První zápas o mistra světa bez jediné výhry

28.11.2018 09:30 | World Championship Match Carlsen - Caruana

Minimálně v jedné věci se letošní zápas o titul mistra světa zapíše nesmazatelným písmem (tězko říct, jaké barvy) do šachové historie. Ještě nikdy se totiž nestalo, aby ani jedna vážná partie zápasu o MS neskončila výhrou jednoho z hráčů...

Rovněž dvanáctá partie skončila smírem, zřejmě se však o žádné partii tohoto zápasu nebude hovořit tak dlouho, jako právě o té poslední. Caruana bílými figurami odmítl ještě v zahájení opakování tahů, ale poté vzniklou pozici rozhodně nevzal za správný konec. Dlouhou rošádou si pouze nadělal vážné problémy a postupně ztrácel půdu pod nohama nejen na šachovnici, ale také na hodinách. Minimálně jednou měl Carlsen velkou šanci získat téměř rozhodující převahu, ale jeho celkové naladění v této partii bylo až příliš remízové. I proto k velkému šoku všech diváků i komentátorů nabídl remízu v pozici, ve které očividně stále ještě stojí lépe, může pokračovat prakticky bez rizika a ještě jako bonus má skoro o půl hodiny lepší čas... Jak se shodlo vícero komentátorů, něco takového by Magnus v žádném jiném turnaji neudělal, holt psychický tlak poslední partie zápasu o MS je tak velký, že zřejmě silně zapůsobil i na geniálního Nora... 

-
. kolo -
Dnes se tak můžeme těšit na vyvrcholení zápasu v tie-breaku zrychleným tempem. Pro jistotu zopakuji, že se opět začíná v 16:00 našeho času a i tentokrát poběží na youtube kanále Robert a Petr šachy živý komentář GM Roberta Cveka. Nejprve jsou na řadě čtyři rapid partie tempem 25 minut + 10 vteřin za tah (v první partii má bílé figury Carlsen), pokud nerozhodnou o vítězi, následuje pět sérii "dvojbleskovek" tempem 5 minut + 3 vteřiny za tah. Pokud by snad ani jedna z nich nerozhodla, následuje ještě armageddon s povinností bílého vyhrát, skoro určitě si ale myslím, že na ten nedojde. A stejně tak doufám, ze nedojde ke zcela kuriózní situaci, kdy by se mistrem světa stal hráč, který by v zápase nevyhrál jednu jedinou partii...
125x 19198x David Kaňovský
Fotogalerie
Komentáře (125) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
takychcineconapsat

Hodně kvalitní rozhovor yes.

+0 /-0 | 03.12.2018 05:03

strelec
https://www.respekt.cz/spolecnost/pocitacum-je-v-sachach-vsechno-jedno Tady odkaz na rozhovor s M.Petrem v Respektu
+0 /-0 | 02.12.2018 22:35

Zmestabileho

Tak ještě, že je tady ta všeobecná diskuze pod tímto článkem k různým šachovým tématům - od skončeného zápasu o titul MS po úspěch GM Jansy  - jinak se tady o těchto zřejmě nevýznamných věcech píší jen dvě tři věty ke kávě.

 

Dnes tady máme téma skončeného dvojkola extraligy - zde ovšem lze již dopředu očekávat, že toto nebude prezentováno raději ani k té kávě...:-))... novoboráci si to tak učebnicově s Lysou prokaučovali, že tímto se chlubit určitě nebudou. Tak kdo neviděl, ať si tu jejich taškařici s úvodní 6 tahovou remízkou Lázničky přehraje (od obsahu těch partií ale ať nikdo nic velkého nečeká - to upozorňuji předem :-)).

+0 /-0 | 02.12.2018 21:15

SchwartzBlack

@ Pavel Ch - Já zakontruji čerstvým držitelem Puškinovy ceny, ať je to tady táborově vyváženo.wink   https://youtu.be/BQsxfXAkQOw 

+0 /-0 | 02.12.2018 12:11

Pavel Ch

Takováto moudra, ještě tak stylisticky skvěle napsána,  v 3:34 nad ránem, se zde často nevidíyes

Souhlas, Morphynisto. Byť jsem nyní nevstupoval, je to jedna z mála situací, kdy se zde bráním. Když mne někdo cituje záměrně nepřesně.  Tak si při neděli poslechněte, co jsem poslouchali v mládí ze "zakázaného", ale platné vždy.  .....pouze za lež, která je pravdě podobná.... J.Hutka

+0 /-0 | 02.12.2018 11:38

Morphynista

Vytrhávání vět oponentů v diskusi z kontextu a připisování výroků, které neřekli, je příznačné hlavně pro příznivce komunistické ideologie a vidíme to i zde. Zcela normální a logické konstatování, že šachy asi nikdy nebudou divácky tak populární jako fotbal, hokej nebo motorismus - a proto je zbytečné měnit účelově pravidla , překrucují v to, že nepotřebují diváky vůbec. Ale zkušení diskutéři, znalí mechanismu argumentačních faulů, na tyto triky a žonglování se slovy nenaletí... 

+0 /-0 | 02.12.2018 03:34

xdavx x
Pavel Čapek 》 no co už teď s tím, ale stydím se, pokud to pomůže :)
+0 /-1 | 02.12.2018 00:53

Druid.Panoramix

chess - tak třeba tady Robert Cvek: https://www.youtube.com/watch?v=XGWe-ga67_4 anebo v online přenosu na Chess24. Jinak tady jen ticho po pěšině. Už to tady napsal někdo přede mnou, proč to znovu rozebírat, když už jinde o tom bylo tolik řečeno.

+0 /-0 | 02.12.2018 00:19

Pavel Capek

Pane Bražina : jak se mistni fauna Morphynista a Krvlad byla v prsa blush To snad ne !!

Nejsem grammar nazi, ale tohle je trochu moc !

+0 /-1 | 01.12.2018 22:00

xdavx x
Asi tak. Ale srandovni bylo jak se mistni fauna Morphynista a Krvlad byla v prsa, jak oni chapou neco uplne jinak, nez jak to bylo napsano. Budu se moc tesit az tito geniove budou nadavat treba na to, ze odnekud nefunguje online, nebo ze nekdo nekoho nezaplatil, nebo , nedej boze, se opet zvysuji clenske prispevky, pritom sluzby jsou minimalni a jejich oddil nema penize na fungovani a nikde zadny sponzor.
+0 /-1 | 01.12.2018 21:41

Zmestabileho

Petr Boleslav to zde v předchozích diskuzích vyjádřil lapidárně: "Stále nechápu, proč někdo chce stále zachraňovat šachy. Před čím? Že mají málo diváků? To ničemu neškodí".  Konec citace. (Mimochodem potom ho tady přišli obhajovat místní advokáti, že to "tak nemyslel", že chtěl jen říct že v šachu se nemusejí měnit pravidla hry...:-)))...přitom napsal naprosto jasně, že šachové hře prostě diváků netřeba....).

