Procházka růžovým sadem a nervy drásající finiš

29.06.2016 05:45 | Mitropa Cup 2016

Zlaté placky a zápis do historie Mitropy českým barvám sluší, před nadcházející velkou akcí zvanou šachová olympiáda jde také o potřebnou vzpruhu. "V časové tísni" jsem položili pár otázek kapitánovi Vlastimilu Jansovi.

Role favoritů je vždy nevděčná, ale klaplo to. Jaké jsou bezprostřední pocity?
"Zase tak velcí favorité jsme asi nebyli, trochu snad ano. Němci měli také kvalitní mužstvo, rovněž tak Maďaři (kterým se však v průběhu soutěže většinou nedařilo...), docela schopný tým sestavili i Italové. Do šestého kola to pro nás vypadalo jako procházka růžovým sadem a body nám padaly z okolních keřů, radost pohledět. Hráli jsme asi také docela dobře, zvláště Peter, Zbyněk a Cyril.  Docela našim hráčům vycházela i příprava na jednotlivé partie. Pak však přišla nečekaná klopýtnutí Vlasty a také Štěpána a tím se rovněž vytvořil otazník nad celkovým vítězstvím. Naštěstí klopýtli i naši největší konkurenti Němci, takže to nakonec vyšlo skvěle. První místo vejde do historie... Byl to kolektivní úspěch, je však třeba zdůraznit, že dva nejkvalitnější výkony ze všech účastníků vůbec podali dva z našich reprezentantů : Peter Michalík a Cyril Ponížil ,oba při své premiéře za národní mužstvo ČR."

Kritický zápas s Němci nevyšel, co se stalo z pohledu kapitána?
"Ano, zápas s Německem nevyšel, vlastně hlavně  nevyšla partie bílými figurami na třetí šachovnici a to určilo průběh utkání. Štěpán Žilka hrál v ní zajímavou a málo se vyskytující ostrou variantu, jenže narazil  na překvapivě dobře zorientovaného soupeře. V ostré situaci pak Štěpán podcenil protihru černého a bylo jasné, že Němci vedou 1-0... Znamenitě pak hrál Zbyněk na 1.šach. s Dončenkem, když vyrovnanou pozici skvěle dotáhl až do studiově vyhrané situace, jenže ve zbývajících 10 minutách vzniklou studii  již bohužel"nevyřešil". Jediná těsná prohra nás samozřejmě moc mrzela."

Německý výběr ale hozenou rukavici ani snad nestihli zvednout. V předposledním kole podlehly těsně Švýcarsku a v posledním kolem pouze remizovali s Maďarskem. Totálně vyhořel na první desce do té chvíle skvěle hrající GM Donchenko. Naopak naši z posledních dvou kol vytěžili tři body, když se vrátili k úspěšné taktice vyhrávat bílými.
(komentuje GM Martin Petr)


-
. kolo -

-
. kolo -
Stav zápasu Německa s Maďarskem byl 1,5-1,5 (a naši už svůj zápas vyhráli), o konečném pořadí turnaje tedy rozhodovala právě tato partie. Při zápasové výhře by Němci vyhráli i celý turnaj, při remíze nebo výhře Maďarska měl zlato jisté český tým. Člen maďarského týmu B.Korpa stojí přeci v téhle pozici úplně na výhru, tak co řešit? No ještě se to zamotalo ...

-
. kolo -
Je už jasno s nominací na olympiádu i s přihlédnutím na výkony v b-týmu?
"Právě jsem poslal návrh nominace ke schválení trenérskou komisí. O čtyřech našich reprezentantech bylo rozhodnuto již dříve, o pátém jsem se rozhodoval především na základě výsledků a hře na letošním MČR v Ostravě, na ME v Kosovu a na právě skončené Mitropě. Rozhodování nebylo jednoduché - i s ohledem na  dle mého názoru co největší herní potenciál a variabilitu družstva. Celková nominace bude zveřejněna po schválení trenérskou komisí a výkonným výborem šachového svazu."


