Rezignace

19.11.2013 05:43 | Zápas o mistra světa 2013

Pokud někdo čekal ofenzívu mistra světa (a to snad všichni), byl určitě zklamán a myslím si, že i fanoušci Magnuse Carlsena, kteří chtěli vidět pořádnou bitvu. Tak nudnou partii – kdy mistr světa musí vyhrát dvě partie – asi málokdo čekal.

Viši nevytvořil ani jeden jediný problém a zcela cíleně partii vedlo do remízy. Je to prostě rezignace. Proč mistr světa nebojuje? Asi po dvou prohraných partiích (ještě velmi dlouhých), pochopil, že je všechno ztraceno. Život jde dále.  Zápas se pokusí nějak „dotahat“ a předat šachovou korunu nedostižnému Norovi. Podobné signály nechuti bojovat a jistému strachu jsme viděli již od první partie, kde Viši v dobré pozici nepokračoval. Byly i další momenty, kde mistr světa couvl, zatímco vyzyvatel vymačkal všechno, co se dalo.

(zdroj: oficiální fotogalerie)


Má mistr světa strach ze soupeře? Má nějakou tvůrčí krizi? Nemá energii? Nebo prostě v rodinném životě už nemá tu sílu bojovat naplno v tak těžkém zápase? Opravdu nevím. Nicméně poslední partie jasně ukázala, že mistr světa rezignoval. To je evidentní.

Ananda si budu vždycky vážit jako nesmírně silného šachisty, který nejenom, že byl dlouho právoplatným mistrem světa, ale který podle mě ještě BUDE v úplné špičce (věřím, že ztráta titulu ho „nakopne“).  A také jako velkého gentlemana a velmi slušného člověka.

-
. kolo -

Čekání na zázrak (zdroj: oficiální fotogalerie)



Odkazy:

Stránky zápasu

Online


text a komentář: GM Robert Cvek

140x 11661x
Fotogalerie
Komentáře (140) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
kksffn

NocnikInHell: yes

+0 /-0 | 20.11.2013 15:44

Šemík

Claymes: Zřejmě jste nečetl celou diskusi, a tím pádem nerozpoznal ironii v kritizovaném příspěvku. Přesně takovými slovy někteří diskutující "neuznávají" mnohé mistry světa, protože měli usnadněnou cestu k titulu, neměli toho správného soupeře, byl špatný systém (což je leckdy pravda, ale není to vina těch, kdo v něm uspěli), případně v zápase "nic nepředvedli". Mně se ten příspěvek naopak velice líbil. 

+0 /-0 | 20.11.2013 01:06

Pavel Ch

No to jsem přesně tušil, že se doktor (v)ozve. Proto jsem nechal nápad napsat jinému. 

Byla tu kritika současného systému. MŠMT nezmění, tomu nevěřt,e a pokud by dalo šachy na samostatnou kolej odejdeme s desetinou současného a pláčem. Tak bacha na to.

Tak tu capjar napsal, jak to alespoň převést na smyslupnější kontroly a vyhnout se nepříjemnostem s léky. Ano, za této situace myslupnější nápad, nic víc, nic míň.

+0 /-0 | 19.11.2013 21:40

capjar

Pane Jando, příště se polepším cool

+0 /-0 | 19.11.2013 21:27

Zdeněk Janda

Pane Čápe, pro Pavla Ch je téma mobil,bezpečnostní rám,úschovna mobilů , pomalu noční můrou smiley. Nechcete to nechat na jindy? No,pravda,nad sehranou partií se dnes moc diskutovat nedá cheeky

+0 /-0 | 19.11.2013 21:26

capjar

to Pavel Ch: Mě na tom jenom vadí, že by pořadatel či rozhodčí musel zajistit tu úschovu těch mobilů a podobných - poměrně drahých - hraček. Co kdyby se např. "poškodily" ...  

+0 /-0 | 19.11.2013 21:14

verbir

Mě se filozofie dopingu nelíbí jako taková. Stejně jako Bode Miller si myslím, že by se měl seznam zakázaných látek výrazně omezit (ne-li zcela zrušit). Já coby aktivní sportovec jsem musel např. bojovat s antidopingovým výborem. Mám astma. Na to beru látky. Zažádal jsem tudíž o výjimku. Napsali mi, že musím zcela vysadit léky, tím si opět navodit stav aktivního astmatu. Pak léky opět mohu začít brát a musím jim poslat rozdílné výsledky testů ve stavu aktivního astmatu a ve fázi astmatu zaléčeného. Můj lékař z toho byl mírně řečeno na větvi... Můj příspěvek byl reakcí na názor, že se v šachu nedá pomocí zakázaných látek dospět k vyšší výkonnosti.

+0 /-0 | 19.11.2013 21:12

capjar

Kafe nebo cigaretu bych rozhodně neřešil, i když z toho nemusím ani jedno. smiley Ale rozhodně by se měl řešit ten možný podvod s elektronikou. Takže, aby ta kontrola dávala nějaký smysl, měla by se v šachách zaměřit tímto směrem.

+0 /-0 | 19.11.2013 21:11

Krtek

To je dost široká škála látek. Takhle by jsi postupně mohl postihovat hráče, kteří si koupí obyčejné kafe.

+0 /-0 | 19.11.2013 21:05

verbir

K zápasu Anand - Carlsen mě napadá jediná poznámka: Godot dnes opět nepřišel, tak snad zítra smiley

+0 /-0 | 19.11.2013 21:04

verbir

Doping v šachu tak úplně nesmyslný není. Existuje řada nepovolených prostředků, které např. zajistí, aby šachista vydržel déle čilý a neměl tak problémy v pozdějších fázích partie, kdy řada z nich odpadá "fyzicky".

+0 /-0 | 19.11.2013 21:02

Pavel Ch

capjar ele dop. místo klasického: No to jsem rád, že s tím začal někdo jiný, mne za to obvykle zde dost lidí zkritizuje.

Ano, cesta by to byla. Vysvětlit MŠMT, že s klasickým nemáme problém, ale že začínáme mít s elektronickým. A zda by ta lékařská kontrola neudělala tedy kontrolu na toto. Dohodnout nějaké noty (jak). A MŠMT by měla vyplněnou kolonku že u nás byli, my neotravováni nesmyslem a zase možná k něčemu vědomí, že event. kvůli ele. dopingu přijít. ...jednou za uherák.

