Živě z STK

17.05.2008 08:00 | Turnaje

Hlásím se z Kolína z jednání rozšířené STK. Máme tu členy STK ŠSČR a zároveň i předsedy krajských sportovně - technických komisí, přestože se jich řada nedostavila. Program je dost obsažný – zásadními body jsou rozdělení...

Hlásím se z Kolína z jednání rozšířené STK. Máme tu členy STK ŠSČR a zároveň i předsedy krajských sportovně - technických komisí, přestože se jich řada nedostavila. Program je dost obsažný – zásadními body jsou rozdělení 2. lig, termínový kalendář, rozpisy lig včetně debaty o výsledkách ankety a dalších věcech.

Začněme rozdělením lig, kde došlo k drobným přesunům.
Rozdělení nemusí být definitivní, protože není jisté, zda se přihlásí všechna oprávněná družstva.

2. liga A

Plzeň Letná
Tábor
Klatovy
Písek
Č. Budějovice
Příbram
Č. Budějovice B
Kozolupy
Bohemians B
DA Praha
Žižkov
Kobylisy A

2. liga B

Karlovy Vary
Ústí nad Labem
Marty Baník Most
Teplice
Litvínov
Kladno
Neratovice
Sokolov
Jirkov
1. Novoborský C
Vyšehrad B
Bohemians C

2. liga C

Hradec Králové B
Turnov B
Mladá Boleslav
Vrchlabí
Kolín
Vyšehrad A
Rapid Pardubice B
Říčany
Lysá nad Labem B
Jičín
Vyšehrad C
Polabiny C

2. liga D

Duras B
Zaječice
Třebíč
Ořechov
Vysoké Mýto
Žďár nad Sázavou
Jihlava B
Bohemia Pardubice
Třebíč B
Kuřim
Polabiny B
Znojmo

2. liga E

Staré Město B
Zlín B
Litovel B
Lokomotiva Brno B
Staré Město C
Lokomotiva Brno C
Grygov B
Olomouc
Poštorná
Šumperk
Holešov
Duras C

2. liga F

Stonava
Frýdek B
Fuchs Ostrava B
Havířov
Mořkov
Orlová B
Dobrá
Vsetín
Rožnov
VOKD Poruba
Bruntál
Zlín C



Rozdělit moravské druhé ligy byl oříšek. Na obrázku se o to zrovna snaží Vašek Klain.



A taky Pavel Chrz...



Vůbec se u toho člověče, nezlob se bavila spousta lidí...



Vpravo Hampl a Ciprys, pod oknem vlevo Durchan, Kořínek a zády Siebenburger.

Mapka.
58x 1233x Viktor
Fotogalerie
Komentáře (58) Aktualizovat
23.05.2008 09:33 | Autor neznámý

pokud ze strany stk o to bude zajem jsme s panem sulcem predbezne domluveni jak to budeme delat. balon je na druhe strane.

22.05.2008 23:56 | Autor neznámý

Program by určitě mohl vypočítat nějaká minima, ale kdo rozhodne, které výsledek je nejlepší ? Úplné minimum, nebo některá z variant o 0,1 km delší ? A bude to opět v lidských rukou a rozhodnou jiné zájmy.

22.05.2008 11:57 | Autor neznámý

nebo tak...

21.05.2008 14:46 | Autor neznámý

10: nasleduje vyhazov z univerzity
myslim, ze odmenen by mel byt ten co program vyrobi a ne ten co to nekomu zada jako skolni praci

21.05.2008 11:11 | Autor neznámý

1: vezmu si prahu jako centrum 2: vemu si vsechny cesty z prahy do jinych mest. 3: doplnim vsechny cesty ktere zbyvaji mezi mesty ktere nejsou spojeny mezi sebou vypadovkami z prahy(v pripadne rozsirim centra na brno a ostravu) 4: pomoci prunikoveho mechanismu urcim nejkratsi spojnice mezi jednotlivymi mesty. 5: pomoci obchodniho cestujiciho minimalizuji cestovani kazdeho klubu v pripade dvou kol. 6: co je na to nejasne? 7: zadam toto jako diplomku na optimalizaci reseni 8: dodam 9: koupim si novy mobil za penize ze svazu.