Zkraťme si čas, než zasedne trenérská komise s výkonným výborem. Referenda jsou nyní v módě, tak si zkuste určit svojí "českou olympijskou pětku", ale zodpovědně, se vší zodpovědností, třeba někdo národ vyslyší.
(Peter Michalík není v seznamu, jelikož ještě na následující olympiádě nemůže startovat)

52x 9130x Petr Boleslav
Fotogalerie
Komentáře (52) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
plzenak

K nominaci: trojice David Navara, Viktor Láznička, Zbyněk Hráček je bez diskuze, souhlasím i s nominací Vojtěcha Pláta. Vítězstvím v MČR si svojí šanci nepochybně zasloužil, i když Mitropa mu nevyšla zrovna nejlépe. Ale mám silné pochybnosti ohledně nominace Vlastimila Babuly. Tentokrát je tam podle všeho už jen díky zkušenostem a nikoliv díky výkonnosti, a to je podle mě špatně. Vlastimil Babula nemá dobrý rok (viz příspěvek Honzy Hučína z 29.6.2016 19:09) a obávám se, že ani jeho zkušenosti to nespasí. Budá rád, když mě na olympiádě usvědčí z omylu, ale spíše se obávám, že bude nejslabším článkem týmu. Osobně bych dal raději šanci Cyrilu Ponížilovi, i když 2 nováčci v týmu by byli docela velký risk.

+0 /-0 | 02.07.2016 10:19

Pavel Capek

Chtěl bych se omluvit za svou poznámku, která zde rozpoutala takovou off topic diskuzi.

Samozřejmě je každého věc, co kdo dělá nebo čemu věří. Já jen že to není tak dlouho, co někteří zdejší diskutující vehementně prosazovali, že Štěpán Žilka nemůže reprezentovat protože hraje poker...wink

Co se týká pedofilie v katolické církvi doporučuji držitele Oscara : http://www.csfd.cz/film/388128-spotlight/prehled/ 

 

+0 /-0 | 01.07.2016 21:44

xdavx x

Vira jako takova je podle meho nazoru uplne v poradku a je to veci kazdeho cloveka. Jinou otazkou jsou cirkvena je jedno jestli se jedna o tradicni cirkevni spolky nebo sekty. V kazde komunite se vyskytnou otazky souvisejici s uzurpaci moci ci s ovlivnovanim zivota jednotlivce podle nejakych pro tu komunitu, obvyklych predstav. Neznam ani jednu cirkev ci sektu, ve ktere by se neobjevili problemy souvisejici s nepatricnym chovanim at uz jednotlivcu nebo celych skupin. Praktikujici katolik muze byt klidne uvnitr spatny clovek a naopak. Problem ale nastane, pokud ona vira cloveka zacne nutit vykazovat vzorce chovani, ktere daneho jedince sice muzou vnitrne uspokojovat, ale v ocich vetsiny se tento zacne chovat zcela mimo obvykle standarty. Kazdy jsme zodpovedni sami za sebe a kazdy ma pravo svuj zivot vest po svem. Jana si vybrala vnitrni svet, viktor mozna k tomu speje, ale za me je spousta veci lepsich, nez upnout svuj zivot na cernobily svet figurek. Je to jen jejich rozhodnuti a tato otazka se zde vubec nemela otevirat.

+0 /-0 | 01.07.2016 17:33

žaba

Re Ota Válek: Albert Einstein nebyl křesťan. Nějaký odborník by mě možná opravil, ale myslím, že zastával názor, že víra je niternou věcí a člověk ji nemusí dávat najevo přidružením k nějaké skupině (křesťanské, židovské, muslimské). Jakoby přidružením člověka k nějaké skupině tato víra měla získávat na reálnosti a pravdivosti - to ostatně vadí i mně. Věřil ve Spinozova Boha a jeho víru ilustruje následující výrok:

Nejsem ateista. A myslím, že se nemůžu označit za panteistu. Je to otázka, jež je příliš široká pro naši omezenou mysl. Jsme jako malé dítě, vcházející do obrovské knihovny, přeplněné knihami v nejrůznějších řečech. Dítě ví, že někdo musel ty knihy napsat, ale neví, jak je napsal. Nerozumí řečem, ve kterých jsou knihy napsané. Matně tuší jakýsi nadpřirozený pořádek v tom, jak jsou knihy uspořádané, ale nic o něm neví. Takové je podle mě postavení i toho nejinteligentnějšího člověka vůči Bohu.

Re marek: Myslím, že právě lidé jako papež František dokazují, že víra má smysl a že je svým způsobem užitečná. Ostatně prošla zkouškou evoluce a možná se bez víry zcela nikdy neobejdeme.