 

Aneb šachy jako hra pro pár zasvěcených sektářů. To prý ničemu neškodí. Škoda, že pořád takhle uvažuje téměř celá TOP špička, a mimochodem - i drtivá většina našich repre a velmistrů. Petr Boleslav má k velmistrům blízko a přitom je vidí z pohledu ryzího amatéra - na jeho názoru je zřejmě i kouzlem nechtěného vidět, co si třeba i velmistři novoborského myslí o šachových fanoušcích (pokud je rovnou nepovažují za "odpad a žumpu" - to zde již také zaznělo).

 

 

+0 /-0 | 01.12.2018 20:00

xdavx x
Nebo by se mělo hrát tak aby o tom nikdo nevěděl. A divákům by se jen oznámil výsledek. Když už ti diváci jsou nepodstatni, tak by si aspoň neměli na co stěžovat.
+0 /-1 | 01.12.2018 19:37

hans
Druid.Panoramix - Myslím, že se pletete. Dva mistři světa vyhlášení jednou oficiální a všeobecně uznávanou federací, to tu ještě nebylo.
+0 /-0 | 01.12.2018 17:52

Pavel Capek

Souhlas s Druidem. Na 24 partií a pokud remis, tak mistr světa titul obhájil. Je to tak třeba i v profiboxu. Pokud je zápas vyrovnaný a bodoví rozhodčí ho vyhlásí jako remízu, zůstává titul šampionovi...

+0 /-1 | 01.12.2018 16:03

Druid.Panoramix

david bražina - nemusí se nám to líbit, ale takový je současný herní modul zápasu o titul MS - bohužel. U těch mílařů rozhodne cílová fotografie a když nerozhodne, tak jsou vítězové oba dva, tam to jde.Tak se vraťme o pár let zpět, dejme zápas na 24 partií,čas na 40 tahů stejný a po první časové kontrole prostě ubrat časový bonus na tah a při nerozhodném stavu zůstane mistrem světa ten stávající, vyzývatel se prostě málo snažil a mistr světa dokázal titul udržet.

hans - dva mistři světa, ne to doopravdy ne, to už tady taky bylo a nebylo to to pravé ořechové.

+0 /-0 | 01.12.2018 13:22

hans
Možnost je také vyhlásit mistrem světa oba hráče. To by asi ambiciozního úřadujícího mistra světa nutilo hrát trochu riskantněji, vyzyvateli by to možná stačilo. Přeci jen z vyzyvatele by se stal spoluúřadující mistr světa. A nebo by na dané období žádný mistr světa nebyl. Občas se stávalo ( v umění), že nebyla udělena hlavní cena, když se neurodilo nic dostatečně kvalitního.
+0 /-0 | 01.12.2018 12:24

xdavx x
Druid 》Však si taky můžete všimnout ze negenarilizuju. Mně to ti dva pánové otrávili a navíc Carlsena si nevazim, stejně jako jinych pokrytců. Tak jen zopakuji co mi vadí, to že se hrajou rapidy a blicky. To je jako by dva milari doběhli stejně, tak se rozhodne na stovce. Naprostý nesmysl. A co mě opravdu dokáže naštvat, když si přečtu, ze šachy vlastně nepotřebují diváky. No tak mají o pár tisíc méně..
+0 /-1 | 01.12.2018 12:01

Druid.Panoramix

Ad ZMB: Tak ono je těžké po třech dostatečně okomentovaných partiích tiebreaku a oficiálním vyhlášení ještě něco psát - musíte si uvědomit, že málokdo z tvůrců článků je profesionální novinář - to asi hledáte problém tam, kde není. Snažím se pochopit, že mají jiné starosti, svoje osobní problémy, předvánoční shon, přípravu na další turnaj, případně na další důležité boje na 64 polích, příprava na vydání nové knihy a další a další problémy, které berou čas, chuť a náladu něco psát na NŠS.. To nehledám dotyčným výmluvy či omluvy, to se jen snažím pochopit, proč není záverečné shrnutí, proč není reportáž s GM Jansou, nějaký jeho medailon a zdokumentování jeho cesty za titulem mistra světa mezi veterány. A tak mě snad napadá jediné, že by jste se toho ujal Vy, styl Vám nechybí, vyjadřovací schopnosti dobré, slovní zásoba dostatečná, břitký jazyk taky ne, to by mohly být články jak řemen. Jen nevím, jak jste na tom s časem? 

david brazina - ale já hraji šachy proto, že mě to baví, obohacuje, potkávám se na nich s přáteli a v neposlední řadě to probrušuje moje mozkové závity. :o) A rozhodně se na ně nevykašlu z důvodu, že zápas o titul MS skončil po 12 remízách tiereakem se skórem 3:0 pro Magnuse Carlsena, ani pro styl, kterým bylo výsledku dosaženo .... o tom si mohu myslet ( a taky myslím) své. Ale to Vy jistě taky, nepletu se?

+0 /-0 | 01.12.2018 10:36

Zmestabileho

Ad Poutnik: Zdejším šachovým žurnalistům na NSS je zřejmě špatně již jen při představě, že by o tom "Velkém vrcholu šachové sezóny" měli ještě něco psát.

+0 /-0 | 01.12.2018 09:36

Poutnik

A máme to tu zas. Stálý nešvar NSS. Vrcholná akce, kdy vychází ke každému kolu článek, ale ten poslední se už prostě nenapíše... Jistě si mnozí vzpomenete na turnaj Davida Navary, kde to bylo úplně stejné, každé kolo komentované a po poslední kole turnaje už nikdo nic nenapsal. Jakoby si redakce říkala něco jako :"vždyt všichni ví jak to skončilo, už nemá smysl něco psát". Přitom je to úplně naopak, závěrečný článek by měl nejenom komentovat poslední kolo (v tomto případě zkrácenou hru) ale také zhodnotit zápas jako celek... je tím nejdůležitějším komentářem...

+0 /-0 | 01.12.2018 08:17

plzenak
I mně připadá rozhodnutí skrz zkrácené partie (rapid, blesk či dokonce armageddon) dehonestující titul mista světa. Osobně bych neměl námitky proti návratu do dob, kdy vyzyvatel měl povinnost vyhrát, zatímco mistru světa stačila k obhajobě zápasová remíza. Přeci jen, pokud chcete být mistrem světa, měli byste předvést, že jste lepší, než aktuální držitel titulu. Jak se ale ukazuje, 12 partií je na titulový zápas zřejmě málo. Na druhou stranu, zápas jako za starých dob, o 24 či více partích, který by s nezbytnými volnými dny trval měsíc či více, je v dnešních podmínkách patrně nereálný. I kdyby na to přistoupili hráči, tak bude problem se zázemím, sponzory a hlavně médii - tak dlouho prostě zájem publika v dnešní uspěchané době neudržíte. Jako reálný bych viděl zápas na 16 či 20 partií.
+0 /-0 | 01.12.2018 01:01

Zmestabileho

To video ze záveřečného ceremoniálu je opravdu výstižné... koho tyhle šachy ještě zajímají? Zaplacené hostesky a deset tleskajících diváků?

