Sledují ho

18.01.2016 09:28 | Tata Steel Chess 2016

Rozednění zde přichází trochu později než je kovaný středozemák v těchto časech zvyklý. Dodržíte-li osmou hodinu pro zahájení snídaňového rituálu nabídne vám hotel Hoge Duin rozednívající se podívanou na písčité duny a moře.

Po  ranních dobrotách následuje tvrdá příprava. David u šachovnice si zopakuje již připravené na velmistra Adamse, já u šálku kávy se pozvolna vyrovnávám s výletem po okolí plánovaným na desátou hodinu. Na sraz vyrážím trochu dříve, aspoň pořídím pár snímků okolo hotelu.


Ještě nedávno by byl výtvor na fotografii pro mne velkou neznámou a celkem bych se spokojil, že jde o pomník všech padlých deštníků ve Wijk aan Zee, ale...Před časem jsem viděl dokument, kde si jeden z aktérů nasadil velké kovové uši a znásobil tak slyšitelnost přicházejících zvuků. Funguje to, fakt dobrý. David přichází z opačné strany, což mne vyleká několikanásobně více.

Míříme do centra, kde má David v plánu navštívit nedělní mši v kostele. "Co Adams?" abych měl přehled. "Víceméně je jasné, co se bude hrát," informuje David striktně logicky, takže se v klidu mohu odpojit a zaplout na túru do místních písčitých dun.


Kostel se nachází přímo na náměstíčku v centru Wijk aan Zee. Dáte se doprava a lehce stoupající ulička se po chvíli změní v silničku mířící ke chrámu Tata Steel. Míjím pensiónek, ve kterém jsme v roce 2013 při první návštěvě bydleli, navynechám ani vyhlídku nad městečkem. Vše je dá se říci na svém místě, pouze komentátorský stan chybí.

A šup dolů a pěkně nějakou novou, neprobádanou ztezkou. Řeknu vám, ti Holanďané jsou hrozně pozorní. Tuší, že ty jejich slova jen těžko někdo rozluští nebo odhadne jejich význam, takže na cedulky přidávají i pěkné obrázky. Vrátka tak otvírám s jistotou, že když něco potkám, bude to kráva. Situace v dunách se od přesně vymezeného, uspořádanáho městečka s využitým každým centimetrem místečka (asi jako v celém Holandsku) diametrálně liší. Spleť neukázněně vyšlapaných cestiček v písku lemovaných vysoko travnatým porostem působí i na ostříleného středozemce magicky, domorodce nepotkám ani jednoho.


Zatímco zdolávám nejvyšší holandské dvacetimetrovky, místní poctivě krouží kolem s viditelnou úctou k velehorám. Přitom když máte štěstí a vynoříte se na správném místě, nabízí se zajímavé pohledy.

Kostel s Davidem je vpravo

Hotel Hoge Duin se dá nafotit na tisíce způsobů

Nebe bez mráčků, dnes trochu přituhlo, ale vítr se uklidnil. No nesmím to hned na úvod přepálit, abych měl co prozkoumat i v dalších dnech. Na pokoji si dám trocha sýru, který mám v lednici značky "balkón" a trocha relaxace. Na druhé kolo vyrážím s velkým předstihem, musím si vyzvednou kartičku, se kterou se již legálně dostanu na hlavní stage. Pavel Votruba zadává svou čistou holandštinou pánovi v info-okénku přesné instrukce a s visačkou odcházíme do střeženého zázemí.

"Fakt? Tak to je bomba!" Tak nějak asi na deset způsobů reaguji na Pavlovy novinky ze zákulisí. Bulvární choutky nss.cz musím držet na uzdě. A já vím, když se něco nakousne....Tak jednu pustím. "Sledují ho," zachycuje tichý naléhavý hlas mé velké ucho. "Kdo? Koho?" nechápavě prosím o další indície. "Vidíš tu bílou kameru? Je jiná než všechny ostatní."