+0 /-0 | 01.07.2016 15:07

Ota Válek

Domněnka, že křesťan, resp. praktikující katolík nedělá naplno své povolání, je mylná. Mezi nejvýznamnějšími vědci, umělci, politiky, sportovci, manažery.... bychom našli plejádu hluboce věřících křesťanů, mj. Alberta Einsteina, z žijících Čechů např. astrofyzika J. Grygara, moderátora M. Ebena, developera R. Passera... 

+0 /-0 | 01.07.2016 14:57

N. Očník
marek: ne že bych se chtěl zastávat víry či církve ... jen navážu na tu čistě spekulativní část "No a jelikož se asociace zdá býti tranzitivní" historicky je velká asociace mezi církví a válkou, církví a mocí, církví a penězi ... znamená to, že je stejná asociace mezi vírou a danými tématy? mnoho lidí vidí asociaci mezi šachovou hrou a podivánstvím, a pak také asociaci mezi podivínstvím a pedofilií ... je tedy mezi šachisty a pedofily podobná asociace? I toto ... tak snad aby preventivně začali šachisty kastrovat ... nač čekat?!
+0 /-0 | 01.07.2016 14:21

marek

Zvažovat sojení mezi změnami v osobním životě  a šachovou výkonností je samozřejmě namístě, jakkoli je soukromí každého jeho věc. O korelaci mezi vírou a výkonem příspěvky nebyly, spíš měn přišlo že byly o korelaci mezi změnou vztahu k víře a výkonu. Narozdíl od Josefa neomdlívám na osociací mezi pedofilií a vírou, protože o asociaci mezi vírou a církví asi pochyb není a o asociaci mezi církví a pedofilií také ne. No a jelikož se asociace zdá býti tranzitivní, pak je relace mezi vírou a pedofilií :-)

Nicméně tento článek je o nominaci, myslím, že je v pořádku, i zdejší anktera tak vypadá, držím našim klukům palce.

+0 /-0 | 01.07.2016 11:31

Josef

Musím řící, že doslova žasnu, jak tu někteří diskutující spojují šachovou výkonnost s vírou. Nevím, jestli jsem někdy četl větší blbost...

V každém období života má každý člověk nějaké priority. A jestli mu v daném období apoustu času zabírá praktikování víry, randění s holkama, vysokoškolské studium nebo vysedávání v hospodě, tak to může mít méně či více negativní dopad třeba i na jeho šachovou výkonnost. Ale úvahy typu silně věřící = horší šachista mi přijdou úplně zcestné.

A nad asociací víry s pedofílií některých církevních hodnostářů, kterou tady zmiňuje přispěvatel naska, už jsem téměř oněměl. K tomu se snad ani nedá vyjádřit, takže zůstanu jen u soucitu s přispěvatelem...

A na závěr ještě k začlenění Vojty Pláta do sestavy družstva. Jako úřadující mistr republiky má na to bezpochyby minimálně morální právo mezi řadou kandidátů pro 4. desku a 1.náhradníka. A určitě má i potenciál. Jako rozhodující pak vidím, jakou ochotu tvrdě zapracovat před olympiádou prokáže. A hlavně, jak dokáže vycházet s ostatními ve velmi malém kolektivu. Protože právě týmový duch je často to nejpodstatnější, co odděluje v pořadí družstva s podobnou výkonností.

+0 /-0 | 30.06.2016 20:41

Kharty

@žaba: Jestli se nepletu, tak Naska je jakýsi (téměř jistě né profesor) Karel Adamus.

+0 /-0 | 30.06.2016 20:23

jaroslavsysel

Gratulace!! Určitě bude rozumné v Baku šetřit síly.....

+0 /-0 | 30.06.2016 20:22

žaba

To Naska: Nebudu zpochybňovat Vaše názory na církev. Nesouhlasím s nimi, ale v podstatě podobné názory jako Vy mají i někteří významní intelektuálové (například Dawkins).

Čemu ale nevěřím je, že máte titul profesra (dovedu si představit možná tak středoškolského "profesora"). Budu Vám vděčný, pokud mě vyvedete z omylu a napíšete čeho jste profesorem a na jaké univerzitě.

A mimochodem, vsadil bych kůži na to, že pan Aichmaier je silnější šachista než Vy - tedy pokud by se hrálo bez pomoci počítače. Vlastně bych řekl, že oba nejste úplně v pořádku :-).