+0 /-0 | 19.11.2013 20:20

capjar

Pavel Ch: Že by se MŠMT nedal přesvědčit, jak se věci v šachách vlastně mají ? tj. doping versus elektronický podvod ? Nebo FIDE v tomhle nic nepodniká ? Každopádně antidopingové kontroly v šachách (navíc prováděné v soukromí doma, viz případ rakouské rekreační šachistky) jsou - slušně řečeno - na nic. 

+0 /-0 | 19.11.2013 19:48

Pavel Ch

Nesmyslný to je, ale jiný nápad? Co by měl svaz učinit. A kdyby učinil a hypoteticky "vyhrál", šachy samostatný, tak aby nám pak nepřisoudili z ministerstva desetinu dnešního rozpočtu, zaručí před jednáním kdo a jak?

+0 /-0 | 19.11.2013 19:24

martinn

rytir: myslíš povolený nebo nepovolený doping?

+0 /-0 | 19.11.2013 19:18

rytir

Pokud v šachu hrozí nějaké podvody, tak spíš ve formě elektronické nápovědy nebo něčeho takového. Úplná eliminace podvodů je ale nemožná, protože nelze zabránit domluveným partiím.

+0 /-0 | 19.11.2013 19:13

Pavel Ch

Rytiri, Vy jste prostě zde jednička. Běžte na svaz, ať vás delegují a ministerstvu to vysvětlovat. Svaz to odsouval od 1990, furt to ustál, že antodoping ne. Až přišel befel z MŠMT, demokracie, chceš/nechceš, prachy/neprachy, tečka.

Ale nebezpečí, kdyby se to podařilo dát na samostatnou kolej, šachy. Tak řekne MŠMT, šachy? Tak čtvrt milionu. Vždyť nejste sport, co byste chtěli, buďte rádi za to.

No a vy byste pak třeba nám komentoval z místa, jakl vám šla olympiáda. Kdo má chuť a své peníze, reprezentuje.

Takže, dle mého názoru, buďme rádi, že jsme pod sporty. Pro modré oči šachistů by ministerský úředník miliony nevyndal.

+0 /-0 | 19.11.2013 19:13

martinn

Nejen byrokracie narůstá, nýbrž počty "dopingových hříšníků" a dovednost doping skrývat

+0 /-0 | 19.11.2013 19:08

Pavel Ch

Antidoping podepsala i naše federace vůči našemu MŠMT. Kdo by nepodepsal, neměl by ani korunu z MŠMT. Tak by možná s nadšením jeli na ME týmů nebo olymp. někteří ze zdejších nejchytřejších nicků. Za své, to by třeba někomu nevadilo, ale bez enginů.

Když přišli na extraligu kontrolovat, říkali, už jsme byli i na kulečníku a šipkách, jen u šachu jsme měli bílé místo.

Můžeme tomu nevěřit, můžeme s tím  nesouhlasit, ale to je tak vše co s tím můžeme dělat. Jíný nápad?

PS: Alkohol dopingem jen v motorismu a střelectví, kofein vyškrtnut mez.ol. výborem krátce poté, co tam šachy vstoupily. Samozřejmě jde o jiné látky. Zatím na šachách u nás i ve světě z dostupných zdrojů kontroly negativní.

+0 /-0 | 19.11.2013 18:35

rytir

Vypadá to, jako kdyby se Anand vyčerpal heroickým výkonem ve 4. partii, kdy s obrovským úsilím se mu podařilo zremizovat partii, ve které byl vážně ohrožen. A v dalších dvou partiích odpadl.

+0 /-0 | 19.11.2013 18:08

rytir

Při bližším prohlídnutí partií zápasu Carlsen - Anand je zřejmé tohle. Když ze začátku stál Carlsen spíše hůř, bral remízu a Anand se ji nebránil. Když byla pozice vyrovnaná hrál na výhru  a Ananda většinou přehrál. A nyní když vede o 2 body, tak již jen přijímá a víta snadné remízy, když Anand volí bezzubá pokračování, místo aby odvážně se snažil zvrátit nepříznivý stav zápasu. Ještě ale může překvapit a o něco se pokusit.

+0 /-0 | 19.11.2013 17:58

N. Očník

Někomu to bude znít kacířsky ... ale abych navázal na minulé komentáře zdejších přispěvatelů - Carlsenům případný titul bude mít pro mě menší váhu a důstojnost, protože pro jeho získání proti Mistru světa nepředvedl zhola nic, hrál nudné šachy a doufal, že starý mistr prohraje vyčerpáním.

Takto získaného titulu si nejde vážit a bez toho, aby Carlsen titul obhájil v nějakém zajímavějším zápase, pro mě ani nebude mistrem světa.

:P

Tolik pro kritiky Ananda a kvality jeho titulů ...cool

+0 /-0 | 19.11.2013 17:55

rytir

Doufejme, že v tomto zápase ještě nerezignoval a že se ještě pokusí o zvrat.

+0 /-0 | 19.11.2013 17:51

Zmestabileho

"Prostě jsem výrazně slabší, vím to, a hraju proti němu na 12 partií. Co tedy vlastně můžu vůbec dělat? Nejspíše jen remízu za remízou, a k tomu v každé partii směřovat. A tuto taktiku nezměnit ani za nepříznivého stavu zápasu - protože stejně nic jiného proti němu neumím. A třebas se ještě něco stane, i když tomu už sám nevěřím"... Takové jsou podle mě myšlenkové pochody Vishyho, a snad ho v tomhle můžu pochopit. Nejlepší by prostě bylo, kdyby on už tento zápas dnes vůbec nehrál. Ale on si ten zápas nevybral, ani se na něj netěšil - jak tady bylo řadou komentátorů tvrzeno. Tak to vidím já.

+0 /-0 | 19.11.2013 17:25

Poutnik

úsměvný komentář z čt 24..... "partie končila v symetrické pozici sedmi pěšců, která nemohla dopadnout jinak než patem". crying

+0 /-0 | 19.11.2013 16:39

strelec

re rytir: snaha být členem MOV a případně dostat šachy na olympiádu - každý člen MOV musí dopingovou chartu podepsat. Doladění pro jednotlivé sporty - to se obávám, že chvilku potrvá....Nesmyslné to v této chvíli částečně je.

+0 /-0 | 19.11.2013 16:32

Morphynista

Já jsem četl, že má i speciálně přivezené jídlo a vlastního kuchaře. Tady jde pochopitelně i o to, že indická strava nemusí zrovna každému vyhovovat. V podmínkách zápasu je prý i možnost, že si Carlsen může vzít " zdravotní time-out " , pokud by měl nějaké problémy zaviněné jídlem . Ale myslím, že ho ani nebude potřebovat...