Na prostředním stole nastupuje vždy Magnus Carlsen, to je předem dané. Kameru k jeho stolu přijeli osobně nainstalovat Norové. Signál míří primárně do norské televize. "Sleduje ho celý národ."

Z aktérů přichází na pódium první David Navara, po chvíli se objevuje Caruana. Pak už je to zmatek, všichni se valí, do toho fotografové nešetří municí. Poslední přichází Magnus Carlsen. Fotokanonáda ještě zesílí. Charitativně se podepisuje jedna šachovnice, náhle zaznívá gong a Pavel Votruba startuje hodiny postupně na všech sedmi stolech.

Domácí elegán Giri bývá v hledáčku až druhý

Michael Adams si měří svého soupeře


Komentář k partiím GM Martin Petr


-
. kolo -

Na večeři míříme tentokráte k Italům. Počasí je příjemné, jasno, neprší, takže delší procházka neuškodí.  Lahodnost kávičky není třeba v italském prostředí potvrzovat, na hlavní chod vybíráme pizzu Vegetariana a Siciliana. Úvod turnaje vyšel dobře, dva nepříjemné soupeře má David za sebou. Mojí tezi David komentuje: "Oni jsou nepříjemní jako soupeři i ti další." Dále David střídá italštinu, španělštinu a holandštinu, dle toho, jak místní multikulturní personál navštěvuje náš stůl. Tak a zítra Giri. "Ten neodstartoval nijak valně," míním. "Ale má jedenáct kol na to aby to napravil. Tak mu přeji, aby se mu to v posledních deseti podařilo," s lehkostí pronese David.

(O pár hodin dříve) Carlsen neváhá a Caruana si může zapsat první soupeřův tah - 1.g3. Následují čtyři tahy a Caruana má čas si udělat procházku po okolí. Mimoděk zachytí spiklenecký úsměv od Giriho, který právě letným pohledem přejel jejich pozici. "Co to ten Magnus zase vymýšlí," předáno myšlenkama.



-
. kolo -

-
. kolo -

2. kolo
Karjakin, S. - Van Wely, L.½-½
Tomashevsky, E. - Mamedyarov, S.½-½
Eljanov, P. - Wei, Y.½-½
Carlsen, M. - Caruana, F.½-½
Adams, M. - Navara, D.½-½
Giri, A. - Ding, L.½-½
Hou, Y. - So, W.½-½

A ještě malá ukázka z vedlejšího turnaje.


-
. kolo -
85x 11298x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (85) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
lykan

Hehe to se zas urodilo blábolů smiley. Že vás to baví, takhle přiblble žvanit. 

+0 /-0 | 19.01.2016 12:29

exot

Z pohledu Giriho: http://www.chess-news.ru/node/20831

"David hrál pomalu a bylo vidět, že geniální část partie už proběhla a nyní ho čeká technická a nudná část, což není jeho silná stránka."

+0 /-0 | 19.01.2016 10:10

MaX

A pro úplnost můžete jít také spílat i komentátorům na chessbasi.   „Proč takové zklamání? Jednoduše protože potom co si vybudoval vyhranou pozici (pozn. fantastickou obětí, kterou tam vyzdvihují) se mu nepodařilo najít správnou cestu k vítězství a po několika chybách se Giri mohl ubránit.“

+0 /-0 | 19.01.2016 09:05

MaX

ale no tak, tak člověk fandí hodiny u onlinu tak snad může trochu ventilovat své bezprostřední názory. Proč za to musíte hned ostatní napadat. David hraje fantasticky to je naprosto bez debat, snad po delší době má takový výborný vstup do turnaje.

+0 /-0 | 19.01.2016 08:57

giocozo
Zatím hraje David skvěle. Že nevyužil všechny šance ? Manévr Dg3- Dg5 , či doporučení Giriho h4. I potom pozice nebyla jednoduše vyhraná. Souhlas s chess, že zdejší rozumbradové , v bačkůrkách a se zapnutými motory , si ani zdaleka neumí představit, co hráči vsechno vidí . Největší komik je plzenak, který dokonce přesně ví, co by měl GM vidět o půlnoci. Potom sedne sám za desku a nestačí se divit, jaká zvěrstva předvádí . Dnešní technika nám umožňuje alespoň trochu pochopit hru velmistrů, ale proboha nezblbněme natolik, že jim začneme radit .
+0 /-0 | 19.01.2016 08:45

kiklos

Nádherná partie. Bravo Davide. Vydrž hrát takhle nádherně ještě 10 partií.

