Světová šachová elita včetně Davida Navary se sjede do Rigy

11.07.2019 10:20 | FIDE Grand Prix 2019

Nejlepší český šachista David Navara vstoupí tento týden do prestižního seriálu turnajů Grand Prix, který svádí dohromady nejlepší šachisty světa. Dva nejlepší ze seriálu postoupí do Turnaje kandidátů, jehož vítěz získá právo vyzvat Magnuse Carlsena.

V lotyšské Rize se ve dnech 11. - 25. 7.  bude konat druhý ze čtyř podniků šachové FIDE Grand Prix. První turnaj proběhl v květnu v Moskvě a ovládl jej domácí Jan Něpomňaščij před svým krajanem Alexandrem Griščukem. Navara v Rusku nestartoval, podle pravidel GP se hráč může zúčastnit tří ze čtyř podniků. Po Rize je na programu ještě turnaj v Hamburku (4. - 18. 11. 2019) a Tel Avivu (10. - 24. 12. 2019), kde český velmistr chybět nebude.

Dlouhodobě nejlepší tuzemský šachista si je vědom kvality startovního pole a do Lotyšska jede se skromnými cíli. „Turnaj je velmi silný. Chci hrát hlavně dobré šachy a rád bych vyhrál první zápas. Ale to se podaří jen polovině účastníků,“ říká Navara, jenž v květnu v Ostravě získal svůj devátý titul mistra ČR.

Čtyřdílný seriál Grand Prix je jednou z možností, jak se kvalifikovat do osmičlenného Turnaje kandidátů, postoupí tam dva nejlepší šachisté z GP. Právě vítěz tohoto turnaje, který by se měl konat na jaře 2020, se na podzim téhož roku posadí na opačnou stranu šachovnice proti Magnusi Carlsenovi a pokusí se mu vzít titul mistra světa.

Na Davida Navaru čeká v Lotyšsku těžká konkurence. Nechybí finalista moskevského turnaje Griščuk či čtyřka světového žebříčku Aniš Giri z Nizozemska, poprvé se, stejně jako Navara, v seriálu představí i Francouz Maxime Vachier-Lagrave, který je v červencovém vydání žebříčku na pátém místě.

„Rozdíl mezi nejsilnějšími a nejslabšími je dost malý, takže je těžké říci, kdo je favorit. Možná Maxime Vachier-Lagrave nebo Alexandr Griščuk, jelikož oba mají pevné nervy a hrají výborně při zrychlených tempech. Ale zvítězit může téměř kdokoliv,“ upozorňuje Navara, jenž se svého soupeře do prvního kola dozví až po losování, které proběhne 11. července.

V ročníku Grand Prix je celkem 21 šachistů, každého turnaje se jich účastní 16. Podle nových pravidel seriálu se hraje vyřazovacím způsobem na dvě partie klasického šachu, v případě nerozhodného výsledku přijde na řadu tie-break ve zrychleném tempu hry.

Kromě neodmyslitelné prestiže, která je s postem vyzyvatele spojena, hrají šachisté i o štědré prize money. Každý ze čtyř podniků GP je dotován částkou 130 000 EUR (asi 3,3 miliónu Kč), přičemž vítěz si přijde na 24 000 EUR (přes 600 000 Kč).

Norský velmistr Magnus Carlsen drží titul mistra světa od roku 2013, naposledy vloni byl jeho vyzyvatelem Fabiano Caruana z USA. Na konci dvouletého cyklu mistrovství světa, jehož součástí je i Grand Prix, se dočká nového soupeře. Mohl by jím být i David Navara?


tisková zpráva ŠSČR

121x 16253x
Fotogalerie
Komentáře (121) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
mat-lal

Vážení, myslím, že tento článek je především o Davidovi. Ten bohužel narazil na mimořádně disponovaného soupeře. Také si dovolím tvrdit, že Caro-Kann se k jeho taktickému stylu příliš nehodí. Jenomže co hrát na světovou špičku? Toť otázka za milion rublů (že by ruskou?):))) Nicméně přeji Davidovi další úspěchy, svět už asi nedobyde, ale doma bude vládnout ješte dlouho.

+0 /-0 | 14.07.2019 08:46

Morphynista

@chess, brazina, hans - to vy tady píšete hlouposti na hranici trollingu. Což zahájil chess větou : " Není náhodou podvod i to když použijeme počítač v přípravě ? " Na jasnou a logickou odpověď, že v každém sportu jde technika přípravy nahoru , zdokonalují se tréninkové metody, atd. už jen mlžíte, pletete dohromady všechno možné a útočíte na pawla, který se vám pokouší vysvětlit, že se mýlíte. Což vidí i každý nezaujatý čtenář...

+0 /-0 | 14.07.2019 05:16

xdavx x
To Pawel, opět dokazuješ, že máš velký problém s chápání druhých. Pokud nechápeš rozdíl mezi možnostmi počítačů, bioniky, nebo robotiky oproti možnostem člověka, pak doporučuji začít číst knihy. Zlepší se to. Do té doby si odpusť poucovani a hodnocení druhých, pusobis komicky a v podstatě jsi za hlupáka.
+0 /-0 | 13.07.2019 23:52

pawel

chess --- Přísloví praví: Vytvoř soupeři ústupovou cestu, aby měl kam ustoupit. Já Vám jí vytvořil, mohl jste ponechat si své sportovní Ego. Ale pokazil jste si to sám.

Emil Zátopek, byť dal zlato, kam šáhl, by opravdu nedal současné atlety.

Stejně jako Lasker, Capablanca by nedali současné mistry světa.

Proč asi v atletice? Běhá se v něčem jiném, tréninkové metody jsou jinde než tehdy.  Proč asi v šachu? Příprava je někde jinde, i ta povolená s compem.

Ale to je každému jasné. Povolená technika v přípravě i někde v závodech je prostě jinde.

Jen pro Vás, ostatní vědí, nemusejí ani číst:

Dnešní rekordy:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Sv%C4%9Btov%C3%A9_rekordy_v_atletice

Fantastické časy Emila Zápopka té doby:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Emil_Z%C3%A1topek#Vrcholn%C3%A9_%C3%BAsp%C4%9Bchy

 Promáchl jste možnost, že sportu rozumíte, jak jste se tvářil dotčen. Bohužel, ne, nerozumíte!

+0 /-0 | 13.07.2019 23:20

mat-lal

Kde jsou peníze, tam je podvod, kde je zámek, tam je paklíč. To je lidská povaha. Kdo to nechce vidět, je buď idealista, nebo slepec. Podvádí se všude - kde jen trochu o něco jde. Už Schopenhauer říkal, že na penězích leží kletba. Borci minulosti nebyli jiní než ti naši, byly jen jiné možnosti, ale stejní lidé. Metody doby jsou přístupné všem jen v jejich době, nemůžeme to směšovat. Nesuďte minulost, nežili jste v ní. Nesuďte druhé, žijte vlastní život. Čas všechno vyřeší:)))

+0 /-0 | 13.07.2019 22:30

pawel

laughchess, Vy nás bavíte stále více. Psal jste: Podvod vůči Laskerovi - když máme dnes počítač v přípravěsurprise.

To je jak "podvod" vůči Zátopkovi, boty v přípravě, pozor, i na dráze! O kterých se Emilovi ani nezdálo.