+0 /-0 | 19.11.2013 16:32

strelec

re giocozo: to bylo samozřejmě psáno lehkou klávesnicícheeky

+0 /-0 | 19.11.2013 16:30

giocozo

strelec - Carlsen je sice mladý, ale naprostý profesionál. Podle mě, i na tohle má své lidi. Prostě se zdá, že tenhle člověk nemá žádnou větší slabinu a nic neponechává náhodě.

+0 /-0 | 19.11.2013 16:27

strelec

re rytir: ono je více sportů, u kterých fyzický fond nehraje prvotní roli. Namátkou curling, kulečník.

+0 /-0 | 19.11.2013 16:06

Morphynista

Pokud někdo musí užívat léky ( na lékařský předpis ) , které obsahují zakázané látky, tak samozřejmě může požádat o povolení a obvykle je dostane. Jinak v šachu se dopingové kontroly provádějí už od roku 2000, u nás tuším na mistrovství republiky v Luhačovicích v roce 2003 a nedávno v extralize. Celosvětově už padly i nějaké tresty , nejtvrdší dva roky ( ne za doping, ale za odmítnutí kontroly ) , v Rumunsku 3 měsíce za cannabis, podle nejnovějších zpráv měl podobný nález i vítěz mistrovství Portugalska...

+0 /-0 | 19.11.2013 16:05

strelec

re giocozo: proč nesmysl? Něco zobne v posilovně a je to tamcrying

+0 /-0 | 19.11.2013 16:00

strelec

re rytir: něco se dá nahlásit dopředu a pak je možné léky užívat. Ale opravdu neznám konkrétní postupy. Každopádně je to psané zejména pro účely zamezení zvýšení fyzického fondu, výbušnosti, atp. Pro šachy samozřejmě "divné". Celý zádrhle je tuším v tom, že kdo chce být členem MOV, musí antidoping podepsat.

+0 /-0 | 19.11.2013 15:59

rytir

Že by někteří hráči mohli brát léky, které by nijak neměly vliv na jejich šachovou výkonnost, ale sportovci je musí vynechat a ti hráči by pak neprošli takovou kontrolou...

+0 /-0 | 19.11.2013 15:51

giocozo

Doping u Carlsena ? Nesmysl. Ale, jak to tak vypadá, je to jedna z posledních nereálných Anandových šancí, jak obhájit titul Mistra světa.smiley Dokonce by to byla jakási jeho obhajoba. Takhle přece nemohl nikdy člověk záhrát v koncovce, aniž by nepozřel povzbuzovacích zakázaných prostředků...wink

+0 /-0 | 19.11.2013 15:48

wlk
Tento zápas možno vstúpi do histórie. Ako najkratší zápas o majstra sveta. Hralo sa len na 6 partií (a nepotrebovali k tomu ani požehnanie od Kirsana :-) ). Potom si súperi už len gratulovali. Lasker vydržal v Havane minimálne dvojnásobok (ak neveríte preklikajte si http://www.chessgames.com/perl/chess.pl?tid=54111) Na rozdiel od Bobyho (s ktorým inak úplne súhlasím) si myslím, že Anand by mal ísť do penzie. A miesto v kandidátskom turnaji po vzore Benkoeho prenechať tým, ktorí ešte môžu hrať. Teda Caruanovi, aj keď ho nemám rád.
+0 /-0 | 19.11.2013 15:45

strelec

re Bucefalos: já tomu zase moc nevěřím

re rytír: POUZE CO SE DOMNÍVÁM: šachová federace podepsala antidopingovou chartu, dle které se řídí pravidla pro užití zakázaných látek. Takže se obávám, že např. použití jakéhosi steroidu na nárůst svalové hmoty (klasika třeba u atletiky), bude i v šachách považováno za doping..... 

+0 /-0 | 19.11.2013 15:44

Bucefalos

Když to federace neodsouhlasí? To je nepřijemnost.. Pokud by to mělo fungovat, je nutné napřed zjistit zda a kolik federací by to podpořilo.. Dokud to nikdo nezjistí, tak se mužeme jen dohadovat.. Osobně si myslim, že FIDE je jednina kdo na tak velký zásah má páky a pravomoc. 

Samofinancování je životaschopná mylenka.. věřím v to. 

+0 /-0 | 19.11.2013 15:22

strelec

re martinn: diskvalifikace na 2 roky? Nebo dle nových pravidel na 4 roky? Nebo je to jen kvůli MOV? Netuším, snad se podívej do regulí zápasu....

+0 /-0 | 19.11.2013 15:19

strelec

e Bucefalos: pochopil jsem přesně co tím myslíte. A takovéto samofinancování by bylo i pěkné. Jenže reálně toto zavést považuji za nemožné. Řekněme, že 30 federací (celkem asi 180?) toto neodsouhlasí. Co pak? A bude-li to dobrovolné - jak jsem psal níže - co nabídnete těm 25 milionům sponzorů? Co když budou chtít za své 2 dolary taky zasahovat do systému zápasu? 

Zkrátka: nemám nic proti myšlence, sci-fi je její praktická realizace. Jedině by musela FIDE zavést zvláštní poplatek na zápasy o MS, to odsouhlasit většinou federací, vybírat to a členové pak mohou doufat, že ty prachy opravdu půjdou korektně na svůj účel. 

+0 /-0 | 19.11.2013 15:15

martinn
Snad leda Jiří Dufek by řek' zda s takovou nepříjemností počítal třeba Veselín a zda se nějak "jistil"
+0 /-0 | 19.11.2013 15:12

sikvel22

bucefalos: Tak a teď tu o Červené karkulce... 

+0 /-0 | 19.11.2013 15:09

martinn
U té antidoping. kontroly se zastavme. Co by se stalo kdyby u mc našli nějaká množství dejme tomu dvou zakázaných látek ? Je to málo pravděpodobné? Něco v restauraci namichat do jídla nebo nápoje?
+0 /-0 | 19.11.2013 15:07

Bucefalos

Myslel jsem to tak, že by kupříkladu náš svaz od příštího roku začal vybírat na příspěvcích o 40 kč víc, nebo jen o 30kč, to je asi jedno. Totéž by udělal svaz v Německu, Itálii, Anglii,Francii, Španělsku, Polsku, Rusku, Ukrajně, Číně, Indii, USA, Kanadě, Brazilii, Australii, Japonsku, Jihoafrické republice a dalších zemích. z těchto peněz by FIDE mohla organizovat zápasy o mistra světa. Třeba i na 24 partii. A mohla by i roganizovat zápasy kandidátů. Bud formou turnaje nebo formou zápasů.. Penez by na to bylo dost.

