Pražský šachový festival 3.kolo a rozhovor s Petrem Boleslavem

16.06.2021 20:40 | Domácí zprávy

Dnešní třetí kolo přineslo několik velmi zajímavých bojů, pojďme se na to (podrobněji) podívat. Zajímavosti tohoto článku bude nejenom video-rozbor Roberta Cveka, ale i video-rozhovor s Petrem Boleslavem přímo z turnaje.

JK Duda postavil solidní dámský gambit a konkrétně tzv. Botvinnikův plán s Jge2. Za zmínku stojí určitě tah 12...b5! který provedl Nijat Abasov asi po osmi minutách přemýšlení. Jde o velmi silný plán na plán bílého s e4. Inu není nad klasické poučky. Černý měl izolovaného pěšce, ale aktivní figury. JK ještě dlouho zkoušel osud, ale více než remíza z toho nebyla.

Jorden van Foreest přišel bílými s velmi drsným a přímočarým plánem. Zahrál Je5 a pak Jxf7!? Stroji se myšlenka bílého moc nezdá, ale byl to Radoslaw Wojtaszek, který pozici "vyrovnával" a byl určitě spokojen s remízou. V podobných pozicích je věž s pěšcem (koncovka) silná proti dvěma figurám. Radoslaw moudře jednoho pěšce obětoval za pevnost. 

Hodně zvědavý jsem byl na Vana Nguyena, který černými čelil NIilsovi Grandeliusovi. Nils hrál silně a po 14.Je4 se zdálo, že má hezkou výhodu. Ale pak to zahrál pasivněji a Van se bránil na jedničku. Určitě za zmínku stojí "šokující" úder 21..Jd4! který Nils více než 16 minut musel "rozdýchávat". Partie (zaslouženě) skončila remízou. Skvělý výkon Vana!

David Navara měl bílé figury se Samem Shanklandem. Každý fanoušek Davida jistě tajil dech netrpělivostí, jak to Davidovi po špatném startu půjde. I Bobby Fischer měl jednou 0/2.
Bohužel to dopadlo nejhůře jak mohlo. David prohrál, navíc si v partii moc nezahrál. Nezvolil dobrý plán v 15.e4?! a dostal se do horší pozice. Nutno ale vysoko ocenit Sama, protože to hrál s obrovskou silou, v podstatě nikde neudělal chybu. David se po 18.f4 vrhnul vpřed, ale... pozice se jenom oslabila. Navíc měl David nezvykle málo času, což u něj nebývá zvykem. Poslední chyba bylo 26.Db5. Pak už to šlo rychle dolů. Sam partii zahrál na jedničku a využil chyb Davida.

Robert Cvek

-
. kolo -

Pořadí po 3 kole

Poř.St.č. JménopohlavíFEDRtgBody PH 1  PH 2  PH 3 Krtg+/-
16
GMShankland SamUSA26912,50,02,0021010,3
27
GMAbasov NijatAZE26652,00,02,502106,5
38
GMWojtaszek RadoslawPOL26872,00,01,502103,8
42
GMVan Foreest JordenNED27011,50,02,75110-2,4
51
GMNguyen Thai Dai VanCZE25771,50,02,251104,5
64
GMDuda Jan-KrzysztofPOL27291,50,01,00110-1,8
73
GMGrandelius NilsSWE26701,00,02,00110-6,1
85
GMNavara DavidCZE26970,00,00,00210-14,8



-
. kolo -

V turnaji nadějí zatím ve vedení Nadzamová Viktoria a po třech kolech připisuje 52 bodů!! 

Pořadí po 3 kole

Poř.St.č. JménopohlavíFEDRtgBody PH 1  PH 2  PH 3 Krtg+/-
17
WFMNadzamova ViktoriawSVK20142,50,54,2524051,6
24
Vojta JakubCZE21112,50,53,7514028,4
32
Smolik JachymCZE20732,00,01,5014019,6
45
CMWarchol KamilPOL21262,00,01,002408,8
51
Hlavina MatousCZE21191,00,50,75140-27,2
3
Paseka MatyasCZE20691,00,50,75140-25,2
76
Balint PeterAUT19780,50,00,50240-20,0
8
Brozka KarelCZE20800,50,00,50240-36,0



34x 4754x Robert Cvek
Fotogalerie
Komentáře (34) Aktualizovat Zobrazit pouze mnou komentované
Pavel Ch

Martin.Hampl

Už se ptal jeden v rubrice "u kávy", o co v knize běží,

Petr Koutný odpovídal:

http://www.nss.cz/predprodej-knihy-vlastimila-jansy-zahajen#comments

+0 /-0 | 18.06.2021 13:35

Martin.Hampl

Mě fascinuje (samozřejmě v negativním smyslu), že se opravdu najde někdo, kdo nechápe smysl předprodeje. Já si třeba předobjednávám CD svých oblíbených interpretů naprosto běžně. 