 Klíííídně připustím, chess, pro Vaše Ego, že sport sledujete. A že jste jen v tu chvíli uletěl. 

+0 /-0 | 13.07.2019 17:16

Petan

to chess: treninkové metody se zdokonalují ve všech sportech. Vymýšlet disciplíny, ve kterých by mohli soutěžit jen ti, kteří trénují stejně jako se trenovalo před 50 lety je nesmysl. Třeba pravidla cyklistiky jsou v zásadě stále stejná, ale treninkové metody jiné. Tak uděláme kategorii cyklistů, kteří nebudou při treninku používat měřiče tepů nebo cyklotrenažéry?  Vy montujete dohromady používání pomůcek při treninku (kde je ve většině sportů možno téměř cokoliv dle libosti) a pomůcek při závodě, kde ale každý sport, včetně šachů, má jasná omezení.

+0 /-0 | 13.07.2019 16:16

Morphynista

@chess : pawel má pravdu, názor, který zastáváte, že používání databáse a programu v přípravě je stejný podvod jako při zápase, je zcela mylný a nemá žádnou logiku. 

+0 /-0 | 13.07.2019 15:09

xdavx x
Chess : souhlas.Pawel: hrušky vs jabka. Rausis je vůl. Ovšem to co zplodil Novotný pro lidovky je hnus. Co to kurva meleš Viktore? Za trest se Rausis nestavel? Kvůli podezření? Nestavel se náhodou Rausis již dříve,? A že cítíš zadostiučinění? Cítíš ho i kvůli Lazničkovi? Najednou každý geroj tady. Drtivá většina sachisti jsou skutečně ubozaci.
+0 /-0 | 13.07.2019 14:56

pawel

chesssurprise

Laik zírá, odborník se diví.

Tím co jste napsal, ukazujete, že nemáte vůbec žádný přehled ani o šachu ani o jiném sportu. V každém sportu jde technika pomůcek přípravy nahoru, v některých i technika při releaizaci výkonu. I ti horolezci bez masek, víte vůbec s čím šli před 70 lety a s čím dnes? Atleti, cyklisti, ba i plavci - tretry, kola ba i plavky. A tak dále skoro o každém sportu.

Všechny je diskvalifikujte pro nepovolenou přípravu nebo pomůcky, dle Vás, chudáci jejich předchůdci, nemohou se s nimi rovnat.  Nikdo by nesrovnával časy třeba Emila Zátopka s dnešní světovou špičkou.    

+0 /-0 | 13.07.2019 12:41

Pražský kavárník

Ono by stálo za to zjistit, jestli pan Rausis nepodváděl už v Bangladéši a Lotyšsku. Nikdo neví, proč odtamtud odešel. Třeba o jeho podvádění věděli už tehdy.

+0 /-0 | 13.07.2019 11:24

Poutnik

Náhodou Rausis se dostal do skvělé společnosti: Lasker - byl podezříván za telepatického ovlivňování, Tal - mág z Rigy a na závěr nelze než vzpomenout na Karpova a jeho jogurt. :-)

+0 /-0 | 13.07.2019 11:09

pawel

Dnešní vyjádření Igora Rausise: "Toužil jsem moc po elu 2700. Ale že budu mediální hvězdou hlavního článku lidovek.cz se mi nezdálo ani v nejbujnějších snech vyzyvatele mistra světa".

+0 /-0 | 13.07.2019 10:41

jrf

Je vždycky fajn, když se podaří něco pro spravedlnost. Jsem zvědav, jestli bude nějaká korekce ela pro ty, co s Rausisem prohráli, ale každý jeden případ se určitě neprokáže a zkoumat nebude. Kdo byl poškozen, asi poškozen zůstane, tak alespoň do budoucna už Rausis nebude šachu škodit. Mrzí mě, že český šachový svaz vůbec takového člověka přijal. Je tu presumpce neviny, jasně, ale je to možná pro ČR tak nějak typické. Pomstychtivý egoistický lhář na hradě, člověk co pravdu a lásku posílá do pi.. a reprezentant zneužívání dotací (českého národního sportu) jako premiér, na komouších stojí vláda, a podvodník přijatý do šachového svazu.

V odvetné partii držím Davidu Navarovi palce, jsem zvědav jestli půjde proti sicilce :) Když to nevyjde tentokrát, nevadí, jsou ještě 2 další šance.

+0 /-0 | 13.07.2019 10:40

igors
Článok samotný je OK, ale titulok fakt strašný. Rausis si zmenil meno, prešiel 3 federáciami (presun UKR-LAT a rozpad Sojuzu neúčtujme) a to, že práve bol na českej listine, je viac ako čokoľvek iné najmä blbá náhoda. V súťažiach družstiev pritom reprezentoval iba Lotyšsko, aj to naposledy v r.2002. FM - môj názor na klub, BŠŠ a ich činnosť je stále rovnaký a veľmi pozitívny.
+0 /-0 | 13.07.2019 10:32

Matt
Mám pocit že sa snáď nechal chytiť naschvál lebo ho to už prestalo baviť.
+0 /-0 | 13.07.2019 10:32

Pavel Ch

Kromě toho titulkublush je celý článek na lidovkách velmi seriozně napsanýyes, velmi moudrá rychlá vyjádření Viktora Novotného i Petra Záruby. yes

 

A byť všichni nyní nadáváme oprávněně na Rausise, tak alespoň trošku se musí uznat, že i jeho vyjádření je "na úrovni". Srovnej s chyceními podvodníky jiných sportů, co vymýšlí historky o půjčeném kolu od bráchy, bombonech o strýčka z německa a dalších nesmyslech proč neprávem byli chyceni (a raději nerozebírejme za ruku chycené politiky). 

 

Myslím, že tento článek šachy nepoškodí, naopak udělá reklamu, že se mnozí budou zajímat o co v šachu také jde.

+0 /-0 | 13.07.2019 08:44

Vojta

Spěchám sem kvůli titulnímu článku na lidovky.cz a diskuse nezklamala, hlavně místní vesničtí idioti:)

+0 /-0 | 13.07.2019 07:59

bishop

No jo, chapu, ze kdyz vam trikrat denne kontroluji telni dutiny jako ve zlatych casech panu Platovi, tak vam nejaka kamera na zachode moc nevadi ;)

+0 /-0 | 13.07.2019 07:33

Vojta Plát
Nechápu, jak někdo řeší to, že byla na záchodě kamera. Jde snad o to, že Rausis zcela jasně porušil pravidla, navíc se prý na telefonu našla přímo pozice z partie ( narozdíl od telefonu D.Vichnara ). Záznam jako důkaz nebude třeba, rozhodčí Rausise načapal přímo, navíc se Rausis i sám přiznal. Bylo by fajn, kdyby to "old" Kriebel i ZMB pochopili a respektovali.
+0 /-0 | 13.07.2019 07:02

ciki333

12.07.2019 22:35 | david brazina

"Cikimu doporucuji aby to na Letne priste neprehanel s fetem."

Proti tomu se ohrazuji. Na Letnou jsem jako volič SPD nešel a nikdy nepůjdu...