 

Ad david brazina - to je od Vás přesná replika - leklí kapři v kádi děkují všem za pozornost! 

+0 /-0 | 30.11.2018 23:15

xdavx x
rdolezal> no co k tomu rict, to video mluvi za vse. tam je tolik emoci jak v kadi na vanocni kapry.

Pavel Capek> a neni to jedno? Vzdyt i toto MS se najde dost tech, co budou tvrdit, jak to bylo zajimave. Pro nektere je to zase dalsi duvod se na sachy vykaslat.

+0 /-1 | 30.11.2018 22:51

rdolezal
Většina komentářů zde na NSS se věnuje průběhu utkání. Viděl někdo video z korunovace mistra světa? https://www.youtube.com/watch?v=vTqFy6GM99w Je to 21 minut, doporučuju to shlédnout i těm co neovládají angličtinu. Myslím že to je věrný obraz současného šachu. Co musím ocenit - oba finalisté byli na úrovni a dělali co mohli aby zachovali dekorum.
+0 /-0 | 30.11.2018 22:37

Pavel Capek

Kardinální otázka zní : přestalo by se hrát o mistra světa bez peněz a bez sponzorů ??

+0 /-1 | 30.11.2018 21:47

Zelené jablko

Já si prostě dlouhodobě myslím, že primárním cílem MS je určit nejlepšího (což v rámci možností dělá - taky bych raději víc her), atraktivita je druhořadá. Cenovými fondy, čímkoli - strašte na turnajích, ligách atd.

Další věc je, jestli takový přístup ke hře (asi je co kritizovat, ale neupaloval bych) je trend nebo jen vlna.

+0 /-0 | 30.11.2018 21:33

Zmestabileho

Já upozorňuji na absurdnost tohoto přístupu top hráčů - který se vůbec nehodí do roku 2018, on-line přenosů. Ti hráči pořád nepochopili, že mají diváky. Dají si remízu, mají na to právo, nikdo je nemůže sankcionovat, pravidla to umožňují. 

 

Nikdo to nezmění, než ti, kteří je platí. Žádná geniální pravidla zápasů o titul MS, která vymyslí nějaký osvícený prezident FIDE, s tím nic zásadního nenadělají. Pokud tedy nebudeme míchat vážné partie, rapidy, a blicky, do nějakého atraktivního mixu... ze kterého zůstane zase jen pocit vyrábění umělé atraktivity.

+0 /-0 | 30.11.2018 20:58

Bucefalos
Co je to prvoplanovite remízové vysedávání u šachovnice? Jak to chcete rozlišit od jiných více jak 40ti tahových remis? Jak to chcete udělat? To se má snad sejít komise která bude hlasovat o tom zda ta Rémi byla prvoplanovite? Ikdyz bude mít sto tahu s sedum hodin?
+0 /-0 | 30.11.2018 20:30

Krvlad
Existuje ještě jedno řešení: Zmestabileho přestane koukat na výsledky, pak získá na partie nový pohled a zjistí, že to není až tak vážné.
+0 /-0 | 30.11.2018 20:08

strelec

ad Pavel Capek: no a k tomu si představ, že bys ty jeho bláboly poslouchal každý den....surprise

+0 /-0 | 30.11.2018 19:52

Pavel Capek

To je kruťas ten ZMB ! blushPod ním bych nechtěl dělat v té jeho jednotě, pardon on je to dnes už COOP !

+0 /-1 | 30.11.2018 19:08

Zmestabileho

Ad wecker: Když by se to otočilo, průběh by byl tento: Magnus by na úvod v rychlých tempech smáznul Fabia, načež by v klasických partiích Fabio už nešel tím tuplem do žádného rizika, protože další prohru by si už nemohl dovolit vůbec. Takže těch 12 remíz by bylo na konci, na místo na začátku, což je ještě horší varianta než jak se to hraje teď.

 

Kdyby se hrálo pouze na 24 klasicky, bude to 24 remíz.

 

Je to začarovaný kruh. Pokud nechceme v zápase rychlá tempa, a současně neumíme hráče donutit nehrát klasiku jen na remízu, tak se nikam neposuneme. Současní top velmistři mají hroší kůži v tom smyslu, že je jim úplně jedno, kdo si co myslí o jejich trapných remízových galapředstaveních. Tady pomůže jedině sáhnout jim na peníze - na to uslyší. Za ten poslední zápas C vers. C by si oba zasloužili odměnu adekvátní třem odehraným partiím v rapidu. Za prvoplánovité remízové vysedávání u šachovnice by neměli dostat nic. Určitě bych je vyzval teď oba, ať odměny vrátí. Já bych jim ty odměny dokonce sebral i zpětně (tj. nevyplatil bych je - pokud je nedostali dopředu).

+0 /-0 | 30.11.2018 18:54

wecker

Spíš pro pobavení: co to otočit? Nejprve rapid a celá te legrace se zrychleným šachem včetně armagedonu a pak zápas třeba i na těch 12 vážných, ale s tím, že vítězi ze zkrácených her stačí k titulu remíza ve velkém zápase... :-) 

+0 /-0 | 30.11.2018 16:02

Jiří Kadlec

@ V.Z, 

Jedním z chmurných výplodů Iljumžinova a jeho "přátel" je tento paskvil na 12 partií a dále rapid a blicky. Přitom rapid i blicky mají své MS, je to prostě úplně jiná disciplína. V celé dlouhé historii šachu se takováto pitomost nikdy nepraktikovala. Přečtěte si, co si o partiích zrychleným tempem myslel třeba Botvinnik. Ten by na takovouto šaškárnu nikdy nepřistoupil, to by se titulu raději vzdal. Že jsou pro Vás rapid partie mnohem zajímavější než ty vážné? Fakt jste tak povrchní? 

+0 /-1 | 30.11.2018 15:30

V.Z,
Mě to teda vůbec nepřekvapilo. Magnus šel jasně za vítězstvím v celém zápase a ne na výsledku 1 partie. Podle mě pravděpodobnost, že Fabiho porazí v rapidu je mnohem vyšší, než v té partii. Říkal jsem to hned po partii a pak mi to ten rapid jen potvrdil. Naopak se mi líbí, že mistr světa uvažuje logicky a chtěl nám ukázat jak dobře umí rapid partie, které jsou mnohem zajímavější než ty vážné - jestli vám vadí 12 remíz tak nechte změnit tempo z 8 hodin na partii na méně , minimálně neriskujete tolik jako ve Formuli 1, kde ty závody dělají pořád více nebezpečnější.
+0 /-0 | 30.11.2018 13:19

Pavel Ch

Já jsem navrhoval 13. poslední partii s hedikepovaným časem:

a) Oba napíší kolik jsou ochotni hrát černými s časem, kdo méně, hraje černými a stačí remis.