Ke knize samotné - myslíte, že je to vhodná literatura i pro věčné šachové amatéry a packaly, kteří si nechají dát vidle v jasné pozici se spoustou času, jako jsem já? :) Zatím mám od vás knihy od rodinného tandemu pánů Biolkových a jsou výborné. 

+0 /-0 | 18.06.2021 09:33

xdavx x

hrdina chess, projevil se jako hlupak, a protoze neunesl, kdyz mu bylo dokazano, ze nema pravdu, odstranil sve hloupe komentare... 

+0 /-0 | 17.06.2021 20:41

Petr Koutný

Chess - nebudu Vám rušit účet, účty neruším. Vy nemusíte psát, je to vaše volba. MOžná lepší, protože dneska jste bavil lidi až až. 

+0 /-0 | 17.06.2021 20:34

Petr Koutný

Chess - no vidíte a dokázal jste, že píšete naprostou hloupost. Zálohy za prvé nevybíráme, protože záloha a předobjendávka je úplně něco jiného. Pak my té knížce věříme a proto jí vydáváme v počtu 2500Ks. Kdybychom jí nevěřili, vydáme 100 knih. Měli jsme možnost prodat knihu do velkoobchodů a hned jsme mohli prodat 1000 knih a my se rozhodli nejít do velkoobchodů a ani do žádného jiného prodeje a chceme tu knížku prodávat jen u nás. To je podle Vás důkaz, že si nevěříme? Toto snad nikdo kdo psal  šachovou knížku za posledních dvacet let neudělal! Možná vůbec nikdo si netroufnul jí prodávat sám a nevyužil žádný jiný prodej! Takže i když vím, že Vás nepřesvědčím a že budete psát pořád dokola stejné věci, jsem tady napsal několik důvodů, proč si věříme a věříme i té knížce. Možná až vydáte jednou knihu, pak pochopíte i nejdůležitější význam předprodeje, ale nebudu Vás tady veřejně školit. Já bych opravdu se pokusil vydat knížku, vyzkoušet si jaké to je a co vše za tím je a pak bych šel někoho kritizovat. Nicméně, toto klidně můžete udělat a můžete vydávat tolik knížek, kolik budete chtít. Tedy když budete chtít. Nebo na to nemáte a potom do toho lidem, co to dělají nebudete kafrat a dělat chytrolína. Ono nakonec, opravdu mluvíte o něčem s někým, kdo o tom ví vše. Narozdíl Vy, kde o tom opravdu, ale opravdu nic nevíte. Jestli tento komentář stačil, jestli malinko pootevřel oči, pak mělo každé písmenko význam. Jestli ani toto nepomohlo, pak už to lépe vysvětlit neumím a vzdávám to. 

+0 /-0 | 17.06.2021 20:24

xdavx x

bozicku, jeste nakonec za to, ze se mu pres rok nedari, muze jeden clanek vydany vcera :D 

+0 /-0 | 17.06.2021 20:23

Petr Koutný

Proč píšete o něčem, čemu opravdu nerozumíte? Co je nedůstojné? Není nedůstoje psát opravdu hlouposti a ještě jim věřit. Napište mi opravdu co je nedůstojné a já Vám okamžitě vysvětlím, jak moc se mýlíte. Protože se hodně ale hodně mýlíte. 

+0 /-0 | 17.06.2021 20:05

Petr Koutný

Alfa,Chess - proč píšete něco, o čem nic nevíte? Četli jste smlouvu? Znáte podmínky? Znáte termíny? Jestli ne, pak buď jste hlupáci a nebo lháři. A nebo chcete škodit a záměrně šířit lži. Pak já budu zákěrně mazat vaše koemntáře, protože lháře nemám rád. Je jen na Vás, kým chcete být. 

+0 /-0 | 17.06.2021 19:59

xdavx x

David ctvrta prohra v rade. V tom bude asi neco vice nez sachy.