Vidím spíš problem v tom, že 40 kč pro nás není to samé jako 40 kč třeba pro albance nebo občany Čadu. 

Zdá se mi to jako relativně nejlepší možnost, oproti shánění sponzorů. Takový sponzor vždy za své peníze něco chce a není to jen reklama. často chce i zásah do hry jako takové..(pravidlo třiceti tahu a podobně) Tím se šachy stavají pomalu ale jistě zcela v područí lidí, kteří mají peníze a moc. To se mi moc nelíbi. 

+0 /-0 | 19.11.2013 14:53

Zmestabileho

:-))...uff...to je dost hrozná představa, že bych měl takovému Vishymu sponzorovat jeho zaremizovaný zápas, byť jen čtyřiceti kačkama... to dám fakt raději do klubové pokladničky na dětský kroužek, nebo to rovnou pošlu do nějaké humanitární organizace... Ale Vishymu prosíííím neeee... :-(((....

+0 /-0 | 19.11.2013 14:24

strelec

Kdyby to bylo reálné, tak to dávno takto funguje! Ale můžete takovýto projekt zkusit rozjet, budu Vám držet palce!

Nereálné to je z jednoho prostého důvodu - těch 25.000.000 šachistů, co budou chtít dobrovolně navíc přispívat do (asi) takového "fondu" se nenajde. A hlavně jim za to musíte něco nabídnout navíc proti těm 475.000.000. Co to bude? Kolik to bude stát? Nenaštvu ty neplatící? Atp. spoustu dalších otázek....

+0 /-0 | 19.11.2013 14:23

Bucefalos

Střelec: v čem je to nerealné?:o) 

+0 /-0 | 19.11.2013 14:17

strelec

re Bucefalos: aha, tedy sci-fismiley

+0 /-0 | 19.11.2013 14:15

Bucefalos

Střelec: to nebylo myšleno jako vtip.. Jako vtip naopak vnímám hledaní sponzorů. Toto by vyřešilo financováni šachu jednou pro vždy.. 

+0 /-0 | 19.11.2013 14:14

strelec

ad Morphynista: tady možná bude Višiho šance! Třeba jede carlsen na EPOsmiley

re Zmesta: Od tohoto zápasu se myslím nic moc nečekalo.... A nový vyzyvatel MC (vyhraje-li) bude určitě zajímavější hráč (teda vlastně to může být opět Anandblush). Tedy snad.....

re Bucefalos: jako vtip dobrýwink

+0 /-0 | 19.11.2013 13:58

PIF

... a ještě by něco zbylo ... pro Iljumžinova sad

+0 /-0 | 19.11.2013 13:56

Bucefalos

šachistu se píše s měkým i pardon:o) 

+0 /-0 | 19.11.2013 13:55

Bucefalos

Zmestabileho:

Hledaní sponzora k zápasuo titul mistra světa je velice nedostatečné a hloupé řešení.. 

Mame tu asi 500 milionu aktivích šachystů na clém světě? Ještě pořad chcete hledat sponzora? 

Ikdyby jsme těch 500 milionu vydělili deseti a následně dvěma.. tak pořad máme 25 milionů aktivních hráčů. Pokud by každý z nich dal 40kč za rok (v rámci svého šachového svazu) a zápas o titul by se hrál každé dva nebo tři roky... Tak si prosím vypočítejte kolik by z toho bylo peněz. Nejen že by se zaplatil zápas o korunu, ale i turnaj kandidátů a ještě by něco zbylo. 

+0 /-0 | 19.11.2013 13:53

PIF

Anand taky mohl Carlsena překvapit Jänischovým gambitem. Ale to mi k Anandovi nejde, to by proti Carlsenovi musel sedět Radjabov či Aronjan. O to víc by tím Carlsenovi vyrazil dech ... a vyhrál na čas smiley

+0 /-0 | 19.11.2013 13:48

Morphynista

Dnešní partie příliš zajímavá nebyla. Po jejím skončení to ale hráčům trvalo přes dvacet minut, než přišli do tiskového střediska. Důvodem byla antidopingová kontrola...

+0 /-0 | 19.11.2013 13:44

Zmestabileho

Tak Vishymu ať je přáno jeho 400 000 EUR, pokud je toto cena pro poraženého :-)... Ale Vishy by měl myslet na další hráče, kteří budou bojovat o mistrovskou korunu. A třeba i z jeho rodné Indie. On se totiž zřejmě bude hledat zase o něco obtížněji sponzor takového zápasu, - zápasu, jehož druhou polovinu tvoří jen pět rychlých bezobsažných remíz, proti nimž ani jeden z hráčů nic nenamítá. Ale tohle zřejmě Ananda netrápí...vždyť on už udělal pro šachy toho dost. Opravdu hezký přístup.

+0 /-0 | 19.11.2013 13:39

Bucefalos

5.Jxd4 exd4 6.e5 atd.. To asi vede do plochá pozice s dvojkou střelců na obou stranach. Nic moc:o) 

+0 /-0 | 19.11.2013 13:34

JiriDufek

1.e4 e5 2.Jf3 Jc6 3.Sb5 Jf6 4.Jc3 Jd4

Carlsen:

5.Jxd4 exd4 6.e5...

 

+0 /-0 | 19.11.2013 13:22

Bucefalos

Hra čtyř jezdců je velice rozumný napad. 1.e4 e5 2.Jf3 Jc6 3.Sb5 Jf6 4.Jc3 Jd4! 5. Jxe5 De7 6. f4 Jxb5 7.Jxb5 d6 8.Jf3 Dxe4 9.Kf2 Jg4 10. Kg3 Dg6.

Například tato varianta, neříkám, že je za bílého zcela vpořadku, spíše je to bílý kdo stojí trochu hůř.. Ovšem tato pozice nabízí celou řadu různých motivů, taktiky. To je jedna z možných cest jak bojovat o iniciativu.

+0 /-0 | 19.11.2013 13:20

strelec

re Pavel Capek: no oproti tomu arogantnímu kecálkovi se musel Anand k tomuto zápasu probojovat vlastníma schopnostma a ne jen kecama. Tak mu to budiž dopřáno!

+0 /-0 | 19.11.2013 13:04

martinn

Kuráž se mi líbí....zní tak Indicky :-)

+0 /-0 | 19.11.2013 12:52

martinn

Kuráž, kuráž Ánande, kuráž!