Např. 1:10, druhý 0:59. Tak 0:59 bere a musí černými remizovat. 

b) Licitací, jak v mariáši. Vyzývatel nabízí, že mu stačí černými 1:25, 1:20, 1:17, atd.  a obhájce, přikyvuje, že jemu také.  Až jeden řekne: "Tak si to nech". Asi na 1 minutě se už hádat nebudou.

+0 /-0 | 30.11.2018 13:17

Poutnik

Motivoval bych jinak. Od cenového fondu pro vítěze i poraženého bude odečteno 5% za každou remizu. Ušetřené peníze půjdou na mládežnický šach. :-)

+0 /-0 | 30.11.2018 13:13

exot

Karjakin navrhuje formát zápasu o mistra světa, kde by bylo 11 nebo 13 partií a stávající mistr světa by si mohl vybrat, jestli chce hrát víckrát bílými. V tomto případě by však musel zápas vyhrát, v případě remízy by se mistrem světa stal vyzyvatel, resp. hráč, který měl víckrát černé. Karjakin se domnívá, že bychom s tímto pravidlem neviděli žádné krátké remízy.

+0 /-0 | 30.11.2018 12:18

Druid.Panoramix

Opožděná, ale o to srdečnější gratulace k titulu mistra světa v kategorii seniorů pro GM Vlastimila Jansu. Tak skvělý výkon by si zasloužil obrovskou popularizaci, třeba i infokanál Robert a Petr na Youtube by mohl připojit medailonek partií z tohoto turnaje s komentářem a rozbory GM Cveka či GM Pláta, případně průřez zajímavými partiemi z turnajů GM Jansy. Tady na NŠS bych to viděl jako samozřejmost,sloupek ke kávě už byl, tak teď rozsáhlejší reportáž a rozhovor s vítězem, případně fotografie, Bled je krásné místo. Je to taková výkladní skříň českoho šachu a tento kamínek by rozhodně neměl chybět. U celostátních médií to bude horší, protože asi prohra Slávie Praha v kopané má asi větší sledovanost než šachy, byť jde o titul mistra světa pro naše barvy, ale rád se budu mýlit. A předpokládám, že web ŠSČR už informaci zveřejnil včera. A tady by mohl partie okomentovat ZMB, jde o úspěch českého hráče. :o) Takže pane Janso, ještě jednou klobouček a doufám, že to není poslední úspěch ve veteránských kategoriích.... po ukončení činnosti kapitána mužské reprezentace teď budete mít čas na úspěchy v turnajích jednotlivců.

+0 /-0 | 30.11.2018 10:13

pawel

Jiří Kadlec,

ano a doufám, že nejen, nejen,  na nss.

Proniknout s tím všude do medií. 

Na rozhovory, bombastické titulky, DVTV,  a tak dale, tu sice máme se svými týmy jiné přeborníky turnajů. Tohle bylo "jen" na Bledu laugh, ale přec jen by si mistr světa Vlastimil Jansa  také něco zasloužil.

+0 /-0 | 30.11.2018 09:37

Jiří Kadlec

Mistra světa, ať už v jakékoliv kategorii, opravdu nemíváme často. Pevně proto věřím, že tato vzácnost a nádherný úspěch velmistra Jansy tu bude oslaven pěkným článkem s ukázkami z partií, rozhovorem s mistrem světa atp.,  a nikoliv jen zmínkou v rubrice Bleskově ke kávě. 

+0 /-1 | 30.11.2018 06:53

Marhula

Jak jsem předpokládal se stalo -pokud nelze hrát o titul na 6. vítězných partií má se hrát na 24. partií kdy mistru světa stačí 12-12 FIDE v podstatě znevážila hrát o titul-ale z federací ždíme za znehodnocená ela fide do 1999. dál. Dost pochybuji v nějakou změnu- pokud federace nebudou z fide vystupovat a založí si svojí federaci-jako to kdysy udělal exmistr světa gm kasparov u PCA.

+0 /-0 | 29.11.2018 21:08

HonzaSvatoš

@PavelCh: Lomonosov či Nalimov hlásí, že rozhodující chyba je (v pozici Kb2, Jb3 proti Ke1, Jb5, pd3) tah 84.Jc5, předtím je to při správné obraně remis. Ale musí si dát pozor, koněm hrát nesmí a králem může jen jen na a2, a1, b1 a černému nevychází trik Jd4, protože po braní a d2 jsou vidle Jf3+. Po Kc1 už trik Jd4 vychází.

+0 /-0 | 29.11.2018 17:44

Karel Havel

Pamatuji se, že když předloni titul p. Jansovi utekl na poslední chvíli na pomocné hodnocení, tak si někde posteskl jaký  je smolař, protože vlastně žádný titul nikdy v životě nevyhrál. Jsem moc rád, že letos se, byť už v docela pokročilém věku, konečně dočkal. Je to fantastický úspěch v těžké konkurenci, který mu moc přeji a srdečně mu gratuluji!!!  

+0 /-0 | 29.11.2018 17:09

Slušný anonym

Blahopřeju velmistru Jansovi k vynikajícímu úspěchu.czech flag

+0 /-0 | 29.11.2018 16:21

Pavel Ch

A pokud vyhrané po 89.tahu, tak 10 tahů zpět:

Protlačit černého pěšce z 5. řady na 1. proti J+K v konstelaci:

J+P x J, to je výhra silou vůlehats off

O 11 let starší než kategorie.

Silou vůle v 11.kole, mistr světaczech flag

+0 /-0 | 29.11.2018 16:06

Pavel Ch

Tak už dopsali, zamrzlo zde před 89....Kc1, a černý na tahu napsali, že 1-0. Šok, zda nepřekročil náš repre čas. Bílý by se nevzdal při tomto postavení a tahu černého.

Teď již dopsány tahy do konce a opraveno 0-1.

Studiová výhra mistra světa nebo bílý po 89. tahu mohl remízovat?

+0 /-0 | 29.11.2018 15:53

istr

Bojovník par excelence, gratuluji!

+0 /-0 | 29.11.2018 15:53

Pavel Ch

V mém odkaze končí J+PxJ, určitě tak končila? zde

Z chess-ress, stránky organizátora.

+0 /-0 | 29.11.2018 15:49

Pavel Ch

Tady svítilo, strašili, u  šachovnice 1-0, pak 1/2:1/2. ZDE

Ofiko on-line.

Tak hlavně, že už ne chess-ress a nezmění se, ještě jednou velká gratulacewink

+0 /-0 | 29.11.2018 15:46

omve

Vladimírovi Jansovi velká gratulace  hats off

+0 /-0 | 29.11.2018 15:46

HonzaSvatoš

Já vidím v koncovce Vaisser - Jansa pozici Ka3, Jf2 proti Kc2, Jc3, pd2 (a pozice se nehýbe už asi 5 minut), což je triviálně vyhrané, 1...Je4! 2.Jg4 Kd3 3. Je5+ Ke2 gong. Takže počítám, že pan Jansa vyhrál a je mistrem světa!