20.05.2008 15:43 | Autor neznámý

Take ziram, kolik chytrych mozku se vyrojilo. Jenom ten vysledek se stale neroji...

20.05.2008 14:57 | Autor neznámý

Par cisel: moznosti je zhruba 10 na 50. Lokalnich minim jsou mraky, je to docela orisek nehlede na edfinici problemu, takze zlaty figurky...

20.05.2008 13:32 | Autor neznámý

Třeba já jen zírám:-). Si tak říkám, že kdybyste vy mozky místo tlachání na tom mákli, tak už jsme to měli:-)).

20.05.2008 12:38 | Autor neznámý

to Apač: to Apac mělo byt ve zprave, ne v autorovi :)
Pochopitelne i vam jsem take k diskuzi k dispozici na skype jaromir_sulc, protoze tyhle rozhovory tady asi nikoho nezajimaji :)

20.05.2008 12:36 | Autor neznámý

existuje pochopitelne spousta vrstev nez jen souradnice mest, mate i vektory silnic (odkud, kam, kvalita apod. podle toho jak kvalitni vrstvy mate k dispozici) a zeleznic. Pak uz je to jen o tom jak s temi daty budete pracovat.Autonavigace prece take cerpa z techto dat a umoznuje vam omezene hledani (minimalni cas, vzdalenost, naklady).
Data z GISu jsou jen jednou z moznosti zdroje dat je jich mnohem vice, daji se zjistit i od SUS ci SFDI, MD (ted nevim kdo elektronicky rejstrik presne spravuje), v kazdem pripade jsou surovejsi nez data z vyhledavacu, protoze tam uz mate aplikovan jakysd algoritmus. Pokud pracujete se surovymi daty, tak si ho postavite jak chcete a kopletni matice, se kterou se pocita (ctverec o delce hran poctu druzstev v lize) je natolik mala, ze vam na to staci excel a nastroj resitel.

20.05.2008 10:13 | Autor neznámý

J.Šulc: Moc vám nerozumím. Jaká máte data z GISu? Tam máte jen souřadnice měst, ne? My ale potřebujeme dojezdové časy mezi městy a ty potřebujete stejná data, jaká jsou v auto navigacích a jsou taky třeba v těch mapách na Seznamu nebo na Googlu. Tam už je zakalkulovaná kvalita silnic a ostatní faktory. V excelu to není dobré dělat pro to, že těch možností, které se musí projít je prostě hodně, zkuste se nad tím zamyslet. Je třeba mít nad těmi daty nějaký optimalizační algoritmus. ůloha obchodního cestujícího to ale naštěstí opravdu není, tam mimo jiné i záleží na pořadí procházení, tenhle problém je jednodušší.

20.05.2008 10:03 | Autor neznámý

to David Brazina: pokud by jste chtel absolvovat debatu nad vyuzitim vhodneho algoritmu a vubec smysluplnosti SW reseni pro tuto ulohu, tak to sem asi nepatri a proto zkuste napr. skype: jaromir_sulc

20.05.2008 09:53 | Autor neznámý

to David Brazina: kdyz se podivate na tu mapu, tak prece prvni co vas musi napadnout je lokacne alokacni uloha a ne obchodni cestujici. Co se tyce dat, tak je to jen otazka toho umet si je vyexportovat z GISu. Vyuzit by se dala spousta jinych zdroju dat, GIS byl jen priklad jednoho z nich, aby se neco nemuselo 2556x opakovat. Jakakoli externi data by stejne nebyla verohodna a musela by se zjistovat od lidi a prave tady je problem, ne v algoritmu a kriteriich, ale v datech.
Jsem proti SW reseni a kdo me zna, tak vi, ze tohle rikam opravdu vzacne :)

20.05.2008 08:54 | Autor neznámý

Samozdrejme, ze so da naprogramovat. Jenze ten vystup by se stejne rucne (dost mozna zase s mapou a figurkama) upravoval podle dodatecnych kryterii. Program ma smysl pokud docasny zpusob nevyhovuje. Myslim, si ze je tohle spise spolecenska udalost nez nejaka losovaci rutina.