+0 /-0 | 19.11.2013 12:50

romison
a jeste mu stoupne elo :)
+0 /-0 | 19.11.2013 12:46

Pavel Capek

Velmi správně !

Ještě 3 remízky a Anand si připíše na své konto 400 000 euro.Celkem snadno vydělané peníze...

Dámy a panové, kdo z vás to má smiley

+0 /-0 | 19.11.2013 12:45

Zmestabileho

Tak ještě tři takové remízy musíme přečkat... jen škoda, že to nechtějí odehrát všechno během jednoho odpoledne. Ať už máme tu trápenku za sebou...

+0 /-0 | 19.11.2013 12:38

Martin Ch

Ach jo... nuda nuda šeď šeď...

:-(

+0 /-0 | 19.11.2013 12:37

Rubinus

Čtyř jezdců, samozřejmě ...

+1 /-0 | 19.11.2013 12:36

Rubinus

Bucefalos: Pokud se mi nechce hrát klasický Berlín, lze nabídnout 4.Jc3 - hru dvou jezdců - tam mohou být, navzdory její pověsti, docela živé pozice ...

+1 /-0 | 19.11.2013 12:35

Rdm

Dneska byly asi nejzajímavější vtípky od různých lidí ohledně toho jak se zápas vyvíjí. Např. že kdyby hráči na stole měli vlajky, tak ta Višiho by byla bílá. :)

+0 /-0 | 19.11.2013 12:11

ladik

blablabla...................to visvi

 

+0 /-0 | 19.11.2013 12:07

PIF

Jestli se bude hrát o titul MS i nadále v této formě, viděl bych jako vyzyvatele Carlsena spíš Caruanu, popř. Karjakina.

+0 /-0 | 19.11.2013 12:01

ELOminator

Měl zahrát siciku, kterou si určitě před zápasem připravil. Ale protože dneska nečekal 1.e4! (stejně jako já), tak si prostě netroufnul. Ale za tohoto stavu prostě nemůže čekat a musí riskovat!!!

+0 /-0 | 19.11.2013 12:01

rytir

Uvidíme, zda se Anand ještě vzpamatuje a pokusí se o zázrak a hrát aktivně na výhru. Alespoň by neodešel bez boje. Do konce zápasu už zbývá velice málo času.

+0 /-0 | 19.11.2013 12:01

PIF

Hrát na téhle úrovni na výhru černými, tak si akorát koleduje o další výprask. Podle mě Anand zkusí vyhrát alespoň jednou bílými a pak ... děj se vůle Boží!

+0 /-0 | 19.11.2013 11:58

Amberjack
Věřím, že Viši má černými připravenou berlínskou koncovku, tak se do ní nadšeně (hned co pominulo překvapení ze zahajovacího tahu) vrhnul a tah 5.Ve1 mu tak trochu zruinoval plány.
+0 /-0 | 19.11.2013 11:58

ddf

Pristi zapas by se me libilo obsazeni Carlsen - Topalov cool.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:57

rytir

Už v minulé partii zvolil pokračování Sxc6, které při hře proti hráči jako je Carlsen je hrou na remízu, totéž i dnes hrát na Carlsena berlínskou znamená být spokojený s remízou.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:54

ELOminator

Lawrence to řekl trefně - pokud jste byli z dnešní partie nadšeni tak začněte prosím znovu brát své pilulky laugh

+0 /-0 | 19.11.2013 11:50

visvi

Pozor, Anand vlastně Carlsena přehrál, protože v závěrečné pozici má jakožto vůdce černých figur, po předpokládaném g3, tah navíc. To znamená, že si z dnešní partie přeci jen malé plus odnáší. yes

+0 /-0 | 19.11.2013 11:49

rytir

Po osmé partii je stav zápasu 5 : 3 pro Carlsena a do konce zbývají maximálně jen 4 partie. Pokud by následovaly 3 remízy, tak se poslední kolo hrát nebude a zápas by skončil 6,5 : 4,5.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:48

johnny01

Nechť se autor podívá na zápas Lasker-Capablanca. Tam byla rezignace. Ale ne zde. Toto není rezignace. To je prostě blábol.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:48

rytir

A zbylé dvě odremizovat, tudíž udělat 3 body ze 4. To je velice nepravděpodobné, musel by na to přiostřit hodně hru a mít i kus štěstí. Proč ji ale nepřiostřil včera i dnes? Tím šance, že se mu podaří vyrovnat se jen pro něj snižuje.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:45

ddf

Tak mame remizu.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:45

rytir

Že by chtěl Anand Carlsena psychologicky ukolébat to nevypadá. Pokud by chtěl urhát alespoň prodloužení, musel by Anand nyní vyhrát 2 partie ze 4.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:44

PIF

Je evidentní, že někteří (ne zdaleka všichni) si myslí, že Anand na titul MS rezignoval. Ale možná právě v tom je jeho taktika - přesvědčit samotného Carlsena, že už má prakticky titul v kapse a nic se mu nemůže stát. Anand hlavou zeď neprorazí a je si toho zřejmě vědom. Ale někdy stačí drobné pošlapávání kolem zdi a ona sama spadne. I když zeď v podobě Carlsena má zřejmě pevné základy. Každopádně se na zbývající čtyři partie docela těším.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:42

rytir

Nyní již hráči poměnili vše v hezké kombinaci. A brzy se dohodnou na remíze.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:41

rytir

Anand zahrál 22... Ve8 po 23. Jg4 uhnul správně 23... Dd8! na 23... Dg7 by totiž mohlo přijít 24. Df3 a po 24... f5 25. Je5 by byla pozice bílého nepatrně lepší.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:40

Amberjack
Ten prázdný, zoufale znuděný pohled v Magnusových očích byl výmluvný:-)
+0 /-0 | 19.11.2013 11:33

ddf

Aspon, ze je Anand soudny a zkrati tento nudny zapas minimalne o jednu partii se svym nudnym stylem.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:27

rytir

Novinkou mohl být tah Carlsena 17. Ve1 Tato podvarianta v berlínské 5. Ve1 mívá ale obvykle velice remizový nádech. Nyní po 22. Je5 by mohl černý zabránit výpadu Jg4 i tahem 22... h5 a hra by byla zcela vyrovnaná, taktéž i 22...Kg7.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:27

ddf

Co predvadi Anand za hru, to je totalni nuda. Opravdu hruza. Zratit titul bez boje. Sice se fanousci tesili na zapas roku, ale tohle nuda a nuda ze strany Ananda.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:22

verbir

Čekání na Godota pokračuje. Však on Vishi v příští partii něco zkusí... smiley

+0 /-0 | 19.11.2013 11:22

Bucefalos

Mam pocit, že Anand ztratil bojovnost už před zápasem s Gandalfem. Par měsíců před tímto duelem hrál nějaký významnější turnaj (bohužel už si nevzpomenu jaký) A tehdy poprvé se ukazal jako nevýrazný bojovník... Tehdy se to připisovalo tomu, že se připravuje na obhajobu titulu.. Ovšem Titul obhajil a nic se nezměnilo.. Zdá se mi, jako by se Anand dostal do Nirvany:o)) 