+0 /-0 | 29.11.2018 15:42

jarousek

Tak to konečně naskočilo. Velká gratulace panu Jansovi shaking hands. Dal sám sobě i všem fanouškům krásný dárek! hats off

+0 /-0 | 29.11.2018 15:42

Pavel Ch

Joj, tak věřme chess-ress, 0-1 a předehnal na P-H Balašova, je ZLATÝ.

Včera Magnus v rapidech dnes VLASTIMIL JANSA wink

Snad již chyba není.

+0 /-0 | 29.11.2018 15:40

Jiří Kadlec

@Pavel Ch http://live.chessbase.com/watch/28th-WSCC-Open-65-2018

+0 /-1 | 29.11.2018 15:39

Pavel Ch

Ted na diagramu 1/2:1/2, podtím stále 0-1, že Vl.Jansa vyhrál. Neradoval bych se předčasně, navíc pom.hodn. při výhře.

+0 /-0 | 29.11.2018 15:38

Pavel Ch

1-0 na diagramu, překročil Vl. Jansa čas v J+P na7.ř. x J ?

Pod diagr. zase 0-1, černý byl na tahu, že by se bílý vzdal?? Spíše ne.

Počkáme co na ressults, kde průběžně jiné výsledky.

Či chyba přenosu?

+0 /-0 | 29.11.2018 15:37

Jiří Kadlec

Gratuluji Vlastimilu Jansovi, dva dny po svých 76. narozeninách získal titul mistra světa!!hats offczech flag

+0 /-1 | 29.11.2018 15:34

mat-lal

A už je vyhraný, jen to dotáhnout !!!

+0 /-0 | 29.11.2018 15:29

mat-lal

Pan Jansa má jezdcovou koncovku s pěšcem navíc. Musí vyhrát, protože Balašov bodoval naplno a má 9,5 b. z 11 partií. Jenomže ani stroj si s tím moc neví rady...

+0 /-0 | 29.11.2018 15:25

Pavel Ch

Vlastimil Jansa czech flagto je bojovník, s polsedním pěšcem v jezdcovce bojuje o zlato, stříbro již jisté

http://live.chessbase.com/watch/28th-WSCC-Open-65-2018

+0 /-0 | 29.11.2018 15:24

Homunkulus

Ding Liren tu má v diskusi pověst suchého remízového hráče, asi kvůli sérii bez prohry. Nevšimli jste si nikdy, jaký to dokáže být agresívní zabiják?

+0 /-0 | 29.11.2018 14:54

vojtasaurus
Stávající formát se mi líbí, nicméně po těch 12 partiích by se neměl hrát tie-break, ale například 4 další vážné partie na náhlou smrt, s tím, že pokud vyzyvatel nevyhraje šampion zůstane šampionem.. takhle mně bylo Fabiho líto.. myslím, že i z hráčského pohledu by to bylo lepší "Nebýt mistrem světa, protože jsem neporazil mistra světe, než nebýt mistrem světe, protože jsem prohrál v rapidu"
+0 /-0 | 29.11.2018 14:47

Pavel Capek

Ding Liren vs Anish Giri ! To by byl mač o titul ! To by nás všechny přešel humor ! shaking hands

+0 /-1 | 29.11.2018 14:41

Krvlad

Zapomněl jsi na Giriho, u něj by nemusely stačit ani dvě stovky.

+0 /-0 | 29.11.2018 14:18

Zmestabileho
Zkrácená tempa nejsou důstojná zápasu o titul MS. Já navrhuji hrát na 48 partií klasickým tempem. A po 24. partii by byl volný den - na relax a odpočinek pro hráče, a na probuzení spících diváků po 24 remízách. Jedině kdyby hrál Ding Liren, tak doporučuji operativně to změnit a hrát raději na 102 partií.
+0 /-0 | 29.11.2018 12:41

Krvlad

Druid.Panoramix: Určitě bych raději viděl 0:0 tak, jak zde popisujete, než 0:0, kdy by si celou dobu jen pinkali tam a zpátky a ani nevystřelili na bránu, nebo výhru po hrubých chybách, která by byla darována skoro zadarmo. Já v tomto vidím dost zásadní rozdíl, na základě kterého pak hodnotím kvalitu hry. Jiní jsou jiného názoru a asi se příliš zaobírají konečným výsledkem, že pak pořádně nestačí vnímat průběh hry. Kdyby Carlsen s Caruanou využili pár velkých šancí, které měli, zdejší kritici a odborníci by nad stejnými partiemi chrochtali blahem a vychvalovali zápas do nebes.

 

Souhlasím, že by bylo lepší hrát víc vážných partií bez tiebreaku zrychleným tempem. To je ale otázka na FIDE, ne na Carlsena. Carlsen už se v minulosti vyjádřil, že byť by sám preferoval hrát jinou formou než dlouhými zápasy, neměl by problém hrát 24 partií jako kdysi. Pravidla určili jiní, on si vybírá taktiku na základě určených pravidel, a je naprosto normální, že využívá pro něj výhodného tiebreaku, když má tu možnost.

+0 /-0 | 29.11.2018 12:18

alby

Já bych viděl změnu v tom, že by se první hrálo zkrácené tempo, kde by se rozhodlo kdo půjde do vážných s výhodou v případě remízy, a až pak by se hrály ty vážné partie. Ten kdo by prohrál ty zkrácené tak by jistě volil zcela jinou taktiku na vážné a možná i zahájení. Možná by to prospělo věci.

+0 /-0 | 29.11.2018 12:02

Druid.Panoramix

Stálé zdraví vespolek, osobně si myslím, že nejpřesněji ten stav popsal Pilgrim včera 28.11.2018 v 21:15 hod. Ještě si dovolím doplnit, že na tomto stavu mají "zásluhu" oba hráči - věděl-li Caruana o tom, že Carlsen to bude tlačit k tiebreaku, měl se snažit rozhodnout v těch 12 partiích a hrát trošku jinak. Carlsen věděl svoje, hrál to, co potřeboval a vyhrál - vlastně vnitřně ve své mysli už vedl 1:0. A pokud chcete srovnávat zápas z hlediska výsledku - tak analogie se zápasem Schlechter - Lasker z roku 1910 se přímo nabízí, 1:1 při 8 remízách. Zápas je za námi a teď se musí FIDE, sponzoři a další zamyslet nad tím, zda stávající formát 12 zápasů s tiebreakem vyhovuje ( David Bražina by mi odpověděl, že asi ne, pokud to má být 12 remíz a Krvlad by mi odvětil, že každá z těch remíz měla svůj průběh, ideje, myšlenky a možnosti pro obě strany - ale ne všechny partie ale takové byly). Já jsem svůj nápad napsal, opakovat ho nebudu, zájemci nechť si to najdou,ale asi to nebudu já, kdo by ho ve FIDE prosazoval., to musí udělat povolanější. Krvlad a David Bražina - nechci Vám to Vaše povídání pískat kolegové, každý máte svoji pravdu, ale vrátím se k fotbalu - ta analogie se nabízí. Hráli jsme krásný útočný fotbal, plný akcí, nahoru dolů, pořád v tempu, my jsme hráli fotbal, soupeř dával branky, prohráli jsme 4:0. Anebo druhý příklad. Hráli jsme oboustranně nádherný fotbal, který měl vše, co by špičkový fotbal měl mít, rychlé akce, spousty šanci, fotbal byl v tempu, hrálo se bez faulů, diváci byli nadšení, útok přečísloval obranu, leč v obou brankách stáli skvělí gólmani, kteří pochytali spoustu skoro jistých branek. Po zápase svítil na ukazateli stav skóre 0:0. Tak a teď upřimně, který zápas by jste chtěli vidět? Takže Magnus je jednooký mezi slepými králem? Ale není, to jen nepostoupil vhodný vyzývatel a na zápas se dobře připravil.... a i proto byl zápas takový jaký byl. Takže ať žije šachový král Magnus a my se můžeme těšit, na změny, které by nutně měly nastat ( a uvidíme, nastanou-li) a na jiného vyzývatele... kandidátů vidím celou řadu, tak ať je jím ten nejlepší z nejlepších.