+0 /-0 | 17.06.2021 19:52

xdavx x

alfa, dalsi genius, takze kdyz se na trh zavadi novy produkt, tak si vlastne ty firmy nezjistuji jaky bude jejich odbyt, koukam, ze mezi, hlavne anonymni sachisty, je jeden businessman vetsi nez druhy. 

+0 /-0 | 17.06.2021 19:46

xdavx x

a proto jeste pred tim vydavala detsky casopis, kde psala pohadky pro deti, ktere ji proslavili v Italii. ale s tebou to nema smysl, zbytek ponecham na tve nepatrne inteligenci a schopnosti pouzit google, a nezapomen byt zase strasne statecny anonyme.

+0 /-0 | 17.06.2021 19:45

alfa

Dívím se panu Jansovi, že jde do kšeftu typu. " Napiš knihu, jestli mi na ni lidi pošlou peníze, tak ji vydám, pokud ne, tak si ji strč do ... šuplíku " A bylo by slušné představit alespoň kapitolu z připravované knihy, ať lidi vidí, na co chtějí přispět.  

+0 /-0 | 17.06.2021 19:44

xdavx x

pawel, me hlavne vzdycky pobavi, jak se nekdo zacne hadat o veci, o ktere vubec nic nevi, dokud nenarazi na nekoho kdo o tom neco vi :D jako pan chess, ktery, jak pevne doufam, si najde jmeno nejslavnejsi italske spisovatelky na internetu a prispeje i on svym dilem na dobrou vec, kterou tato zena funduje na kickstarteru :D ze by uznal sve mezery v teto oblasti ocekavat nelze  a uz vubec ne nejakou zpetnou vazbu :D

+0 /-0 | 17.06.2021 19:35

Petr Koutný

chess - Doporučím doktora, na toto co píšete je už normálně neschopenka a diagnóza. Toto už opravdu není normální. 

+0 /-0 | 17.06.2021 19:32

pawel

Pokud to píše pan Jansa, tak touto formou to lze dělat. Lidi zaplatěj.

Kdyby byl autorem nějakej chess nebo pawel,  tak kdo by platil předem?

 

Už jsem pochopil, chess, Vaše myšlení. Vy si myslíte, že se vybírá na zálohu pro pana autorablushblush

Že jsme se pane kolego Bražino vůbec snažili někomu něco vysvětlovat, mohli jsme radši házet hrách na stěnu ....

+0 /-0 | 17.06.2021 19:29

xdavx x

chess mas k tomu co rict anonyme? mozna bychom se vsichni pobavili, kdyby ses predstavil at vime s kym mame tu cest, protoze takoveho saska, co se bude hadat do krve o veci o ktere vi hovno abych pohledal. 

+0 /-0 | 17.06.2021 19:26

xdavx x

zalez sasku. Francesca Cavallo is an Italian bestselling author..,

https://alanrinzler.com/2016/12/kickstarter-author-success-stories/

The two authors of Good Night Stories for Rebel Girls, Elena Favilli and Francesca Cavallo, describe their project as a children’s book that reinvents fairy tales to inspire girls with bedtime stories about the lives of 100 extraordinary women from the past and the present, illustrated by women artists from across the globe.

Brilliant idea!

The project’s Kickstarter campaign has been a spectacular success. What began as an effort to raise $40,000 to print the first 1,000 copies, get an ISBN, hire an editor and pay the artists morphed into something far more expansive. In all, 13,454 backers pledged $675,614, allowing the authors to realize their own bigger dreams.

uz se dal neztrapnuj

+0 /-0 | 17.06.2021 19:22

xdavx x

chess, ty blbecku, meles hovna, tady mas noname SONY na kickstarteru. v hlave mas evidentne nasrano. 

 https://www.visibrain.com/en/blog/sony-crowdfunds-shenmue-on-kickstarter-twitter-analysis/

+0 /-0 | 17.06.2021 19:12

xdavx x

noname? uz toho nech. meles jednu blbost za druhou

 

+0 /-0 | 17.06.2021 19:01

pawel

Prof. Bražina už Vám hodil několik odkazů.

Nejedná se od pana Koutného o nějaké žebrání, prostě nabídka předprodeje.

+0 /-0 | 17.06.2021 18:43

xdavx x

chess myslim ze nemas pravdu https://www.kickstarter.com/publishing

+0 /-0 | 17.06.2021 18:36

pawel

To jste mne chess(15:11) pobavillaugh.

Víte, jak se vydávají knihy.

Možná víte jak se pečou housky a zkritizujete pekaře, že by je mohl dodávat levněji.