20.05.2008 07:58 | Autor neznámý

to jarda sulc: proc ne? ten algoritmus je prave na to jak staveny. a co se tyce dat. staci kdyz se zvoli jedno mesto, a od nej vzdalenosti po cestach k ostatnim mestum. ten programek si to pak uz prechrousta. to je prave ta jednoducha verze bez pouziti gis dat. pokud by se to melo udelat na zaklade gis dat pak uz se bez gis aplikace neobejdete. navic ten excel taky nebude brat v potaz gis data. resp mi neni jasne jak by to resil.

19.05.2008 23:21 | Autor neznámý

Nicméně poprvé jsem se asi málo výrazně vyjídřil k tomu, že aplikaci počítačového řešení hrubě nedoporučuji.
STK by musela stanovit matematický model, tady bych problém ani tak neviděl. Větší problém vidím s výpočtovými daty. Ať už by se jednalo o časy nebo vzdálenosti. Kdo by je stanovoval? Na to je třeba znalost místních podmínek, nelze se spoléhat na jakékoli externí zdroje dat. Aby nedocházelo k poškozování neznalými, tak by se pravděpodobně tato data získavala z krajů resp. z oddílů a tato data by byla opět ovlivnitelná z této strany podle toho kdo si koho přeje do skupiny, takže problém před kterým jsme dnes by jsme byli stále.

19.05.2008 23:12 | Autor neznámý

to David Brazina: obchodního cestujícího bych opravdu nepraktikoval :) pokud už chcete využít nějaký algoritmus ze školy, tak bych navrhoval využití spíše lokačně alokační úlohy, ta se dá jistě celkem snadno přizpůsobit.
to Apač: Pokud mám kompletní matici nebo data např z GISu, tak přece nemusím žádný program krmit, je to jen věc algoritmu na přetransformování dat do potřebné podoby. Osobně jsem si jednou právě data z GISu pro podobnou úlohu zpracovával a psaní skriptu trvalo hodinu a další tři práce v excelu. Nevidím jediný důvod proč by měl někdo pracovat ručně. Nebo něco 2556x dolovat bůh ví odkud.

19.05.2008 19:59 | Autor neznámý

Program je zajímavá myšlenka, kdyby vše fungovalo a vyplivl za pár vteřin hotové rozdělení, rozhodně ušetří práci a může zabránit podezírání z ovlivňování rozložení skupin. STK by pak mohl přijmout jako předpis kritéria, se kterými by program pracoval (čili nejen asi km, ale i onu dostupnost) a bylo by po problémech. Vezmeme-li si, že za chvíli se zjistí, že některé družstvo se nepřihlásí a bude se to zase muset předělávat, určitě by to STK ušetřilo čas i starosti.

19.05.2008 18:02 | Autor neznámý

Děkuji za nabídku Davidu Brazinovi,já se novinkám nijak nebráním,snad tuto diskusi čte Lukáš Jandourek. pro jistotu LJ pošlu nabídku. Docela by bylo zajímavé, porovnat,co nám vyšlo ručně na mapě,s tím,co by nabídl program. A jak čtu polemiku mezi Jardou a Apačem,tak mě uklidňuje jedna věc,počítače jednou možná budou dělat mnoho,ale moje práce vždy bude "ruční" :-).

19.05.2008 17:57 | Autor neznámý

Jinak pokud si v prohlížeči zakážete javascript a vlezete na mapy na Google, funguje tam pro naše účely krásně použitelné html rozhraní.

19.05.2008 17:48 | Autor neznámý

Jarda Šulc: Bohužel jste moc nepochopil, co jsem myslel. Nejde o to, že se ta data nedají zjistit, ale o to, že nikdo nechce ten program ručně 2556x krmit, aby jednotlivé vzdálenosti získal a ručně je přepsal do nějaké tabulky. Tady nejde o vyhazování peněz z pokladny, je to tak na 2-3 dny práce, pokud to chcete udělat kvalitně. Nemyslím něco, co má nějaké GUI, stačí něco obyčejného, co se ovládá z příkazové řádky. Jestli tohle chcete programovat v Excelu, tak jste opravdu borec. Samozřejmě, že Excel má visual basic, ve kterém by to taky šlo, ale je to trošku mimo...

19.05.2008 16:31 | Autor neznámý

Ad jarda sulc. nemusis mit ani gis product jako je arcview nebo arcinfo. to se udela v jave a data se ztahnout jen z mapy. je to celkem cake.