+0 /-0 | 19.01.2016 06:45

N. Očník
plzenak: jestli je Davidovo Sd6 v kisně velká minela ... co je potom Shakovo odevzdání věže v soupeřově kisně? zkusme být realističtí ... nehrají počítače partie pěkná celkově
+0 /-0 | 19.01.2016 00:02

SchwartzBlack

Ad MartinH :Mně se taky tento formát líbí víc, než ty dvokolové turnaje. A obsada je velmi zajímavá.

+0 /-0 | 18.01.2016 23:34

MartinH
Re: SchwartzBlack No, aby som pravdu povedal, ak v blicke prehliadnem "matovú kombináciu" (na 3-4 ťahy) - to je pre mňa ešte znak " slušnej formy", nechcem vedieť koľkokrát som prehliadol jednoťahový mat alebo jednoťahovo podhodil dámu... Dúfam, že Shak sa z toho opráši a ešte predvedie svoju najlepšiu hru (mimo partie s DN) Inak pre mňa je Wijk An Zee najzaujímavejší superturnaj sveta, prakticky jediný turnaj, kde sa ešte hrá 13 kôl, hrá každý s každým klasicky iba jednu partiu a zloženie turnaja je vždy pestré. Som veľmi rád, že zase hrá v A turnaji aj David Navara - držím mu palce.
+0 /-0 | 18.01.2016 22:24

plzenak

Ja nevím, jestli to bylo za Davida vyhrané, dvojice volných spojených pěšců a+b ale rozhodně nabízela slibné možnosti. Kolem 35. tahu (příspěvek ze 16:41) jsem psal, že bílý hraje na výhru, ovšem černý není úplně bez protišancí. To platilo beze zbytku. Davidova minela 40.Sd6? umožnila Girimu okamžitě vynutit remízu. Kdyby David "normálně" prolezl časovkou, mohl se v klidu pokoušet o nalezení výhry, černý by bojoval o holý život. Ten tah 40.Sd6? je ze strany GM velká minela, jelikož 40...Sxb2 se ztrátou důležitého pěšce a tím i veškerých nadějí na výhru musí GM objevit i o půlnoci během několika vteřin.

+0 /-0 | 18.01.2016 21:32

Venuše S.

Bylo to napínavé ...a proto to bylo božíí! Těším se na další bitky :-)

+0 /-0 | 18.01.2016 20:33

Pavel Ch

chess: Přesně takyes, to jsou ty "jedy" o kterých jsem psal. Koukal jsem bez enginu jsem si také říkal, že to není žádná sranda.

+0 /-0 | 18.01.2016 19:36

SchwartzBlack

MartinH - Já jsem v brutální online blicce uplatňoval pěšce v koncovce K+V+P proti K+V a najednou se koukám, že mi dal soupeř na h - lajně mat :-D . 

+0 /-0 | 18.01.2016 19:19

marek
No tak David ma po trech kolech 50% kdy MC nepustil k nicemu Nasledne Adamse vymazal a dneska svetova trojka mela nahnano celou partii Prijde mne ze s jidlem roste chut a tak to tu moc resime namisto abychom ocenili dosavadni prubeh Jasne ze me ctyricaty tah nepotesil ale i tak je to zatim vyborne!
+0 /-0 | 18.01.2016 19:18

Petr Boleslav

škoda že jste někteří nebyli u analýzy, pak se myšlenkové pochody hráčů lépe chápou smiley