+0 /-0 | 13.07.2019 04:56

Pražský kavárník

Tak ono je samozřejmě dobře, že GM Rausise chytili. Otázkou je, proč vůbec byl připuštěn na českou listinu FIDE. K čemu byl vůbec České republice tento pán užitečný? Umí vůbec česky? Trénoval někoho? Reprezentoval ČR? K čemu byl užitečný? Akorát pošpinil pověst.

+0 /-0 | 13.07.2019 00:29

Pavel Capek

Obava, že utrpí pověst ČR mě docela rozesmála. Ve světe Češi nikoho v podstatě vůbec nezajimaji a když už něco fakt pokazíme, tak to můžeme vždycky hodit na Čečence, se kterými si nas řada lidi ve světě stejne plete - notabene když se hlavní viník jmenuje Rausis. smiley

+0 /-0 | 12.07.2019 23:21

igors
Ako som už písal nižšie, kontakty s FIDE boli, ako, kedy a s kým si s dovolením nechám pre seba. O Rausisovi sa písalo dosť nielen na nss, ale aj inde a servítky si nebrali mnohí iní. Nebudem ich menovať, pán Bražina, skúste však pochopiť, že keby sme tie podozrenia stále len tutlali, tak by ho sotva prichytili. O omluvu ani tak nestojím, ale tou najkrajšou by bolo, keby ste sa v budúcnosti držali najmä fyziky, o ktorej viete podstatne viac ako ja, či veľká väčšina diskutérov na tomto servri.
+0 /-0 | 12.07.2019 23:05

xdavx x
stojim si za tim, ze Stohl a Navara psali nesmysly. Pokud si pamatuji Stohl se se mnou hadal, ze Navara Rausise neobvinoval. Po te mu tady lidi kopirovali co Navara napsal a Stohl to hrdinne presel. Ted je ivsem Stohl opet hrdina, jak hezke od nej... Pokud je mi znamo, ve vsech civilizovanych zemich, neni mozne nekoho jen tak obvinit. Pokud tedy jak Stohl a Navara maji pocit, ze by se jim mel nekdo omlouvat, chtel bych pak vysvetleni, proc sve domnenky psal David do diskuze a nekontaktoval etickou komisi FIDE, nebo prislusne lidi s prislusnymi podnety. A zaroven, bych chtel temto dvema moralnim autorritam, vyjadrit svuj obdiv nad tim, jak hrdine drzi prapory pravdy a cti v pripade Laznicky a Hracka. Za me jsi Davide stale zbabelcem a Stohl je jen korouhvicka ve vetru. Cikimu doporucuji aby to na Letne priste neprehanel s fetem.
+0 /-0 | 12.07.2019 22:35

Morphynista

Bohužel, čekat od některých lidí omluvu je zbytečné, pořád si budou hledat ta nejabsurdnější zdůvodnění, proč se neomluvit, budou tvrdit, že černá je bílá a sami sobě lhát a tvrdit, že stejně měli pravdu. Ale tím jen dokazují svůj morální úpadek...

+0 /-0 | 12.07.2019 22:34

Apač
Rausis musel dobře vědět, že ho jednou chytí a určitě měl svou reakci (přiznat jen ten poslední případ) dopředu připravenou. Nemyslím si ale, že by na tom svém podvádění nějak zvlášť vydělal - žádné velké prize money asi nikde nebral, snad si jen mohl účtovat větší sazby za trénování. Celý ten případ je hodně vtipný, už to nabírání 0.8 bodu za partii se slabými soupeři. Podle mě se hlavně toužil zapsat do historie a mít 2700 ELO. Je jen hloupé, že se všude po světě píše, že reprezentoval Českou republiku, což není tak docela pravda, na žádné reprezentační akci nikdy nebyl a naše občanství nejspíš taky nemá.
+0 /-0 | 12.07.2019 22:08

MarianJurcik
Ad Morphynista: Ja len dúfam že ostane aspoň pri trénovaní.. Ako olympijský kapitán Bangladéšu alebo tak nejak. Veľmi rád by som sa mu ešte niekedy pozrel do očí. Ale neverím tomu. Neverím že tento človek bude mať odvahu pohybovať sa ešte v šachových kruhoch. Proste zalezie niekam do diery, zarobené už určite má a už ho neuvidíme.. Ad P.Z.: A to ste ho tu nedávno tak tvrdo obhajovali.. Správny postoj aspoň teraz (ale už je to jedno keďze Rausis sám končí), ale fakt ste to netušili už dávnejšie? Však aj na domácich zápasoch vo Frýdku to musel robiť, aj tam sa odohrali viaceré šachové skvosty z jeho dielne...
+0 /-0 | 12.07.2019 21:01

igors
indtom: Vďaka, cením si to. ciki333: Ďakovať treba najmä tým, čo ho chytili...
+0 /-0 | 12.07.2019 20:23

indtom

omlouvam se panum Navarovi, Stohlovi a Platovi, ze jsem je obvinil z bezduvodneho osocovani Rausise, meli bohuzel pravdu, je to nedustojne takto podvadet, neveril bych, ze je toho schopen. Sorry.

+0 /-0 | 12.07.2019 20:03

Roman2
giocozo.Přesne tak!!
+0 /-0 | 12.07.2019 19:45

giocozo
Až se ucho utrhlo...Nechápu, že i přes to, že byl velice sledovanou osobou a hodně lidí ho podezřívalo, tak dál podváděl. To moc inteligentně nevypadá. Možná už to bylo jako droga a bez nápovědy nedokázal hrát.
+0 /-0 | 12.07.2019 19:44

Morphynista

Rausis titul GM uhrál v roce 1992, ten mu asi pravděpodobně zůstane. Ale jak sám píše, s praktickým šachem skončil. Stále se však může věnovat trenérské činnosti, pokud se nějaký zájemce najde...

+0 /-0 | 12.07.2019 19:40

Roman2
Ciki333 zas hulí:):)
+0 /-0 | 12.07.2019 19:37

Roman2
Exot:)Carlsen by čučel co tu mame za borce:):)
+0 /-0 | 12.07.2019 19:33

ciki333

Děkuji tímto především GM Navarovi, dále pak V. Plátovi a I. Štolovi za projev osobní statečnosti, kdy se nebáli, navzdory nenávistným reakcím některých čtenářů nss, poukázat na nepravosti páchané (dnes již bývalým) GM Rausisem. Nevím, zda se v šachu uděluje cena fair play, ale u mne jednoznačně vítězí David.

PS. My ostatní se radujme...Naplnil se odkaz Václava Havla. Pravda a láska (konečně) zvítězila nad lží a nenávistí.

+0 /-0 | 12.07.2019 19:32

lv

Chess24: Grischuk on going for a risky line: "I have a good excuse because I was in a good mood before the game because Rausis finally got caught cheating... but it's dangerous to be in a good mood when playing chess!"

+0 /-0 | 12.07.2019 19:31

exot

Poslední slovo k Rausisovi - jako, ještě že ho chytili dřív, než se dostal k zápasu s Carlsenem. :-)

+0 /-0 | 12.07.2019 19:29

Roman2
Žaba:)Delej mu advokáta:)Hodně štěstí:)
+0 /-0 | 12.07.2019 19:25

žaba

Roman - Mám pocit, že titul GM (a určitě IM) si uhrál v před-mobilové éře.