+0 /-0 | 29.11.2018 11:25

Krvlad

David Bražina poučuje o tom, kdo píše nesmysly, tím, že hodnotí kvalitu zápasu podle výsledků, nikoliv podle průběhu partií. Dobrá zpráva pro Zmestabileho, není v tom sám. cheeky

+0 /-0 | 29.11.2018 10:58

Pavel Ch

Včera si pojistil Vlastimil Jansa medailiczech flag remízou. 

Dále, v této kategorii hrát 11 kol a poslední ráno, tak si dal alespoň část odpoledne time-out. Než být vyšťaven po partii večer a hned ráno 11.kolo. Remízoval i Balašov,, tak se dnes rozhodne, kdo dá lépe . Vl. Jansa již medaile má, zlatá mu snad chybí, nepletu-li se?

--

Blahopřeji Magnusovi, ale příště Mamedarjov bude jiná liga, jiný zápas. Uvidíme, v každém případě Fabio, Šak, Liren, VML, moc zajímavé souboje o vyzývatele.

+0 /-0 | 29.11.2018 10:18

Karel Havel

Boj o mistra světa máme za sebou, takže teď už můžeme naplno fandit p. Jansovi, ať se mu podaří získat ten seniorský pro ČR. Moc bych mu to přál. Včera se asi chtěl dívat na rapidy Carlsena s Caruanou, protože jinak by asi po 14 tazích nenabízel hráči s výrazně nižším Elo remízu. Asi se inspiroval Carlsenem. I ten občas nabízí "zvláštní" remízy...   

+0 /-0 | 29.11.2018 09:51

MaX

Nudnější byl pro mě zápas Annand - Gelfand. Já se Magnuse musím zastat. Není jeho problém, že si Caruana NIC nenachystal. Magnus to zkušeně a správně hrál na prodloužení. Koho tam máme dál, VML, Ding, Mamedyarov?

+0 /-0 | 29.11.2018 09:30

xdavx x
Krvlad: dost blbé se mi reaguje na reakce, kdy protistrana píše nesmysly.. takže jen strucne: Přečtěte si nadpis. Tolik k bravurnimu zápasu o MS.
+0 /-1 | 29.11.2018 07:51

Vojta Plát
Jako s Fabim jsem hrál kdysi na playchessu blicky dost vyrovnaně i já, ten kurz 1.51 se měl na Magnuse napálit. Všechno zastavit...byty, kola, počítače a hrr na Magnuse...Neudělal jsem to, jsem srab.
+0 /-0 | 29.11.2018 07:35

matman

Fabio může za 24 let klidně mistrem světa být (World Senior Chess Championship Open 50+). I když je vysoce nepravděpodobné, že by měl zájem se zúčastnit.

+0 /-0 | 29.11.2018 06:55

Jiří Kadlec

Poslední kolo MS veteránů začíná již v 10:00 hod.czech flag

+0 /-1 | 29.11.2018 02:48

Krvlad

David Bražina: Pravda mohl to jistě zvládnout bravurněji, mohl 3-0 třeba uhrát poslepu, pokaždé s obětí dámy a matem do 13. tahu. cheeky

+0 /-0 | 29.11.2018 00:03

xdavx x
Nebyla na miste? Aha... Zvladl bravurne? ... Uz chapu proc vrazda v podani migranta je incident a napadeni kluka peti cigany je hromadna rvacka... nejblbejsi je, ze nekteri tem svym recem i veri...
+0 /-1 | 28.11.2018 23:24

Achjo

 Nevím ,kdo co říká po bitvě. Ale příspěvky byly i před bitvou :) Krvlad dopoledne...přispěvek  můj v průběhu první bitvy, kdy ještě bylo nejasno i o výsledku...s podivem mnozí nedokáží zkousnout, že kritika Magnuse nebyla na místě a vše zvládl bravůrně. 

+0 /-0 | 28.11.2018 22:13

SchwartzBlack

david bažina

+0 /-0 | 28.11.2018 21:40

xdavx x

To bych neveril kolik zdejsich diskuteru ma plnou hubu toho jak vedeli ze tohle je magnusova taktika a nevahaji se s nami podelit se svym nazorem... tak doufam panove, ze jste po 12. partii vsadili veskere sve uspory a nyni si uzivate zaslouzilych vyher... takovou prehlidku generalu po bitve bylo naposledy videt v moskve na rudem namesti v roce 1945...

+0 /-1 | 28.11.2018 21:27

Rio
Na chess.com sa hraje počítačový turnaj 8 silných programov kde sa dohráva tá 12. partia. Momentálne je stav 3-18=13 Čierny je teda naozaj v prevahe ale evidentne vyhrať partiu nebolo bez rizika. Carlsen rozumne považoval šance na výhru v 4 partiách rapidu za ďaleko istejšie ako riskovať v jednej partii. Ešte k tým 12 partiám: V roku 1863 sa hral zápas o titul majstra sveta v dáme na 40 partií. Všetky skončily remízou a 21 partií bolo rovnakých (!). Nasledovala zmena pravidiel na obmedzenie remíz.
+0 /-0 | 28.11.2018 21:21

Pilgrim

Letošní MS šachu mne hodně zklamalo. Partie mi přišly nudnější, krom poslední. Docela se opakovaly, zdá-la se mi i menší variabilita zahájení. Docela mi připomnělo některé zápasy finále MS ve fotbale, kde se taktizovalo a hrálo na jistotu. Přitom to nechápu, cenový fond byl nastaven 60:40, následně 55:45% v tiebreaku. Proč jsou ti hráči tak svázaní? Možná jediný záblesk bojovnosti a rizika jsem zaznamenal v poslední rapid partii. Caruana ale není ten typ, co by  v rapidu proti Carlsenovi měl šanci. Když tak o tom přemýšlím, největším zklamáním je Carlsen. Ano je to mistr světa, ale ta nuda. Kasparova nikdy historicky nedožene. Je nudný...