+0 /-0 | 18.01.2016 18:59

MartinH
Áno, človek môže mať po priebehu Davidovej partie pocit nevyužitej šance, ale objektívne výhra bola ešte veľmi ďaleko, ak tam vôbec nejaká výhra bola. Za úvahu tiež stála možnosť 23. e6 !?, ale ani tam mi engine presvedčivú výhru neukázal. Diali sa horšie veci než Davidov trochu podivný 40.ťah... Shak mi dnes ukázal, že sa absolútne nemusím sa na seba hnevať ak v 2. lige podhodím v časovke pešiaka alebo ak v blicke online prehliadnem matovú kombináciu... Osobne sa mi zatiaľ Davidova hra na turnaji veľmi páči. V tejto partii našiel kombinačnú možnosť o ktorej nesnívali ani monštrá typu Komodo alebo Stockfish, takže zatiaľ toho vidí viac než dosť. Trochu šťastia a pevné nervy k tomu a (výrazne) plusový výsledok na turnaji nemusí byť snom.
+0 /-0 | 18.01.2016 18:38

Martin Petr

Rozhovor s Davidem https://www.youtube.com/watch?v=lEw16Hv8P_M

Rozhovor s Girim https://www.youtube.com/watch?v=2UlBcoyAXAY

Reportér se zřejmě také díval na počítačové hodnocení :-)

+0 /-0 | 18.01.2016 18:19

Pavel Ch

Re: claymes a _Hebounek:

Samozřejmě, že Sxb2 přehlédl, ale měl 3 minuty a chtěl odbočit, hrát na výhru.

Tušil, že po Db3 musí odbočit. Ńaopak 40.Dg3 mohl mít obavu, že každý tah je špatný s neomezeným časem, než se vrátit na b3 s "úřední" remízou.

Alibisticky opakovat v kisně tahy, abych to nepokazil,  a pak "jé již není 3x stejné pozic vyhnutí", dokáže každý. Nezkritizovali zde místní, a nejednou, hráče za toto?

Nevím, nevíme, o čem David přemýšlel, že někdo nechápe můj tip, může být, mohu se mýlit, neznamená, že je nelogický.

Tom R. Přesně, tak nějak, hrál David super partiisadwink. Dělal na výhru co mohl.

+0 /-0 | 18.01.2016 18:19

Tom Rösner

Šmarjá, lidi vy naděláte. Prostě chyboval, to se čas od času stane i největším z největších - i superGM je jen člověk.

+0 /-0 | 18.01.2016 18:16

Hebounek_

Pavel Ch: To nedává smysl, jelikož hraná varianta skončila rychlou remízou, kterou mohl udělat i Db3, kdyby nakonec náhodou nic nevymyslel, hlavně ono stačilo do 40. tahu jen bránit pěšce, což se dá provést kterýmkoliv tahem, kdy ho nepřestane krýt dáma.sad

+0 /-0 | 18.01.2016 18:03

Ivanek7767

 Josef: smiley

 

 

 

 

+0 /-0 | 18.01.2016 17:57

Ivanek7767
Vložte obsah
+0 /-0 | 18.01.2016 17:54

Pavel Ch

Claymes: Dokud nám to David neřekne, tak těžko můžeme tvrdit, že náš tip je správný.

Neříkejte však, že tip jiného nedává smysl.

Psal jsem, že když neviděl Dg3 - Dg5 (s enginem jednoduché), mohl si myslet, že musí odbočit při Db3, že po Dg3 již se bude (byť s 50 minutami) muset třeba vrátit na b3, jinak jedy černých figur.

No a upozornil jsem, že 41. Db3 již nesmí pro remis.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:54

Josef

Davidovu partii jsem si přehrával jen "ze záznamu". Měl jsem stejný pocit, jako když během vrcholné pasáže houslového koncertu houslistovi praskne struna. Ale turnaj je dlouhý, není to žádná tragédie - hlavně, že David na ty "housle" fakt umí... A vzhledem k tomu, že David "omilostnil" domácího hráče, mohli by ho do Wijku pozvat i napřesrok. ;-)

 

Tragédií je naopak Mamedyarova minela roku. V totálně vyhrané pozici, při soupeřově hře pouze na bonusu, nechat stát věž... To podle mě už letos nikdo z hráčů nad 2700 nepřekoná.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:46

Jakub

Souhlas s Martinem Petrem a Pavlem Chrzem. To je zase chytráků s enginy.. Krásný boj, nádherná oběť, dobrá Giriho obrana a škoda, že to David nedotáhl. Trochu se bojím, že se těmito složitostmi David vyčerpává a ve druhé polovině turnaje bude unavenější než jeho soupeři. Ale to ke sportu patří. 