+0 /-0 | 30.06.2016 19:07

pesec

To Naska:

Zdravím pane Naska a věříte, že všichni nominovaní, zvláště IM V. Plát uhrají dobrý výsledek?

+0 /-0 | 30.06.2016 18:26

naska

...VÍRA? V koho? Pana Boha? S velice tvrdou kritikou do vlastních řad přišel papež František.V rozhovoru pro italský deník La Republica pedofilii v církvi označil za LEPRU!Je 414000 kněží,,,,z toho přes 8000 kněží je pedofilních!!!!Mezi něma jsou biskupové a kardinálové a samozřejmě kněží!!!Papež se OMLUVIL obětem těchto zrůd!!!Komu a proč věřit?S vírou je to opravdu začarovaný kruh....spíše HUMUS a HNOJIŠTĚ je to! Tož tak...:-)Jinak všem nominovaným držím palce,zvláště IM V. Plátovi:-) Prof Mgr Naska (IM ICCF)

+0 /-0 | 30.06.2016 16:49

obycejnyuzivatel

A z jakého důvodu vůbec nepřipadal v úvahu Rausis? když čtverka byla jasná...

+0 /-0 | 30.06.2016 16:40

takychciněconapsat

... : Záleží, co považujete za úspěch. Ministerstvo školství, pokud se nemýlím, považuje za úspěch rozdíl mezi umístěním a nasazením, hráč (Vlastimil Babula) s vysokým elem, který jde výkonnostně dolů a v závěru mu docházejí síly, udělá rozdíl negativní.

+0 /-0 | 30.06.2016 11:37

alfa

Koho nominovat, aby bylo družstvo optimálně silné, je asi dost těžké. Hráči si musí sednout i lidsky a vytvořit partu, to se hraje vždycky lépe. První 3 hráči jsou jasní a nejčistší by bylo, aby si zbylých 8 lidí zahrálo o 2 volná místa. Ale věřme lidem, kteří dělají soupisku, že to dělají dobře a mají daleko více informací. Tak hr na ně.

+0 /-0 | 30.06.2016 10:40

Pavel Ch

Smysl mého příspěvku byl v tom, že na západ (i jinam) od nás by ani nikoho nenapadlo, se pozastavovat, že nějaký úspěšný sportovec (nebo úspěšný v jiné, jakékoliv, profesi), je věřící. Spíše naopak.

U nás je věřících daleko méně. Navíc si myslím, že se na to většina rozumných ateistů ani nad tím, že někdo věřící je, nepozastavuje, zvlášť u víry, která má u nás staletí kořeny (s tím s kiklosem nesouhlasím).

Fakt, když byl zde nebo na fcb odkaz na bulvár, jak to půjde s repre do kolen, že David a Viktor se stali věřícími, tak jsem si říkal, že ten zmatený redaktóór, by krom nenalezené své práce, netrefil ani do školy, kterou udajně študoval.

Také nemám nic proti Pavlu Čapkovi, ale jen jsem napsal, aby jsme nekopírovali takovéto bludy z rádoby senzachtivých článků.

+0 /-0 | 30.06.2016 09:54

kiklos

dovolím si tentokrát s Pavlem CHrzem polemizovat

Češi nejsou nejateističtější ani zdaleka. Ateismus je vlastní spíše severským národům - Estonsko, Švédsko apod. Zmíněné západní země, např Německo či Francie mají jistě vyšší počet ateistů než ČR.

Z historického vývoje v naší zemi však vyplývá jakási soukromnost víry - odpor k náboženským autoritám. K typickým činnostem ateistů např. nepatří četba horoskopů v Blesku.

 

Také si povšimněte, že je ve zdejší krajině "v poho" napsat, že studovat dějiny spásy a přijmout křest je "to samé" jako odehrát turnaj v jednom propoceném tričku, protože vítězné tričko si přece nevyměním. Naopak, je dost těžké a odvážné o sobě veřejně prohlásit: přijal jsem křest.

 

Vlastnost, která Čechy vystihuje, není ateismus, ale zmatenost ve věcech víry. Ale jinak proti Pavlovi Čapkovi nic nemám. Jen bych nominaci neřešil z pohledu toho, kdo se hlásí ke které církvi či sektě, ale čistě podle výkonu a podobných rize šachových kritérií.