+0 /-0 | 12.07.2019 19:20

P.Z.

Vyjádření Rady Beskydské šachové školy:

Dnes jsme se dozvěděli z medií, že hráč Beskydské šachové školy GM Igors Rausis byl přistižen v době hraní partie při prohlížení mobilního telefonu. Tuto skutečnost nám následně potvrdil i samotný pan Rausis.

Protože se jedná o hrubé porušení pravidel a je proti zásadám fair play, které ctíme, Rada Beskydské šachové školy rozhodla o okamžitém vyloučení pana Rausise z našeho klubu.  

+0 /-0 | 12.07.2019 19:19

Roman2
Inteligentní Rausis???Podváděl!Sedí na hajzlu a podvádí.To je známka inteligence???:):):)
+0 /-0 | 12.07.2019 19:17

žaba

Myslím, že vyloučit všechny podvody apriory nejde, zvláště ne na amatérské úrovni. Kdo si chce uhrát titul FM a neštítí se podvádění, ten si ho uhraje.

Jinak Rausisův případ je potvrzením známého hesla: "Dokonalý zločin spáchat lze, ale pachatel bude ve své činnosti pokračovat tak dlouho, dokud se na něj nepřijde". Je to o to překvapivější, že Rausis je nejspíš velice inteligentní člověk. Je deprimující, když se inteligence spojí s nízkým a pokleslým chováním.

+0 /-0 | 12.07.2019 19:14

Pavel Ch

..četl si, říkal, co o něm za blbosti o podvádění píše na fcb E.Sutovsky včetně diskuse. I kdyby to byla pravda (to je pak neskutečná tragikomedie), tak pravidla samozřejmě hrubě porušil, to ví.

+0 /-0 | 12.07.2019 19:11

JD

A opravdu analyzoval. Třeba jen hrál farmu a nutně potřeboval zasadit mrkev. Nebo měl vsazeno a sledoval live.smiley V podstatě teď nemá jinou možnost než skončit , protože sním nikdo hrát nebude.

+0 /-0 | 12.07.2019 19:07

Pavel Ch

Mám ověřeno, že Rausis se v místě skutečně ke všemu přiznal, byť jen k tomuto případu - že mobil měl na WC puštěný. Uznávám, že jsem ho bránil, ctil jsem presumpci nevinny. To mi ukládají jak řády svazu a FIDE, tak zákony ČR, EU.  (Na rozdíl od některých politiků, kteří chtějí nevinu ctít až do nejvyššího mezigalaktického soudu, nebyl u ničeho přistižen). 

Je nyní otázkou, zda bude poptávka členské základny po častých kontrolách i v našich soutěžích. Aby o hráči, jehož výkon je neobvyklý, se planě nediskutovalo řadu let. Za cenu, že budou testováni i další u niž pochybnost není.  Mně by to třeba nevadilo, byť mne "naska" pravidelně sleduje a kontroluje, že od dob silných enginů jde mé elo setrvale dolů.  Někteří hrozí, že by přestali kvůli kontrolám hrát. Asi jsou šachy na rozcestí a budou-li s tím bojovat,  budou muset jít obdobnou cestou nedávného boje proti "mechanického dopingu" s minimotúrky cyklistů, jejichž sport se za velkou cenu nákladů s tím musel rychle vypořádat k vlastnímu přežití. I u nás pak budeme počítat s náklady, nikdo to nebude kontrolovat zadarmo (a k tomu si nechávat nadávat od některých hráčů, byť čistých) a jak by řekl klasik, "ta dráha také něco stojí".

+0 /-0 | 12.07.2019 18:54

Roman2

hlavu neurve ale musí jít pryč.

 

+0 /-0 | 12.07.2019 18:53

Roman2
Žadné řečičky.Za chybu se platí a Rausis ma jit za to pryč.Nikdo mu neurve ale ryč s nim.
+0 /-0 | 12.07.2019 18:52

Roman2

Rausis.Podle mě podvod!Je někdo proti?

+0 /-0 | 12.07.2019 18:42

David Navara
Re exot: Já jsem se připravil na partii, ale pozapomněl jsem na tuhle podvariantu. (Vlastně jsem se na ni trochu díval, ale zjevně ne dostatečně.) Zprávy podobného dosahu se objevují tak jednou za rok a obvykle nesouvisejí s ČR. Tečka. Z rozlosování jsme se vrátili ve 22 hodin. Normálně by to s rezervou stačilo, ale na sedmistovkaře je třeba se připravovat více.
+0 /-0 | 12.07.2019 17:52

Zmestabileho

Tak Rausis pět let systematicky podváděl a navýšil si tak rating o 200 ELO, což mu procházelo - jak tady suverénně tvrdí GM Štohl? A dávat skryté kamery do kabinek na toalety hráčů, to je v pořádku a přiměřené opatření?  

 

Je-li tomu tak, tak potom tohle není jen konec šachové kariéry GM Rausise, ale mě to současně připadá i jako konec šachu jako sportovní disciplíny.

 

A jestli jsem kdy uvažoval, že bych se vrátil k závodnímu hraní, tak po tomhle už mě to ani nenapadne.

+0 /-0 | 12.07.2019 17:32

exot

Davidova upřímnost je sice bezelstná, ale opravdu nevím, jestli je nejlepší nápad přiznat, že se nestihl připravit na dnešní partii mj. proto, že brouzdal po netu a četl si články o Rausisovi.

 

+0 /-0 | 12.07.2019 17:11

HonzaSvatoš

UPDATE https://chess24.com/en/read/news/gm-igors-rausis-allegedly-caught-cheating?fbclid=IwAR2pAneRpb_fGlZhxtHhcxrmMHhBsotSCR2vSnwNi7CVMB62-gJMvWlkRkc

je tam foto:

https://cdn.chess24.com/So_MS825Qzy0R9k-JSxD-A/original/rausis-toilet.jpg

Vypadá to, že Rausis měl telefon schovaný pod bandáží na levé noze, kterou má přehozenu přes pravou. Stačí si fotku mírně přiblížit.

Kdyby Rausis jenom (regulérně) porážel hráče 1800 a sbíral za ně rating, tak bych proti němu nic neměl, byť to je poněkud nedůstojné, ale je to hlavně chyba ratingového systému FIDE, že pro výpočet je zastropovaný rozdíl 400 ELO. Ale toto...

+0 /-0 | 12.07.2019 16:51

David Navara
Píši ještě jednou, protože ta fotografie je tady: https://chess24.com/en/read/news/gm-igors-rausis-allegedly-caught-cheating A ještě dříve byla zveřejněna v Daily Mail.
+0 /-0 | 12.07.2019 16:47

Poutnik

Aby nedošlo k nepochopení, nehájím Rausise, pouze nevím, kde bere Stohl podklady pro svá tvrzení. Třeba podváděl poslední tři roky, třeba poslední čtyři roky. Pokud ale někdo přijde nikoli s doměnkou, ale s tvrzením, měl by svá slova podložit něčím víc než odkazem na článek, který nic takového netvrdí. Jiná věc je dávat skrytou kameru na toalety. Je to dost za hranou. Je dobře, když je nečestné jednání odhaleno. A to myslím obecně. Na druhé straně používání skrytých kamer má přísná pravidla. Například v zaměstnání jsme skrytou kamerou odhalili rozsáhlou rozkrádačku a přesto záznam kamery nesměl být použitý a my museli najít jiné důkazy. 