19.05.2008 16:28 | Autor neznámý

Tomu algoritmu se rika obchodni cestujici. Hele klidne to muzu udelat, dokonce to muzu dat decka primo ve skole jako semestralni praci. Takze jestli je fakt zajem tak to zaridim a dodam. Jedine co potrebuju je seznam mist kde se jede. ten prgram udelam tak aby se tam dali odepisovat a vkladat pozice mest. Takze pokud je tu nekdo to ma o to zajem a bylo by to k necemu tak mi napiste mail a ja to udelam. mail je david.brazina@osu.cz

19.05.2008 16:14 | Autor neznámý

Znalost prostredi je vzdy lepsi, nez nejaky software. Nechapu tyto debaty. Navic by to bylo vyhazovani penez ze svazove pokladny.

19.05.2008 15:29 | Autor neznámý

Mapa je podle me rozumne reseni. Kouknu a vidim. Navic je z toho zajimava sachova udalost.

19.05.2008 15:11 | Autor neznámý

1) Poněkud nechápu jakoukoli automatizaci dotazování z jakéhokoli plánovače tras. Jednak se dají zjistit kompletní matice vzdáleností celé ČR, délky "všech" silnic (jsem si jist, že minimálně silnice nejhůře druhých tříd jsou zpracovány v různých datových formátech, např. GISy a další). Lze tedy pracovat s poněkud přesnějšími daty. Druhá má námitka je neznalost místního prostředí. Jedná se například o nesjídnost komunikací v zimě apod. Lze ale ošetřit kritérii. 2) Proč nějaký nový nebo stávající SW? Pokud vím, tak žádný neumožní plnou variabilitu kritérií. Kdo umí pracovat alespoň s excelem, tak mu na to stačí řešitel! Kritéria už si dokáže řešitel nastavit dle libosti. 3) STK řeší tyto problémy každý rok a i u nich vlastně probíhají iterativní kroky a není důvodu se domnívat, že STK zhoršuje řešení a že potřebuje výraznou pomoc se strany SW. Pokud však uzná za vhodné se tomuto věnovat, tak rád nabídnu ruku k dílu.

19.05.2008 14:21 | Autor neznámý

Jasně, asi program by šel udělat, ale nejprve bychom museli říci co od něj chceme. Nejmenší součet všech vzáleností 6x12 týmů (i za cenu, že jedna skupina bude příšerná)? Co nejmenší rozptyl součtu vzdáleností skupin? Nejmenší součet vzdáleností takové skupiny, která bude mít největší vzdálenosti ? Nejmenší součet vzdáleností takového družstva, které bude mít největší vzdálenosti ze všech, atd. Takových možností by se dalo najít více. Aby se nám pak nestalo, že program optimalizuje 12 týmů skupin A-E a 11 týmů skupiny F, ke kterým přidá 12. družstvo někde od Brna na západ a vyplivne, že celkové číslo skupin A-F je nejmenší a že takto nejlépe O.K. I ty vzdálenosti bychom museli vždy zadat, zda nejkratší, či nejrychlejší či nejekonomičtější cestou. K tomu třeba jak zavést jako mínus přejezd hor Šumperk - Ostrava (to by již asi nešlo definovat, na to by se nedalo hledět). Nicméně, kdo by se chtěl aktivně problematiky programu chopit a během roku dát dohromady a pak odzkoušet na variantě zpětně, fajn, spojte se s předsedou STK Lukášem Jandourkem.

19.05.2008 14:14 | Autor neznámý

jenom ještě douška - takovéhle automatické dolování dat asi nebude úplně legální, i když těžko říct, jakou na to má Google licenci a jestli se to u STK dá považovat, za komerční použití, to by ale spíš chtělo nějakého právníka. Možná by stačilo pro svaz koupit jednu licenci na nějaký plánovací software s českými mapami.

19.05.2008 14:04 | Autor neznámý

DH: Nejsem extra odborník, ale něco podobného s vyplňováním formulářů jsem už dělal, používal jsem na to IEC.py - viz www.mayukhbose.com/python/IEC/index.php Dá se říct, že je to jednoduché i pro laiky, pokud jsou formuláře v klasickém html. Ty plánovače ale vypadají, že mají políčka udělané spíš v nějakém Javascriptu, než html, pak to může být těžší. Možná to bude schůdnější s googlem (maps.google.cz) než se Seznamem, chce to vyzkoušet.