+0 /-0 | 30.06.2016 09:18

Pavel Ch

Re Pavel Čapek včera 22:32 (O Viktorovi Lázničkovi):

 

Uvědomme si, že současné Čechy jsou jedním z nejateistějším územím na světě. V západní Evropě (raději se nebavme o jiných končinách světa), je téměř každý šachista, fotbalista, člověk,..., věřící. A jako mu to škodí na výkonu?

Je asi rozdíl, jestli se dal Viktor pokřtít a ten, kdo se jde víře věnovat 8 a více hodin denně. To pak stejné, jako může odejít profi šachista do jakéhokoliv pracovního oboru na plný úvazek a již šachu nebude dávat to co dával.

Možná má Viktor také jiné priority, ale o tomhle to vůbec není. Když jsem četl rádoby senzaci v nějakém bulváru, že Viktor i David a jak to půjde do kolen, tak fakt tam nečerpejte.

Kdo to ještě nechápe, tak alespoń nevěřící věřme, že Španělé (hráči i diváci) ve fotbalovém zápase s našimi v drtivé většině věří, zatímco naši v drtivé většině nevěří smiley.

+0 /-0 | 30.06.2016 07:06

...

Vtipné je, že 16% účastníků ankety vyřadilo D.Navaru, tedy 19. hráče světa z nominace cheeky. 23% vyřadilo V.Lázničku (mj vítěze loňských Pardubic), hráče 2654, tedy hráče s Elo o 100+ víc, než má 5.hráč našeho žebříčku.  Sestavy těchto odborníků by mě zajímaly a potom také výsledek jejich sestavy na olympiádě.

+0 /-0 | 30.06.2016 05:32

smallmouse

Hlavne doufam,ze se kapitan pouci z poslednich olympiad a i nekterych turnaju jednotlivcu, kdy Nasim nejlepsim v zaveru dochazely fyzicke ci psychicke sily a necha je z pocatku turnaje odpocivat. Je to svycar, potrebujeme, aby byli David s Viktorem v top forme hlavne v poslednich kolech. Proto bych Davidovi dal volno v 1. a 4. kole, Viktorovi v 2. a 5. Zbynkovii v 3. a 6. , tak aby zaverecnych 5 kol nase tri nejvetsi opory vse odehraly a mely jeste dost energie. A to bez ohledu na to, ze ve 4. kole uz muzeme chytnout velmi silneho soupere, treba nas pak bez Davida o vic podceni. Hlavne David s Viktorem hraji atraktivni sachy az do vycerpani vsech moznosti, proto je logicke, ze jim obcas v zaveru olympiad dochazi stava. Tak bych se tomu snazil predejit a posetsil jim sily.

+0 /-0 | 30.06.2016 04:55

obycejnyuzivatel

V. Plát začal hrát velice vyspělé šachy, nominaci si zasloužil.  Honza Hučín: Tak V.Plát hrál se slabšíma o dost, takže slušný výkon. Potřebuje se začít poměřovat se silnějšíma a na olympiádě bude mít šanci ukázat, co je v něm. :)

+0 /-0 | 29.06.2016 22:34

Pavel Capek

K nominaci.

Vojta Plát si IMHO nominaci zasloužil prostě tím, že se stal mistrem ČR - a jak praví klasik : můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat a to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.

A jen tak na okraj se trochu divím "neotřesitelné" pozici Viltora Lázničky. Nechci být zlý, ale ten kdo se dá ne nějakou víru , nebo sektu ( já v tom rozdíl nevidím ) má přece jen v životě trochu jiné priority... ( viz Jacková - jeden z nejvědších ženských talentů v ČR ...)

+0 /-0 | 29.06.2016 22:32

Morphynista

To bude tím, že administrace maže všechny jeho příspěvky, poněvadž je zde " persona non grata" .