+0 /-0 | 19.11.2013 11:16

honzour

Tak tohle se na jejich úrovni bude vyhrávat (za kohokoli) hodně těžko.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:10

rytir

Mohl hrát i francouzskou, kterou kdysi hrával, na ni totiž Carlsen hraje neobvyklé systémy. Šance, že v  této partii Anand zvítězí je velice malá po zahájení které vzniklo.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:09

Ota Válek

Zvolené zahájení černým nasvědčuje tomu, že GM Cvek má pravdu.

+0 /-0 | 19.11.2013 11:08

Amberjack
Tak co Viši chystá dál? Už vyměnil bělopolné střelce a teď asi dumá, jak vyčistit šachovnici od těžkých figur:-)
+0 /-0 | 19.11.2013 11:07

HonzaR

Berlín je zahájení, které může normálně vyhrát pouze černý - pokud je bílý nespokojený s remízou a začne tlačit. Třeba je tohle Ánandův plán. Ropzhodně si nemyslím, že by byl Ánand nedůstojným mistrem světa, jsem na jeho straně, ovšem odevzdat titul prakticky bez boje, jak to zatím vypadá, to je opravdu nedůstojné sad

+0 /-0 | 19.11.2013 11:02

mykro
3. ... Jf6 Anand: "Tak mi ukáž, ako sa to bielymi vyhráva..." 5.Ve1 Carlsen:"To určite..."
+0 /-0 | 19.11.2013 11:01

exot

Zdá se, že Anand není schopen přizpůsobit svou zápasovou strategii vývoji zápasu. Tohle je pro Carlsena naprosto "safe" a může to zkoušet do alelujá. 

+0 /-0 | 19.11.2013 10:59

romison
ja se divim, ze nehral ruskou, to je takova progresivni utocna zbran, voloda by mu urcite dal nejake rady
+0 /-0 | 19.11.2013 10:58

rytir

Do Anandova repertoáru patřila ve španělské například archangelská, což je ostrá varianta nebo i sicilská. Proč hrál berlínskou, když prohrává, je nejasné.

+0 /-0 | 19.11.2013 10:56

Bucefalos

A je to tu zas... Bílý nemá ani stín převahy.. Ačkoliv zvolil vedlejší variantu Berlina. Berlin je zahajení, kde černý vždy vyrovná... a dokažte mi prosím někdo opak.. 

+0 /-0 | 19.11.2013 10:54

Robert Cvek

ELOminátor: proč remis? Podobné pozice hraje nejlépe na světě, proč by si nezahrál dále? Ať Viši ukáže jak se to remízuje s Magnusem...

+0 /-0 | 19.11.2013 10:49

Amberjack
Od Carlsena je 1.e4 mazaná volba - spláchnul tím veškerou Anandovu aktuální přípravu a navíc se pustil do trošku tvrdšího boje o alespoň nějakou pomyslnou výhodu ze zahájení.
+0 /-0 | 19.11.2013 10:48

rytir

Vypadá to, že Carlsen hraje na jistotu. Proč ale Anand hrál zahájení, kde má malou šanci na výhru je otázka.

+0 /-0 | 19.11.2013 10:48

Robert Cvek

Poutník: ano :-) 

Rezignaci jsem myslel a je to napsáno, na tento zápas, jinak jak píši v článku, pevně věřím, že ztráta titulu Ananda "nakopne" a získá znovu chuť bojovat, motivaci. A bude v absolutní špičce.

+0 /-0 | 19.11.2013 10:47

ELOminator

Tak ted už je jenom otázka, jestli Carlsen spolkne svou hrdost a nabídne remis.

+0 /-0 | 19.11.2013 10:47

HonzaR

re Pavel Ch

Mám na vás dotaz ohledně včerejší diskuze. Psal jste, že je nelogické, že Short inicioval odštěpení od FIDE a ne Kasparov. Zajímalo by mě, v kontextu jakých událostí je to nelogické? Zkuste se vžít do Shortovy kůže. Short dostal jedinečnou šanci hrát o titul, přitom vzhledem ke Kasparovově síle měl minimální šanci na úspěch a mohl si proto alespoň vydělat pořádné peníze. A FIDE mu i tuto možnost chtěla vzít, neboť bez pořádného konkurzu a bez konzultace s účastníky zápasu vybrala pořadatele s nižším cenovým fondem, než jaká byla nabídka. A vzhledem k tomu, že i FIDE z tohoto cenového fondu něco dostávala, je její volba tím podivnější.

 

A že Short po zápase ztratil důvod Kasparova v boji s FIDE podporovat a znepříjemňovat si život, a proto obrátil? Nevím, co je na tom nelogického, PCA bohužel skutečně dlouho nevydržela a pro Shorta, když nebyl mistrem světa a neměl z toho peníze, nebyl důvod PCA podporovat (snad pouze morální). Každý si může udělat vlastní názor, podle mě šlo Shortovi čistě o peníze, když mu je FIDE nechtěla dát, pomohl Kasparovovi sehnat je prostřednictvím PCA, a když už PCA nebyla finančně zajímavá, vrátil se se staženým ocasem na stranu FIDE. Short vůbec postupoval opatrně a chytře, odštěpení sám inicioval ale nechal všechno řídit Kasparova, takže potom všechno odnesl Kasparov.

+0 /-0 | 19.11.2013 10:36

ELOminator

No tak nebude, Berlín crying

+0 /-0 | 19.11.2013 10:33

ELOminator

Wow, 1.e4! dneska to bude zajímavé...

+0 /-0 | 19.11.2013 10:32

strelec

Myslím, že je Anandovi jasné, že tento zápas nemůže vyhrát (prostě na to nemá) a pak k rezignaci (alespoň podvědomé) dochází. Osobně si myslím, že to není rezignace "kašlu na to", ale spíše "nemám na to, nemám motivaci, ....."