19.05.2008 10:17 | Autor neznámý

Odkaz na mapku přidán k článku - úplně dole.

19.05.2008 09:13 | Autor neznámý

Apač: na Seznamu je plánovač tras, kde se nakonec zobrazí jak vzdálenost, tak čas. Pokud by se povedlo dostat data automatickým dotazováním, bylo by to perfektní. Dokážete to? Poptám se taky svých známých. Myslím si, že jednání rozšířené STK ohledně rozdělení družstev do skupin bylo korektní a všichni zúčastnění chtěli vytvořit co nejlepší uspořádání. Subjektivita je dána zejména tím, že se to tvoří "očima", a někteří členové jsou také svázáni "tradičním uspořádáním". V návrhu pro Moravu byla i varianta horizontálního uspořádání skupin, diametrálně odlišná od schváleného rozdělení. Podle mého by jistě stála za zkoušku, jestli je však opravdu lepší bych si tvrdit nedovolil. Přání družstev ohledně dělení do skupin se ignorovala.

19.05.2008 08:50 | Autor neznámý

(Zlín)... logicky z nabízených jiných variant při nutnosti 12:12 E:F.

19.05.2008 08:42 | Autor neznámý

1. Jestli někdo udělá program během roku, můžeme pro zajímavost zpětně vyzkoušet tuto sezónu a podle toho se zařídit do budoucnosti. Ovšem i i u takovýchto programů si uživatel může navolit parametry, dle svého subjektivního pohledu, a dle toho teprve program zvolí trasu. STK by se tak zřekla odpovědnosti, "spočítala vám to mašina", ale já jako člen STK nejsem z těch, kdo by se odpovědnosti bál. 2. Transparentně bylo dáno dopředu k diskuzi, ne kdo bude více protestovat (náměty někdy zaváněly spíše slabší skupinou než kratším dojezdem), ale abychom byli upozorněni na případné nedostatky, které posoudíme. 3. Skupina F a E byla nejtěžší. Šumperk by to měl přes nepříjemné zimní hory na všechny zápasy. Když se podíváte na konečnou fotku (posílám ji na nss a chess.cz), vypadá tam Zlín naprosto logicky. Při vší úctě ke skupině F a Zlínu, máte menší než průměrné dojezdové vzdálenosti oproti jiným skupinám. Podívejte se na to. Pavel Ch, člen STK ŠSČR

18.05.2008 23:05 | Autor neznámý

Líná huba - holé neštěstí.

18.05.2008 21:53 | Autor neznámý

Bor křičel jen trošku, v C jsme měli 5 dvouhodinovek, v B jsou 2 družstva hodně daleko, u ostatních jsme ale mnohem rychleji. To jsem tam přednesl a řekl, že ale spíš bude záležet na ostatních, osobně jsem pak ani nehlasoval. Četli se ale všechny přání družstev a myslím, že ozvat se, se vyplatí. Moravské skupiny jsem příliš nesledoval, neb mi chybí potřebné geografické a místní znalosti, ale kolem Zlína se, tuším, vybíral 1 obětní beránek a rozhodlo se, že bude spravedlivější, když to tento rok bude zase někdo jiný než Holešov.

18.05.2008 20:37 | Autor neznámý

Jo, to druhé číslo bude správně. Ono to trochu připomíná problém "obchodního cestujícího", což je známý NP problém:-) Zlín asi málo křičel, Boru se nelíbilo C a šup, už je v béčku...

18.05.2008 18:17 | Autor neznámý

Ten server ma nejako hypnotizuje, na prvykrat sa vzdy pomylim ! :-) Spravny pocet moznosti by mal byt 72! / (12!^6) Ale to konstatovanie, ze je to prilis vela, plati.