Ale vlastní pekárnu nerozjedete.

Možná byste mohl Davidovi radit, co hrál blbě, protože "víte" jak hrají TOP-hráči a co si myslí engin. Ale velmistra nikdy neuhrajete.

  Tak nám ještě prozraďte, jaké knihy jste už vydal.enlightened

+0 /-0 | 17.06.2021 17:57

xdavx x

chess, tak to je uz uplne mimo, kickstarter a podobne platformy jdou i do vyvoje mobilu, sluchatek, optiky... jako vycitat i tohle, to chce hodne velkou davku záště

https://www.kickstarter.com/discover/categories/technology/sound?sort=most_funded

https://www.kickstarter.com/projects/meyeroptik/create-wide-angle-bubble-bokeh-trioplan-35-fine-ar?ref=discovery_category_most_funded

 

+0 /-0 | 17.06.2021 15:55

Pavel Ch

Také na tom nevidím nic špatného, na koupelnu také zaplatíš velkou zálohu předemwink, aby menší firma mohla blokovat placené pracovníky, nakupovat materiál.

---

Co se knihy týče, takto jsme před pár lety v našem kraji sháněli peníz na knihu o naší legendě krajského šachu IM Jindřichu Traplovi. Mnozí z nás poslali na transparentní účet více než stanovéné tři stovky a tak mohlo být v knize více stran, více fotek, ba i barevné fotky. Nevelký náklad se v plánovaném množství prodal a účet se vyčerpal.

---

 U "ke kávě" je dotaz o jaký žánr se jedná. Krom těch co by si koupili od autora GM Vl. Jansy cokoliv, je to samozřejmě relevnatní dotaz před posláním peněz. 

+0 /-0 | 17.06.2021 15:42

Petr Koutný

Chess - děkuji

+0 /-0 | 17.06.2021 15:18

Petr Koutný

Chess - ale ale ale. Třikrát ale. první ale - to přeci pod tento článek vůbec nepatří. Druhé ale -  fund-raising - je klasickým prvkem a často se používá, třeba při vydávání počítačových hrách ale i knih a třetí ale - je to jen Vás názor, téměř sto lidí to vidí jinak a já věřím, že do vydání knížky se podaří předprodat 500 knih. A poslední ale, i kdyby se nepředkoupila už ani jedna kniha, skupina RP vydání knihy umí zafinancovat. Ale to sem opravdu nepatří, toto je jiné téma.  A jen dodám, že tento způsob předprodeje nám říká, jaký je a jaký bude zájem o tuto knihu. Pak dokážeme poměrně lehce vyhodnotit, jestli je lepší vytisknout 2500 knih a nebo 4000 knih. Přesto toto téma není tématem tohoto článku, nechtěl bych jej dál rozebírat. Jednáme se sponzory a s vydavatelstvím a není to věc, kde bych sem se měl zpovídat.

+0 /-0 | 17.06.2021 14:57

Petr Koutný

Asi i tady poděkuji za komentář. Já řekl vše a opakoval bych sem se. Zklouzává to do osobních rozměrů a falešných domněnek a toto nikam nikdy nevede. Přeji pěkný den, Petr 