+0 /-0 | 29.06.2016 22:26

Poutnik

Morphynista: nevidím tu žádný příspěvek ZMB 19:29

+0 /-0 | 29.06.2016 22:21

Morphynista

Především bych chtěl pogratulovat našemu týmu k vítězství. Pokud jde o nominaci - v zásadě souhlasím s příspěvkem ZMB z 19:29, pouze s upřesněním, že jím citovaní reprezentanti nejdou zpátky, ale bohužel, věk se nedá zastavit, určitě si budou ještě dlouho udržovat vysokou výkonnost, ale velký nárůst Ela čekat pravděpodobně nemůžeme. K nominaci Vojty Pláta - dostal šanci, doufám, že si jí bude vážit a kapitán dohlédne na to, aby se na olympiádu svědomitě připravil, rozhodně to bude mít těžké, jak se ukázalo i na Mitropě, bude hrát se soupeři, kteří se ho na rozdíl od těch našich na mistrovství republiky nebudou bát . Snad v této zatěžkávací zkoušce obstojí a přispěje k dobrému umístění našeho družstva. 

+0 /-0 | 29.06.2016 21:28

naska

...Mgr. David Aichmaier vyzvracel svůj výblitek!Zkritizoval všechny,včetně GM Jansy ,IM V. Pláta, GM Hráčka, GM Lázničky ,GM Babuly....ZMESTABÍLÉHO má obrovskou radost,když se nedaří...ovšem ono se zase začlo dařit a to Mgr. D. Aichmaiera strašně ničí!On sám v šachu má ELO 2150,co k tomu dodat? Osobně všem šachistům a hlavně mladým přeji,aby se jim hodně dařilo...:-)

+0 /-0 | 29.06.2016 20:57

Homunkulus

Řekl bych, že zásadní námitky proti nominaci budou těžko. Je celkem konzervativní (tradiční čtveřice), ale zároveň přináší novinku (Vojtěch Plát si jako přeborník a jako člověk, který se nyní pokouší dostat tam, kde měl být díky svému talentu již mnohem dřív, aspoň jednu šanci zaslouží). Jistě lze navrhovat srovnatelné alternativy a tvůrci nominace si jich nejspíš byli vědomi. Těžko však navrhnout alternativu, která by byla očividně lepší. Kdyby tu byl nějaký hráč, který je dlouhodobě neprávem odsouván, byly by námitky namístě (snad jen Rausis). Ale podtrhávat reprezentantům nohy předem, to tu snad nemusíme. Ponížilovi a dalším lze jen přát, aby i na ně v dohledné době přišla řada.

+0 /-0 | 29.06.2016 19:56

beginner

Tomáš Polák by mohl napsat, jak to bylo. Nebo Šimáček.

+0 /-0 | 29.06.2016 19:43

takychciněconapsat

Máte pravdu, poslední dvě partie Vojtěcha Pláta na mistrovství čr opravdu smrdí, zajímalo by mě jak to zvládli pořadatelé (asi jak je v Ostravě zvykem).

+0 /-0 | 29.06.2016 19:39

beginner

Když to MČR bylo tak o ničem a slabý, tak jaktože hráči jako Van, Michalik, Štoček či Babula nic extra nepředvedli a neuměl Plát zrovna vyhrál? Tady to smrdí závistí kluci hats off

+0 /-0 | 29.06.2016 19:34

Honza Hučín

Tak jsem si, kamarádi, trochu zahrabal v datech, a spočítal jsem souhrnný výkon (neboli perfo) pěti kandidátů reprezentace za celé první pololetí 2016. Suchá data říkají toto (v pořadí perfo | body | počet partií | průměr soupeřů):

Ponížil 2554 | 13.5 | 20 | 2421

Štoček 2540 | 30,5 | 51 | 2468

Babula 2509 | 20 | 34 | 2444

Plát 2508 | 42,5 | 60 | 2350

Nguyen 2454 | 34,5 | 59 | 2397

Úsudek si udělejte sami.

 

+0 /-0 | 29.06.2016 19:09

beginner

Štoček, Žilka, Cvek jsou GM-ka, to chápu, ale proč Ponížil či Van? Pokud se dobře dívám, tak Ponížil má s Plátem jasně negativní bilanci a Van ho jednou porazil a jednou s ním prohrál. Určitě není rozdíl mezi Vanem či Plátem, jsou zhruba na stejné úrovni. Plát však nemá výkyvy, Van už měl mít 2500 a zatím se motá kolem 2420-2430, na MČR mě opravdu nepřesvědčil( a to ho Miturová omilostnila ještě).