18.05.2008 18:11 | Autor neznámý

Myslim, ze vsetkych moznosti je 72! / (6 * 12!), takze hrubou silou by to fakt neslo, ale nejakou optimalizaciou ako navrhuje pan Apac asi hej. Ale asi by sa muselo pouzit "zjednodusujuce" kriterium vzdialenosti, pretoze inak by sa do toho vnasali subjektivne prvky ( nase cestovanie sa nam vzdy zda dlhsie a komplikovanejsie nez cestovanie inych ). Clovek ale nemusi pouzivat narocne algoritmy aby videl, ze dat Zlin C do severnejsej skupiny ako Holesov proste nemohlo byt vedene umyslom rozdelenie optimalizovat. Vie konkretne toto niekto nejako rozumne vysvetlit, aby sme v Zline nebodaj nemali podozrenie z nejakej korupcie ?

18.05.2008 17:45 | Autor neznámý

David Hampel: Ano, 72 účastníků může potřebovat 71*36=2556 hodnot (budou tam nějaké nuly) ale s využitím internetu se to dá taky zautomatizovat - na internetu funguje mnoho plánovačů a pomocí skiptů lze automaticky vyplňovat formuláře a ukládat si výsledky. Sice z toho nevznikne žádný oficiální software, ale ... Skoro mě přijde, že ta družstva, která to odnesou tím, že jsou v jiné skupině, než by jim vyhovovalo, by měla od ostatních aspoň dostat příspěvek na benzín.

18.05.2008 15:53 | Autor neznámý

K "přesnému" dělení družstev do skupin: Nějakou dobu jsem se tím zabýval. Otázkou je už kritérium optimalizace: minimalizovat dojezdnost přes všechny skupiny dohromady, minimalizovat dojezdnost pro každou skupinu samostatně, vyrovnat co nejvíc celkové dojezdnosti po skupinách... Samotná optimalizace (viz třeba jak píše Apač) by se dala naprogramovat poměrně lehce. Je ovšem třeba na počátku zjistit a zapsat všechny vzdálenosti, což je pro jednu skupinu až 60 hodnot, pro tři skupiny až 480 hodnot a pro 6 skupin až 2520 hodnot. Ručně neradostná práce...

18.05.2008 14:34 | Autor neznámý

S těmi vzdálenostmi je to sice problém, ale s tím nelze bohužel nic dělat. Jak už níže psal dr. Janda, záleži na geografické poloze a taky dopravní dostupnosti. Tady v pohraničí o tom víme svoje, takže např. je někdy (zejména v zimě) pro nás výhodnější jet po hlavní silnici delší trasu do vnitrozemí než relativně kratší úsek po okresce někam do hor. Tedy znalosti místních poměrů jsou více jak důležité.

18.05.2008 14:29 | Autor neznámý

Janda: Tehdy řídil Míra Boreš, já jsem jel tu samou trasu, navíc ještě s přídavkem Jablonec n.N. - Nový Bor - fakt chuťovka:-)

18.05.2008 14:27 | Autor neznámý

Nechce se mi teď přemýšlet, jaké kombinační číslo vyjadřuje celkový počet možností, ale určitě je velmi jednoduché udělat program dělající lokální optimalizaci - např. velmi jednoduše takto - definuju si nějakou metriku, ohodnocující kvalitu rozdělení do skupin - třeba celkovou sumu druhých mocnin jednotlivých dojezdových časů mezi družstvy, můžu přidat i nějakou penalizaci nerovnoměrného rozdělení kritéria mezi jednotlivými skupinami. Udělám si nějaké počáteční rozdělení družstev do skupin, buď náhodné, nebo třeba podle zeměpisné délky. Potom postupuju iterativně takto: v každém kroku najdu takovou dvojici, jejíž prohození mezi skupinami nejvíce snižuje hodnotu kritéria. To dělám tak dlouho, dokud existuje alespoň jedna dvojice, která kritérium snižuje. Pokud dodám dojezdové časy do programu z nějakého externího zdroje - dá se třeba najít z mapy.cz nebo jakékoliv navigace, zbytek už je hračka. Algoritmus sice zaručuje jen nalezení lokálního minima, protože závisí na počátečním rozdělení, ale myslím, že to může fungovat dost dobře.

18.05.2008 13:39 | Autor neznámý

Jo, určitě by to šlo program na toto téma (města v ČR, jejich vzdálenosti a vytvoření variant rozdělení 72 družstev do 6 skupin) vytvořit .. o tom nepochybuji .. ale zatím dostupný program nemáme a co vím, tak zadání vývoje podobného SW se nepředpokládá ;-) Jestli je tu nějaký dobrovolník .. vřele jeho pomoc STK uvítá ;-)

18.05.2008 12:38 | Autor neznámý

Mě přijde fascinující, že se to řeší pomocí člověče nezlob se - existuje spoustu algoritmů, kterými to lze optimalizovat (tj. minimálně najít lokální minimum, při tomhle počtu se možná dají i projít i všechny možnosti v nějakém rozumném čase). Stačí to nakrmit vzdálenostmi mezi jednotlivými městy...

