ale ani doteraz to tam nevyvesil s menami hracov, pekna sprostarna ;-)

A este zavadzal, pretoze toto "The remaining 13 players will be determined by the playoffs at which there will be 28 players who finished the Championship with 7.5 points" uz zjavne nie je pravda. Najnovsie to vypada, ze sa hra bud o 13 postupujucich z 30, alebo 12 z 28.

18.03.2010 11:41 | Autor neznámý

Probíhá závěr 2. partie Žuková - Dembo. Ruska musí vyhrát a mají již jen pár vteřin. Zajímavé je i live video....

18.03.2010 11:39 | Autor neznámý

pro ...: Mýlíš se, je lepší hrát s hráčem 2700, co hraje jak 2511, než s hráčem 2511, co hraje jak 2700.  

18.03.2010 11:28 | Autor neznámý

VN , to je jiste pravda, ale je lepsi hrat s hracem 2511, nez s 2700

18.03.2010 11:16 | Autor neznámý

Zbyněk Hráček s Vlastou Babulou bydlí kousek od sebe a hrají spolu již dlouhá léta třeba za Brémy. V našich končinách dávají partie zpravidla rychle za remízu, tady to ovšem nepomůže a musejí se utkat. Los si s nimi pěkně zahrál.

Maiorov zde přehrál několik hráčů 2600+, má skvělou fazónu - to určitě také nebude snadné. David nebude mít jednoduché ani 1. kolo - Howell je mladý britský šampión a žádné ořezávátko.

18.03.2010 11:12 | Autor neznámý

To je hodně ironický los, Zbyněk s Vlastou se nejspíš utkávali už v žákovském a juniorském věku. Při jejich věku (40 a 37) to může být jedna z jejich posledních šancí se probojovat na SP, jednomu se to jistě nepovede, toho je mi líto.

18.03.2010 11:10 | Autor neznámý

Tak to je fakt smula.Vypadne jeden z dvojice Navara - Movsesjan a jeden z nasich.Movsik je sympatak , ale GO David GO.Na druhou stranu vitez Hracek - Babula bude mit jednoho z nejprijatelnejsich souperu v boji o postup.

18.03.2010 11:06 | Autor neznámý

Myslím, že pro Vlastu se Zbyňkem je to příznivý los, pro Davida už trochu míň...

18.03.2010 10:54 | Autor neznámý

To snad ne! Staroměstsko-havřická bitva   Za celé bývalé Havřice držíme pěsti Vlastíkovi!!!

18.03.2010 10:50 | Autor neznámý

Což David právě vyjasnil - díky, držíme palce.

18.03.2010 10:50 | Autor neznámý

Jen jsem už nepátral, zda Maiorov s Movsesjanem postupují hned do 2. kola či jsou jen pravděpodobnými vítězi. To se snad brzy dozvíme.

18.03.2010 10:48 | Autor neznámý

Informace o tie-breaku pravděpodobně pochází ode mě. Jen ještě upřesním, že Sergej Movsesjan má díky dobrému pomocnému hodnocení přímý postup do 2. kola tie-breaků o postup. Některé ženy hrají už od 10.00, my začneme ve 13.00 (2 rapidy, v prodloužení 2 bleskovky z bonifikací a případně 5:4 s povinností bílého vyhrát), druhé kolo (s českou a slovenskou účastí) začne v 16.30.

18.03.2010 10:48 | Autor neznámý

V mobilu. Psal jsem Viktorovi Lázničkovi.

18.03.2010 10:38 | Autor neznámý

Kde jsi to našel, Viktore?

18.03.2010 10:30 | Autor neznámý

Zbyněk Hráček hraje s Vlastou Babulou! Vítěz pak s Maiorovem. David Navara hraje s Howellem a v případném 2. kole nejspíš s Movsesjanem.