+0 /-0 | 29.06.2016 17:45

takychciněconapsat

Vlastimil Jansa je jako šachista a trenér osobnost, ale v roli nehrajícího kapitána zatím špatný, protože není objektivní a často nezvládá emoce. První tři jsou jasní, pak už je to z kamarádství a podle mě šlo volit lépe (Štoček, Ponížil, Van, Žilka, Cvek). Pokud dosáhne úspěchu (umístění jako nasazení týmu a lepší), pak se budu mýlit, pokud ne, doufám, že přijme zodpovědnost a dobrovolně skončí.

+0 /-0 | 29.06.2016 17:24

beginner

Spíš bych Plátovi zákazal alkohol. 

+0 /-0 | 29.06.2016 16:46

beginner

A koho by jsi tam teda nominoval? O Vojtovi by se měla napsat nějaká kniha, jak se z kriminálu dostat až na Olympiádu během dvou let! Možná i proto byl nominován, pro nešachisty by to mohla být bomba! Určitě by se to chytlo. 

+0 /-0 | 29.06.2016 16:33

takychciněconapsat

Z nominace jsem lehce zklamán, především z 4. nasazeného Vlasty Babuly, který odehrál několik posledních turnajů ve velkém záklonu, ani na posledních olympiádách nehrál nijak oslnivě a vzhledem k věku nelze očekávat progres. Vojtěch Plát měl významný úspěch jen na mistrovství čr, konkrétně poslední dvě partie, kde mu šlo o 50 000 a GM normu a měl by hrát pod velkým tlakem, sehrál neobvykle dobře. Myslet si o tom můžu cokoliv, každopádně mi to k nominaci připadá dost málo.

+0 /-0 | 29.06.2016 15:18

kiklos

ano Pavle, ale myslím, že tato nominace byla celkem jasná

pokud by měla v budoucnu přijít výměna některé z paní / dívek, pak přicházejí v úvahu:

Kristýna Novosadová, Jana Maříková, Magdaléna Miturová a Nataša Richterová.

 

Ženský tým máme stabilní, dobrý, díky posile na první šachovnici i silnější než minule, ale dlouhodobě tu chybí hráčka 2400+. Zatím mezi dvanácti-, čtrnáctiletými dívkami nástupkyni Jany Jackové nevidím.

+0 /-0 | 29.06.2016 15:02

Pavel Ch

..kdybych mohl vyrušit (článek + referendum + bohatou diskusi) o nominaci malým odbočení...

...na Mitropě a olympiádě se hrál / hraje také šach žen,

nominace: Worek, Havlíková, Rodhstein, Olšarová, Sikorová

+0 /-0 | 29.06.2016 14:44

kiklos

Gratuluji Vojtovi Plátovi k nominaci.

Pevně věřím, že nám všem předvede, že je oprávněná a že nebude pouze pátým členem týmu. Přál bych mu, aby nebyl tím, kdo bude střídán příště za někoho dalšího. Přál bych mu natolik přesvědčivý výsledek, abychom si příště říkali: ok, máme Navaru, Lázničku, Pláta ... a koho dalšího.

Zbyněk Hráček hraje pořád výborně a již teď patří do síně slávy.

Vlastu Babulu momentálně nikým lepším nenahradíme.

Je pravděpodobné, že příště bude do repre nominován Peter Michalík a je pravděpodobné, že po dalších dobrých výsledcích si o nominaci řekne Van Nguyen, Cyril Ponížil, či třeba Honza Vykouk.

Takže do příště budeme všichni (a ti kdo o tom rozhodují zvlášť) sledovat, kdo z výše jmenovaných předvádí ještě o kousek lepší výkony než dosud.

 

A ještě dodávám, že oběma repre týmům přeji dobrou pohodu v přípravě i na olympiádě a dobré výsledky. Zase bychom chtěli vidět, ať už od mužů či od žen, nějaké to poražené Rusko (či jiný přední tým).

+0 /-0 | 29.06.2016 14:39

Pavel Ch

Připomenu, že Michala Konopku po nejúspěšní olmypiádě tohoto století, Turín 2006 (debut Láznička, Cvek Kalod), zamrzela změna ze 6 na 5 mužů. Risknout při dvou náhradnících jde. Jednoho při jednom náhradníku je horší, proto i tolik olympiád byli kapitáni ČR na risk opatrnější. Škoda, 6., třeba mladík, za ta léta, i kdyby měl jen nasát atmosféru, mohlo být příslibem do další.