18.05.2008 12:16 | Autor neznámý

Kdo to nezažil,byla to pro užší STK neuvěřitelná makačka.Je obtížné rozhodovat bez znalostí místních podmínek (např.na Moravě).Z Děčína se dá jet do Litoměřic cca 35 km,ale vůbec to nepřichází v úvahu v zimě,to se musí jet přes Lovosice cca 55 km .A neznám větší vzdálenost(když jsem zběžně hledal),jak je z Nového Boru do Sokolova (cca 190 km) .Vůbec NB to má všude daleko(má pech,že je ,jako např.Sokolov,na okraji (ne zájmu :-),jistě bude čekat s napětím na los,vyfásnout si lze venku,jak Sokolov,Vary a ještě Jirkov,a ještě k tomu v zimě,kdy přijde v sobotu v noci sněhová kalamita :-),Roman B. si jistě ještě pamatuje na tu jízdu hrůzy do(tuším) Varů.

17.05.2008 23:34 | Autor neznámý

No hlavně že máme Neratovice u nás a budu konečně moct sejmout toho romisona:-).

17.05.2008 22:58 | Autor neznámý

Skutečně, místo Neratovic je v C Vyšehrad, už je to opraveno.

17.05.2008 22:44 | Autor neznámý

ad holčička - bude hrozit disciplinárka s pokutou do 20.000. V návrhu bylo 10.000,- teď nevím, jak to bylo nakonec schváleno, zápis se objeví snad brzy na chess.cz.

17.05.2008 22:42 | Autor neznámý

No jo, psal jsem to pod lavicí při schůzi a snažil se dávat pozor spíš na to rozhodování:-). Neratovice jsou nakonec v B, kdo vypadl ať najde někdo jinej, teď nemůžu:-). (nemá mít Vyšehrad 3 celky v 2. ligách?)

17.05.2008 22:18 | Autor neznámý

to Imouse: nestrašte ...

17.05.2008 22:16 | Autor neznámý

to Viktor Novotný : Ještě jednou díky za info! Samozřejmě, STK dává návrh VV na změnu SŘ, škoda že neprošel. Jinak ta šichta je fakt hrozná ...

17.05.2008 22:05 | Autor neznámý

Neratovice máte v B i v C, buď se budou muset rozkrájet, nebo sehnat very moc 2letých holčiček :-)

17.05.2008 21:45 | Autor neznámý

A jinak to byla šichta, vyjel jsem po 8., vrátil se před chvílí (a to to mám výrazně blíž než třeba Moraváci). Kdo ještě nemá představu o odměnách funkcionářů - odměna žádná a celé cestovné jsem propil a projed:-).

17.05.2008 21:42 | Autor neznámý

V rozpisech došlo k výraznému navýšení pokut. Pozměněn byl i návrh termínového kalendáře v roce 2009 - poslední dvoukolo extraligy nebude kolidovat s ME, nahustilo se to kolem MČR mužů - dvoukolo, pondělí volno, od úterka (10.2. jestli si z hlavy dobře vybavuju) do dalšího pátku 11 kol MČR a hned další dvoukolo EL....

17.05.2008 21:36 | Autor neznámý

STK nemůže měnit SŘ, ale schvaluje rozpisy. Můj návrh, aby to bylo předloženo VV jako návrh na změnu SŘ ale neprošel (jen 3 z 13 pro), prý když tak až za rok. Další věci z dotazníku - losovací schůze nedostane více pravomocí, hráč na 3 soupiskách neprošel (i když nijak drtivě).

17.05.2008 19:18 | Autor neznámý

Díky za info! To pořadí pomocných kritérií platí jenom pro ligy nebo je to změna SŘ?

17.05.2008 17:26 | Autor neznámý

STK rozhodla o novém pořadí pomocných kritérií: skóre, vzájemná partie, vyhrané partie.