+0 /-0 | 18.01.2016 17:30

BM

Strašná škoda, David stvořil další krásnou partii, u které by bylo dobré, kdyby si ji historie pamatovala pouze do 39. tahu. Tohle je možná jeden z důvodů, proč David patří pouze do širší světové špičky. Na druhou stranu, lepší zahodit půlbod, než bod celý, jako se to povedlo Mamedyarovi. To je tak na ELO 200.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:29

pse
No co, stalo se. Koukat se na to ale dalo. Hlavne je treba, at to David dostane z hlavy a pokracuje v dobrych vykonech v dalsich kolech. V takhle silnem turnaji je kazda partie vyzva. Drzim palce!
+0 /-0 | 18.01.2016 17:29

MaX

tak Mamedyarov je na tom daleko hůře ten to jednotahově zahodil.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:28

HonzaSvatoš

Soutěž o hrubku roku ovšem s přehledem vyhrál Mamedjarov,který v pozici se dvěma pěšci více nastavil věž!

+0 /-0 | 18.01.2016 17:27

Hebounek_

A jaký je tedy rozdíl mezi Db3 a následnou remízou, když nechtěl hrát dál? To už rovnou mohl tedy zahrát to Dg3+.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:27

Hebounek_

Nesouhlasím, že je to tah na úrovni 1800, jelikož já bych ho nikdy nezahrál, ta úroveň může být tak o 400 bodů níž.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:25

MaX

ps. pro jistotu dodávám ať mě zas někdo (BFD) sprostě nenadává, že jako fanoušek teď hold můžu cítit trochu emoce z promarněné šance po těch hodinách fandění. Což nesnižuje Davidův výkon.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:25

Pavel Ch

Problém byl ve 40. tahu ten, že při "neškodném" 40. Dg3+ musel vidět David i 41. tah.

Asi neviděl, nestačil propočítat, co každý s enginem 41. Dg5 a mohl se obávat, že s dámou na b3 nikoliv na g3 musí odbočit. Jedy tam černý na bílého krále má.

Jenže, zatímco šlo 40. Dg3, tak už 41. Db3 by kvůli remíze nešlo. V tom bude jádro pudla.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:25

plzenak

Podepsána remíza. Půlka bodu vyhozená z okna. Závěr této partie si asi David bude dlouho vyčítat. Má ostatně proč. Jestli se nepletu, před 37. tahem měl k dobru ještě kolem 10 minut. Rozhodl se opakovat tahy, OK. Proč tedy ale neopakovat až do kontroly? Místo toho přijde s takovým "nesmyslem" jako 40.Sd6, tah někde na úrovni hráče s elem 1800. Na jeho místě bych parkrát uhodil hlavou o stěnu, jestli mě to probere.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:23

fru-fru

plzenak: i Tvou popznámku uznávám ...Remis

+0 /-0 | 18.01.2016 17:21

MaX

tak to rozhodně! 40. Dg3+ pak je spousta času přemýšlet jestli to chci hrát na výhru a když ne tak 41. Db3+ remiz. Včera David říkal, že není dobrý stratég, ale tohle je fakt jasné. Tak už tam padla remiz. Pěkná partie, jen ta objeď tak nějak vyšuměla.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:20

Hebounek_

On hlavně mohl zahrát cokoliv! Dávat z plezíru střelce pod kola věže, byť se na první pohled může zdát, že je to bezpečné, je absolutní nesmysl jakožto 40. tah.frownno

+0 /-0 | 18.01.2016 17:19

Martin Petr
Jen bych k tomu řekl, že Seirawan na online komentáři by ve 40. tahu bral remis, já jsem přemýšlel společně s Davidem a taky bych bral remis. Ovšem jinak je manévr Dg3-Dg5 všem jasný.
+0 /-0 | 18.01.2016 17:19

HonzaSvatoš

Škoda, skvělá partie, pak jedna chyba a z výhry je už nejspíše remíza. Ach jo.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:18

ddf

Tak plichta. Skoda mohla to byt vyhra. To zamrzi frown.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:18

fru-fru

BM:uznávám ...