+0 /-0 | 12.07.2019 16:44

HonzaSvatoš

POKUD Rausise nafotili na toaletě skrytou kamerou, tak to může mít ještě nějakou právní dohru. V propozicích turnaje nejspíš nic o kameře na toaletě nebylo, takže Rausis by mohl argumentovat tím, že důkaz byl pořízen nezákonným způsobem. Tím se Rausise nezastávám, jenom spekuluji, v co veselého se ještě může případ vyvinout. Vzpomeňme si na dr. Ratha, kterého chytli za bílého dne s krabicí se sedmi melouny

+0 /-0 | 12.07.2019 16:36

David Navara
Re HonzaSvatoš: Děkuji, ale od Vás ani většiny dalších jsem omluvu nechtěl. (Tentokrát jsem měl pravdu, ale jindy se mohu mýlit a pokud prokazatelně napíši něco nevhodného, omluvím se.) Měl jsem pocit, že omluvit by se tady mělo pár jiných lidí, kteří se v této věci dost nekompromisně kritizovali Igora Štohla, mne atd. A Michal Konopka s dalšími lidmi ze svazu si samozřejmě také zaslouží omluvu, ale to jde z větší části mimo internet. Myslel jsem především pány Bražinu, lykana a Zmestabileho, ale od dotyčných jsem ještě nikdy žádnou omluvu neslyšel ani nečetl. Teď mám nastavený filtr trollů, takže nejsem v obraze, ale snad se někdo z nich zachoval slušně a ukázal, že jeho slovo má nějakou cenu. (Teď to zjišťovat nebudu.) Pokud ano, děkuji a vážím si toho. A dnes jsem neprohrál proto, že bych pak ještě sledoval zdejší diskusi, to jsem přenechal jiným. Prostě jsem hrál dost špatně a Maxime výborně. Rozlosování se objevilo včera pozdě večer, na přípravu bylo málo času a dnes byl opravdu mimořádný důvod surfovat po zahraničních šachových stránkách, takže jsem v Caro-Kannu něco zapomněl prověřit. A v podobně silných soutěžích se za chyby platí. Více se k tomu teď vyjadřovat nebudu, raději z diskuse zase vycouvám. Přeji Vám všem pěkný víkend!
+0 /-0 | 12.07.2019 16:34

MarianJurcik
Re: poutnik Dokázať že to robil 5 rokov v kuse v každej jednej partii systematicky je samozrejme prakticky nemožné.. Myslim ale že všetci si vedia spočítať koľko sú dva a dva.. Snáď nikto nemôže verit tomu, že celý jeho raketový progres za 5 rokov bol čistý lebo zdravo jedol a teraz ako na potvoru pri prvom prehrešku ho hned chytili, lebo bol unavený a náhodne zlyhal a zaskratoval.. To je ako keď istý typ nezamestnaného jednoduchšieho spoluobčana chytíš pri čine v obchode a dotyčný má za posledné roky nové auto, luxusné oblečenie a všetko možné ostatné, ale bude ti tvrdiť že teraz len psychicky zlyhal a prvýkrát v živote dostal chuť na niečo takéto..
+0 /-0 | 12.07.2019 16:32

igors
Poutník: "měl jste z podstaty věci tuto záležitost předat FIDE" Stalo sa a FIDE to rieši. Sám Rausis povedal, že končí zo šachom. To už písal exot nižšie a je to aj na http://chess-news.ru/node/26156?fbclid=IwAR0l2MUUFWk0fkzrzpAA8xZrp81ByQ7PibImil08dfF4nPX8dw2g3R3OsPY Neľutujem ho, dôvody dobre vystihol Marián Jurčik nižšie. Pridám len, že sa mu aj podarilo pokaziť vzťahy na českej šachovej scéne. Stačí takto?
+0 /-0 | 12.07.2019 16:32

Krvlad

Poutnik: Řekl bych, že o nějaké důkazy se postarali už analytici a statistici, kteří jeho výkony za těch pět let důkladně prozkoumali, a celou záležitost řádně předali FIDE. Poslední důkaz pak při přímo ukázkové spolupráci ochotně obstaral Rausis sám. cheeky

+0 /-0 | 12.07.2019 16:29

HonzaSvatoš

David Navara krátce komentoval Rausise na chess-news.ru, a to ve 12:13, což je nejspíše moskevský čas, který (v době letního času) odpovídá rižskému. Když se hrálo od 15:00. Pravdu může mát Frank, když uvažuje, že tato věc mohla Davida Navaru vlastně rozhodit. Škoda.

+0 /-0 | 12.07.2019 16:22

Poutnik

Igors:"Rausis systematicky podvádzal zhruba 5 rokov". Můžete předložit nějaký důkaz pro vaše tvrzení? To co jste napsal je velmi závažné. Pokud systematicky podvádí již pět let a vy máte o takovém chování důkaz, měl jste z podstaty věci tuto záležitost předat FIDE ...

+0 /-0 | 12.07.2019 16:17

HonzaSvatoš

Dnes tedy udělal MVL s Davidem Navarou hodně krátký proces. Partie skončila prakticky dříve, než začala.

+0 /-0 | 12.07.2019 16:09

pawel

M.Jurčík, exot:

Nezpochybňuji co nalezeno jest, jen nenaleťte na komickédevil přiznání. Necituje chess.com, ale diskutér chess.com. Jako by na nss citoval něco smyšleného třeba pawel.enlightened

+0 /-0 | 12.07.2019 16:01

romison
ci voe Achjo, proc by si clovek schovaval mobil na hajzlu mi rekni, aspon jeden rozumnej duvod krom masturbace ;)
+0 /-0 | 12.07.2019 15:48

Frank

David Navara dnes bohužel udělal svou typickou chybu, tedy zabýval se emotivními příspěvky na NSS, místo aby relaxoval a koncetroval se na svou dnešní partii. U jiného hráče by to možná tolik nevadilo, ale obávám se, že on není z těch, kdo podobné téma (a debaty) hodí za hlavu a jde hrát, jakoby se nic nedělo. Je celkem běžné, že se špičkoví sportovci během soutěží záměrně odstřihnou od vnějšího světa, aby se mohli plně soustředit na sebe a svůj výkon. V případě duševního sportu jako šachy by to mělo být samozřejmé. Davida si samozřejmě ohromně vážím a přeji mu štěstí v zítřejší odvetě. Jen bych si moc přál, aby tento server nečetl, tedy alespoň ne v době svých důležitých turnajů.

+0 /-0 | 12.07.2019 15:48

Krvlad

Dobrá poučná facka pro všechny, kteří Rausise tak usilovně obhajovali, jak při "nesmyslném" podezřívání z podvádění, tak co se týče uhrávání si ela jen se slabými soupeři, což ještě vydávali jako ukázku herní síly, kvůli které měl být přijat do reprezentace. Přinejmenším už jen to vyhledávání slabých soupeřů bylo směšné, a pokud toto někomu připadá normální, vypovídá to zřejmě o jeho vlastních morálních hodnotách. Smutné pro Rausisův oddíl, to se pěkně odvděčil za důvěru.