+0 /-0 | 17.06.2021 14:25

Petr Koutný

Chess - ano i ne. Když se podíváte na noviny a denní tisk, třeba před Eurem 2021. Vízek napsal, že češi něudělají ani jeden bod. Novináři během MS v hokeji psali, že tým nemá na postup ze skupiny, že ten a ten hráč tam nepatří. Když Plíšková vypadne v Paříží tak jí nikdo nešetří. Šachy se neliší od jiných sportů. Daří se a potlesk.Nedaří se a tak i o tom se píše. Nejsou v tom emoce a osobní věci. Přiznávám, že nadpis byl malinko přísnější, ale článek byl napsán objektivně a ty slova vyjadřovala moje myšlenky. Byla v nich úcta, respekt, obdiv i myšlenka, že David je stárnoucí šachová hvězda. Přemýšlel jsem, kdyby takto hrál Plát na turnaji, pak by se nikdo neozval, ře se kritizuje. A když tak hraje David pak je to zakázano? Pak jsem zachytil myšlenku že jsem dostal naloženo v komentářích. Ale tak to přeci není, dejme tomu článek měl přes 105 lajků a to je taky reakce. Víte založit si nick a rozpoutat vlny umí tři lidi a i kdyby bylo sto komentářů, přeci to není názor většiny. Je to jen názor lidí, co nějak reagují. A i kdyby, přeci i to by měnemělo ovlivnit v psaní článků. Člověk byneměl psát jen články, kde se chce odvděčit a zalíbit. Myslím si, že když někdo hraje bídně, pak se o tom může psát, stejně tak když někdo hraje skvěle. Rozumím tomu, že šachový svět je víc o psychice, ale stejně profíci  a reprezentanti musí mít dobrou psychiku. To je součástí jejich práce. Vidíte, přes první nějaké osobní útoky jsme se dostali do poměrně zajímavé diskuze. Já chápu Vaše argumenty a umím si představit že dávají smysl. Nemám v úmyslu je Vám vyvracet a přesvědčovat o mojich. Respektuji je jako Váš názor a můžu říct, že dávají smysl. Na druhé straně stále si myslím, že mám právo psát o úspěších i neúspěších. V článích nikoho neurážím, neponižuji a snažím se vyjádřit svůj názor. Naprosto souhlasím, že nadpis byl malinko úlet, ale myšlenka článku tak za tou si i po pár hodinách stále stojím a dnes bych to napsal stejně, s malinko jiným nadpisem. Přesto děkuji za reakci, od toho je diskuze. Mám rád sikuzi, kde si lidi řeknou co a jak myslí. Nemusíme se přetlačovat, můžeme se respektovat. Petr 

+0 /-0 | 17.06.2021 14:08

Petr Koutný

Chess - i když se nic nezmění, tak se pokusím reagovat já. Za prvé, kde píši necitlivě o Davidovi Navarovi? Kdyby to šlo, pak děkuji za citaci. Kde útočím na Davida Navaru? A zároveň odpovím a nebo napovím. Tento svět je divným světem. Lidi musí pokleknout před druhými a když nepokleknou, pak jsou rasisti. Říct co si člověk myslí, může jen tehdy, pokud chválí. A když už se odváží psát o nedotknutelných, pak je vše necitlivé a urážlivé. Kdyby takové partie zahrál Vojta Plát a nebo Viktor Láznička a já takto o nich psal, pak je vše  v pořádku! Ale když zahraje takto David Navara pak je to necitlivé? Svět je takový! Všude se píše o profesionálech a hodnotí se jejich výkony. Když se daří potlesk. Když ne, pak kritika. Dokonce i v průběhu turnaje, v průběhu zápasu a trenéři ještě nedohrají zápas a už se v novinách odvolávají. Nepokleknu a nebudu se bát psát o komukoliv jen protože se to někomu nelíbí. Nikdo není nedotknutelný a nikdo není dokonalý. Možná jsem se dotkl Vaší modly, ale neurauzil jí. Napsal jsem si co si myslím a jak to vidím. Uznávám Davida Navaru za legendu, stejně tak nevěřím že se vzhledem ke svému věku dokáže vrátit tam, kde dlouhá léta ve světě byl. V tomto turnaji je myslím nejstarším hráčem a není to náhoda. Často se píše, kolik skvělých hráčů v jeho věku ještě hrálo šachy, ale už se neříká že na každého takového je dalších sto, co už nehrají a nebo hrají hůř a hůř. A snad poslední myšlenka. Ty první tři partie Davida Navary byly příšerné, kdyby takto hrál kdokoliv jiný, pak je povolena kritika? nečekám, že budete souhlasit a nečekám že tento komentář něco změní. Stejně tak nezmění mě pláč lidí, kteří pláčou nad tím, co jsem řekl a nebo napsal. 

+0 /-0 | 17.06.2021 12:10

xdavx x

nechapu lidi, co maji potrebu svuj nazor povysovat nad nazor ostatnich...

+0 /-0 | 17.06.2021 12:07

xdavx x

jinak pekny rozhovor, diky za nej.

+0 /-0 | 17.06.2021 12:07

xdavx x

ja fakt, ze to vypadalo az moc jednoduse jak cerne figury dominovaly. predpokladam, ze david tady diskuze necte, ale pokud ano, hlavu vzhuru, ono to pujde jen je treba se zacit tim zase bavit a nebyt v kreci. 

+0 /-0 | 16.06.2021 21:40

Pavel Ch

Nádherná aktivita a souhra figur Sama proti Davidovi.

 K tomu každý jeho obraný tah byl zároveň strašně, strašně,  útočnýenlightened 

Takovou souhru figur a údery uměl (pamětníci snad budou souhlasit), legendární Walter Phillipwink 

+0 /-0 | 16.06.2021 21:15