+0 /-0 | 18.01.2016 17:18

exot

Čas nabídnout remis. Víc se z toho vyždímat asi nedá. Pokud nepřijdou na řadu nějaké paranormální aktivity.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:17

plzenak

@fru-fru: Ale možnost 40.Sd6 Sxb2 by měl špičkový GM vidět do 5 vteřin poté, co před něj někdo tu pozici postaví. Je to vlastě jedna z prvních odpovědí na 40.Sd6, kterou je třeba vzít v úvahu.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:16

BM

fru-fru: právě proto, že měl 41 vteřin, měl prostě opakovat Qg3+. Takhle vymyslel tah, který by byl možná dobrý v případě, že by 41 vteřin měl jeho soupeř. Ten měl ale přes půl hodiny.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:15

ddf

Na posledni tah mel David 3,5 minuty.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:14

ddf

Asi zapracovaly nervy. Sice jsem houby sachista. Ale tahle varianta byla hratelna 40. Qg3+ Kf7 41. Qg5 Bxb2 42. a4 Bc3 43. Qxf5+ Kg7 

+0 /-0 | 18.01.2016 17:12

plzenak

Ten 40.tah, to bylo opravdu jako od hráče s elem cca 1800, ne jako od GM. Jestli Davida vyděsil pohled na hodiny, opravdu stačilo ještě jednou zopakovat tahy pomocí 40.Dg3+ a pak se v klidu zamyslet.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:12

fru-fru

Pánové, vypněte si prosím ty motory ...a taky si prosím uvědomte, že David měl 41 sekund na zahrátí tohoto tahu. Taky myslím mějme na paměti, že tu kombinaci s obětí věže tam vymyslel a hraje se už tři a půl hodiny....To jsou všechno faktory. Nicméně Davidivi VĚŘÍM ...czech flag.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:11

plzenak

Hráč s elem přes 2000 by naopak měl vidět, že tah 40.Sd6 ztrácí pěšce b2 (za kterého černý nyní může "dočasně" obětovat střelce).

+0 /-0 | 18.01.2016 17:07

pse
Tohle zamrzi. Z nadherne partie shnila remiza. Bez Pb2 to vyhrat nepujde.
+0 /-0 | 18.01.2016 17:06

ddf

Ach jo. Nechapu proc David nezahral 40.Dg3+ a pak se mohl v klidu zamyslet, jak svou vyhru pretavit v bod.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:04

plzenak

40.Sd6 je dost nepochopitelné. Opravdu David nic lepšího neviděl? 40...Rxd6 41.Dg3+ uvidí i šachista s elem 1500. Giri dostal šanci Davidovi snahu o výhru značně zkomplikovat.

+0 /-0 | 18.01.2016 17:02

ddf

Ach jo, posledni tah 40. tah vypousti vyhodu sad.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:59

plzenak

...a David musí udělat čtyři zbývající tahy do časové kontroly. Spadnout na čas by byla tragédie.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:45

ddf

David nas napina.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:45

plzenak

Spojení pěšci dámského křídla by Davidovi měli zajistit výhru, ale cesta ještě není čistě umetená. Černý díky své dvojici věží není úplně bez protišancí. 

+0 /-0 | 18.01.2016 16:41

naska

...to,co nyní předvádí GM David Navara je fascinující!!!!:-)Bravo!...rytir má asi pravdu...