+0 /-0 | 12.07.2019 15:46

MarianJurcik
Aha.. takže Rausis sice priznal že to bol jeho mobil, ale nazve to momentálnym skratom?? Už chýba len to aby sa bránil tak, že bol chytený pri prvej takejto príležitosti a doteraz bol vlastne čistý.. Únava a komentáre na facebooku, takže preto sa rozhodol ten mobil použiť.. Veď to je smiešne. Prišiel si k peniazom za tie roky, okradol kopu hráčov o elo a o peniaze, teraz povie že šlo o momentálny skrat z únavy a že končí so šachom. Samozrejme že nepovie pravdu a nepozrie sa do očí tým hráčom, ktorých celé tie roky okrádal.. Fuj.
+0 /-0 | 12.07.2019 15:33

marek
Hmmm Tak David dneska 19 tahu Pral jsem mu hodne uspech a ted mrknu na web a uz je dohrano Skoda no Bilymi vyhrat muze ale tedy....
+0 /-0 | 12.07.2019 15:29

romison
tak to byl slusnej masakr :(
+0 /-0 | 12.07.2019 15:27

ddf

A je to.Prohra v 19.tahu.Skoda, snad se David zitra lip vyspi.

+0 /-0 | 12.07.2019 15:26

romison
bych cekal, ze tam bude znat ty varianty v caro kannu, a to se da rict, ze Vachier je ted trochu z formy posledni dobou :(
+0 /-0 | 12.07.2019 15:21

ddf

Tak David stoji spatne. Misto 13. - 0-0 mel zahrat 13. - Sb6 nebo Sc5 a byl by v klidu. Skoda, dneska to vypada na prohru.

+0 /-0 | 12.07.2019 15:16

exot

In a comment to Chess.com, Rausis said:

"I simply lost my mind yesterday. I confirmed the fact of using my phone during the game by written [statement]. What could I say more? Yes, I was tired after the morning game and all the Facebook activity of accusers also have a known impact. At least what I committed yesterday is a good lesson, not for me - I played my last game of chess already."

R.I.P.

+0 /-0 | 12.07.2019 15:05

Achjo

A má někdo více informací? V tom článku se jen píše, že byl nalezen mobil na záchodě. Toto je zakazané si schvoat mobil na záchod? jak přesně zní pravidla, že nemá mít hráč elektronické zařízení v hracím prostoru, ael  je tam , že může být někde uložený a vypnutý ...

+0 /-0 | 12.07.2019 14:49

Rudolf Kriebel

Re Petan: třeba ten mobil. Nebo video (nesetříhané). Pokud byl sám ten rozhodčí při lovu, mohu si o tom myslet, co chci a jistotu nebudu mít nikdy. Přečtěte si dnešní úvodní článek v Právu o žalobci Berdychova gangu p. Milce. Je fakt hutný.

+0 /-0 | 12.07.2019 14:02

igors
"Obrazové a zvukové záznamy pořizované na WC, navíc v této souvislosti - tj. jako důkaz z možné nápovědy při šachové partii - jsou zcela nepřípustným zásahem do práva na ochranu osobnosti a nedotknutelnosti soukromí." Určite, zombík? Iní športovci sa pomaly ani nemôžu vymočiť, pokiaľ nie sú pri tom komisári, musia hlásiť svoj pobyt etc. FIDE tiež prijala antidopingové pravidlá, prečo je to tu zrazu iné? Rausis systematicky podvádzal zhruba 5 rokov, navýšil si tak rating o cca 200 bodov. Prišiel si tak aj na slušné peniaze, ktoré zrejme mali skončiť v iných vreckách; celkovo to bude iste viac, ako motivačná cena ČŠZ. Ale to je vlastne jedno, pre Vás budú stále najhoršími Láznička, Navara a čo ja viem kto ešte a prečo vlastne. Nabudúce poprosím tú o Sněhurke a trpaslíkoch...
+0 /-0 | 12.07.2019 14:01

Petan

Re Rudolf Kriebel: Rozhodl rozhodčí, který ho čapnul. A proto mu partii zkontumovali a z turnaje ho vyloučili. Jaký soud byste chtěl?

+0 /-0 | 12.07.2019 13:46

Rudolf Kriebel

Zdejší diskuse mě připomíná rok 1989 (mám pocit, že to ten rok byl), kdy všichni odsuzovali "Několik vět", aniž by dokument četli a jenom papouškovali, co jim bylo předhozeno. Naprosto nečestný způsob použili svým odkazem a fotografiemi Exot a MaX. GM Rausise jsem, co ho znám, nikdy neviděl v ryflích natož v takovýchto nepoužitých botách.  Dravci, i ti s nečistým svědomím, se vrhli na vyhlédnutou oběť, aby jí to spočítali. Byl u toho někdo z dikutujících? Snad nějaký soud rozhodne, na čí straně je pravda. 

+0 /-0 | 12.07.2019 13:35

Achjo

Příjde mi divné, že podávěl tak okatě a určitě tam analyzoval na mobilu? nebo si vyřizoval něco jiného...je to divné. Nedokážu si ani prakticky představit takové podvádění - chodit na záchod a analyzovat...Možné by to třeba bylo v kritických pozicích. 

Ale možná měl třeba více způsobů... a tady na amaterském turnaji, kde nebyly kontroly použil něco jednoduchého...

 

+0 /-0 | 12.07.2019 13:04

Roman2
Když takhle Rausis hral a déjme tomu podváděl tak si určo vydělal nějaké love.Je to zlodějina nebo ne???
+0 /-0 | 12.07.2019 12:59

Pilgrim

ZMB - na co byste ještě chtěl čekat? Byl chycen a usvědčen? Byl. Jaké důkazy ještě chcete? Jo, ještě by se mohl přiznal a říci, jak dlouho vlastně podváděl a že toho moc lituje. Pak by mohl odejít ze šachového světa. Má na to? 

+0 /-0 | 12.07.2019 12:38

Pilgrim

Když si člověk přehraje a zanalyzuje jeho partii v rapidu - https://www.youtube.com/watch?v=p8n2sjkv7dk, tak zjistí, že jeho herní projev vůbec neodpovídá jeho vysokému ELU. V té partii zahrál hromadu nepřesností. Tahle léžérně prostě hráč e ELEM  2700 nikdy nehraje. 