+0 /-0 | 19.11.2013 10:20

Poutnik

Robert Cvek: Laskera víc než soupeř, lámalo tropické počasí v Havaně. smiley

Každopádně i poté co prohrál trůn, dokázal Lasker vyhrávat nejsilnější turnaje. Byl by to dobrý vzor, pro Ananda (prohraje-li).

+0 /-0 | 19.11.2013 10:16

Rumun
koukám Zmestabileho prožívá období slávy :-) myslel jsem si, že je to nějaký všeználek (ne-li blbec), jenže cokdyž má pravdu ?!
+0 /-0 | 19.11.2013 09:57

ELOminator

Na druhou stranu dneska bude v daleko psychologicky složitější pozici Carlsen - má to hrát na standardní výhodu nebo ploštit? Protože pokud to bude ploštit tak by se mu to mohlo vymknout.

+0 /-0 | 19.11.2013 09:48

Zdeněk Janda

Nějak jsem si vzpomněl na historii - nikdo nechtěl hrát s Aljechinem , když on ,den předtím, prohrál. Souhlas s Robertem - tygr z Madrasu , zatím , zůstává nad očekáváním. Ale nechce se mi věřit,že by Viši rezignoval.Všichni v to doufáme smiley

+0 /-0 | 19.11.2013 09:34

Robert Cvek

Pavel Ch: psal jsem, že pevně věřím, že prohra v zápase Višiho nakopne a bude patřit mezi špičku. 

Velmi bych si přál, aby ještě Viši zabojoval, aby zápas zdramatizoval, ale po dosavadním průběhu tomu vůbec nevěřím a myslím si, že zápas je rozhodnut. 

Chybovat je lidské a rád bych zde chyboval a další článek třeba nadepsal: Zázrak! Viši se zázračně zchopil a svého soupeře černými rozstřílel...ale ani za mák tomu nevěřím. věřím, že ho ještě Magnus aspoň jednou sejme a ani jednu partii neprohraje, něco jako když Capablanca lámal Laskera....

+0 /-0 | 19.11.2013 09:34

Bucefalos

Tak hlavné varianta výhodu spíš nepřináší než přináší... tam se jedná o složitou střední hru převažně pozičního charakteru... A vedlejší varianty taky nic moc... Berlín je z mého pohledu super solidní zahajení.. 

+0 /-0 | 19.11.2013 09:33

ELOminator

No já si teda myslím, za ty léta, co bílí zkoušejí jprorazit Berlín sem neviděl jedinou variantu, která by dělala černému zásadnější problém. Tvrdí, že to hrají proto, že počítač tomu tak nerozumí, ale výhoda furt nikde cheeky

+0 /-0 | 19.11.2013 09:29

Magiland

re: Bucefalos - asi se nedomluvíme - jestli zastáváte názor, že použití španělské je z hlediska bílého pochybné, protože jeho snahu o živou hru černý neutralizuje už třetím tahem, tak k tomu nemám co dodat smiley - za bílé jsem i Berlínských prohrál dost, ale nikdy mne nenapadlo, že jsem stejně už po třetím tahu černého neměl naději na živou hru ...

+0 /-0 | 19.11.2013 09:25

exot

Odvážný článek. :-)

+0 /-0 | 19.11.2013 09:24

Bucefalos

Magiland 

Nelze hmm... A o tom to je, v Berlíně toho opravdu moc nelze.. Jestli si myslíte něcojiného, tak prosím uvedte variantu,, at se mužem bavit konkrétně a ne abstraktně. 

+0 /-0 | 19.11.2013 09:21

honzour

Článek je k Anandovi moc přísný. Napadlo autora vůbec, že by Anand mohl prostě být z těch dvou proher rozhozený, a tak raději hraje opatrně? Nebo že se třeba necítí úplně 100% fit, a tak raděj netlačí na pilu. A ať tak nebo tak, že chce začít opavdu hrát až dalších partiích. Nebo že mu to prostě proti Carlsenovi nejde. Hrát za každou cenu na výhru proti silnějšímu soupeři je nejlepší cesta k prohře 12:0.

+0 /-0 | 19.11.2013 09:19

Magiland

re Bucefalost - to jsem netušil, že se ve Španělské, o které existují hromady rozborů, dá vygumovat aktivita bílého jedním geniálním tahem 3. ... Jf6 - to mi přijde stejně scestné, jako když čtu, že v Ruské 1.e4 e5 2.Jf3 Jf6 to dopadne vždy remis.  -  pochopitelně Váš požadavek, předložit variantu, ve které bílý získá hmatatelnou výhodu nelze, to by se pak Berlín těžko hrál, že ...

+0 /-0 | 19.11.2013 09:10

Pavel Ch

Robert Cvek: Myšleno ode mne do budoucna. Že není jisté, že rezignoval na obhajobu. Zatím víme, že rezignoval na výhru v 7. partii, dobrá, tak tam dopňme ještě "i", i v 7.partii (pak ale Magnus rezignoval na výhru v 1., 2., 3., 7.). Co bude dál, nikdo neví. Titulek a článek vypadá, že rezignoval na celý zápas.

+0 /-0 | 19.11.2013 09:09

ELOminator

No já myslím, že jednoznačně rezignoval i v 6.partii. Když prohrává o bod a má 2x po sobě bílé tak si prostě nemůže vzít den volna. Jak už tu bylo řečeno, zápas na 12 partií je celkem krátký a na žádné timeouty za stavu kdy člověk prohrává (v prvních 4 partiích byla situace jiná, tam si teprve otukávali zahájení soupeře) prostě není prostor.

+0 /-0 | 19.11.2013 09:04

Robert Cvek

Pavel Ch: Myšleno Váš výrok:  "Anand na výhru v 7.partii rezignoval." Proto jsem se ptal, kdy hrál na výhru?

S průběhm jak ho posisujete nesouhlasím. Protože když Anand MOHL hrát s výhodou neučinil tak (a někdy tak, že to vůbec nechápu, viz můj komentář ke 3.partii), ale když MOHL Carlsen, hrál okamžitě a až do konce všech možností.