+0 /-0 | 18.01.2016 16:31

rytir

34...Va8? větší šance měl Giri po 34...Sxf6 35.Sd4, ale i zde měl bílý převahu. Nyní může David vložit 35.f7+!. Přehlédl tento tah Giri? po 35...Kxf7 36.Dxb5 má bílý Dámu s dvěma pěšci proti dvěma věžím a to značí velkou převahu bílého. Ano, David Navara by mohl vyhrát!

+0 /-0 | 18.01.2016 16:29

rytir

A Giri  chybuje místo 32...Sf6 zahrál 32...Jf6?

+0 /-0 | 18.01.2016 16:24

ddf

Tak Giri prepnul strunu. Dneska je to napinavy czech flag.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:23

fru-fru

Musíme uznat, že David skutečně patří mezi světovou elitu. Vždyt remizoval v sobotu s mistrem světa a dnes hraje se světovou trojkou....Bravo Davide !!!!!!czech flaghats off

+0 /-0 | 18.01.2016 16:21

rytir

A zvolil bojovnější a i lepíš možnost 31.Dd5+! (místo 31.Dxf5+).  Po 31...Kg6 může zahrát 32.Dc6+ Sf6 33.Sd4! a po nejlepším 33...Vad8 34.exf6 Je5 35.Sxe5 Vd1+ 36.Kf2 Vxe5 může zvolit 37.f7+! Kxf7 38.Dh6! a bude mít i zde dámu s pěšcem proti dvěma věžím, ale je to bílý, kdo může hrát na výhru.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:15

rytir

David ušetřil několik tahů, aby měl více času a rozhodl se pro první možnost. Rozhodl se tedy pokračovat, ikdyž mohl mít remízu. Ale i tak partie spěje do remízy. Stát se ale může ještě cokoli.

+0 /-0 | 18.01.2016 16:05

rytir

Zatím hraje David výborně. A nyní má na výběr dvě možnosti 26.Df3, kde po 26...Jd7 27.Dxf5+Kg8 28.Dxd7 má bílý dámu a pěšce proti dvoum věžím, což vypadá na remízu, ale má i druhou možnost 26.Db3+! Kg6 27.Dg3+ Kf7 28.Sd4! (28.Db3+ by vedlo k remíze opakováním tahů) a po 28...Jc6 29.e6+Kxe6 30.Sxg7 má bílý dámu proti dvěma věžím, ale holý černý král ve spojitosti se slabinama značí, že převahu má bílý!

+0 /-0 | 18.01.2016 15:42

igors
Príprava skončila niekde v rajóne 18.ťahu, David podľa všetkého našiel obeť veže za doskou, bravo! V akejsi mailovej partii čierny nažhavil komp, zahral pre istotu 18...h6 a mierne horšiu pozíciu udržal. To sa Girimu nezdalo, ale to je jeho problem...
+0 /-0 | 18.01.2016 15:38

fru-fru

Zdravím Tě Vojto. A blahopřeju k titulu v bleskáču ...Tom Ochman ...Co tomu říkáš?

 

+0 /-0 | 18.01.2016 15:30

Vojta Plát
Aha, po Sd3 má černý Ve7, takže jo, Sh5, první idea co mě napadla, se nakonec stala..aspoň něco
+0 /-0 | 18.01.2016 15:27

Vojta Plát
Mám pomalej net a jedu to bez kompu, ale Dh3 h6 Dxf5 je co? Černej musí Se4, nebo jde hxg5 Sd3 f6?
+0 /-0 | 18.01.2016 15:26

Ota Válek

Vidím, že jsem to zapnul v pravý okamžik:)

+0 /-0 | 18.01.2016 15:22

fru-fru

Tak tomu vůbec nerozumím ...Vidím sice, že Giri nemá rozehranou věž a jezdce na a8 a b8, ale obět věže ?????NEUVĚŘITELNÉ !!!!! To mně fakt zajímá.Zcela jistě dostává tato partie punc nejsledovanější a nejatraktivnější z celého třetího kola ....