+0 /-0 | 12.07.2019 12:33

Zmestabileho
Což takhle raději počkat až budeme vědět víc?... Obrazové a zvukové záznamy pořizované na WC, navíc v této souvislosti - tj. jako důkaz z možné nápovědy při šachové partii - jsou zcela nepřípustným zásahem do práva na ochranu osobnosti a nedotknutelnosti soukromí. Tudy cesta nevede. Je zajímavé jak zde ráno trojice velmistrů Plát, Štohl a Navara spustila svůj tradiční hon na Rausise, Navara dokonce požadoval jakousi omluvu. Výmluvný obrázek poměrů, které panují v našem šachu. Když evidentně podváděl Láznička a další naši reprezentanti, tak mlčel Navara jako hrob a Štohl to zlehčoval a obhajoval.
+0 /-0 | 12.07.2019 12:32

MarianJurcik
Tak toto nepotrebuje komentár.. Rausis v poslednej dobe stratil už všetku súdnosť a cheatoval aj proti najväčším amatérom. Aj tak mi to ale nejde do hlavy.. To robil 6 rokov takto jednoducho primitívne na záchode s mobilom? Čakal som v jeho prípade niečo viac.. Sledoval som kvalitu jeho hry a tam bol precízny každý ťah do jedného.. Každý jeden!! Nechápem ako sa to dá napr. na takom českom trojkole kde ho každý sleduje.. iste, párkrát si odbehne a dajme tomu aj nahodí ten správny ťah, ale fakt neviem ako sa to dá zvládať na 100% behom celej partie v prostredí českého trojkola.. Je možné všeličo, podľa mňa aj to že tento hnusný podvodník mal komplica. A ešte jedna vec. Dúfam že Rausis nedostane doživotný BAN, rád by som ho ešte niekedy na šachoch videl.. a na jeho tradičný úsmev a podanie ruky sa mu vysmial priamo do tváre.
+0 /-0 | 12.07.2019 12:23

exot

Doufám, že to nikdo nebral jinak než jako pouhé ilustrační foto. :-) Existující autentický záznam skryté kamery, na němž zcela oblečený Rausis používá mobil, dosud nebyl zveřejněn. Možná i proto, že špehování na záchodech není ve Francii zcela legální.

+0 /-0 | 12.07.2019 11:52

Zdeněk Janda

Okolnosti jsou jistě podivné. Mimochodem : v rámci nediskriminace - byla skrytá kamera i dámském WC ? cheeky

+0 /-0 | 12.07.2019 11:25

Tadeáš Kriebel
Tahle fotka je fake, je to jen genericky obrazek. https://www.tineye.com/search/d656f2d9608bad485aab5a974b0c63f62471d70a?page=1
+0 /-0 | 12.07.2019 11:24

Morphynista

Tak nakonec pravda vyšla najevo, ale způsob, jakým toho bylo dosaženo, budí přinejmenším rozpaky. Pokud jsem dobře pochopil článek na chess-news, byl nafilmován skrytou kamerou na WC. Na jednu stranu je dobré, že se podařilo odhalit podvod ( inu, žádné stromy, v tomto případě Elo neroste do nebe ) , na straně druhé, když už si nemůžete být na turnaji jistý ani tím, že vás nikdo nefilmuje, když sedíte na WC, něco není v pořádku. Nepíše se tam, kdy a za jakých okolností byla skrytá kamera nainstalována a kolik hráčů, kteří toaletu navštívili zcela nevinně, bylo takto nafilmováno. Já bych se na jejich místě rozhodně ozval... http://chess-news.ru/node/26154

+0 /-0 | 12.07.2019 11:01

HonzaSvatoš

Ve Vojtově odkazu https://chess24.com/en/read/news/gm-igors-rausis-allegedly-caught-cheating?fbclid=IwAR2pAneRpb_fGlZhxtHhcxrmMHhBsotSCR2vSnwNi7CVMB62-gJMvWlkRkc se píše mimo jiné:

 

The final result is finding a phone in the toilet and also finding its owner. Now the incident will follow the regular procedure and a trial will follow to establish what really happened.

 

Mýlil jsem se tedy a omlouvám se Davidu Navarovi za to, že jsem si myslel, že v případě Rausis šířil neodůvodněné spekulace. 

 

Ovšem s telefonem na toaletě jsme něco podobného jsme měli i v Česku, že? A výsledek zněl, že majitel telefonu je vlastně nevinen a má ho potrestat mateřský klub (asi zákazem účasti na blicáku, pokáráním "ty,ty,ty" nebo tak nějak). Mimochodem, dost směšné, pokud je někdo "nevinen", tak proč by měl být trestán. Já jenom, aby se měřilo všem jedním metrem.

V této souvislosti mám dotaz na Vojtu Pláta: Pořád věříš tomu, že je David Vichnar čistý?

 

 

+0 /-0 | 12.07.2019 10:50

exot
+0 /-0 | 12.07.2019 10:35

Vojta Plát
https://chess24.com/en/read/news/gm-igors-rausis-allegedly-caught-cheating?fbclid=IwAR2pAneRpb_fGlZhxtHhcxrmMHhBsotSCR2vSnwNi7CVMB62-gJMvWlkRkc
+0 /-0 | 12.07.2019 09:41

Vojta Plát
Dá se tu nějak vložit foto? Snad to nebude protiprávní, ale teda ta fotka je fakt síla.
+0 /-0 | 12.07.2019 09:40

exot

Tak už ho chytili?

+0 /-0 | 12.07.2019 08:44

igors
Ani pre mňa nie sú omluvy podstatné. Radšej sa spoločne tešme z dobrej správy, lebo sa vyriešil jeden skutočne vážny problém (na rozdiel od iných "problémov", ktoré v českom šachu vidí ZMB).
+0 /-0 | 12.07.2019 08:31

Vojta Plát
Já o omluvu nestojím, ale ty výhružky soudem mě pobavily, tak příště prosím tichučko :-D
+0 /-0 | 12.07.2019 08:25

David Navara
Já nemám zdaleka vždy pravdu, ale když už se vyjádřím takhle nahlas, mívám k tomu dobré důvody. Pokud se informace potvrdí, snad to konečně uklidní rozčeřené vody v českém šachu. Myslím si, že pár diskutujících by se mělo aspoň tentokrát omluvit za to, co psali na adresu Igora Štohla i dalších. (A nemyslím ty diskutující, kteří prostě GM Rausisovi věřili, ale přitom nijak ostře nenapadali jeho kritiky.) Na závěr dodám, že názor velmistra v tomhle ohledu má větší váhu než názor hráče druhé třídy. (Což ještě neznamená, že by velmistr vždy musel mít pravdu.) A pokud jde o test profesora Reagana, je to dobrá pomůcka na chytání slabších hráčů, kteří najednou začnou hrát o pár set bodů silněji, ale nikdy jsem neslyšel, že by pomocí tohoto testu byl usvědčen velmistr. Naopak mnozí (Nigalidze, Morgunow, Natsidis, Kotainy i další) byli usvědčeni kvůli něčím podezřením a následné prohlídce. Což samozřejmě neznamená, že je správné podezírat každého, komu se zrovna daří. Hledání pravdy je složité a neexistují zde jednoduchá univerzální řešení.
+0 /-0 | 12.07.2019 08:16

Vojta Plát
David měl jako vždy pravdu, říkal to už kdysi a když to řekne David, tak to není jen tak! Já si analyzoval pár jeho partií a zahrál hodněkrát tah, který nebyl ani na chessbomb nebo chess24, ale na hloubce 28 a více byl zahraný tah ten nejlepší. Fakt masakr a snad se k tomu vedení Frýdku - Místku postaví čelem. Pro mě je to bomba roku!
+0 /-0 | 12.07.2019 07:54

igors
Rausisa nalákali na turnaj bez detektorov a našli šikovne schovaný telefón, rieši ho FIDE a paralelne aj francúzska polícia. Dúfam, že čitatelia tohto webu aspoň spätne pochopia ešte pomerne jemné vyjadrenia Davida Navaru aj iných veľmajstrov na jeho adresu v minulosti.
+0 /-0 | 12.07.2019 07:47