+0 /-0 | 28.11.2018 21:15

SchwartzBlack

No teda, Jansa - Vogt, remíza ve 14. tahu!!! Místní úderko, hrrr na ty shnilé starce! cheeky

+0 /-0 | 28.11.2018 21:09

Pavel Capek

2 ZMB - už ti to psal Vojta, když jsi to věděl, že to bude 12 remíz, tak sis mohl namastit kapsu a pak tady být za geroje ty Nostradame ! laugh Takto to jsou od tebe jen kecy v kleci - jako obvykle...

+0 /-1 | 28.11.2018 21:06

Zmestabileho

Já nechápu, proč se před tiebreakem hraje povinně ta více než dvoutýdenní remízová ouvertura... kvůli komu a proč? Když široko daleko všichni tuší, jak to skončí, a i oba hráči k tomu směřují.

 

Celé se to může odbýt třemi až čtyřmi partiemi rapidu, a je hotovo.

 

Ale to by si hráči asi nemohli rozdělit miliónový cenový fond, že ano? Tak asi proto se to dělá takhle (s tím dlouhým remízovým úvodníkem). Tohle je opravdu absurdistán.

 

 

+0 /-0 | 28.11.2018 20:51

Zdeněk Janda
Fabianovi dnešní noc nezávidím. Hlavou se mu budou honit myšlenky, co by bylo, kdyby.. Po takové nakládačce v TB. Divil bych se, kdyby ho to na půl roku nezdeptalo.
+0 /-0 | 28.11.2018 20:51

Jiří Kadlec

Pokud zítra Vlastimil Jansa porazí Vaissera, stane se mistrem světa +65!

+0 /-1 | 28.11.2018 20:48

SchwartzBlack

Mne Carlsen minule znechutil svým přístupem ke 12. partii zápasu s Karjakinem, takže tentokrát jsem se, na rozdíl od mnoha jiných, nijak zvlášť nedivil. Ono je sice pěkné, že černý mohl bez jakéhokoli rizika potahovat figurkama, ale pokud chtěl partii vyhrát, tak snad jedině pomocí průlomu b5, což už by jisté riziko přinést mohlo. V rapidu byl pro mne Carlsen jednoznačným favoritem, takovou nakládačku jsem ale nečekal. Samozřejmě k tomu přispělo, že vyhrál již první partii. Celkově se mi zápas líbil, i přes absenci rezultativní partie, mnohem více než ten s Karjakinem. Tam hrál Karjakin strašně defenzÍvně i bílými figurami, když si vzpomenu na tu jeho oblíbenou variantu španělky, tak se mi dělá dodnes nevolno.

+0 /-0 | 28.11.2018 20:45

Bucefalos
Myslím, že ani tak moc nejde o tu spornou remízu ve dvanácté partií. Ostatně samotný Kasparov v zápase s Kramnikem udělal pár "tupých" remis v situaci, kdy by potřeboval nutně vyhrát. To vedlo řadu lidí včetně Alexej Shirova k názoru, že byl zápas domluvený. Jak říkal Boris Spasskij každý zápas o mistra světa má své tajemství. Můj osobní názor je ten, že se v posledních dnech začal Caruana "pokládat" a pokud by zápas byl třeba na 15 partií prohrál by v základní hrací době. Skóre 3:0 v rapidu bez jediné remízy je dosti výmluvné.
+0 /-0 | 28.11.2018 20:11

Kharty

28.11.2018 19:44 | ...

Osobně bych se spíš, než dohadoval o tom, jestli pochopitelná a logická byla nebo ne, ptal, proč nejlepšímu hráči na světě logická a pochopitelná přišla...

Každopádně Carlsenovi tahle taktika vyšla parádně, jsem zvědavý, s kým si to rozdá příště. Osobně by mě asi bavil zápas s Griščukem yes nebo Nakamurou laugh laugh

+0 /-0 | 28.11.2018 19:54

...

Je nelogická, nepochopitelná a proto se tak tito špičkoví hráči vyjádřili. Pokud jste hráč alespoň 2. ligy, tak vám to při pohledu na pozici a na hodiny musí být jasné taky.

+0 /-0 | 28.11.2018 19:44

Šemík

Gratulace Carlsenovi. Nejen ve válce, ale i v šachách historii píší vítězové, proto se bude 12. partie hodnotit jako mistrný Carlsenův trik, nikoli jako nějaká "srabařina" (ještě včera mínění většiny laiků i top hráčů). Kdyby dnes prohrál, vešla by do historie ta druhá varianta. O Caruanu strach nemám (Bucefalos), jeho chvíle určitě ještě přijde. Zápas Kramnik - Léko byl jiný - hlavně v tom, že před poslední partií Léko vedl.

+0 /-0 | 28.11.2018 19:43

Krvlad

Tak znovu. Být nespokojený s Carlsenovou remízou ve 12. partii je naprosto v pořádku, já taky vůbec netvrdím, že s ní jsem jako Carlsenův fanoušek spokojený. Ale tvrdit, že je nepochopitelná nebo snad z Carlsenovy strany nelogická, je prostě směšné, sorry. Konečné skóre tiebreaku 3-0 remízu vysvětluje a ospravedlňuje podle mě víc než dostatečně, na tom žádní sebelepší světoví odborníci nic nezmění. Taky jsem přesvědčený, že z hvězd jako Kasparov a Kramnik mluvily prvotní emoce a zklamání, zrovna jim dvěma bych (bez jakékoliv zamýšlené neúcty) připomněl, kolik těch nepochopitelných remíz vytvořili ve vlastních zápasech sami, když jim zrovna vyhovovaly.

+0 /-0 | 28.11.2018 19:34

exot

Ať žije král. Jsem rád, že to tak dopadlo, a jsem taky rád, že tenhle hnusný zápas konečně skončil. Bohužel neudělal šachu moc dobrou reklamu.

+0 /-0 | 28.11.2018 19:33

Bucefalos
Tohle může Caruanu doživotně poznamenat. Podobných případů z šachu znám víc. Například Peter Léko. Po vyrovnaném zápase prohrál s Kramnikem a již nikdy se nevrátil mezi elitu.
+0 /-0 | 28.11.2018 19:28

žaba

Jinak Carlsen je na zase na pár let mistrem světa, ale o post světové jedničky klidně může brzy přijít.

+0 /-0 | 28.11.2018 19:23

capjar

Magnus 3:0

+0 /-0 | 28.11.2018 19:22

žaba

Achjo, Krvald - myslím, že všichni kdo trochu sledují šachy, věděli (vědí), že Carlsen je v Tiebreaku jasným favoritem. Ale vaše úvaha toho typu, že to bylo jasné od samého začátku, má chybu v tom, že je v tak silné formulaci vyložená aposteriori (teda pokud se nestane zázrak :)). Kritika těch, co tento názor nezastávali, je tak z tohoto hlediska nefér.