+0 /-0 | 19.11.2013 09:00

Bucefalos

Zmestabileho:

Mužete mi prosím vás říct, jak by jste hrál na výhru po 1.e4 e5 2 Jf3 Jc6 3.Sb5 Jf6? Poradte mi nějakou variantu, kde bílý získá živou kombinační hru, nebo kde má hmatatelnou výhodu? Rad se poučím.. protože o teto možnosti nevím 

+0 /-0 | 19.11.2013 08:59

Zmestabileho

... a ještě něco musím doplnit, tohle mi prostě nedá....Je škoda, že šachoví fanoušci, ať už fandí komukoliv, jsou klidně spokojení a chápaví k tomu, že mistr světa hraje to co hraje..."vždyť on se musel chudák zklidnit po dvou prohrách krátkou remízou, atd..." Viz. tady ty komentáře níže i jindy. Tohle jsem naplno pochopil až tady z diskuzí na nss - řada lidí, a snad i většina, je chápající a smířená s nudou a šedí bezobsažných remíz. To potom i ti šachový profesionálové nemají nutnost se více snažit. A šachy jako sport to ničí - protože všude jinde by většina fanoušků nechápala, že si někdo PŘIŠEL NA VRCHOLOVÉM SPORTOVNÍM FÓRU NA JEDNO UTKÁNÍ JEN TAK ODPOČINOUT, ABY SE ZKLIDNIL. Ano, šachy mají svá specifika, a proto se o ně téměř nikdo nezajímá...

+0 /-0 | 19.11.2013 08:55

Pavel Ch

Re Robert Cvek: Myšleno, že právě v 7.měl. Proč?

Za první 4 partie si nemají vzájemně co vyčítat. První dvě mohli nahradit před zápasem tenisovým rozpinkem. Pak 3.-4. stáli vždy černí lépe, ale nedotáhli i pro pozornou obranu soupeře.

No a pak ho Carlsen utahal bílými a Viši chtěl nejspíš počkat na den volna, jenže v rovné koncovce předvedl Magnus něco neuvěřitelného.

Tak se čekalo právě na 7.partii. A v ní, věřím, že jen na ní, rezignoval.

+0 /-0 | 19.11.2013 08:49

MaX

No jestli to nebude tím, že si k přípravě vzal Leka :o) Nemyslím si, že by to už vzdal a podle mě ani nemůže. Hraje doma a zrovna takto se zapsat do historie, no nevím. Ještě zahobluje.

+0 /-0 | 19.11.2013 08:39

Robert Cvek

Pavel Ch: Můžete mi napsat, ve které partii mistr světa hrál na výhru?

Ps.: Snažím se psát svoje postřehy a myšlenky, ať už jsou s většinou, menšinou či tak uprostřed :-) 

+0 /-0 | 19.11.2013 08:37

ELOminator

No já teda nemám ve zvyku si stěžovat na hru soupeře, kterému nefandím, tedy v tomto případě Anandovi, ale to co předvádí sutečně není hodno mistra světa.

Přehrává Carlsena  přípravou zahájení - NE.

Přehrává Carlsena technikou hry - NE.

Přehrává Carlsena větší vůlí po vítězství - NE.

U mě jednoznačně nonono

+0 /-0 | 19.11.2013 08:35

Zmestabileho

Já si vážím komentáře Roberta Cveka právě proto, že kritizuje Anandův přístup ke hře samotné. Vishy nebojuje, potahuje figurkami, jde do plochých pozicí a do remíz. Že použil Robert výraz rezignace? Dalo by se to třebas i nazvat jinak, ale co tím chtěl Robert říci, je snad jasné. Já bych jen doplnil - Vishy takto hraje už dobré tři roky. Dá se z toho usuzovat, že on už prostě navíc nemá. Proto já se nedivím, že nejen v sedmé partii zpytlíkoval takovou remízovou bramboračku. Hraje takto už nejmíň ony tři roky, hraje takto i další partie v tomto zápase, a tento zápas také takto dohraje. V tomto smyslu nebuďme jeho hrou překvapení...

+0 /-0 | 19.11.2013 08:35

Pavel Ch

o.k. Roberte, tak pro spokojenost a objektivitu všech jen doplňme slůvka: Anand na výhru v 7.partii rezignoval.

Přál si hrát doma, prachy to stálo firnmy v jeho rodné zemi, zastínil sledovaností nejpopulárnější sport v Indii, opravdu si myslíte, že zápas jen "odtahá", "dotahá". Možná je Magnus takový génius, mnozí nejlepší hráči v historii své soupeře ještě více drtili. Jasně, krom výsledku bychom si přáli g4-Jg3. Tak třeba ještě v  5 partiích se něco takového stane. 

+0 /-0 | 19.11.2013 08:20

Robert Cvek

Poutník: nechci chodit kolem horké kaše, ale Viši nepředložil svým způsobem MC ani jeden jediný problém. Když mohl tlačit, nestál o to. Nic. Jediný kdo hraje je MC, není vůbec náhoda, že vyhrál dvě partie v dlouhých koncovkách. Pokud někdo nevidí, budiž. Včerejší partie byla rezignace (je to schválně vícekrát, to byl záměr). Nevím co by dělal Kramnik, ale zbývá už jenom 5 partií a 3x bílé má MC. Povrchnost, možná, možná realita. Asi věc názoru :-)

Kozarek: to tam je už napsáno, ale v šachovém smyslu :-) Moc a moc bych si přál, aby Viši bojoval a byla by krásná bitva, ale nevěřím tomu. Doposud Viši hrál jen a jen na remízu. Nechápal jsem z kraje, proč nejde do pozice s pěšcem více a raději směřuje do remízi atd. Opět se vkrádá ono slovo... 

+0 /-0 | 19.11.2013 07:53

sisoj

Souhlas Poutnik. To Kramnik - např. výprask od Anánda, tam byl taky rád za každou půlku...

+0 /-0 | 19.11.2013 07:17

Kozarek
Tomu komentaru chyba uz len zaverecne "Cest jeho pamiatke". Schvalne sa dnes pozriem, ci Anand prisiel hrat 8. partiu alebo rezignoval uz uplne.
+0 /-0 | 19.11.2013 07:09

Poutnik

Málokdy komentuji kvalitu článku, ale toto mi nedá. Hned 4x se dozvíme, že WA rezignoval. Je to jasné, evidentní.... Základní poučka, že po prohře je nanejvýš vhodné zaknihovat krátkou remízu je přehlížena. Spíše to vypadá, že snaha sklidnit se remízou měl WA již po první prohře, nicméně nedocenil možnosti v závěru koncovky a prohrál. Ale autor má ve všem jasno, což mi zrovna u šachisty přijde dost nečekaná povrchnost. Za mě palec dolů.

Troufám si trvdit, že kdyby třeba Kramnik dostal 2 prohry v řadě, že by následující partii odehrál stejně nako WA...  v klidu na remis.

+0 /-0 | 19.11.2013 06:35