Vojta Plát
Игорь Раусис пойман с поличным на турнире в Страсбурге. Благодарю Yuri Garrett и Laurent Freyd, руководивших поимкой давно подозревавшегося игрока, а также арбитров турнира, четко выполнивших все инструкции. Раусис отстранен от турнира, а все материалы будут направлены в Этическую комиссию. Параллельно, делом займется французская полиция. Десять дней назад я писал, что никому не советую читерить. Поимка Раусиса - лишь первая ласточка. ФИДЕ кардинально ужесточает своё отношение. Полностью искоренить читерство невозможно, но риск быть пойманным существенно увеличился, и наказания станут куда более существенными. Впереди годы войны с читерами, и мы подписались на весь срок. Info hodinu staré od Emila Sutovskeho. Rausis chycen při podvodu!!!
+0 /-0 | 12.07.2019 07:44

Zmestabileho

Úroveň tohoto webu klesá, kdo to nechce vidět, nechť to nevidí. Spojovat tento úpadek s příspěvky čtenářů pod články je úsměvné - je to jako když spisovatel pohrozí čtenářům, že už nenapíše další knížku, protože si přečetl negativní reakci na své předchozí dílo.

 

K FIDE Grand Prix - vyřazovací turnaje v šachu nejsou dobrou volbou, šachy nejsou tenis, výsledkem partie může být i remíza. Ovšem uspořádat dokonce čtyřdílný vyřazovací turnaj o 16 hráčích - tak to už je velké šlápnutí úplně mimo. Třeba Navara tak třikrát poletí do Rigy, Hamburgu a Tel Avivu, aby se pokaždé po prvním kole odporoučel. O tomhle by se tady v článcích mělo psát - a když to tu není, zbývá napsat takový příspěvek pod článek.

+0 /-0 | 12.07.2019 06:53

Pavel Ch

MAXi,

co asi píši? I mí předřečníci. Neklesá úroveň zveřejněných článků, ale prostě chybějí. A píši asi i proč!   

+0 /-0 | 12.07.2019 00:22

MaX

11.07.2019 21:13 | Pavel Ch: z příspěvku 16:02 | martinn to dle mého naopak vyplývá

 Krvlad & Viktor: to je tady pořád dokola, někdo napíše "hloupý" příspěvek, ale tu válku začínají pak sluníčka vulgarismy. Ty "nuly" to v drtivé většině nedělají. Je pak otázkou za kým pak jde ta kritizovaná kultura projevu.

Dlouhodobě udržet nasazenou kvalitu článků a celého webu je těžké. Úroveň článku podle mě moc neklesla, jen nejsou tak časté. To může být banální věcí, jako prázdniny a dovolené.

Mě schází například dříve běžná věc v článku, odkaz na startovní listinu a na online přenos.

První kolo VML: Navara, tak to přání Navary určitě nebude vyslyšeno. Předpokládám, že oba vytvoří hezkou partii.

+0 /-0 | 12.07.2019 00:06

chess123

Souhlasím s Petrem Boleslavem a s Pavlem Ch. Pravdu má i Viktor 1111. Proč se na tomto webu vyskytují pacienti, kteří nemají rádi šachy? A dokonce na něj píší. Neuspokojila by je pravá ruka pod stolem? Pět ze šesti lékařů doporučuje onanovat pod stolem než onanovat na klávesnici.

+0 /-0 | 11.07.2019 22:35

Poutnik

Spojovat úroveň webu s dikutujícími je minimálně spekulace. Už jen proto, že většina čtenářů vůbec do diskuse nepíše a z těch kteří píší je většina vcelku v pohodě. Ať již přítel Honza Svatoš, Pawel a mnozí další. Těch, kteří se vyjadřují za hranicí je opravdu jen pár. Přičemž, někdy je ostřejší slovo na místě. Např. v kauze kolem Lázničky... 

+0 /-0 | 11.07.2019 22:27

Petan

Zmestabileho: Tak proč ty články čtete, když jsou podle vás o ničem? Si radši kupte nějakou hezkou knížku, která o něčem je.

+0 /-0 | 11.07.2019 21:55

Krvlad
Zmestabileho: Přesně tak to je, můžou za to v první řadě idioti jako ty a pako kavárník. Toto je na prvním místě amatérský fanouškovský web, lidi sem psali především proto, že je to bavilo. Proč by někoho mělo bavit tady uspokojovat zavistivé věčně nespokojené a zakomplexované jedince, kteří umí jen kritizovat a útočit na všechny a na všechno, ale už neumí ocenit ničí práci a snahu?
+0 /-0 | 11.07.2019 21:28

Petr Boleslav

Řeknu vám upřímně, že už nemám ani chuť to vysvětlovat...

Jinak v aktualitě, dvojice na zítra.

+0 /-0 | 11.07.2019 21:22

Pavel Ch

Zajímavá logika, pane právníku. Napsat svůj názor a přiřadit ho jinémublush.

Ani mí předřečníci, ani já, na něž jsem reagoval, jsme nepsali nic o klesající úrovni článkůenlightened. Ještě jednou přečíst a lépe!

+0 /-0 | 11.07.2019 21:13

Zmestabileho

Ad Pavel Chrz: Aha - takže čtenáři a diskutující můžou za to, že klesá úroveň článků zde. Zajímavá logika.

 

Drtivá většina článků zde už je delší dobu o ničem. Pouze jakési nezáživné referáty o šachové události, často s věcnými chybami. O nejvýznamnějších akcích se tady nepíše vůbec nebo jen okrajově. A schopnost přiblížit šachové dění aspoň trochu zajímavým způsobem je téměř nulová. 

+0 /-0 | 11.07.2019 20:29

Pavel Ch

A divíte se???

Já se kolikrát divím autorům, že ještě mají na to tu sílu. Buď se nadává jim nebo ikdyž ne jim, tak pod jejich autorským dílem se strhne sprostá diskuse. To pak elán na další psaní nepřidá.

Když výjimečně Bolek zasáhne, tak jsou tu nadávky na cenzuru s odkazem na 50.léta.

Tak třeba Zuzka "Tobi", co ráda napíše, si raději  našla koníčka v ultramaratonech, teď běhá po Tatrách, no není ji lépe, než se tu psát a číst, proč sem vůbec píše, když nemá elo ani na kraj. 

Velmistr, co tu psal, odešel na vlastní web. A zkušený sportovní psycholog se vyjádřil, že raději zajímavé články dá k němu než na čtenější nss. Odborné diskuse se nebojí, ale tušil, že by tu byla k jeho článkům diskuze jakákoliv jiná než odborná, včetně jako k Zuzce, proč píše, když v šachu nemá elo vyšší než autor příspěvku.   

 Tak se čtenáři a diskutéři zamyslemeenlightened.  

+0 /-0 | 11.07.2019 17:56

Jiří Kadlec

@martinn:

Nezdá, bohužel...

+0 /-0 | 11.07.2019 17:33

martinn
O Carlsenovi ten článek chybí. Zdá se to jenom mně, že dřív býval nss lepší?
+0 /-0 | 11.07.2019 16:02

Pražský kavárník

Článek o Navarovi je pěkný, ale chybí tady článek o Magnusi Carlsenovi, který nedávno zvítězil v Chorvatsku a má online rating 2882.

+0 /-0 | 11.07.2019 12:15