+0 /-0 | 29.06.2016 14:30

beginner

Na stránkách svazu je nominace!  http://www.chess.cz/www/aktuality/aktuality-ze-sezony-2015-2016/aktuality-z-domova/na-olympiade-doplni-opory-plat.html

 

Navara, Láznička, Hráček, Babula, Plát!

+0 /-0 | 29.06.2016 14:08

strelec

Ok, také se přidám: DN, VL, ZH - tj. základní trojka a k nim 2 nové hráče. Jestli máme hrát o 21. místo v "lepší" sestavě, nebo o 29.místo v "omlazovací" - tak raději 2.varianta.

+0 /-0 | 29.06.2016 13:43

omve

Za mne bych na Olympiádu k osvědčené čtveřici reprezentačních opor Navara, Láznička, Hráček, Babula přibral tentokrát Vojtu Pláta, který si svou šanci vybojoval jako mistr republiky a navíc už několikrát prokázal, že umí hrát poslední kola, což se může hodit wink

+0 /-0 | 29.06.2016 12:26

kiklos

Pavel a David yes

snad jediná myšlenka, nad kterou se lze vážně zamyslet: má vítěz MČR právo na nominaci?

minimálně to stojí za úvahu

pochopil jsem, že ta čtyřka je Navara, Láznička, Hráček, Babula a koho tedy na páté volné místo? Z ankety je vidět, že by to měl být jeden ze čtveřice Štoček, Plát, Ponížil, Nguyen. Myslím, že už opravdu nazrál čas jisté genereční obměny a i když nástupci ještě úplně nedozráli a Jiří Štoček letos nehrál špatně, přecejen tipuji spíše někoho jiného.

Cyril Ponížil má za sebou výbornou sezónu a na Mitropě předvedl, že umí hrát pro tým.

Van Nguyen je tím pravým, kdo do té repre patří, ale patří tam už letos? Na Mitropě to bylo dobré.

A Vojta Plát se také už delší dobu zvedá a jako mistr republiky do nominace patří.

No nechtěl bych být tím, kdo bude muset jednoho vybrat a ty ostatní rozesmutnit. Bude to chtít i dost odvahy udělat opravdu správné rozhodnutí.

+0 /-0 | 29.06.2016 12:23

David Navara

Re Pavel Ch: yes

+0 /-0 | 29.06.2016 12:07

Pavel Ch

beginner:

Ty budeš ten jeden z těch s tím "náctiletým" elem, který používá engin, viď :)

Nic proti, většina tak sleduje, ale porovnávat a komentovat úroveň partií ve světle, co nabízí elo 3000,  může přinést níže uvedenou hrůzublush.

Jistě třeba Honza nepojede zatím na olympiádu, ale, že by hrál na otřesné úrovni partie nebo vabank, to seš mimo nebo si slyšel o kamaráda z mokrý čvrti. Dtto co popisuješ o Vanovi.

A čtvrtá deska, že byla unikátně slabá. To bych si pomyslel, že krom partií sis ani neprohlédl hráče, třeba v porovnání s třetí.

Prohrát v posledním kole může kdokoliv, ale jen sportovní neumětel kamenuje nejlepšího z týmu turnaje (5-2-0), který by se hypoteticky v posledním zápase ukopl.

Takže, potrénovat, nebrat, že každý musí být silný jak bezchybný engín a třeba příště bude hodnocení alespoň po kontníky odpovídající realitě.

Zatím se Ti napoprvé vůbec nepovedlo.

+0 /-0 | 29.06.2016 12:06

beginner

Štoček týmový akce vždy kazí. Van ještě nemá zkušenosti, na MČR zcela vyhořel, na Mitropě a v extralize zářil, ale jsou to strašné výkyvy formy. Vykouk hraje vabank šachy, to stejné, co Van... MČR bída, Mitropa super, i když úroveň šachů byla otřesná. Ponížil to kosil, ale kdyby poslední kolo prohrál a tím pádem by naši Mitropu nevyhráli, tak by ho všichni ukamenovali. Přitom tah Vxe2 by asi na třetí desce viděl každý, ale přeci jen ta 4.deska byla letos na Mitropě unikátně slabá. Já bych tam prostě poslal buď Štěpána, nebo Pláta, mistr republiky by měl mít právo hrát, ačkoliv kvalita šachů je všelijaká. U obou.

+0 /-0 | 29.06.2016 10:50