Kdysi jsem četl historku, jak jeden student psychologie dělal pokusy s myšmi a při jednom pokusu zpozoroval naprosto nepravděpodobný jev. Celý nadšen běžel za jedním skvělým fyzikem a zeptal se ho, jaká je pravděpodobnost jevu který zpozoroval a že by ho rád publikoval. Ten fyzik mu vysvětlil, že takhle se věda nedělá a že je to chybné od počátku: před začátkem experimentu totiž musíte předem stanovit, co chcete pozorovat a pak teprve sledovat, co se stane. Ten psycholog to musel celé zopakovat a bohužel "jeho" jev už nenastal.

To je jenom taková filozofická odbočka :)

+0 /-0 | 28.11.2018 18:40

Pavel Capek

A tak sme tých bolševikov bili ! Čo to táram, amerických imperialistov sme bili....

+0 /-1 | 28.11.2018 18:19

...

Achjo - a v čem dává logiku , že si ho v rapidu vychutná. Před dneškem měli podle fide.com bilanci v rapidech 2,5-2,5

+0 /-0 | 28.11.2018 18:18

Yxpoci

Tak co, už vám dává ta šokující a nepochopitelná remíza v 12.partii smysl? 

+0 /-0 | 28.11.2018 18:14

Achjo

...  když nechceš vidět logiku, tak ji neuvidíš :) mně to logiku dává :)

+0 /-0 | 28.11.2018 18:11

...

Achjo - to nemá logiku. 11 partií tahají do mrtě, včetně tupých remíz a najednou dá ve 12. partii remízu, když je soupeř úplně bez protihry a on má jasný plán? A půjde do rapidů, kde se může stát cokoliv? Navíc byl ještě den volna, takže je to nesmysl a celá světová špička se tomu oprávněně diví. Že dneska Fabi neudržel první partii a druhou už riskoval se může stát, stejně tak se to mohlo stát Magnusovi.

+0 /-0 | 28.11.2018 18:07

Achjo

2:0 smiley

+0 /-0 | 28.11.2018 18:06

Achjo

tedka je ta pozice drsná :D

+0 /-0 | 28.11.2018 18:01

Achjo

...  jenže to řeší po šachové stránce. Vůbec neví jakou strategii měl Magnus. a k čemu by Magnusovi bylo se nadřít ve 12. partii ? když by ji stejně odpůlil...takhle to dal v klidu za remis ještě z pozice síly. A pro Caruanu to bylo znamení "v rapidu si tě vychutnám"  , což se už děje...

+0 /-0 | 28.11.2018 18:00

...

Krvlad - OK, takže níže jmenovaní čtyři super velmistři (včetně Kramnika) šachům patrně nerozumí, dalších cca 50 lidí tady taky ne, Kasparov taky ne 

https://twitter.com/Kasparov63/status/1067125702712004609  , ale jeden anonymní "odborník" ano.   

+0 /-0 | 28.11.2018 17:56

Achjo

Krvlad  přesněyes

+0 /-0 | 28.11.2018 17:46

Krvlad

Proboha, Carlsen má už kolik let výrazně lepší výsledky v rapidech a blickách než Caruana. Samozřejmě vždycky se na tak málo partiích může něco zvrtnout, jedna partie se nepovede a průser je na světě, Carlsen taky není neomylný, ale každý blbec snad musí při pohledu na jejich výsledky vidět, že Carlsen je v tiebreaku jasný favorit. Jestli tohle nějaký tzv. odborník nechápe, tak to není odborník. Carlsenova nabídka remízy ve 12. je samozřejmě zklamání pro šachové fanoušky, ale co je na ní nepochopitelného?

+0 /-0 | 28.11.2018 17:21

Zdeněk Janda

Gratulace Carlsenovi shaking hands

+0 /-0 | 28.11.2018 17:10

Achjo

už nečekáme :)

+0 /-0 | 28.11.2018 17:10

Zdeněk Janda

První rezultát nenechá na sebe dlouho čekat smiley

+0 /-0 | 28.11.2018 16:38

Achjo

Remísa Magnuse ve 12. partii byl skvělý psychologický tah . A "odborníci" to vůbec nepochopili

+0 /-0 | 28.11.2018 16:15

martinn
MaX: To víš, spěchalo se. 36 hodin na článek je šibeniční termín! :)
+0 /-0 | 28.11.2018 14:37

MaX

..."Z Carlsenova rozhodnutí byli v žoku" wink

+0 /-0 | 28.11.2018 13:17

Poutnik

Kaňovský: prosím opravte si komentáře k 22. a 23. tahu. Nakopíroval jste je 2x shodně. 

+0 /-0 | 28.11.2018 13:00

strelec

MIMO TEMA: o mistra světa, byť seniorského (65+) zatím úspěšně bojuje Vlastimil Jansa.

Po 9.kole (z 11) dělí první příčku, případná dnešní výhra by mu již zajistila stupně vítězů! Tak držím palce.

+0 /-0 | 28.11.2018 12:59

...
Krvlad Krvlad - tohle jsou také "anonymní odborníci? "Z Carlsenova rozhodnutí byli v šoku i komentátoři. Robert Cvek při živém přenosu dobrou čtvrthodinu vůbec nemohl uvěřit tomu, že by Magnus tuto pozici dal za remízu a marně hledal jakékoliv vysvětlení této anomálie (s výjimkou toho, že by Magnusovi nebylo dobře, což ale není pravděpodobné, minimálně na tiskovce působil zcela normálně). Rovněž Peter Svidler s Alexanderem Grisčukem a Anishem Girim, když jim bylo řečeno, že Carlsen zřejmě nabídl remízu, si dlouho dělali legraci z toho, že to se v žádném případě nestalo a o to víc byli zcela zaraženi, když jim na monitoru skutečně naskočila remíza. Například exmistr světa Vladimir Kramnik se krátce po ukončení partie do mistra světa obul poměrně silně okovanými botami: "První, co mi přichází na mysl: je to hanba... Stojí lépe bez jakéhokoliv rizika, jak jen může nabídnout remízu? To mohl udělat i kdykoliv později. Je to prostě absurdní"
+0 /-0 | 28.11.2018 12:40

Krvlad

Carlsen málem zničil diskuzní kroužek na novoborském serveru, po jeho nabídce remízy ve 12. partii totiž místní anonymní odborníci chytali hromadný infarkt. Očekávám, že dneska rychle vyhraje a všem tak ukáže, jak nesmyslná nepochopitelná ta remíza byla.

+0 /-0 | 28.11.2018 11:53

SachovyFanousek

Pro mě ta nabídka remízy je zvláštní i v kontextu celého zápasu. Byly partie, kdy se Carlsen snažil vyhrát v remízové pozici, např. partie 9 a 11, kdy zůstali pouze pěšci a různobarevní střelci. Ty by uměli šachisté s ELO od 1800 v pohodě remizovat.

+0 /-0 | 28.11.2018 11:15

Petr Boleslav

ZMB - měl byste zase začít hrát.

+0 /-0 | 28.11.2018 10:42

Zmestabileho
Já už pomalu ani nevím, jak vypadá šachová partie která neskončí remízou...
+0 /-0 | 28.11.2018 10:40