+0 /-0 | 18.01.2016 15:19

Oma z DC

U Davida budou lítat hromy blesky... pokud si tuto možnost před partií projel s motorem podobně jako procházku s Wojtazskem, tak by rozhodně neměl prohrát :) . Při udržení main line by to mělo dle Houdiniho skončit v koncovce D+S x V+V+J s plusem pro bílého sad.

+0 /-0 | 18.01.2016 15:16

marek

Přesně tak. Motory na malé hloubce to vůbec neuvažovaly. Přátelé - je to nadějné! czech flag

+0 /-0 | 18.01.2016 15:09

doktor

on ten david asi neco umi. Vxf5  je hezke

+0 /-0 | 18.01.2016 15:07

Luky

Davídek našel krásnou oběť věže (a zdá se dalšího materiálu), o němž Stockfish sice neměl tušení, ale po f5 vše hodnotí jako korektní! Předpokládám, že tuhle oběť neviděla ani Giriho manželka. Hádám, že nás čeká další nezapomenutelná partie (doufejme, že s výsledkem 1:0)! 

+0 /-0 | 18.01.2016 15:06

MaX

update: hoho Vxf5

+0 /-0 | 18.01.2016 15:02

MaX

mě je to docela jedno. Nikdo podle mě momentálně nemá nato aby Carlsena porazil v boji o MS. Navíc ať se zvolí jakýkoliv formát tak vyzyvatel vzejde z tak vyrovnané skupiny, že je jedno jestli to bude Franta nebo Pavel. Navara zase pěkně šachy dneska.

+0 /-0 | 18.01.2016 15:01

fru-fru

To se Magnusovi asi nepovede ...Pokud by vytvořil asociaci velmistrů, tak sotva bude schopen konkurovat Fide. Atraktivnost šachu by sice model světového poháru z Baku zvýšila, ale kdo to bude sponzorovat a kdo ten celý turnaj o MS uspořádá. Jedna věc je světový pohár a druhá věc je titul mistra světa. Jinak si myslím, že atraktivnost šachu zachovávají boje  v rapidu a v bleskovém šachu (myšleno na úrovni MS) Jistou dávku atraktivnosti zabezpečují i MS a ME družstev + ěachové olympiády. Pomatuji si, že se hrálo tím vyřazovacím způsobem někdy na počátku devadesátých let ..., myslím, že to bylo v Las Vegas, kdy získal titul mistra světa Chalifman. Model, kterým se hraje sice není ěž tak úplně atraktivní, nicméně je podle mého, solidní, objektivní a zaručuje šachu vážnost, ...nikoliv nahodilost.

+0 /-0 | 18.01.2016 14:27

Morphynista
+0 /-0 | 18.01.2016 13:59

Morphynista

Na chess-news se objevila zkrácená verze rozhovoru , který Carlsen poskytl magazínu " Volkskrant " . Zajímavý je jeho názor na systém bojů o titul . Podle něj musí být zápasy o MS zrušeny. " Vyšly z módy a jsou zastaralé. Jako mistr světa mám příliš velké privilegium. V zásadě chci prosadit změny v rámci FIDE, ale není vyloučeno, že velmistři mohou zorganizovat svoje vlastní MS. Kasparovův bojkot FIDE v roce 1993 , i když byl výstrahou, nakonec k ničemu nevedl. Ale já přesto pouvažoval o tom, nemám-li, stejně jako Kasparov, vytvořit samostatnou organizaci. Ta však má smysl jen tehdy, pokud dokážu vytvořit plnohodnotnou alternativu současnému systému bojů o MS." Podle Carlsena by se o titul mělo hrát K.O. systémem, stejně jako SP v Baku, který on sám považuje za divácky nejatraktivnější. Carlsen podle svých slov tyto názory již nějaký čas prosazuje, ale FIDE zatím na jeho návrhy nijak nereagovala.

+0 /-0 | 18.01.2016 13:59

fru-fru

Už ji udělal ...cheeky

 

+0 /-0 | 18.01.2016 13:53

Tom

Člověk těm šachům Davida vůbec nerozumí . Jh6, Ja6, rošádu neudělá ... smiley

+0 /-0 | 18.01.2016 13:25